Groet, John woonplaats Emmen
Ik verwacht de mijne begin augustus te ontvangen. Tot nu toe nog geen bericht ontvangen, hoop niet dat dat ook langer gaat duren. Volgende week moet ik mijn Peugeot e-208 namelijk inleveren.john43 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:49:
Geen idee nog. Ik wacht al ruim een maand op de ev3 maar de dealer schuift het steeds naar later in het jaar
KIA EV3 GT-PlusLine (vanaf Augustus) | Google Pixel 10 Pro XL | Rotterdam
Je zult iets meer context moeten geven, je berichten zijn vrij summier. Maar heb het idee dat je levering vertraagd is en dat je liever wilt cancellen?john43 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:50:
Helaas al de handtekening gezet voor de GT line. Weet niet goed of ik er nog onderuit kan
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Week later was ook deze bestelling niet te vinden en het kon wel oktober worden voordat geleverd wordt . Dealer zou deze week terugbellen over de status. Tot nu toe niets meer gehoord.
Dealer wist bij de bestelling niets van acties gratis metallic lak. Moest het eerst zelf opzoeken en toen ging er 895 euro af van de kostprijs . Ook heeft bij de inruilprijs vergeten te vertellen dat dit inclusief de 3000 euro inruil korting is.
Daar kwam ik pas achter toen we de inruilactie en korting lak zagen staan op de website dat deze actie liep.
[ Voor 9% gewijzigd door john43 op 06-08-2026 11:16 ]
Fijne dealerjohn43 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:13:
Ik heb het idee een beetje aan het lijntje te worden gehouden. Begin juli getekend omdat werd toegezegd de auto is er eind juli wel zou zijn. Die reservering bleek er plotseling niet meer te zijn. De gereserveerde ev3 was niet meer te vinden in het systeem. Vervolgens na overleg een andere auto besteld. Zou wel minimaal 3 weken of iets langer te kunnen duren. Eind juli zou de dealer contact opnemen. Niet gebeurd. Ik naar de dealer met de vraag status van de bestelde auto. Was op zee werd gezegd. Dus ergens in een container op weg naar Nederland over zee.
Week later was ook deze bestelling niet te vinden en het kon wel oktober worden voordat geleverd wordt . Dealer zou deze week terugbellen over de status. Tot nu toe niets meer gehoord.
Dealer wist bij de bestelling niets van acties gratis metallic lak. Moest het eerst zelf opzoeken en toen ging er 895 euro af van de kostprijs . Ook heeft bij de inruilprijs vergeten te vertellen dat dit inclusief de 3000 euro inruil korting is.
Daar kwam ik pas achter toen we de inruilactie en korting lak zagen staan op de website dat deze actie liep.
Dat klinkt niet als een fijne aankoop, kan me goed voorstellen dat het vervelend is dat je het gevoel hebt aan het lijntje te worden gehouden. Continu een nieuw verhaal over tegenvallende levering geeft natuurlijk geen vertrouwen.john43 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:13:
Ik heb het idee een beetje aan het lijntje te worden gehouden. Begin juli getekend omdat werd toegezegd de auto is er eind juli wel zou zijn. Die reservering bleek er plotseling niet meer te zijn. De gereserveerde ev3 was niet meer te vinden in het systeem. Vervolgens na overleg een andere auto besteld. Zou wel minimaal 3 weken of iets langer te kunnen duren. Eind juli zou de dealer contact opnemen. Niet gebeurd. Ik naar de dealer met de vraag status van de bestelde auto. Was op zee werd gezegd. Dus ergens in een container op weg naar Nederland over zee.
Ik durf je niet te vertellen of annuleren mogelijk is, maar als de dealer uitblijft van zijn verplichting dan kun je dat natuurlijk altijd aankaarten. Ik zou hem melden dat je hem nog een paar weken geeft. Als er dan niets definitiefs te melden valt dat je je dan je aankoop wilt herroepen.
Maar geduld is wel een schone zaak, je hebt een fantastische auto in het vooruitzicht. Al snap ik dat je daar nu weinig aan hebt.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Lijkt me erg onpraktisch bij bv inhaalacties. Plus ook routeplanner heb ik te vaak nodig.Henk1023 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:04:
[...]
Je zou je achteruitrijcamera aan kunnen zetten. Doe ik altijd als ik onze fietsaanhangers erachter heb om de boel in de gaten te houden.
Ergernis viel pas echt op op Duitse Autobahn waar vanwege de enorme snelheidsverschillen achterliggers ineens achter je verschijnen. Zelfs bij een eigen kruissnelheid van 130-140km/u
[ Voor 21% gewijzigd door PrimaBB op 06-08-2026 12:34 ]
Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (J1.1) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Prima karretje en in het algemeen geen grote problemen.
Tot vanochtend... Sta ik op 100 km van huis en wat denk je: de auto reageerthelmaal niet meer op mijn telefoon. Telefoon herstart,wl ook wel een lukken namelijk maar helaas...
Ook niet op uwb bij de eurgreep.. Kon er niet in. Fijn.
Als het de bedoeling is om naast je telefoon altijd die enorme afstandsbediening bij je te hebben plus ook nog een exrtra ijzeren sleuteltje dan kan ik dat toch echt geen vooruitgang noemen.
"vroeger" kon je de deur openen en starten met een eenvoudig ijzeren sleuteltje, wat een vooruitgang.... Tsjong tsjonge..
Enfin stond ik daar te kijken.
Belde mijn ega en die kon de deur open en hoera. Ik was binnen.
Leg mijn telefoon op de oplaadplek, resultaat 0,0 verdorie.
Ik kreeg opdracht om mijn sleutel op die plek te leggen maar dat was juist het probleem. Ik sjouw dat colossale ding niet dag en nacht mee.
Op mijn pixel telefoon stond overigens keurig aangegeven dat ie verbonden was.....echt waar.
Viel me wel op dat sinds vanmorgen op de startpagina van de app de vergrendel en ontgrendel knop grijs zijn geworden. Gisterenavond. Werkte het allemaal prima, ik was blij dat ik direct de deuren kon openen en sluiten.
Daar sta je dan met je zg modere karretje ala 2025 +50k.....
Ten einde raad iemand gevraagt om ff 200 km te gaan rijden om de grote knots te brengen.
Wat een klote###i. Ongelofelijk zeg.
Happy KIA verdorie.
:strip_exif()/f/image/H0FUDhd8qlAqalwPQUlTRqOI.jpg?f=fotoalbum_large)