ybos schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:59:
[...]
Ff vriend Hugo taggen op Linkedin

Eigenlijk schrijnend: IE-DE-REEN zag dit aankomen en toch doordrukken
Wij hebben sinds kort een chalet in de verhuur.
Zette hem online op facebook (in een besloten groep), binnen anderhalve dag 24 reacties. Smeken, overbieden, echt niet best hoeveel tekort er is...
Als je soms ziet wat voor prijzen er gevraagd worden voor chalets/vakantiewoningen, niet normaal. Er zijn er die vragen gewoon 1400 excl.
Worden vervolgens in dat soort groepen wel afgebrand maar ik vrees dat ze het evengoed voor elkaar krijgen. Want als je echt omhoog zit, dan moet je wat, desnoods tijdelijk tot er een betere oplossing is.
De mensen die je afbranden verwachten dat je tegenwoordig nog voor 700 euro een eengezinswoning kan huren.
Die staan zo ver van de werkelijkheid.
Zelf zitten ze waarschijnlijk met een riant tweeverdiener salaris (want de kids zijn 20+) in hun sociale huurwoning waar ze eigenlijk allang uit hadden gemoeten.
En hun kinderen kunnen geen huis vinden.
Op Nu.nl in de reacties is het ook steeds hetzelfde liedje, mensen willen goedkope huurhuizen.
De particuliere verhuurder is volgens hun altijd net zo loaded als prins Bernhard, en verziekt de woningmarkt. En kan best een beetje verlies maken op een woning.
De huurwoning moet zo goedkoop mogelijk te bewonen zijn.
Als je dan uitlegt wat je voor een woning aan belasting betaald, en onderhoud en andere bijkomende kosten.
Dan wuiven ze dat weg als risico van de verhuurder. dat willen zij niet betalen.
In het geval van een huis met hypotheek (soms lukt verkopen niet en verhuur je het maar) is het raar dat de hypotheek verwerkt word in de huurprijs.
Ik heb elke keer toch vooral het idee dat er een hele grote groep is die totaal geen besef heeft van kosten, en dat iets een klein beetje winstgevend moet zijn. (je stopt er ook tijd in, je bent een aanspreekpunt bij problemen etc..)
En er is een groep (expat?) die gewoon lapt wat de prijs ook is.
Zelf lees ik een beetje mee in dit topic.
Mijn vrouw heeft vanuit een erfenis 1/10e deel van een enorme lap grond in het centrumgebied gekregen.
We zijn al jaren bezig met het bestemmingsplan aan te passen, maar als dat gelukt is komt er een appartementencomplex van een paar honderd woningen.
Wij zouden er dan 2 willen aankopen voor onze dochters als ze volwassen zijn.
Maar dat duurt nog wel een jaar of 15-20, en in de tussentijd wilden we het verhuren.
Maar dat hele verhuren staat nu dus een beetje op losse schroeven.
[
Voor 11% gewijzigd door
FRANQ op 16-07-2024 11:25
]