Dat radarbot kost 6 euro per maand. Dus mss wel een alternatief maar duurder dan FM. Dan maar geen 3d gebouwen.
Ik heb hetzelfde probleem met Android Auto. Ik hoor wel een kort piepje, maar wat er gesproken wordt is niet verstaanbaar.D43m0n schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:12:
ik heb voor de vakantie een proefabonnement op FM genomen, de eerste 30 dagen is dat gratis. Ik had nog geen auto met CarPlay, sinds kort wel. Wat me opvalt is dat veel gesproken aanwijzingen van navigatie apps, waaronder ook FM vrij zacht klinken t.o.v. Spotify. Het verschilt per auto hoe volume instellingen per kanaal bewaard worden, maar het lijkt dat veel auto's CarPlay als 1 kanaal zien waarop volume onthouden wordt. M.a.w. als je op een comfortabel volume achtergrond muziek hebt aan staan, klinkt een gesproken aanwijzing van Google Maps, Apple Kaarten of Waze erg zacht. Ik zet dan snel het volume hoger en krijg de laatste woorden wel mee. Maar dan gaat de muziek verder en staat dat best veel luider dan voorheen.
Nou heb ik allerlei aanbevolen instellingen aangepast (iPhone) en inmiddels klinkt Google Maps minder zacht t.o.v. Spotify. Maar FM klinkt nog steeds erg zacht. Harder kan ik FM niet laten spreken. Door het proefabonnement had ik gehoopt iets meer in te kunnen stellen qua volume maar dat lukt dus niet. Het enige voordeel dat ik nu zie is dat FM de gesproken aanwijzing ook als regel tekst laat zien over elke app heen, dus bijvoorbeeld ook Google Maps. Als ik dus hoor dat de muziek zachter gaat en merk dat FM een gesproken aanwijzing geeft, kijk ik in een oogwenk op het scherm en lees ik wat FM op dat moment "aan het mompelen" is.
Je zou even kunnen kijken in de instellingen van Flitsmeister, onder Geluidsopties staat als het goed is een instelling om het geluidskanaal aan te passen. Je kunt dit eens proberen te veranderen om te kijken of het verschil maakt.hneel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:31:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met Android Auto. Ik hoor wel een kort piepje, maar wat er gesproken wordt is niet verstaanbaar.
Dank voor je toelichting, ik lees het e.e.a. wat ik onder smaak/persoonlijke voorkeur zou scharen. Bij gelijke prijzen zou dat inderdaad een voorkeurskwestie zijn. Ik heb de prijzen van de jaarabonnementen uit de App Store gehaald van zowel FM als Radarbot bij de In-App aankopen. De prijs die jij noemt is voor een jaar inderdaad voordeliger. Moet ik dan op een bepaald tijdstip wachten of via een ander kanaal dan de App Store kijken naar een ander tarief?DeJurist schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 02:32:
[...]
Overigens kost Radarbot €19,95 per jaar, terwijl Flitsmeister €36 per jaar kost.
- Er zijn elk jaar aanbiedingen voor Radarbot, waardoor je de bovenstaande prijs krijgt.
- Het prijsverschil van bijna 50% maakt Radarbot een voordeligere optie.
Voor mij is Radarbot de betere keuze.
Ik ga Radarbot ook eens proberen, al gaat het mij enkel om de verkeersmeldingen, niet zozeer de navigatie/routebegeleiding want daarvoor gebruik ik best graag Google Maps.
Dit heb ik eerder geprobeerd, ik kon van A2DP naar HFP schakelen, ik denk dat bij "automatisch" A2DP gekozen wordt. Bij handmatig kiezen van HFP klinkt het inderdaad veel duidelijker, want het lijkt op een telefoongesprek. Echter wanneer ik dat doe, klinkt de muziek die dan ook speelt via Spotify bijvoorbeeld ook een heel stuk luider ineens voor een seconde (of twee). Ideaal vind ik dat dan ook niet klinken...leonvolt schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:35:
[...]
Je zou even kunnen kijken in de instellingen van Flitsmeister, onder Geluidsopties staat als het goed is een instelling om het geluidskanaal aan te passen. Je kunt dit eens proberen te veranderen om te kijken of het verschil maakt.
Testen blijft lastig. We hebben (helaas?) geen vaste flitspaal in ons dorp.
Waze heeft alle flitsers die ook in FM staan, maar ook alle eigen meldingen. Als je op een melding klikt in waze zie je wie de melder is en bij flitsers is dat vaak FlitsMeister. Er zijn dus gewoon weinig flitserssoetie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:03:
Gebruik zelf na betaalmuur van fm Waze. Maar heb wel het idee dat ik maar weinig flitsers gemeld krijg… vraag me soms wel eens af of dit klopt of dat er gewoon weinig flitsers staan.
Wel meldingen over ongevallen, panne en omleiding etc..
maar ben met name op zoek naar de flitsers meldingen… is er een beter accuraat alternatief of moet ik toch voor de betaalde versie van fm gaan?
Terwijl er toch een flitsmarathon is https://nos.nl/artikel/25...-extra-snelheidscontroles
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als iemand een flitser meld via FM, komt deze dan ook in Waze terecht? Sharen ze dezelfde DB/community?
NeeNoFate schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 09:05:
Als iemand een flitser meld via FM, komt deze dan ook in Waze terecht? Sharen ze dezelfde DB/community?
vandaag eens voor de eerste keer FM getest, ook even een trial van 30 dagen voor in de AA
Op de e313 gereden, denk wel dat ik 20 x flitspaal melding heb gehad van palen die er totaal niet stonden?
Ik had even gekeken in de settings, en de populaire locaties stonden thans uit? Heeft er iemand voor mij gereden die de flauwerik wou uithangen?
Op de e313 gereden, denk wel dat ik 20 x flitspaal melding heb gehad van palen die er totaal niet stonden?
Ik had even gekeken in de settings, en de populaire locaties stonden thans uit? Heeft er iemand voor mij gereden die de flauwerik wou uithangen?
Hier van de week Radarbot eens geprobeerd. Ben zelf al jaren een zeer tevreden gebruiker van TomTom Go maar sta altijd open voor iets nieuws.
Viel me niet tegen, vond het alleen jammer dat de actuele snelheid wat 'weggedrukt' rechts zat waar dat bij TomTom Go vrij prominent in het midden aanwezig is.
En een echt minpunt: tijdens het rijden (kabelverbinding met Android Auto op een aftermarket headunit) was mijn auto/pijl, in elk geval dus mijn eigen locatie op de kaart, niet zichtbaar. Dat vond ik erg storend. Kan er ook niet echt iets over vinden, zijn er hier toevallig ook mensen die dat probleem hebben?
Viel me niet tegen, vond het alleen jammer dat de actuele snelheid wat 'weggedrukt' rechts zat waar dat bij TomTom Go vrij prominent in het midden aanwezig is.
En een echt minpunt: tijdens het rijden (kabelverbinding met Android Auto op een aftermarket headunit) was mijn auto/pijl, in elk geval dus mijn eigen locatie op de kaart, niet zichtbaar. Dat vond ik erg storend. Kan er ook niet echt iets over vinden, zijn er hier toevallig ook mensen die dat probleem hebben?
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Geen last van, ik zie mijn voertuig gewoon op de kaart staan.Zyron schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:30:
Dank, wellicht gewoon een bugje i.c.m. headunit.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Ook ik zit te kijken naar een alternatief voor Flitsmeister. Ik rij relatief veel, minimaal 500km per week en heb de afgelopen 2 weken diverse apps vergeleken:bullitkatcher schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:06:
[...]
Waze heeft alle flitsers die ook in FM staan, maar ook alle eigen meldingen. Als je op een melding klikt in waze zie je wie de melder is en bij flitsers is dat vaak FlitsMeister. Er zijn dus gewoon weinig flitsers
- Google Maps
- Waze
- Flitsmeister los erbij voor meldingen
Afgelopen week heb ik 2 mobiele flitsers gezien, gemeld met flitsmeister, die niet in Waze stonden! 1 op de A50, vlakbij Heteren en 1 op de A12, vlakbij Ede. Ik rij zelden harder dan 110, maar dat zou alsnog een boete zijn. Helaas klopt jouw opmerking in mijn beleving niet.
Ik moet helaas zeggen dat ik minder gelukkig met Waze ben dan ik zou willen zijn. Ik heb een proefabo op Flitsmeister genomen, eens kijken of dat die €3,- p/m waard is.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Zijn er hier nog mensen die werken met Flitsmeister 10.38? Die leek te werken, maar sinds een aantal weken krijg ik geen enkele melding meer van flitspalen (ook vaste niet). Werkt deze versie bij iemand nog wel?
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Gisteren nog een melding gezien op de A16
Kun je android auto met waze gebruiken en dan popup meldingen krijgen van flitsmeister?
Gisteren een keer flitsmeister navigatie geprobeerd maar dat liep al direct mis omdat er verschillende wegenwerken niet in stonden. In België hebben we ook een soort van mobiele anpr camera's die eigenlijk gewoon altijd op dezelfde plaats staan voor de tol voor vrachtwagens en die staan ook als mobiele flitsers in flitsmeister dus dat is ook wel verwarrend.
Gisteren een keer flitsmeister navigatie geprobeerd maar dat liep al direct mis omdat er verschillende wegenwerken niet in stonden. In België hebben we ook een soort van mobiele anpr camera's die eigenlijk gewoon altijd op dezelfde plaats staan voor de tol voor vrachtwagens en die staan ook als mobiele flitsers in flitsmeister dus dat is ook wel verwarrend.
Ik navigeer altijd met Google Maps met Android Auto, ik heb Flistmeister op de achtergrond aan. Ik krijg dan de audiomeldingen voor flitsers en dergelijke gewoon door. Je moet wel bij het starten dan eerst Flitsmeister aanzetten, om daarna Maps te openen. Flitsmeister blijft dan op de achtergrond actief. Ik heb de betaalde versie van Flitsmeister.springfield89 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:36:
Kun je android auto met waze gebruiken en dan popup meldingen krijgen van flitsmeister?
Maar zijn het visuele meldingen in android auto of alleen geluid?codex schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:20:
[...]
Ik navigeer altijd met Google Maps met Android Auto, ik heb Flistmeister op de achtergrond aan. Ik krijg dan de audiomeldingen voor flitsers en dergelijke gewoon door. Je moet wel bij het starten dan eerst Flitsmeister aanzetten, om daarna Maps te openen. Flitsmeister blijft dan op de achtergrond actief. Ik heb de betaalde versie van Flitsmeister.
ik snap sowieso niet waarom mensen die veel KMs maken een alternatief zoeken? dat geld haal je er dubbeldwars uit. dit topic lijkt me eerder nuttig voor mensen die niet zo veel rijden. maar tjah, of je je dan druk moet maken om een flitsapp. dat is dan weer een andere vraag.
Alleen geluid.springfield89 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:22:
[...]
Maar zijn het visuele meldingen in android auto of alleen geluid?
Ik heb gewoon de gratis FM versie op mijn telefoon draaien, dan heb je geluid en zie je ook de melding op je telefoon.
Dit doe ik ook weleens, alleen niet fijn voor de batterij van je telefoon.codex schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:20:
[...]
Ik navigeer altijd met Google Maps met Android Auto, ik heb Flistmeister op de achtergrond aan. Ik krijg dan de audiomeldingen voor flitsers en dergelijke gewoon door. Je moet wel bij het starten dan eerst Flitsmeister aanzetten, om daarna Maps te openen. Flitsmeister blijft dan op de achtergrond actief. Ik heb de betaalde versie van Flitsmeister.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik zit zelf op de laatste versie voordat alles achter de betaalmuur ging: Versie 11.9.4 (1081)manusjevanalles schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:58:
Zijn er hier nog mensen die werken met Flitsmeister 10.38? Die leek te werken, maar sinds een aantal weken krijg ik geen enkele melding meer van flitspalen (ook vaste niet). Werkt deze versie bij iemand nog wel?
En krijg nog steeds alle meldingen. Ook in het buitenland.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hij werkt inmiddels ook weer bij mij. Locatie-instellingen stonden verkeerd.Oekol schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:17:
[...]
Ik zit zelf op de laatste versie voordat alles achter de betaalmuur ging: Versie 11.9.4 (1081)
En krijg nog steeds alle meldingen. Ook in het buitenland.
Ik betaal er nu voor, beetje tegen mijn principes in, maar ik ben bang dat als iedereen met mijn situatie met de gratis versie gaat rijden het aantal meldingen terugloopt. Op het scherm van de auto is gewoon makkelijker dan mijn telefoon die in het laadvak ligt. Een telefoonhouder is een andere optie, maar ikzelf zou dat niet snel doen met een groot scherm voor mijn neus.xileS schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:44:
[...]
Ik heb gewoon de gratis FM versie op mijn telefoon draaien, dan heb je geluid en zie je ook de melding op je telefoon.
Ik heb nu Google Maps scherm op het grote Android Auto scherm en FM op mijn telefoon in de houder.
Alleen jammer dat er wziw niet echt een optie is om het scherm te dimmen op momenten dat er geen meldingen zijn. Mijn scherm is oled, dus dat gaat na verloop van tijd geheid inbranden.
Alleen jammer dat er wziw niet echt een optie is om het scherm te dimmen op momenten dat er geen meldingen zijn. Mijn scherm is oled, dus dat gaat na verloop van tijd geheid inbranden.
Ik gebruik momenteel Waze op AA en omdat de telefoon toch in het zicht hangt FM op de telefoon. Onbetaalde versie, auto-start met een routine en geluid uit vanwege de niet uit te zetten slecht wegdek meldingen. Zo zie ik wel wat er verderop op de weg aan de hand is (flitsers, files), iets waar Waze nog geen vroege melding van geeft.
Wat me wel opvalt is dat FM tegenwoordig structureel fout lijkt om te gaan met pijlwagens. Vaak gemeld aan de verkeerde kant van de weg of als hulpdienst (alles op de Afsluitdijk gezien). Apart, ging vroegâh gewoon goed.
Wat me wel opvalt is dat FM tegenwoordig structureel fout lijkt om te gaan met pijlwagens. Vaak gemeld aan de verkeerde kant van de weg of als hulpdienst (alles op de Afsluitdijk gezien). Apart, ging vroegâh gewoon goed.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik denk dat het meer de manier waarop het gegaan is.Farabi schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:23:
ik snap sowieso niet waarom mensen die veel KMs maken een alternatief zoeken? dat geld haal je er dubbeldwars uit. dit topic lijkt me eerder nuttig voor mensen die niet zo veel rijden. maar tjah, of je je dan druk moet maken om een flitsapp. dat is dan weer een andere vraag.
Flitsmeister is blijkbaar verkocht aan een investeerder en die heeft meteen even een nieuw verdienmodel geïntroduceerd.
Volledig voorbij gaande aan het feit dat FM persoonlijke data van de gebruikers ook al verkoopt.
En gebruikt om files en zo te monitoren. En dat gebruikers zelf veel melden als community.
1 euro per maand voor een volledig werkende FM zonder navigatie functie, parkeren app, belasting priverittenregistratie en zonder reclame zou ik nog wel betalen.
Dus auto aan uit, traject controle, enzo.
Maar ze maken het eerst uitgebreid met van alles waar ik niet op zit te wachten maar ik hoef t niet te gebruiken en daarna kreupel zodat je zelfs minder functionaliteit hebt als voor al die uitbreidingen in gratis modus. En dan pushen om 3 euro/mnd willen te hebben met allerlei functies die ik niet nodig heb of wil gebruiken.
En volgend jaar?
3,25? En dan 3,5? 4 euro?
Persoonlijk zeg ik als ik betaal meld ik niks meer.
En terug verdienen? Tja voor mij was fliters/traject een controle moment op mn cruizecontrol snelheid die in principe op aangegeven max snelheid op GPS niveau is. Paar tikjes op de cruizecontrol is genoeg bij melding , ankeren is nooit nodig
Opzich doet TomTom Amigo het best aardig als alternatief.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Is er geen anti inbrand functie in je mobiel?hneel schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:46:
Ik heb nu Google Maps scherm op het grote Android Auto scherm en FM op mijn telefoon in de houder.
Ik rij al elke dag met googlemaps via Android Auto (zakelijke app start die op) en voorheen FM op mobiel.
Die zit op een magneethouder in mn rooster, (aircooling voor de accu en laad momenten via airco 😎)
Ik meen dat FM ook push melding op t scherm kon doen als er gedimd werd door je mobiel.
Rij sinds de betaalmuur na wat testen van andere apps met TomTom Amigo.
Niet zo uitgebreid als FM en misschien ook niet alle mobiel flitsers even op tijd maar stuk betere secondaire navigatie en niet illegaal in het buitenland. FM kost je een flinke boete in Duitsland en Frankrijk.
Ook al rij je niet te hard en gebruik je het om altijd te kunnen zien hoe hard je ergens mag zodat je je daar aan aanpast.
(bordje missen is gokken tegenwoordig want hectometerpaaltjes melden niet meer elke 100meter.)
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
@elsinga ik denk dat wegwerkers niet meer melden waar ze die dingen neerzetten.
Das wat je vermoedelijk krijgt als je een goede community app achter de betaal muur zet.
Dan verminderd de motivatie om te melden en zijn de aantal users minder.
Accuratesse en snelheid van melden neemt dan af.
Das wat je vermoedelijk krijgt als je een goede community app achter de betaal muur zet.
Dan verminderd de motivatie om te melden en zijn de aantal users minder.
Accuratesse en snelheid van melden neemt dan af.
Dacht dat dit topic dood was. Maar zie nu springlevend. Ik ben hard over op Waze (ipv FM + Waze) en echt nergens problemen gehad. Zo ken ik er nog meer. We geven altijd meldingen door via Waze. Deed ik al toen ik nog FM gebruikte, want mn tel zat meestal ergens weggestopt terwijl Waze draadloos op Android Auto draait (ook niet ideaal hoor maarjah).Farabi schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:23:
Sinds FM v11 gebruikte ik het al minder, toen was het nog gratis maar ik vond het een stap terug ivg de vorige versie. Sinds v12 verwijderd.
Sindsdien nog geen boete gehad. Even afkloppen misschien. Maar gaat prima zo. Ben ook alerter en actiever met meldingen doorgeven geworden
Heb je voorbeelden dat er ook echt boetes zijn uitgedeeld? Heb zelf nog nooit gehoord/gezien dat dit verbod ook echt gecontroleerd wordt en je bijv je telefoon ervoor moet ontgrendelen.copykat schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:20:
[...]
FM kost je een flinke boete in Duitsland en Frankrijk.
Ook al rij je niet te hard en gebruik je het om altijd te kunnen zien hoe hard je ergens mag zodat je je daar aan aanpast.
Nee, maar ik vermoed als je staande gehouden word en ze hebben gezien op 1 van je schermen dat het aanstond of aanwezig is dat je die wel krijgt.JPS schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:49:
[...]
Heb je voorbeelden dat er ook echt boetes zijn uitgedeeld? Heb zelf nog nooit gehoord/gezien dat dit verbod ook echt gecontroleerd wordt en je bijv je telefoon ervoor moet ontgrendelen.
Pakkans vermoedelijk nog minder dan mobiel in je hand hebben met bellen.
Neemt nogsteeds niet weg dat het prijzig is als je de boete wel krijgt.
https://www.anwb.nl/jurid...lsignalering-op-navigatie
https://www.flitsmeister.nl/dekking
Als je flitsmeister vooral gebruikt om harder te rijden dan toegestaan is inderdaad de winst (geen boete omdat je optijd gewaarschuwd word) vermoedelijk groter dan het risico op een boete voor het draaien van FM.
Indien je vooral wilt voorkomen dat je harder dan toegestaan rijd met de FM informatie en de flits locaties vooral een extra check opleverd en wat extra marge in bouwt met lichte terug loop dan is het misschien een te duur risico om te lopen.
Mja, ik heb nooit reden gezien om wegens die boetedreiging FM niet te gebruiken in het buitenland.
Wel om FM te verlaten nu het een melkkoe is geworden over de rug van de communitie bijdrage. Daar pas ik ook voor en ben al een tijdje over op Waze. Ik voorzie ook dat de kwaliteit van meldingen bij FM afneemt omdat een deel van de communitie nu naar Waze gaat of al is gegaan.
En die eventuele boete wegens gemiste melding door FM neem ik dan wel voor lief.
Wel om FM te verlaten nu het een melkkoe is geworden over de rug van de communitie bijdrage. Daar pas ik ook voor en ben al een tijdje over op Waze. Ik voorzie ook dat de kwaliteit van meldingen bij FM afneemt omdat een deel van de communitie nu naar Waze gaat of al is gegaan.
En die eventuele boete wegens gemiste melding door FM neem ik dan wel voor lief.
Ik heb waze geprobeerd als eerste alternatief vlak nadat FM betaald werd.
Was toen niet overtuigd. Had waze naast FM draaien als vergelijking.
Is ondertussen de meldingen van flitsers en zo accurater ?
Was toen niet overtuigd. Had waze naast FM draaien als vergelijking.
Is ondertussen de meldingen van flitsers en zo accurater ?
Durf ik niet zo te zeggen, ik heb het niet enorm naast elkaar vergeleken. Ik kom ook niet meer zoveel buiten de randstad waar ik de (mobiele) flitslocaties allemaal wel goed ken. Voor mij ook om die reden minder noodzaak om FM te blijven gebruiken.
Ik merk dat google maps ook wel stappen aan het maken is
- in carplay maximale snelheid met ernaast huidige snelheid (max snelheid kent de dynamische snelheid vanaf 1900 alleen niet)
- flitsmeldingen (die nooit kloppen helaas)
- in carplay maximale snelheid met ernaast huidige snelheid (max snelheid kent de dynamische snelheid vanaf 1900 alleen niet)
CISSP! Drop your encryption keys!
Ik rijdt op gmaps omdat mn werkapp die opstart en blijkbaar kan je niet in je mobiel aangeven welke navigatie standaard moet opgestart worden in dit soort situaties.laurens0619 schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:30:
Ik merk dat google maps ook wel stappen aan het maken is
Android heeft geen actuele GPS snelheid (meer) zichtbaar. Plaatselijke snelheids borden met rekeninghouden vd tijd is blijkbaar ook een probleem.
Je zou verwachten dat vaste flitspalen en traject controle makkelijk te integreren zijn in hun navigatie zelfde als de bekende variable maximum snelheid. (das eenmalig invoeren klaar.) maar helaas niet aanwezig.
Of android auto hier nu iets mee te maken heeft of de auto kant van AA geen idee.
Maar een aparte informatie bron voor bovenstaande heb je nog steeds nodig.
En ik heb t dan nog niet eens over de variabele filters en zo.
Al heb ik begrepen dat je in gmaps ook kan melden tegenwoordig.
(Dat is overigens het probleem geworden, versnippering van input.)
Die goede oude tijd dat bijna iedere veelgebruiker van auto's FM had draaien en zo melde is voorbij
Autovisie noemt ook wat alternatieven , waaronder Range https://www.autovisie.nl/...ede-gratis-alternatieven/
weet je toevallig nog wat er fout stond? 11.9.4 is hier gestopt met werken sinds een paar dagenmanusjevanalles schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:47:
[...]
Hij werkt inmiddels ook weer bij mij. Locatie-instellingen stonden verkeerd.
krijg in de auto alleen nog een zwart scherm.
Ik had locatie-instelling staan op toegang tot locatie bij gebruik van app, en dat moet zijn altijd.iaxe393 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 00:50:
[...]
weet je toevallig nog wat er fout stond? 11.9.4 is hier gestopt met werken sinds een paar dagen
krijg in de auto alleen nog een zwart scherm.
Wilde het proberen, maar zie dat het niet met AA werkt?pinotgrigio1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:12:
Autovisie noemt ook wat alternatieven , waaronder Range https://www.autovisie.nl/...ede-gratis-alternatieven/
PSN: Mondaatje
Ook Range al even geïnstalleerd gehad. Scherm blijft al niet eens aan bij gebruik en locatie loopt niet mee (met GPS rechten). Dus wellicht leuk om even te kijken welke controles er in de buurt zijn, maar voor gebruik tijdens het rijden ongeschikt.
Wat me laatst bij Waze tov FM opviel: FM geeft al veel eerder aan dat er een controle is. Heel ruim vooraf in de lijst en met hectometerpaal. Met audio zijn ze beide ongeveer gelijk. Maar: als het een lasercontrole is, die al op een kilometer voor de locatie kunnen meten, dan ben je met Waze wellicht te laat. Opgemerkt bij een mogelijke lasercontrole vanaf een viaduct op de (rechte) Afsluitdijk.
Wat me laatst bij Waze tov FM opviel: FM geeft al veel eerder aan dat er een controle is. Heel ruim vooraf in de lijst en met hectometerpaal. Met audio zijn ze beide ongeveer gelijk. Maar: als het een lasercontrole is, die al op een kilometer voor de locatie kunnen meten, dan ben je met Waze wellicht te laat. Opgemerkt bij een mogelijke lasercontrole vanaf een viaduct op de (rechte) Afsluitdijk.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik gebruik AA nu voor navigatie en muziek, waarbij het beeld volledig op navigatie staat ingesteld. FM draait intussen op de telefoon in de houder (met geluid via de telefoon speaker). Ik zou niet weten wat FM (of alternatieven) via AA zouden toevoegen.
Ik ben trouwens verrast door alle extra's die in FM zitten. (Tot voor kort gebruikte ik het spartaanse FlitsNav). Diverse andere gebeurtenissen op de weg, ambulances in de buurt, zelfs de informatie van matrixborden en verkeerslichten worden doorgegeven. Ik had geen idee dat dat kon.
Maar goed, alles valt en staat met de informatie die mensen doorgeven. Als het aantal gebruikers afneemt, zullen meldingen minder goed doorkomen. Ook voor de betalende gebruikers overigens. En hoe zit het op dat punt bv met Range? Voor mij tot nu toe een onbekend product. Hoe goed kan het dan zijn?
Ik ben trouwens verrast door alle extra's die in FM zitten. (Tot voor kort gebruikte ik het spartaanse FlitsNav). Diverse andere gebeurtenissen op de weg, ambulances in de buurt, zelfs de informatie van matrixborden en verkeerslichten worden doorgegeven. Ik had geen idee dat dat kon.
Maar goed, alles valt en staat met de informatie die mensen doorgeven. Als het aantal gebruikers afneemt, zullen meldingen minder goed doorkomen. Ook voor de betalende gebruikers overigens. En hoe zit het op dat punt bv met Range? Voor mij tot nu toe een onbekend product. Hoe goed kan het dan zijn?
Heb ook een aantal andere geprobeerd, maar ik blijf bij Camsam Plus werkt erg prettig.
Ik heb zelf heb geen AA, maar volgens mij is deze functie voornamelijk handig als men meldingen wilt maken tijdens het rijden. Alleen volgens mij moet je Flitsmeister dan ook als navigatie gebruiken, want anders zit je dan alsnog bv in je Google Maps scherm.hneel schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:50:
Ik gebruik AA nu voor navigatie en muziek, waarbij het beeld volledig op navigatie staat ingesteld. FM draait intussen op de telefoon in de houder (met geluid via de telefoon speaker). Ik zou niet weten wat FM (of alternatieven) via AA zouden toevoegen.
FlitsNav! Die heb ik ook echt jaren gebruikt voordat toen ik toch overstapte naar FM. Dat was toen voornamelijk, omdat die mij veel minder mobiele data koste. www.flitsservice.nl hun app is inmiddels niet meer vindbaar in de app stores en wordt gelinkt naar Waze..Ik ben trouwens verrast door alle extra's die in FM zitten. (Tot voor kort gebruikte ik het spartaanse FlitsNav). Diverse andere gebeurtenissen op de weg, ambulances in de buurt, zelfs de informatie van matrixborden en verkeerslichten worden doorgegeven. Ik had geen idee dat dat kon.
Iemand die al de meldingen gebruikt in Google Maps? Ik kreeg vandaag de eerste melding door, ik besefte mij dat er nu een knop in zit waar je bepaalde incidenten mee kunt melden (waaronder uiteraard radar controle).
Ik krijg de meldingen in Google Maps al een paar maanden, meestal vraagt GM dan ook of de melding nog actueel is. Maar ik heb de indruk dat FM hier nog steeds beter in scoort t.o.v. GM, want ik navigeer met GM en heb FM ook aan staan. FM meld iets wat ik ook zie, GM niet altijd.
Gister voor het eerst meldingen gehad van Google Maps op Android Automotive. Er klopte helemaal niets van. Op een stukje van 70km wel 10 foutieve auto’s met pech gehad en een handje vol aan foutieve flitsmeldingen.
Ik draai zowel Waze (voor navigatie, GPS snelheid en meldingen) als FM (gestart middels een routine op de telefoon, alleen voor meldingen). Waze doet het net zo goed als FM (en andersom) qua meldingen, maar op FM kun je in de gratis versie geen soorten meldingen onderdrukken (slecht wegdek...). Ik heb in FM het geluid dus uit staan, vooral vanwege de slecht wegdek meldingen. FM geeft flitsers wel veel eerder aan (in het lijst scherm) dan Waze (die geen lijst scherm heeft). Is met name voor lasercontroles handig, je kunt al op lange afstand gelaserd zijn, voordat Waze de controle meldt.
Voorlopig heb ik dus het beste van beide, zonder duur FM abonnement.
Hier ook Waze (GSM) en Flitsmeister (auto dashboard) en ervaar het tegengestelde.elsinga schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:00:
Ik draai zowel Waze (voor navigatie, GPS snelheid en meldingen) als FM (gestart middels een routine op de telefoon, alleen voor meldingen). Waze doet het net zo goed als FM (en andersom) qua meldingen, maar op FM kun je in de gratis versie geen soorten meldingen onderdrukken (slecht wegdek...). Ik heb in FM het geluid dus uit staan, vooral vanwege de slecht wegdek meldingen. FM geeft flitsers wel veel eerder aan (in het lijst scherm) dan Waze (die geen lijst scherm heeft). Is met name voor lasercontroles handig, je kunt al op lange afstand gelaserd zijn, voordat Waze de controle meldt.
Waze
Pro's:
- Real-time informatie van een grote, actieve gebruikersbasis.
- Veel actuele meldingen zoals files, mobiele flitsers, ongelukken en wegafsluitingen.
- Gratis te gebruiken zonder beperkingen.
- Interface kan wat druk zijn door veel meldingen en iconen (andere Wazer's, volkomen nutteloos).
- Navigatie slechter dan Google Maps dus nóg een app dat gebruikt moet worden.
Pro's:
- Volledig gericht op flitsers en verkeersboetes zonder navigatie verplichting
- Duidelijk en overzichtelijk.
- Veel minder actuele meldingen sinds sommige functies achter een betaalmuur zitten.
- Kleinere gebruikersbasis lijkt minder real-time updates dan bij Waze te betekenen.
- Betaalde versie vereist voor toegang tot premiumfuncties.
Sinds ik zowel Waze als Flitsmeister gebruik merk ik vaker dat mobiele flitsers wel in Waze worden getoond, maar niet op Flitsmeister. Het zal ook niet toevallig zijn dat ze recent 6 maanden gratis FM Pro uitdelen her en der. Voorlopig blijf ik beiden aanzetten bij iedere rit.
De icoontjes van andere bestuurders in Waze kun je uitzetten.Kees Klaassen schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:16:
[...]
Hier ook Waze (GSM) en Flitsmeister (auto dashboard) en ervaar het tegengestelde.
Waze
Pro's:Con's:
- Real-time informatie van een grote, actieve gebruikersbasis.
- Veel actuele meldingen zoals files, mobiele flitsers, ongelukken en wegafsluitingen.
- Gratis te gebruiken zonder beperkingen.
Flitsmeister
- Interface kan wat druk zijn door veel meldingen en iconen (andere Wazer's, volkomen nutteloos).
- Navigatie slechter dan Google Maps dus nóg een app dat gebruikt moet worden.
Pro's:Con's:
- Volledig gericht op flitsers en verkeersboetes zonder navigatie verplichting
- Duidelijk en overzichtelijk.
De eerste periode na datum paywall enkel Flitsmeister gebruikt en helaas een boete binnengekregen vanwege een mobiele flitser op een redelijk 'populaire' plek. Het is vreemd dat Flitsmeister deze melding niet heeft weergeven, maar een minder actieve gebruikersbasis zou dit verklaren. Kan ook puur toeval zijn, maar jaren lang Flitsmeister gebruikt voor de switch naar paywall en nooit een boete gehad op dergelijke plekken.
- Veel minder actuele meldingen sinds sommige functies achter een betaalmuur zitten.
- Kleinere gebruikersbasis lijkt minder real-time updates dan bij Waze te betekenen.
- Betaalde versie vereist voor toegang tot premiumfuncties.
Sinds ik zowel Waze als Flitsmeister gebruik merk ik vaker dat mobiele flitsers wel in Waze worden getoond, maar niet op Flitsmeister. Het zal ook niet toevallig zijn dat ze recent 6 maanden gratis FM Pro uitdelen her en der. Voorlopig blijf ik beiden aanzetten bij iedere rit.
All I had to do was follow the damn train.
Goed nieuws, het doen van meldingen is nu ook geactiveerd in Google Maps met Android Auto.
< dit stukje webruimte is te huur >
Even een domme vraag. Heb het nog niet zelf kunnen testen namelijk. Kan je Waze net zo gebruiken als flitsmeister; op de achtergrond aanzetten terwijl je andere navi apps gebruikt om te navigeren? En geeft ie dan nog steeds waarschuwingen over flitsers?
Vrij kort na deze post ben ik tot twee keer toe een mobiele flitser tegengekomen die wél gemeld was op Flitsmeister, maar niet zichtbaar was op Waze. Daarnaast blijft - ook met uitschakelen andere 'wazers' - FM vele malen overzichtelijker mijns inziens. Vooralsnog is Waze geen volwaardig alternatief. Door mij worden jaarlijks circa 30k kilometers gemaakt, ik ben vrij veel op de weg.Kees Klaassen schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:16:
[...]
De eerste periode na datum paywall enkel Flitsmeister gebruikt en helaas een boete binnengekregen vanwege een mobiele flitser op een redelijk 'populaire' plek. Het is vreemd dat Flitsmeister deze melding niet heeft weergeven, maar een minder actieve gebruikersbasis zou dit verklaren. Kan ook puur toeval zijn, maar jaren lang Flitsmeister gebruikt voor de switch naar paywall en nooit een boete gehad op dergelijke plekken.
[ Voor 3% gewijzigd door Kees Klaassen op 10-10-2024 08:28 ]
Andersom ook, ik denk dat het hier dan volgende regel geldt: *wie het snelst meld*Kees Klaassen schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:27:
[...]
Vrij kort na deze post ben ik tot twee keer toe een mobiele flitser tegengekomen die wél gemeld was op Flitsmeister, maar niet zichtbaar was op Waze. Daarnaast blijft - ook met uitschakelen andere 'wazers' - FM vele malen overzichtelijker mijns inziens. Vooralsnog is Waze geen volwaardig alternatief. Door mij worden jaarlijks circa 30k kilometers gemaakt, ik ben vrij veel op de weg.
Ik heb ze beide openstaan op privé telefoon + zakelijk Waze... en ik zie vaak wel verschil / vertraging op fliter meldingen.
Allemaal te maken met user base
Land van het eeuwige vuur
Nu heb ik op een dagelijkse route alweer sinds enkele dagen een anpr camera langs de weg. FlitsMeister meldt daar nu ook elke dag een flitser. Elke dag geef ik feedback dat het vals alarm is, maar de volgende dag is de melding er weer opnieuw.
Misschien omdat er 99 andere mensen zijn die die anpr camera wel als flitspaal bestempelen?hneel schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:32:
Nu heb ik op een dagelijkse route alweer sinds enkele dagen een anpr camera langs de weg. FlitsMeister meldt daar nu ook elke dag een flitser. Elke dag geef ik feedback dat het vals alarm is, maar de volgende dag is de melding er weer opnieuw.
Zou mooi zijn als FM die camera's eruit zou filteren op basis van de locatielijst van de politie: https://www.politie.nl/in...raplan-anpr-126jj-sv.html
De kentekencamera's aan de duitse grens staan al jaren uit en komen af en toe ook weer langs op FM. Ik geef het een dag en dan is de melding weer weg. Het is ook tricky, want ze kunnen daar ook gewoon staan flitsen. Deze locaties per definitie eruit filteren, maakt het dan wel weer erg makkelijk voor de Politie.
Zet je mobiele flitser 10 meter na de ANPR en je slaat je slag.
Zet je mobiele flitser 10 meter na de ANPR en je slaat je slag.
Interessant hier zijn ANPR cameras geplaatst geeft de gemeente aan, ik zie ze alleen niet terug op deze lijst.Djordjo schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:07:
Zou mooi zijn als FM die camera's eruit zou filteren op basis van de locatielijst van de politie: https://www.politie.nl/in...raplan-anpr-126jj-sv.html
Ja even zo gebruikt en nu gebruik ik TT amigo op die manier. (tijdens bellen geen audio waarschuwing das wel kudt.)Pyr0_ schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:01:
Even een domme vraag. Heb het nog niet zelf kunnen testen namelijk. Kan je Waze net zo gebruiken als flitsmeister; op de achtergrond aanzetten terwijl je andere navi apps gebruikt om te navigeren? En geeft ie dan nog steeds waarschuwingen over flitsers?
Voor de rest werkt het prima. Gebruik hem ook als kijken hoelaat ik thuis kom terwijl ik op een ander adres aan rijd. (17:30 thuis is sorry baas volgende dag beter....)
Belgische eigenaar wil Flitsmeister-app verkopen
Ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor het verdienmodel van Flitsmeister.
Overigens heb ik Waze en Flitsmeister de laatste tijd naast elkaar draaien en de vertraging van files wordt door Waze stelselmatig beter ingeschat dan door Flitsmeister. Voorbeeld: bij een file zegt Waze dat het 12 minuten vertraging kost en Flitsmeister zit steevast ergens tussen de 40 en 60 minuten. Waze heeft bijna altijd gelijk.
Ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor het verdienmodel van Flitsmeister.
Overigens heb ik Waze en Flitsmeister de laatste tijd naast elkaar draaien en de vertraging van files wordt door Waze stelselmatig beter ingeschat dan door Flitsmeister. Voorbeeld: bij een file zegt Waze dat het 12 minuten vertraging kost en Flitsmeister zit steevast ergens tussen de 40 en 60 minuten. Waze heeft bijna altijd gelijk.
En hoe zit het qua flitsmeldingen? Snelheidscontroles?
Ik heb nog steeds het idee dat ik Waze in navigatiemodus moet hebben en actief of het carplay scherm om alle meldingen te zien/horen?
Ik heb nog steeds het idee dat ik Waze in navigatiemodus moet hebben en actief of het carplay scherm om alle meldingen te zien/horen?
Qua flitsmeldingen gelijk, waarbij Waze het voordeel heeft dat niet elke mobiele ANPR-camera wordt gevlagd als snelheidscontrole.
Ik heb de FM app niet meer naar versie 12 geupdate dus op 11.9.4 gebleven omdat alles daar wel bleef werken zonder abbo.
Echter valt mij deze week op dat de meeste vaste flitspalen ineens niet meer worden aangeven op de kaart en begin dus te twijfelen of dat de mobiele flitsers nog wel goed doorgegeven worden.
Ik ben benieuwd of ze deze versie van de app langzaam gaan uitfaseren of bepaalde palen gewoon uitzetten in die app versie om je te verplichten naar versie 12 of hoger te gaan. Files, wegwerkzaamheden en stilstaande voertuigen blijft hij wel doen.
Iemand zelfde ervaring?
Update:. App opnieuw geïnstalleerd en vaste palen staan er weer in. Even afwachten of ze blijven staan
Echter valt mij deze week op dat de meeste vaste flitspalen ineens niet meer worden aangeven op de kaart en begin dus te twijfelen of dat de mobiele flitsers nog wel goed doorgegeven worden.
Ik ben benieuwd of ze deze versie van de app langzaam gaan uitfaseren of bepaalde palen gewoon uitzetten in die app versie om je te verplichten naar versie 12 of hoger te gaan. Files, wegwerkzaamheden en stilstaande voertuigen blijft hij wel doen.
Iemand zelfde ervaring?
Update:. App opnieuw geïnstalleerd en vaste palen staan er weer in. Even afwachten of ze blijven staan
[ Voor 8% gewijzigd door Kokkie81 op 22-11-2024 20:57 ]
Ik zit ook nog steeds op 11.9 (iOS) en lijkt nog steeds hetzelfde te werken. Benieuwd voor hoe lang..Kokkie81 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:57:
Ik heb de FM app niet meer naar versie 12 geupdate dus op 11.9.4 gebleven omdat alles daar wel bleef werken zonder abbo.
Iemand zelfde ervaring?
Ik zie voor het eerst random advertenties via notificaties. Tijd voor een andere app dat gaat mij echt te ver.
inderdaad offtopic
[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 02-12-2024 12:51 ]
Hier nog 11.4 en het werkt prima. In mijn omgeving worden alle palen goed aangegeven, en ik heb op de A2 ook een paar keer een mobiele flitser doorgekregen.Mr.Jappe schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:28:
Ik zit ook nog steeds op 11.9 (iOS) en lijkt nog steeds hetzelfde te werken. Benieuwd voor hoe lang..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik ben onlangs begonnen met het gebruiken van Flitsmeister in combinatie met Maps, en tot nu toe bevalt het me goed. Wat echter beter kan, zijn de frames. Zodra je iets uitzoomt, veroorzaken de vele stippen op de kaart vertraging.

Ik rij met Waze via Android Auto en FM op de telefoon. FM start ik via Samsung Standen en Routines zodra de telefoon aan AA hangt. Waze navigeert prima en ook de waarschuwingen zijn dik in orde. FM blijft (want gratis) maar slecht wegdek melden en ook flitsers die je al voorbij bent. Maar fliters ook al heel lang voor je er bij bent en dat is handig, want Waze meldt ze vaak net iets te op tijd, waardoor je al lang gelasert kunt zijn. Laseren kunnen ze al op een kilimeter afstand...
Goedemorgen,
Ik heb een app gemaakt waarmee je realtime kunt zien hoe hard je mag rijden en of je een boete riskeert. De app toont:
- De actuele snelheidslimiet als een verkeersbord.
- Je huidige snelheid, even groot weergegeven.
- Het exacte boetebedrag als je op dat moment te hard rijdt.
Dit begon als een hobbyproject, maar ik vond het zo handig/grappig dat ik het heb uitgebracht in de App Store en Play Store. De app is vrij van reclame en tracking, en kost slechts €0,29 (vanwege publicatiekosten, dit was het minimale bedrag dat ik kon instellen).
Mijn vraag aan jullie: zou je deze app gebruiken (met een gerenomeerde flitsservice op de achtergrond natuurlijk)? Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Je kunt de app hier bekijken:
🔗 Boete Check in de App Store
🔗 Boete Check in de Play Store
🌐 Boete Check Website
Groet,
Klaas Engels
Met goedkeuring, let voor de volgende keer even op het beleid aub
Ik heb een app gemaakt waarmee je realtime kunt zien hoe hard je mag rijden en of je een boete riskeert. De app toont:
- De actuele snelheidslimiet als een verkeersbord.
- Je huidige snelheid, even groot weergegeven.
- Het exacte boetebedrag als je op dat moment te hard rijdt.
Dit begon als een hobbyproject, maar ik vond het zo handig/grappig dat ik het heb uitgebracht in de App Store en Play Store. De app is vrij van reclame en tracking, en kost slechts €0,29 (vanwege publicatiekosten, dit was het minimale bedrag dat ik kon instellen).
Mijn vraag aan jullie: zou je deze app gebruiken (met een gerenomeerde flitsservice op de achtergrond natuurlijk)? Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Je kunt de app hier bekijken:
🔗 Boete Check in de App Store
🔗 Boete Check in de Play Store
🌐 Boete Check Website
Groet,
Klaas Engels
Met goedkeuring, let voor de volgende keer even op het beleid aub

[ Voor 196% gewijzigd door Notna op 27-02-2025 13:14 . Reden: Reclame voor een eigen app is op deze manier niet toegestaan ]
@Notna Ik ken de app niet, maar op welk manier zou hij wel zijn eigen app hier mogen linken?
Geen andere Tweaker heeft namelijk zelf de moeite genomen om een app te maken, dat een beetje ontopic is.
Geen andere Tweaker heeft namelijk zelf de moeite genomen om een app te maken, dat een beetje ontopic is.
Hoe houden jullie je aan de snelheidslimiet? Ik merkte dat ik vaak onbewust te hard rijd en vroeg me af of er een makkelijke manier was om dat te checken. Uiteindelijk heb ik een oplossing bedacht en gemaakt in de vorm van een app. Graag zou ik dat hier delen, maar dat wordt gezien als reclame. De app is op te zoeken in de app store en play store.
Cruise control, op teller kijken, waarschuwing bij overschrijden instellen (in auto), angstige passagier, of gewoon laten gaan.Klaas Engels schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:48:
Hoe houden jullie je aan de snelheidslimiet? Ik merkte dat ik vaak onbewust te hard rijd en vroeg me af of er een makkelijke manier was om dat te checken. Uiteindelijk heb ik een oplossing bedacht en gemaakt in de vorm van een app. Graag zou ik dat hier delen, maar dat wordt gezien als reclame. De app is op te zoeken in de app store en play store.
Ik houd het altijd zelf gewoon in de gaten, maar aan 30 km/u houden vind ik altijd nog wel lastig. Vooralsnog gaat dit goed, aangezien ik al heel lang geen boetes heb ontvangen. FM op de achtergrond helpt ook wel moet ik zeggen, als extra herinnering om te checken of je niet net per ongeluk te hard gaat.Klaas Engels schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:48:
Nieuwe autos hebben tegenwoordig al een standaard (irritant) piepje.
Heb je het dan over op de snelweg (100 / 120 / 130), of binnen de bebouwde kom (15 / 30 / 50)?Klaas Engels schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:48:
Hoe houden jullie je aan de snelheidslimiet? Ik merkte dat ik vaak onbewust te hard rijd en vroeg me af of er een makkelijke manier was om dat te checken.
Op de snelweg zet ik gewoon de cruise-control aan. Maar binnen de stad heeft dat vrijwel nooit zin, dan schakel ik over op de limiter, zet ik die op 53 als ik 50 mag bijvoorbeeld. Hoef ik nooit op m'n snelheidsmeter te kijken, kan ik rustig gas loslaten bij potentieel gevaar, en loop ik geen risico dat ik gas geef en ineens te hard ga.
Kopje 'spam, werving en enquetes'xileS schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:24:
@Notna Ik ken de app niet, maar op welk manier zou hij wel zijn eigen app hier mogen linken?
Het algemeen beleid
Let wel: we hebben niet perse en probleem met de app ensich, maar het zo deponeren in een topic (zonder toestemming) is niet de bedoeling.
En ja, dat is wat bureaucratisch. Daar mag je best een (boze) mening over hebben, maar het staat in het beleid met goede bedoelingen
Cc: @Klaas Engels
In het kader van 'denk in oplossingen' heb ik de post in ere hersteld, maar in het vervolg: overleg even met de lokale mods om verwarringen te voorkomen

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 27-02-2025 13:12 ]
Ik begrijp je afweging @Notna . Ik wist eerlijk gezegd niet dat het niet mocht, en ook niet hoe toegankelijk jullie zijn, blijkbaar erg toegankelijkNotna schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:06:
[...]
Kopje 'spam, werving en enquetes'
Het algemeen beleid
Let wel: we hebben niet perse en probleem met de app ensich, maar het zo deponeren in een topic (zonder toestemming) is niet de bedoeling.
En ja, dat is wat bureaucratisch. Daar mag je best een (boze) mening over hebben, maar het staat in het beleid met goede bedoelingen
Cc: @Klaas Engels
In het kader van 'denk in oplossingen' heb ik de post in ere hersteld, maar in het vervolg: overleg even met de lokale mods om verwarringen te voorkomen
@Klaas Engels Welke bron(nen) gebruik je voor de actuele snelheidslimiet; wordt er bijvoorbeeld ook rekening gehouden met werkzaamheden?
@Djordjo De app maakt gebruik van openstreetmap API om de maximumsnelheid te bepalen. Technisch gezien houdt de app ook rekening met wegwerkzaamheden, maar die zijn veelal niet bekend bij openstreetmap. Alle andere opties kosten geld per call.Djordjo schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:36:
@Klaas Engels Welke bron(nen) gebruik je voor de actuele snelheidslimiet; wordt er bijvoorbeeld ook rekening gehouden met werkzaamheden?
Wat ik wel leuk vind om erbij te vermelden: Ik heb leren programmeren doordat ik deze app wilde maken. Het project begon met de vraag aan ChatGPT: Kunnen wij samen een app maken die de hoogte van een bekeuring realtime in beeld brengt. Het antwoord daarop was fascinerend en het gesprek duurde enkele weken.
@Klaas Engels
Interessant, is de informatie van ChatGPT redelijk betrouwbaar gebleken? Of hielp het je vooral in de goede richting?
En openstreetmap API geeft bevat ook de tijdsinformatie voor 100 overdag en 130 's nachts?
In mijn beleving wordt dit in heel veel navigatie-apps en ingebouwde systemen toch fout aangegeven, ik zou graag begrijpen waarom.
Interessant, is de informatie van ChatGPT redelijk betrouwbaar gebleken? Of hielp het je vooral in de goede richting?
En openstreetmap API geeft bevat ook de tijdsinformatie voor 100 overdag en 130 's nachts?
In mijn beleving wordt dit in heel veel navigatie-apps en ingebouwde systemen toch fout aangegeven, ik zou graag begrijpen waarom.
@Klaas Engels
Leuk man. Ga ik eens uitproberen. Alleen al voor je moeite heb ik hem gedownload.
Vraagje, worden de bedragen ieder jaar geupdate met verhogingen e.d.?
Leuk man. Ga ik eens uitproberen. Alleen al voor je moeite heb ik hem gedownload.
Ik heb ChatGPT 4o gebruikt, was super bruikbaar. De kunst zit hem in de juiste vragen stellen. ChatGPT maakte nooit programmeerfouten, als ik maar duidelijk en systematisch uitlegde wat het moest doen.WilbertNeems schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:29:
@Klaas Engels
Voor wat betreft 100 vs 120/130, die informatie in beschikbaar in openstreetmap, maar wordt altijd allemaal verstuurd. De tijd van je telefoon bepaald vervolgens welke waarde die kiest.
Dank je wel! Ik ben benieuwd naar je bevindingen!addictive_rhymz schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:32:
@Klaas Engels
Ik heb een tabel in de app gezet met de zojuist geupdaten boetes van 2025. Gelukkig worden die boetes niet heel vaak aangepast (om de paar jaar), maar mocht dat gebeuren is een update zo uitgebracht.
Ik kwam er achter dat er voor verschillende voertuigen verschillende boetes gelden. Toen kon ik het niet laten om die allemaal mee te nemen en een voertuigselectie toe te voegen aan de app
Wat doet de app wat google maps niet doet? Die geeft toch ook snelheid en limiet weer?
Staat toch duidelijk uitgelegd?
Klaas Engels in "Alternatieven voor Flitsmeister"
Klaas Engels in "Alternatieven voor Flitsmeister"
[ Voor 56% gewijzigd door addictive_rhymz op 27-02-2025 14:48 ]
Ja blijkbaar alleen het boetebedrag. Ben ik dan de enige die dat niet echt interessant vind tijdens het rijden?
Het is wel iets nieuws in ieder geval. Of je het interessant vindt moet je zelf bepalen. Ik vijd het wel boeiend.
Geef de app ook waarschuwingen als je te hard rijdt, of is het puur iets voor ernaast, soort van reality check dat je echt je geld verbrast als je te hard rijdt?
Een waarschuwing instellen vanaf ieder gewenst boete-bedrag is mogelijkwienesroa schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:19:
Geef de app ook waarschuwingen als je te hard rijdt, of is het puur iets voor ernaast, soort van reality check dat je echt je geld verbrast als je te hard rijdt?
En zeker sta ik open voor feedback, daarvoor ben hier.
werkt het weergeven van de max snelheid ook in het buitenland? (boetetarief kan ik begrijpen als dat niet werkt natuurlijk)Klaas Engels schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:28:
[...]
Een waarschuwing instellen vanaf ieder gewenst boete-bedrag is mogelijk![]()
En zeker sta ik open voor feedback, daarvoor ben hier.
Wellicht ga ik nu wel heel erg diep. Maar ik rijdt een auto+caravan combi die boven 3500kg zit. Volgens mij gelden daarvoor andere regels dan <3500kg max gewicht samenstel.
Welke categorie kies ik best?
Ik heb het geprobeerd in Duitsland, werkte prima. Idd met Nederlandse boetebedragen. Daar waar openstreetmap informatie beschikbaar heeft, en je telefoon internetverbinding heeft, werkt de app.greg-a schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:30:
[...]
werkt het weergeven van de max snelheid ook in het buitenland? (boetetarief kan ik begrijpen als dat niet werkt natuurlijk)
Als je dan toch bezig bent met een alternatief zorg dat je ook kan melden als er een flitspaal staat.
Dan heb je voor 29 cent een flitsmeister variant.
Dan heb je voor 29 cent een flitsmeister variant.
Je vraagt het aan de juiste persoon: https://open.overheid.nl/...f58692ee836848fd6dcd7/pdf pagina 5. Jouw combinatie valt in categorie C2, samen met vrachtauto's en autobussen.wienesroa schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:32:
Wellicht ga ik nu wel heel erg diep. Maar ik rijdt een auto+caravan combi die boven 3500kg zit. Volgens mij gelden daarvoor andere regels dan <3500kg max gewicht samenstel.
@Klaas Engels ik zou bij je app even een disclaimer zetten dat je niet verantwoordelijk bent voor afwijkingen app vs realiteit.
Als ik nu je app zou gebruiken en een boete zou rijden die hoger is dan jij voorspelt, heb ik een reden om een claim bij je in te dienen. En dat wil je niet
Als ik nu je app zou gebruiken en een boete zou rijden die hoger is dan jij voorspelt, heb ik een reden om een claim bij je in te dienen. En dat wil je niet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)