Net geprobeerd op weg naar werk. Werkt best goed!kaisersoze schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:45:
Iemand Fastlane geprobeerd? Volgens mij ook Nederlands... Vandaag heb ik de app op de heen- en terugweg naar werk getest (omgeving Amsterdam) en was eigenlijk positief verrast. Het is denk ik een redelijk nieuwe app want er staat op de website (https://fastlaneapp.nl) dat de Android versie pas binnenkort beschikbaar is. Iemand met meer ervaring of info over Fastlane?
FastLane geinstalleerd vanochtend. Merk dat deze wel moeite heeft met flitspalen in de onjuiste rijrichting te negeren. Ben ook benieuwd of ze genoeg momentum krijgen voor een grote community, want iemand moet ze melden natuurlijk
Fastlane ook eens proberen.
Ben nu de afgelopen tijd de gratis versie van TomTom aan het gebruiken en die word ook met de week beter. Ik gebruik die vooral via Carplay. Ze zijn laatste tijd best goed bezig met updates, en voegen regelmatig nuttige dingen toe.
Moet zeggen ben wel tevreden op het moment. Is niet heel uitgebreid maar de belangrijke dingen zitten er in en ook navigatie werkt goed. Sinds deze week ook optie om flitsers/verkeerssituaties te bevestigen of ze er nog zijn of al weg zijn. Ook werkt nu de app op de Carplay overzicht page. Waardoor 1 irritatie ook weer weg is. Carplay switcht nu niet meer zomaar naar een andere navigatie app die dat wel had. Enige wat nog irritant blijft is Flitsers die bij stoplichten op de afrit of oprit staan. Die worden regelmatig gemeld als je op de snelweg langs de af/oprit rijd. Maar doen veel apps wel, al lijkt TomTom het wel vaker te doen.
Ben nu de afgelopen tijd de gratis versie van TomTom aan het gebruiken en die word ook met de week beter. Ik gebruik die vooral via Carplay. Ze zijn laatste tijd best goed bezig met updates, en voegen regelmatig nuttige dingen toe.
Moet zeggen ben wel tevreden op het moment. Is niet heel uitgebreid maar de belangrijke dingen zitten er in en ook navigatie werkt goed. Sinds deze week ook optie om flitsers/verkeerssituaties te bevestigen of ze er nog zijn of al weg zijn. Ook werkt nu de app op de Carplay overzicht page. Waardoor 1 irritatie ook weer weg is. Carplay switcht nu niet meer zomaar naar een andere navigatie app die dat wel had. Enige wat nog irritant blijft is Flitsers die bij stoplichten op de afrit of oprit staan. Die worden regelmatig gemeld als je op de snelweg langs de af/oprit rijd. Maar doen veel apps wel, al lijkt TomTom het wel vaker te doen.
Ik heb wat zitten spitten in de algemene voorwaarden van Fastlane:
Wat ik zo op het oog zie is het wel een directe confrontatie met Flitsmeister. De look and feel en ook de slogan: GEWOON OP JE PHONE EN CARPLAY. DIRECT PRO, ZONDER PUNT.
Is wel een duidelijke knip oog
Ik ga de app dit weekend ook maar eens proberen.
Toekomstige Betaalde Functionaliteiten: functionaliteiten of diensten die Fastlane mogelijk in de toekomst (gedeeltelijk) betaald aanbiedt, bijvoorbeeld via eenmalige aankoop, in-app aankoop of abonnementsvorm.
Ik ben dus benieuwd hoe deze app zich gaat ontwikkelen. De app is namelijk afhankelijk van een community om allerlei flitsers aan te melden en af te melden. Hoe groter de groep wordt hoe meer kosten dit zal opleveren om alle data te kunnen verwerken maar ook om de app te onderhouden. Dit soort apps ontstaan ook niet uit filantropische ingevingen, uiteindelijk kost de ontwikkeling geld en zullen de ontwikkelaars ook een belegde boterham willen verdienen. Idem wat Flitsmeister -nu- aan het doen is.4. Prijs en (mogelijke) betalingen
4.1 Gratis Basisdiensten
Het gebruik van de Basisdiensten is op dit moment kosteloos.
4.2 Toekomstige Betaalde Functionaliteiten
Fastlane kan in de toekomst Toekomstige Betaalde Functionaliteiten introduceren. Als dat gebeurt, worden prijs, voorwaarden en (indien van toepassing) looptijd vooraf duidelijk gecommuniceerd via de Software, de Store en/of fastlaneapp.nl.
Wat ik zo op het oog zie is het wel een directe confrontatie met Flitsmeister. De look and feel en ook de slogan: GEWOON OP JE PHONE EN CARPLAY. DIRECT PRO, ZONDER PUNT.
Is wel een duidelijke knip oog
Ik ga de app dit weekend ook maar eens proberen.
Ik heb zelf dus ingesteld op mijn iphone dat flitsmeister direct start na verbinden met mijn motorheadset op bluetooth en verbinden met carplay. Op carplay kreeg ik dan wel altijd de melding op het scherm van de auto dat ik flitsmeister niet mag gebruiken icm carplay. Moest deze altijd wegklikken naar google maps bijv.
Gisteren kreeg ik tot mijn verbazing wél flitsmeister op carplay te zien. Ik zie nog niets nieuws op de website van flitsmeister. Zouden ze dit gebeuren dan toch teruggedraaid hebben? Ben benieuwd of dit een bug was, of een teruggegeven feature.
Gisteren kreeg ik tot mijn verbazing wél flitsmeister op carplay te zien. Ik zie nog niets nieuws op de website van flitsmeister. Zouden ze dit gebeuren dan toch teruggedraaid hebben? Ben benieuwd of dit een bug was, of een teruggegeven feature.
Nee, er loopt een actie waar je tijdelijk alle pro functies krijgt, zogenaamd de Flitsmeister marathon. De actie loopt t/m 19 april. Zie ook: https://www.flitsmeister.nl/TereZz schreef op zondag 12 april 2026 @ 08:59:
Ik heb zelf dus ingesteld op mijn iphone dat flitsmeister direct start na verbinden met mijn motorheadset op bluetooth en verbinden met carplay. Op carplay kreeg ik dan wel altijd de melding op het scherm van de auto dat ik flitsmeister niet mag gebruiken icm carplay. Moest deze altijd wegklikken naar google maps bijv.
Fastlane een aantal keer geprobeerd het weekend maar vind het nog niet fijn werken. Fastlane werkt niet echt lekker samen met Carplay en mijn auto. regelmatig een knipperende melding op het dashboard van mijn auto die heel kort getoond word. Er lijkt een of andere straat elke keer langs te komen. Maar is heel irritant zo'n knipperende melding. Ook vond ik de navigatie niet echt fijn als je besluit af te wijken van de route. Duurt erg lang voor die weet dat je anders bent gereden.
Iets anders, wat ik niet helemaal volg is waarom Fastlane bij voor het eerst opstarten toegang tot je microfoon wilt op iOS. Lijkt iets te maken te hebben met specifieke bluetooth connecties volgens de uitleg van de app. Maar ik heb nog geen enkele navigatie app gehad die dat daadwerkelijk nodig had of vroeg.
Ik heb Fastlane voor nu maar weer verwijderd en ben weer terug naar TomTom gegaan.
Iets anders, wat ik niet helemaal volg is waarom Fastlane bij voor het eerst opstarten toegang tot je microfoon wilt op iOS. Lijkt iets te maken te hebben met specifieke bluetooth connecties volgens de uitleg van de app. Maar ik heb nog geen enkele navigatie app gehad die dat daadwerkelijk nodig had of vroeg.
Ik heb Fastlane voor nu maar weer verwijderd en ben weer terug naar TomTom gegaan.
Ik heb nogsteeds waze en FM gratis, ( dus zelf fm starten op mobiel) nadeel veel dubbele meldingen voordeel tijdens bellen in de auto nogsteeds audiomeldingen om je even te herinneren aan iets.
Dat is ,voor mij, een van de grootste frustraties van waze én Tomtom dat zodra je belt alle audio gemute is. Terwijl ik met bellen juist meer naar buiten kijk (je aandacht is al iets afgenomen dus ogen op de weg en niet op je schermen naar info kijken) dan als ik beetje rond tuf.
Zolang andere apps geen audio overrule meldingen doet blijft FM mijn backup app.
En als google eindelijk eens besluit, of AA , om op display gps snelheid te tonen dan kan ik waze misschien weer dumpen.
Waze is lastig met straatnamen die hij niet begrijpt dat je niet tijdens rijden even een paar letters in kan drukken om de juiste weg te krijgen. Vooral met straatnamen die op elkaar lijken moet je opletten dat je niet naar de verkeerde stad en of straat rijd.
Fastlane klinkt als nakomeling van FM die de zelfde route wilt volgen, fanbase opbouwen en dan cashen.
Dat is ,voor mij, een van de grootste frustraties van waze én Tomtom dat zodra je belt alle audio gemute is. Terwijl ik met bellen juist meer naar buiten kijk (je aandacht is al iets afgenomen dus ogen op de weg en niet op je schermen naar info kijken) dan als ik beetje rond tuf.
Zolang andere apps geen audio overrule meldingen doet blijft FM mijn backup app.
En als google eindelijk eens besluit, of AA , om op display gps snelheid te tonen dan kan ik waze misschien weer dumpen.
Waze is lastig met straatnamen die hij niet begrijpt dat je niet tijdens rijden even een paar letters in kan drukken om de juiste weg te krijgen. Vooral met straatnamen die op elkaar lijken moet je opletten dat je niet naar de verkeerde stad en of straat rijd.
Fastlane klinkt als nakomeling van FM die de zelfde route wilt volgen, fanbase opbouwen en dan cashen.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Knip
[ Voor 90% gewijzigd door Notna op 13-04-2026 09:30 . Reden: Beetje een nutteloze update op deze manier c.q slowchat ]
Deze week krijg je gratis pro automatisch, maar welke flitspalen worden niet weergegeven dan? Trouwens welke alternatief is er voor flitsmeister enige die ik kan bedenken is de gratis TomTom variant. Maar weet niet hoe goed die werkt.Wietsee. schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:59:
Ik draai nog steeds Flitsmeister 11.9.4 met gratis carplay ondersteuning. Echter sinds kort worden de vaste flitspalen niet meer weergegeven. Moet op den duur toch echt overstappen naar een alternatief.
[ Voor 14% gewijzigd door dutchnltweaker op 14-04-2026 11:17 ]
Deze week Pro gratis tijdens de filtsmarathon is natuurlijk voornamelijk in het voordeel van Flitsmeister. Er zullen meer fliters gedetecteerd worden door een grotere hoeveel gebruikers, waardoor minder Pro gebruikers die nu al betalen een boete zullen oplopen. Boetes bij betalende Pro gebruikers is natuurlijk een fiasco voor Flitsmeister.
Het is weer gefixt, de vaste flitspalen ontbraken een tijd.dutchnltweaker schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:14:
[...]
Deze week krijg je gratis pro automatisch, maar welke flitspalen worden niet weergegeven dan? Trouwens welke alternatief is er voor flitsmeister enige die ik kan bedenken is de gratis TomTom variant. Maar weet niet hoe goed die werkt.