Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 14 ... 56 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13

aip

IvoB2 schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:58:
[...]

Mijn EV6 (MY 2024, afgeleverd bij dealer mei 24 en opgeleverd klant juli 2024) heeft deze feature niet.
De EV6 is voor 2024 op de markt gebracht, dus hoeft deze features (vooralsnog) niet te hebben. Net als dat je tot niet al te lang geleden nog auto's zonder ESP enzo mocht leveren, zolang die maar voor een bepaalde datum op de markt waren gebracht. Het gaat (voor zover ik begrijp, maar laat me graag corrigeren) om de introductiedatum van het model. Bij de EV3 is die in 2024, dus die moet al die nieuwe veiligheidsfeatures hebben. Net als de VW ID7 bijvoorbeeld, waar de ID3 dit soort zaken (voor zover ik weet) niet heeft, ook niet als je nu een nieuwe zou bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 23:36
Wij hebben een Advanced plus met standaard range besteld in de 2e week van november. Levertijd is voorlopig uiterlijk 16 maart 2025. Hou voorlopig rekening met 4 maanden wachten als je er nog een wilt kopen.

Het is voor ons eerste EV na bijna 30 jaar diesel / benzine en 9 verschillende auto's. Vorige week proefrit gedaan met EV3 en moet zeggen dat het voortreffelijk rijdt. Vooral i- pedal was een bijzonder positieve ervaring.

[ Voor 35% gewijzigd door adsa op 18-11-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
adsa schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:56:
Vooral i- pedal was een bijzonder positieve ervaring.
Is vooral een persoonlijke ervaring en met wat je al "gewend" bent.
Heb de I-pedal enkele tijd uitgetest en ik vind het persoonlijk een achteruitgang wanneer je al geruime tijd overwegend aan een "no-pedal" gewend bent geraakt. :)
I-pedal staat hier dan ook standaard uit (en het verbruikt bij onze rijstijl ook iets meer dan no-pedal, maar ik begrijp dat niet iedereen daar belang aan hecht).

[ Voor 17% gewijzigd door IvoB2 op 18-11-2024 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:16
Zo, als het goed is nog op tijd voor de SEPP subsidie de parelwitte EV3 Plus 81.4kWh besteld en gelijk bij de RVO aangemeld.

Mocht je nog twijfelen moet je denk ik snel zijn want vorige week maandag was er nog 10%, nu nog 4% (2.1 miljoen) budget beschikbaar.

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
maarten_NL schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:13:
Mocht je nog twijfelen moet je denk ik snel zijn want vorige week maandag was er nog 10%, nu nog 4% (2.1 miljoen) budget beschikbaar.
Holy moly ik zie het ja! Ik heb begin oktober SEPP aangevraagd en toen was er nog iets van 24 miljoen over (meer dan 30% uit mn herinnering). Is echt heel hard gegaan dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Kemp
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-06 14:10
Hoop in januari mijn ev3 plus geleverd te krijgen. Had gehoopt tegen die tijd een betaalbare bidirectionele lader aan te kunnen schaffen maar heb het idee dat dat te vroeg is. Daarom op zoek naar een eenvoudige lader die smart met de zonne-energie van mijn panelen kan omgaan zonder abonnementskosten.Iemand een goede suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:16
@Johan Kemp Zie het zelfbouw laadpaal ervaringen topic.

Ik heb zelf al diverse SmartEVSE's geïnstalleerd, werkt toppie!

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:32
Johan Kemp schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:40:
Hoop in januari mijn ev3 plus geleverd te krijgen. Had gehoopt tegen die tijd een betaalbare bidirectionele lader aan te kunnen schaffen maar heb het idee dat dat te vroeg is. Daarom op zoek naar een eenvoudige lader die smart met de zonne-energie van mijn panelen kan omgaan zonder abonnementskosten.Iemand een goede suggestie?
We hebben nu al dik anderhalf jaar een zappi (3 fase) en die werkt prima met zonnestroom. Heb hem in de zomer zo ingesteld dat ie alles van de zonnepanelen in de auto stopt en dan nachts nog bij laadt tot 80% mocht dat er nog niet in zitten. Nu in de herfst/winter staat dat slimme laden uit omdat de opbrengst niet opweegt tegenover de langere laad duur en daardoor dus meer laadverlies.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Vorige week besteld en levering vlgs dealer, eind januari.
EV3 Plus Advanced 81,4 Ivory Silver Gloss en trekhaak(afneembaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenw1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-06 23:37
Ik heb een offerte aangevraagd voor de kia EV3 air single motor 150kW SR (A).
Weet iemand waar de (A) voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 18:38
doggy1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:52:
Vorige week besteld en levering vlgs dealer, eind januari.
EV3 Plus Advanced 81,4 Ivory Silver Gloss en trekhaak(afneembaar)
Wat kost de trekhaak, is deze af-fabriek of montage door de dealer?

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-06 07:55
pati schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:29:
[...]

Dealer had mij verteld dat dat door hen wordt gedaan tegen een verwachte prijs van 1300,- (maar de prijzen waren nog niet officieel bekend).

Ik laat denk ik een vaste trekhaak monteren bij een 3e partij, vind die prijs echt te hoog wat de dealer aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:38

Coffee

Coffee

rubenw1990 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:18:
Ik heb een offerte aangevraagd voor de kia EV3 air single motor 150kW SR (A).
Weet iemand waar de (A) voor staat?
(A) voor air?

Verder heb je nog Plus, PlusAdvanced, GTLine en GT Plus line.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byebye171
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-06 15:31
Coffee schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:39:
[...]

(A) voor air?

Verder heb je nog Plus, PlusAdvanced, GTLine en GT Plus line.
Het staat voor automaat, zover je kan spreken van een automaat natuurlijk bij een EV.

Hieronder een lijst voor een Hamamdoek, waarin alle modellen staan waarvoor deze geschikt is. Alleen de modellen met (A) erachter zijn een automaat.

https://webshop.kia.nl/me.../ZKHAMAMDOEK&modelid=127/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
pati schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:29:
[...]

€1450, afneembaar, af fabriek
Montage door derden is nog niet (goed)mogelijk schijnt het ivm sw van EV3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:38
doggy1 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:37:
[...]

€1450, afneembaar, af fabriek
Montage door derden is nog niet (goed)mogelijk schijnt het ivm sw van EV3
Het is een accessoire, volgens mij niet af fabriek, anders komt het bij de fiscale waarde voor de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-06 13:27
deejeebv schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:01:
[...]

Het is een accessoire, volgens mij niet af fabriek, anders komt het bij de fiscale waarde voor de bijtelling.
Klopt, de trekhaak wordt om die reden door de dealer gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenw1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-06 23:37
byebye171 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:57:
[...]

Het staat voor automaat, zover je kan spreken van een automaat natuurlijk bij een EV.

Hieronder een lijst voor een Hamamdoek, waarin alle modellen staan waarvoor deze geschikt is. Alleen de modellen met (A) erachter zijn een automaat.

https://webshop.kia.nl/me.../ZKHAMAMDOEK&modelid=127/
Dank! Dat is inderdaad een duidelijk overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 20:46
Yep, bij van Mossel hebben ze ook gezegd dat ze hem lekker in de werkplaats eronder zetten, af fabriek voorbereid dus niet heel veel werk.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
Mistacal schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:01:
Yep, bij van Mossel hebben ze ook gezegd dat ze hem lekker in de werkplaats eronder zetten, af fabriek voorbereid dus niet heel veel werk.
Hebben ze daar ook aangegeven wat het dan kost? In een eerdere post hier boven werd een bedrag van €1450,- aangegeven. Bij meerdere trekhaak leveranciers kost een afneembare trekhaak kit ( dus incl kabelboom) €450,- Dan is €1000 een straffe prijs voor de montage als er af-fabriek al voorbereiding voor de installatie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Laatst online: 21:06
Zijn er mensen hier die antwoord kunnen geven op de volgende vragen:
- is de ev3 plus standaard verbonden met je mobiel of moet hier een apart abonnement voor worden afgesloten?
- kan je Netflix of YouTube kijken op het informatiesysteem zonder abonnement? Behalve een Netflix abonnement dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
De functies van de Kia connect app (de verbinding tussen je Kia voertuig en je mobiel) zijn de eerste 7 jaar gratis beschikbaar.
De gratis versie van YT kan je via de Android connectie (iOS waarschijnlijk ook) doorverbinden naar het infotainment systeem.

[ Voor 45% gewijzigd door IvoB2 op 20-11-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:13
Heeft iemand al gehoord of het onderstaande hier ook beschikbaar komt? Dekt mooi het gat af tussen de achterbank en de kofferbakafdekking.

https://www.forenadebil.c...-insynsskyddsforlangning/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzenuub
pati schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:20:
[...]

Hebben ze daar ook aangegeven wat het dan kost? In een eerdere post hier boven werd een bedrag van €1450,- aangegeven. Bij meerdere trekhaak leveranciers kost een afneembare trekhaak kit ( dus incl kabelboom) €450,- Dan is €1000 een straffe prijs voor de montage als er af-fabriek al voorbereiding voor de installatie beschikbaar is.
Het onderdeelnummer van de afneembare trekhaak van Kia EV3 is EV281ADE00. Als je daarop zoekt met Google zie je dat de trekhaak in andere Europesche landen al te koop staat voor 850 a 860 euro, waarbij nog een kabelnet komt van ongeveer 330 euro, totaal 1180 euro ongeveer en daarbij komt dan nog de montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-06 15:43
onzenuub schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:25:
Heeft iemand al gehoord of het onderstaande hier ook beschikbaar komt? Dekt mooi het gat af tussen de achterbank en de kofferbakafdekking.

https://www.forenadebil.c...-insynsskyddsforlangning/
Zou er standaard bijgeleverd moeten worden wat mij betreft! Maar dat zal wel niet ;).
Hopelijk komt het wel hier beschikbaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me6052
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03:32
Wij gaan vanmiddag een grijze GT plusLine kopen maar ik ben nog niet zeker of ik de Kia laadpaal wil. Iemand suggesties? We hebben een eigen garage, zonnepanelen en een 3x25A aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
Me6052 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:22:
Wij gaan vanmiddag een grijze GT plusLine kopen maar ik ben nog niet zeker of ik de Kia laadpaal wil. Iemand suggesties? We hebben een eigen garage, zonnepanelen en een 3x25A aansluiting.
Ik vond de KIA laadpaal prijzig. Dezelfde laadpalen zijn op internet vele malen goedkoper te bestellen. Heb je een bevriende elektricien die m aan kan leggen dan ben je voor minder dan de helft klaar, anders via een installatiebedrijf ook nog goedkoper dan via Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDISAYSOK
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-06 21:11
Ik kreeg zojuist bij navraag van onze order te horen, dat de auto pas in februari 2025 binnenkomt.
Totaal onaangenaam verrast,omdat het betekent dat de catalogusprijs van de Plus Advanced incl bpm (€667) boven de €45k zal komen en mogelijk de Sepp niet wordt toegewezen.
Echt een vervelende situatie, want toen we medio september hebben getekend was de verwachting de wagen zonder extra opties tot de bestelde voorraad behoort.

-Optie 1 zo laten en hopen op coulance RVO
-Optie 2 Nieuw bestellen in uitvoering Plus

Ik ga zo naar de dealer toe om te kijken wat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 21:04
NDISAYSOK schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:47:
Ik kreeg zojuist bij navraag van onze order te horen, dat de auto pas in februari 2025 binnenkomt.
Totaal onaangenaam verrast,omdat het betekent dat de catalogusprijs van de Plus Advanced incl bpm (€667) boven de €45k zal komen en mogelijk de Sepp niet wordt toegewezen.
Echt een vervelende situatie, want toen we medio september hebben getekend was de verwachting de wagen zonder extra opties tot de bestelde voorraad behoort.

-Optie 1 zo laten en hopen op coulance RVO
-Optie 2 Nieuw bestellen in uitvoering Plus

Ik ga zo naar de dealer toe om te kijken wat mogelijk is.
Als het goed is telt voor de SEPP het ondertekende contractdatum moment.
Daar heb je voor een totaalbedrag getekent als het goed is.

EDIT: https://klaverautogroep.n...P%20subsidie%20ontvangen.

Dus heb je geen last van dat extra bedrag.

[ Voor 8% gewijzigd door PrimaBB op 20-11-2024 12:59 ]

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
onzenuub schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:40:
[...]

Het onderdeelnummer van de afneembare trekhaak van Kia EV3 is EV281ADE00. Als je daarop zoekt met Google zie je dat de trekhaak in andere Europesche landen al te koop staat voor 850 a 860 euro, waarbij nog een kabelnet komt van ongeveer 330 euro, totaal 1180 euro ongeveer en daarbij komt dan nog de montage.
De kabelset kan ik begrijpen dat die specifiek is (met dus een andere/hogere prijs dan een standaard kabelboom) want die moet de trekhaak in de settings van de auto toevoegen (evt tow menu optie).
De prijs van de trekhaak zelf is dan nog steeds wel Eur 300-400 duurder (bv Burghof Eur 368/ Brink Eur 499 beide voor EV9).
Moet nog een officiële offerte krijgen.
We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 08:14
PrimaBB schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:53:
[...]

Als het goed is telt voor de SEPP het ondertekende contractdatum moment.
Daar heb je voor een totaalbedrag getekent als het goed is.

EDIT: https://klaverautogroep.n...P%20subsidie%20ontvangen.

Dus heb je geen last van dat extra bedrag.
Op de website van RVO valt te lezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tn3Dz0cRIeeN31AJdSsmb5ygXPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xue2jSLGE4QDGwMd0lqUa1Cd.png?f=fotoalbum_large

en een bezoekje aan de RDW leert ons:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0tFcLIf9C-PZjBPFu_wSVmWufg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NZdknVTdictXdUS5CAJVfcl5.png?f=fotoalbum_large

dus als een auto na 1-1-2025 op kenteken wordt gezet wordt de BPM toegevoegd en telt deze m.i.mee met de catalogusprijs(fiscale waarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
Rogo70 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:24:
[...]

Op de website van RVO valt te lezen:

[Afbeelding]

en een bezoekje aan de RDW leert ons:

[Afbeelding]

dus als een auto na 1-1-2025 op kenteken wordt gezet wordt de BPM toegevoegd en telt deze m.i.mee met de catalogusprijs(fiscale waarde)
Ook van de site van RVO (FAQ deel)

Wat gebeurt er als de importeur de catalogusprijs na het afsluiten van de overeenkomst verhoogt? En daardoor in het kentekenregister (RDW) boven de € 45.000 komt?
Om voor subsidie in aanmerking te komen, mag de catalogusprijs maximaal €45.000 zijn inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.
Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel kunnen aantonen wanneer wij hierom vragen.

Ik heb de auto besteld in juli, toen was de bpm verhoging nog niet bekend en ik heb ook een overeenkomst met catalogusprijs beneden de Eur 45.000.
De importeur verhoogt nu m.i. de catalogusprijs door die bpm toe te voegen maar ik weet niet of die coulance statement dan van toepassing zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 08:14
pati schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:54:
[...]

Ook van de site van RVO (FAQ deel)

Wat gebeurt er als de importeur de catalogusprijs na het afsluiten van de overeenkomst verhoogt? En daardoor in het kentekenregister (RDW) boven de € 45.000 komt?
Om voor subsidie in aanmerking te komen, mag de catalogusprijs maximaal €45.000 zijn inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.
Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel kunnen aantonen wanneer wij hierom vragen.

Ik heb de auto besteld in juli, toen was de bpm verhoging nog niet bekend. De importeur verhoogt nu m.i. de catalogusprijs door die bpm toe te voegen maar ik weet niet of die coulance statement dan van toepassing zal zijn
We zullen het zien. Nog anderhalve maand geduld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NDISAYSOK
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-06 21:11
Vandaag heb ik RVO gebeld en onze casus voorgelegd. Kreeg te horen dat dit vaker voorkwam wegens de langere levertijd EV. Coulance wordt dan toegepast indien de catalogusprijs <45k is in offerte. Erg fijn om te horen.
Dealer zei ook dat onze wagen in de Koreaanse haven is en hopelijk komt de wagen nog aan in 2024.
Nog even afwachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:50
Ja, eindelijk een recente snellaadsessie kunnen vinden:

Volgens mij heeft ie eerder de preconditioning handmatig aangezet, en de sessie start op 19% SoC. Op 24:07 de samenvatting van de sessie; 19-80% in 31 minuten, gemiddeld met 104 kW geladen, de top lag op 120 kW.

• onzenuub
En de subsidiepot voor EVs is leeg.

https://www.autoweek.nl/a...ische-auto-meer-mogelijk/

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-06 22:39
Is er nu nog steeds niets bekend over bidirectioneel laden?
Ik heb wat energieleveranciers gebeld (Eneco , greenchoice en Essent) maar ze weten niet wanneer en of ze dit gaan toelaten.

Wel leuk dat de ev3 het kan maar lijkt tot nu toe meer op een leuk gadget ipv dat je er daadwerkelijk wat aan hebt.

• IvoB2
De EV3 kan dit nu ook niet.
Hij is er hardwarematig op voorzien om dit in de toekomst mits een update te kunnen wanneer netbeheerders er de toestemming voor geven en er een compatibele laadpaal voor wordt gebruikt.

Op dit ogenblik is alleen V2L effectief beschikbaar.

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-06 15:43
Dat is ineens hard gegaan de laatste weken! Gelukkig in Augustus de aanvraag al afgerond. Wel jammer voor de mensen die op een proefrit wilde wachten en daardoor misschien net achter het net vissen nu. Zuur.

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
Met de afloop van de Vlaamse subsidie toch gekozen voor een EV3. Lang getwijfeld over een tesla MY RWD maar uiteindelijk toch vanwege compactere afmetingen en design/kleur gekozen voor de EV3 Business long range groen. Wel wat spartaanser in uitvoering maar goed…

Aankomst mid januari volgens de dealer.
Fingers crossed…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06 15:45
Morgen voor het eerst proefrijden. Voor mij ook voor het eerst een volledig elektrische auto rijden. Zeer benieuwd. Ik verwacht wel dat dit mijn nieuwe leasebak wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 12:03
Vandaag door de private lease bedenktijd heen en benieuwd naar de leverdatum via ANWB/Ayvens!

Het proefritje in de EV was heerlijk, maar daar zaten alle GT line toeters en bellen op.
Zelf gekozen voor de long range Plus, want eigenlijk vonden we met name de stuurwielverwarming en stoelverwarming belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Proefritje net gedaan, hij rijdt lekker. Ook bij mij natuurlijk alle GT toeters en bellen op de proefauto.
Eén ding vergeten te vragen.. die camerabeelden van de spiegels die je op je scherm voor je ziet bij het afdraaien, zitten die op alle versies? Oftewel hoe heet die functie in de optielijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Nee, alleen bij de versies met 360° camera.
Maar stel je er niet teveel bij voor. Bij afdraaien zit het stuur doorgaans in de weg van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Dat had ik inderdaad ook gemerkt. Maar dat vond ik ook met de knopjes voor de airco enzo.

De piepjes die sommigen zo irritant vinden vond ik overigens best meevallen. Misschien kijk ik gewoon goed tijdens het rijden. Mijn vrouw had duidelijk meer piepjes, maar die waren volgens mij voor te hard rijden :D

[ Voor 55% gewijzigd door Britske op 22-11-2024 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
Britske schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:05:
Dat had ik inderdaad ook gemerkt. Maar dat vond ik ook met de knopjes voor de airco enzo.

De piepjes die sommigen zo irritant vinden vond ik overigens best meevallen. Misschien kijk ik gewoon goed tijdens het rijden. Mijn vrouw had duidelijk meer piepjes, maar die waren volgens mij voor te hard rijden :D
Kun je uitzetten met de mute knop. O-) :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Buurmannen
onzenuub schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:13:
[...]

Kun je uitzetten met de mute knop. O-) :9~
Een mute knop om je vrouw uit te zetten ? Cool !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzenuub
De_Buurmannen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:17:
[...]

Een mute knop om je vrouw uit te zetten ? Cool !
Extra optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:04
Britske schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:05:

Kreeg vandaag met proefrit koffiebreak alarm. Hoe ik dat moet uitzetten weet ik ook niet. Na wat googelen bleek dat ik vermoeid was. Was proefrit van 2 uur maar zo moe was ik ook weer niet. Blijft geweldige auto. Zelfs de air versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-06 23:27
Iemand het verschil al gehoord tussen de gewone speakers en de Harman Kardon? Wel jammer dat de HK speakers enkel op de hoogste uitvoering (gt line) beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:20

winnie

de poes...

bartmaniac schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 00:27:
Iemand het verschil al gehoord tussen de gewone speakers en de Harman Kardon? Wel jammer dat de HK speakers enkel op de hoogste uitvoering (gt line) beschikbaar is
HK zit "al" in de Plus Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-06 20:22
winnie schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 05:35:
[...]

Als ik het goed heb, koopt Bart de EV3 in België en hebben ze daar andere uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
In België is het Harmon Kardon systeem in geen enkele uitvoering standaard.
Het is een onderdeel van het Premium Pack (2200 €) en alleen als optie te verkrijgen op de GT-line.

[ Voor 6% gewijzigd door IvoB2 op 23-11-2024 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
IvoB2 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:29:
In België is het Harmon Kardon systeem in geen enkele uitvoering standaard.
Het is een onderdeel van het Premium Pack (2200 €) en alleen als optie te verkrijgen op de GT-line.
Rare jongens die Koreanen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
Waarom?

In België is de WP op sommige uitvoeringen dan weer standaard of in optie te verkrijgen en in Nederland niet.

De Koreanen bieden alles aan.
De invoerder zal per land aangeven wat hij specifiek voor zijn markt wil.

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 23-11-2024 09:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onzenuub
IvoB2 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:40:
Waarom?

In België is de WP op sommige uitvoeringen dan weer standaard of in optie te verkrijgen en in Nederland niet.

De Koreanen bieden alles aan.
De invoerder zal per land aangeven wat hij specifiek voor zijn markt wil.
Rare jongens die invoerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Yep, maar dat denk ik soms ook van de wensen van sommige klanten. :+
(Wanneer ik bv. rustig en in optimale omstandigheden van goede muziek wil genieten doe ik dat wel in de concertzaal en niet in een auto O-) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Buurmannen
_birdie_ schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:33:
[...]

Kreeg vandaag met proefrit koffiebreak alarm. Hoe ik dat moet uitzetten weet ik ook niet. Na wat googelen bleek dat ik vermoeid was. Was proefrit van 2 uur maar zo moe was ik ook weer niet. Blijft geweldige auto. Zelfs de air versie.
En daarom zit er een 220-aansluiting in : je kunt je eigen koffiemachine meenemen. Hoe cool is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
IvoB2 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:57:
[...]

Yep, maar dat denk ik soms ook van de wensen van sommige klanten. :+
(Wanneer ik bv. rustig en in optimale omstandigheden van goede muziek wil genieten doe ik dat wel in de concertzaal en niet in een auto O-) ).
Ik vind het heerlijk om tijdens het rijden naar Death metal te luisteren. Daarom heb ik de HK-set genomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
De_Buurmannen schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:06:
[...]
Ik vind het heerlijk om tijdens het rijden naar Death metal te luisteren. Daarom heb ik de HK-set genomen.
Smaken verschillen en zolang je muziekkeuze en -volume je niet zodanig afleidt van het verkeersgebeuren dat je EV er niet door in death metal verandert niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Weet iemand wat dit is naast het rempedaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hogon7-V4mMOlzW5ESoz7iSQXZw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tpT8aiKq0sSi19rNlIfezNsH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
winnie schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 05:35:
[...]

Op de Belgische configurator is het enkel bij een optiepakket voor de duurste lijn (GT Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:20

winnie

de poes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzenuub
Dat is om t anker aan vast te maken als de rem t niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:12

DEVegg

DEVegg

Balen zeg. Dat is snel gegaan. Ik was versneld bezig een EV 3 te bestellen in de private lease. Helaas net niet op tijd gelukt. Nu vooral in de gaten houden dat deze niet te snel geleverd gaat worden. Anders ga ik hem uitstellen gezien de enige reden was de SEPP. Echt jammer.

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pennypacker
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17-06 22:30
De Air stond waar ik de EV3 kocht in de showroom en daar kon ik de speakers mooi even testen. In de proefrit had ik de meest luxe versie (met HK dus). Ik vond opvallend genoeg het verschil minimaal. Het zou voor mij reden geweest zijn eentje hoger dan de Plus te nemen, maar dat vond ik uiteindelijk dus helemaal niet nodig. Nb de instellingen stonden op default dus het vergelijk was wel zuiver, waarbij verder opviel dat de HK bonkerig klonk (bas kun je lager zetten, maar viel wel op).

Heeft iemand een idee waarom de verwachte leverdatum eind januari is terwijl de auto al een week op zee onderweg is (wat ong. 28/ 30 dagen duurt)? Eind dec zou ik m dan toch mogen verwachten lijkt me, of zou dat een ruime marge zijn vanuit de dealer zodat mensen niet steeds gaan bellen (“waar blijft ie”?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
Pennypacker schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:26:
[...]

De Air stond waar ik de EV3 kocht in de showroom en daar kon ik de speakers mooi even testen. In de proefrit had ik de meest luxe versie (met HK dus). Ik vond opvallend genoeg het verschil minimaal. Het zou voor mij reden geweest zijn eentje hoger dan de Plus te nemen, maar dat vond ik uiteindelijk dus helemaal niet nodig. Nb de instellingen stonden op default dus het vergelijk was wel zuiver, waarbij verder opviel dat de HK bonkerig klonk (bas kun je lager zetten, maar viel wel op).

Heeft iemand een idee waarom de verwachte leverdatum eind januari is terwijl de auto al een week op zee onderweg is (wat ong. 28/ 30 dagen duurt)? Eind dec zou ik m dan toch mogen verwachten lijkt me, of zou dat een ruime marge zijn vanuit de dealer zodat mensen niet steeds gaan bellen (“waar blijft ie”?)
Douane, aanmelden RDW, plastic afscherming verwijderen, nakijken op eventuele beschadigingen etc etc. Meestal na van de boot afrijden 2 a 3 weken tot aflevering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 17:13
bartmaniac schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:06:
Weet iemand wat dit is naast het rempedaal?

[Afbeelding]
Het lijkt een kruiskoppeling. Dat zou op die plek enkel nuttig zijn voor de stuurinrichting lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:43
Vandaag een proefrit gemaakt in een GT line. Hele prettige auto, schuifdak, vegan leer, mooie 19inch velgen.

Zelf valt deze uitvoering helaas buiten leasebudget, ik kan de plus advanced kiezen met kleine accu of de plus met grote accu. Ik neig naar dat laatste.

Ik rij al ruim 10 jaar in zwarte of witte auto's dus wil nu wel eens iets tofs, aventurine green is erg mooi maar ik vind frost blue ook wel heel mooi (vanaf de foto's en youtube filmpjes.

Weet iemand of er ergens in NL een auto in frost blue staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 15:26
slagroomsoes schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:26:
In Apeldoorn bij Van Mossel stond er eentje in de showroom ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:04
slagroomsoes schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:26:
Vandaag een proefrit gemaakt in een GT line. Hele prettige auto, schuifdak, vegan leer, mooie 19inch velgen.

Zelf valt deze uitvoering helaas buiten leasebudget, ik kan de plus advanced kiezen met kleine accu of de plus met grote accu. Ik neig naar dat laatste.

Ik rij al ruim 10 jaar in zwarte of witte auto's dus wil nu wel eens iets tofs, aventurine green is erg mooi maar ik vind frost blue ook wel heel mooi (vanaf de foto's en youtube filmpjes.

De beer rotterdam. Ik vind hem niet mooi ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:59
@slagroomsoes Wij wilden in eerste instantie ook een blauwe, maar zijn uiteindelijk toch voor een groene gegaan. Frost blue is namelijk geen metallic lak, en dat vonden we toch wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Voor zij die een GT line overwegen, hoe gaan jullie het glanzende zwart onderhouden? Wordt je dan niet wat slaaf van je auto want je ziet daar vlug vuil op. Weet iemand hoe duurzaam dit is? Denken er hier eventueel aan een coating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
De "gratis" verschillende kleuren lak geldt tot eind november vertelden ze mij trouwens. Daar heb ik niets aan want ik mag em pas vanaf juli rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS85
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-06 14:40
Weet er iemand of er al een scheidingsrek (hondenrek) als accessoire beschikbaar is vanuit Kia?
Op de BE accessoires website is de EV3 nog niet te selecteren en op de NL site staat het er ook niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagroomsoes
Britske schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:06:
De "gratis" verschillende kleuren lak geldt tot eind november vertelden ze mij trouwens. Daar heb ik niets aan want ik mag em pas vanaf juli rijden.
Verkoper vertelde gisteren dat dit t/m eind december was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
bartmaniac schreef op zondag 24 november 2024 @ 02:22:
Voor zij die een GT line overwegen, hoe gaan jullie het glanzende zwart onderhouden? Wordt je dan niet wat slaaf van je auto want je ziet daar vlug vuil op. Weet iemand hoe duurzaam dit is? Denken er hier eventueel aan een coating?
We hebben al een Peugot e-208 GT die dezelfde soort piano lak aan de buitenkant heeft om de wielkasten heen. Het blijft verassend netjes en goed. In 18 maanden ongeveer 4x een wasstraat gezien van binnen en vziw nog geen micro krasjes oid.

Het piano lak in het interieur daarentegen is mega irritant. Je ziet elk stofje en elke vingerafdruk lijkt wel 10x vergroot. Blijf aan de gang met microvezel doeken.

Ik verwacht voor de ev3 een gelijksoortige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Mag ik er dan van uit gaan dat de piano lak aan de buitenkant van een andere soorrt is dan wat doorgaans als pianolak voor de binnenruimte gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 20:46
bartmaniac schreef op zondag 24 november 2024 @ 02:22:
Met de wasstraat, maak me er geen enkele keer zorgen over of dat apart onderhouden moet worden.
bartmaniac schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:46:
Mag ik er dan van uit gaan dat de piano lak aan de buitenkant van een andere soorrt is dan wat doorgaans als pianolak voor de binnenruimte gebruikt wordt?
Buitenzijde sowieso een 2K lak lijkt me

[ Voor 25% gewijzigd door Mistacal op 24-11-2024 14:19 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
bartmaniac schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:46:
Geen idee eerlijk gezegd. Het is natuurlijk wel zo dat vuiligheid op de zwart gelakte delen in het interieur veel sneller opvalt dan aan de buitenkant van de auto.
Maar zoals @Mistacal al zei zou ik me er geen zorgen over maken. Bij onze Peugot tot nu toe geen klachten over het zwarte hoogglans. Verwacht er bij de Kia dus ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
AtlAntA schreef op zondag 24 november 2024 @ 15:00:
[...]

Geen idee eerlijk gezegd. Het is natuurlijk wel zo dat vuiligheid op de zwart gelakte delen in het interieur veel sneller opvalt dan aan de buitenkant van de auto.
Maar zoals @Mistacal al zei zou ik me er geen zorgen over maken. Bij onze Peugot tot nu toe geen klachten over het zwarte hoogglans. Verwacht er bij de Kia dus ook geen problemen mee.
Bij de andere variaties is het een mat zwarte harde kunststof al lijkt me dat iets steviger of zie ik dat verkeerd? Stel op een parking stoot er iemand met een winkelkarretje tegen je ev3. Wie is dan het best beschermd? Die met de hoogglans of de andere?

[ Voor 11% gewijzigd door bartmaniac op 24-11-2024 17:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• onzenuub
bartmaniac schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:25:
[...]

Bij de andere variaties is het een mat zwarte harde kunststof al lijkt me dat iets steviger of zie ik dat verkeerd? Stel op een parking stoot er iemand met een winkelkarretje tegen je ev3. Wie is dan het best beschermd? Die met de hoogglans of de andere?
T winkelwagentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Jaja dat zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ericjooo schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:04:
[...]

In Apeldoorn bij Van Mossel stond er eentje in de showroom ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzFvCg6q_MycktGUoPDFLOy9-IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iTOe8oVx5ljJ7sTGfJPaWsPR.jpg?f=fotoalbum_large

Klopt in Apeldoorn staat deze Advanced Plus in de showroom en voor proefrit hebben ze een zelfde blauwe staan maar dan GT plus line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byebye171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik vond kleur kiezen heel moeilijk, want in showroom lijkt kleur soms heel anders dan buiten., mn de groene en de blauwe.Dat beaamde verkoper ook.
Dan moet ik toch nog eens overleggen met verkoper, want op mijn factuur staat een bedrag van €1450!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:38

Coffee

Coffee

doggy1 schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:31:
Ik vond kleur kiezen heel moeilijk, want in showroom lijkt kleur soms heel anders dan buiten., mn de groene en de blauwe.Dat beaamde verkoper ook.
[...]

Dan moet ik toch nog eens overleggen met verkoper, want op mijn factuur staat een bedrag van €1450!!
Dat was toch gewoon een stelling post om het bedrag vast te reserveren? Maar wel goed om aan te laten passen.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byebye171
doggy1 schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:31:
[...]

Montage kosten moeten ook nog berekend worden. Dan komt het toch aardig in de richting van het bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
byebye171 schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:11:
[...]

Montage kosten moeten ook nog berekend worden. Dan komt het toch aardig in de richting van het bedrag.
Als je de BTW en montage mee neemt komt het op €1198
Trekhaak incl montage €829
Kabelset incl montage €369

Via webshop bestellen bij de juiste dealer en die zal dan nog een offerte sturen voor acceptatie en betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:22
Heb ik beschreven, even de zoekfunctie gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 15:26
Voor de mensen die het tafeltje lelijk vinden hebben ze ook wat verzonnen 😆

https://nl.aliexpress.com...2OTc0ODU4NC4xNzMxMzI3MzA1

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slagroomsoes
EV3 plus 81.4kwh in in Aurora Black Pearl besteld. Levering als het goed is half januari. Heel blij mee!

Nu nog hopen op een fatsoenlijke organiser voor dat grote vakje midden bij de 'middentunnel'. Persoonlijk ben ik ook blijer met de opbergvakjes in de middenarmsteun ipv het tafeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
slagroomsoes schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:05:
EV3 plus 81.4kwh in in Aurora Black Pearl besteld. Levering als het goed is half januari. Heel blij mee!

Nu nog hopen op een fatsoenlijke organiser voor dat grote vakje midden bij de 'middentunnel'. Persoonlijk ben ik ook blijer met de opbergvakjes in de middenarmsteun ipv het tafeltje.
Eens. Ik denk dat er wel after-market dingen komen, of anders wel een Hobby-Bob die iets kan printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

KS85 schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:35:
Weet er iemand of er al een scheidingsrek (hondenrek) als accessoire beschikbaar is vanuit Kia?
Op de BE accessoires website is de EV3 nog niet te selecteren en op de NL site staat het er ook niet tussen.
Ik heb er ook al naar gezocht, nog niets kunnen vinden... Dus hou me ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 12:03
Don Juansen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:43:
Vandaag door de private lease bedenktijd heen en benieuwd naar de leverdatum via ANWB/Ayvens!
Telefonisch bij afsluiten overeenkomst toezegging dat de EV3 uitgeleverd zou worden eind jan/begin feb, in de Ayvens portal zag ik verwachte levermoment week 12 :?

Achteraan gebeld en te horen gekregen dat alle EV3s bij Ayvens vooruit besteld waren en op transport zijn, verwachting eind dec in de haven en ergens in januari uitlevering via de dealer. Ik hoop het van harte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
Don Juansen schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:07:
[...]

Telefonisch bij afsluiten overeenkomst toezegging dat de EV3 uitgeleverd zou worden eind jan/begin feb, in de Ayvens portal zag ik verwachte levermoment week 12 :?

Achteraan gebeld en te horen gekregen dat alle EV3s bij Ayvens vooruit besteld waren en op transport zijn, verwachting eind dec in de haven en ergens in januari uitlevering via de dealer. Ik hoop het van harte!
Weet je ook welke haven? Rotterdam of Antwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

onzenuub schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:14:
[...]

Weet je ook welke haven? Rotterdam of Antwerpen?
Zeebrugge? Dat is veruit de grootste auto-transport haven van Europa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doggy1
Bericht van dealer: prijs aangepast naar €1198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
aip schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:16:
[...]

Zeebrugge? Dat is veruit de grootste auto-transport haven van Europa.
Ik heb me laten vertellen dat die van mij al in Rotterdam staat. De dealer laat hem daar staan tot eind december omdat ze er geen plek voor hebben.

Geloof dat wel. Een tijdje terug werd er hier een Facebook ding gedeeld met beelden van de haven Rotterdam waar een hele rits ev3's werd gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:33

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Kiwi70 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:40:
@slagroomsoes Wij wilden in eerste instantie ook een blauwe, maar zijn uiteindelijk toch voor een groene gegaan. Frost blue is namelijk geen metallic lak, en dat vonden we toch wel erg jammer.
Nergens in de folder of brochure staat hier iets over - is dit informatie wat van een dealer komt?

Ik ben wel voor Frost Blue gegaan. Ik zou ook gaan twijfelen vooral omdat ik nog denk dat metallic een steviger lak oplevert - maar is dat ook nog zo? Krassen zijn altijd erg rot bij het inleveren van een lease-auto... De Niro had ook al zo`n krasgevoelige lak...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Pagina: 1 ... 14 ... 56 Laatste