Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 11 ... 52 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:15

winnie

de poes...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Sf4qxyFYiqbXYk72UUeTuhn_TI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1QKiTXiotqwUyQ5YSekyW9Qs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:29
Ah top dankjewel! Je moet het dus wel aanschaffen uit de store.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-05 09:08
Wanneer ik op https://www.kia.com/nl/se...L-Z_KBYVwqZoaArVNEALw_wcB kijk, lees ik: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrW-Q2RFU00OI-dveB2Ch0gvWLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E72scl3FjZaCn6GrFztdQvsA.jpg?f=fotoalbum_large

Daarmee kan je dan zelf je software upgraden en dit soort (betaalde) functies toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:08
AtlAntA schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:54:
[...]

Heb je toevallig ook de auto i pedal mode geprobeerd? Je kunt deze aanzetten door de rechter hendel naast het stuur naar je toe te trekken enkele seconden. Ik ben nog steeds erg benieuwd of deze feature nu wel of niet achter dat kia connect abbonement komt te zitten.
Ik heb dat geprobeerd( zag dat het geactiveerd was) maar begreep eigenlijk niet zo goed wat ik dan moest doen of kon verwachten. De rit was te kort om alles goed na te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Soepstengel01 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:05:
Wanneer ik op https://www.kia.com/nl/se...L-Z_KBYVwqZoaArVNEALw_wcB kijk, lees ik: [Afbeelding]

Daarmee kan je dan zelf je software upgraden en dit soort (betaalde) functies toevoegen?
Volgens de prijslijst alleen verkrijgbaar op de gt plus line. Ik durf niet te zeggen of er voor deze functie ook extra hardware aanwezig is of dat het allemaal softwarematig is. De auto kan zichzelf ook in en uit parkeren en ik denk dat de auto daar de 360 camera voor gebruikt die ook alleen op de gt plus line te krijgen is.

Ik zou het wel overwegen om dit toe te willen voegen mits niet te duur. Hou wel van zulke gadgets. :)

Al met al wel weer een beetje verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

aip

AtlAntA schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:53:
[...]

Volgens de prijslijst alleen verkrijgbaar op de gt plus line. Ik durf niet te zeggen of er voor deze functie ook extra hardware aanwezig is of dat het allemaal softwarematig is. De auto kan zichzelf ook in en uit parkeren en ik denk dat de auto daar de 360 camera voor gebruikt die ook alleen op de gt plus line te krijgen is.

Ik zou het wel overwegen om dit toe te willen voegen mits niet te duur. Hou wel van zulke gadgets. :)

Al met al wel weer een beetje verwarrend.
- Ik gok dat dit puur software is. Het is voor fabrikanten nu eenmaal veel goedkoper om alles overal in te zetten en het dan aan of uit te zetten afhankelijk van de uitvoering, dan verschillende versies te bouwen. Ik kan mij de stoelverwarming op de achterbank van de Tesla M3 herinneren: die moest je aanvankelijk af fabriek bestellen, en na 2 jaar ofzo kon je die voor een paar honderd euro opeens gewoon activeren, net als de autopilot. Ze maakten maar 1 bank, dat was goedkoper, en alle camera's en computers voor de autopilot zaten er gewoon al in.
- Dat automatisch kunnen parkeren enzo hebben we op de Tesla precies nooit gebruikt, behalve om het in de tuin eens te proberen, de auto vanaf je iPhone te laten rijden. Leuke gadget, mooi dat het kan, maar waarom.... Ik zou er geen cent voor over hebben als iemand het me nu zou vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
aip schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:25:
[...]

- Ik gok dat dit puur software is. Het is voor fabrikanten nu eenmaal veel goedkoper om alles overal in te zetten en het dan aan of uit te zetten afhankelijk van de uitvoering, dan verschillende versies te bouwen. Ik kan mij de stoelverwarming op de achterbank van de Tesla M3 herinneren: die moest je aanvankelijk af fabriek bestellen, en na 2 jaar ofzo kon je die voor een paar honderd euro opeens gewoon activeren, net als de autopilot. Ze maakten maar 1 bank, dat was goedkoper, en alle camera's en computers voor de autopilot zaten er gewoon al in.
- Dat automatisch kunnen parkeren enzo hebben we op de Tesla precies nooit gebruikt, behalve om het in de tuin eens te proberen, de auto vanaf je iPhone te laten rijden. Leuke gadget, mooi dat het kan, maar waarom.... Ik zou er geen cent voor over hebben als iemand het me nu zou vragen.
Ik heb in het verleden wel eens cruise control toegevoegd aan auto's door alleen de richtingaanwijzerhendel (clignoteur) te vervangen. Was bij VAG auto's als ik het me goed herinner. Als dit inderdaad echt alleen softwarematig is dan is een true/false variabele ergens al afdoende.

Wat betreft de auto kunnen laten rijden met je mobiel; is toch wel een aardige party trick ergens op een terras of iets dergelijks. Nuttig? nee, kan me weinig of zelfs geen enkele situatie voorstellen waarbij dit nodig is. Misschien als je zo strak ingeparkeerd bent dat je er niet in kan komen. Of dat je zelf wat minder mobiel bent en de deur helemaal open moet kunnen om in te stappen. Dan kan het handig zijn om de auto een paar meter vooruit of achteruit te laten rijden. Buiten dat om lijkt het inderdaad meer op een party trick. Het ligt een beetje aan de prijs of ik het er voor over heb.

Heb zelf de GT line (non plus) in bestelling staan en de extra features op de GT plus tov de gewone GT waren het voor mij op het moment van bestellen niet waard. Maar mocht ik zo iets voor een zacht prijsje toe kunnen voegen dan wil ik er wel over nadenken. Het liefste had ik geventileerde stoelen gehad, dat zou voor mij de hoofdreden zijn om voor de GT plus te gaan. Maar het prijsverschil was in mijn optiek gewoon te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

aip

AtlAntA schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:54:
[...]

Heb zelf de GT line (non plus) in bestelling staan en de extra features op de GT plus tov de gewone GT waren het voor mij op het moment van bestellen niet waard. Maar mocht ik zo iets voor een zacht prijsje toe kunnen voegen dan wil ik er wel over nadenken. Het liefste had ik geventileerde stoelen gehad, dat zou voor mij de hoofdreden zijn om voor de GT plus te gaan. Maar het prijsverschil was in mijn optiek gewoon te groot.
Die stoelen (ventileren, maar vooral lendesteun/verstelbaarheid en relaxfunctie) en HUD waren voor mijn vrouw nou net de reden dat ze wel de GT plus line heeft genomen. En de 360 camera, daar is ze ook wel blij mee, hebben we op de Volvo ook. Maar dat automagisch parkeren enzo... een gadget, zoals je zegt. Verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Wij gaan de gt line en business plus lijn vermijden omwille van dat schuifbaar tafeltje. Als het de ev3 wordt zal het de earth versie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qiu
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01-11-2024

Qiu

offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 27-10-2024 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NDISAYSOK
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-04 13:31
Ik ben benieuwd of het mogelijk is bij Kia om de armsteun met tafel te veranderen naar een armsteun met inlegbakjes. Zal dit een keer bij mijn Kia dealer navragen. Lijk me technisch gewoon mogelijk, maar geen idee wat zoiets eventueel kost.

[ Voor 11% gewijzigd door NDISAYSOK op 28-10-2024 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:14

Coffee

Coffee

Ik had CarSceneKorea gevraagd wat het verschil is tussen HDA1.5 en HDA2.0. Hij zei dat de EV3 uitsluitend met HDA2.0 komt. Ben toch benieuwd hoe dat dan zit. Mogelijk is HDA2.0 ook beschikbaar een software-upgrade?

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18

grimson

domeingrommer

Coffee schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:05:
Ik had CarSceneKorea gevraagd wat het verschil is tussen HDA1.5 en HDA2.0. Hij zei dat de EV3 uitsluitend met HDA2.0 komt. Ben toch benieuwd hoe dat dan zit. Mogelijk is HDA2.0 ook beschikbaar een software-upgrade?
Wat ik heb geleerd van dit forum en diverse websites is dat elk land (importeur?) kan kiezen voor 'zijn' eigen opties die geleverd worden. Bijvoorbeeld geen warmtepomp in NL. Ook dit zal misschien een keuze zijn per importeur/land? Met andere woorden zou ik dan zeggen dat komt omdat in zijn land de EV3 alleen maar wordt geleverd met HDA2.0.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
grimson schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:25:
[...]

Wat ik heb geleerd van dit forum en diverse websites is dat elk land (importeur?) kan kiezen voor 'zijn' eigen opties die geleverd worden. Bijvoorbeeld geen warmtepomp in NL. Ook dit zal misschien een keuze zijn per importeur/land? Met andere woorden zou ik dan zeggen dat komt omdat in zijn land de EV3 alleen maar wordt geleverd met HDA2.0.
Ik denk dat je gelijk hebt. Alhoewel ook niet 100% betrouwbaar zou ik gewoon de meest recente prijslijst aan houden wat betreft uitrustings niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:24
Coffee schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:05:
HDA2.0 zit in Nederland in het ADASpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
wil je de 360° camera zit je met het tafeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
bartmaniac schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:30:
wil je de 360° camera zit je met het tafeltje
Krijg je misschien wel t tafeltje mooi in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
we hadden graag ipv het tafeltje de versie gehad met opbergruimte maar dan kan je (in België alvast) niet kiezen voor het advanced drive pack en mis je oa
Dode Hoek-Monitor (BVM)
Surround View Monitor (SVM | 360°-Camera)
Parkeer-Assistentie, met Parkeer-Assistentie op Afstand (RSPA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-05 18:03
Mijn vrouw wil misschien van een e-Niro overstappen op een EV3.

Heeft iemand de KIA EV3 in Plus uitvoering op 17 inch wielen al gezien? Dat is niet best...
YouTube: [4K] 2025 KIA EV3 Long Range "Aurora Black Pearl / Medium Gray" + 17...
Geen gezicht vinden wij. De volgen lijken door de vorm nog kleiner dan ze zijn.

Is er verder al nieuws wanneer de EV3 bij de dealers zal staan? De onze zegt begin November?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithax
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 12:26
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt in Hoofddorp voor 9 november. Zij gaven aan dat afspraken mogelijk waren vanaf 4 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
4-5nov inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:27
Gisteren ook gebeld naar de dealert en hij gaf iets soortgelijks aan. 7-9 november zijn er een/enkele auto's beschikbaar voor proefrit etc. bij de dealer in Valkenswaard, vanaf paar dagen later ook in Weert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 05:22
Freezr schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:44:
De volgen lijken door de vorm nog kleiner dan ze zijn.

Is er verder al nieuws wanneer de EV3 bij de dealers zal staan? De onze zegt begin November?
Dat zijn de velgen van de Air, niet dat de plus velgen mooier zijn maar tonen wel iets meer, daarom advanced plus voor ons met 19”😀

Dit zijn de 17” van de plusAfbeeldingslocatie: https://images.powerkraut.nl/fwD9Allc3KJ7Yu4tAf7iofUdIKvRlFbGktDCJFm7qEY/resize:fit:1024:685/plain/https://occasions.dtcmediainternet.nl/media/333481550/5.jpg@webp

Verder kreeg ik deze mail van Van Mossel: “ Het moment is aangebroken! Op vrijdag 1 en zaterdag 2 november vindt de introductie van de langverwachte EV3 plaats. Vanaf dit moment verwelkomen wij enthousiast en trots de EV3 bij ons in de showrooms. Wij vieren dit graag met jou onder het genot van een heerlijk hapje en drankje.

Vanaf dit moment kun je deze adembenemende 100% elektrische SUV van dichtbij bewonderen. Daar blijft het niet bij, want wij nodigen je ook uit om alvast een exclusieve proefrit te boeken. Meld je nu aan voor het introductieweekend of reserveer direct jouw exclusieve proefrit. Proefrijden is mogelijk vanaf vrijdag 1 november. ”

[ Voor 35% gewijzigd door Ericjooo op 29-10-2024 11:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Ericjooo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:20:
[...]

Dat zijn de velgen van de Air, niet dat de plus velgen mooier zijn maar tonen wel iets meer, daarom advanced plus voor ons met 19”😀

Dit zijn de 17” van de plus[Afbeelding]
Wij hadden ook al voor de Plus Advanced gekozen, terwijl we de opties daarbij niet echt nodig hebben.
Maar deze velgen zijn wel oke! Dus toch weer terug naar de Plus misschien.
Is er een goed overzicht wat precies welke velgen zijn bij de verschillende uitvoeringen? Op de website van Kia is dat niet zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:55
Ericjooo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:20:
[...]

Dit zijn de 17” van de plus[Afbeelding]

Verder kreeg ik deze mail van Van Mossel: “ Het moment is aangebroken! Op vrijdag 1 en zaterdag 2 november vindt de introductie van de langverwachte EV3 plaats. Vanaf dit moment verwelkomen wij enthousiast en trots de EV3 bij ons in de showrooms. Wij vieren dit graag met jou onder het genot van een heerlijk hapje en drankje.

Vanaf dit moment kun je deze adembenemende 100% elektrische SUV van dichtbij bewonderen. Daar blijft het niet bij, want wij nodigen je ook uit om alvast een exclusieve proefrit te boeken. Meld je nu aan voor het introductieweekend of reserveer direct jouw exclusieve proefrit. Proefrijden is mogelijk vanaf vrijdag 1 november. ”
Volgens mij zijn dat juist de velgen van de Advanced Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
Freezr schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Wij hadden ook al voor de Plus Advanced gekozen, terwijl we de opties daarbij niet echt nodig hebben.
Maar deze velgen zijn wel oke! Dus toch weer terug naar de Plus misschien.
Is er een goed overzicht wat precies welke velgen zijn bij de verschillende uitvoeringen? Op de website van Kia is dat niet zo duidelijk.
De velgen op de afbeelding van Ericjooo hierboven zijn van de Plus Advanced.
Op pagina 24 in de brochure zie je ze staan:

https://www.kia.com/conte...herlands-ev3-brochure.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-05 18:30
Afspraak voor proefrit op 9 november gemaakt. Lees net op gezichtsboek dat in het VK de auto’s al in november worden uitgeleverd. Ik had begrepen dat in NL dit pas in januari zou gebeuren. Iemand die daar iets meer van weet ?

[ Voor 70% gewijzigd door De_Buurmannen op 29-10-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:02
9 november proefrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
sdg875 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:04:
[...]

Volgens mij zijn dat juist de velgen van de Advanced Plus.
De Plus en advanced plus hebben dezelfde velgen alleen heeft de advanced 19” en de plus 17” ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:41
Ericjooo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:37:
[...]

De Plus en advanced plus hebben dezelfde velgen alleen heeft de advanced 19” en de plus 17” ;)
Volgens de brochure zijn dit de velgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzkV_rLhV_jLDqBWXa7az8IbwBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ABU7Pgar4Nsa2NE3odyjwTMN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18

grimson

domeingrommer

https://www.kia.com/conte...rlands-EV3-prijslijst.pdf

Wijzigingen
2024-09-17_Kia-Netherlands-EV3-prijslijst.pdf -> 2024-10-29_Kia-Netherlands-EV3-prijslijst.pdf

P2:
Verwijderd: 'Geschatte actieradius in afwachting van officiële WLTP waardes na homologatie' is weggehaald. Dezelfde waardes zijn vermoedelijk dan nu definitief.

P3:
Verwijderd: '**** De actieradius (WLTP) is nog onder voorbehoud van definitieve homologatie.' om dezelfde reden.

P7:
Nog steeds wordt getoond op de interieurfoto 'plus' rechtsboven de optie 'Middenarmsteun, uitschuifbare tafel'. Deze omstreden tafel komt pas vanaf de 'plus advanced'.

P9:
Verwijderd: '* Alle hierboven vermelde gegevens zijn nog onder voorbehoud van definitieve homologatie.'
Toegevoegd: Actieradius en verbruikscijfers zijn bepaald met behulp van de WLTP-meetmethode. Onder normale omstandigheden kunnen verbruikscijfers afwijken door o.a. rijstijl, snelheid, gebruik van comfort-/nevenverbruikers, buitentemperatuur, aantal passagiers/bagage en
topografische omstandigheden.
Toegevoegd: 'Motorgeluid (dB(a)) - rijdend 67' -> beide accupakketten.
Toegevoegd: 'Maximum daklast (kg) 80' -> beide accupakketten.

Gewijzigd: Maximaal aanhangwagen gewicht (kg): geremd 300 -> 500 en ongeremd 300 -> 500 voor het 58.3kWh model.

P10:
Verwijderd: '* De technische gegevens zijn in afwachting van definitieve homologatie. Vraag je Kia-dealer naar de huidige status.'

P13:
Ondanks verschillen blijft het documentversienummer gelijk helaas, dit ook geconstateerd met eerdere vergelijkingen.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:35

Vagax

Hehe

Klopt het dat vanaf de GT line je de ambiance verlichting krijgt? Het heeft geen functioneel voordeel maar vind het persoonlijk wel een leuk tintje toevoegen, helemaal als ik in het donker rijdt, mijn huidige auto heeft het ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:14
Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Is niet de eerste of tweede keer dat die vraag voorbij komt. ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Vitruvius op 30-10-2024 14:37 . Reden: Link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
Ericjooo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:37:
[...]

Ik help het je hopen, maar zoals de foto van een mede-tweaked net na mijn bericht weergeeft…er is maar 1 smaak 17”
In 19” heb je de de advanced en GT variant.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• onzenuub
Het gaat opschieten met de kentekenuitgifte https://www.kenteken.tv/h...er=EV3&bjmin=&bjmax=&ev=J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
Dealer belde net, proefrit volgende week donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:56
Heeft er al iemand bedongen dat de auto afgeleverd wordt op all season banden? In dat geval welk merk en wat zijn dan de evt extra kosten?

Ik heb as dinsdag een demo afspraak staan :)

[ Voor 14% gewijzigd door pati op 01-11-2024 13:07 ]

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:35

Vagax

Hehe

Proefrit voor begin volgende week, ben zeer benieuwd omdat ik twijfel tussen meerdere auto's. Vooral benieuwd naar hoe uiteindelijk die middel console aanpakt met het tafeltje, ik aas op de Advanced Plus op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-05 22:35
Gisteren proefrit gehad hier in België (GT line). Fijn rijden. Jammer dat weinig nog dit kalenderjaar wordt geleverd (er was sprake van 1 business/air met warmtepomp). Nog geen Long Range versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
En het chassisnummer heb ik ook al, vermoedelijke levering tweede week januari 2025.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 2127716

Vandaag proefrit gemaakt. Fenomenale auto. Twee dingen. Te klein voor gezin met tieners vanwege net te krappe achterbank en ronduit extreem vervelende piepjes als je langer dan twee seconden uit het raam of op de navigatie kijkt. Wie verzint dat. Ik voel me echt in de gaten gehouden door dat cameraatje. Bizar en heel irritant.

Verder een schitterende auto, rijdt fantastisch, perfecte combi van scherm en gewone toetsen, heerlijke stoelen, perfect zicht rondom, mooie materialen, ik was echt onder de indruk.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 2127716 op 01-11-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajvde
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-05 17:12
Anoniem: 2127716 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:06:
Vandaag proefrit gemaakt. Fenomenale auto. Twee dingen. Te klein voor gezin met tieners vanwege net te krappe achterbank en ronduit extreem vervelende piepjes als je langer dan twee seconden uit het raam of op de navigatie kijkt. Wie verzint dat. Ik voel me echt in de gaten gehouden door dat cameraatje. Bizar en heel irritant.

Verder een schitterende auto, rijdt fantastisch, perfecte combi van scherm en gewone toetsen, heerlijke stoelen, perfect zicht rondom, mooie materialen, ik was echt onder de indruk.
Heb vandaag ook gereden en heb dit ook exact zo ervaren. De meldingen zijn ronduit irritant.. Die van de toegestane snelheid kun je muten gelukkig. Wat ik begreep vanuit dealer, oogdetectie niet. Hopelijk in de toekomst hier een oplossing voor dmv een software aanpassing maar ik ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDISAYSOK
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-04 13:31
Goed om te horen. Wat ik gelezen heb kun je de piepjes uitzetten door op de (volume) knop enkele seconde ingedrukt houden. Hopelijk kan die oogdetectie geluiden ook binnenkort worden uitgezet.
Wij hebben de proefrit volgende week staan.

[ Voor 17% gewijzigd door NDISAYSOK op 01-11-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Kia Charge (easy of Plus) app of pas?
Kan je daarmee overal terecht of heb je er nog een andere pas bij nodig om in Nederland overal te kunnen laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ja die piepjes zorgen gewoon voor stress. Omdat je de hele tijd weet dat de camera jouw ogen in de gaten houdt. Je gaat aan soort van zelfcensuur doen, zo van niet te lang naar iets kijken want je wilt dat piepje voor zijn. Ik vind het echt ongelooflijk dat EU dit vindt bijdragen aan iets. Ik zou graag zelf nog wat denkwerk verrichten over wanneer ik waar naartoe kijk, ik vind dit echt heel vreemd. Beetje China taferelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:14

Coffee

Coffee

Wat gebeurt er als je de sensor afplakt?

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Ja dat deed ik dus. Mijn hand ervoor, kijken wat ie dan doet. Helaas ben ik vergeten wat er toen gebeurde. Ik kreeg geloof ik een waarschuwing... Maar het is serieus niet te onderschatten. Ik ben groot voorstander van EU maar zelfs ik vind dat dit contraproductief werkt. Je gaat vooral op zoek naar manieren om gewoon rustig ongehinderd te kunnen rijden en dus af te plakken idd of je hand ervoor houden. Ik zou zelfs overwegen om een oudere auto te kopen of iig een auto die dit niet heeft. Iedereen die dit een keer meemaakt door in een nieuwere auto te rijden, snapt meteen dat je dit niet moet willen. Dit gaat te ver. Serieus, ik kijk even naar de navigatie en hup, piep en ik word op de vingers getikt. Het is ECHT irritant.

Snelheidswaarschuwing idem, meteen uitgezet. Ik rijd altijd tussen de zeg 100 en 105 op de teller, vaak is dat dan 102 echte km per uur. Maar het gaat erom dat het toch een soort van motie van wantrouwen is. Ik ben nogmaals echt voor veiligheid etc, maar het is te intrusive en stress verhogend, vooral die piepjes en audio waarschuwingen. Joh ik rijd al 30 jaar en rij rustig, veilig, defensief maar ik heb echt ook zelf hersens, kan echt nadenken. Laat me met rust!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 2127716 op 02-11-2024 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scukerzz
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Coffee schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 00:28:
Wat gebeurt er als je de sensor afplakt?
Ik ben ook benieuwd of dit werkt... heb onderstaande video gevonden over de EV9 waarin wordt gesuggereerd dat afplakken werkt.
YouTube: How to fix driver monitoring system in Kia #ev9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Scukerzz schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 00:50:
[...]

Ik ben ook benieuwd of dit werkt... heb onderstaande video gevonden over de EV9 waarin wordt gesuggereerd dat afplakken werkt.
YouTube: How to fix driver monitoring system in Kia #ev9
Ik hoop het maar. Als ik bovenstaande ervaringen lees dan klinkt het erg irritant.

Weet iemand ook of het bij piepjes blijft of dat er bijvoorbeeld na 5 seconden de cc eraf gaat en de auto zelf afremt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Anoniem: 2127716 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 00:40:
Snelheidswaarschuwing idem, meteen uitgezet. Ik rijd altijd tussen de zeg 100 en 105 op de teller, vaak is dat dan 102 echte km per uur. Maar het gaat erom dat het toch een soort van motie van wantrouwen is. Ik ben nogmaals echt voor veiligheid etc, maar het is te intrusive en stress verhogend, vooral die piepjes en audio waarschuwingen. Joh ik rijd al 30 jaar en rij rustig, veilig, defensief maar ik heb echt ook zelf hersens, kan echt nadenken. Laat me met rust!
Euh, je vertelt gewoon dat die "motie van wantrouwen" in dit specifiek geval gerechtvaardigd is.
Ipv het meest voor de hand liggende - je gewoon aan de snelheidslimiet houden - ben je bezig met allerlei uitvluchten om aan de controle te ontkomen. 8)7

Het zal waarschijnlijk nieuw en ongelooflijk klinken maar wanneer je onder de snelheidslimiet blijf krijg je- raar maar waar - ook geen piepjes. Raar maar waar. :)

Al die regels komen er juist omdat een deel van de bestuurders in het openbaar domein nog altijd van zichzelf denkt het beter te weten en zelf wel kan bepalen wat het beste voor henzelf en hun omgeving is.

En je kan het geloven of niet maar die 2 km/uur minder op de teller maken in tijd echt het verschil niet hoor.
Je wordt gewoon niet "met rust" gelaten omdat je voortdurend de grens opzoekt en en regelmatig over gaat. Meer is het niet. De oplossing om te ontstressen ligt dus gewoon bij jezelf.
Al de rest zijn uitvluchten om het eigen ongepast gedrag in druk verkeer goed proberen te praten en de verantwoordelijkheid af te schuiven op een ander.

Wanneer je echter het vermoeden hebt dat de waarschuwingen niet correct zijn en slecht zijn afgesteld kan je binnen de garantieperiode altijd bij de dealer terecht om een en ander gratis en correct te laten afstellen.

Aan de andere kant begrijp ik de EU regelgeving dan weer niet zo goed dat een bedrijf als Tesla wegkomt met alle bedieningen uitsluitend via een op de middenconsole geplakte laptop en het verwijderen van richtingsaanwijzers die niet meereizen met de stand van het stuurwiel. 8)7 |:(

[ Voor 19% gewijzigd door IvoB2 op 02-11-2024 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-05 22:35
Nog 2 opvallende zaken tijdens proefrit:
  1. bij achteruit rijden kantelen de achteruitkijkspiegels (handig).
  2. bij openen voordeur schuift de stoel naar achter voor makkelijk uitstappen (ook bij bijrijder ). Compleet onhandig als er een tiener/volwassene achterin zit.
Voor de rest kan er een groter persoon best achterin zitten (zeker in vergelijking met een Volvo EX30).
De irritante waarschuwingen bij ogen van de weg waren inderdaad vreselijk- je probeert toch zeker tijdens een proefrit ook een beetje de auto te ervaren…. Zonnebril zou ook kunnen helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-05 18:30
Soepstengel01 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:46:
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Kia Charge (easy of Plus) app of pas?
Kan je daarmee overal terecht of heb je er nog een andere pas bij nodig om in Nederland overal te kunnen laden?
Ik heb een ANWB-laadpas. Wordt alleen belast bij gebruik. Het advies is om meerdere laadpassen te hebben, voor het geval dat. De Kia pas krijg ik bij levering van de auto (zonder abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Deed met de GT line op 25/10 een proefrit maar van die irritante piepjes als je te lang op het scherm keek is me niet opgevallen. Reden er een uurtje mee waarbij een deel zonder en een deel met navigatie. Kan het zijn dat de piepjes er niet zijn voor de Belgen? De uitvoeringen voor België zijn business -earth - business plus en GT line

[ Voor 12% gewijzigd door bartmaniac op 02-11-2024 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzenuub
bartmaniac schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:22:
Deed met de GT line op 25/10 een proefrit maar van die irritante piepjes als je te lang op het scherm keek is me niet opgevallen. Reden er een uurtje mee waarbij een deel zonder en een deel met navigatie. Kan het zijn dat de piepjes er niet zijn voor de Belgen? De uitvoeringen voor België zijn business -earth - business plus en GT line
Is Europese regelgeving. Voor zover ik weet is België nog niet uit de EU gestapt of ze moeten met z’n allen verhuisd zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
bartmaniac schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:22:
Misschien had de verkoper de piepjes uitgezet voor je ging rijden? Heb je de auto zelf aangezet of stond deze al aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Ik heb voor het eerst een ev3 in het wild gezien. Een demo-auto, kenteken grp-90-x. Onderweg naar ajax- psv en waarschijnlijk wat aan de late kant. Hoekige auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:53
Rode oog piepje is uit te zetten maar dan moet je het menu in. Dat kan via een toegekende knop sneller.

Verkeersbroden dus via de volumeknop op het stuur

Het koffiekopje ( bij vermeende vermoeidheid) is niet uit te zetten en was de eerste maanden van EV9 gebruik een zeer irritante ervaring omdat dat piepje 20 min kon aanhouden…, maar met updates is dat ook verholpen.

Allemaal Europese regels, alle nieuwe auto’s hebben hier last van.

Afplakken van de sensor geeft in het begin wat gepiep, maar dat houdt na een tijdje op… geloof ik. Ik heb er geen ervaring mee, ik zet alles in 3 seconden uit

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _birdie_
Vandaag proefrit gedaan in EV3 GTplus (grey) .. beyond expectations (en ze waren al hoog). Reed vorige week in ex30 (niet de ultra) en ik vind het 2 klassen verschil. Dat ipadje in het midden kan me gestolen worden ... de beleving in de EV3 is zoveel beter (en ev3 aplus) heeft veel meer opties (open dak, automatische stoelen etc etc) dan de Volvo van 45k (onder de sepp)). Weinig biepjes gehoord (gelijk de snelheid uitgezet) en deed toch wel veel illegale dingen zoals tijdje opzij kijken. Wel gespeeld met de modes (eco, normal, sport etc) maar ik merkte er nog weinig van. I-pedal 3.0 vond ik ook heel fijn (wel wennen). Reed uiteindelijk (65km) 14,7kwh waarvan 50% of meer op rijksweg. Hij past perfect in het rijtje e9/ev6/ev3. En de ev3 is echt de baby ev9. Ik vond vooral de afwerkingskwaliteit van interieur heel strak en mooi (ook in a-plus). Ik heb beetje mijn twijfel over de kleur van de middenconsole van de advanced plus (die in showroom stond) maar daar zullen wel overlays voor komen. Maar als dat het enigste is .. ik zou het leuk vinden om ook nog eens de groene in het wild (showroom) te spotten. Dan is de cirkel rond ! ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
_birdie_ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:31:
Vandaag proefrit gedaan in EV3 GTplus (grey) .. beyond expectations (en ze waren al hoog). Reed vorige week in ex30 (niet de ultra) en ik vind het 2 klassen verschil. Dat ipadje in het midden kan me gestolen worden ... de beleving in de EV3 is zoveel beter (en ev3 aplus) heeft veel meer opties (open dak, automatische stoelen etc etc) dan de Volvo van 45k (onder de sepp)). Weinig biepjes gehoord (gelijk de snelheid uitgezet) en deed toch wel veel illegale dingen zoals tijdje opzij kijken. Wel gespeeld met de modes (eco, normal, sport etc) maar ik merkte er nog weinig van. I-pedal 3.0 vond ik ook heel fijn (wel wennen). Reed uiteindelijk (65km) 14,7kwh waarvan 50% of meer op rijksweg. Hij past perfect in het rijtje e9/ev6/ev3. En de ev3 is echt de baby ev9. Ik vond vooral de afwerkingskwaliteit van interieur heel strak en mooi (ook in a-plus). Ik heb beetje mijn twijfel over de kleur van de middenconsole van de advanced plus (die in showroom stond) maar daar zullen wel overlays voor komen. Maar als dat het enigste is .. ik zou het leuk vinden om ook nog eens de groene in het wild (showroom) te spotten. Dan is de cirkel rond ! ..
Mooie vergelijking om te maken. Klinkt goed!
Wat ik in reviews terug lees is dat de EX30 een goede feedback zou geven door het stuurgedrag, wat minder afstandelijk dan de EV3. Dat was dan ook één van de weinige voordelen. 😈 Hoe heb jij dat ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
_birdie_ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:31:
Bedankt voor je uitgebreide verslag! Dat kleurtje van de middenconsole, was die blauw? Het is alweer een tijdje geleden dat ik gehoord heb dat alles onder de gt blauw zou zijn (ook de accenten in de stoelen geloof ik) en vraag me af of dat verandert is of nog gaat veranderen.

Je verbruik is niet echt fantastisch te noemen. Zelfs niet met 50% rijksweg. Je bent met een proefrit natuurlijk niet aan het hypermilen. Heb je relatief sportief gereden? Zou je daar wat meer over kunnen vertellen?

Ben ook erg benieuwd naar het weggedrag in de bochten. Dus als je daar wat over kan/wil vertellen dan graag. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _birdie_
AtlAntA schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:00:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide verslag! Dat kleurtje van de middenconsole, was die blauw? Het is alweer een tijdje geleden dat ik gehoord heb dat alles onder de gt blauw zou zijn (ook de accenten in de stoelen geloof ik) en vraag me af of dat verandert is of nog gaat veranderen.

Je verbruik is niet echt fantastisch te noemen. Zelfs niet met 50% rijksweg. Je bent met een proefrit natuurlijk niet aan het hypermilen. Heb je relatief sportief gereden? Zou je daar wat meer over kunnen vertellen?

Ben ook erg benieuwd naar het weggedrag in de bochten. Dus als je daar wat over kan/wil vertellen dan graag. :)
Ik ben beetje kleurenblind .. laten we het op grijsblauw houden :) .. wat ik zag bij de dealer was een final versie en geen preprod meer ! Ik heb wel vaak ff de power gevoeld ... (dan ben ik niet gewend met mijn huidige kia picanto 2004) weggedrag in bochten vond ik prima .. ook veel gespeeld met handen niet aan het stuur door flauwe bochten (na 15 seconden zegt hij er iets van). Ik heb niet heel sportief gereden (ik wil een proefauto ook niet in de prak rijden anders hebben anderen geen kans om hem te proberen).
Ik vond wegligging echt prima .. bochten prima .. trok snel op (behalve in i-pedal standje 3). Ik heb niet echt gelet op gedrag in de bochten (maar plan binnenkort nog wel een proefritje (inmiddels door 3 dealers gebeld voor proefrit)). De middelconsole was in ieder geval bij de A-plus geen orange .. bij de GT plus was het gewoon zwart trouwens ... ik ben ook erg enthousiast over opendak ... waar ben ik niet enthousiast over :)
Aan het einde merkte ik dat AI het toch ook deed maar toen was ik al weer bij de dealer. In hoeverre je het echt AI kan noemen moeten we maar afwacht .. ik verwacht niet te kunnen vragen hoe ik een Cisco firewall moet configureren op weg naar werk .... Ik zal de 360 camera denk ik wel missen op de Aplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
onzenuub schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:43:
[...]

Is Europese regelgeving. Voor zover ik weet is België nog niet uit de EU gestapt of ze moeten met z’n allen verhuisd zijn? ;)
We hebben de EU een klein beetje verplaatst, vandaar dat er rondom weer grenscontroles zijn 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vanmorgen een proefrit gemaakt in een shale grey GT Plus. In de showroom stond een terracotta Plus Advanced, die we in AV groen hebben besteld een tijdje terug.

Paar dingen die opvielen:

- heerlijk rijgedrag, ontspannen sturen
- mooi ruimtelijk gevoel door ontbreken middentunnel
- erg veel info op het dashboard, dat ben ik niet gewend met mijn 10 jaar oude wagen
- verkoper heeft snelheidsmeldingen even uitgezet, dus geen last meer van. Ik heb wel wat naar links en rechts gekeken, geen meldingen van ontvangen.
- lekker geluid uit de Harman Kardon set
- ik heb in de plus advanced geen sfeerverlichting in het dashboard gezien, wel op de GT Plus
- dat veelbesproken tafeltje vind ik maar niks, had liever wat extra opbergruimte gehad (misschien later nog creeëren?)
- ik pas er met mijn 1.93m prima in, houdt niet veel hoofdruimte over als ik nog 2 pubers achterin wil kunnen hebben.
- de Plus advanced heeft grijze bekleding, en blauwe accenten (zoals de middenconsole). Stoort mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Ik twijfel nog tussen deze of een model waar de navigatie geleid wordt door Android Automotive waar het grote voordeel is dat je meer geupdate gegevens heb. Zo zag ik in de POI van de EV3 nog een restaurant bij ons in de buurt dat al zeker 4 jaar niet meer bestaat. Ondertussen is daar al meer dan een jaar een nieuwe zaak maar vind je niet in de navigatie van de EV3 of je moet de straatnaam en huisnummer ingeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
bartmaniac schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:17:
Ik twijfel nog tussen deze of een model waar de navigatie geleid wordt door Android Automotive waar het grote voordeel is dat je meer geupdate gegevens heb. Zo zag ik in de POI van de EV3 nog een restaurant bij ons in de buurt dat al zeker 4 jaar niet meer bestaat. Ondertussen is daar al meer dan een jaar een nieuwe zaak maar vind je niet in de navigatie van de EV3 of je moet de straatnaam en huisnummer ingeven
Je kan altijd Android auto gebruiken. Ik heb zelf geen ervaring met Android automotive maar ik kan me voorstellen dat autofabrikanten en consumenten misschien wat vertrouwens issues hebben als Google ineens toegang heeft tot de basisfuncties van een auto. Ik loop zelf in ieder geval niet warm voor het idee. Met nogmaals de kanttekening dat ik er geen ervaring mee heb. Maar ik ken Google wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05
AtlAntA schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:00:
[...]

14,7\100km is bij een 77kwh accu toch 523 km en dat met deze temperaturen.
Ikzelf doe 13,5 met mn BMW iX1 maar die heeft maar 64kwh :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
74 kWh netto bruikbaar.
In theorie dus 500 km (er zijn er weinig die van 100 naar 0% SoC rijden).
Maar in de herfst een gemengd verbruik van 14,7 kWh/100 km op 19" wielen is zeker niets mis.

edit: verkeerd topic.

[ Voor 7% gewijzigd door IvoB2 op 03-11-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ferry34 schreef op zondag 3 november 2024 @ 01:52:
[...]

14,7\100km is bij een 77kwh accu toch 523 km en dat met deze temperaturen.
Ikzelf doe 13,5 met mn BMW iX1 maar die heeft maar 64kwh :/
Je hebt gelijk. Ik heb de berekening in mijn hoofd verkeerd gedaan vermoed ik zo. :)

Ik heb afgelopen week in onze e208 gemiddeld 16/100km gedaan en dat is met een pro actieve zuinige rijstijl. Dus alles regeneratief remmen etcetera. Dus dan zijn deze cijfers met een proefrit inderdaad niet echt slecht.
IvoB2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:07:
74 kWh netto bruikbaar.
In theorie dus 500 km (er zijn er weinig die van 100 naar 0% SoC rijden).
Maar in de herfst een gemengd verbruik van 14,7 kWh/100 km op 19" wielen is zeker niets mis.
Volgens ev database een netto capaciteit van 78kwh en een bruto capaciteit van 81kwh.

https://ev-database.org/car/2212/Kia-EV3-Long-Range

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vitruvius
Gister een proefrit gemaakt in een GT-PlusLine. Een hele fraaie auto om te zien en om te rijden ook. komend van een Tesla Model 3 valt me vooral op dat de auto een stuk fijner afgeveerd is en minder stug. Qua snelheid lever je iets in, maar dat gebruik je zelden. De EV3 is nog snel genoeg.

Het verschil qua geluid tussen de Air en de GT-PlusLine is door het Harman Kardon Premium Sound systeem goed waar te nemen. Met thuis een Hifi installatie klinkt de Air als meer brei, maar ga het bij m'n bestelde Plus versie denk niet missen, het zal wel even wennen zijn want tov de Model 3 is dat ook een achteruit gang. Wel erg grappig is dat als de navigatie stem praat, enkele de speakers voorin wat zachter gaan, maar achterin niet, nice!

De hierboven piepjes ben ik inmiddels wel gewend, al lost Tesla dat anders op. Die geeft de waarschuwingen eerder als er een situatie is waarbij je aandacht nodig hebt. Kijk je niet, dan komen die waarschuwingen een seconde of wat eerder tov als je rechtdoor kijkt. Daarmee is het juist prettig. Ik heb het gister niet als onprettig ervaren, wat wel vervelend is als de auto als laatste een 30 km/h bord heeft gescand bij werkzaamheden maar je inmiddels alweer 80 mag... Maar dat zal elke auto hebben die nu in de EU wordt afgeleverd denk ik.

Het infotainment systeem werkte soepel, ook met CarPlay wat draadloos is een erg fijne optie. Je scheurt zo weg met Google Maps, Flitsmeister of zet een nummertje aan met Spotify. Een route instellen met de standaard navigatie tot aan de Cote D' Azure gaat prima, hij pakt er zo wat laadpalen bij.

De extra opties die ik tov een Plus versie straks niet heb, zoals een dakraam, de velgen, andere koplampen en de slimme parkeerassistentie ga ik waarschijnlijk niet missen. De elektrische verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie wel. Het blijft jammer dat dit niet bij de Plus Advanced zat, mogelijk had ik dan nog een upgrade gedaan.

Al met al erg blij dat ik een proefrit heb gemaakt, ik twijfelde even of ik niet achteruit ging tov de Model 3, maar ik denk dat deze auto mij heel veel plezier gaat brengen.

Air versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sm-a3KYeSjs2aZvZJvQx7SgjIkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoJlYVhSJh7HPBnOayULaChY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1X5KM9CwChuOE_1gDjHhavjIyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9MZEWfZ3CW7vx89qSTBzleW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRha0TkKl_db1a5BZCDtdXorMKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4X7P3ZYvxPnAriRmkW0xyVu.jpg?f=fotoalbum_large

GT-PlusLine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W93zjMn99B0XcgB87ksRTGFB8_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obbNnnV8VMAmEnEsuOvt1zCP.jpg?f=fotoalbum_large

Kinderzitje achterin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDA4kO6B-bg4RYotmJr5LPumyvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2zzytYTW8mpsdvRRP0jRWqL1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
AtlAntA schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:32:
[...]
Volgens ev database een netto capaciteit van 78kwh en een bruto capaciteit van 81kwh.
My bad.
Verkeerd topic, ik zat met de EV6 24 in mijn hoofd. 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 03-11-2024 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vitruvius
Het valt me trouwens net op dat er nu ook allerlei accessoires en opties extra te bestellen/configureren zijn:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpGuBMV_CqYNk6J6SVCJgpDsVRA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2KJaKSlmkapEmintk09LUDft.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Vitruvius schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:58:
Het valt me trouwens net op dat er nu ook allerlei accessoires en opties extra te bestellen/configureren zijn:[Afbeelding]
Is dit op de Kia.nl website? Want daar kan ik niets vinden.
Nevermind, gevonden. Via de configurator op kia.nl kom je bij een pop up met accessoires
Waaronder de matten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIE1r--l5A_mCliqD6UVqDQgsSA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G01utTqCF0E59Er4CxuWdJeL.jpg?f=user_large

Ik zie nu ook kia laadpalen.

[ Voor 26% gewijzigd door winnie op 03-11-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Er is ook een kia webshop met enkele dingen specifiek voor de ev3. Daar staan de laadpalen ook bij maar ik zie niks staan over over v2h of v2g.

https://webshop.kia.nl/ev3/

[ Voor 28% gewijzigd door AtlAntA op 03-11-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ_B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 10:51
koelkast schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:30:
Vanmorgen een proefrit gemaakt in een shale grey GT Plus. In de showroom stond een terracotta Plus Advanced, die we in AV groen hebben besteld een tijdje terug.

- erg veel info op het dashboard, dat ben ik niet gewend met mijn 10 jaar oude wagen
- verkoper heeft snelheidsmeldingen even uitgezet, dus geen last meer van. Ik heb wel wat naar links en rechts gekeken, geen meldingen van ontvangen.
- ik heb in de plus advanced geen sfeerverlichting in het dashboard gezien, wel op de GT Plus
- dat veelbesproken tafeltje vind ik maar niks, had liever wat extra opbergruimte gehad (misschien later nog creeëren?)
- ik pas er met mijn 1.93m prima in, houdt niet veel hoofdruimte over als ik nog 2 pubers achterin wil kunnen hebben.
- de Plus advanced heeft grijze bekleding, en blauwe accenten (zoals de middenconsole). Stoort mij niet.
Heb je die terracotta misschien op een foto staan? Ben heel benieuwd namelijk en heb hem nog niet in het echt gezien :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
MJ_B schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:45:
[...]

Heb je die terracotta misschien op een foto staan? Ben heel benieuwd namelijk en heb hem nog niet in het echt gezien :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ossoJ4gFaqLkQCYJFvWix1HXN3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1b4SaAyMtSEHtVvHxXO4PNO.jpg?f=fotoalbum_large
Ik vind se kleur wel leuk, maar ben toch blij dat we voor groen hebben gekozen...

[ Voor 6% gewijzigd door koelkast op 03-11-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
koelkast schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:51:
[...]

[Afbeelding]
Ik vind se kleur wel leuk, maar ben toch blij dat we voor groen hebben gekozen...
Het is mooi dat je nog steeds je favo kleur kunt kiezen .. bij Tesla/volvo krijg je de "sepp" kleur (de standaard kleur zonder meerprijs, anders krijg je geen sepp meer). Ook blij dat ik groen heb gekozen (ik moet hem nog wel live zien) ... (ik sprak een dealer die bang was zijn ingekochte taracotta niet kwijt te raken)

F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ_B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 10:51
Bedankt voor de foto! Ik ben heel blij met deze kleur :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
koelkast schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:51:
[...]

[Afbeelding]
Laat maar weer eens zien dat de kleuren die je in allerhande configurators ziet erg misleidend kunnen zijn. Zelfs in de promo filmpjes vond ik deze kleur de minste van allemaal. Nu staat hij in mijn lijstje in ieder geval niet meer als laatste.Lijkt meer op een polished koper achtig iets. Is dat irl ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernepper
  • Laatst online: 21-04 21:00
koelkast schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:30:

Bij welke dealer staat deze terracotta plus advanced? Wij hebben die besteld maar zijn erg benieuwd hoe deze in het echt is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _birdie_
Ernepper schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:14:
[...]

Bij welke dealer staat deze terracotta plus advanced? Wij hebben die besteld maar zijn erg benieuwd hoe deze in het echt is
IN Facebook groep stond VDNS Helmond

https://scontent-ams2-1.x...PkTODlSsxwaAg&oe=672D62F0

[ Voor 35% gewijzigd door _birdie_ op 03-11-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie kleur, echt gaaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ernepper schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:14:
[...]

Van Mossel Zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Wat vonden jullie van de hoeveelheid kunststof aan de buitenkant op de Plus en ook nog op de Plus Advanced? Heel eerlijk gezegd viel ons dat een beetje tegen.
Aan de binnenkant is het ook veel kunststof, maar toch netjes. Behalve dan het ... tafeltje. Dat is prima en misschien soms handig, maar de hoeveelheid (afgesloten plastic vorm) ruimte onder de tafel dat helemaal niet benut wordt is wel erg jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:27
Vandaag proefrit gehad in de EV3. Uiteraard goed bevallen, maar ja ik kom dan ook uit een oude Berlingo diesel dus dat zegt wellicht niet veel.
Begrijp wel dat mensen zich storen aan het piepje dat er komt als je te lang ergens anders kijkt. Storend soms, maar voor mij geen issue. Verder een fijne auto, met twee kleine kids is de plaats achterin ruim voldoende.

Verder gaf de dealert aan dat mijn auto al op zee zat, met aankomst ergens midden december. Uitlevering in januari, dus 2 maandjes eerder dan in mijn laatst ontvangen Kia mailing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterjgp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-05 08:04
Hoe weten jullie wanneer de auto komt en bijv al op zee is? Krijgen jullie hier bericht van via Kia?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• onzenuub
Peterjgp schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:11:
Hoe weten jullie wanneer de auto komt en bijv al op zee is? Krijgen jullie hier bericht van via Kia?
een deel van het bericht van de dealer: Middels deze e-mail willen wij u maandelijks een status update geven omtrent de levering van uw auto. Aan deze update kunnen geen rechten worden ontleend. Uw verwachte leverdatum is betrouwbaarder wanneer uw auto al een chassisnummer heeft. Uw chassisnummer is: $$$$$$$$$$$$$$$$$$$... Indien er geen chassisnummer vermeld staat, maar alleen puntjes betekent dit dat uw auto nog niet is geproduceerd waardoor de indicatie verwachting binnenkomst Nederland nog aan verandering onderhevig is. Dit kan zowel positief als negatief veranderen. Indien er wél een chassisnummer staat vermeld is de verwachte leverdatum die u nu van ons ontvangt een betere indicatie, aangezien uw auto dan geproduceerd is.

Op dit moment is de verwachting binnenkomst in Nederland 27-12-2024.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ericjooo
Peterjgp schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:11:
Net even bij de dealer langs geweest; hij had goed en slecht nieuws, de auto is niet te volgen op zee want onze Advanced Plus staat al in Rotterdam
:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sepp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ericjooo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:06:
[...]

Net even bij de dealer langs geweest; hij had goed en slecht nieuws, de auto is niet te volgen op zee want onze Advanced Plus staat al in Rotterdam
Had je al bericht gehad van de dealer met chassisnummer enzo? Of komt dat nooit zo vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je deze auto ook voorverwarmen met de app, op een koude winterochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
Anoniem: 2127716 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:06:
Kan je deze auto ook voorverwarmen met de app, op een koude winterochtend?
YouTube: Kia Connect App - Remote climate control & EV charging schedule

Volgens deze video kan dat dus met de app (ga er vanuit dat dit voor de EV3 ook mogelijk zal zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pati
Vandaag proef gereden;
Goed uitzicht rondom
Vlotte auto
Goede stoelen
Veel instel mogelijkheden dus een proefrit van ong 1 uur is te kort om alle mogelijkheden te testen.

Wij hebben advanced plus uitvoering

De demo was een GT plus dus met headup display en dat zal zeker het aantal ‘piepjes’ verminderen wat je hoeft niet of nauwelijks naar de schermen te kijken. Zag voorheen de noodzaak nog niet zo maar nu toch wel nuttig.
De vraag neergelegd of deze functie later achteraf nog toe te voegen is.

Onze auto heeft een VIN en zit als het goed is bij de eerste batch afleveringen.

[ Voor 10% gewijzigd door pati op 05-11-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev3 fan
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-05 12:08
Dag allemaal,
Ben er achter gekomen dat de advance plus geen horizontale verlichting op de achterklep heeft maar ook nog wat andere dingen ontbreken zoals sfeerverlichting, ben niet op de hoogte gebracht hierover door de verkoper en heb al een koopovereenkomst getekend, kan ik hier nog onderuit komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onzenuub
Ev3 fan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:58:
Dag allemaal,
Ben er achter gekomen dat de advance plus geen horizontale verlichting op de achterklep heeft maar ook nog wat andere dingen ontbreken zoals sfeerverlichting, ben niet op de hoogte gebracht hierover door de verkoper en heb al een koopovereenkomst getekend, kan ik hier nog onderuit komen?
Denk het niet, was al vanaf het begin bekend en te vinden op het internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _birdie_
Dag allemaal,
Ik weet niet of een verkoper gaat vertellen wat er niet op zit. Op gtplus versie zit alles. Die was ook alleen maar bij de experiences te zien. Had de genoemde opties ook liever wel gehad maar vond de sfeer verlichting bij daglicht niet echt imposant. De kleur veranderde ook niet bij de mode. Alles heeft zijn prijs en met sepp is het verschil toch behoorlijk. Ik zou twee keer zuchten en het accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:25
Ook mijn Advanced Plus is reeds geproduceerd en onderweg, Moet helaas nog even wachten tot de huidige lease afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev3 fan
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-05 12:08
Heeft iemand info of de advance plus ergens in de provincie noord holland is te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
Dag allemaal,
Extra verlichting voor de achterklep is dacht ik wel in de kia webshop verkrijgbaar. De link naar de shop staat een aantal posts hierboven.

Pagina: 1 ... 11 ... 52 Laatste