Als je op Waze de social dingen en snoepjes enzo uitzet (dat is volgens mij slechts 1 vinkje) heb je echt super goede navigatie, veel betere spraak instructies dan Google Maps én de meldingen die je van Flitsmeister gewend bent.
Op Android Auto toont Waze helaas niet de voortgang van trajectcontroles, het geeft wel de meldingen. Op je telefoonscherm zie je ook de voortgang.
Als er meer mensen alleen Waze gebruiken ipv zoals ik deed, Waze + FM en dan de meldingen doorgeven bij willekeurig een van de 2, wordt Waze alleen maar beter.
Verder moet je wel beseffen dat Waze je veel eerder hazepaadjes laat nemen bij drukte, het is daar nogal progressief in. Google Maps is daarin wat terughoudender. Je bespaart vrijwel altijd tijd, maar het is soms wel een gedoe.
Ik gebruik Waze al sinds de eerste versie uitkwam en heb regelmatig lopen vloeken als ik toch eigenwijs was en de rare omrij route negeerde.
Daarnaast, ondanks dat Google Maps en Waze dezelfde data gebruiken (en sinds vorig jaar zijn de development teams gemerged) voor drukte en verkeerswijzigingen, merk ik dat Waze veel sneller deze info heeft én gebruikt. Mogelijk omdat het in Waze door de gebruikers zelf kan worden gemeld. Ik begrijp dat deze functie binnenkort ook naar Google Maps komt.
Dus gewoon Waze pakken tenzij je TomTom graag betaald en klaar. Op naar de volgende Eerste Wereld uitdaging