Net geprobeerd op weg naar werk. Werkt best goed!kaisersoze schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:45:
Iemand Fastlane geprobeerd? Volgens mij ook Nederlands... Vandaag heb ik de app op de heen- en terugweg naar werk getest (omgeving Amsterdam) en was eigenlijk positief verrast. Het is denk ik een redelijk nieuwe app want er staat op de website (https://fastlaneapp.nl) dat de Android versie pas binnenkort beschikbaar is. Iemand met meer ervaring of info over Fastlane?
FastLane geinstalleerd vanochtend. Merk dat deze wel moeite heeft met flitspalen in de onjuiste rijrichting te negeren. Ben ook benieuwd of ze genoeg momentum krijgen voor een grote community, want iemand moet ze melden natuurlijk
Fastlane ook eens proberen.
Ben nu de afgelopen tijd de gratis versie van TomTom aan het gebruiken en die word ook met de week beter. Ik gebruik die vooral via Carplay. Ze zijn laatste tijd best goed bezig met updates, en voegen regelmatig nuttige dingen toe.
Moet zeggen ben wel tevreden op het moment. Is niet heel uitgebreid maar de belangrijke dingen zitten er in en ook navigatie werkt goed. Sinds deze week ook optie om flitsers/verkeerssituaties te bevestigen of ze er nog zijn of al weg zijn. Ook werkt nu de app op de Carplay overzicht page. Waardoor 1 irritatie ook weer weg is. Carplay switcht nu niet meer zomaar naar een andere navigatie app die dat wel had. Enige wat nog irritant blijft is Flitsers die bij stoplichten op de afrit of oprit staan. Die worden regelmatig gemeld als je op de snelweg langs de af/oprit rijd. Maar doen veel apps wel, al lijkt TomTom het wel vaker te doen.
Ben nu de afgelopen tijd de gratis versie van TomTom aan het gebruiken en die word ook met de week beter. Ik gebruik die vooral via Carplay. Ze zijn laatste tijd best goed bezig met updates, en voegen regelmatig nuttige dingen toe.
Moet zeggen ben wel tevreden op het moment. Is niet heel uitgebreid maar de belangrijke dingen zitten er in en ook navigatie werkt goed. Sinds deze week ook optie om flitsers/verkeerssituaties te bevestigen of ze er nog zijn of al weg zijn. Ook werkt nu de app op de Carplay overzicht page. Waardoor 1 irritatie ook weer weg is. Carplay switcht nu niet meer zomaar naar een andere navigatie app die dat wel had. Enige wat nog irritant blijft is Flitsers die bij stoplichten op de afrit of oprit staan. Die worden regelmatig gemeld als je op de snelweg langs de af/oprit rijd. Maar doen veel apps wel, al lijkt TomTom het wel vaker te doen.
Ik heb wat zitten spitten in de algemene voorwaarden van Fastlane:
Wat ik zo op het oog zie is het wel een directe confrontatie met Flitsmeister. De look and feel en ook de slogan: GEWOON OP JE PHONE EN CARPLAY. DIRECT PRO, ZONDER PUNT.
Is wel een duidelijke knip oog
Ik ga de app dit weekend ook maar eens proberen.
Toekomstige Betaalde Functionaliteiten: functionaliteiten of diensten die Fastlane mogelijk in de toekomst (gedeeltelijk) betaald aanbiedt, bijvoorbeeld via eenmalige aankoop, in-app aankoop of abonnementsvorm.
Ik ben dus benieuwd hoe deze app zich gaat ontwikkelen. De app is namelijk afhankelijk van een community om allerlei flitsers aan te melden en af te melden. Hoe groter de groep wordt hoe meer kosten dit zal opleveren om alle data te kunnen verwerken maar ook om de app te onderhouden. Dit soort apps ontstaan ook niet uit filantropische ingevingen, uiteindelijk kost de ontwikkeling geld en zullen de ontwikkelaars ook een belegde boterham willen verdienen. Idem wat Flitsmeister -nu- aan het doen is.4. Prijs en (mogelijke) betalingen
4.1 Gratis Basisdiensten
Het gebruik van de Basisdiensten is op dit moment kosteloos.
4.2 Toekomstige Betaalde Functionaliteiten
Fastlane kan in de toekomst Toekomstige Betaalde Functionaliteiten introduceren. Als dat gebeurt, worden prijs, voorwaarden en (indien van toepassing) looptijd vooraf duidelijk gecommuniceerd via de Software, de Store en/of fastlaneapp.nl.
Wat ik zo op het oog zie is het wel een directe confrontatie met Flitsmeister. De look and feel en ook de slogan: GEWOON OP JE PHONE EN CARPLAY. DIRECT PRO, ZONDER PUNT.
Is wel een duidelijke knip oog
Ik ga de app dit weekend ook maar eens proberen.