Alternatieven voor Flitsmeister

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:47
Flitsmeister heeft onlangs een boel functies nu opgenomen in het pro-abonnement á €2,99 per maand. Een aantal van deze functies gebruikte ik, waaronder:
  • Automatisch opstarten bij gebruik van een iPhone
  • Geluidssignaal bij opstarten en afsluiten (op deze manier krijg je bevestigd of FM inderdaad aan staat)
  • Huidige snelheid (de tellers van mijn voertuigen lopen niet op GPS, maar ook is dit handig om te zien dat FM inderdaad functioneert)
  • Gemiddelde snelheid gedurende een trajectcontrole
Ik vind nóg een abonnement voor een app die jarenlang gratis geweest is voor gebruikers niet fijn. FM verkoop data van haar gebruikers, geeft advertenties weer en nu dit. Maar zijn er uberhaubt goede alternatieven? Persoonlijk gebruik ik FM nooit als navigatie: In de auto gebruik ik Carplay met Google Maps of Apple Maps. Op de motor de BMW-navigatieapp die synct met de motor. Ik hou dan FM altijd op de achtergrond.

Doel van het topic:
Graag wil ik een discussie starten over alternatieven voor FM, in het binnen en buitenland. Niet alleen voor wat betreft flitspalen, mobiele flitsers en dergelijke, maar de waarschuwingen voor gevaren op de weg vind ik van toegevoegde waarde.
Kunnen we deze lijst samen aanvullen en onze ervaringen delen?

Gevonden alternatieven:

Waze
Pro's:
- Geeft vaste flitspalen weer
- Geeft mobiele filtsers weer (al dan niet in mindere mate)

Cons's:
- Is een navigatie app, kan deze überhaupt op de achtergrond draaien?
- Nogal zwaar om te gebruiken als flitsapp

TomTom AmiGo
Pro's:
- Geeft vaste flitspalen weer
- Geeft mobiele filtsers weer

Cons's:
- Is een navigatie app
- Lijkt me door navigatiefuncties zwaar om op de achtergrond te graaien

Range
Pro's
- Geeft alle controles weer
- Geen navigatiefunctie

Con's
- Userbase lijkt klein
- Minder geoptimaliseerd voor flitsers en gevaren op de weg

Laten we uitdrukkelijk hier geen discussies voeren over het nut of overbodigheid van dit soort apps. Ook opmerkingen over veiligheid zijn hier offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:39
Via testflight de oude app downloaden :-) (iPhone)
Je kan deze nog 70 dagen gebruiken

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga deze volgen. Ik gebruikte FM eigenlijk altijd i.c.m. Android Auto, ook als navigatie (wat goed werkte, alleen het zoeken vind ik beter werken in Google Maps).
Ik denk dat ik voorlopig overstap op Waze.

FM 'leeft' van de input van de community/hun gebruikers. Ik hoop dat ze iig Android Auto/Carplay weer gratis maken, omdat ze zo een hoop input missen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
De flitspalenmelding werkt toch gewoon via geluid over android auto? je hoeft alleen de app aan te zetten op je telefoon?

als navigatie is het een verschrikkelijk programma zoals je aangeeft. dus gewoon google maps aanzetten i.c.m. flitsmeister. opgelost. of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:59
Zie ook een ander topic met een aantal reacties van mij, de soep lijkt niet zo heet gegeten te worden als deze initieel opgediend werd.

FM in combinatie met AA (Carplay mogelijk dus ook, echter kan ik niet testen) werkt nog steeds gewoon (ook vanmorgen nog naar het werk), alleen niet op de voorgrond (om dus mee te navigeren e.d.), als je FM start op de telefoon, deze in de broekzak doet, de auto start en AA laat verbinden dan komen de meldingen van FM nog steeds 'gewoon' over de speaker. Als je nooit navigeerde met FM lijkt er, behalve dat autostart niet meer werkt in de app (en dat dus mogelijk nu via een routine of bijv. tasker moet als je autostart wil hebben) weinig veranderd te zijn na 6 mei.

Mijn reacties betreffende bovenstaande in het andere topic:

Dennism in "Werkt gratis Flitsmeister app op Android Auto?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:24
Ik begrijp niet helemaal waarom je als 'con' neerzet 'is een navigatieapp' en daardoor zwaar in gebruik. Hoe denk je dat FM locatie bepaalt? Buiten wel of geen optimalisaties binnen de gebruikte app zie ik niet direct waarom FM op de achtergrond lichter zou zijn dan een full blown navigatieapp? Uiteindelijk gebruikt FM ook GPS om je locatie te bepalen en dat is wat dat betreft de "zware gebruiker".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:44
Ik heb waze even gebruikt maar vond de kaart nogal vaag eigenlijk.. anwb onderweg app schijnt ook flitspalen te herkennen en vind ik dan persoonlijk wel een stuk rustiger kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:26:
Zie ook een ander topic met een aantal reacties van mij, de soep lijkt niet zo heet gegeten te worden als deze initieel opgediend werd.

FM in combinatie met AA (Carplay mogelijk dus ook, echter kan ik niet testen) werkt nog steeds gewoon (ook vanmorgen nog naar het werk), alleen niet op de voorgrond (om dus mee te navigeren e.d.), als je FM start op de telefoon, deze in de broekzak doet, de auto start en AA laat verbinden dan komen de meldingen van FM nog steeds 'gewoon' over de speaker. Als je nooit navigeerde met FM lijkt er, behalve dat autostart niet meer werkt in de app (en dat dus mogelijk nu via een routine of bijv. tasker moet als je autostart wil hebben) weinig veranderd te zijn na 6 mei.

Mijn reacties betreffende bovenstaande in het andere topic:

Ter bevestiging - dit werkt hetzelfde met CarPlay, het enige 'nadeel' is dat het geluid nu gekoppeld is aan de 'muziek' kant van CarPlay en niet het navigatiegedeelte (geen idee of ik het zo duidelijk uitleg), waardoor je bij luide muziek ook luide FM meldingen krijgt.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gewoon het BMW flitspalen abbo nemen? :)
Of is die alleen voor de auto's?

[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 13-05-2024 12:43 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:16
Top topic! Ik heb Flitsmeister al meerdere keren aangesproken op het feit dat ze mij ooit een app hebben verkocht met Pro features die allemaal 1 voor 1 zijn afgenomen. 0,0 service vanuit hen.

Heb mijn account met alle data maar verwijderd en kan dit iedereen van harte aanbevelen!

[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 13-05-2024 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
Ik ga dit topic ook volgen.
Ik gebruikte flitsmeister altijd in de achtergrond waarbij ik het geluid via mijn telefoon liet draaien omdat dit duidelijker is en mijn muziek niet stopte :) (forceer telefoonspeaker optie)
Dit werkte altijd super omdat ik alle onzinnige notificaties kon uitzetten. Nu reed ik laatst naar België en hoorde bijna de hele route "let op slecht wegdek" zonder dat ik dit kon uitzetten.

Ik heb heb nu Waze gebruikt maar ik vind die notificatie erg onduidelijk en laat daarbij merkte ik dat hij bij Amsterdam de trajectcontrole helemaal niet aangaf.

Eigenlijk zoek ik een app die flitslocaties (mobiel, vast en traject) doorgeeft op een duidelijke manier zonder dat ik andere irritantie meldingen hoor met het liefst de optie om al het geluid via de telefoonspeaker te spelen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

madmaus schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:02:
Ik gebruikte flitsmeister altijd in de achtergrond waarbij ik het geluid via mijn telefoon liet draaien omdat dit duidelijker is en mijn muziek niet stopte :) (forceer telefoonspeaker optie)
Dit werkte altijd super omdat ik alle onzinnige notificaties kon uitzetten. Nu reed ik laatst naar België en hoorde bijna de hele route "let op slecht wegdek" zonder dat ik dit kon uitzetten.

Ik heb heb nu Waze gebruikt maar ik vind die notificatie erg onduidelijk en laat daarbij merkte ik dat hij bij Amsterdam de trajectcontrole helemaal niet aangaf.

Eigenlijk zoek ik een app die flitslocaties (mobiel, vast en traject) doorgeeft op een duidelijke manier zonder dat ik andere irritantie meldingen hoor met het liefst de optie om al het geluid via de telefoonspeaker te spelen.
Dan heb je niet goed in je settings gekeken. Kun je namelijk gewoon uitzetten. Melding krijg je dan alleen visueel :)

En ja, als je in BE rijdt weet je dat je slecht wegdek voor je kiezen krijgt. Maar daar kan FM niks aan doen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 14-05-2024 08:05 . Reden: De HK is even verder; dit valt onder moraalridderschap ]

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Maar je stipt wel iets aan daarzo: het maakt dus uit hoe je FM draait:
- op je tel in de voorgrond (dan meestal tel in houder): apple of android
- via AA (en dan tel in houder of in broekzak mogelijk)
- via Carplay (en ook hier tel in houder of in broekzak mogelijk.

En wat er wel of niet mogelijk is, hangt een beetje af van de mogelijkheden van je device (ingebouwd van auto, smarthphone, beiden)

Kortom: zoveel mensen, zoveel mogelijkheden.

Ik heb zelf FM draaien in de voorgrond op mijn Android telefoon, in de houder. Kabeltje naar de headunit met AA (niet wireless dus). AA FM niet aangevinkt, dus ik heb die app niet in de headunit beschikbaar.
Headunit draait waze onder AA voor routeplanner, aangevuld met overlappende flitsinfo. FM in voorgrond op telefoon. Enige wat ik hoef te doen is tel in houder en FM aanzetten. En kabeltje aansluiten uiteraard :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:26
Ik ben vooral heel benieuwd wat er met de user-base gaat gebeuren. Ik gaf zelf regelmatig meldingen door (vaak als de flitser werd opgebouwd, kon ik prima zien vanaf de plek waar ik de snelweg op draai), maar gebruik mijn telefoon in de auto exclusief via CarPlay. Zonder abonnement geef ik dus geen meldingen meer door die voor andere (betalende) gebruikers wel mogelijk van belang zijn, gok zomaar dat ik hierin niet alleen ben.

Ik ben (tot op zekere hoogte) best bereid om voor een App te betalen die ik veel/bijna dagelijks gebruik, maar ik ben wel bang dat FM hier een stapje te ver gegaan is door absolute basisfunctionaliteit die noodzakelijk is voor het fatsoenlijk kunnen bedienen en gebruiken de app, achter een betaalmuur te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
The Eagle schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:34:
[...]

Dan heb je niet goed in je settings gekeken. Kun je namelijk gewoon uitzetten. Melding krijg je dan alleen visueel :)

En ja, als je in BE rijdt weet je dat je slecht wegdek voor je kiezen krijgt. Maar daar kan FM niks aan doen :P
Nou Ik zie het inderdaad. Ik zou zweren dat het eerst niet kon en dat het knopje grijs was.
Ik denk dat ze een nieuwe update hebben doorgevoerd.

Dat is het voor mij prima zo, ik ga Amigo nog even uitproberen want dit ziet er ook wel goed uit

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21

Is het niet zo dat Waze alleen een melding met geluid geeft als je daadwerkelijk te hard rijdt bij vaste palen/trajectcontroles?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 17:15

drice

Loading...

Ik weet niet of dit een oplossing is voor de meeste mensen.

Ik heb nu via home assistant een automation gemaakt die de flitsmeister app automatisch opstart als ik bluetooth connectie met mijn auto heb. Voorlopig werkt het.

code:
1
2
3
4
5
service: notify.mobile_app_xxx
data:
  data:
    package_name: nl.flitsmeister

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
gastje01 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:45:
Ik ben vooral heel benieuwd wat er met de user-base gaat gebeuren. Ik gaf zelf regelmatig meldingen door (vaak als de flitser werd opgebouwd, kon ik prima zien vanaf de plek waar ik de snelweg op draai), maar gebruik mijn telefoon in de auto exclusief via CarPlay. Zonder abonnement geef ik dus geen meldingen meer door die voor andere (betalende) gebruikers wel mogelijk van belang zijn, gok zomaar dat ik hierin niet alleen ben.

Ik ben (tot op zekere hoogte) best bereid om voor een App te betalen die ik veel/bijna dagelijks gebruik, maar ik ben wel bang dat FM hier een stapje te ver gegaan is door absolute basisfunctionaliteit die noodzakelijk is voor het fatsoenlijk kunnen bedienen en gebruiken de app, achter een betaalmuur te zetten.
De mensen die meeste meldingen maken, waren al Pro users. O-)
Je mist dus hooguit wat bevestigingen, waardoor meldingen er langer op blijven staan. Dat is niet onoverkomelijk.

Ken ook uit mijn kring al 7(!) mensen die 'maar zijn gaan betalen'. Dus de realiteit is waarschijnlijk, dat mensen gewoon betalen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 00:23
Ik ga Waze nog eens proberen.
Fm heeft nu inderdaad zwart scherm en de vraag of ik pro wil aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:53

FreakNL

Well do ya punk?

Wat ik bij Waze heb is dat er wel in beeld komt dat er een flitser is maar geen melding met geluid. Beetje irritant , je moet daadwerkelijk te hard rijden…

Er is ook nog Coyote. Geen ervaring mee

[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 13-05-2024 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
The Eagle schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:38:
Maar je stipt wel iets aan daarzo: het maakt dus uit hoe je FM draait:
- op je tel in de voorgrond (dan meestal tel in houder): apple of android
- via AA (en dan tel in houder of in broekzak mogelijk)
- via Carplay (en ook hier tel in houder of in broekzak mogelijk.
...
Ik zoek iets dat gaat piepen vanuit mijn tas/jas. FM al jaren niet meer aktief gehad volgens mij. Ik vergeet zo'n app/navi altijd aan te zetten. En navigeer op de zon, maan en sterren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

TMV

Ben nog aan het proberen om het automatisch starten met Tasker te regelen.. Vroeg me al af waarom ik sinds een aantal dagen geen opstartgeluidjes meer hoorde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:10

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik gebruik soms Flitsnav, echter is deze niet zo gelikt

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Google Maps voor navigatie, die geeft ook huidige snelheid weer. Voor die paar keer per maand dat ik GM en FM nodig heb start ik Flitsmeister met het handje op. Flitsers melden doet ie nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:28
@TereZz Ik snal je wel hoor!

Ik had alleen de melding van Flitsers aan staan en het draaide op de achtergrond.
Nu kan je alle andere meldingen niet meer uitzetten, dus heb de halve rit geen radio/spotify meer omdat ik de a12 af jakker met file hier, auto met pech daar, trajectcontrole zus…

Ben over gestapt op Waze, gebruik TomTom op de telefoon en waze op carplay scherm.. ben nog niet overtuigd, maar in ieder geval minder storende meldingen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patspinner
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-12-2024

Ik heb ook moeten zoeken maar deze vind je onder Gevaarlijke Situaties > Incidenten > Slecht wegdek. Ik rij in Duitsland en hoor deze melding meer dan de radio!.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:52
FM is een app die het moet hebben van community input en dat is ook hun sterkte, ze hebben een behoorlijk aantal gebruikers die de app voeden met input.

Ik ben geen jurist of developer maar hoe moeilijk/juridisch haalbaar is het om een server te bouwen waar flitsmeister pro op draait waarbij je alle data extract en overzet naar een eigen te bouwen app Flitsslaaf :+ en deze dan op een appstore zet voor de community?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07 12:08
Gisteren zat ik op de motor (telefoon met Google maps in broekzak, navi in speakers helm), begon GM mij te waarschuwen voor mobiele flitsers. na de rit even gecontroleerd met FM, maar het klopte dus.
Dit, samen met het weergeven van de GPS snelheid, denk ik dat GM een goede gratis vervanging maakt voor FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 17:06
TMV schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:06:
Ben nog aan het proberen om het automatisch starten met Tasker te regelen.. Vroeg me al af waarom ik sinds een aantal dagen geen opstartgeluidjes meer hoorde 8)7
Starten is niet zo moeilijk.

Afsluiten zonder root is even uitzoeken. Heb het nou volgens mij werkend met autoinput.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:42
Sinds vorige week ben ik overgestapt op Waze via Android Auto als vervanger van Flitsmeister. De app bevalt goed en de vaste flitspalen staan goed aangegeven. Flitsmeister heeft vaak de neiging om de Maut (Tol) palen in Duitsland als flitspalen te markeren, iets wat ik in Waze nog niet heb gezien.

Verder merk ik op dat zowel Flitsmeister als Waze volledig op de gebruikers van de app draaien. De wegafsluiting hier in de buurt was namelijk al een maand van tevoren aangekondigd met borden. TomTom Amigo was de enige app die de wegafsluiting in de app had staan, gemarkeerd als 'TomTom verified', wat naar mijn mening gewoon rechtstreeks vanuit Rijkswaterstaat wordt aangeleverd bij TomTom.

Op naar meer kilometers met Waze :)

[ Voor 3% gewijzigd door racnor2 op 14-05-2024 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:29
Bij Waze heb ik het gevoel dat die meer sluipdoor routes gebruikt i.p.v. hoofdwegen. Misschien dat ik het fout heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 07-07 12:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

racnor2 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:33:
Sinds vorige week ben ik overgestapt op Waze via Android Auto als vervanger van Flitsmeister. De app bevalt goed en de vaste flitspalen staan goed aangegeven. Flitsmeister heeft vaak de neiging om de Maut (Tol) palen in Duitsland als flitspalen te markeren, iets wat ik in Waze nog niet heb gezien.

Verder merk ik op dat zowel Flitsmeister als Waze volledig op de gebruikers van de app draaien. De wegafsluiting hier in de buurt was namelijk al een maand van tevoren aangekondigd met borden. TomTom Amigo was de enige app die de wegafsluiting in de app had staan, gemarkeerd als 'TomTom verified', wat naar mijn mening gewoon rechtstreeks vanuit Rijkswaterstaat wordt aangeleverd bij TomTom.

Op naar meer kilometers met Waze :)
Interessant. Kan ik Waze ook gewoon aanzetten op de achtergrond, en dat ik via CarPlay gewoon een melding krijg bij een flitser? Dus zonder een navigatieroute in te stellen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
Persoonlijk vind ik t nog prima werken
- autostart ging en gaat via opdrachten ios
- autostop werkt nog vanuit flitsmeister (dacht ik)
- geluidjes komen door
- popup op scherm carplay mist maar ik rij in soort dual screen setup. Tel in houder met dedicated FM en scherm voor carplay/maps
- ik heb FM disabled in carplay maar toch krijf ik bij starten fullscreen advertentje op mn scherm te zien. Erg lomp mrja ik zie t maar als “ik ben opgestart” notificatie

Ik had dr laatste tijd met carplay steeds vaker dat geluidmeldingen niet doorkwamen. Dat lijkt met de non carplay versie beter te werken.

Wel overweeg ik weer mn FM One aan te sluiten, dan heb je ook autostart/stop en geluidjes uit dat kastje (zover ik weet hebben ze dat niet gestopt)

Waze zelf vond ik erg matig. Heb ze parallel gedraaid en los van dat die iets minder flitsers zag, mis ik ook de veiligheid zaken als stilstaand voertuig. Zonder navi aan piept waze trouwens wel maar wel beperkt. Hij zegt “flitspaal” ipv “flitspaal 70” wat FM zegt

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb hier de app domweg niet ge-update, dus alles werkt nog als vanouds, maar ooit houdt dat wel op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
  • Laatst online: 06-07 19:25
Auto starten op FM werkt voor mij niet via de opdrachten app. Het lijkt wel alsof ze iets verzonnen hebben om in dat geval FM niet op te laten starten zolang je telefoon in je broekzak zit.

Ik Connect zelf draadloos met CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wireless CarPlay gaat via wifi. Dus daar is geen bt connectie waar je een opdracht op kunt triggeren :)

* The Eagle blijft er bij: gewoon lekker telefoon in de houder op het dash aan een draadje, handmatig fm aanzetten en de rest lekker via de head unit doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32
tieske1988 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:50:
Auto starten op FM werkt voor mij niet via de opdrachten app. Het lijkt wel alsof ze iets verzonnen hebben om in dat geval FM niet op te laten starten zolang je telefoon in je broekzak zit.

Ik Connect zelf draadloos met CarPlay.
Bij mij werkt het als ik via de CarPlay instellingen FM weghaal. Dus dat die niet meer zichtbaar is tussen alle apps bij CarPlay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ Dat werkt bij AA ook zo ja. Gewoon geen FM app meer in Carplay / AA gebruiken (vinkje uit) en je hebt weer je gewone app op je telefoon. Moet je alleen ff met het handje aanzetten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
  • Laatst online: 06-07 19:25
Thanks dat werkte idd, ik heb het in opdrachten gedaan op basis van de CarPlay connectie dus niet BT. Maar nu lijkt het te werken dan voldoet het eigenlijk nog prima voor mij.

Ik mistte in de Carplay connectie eigenlijk ook het standaard scherm dat je op je telefoon te zien krijgt met alleen de meldingen. Wilde toch die navi niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Mocht iemand AutoStart op Android werkend hebben gekregen met een third party app dan zou ik graag de oplossing weten.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Onderwater
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07-2024
Hou er rekening mee dat zulke apps in veel landen in Europa verboden zijn en de straffen erop kunnen nogal streng zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Yanze schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:40:
Mocht iemand AutoStart op Android werkend hebben gekregen met een third party app dan zou ik graag de oplossing weten.
Simpele macro via Macrodroid. Trigger is "Bluetooth apparaat verbonden" en actie is "start app FlitsMeister"

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Bobo221 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:01:
..

Ik ben geen jurist of developer maar hoe moeilijk/juridisch haalbaar is het om een server te bouwen waar flitsmeister pro op draait waarbij je alle data extract en overzet naar een eigen te bouwen app Flitsslaaf :+ en deze dan op een appstore zet voor de community?
Technisch is dat natuurlijk héél makkelijk te bouwen. Iets waar alle kaartenmakers, meteo-,beurs-, verkeer- en nieuwsbureau's mee worstelen.

Ik weet dat kaartenmakers bewust klein foutjes aanbrengen, bijvoorbeeld een steegje een vreemde krul geven. Als de datapikker die foutjes één op één overzet op zijn eigen kaartsysteem dan kan de advocaat met bewijs aantonen dat er wordt gepikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 21:39
Het gebruik van de gratis variant wordt wel goed ontmoedigd. Zelfs het laten zien van je GPS snelheid is een betaalde “feature” geworden? Ik zie alleen maar de maximale snelheid die je mag rijden en de eigen snelheid niet meer.

Ik ga eens kijken hoe Waze bevalt op de trajecten die ik veelal rij.

[ Voor 13% gewijzigd door SL65 op 15-05-2024 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
Klopt

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:22
Yanze schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:40:
Kan gewoon met een routine wat standaard in je telefoon zit.
Ik heb het zo getest en werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKBvVC5YxK6Rgh0NAzBTXCj9Tzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyKD0OKGCbz48ZxJWVvTAUdL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJ2hxxg5OkV8Txjx43qMeRgRNsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5IG4NiBgZ0lv1vbrUJDNYQV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KH4Yd_6w-QI-TNVE_1fjVDW8RX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7OxEUwqZtVESdUYSAgt042b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CvB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04 01:37

CvB

Tip aan iedereen: Tomtom GO.

Ja, daar moet je voor betalen. 10 euro per jaar! Krijg je zoveel meer voor terug.

Hoe meer mensen mensen daar aan meedoen, des te beter het wordt. Het verdienmodel is zoveel beter dan FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
CvB schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 01:54:

Ja, daar moet je voor betalen. 10 euro per jaar! Krijg je zoveel meer voor terug.

Hoe meer mensen mensen daar aan meedoen, des te beter het wordt. Het verdienmodel is zoveel beter dan FM.
Voor navigatie heb ik daar ook goeie ervaringen mee. Alleen qua meldingen is het redelijk incompleet toch? Het gaat voor mij persoonlijk alleen om de bijzonderheden op de weg (flitsers, ongevallen, stilstaande auto’s etc.)

[ Voor 11% gewijzigd door SL65 op 16-05-2024 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:20

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Qua navigatie is TomTomGo top. Korte heldere instructies. Kan mij echt irriteren aan de lange instructies van Google Maps. Minder zijn de flitsmeldingen bij TomTomGo. Vaak het idee dat die gemist worden. Heb er wel die 20 euro voor een jaar voor over qua navigatie.
Daarom heb ik FM nu via een routine(Samsung telefoon) automatisch opstarten, zoals hierboven beschreven.
Tot er een beter alternatief komt ipv FM.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:32
Tip voor de Android Auto gebruikers, als je geen Pro hebt, en je klikt Flitsmeister aan als app in Android Auto, wordt ie op de achtergrond wel gestart en geeft ie meldingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
Ik gebruik nu sinds deze week Waze en ben eigenlijk best wel tevreden over de functionaliteit.
Ik heb naast de meldingen voor flitsers etc ook eens de melding aangezet bij +20kmh te hard een piepje. Die is niet irritant aanwezig, maar triggert wel de aandacht.

Qua navigatie is het best ok, maar ik gebruik daarvoor eigenlijk altijd de standaard Hyundai navigatie in mijn Tucson en bij twijfel iets van carplay. Dat was vroeger FM of GM (50/50), nu ook waze maar eens geprobeert, ziet er niet zo flitsend uit, maar is best okay met afzettingen.

De naviagie vd auto heeft de voorkeur, omdat die ook zonder geluid wel in het tellerdisplay pictogrammen laat zien. De gesproken navigatie irriteert me, maar ik ben ook zo snel afgeleid dat ik me wel eens verrijdt :-) als ik hem uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CvB schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 01:54:

Blijft volgens mij het nadeel dat je voor elk ritje een navigatiedoel moet invoeren toch? Je kunt niet 'gewoon' gaan rijden en dat Tomtom op de achtergrond der flitsers omroept.

Of ik zit ernaast, kan ook best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Poulske schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:12:
Tip voor de Android Auto gebruikers, als je geen Pro hebt, en je klikt Flitsmeister aan als app in Android Auto, wordt ie op de achtergrond wel gestart en geeft ie meldingen.
dan krijg je toch een scherm met verzoek om Pro te gaan?

ik dacht dat enige wat wel werkt is: google maps op Android auto voor navigatie en dan op de mobiel (buiten AA om) FM opstarten, zodat je via audio nog meldingen door krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Laat ik voorop stellen dat ik het niet gek vind dat een bedrijf inkomsten moet hebben. De vraag is dan of Flitsmeister te lang gratis is geweest. Heb zelf ook geen goed antwoord ;) Omdat ik weinig op de weg zit, vind ik €36 per jaar te veel voor een app.

Ik vind vooral de GPS-snelheid een gemis. Nu hebben natuurlijk meerdere apps dat. Ook de waarschuwingen voor gevaarlijke situaties en hulpdiensten vind ik zeer prettig. Meestal rijd ik toch niet te hard, dus heb niet snel last van flitsers. Maar in een onbekend dorp kan soms net een vervelende paal ofzo staan. Dan is een waarschuwing toch weer handig.

In het verleden Waze geprobeerd, ik vond de interface nogal kinderachtig met van die botsautootjes en icoontjes, maar volgens mij is dat nu al iets verbeterd. Ik ga 'm nogmaals proberen!

In de reacties op Facebook dacht ik een alterntatief gezien te hebben wat in het buitenland werk maar in Nederland ook zou werken. In de OP staat 'Dash', maar heb het idee dat het een andere is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:32
JJ Le Funk schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:54:
[...]

dan krijg je toch een scherm met verzoek om Pro te gaan?

ik dacht dat enige wat wel werkt is: google maps op Android auto voor navigatie en dan op de mobiel (buiten AA om) FM opstarten, zodat je via audio nog meldingen door krijgt.
Ja klopt, je krijgt inderdaad de melding, maar als je dan weer terug gaat naar Maps of Spotify, blijft FM op de achtergrond wel actief, en komen de meldingen wel binnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

kaanmijo

Picobello B.V.

Misschien ben ik een van de weinigen en ik zal mezelf niet geliefd maken met deze mening, maar als je een app zo vaak gebruikt dat je er een alternatief voor wil hebben, wat is dan 36 euro op jaarbasis voor goede functionaliteit? Is het je die 36 euro echt waard dat je nu 5 nieuwe apps moet gaan proberen om iets te vinden wat redelijk in de buurt komt bij FM? Of allemaal scriptjes moet gaan draaien om autostart mogelijk te maken?

Ik ben het er overigens wel mee eens dat ze die CarPlay functionaliteit misschien niet achter een paywall hadden moeten zetten, maar ze hebben nu eenmaal deze keuze gemaakt.

1 snelheidsboete per jaar van 5km/u te hard is al meer dan dat een jaar Flitsmeister pro kost.

[ Voor 5% gewijzigd door kaanmijo op 16-05-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
TereZz schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:47:
Flitsmeister heeft onlangs een boel functies nu opgenomen in het pro-abonnement á €2,99 per maand. Een aantal van deze functies gebruikte ik, waaronder:
  • Automatisch opstarten bij gebruik van een iPhone
  • Geluidssignaal bij opstarten en afsluiten (op deze manier krijg je bevestigd of FM inderdaad aan staat)
  • Huidige snelheid (de tellers van mijn voertuigen lopen niet op GPS, maar ook is dit handig om te zien dat FM inderdaad functioneert)
  • Gemiddelde snelheid gedurende een trajectcontrole
Ik heb Waze op een Iphone. Je kunt instellen dat als de telefoon verbinding maakt met bleutooth, Waze automatisch wordt gestart en ook dat het mediavolume op 100% wordt gezet.
Of dit op de achtergrond draait met waarschuwingen bij het scherm uit, weet ik zo niet. Ik gebruik meestal een draadloze lader/houder met scherm aan.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 19:26
Jeetje, ik zat me dus al te ergeren dat Flitsmeister ineens bij ALLES zat te piepen. Ik had hem zo ingesteld dat hij bijv. alleen bij flitsers piept (of alleen begin van een trajectcontrole). De rest zie ik toch wel op het schermpje (heb de telefoon toch aanstaan op Flitsmeister, dus de rest zie ik wel).

Kan je dus zelfs de meldingen niet meer instellen zonder abonnement, echt dramatisch.

Voordat ik hem installeer de vraag even: Kan je Waze ook "passief" draaien? Dus niet als navigatie maar gewoon zoals de "lijst" modus van Flitsmeister met meldingen? En dat je die meldingen ook kan instellen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
kaanmijo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:28:
Misschien ben ik een van de weinigen en ik zal mezelf niet geliefd maken met deze mening, maar als je een app zo vaak gebruikt dat je er een alternatief voor wil hebben, wat is dan 36 euro op jaarbasis voor goede functionaliteit? Is het je die 36 euro echt waard dat je nu 5 nieuwe apps moet gaan proberen om iets te vinden wat redelijk in de buurt komt bij FM? Of allemaal scriptjes moet gaan draaien om autostart mogelijk te maken?

Ik ben het er overigens wel mee eens dat ze die CarPlay functionaliteit misschien niet achter een paywall hadden moeten zetten, maar ze hebben nu eenmaal deze keuze gemaakt.

1 snelheidsboete per jaar van 5km/u te hard is al meer dan dat een jaar Flitsmeister pro kost.
Daar zou ik het mee eens zijn, als het een eenmalige aanschaf zou zijn. Dit jaar is €36, volgend jaar €50. Daar komt nog bij dat ze onze data ook verkopen, dus ze verdienen al aan je. Dat weiger ik. Dan liever een boete als ik heel eerlijk ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik zag op het Flitsmeister forum iemand verwijzen naar de algemene voorwaarden van Apple:
4.10 Monetizing Built-In CapabilitiesASR & NR
You may not monetize built-in capabilities provided by the hardware or operating system, such as Push Notifications, the camera, or the gyroscope; or Apple services and technologies, such as Apple Music access, iCloud storage, or Screen Time APIs.
Ik ken er persoonlijk niet direct uithalen dat wat FM nu doet niet mag, maar het is de eerste app die ik heb die nu niet meer werkt op carplay zonder daarvoor te betalen.

Vind de aanpak van FM wel jammer, vroeger had je Flitsservice nog als alternatief maar die zijn helaas gestopt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

probleem is dat FM door de paywall zijn gebruikers-pool die vrijwillig mobiele flitsers meldt (de drijvende kracht achter deze app) om zeep heeft geholpen.
Als je Pro gaat ga je dus niet betalen voor dezelfde kwaliteit, maar voor verminderde betrouwbaarheid van dezelfde functionaliteit. Waardoor het interessant wordt om te zoeken naar een gratis alternatief met daardoor hopelijk een grote groep vrijwillige melders.

[ Voor 3% gewijzigd door JJ Le Funk op 16-05-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JJ Le Funk schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:36:
[...]

probleem is dat FM door de paywall zijn gebruikers-pool die vrijwillig mobiele flitsers meldt (de drijvende kracht achter deze app) om zeep heeft geholpen.
Als je Pro gaat ga je dus niet betalen voor dezelfde kwaliteit, maar voor sterk verminderde betrouwbaarheid van dezelfde functionaliteit. Waardoor het interessant wordt om te zoeken naar een alternatief met nog steeds een grote groep vrijwillige melders.
Ik vraag me wel af hoe groot dat effect is hoor. Getuige dit topic, waar dan wel enkele fanatieke Tweakers zich melden, maar ook weer geen honderden tegelijk. Twee collega's sprak ik er over, die waren eerder verbaasd dat ik niet al de Pro-versie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-07 09:48
bove027 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:53:
Jeetje, ik zat me dus al te ergeren dat Flitsmeister ineens bij ALLES zat te piepen. Ik had hem zo ingesteld dat hij bijv. alleen bij flitsers piept (of alleen begin van een trajectcontrole). De rest zie ik toch wel op het schermpje (heb de telefoon toch aanstaan op Flitsmeister, dus de rest zie ik wel).

Kan je dus zelfs de meldingen niet meer instellen zonder abonnement, echt dramatisch.

Voordat ik hem installeer de vraag even: Kan je Waze ook "passief" draaien? Dus niet als navigatie maar gewoon zoals de "lijst" modus van Flitsmeister met meldingen? En dat je die meldingen ook kan instellen?
Extreem irritant inderdaad. Constant die meldingen over slecht wegdek, laat maar zitten dan. Ik ga ook Waze proberen, ik ben ook benieuwd of dat zoals FM op de achtergrond kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Turb0Turb0 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:08:
[...]

Kan gewoon met een routine wat standaard in je telefoon zit.
Ik heb het zo getest en werkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan dit niet vinden op mijn up-to-date S21U.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:17

-CJ

Not remastered

Ik stond, voor de update, op het punt een abonnement af te sluiten omdat ik Flitsmeister veel gebruik en ze een warm hart toedroeg, niet zozeer omdat de betaalde versie echt nuttige functies had voor mij.

Nu ben ik er van afgestapt. Ik vind het absoluut niet erg om ergens voor te betalen als ik daar ook meerwaarde voor terug krijg. Nu worden er (in mijn ogen nogal kinderachtig) allerlei zaken, die lang gratis beschikbaar waren, achter een betaalmuur gezet en moet je betalen om deze weer beschikbaar te krijgen. Dat vind ik nogal achterbaks en dan ga ik uit principe wel op zoek naar wat anders.

Dus betalen voor extra's is niet erg, graag zelfs. Betalen voor iets wat eerder gratis was; jammer dan en doei :w

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

Ja, allicht zijn ze te lang gratis geweest en werd de featureset te veel uitgebreid.
Ik kan er op zich ook best respect opbrengen voor het abonnementsmodel.

Wat ik alleen absoluut niet begrijp is dat ze op hetzelfde moment ook de prijs van dat instapmodel flink verhoogd hebben. Ik was misschien eerder geneigd geweest in te stappen als het abonnement hetzelfde of misschien zelfs iets goedkoper was geworden. Als er dan massaal mensen het abonnement afsluiten heb je toch nog steeds meer cashflow dan eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:00
Ynze_162 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:47:
[...]

Extreem irritant inderdaad. Constant die meldingen over slecht wegdek, laat maar zitten dan. Ik ga ook Waze proberen, ik ben ook benieuwd of dat zoals FM op de achtergrond kan draaien
Oh dit is voor mij ook de reden dat ik naar waze overstap, geen meldingen meer in FM doen :w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Seroczynski schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Ik kan dit niet vinden op mijn up-to-date S21U.
Bij alle apps in het zoekscherm even routine inkloppen dan zou hij zo wel te vinden zijn denk ik. Ik heb een A53 5g
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ydk1F_OIjg7h4tJK5lcKoAjaJa8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykKxHINVH5faMjmUfB49tjk3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Kan ik op de iphone ook een routine maken, die ik bijvoorbeeld trigger met:

Hey Siri sluit waze

En dat de app dan onmiddelijk wordt afgesloten. Wel handig als ik eens moet stoppen in Duitsland om te verklaren waarom ik plots remde op de snelweg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
wienesroa schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:19:
Kan ik op de iphone ook een routine maken, die ik bijvoorbeeld trigger met:

Hey Siri sluit waze

En dat de app dan onmiddelijk wordt afgesloten. Wel handig als ik eens moet stoppen in Duitsland om te verklaren waarom ik plots remde op de snelweg ;-)
https://support.apple.com...e/iphone/iph47e1c9d7d/ios

Volgens de 1e hit op Google welke naar bovenstaande link gaat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Als ik die opdracht geeft, vertelt siri me braaf dat ik omhoog moet vegen en zo de app kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
Apple ondersteunt het sluiten van apps via Siri/Opdrachten niet. De gedachte daarachter is dat Apple aanbeveelt om apps nooit te sluiten omdat dat minder resources kost dan apps sluiten/openen wanneer je ze nodig hebt. In dit geval niet ideaal. Je zou jezelf een notificatie kunnen laten sturen dat je Flitsmeister zelf afsluit of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:44

Je bent niet de enige die er zo over denkt.
Mijn 1e reactie was wel van wtf.
Maar het heeft me al een aantal keer een boete bespaard met de gratis versie.
Dus toch mijn principes aan de kant gegooid, want als wie dan ook nu 1x een snelheids boete krijgt, dan neemt diegene direct alsnog een pro abo op FM.

Wel zou er een soort bonus model in moeten zitten dat bijdragen worden beloond met korting op je abonnement bijvoorbeeld.

De input en data van de gebruikers wordt immers ook verkocht, dat mag 2 kanten op werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jnr24
Cheesy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:10:
...

In het verleden Waze geprobeerd, ik vond de interface nogal kinderachtig met van die botsautootjes en icoontjes, maar volgens mij is dat nu al iets verbeterd. Ik ga 'm nogmaals proberen!
..
Veel jaren terug heb ik Waze wel eens wat 'volwassener' ingesteld. Dan zie je niet dat je naast CrazyBertus88 in de file staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:56
Ik heb gewoon Flitsmeister gedowngrade naar de laatste versie voor 12. Werkt prima op Android auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

TMV

Mania-92 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:38:
Ik heb gewoon Flitsmeister gedowngrade naar de laatste versie voor 12. Werkt prima op Android auto.
Heb ik ook zojuist gedaan, auto update uit en kijken hoe lang dat blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Weet iemand of Waze ook alle flitsinfo geeft op het moment dat je de navigatie functie niet gebruikt?

Dus in mijn geval. Als ik Waze gewoon open in CarPlay en geen route inlaad of dergelijke, krijg ik dan alsnog alle flits informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:16

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Spurlie schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 01:14:
Weet iemand of Waze ook alle flitsinfo geeft op het moment dat je de navigatie functie niet gebruikt?

Dus in mijn geval. Als ik Waze gewoon open in CarPlay en geen route inlaad of dergelijke, krijg ik dan alsnog alle flits informatie?
Ja dat krijg je. Ik heb zelfs Waze op de achtergrond aan met CarPlay en de meldingen komen wel op het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56
Google maps geeft ook de vaste flitspalen aan en geeft ook veel informatie over gevaren en incidenten op de weg. voor mij werkt dat prima. Ik rij altijd lange ritten, 330km per rit bij woon-werkverkeer, en merk dat als je gewoon op adaptieve cruise control rijdt en die op 105-110 zet, je nooit een boete oploopt. daarmee vervalt ook de behoeft voor Flitsmeister, en je komt uitgeruster aan. :)

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Rtoo schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 06:22:
[...]

Ja dat krijg je. Ik heb zelfs Waze op de achtergrond aan met CarPlay en de meldingen komen wel op het scherm.
Hoe heb je dat ingesteld op je iPhone? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-06 18:45
Gebruik zelf Camsam Plus.
Werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-07 13:27

Locke_

Iron within, Iron Without!

Ik heb vorig jaar Flitsmeister ingeruild voor Waze op de iPhone omdat de navigatie van Flitsmeister gewoon slecht werkte. Sinds dien eigenlijk nooit meer naar FM omgekeken.

Verder eens met @AteZ ik rij eigenlijk altijd 100 op de GPS waardoor de pijn voor mobiele flitsers eigenlijk nihil is. Enige reden om ze wel te willen zien is om dan de abrupt remmende medebestuurders voor te zijn.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:00
LAD93 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:37:
[...]

Ter bevestiging - dit werkt hetzelfde met CarPlay, het enige 'nadeel' is dat het geluid nu gekoppeld is aan de 'muziek' kant van CarPlay en niet het navigatiegedeelte (geen idee of ik het zo duidelijk uitleg), waardoor je bij luide muziek ook luide FM meldingen krijgt.
De wijziging dat het nu gekoppeld is aan de muziek kant van carplay ondervond ik ook tijdens de vakantie. Had al een vermoeden dat het aan de nieuwe versie van de app lag. Ik heb dit "opgelost" door bij instellingen, kanaal, automatisch uit te zetten en bluetooth op HFP te zetten. Dan komen de meldingen weer binnen op het "spraak"volume, dus harder en volledig uitgesproken.

[ Voor 3% gewijzigd door mtv1 op 27-05-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPrutser
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 12:09
Ik heb ook best wel wat contact met mensen uit andere Europese landen en eigenlijk gebruikt iedereen die gewaarschuwd wil worden voor flitsers e.d. Waze. En zijn ze vaak erg verbaasd dat we in nl een eigen variant hebben voor iets vergelijkbaars.
Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als Hyves en Marktplaats waarbij we in NL lang vasthouden aan onze eigen variant terwijl de rest van de wereld al lang een (beter?) alternatief gebruikt.

En ook hier is het zo dat het platform pas goed werkt als er voldoende mensen gebruik van maken. Met Hyves stapte iedereen uiteindelijk toch over. Marktplaats houd het nog wel prima vol naast de internationale concurrenten. Ben heel benieuwd hoe het nu met Flitsmeister zal gaan.
Op zich ben ik best bereid om er voor te betalen, mits de data wel echt betrouwbaar blijft. Ben toch bang dat er teveel mensen afhaken waardoor het zn kracht verliest.
Andersom heb ik het gevoel dat Waze nog net niet genoeg gebruikt word in NL om echt betrouwbaar te zijn als het aan komt op mobiele flitsers en andere waarschuwingen.
Het werkt wel veel vloeiender dan Flitsmeister, vooral vwb de navigatie.

Ik vermoed dat ze bij Flitsmeister wel onderzoek gedaan zullen hebben naar het risico dat er teveel mensen overstappen op een alternatief. En het feit dat ze deze stap nu toch nemen wil dus zeggen dat ze er voldoende vertrouwen in hebben dat de meerderheid toch gewoon gaat betalen.

Het maakt mij dus niet zoveel uit welke app ik gebruik en of ik wel/niet hoef te betalen, zolang we maar zoveel mogelijk met zn allen voor hetzelfde kiezen, zodat de data betrouwbaar is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JWPrutser schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:26:

Andersom heb ik het gevoel dat Waze nog net niet genoeg gebruikt word in NL om echt betrouwbaar te zijn als het aan komt op mobiele flitsers en andere waarschuwingen.
Momenteel wordt Waze volop gedownload, bij iOS staat 'ie op plek 3. Ter vergelijking, Flitsmeister is gekelderd naar positie 48. Dus wat betreft input van gebruikers komt dat vast goed.

https://www.similarweb.com/top-apps/apple/netherlands/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:05
Cheesy schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:38:
[...]
Momenteel wordt Waze volop gedownload, bij iOS staat 'ie op plek 3. Ter vergelijking, Flitsmeister is gekelderd naar positie 48. Dus wat betreft input van gebruikers komt dat vast goed.
Ik ben er 1 van :)
Voor navigatie maak ik gebruik van Google maps icm Android Auto, heel Europa zo doorgereden, werk voor mij erg goed. Als Flitsmeister alternatief, zeg alles behalve navigatie, ben ik benieuwd hoe waze werkt op de achtergrond als maps draait. Geeft'ie dan ook vergelijkbare signalen als FM?
Zal vanavond eens rijdend testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-07 12:38
Het lijkt mij een logische keuze om Waze te gebruiken. Ik gebruikte voorheen wel Waze en Flitsmeister naast elkaar en in mijn ervaring had Waze vaker meldingen over situaties op de snelweg, maar het ontliep elkaar niet zo. Flitsmeister vond ik qua navigatie niet top.

Het vervelende van Waze vind ik dat er overal emotes door je scherm stonden die schijnbaar van andere weggebruikers zijn; dat heb ik gelijk uitgezet ('Toon Wazers'). Ik wil zo weinig mogelijk meldingen zien als ik rijd en ik snap überhaupt niet waarom dat default in navigatiesoftware zit.

Verder is Waze erg nauwkeurig met files en onregelmatigheden op de weg. Top app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:07

Prosperot

Today is a gift...

Kan waze ook geluid geven bij een melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:16

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Spurlie schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Hoe heb je dat ingesteld op je iPhone? O-)
Niets speciaals ingesteld. Waze start automatisch op bij starten CarPlay via opdrachten app en als ik dan naar bijvoorbeeld spotify ga krijg ik de meldingen wel binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
Voor mensen met een Samsung: ik gebruik al tijden Samsung routines. Daarmee heb ik een regel gemaakt:
ALS android auto start, start dan Flitsmeister, Bluetooth, GPS etc.

Gratis en werkt eigenlijk altijd :) Hoef je alleen maar de kabel in te prikken en klaar.. Geluid gaat gewoon over je speakers dus je hoort hem vanzelf opstarten.. Geen FM meer op AA maar gebruikte toch altijd maps zelf, dus mis dat niet..

[ Voor 22% gewijzigd door ID-College op 17-05-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Vandaag Waze eens gebruikt op een langer stuk. Alleen ik weet niet of ik het nou heel handig vind. Op allerlei stukken kreeg ik niet de maximale snelheid te zien die van toepassing was, maar alleen mijn eigen snelheid. Verder een stuk trajectcontrole op de A4, maar helaas werd hier ook niks over snelheid gemeld. Leuke in NL is natuurlijk dat die snelheden ‘s avonds en overdag ook anders zijn. Tot nu toe niet echt onder de indruk…

Ik lijk ook meldingen te missen over flitspalen of meer ik hoor daar geen geluid van.

[ Voor 9% gewijzigd door SL65 op 18-05-2024 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:46
JWPrutser schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:26:
Ik heb ook best wel wat contact met mensen uit andere Europese landen en eigenlijk gebruikt iedereen die gewaarschuwd wil worden voor flitsers e.d. Waze. En zijn ze vaak erg verbaasd dat we in nl een eigen variant hebben voor iets vergelijkbaars.
Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als Hyves en Marktplaats waarbij we in NL lang vasthouden aan onze eigen variant terwijl de rest van de wereld al lang een (beter?) alternatief gebruikt.

En ook hier is het zo dat het platform pas goed werkt als er voldoende mensen gebruik van maken. Met Hyves stapte iedereen uiteindelijk toch over. Marktplaats houd het nog wel prima vol naast de internationale concurrenten. Ben heel benieuwd hoe het nu met Flitsmeister zal gaan.
Op zich ben ik best bereid om er voor te betalen, mits de data wel echt betrouwbaar blijft. Ben toch bang dat er teveel mensen afhaken waardoor het zn kracht verliest.
Het werkt wel veel vloeiender dan Flitsmeister, vooral vwb de navigatie.

Ik vermoed dat ze bij Flitsmeister wel onderzoek gedaan zullen hebben naar het risico dat er teveel mensen overstappen op een alternatief. En het feit dat ze deze stap nu toch nemen wil dus zeggen dat ze er voldoende vertrouwen in hebben dat de meerderheid toch gewoon gaat betalen.

Het maakt mij dus niet zoveel uit welke app ik gebruik en of ik wel/niet hoef te betalen, zolang we maar zoveel mogelijk met zn allen voor hetzelfde kiezen, zodat de data betrouwbaar is.
Tja, ze hebben ook de Flitsmeister DASH uitgebracht, dus ik weet niet hoe betrouwbaar hun onderzoeken zijn.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-07 08:10
Ik heb een Flitsmeister ONE in mijn auto hangen. Start FM zelf op en geeft de meldingen nog keurig door via het geluid van bluetooth. Bevestigen of annuleren via de ONE. Het enige dat nu mist is de tekst in beeld op CarPlay. Maar vind het nog prima werken nu…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 04-07 23:40
Ook hier overgestapt op Waze.

Ik wilde via de Flitsmeister app mijn account verwijderen. De app schrijft dan automatisch een e-mail richting Flitsmeister. Wat denk je? Meteen een auto reply dat deze manier van opzeggen niet meer wordt ondersteund. In die e-mail wordt ook support@flitsmeister.nl benoemd. Dus ik de mail naar support@flitsmeister.nl gestuurd. Opnieuw een auto reply dat dat e-mailadres niet meer in gebruik is en ik het via flitsmeister.nl moet regelen.

He-le-maal klaar met Flitsmeister.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

laten we ontopic blijven: alternatieven voor de app

[ Voor 72% gewijzigd door We Are Borg op 19-05-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:31
Ik zit 2 uur per dag in de auto en FM heeft mij de afgelopen maand al 2 keer behoed voor een bekeuring en ik navigeer/ontwijk files ook met FM dus betalen voor de Pro versie is geen issue. Andere apps hebben mij nog niet kunnen bekoren en geven niet dezelfde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 21:55
Geeft Waze ook meldingen van hulpdiensten over de speakers? Ik vond dat bij Flitsmeister altijd wel fijn werken

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gebruik al tijden Waze omdat de navigatie van FM nooit echt goed was. Gisteren TomTom geprobeerd (op Pepper staat een code voor 2 jaar gratis) en mijn god wat ziet dat er gedateerd uit en wat werkt het ook langzaam, alsof ik een gps van rond 2010 gebruik qua interface.

Blijf dus trouw aan Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:35
Homeland schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:41:
Gebruik al tijden Waze omdat de navigatie van FM nooit echt goed was. Gisteren TomTom geprobeerd (op Pepper staat een code voor 2 jaar gratis) en mijn god wat ziet dat er gedateerd uit en wat werkt het ook langzaam, alsof ik een gps van rond 2010 gebruik qua interface.

Blijf dus trouw aan Waze.
Bedankt voor de tip. Ik ga tomtom toch eens testen.

Ook ik heb me volledig afgemeld bij FM.
Stom dat je opeens echt overal voor moet betalen.

Ik was al ff bezig met het zoeken van een fijne navigatie app icm waarschuwingen.
Sindskort rijd ik een youngtimer. De auto heeft wel een standaard navigatie maar is erg verouderd. Betreft een range rover van 2005.
Hiervoor reed ik altijd nieuwe kia's en met de laatste was ik verwend met (wat ik vond) een erg prettige standaard navigatie die ik met Android Auto en FM goed kon combineren.
FM kon op de achtergrond draaien zodat FM en de Kia beide mij waarschuwde oa voor flitsers.

Voor de range rover heb ik een los AA display en daar heb ik nu met name met Waze genavigeerd. Oa de meivakantie naar Italië (bijna 4000km)

Wat ik mis, wat de Kia had, is een balk aan de zijkant die vooruit kijkt. Afslagen, navigatie opdrachten, tankstations, files, gevaren etc. Ook als je op een bepaalde schaal bent uitgezoomd dat je kunt waar de files staan.
En dat je dan hierop kan anticiperen door alvast te kiezen voor een andere route, dit was vaak van toepassing als ik naar het werk reed. Of dat weer dat je kan verwachten dat je moet gaan afremmen.
Waze heeft dit nog niet voldoende ontwikkeld.
Bij het uitzoomen zie je niet goed waar het druk is.

Ik ga nu maar Tom Tom testen.

Ben benieuwd
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste