Zo heb ik het bij onze M3 ook altijd begrepen. Verwarming accu gewoon met een weerstandsverwarming en vanuit aandrijving, en interieur warmtepomp (met ongetwijfeld gebruik van restwarmte).RonaldPr schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:41:
[...]
Zo lees ik het niet, ik begrijp uit het filmpje van Tesla dat ze gebruik maken van de overtollige warmte van de aandrijving en accu om het interieur te verwarmen met gebruik van de warmtepomp. Ik zie niets van het koelen van de accu of verwarmen.
Hierop voortbordurend: heeft iemand al een hondenrek/scheidingsrek over de lengterichting gezien voor de EV3? Ik zou de achterbak graag over de lengte in 2-en willen delen zodat onze Grote Munsterlander aan een kant kan, en de andere kant als bagageruimte kan worden gebruikt. Het is nog vroeg, maar toen ik er naar zocht vorige maand vond ik nog niets.winnie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:53:
[...]
Ah de door mij gewenste rubbermat. Voorlopig staat die als stelpost voor 100euro op mijn koopcontract (toen wisten ze nog niet wat er zou komen). Ik ben blij om te zien dat er eentje geleverd wordt.
De EV3 heeft een relatief kleine koffer (en zeker een kleine kofferopening).
In elk geval kleiner dan bij de e-Niro EV.
Wanneer je dat nog eens in de lengte in twee gaat delen betwijfel ik of een grote hond zich daar nog comfortabel in gaat voelen.
Wanneer je dat nog eens in de lengte in twee gaat delen betwijfel ik of een grote hond zich daar nog comfortabel in gaat voelen.
Mijn Volvo XC60 heeft een bagegeruimte van 505 liter, de EV3 460 liter. Dat scheelt nauwelijks, en in de Volvo ligt hij prima, ook als we op vakantie gaan en 10 uur rijden. Dus voor de ruimte voor de hond ben ik niet zo bang. Nou hebben we in de Volvo wel een originele Volvo bench, dus die benut de ruimte misschien iets nuttiger, maar toch.IvoB2 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:08:
De EV3 heeft een relatief kleine koffer (en zeker een kleine kofferopening).
[ Voor 9% gewijzigd door aip op 14-10-2024 19:13 ]
Gisteren gebeld. Verkoper was ook wat verbaasd, heeft het ook gecheckt in dezelfde online configurator. Er schijnt al een schip met ev3's in de haven te liggen met demo/showroommodellen, en onze wagen staat voor levering bij dealer op 6 januari. Terwijl eerder dus maart was gezegd. Helemaal prima trouwensaip schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:39:
[...]
Ik ben benieuwd. Ons is een week of 6 terug ook gezegd medio maart (voor de GT Plus).
Heb hier ook even contact over opgenomen met Kia. Blijkt dat de configurator demo auto’s die aan dealers toegewezen gaan worden ziet als ‘vrije’ voorraad. Is dus een bug maar productie is iig gestart. Het is nog niet duidelijk wanneer we leveringen daadwerkelijk kunnen verwachten ( nog niets op een boot bv)koelkast schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:53:
Als ik naar onze uitvoering kijk in de configurator, zie ik dat de levertijd inmiddels is verkort tot 4-5 weken?
Ons is ongeveer maart 2025 gezegd bij de dealer, dat stond eerder ook online, half maart.
Plus Advanced, Long Range, AV Green.
Nog eens doorgeklikt in de configurator, bij een andere uitvoering (SR en dan Plus uitvoering) staat wel 24-30 weken ongeveer. Dan wordt ook de optie geboden om een 'upgrade' naar Plus Advanced en/of andere kleur voor minder levertijd?
Bijzonder, omdat de dealer aangaf een aantal vooruitbestellingen te hebben gedaan (pool-auto's), die eind december geleverd kunnen worden in een bepaalde kleur. Daar zat Av Green niet bij, dus voor ons zou dat niet gelden. Maar nu ineens een veel kortere levertijd volgens de online configurator.
Toch maar eens bellen deze week.
EV3 adv + LR 19” allseason
Dacht zelf al dat het met de demo's te maken had en nu ook bevestigd. Volgens onze dealer staat onze wagen nu nog steeds gepland op eind januari/begin februari.
Kreeg bericht van onze dealer dat onze Kia EV3 GT-Line al (onder voorbehoud) in december 2024 wordt geleverd. Zou mooi zijn, scheelt weer wat in de bijtelling de komende 5 jaar.
Status in hun systeem zou 'in shipping' zijn of iets dergelijks.
Mag ik vragen wanneer je de bestelling gedaan hebt?Destralak schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:16:
Kreeg bericht van onze dealer dat onze Kia EV3 GT-Line al (onder voorbehoud) in december 2024 wordt geleverd. Zou mooi zijn, scheelt weer wat in de bijtelling de komende 5 jaar.
ik vermoed niet dat enkel de besteldatum de beslissende factor isaip schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:53:
[...]
Mag ik vragen wanneer je de bestelling gedaan hebt?
In 2018 als eerste e-Niro besteld maar de duurste versies werden als eerste geleverd
Ik heb op 6 september de orderbevestiging ontvangen van de leasemaatschappij. Maar ik heb toen gekozen uit een beperkt aantal modellen / kleuren die de dealer in voorbestelling had staan.aip schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:53:
[...]
Mag ik vragen wanneer je de bestelling gedaan hebt?
Ik heb zojuist met de dealer gesproken. Deze gaf ook aan verrast te zijn door de 4-5 weken claim van Kia. Voor zo ver zij wisten was de regel nog steeds dat deze niet voor 1 januari mag worden uitgegeven. Ze zeiden me niet te verwachten dat de auto dit jaar nog komt, en wanneer je deze op de weg ziet rijden het de demo/proefrit auto's zijn.
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
Eind september besteld (Advanced Plus LR Ivory Silver) en volgens dealer levering eind december dit jaar. Ik houd zelf een slag om de arm en ga uit van loop januari. We zien het wel, is private lease en Sepp is al aangevraagd.
Is dat levering aan jou of levering aan de dealer? Dacht dat Kia de auto's pas in januari op kenteken wil zetten. Heeft te maken met co2 quotas geloof ik.BBKing schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:55:
Eind september besteld (Advanced Plus LR Ivory Silver) en volgens dealer levering eind december dit jaar. Ik houd zelf een slag om de arm en ga uit van loop januari. We zien het wel, is private lease en Sepp is al aangevraagd.
Deze dus.
https://www.autoweek.nl/a...oete-wegens-co2-uitstoot/
[ Voor 11% gewijzigd door AtlAntA op 16-10-2024 12:36 ]
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Er staat uitlevering aan mijzelf. Op 25/12 (wat me niet heel logisch lijkt qua kerstdagen).
Ik ga zelf uit van begin januari, paar dagen extra wachten geen probleem. Sepp gaat op aanvraagmoment en bpm op moment dat dealer registreert
Ik ga zelf uit van begin januari, paar dagen extra wachten geen probleem. Sepp gaat op aanvraagmoment en bpm op moment dat dealer registreert
Alhoewel leuk kerstkadootje lijkt het me inderdaad ook een soort van placeholder datum. Het laatste wat ik gehoord heb was een leveringsdatum van 24-01 die ik kreeg na de laatste bestellings bevestiging op 27 augustus.BBKing schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:28:
Er staat uitlevering aan mijzelf. Op 25/12 (wat me niet heel logisch lijkt qua kerstdagen).
Toen ik hem kocht op 12 july (eerste dag mogelijk) was leverdatum half november. Werd snel naar begin januari gezet maar tot op heden geen leverdatum gehoord. Ik ga er vanuit dat ik hem wel begin Jan ga krijgen.
Staat eigenlijk niks nieuws in, toch? Prijs van de mat is bijvoorbeeld nog niet bekend. Mijn dealer is dit ook nog aan het uitzoeken.
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €137,98 | Voor Kia Ev3 2024 2025 Tpe Vloermatten, Bescherming Voor Alle Weersomstandigheden Lading Voering Waterdichte Kofferbak Mat Met Rugleuning Pad Volledige Set Accessor
https://a.aliexpress.com/_EzeIzMt
De kofferbakmat uit China is 69€
…. Maar niet van oceaanplastic denk ik 😁
Ouch, alleen dat google translate niveau Nederlands al.....sloddervos schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:23:
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €137,98 | Voor Kia Ev3 2024 2025 Tpe Vloermatten, Bescherming Voor Alle Weersomstandigheden Lading Voering Waterdichte Kofferbak Mat Met Rugleuning Pad Volledige Set Accessor
En het wordt echt eens tijd dat ze het postverdrag eens aanpassen. Want dat China daar nogsteeds als ontwikkelingsland is ingedeeld en dus voor een habbekrats kan verzenden, terwijl dat in 'ontwikkelde' landen niet zo is slaat helemaal nergens meer op. Maar dat terzijde.
De kwaliteit zal niet fantastisch zijn vermoed ik maar die paar keer per jaar dat ik zoiets nodig zal hebben (kinderfeestjes ergens buiten zulk soort dingen) kan het zeker wel van pas komen. Zou dan de full set nemen denk ik.sloddervos schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:23:
Vandaag bij een kijkdag van de EV3 geweest in Dordrecht. Helaas was het de lichtblauwe advanced plus uitvoering, deze kleur doet de auto geen recht aan. Paar opvallende punten:
- Mooie ruime auto, voelt degelijk aan
- Advanced plus met de plastic accenten aan de buitenkant zijn matte kleur, dat oogt met lichtblauw wat goedkoop, gt-line is dit hoogglans
- Het tafeltje als middenconsole is waardeloos, slecht materiaal en niet mooi in mijn ogen, ik heb liever opbergruimte daar. Verder voorin erg netjes afgewerkt
- Achterin ruime beenruimte, alleen achter de voorstoelen zit een plaat plastic, dat voelt ook erg goedkoop aan
Binnenkort eens proefrijden, maar ik twijfel wel nog.
- Advanced plus met de plastic accenten aan de buitenkant zijn matte kleur, dat oogt met lichtblauw wat goedkoop, gt-line is dit hoogglans
- Het tafeltje als middenconsole is waardeloos, slecht materiaal en niet mooi in mijn ogen, ik heb liever opbergruimte daar. Verder voorin erg netjes afgewerkt
- Achterin ruime beenruimte, alleen achter de voorstoelen zit een plaat plastic, dat voelt ook erg goedkoop aan
Lijkt me beter. Als je een auto eind december op kenteken laat zetten is hij een week later al een jaar oud. Dit blijft bij inruilen tegen je werken. Geen probleem als het een lease auto is denk ik?BBKing schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:28:
Kreeg eerder deze week een promo mailtje van de Kia dealer in Groningen stad dat ze de ev3 vanaf 9 november in de showroom zullen hebben staan. Zal waarschijnlijk wel grofweg hetzelfde zijn voor de meeste dealers?
Eigenaardig dat dit in NL zo lang moet duren?
De EV3 (GT line adventure green) staat hier (Vlaanderen) al enkele weken bij de dealer in de showroom.
Net zoals de MY2025 van de EV6 (in verschillende uitvoeringen).
Hier kon je al een hele tijd geleden zelfs het speciale "minus 40K€ premie model" effectief bestellen.
De EV3 (GT line adventure green) staat hier (Vlaanderen) al enkele weken bij de dealer in de showroom.
Hier kon je al een hele tijd geleden zelfs het speciale "minus 40K€ premie model" effectief bestellen.
[ Voor 20% gewijzigd door IvoB2 op 19-10-2024 08:32 ]
Heb je fotos gemaakt die je kunt delen? Ben wel benieuwd naar hoe de advanced plus er in het wild uit ziet.Frostb1te1992 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:29:
Vandaag bij een kijkdag van de EV3 geweest in Dordrecht. Helaas was het de lichtblauwe advanced plus uitvoering, deze kleur doet de auto geen recht aan. Paar opvallende punten:
Jazeker!BBKing schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:47:
[...]
Heb je fotos gemaakt die je kunt delen? Ben wel benieuwd naar hoe de advanced plus er in het wild uit ziet.
:strip_exif()/f/image/9E127BnemG95SBeVdumo5Sb6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f3QwU6Ntd5P2NXUyDptoqaTC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MOxKRFMGV7YRRatG5nKWQxsw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cLavyH4ZPs9ZcCwPasHYs5qf.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat interieur met de baby blauwe accenten is wmb echt een misser. In andere regio's kan je nog een andere kleur kiezen maar in Nederland (voorlopig) hebben alle modellen onder de gt lijn deze accent kleuren.
Ik ben biased natuurlijk omdat ik een gt line in bestelling heb staan. Maar vind het verschil tussen de gt line en de advanced plus zo groot dat het prijsverschil (inclusief het mislopen van de subsidie met de gt line) het meer dan waard is.
Bedankt voor de foto's. Wat ik niet begrijp is dat hij van die gekleurde led-verlichting heeft in het interieur. Dat zou toch alleen vanaf de GT line uitvoeringen zijn? Of weet iemand of dit ook op de advanced-plus zit?
[ Voor 18% gewijzigd door Takkie25 op 19-10-2024 11:27 ]
Die heb ik helaas niet gemaakt, wel staat deze auto nog komende 2 weken bij verschillende dealers door het land.BBKing schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:05:
[...]
Dank!! Heb je ook fotos van de zijkant waarop de matte wielkappen beter zichtbaar zijn?
Ben ik het helemaal mee eens! Ik vind de subsidie heel interessant, maar deze versie vind ik het allemaal net niet qua kleur en afwerking.AtlAntA schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:05:
[...]
Dat interieur met de baby blauwe accenten is wmb echt een misser. In andere regio's kan je nog een andere kleur kiezen maar in Nederland (voorlopig) hebben alle modellen onder de gt lijn deze accent kleuren.
Ik ben biased natuurlijk omdat ik een gt line in bestelling heb staan. Maar vind het verschil tussen de gt line en de advanced plus zo groot dat het prijsverschil (inclusief het mislopen van de subsidie met de gt line) het meer dan waard is.
Dit is een pre-productie model maar de verkoper verwachtte dat dit in alle versies komt. Echter is de verlichting statisch onder de GT-line. Bij de GT-line is deze dynamisch als je bijvoorbeeld rijmodus aanpast of de auto aanzet beweegt of veranderd de verlichting.Takkie25 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:14:
Bedankt voor de foto's. Wat ik niet begrijp is dat hij van die gekleurde led-verlichting heeft in het interieur. Dat zou toch alleen vanaf de GT line uitvoeringen zijn? Of weet iemand of dit ook op de advanced-plus zit?
Het zijn ook de starlight koplampen. Die zitten er toch pas op vanaf de GT line?
En stoffen bekleding. In de advanced plus zit vegan leer.
Ik vraag me af of dit de advanced plus versie is die wordt geleverd.
[ Voor 4% gewijzigd door mvvb op 19-10-2024 12:32 ]
Inderdaad zie ik ook een mix van opties. Wel het dakraam, maar niet elektrisch verstelbare stoel? Lijkt me niet de uiteindelijke advanced plus versie.mvvb schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:21:
[...]
Het zijn ook de starlight koplampen. Die zitten er toch pas op vanaf de GT line?
En stoffen bekleding. In de advanced plus zit vegan leer.
Ik vraag me af of dit de advanced plus versie is die wordt geleverd.
Dit is inderdaad een pre-productie versie, toch nog even 2 weken wachten denk ik voor de definitieve versie.koelkast schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:45:
[...]
Inderdaad zie ik ook een mix van opties. Wel het dakraam, maar niet elektrisch verstelbare stoel? Lijkt me niet de uiteindelijke advanced plus versie.
Er was nog een uitvoering op het interieur met navy blauw en oranje en die vind ik het aller minst.
Deze uitvoering met grijs en licht blauwe accenten is best behoudend, maar is prima voor mij icm vegan leder. Het prijsverschil tov Gt line vind ik te groot (met verlies van Sepp).
Deze uitvoering met grijs en licht blauwe accenten is best behoudend, maar is prima voor mij icm vegan leder. Het prijsverschil tov Gt line vind ik te groot (met verlies van Sepp).
De Plus Advanced beschikt ook over vegan leder stoelen, in plaats dan de stoffen stoelen die je hier in de foto ziet. Kortom, dit is niet de plus advanced zoals die in Nederland komt.
Edit: Ik spot hier ook stoelverwarming op de achterbank. Dat heeft de PlusAdvanced dan juist weer niet!
Edit: Ik spot hier ook stoelverwarming op de achterbank. Dat heeft de PlusAdvanced dan juist weer niet!
[ Voor 22% gewijzigd door Coffee op 19-10-2024 14:22 ]
Vraag me dan af waarom een dealer de moeite neemt om een auto in de showroom te zetten die qua uitvoering (nog) niet in Nederland te bestellen is. Creëer je alleen maar verwarring en verkeerde verwachtingen van lijkt me.
Zojuist in Kia Aphen ad Rijn geweest en ze hadden dezelfde blauwe Ev3 plus advanced in de showroom staan. Hier nog enkele foto's vanaf de zijkant.
-19 inch banden zijn in het echt best wel dik voor deze bak.
-Ik had ook liever opbergruimte gehad dan het tafeltje onder de armsteun.
-De chrome delen van deze uitvoering zijn best krasgevoelig.
-Dakraam ging erg soepel op en dicht.
Al om al toch tevreden met de Ev3😀
:strip_exif()/f/image/GJUrzTTp0DE2Dnwxh4HSjvhO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1noDxcV6stCpyGcGsX34oYXg.jpg?f=fotoalbum_large)
-19 inch banden zijn in het echt best wel dik voor deze bak.
-Ik had ook liever opbergruimte gehad dan het tafeltje onder de armsteun.
-De chrome delen van deze uitvoering zijn best krasgevoelig.
-Dakraam ging erg soepel op en dicht.
Al om al toch tevreden met de Ev3😀
:strip_exif()/f/image/GJUrzTTp0DE2Dnwxh4HSjvhO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1noDxcV6stCpyGcGsX34oYXg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R8M4l2PpZTjA9vmD0ENqqsS5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door NDISAYSOK op 19-10-2024 19:55 ]
denk ik ook niet ... het interieur uit de folder is niet hetzelfde als deze ...koelkast schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:45:
[...]
Inderdaad zie ik ook een mix van opties. Wel het dakraam, maar niet elektrisch verstelbare stoel? Lijkt me niet de uiteindelijke advanced plus versie.
afwachten maar dus ..
`f
Wij hebben de advanced plus besteld maar het tafeltje kan me gestolen worden. Ziet er leuk uit maar ik zie mezelf dat ding niet gebruiken. Jammer dat er daarmee ook geen afsluitbare opbergruimte onder zit.Frostb1te1992 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:29:
Voor ons waren de extra speakers, leer en open dakje de reden om voor de advanced plus te gaan.
Dus jij vond een dealer in Vlaanderen waar de ev3 en de gefacelite ev6 al in showroom staan? Ik was laatst bij de Kia Dealer en deze heeft ook de nieuwe ev6 maar met de instructie van hem nog verborgen te houden en wordt dan ook acherin bewaard tot ze groen licht krijgen dat ze hem in fr showroom mogen plaatsen. De ev3 heb ik ook kunnen zien tijdens de tour waar ze met een container verschillende dealers aandedenIvoB2 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:31:
Eigenaardig dat dit in NL zo lang moet duren?
Er stonden buiten de EV3 zelfs 2 EV6 MY2025 en een EV9.
Allemaal open en bloot en je kon er vrij rondlopen, deuren openen en in gaan zitten.
EV3 viel voor mij af omdat de V2G een AC output van max. 3,6 kW blijkt te hebben wat voor mij geen meerwaarde biedt tov de reeds bestaande V2L AC output van 3,6 kW (en waar ik geen Kia laadpaal van rond de 3000 € voor nodig heb).
De EV6 MY2024 mag voorlopig dus nog even blijven.
Allemaal open en bloot en je kon er vrij rondlopen, deuren openen en in gaan zitten.
EV3 viel voor mij af omdat de V2G een AC output van max. 3,6 kW blijkt te hebben wat voor mij geen meerwaarde biedt tov de reeds bestaande V2L AC output van 3,6 kW (en waar ik geen Kia laadpaal van rond de 3000 € voor nodig heb).
Hier is toch nog niks van bekend? Is dit ergens na te lezen? Ben zelf ook erg geïnteresseerd in het V2H/G gedeelte…IvoB2 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:08:
Ik heb de vraag op een Kia event waar ik was uitgenodigd letterlijk voorgelegd aan de vertegenwoordigers van de importeur van Kia België en dat was het antwoord dat ik kreeg (nog voor men met de hapjes en de (sterke) dranken begon rond te gaan
).
Ik heb, omdat het me zo weinig leek daar nog eens bevestiging om gevraagd en het werd me nogmaals stellig bevestigd.
De prijs van hun laadpaal kenden ze zelf nog niet maar dat was "dubbel zoveel als een gewone laadpaal". Toen ik bleef aandringen werd er een gokje gewaagd op 3000 €.
Wanneer de importeur voor België zelf niet op de hoogte is hoe het precies zal werken en me wat wijsmaakt zit ik er uiteraard ook volledig naast.
Ik ga wanneer mogelijk van het standpunt uit dat wanneer je iets wil weten het best bij de bron navraagt.
Maar ik weet niet bij wie ik het anders zou moeten navragen (in Korea ken ik niemand bij de Hyundai groep).
In elk geval heb ik ze gezegd dat dit voor mij dan een reden was om de EV3 niet te bestellen (en heb ik me voor de rest van het event op de hapjes en mocktails geconcentreerd).
Ik heb, omdat het me zo weinig leek daar nog eens bevestiging om gevraagd en het werd me nogmaals stellig bevestigd.
De prijs van hun laadpaal kenden ze zelf nog niet maar dat was "dubbel zoveel als een gewone laadpaal". Toen ik bleef aandringen werd er een gokje gewaagd op 3000 €.
Wanneer de importeur voor België zelf niet op de hoogte is hoe het precies zal werken en me wat wijsmaakt zit ik er uiteraard ook volledig naast.
Ik ga wanneer mogelijk van het standpunt uit dat wanneer je iets wil weten het best bij de bron navraagt.
Maar ik weet niet bij wie ik het anders zou moeten navragen (in Korea ken ik niemand bij de Hyundai groep).
In elk geval heb ik ze gezegd dat dit voor mij dan een reden was om de EV3 niet te bestellen (en heb ik me voor de rest van het event op de hapjes en mocktails geconcentreerd).
[ Voor 16% gewijzigd door IvoB2 op 21-10-2024 08:59 ]
Okay, thanks! Dit klinkt inderdaad een beetje weinig, ook aangezien in de prijslijst staat “On-board charger, 11kW 3-fase inclusief V2X voorbereiding”.IvoB2 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:56:
Ik heb de vraag op een Kia event waar ik was uitgenodigd letterlijk voorgelegd aan de vertegenwoordigers van de importeur van Kia België en dat was het antwoord dat ik kreeg (nog voor men met de hapjes en de (sterke) dranken begon rond te gaan).
Ik was zelf eigenlijk van plan om een Zaptec Go 2 aan te schaffen wanneer die uitkomt. Ik ga zeker geen 3k uitgeven aan een “Kia” laadpaal die technisch waarschijnlijk hetzelfde kan.
Alles wijst er op dat je voorlopig vastzit aan een Kia Laadpaal en een samenwerkende energieleverancier.
Mogelijk dat dit later nog open wordt gezet, als V2G een praktische standaard wordt, maar ik zou het NIET meenemen in je overweging om deze auto te bestellen. Tenminste, niet tot de details voor NLse en BEse modellen zwart op wit staan.
Voor die tijd kan je toch geen redelijke kosten/baten analyse maken. Ik zelf heb de auto wel besteld, maar dat komt omdat het al dan niet ontbreken van een werkbare V2G voor mij niet afdoet aan de rest van de waarde propositie.
Mogelijk dat dit later nog open wordt gezet, als V2G een praktische standaard wordt, maar ik zou het NIET meenemen in je overweging om deze auto te bestellen. Tenminste, niet tot de details voor NLse en BEse modellen zwart op wit staan.
Voor die tijd kan je toch geen redelijke kosten/baten analyse maken. Ik zelf heb de auto wel besteld, maar dat komt omdat het al dan niet ontbreken van een werkbare V2G voor mij niet afdoet aan de rest van de waarde propositie.
[ Voor 25% gewijzigd door Coffee op 21-10-2024 09:25 ]
Dat wil natuurlijk niets zeggen.bart155 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:21:
[...]
Okay, thanks! Dit klinkt inderdaad een beetje weinig, ook aangezien in de prijslijst staat “On-board charger, 11kW 3-fase inclusief V2X voorbereiding”.
De EV6 heeft eveneens een 3F11 kW AC lader aan boord en uit de V2L komt ook maar 3,6 kW AC.
En in Vlaanderen moet iedere bidrectionele laadpaal sowieso gehomologeerd zijn voor ingebruikname en dat gaat hier niet gebeuren voor mei 25.
[ Voor 15% gewijzigd door IvoB2 op 21-10-2024 09:52 ]
Jep, het is ook een bijkomstigheid voor ons, en we hebben van de zomer ook al de bestelling geplaatst. Neemt niet weg dat ik het hele V2x verhaal wel interessant vindt.Coffee schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:24:
Alles wijst er op dat je voorlopig vastzit aan een Kia Laadpaal en een samenwerkende energieleverancier.
Ik had gedacht / gehoopt dat teruglevering dan ook op basis van 3-fase zou zijn, vandaar mijn opmerking. Ik ben verder ook geen V2x expert…IvoB2 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:51:
[...]
Dat wil natuurlijk niets zeggen.
De EV6 heeft eveneens een 3F11 kW AC lader aan boord en uit de V2L komt ook maar 3,6 kW AC.
En in Vlaanderen moet iedere bidrectionele laadpaal sowieso gehomologeerd zijn voor ingebruikname en dat gaat hier niet gebeuren voor mei 25.
hier word alles netjes uitgelegdRonaldPr schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:41:
[...]
Zo lees ik het niet, ik begrijp uit het filmpje van Tesla dat ze gebruik maken van de overtollige warmte van de aandrijving en accu om het interieur te verwarmen met gebruik van de warmtepomp. Ik zie niets van het koelen van de accu of verwarmen.
YouTube: Understanding Tesla's Heat Pump System
YouTube: Understanding Coolant Flow in a Tesla
[ Voor 10% gewijzigd door pkleingu2 op 21-10-2024 15:35 ]
Heeft iemand al een idee wanneer er andere velgen voor de EV3 beschikbaar komen?
We hebben de Advanced Plus in bestelling, maar daar zitten echt hele lelijke velgen onder. Die van de Plus en GT gaan wel, maar deze zijn echt verschrikkelijk.
Dealer kon niet aangeven of we die zomaar konden wisselen, dus vandaar mijn vraag of iemand al wat gehoord heeft over andere velgen voor de Kia EV3 AP.
We hebben de Advanced Plus in bestelling, maar daar zitten echt hele lelijke velgen onder. Die van de Plus en GT gaan wel, maar deze zijn echt verschrikkelijk.
Dealer kon niet aangeven of we die zomaar konden wisselen, dus vandaar mijn vraag of iemand al wat gehoord heeft over andere velgen voor de Kia EV3 AP.
Als je niet perse Kia velgen wil, kun je natuurlijk altijd de specificaties van de velgen opvragen, en dan aftermarket velgen zoeken die je wel bevallen.Peterjgp schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:27:
Heeft iemand al een idee wanneer er andere velgen voor de EV3 beschikbaar komen?
Nvm
[ Voor 99% gewijzigd door BBKing op 22-10-2024 21:17 ]
Eén van de redenen die mij wat dwars zitten is zijn toch wat trage DC laadsnelheid anno 2024. Ok andere merken liggen niet veel hoger maar hier is het toch laag. Momenteel rijd ik nog in een model 3 uit 2019 en die had in het begin een lagere laadsnelheid dan heden. Dat is bij een OTA update ooit eens verhoogd naar 250kWh. Zou het mogelijk zijn dat KIa de laadsnelheid dmv een update ook verhoogd?
Bij mijn Peugeot (en alle andere Stellantis-wagens) hebben ze in 2021 iets soortgelijks gedaan, het was geen OTA maar een update bij de dealer. De maximale laadsnelheid werd niet verhoogd, de laadcurve werd wat bijgesteld zodat die ook nog wat hogere snelheden behaalde bij een vollere accu. Bjørn Nyland heeft daar een vergelijking van gemaakt.
Op zich is het wel lekker om snel te kunnen laden zodat je daar niet teveel tijd verliest. Aan de andere kant, de keren dat ik meerdere keren de accu van 10 naar >80% heb moeten brengen zijn jaarlijks op twee handen te tellen, tijdens vakanties staan we dan vaak te stekkeren. Verder is het laden in mijn geval bijna nergens de beperkende factor. Hooguit dat ik voor het werk een keer wat verder moet, dan is er meestal wel een DC laadpaal in de buurt, of moet de auto bij gebrek daaraan een paar minuten optoppen. Voor mij geen beperkende factor, straks met een accu die effectief twee keer zo groot is zal het voor mij al helemaal geen bezwaar meer zijn dat ie er net een paar minuten langer over doet.
Op zich is het wel lekker om snel te kunnen laden zodat je daar niet teveel tijd verliest. Aan de andere kant, de keren dat ik meerdere keren de accu van 10 naar >80% heb moeten brengen zijn jaarlijks op twee handen te tellen, tijdens vakanties staan we dan vaak te stekkeren. Verder is het laden in mijn geval bijna nergens de beperkende factor. Hooguit dat ik voor het werk een keer wat verder moet, dan is er meestal wel een DC laadpaal in de buurt, of moet de auto bij gebrek daaraan een paar minuten optoppen. Voor mij geen beperkende factor, straks met een accu die effectief twee keer zo groot is zal het voor mij al helemaal geen bezwaar meer zijn dat ie er net een paar minuten langer over doet.
We hebben onze e208 nu 19 maanden en hebben welgeteld 1x een paar minuten aan de snellader gehangen om te testen. Dus voor onze situatie waarbij de Peugeot de vaste auto van mijn vrouw wordt en de kia de mijne en ons gebruik van de auto's, is DC laadsnelheid niet echt een factor die belangrijk is.
Zo zie je maar weer hoe het wijzigt. Wij hebben geen lader voor de deur (wel tegenover ons in de straat). Als we in het weekend de EV pakken gaat deze dus altijd aan de snellader zodat er maandag naar kantoor kan worden gereden om vol te laden.
Ik ben wel benieuwd welke laadsnelheid je dan zou willen. Nu zou je kunnen snelladen in 30 minuten (als ik het goed heb) en stel dat je dat in 20 zou kunnen doen, is dat dan een dealbreaker?bartmaniac schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 01:20:
Eén van de redenen die mij wat dwars zitten is zijn toch wat trage DC laadsnelheid anno 2024. Ok andere merken liggen niet veel hoger maar hier is het toch laag. Momenteel rijd ik nog in een model 3 uit 2019 en die had in het begin een lagere laadsnelheid dan heden. Dat is bij een OTA update ooit eens verhoogd naar 250kWh. Zou het mogelijk zijn dat KIa de laadsnelheid dmv een update ook verhoogd?
Ik lees het namelijk van meer mensen (over andere auto's) en snap dat wanneer je onwijs veel rijd op een dag het prettig is maar wat is nou 10 minuten. Je mail checken en wat internetten of een telefoontje en het is voorbij.
Ik vraag me dat ook altijd af. Meestal hoor je dit soort dingen van mensen die nog geen e-auto hebben. Maar met ca. 10 jaar praktijkervaring met de Zoe en Tesla moet ik zeggen dat als ik 10 keer per jaar moet snelladen, dat veel is. Dan maken die 10 minuten echt niets uit.Soepstengel01 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:59:
[...]
Ik ben wel benieuwd welke laadsnelheid je dan zou willen. Nu zou je kunnen snelladen in 30 minuten (als ik het goed heb) en stel dat je dat in 20 zou kunnen doen, is dat dan een dealbreaker?
Ik lees het namelijk van meer mensen (over andere auto's) en snap dat wanneer je onwijs veel rijd op een dag het prettig is maar wat is nou 10 minuten. Je mail checken en wat internetten of een telefoontje en het is voorbij.
Ik kan mij voorstellen dat het wat vaker wordt als je zelf geen lader of lader vlakbij huis hebt, maar dan nog....
Carscenekorea heeft een follow up achtig video gemaakt.
YouTube: 2025 Kia EV3 i-PEDAL 3.0 & AUTO Mode Tested: 1,000km Real-World Rang...
Gaat veel over auto mode van de i pedal maar nog geen duidelijkheid of dit achter een paywall zit of niet.
Dat het laden nog steeds niet boven de 70kw komt vind ik wel ietwat raar. Je kan toch niet zoveel pech hebben met snelladers?
YouTube: 2025 Kia EV3 i-PEDAL 3.0 & AUTO Mode Tested: 1,000km Real-World Rang...
Gaat veel over auto mode van de i pedal maar nog geen duidelijkheid of dit achter een paywall zit of niet.
Dat het laden nog steeds niet boven de 70kw komt vind ik wel ietwat raar. Je kan toch niet zoveel pech hebben met snelladers?
Goed punt, al relativeert hij het zelf in de video’s en in de comments. Hij zegt dat hij het ook sneller heeft zien, maar telkens filmt bij een tragere lader.
En volgens mij ging dit om het standaard range model.
Hij heeft het over 500km bereik en over een gt line. Kan dan bijna niet een standard range zijn toch?Coffee schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:28:
Goed punt, al relativeert hij het zelf in de video’s en in de comments. Hij zegt dat hij het ook sneller heeft zien, maar telkens filmt bij een tragere lader.
Ik denk eerlijk gezegd dat er iets niet klopt met zijn specifieke auto. Als hij echt al meer dan die 71kw heeft gezien met het laden dan is het blijkbaar niet lang genoeg geweest om er een foto/video van te maken. Kan natuurlijk ook zijn dat de ideale omstandigheden om op max snelheid te laden in een heel smal venster zitten.
De praktijk tests in Nederland zullen ons het leren hoop ik. Dat gezegd hebbende, dat kan niet heel lang meer duren denk ik. De auto's komen eind oktober/begin november bij de dealers te staan dus ik verwacht de eerste praktijktests in Nederland ook wel binnen een paar weken.
Hmm, tsja dat dan weer wel. Maar hij heeft het ook over de theoretische maximale laad snelheid van 100kW. Misschien vergist hij zich in de specs?
70kW is toch echt wel een zeer groot verschil met 128kW.. dat is 45% minder!
70kW is toch echt wel een zeer groot verschil met 128kW.. dat is 45% minder!
[ Voor 22% gewijzigd door Coffee op 25-10-2024 08:20 ]
Heeft met de Koreaanse laadpalen te maken waar hij mee laadt. Die zijn de limiterende factor. Dat zegt hij ook in de video & comments.
In deze review is even kort aandacht voor het laden, hij geeft aan een max te zien van 123kW en 31 minuten voor 15%-80%.
deze namiddag een proefrit gepland met de EV3 (welk uitvoering exact weet ik nog niet)
Gaaf .. bij welke dealer ?bartmaniac schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:59:
deze namiddag een proefrit gepland met de EV3 (welk uitvoering exact weet ik nog niet)
Leuke review, ik word hier wel echt enthousiast van! Laat maar komen die EV3mats schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:30:
In deze review is even kort aandacht voor het laden, hij geeft aan een max te zien van 123kW en 31 minuten voor 15%-80%.
[YouTube: Kia EV3 – New Zealand first drive & review]
Ik hoop dat ons model het stuur wel aan de goede kant heeft....BBKing schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:13:
[...]
Leuke review, ik word hier wel echt enthousiast van! Laat maar komen die EV3
Ach joh, nu de meeste parkeergarages overgaan op kenteken herkenning, hoef je toch niet meer links te zitten om het kaartje in te voerenkoelkast schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:34:
[...]
Ik hoop dat ons model het stuur wel aan de goede kant heeft....
9 zelfs, waarvan 5 al op naam, 4 nog niet.Rogo70 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:05:
Eerste EV3 op Nederlands kenteken gezet
https://www.kenteken.tv
https://www.kenteken.tv/h...&filter=EV3&bjmin=&bjmax=
Dus die proefritten zullen inderdaad binnenkort (morgen?) wel kunnen beginnen.
Proefrit wordt toch meestal op groene platen gedaan ?aip schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:08:
[...]
9 zelfs, waarvan 5 al op naam, 4 nog niet.
https://www.kenteken.tv/h...&filter=EV3&bjmin=&bjmax=
Dus die proefritten zullen inderdaad binnenkort (morgen?) wel kunnen beginnen.
Leuke video!mats schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:30:
[YouTube: Kia EV3 – New Zealand first drive & review]
Wat me opvalt en eigenlijk ook meteen een beetje tegenvalt is dat alle rijhulpen/piepjes en dergelijke elke keer weer aan staan als je de auto herstart. Nu rij ik normaliter altijd aardig defensief en rustig met als doel geen last te hebben van anderen en anderen niet tot last te zijn dus misschien hoor ik deze piepjes in de praktijk nooit maar als er 1 is die steeds (onnodig) terug komt dan is het fijn dat het uit kan. Want dan minder fijn is dat het dus elke keer terug komt als de auto uit is geweest.
Dit is helaas iets wat je in alle nieuwe auto’s ( dacht na 1/7/2024 verplicht) zult aantreffen. Sommige merken kun je dit met een voorkeurtoets weer uitzetten zodat je niet iedere keer een heel instellingen menu door hoeft de zoeken naar de betreffende functies. Mn proefrit zal dit hopelijk ook duidelijk maken.
EV3 adv + LR 19” allseason
Dat wist ik niet, bedankt voor je info. Ik zou het inderdaad erg op prijs stellen als je kan/wilt testen hoe makkelijk die systemen zijn uit te zetten en of ze in het Nederlandse verkeer heel vaak piepen.pati schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:06:
Dit is helaas iets wat je in alle nieuwe auto’s ( dacht na 1/7/2024 verplicht) zult aantreffen. Sommige merken kun je dit met een voorkeurtoets weer uitzetten zodat je niet iedere keer een heel instellingen menu door hoeft de zoeken naar de betreffende functies. Mn proefrit zal dit hopelijk ook duidelijk maken.
Niet perse. Zeker de grote dealers en importeur hebben vaak een aantal modellen die ze op kenteken zetten voor proefritten en dergelijke en dan na 3-6 maanden met een x duizend kilometer verkopen. Aan groene platen zitten namelijk ook restricties: die mogen bijvoorbeeld niet door het personeel in hun vrije tijd worden gebruikt, terwijl iedere medewerker (althans, zeker verkopers) een zakelijke auto heeft. Die auto's nemen ze in de avonden en weekeinden mee naar huis en gebruiken ze prive, en worden overdag gebruikt voor onder andere proefritten. Ik heb niet al te lang terug nog een proefrit gehad in een ID7 met een maxi cosi op de achterbank.De_Buurmannen schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:40:
[...]
Proefrit wordt toch meestal op groene platen gedaan ?
(ID7 is het niet geworden, mijn vrouw vond hem te groot voor in de parkeergarage bij haar werk)
Nb. die piepjes is inderdaad een Europese regel. Als ik het goed begrijp moeten er volgens die zelfde regel tenminste twee handelingen nodig zijn om ze uit te zetten. Bij de Renault Scenic kun je dat zo programmeren onder een voorkeuze toets, maar bij VW kan dat voor zover ik begreep niet. Zeker als de piepjes echt irritant zijn (zoals bij onze Tesla - daar is het gekmakend) lijkt mij dat inderdaad wel heel fijn als dat bij de EV3 ook makkelijk zou kunnen.
[ Voor 19% gewijzigd door aip op 25-10-2024 16:30 ]
Goed nieuws, er is een shortcut om dit geluid uit te zetten. De functie debuteert op de EV3.
Check deze video bij 16:00: YouTube: Kia EV3 first REVIEW - a small EV9 ?
Is na de laatste update al enkele tijd beschikbaar op de EV6 hoor => muteknop op het stuur ingedrukt houden (en waarschijnlijk ook op andere EV's uit de Hyundai groep maar daarvan weet ik het niet).Coffee schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:53:
Goed nieuws, er is een shortcut om dit geluid uit te zetten. De functie debuteert op de EV3.
[ Voor 5% gewijzigd door IvoB2 op 25-10-2024 20:06 ]
Top! Dat is dan bevestigd. Klopt, ja; mute knop ingedrukt houden.IvoB2 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:05:
[...]
Is na de laatste update al enkele tijd beschikbaar op de EV6 hoor => muteknop op het stuur ingedrukt houden (en waarschijnlijk ook op andere EV's uit de Hyundai groep maar daarvan weet ik het niet).
Mooi! Zag mezelf al al elke dag meerdere malen het halve menu doorlopen om net dat ene piepje uit te zetten. Nu gaat dit wel alleen om de snelheids piepjes en niet de proximity en de vele andere sensoren/camera's. Die zullen in het dagelijks gebruik niet zo intrusief zijn maar dat die elke keer weer aan gaan terwijl je er misschien 1 of 2 uit wilt hebben kan na verloop van tijd storend zijn vermoed ik.Coffee schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:53:
Praktijk zal het leren.
[ Voor 27% gewijzigd door AtlAntA op 25-10-2024 21:23 ]
Hoe was je proefrit, @bartmaniac ?
Bij dealer Gilicon in Haasrode België
De proefrit was met de GT line long range versie. We hadden hem een dik uurtje en wat we deden is oa er mee naar huis rijden (via snelweg) om hem enerzijds te testen hoe hij past in onze garage en ook om de kofferruimte te testen. Ik kende de wagen nog onvoeldoende om hem af te stemmen. We denken van niet voor de versie te gaan met dat uitschuifbaar tafeltje maar voor de versie waar je onder de opklapbare armsteun nog bergruimte hebt. De dealer vond dat ook geen goeie zet van Kia. Ook neigen we meer naar de versie zonder het glimmende zwart aan de buitenkant. Het was mijn eerste keer in een auto met HUD maar of ik het echt nodig vind? Ik denk het niet. Hij leest snelheidsborden en af en toe ook een ander bord zoals bord B1 Voorrang verlenen. Wat ik wel niet zo goed vond is dat de Max snelheid er regelmatig naast zit. Zo gaf hij een hele tijd 90 aan op de autostrade. Misschien dat dit nog wel verbeterd. Wat het scherm betreft heb ik er tijdens het rijden nog niet echt meer kunnen bezig zijn maar wat wel is dat waar de informatie staat van de klimaatregeling dat dit bij mij niet zichtbaar was door mijn rechterhand aan het stuur maar echt hinderlijk vond ik dat niet. Als test gaf ik als bestemming de Kia garage in maar ik kan nog niet een oordeel geven hoe goed de navigatie is want de weg ernaar ken ik blindelings. Wat ik wel wat jammer vind is dat de database niet zo uitgebreid is als bij mijn huidige Tesla. Daar geef ik bijvoorbeeld de naam van de handelaar in en die vindt hij dan ( zoals op Google maps) maar bij Kia navigatie gaf ik als test een grote zaak in die al lang bestaat maar deze kende Kia niet dus om dan daar naar te navigeren moet je al het volledige adres ingeven. Ik weet niet of je via een Kia app op je smartphone een bestemming kan doorsturen naar de wagen. Functie zoals Apple CarPlay heb ik ook niet getest. Ook weet ik niet hoe up to date Kia navigatiekaarten zijn. Zijn ze redelijk accuraat wee iemand dat? Misschien dat merken die Android Automotive gebruiken hier een streepje voor hebben?
Heb je toevallig ook de auto i pedal mode geprobeerd? Je kunt deze aanzetten door de rechter hendel naast het stuur naar je toe te trekken enkele seconden. Ik ben nog steeds erg benieuwd of deze feature nu wel of niet achter dat kia connect abbonement komt te zitten.bartmaniac schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 02:24:
[...]
De proefrit was met de GT line long range versie. We hadden hem een dik uurtje en wat we deden is oa er mee naar huis rijden (via snelweg) om hem enerzijds te testen hoe hij past in onze garage en ook om de kofferruimte te testen. Ik kende de wagen nog onvoeldoende om hem af te stemmen. We denken van niet voor de versie te gaan met dat uitschuifbaar tafeltje maar voor de versie waar je onder de opklapbare armsteun nog bergruimte hebt. De dealer vond dat ook geen goeie zet van Kia. Ook neigen we meer naar de versie zonder het glimmende zwart aan de buitenkant. Het was mijn eerste keer in een auto met HUD maar of ik het echt nodig vind? Ik denk het niet. Hij leest snelheidsborden en af en toe ook een ander bord zoals bord B1 Voorrang verlenen. Wat ik wel niet zo goed vond is dat de Max snelheid er regelmatig naast zit. Zo gaf hij een hele tijd 90 aan op de autostrade. Misschien dat dit nog wel verbeterd. Wat het scherm betreft heb ik er tijdens het rijden nog niet echt meer kunnen bezig zijn maar wat wel is dat waar de informatie staat van de klimaatregeling dat dit bij mij niet zichtbaar was door mijn rechterhand aan het stuur maar echt hinderlijk vond ik dat niet. Als test gaf ik als bestemming de Kia garage in maar ik kan nog niet een oordeel geven hoe goed de navigatie is want de weg ernaar ken ik blindelings. Wat ik wel wat jammer vind is dat de database niet zo uitgebreid is als bij mijn huidige Tesla. Daar geef ik bijvoorbeeld de naam van de handelaar in en die vindt hij dan ( zoals op Google maps) maar bij Kia navigatie gaf ik als test een grote zaak in die al lang bestaat maar deze kende Kia niet dus om dan daar naar te navigeren moet je al het volledige adres ingeven. Ik weet niet of je via een Kia app op je smartphone een bestemming kan doorsturen naar de wagen. Functie zoals Apple CarPlay heb ik ook niet getest. Ook weet ik niet hoe up to date Kia navigatiekaarten zijn. Zijn ze redelijk accuraat wee iemand dat? Misschien dat merken die Android Automotive gebruiken hier een streepje voor hebben?
Ok maar hoe rijdt hij in vergelijking met je Tesla eigenlijk? Hoe is de demping?...wegligging in bochten?bartmaniac schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 02:24:
[...]
Als ik google op Kia connect abonnement dan kom ik op een abo van 2,99 euro per maand waarmee je op afstand via een app vanalles kan doen, maar daar staat niks over 1-pedal driving. Hoezo zou dat dan achter een betaalmuur komen?AtlAntA schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:54:
[...]
Heb je toevallig ook de auto i pedal mode geprobeerd? Je kunt deze aanzetten door de rechter hendel naast het stuur naar je toe te trekken enkele seconden. Ik ben nog steeds erg benieuwd of deze feature nu wel of niet achter dat kia connect abbonement komt te zitten.
Komt vooral uit het volgende filmpje en dan vanaf seconde 50. Dat je het kan 'enhancen' via de kia connect store.BBKing schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:17:
[...]
Als ik google op Kia connect abonnement dan kom ik op een abo van 2,99 euro per maand waarmee je op afstand via een app vanalles kan doen, maar daar staat niks over 1-pedal driving. Hoezo zou dat dan achter een betaalmuur komen?
YouTube: The smart regeneration system plus | The Kia EV3
De thema's zitten in Korea ook achter een abonnement van 20 dollar. Ik meende ergens gelezen te hebben dat sommige functies zoals YouTube en Netflix op het scherm ook achter een dergelijk abonnement komen te zitten maar die kan ik nu niet meer terug vinden.
Tsja, dat doen alle fabrikanten tegenwoordig, van die abbo's. Wij hebben ze voor de Tesla en Volvo thuis ook. Kom je niet echt onderuit, het is namelijk echt wel verdomd handig voor dingen als het monitoren van het laden, voorverwarmen, etc.
https://www.google.com/se...db34,vid:Mtw04Yxznkg,st:3AtlAntA schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:54:
[...]
Heb je toevallig ook de auto i pedal mode geprobeerd? Je kunt deze aanzetten door de rechter hendel naast het stuur naar je toe te trekken enkele seconden. Ik ben nog steeds erg benieuwd of deze feature nu wel of niet achter dat kia connect abbonement komt te zitten.
Wordt niets gezegd over abonnement wat eerst afgesloten zou moeten worden,.
https://www.kia.com/aw/ow...urces/manuals-guides.htmlAtlAntA schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:49:
Carscenekorea heeft een follow up achtig video gemaakt.
Ook in de handleiding van de EV3 wordt nergens gesproken over het feit dat er voor het gebruik van het I pedal betaald zou moeten worden. Handleiding is op je telefoon te downloaden.
Dat filmpje gaat over de gewone i-pedal en niet over het smart regeneration system plus. Het laatste zou automatisch snelheid aanpassen in bochten, op heuvels, als de maximum snelheid verandert en nog enkele andere variabelen.onzenuub schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:02:
[...]
https://www.google.com/se...db34,vid:Mtw04Yxznkg,st:3
Wordt niets gezegd over abonnement wat eerst afgesloten zou moeten worden,.
Ik zie dat hele smart generation system plus nergens terug in die handleiding. Of ik zoek verkeerd?onzenuub schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:12:
[...]
https://www.kia.com/aw/ow...urces/manuals-guides.html
Ook in de handleiding van de EV3 wordt nergens gesproken over het feit dat er voor het gebruik van het I pedal betaald zou moeten worden. Handleiding is op je telefoon te downloaden.
Ik bedoel dus het systeem zoals in dit filmpje is besproken en niet het 'gewone' i-pedal driving.
YouTube: The smart regeneration system plus | The Kia EV3