Nee dat is wat KIA België mij man tot man verteld heeft.
Zoals ik eerder reeds schreef: liegen zij dan lieg ik ook.
Maar toch net iets anders dan "ergens gelezen maar weet niet meer waar"?
Wanneer KIA België zelf ongefundeerde geruchten verspreid kan je je ook afvragen voor hoever ze mee zijn in hun eigen producten.
Op basis van die info heb ik trouwens de geplande bestelling van een EV3 GT-line niet laten doorlopen.
Heeft dan, voor mij, geen meerwaarde tov de EV6.
De omvormer zit IN de auto, niet in de laadpaal.
Kan men zich dus ook afvragen waarom die omvormer in dezelfde auto maar 3,6 kW AC via V2L zou kunnen leveren en plots wel 11 kW V2X?
Maar ik laat me graag van mijn ongelijk overtuigen. Heb ik ook alleen maar voordeel bij.
Maar in afwachting tot dat gebeurt laat ik het in eerste instantie toch liever bij info dicht bij de bron dan me blij laten maken met een dode mus op basis van een niet te verifiëren brobro
Hou er ook rekening mee dat bij terugleveren vanuit de auto naar een afnemer je met verliezen van 20 tot 25% zit. Zo meet ik het toch bij mij EV6 gekoppeld aan de woning en het zou me verwonderen dat dit bij de EV3 (zelfde platform) anders zou zijn. Maar ook hier laat ik graag mijn ongelijk bewijzen.
V2G mag voor sommigen technisch heel eenvoudig lijken maar vergeet niet dat om dit te implementeren je per land minstens 6 spelers op één lijn moet krijgen. Bij V2H zijn er dat nog maar drie en bij V2L kan dat autonoom. Vandaar dat dit laatste wel al kan, V2H voor wie zelf aan de slag gaat en V2G nog altijd de uitzondering op de regel is (hier en daar een individuele tweaker buiten de regelgeving om).
[
Voor 81% gewijzigd door
IvoB2 op 17-11-2024 12:13
]