Alternatieven voor Flitsmeister

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:01
Koekhapperrr schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:14:
Oude FM versie (11.8, Android) lijkt hier niet echt meer te werken. Meldt alleen nog trajectcontroles en wegwerkzaamheden, terwijl een telefoon ernaast met een up to date FM wel alles meldt.

Helaas.
Werkt hier nog wel prima _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjvd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 15:36
Hier ook oude FM 10.38 versie geïnstalleerd (met auto update uit) , werkt nog zoals vanouds... incl AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:45
charlie7 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:27:
[...]

Je ziet in beeld inderdaad het verkeersbordje met de snelheid daarop, rood worden. Maar een geluidsmelding krijg je niet. (Ik kijk eigenlijk niet naar mijn display, ogen op de weg..) Nog extra voor gezocht in de instellingen maar krijg het echt alleen wanneer je een route aanzet.

Voor het navigeren an sich is het mij om het even wat ik gebruik, FM, Waze of GM.
Hier op IOS krijg ik gewoon meldingen van mobiele flitsers en ik dacht dat ik laatst er ook 1 kreeg van een vast flitspaal ergens in amsterdam. Gebruik de navigatie niet en heb hem gewoon draaien op de achtergrond. Misschien weer een verschil tussen IOS/Android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 18:02
jordy5 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:19:
[...]

Hier op IOS krijg ik gewoon meldingen van mobiele flitsers en ik dacht dat ik laatst er ook 1 kreeg van een vast flitspaal ergens in amsterdam. Gebruik de navigatie niet en heb hem gewoon draaien op de achtergrond. Misschien weer een verschil tussen IOS/Android?
Afgelopen week gaf Waze Carplay ook bij mij een melding van een 'Gevaarlijke situatie' (tak op de weg) zonder dat een route actief was (Waze op achtergrond en Spotify actief). Een half uur eerder was er overigens nog wel een route actief.
Verder nog geen andere meldingen gehad deze week, dus hoe betrouwbaar dit is is voor mij nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:08

charlie7

pr0

jordy5 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:19:
[...]

Raar, ik gebruik ook IOS.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
turkeyhakan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:14:
Dit topic gaat over alternatieven voor FM en niet hoe FM werkt. Waarom blijven we niet on-topic??
Nogmaals, dit topic gaat toch over alternatieven ? Waarom worden er nog steeds FM berichten gedeeld?

[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 25-06-2024 13:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
turkeyhakan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Nogmaals, dit topic gaat toch over alternatieven ? Waarom worden er nog steeds FM berichten gedeeld?
Omdat als je oplossingen voor de gaten binnen FM kan delen je wellicht geen alternatief nodig hebt ;) Daarnaast kun je het niet goed over alternatieven hebben als niet helemaal duidelijk is wat FM wel en niet kan.

Dat lijkt mij allemaal geen probleem. En je kunt die postings uiteraard overslaan en alleen ingaan op die alternatieven.

[ Voor 4% gewijzigd door Roenie op 25-06-2024 16:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:26
turkeyhakan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Ik heb een antwoord op die vraag gegeven (vanaalten in "Alternatieven voor Flitsmeister"), waarom was dat antwoord niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-05 11:57
Poulske schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:41:
[...]

Vandaag CamSam Plus geprobeerd maar kan er nog niet aan wennen. Als er een melding komt, hoor ik alleen een piep geluid, hij vertelt niet wat er aan de hand is, flitspaal, trajectcontrole etc. Ook lijkt de GPS minder gevoelig dan op FM, ik reed over een snelwegviaduct en op de onderliggende weg staat een paar 100m verder een vaste flitspaal, dus begon ie al te piepen. Ik rijd dagelijks over dat viaduct en met FM nooit last van gehad.
Ik ben ook geswitched naar CamSam Plus moet zeggen ben er best over te spreken.

Als je wil gewaarschuwd worden wat er komt met stem, ga je naar Instellingen -> Geluid -> Waarschuwingen met Stem

Heb inderdaad wel dat hij waarschuwt voor alles wat in de directe omgeving ligt, dus ook de camera's bij elke afslag ook al neem je die niet.

Maar goed ik ben er verder wel over te spreken en hoe meer mensen het gebruiken hoe actueler het wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Is er een goede auto start app voor Android v13?
Ik wil dat mijn OnePlus Nord 2 automatisch FM laat starten wanneer ik mijn auto in stap en bluetooth dus actief wordt. Geen zin om daar 3 eu p/m voor te moeten betalen. Maar mis het wel héél erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:06
Allewijn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:05:
Is er een goede auto start app voor Android v13?
Ik wil dat mijn OnePlus Nord 2 automatisch FM laat starten wanneer ik mijn auto in stap en bluetooth dus actief wordt. Geen zin om daar 3 eu p/m voor te moeten betalen. Maar mis het wel héél erg.
Tasker en macrodroid kunnen dat. Je moet alleen wel een extra plugin installeren, want er zijn wat dingen gewijzigd in Android

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Bedankt voor de reactie. Macrodroid als eerste geprobeerd (want die is gratis) maar krijg het niet werkend.
Welke plugin? En geldt dat ook voor Tasker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Allewijn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:33:
Bedankt voor de reactie. Macrodroid als eerste geprobeerd (want die is gratis) maar krijg het niet werkend.
Welke plugin? En geldt dat ook voor Tasker?
Dat geeft hij zelf aan als je iets met bluetooth of wifi wilt instellen. Dan linkt hij naar een pagina.

Macrodroid heeft een soort community waar je allerlei templates uit kan halen. Als je er niet uit komt met Macrodroid, dan zou ik tasker niet aanraden, want dit is minder logisch/makkelijk dan Macrodroid is mijn ervaring.

Voor beide heb je een extra plugin nodig, daar kom je niet omheen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wachten... op 28-06-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Wachten... schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Dat geeft hij zelf aan als je iets met bluetooth of wifi wilt instellen. Dan linkt hij naar een pagina.

Macrodroid heeft een soort community waar je allerlei templates uit kan halen. Als je er niet uit komt met Macrodroid, dan zou ik tasker niet aanraden, want dit is minder logisch/makkelijk dan Macrodroid is mijn ervaring.

Bedankt!
Macrodroid weer geïnstalleerd en macro ingesteld.
Werkt helaas, net als vorige keer, nog niet en er werd ook niet gevraagd om een plugin te installeren.
Kan je me vertellen welke plugin ik moet installeren om dit werkend te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmH8nAdjjE7Ggpb_KamuGIC8zoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RA2vZvm7S1EtojTUEmcbfUN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:21
Allewijn schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:05:
[...]

Bedankt!
Macrodroid weer geïnstalleerd en macro ingesteld.
Werkt helaas, net als vorige keer, nog niet en er werd ook niet gevraagd om een plugin te installeren.
Kan je me vertellen welke plugin ik moet installeren om dit werkend te krijgen?

[Afbeelding]
Dit is de helper:
http://www.macrodroidforu.../macrodroid-helper-apk.1/

Ik betwijfel alleen of dat het gaat oplossen, heb je alle rechten toegekend? Als je het handmatig triggert, werkt het dan wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Hoppa. Werkend! Zonder verdere plugins op Android 13.

Alle machtigingen mbt batterij en achtergrond juist gezet. En macro iets uitgebreider gemaakt.
Nu start FM keurig als ik in auto stap. En geluid FM weer netjes over speakers via hsp profiel etc.

Nog even finetunen. Want sluiten FM na uitstappen (verbreken bt) werkt nog niet. Macrodroid schijnt alleen apps te kunnen sluiten op geroote toestellen?...
Voor nu gaat FM na 5min gelukkig sowieso wel uit. Want dat kan nog ingesteld worden in de FM app zelf. Totdat óók dat ineens bij betaalde pro moet horen natuurlijk...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4CFdPsyScY6iyX1LXGnbbIBbQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rALeeO3B5fozz36iNAUcV81J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Allewijn op 28-06-2024 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Allewijn schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:54:

Nog even finetunen. Want sluiten FM na uitstappen (verbreken bt) werkt nog niet. Macrodroid schijnt alleen apps te kunnen sluiten op geroote toestellen?...
Voor nu gaat FM na 5min gelukkig sowieso wel uit. Want dat kan nog ingesteld worden in de FM app zelf. Totdat óók dat ineens bij betaalde pro moet horen natuurlijk...
xileS in "Alternatieven voor Flitsmeister" met Tasker werkt het hier iig wel op android 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-04 01:31
Allewijn schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:54:
Hoppa. Werkend! Zonder verdere plugins op Android 13.
...
Top, bedankt voor de tip! 👍 Hiervoor had ik naar Automate en Tasker gekeken, maar Macrodroid vind ik de beste. Werkt heel eenvoudig en ziet er ook nog mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://mautic.flitsmeister.nl/media/images/13-1.png

Afbeeldingslocatie: https://mautic.flitsmeister.nl/media/images/18-1.png

Afbeeldingslocatie: https://mautic.flitsmeister.nl/media/images/19-1.png

Uit de cijfers valt nog niet duidelijk te zien dat veel zijn overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:31

elsinga

=8-)

Ik rij ook nog steeds met FM (standje geen geluid) naast Waze, heeft mijn telefoon ook wat te doen naast Waze via Android Auto projecteren. ;) Ik meld alleen niets meer op FM, dus alleen mijn kilometers tellen mee.

Ik merk dat Waze vrijwel dezelfde meldingen geeft als FM. Dus in het kader van alternatief is dat een goede. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-04 16:06
Heeft iemand hier de oude FM app draaien met een vorige versie APK? Die nog prima Android Auto heeft? Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:15

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb het hier afgelopen weekend er op gezet ivm een ritje naar België. De trajectcontroles en vaste palen werden allemaal goed herkend. Ik kreeg alleen geen geluid/ Geen idee waarom. Misschien was mijn telefoon gekoppeld aan de bluetooth van de radio en die stond alvast op stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvd
  • Laatst online: 12-05 15:36
SherlockHolmes schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:41:
Heeft iemand hier de oude FM app draaien met een vorige versie APK? Die nog prima Android Auto heeft? Dank
Jawel, hier v10.38 nog goed draaiend (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:43
Met waze naar Dordogne; prima app voor de carplay in auto. Fm niet gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
hneel schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:30:
Ik heb het hier afgelopen weekend er op gezet ivm een ritje naar België. De trajectcontroles en vaste palen werden allemaal goed herkend. Ik kreeg alleen geen geluid/ Geen idee waarom. Misschien was mijn telefoon gekoppeld aan de bluetooth van de radio en die stond alvast op stil.
Je kunt in de instellingen van Flitsmeister instellen welk geluidskanaal er gebruikt dient te worden, of speaker ondanks BT connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

xileS schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uit de cijfers valt nog niet duidelijk te zien dat veel zijn overgestapt.
Je hebt ook wel een hele kleine sample size met alleen de afgelopen paar maanden, je zou dat over de afgelopen jaren in beeld moeten brengen om er echt iets over te zeggen.

Maar ze hebben toch t.o.v. 2 maanden geleden wel flink ingeleverd, de vraag is hoe seizoensgebonden die statistieken zijn en of ze ook daadwerkelijk minder hebben gedaan dan een geëxtrapoleerd patroon van voorgaande jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:39
Ik heb zelf inmiddels een automation gemaakt op mijn iphone. Zodra ik een bluetooth verbinding opzet met m'n auto of motor start flitsmeister vanzelf op de voorgrond op. Ik moet alleen nog in de gaten houden dat flitsmeister zichzelf na een tijdje vanzelf afsluit als ik stil sta.

Andere apps werken in mijn ervaring een heel stuk minder. Ik heb persoonlijk liever wel een andere app. Volgens mij is het wachten tot een andere app deze taak oppakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:07
Ik gebruik nu een tijdje waze. Werkt goed, erg actuele meldingen, maar voor navigatie heb ik nu 2 keer gehad dat hij een wegafsluiting niet in het systeem had, waardoor ik opeens moest omrijden. Bij google maps heb ik dat nooit. Eigenlijk wil ik daarom weer terug naar google maps, maar dan zou ik waze steeds apart in moeten stellen voor flitser meldingen. Wellicht toch maar een oude apk van FM installeren samen met GMaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ynze_162 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:05:
Ik gebruik nu een tijdje waze. Werkt goed, erg actuele meldingen, maar voor navigatie heb ik nu 2 keer gehad dat hij een wegafsluiting niet in het systeem had, waardoor ik opeens moest omrijden. Bij google maps heb ik dat nooit. Eigenlijk wil ik daarom weer terug naar google maps, maar dan zou ik waze steeds apart in moeten stellen voor flitser meldingen. Wellicht toch maar een oude apk van FM installeren samen met GMaps.
Heb je ze zelf wel aangegeven voor andere gebruikers 😊? Ik ben van mening dat hoe meer mensen het gebruiken, hoe beter het wordt.

Ik herken wel wat kleine issues, maar alles liever dan FM met de praktijken die ze door voeren. Verder vind ik het grootste voordeel van Waze dat de navigatie vele malen fijner is dan die van FM, daar had ik altijd nog maps bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
Wachten... schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:30:
[...]
Heb je ze zelf wel aangegeven voor andere gebruikers 😊? Ik ben van mening dat hoe meer mensen het gebruiken, hoe beter het wordt.
In beide gevallen moest ik gelijk een andere weg op, ik zou dan dus de verkeerde weg rapporteren als gesloten. Dat brengt me bij GM, waarbij je volgens mij helemaal geen meldingen kan doen voor afsluitingen, omdat het daar zelf door het systeem geleerd wordt (geen autos = gesloten, waarschijnlijk). Ik weet niet 100% zeker of het zo werkt, maar lijkt me aannemelijk. Waze doet dát in ieder geval slecht/niet bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:31

elsinga

=8-)

dutchgio schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:21:
[...]

Je kunt in de instellingen van Flitsmeister instellen welk geluidskanaal er gebruikt dient te worden, of speaker ondanks BT connectie.
Klopt. En door die op HSP te zetten had ik ineens ook weer audio meldingen in Waze. Kennelijk hield AD2P het Bluetooth kanaal continu bezet.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:24
Weet iemand of je bij Waze de flitsmeldingen wat prominenter kan laten horen? FM was toch altijd wel ontzettend duidelijk, met ook de geldende snelheid er bij noemend. Ik had laatst toch een flitser over het hoofd gezien. Zowel mijn bijrijder als ikzelf hadden ook niets via Waze gehoord..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ynze_162
Misschien nog een tip voor oude apk gebruikers van flitsmeister: als je auto updates alleen voor flitsmeister uit wil zetten, sign dan het apk bestandje met apk-signer. De play store kan hem dan niet meer updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-05 12:02
Ik zou Radarbot ook aanraadden, lijkt op het eerste oog een prima alternatief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
GoogleMaps 😊

Als dit fatsoenlijk gaat werken; zou dat wel echt een schot in de roos zijn!

https://www.iphoned.nl/nieuws/google-maps-functie-waze/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:41

Timple

tyfoon_2 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:45:
[...]

Goed idee! Dacht hetzelfde. Zou je aub ook de volledige automation kunnen delen incl. het herkennen van de Bluetooth? Dank!
Misschien zelfs een blueprint van maken 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sircampalot
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05 12:12
Ik gebruik TomTom Go.
Deze kost 20,- per jaar (tov 60 bij FM).

Je krijgt hiervoor flitsmeldingen, fileinformatie en gemiddelde snelheid in traject controle.
Bovendien is de aanduiding voor actuele max snelheid behoorlijk accuraat.

Oja, er zit ook nog imho goede navigatie in.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007

Timple

Ook met automatisch opstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:14
sircampalot schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:54:
Ik gebruik TomTom Go.

Je krijgt hiervoor flitsmeldingen, fileinformatie en gemiddelde snelheid in traject controle.

Ook van TomTom: AmiGO.
Extra info voor EV-rijders, kostenloos, zelfde basisfuncties, autostart obv bluetooth-verbinding, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfred Spijker op 20-07-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D43m0n
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:58
Ik gebruik TomTom Go.

Alfred Spijker schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:50:
[...]

Ook van TomTom: AmiGO.
Extra info voor EV-rijders, kostenloos, zelfde basisfuncties, autostart obv bluetooth-verbinding, etc.
Voor zover ik begrepen heb moet je bij beide apps van TomTom wel een reisdoel instellen om die meldingen ook te krijgen? Als je bij die apps geen reisdoel instelt, dan krijg je volgens mij geen gesproken aanwijzingen over flitsmeldingen, trajectcontrole enz.?

Bij Waze moet ik ook een reisdoel instellen om meldingen te horen van flitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik gebruik TomTom Go.

Tom Tom Go is ook regelmatig gratis te krijgen. Op pepper komt meestal de actie wel langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sircampalot
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05 12:12
Timple schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:11:
Ook met automatisch opstarten?
Nooit geprobeerd.

Misschien kan dat, en anders mogelijk via shortcuts

[ Voor 14% gewijzigd door sircampalot op 20-07-2024 17:14 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Ik gebruik TomTom Go.

Ook regelmatig bij iBood in de aanbieding voor een euro of minder (alleen voor nieuwe accounts)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 08:48
Ynze_162 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:55:
Misschien nog een tip voor oude apk gebruikers van flitsmeister: als je auto updates alleen voor flitsmeister uit wil zetten, sign dan het apk bestandje met apk-signer. De play store kan hem dan niet meer updaten.
Hier was ik juist naar opzoek. Ik heb nu de Apk van Flitsmeister 12.1 geïnstalleerd. Naar mijn weten had ik bij deze versie al wel de Pro melding in beeld, maar kreeg nog alle meldingen via AA binnen. Ga het morgen testen. Maar heb geen ervaring met apk-signer. Heb de app geïnstalleerd, maar is me niet duidelijk hoe ik deze moet gebruiken. Kun je me iets op weg helpen? Heb net geprobeerd door, "Sign a live app" te doen en Flitsmeister te selecteren, maar er staat nog steeds een update klaar in de store.

[ Voor 8% gewijzigd door Monda op 20-07-2024 23:22 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynze_162
Monda schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:20:
[...]

Hier was ik juist naar opzoek. Ik heb nu de Apk van Flitsmeister 12.1 geïnstalleerd. Naar mijn weten had ik bij deze versie al wel de Pro melding in beeld, maar kreeg nog alle meldingen via AA binnen. Ga het morgen testen. Maar heb geen ervaring met apk-signer. Heb de app geïnstalleerd, maar is me niet duidelijk hoe ik deze moet gebruiken. Kun je me iets op weg helpen? Heb net geprobeerd door, "Sign a live app" te doen en Flitsmeister te selecteren, maar er staat nog steeds een update klaar in de store.
Volgens mij heb ik een apk bestand gesigned, en die geïnstalleerd (sign a file). Wellicht werkt live sign ook. De update staat ook klaar bij mij, maar als je hem daadwerkelijk probeert te updaten weigert hij, als het goed gegaan is. Wat gebeurt er als je hem probeert te updaten via de playstore?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

De anwb flitsers website net voor vertrek even checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:33

aex351

I am the one

wienesroa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:40:
GoogleMaps 😊

Mee eens. Waze vind ik oke, echter mijn ervaring is dat Google Maps beter is. En voor extra verkeersinformatie gebruikte ik Flitsmeister (op de achtergrond). Zodra deze functionaliteit naar Google Maps komt zie ik geen reden om nog Flitsmeister te gebruiken.

Wel interessant dat dit eerst naar iOS / CarPlay lijkt te komen. Op Android is het al beschikbaar in Google Maps. Ik ben benieuwd of dit ook in Android Auto geactiveerd is, eerder was me nog niets opgevallen.

In elk geval wordt heel Flitsmeister zo buitenspel gezet.

[ Voor 22% gewijzigd door aex351 op 21-07-2024 01:10 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
aex351 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 00:53:
[...]

Mee eens. Waze vind ik oke, echter mijn ervaring is dat Google Maps beter is. En voor extra verkeersinformatie gebruikte ik Flitsmeister (op de achtergrond). Zodra deze functionaliteit naar Google Maps komt zie ik geen reden om nog Flitsmeister te gebruiken.

Wel interessant dat dit eerst naar iOS / CarPlay lijkt te komen. Op Android is het al beschikbaar in Google Maps. Ik ben benieuwd of dit ook in Android Auto geactiveerd is, eerder was me nog niets opgevallen.

Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Ik ben het (nog) niet tegen gekomen, maar zodra de Waze opties in maps zitten, dan gebruik ik liever maps.

Ondanks dat ik Waze best wel fijn vind, en nu primair gebruik, zou ik toch liever maps gebruiken zodra deze dezelde functies hebben. Het werkt op alle fronten net wat sneller/stabieler.

Welke opties zouden jullie graag nog in maps zien trouwens die wel in Waze zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door Wachten... op 21-07-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:26
aex351 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 00:53:
[...]

Hopelijk dat dit (Google Maps die aantrekkelijker wordt) voor Apple een reden wordt om dit ook in Apple Maps te implementeren. Ben toch niet zo'n fan van in het Google systeem te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 08:48
Ynze_162 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 00:03:
[...]

Volgens mij heb ik een apk bestand gesigned, en die geïnstalleerd (sign a file). Wellicht werkt live sign ook. De update staat ook klaar bij mij, maar als je hem daadwerkelijk probeert te updaten weigert hij, als het goed gegaan is. Wat gebeurt er als je hem probeert te updaten via de playstore?
Edit: Ik heb een 11.8 apk versie gevonden. Signen lukt dan wel. Vervolgens die signed versie geïnstalleerd, maar kan de app nog steeds updaten... (Het was wel weer een pakketinstallatie).

Het is gelukt. De update wordt gedownload, maar niet geïnstalleerd. Dankjewel!

Update: AA herkent FM helaas nieten is niet zichtbaar in het menu. Ik krijg echter wel meldingen door als ik FM aanzet op m'n mobiel. Anderen die het wel voor elkaar gekregen hebben om een oudere versie van FM werkende te krijgen binnen AA?

Update 2:

Ik krijg helaas niet alle meldingen door. Wel de trajectcontrole, maar een aantal flitspalen werden niet doorgegeven...

Update 3:

FM eraf geflikkerd. Gaat allemaal niet werken op deze manier. Waze geïnstalleerd en de komende weken kijken hoe dat bevalt.

[ Voor 84% gewijzigd door Monda op 24-07-2024 10:33 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gebruik de gratis versie van Flitsmeister icm TomTomGo app.
FM geeft de flitsers aan en als die er een mist geeft TT het aan. Bij TT moet je wel een route instellen wil hij de flitsers aangeven. Mijn ervaring is dat die ze beter aangeeft op die manier. FM geeft ook gewoon de flitsers aan in de stad bij verkeerslichten.
Via een routine, zoals hier eerder vermeld, start FM op en sluit automatisch na verbreken Bluetooth verbinding. Geluid wel via hsp profiel. Tot nu toe werkt het nog steeds redelijk.
Zelf ook wat meer de snelheid in de gaten houden. Toegeven, het gaat makkelijker via het head up display de snelheid in de gaten houden.

Google maps geen voorstander van door die ellenlange aanwijzingen die ze geven.
Dan heb ik wel die jaarlijke €20 voor over voor TT. Die doet wat het moet doen, zal ook wel zijn tekortkomingen hebben maar in mijn geval voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door Sepp14 op 25-07-2024 07:22 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Gisteren ruim 1000 km door Frankrijk, België een klein stukje NL. Maar Google maps heeft nog geen flitsers aan. Hopelijk verbeterd dat nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
wienesroa schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:25:
Gisteren ruim 1000 km door Frankrijk, België een klein stukje NL. Maar Google maps heeft nog geen flitsers aan. Hopelijk verbeterd dat nog
Ik ben het helaas ook nog niet tegen gekomen. Hopelijk komt het snel hier uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D43m0n
wienesroa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:40:
GoogleMaps 😊

Ik heb deze functie de afgelopen week herhaaldelijk wel en niet gezien. Daar waar FM nog melding maakt van een flitspaal, deed Google Maps dat niet.

Het afwisselend bruikbaar hebben van die functie zal adoptie door gebruikers vertragen lijkt mij. Een verwachtbaar gevolg is dat meldingen die daarmee gemaakt (hadden) kunnen worden als onbetrouwbaar worden gezien door Google zelf of door de gebruikers. En ik vraag me af of iedere gebruiker van Google Maps ook weet wat daarmee gedaan kan worden, zonder duidelijke toelichting dat dit nieuw is wordt het waarschijnlijk minder snel opgepakt door gebruikers. En ik vraag me af of Google op verzoek van (lokale) overheden gemaakte meldingen onderdrukt op de begeleiding. Ik denk dat deze functionaliteit van Google Maps nog een lange weg te gaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Op dit moment is voor mij Waze echt superieur, betere omleidingen, veel accurater in voorspelling van aankomsttijd, duidelijker vertrektijd plannen en onderweg meldingen over gestopte auto's, flitsers etc.

Lopend in een stad is Maps veruit de beste maar zodra ik een iets langere afstand moet rijden dan zet ik altijd Waze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Wat mij in google maps via csrplay ook opvalt, is de zoom functie als je in de buurt oid wilt zoeken.
Hij gaat daarna niet meer naar de auto zoom terug. Pas als ik iets in instellingen aan/uit vink, gaat hij weer terug naar zijn auto zoom kaart. Of mis ik een knopje die slecht kijken 😜

Wat ook werkt is het overzicht in carplay laden, waar ik links maps kan zien en recht drie velden, een aanwijzing, Spotify en agenda oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levaro
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-12-2024
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 25-07-2024 12:55 . Reden: Of je leest de TS :> ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:54
Levaro schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:20:
Of je houdt jezelf gewoon aan de verkeers en snelheidsregels, dan heb je FM helemaal niet nodig.
Dit slaat nergens op. Flitsmeister (en de alternatieven) bieden gewoon handige informatie:

- Voertuigen aan de weg, even opletten
- Troep op de weg, even opletten
- Slecht wegdek, even snelheid minderen
- Ambulance dichtbij, even opletten

En inderdaad ook de flitsers. Maar ookal hou je je aan de snelheid, even iemand inhalen precies bij een flitser is wel heel lullig natuurlijk. Ik heb zelf een keer een boete gehad omdat ik een trekker inhaalde precies bij een vaste flitspaal... Tjsa stom natuurlijk maar met FM aan had ik hier even achter gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 17:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Of je houdt jezelf gewoon aan de verkeers en snelheidsregels, dan heb je FM helemaal niet nodig.
U komt duidelijk niet vaak in België :+

Maar ja, dat is een beetje de eeuwige discussie natuurlijk. Uit mijn leven gegrepen: een keertje had ik van FM de melding gehad van een flitser 60 km/u op een 80 weg. Klopte ook nog, was een stuk van een paar honderd meter 60 km/u kennelijk. Had ik even gemist. Bleek ook niet zo heel gek, het bord was scheefgezakt en hing half achter een boomtak (zag ik op de terugweg).

Tuurlijk, kun je allemaal bezwaar tegen aantekenen als je de boete binnen krijgt en zo, maar is gedoe.

Maar meldingen van hulpdiensten en stilstaand voertuig vind ik ook wel handig. Niet dat ik ze anders niet zou zien, maar je bent er net even alerter op.

Verder rij ik eigenlijk zelden te hard, dus heb ook vrijwel nooit boetes, maar toch kan ook FM dan handig zijn.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-05 14:00
Ook hier een blije TomTom Go gebruiker!

Flitsmeister dekking van trajectcontroles en flitspalen in het buitenland is wel veel beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MightyFool
Snelheidslimieten liggen te vaak onnatuurlijk laag. Bedacht door beleidsmensen met een fiets die nooit op een autoweg komen. Gelukkig kan ik hierdoor lekker 50 rijden op een lege 30 weg en 110 op de snelweg zonder teveel zorgen en gevaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
Dank voor de waardevolle bijdrage in deze discussie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 11:12
analogworm schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:46:
Weet iemand of je bij Waze de flitsmeldingen wat prominenter kan laten horen? FM was toch altijd wel ontzettend duidelijk, met ook de geldende snelheid er bij noemend. Ik had laatst toch een flitser over het hoofd gezien. Zowel mijn bijrijder als ikzelf hadden ook niets via Waze gehoord..
Ik heb een automatisering op Iphone dat zodra Waze wordt gestart, het mediavolume naar 100% gaat.
Ik gebruik geen Carplay.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 14:13
Waarom niet gewoon die € 2,95 per maand betalen voor de mooie app van Flitsmeister? Dat is toch ruim het geld waard en het is toch ook gewoon terecht dat men voor het werken aan een app wat wil verdienen? Ik begrijp sommige cheapskates niet die helemaal moeilijk gaan zitten doen met apk's installeren voor die lousy paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:35
keesdewit schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:19:
Waarom niet gewoon die € 2,95 per maand betalen voor de mooie app van Flitsmeister? Dat is toch ruim het geld waard en het is toch ook gewoon terecht dat men voor het werken aan een app wat wil verdienen? Ik begrijp sommige cheapskates niet die helemaal moeilijk gaan zitten doen met apk's installeren voor die lousy paar euro.
Alternatieven bespreken kan nooit kwaad.

Verder gaf TS dit al aan.
Ik vind nóg een abonnement voor een app die jarenlang gratis geweest is voor gebruikers niet fijn. FM verkoop data van haar gebruikers, geeft advertenties weer en nu dit. Maar zijn er uberhaubt goede alternatieven?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 22:38

Cybje

First Post!

Met het risico dat m'n reactie verwijderd wordt, want:
Ook opmerkingen over veiligheid zijn hier offtopic.
Ik gebruik Flitsmeister 99% van de tijd namelijk juist voor de veiligheid. De waarschuwingen over een stilstaande auto, dier op de weg, of object op de weg, zijn voor mij belangrijker dan hard kunnen rijden, want dat kan toch maar zelden in de spits. Daarnaast rijd ik meestal netjes de max snelheid op cruise control.

Heeft iemand een idee welke app hier geschikt voor is? Ik vind het geen probleem als het een navigatie app is, als dit soort meldingen maar op het niveau van Flitsmeister zitten. Dus dat er een redelijke community achter zit, of dat een bedrijf die data binnen harkt. Ik zou wel ook graag flits meldingen hebben natuurlijk, want zo nu en dan is het wel handig (vooral als je weer eens 30 km/u mag in werkzaamheden op een 60 weg waar niet daadwerkelijk wordt gewerkt).

Ik ben zelfs nog wel bereid om ervoor te betalen. Ik overweeg op zich ook wel om voor FM te betalen, maar ik erger me erg aan de recente gang van zaken en heb daarom wat moeite om dat financieel te steunen.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Cybje schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:47:
Met het risico dat m'n reactie verwijderd wordt, want:

[...]

Ik gebruik Flitsmeister 99% van de tijd namelijk juist voor de veiligheid. De waarschuwingen over een stilstaande auto, dier op de weg, of object op de weg, zijn voor mij belangrijker dan hard kunnen rijden, want dat kan toch maar zelden in de spits. Daarnaast rijd ik meestal netjes de max snelheid op cruise control.

Heeft iemand een idee welke app hier geschikt voor is? Ik vind het geen probleem als het een navigatie app is, als dit soort meldingen maar op het niveau van Flitsmeister zitten. Dus dat er een redelijke community achter zit, of dat een bedrijf die data binnen harkt. Ik zou wel ook graag flits meldingen hebben natuurlijk, want zo nu en dan is het wel handig (vooral als je weer eens 30 km/u mag in werkzaamheden op een 60 weg waar niet daadwerkelijk wordt gewerkt).

Ik ben zelfs nog wel bereid om ervoor te betalen. Ik overweeg op zich ook wel om voor FM te betalen, maar ik erger me erg aan de recente gang van zaken en heb daarom wat moeite om dat financieel te steunen.
toon volledige bericht
Qua community kan je denk ik het beste Waze gebruiken, daar hoeft een auto echt maar net stil te staan langs de weg of hij is al zichtbaar voor andere bestuurders in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 21:57
Homeland schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:45:
[...]

Qua community kan je denk ik het beste Waze gebruiken, daar hoeft een auto echt maar net stil te staan langs de weg of hij is al zichtbaar voor andere bestuurders in de app.
Klopt, ik rij elke dag met Waze voor men werk, is heel rap met weergeven van voertuigen in panne etc., maar het grootste nadeel aan Waze is dat er geen melding meer komt als je een flitspaal nadert of mobile controle, dit was vroeger wel zo.

Alsook stuurt Waze je heel rap van de snelweg als er verderop file is, maar dat rond de file kan wel een stuk rondrijden zijn waardoor je soms meer tijd verliest dan ff stil te staan in de file.

FM ook al ff gebruikt, echt handig is de waarschuwing voor naderende politie, brandweer, ziekenwagens. Dat mis ik bij Waze.

Qua navigatie is het bijna gelijk aan google maps, zopas uit het zuiden vertrokken met men car navi op maps en Waze op gsm, beide dezelfde tijd en route was ongeveer ook hetzelfde, sommige stukken kon ik zowel links als rechts afslaan en daar zat het verschil dan in, maar qua tijd was dit hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
Zijn de Waze fans hier bewust dat ze waarschijnlijk de slechtste navigatieapp gebruiken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdyctYDmp9emWSqTCvckFMErlf8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SJO0rIWw7sCwRTABaR5TsQZm.png?f=user_large
https://x.com/Altimor/status/1795234646357377534

Daarnaast voed je natuurlijk de Google demoon met je locatiedata, maar hopelijk is dit een extra reden om weg te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:22
@MightyFool Dat is in de VS 'onderzocht'?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13
MightyFool schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:58:
Zijn de Waze fans hier bewust dat ze waarschijnlijk de slechtste navigatieapp gebruiken?
[Afbeelding]
https://x.com/Altimor/status/1795234646357377534

Daarnaast voed je natuurlijk de Google demoon met je locatiedata, maar hopelijk is dit een extra reden om weg te stappen.
Het onderzoek was 8 jaar oud en dan weten we niet eens hoe oud het bewuste bericht is want dat is gemakshalve eraf geknipt. Kortom hier kunnen we helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
Miki schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:12:
[...]

Het onderzoek was 8 jaar oud en dan weten we niet eens hoe oud het bewuste bericht is want dat is gemakshalve eraf geknipt. Kortom hier kunnen we helemaal niets mee.
Er zit een link bij he. 28 mei dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D43m0n
Feit blijft dat het een reactie is waarop gereageerd wordt van iemand die 2 screenshots plaatst en zich verbaast. En die reactie heeft het over een ervaring van een Uber chauffeur die een of ander onderzoek noemt waar de bron of exacte datum niet genoemd wordt. En deze persoon spreekt ook de twijfels uit of die beoordeling in route kwaliteit van ongeveer 8 jaar geleden nu andersom zou kunnen zijn.

En dit komt van een platform wiens reputatie op controle van desinformatie er slechter op zou zijn geworden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 09:58
8 jaar is natuurlijk een eeuwigheid in de tech wereld, en daarnaast, 'shortest route' heb je ook weinig aan als daar volop file staat (waarschijnlijk bedoeldt hij snelste, maar schrijf dat dan ook als je een punt wil maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:22
Voggy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:30:
[...]

Dit slaat nergens op. Flitsmeister (en de alternatieven) bieden gewoon handige informatie:

- Voertuigen aan de weg, even opletten
- Troep op de weg, even opletten
- Slecht wegdek, even snelheid minderen
- Ambulance dichtbij, even opletten

En inderdaad ook de flitsers. Maar ookal hou je je aan de snelheid, even iemand inhalen precies bij een flitser is wel heel lullig natuurlijk. Ik heb zelf een keer een boete gehad omdat ik een trekker inhaalde precies bij een vaste flitspaal... Tjsa stom natuurlijk maar met FM aan had ik hier even achter gebleven.
Je zegt dat het nergens op slaat, maar vind je het wel ergens op slaan als je iemand inhaalt met een hogere snelheid dan toegestaan?
Als iemand 2km/uur langzamer rijdt dan de maximum snelheid, dan blijf ik er achter hangen.
Als iemand meer dan 2km/uur langzamer rijdt dan maximum snelheid, dan haal ik deze in met 3km/uur meer dan de maximum snelheid, geen boete en toch vlot genoeg ingehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toon83
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 23:34
Als iemand die wat extra privacy wel kan waarderen heb ik Magic Earth geïnstalleerd (op LineageOS).
https://www.magicearth.com/

De keren dat ik het heb gebruikt werkte het prima, maar ik rij waarschijnlijk te weinig om er een echt zinnig oordeel over te kunnen vellen.

Hier wat extra info: https://itigic.com/magic-earth-a-car-navigator-app/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ASS-Ware schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:29:
[...]

Je zegt dat het nergens op slaat, maar vind je het wel ergens op slaan als je iemand inhaalt met een hogere snelheid dan toegestaan?
Als iemand 2km/uur langzamer rijdt dan de maximum snelheid, dan blijf ik er achter hangen.
Als iemand meer dan 2km/uur langzamer rijdt dan maximum snelheid, dan haal ik deze in met 3km/uur meer dan de maximum snelheid, geen boete en toch vlot genoeg ingehaald.
Wiskundig gezien ga je hier mis

3 km/h is 0,833 m/s.

Een auto schatten we even zuinig, lengte 4 meter. Maar wat marge zowel voor als na de auto, laten we zeggen 3 meter. Dan moet je 10 meter extra afleggen, met een snelheid van 0,833 m/s. Dat is 12 seconden over de andere weghelft.

Dat is zeker niet vlot genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
42erik schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:47:
[...]

3 km/h is 0,833 m/s.

Een auto schatten we even zuinig, lengte 4 meter. Maar wat marge zowel voor als na de auto, laten we zeggen 3 meter. Dan moet je 10 meter extra afleggen, met een snelheid van 0,833 m/s. Dat is 12 seconden over de andere weghelft.

3 km/u boven de maximumsnelheid tegenover meer dan 2km/uur langzamer dan de maximale snelheid, dan zou je al op een verschil van 6 zitten.

Maak je beide marges wat groter is het verschil nog kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
42erik schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:47:
[...]

3 km/h is 0,833 m/s.

Wie bepaalt dat het niet vlot genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:56:
[...]

3 km/u boven de maximumsnelheid tegenover meer dan 2km/uur langzamer dan de maximale snelheid, dan zou je al op een verschil van 6 zitten.

Maak je beide marges wat groter is het verschil nog kleiner.
Er werd toch maximaal de maximum snelheid gereden?

De marges kleiner maken kan wel wat, maar realiseer me net dat de lengte van de eigen auto er ook nog bij moet... Dus de afstand wordt vooral groter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ASS-Ware schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 00:25:
[...]

Wie bepaalt dat het niet vlot genoeg is?
Je wil zeggen dat 12 seconden op de andere weghelft vlot is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Toon83 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:34:
Als iemand die wat extra privacy wel kan waarderen heb ik Magic Earth geïnstalleerd (op LineageOS).
https://www.magicearth.com/

De keren dat ik het heb gebruikt werkte het prima, maar ik rij waarschijnlijk te weinig om er een echt zinnig oordeel over te kunnen vellen.

Hier wat extra info: https://itigic.com/magic-earth-a-car-navigator-app/
Die heb ik een lang gebruikt. Prima alternatief voor gratis. Een van de weinige die rijbaanbegeleiding had toen.
Kaartupdates waren er regelmatig.
Alleen je kon het niet via AA gebruiken toen. Daarom gebruik ik nu TomTomGo.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
42erik schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:28:
[...]

Je wil zeggen dat 12 seconden op de andere weghelft vlot is?
Ik denk dat als je er 12 seconden over doet om in te halen, dat niemand een reden tot klagen heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:21
ASS-Ware schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:36:
[...]

Ik denk dat als je er 12 seconden over doet om in te halen, dat niemand een reden tot klagen heeft.
Je kunt ook met het verkeer meerijden en even het gaspedaal iets meer intrappen. Theoretisch is dit verhaal leuk, maar in de praktijk vrij irritant als iemand de linkerbaan blokkeert omdat hij met 2 km per uur snelheidsverschil meerdere voertuigen inhaalt. Je kunt overigens prima 107 rijden waar 100 staat zonder een boete te krijgen (teller afwijking + correctie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
codex schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:08:
[...]

Je kunt ook met het verkeer meerijden en even het gaspedaal iets meer intrappen. Theoretisch is dit verhaal leuk, maar in de praktijk vrij irritant als iemand de linkerbaan blokkeert omdat hij met 2 km per uur snelheidsverschil meerdere voertuigen inhaalt. Je kunt overigens prima 107 rijden waar 100 staat zonder een boete te krijgen (teller afwijking + correctie)
Ik typte:
Als iemand meer dan 2km/uur langzamer rijdt dan maximum snelheid, dan haal ik deze in met 3km/uur meer dan de maximum snelheid.

Dat is dus 5km/uur verschil.

Maar laten we stoppen met deze discussie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
codex schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:08:
[...]

En dat is op de meerbaansweg... Op de enkelbaans waar je over de weghelft van de tegenliggers gaat is het ronduit gevaarlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:43:
[...]

Ik typte:
Als iemand meer dan 2km/uur langzamer rijdt dan maximum snelheid, dan haal ik deze in met 3km/uur meer dan de maximum snelheid.

Dat is dus 5km/uur verschil.

Maar laten we stoppen met deze discussie.
Je begon zelf met "Je zegt dat het nergens op slaat, maar vind je het wel ergens op slaan als je iemand inhaalt met een hogere snelheid dan toegestaan?". En nu wil je opeens zelf 3 harder dan max gaan rijden...? Okee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
42erik schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:57:
[...]

Je begon zelf met "Je zegt dat het nergens op slaat, maar vind je het wel ergens op slaan als je iemand inhaalt met een hogere snelheid dan toegestaan?". En nu wil je opeens zelf 3 harder dan max gaan rijden...? Okee...
Als je mijn eerdere comments had geleden, dan was dit geen nieuwe info voor je.
Bij 3km per uur te snel krijg je geen boete omdat dit de minimale correctie is, dus het is toegestaan.

Gaan we deze discussie echt verder voeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:26:
[...]

Als je mijn eerdere comments had geleden, dan was dit geen nieuwe info voor je.
Bij 3km per uur te snel krijg je geen boete omdat dit de minimale correctie is, dus het is toegestaan.

Gaan we deze discussie echt verder voeren?
Dicussie? Volgens mij was er gewoon een gesprek, maar als je met zulke opmerkingen komt, laat maar dan, dat doet de sfeer niet echt goed hé

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zullen we stoppen met elkaar de les lezen en teruggaan naar ontopic reageren; alternatieven voor Flitsmeister?

Dank!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 14:48
nvm...

[ Voor 98% gewijzigd door vandermark op 30-07-2024 09:00 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 14:48
Wachten... schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:45:
[...]
Welke plugin voor Tasker is nodig?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soetie
  • Laatst online: 09-05 12:28
Gebruik zelf na betaalmuur van fm Waze. Maar heb wel het idee dat ik maar weinig flitsers gemeld krijg… vraag me soms wel eens af of dit klopt of dat er gewoon weinig flitsers staan.

Wel meldingen over ongevallen, panne en omleiding etc..
maar ben met name op zoek naar de flitsers meldingen… is er een beter accuraat alternatief of moet ik toch voor de betaalde versie van fm gaan?

Ghanz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D43m0n
ik heb voor de vakantie een proefabonnement op FM genomen, de eerste 30 dagen is dat gratis. Ik had nog geen auto met CarPlay, sinds kort wel. Wat me opvalt is dat veel gesproken aanwijzingen van navigatie apps, waaronder ook FM vrij zacht klinken t.o.v. Spotify. Het verschilt per auto hoe volume instellingen per kanaal bewaard worden, maar het lijkt dat veel auto's CarPlay als 1 kanaal zien waarop volume onthouden wordt. M.a.w. als je op een comfortabel volume achtergrond muziek hebt aan staan, klinkt een gesproken aanwijzing van Google Maps, Apple Kaarten of Waze erg zacht. Ik zet dan snel het volume hoger en krijg de laatste woorden wel mee. Maar dan gaat de muziek verder en staat dat best veel luider dan voorheen.

Nou heb ik allerlei aanbevolen instellingen aangepast (iPhone) en inmiddels klinkt Google Maps minder zacht t.o.v. Spotify. Maar FM klinkt nog steeds erg zacht. Harder kan ik FM niet laten spreken. Door het proefabonnement had ik gehoopt iets meer in te kunnen stellen qua volume maar dat lukt dus niet. Het enige voordeel dat ik nu zie is dat FM de gesproken aanwijzing ook als regel tekst laat zien over elke app heen, dus bijvoorbeeld ook Google Maps. Als ik dus hoor dat de muziek zachter gaat en merk dat FM een gesproken aanwijzing geeft, kijk ik in een oogwenk op het scherm en lees ik wat FM op dat moment "aan het mompelen" is.

Oftewel, voor mijn auto, met de verschillende kanalen, laat het proefabonnement me zien dat ik eigenlijk alleen baat heb bij wat ik zie van FM op mijn scherm in de auto, niet wat ik hoor van FM.

Ik rij tijdens deze vakantie regelmatig met Google Maps en krijg vaker vragen van G Maps of er nog wegwerkzaamheden zijn, of een flitser er nog staat. In Kroatië bijvoorbeeld krijg ik herhaaldelijk van Google Maps (maar niet FM) de melding dat er een flitser staat. Maar wanneer ik op dat punt rij, is het een radar aan de weg die jou je huidige snelheid laat zien. Da's dus geen flitser maar een display dat je actuele snelheid toont, soms gevolgd door een duim omhoog of omlaag. In Oostenrijk staan ook veel van dat soort palen waar Google Maps niets van zei en FM ook niet. Maar als FM waarschuwt voor een flitspaal, dan staat er vrijwel altijd ook echt een. Die nieuwe functie van Google Maps (a la Waze) is een stap in de goede richting, maar nog niet zo accuraat als FM (op dit moment).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Sinds de veranderen aan Flitsmeister gebruik ik de ANWB Onderweg app. Sinds 2021 is er ondersteuning voor Android Auto en Apple Carplay. De kaarten zijn prima (TomTom als ik mij niet vergis), er is live verkeersinformatie, tanken, parkeren en de flitsinformatie klopt.

Er zijn ook wat minpuntjes: ik kan vanuit Google Calendar geen adres openen in de navigatie, iets wat met Maps en Flitsmeister wel kan (zie screenshot onder). Ook wordt de instelling van de mute knop niet onthouden, die moet ik bij het openen van de app elke keer opnieuw instellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVNR8Q9kQ9tUR9CWR5NOle1hzME=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5LAUNoCMAjWQIfIAfJnftFf8.png?f=user_large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-05 05:31
Radarbot heeft me echt weten te imponeren. De gebruikersinterface is mooi, de aanwijzingen worden gegeven met een aangename stem, en de uitgebreide database met flitspalen is indrukwekkend.

Het feit dat je kaarten kunt downloaden is een groot pluspunt, vooral op locaties met minder goede internetverbinding. De app biedt bovendien mooie 3D-herkenningspunten.

Ik heb dan ook meteen een jaarabonnement afgesloten. Ik heb veel bekende navigatie-apps uitgeprobeerd, waaronder Waze, TomTom Go, Amigo, Here WeGo, Flitsmeister, Google Maps, en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 16:34

Dennahz

Life feels like hell should.

- mag weg

[ Voor 98% gewijzigd door Dennahz op 05-08-2024 23:24 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Ik plaatste een bericht in het verkeerde topic. Inmiddels de één al verwijderd jij :+ ;).

[ Voor 5% gewijzigd door DeJurist op 05-08-2024 23:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D43m0n
DeJurist schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:17:
Radarbot heeft me echt weten te imponeren.

Ik heb dan ook meteen een jaarabonnement afgesloten. Ik heb veel bekende navigatie-apps uitgeprobeerd, waaronder Waze, TomTom Go, Amigo, Here WeGo, Flitsmeister, Google Maps, en meer.
Wat is in jouw ogen beter/mooier/..-er in Radarbot t.o.v. Flitsmeister?

Per maand is FM goedkoper dan Radarbot, per jaar maakt het qua prijs nagenoeg niet uit. Dan zal Radarbot voor jou vast iets unieks hebben waarom je voor hetzelfde geld hierbij een abonnement neemt ipv FM?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeJurist
D43m0n schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:31:
[...]

Wat is in jouw ogen beter/mooier/..-er in Radarbot t.o.v. Flitsmeister?

Per maand is FM goedkoper dan Radarbot, per jaar maakt het qua prijs nagenoeg niet uit. Dan zal Radarbot voor jou vast iets unieks hebben waarom je voor hetzelfde geld hierbij een abonnement neemt ipv FM?
Allereerst vind ik de UI van Radarbot gewoon een stuk mooier.

- Radarbot heeft geïnvesteerd in het maken van 3D-modellen van herkenningspunten.
- Ik waardeer het dat ik de contouren van een stad of dorp in 3D kan zien.
- Dit helpt mij om in één oogopslag te zien waar ik rijd en hoe de wijken eruitzien.

Een ander aspect dat ik kan waarderen is dat de zoekfunctie in Radarbot vaak betere resultaten geeft dan in Flitsmeister.

- Als ik snel wil weten welke fastfoodketen (of andere zaken) er binnen een straal van 5 km te vinden is, geeft Radarbot betere resultaten.
- Deze zoekfunctie levert consistent nuttige en relevante informatie.

Daarnaast vind ik de routebegeleiding, inclusief de stem die Radarbot gebruikt, een stuk menselijker en prettiger klinken.

- Hoewel dit geen doorslaggevende factor is, draagt het wel bij aan mijn positieve ervaring.
- De stemgeluid en intonatie van Radarbot zijn aangenaam en zorgen voor een prettige rijervaring.

Qua radars en mobiele flitsers ontlopen ze elkaar niet.

- Ik heb beide apps vaak naast elkaar gebruikt, en 9 van de 10 keer komen de meldingen overeen.
- Dit betekent dat ze in termen van deze functionaliteit vergelijkbaar zijn.

Overigens kost Radarbot €19,95 per jaar, terwijl Flitsmeister €36 per jaar kost.

- Er zijn elk jaar aanbiedingen voor Radarbot, waardoor je de bovenstaande prijs krijgt.
- Het prijsverschil van bijna 50% maakt Radarbot een voordeligere optie.

Radarbot
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J7TytKyN/Screenshot-20240807-021215-Radarbot-2.jpg

Flitsmeister
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Yq5CmPtW/Screenshot-20240807-021308-Flitsmeister.jpg

Voor mij is Radarbot de betere keuze.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste