Alternatieven voor Flitsmeister

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-04 01:31
mjl schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:23:
Alsof ik niet weet dat ze die data krijgen. Ik heb geen account dus een signaal afgeven zal niet lukken. Zodra ik merk dat er geen verschil meer zit in de meldingen van Flitsmeister en TomTom (ook die laatste deel ik mijn data mee want anders krijg je geen file informatie) gaat Flitsmeister er ook vanaf, scheelt het elke keer verwijderen van de app als ik naar Frankrijk reis.
Hoort Frankrijk bij de landen waar Flitsmeister niet mag? Dan heb ik pas iets illegaals gedaan. Maar dat gaat mij nu niet meer overkomen, want Flitsmeister staat niet meer op telefoon. 😉

[ Voor 56% gewijzigd door Franckey op 29-05-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:38

mjl

Ugh

Franckey schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:28:
[...]

Hoort Frankrijk bij de landen waar Flitsmeister niet mag? Dan heb ik pas iets illegaals gedaan. Maar dat gaat mij nu niet meer overkomen, want Flitsmeister staat niet meer op telefoon. 😉
Je mag geen app hebben die je wijst op flitspalen en mobiele flitsers, nou doet FM dat ook niet maar toch doen ze er moeilijk over, ik loop het risico niet.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb toch maar even een abonnementje op FM Pro genomen gisteren. Ik wil dat eigenlijk niet maar merk wel dat ze mij wel erg verwend hebben met de diverse informatie rondom naderende files, trajectcontroles, enz.

Gisteren was het tijdens de avondspits drama op de weg. Dankzij de weergave van de files op mijn telefoon en mijn kennis van het traject wist ik dat ik een alternatief moest gaan zoeken. Dat terwijl mijn navigatie dacht dat de file wel "gelijk" zou blijven op dat moment.

Ik blijf dit topic echter wel volgen want ik vind de manier waarop FM zich gedraagt echt op z'n netjes gezegd uiterst discutabel en stap over naar een andere dienst als die volwassen genoeg is voor mijn (beperkte) gebruik.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:50
Franckey schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:51:
Kan je Waze ook net als FM zonder navigatie gebruiken? Dus telefoon gewoon in je broekzak laten zitten en een melding (trilling en geluid) krijgen bij files, flitspalen, etc.? Ik heb het gisteren geprobeerd, maar er gebeurde niets terwijl ik door een trajectcontrole ging. Ik had Waze handmatig opgestart en daarna telefoonscherm uit.
Hier ben ik ook benieuwd naar! Laatst op CarPlay getest om Google Maps als navigatie te gebruiken en Waze als flitsmelder. Waze lijkt zichzelf automatisch uit te schakelen. Tijdens het rijden net voor een trajectcontrole Waze weer aangezet, dan krijg ik een melding, maar bij de volgende trajectcontrole had hij zichzelf alweer uitgezet.

Kan ook in de instellingen niks vinden om deze situatie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:37
mjl schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Je mag geen app hebben die je wijst op flitspalen en mobiele flitsers, nou doet FM dat ook niet maar toch doen ze er moeilijk over, ik loop het risico niet.
Maar moet de app ook echt verwijderd zijn, of gewoon niet geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:35:
Heb toch maar even een abonnementje op FM Pro genomen gisteren. Ik wil dat eigenlijk niet maar merk wel dat ze mij wel erg verwend hebben met de diverse informatie rondom naderende files, trajectcontroles, enz.

Gisteren was het tijdens de avondspits drama op de weg. Dankzij de weergave van de files op mijn telefoon en mijn kennis van het traject wist ik dat ik een alternatief moest gaan zoeken. Dat terwijl mijn navigatie dacht dat de file wel "gelijk" zou blijven op dat moment.

Ik blijf dit topic echter wel volgen want ik vind de manier waarop FM zich gedraagt echt op z'n netjes gezegd uiterst discutabel en stap over naar een andere dienst als die volwassen genoeg is voor mijn (beperkte) gebruik.
Ik vind juist de navigatie van flitsmeister waardeloos, google maps geeft doorgaans een veel betere route.
Als je vervolgens de route van google maps neemt, gaat FM opnieuw berekenen en gaat er opeens tijd af, oh dus die route was wel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:10

garrow

PSN: Garrow1978

doomtech schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar! Laatst op CarPlay getest om Google Maps als navigatie te gebruiken en Waze als flitsmelder. Waze lijkt zichzelf automatisch uit te schakelen. Tijdens het rijden net voor een trajectcontrole Waze weer aangezet, dan krijg ik een melding, maar bij de volgende trajectcontrole had hij zichzelf alweer uitgezet.

Kan ook in de instellingen niks vinden om deze situatie te voorkomen.
je weet dat Waze ook van Google is en dus als basis google maps gebruikt? Interface is natuurlijk heel anders, persoonlijk vind ik waze prettiger, maar zijn ook mensen die het juist minder prettig ervaren....zoveel mensen zoveel verschillende smaken.
Heb geen ervaring met waze alleen als flitsmelder gebruiken, dus hier kan ik geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:38

mjl

Ugh

Ferruginous Hwk schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:35:

En dat is waarom ik TomTom aanraad, die verzint meteen een nieuwe route als er ergens vertraging is of ontstaat.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

wienesroa schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:38:
Ik ga Waze nog eens proberen.
Fm heeft nu inderdaad zwart scherm en de vraag of ik pro wil aanschaffen.
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 07:39
mjl schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:09:
[...]

En dat is waarom ik TomTom aanraad, die verzint meteen een nieuwe route als er ergens vertraging is of ontstaat.
Ik vind TomTom ook fijn.

Vind het zelf jammer dat er behalve Google Maps niet zoveel apps zijn die én vloeiend lopen via Android Auto én een satteliet kaart aanbieden. Here WeGo doet dat wel, maar die flitsers zijn weer niet zo goed.

Waze is goed qua navigatie maar ziet er zo ouderwets uit. TomTom Go eigenlijk ook, jammer.

De app van de ANWB biedt ook flitsers, navi en zelfs parkeren, ook een fijne app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
mitsumark schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:40:
[...]
Ik vind juist de navigatie van flitsmeister waardeloos, google maps geeft doorgaans een veel betere route.
Als je vervolgens de route van google maps neemt, gaat FM opnieuw berekenen en gaat er opeens tijd af, oh dus die route was wel beter?
De navigatie gebruik ik ook niet hoor.. Ik zet Carplay uit voor Flitsmeister en gebruik mijn telefoon als 2e scherm met flitsmeister. Navigeren doe ik via Carplay met Apple Maps.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
PromWarMachine schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:26:
CamSam PLUS geinstalleerd. Kost op Android €4.99.
Heb nog geen concrete rijervaring, maar de app ziet er duidelijk uit.

Ook de kaart lijkt actueel.
Heeft ook opties om automatisch te starten op basis van een BT verbinding.

One-time payment is prima, recurring voor zoiets niet.
Liever een boete dan dit model stimuleren/belonen.
Vandaag CamSam Plus geprobeerd maar kan er nog niet aan wennen. Als er een melding komt, hoor ik alleen een piep geluid, hij vertelt niet wat er aan de hand is, flitspaal, trajectcontrole etc. Ook lijkt de GPS minder gevoelig dan op FM, ik reed over een snelwegviaduct en op de onderliggende weg staat een paar 100m verder een vaste flitspaal, dus begon ie al te piepen. Ik rijd dagelijks over dat viaduct en met FM nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D43m0n
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 22:46
Ik probeer te achterhalen of je met een pro abonnement dat via iCloud kunt delen met je gezinsleden, maar zo makkelijk kan ik dat niet vinden. Als dat wel kan, dan zou ik een abonnement nog kunnen delen met m’n partner aangezien we beiden een iPhone gebruiken. Dit verzacht voor mij het ongemak van de relatief hoge abonnementsprijs een beetje. Sinds kort rijdt m’n partner een auto met CarPlay ondersteuning en we zien het gemis van die functionaliteit dus. De auto waar ik het meeste in rij gaat ook CarPlay krijgen.

Maar is delen met gezin via iCloud mogelijk met een FM abonnement? Weet iemand dat? Ik heb Waze geprobeerd maar dan moet ik volgens mij altijd een navigatie doel instellen wil ik gewaarschuwd worden. Ik heb TomTom amigo geprobeerd maar wat klinkt dat als een stap terug in de tijd qua uitspraak van de stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:31

Oekol

waka waka hey hey

Tot nu toe met mijn privé telefoon nog op de versie 11 van FM en heb automatisch updaten uit staan zodat ik die versie gebruiken blijf. Tot zo ver niks aan de hand. Echter, mijn zakelijke telefoon ging sneller dan ik en een APK zelf installeren is verboden door werkgever dus daar ben ik de pineut. Gelukkig rij ik al m'n kilometers zakelijk onderhand met die telefoon.

Nu FM ook niet meer je daadwerkelijke snelheid toont is 't echt klaar. Dan is Waze een alternatief maar die heeft ook geen gemiddelde snelheid weer bij trajectcontroles, maps volgens mij ook niet? Denk dat er even wat maanden moeten wachten tot er een echte alternatief is wat hier op in springt. Helaas.

Wat ook irritant is dat ik de meldingen van Waze niet via de luidsprekers op de auto krijg. Dat ging met FM zonder problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 30-05-2024 18:26 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:07
Als je op Waze de social dingen en snoepjes enzo uitzet (dat is volgens mij slechts 1 vinkje) heb je echt super goede navigatie, veel betere spraak instructies dan Google Maps én de meldingen die je van Flitsmeister gewend bent.

Op Android Auto toont Waze helaas niet de voortgang van trajectcontroles, het geeft wel de meldingen. Op je telefoonscherm zie je ook de voortgang.

Als er meer mensen alleen Waze gebruiken ipv zoals ik deed, Waze + FM en dan de meldingen doorgeven bij willekeurig een van de 2, wordt Waze alleen maar beter.

Verder moet je wel beseffen dat Waze je veel eerder hazepaadjes laat nemen bij drukte, het is daar nogal progressief in. Google Maps is daarin wat terughoudender. Je bespaart vrijwel altijd tijd, maar het is soms wel een gedoe.

Ik gebruik Waze al sinds de eerste versie uitkwam en heb regelmatig lopen vloeken als ik toch eigenwijs was en de rare omrij route negeerde.

Daarnaast, ondanks dat Google Maps en Waze dezelfde data gebruiken (en sinds vorig jaar zijn de development teams gemerged) voor drukte en verkeerswijzigingen, merk ik dat Waze veel sneller deze info heeft én gebruikt. Mogelijk omdat het in Waze door de gebruikers zelf kan worden gemeld. Ik begrijp dat deze functie binnenkort ook naar Google Maps komt.

Dus gewoon Waze pakken tenzij je TomTom graag betaald en klaar. Op naar de volgende Eerste Wereld uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Gek genoeg zijn er heel veel 1 sterren reviews verwijderd bij FM in play store. Laatst zag ik dat de 1 sterren reviews de helft waren van de 5. Nu is die balk bijna leeg? Hoe kan dat dan?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:20:
[...]

De navigatie gebruik ik ook niet hoor.. Ik zet Carplay uit voor Flitsmeister en gebruik mijn telefoon als 2e scherm met flitsmeister. Navigeren doe ik via Carplay met Apple Maps.
Zo rij ik ook, maar dan zonder pro :)
Enige wat ik dan mis is huidige en gemiddelde snelheid

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 12:21

NSG

Je weet niks!

Ik ken geen enkele app die meer belastend (op iOS) voor de batterij is dan Flitsmeister. Ben nooit fan geweest van deze batterijvreter. Zelf gebruik ik Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:42:
Gek genoeg zijn er heel veel 1 sterren reviews verwijderd bij FM in play store. Laatst zag ik dat de 1 sterren reviews de helft waren van de 5. Nu is die balk bijna leeg? Hoe kan dat dan?
Commercie ;) In de App store staat er bij dat het de keuze van de redactie is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Roenie schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:49:
[...]
Commercie ;) In de App store staat er bij dat het de keuze van de redactie is :?
Hmm ja. Heb er maar weer 1 geplaatst. Had dat nog niet gedaan.

Vandaag en gisteren weer Waze en Google Maps geprobeerd. Geen F
Heb alleen een flitsmelder nodig omdat in mijn auto een prima navigatie zit ingebouwd dus gebruik Android Auto niet meer.

Daar komt gelijk het probleem ook. Het geluidsprofiel is niet in te stellen op Waze en Google Maps dus ik krijg 0 geluid via de boxen. Dit was met FM op te lossen met een ander geluidsprofiel die een telefoongesprek nabootste. Nog een reden waarom FM voor mij een - helaas- goeie propositie heeft (alleen veel te duur).

Grappig. In de playstore op mijn mobiel zie ik 57.570 reviews met een cijfer van 4,4. 90% is een 5.
Online via de playstore in de webbrowser zie ik iets heel anders:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kiKf5BK.png

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 31-05-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Oekol schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Heb alleen een flitsmelder nodig omdat in mijn auto een prima navigatie zit ingebouwd dus gebruik Android Auto niet meer.

Daar komt gelijk het probleem ook. Het geluidsprofiel is niet in te stellen op Waze en Google Maps dus ik krijg 0 geluid via de boxen. Dit was met FM op te lossen met een ander geluidsprofiel die een telefoongesprek nabootste. Nog een reden waarom FM voor mij een - helaas- goeie propositie heeft (alleen veel te duur).

Grappig. In de playstore op mijn mobiel zie ik 57.570 reviews met een cijfer van 4,4. 90% is een 5.

[Afbeelding]
Het probleem met BT profiel wat je noemt speelt eigenlijk niet bij Waze, omdat meldingen sowieso alleen werken tijdens navigatie. En als je navigatie aan hebt, is je geluid dus sowieso via het media kanaal.
FM draaide op de achtergrond en dan wil je graag dat alles even onderbroken wordt door een telefoongesprek simulatie.

Als je Android Auto gebruikt, en (DAB/FM) radio luistert ipv iets via je telefoon, zou je auto zelf voor demping moeten zorgen.. als dat niet gebeurd, snap ik wel dat je die functie mist ja.

Als alternatief (niet top natuurlijk) kan je wel in Waze kiezen om het geluid altijd via de telefoon speaker te laten gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 31-05-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Jazco2nd schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:18:
[...]

Het probleem met BT profiel wat je noemt speelt eigenlijk niet bij Waze, omdat meldingen sowieso alleen werken tijdens navigatie. En als je navigatie aan hebt, is je geluid dus sowieso via het media kanaal.
FM draaide op de achtergrond en dan wil je graag dat alles even onderbroken wordt door een telefoongesprek simulatie.

Als je Android Auto gebruikt, en (DAB/FM) radio luistert i.p.v. iets via je telefoon, zou je auto zelf voor demping moeten zorgen.. als dat niet gebeurd, snap ik wel dat je die functie mist ja.

Als alternatief (niet top natuurlijk) kan je wel in Waze kiezen om het geluid altijd via de telefoon speaker te laten gaan.
Blijkbaar wel, ik heb gisteren navigatie aangehad naar huis. Dat pakt het bluetooth kanaal en dat is een ander kanaal in mijn auto. Als ik bijv. een fimpje afspeel op mijn telefoon hoor ik ook niets. Tenzij ik naar het kopje bluetooth ga en dan kan ik de ingebouwde spotify app in de auto weer niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Oekol schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:23:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie dit. Bovenaan staat dat dit reviews zijn voor mensen met hetzelfde type apparaat.

Wat is dan hetzelfde type, ik heb een Samsung A53 5G, is een A52 dan hetzelfde type..
Wellicht zie je daarom in de webbrowser iets anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qPhVQqvHmPFvki1H_0vO5iG6ME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2VawImAvt0mBgoPKJRbVPMb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Ik zie dit. Bovenaan staat dat dit reviews zijn voor mensen met hetzelfde type apparaat.

Wat is dan hetzelfde type, ik heb een Samsung A53 5G, is een A52 dan hetzelfde type..
Wellicht zie je daarom in de webbrowser iets anders.

[Afbeelding]
Dan heb jij een filter aan staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPaYpTFVE1VpcnUJvlvoS0xiQHk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kLlbh6XjwXYjlDZpvARj5cr2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
Jazco2nd schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:01:
[...]

Dan heb jij een filter aan staan:

[Afbeelding]
Nog nooit naar gekeken deze setting, maar staat niet aan bij mij. Zelfde settings als jouw screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFjIWvsRmhsgopQKuw8ejXA7-Y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7O4KeV9o8S6H252VRsUbGpF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Gek!
Inmiddels 3.2 sterren met 55K reviews.

Maar trouwens, je kan Flitsmeister oude versie nog prima gebruiken. Ik had toen v11 uitkwam (de laatste gratis) sowieso direct gedowngrade naar de laatste V10. Dat is de laatste versie die nog goed werkte en nog enigszins duidelijke UI had, en waarbij niet alle geluidsinstellingen anders zijn, trajectcontrole voortgang verdween etc zoals in v11.

Gewoon via APKMirror zoeken naar Flitsmeister, scrollen naar de laatste V10 en installeren.

Dat is versie 10.38
(Ik plaats graag een directe link maar weet niet of dat mag)

Als veel mensen dat doen blokkeren ze misschien wel hun API voor oude versies.. maar voorlopig werkt dat gewoon.

EDIT: laten we dit gewoon niet doen. Dan doen we elkaar + alle non-Tweakers een plezier. Dus maar Waze gebruiken en meldingen daar doorgeven. Al rij ik naar werk, ik stel gewoon Waze in voor de voortgang indicatie en de meldingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 31-05-2024 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Jazco2nd schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:23:
Gek!
Inmiddels 3.2 sterren met 55K reviews.

Maar trouwens, je kan Flitsmeister oude versie nog prima gebruiken. Ik had toen v11 uitkwam (de laatste gratis) sowieso direct gedowngrade naar de laatste V10. Dat is de laatste versie die nog goed werkte en nog enigszins duidelijke UI had, en waarbij niet alle geluidsinstellingen anders zijn, trajectcontrole voortgang verdween etc zoals in v11.

Gewoon via APKMirror zoeken naar Flitsmeister, scrollen naar de laatste V10 en installeren.

Dat is versie 10.38
(Ik plaats graag een directe link maar weet niet of dat mag)

Als veel mensen dat doen blokkeren ze misschien wel hun API voor oude versies.. maar voorlopig werkt dat gewoon.
Denk dat ik ook maar een v10 of v11 versie via APKMirror ga installeren.
Gebruikte nml het voorheen altijd op de manier dat FM automatisch opstartte zodra ik mijn auto in stapte/BT verbinding actief werd, het geluid van meldingen altijd via mijn speakers gegeven werd door een tel.gesprek te emuleren en FM automatisch afsloot zodra ik auto uit stapte.
Dit werkte gewoon altijd briljant. Telefoon nog nooit fysiek nodig gehad.
Dat wil ik weer (onbetaald, of iig niet voor dit belachelijke bedrag) terug!

Als ik een v10 of v11 APK installeer, hoe zet ik dan auto-updaten uit?
Of gebeurd dat sowieso niet als je een losse APK installeert via APKMirror?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Allewijn schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:30:
[...]

Denk dat ik ook maar een v10 of v11 versie via APKMirror ga installeren.
Gebruikte nml het voorheen altijd op de manier dat FM automatisch opstartte zodra ik mijn auto in stapte/BT verbinding actief werd, het geluid van meldingen altijd via mijn speakers gegeven werd door een tel.gesprek te emuleren en FM automatisch afsloot zodra ik auto uit stapte.
Dit werkte gewoon altijd briljant. Telefoon nog nooit fysiek nodig gehad.
Dat wil ik weer (onbetaald, of iig niet voor dit belachelijke bedrag) terug!

Als ik een v10 of v11 APK installeer, hoe zet ik dan auto-updaten uit?
Of gebeurd dat sowieso niet als je een losse APK installeert via APKMirror?
Ik heb al sinds Android 5.0 automatische updates in de Play Store uitstaan. Dat scheelt enorm veel accu en bandbreedte. Heel veel apps hebben namelijk wekelijks of vaker een update, terwijl er helemaal niets veranderd. Hun tracking SDKs worden alleen maar geupdate.

1x in de maand update ik de belangrijkste apps handmatig in de Play Store. Kga gewoon het lijsje af.
Maar een hoop apps update ik pas als de app zelf het begint te eisen.
Scheelt enorm veel overbodige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jazco2nd schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:34:
[...]

Nee APKmirror doet niets met je telefoon. Die app heb ik ook niet. Voor bundled apks heb je het nodig om te installeren en daarna verwijder je het weer. Maar voor FM heb je geen APKmirror app nodig.

Ik heb al sinds Android 5.0 automatische updates in de Play Store uitstaan. Dat scheelt enorm veel accu en bandbreedte. Heel veel apps hebben namelijk wekelijks of vaker een update, terwijl er helemaal niets veranderd. Hun tracking SDKs worden alleen maar geupdate.

1x in de maand update ik de belangrijkste apps handmatig in de Play Store. Kga gewoon het lijsje af.
Maar een hoop apps update ik pas als de app zelf het begint te eisen.
Scheelt enorm veel overbodige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:27
Vind geen apart Coyote forum dus hier dan maar.
Ik rij dagelijks +-300km voor men werk met de auto. Hier hoort af en toe een boete bij van een paar km te snel.
Ik heb heel lang Waze gebruikt maar qua navigatie overdrijft die soms echt, ik stel soms echt vragen ivm de routes die deze voorsteld + ik krijg heel dikwijls geen audio melding van flitspalen.
Flitsmeister is in Belgiê niet zo populair denk ik dus ook niet accuraat.
Dan rest er nog Coyote.. Daar is sinds vandaag een actie omwille van hun 15j bestaan. Maar ik wou eerst eens luisteren of dit goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
Ik probeer over te stappen op Waze, maar tot nu toe is dat nog geen succes. De app lijkt zichzelf steeds af te sluiten waardoor het geen meldingen geeft. Wat doe ik verkeerd? Of werkt het alleen als je er mee navigeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D43m0n
Die indruk van Waze heb ik ook, de meldingen zoals FM die geeft op je huidige locatie met een omtrek van x meter werkt bij Waze niet hetzelfde. Ik heb in de auto van m’n partner FM bij haar aangezet en Waze op mijn telefoon. FM meldt elke keer wat (ook bij vaste locaties) waar Waze stil blijft. Een dag later reed ik er zelf met Waze maar dan navigerend en dan hoor ik wel de meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28

hneel

denkt er het zijne van

Coyote is in Nederland dan weer vrij onbekend. Ik denk dat Waze de enige is die zowel in NL als B aktief is met meldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 07:39
Valdourian schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:43:
Vind geen apart Coyote forum dus hier dan maar.
Ik rij dagelijks +-300km voor men werk met de auto. Hier hoort af en toe een boete bij van een paar km te snel.
Ik heb heel lang Waze gebruikt maar qua navigatie overdrijft die soms echt, ik stel soms echt vragen ivm de routes die deze voorsteld + ik krijg heel dikwijls geen audio melding van flitspalen.
Flitsmeister is in Belgiê niet zo populair denk ik dus ook niet accuraat.
Dan rest er nog Coyote.. Daar is sinds vandaag een actie omwille van hun 15j bestaan. Maar ik wou eerst eens luisteren of dit goed werkt?
Ik heb het even geprobeerd, maar Android Auto werkt niet in de proefversie en de betaalde versie kost een tientje per maand. Niet bepaald een alternatief dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33

Prosperot

Today is a gift...

D43m0n schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:40:
Een dag later reed ik er zelf met Waze maar dan navigerend en dan hoor ik wel de meldingen.
Ook mijn ervaring, Waze meldt vrijwel alleen icm navigeren. En FM meldt altijd.

Automatisch opstarten/afsluiten van FM doe ik met Samsung routines. Alleen kan ik niet kiezen tussen welke melding wel/niet. En krijg ik dus alle meldingen (en das best veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plhox
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-01 16:56
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 03-06-2024 14:55 . Reden: Dat is een discussie voor een andere plek en subforum ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36
Zie TS:
Laten we uitdrukkelijk hier geen discussies voeren over het nut of overbodigheid van dit soort apps. Ook opmerkingen over veiligheid zijn hier offtopic.
Maar zie ook de reacties in de nieuwsartikelen: FM waarschuwt ook voor aankomende ambulances, voorwerpen op de weg, voertuigen op de vluchtstrook en dergelijke. Ben zelfs een keer door FM gewaarschuwd dat ik in een zone reed waar de lagere school een verkeersexamen afnam. :)
Dat is voor mij de belangrijkste reden waarom ik FM gebruikte.

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 03-06-2024 14:56 . Reden: Quote knip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zie inderdaad de TS zoals @vanaalten aangeeft. Als je een nieuwe draad aanmaakt met de vragen die je stelt wil ik je met alle liefde inzicht geven in deze zaken ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Notna op 03-06-2024 14:56 . Reden: Quote knip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jazco2nd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:37:

Ik gebruik Waze al sinds de eerste versie uitkwam en heb regelmatig lopen vloeken als ik toch eigenwijs was en de rare omrij route negeerde.
Hoevaak ik niet wel gewoon Waze blind heb gevolgd en vervolgens ergens klem kwam te zitten en via allerlei krappe straatjes in woonwijken waar ik niks te zoeken had..
Soms is op de snelweg blijven echt beter.
Veel lokale overheden zijn ook met o.a. Waze (Google) om tafel gaan zitten om die hazepaadjes eruit te laten halen. Vanaf Den Haag naar Utrecht-West gaat Waze je niet meer vertellen dat je daarvoor soms sneller uitbent via Harmelen of Leidsche Rijn, terwijl dat vaak wel het geval is.

Met gemiddelde snelheden met trajectcontroles, je zet toch gewoon je cruise control aan op vmax + 5? Of gaat het jullie om met maximale snelheid er door te kunnen en evt oponthoud door een voorligger te compenseren door dan een stukje harder dan +5 te rijden? Houdt Flitsmeister dan ook rekening met de verschillende segmenten waar de camera's staan op de langere trajecten (A2 bijv)? Want anders ben je door in een segment te hard te rijden alsnog de sjaak.

Wat ik bij Waze wel echt mis is het signaal "einde trajectcontrole", dan merk je dat je ineens hard ingehaald wordt door iedereen die wel weet waar het laatste meetpunt zat :P

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-06-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:54:
[...]

Hoevaak ik niet wel gewoon Waze blind heb gevolgd en vervolgens ergens klem kwam te zitten en via allerlei krappe straatjes in woonwijken waar ik niks te zoeken had..
Met Google Maps heb ik dat ook gehad in Duitsland met vakantiefiles. Hele slierten traag verkeer door de dorpen. Dan kun je interdaad beter op de snelweg blijven.
Wat ik bij Waze wel echt mis is het signaal "einde trajectcontrole", dan merk je dat je ineens hard ingehaald wordt door iedereen die wel weet waar het laatste meetpunt zat :P
Bij einde trajectcontrole staan strepen op het wegdek, haaks op de rijrichting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

Cheesy schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:31:
[...]

Bij einde trajectcontrole staan strepen op het wegdek, haaks op de rijrichting ;)
Ja, maar ook bij secties tussendoor, dus ik weet dan niet altijd zeker of het de laatste betrof ;)
Trajectcontroles met meerdere secties
Sommige trajectcontroles bestaan uit verschillende secties. Vaak omdat er 1 of meerdere op- en afritten in het traject liggen. Voor de controle maakt het dan niet uit of een voertuig het hele traject aflegt, of maar een stukje. Per sectie registreren de camera’s de gemiddelde snelheid. Als een voertuig in 1 van de secties te hard rijdt, volgt een boete. Ook als de auto in de volgende sectie minder dan de toegestane snelheid rijdt.

Een te hoge snelheid in het begin van het traject kan dus niet worden gecompenseerd door verderop langzamer te rijden.

Als een voertuig in meerdere secties te hard rijdt, krijgt de eigenaar toch maar 1 boete. Die boete wordt berekend over de sectie waar de auto het hardst heeft gereden.
https://www.rijksoverheid...g-trajectcontrole-snelweg

[ Voor 60% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-06-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D43m0n
[...]

Veel lokale overheden zijn ook met o.a. Waze (Google) om tafel gaan zitten om die hazepaadjes eruit te laten halen. Vanaf Den Haag naar Utrecht-West gaat Waze je niet meer vertellen dat je daarvoor soms sneller uitbent via Harmelen of Leidsche Rijn, terwijl dat vaak wel het geval is.
Herkenbaar met blind Waze volgen en dan in verbazing vallen van de woonerven waarover ik gestuurd werd. Maar ik heb recentelijk nog ervaren dat Waze ook nog andere routes adviseert dan Google/Apple Maps. Dit was niet een toevalstreffer met 1x dezelfde route maar ook op andere dagen/tijdstippen. Ik heb een paar keer geprobeerd te navigeren met FM (geen abonnement) en dat vond ik vergeleken met Waze/Google Maps echt een achteruitgang.

Ik heb laatst ook TomTom Amigo geprobeerd maar ook dan moet ik een route instellen wil ik gewaarschuwd worden. Ik heb nog geen app geprobeerd die hetzelfde doet als FM: op basis van huidige positie en in een straal van x meter waarschuwen.

Vooralsnog bevalt mij de combinatie FM via telefoonspeaker en navigatie via Google Maps of anders Waze het beste. Het starten van FM op de telefoon zit in m’n systeem (mijn handelingen) dus dat vergeet ik niet.

—edit—
Vandaag ontdekt dat wanneer ik via Bluetooth muziek afspeel op m’n autoradio dat FM er via het kanaal “telefoonluidspreker” voor zorgt dat alle geluiden, die van FM maar ook de muziek even uit de luidspreker van m’n telefoon komen… Dat klinkt heel gek als je met het volume op 10 mee zit te blèren en ineens komt FM met een melding. Dit viel me niet zo op wanneer ik DAB+ radio luister en FM komt met een melding… Toch minder…

[ Voor 13% gewijzigd door D43m0n op 04-06-2024 22:55 . Reden: Update toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
Zijn er naast Waze nog andere alternatieven voor FM? Aangezien Waze niet werkt als je telefoonscherm uit is, is dat voor mij geen goed alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik gebruik nu al een tijdje Flitsmeister losgekoppeld van mijn Carplay en dat werkt eigenlijk prima.
Ik zet de app aan op mijn telefoon bij het instappen en krijg vervolgens netjes alle gesproken alerts via de installatie van mijn auto.
Podcasts worden netjes even gepauzeerd en muziek wordt gedimd bij de notificatie.

Toen het nog werkte met de CarPlay app draaide ik FM ook op de achtergrond, dus er is voor mij eigenlijk niks veranderd. Enige wat ik mis zijn de pop-up op mijn scherm. Maar so be it.
In ieder geval geen reden om daarvoor een alternatief te moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Mijn ervaringen
Peugeot (TomTom) onboard. Is de eerste drie jaar gratis en werkt prima. Actuele flitsers en files inclusief trajectcontrole. Nadeel is dat hij de autosnelheid gebruikt en niet de GPS.
Google Maps: geeft wel flitsers, maar had afgelopen weekend compleet de wegafsluiting A16 gemist. Niet zo handig. Val toch meestal terug op het TomTom systeem na een paar keer Google Maps proberen.
Waze: geen melding als je niet te hard rijdt. Ander (groot) nadeel is dat als hij actief is, hij de navigatie van de auto uitzet. Dus even heen en weer naar Android Auto voor een ander liedje of podcast en je bent je route kwijt als Waze actief is. Google Maps doet dat weer niet. Geen idee wat die instelling daarvoor is.

Flitsmeister zelf dan. Ze hebben eind vorig jaar(ish) een hele nieuwe interface bedacht (1 revisie voor de betaalaankondiging). Die vind ik al compleet ruk en geeft een login scherm. Krijg je een melding en wissel je van taak naar Flitsmeister, dan heb je gewoon de lijst. maar door de meest basale functies achter een abo te stoppen... Nee dank je.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:10
Er lijken geen alternatieven te zijn voor de mensen die Flitsmeister op de achtergrond hebben draaien. Ik weet inmiddels wel waar mijn werk is, daar heb ik geen navigatie meer voor nodig. Maar ik zou het wel fijn vinden om gewaarschuwd te worden voor flitsers op mijn route.
Flitsmeister draait nog steeds prima op de achtergrond, en waarschuwt nog steeds. Alleen door het carplay en android auto gedeelte achter een betaalmuur te zetten jagen ze gebruikers weg. Mensen zullen nu minder snel rapporteren omdat dit weer old school via de telefoon moet ipv het scherm in de auto.
Ik heb besloten Flitsmeister helemaal van mijn telefoon te deleten, op deze manier geld binnen harken vind ik ronduit schofterig. Voor woon-werk zal ik sowieso niet snel te hard rijden.

Voor langere ritten waar ik wel navigatie gebruik ga ik nu standaard Waze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:56
Hoe kan het eigenlijk dat ik elke keer een irritante FM melding op het CarPlay scherm heb staan, terwijl ik op de iPhone FM in de CarPlay settings uit heb gezet. Ze kunnen daar toch niet zomaar overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:21
Valdourian schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:43:
Coyote kost toch veel meer dan Flitsmeister?

(ik kan niks zeggen over de werking, hier in Duitsland staat het niet in de Appstore)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04 13:05
Qua geluid is Waze raar. Vaste roodlicht paal laat die iedere keer audio bericht horen. Laatst ook afgesloten rijstrook. Maar mobiele controle niet. Alles staat goed ingesteld. Ook merk ik vaak dat ik mobiele controle zie op de map en als ik er bijna ben verdwijnt die opeens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:52

elsinga

=8-)

Ik heb Waze draaien via Android Auto en daar helemaal nooit geluid..... Geluid staat wel aan, maar ik moet dus op het scherm letten om dingen te zien En soms ook geen popup voor waarschuwingen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-04 11:35
drice schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:13:
Ik weet niet of dit een oplossing is voor de meeste mensen.

Ik heb nu via home assistant een automation gemaakt die de flitsmeister app automatisch opstart als ik bluetooth connectie met mijn auto heb. Voorlopig werkt het.

code:
1
2
3
4
5
service: notify.mobile_app_xxx
data:
  data:
    package_name: nl.flitsmeister
Goed idee! Dacht hetzelfde. Zou je aub ook de volledige automation kunnen delen incl. het herkennen van de Bluetooth? Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:59

drice

Loading...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
trigger:
  - platform: template
    value_template: >-
      {{ 'xx:xx:xx:xx:xx:xx xxxxx' in
      state_attr('sensor.xxx_bluetooth_connection',
      'connected_paired_devices') }}
condition: []
action:
  - service: notify.mobile_app_xxx
    data:
      data:
        package_name: nl.flitsmeister
mode: single

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
Ik blijf toch de melding over slecht wegdek krijgen ondanks dat ik hem in de instellingen uit heb gezet.
Weet iemand of het een bug is of proberen ze je zo alsnog naar pro over te halen?

Overigens heb ik al jaren een tasker regel die flitsmeister start zodra Bluetooth met de auto verbonden is.
Werkt perfect.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.neut
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 21:11
Voggy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:59:
Er lijken geen alternatieven te zijn voor de mensen die Flitsmeister op de achtergrond hebben draaien. Ik weet inmiddels wel waar mijn werk is, daar heb ik geen navigatie meer voor nodig. Maar ik zou het wel fijn vinden om gewaarschuwd te worden voor flitsers op mijn route.
Flitsmeister draait nog steeds prima op de achtergrond, en waarschuwt nog steeds. Alleen door het carplay en android auto gedeelte achter een betaalmuur te zetten jagen ze gebruikers weg. Mensen zullen nu minder snel rapporteren omdat dit weer old school via de telefoon moet ipv het scherm in de auto.
Ik heb besloten Flitsmeister helemaal van mijn telefoon te deleten, op deze manier geld binnen harken vind ik ronduit schofterig. Voor woon-werk zal ik sowieso niet snel te hard rijden.

Voor langere ritten waar ik wel navigatie gebruik ga ik nu standaard Waze gebruiken.
helemaal mee eens, blijkbaar werd pro niet gepruimd dus moeten ze drang gebruiken, jammer, maar ik heb het daarom ook verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:27
t.neut schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:20:
[...]

helemaal mee eens, blijkbaar werd pro niet gepruimd dus moeten ze drang gebruiken, jammer, maar ik heb het daarom ook verwijderd.
Hier gewoon de 11.9.4 versie geïnstalleerd en update voor FM in de playstore uitgezet. Ik zie wel hoe lang het dan nog blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:37
Ik ben terug gegaan naar 10.38.
Dan is dat vervelend poppetje wat telkens zwaait er niet meer en kun je in het midden groot de snelheid zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-05 21:57
madmaus schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:12:
Ik blijf toch de melding over slecht wegdek krijgen ondanks dat ik hem in de instellingen uit heb gezet.
Weet iemand of het een bug is of proberen ze je zo alsnog naar pro over te halen?

Overigens heb ik al jaren een tasker regel die flitsmeister start zodra Bluetooth met de auto verbonden is.
Werkt perfect.
Ik heb de mogelijkheid niet om meldingen te kiezen, dat valt nu ook onder flitsmeister pro. Tevens de reden dat ik hem heb verwijderd. Waze was even wennen, maar werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ynze_162 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:53:
[...]

Ik heb de mogelijkheid niet om meldingen te kiezen, dat valt nu ook onder flitsmeister pro. Tevens de reden dat ik hem heb verwijderd. Waze was even wennen, maar werkt nu prima.
De melding over slecht wegdek is weldegelijk uit te zetten in de app alleen hij doet niets dus.
Ik ben nu ook terug naar de laatste v10 versie.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-05 21:57
madmaus schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:53:
[...]

De melding over slecht wegdek is weldegelijk uit te zetten in de app alleen hij doet niets dus.
Ik ben nu ook terug naar de laatste v10 versie.
Bizar, je hebt gelijk. Ze hebben het teruggedraaid, als je terugleest hebben meer mensen het ook gehad. Ze zijn er denk ik nog niet uit of dit nou gratis zou moeten zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
Ynze_162 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:32:
[...]

Bizar, je hebt gelijk. Ze hebben het teruggedraaid, als je terugleest hebben meer mensen het ook gehad. Ze zijn er denk ik nog niet uit of dit nou gratis zou moeten zijn :)
Opzich kan ik leven met alles behalve die verrekte slecht wegdek.
In het buitenland gaat die constant af.
Hopelijk is die later nog uit te zetten anders blijf ik bij de oude versie zolang het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04 14:38
Voggy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:59:

Range zou hier een goeie alternatief voor kunnen zijn. Echter mis ik hierbij auto start/close functie. Ook hiervoor zijn genoeg alternatieven voor te verzinnen. Maar zie dat graag geïntegreerd in de app. Ik in zelfde situatie als jou nu.
elsinga schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:56:
Ik heb Waze draaien via Android Auto en daar helemaal nooit geluid..... Geluid staat wel aan, maar ik moet dus op het scherm letten om dingen te zien En soms ook geen popup voor waarschuwingen.
zelfde ervaring hier waardoor Wave niet echt bruikbaar is. Ook vind ik de map weergave druk met alle straatnamen. Ook de kwaliteit van de Map is minder dan bij google maps.

[ Voor 16% gewijzigd door Killertjuh op 11-06-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ik heb het idee dat de auto start van flitsmeister via "opdrachten" niet meer werkt sinds de laastse update op ios.

Andere mensen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:13
laurens0619 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:59:
Ik heb het idee dat de auto start van flitsmeister via "opdrachten" niet meer werkt sinds de laastse update op ios.

Andere mensen ook last van?
wisselt bij mij heel erg.. maar voelt op dit moment nog onbetrouwbaarder dan het was.

Ik gebruik " wanneer carplay verbinding maakt", Open flitsmeister.

ben inmiddels weer over op handmatig opstarten (Op de telefoon, zodat ik zie dat de app open is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
tritimee schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:07:
[...]

wisselt bij mij heel erg.. maar voelt op dit moment nog onbetrouwbaarder dan het was.

ben inmiddels weer over op handmatig opstarten (Op de telefoon, zodat ik zie dat de app open is)
Die logica gebruik ik ook, in mn andere auto "wanneer bluetooth" maar die lijkt net zo instabiel.

Zouden ze vanuit de applicatie dit kunnen detecteren en de automation hebben geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is er nog geen optie bij iOS om een oudere versie van de app te installeren? Ik las hier dat een oudere Android apk versie nog prima werkt. Ik zelf heb dat (nog) niet geprobeerd, aangezien FM prima start dmv Tasker en ik de meeste pro features niet echt perse nodig heb. En daarnaast weet ik niet hoe lang dit nog mogelijk blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
[...]

Met gemiddelde snelheden met trajectcontroles, je zet toch gewoon je cruise control aan op vmax + 5? Of gaat het jullie om met maximale snelheid er door te kunnen en evt oponthoud door een voorligger te compenseren door dan een stukje harder dan +5 te rijden? Houdt Flitsmeister dan ook rekening met de verschillende segmenten waar de camera's staan op de langere trajecten (A2 bijv)? Want anders ben je door in een segment te hard te rijden alsnog de sjaak.

Waze zegt het wel maar op Android Auto is er geen voortgangsbalk voor trajectcontroles. Dit is er wél als je Waze op je telefoon gebruikt ipv Android Auto.

Dit vind ik ook echt heel slecht aan Waze dat ze het bij AA weglaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
xileS schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:46:
Is er nog geen optie bij iOS om een oudere versie van de app te installeren? Ik las hier dat een oudere Android apk versie nog prima werkt. Ik zelf heb dat (nog) niet geprobeerd, aangezien FM prima start dmv Tasker en ik de meeste pro features niet echt perse nodig heb. En daarnaast weet ik niet hoe lang dit nog mogelijk blijft.
Wat is prima als de crowd van een crowdsourced app is overgestapt/FM niet meer gebruikt?

De oude app werkt maar de meute gaat hier echt niet voor betalen. Dus er wordt veel minder gerapporteerd.
Ik heb daarom de v10 versie ook maar weer verwijderd. Gebruik alleen Waze nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:15
Jazco2nd schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:09:
[...]

De oude app werkt maar de meute gaat hier echt niet voor betalen. Dus er wordt veel minder gerapporteerd.
Wordt er nu al minder gerapporteerd naar jouw idee?
Dat is nl. ook mijn zorg als veel mensen FM de rug toekeren. Dan zouden ze daarmee hun graf hebben gegraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 09:11
Cranberry schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:57:
[...]

Wordt er nu al minder gerapporteerd naar jouw idee?
Dat is nl. ook mijn zorg als veel mensen FM de rug toekeren. Dan zouden ze daarmee hun graf hebben gegraven.
De statistiek is wat lastig. Als 90% van de gebruikers wegvallen zijn de laatste 10% misschien wel veel fanatieker en als jij een beetje oplet en/of de trajecten hebt waar er al 3000 voor je hebben gereden is die mobiele flitser toch wel gerapporteerd. Met andere woorden : hoeveel gebruikers zijn er nodig om 95% van de flitsers af te vangen?

Voor gevaar hoop ik dat die fabrikanten eens doorpakken. 20 jaar geleden zag ik al eens een BMW motorfiets met ABS die slecht wegdek opmerkte en dat via een netwerk doorgaf aan een auto (of andersom). Nooit meer wat van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:09:
[...]

Wat is prima als de crowd van een crowdsourced app is overgestapt/FM niet meer gebruikt?

Tot nu iig nog geen bekeuring ontvangen ;p. Meestal houdt ik mij ook wel aan de snelheid, maar een melding als er bv een traject is of als straks ook controle is bij 30 km per uur, is wel zo fijn.

Ik denk dat het wel mee valt hoeveel mensen het niet meer gebruiken. Een aantal gebruikers hier op Tweakers is denk ik niet representatief voor heel NL. Ik zelf rapporteer eigenlijk nooit en heb FM gewoon op achtergrond draaien voor het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
jnr24 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:31:
[...]

De statistiek is wat lastig. Als 90% van de gebruikers wegvallen zijn de laatste 10% misschien wel veel fanatieker en als jij een beetje oplet en/of de trajecten hebt waar er al 3000 voor je hebben gereden is die mobiele flitser toch wel gerapporteerd. Met andere woorden : hoeveel gebruikers zijn er nodig om 95% van de flitsers af te vangen?

Voor gevaar hoop ik dat die fabrikanten eens doorpakken. 20 jaar geleden zag ik al eens een BMW motorfiets met ABS die slecht wegdek opmerkte en dat via een netwerk doorgaf aan een auto (of andersom). Nooit meer wat van gehoord.
Het gaat niet alleen om daling van aantal gebruikers. Doordat er natuurlijk veel minder gebruikers zijn, heb je ook nog veel minder gebruikers op de rustigere momenten, denk savonds laat. En ook veel minder gebruikers op minder drukke wegen.

Je spreiding wordt zo wel heel dun al heb je 20% fanatieke gebruikers behouden..

Ik kies eieren voor mn geld. Dat ze hun eigen graf hebben gegraven staat voor mij wel vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:38
Ik gebruik FM sporadisch met vooral lange ritten, maar ik kwam er nu ook achter dat je een account moet hebben (geen idee hoe lang dat al moet), maar ben dus gaan zoeken, omdat ik ook een tijdje geleden vervelende meldingen kregen om pro te worden, maar die melding kreeg ik ook niet weg.

Ik ben aan de hand van dit topic maar over gegaan op Waze. Ik gebruikte eigenlijk altijd maps en dan soms i.c.m. FM, maar ik moet zeggen dat Waze best fijn is. Er zitten nog een paar kleine dingen in die ik zelf anders of verbeterd zou willen zien, maar de meldingen zijn al heel fijn en echt accuraat.

Het gemak ook om een melding te doen is heel fijn. In FM deed ik dit nooit, omdat ik de navigatie nooit gebruikte. In Waze is alles in 1, dus een melding doen is met 2 klikken gedaan.

Laten we hopen op steeds meer gebruikers in NL, want Waze is Europees gezien denk ik de grootste. Hoe meer mensen het gebruiken hoe sneller bepaalde dingen worden opgepakt, en hoe beter de app zal worden.

Bedankt voor alle tips hier.

Overigens kun je de Waze poppetjes en het muziek icoontje uit zetten in Waze. Dat maakt het een stuk overzichtelijker

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 15:52
Lieuwe15 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:19:
Ik ben terug gegaan naar 10.38.
Dan is dat vervelend poppetje wat telkens zwaait er niet meer en kun je in het midden groot de snelheid zien.
Wie dat rare icoontje op een logische plek voor een snelheidsaanduiding heeft verzonnen... |:( ik gebruikte Flitsmeister nog heel sporadisch, maar na dat kinderachtige debakel absoluut niet meer. Ik ben sinds dag en dauw een Waze gebruiker en de toename in gebruikers kan ik dan ook alleen maar toejuigen, de beschikbare informatie wordt beter.

Ik word dan zelf wel helemaal gestoord van bliepjes en co tijdens het rijden, dus alle geluiden staan standaard uit. Nu houd ik mij ook braaf aan de 'meeste' verkeersregels. Aan de interface stoor ik mij niet. De privé wagen heeft zelf een ingebouwde navigatie, maar ik gebruik toch liever Waze op een telefoon die in een goeie houder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D43m0n
Justin013 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:20:
[...]
de toename in gebruikers kan ik dan ook alleen maar toejuigen, de beschikbare informatie wordt beter.
Ik lees vaker hier dat de beschikbare informatie beter wordt in Waze, maar is dit een aanname of kunnen we dit ook ergens terugvinden? Dit is een vraag uit nieuwsgierigheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
D43m0n schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:34:
[...]

Ik lees vaker hier dat de beschikbare informatie beter wordt in Waze, maar is dit een aanname of kunnen we dit ook ergens terugvinden? Dit is een vraag uit nieuwsgierigheid
Ik kan wel zeggen dat ik er een rit op heb zitten van 1400km, en dat alle meldingen enorm accuraat zijn. Echt ieder stukje vuil op de weg, of stilstaande voertuigen worden gemeld.

Er zijn nog wel een paar punten. Zo wordt in het buitenland niet altijd aangegeven hoe hard je ergens mag, dus die data mist geregeld.

Daarnaast heb ik wel een paar keer een visuele melding gehad van een flitspaal, maar kreeg ik geen geluidsmelding. Geen idee waarom dat soms niet gebeurd.

Het lijkt er overigens ook op dat ik geen nieuwe vaste flitspalen kan melden. Ik ben er 1 tegen gekomen in die hele rit die er niet op stond. Echter kan ik enkel mobiele flitsers melden.

Naast dit zijn er nog wat kleine dingen/verbeterpuntjes, maar over het geheel genomen is het echt een fijne app. Je moet gewoon even een paar ritjes wennen als je van Google maps afkomt. Ik zou nu alleen al niet meer zonder Waze willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar77
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 08-03 11:05
Vraag, zijn er ook andere apps die met fm one apparaat werken. Weet dat dit apparaat officieel van Denemarken komt. Met een eigen app.(ook achter betaalmuur) maar zijn er ook andere apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wachten... schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:29:

Overigens kun je de Waze poppetjes en het muziek icoontje uit zetten in Waze. Dat maakt het een stuk overzichtelijker
Misschien handig voor hen om dat standaard te doen. Ik heb Waze gedownload en nadat ik een enorme kermis op mijn scherm zag, direct weer verwijderd.

Betaal nu voor TomTom. Flitsmeister was toch onbetrouwbaar met geluid geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
PWM schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:58:
[...]

Misschien handig voor hen om dat standaard te doen. Ik heb Waze gedownload en nadat ik een enorme kermis op mijn scherm zag, direct weer verwijderd.

Betaal nu voor TomTom. Flitsmeister was toch onbetrouwbaar met geluid geven.
Mee eens, maar zonde dat je niet even door de instellingen bent gegaan. Ik heb mezelf aangeleerd dat als je met een app veel kan (zoals Waze) dat je dan:
1 even de tijd moet nemen om er aan te wennen
2 door instellingen heen te lopen, om het naar jouw smaak te krijgen.

Door vele instellingen zitten er soms dingen in die je irritant kan vinden, echter kun je dit soort dingen nagenoeg altijd aanpassen/uitzetten.

Op andere momenten kan het namelijk weer handig zijn. Stel dat je in een bepaald land ziet dat er veel minder Waze gebruikers zijn, dat de kans dan bestaat dat er bepaalde dingen niet of slecht vermeld worden (minder community actief)

Als je er nog voor open staat, zou ik het zeker nog een kans geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 15-06-2024 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cabisy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-04 13:21
tritimee schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Ik liep hier ook steeds tegenaan, met meldingen op de telefoon dat het uitvoeren was mislukt of iets dergelijks. Nu las ik op Reddit dat dit vaker voorkwam en om dit te tackelen zou je de opdracht net iets anders kunnen inrichten. Bij mij werkt dit voor nu heel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqxbtu4NzmUV_f5-MNUAhQkbexA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVAi0a8jktUmLNOURJo6Ztq6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGoaSOdblR4KfGNY1SAUCTC_Zqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99NxC54F678J1ibHq6kHcVy8.jpg?f=fotoalbum_large

Volkswagen Tiguan R-line / OBD11 / www.dvbyte.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 20:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Jazco2nd schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:35:
[...]

Het gaat niet alleen om daling van aantal gebruikers. Doordat er natuurlijk veel minder gebruikers zijn, heb je ook nog veel minder gebruikers op de rustigere momenten, denk savonds laat. En ook veel minder gebruikers op minder drukke wegen.

Je spreiding wordt zo wel heel dun al heb je 20% fanatieke gebruikers behouden..

Ik kies eieren voor mn geld. Dat ze hun eigen graf hebben gegraven staat voor mij wel vast.
Hoe weet je dat er 'natuurlijk veel minder' gebruikers zijn? En dan zodanig dat FM niet meer goed zou dekken.

Ik denk zelf dat dat wel meevalt. Ik was bijvoorbeeld de enige onder mijn directe collega's die niet 'allang Pro gebruikte', dus groep heb je ook.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
Dit topic gaat over alternatieven voor FM en niet hoe FM werkt. Waarom blijven we niet on-topic??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36
turkeyhakan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:14:
Dit topic gaat over alternatieven voor FM en niet hoe FM werkt. Waarom blijven we niet on-topic??
Dat is denk ik hoe goede techneuten werken: je probeert een oplossing voor een probleem van iemand te vinden, in plaats van de directe vraag te beantwoorden.

Stel dat iemand hier een magische instelling voor Flitsmeister zou hebben om toch zoals voorheen weer verder te gaan met Flitsmeister, dan denk ik dat velen - ook de TS - daar blij mee zouden zijn.
Of als er geen acceptabel alternatief is, hoe kan je Flitsmeister dan wel blijven gebruiken?

Ik snap dat je veel liever hoort "download de app $FMAlternative en alles werkt weer!", maar als zo'n antwoord er niet is, is het toch goed als er naar het probleem van TS gekeken wordt i.p.v. enkel de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-05 10:20
Oude FM versie (11.8, Android) lijkt hier niet echt meer te werken. Meldt alleen nog trajectcontroles en wegwerkzaamheden, terwijl een telefoon ernaast met een up to date FM wel alles meldt.

Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28

hneel

denkt er het zijne van

Over Waze: ik weet nu dat deze alleen werkt als hij aktief is met een navigatie-route.

Maar als je nu een willekeurige bestemming invoert, ook al rij je een andere kant op, dan berekent hij toch alsnog een route waarlangs je op dat moment rijdt, en zou het toch ook moeten werken?

Ik twijfel namelijk over de optie om een 2e (oude) telefoon mee te nemen voor waze, en dan op mijn 1e telefoon gewoon lekker Google Maps te blijven gebruiken, aangezien ik die toch echt veel fijner vind werken.
Maar dan wil ik natuurlijk niet elke keer de route op beide telefoons invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D43m0n
Dat klopt, Waze meldt alleen actief als er een routebegeleiding is ingesteld. Maar bij de voor mij bekende routes hoef ik echt gesproken aanwijzingen hebben welke afslag op de rotonde ik moet nemen.

Ik begrijp niet wat je wil bereiken met een willekeurige bestemming invoeren en de andere kant op rijden. Op de dan berekende route naar je willekeurige bestemming krijg je vast ook verkeersmeldingen te horen maar ik vraag me af hoe lang jij “draai om”, “keer om” vol houdt?

Als je overweegt om een 2e (oude) telefoon mee te nemen, dan denk ik dat je beter af bent met een abonnement op FM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franckey
Als Waze slim is, dan springen ze in het gat dat FM laat vallen en implementeren ze de FM features die Waze nog niet heeft.

Vreemd dat er momenteel geen goede alternatieven zijn, zou FM marktonderzoek gedaan hebben en daardoor bedacht hebben dat ze best alles achter een abonnement kunnen stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRdrmGJFSrZIkG8dq1fnuutTUQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rk7BD6dwLJuLJMZ87l9HkpXw.jpg?f=fotoalbum_large

Is Android Auto/Apple toch weer terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
HerZon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:14:
[Afbeelding]

Als ze slim zijn wel, echter hou ik zelf niet van dit soort praktijken, door even te testen hoe ver je kan gaan bij je gebruikers/klanten.

Ik houd het dus lekker bij Waze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
HerZon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:14:
[Afbeelding]

Ik snap je post niet… het is al een paar maanden geleden achter het PRO abonnement gestopt?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
LAD93 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:36:
[...]

Ik snap je post niet… het is al een paar maanden geleden achter het PRO abonnement gestopt?
Ik dacht / was in de veronderstelling dat het nog even achter de duurste versie was gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
HerZon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:42:
[...]

Ik dacht / was in de veronderstelling dat het nog even achter de duurste versie was gezet.
Ah op die manier - nee, volgens mij is het altijd achter PRO gezet.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:26

-CJ

Not remastered

D43m0n schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:44:
Dat klopt, Waze meldt alleen actief als er een routebegeleiding is ingesteld. Maar bij de voor mij bekende routes hoef ik echt gesproken aanwijzingen hebben welke afslag op de rotonde ik moet nemen.

Ik begrijp niet wat je wil bereiken met een willekeurige bestemming invoeren en de andere kant op rijden. Op de dan berekende route naar je willekeurige bestemming krijg je vast ook verkeersmeldingen te horen maar ik vraag me af hoe lang jij “draai om”, “keer om” vol houdt?

Als je overweegt om een 2e (oude) telefoon mee te nemen, dan denk ik dat je beter af bent met een abonnement op FM.
Je kunt de gesproken routebegeleiding gewoon uitzetten, er worden dan alleen files, flitsers en andere obstakels gemeld.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 22:45
Ik heb sindskort een auto met Android Auto. En Flitsmeister werkt gewoon. Nee niet op Android Auto, maar ik start de Flitsmeister app gewoon op mijn telefoon, sluit telefoon aan op auto voor muziek en navigatie. En Flitsmeister werkt gewoon over de speakers van de auto.

Is voldoende voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Laatst online: 01-05 14:31

charlie7

pr0

Tijdje Waze aan de tand gevoeld maar vond het niks.
Toch maar gekozen voor FM Pro.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
charlie7 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:44:
Tijdje Waze aan de tand gevoeld maar vond het niks.
Toch maar gekozen voor FM Pro.
Kun je ook uitleggen wat je niet fijn vond? Enkel vermelden dat je het niks vond, daar heeft niemand wat aan 😊, anders hadden we net zo goed een poll kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charlie7

charlie7

pr0

Wachten... schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:46:
[...]

Kun je ook uitleggen wat je niet fijn vond? Enkel vermelden dat je het niks vond, daar heeft niemand wat aan 😊, anders hadden we net zo goed een poll kunnen houden.
Voornamelijk dat je alleen flitsmeldingen krijgt wanneer je navigeert. FM start op zodra ik Carplay connect en ook als ik geen route in geef krijg ik de meldingen.

Ook woon ik praktisch naast een traject controle, hier ga ik bijna dagelijks over heen. Dan is FM ook fijn met het weergeven van je gemiddelde snelheid.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:56
hneel schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:23:
Over Waze: ik weet nu dat deze alleen werkt als hij aktief is met een navigatie-route.
Hmm vreemd, zal er eens op opletten, maar ik weet 100% (okay 99% nu..) dat Waze mij heeft gewezen op permanente flitspalen zonder dat navigatie aan stond.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 03-05 17:08
hneel schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:23:

Maar als je nu een willekeurige bestemming invoert, ook al rij je een andere kant op, dan berekent hij toch alsnog een route waarlangs je op dat moment rijdt, en zou het toch ook moeten werken?

Ik twijfel namelijk over de optie om een 2e (oude) telefoon mee te nemen voor waze, en dan op mijn 1e telefoon gewoon lekker Google Maps te blijven gebruiken, aangezien ik die toch echt veel fijner vind werken.
Maar dan wil ik natuurlijk niet elke keer de route op beide telefoons invoeren.
Ik zet de navigatie gewoon altijd aan van Waze, ook naar m'n werk, een route die ik al jaren gebruik.
Niet omdat ik de weg niet weet maar juist voor flitsers en eventuele file's.
Kleine moeite, kan ook met stem ingesteld worden.
En dan werken de flitsmeldingen dus prima.

Ik vind Waze fijner dan Maps, gebruik een Iphone, maar dat is vast persoonlijk.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
charlie7 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:47:
[...]

Voornamelijk dat je alleen flitsmeldingen krijgt wanneer je navigeert. FM start op zodra ik Carplay connect en ook als ik geen route in geef krijg ik de meldingen.

Ook woon ik praktisch naast een traject controle, hier ga ik bijna dagelijks over heen. Dan is FM ook fijn met het weergeven van je gemiddelde snelheid.
Bedankt voor je opheldering. Al klopt volgens mij het eerste niet (correct me if I am wrong), Waze geeft volgens mij wel meldingen als je niet navigeert. Ik denk overigens voor het tweede "probleem" de meeste tweakers zelf wel iets van een routine instellen. Ik heb een Tasker routine lopen zodra ik connect met mijn android auto. Dat werkt perfect en ga ik zelf ik ieder geval geen maandelijks bedrag voor betalen.

Je derde punt heb ik meer mensen over gelezen inderdaad. Dan komt echt wel vaker (terecht) de reactie naar boven wat de toegevoegde waarde is van een gemiddelde snelheid zien. Ik denk dat iedere AA of AC auto ook adaptive cruise control heeft vandaag de dag. Deze instellen op een paar KM boven de gevraagde snelheid, en je hoeft er niet meer naar om te kijken.

Ik zeg dit puur even voor andere mensen die door dit forum heen scrollen, en dat ze weten dat dit niet perse "problemen" zijn. Als jij FM fijner vindt, dan gewoon lekker gebruiken toch 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charlie7

charlie7

pr0

Wachten... schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:02:
[...]

Bedankt voor je opheldering. Al klopt volgens mij het eerste niet (correct me if I am wrong), Waze geeft volgens mij wel meldingen als je niet navigeert.
Je ziet in beeld inderdaad het verkeersbordje met de snelheid daarop, rood worden. Maar een geluidsmelding krijg je niet. (Ik kijk eigenlijk niet naar mijn display, ogen op de weg..) Nog extra voor gezocht in de instellingen maar krijg het echt alleen wanneer je een route aanzet.

Voor het navigeren an sich is het mij om het even wat ik gebruik, FM, Waze of GM.

[ Voor 4% gewijzigd door charlie7 op 19-06-2024 10:28 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste