Alternatieven voor Flitsmeister

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MastaG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:16
Kan Waze ook op de achtergrond starten (bij beweging of verbinden met bluetooth carkit)?
Het ging mij er bij FM juist om dat ik in de auto kon stappen en zonder iets te hoeven doen, meldingen ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 22:54
p.d.akkerman schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:24:
[...]

Wat ik mis, wat de Kia had, is een balk aan de zijkant die vooruit kijkt. Afslagen, navigatie opdrachten, tankstations, files, gevaren etc. Ook als je op een bepaalde schaal bent uitgezoomd dat je kunt waar de files staan.
En dat je dan hierop kan anticiperen door alvast te kiezen voor een andere route, dit was vaak van toepassing als ik naar het werk reed. Of dat weer dat je kan verwachten dat je moet gaan afremmen.

Ik ga nu maar Tom Tom testen.

Ben benieuwd
TT heeft dit als je dual display gebruikt; telefoon de map-overview met route en carplay zoomed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ericafterdark schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:15:
Ook hier overgestapt op Waze.

Ik wilde via de Flitsmeister app mijn account verwijderen. De app schrijft dan automatisch een e-mail richting Flitsmeister. Wat denk je? Meteen een auto reply dat deze manier van opzeggen niet meer wordt ondersteund. In die e-mail wordt ook support@flitsmeister.nl benoemd. Dus ik de mail naar support@flitsmeister.nl gestuurd. Opnieuw een auto reply dat dat e-mailadres niet meer in gebruik is en ik het via flitsmeister.nl moet regelen.

He-le-maal klaar met Flitsmeister.
In diezelfde e-mail staat ook dat het tegenwoordig via de website gaat. Even inloggen en zo gepiept.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

drice schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:13:
...
Ik heb nu via home assistant een automation gemaakt die de flitsmeister app automatisch opstart als ik bluetooth connectie met mijn auto heb. Voorlopig werkt het.
code:
1
2
3
4
5
service: notify.mobile_app_xxx
data:
  data:
    package_name: nl.flitsmeister
Hier laat ik FM nu opstarten door de app 'automate', op basis van Bluetooth connectie met de auto. Meteen ook maar een flow gemaakt om automatisch de FM advertentie notificaties te sluiten. Dus hier enkel een achteruitgang voor ze, na deze actie om bijna alles achter een abbo te stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:15

Prosperot

Today is a gift...

Nou, ik heb het Waze geluid aan de praat via bluetooth.

Voordeel van FM is dat geluid ook via de telefoon verbinding kon (ipv bluetooth). Dan werd mn radio onderbroken met een melding. Blijkbaar kan dan niet met Waze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:40
Prosperot schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:44:
Nou, ik heb het Waze geluid aan de praat via bluetooth.

Voordeel van FM is dat geluid ook via de telefoon verbinding kon (ipv bluetooth). Dan werd mn radio onderbroken met een melding. Blijkbaar kan dan niet met Waze.
Staat toch gewoon bij geluidsinstellingen? Op IOS in ieder geval wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GaA9sTm5t4b1vgCjqOFcsAnXp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGJB98R3VPNwjsl0FPeD2izt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Dat zou idd de oplossing zijn, maar kan het onder Android niet vinden, ik heb alleen deze opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPF7WwzXJ3TkWhi1Nh3qtQ8ymFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCAO15aHC2Uksq7lY7T202Hp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Betreft automatisch starten van FM.

Voor de Android gebruikers met Tasker:
https://taskernet.com/sha...nected+Car+-+Flitsmeister

Of automate:
https://llamalab.com/automate/community/flows/37464

Automate heb ik niet getest of die juist werkt, maar de Tasker xml werkt prima. Ook weer een geluidje als FM opstart als die verbind met mijn auto Bluetooth. Meldingen gaan via Bluetooth HSP profiel. Lijkt alsof ik gebeld wordt in de auto.

Werkt nog hoe ik het altijd al gebruikte, maar enige wat ik nu dan mis de overlay functie als ik maps ernaast wil draaien. En gemiddelde snelheid bij traject.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-05 07:07
Waarom zie ik niemand Camsam Plus gebruiken?
Het is gratis in heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Naast dat ik met waze geen hsp geluid heb, blijkt dat ook het scherm aan moet blijven staan als ik geen route rij. Zodra het scherm uit is, wordt de gps positie niet meer bijgewerkt.

Kortom, geen alternatief voor mn Samsung s23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:37

-CJ

Not remastered

Prosperot schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:44:
Naast dat ik met waze geen hsp geluid heb, blijkt dat ook het scherm aan moet blijven staan als ik geen route rij. Zodra het scherm uit is, wordt de gps positie niet meer bijgewerkt.

Kortom, geen alternatief voor mn Samsung s23
Heeft waarschijnlijk te maken met de GPS machtiging die Waze heeft gekregen. Even checken via Instellingen > Machtigingen > Waze > Locatie.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

De lokatie machtiging staat hetzelgde als bin FM "bij gebruik van de app" en "exacte lokatie gebruiken"
Bij FM werkt het prima, bij Waze blijft de lokatie hangen op het laatste punt voor het schetm uitging"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:26
Prosperot schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:51:
De lokatie machtiging staat hetzelgde als bin FM "bij gebruik van de app" en "exacte lokatie gebruiken"
Bij FM werkt het prima, bij Waze blijft de lokatie hangen op het laatste punt voor het schetm uitging"
Je kan proberen in de instellingen ''toestaan bij gebruik'' aan te passen naar ''altijd toestaan''. Ik had hierdoor ook weleens halverwege een rit dat m'n Flitsmeister uitviel. Misschien is dit bij Waze hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:12
Probook8979 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:43:
Geen idee, heb het net geinstalleerd. Mis alleen de optie om zelf meldingen te doen van flitsers.
Waze weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:26
Deshmir schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:41:
[...]

TT heeft dit als je dual display gebruikt; telefoon de map-overview met route en carplay zoomed in.
Die route-balk doet het ook zonder dual display op Android Auto en Apple Carplay. Zou kunnen dat je die ergens in de instellingen nog apart in moet schakelen. Zelf gebruik ik Tomtom Go Navigation, dus weet niet of het ook werkt met Amigo. Het uitzoomen op de kaart om de complete route, inclusief files, te zien kan ook met één druk op de knop (het driehoekig navigatiepijltje naast de + en -).

Overigens zeer tevreden over Tomtom. Duidelijke kaarten, instructies en rijstrookadvies. Files worden erg accuraat weergegeven (veel beter dan Google Maps imo) en routes om files te vermijden zijn vaak ook goed. Dat je kaarten kan downloaden is ook ideaal en er zijn vaak kaartupdates.

Verder heeft Tomtom wel de mogelijkheid om flitsers te melden, maar in de praktijk kom ik zelden gemelde flitsers tegen. Flitspalen en trajectcontroles zijn wel spot-on. In de regel is dit in het buitenland ook prima, zelfs in landen waar dit officieel verboden is (mijn ervaring is m.n. Duitsland, waar flitspalen voor een groot deel wel in Tomtom staan). De functie flitser melden heb ik in Android Auto en Carplay helaas nog niet kunnen ontdekken. In de apps op de telefoon (zowel Android als iOS) kan dat wel en best makkelijk. Gemiddelde snelheid in trajectcontrole (inmiddels een betaalde FM-functie) werkt gek genoeg niet op Android Auto, maar wel op Carplay en op de telefoons (Android en iOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

SurfBoy schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:08:
[...]

Je kan proberen in de instellingen ''toestaan bij gebruik'' aan te passen naar ''altijd toestaan''. Ik had hierdoor ook weleens halverwege een rit dat m'n Flitsmeister uitviel. Misschien is dit bij Waze hetzelfde.
Dit inderdaad ja, scherm uit is niet in gebruik dus vervalt GPS-machtiging. Altijd toestaan is de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-02 15:12
Zie zo gauw niet een alternatief genoemd.

Maar ik gebruik al jaren HereWeGo, voorheen Nokia Maps (lang...lang... geleden)
Maken gebruik van Garmin kaarten, en bevat vele functies, gratis.

- Fatsoenlijke spraakassistent, met extra opties zoals herkenningspunten noemen etc.
- Offline kaarten wereldwijd (en zeer up2date)
- GPS snelheidsmeter onder de Maximumsnelheid.
- Flitscamera melding, helaas geen mobiele flitsers etc, wellicht dat we samen hier een idee richting Here kunnen duwen?
- Verkeersinfo, vertragingen, alternatieve routes etc.
- Redelijk zuinig met je accu, itt apple maps, google maps.
- Carplay + Android Auto
- Mogelijkheid om stops in te schakelen en deze actief te laten zien tijdens je rit.
- Herkent vele termen, zoals tankstation, restaurant, circuit, mcdonalds etc etc.

Wellicht het proberen waard, al is het geen vervanger voor flitsmeister met zijn actuele flitsers. Wie weet luisterd Here naar ideen van een community...?

Wat ik zelf handig vond aan flitsmeister is meldingen van flitsers, ongelukken, en ambulances. Dit werkte in de praktijk best prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Probook8979 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:43:
Alleen Android? Of zoek ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Probook8979
Blitzer aka camsam plus

Hier een blije actieve gebruiker van Blitzer aka camsam plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastaG
MastaG schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:33:
Kan Waze ook op de achtergrond starten (bij beweging of verbinden met bluetooth carkit)?
Het ging mij er bij FM juist om dat ik in de auto kon stappen en zonder iets te hoeven doen, meldingen ontvang.
Om mijn eigen post te beantwoorden.
Ik heb MacroDroid geïnstalleerd uit de PlayStore.
Daarmee heb ik een macro gemaakt die telkens een "nieuwe" instance van FM start wanneer ik verbinding maak met mijn carkit.
En het werkt perfect.
Voila, geen abbo van 3 euro nodig en Waze weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Ik heb hetzelfde via Samsung "routines" geregeld.
En idd ook Waze er weer af. Ik krijg Waze gewoon niet goed werkend. Die app geeft geen enkele melding als ik "zonder te navigeren" rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:06
MastaG schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:29:
[...]

Om mijn eigen post te beantwoorden.
Ik heb MacroDroid geïnstalleerd uit de PlayStore.
Daarmee heb ik een macro gemaakt die telkens een "nieuwe" instance van FM start wanneer ik verbinding maak met mijn carkit.
En het werkt perfect.
Voila, geen abbo van 3 euro nodig en Waze weer verwijderd.
En hoe gaat het automatisch afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
zunrob schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:44:
[...]

Optie om automatisch te sluiten na 5 minuten kan nog via FM, maar ik heb het zelf via Tasker (xileS in "Alternatieven voor Flitsmeister")

Sluit dan af zodra ik niet meer verbonden ben met BT van mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastaG
zunrob schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:44:
[...]

Dat doet FM nog steeds automatisch, heb je geen abbo voor nodig.
Je krijgt dan een berichtje van: "U rijd al een tijdje niet meer... blah".
Echter is MacroDroid wel een trial app.
Na 7 dagen krijg je met reclame te maken of je kan 'm eenmalig activeren voor 6 euro.
Ik heb hem gewoon gekocht aangezien het eenmalig is en het tot nu toe super goed werkt.
Plus je kan er van alles en nogwat mee automatiseren.
Triggers + acties + voorwaarden op basis van wat je wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door MastaG op 23-05-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-05 23:56
Waze een week geprobeerd, maar ik krijg geen melding voor flitsers of trajectcontroles als ik niet te hard rij, terwijl het zomaar kan dat als er weer ruimte is om te acceleren ik precies te hard rij waar de flitser staat. Uiteindelijk maar voor €3 pm flitsmeister abbo afgesloten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dit is typisch zo'n topic waar je pagina's lang zal discussiëren over de mogelijkheden, maar snel tot de conclusie komt dat er eigenlijk helemaal geen alternatief is.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 23-05-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:25

Pierre

Van nature lui!

Dus gewoon FM installeren en dan Tasker of Automate gebruiken om te starten en te stoppen, en dan krijg je gewoon de flitsmeldingen binnen?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:15
Of een ONE oid kopen. Je hebt geen CarPlay mogelijkheid zonder abbo en mist een hoop andere opties. Wel een K streek van ze. Zeker zonder communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Wat ook werkt is in Android Auto de app aanklikken. Je ziet dan wel dat je Pro moet gebruiken maar de app wordt wel gewoon geopend en je krijgt dus meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:37:
Dus gewoon FM installeren en dan Tasker of Automate gebruiken om te starten en te stoppen, en dan krijg je gewoon de flitsmeldingen binnen?
Dat is hoe ik het nu gebruik idd en heb geen grote behoefte voor de pro versie. Flitsmeldingen werken zo te zien nog en automatisch starten/stoppen dus ook via Tasker.

Om allerlei andere apps te gaan proberen, heb ik nu ook geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Het enige is dat je echt àlle waarachuwing krijgt. En ook een 3 tonig gong geluid wat im nog niet snap wat het betekent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Prosperot schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:28:
Het enige is dat je echt àlle waarachuwing krijgt. En ook een 3 tonig gong geluid wat im nog niet snap wat het betekent..
Ik had ze sowieso volgens mij altijd al allemaal aan. Routes dat ik rij heb ik niet het idee gehad dat ik het storend vond. Liever teveel meldingen dan te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Probook8979 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:35:
[...]

Blitzer aka camsam plus

Hier een blije actieve gebruiker van Blitzer aka camsam plus
Ik ken deze app ooit vanuit mijn Duitse AppleID. Toen had ik alles gekocht.
Hoe zijn de mobiele flitsers in Nederland? Worden die goed gemeld?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:12:
[...]

Ik ken deze app ooit vanuit mijn Duitse AppleID. Toen had ik alles gekocht.
Hoe zijn de mobiele flitsers in Nederland? Worden die goed gemeld?
Alle flitsers van heel Europa en mobiele flitsers staan erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Ik heb net ff de gemelde mobiele filtsers in FM vergeleken met camsam, maar dat valt tegen. Camsam mist wel eea.

De stem heeft wel wat weg van Prins Bernhard 🤣

[ Voor 19% gewijzigd door Prosperot op 24-05-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Prosperot schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:20:
Ik heb net ff de gemelde mobiele filtsers in FM vergeleken met camsam, maar dat valt tegen. Camsam mist wel eea.

De stem heeft wel wat weg van Prins Bernhard 🤣
offtopic:
die was ook van Duitse komaf toch? ;)

Ik ga Camsam / Blitzer ook eens proberen voor die 49 cent (iOS)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Had het gisterenavond ook even vergeleken tussen wat er gemeld was op Flitsmeister en de Blitzer.de kaart (https://www.blitzer.de/en/map/)

Ik zag ook verschillen maar bedacht me ook dat er op FlitsMeister nagenoeg elke politieauto langs de weg als flitser wordt gemeld binnen FM. En er dus ook veel false-positives staan op FM.

Ik kan nergens echt vinden hoe Blitzer aan de data komt voor de mobiele flitsers.
Ik heb de 49ct inmiddels betaald. Ik heb nu 14 dagen proef voor het pro-abonnement en ga de verschillen met FM testen in de praktijk. Helaas heb ik geen reizende baan dus de ervaringen zullen wat beperkt zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat zou er nu met de kwaliteit van FM gebeuren? Dit valt of staat met wat er wordt gemeld.
Nu ze 90% van de gebruikers-base kwijt zijn, zal de kwaliteit ook rap afnemen vrees ik... Waardoor ze gebruikers gaan verliezen en ga zo maar door... Of zien jullie dit anders?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Atlas schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:30:
Wat zou er nu met de kwaliteit van FM gebeuren? Dit valt of staat met wat er wordt gemeld.
Nu ze 90% van de gebruikers-base kwijt zijn, zal de kwaliteit ook rap afnemen vrees ik... Waardoor ze gebruikers gaan verliezen en ga zo maar door... Of zien jullie dit anders?
Waar haal jij 90% vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Hoe kom je aan die 90%? Staat die ergens of is dat een aanname?

Ik ken namelijk best veel mensen die 'gewoon' zijn gaan betalen of die de diverse extra meldingen al klagend voor lief nemen.
Ik vraag me dus af wat het daadwerkelijke percentage is van gebruikers die ze kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Puur aanname gebaseerd op gevoel. Misschien heeft iemand anders andere cijfers?
Maar juist de kracht van FM was het hele Carplay gedeelte, waar je super snel iets kon melden. Dat kan helaas nu niet meer in de gratis versie.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik had CarPlay juist uitgezet want die zorgde ervoor dat ik vaker moest klikken om Apple Maps weer naar voren te halen die ik gebruik voor navigatie.
Ik had op het scherm van FM altijd het "Voor Mij"-scherm (tegenwoordig lijst-weergave?)

Ik gebruik het dus meer overeenkomstig het scenario van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-05 08:42
Dit is gewoon monopie vanuit FM, eigenlijk vreselijk. Geef dan een jaar abonnement van een 10tje ofzo. Ik hoop dat er snel een alternatief komt die we allemaal weer kunnen gebruiken.

Makers zijn FM zijn zakkevullers. Ik hoop dat de app helemaal kapot gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Arjanpro schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:41:
Dit is gewoon monopie vanuit FM, eigenlijk vreselijk. Geef dan een jaar abonnement van een 10tje ofzo. Ik hoop dat er snel een alternatief komt die we allemaal weer kunnen gebruiken.

Makers zijn FM zijn zakkevullers. Ik hoop dat de app helemaal kapot gaat.
Misschien dat jij of iemand anders een app kan maken die wij allemaal gratis kunnen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:50
xileS schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Misschien dat jij of iemand anders een app kan maken die wij allemaal gratis kunnen gebruiken?
Flitsmeister tot een maand of zo terug?

Ik gebruik het bijna nooit en dan is 3 Euro per maand te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:08

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Valt wel mee denk ik. Diverse collega's die al langere tijd een FM-abo hebben ("heb jij dat niet dan?"). En in dit topic loopt het ook niet écht storm he.

Denk dat veel mensen er niet echt bij nadenken, ze zullen wel wat gebruikers gaan verliezen, maar ik verwacht eerlijk gezegd geen vertrekkende volksstammen.

[ Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-05-2024 16:41 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Prosperot schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:28:
Dat is de "einde melding" gong. Na werkzaamheden/files etc. Klopt zelden tot nooit (alleen bij trajectcontroles) en relevant is 'ie al helemáál niet.

Ik had altijd gesproken meldingen aan staan ("Flitspaal rood en 50 km/h") omdat ik dat wel fijn vond, maar nu toch maar uitgezet in verband met de eindeloze verhalen over files en werkzaamheden en weet ik veel wat dat voorheen altijd uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
EricTC schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:59:
[...]

Flitsmeister tot een maand of zo terug?

Ik gebruik het bijna nooit en dan is 3 Euro per maand te veel.
Misschien dat een oude FM apk installeren werkt? Ik heb het niet geprobeerd, maar ik heb niet zoveel eisen als sommigen hier wel hebben. Automatisch opstarten, zodat ik de meldingen ontvang is voor mij al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Serena schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:02:
Ik heb een Flitsmeister ONE in mijn auto hangen. Start FM zelf op en geeft de meldingen nog keurig door via het geluid van bluetooth. Bevestigen of annuleren via de ONE. Het enige dat nu mist is de tekst in beeld op CarPlay. Maar vind het nog prima werken nu…
Ik heb ook een fm one in de auto.
Dat werkte altijd prima, maar nu is het volume van de meldingen bijzonder zacht zodat ze haast niet te horen zijn via de speakers van de auto.

Is hier ergens iets aan in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 17:27
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:07:
[...]

Ik heb ook een fm one in de auto.
Dat werkte altijd prima, maar nu is het volume van de meldingen bijzonder zacht zodat ze haast niet te horen zijn via de speakers van de auto.

Is hier ergens iets aan in te stellen?
In de app even instellen dat het geluid altijd 100% is?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Serena schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:04:
[...]

In de app even instellen dat het geluid altijd 100% is?
Daar staat hij al op, maar het geluid blijft heel zacht.
Af en toe maakt hij ook de melding niet af en kapt de zin af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 18:30
@Speedy_Gonzalez
In sommige autos moet je tijdens het afspelen van geluid aan de auto volume draaien om t geluid omhoog te krijgen

[ Voor 8% gewijzigd door laurens0619 op 24-05-2024 22:30 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
laurens0619 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:28:
@Speedy_Gonzalez
In sommige autos moet je tijdens het afspelen van geluid aan de auto volume draaien om t geluid omhoog te krijgen
Ik heb in de auto volume meldingen op een bepaald volume staan, maar er zit bij mij verschil in daadwerkelijk volume tussen maps en FM. Waarbij FM een stuk zachter is. Er is dus een discrepantie tussen apps, dus allicht toch een extra instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

laurens0619 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:28:
@Speedy_Gonzalez
Ook geprobeerd, maar als fm dan uitgesproken is dan staat de radio wel heeel hard :)
Er zal ergens een instelling voor zijn, want voorheen werkte het wel goed.

Kan het alleen nergens vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:34
Dit topic gaat toch over een alternatief voor Flitsmeister en niet over hoe Flitsmeister zelf werkt ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
turkeyhakan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:02:
Dit topic gaat toch over een alternatief voor Flitsmeister en niet over hoe Flitsmeister zelf werkt ??
Ja maar de alternatieven zijn wat mager….

Ik vind het ook interessant te bespreken hoe flitsmeister op een alternatieve, gratis manier, bruikbaar kan blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
laurens0619 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:31:
[...]
Ik vind het ook interessant te bespreken hoe flitsmeister op een alternatieve, gratis manier, bruikbaar kan blijven
Daar is dit topic niet voor 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 25-05-2024 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
turkeyhakan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:35:
[...]

Het sluit wel aan bij het doel toch?
Als er echt goede alternatieven zouden zijn dan zouden die besproken kunnen worden. Echter de alternatieven nu aangedragen zijn stuk magerder dan Fm. Is het dan gek om te kijken hoe we FM werkbaar kunnen blijven gebruiken?

tenzij jij wel goed alternatief weet, dan hoor ik het graag!

[ Voor 38% gewijzigd door laurens0619 op 25-05-2024 07:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
turkeyhakan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:35:
[...]

Een topic is ook een soort van organisch zoals een plant die in de richting van de zon groeit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarlCox
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-11-2024
Woask schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:54:
Waze een week geprobeerd, maar ik krijg geen melding voor flitsers of trajectcontroles als ik niet te hard rij, terwijl het zomaar kan dat als er weer ruimte is om te acceleren ik precies te hard rij waar de flitser staat. Uiteindelijk maar voor €3 pm flitsmeister abbo afgesloten.
Dit is is ook één van de minputen van Waze die mij heeft doen beslissen om een FM abbo te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-05 16:32

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Heb nu Blitzer.de pro in gebruik en het werkt prima. Word tijdig gewaarschuwd voor flitsers en andere gevaren. De navigatie is ook prima, maar verkies die van Apple maps en dan met Blitzer op de achtergrond. Aanschaf 50 cent en dan nog eens eenmalig €10. Prima alternatief zonder abo, alleen niet gratis qua aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

haagsepracht schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:09:
Heb nu Blitzer.de pro in gebruik en het werkt prima. Word tijdig gewaarschuwd voor flitsers en andere gevaren. De navigatie is ook prima, maar verkies die van Apple maps en dan met Blitzer op de achtergrond. Aanschaf 50 cent en dan nog eens eenmalig €10. Prima alternatief zonder abo, alleen niet gratis qua aanschaf.
Hmm die wil ik ook wel gebruiken, ik kan hem niet vinden in de Google Play Store.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik heb die gisteren gebruikt. Bij trajectcontroles vind ik FM wel echt een heel stuk beter. Heb Blitzer.de ook maar in het Engels ingesteld want ik snap soms niets van die vertaling. Zal eens kijken of ik kan helpen met vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Pierre schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:20:
[...]

Hmm die wil ik ook wel gebruiken, ik kan hem niet vinden in de Google Play Store.
Ik gebruik iPhone, maar vond deze link: https://play.google.com/s...ls?id=de.blitzer&hl=en_US

Betreft dit wellicht de Duitse Play store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Ferruginous Hwk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
[...]

Ik heb die gisteren gebruikt. Bij trajectcontroles vind ik FM wel echt een heel stuk beter. Heb Blitzer.de ook maar in het Engels ingesteld want ik snap soms niets van die vertaling. Zal eens kijken of ik kan helpen met vertalen.
FM vind ik ook beter, maar het werkt prima tot nu toe. Ben bij elke flitser en obstakel gewaarschuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

haagsepracht schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:29:
[...]

Ik gebruik iPhone, maar vond deze link: https://play.google.com/s...ls?id=de.blitzer&hl=en_US

Betreft dit wellicht de Duitse Play store?
Ik krijg deze boodschap
This app is not available for any of your devices
Ik zal de losse APK eens downloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 26-05-2024 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KB072
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05-2024
Camsam plus
Is zowiezo handig in Frankrijk.

https://play.google.com/s...etails?id=com.camsam.plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Wat ik bij Waze mis is:
- dat ik hoofdzakelijk rijd op Android auto maps en als je bij Waze niet navigeert, dan krijg je ook geen meldingen van b.v. de flitsers.
- keuze voor Android auto Maps is omdat ik de satelliet weergave erg fijn vind en die heeft Waze niet. Waze gebruik ik dan op het scherm van de telefoon zelf
- als Waze op Android auto gebruikt wordt als navigator dan zie je de meldingen ook niet van b.v. trajectcontrole, flitsers, etc

Is dit via instellingen te regelen of zijn het simpelweg beperkingen van Waze?
In dat opzicht vond ik FM met de lijstweergave op de telefoon wel fijner werken. Maar met alle bogus meldingen die niet uitgezet kunnen worden is het nu onbruikbaar vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik ben op iOS tijdelijk terug kunnen gaan naar een v11.x beta versie. Daarin werkt alles gewoon nog prima zonder restricties, en daarbij bedacht ik me dat men bij Flitsmeister de ‘PRO’ authenticatie in v12 alleen in de frontend verwerkt lijkt te hebben.

Dat betekent volgens mij dat als je handig bent en de Flitsmeister user-API’s kunt vinden dat je zelf een front-end met alle informatie in elkaar kunt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:51
Voor hoe lang het werkt natuurlijk.
Oude app versies onbruikbaar maken is niet heel moeilijk, en geen garantie dat die API's ook altijd hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 15:19
Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar ben er doorheen gevloegen. In de TS worden "maar" drie alternatieven genoemd. Waze is aardig besproken, maar TomTom AmiGo jammer genoeg niet.

Zijn er meer mensen die TomTom AmiGO gebruiken? Vooral het melden van (mobiele) fliters en objecten op de weg vind ik interessant (en het automatisch starten of aanblijven van de app wanneer ik even stop).

Bij Range staan juist deze twee punten als minpunt dus die valt voor mij af. Waze is van Google en ik ben niet zo'n fan van Google dus als ik niet hoef gebruik ik liever geen Google producten.

Mijn "probleem" met FM is dat deze niet meer automatisch start bij het wegrijden tenzij je een abonnement neemt.

[ Voor 38% gewijzigd door Mit-46 op 28-05-2024 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

CamSam PLUS geinstalleerd. Kost op Android €4.99.
Heb nog geen concrete rijervaring, maar de app ziet er duidelijk uit.

Ook de kaart lijkt actueel.
Heeft ook opties om automatisch te starten op basis van een BT verbinding.

One-time payment is prima, recurring voor zoiets niet.
Liever een boete dan dit model stimuleren/belonen.

[ Voor 10% gewijzigd door PromWarMachine op 28-05-2024 11:27 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Mit-46 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:00:
Zijn er meer mensen die TomTom AmiGO gebruiken? Vooral het melden van (mobiele) fliters en objecten op de weg vind ik interessant (en het automatisch starten of aanblijven van de app wanneer ik even stop).
Het is inmiddels een jaar geleden dat ik deze app voor het laatst gebruikte, maar vond hem op Android heel onbetrouwbaar. M'n telefoon werd er altijd kokend heet van en de GPS liep echt heel vaak op random momenten vast.

De betaalde versie van TomTom werkte beter, maar heeft geen integratie met agenda en viel voor mij daarom af. AmiGo heeft dat trouwens grappig genoeg wel, je zou dat als 'premium' functie inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:35
Voor mij is er geen waardig alternatief. Dan maar geen CarPlay meer en gewoon de iPhone in een houder met FM op de voorgrond.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Patspinner schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:08:
[...]

Ik heb ook moeten zoeken maar deze vind je onder Gevaarlijke Situaties > Incidenten > Slecht wegdek. Ik rij in Duitsland en hoor deze melding meer dan de radio!.
Ik heb niet het idee dat hier nog langer naar gekeken word. Deze optie staat bij mij uit en toch krijg ik de hele dag die melding.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 15:00
Dat CamSam Plus ziet er wel prima uit, even in de gaten houden. Gisteren in ieder geval FM account en app verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Voor Flitsmeister gebruikte ik trouwens FlitsNAV. Dat was ook een gratis project.
Die app kan ik helaas niet meer vinden in de appstore. Weet iemand wat ermee gebeurd is?

Het vreemde is, dat de bijbehorende website nog wel in de lucht is en ook correcte en actuele data lijkt te bevatten.
https://www.flitsservice.nl/meldingen/vandaag.aspx?id=1

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 22:54
Zit even nu te checken;

https://tesla.flitsmeister.nl/ Geeft een flitser tussen Den Haag en Zoetermeer (2, dus denk heen en terug), maar Waze en TomTom hebben deze nog niet.

Is er dan een alternatief? Ja en nee, met het risico dat je dus vroege meldingen gaat missen.

Update: 3 minuten later op Waze gemeld, TT nog niks.

[ Voor 9% gewijzigd door Deshmir op 28-05-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:31

Typhone

Who Dares Wins

Rij ik al een aantal jaren mee maar die mist veel in Nederland nog. Ik heb deze standaard aan in Duitsland (daar werk ik 90% van de tijd) maar in NL toch altijd FM. Die is stukken beter, sneller en met name bij mobiele controles van grote toegevoegde waarde. Het beste van Blitzer Pro is dat die alleen maar met mogelijke verkeersonvertredingen (roodlicht blitzer, mobiele blitzer) en niet dat constante gepingel van files, vertraging van 20 seconden etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 28-05-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naruske
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-05 16:49
Homeland schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:41:
Gebruik al tijden Waze omdat de navigatie van FM nooit echt goed was. Gisteren TomTom geprobeerd (op Pepper staat een code voor 2 jaar gratis) en mijn god wat ziet dat er gedateerd uit en wat werkt het ook langzaam, alsof ik een gps van rond 2010 gebruik qua interface.

Blijf dus trouw aan Waze.
Ik vind op pepper enkel een code voor 1 jaar en dan alsnog vind ik nergens de mogelijkheid om deze in te geven. Op de website kan ik geen abonnement starten, daar krijg ik de melding dat dit in de app moet gebeuren. In de app heb ik wel keuze voor een trial van 7 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Naruske schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:29:
[...]

Ik vind op pepper enkel een code voor 1 jaar en dan alsnog vind ik nergens de mogelijkheid om deze in te geven. Op de website kan ik geen abonnement starten, daar krijg ik de melding dat dit in de app moet gebeuren. In de app heb ik wel keuze voor een trial van 7 dagen.
https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/go-navigation/12-Months/
Code: TOMTOMBILD2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londen125
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-01 22:45
(hoe) kan ik Waze automatisch laten opstarten op mijn Android telefoon wanneer mijn telefoon via BT connectie maakt met mijn auto? Is er een setting in Waze of is daar een andere app voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:51
londen125 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:38:
(hoe) kan ik Waze automatisch laten opstarten op mijn Android telefoon wanneer mijn telefoon via BT connectie maakt met mijn auto? Is er een setting in Waze of is daar een andere app voor nodig?
Samsung heeft het in de instellingen (standen en routines), anders kan het ook met een app als Tasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-03 14:41
Waze geeft geen traject controle aan toch? Vind ik toch wel belangrijk als je market zoals Waze doet. Gaat dat nog komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:12
Hebben jullie ook een mail gehad dat je rittenregistratie verwijderd is? Ik ben nu echt wel klaar met Flitsmeister... ik heb dit om mijn zakelijke rittenregistratie te doen, en betaal hier ook voor. Maar nu zie ik dat alle ritten van voor mei 2024 weg zijn....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:29
roccothehelper schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:30:
Waze geeft geen traject controle aan toch? Vind ik toch wel belangrijk als je market zoals Waze doet. Gaat dat nog komen?
Ik zie het wel aangegeven in Waze, alleen geen berekening van gemiddelde snelheid in het traject, dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 15:19
SgtElPotato schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:41:
Voor mij is er geen waardig alternatief. Dan maar geen CarPlay meer en gewoon de iPhone in een houder met FM op de voorgrond.
Ik ben bang dat dit voor mij ook zal gelden. Alle alternatieven lijken hun eigen haken en ogen te hebben. Dat is het ene gedoe inruilen voor ander gedoe.

Ik blijf dit topic wel in de gaten houden.

[ Voor 37% gewijzigd door Mit-46 op 28-05-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:18
Ik volg dit topic ook, ik heb nu maar een abonnement genomen. 3 euro per maand vind ik nog schappelijk, het enige dat mij zorgen baart is de betrouwbaarheid van Flitsmeister. Als te veel mensen besluiten FM enkel te gebruiken om meldingen te kunnen horen en deze dus buiten handbereik hebben, wat wordt er dan nog daadwerkelijk door gebruikers gemeld? Waze al geprobeerd, hoewel de interface beter is imho werd ik een aantal keren pas gewaarschuwd nadat ik een vaste flitser was gepasseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:16

hneel

denkt er het zijne van

Tot voor kort gebruikte ik FlitsNav. Een door hobbyisten van de FlitsService site gemaakte app. Deze was misschien een beetje spartaans, maar deed gewoon prima wat het moest doen. In ieder geval geen bloatware.
In het begin hadden ze nog een eigen team van vrijwilligers wat meldingen verwerkte, maar later kwam de data ook van Flitsmeister (als ik het goed heb).
Vooral de manier waarop hij trajectcontroles weergaf vond ik mooi. Echt per sector de gemiddeld gereden snelheid naast de huidige snelheid.
Helaas lijkt FlitsService tegenwoordig op sterven na dood. Het ontwikkelteam van de app is er sowieso mee gestopt.

Een aantal weken geleden een nieuwe android op mijn telefoon geinstalleerd, en toen bleek het niet meer te werken. Dus toen FlitsMeister voor het eerst geinstalleerd. En nu ik er net aan gewend ben moet ik dus weer op zoek naar iets anders.

Dus nu Waze aan het proberen. Ik ben er nog niet van overtuigd. Sowieso ben ik voor navigatie best tevreden met Google Maps, dus ik wil eigenlijk helemaal geen andere navigatie app. Ik wil alleen meldingen.
Laats toch eens Waze als navigatie gebruikt, maar ik vond het 'net niet'. GM gebruik ik vnml voor de file info, en dat ziet er daar gewoon beter uit, met kleurgradaties en weergave van hoeveel minuten vertraging, incl alternatieve routes.

Dus nu Waze op de achtergrond draaiend. En dan lijkt het helemaal niet te werken. :( Sterker nog, het schakelt zichzelf na een paar minuten automatisch uit. FlitsMeister deed dat ook, overigens. Waarom in hemelsnaam? Wie verzint zoiets? |:( Bij FM kon ik het nog uitzetten, maar bij Waze heb ik daar geen instelling voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddy67
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-06-2024
Belindo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:43:
[...]

Simpele macro via Macrodroid. Trigger is "Bluetooth apparaat verbonden" en actie is "start app FlitsMeister"
Heb je al enige ervaring hiermee? Ik had dit ook zo ingesteld en de app wordt netjes geopend maar vaak bevriest Flitsmeister en vernieuwt mijn huidige locatie niet.
Misschien heb jij een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarshipMike
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 28-05-2024
Flitsnav zoals eerder vermeld gebruik ik zelf, niet top maar doet wat ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:16

hneel

denkt er het zijne van

Hm, FlitsNav blijkt toch nog gewoon te werken. Het zit alleen niet meer in de Play Store, dus even zoeken naar de apk en dan handmatig installeren, (Het is op diverse plekken te vinden; vermijd alleen Aptoid want die apk is groter dan de anderen en zit dus ws vol met bloatware)

Verder staat of valt het allemaal natuurlijk met de betrouwbaarheid van de meldingen. FlitsNav heeft nog steeds een dagelijkse feed, maar vaste palen en trajectcontroles kunnen misschien verouderd zijn. Al die nieuwe trajectcontroles in Belgie kent hij bv lang niet allemaal, terwijl Waze die wel schijnt te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
FlitsNav heb ik ook jaren geleden gebruikt. Ik gebruikte FlitsNav voornamelijk omdat deze mij veel minder data koste, want ik weet nog dat Flitsmeister 1x heel mijn databundel had opgemaakt destijds :’).

FlitsNav had altijd een hele simpele layout, maar je kon heel veel instellen hoe gevoelig je de meldingen nou wou hebben. In praktijk kreeg ik vaak alsnog teveel meldingen en ben ik op een duur weer overgestapt op Flitsmeister (gratis versie). Ik heb mij daar nog niet geïrriteerd aan teveel meldingen, zoals anderen hier aangeven. Gratis versie voldoet voor nu dus gelukkig nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 21-05 00:15

mjl

Ugh

Ik stem voor TomTom -Go ik gebruik dit al vele jaren en ben erg tevreden. Ook flitsmeldingen, traject controle gem. Snelheid, files etc. Kost ook een paar centen maar ik ga met de auto niet meer op pad zonder (ook naar het werk, ik krijg altijd advies over wat de snelste route is (iets met files en wegafsluitingen)

Ik heb FM altijd op de achtergrond erbij omdat die een andere ‘bron’ is van flitsers en stilstaande voertuigen. Zolang ze dat nog gratis blijven aanbieden blijf ik het wel gebruiken, maar als dat betaald wordt dan net zo makkelijk niet …

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:42

elsinga

=8-)

Ik gebruikte voorheen Google Maps via Android Auto voor navigatie (met name vanwege de updates over verkeersdrukte) en FM voor notificaties over situaties op de weg. FM toonde ook de GPS snelheid, wat handig is, en startte automatisch op bij verbinden met de BT van de radio. Maar nu is alles anders...

Ik gebruik nu Waze voor navigate, die toont ook netjes de GPS snelheid en waarschuwt voor situaties op de weg. Google Maps toont geen GPS snelheid (al weet ik nu dat even op de max snelheid op het scherm dat wel gaat doen) en vele malen minder flitsers, voorwerpen en dergelijke, alleen files zie je op het scherm. Daarnaast nog steeds FM, om te zien of Waze en FM elkaar (gaan) ontlopen op gebied van verkeer/flitsers. Opstarten van FM doet Samsung Standen en Routines voor me. Ik meld zelf inmiddels alleen op Waze.

Tot nu toe werkt Waze prima, dus ik gok dat FM er op termijn uit gaat bij mij.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
mjl schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:08:
Zolang ze dat nog gratis blijven aanbieden blijf ik het wel gebruiken, maar als dat betaald wordt dan net zo makkelijk niet …
Hoe denk je dat ze hun "service" "gratis" aanbieden? Ze verdienen geld aan je, ook al gebruik je hun "service" "gratis". Mede door advertenties etc.

Dus als je een signaal wilt geven richting FM, stop met het gebruiken van hun "service". Beter nog: dien een verzoek in om je account (als je die hebt) te verwijderen.

[ Voor 17% gewijzigd door turkeyhakan op 29-05-2024 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 16:53

garrow

PSN: Garrow1978

Gebruik Waze sinds jaren en had in NL er voorheen FM naast draaien maar eigenlijk de afgelopen perioden niet meer omdat Waze eigenlijk alle meldingen ook weergeeft.
Vind de Waze app erg overzichtelijk en navigatie een van de betere op de markt. Het is even vogelen met de meldingen e.d. (welke je wel en niet wil) maar werkt hier prima voor Flitsers traject controles etc.
Collega van me had wat problemen maar met alle melding een keer deselecteren en weer selecteren was dit verholpen en krijgt nu weer alle flitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-04 01:31
Kan je Waze ook net als FM zonder navigatie gebruiken? Dus telefoon gewoon in je broekzak laten zitten en een melding (trilling en geluid) krijgen bij files, flitspalen, etc.? Ik heb het gisteren geprobeerd, maar er gebeurde niets terwijl ik door een trajectcontrole ging. Ik had Waze handmatig opgestart en daarna telefoonscherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 21-05 00:15

mjl

Ugh

turkeyhakan schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:42:
[...]

Hoe denk je dat ze hun "service" "gratis" aanbieden? Ze verdienen geld aan je, ook al gebruik je hun "service" "gratis". Mede door advertenties etc.

Dus als je een signaal wilt geven richting FM, stop met het gebruiken van hun "service". Beter nog: dien een verzoek in om je account (als je die hebt) te verwijderen.
Alsof ik niet weet dat ze die data krijgen. Ik heb geen account dus een signaal afgeven zal niet lukken. Zodra ik merk dat er geen verschil meer zit in de meldingen van Flitsmeister en TomTom (ook die laatste deel ik mijn data mee want anders krijg je geen file informatie) gaat Flitsmeister er ook vanaf, scheelt het elke keer verwijderen van de app als ik naar Frankrijk reis.

-------

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste