Tot voor kort gebruikte ik FlitsNav. Een door hobbyisten van de FlitsService site gemaakte app. Deze was misschien een beetje spartaans, maar deed gewoon prima wat het moest doen. In ieder geval geen bloatware.
In het begin hadden ze nog een eigen team van vrijwilligers wat meldingen verwerkte, maar later kwam de data ook van Flitsmeister (als ik het goed heb).
Vooral de manier waarop hij trajectcontroles weergaf vond ik mooi. Echt per sector de gemiddeld gereden snelheid naast de huidige snelheid.
Helaas lijkt FlitsService tegenwoordig op sterven na dood. Het ontwikkelteam van de app is er sowieso mee gestopt.
Een aantal weken geleden een nieuwe android op mijn telefoon geinstalleerd, en toen bleek het niet meer te werken. Dus toen FlitsMeister voor het eerst geinstalleerd. En nu ik er net aan gewend ben moet ik dus weer op zoek naar iets anders.
Dus nu Waze aan het proberen. Ik ben er nog niet van overtuigd. Sowieso ben ik voor navigatie best tevreden met Google Maps, dus ik wil eigenlijk helemaal geen andere navigatie app. Ik wil alleen meldingen.
Laats toch eens Waze als navigatie gebruikt, maar ik vond het 'net niet'. GM gebruik ik vnml voor de file info, en dat ziet er daar gewoon beter uit, met kleurgradaties en weergave van hoeveel minuten vertraging, incl alternatieve routes.
Dus nu Waze op de achtergrond draaiend. En dan lijkt het helemaal niet te werken.

Sterker nog, het schakelt zichzelf na een paar minuten automatisch uit. FlitsMeister deed dat ook, overigens. Waarom in hemelsnaam? Wie verzint zoiets?

Bij FM kon ik het nog uitzetten, maar bij Waze heb ik daar geen instelling voor kunnen vinden.