Lijkt mij idd ook het meest waarschijnlijkGaitman schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:21:
Beetje aparte aankondiging. Misschien is het wat anders? Bijvoorbeeld een naamswijziging?
Want als dit door de media wordt opgepakt is het natuurlijk één grote reclamestunt als het bijvoorbeeld een naamswijziging is.
Vermoedelijk omdat veel landen "Flitsmeister" als indicatie zien dat het tegen de wet is, namelijjk voor flitsers waarschuwen.Gaitman schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:21:
Beetje aparte aankondiging. Misschien is het wat anders? Bijvoorbeeld een naamswijziging?
misschien word het zometeen "Roadassistent" "RoadMaster"
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Dit is gewoon marketing hoor jongens. Straks verschijnt de Flitsmeister Dot. Of inderdaad internationalere naam.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Je ziet ook dat de punt in de zin een icoontje is, en geen normaal punt.
Ik denk een nieuwe gadget voor in de auto zoals @Makkelijk zegt.
Gecensureerd.
Je ziet toch hopelijk wel aan alles in het bericht dat dit marketing is hè? Een aankondiging om te stoppen zou op een andere manier gaan, met duidelijke gevolgen. De nadruk op de punt, het aangepaste puntje in de tekst en de cliffhanger aan het einde zijn overduidelijk.Tweak_ers schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:12:
https://www.flitsmeister....ce=insider&utm_term=zwart
Nou het is klaar met Flitsmeister….
De reden is wel duidelijk, ze wilden meer en nog meer geld zien en de consument had daar geen trek in.
Wel benieuwd naar deze stuiptrekking, wellicht terugkomen van de enshittification en terug naar een normaal prijsmodel?
Eens, het is overduidelijk dat dit niet het einde is. Leuke marketing campagne die bedacht is omdat we het er toch over hebben. Het is even wachten totdat de media dit overneemt en dan trekken ze het gordijn eraf met wat er werkelijk aan de hand is.Makkelijk schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:32:
Dit is gewoon marketing hoor jongens. Straks verschijnt de Flitsmeister Dot. Of inderdaad internationalere naam.
Dat is al bezigMiki schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:10:
[...]
Het is even wachten totdat de media dit overneemt
538 heeft ze al proberen te bellen maar ze hebben de telefoon uit gezet.
Hemingr schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:05:
Je ziet ook dat de punt in de zin een icoontje is, en geen normaal punt.
Concurrentie van gratis Waze was te sterk geworden?
Betaald Parkeer feature niet populair?
Betaald Parkeer feature niet populair?
d:)b :henk d:)b
Rood en blauw accentje, net als in de app. Gaat denk ik over een gadget die niet laat zien, maar puur voor meldingen goed of slecht. Net zoals in de communicatie "miljarden meldingen, nu een punt erachter".
Gecensureerd.
Dit is idd gewoon marketing. Wat zullen die gasten lekker in hun handen wrijven als ze zien wat ze al losgemaakt hebben met die mail ><
©2004
Zit nog een plaatje verstopt in de broncode van de pagina. Is overigens een ander plaatje dan hierboven is gescreenshot:
https://framerusercontent...ZTUBhiR1ZKmWp8IgkBwxc.png
https://framerusercontent...ZTUBhiR1ZKmWp8IgkBwxc.png
[ Voor 18% gewijzigd door IceBlackz op 04-02-2026 08:23 ]
Het zal denk ik wel terug komen, wellicht met andere naam/app enz. Het zal in ieder geval meer gaan kosten.
Ik was eigenlijk wel gelukkig met mijn One... benieuwd wat gaat worden!
Ik was eigenlijk wel gelukkig met mijn One... benieuwd wat gaat worden!
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Ik...ga.....niet......betalen.......punt.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Zou toch vrij stom zijn om je app uit de lucht te halen als het een marketingstunt is?
Dan zou je verwachten dat ze een datum noemen waarop ze "stoppen" om in de tussentijd de boel gewoon operationeel te laten...
Edit: Gebruik de app zelf al tijden niet meer, dacht de begrijpen dat de app "plat" lag.
Dan zou je verwachten dat ze een datum noemen waarop ze "stoppen" om in de tussentijd de boel gewoon operationeel te laten...
Edit: Gebruik de app zelf al tijden niet meer, dacht de begrijpen dat de app "plat" lag.
[ Voor 17% gewijzigd door Plucky op 04-02-2026 08:45 ]
De app is toch ook helemaal niet off-line! Dit is gewoon marketing; een nieuwe naam, of een nieuw device. Alls je stopt kondig je dat i.d.d niet zo aan.Plucky schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:39:
Zou toch vrij stom zijn om je app uit de lucht te halen als het een marketingstunt is?
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Hij is niet uit de lucht toch? Bij mij doet hij het gewoon nog. Krijg alleen eerst een melding te zien,Plucky schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:39:
©2004
App doet het gewoon nog je kan de 'advertentie' sluiten.Plucky schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:39:
Veronica had de directeur net aan de lijn, en die kon de vraag of het een reclamestunt was niet beantwoordenDennisdn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:11:
[...]
Dat is al bezig
Ze hebben gisteren de app nog geupdate naar versie 14.0 (Apple Appstore). Nu snap ik dat je een update al eerdere moet indienen voordat wij dat als gebruiker zien maar ook de mail en het bericht in de app moet je voorbereiden. Ben benieuwd met welk nieuw product ze komen.
Ik betaal maandelijks voor een abonnement. 20 januari is er nog geïncasseerd. Ik kan nu niets op hun website doen om te wijzigen want ik zie geen andere link dan Privacybeleid, Cookiebeleid, Gebruiksvoorwaarden en Beeldbank.
Ik moet die Gebruiksvoorwaarden dan maar weer eens gaan doorlezen maar heb daar even geen tijd voor. Maar wat is dit voor een communicatie stijl naar betalende klanten? Website helemaal dicht?
Ik moet die Gebruiksvoorwaarden dan maar weer eens gaan doorlezen maar heb daar even geen tijd voor. Maar wat is dit voor een communicatie stijl naar betalende klanten? Website helemaal dicht?
In ieder geval een goed gelukte stunt. Nog voor 09.00 hebben alle radiostations het erover, voorpagina DeTelegraaf en AD etc…D43m0n schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:48:
Maar wat is dit voor een communicatie stijl
je kan dit gewoon in de app doen en alle oude sub pagina's werken ook nog gewoon als je via google zoektD43m0n schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:48:
Ik betaal maandelijks voor een abonnement. 20 januari is er nog geïncasseerd. Ik kan nu niets op hun website doen om te wijzigen want ik zie geen andere link dan Privacybeleid, Cookiebeleid, Gebruiksvoorwaarden en Beeldbank.
𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs
Vanmorgen toont FM een melding "Flitsmeister zet er een punt achter." En het is geen 1 april. Het lijkt erop dat dit topic dus een stuk relevanter wordt. Het Spaanse Radarbot lijkt ongeveer hetzelfde te doen als FlitsMeister, ook met gratis en betaalde abonnnementen etc. Weet alleen niet wat in Nederland de user base is, maar als de trajectcontroles van NL en B erin staan, is dat al heel wat!
Het lijkt inderdaad een marketing truc, als je stopt met de dienst doe je dat normaal gesproken met een aankondiging stopt per datum x en niet per direct. Zeker gezien het ook om betalende abonnees gaat etc.
Vermoed inderdaad een andere naam om als navigatie app verder te gaan of een nieuw accessoire.
Vermoed inderdaad een andere naam om als navigatie app verder te gaan of een nieuw accessoire.
https://www.bnr.nl/nieuws...-verkeerd-geinterpreteerd'Flitsmeister zet er een punt achter' door sommigen 'verkeerd wordt geïnterpreteerd'. 'Het stopt niet per direct. We stoppen met een aantal diensten, dat hebben we vanochtend bekend gemaakt.' Over welke diensten het precies gaat, daarover wil De Vries nog niet uitweiden. 'Vanmiddag zullen we hier verder over communiceren.'
Het wordt verkeerd geïnterpreteerd. Misschien moet je dan duidelijker communiceren... Ben erg benieuwd, heb voor nu m'n abo maar ff stopgezet...
Ze zetten een punt achter de naam Flitsmeister. Dat is wel duidelijk.
Omdat Flitsmeister onderdeel is van het Belgische Be-Mobile, is de kans groot dat ze kiezen voor een naam die over de grens ook werkt, ofwel: Be-Mobile
Omdat Flitsmeister onderdeel is van het Belgische Be-Mobile, is de kans groot dat ze kiezen voor een naam die over de grens ook werkt, ofwel: Be-Mobile
Dan worden Jebroer & Outsiders er nog druk mee om een nieuw liedje te maken 
GAS ER OP, BE MO BILE
GAS ER OP, BE MO BILE
Rant terzijde, interessant artikel maar pure bangmakerij.copykat schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:07:
https://www.ad.nl/auto/ma...rboden-flitsapp~a6614dc3/
Pff, effe ranten, niet dat ik veel in het buitenland rij maar die "hetse" tegen rij informatieapps is langzamerhand best lastig te weten wat wel en wat niet mag/ mogelijk is.
Mijn intentie is niet (bewust) te hard te rijden en ik heb een blackbox om dit te bewijzen er zullen vast kleine momenten zijn van ongehoorzaamheid maar percentagegewijs is mijn km ers die ik te hard overbrug zeer laag. Ik rij effectief graag precies toegestane max snelheid en bij scholen en andere plekken waar je opeens een opstakel kan tegenkomen gewoon zo rustig dat ik om me heen kan kijken en relaxen. Die paar minuten langer onderweg boeit niet.
1 Huidige auto heeft bord herkenning leuk maar de 6-19 en 19-6 100 -120-130 wisselingen snapt hij niet net als 90 bij regen kan hij niet lezen. Verder is in de stad met alle huidige snelheids mogelijkheden zn sugestie soms ronduit lachwekkend.
Centrum Bussum kwam ie met geen 30 meer dus je mag vast 130......![]()
( wegens t witte bord einde 30km zone wat verrassend veel lijkt op einde snelheids beperking.)
Sommige snelweg secties heb ik 2 ikoontjes eentje met klokje dus die weet hij blijkbaar te onderscheiden.
2 waze, redelijk tot goed, instaat om juiste info tegeven. Geen gemeten gemiddelde snelheid tussen a en b bij trajectmeting helaas ( maar als je altijd 100km rijd niks aan t handje.) Ander facet is natuurlijk in nederland is een TIJDELIJKE matrix beperking resultaat dat de meting van iedereen gewist word. Dus even 70 door auto op vluchtstrook, file is einde meting. Wat volgens mij ook geld voor kortstondige werk inuitvoering strook vertraging. ( andere mobiele flitsers niet mee gerekend) langdurigere beperking op matrix is volgens mij wel ingeregeld als meting. MAAR hoe is dit in Belgie of duitsland of enz.
Ik rij altijd gewoon aangegeven snelheid zelfs als vracht wagens mij in halen. Ok ok maasvlakte bocht 80km is bij droog goed zicht weer absurd dus daar laat ik 100 staan op de acc. En advies snelheden ( blauw) zijn eh advies.
Maar waze geeft ook veel goede bij informatie, net als FM, rommel op de weg, hulpdienst die er langs wil, baan afsluiting, (kapotte) auto op vluchtstrook. Vooral in de randstad is de wegbezetting zo hoog dat die informatie t verschil is tussen owh shit en ik heb je al gezien en gereageerd.
Dit geld ook voor verkeersborden de drukte , opletten op overig verkeer, navigatie enz zorgt er voor dat je borden mist, geblokkeert voor je zicht of om dat je even kijkt wat visualisatie je nav geeft om de juiste afslag te pakken. Dus FM, Waze enz zijn eigenlijk best belangrijk geworden in onze auto informatie apparatuur.
Waarom zorgt de app aanbieder er niet voor dat de app rekening houd met de lokale land wetgeving welke diensten er mogen aanstaan? Dan is dit hele gelul van die app of die app mag niet ook meteen over.
Kijk flitsers , zeker vaste flitsers, moeten gevaarlijke plekken minder gevaarlijk maken. Dus een melding als "gevaarlijke zone" in je navigatie maakt het dan ook veiliger.( snelheid én je let beter op.) Ik neem aan dat regering wil dat we netjes rijden en extra info dat dit op sommige plekken extra belangrijk is om ongelukken te verminderen daar aan bijdraagt..
( overigens als er een VIDE (verkeers informatie dienst europa) app komt die volgens dit systeem werkt prima. Gebruik ik die.)
Misschien moet FlitsMeister omgedoopt worden tot VerkeersInfoMeister...![]()
Wat ik overigens erg appart vind is dat Waze ook valt onder ilegale apps. GMaps dan ook?
Of is dan alleen je auto interne nav systeem legaal? Die gebruik ik al 16 jaar niet.
Altijd oude weg data, geen actieve aanpassingen op drukte en afsluitingen, snelheid aanpassing enz. (Zal met de android connectie misschien nu beter zijn maar ik kan of op auto info rijden of op Auto Andriod in mn midden scherm.)
Einde rant.
Die regelgeving in Duitsland lijkt mij er meer op gericht een stok te hebben waarmee men die idioten die Vmax-10 rijden een corrigerende tik uit kunnen delen, wanneer ze op een 80 weg naar 45 kmh remmen, omdat men geen idee heeft waar men mee bezig is. Je zou ze er de kost moeten geven…
Voor de wintersporters die zich zorgen maken: zet de app gewoon even uit wanneer je de grens over gaat. Als er controles zijn, dan daar, dus dan weet je zeker dat je ze daar geen reden geeft. Bij Arnhem staan ze regelmatig direct bij de grensovergang, bij Venlo een paar kilometer verderop, afrit Kaldenkirchen. Niet meteen goed-Hollands je pedaal door de bodem trappen kan ook helpen, ken ik uit ervaring
Maar een beetje profileren is de Duitse politie ook niet vreemd, dus model auto is ook zeker van invloed.
Controle daar buitenom moet ik voor het eerst in 20 jaar nog meemaken. Gelaserd wordt er op de Autobahn zelden, behalve in “flitsmarathons”, vaak wel tijdens de wintersport dus houd dat in de gaten. Men wil er ook nog wel eens de afstand tot je voorganger in meenemen. Maar verder zijn het vooral vaste kasten die ergens voor meerdere maanden worden neergezet.
Is allemaal niet zo spannend. Een boete van 1500€ zal echt geen indruk maken wanneer er nul handhaving is.
Dus ja, even twee keer swipen bij de grens, probleem opgelost.
Ik las de boodschap ook en had gelijk iets van "marketingstunt". Aan de andere kant: ik gebruik FM al een hele tijd als extraatje naast Waze en Waze doet het waarschuwen voor alle dingen waar FM ook voor waarschuwt ook prima. Ja, er zijn een paar randzaken waar FM net iets beter scoort, maar dat geldt ook voor Waze. Dus ik zou prima zonder FM kunnen.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Benieuwd met welke diensten ze stoppen of dat het echt enkel een naamswijziging is. Zelf na jaren gebruik gestopt toen ik moest gaan betalen voor CarPlay gebruik. Sindsdien Waze en dat werkt vooralsnog net zo goed (geen boetes 🥸). Qua gebruik wel een voorkeur voor FM, maar niet zoveel dat ik daarvoor wil betalen.
538 belt altijd op tijdstippen dat elk weldenkend mens de telefoon niet opneemt.Dennisdn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:11:
[...]
Dat is al bezig
Als je deze links afgaat, zie je al dat het alleen op de Nederlandse site is doorgevoerd.
[code]<link rel="alternate" href="https://flitsmeister.nl" hreflang="nl">
<link rel="alternate" href="https://flitsmeister.be" hreflang="nl-BE">
<link rel="alternate" href="https://flitsmeister.es" hreflang="es">
<link rel="alternate" href="https://flitsmeister.com" hreflang="en">
<link rel="alternate" href="https://flitsmeister.com" hreflang="x-default">[/code
Spanje staat er denk ik tussen omdat Radarbot uit Spanje komt en toch wel een directe concurrent is qua functionaliteit.
[code]<link rel="alternate" href="https://flitsmeister.nl" hreflang="nl">
<link rel="alternate" href="https://flitsmeister.be" hreflang="nl-BE">
<link rel="alternate" href="https://flitsmeister.es" hreflang="es">
<link rel="alternate" href="https://flitsmeister.com" hreflang="en">
<link rel="alternate" href="https://flitsmeister.com" hreflang="x-default">[/code
Spanje staat er denk ik tussen omdat Radarbot uit Spanje komt en toch wel een directe concurrent is qua functionaliteit.
[ Voor 12% gewijzigd door De doorloper op 04-02-2026 09:36 ]
Zal idd wel een naamswijziging of nieuw product gaan. Mijn verwachtingen zijn niet al te hoog. In het verleden werden nieuwe producten ook groots en met veel mysterie aangekondigd, maar dat ging dan om die dongles die je in de auto plakt om FM automatisch op te laten starten of die een extra piepje geven (met veel extra kosten). Totaal geen meerwaarde tov. de gewone app.
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 04-02-2026 09:50 ]
Waze is van Google. Dat alleen al is genoeg reden om het niet te gebruiken.VidaR-9 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:28:
Benieuwd met welke diensten ze stoppen of dat het echt enkel een naamswijziging is. Zelf na jaren gebruik gestopt toen ik moest gaan betalen voor CarPlay gebruik. Sindsdien Waze en dat werkt vooralsnog net zo goed (geen boetes 🥸). Qua gebruik wel een voorkeur voor FM, maar niet zoveel dat ik daarvoor wil betalen.
Komt bij dat Google als enorme enterprise speler op de markt het zich kan veroorloven om dit soort diensten gratis aan te bieden. Een bedrijf als FM kan dat gewoon niet.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Knip
[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 04-02-2026 10:32 . Reden: Reageer dan gewoon niet ]
Of iemand die afstand wil nemen van Amerikaanse services
want @Glashelder noemt nergens apple
[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 04-02-2026 10:32 . Reden: Quote Knip ]
En toch geloof ik er heilig in dat ergens in onze geschiedenis we onszelf achter de oren krabben waarom we zoveel van onze data / patronen hebben blootgesteld aan bedrijven die ons niet als klant zien maar als data-koeien. Elke dag je woonwerk, in het weekend je boodschappenrondje, de heen en weer naar je schoonmoeder, sport van de kinderen, waar je te hard reed. Het adres waar je soms op een avond bent en je liever niet wil dat mensen weten dat je daar bent geweest.
Ik ben echt niet van de complottheorieen, maar het gemak waarmee we onze data op straat gooien voor "gratis" diensten is bizar te noemen.
[ Voor 2% gewijzigd door Notna op 04-02-2026 10:33 . Reden: Quote knip ]
@Alcmaria precies. Helemaal bizar vind ik het dan als je ziet om wat voor bedragen het gaat. De helft van een speciaalbiertje in de kroeg 
Daarbij moet ik zeggen dat ik pro plus wel te duur vind voor wat het je biedt dus ik gebruik gewoon pro. 3 euro vind ik het meer dan waard.
Daarbij moet ik zeggen dat ik pro plus wel te duur vind voor wat het je biedt dus ik gebruik gewoon pro. 3 euro vind ik het meer dan waard.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verklaar u nader, zou ik zeggen.Glashelder schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:20:
[...]
Waze is van Google. Dat alleen al is genoeg reden om het niet te gebruiken.
Als ik moet kiezen tussen Waze of Google Maps, dan ga ik voor Waze. Vind die app veel beter werken
In de auto heb (had?) ik FM op de telefoon, en de navigatie via de TomTom. Als dat ding kapot gaat of geen updates meer krijgt zal Waze hier de voorkeur hebben, zeker boven Maps.
Overigens lees ik al op meer plekken dat mensen hun Flitsmeister abonnement hebben opgezegd. Als dit puur een PR stunt is vanuit FM, is het niet een hele goede
[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 04-02-2026 10:46 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
@Destruction: het is wat @squashedraven en @Alcmaria zeggen.
Ten eerste is Google Amerikaans en ik wil graag Europese concurrentie zien. Dat kost nou eenmaal tijd en geld. En ik probeer gewoon zoveel mogelijk uit de radar van Google te blijven vanwege hun enorme honger naar data.
Beetje offtopic maar ik blijf hun businessmodel wat sketchy vinden: zoveel mogelijk te weten komen over mensen en ze dan zoveel mogelijk manipuleren tot het uitgeven van geld dat ze waarschijnlijk zonder de psychologische manipulatie van Google niet hadden uitgegeven
Dan maar 3 euro betalen voor een Nederlands alternatief
Ten eerste is Google Amerikaans en ik wil graag Europese concurrentie zien. Dat kost nou eenmaal tijd en geld. En ik probeer gewoon zoveel mogelijk uit de radar van Google te blijven vanwege hun enorme honger naar data.
Beetje offtopic maar ik blijf hun businessmodel wat sketchy vinden: zoveel mogelijk te weten komen over mensen en ze dan zoveel mogelijk manipuleren tot het uitgeven van geld dat ze waarschijnlijk zonder de psychologische manipulatie van Google niet hadden uitgegeven
BelgischGlashelder schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:55:
Gecensureerd.
Website van Flitsmeister is inmiddels aangepast. Gaat inderdaad om een nieuw apparaatje:
https://www.flitsmeister.nl/dot
https://www.flitsmeister.nl/dot
Hmm. Ik heb nog een TWO, en los van dat hij micro usb heeft werkt die prima. De dot toont verder ook geen snelheid. Dus zo lang die blijft werken...
De honger naar data van dit soort bedrijven (Meta kan dat ook zo goed), daar vind ik uiteraard ook iets van. Ook ben ik van mening dat we gezien de geopolitieke ontwikkelingen onszelf moeten losmaken van Amerika, of er in ieder geval niet meer van afhankelijk moeten zijn.Glashelder schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:55:
@Destruction: het is wat @squashedraven en @Alcmaria zeggen.
Tegelijkertijd maak ik mij geen enkele illusie. Ik heb een Android telefoon en als ik bij vrienden praat over een bepaalde auto, dan kan ik thuis op de PC Marktplaats niet openen want ik ga de auto zien waar ik het over had. Men weet allang heel veel, en dan heb ik zaken als google assistent uitgezet omdat ik die bemoeienis niet wens.
Ik zou zelf ook liever zien dat je een telefoon geheel kaal koopt en daarna zelf kunt bepalen wat je erop draait. Als ik zie hoeveel onzin Google standaard meegeeft aan android die ik helemaal niet gebruik en ook niet wens te gebruiken, da's gewoon zonde van de opslag ruimte en een verspilling van capaciteit die de telefoon heeft om zaken te doen die ik wél wil.
Iets meer ontopic, als betalende klanten hun abonnement opzeggen is de PR stunt in ieder geval niet geheel geslaagd
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Het lijkt in ieder geval op een directe aanval op TomTom met Tom, waarbij ik me wel erg afvraag waarom dat nou nodig was. Het was nou niet dat TomTom echt een verkoopkanon in de markt had gezet.
Daarnaast wordt de Dash wel heel ongunstig gemaakt om nog te verkopen aangezien daar wel een duur abonnement voor nodig is. Als ze die iets bijstellen in aanschafprijs en abonnement dan heb je in mijn ogen een veel beter aanbod tov de concurrentie.
Daarnaast wordt de Dash wel heel ongunstig gemaakt om nog te verkopen aangezien daar wel een duur abonnement voor nodig is. Als ze die iets bijstellen in aanschafprijs en abonnement dan heb je in mijn ogen een veel beter aanbod tov de concurrentie.
Is dit apparaatje nu alleen handig voor mensen die geen carplay of Android Auto hebben of een telefoonhouder of mis ik iets?
Ik, met mijn Tesla die geen Carplay of AA heeft, zou zoiets wel handig vinden. Ik heb het niet zo met telefoonhouders, laat liever mijn telefoon in mijn zakAlcmaria schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:48:
Is dit apparaatje nu alleen handig voor mensen die geen carplay of Android Auto hebben of een telefoonhouder of mis ik iets?
..Of niet willen betalen voor premium en het dus nu niet kunnen gebruiken op AC en AA.Alcmaria schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:48:
Hier ook een Tesla en gebruik FM nog iedere dag.xFeverr schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:50:
[...]
Ik, met mijn Tesla die geen Carplay of AA heeft, zou zoiets wel handig vinden. Ik heb het niet zo met telefoonhouders, laat liever mijn telefoon in mijn zak
Er is voor mij ook nog geen waardig alternatief qua flitser meldingen.
Heeft me een hoop bespaard.
Mijn FM app op Android start automatisch op zodra ik in Tesla stap. Automation via MacroDroid.
En sluit af zodra ik auto verlaat.
Meldingen komen qua audio door via HSP profiel.
Dus hij emuleert even een inkomend telefoon gesprek. Daardoor komt geluid altijd over de Tesla speakers. Ongeacht op welke bron die stond.
Werkt keurig.
Werkt op de gratis FM versie. Want nee, ik wil niet betalen. Te duur per maand.
Wel benieuwd nu naar het DOT kastje...
Ja dat net doen alsof er een gesprek is vind ik maar een beetje stom. Mijn muziek/podcast stopt dan en het voelt als een workaround voor de oudste 1-DIN autoradio's die net Bluetooth hadden. In zo'n moderne auto.Allewijn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:01:
[...]
Hier ook een Tesla en gebruik FM nog iedere dag.
Mijn FM app op Android start automatisch op zodra ik in Tesla stap. Automation via MacroDroid.
Dus hij emuleert even een inkomend telefoon gesprek. Daardoor komt geluid altijd over de Tesla speakers. Ongeacht op welke bron die stond.
Werkt keurig.
Dan liever zoiets als dit. Of Carplay, ook goed.
@xFeverr je hebt gelijk. Het was het beste wat ik met de gratis FM kon doen. Maar idd soms omslachtig, voelt idd als een workaround.
Die DOT gaat dit oplossen. En gelukkig kan het met de gratis versie. Ik ben denk ik om. 50 euro valt mee. Ik ga hem kopen.
Vooral ook omdat je de lichtintensiteit en volume in kan stellen. Mijn partner wordt nu gek van de FM meldingen. Dan kan het wat zachter.
Jammer dat in de gratis versie je niet meer kan kiezen welke meldingen je wel en welke je niet wil horen. Wordt gek van de slecht wegdek meldingen. Die hoef ik niet!
Die DOT gaat dit oplossen. En gelukkig kan het met de gratis versie. Ik ben denk ik om. 50 euro valt mee. Ik ga hem kopen.
Vooral ook omdat je de lichtintensiteit en volume in kan stellen. Mijn partner wordt nu gek van de FM meldingen. Dan kan het wat zachter.
Jammer dat in de gratis versie je niet meer kan kiezen welke meldingen je wel en welke je niet wil horen. Wordt gek van de slecht wegdek meldingen. Die hoef ik niet!
[ Voor 37% gewijzigd door Allewijn op 04-02-2026 12:08 ]
Als hij waterdicht is, gaat dit een hit zijn onder motorrijders. Die rijden vaak niet met een telefoon op het stuur maar een losse tomtom en dan is dit ideaalAlcmaria schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:48:
[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 04-02-2026 12:07 ]
Same here, ga hem denk ik ook wel kopen om van het hele harde gepiep af te zijn.Allewijn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:05:
@xFeverr je hebt gelijk. Het was het beste wat ik met de gratis FM kon doen. Maar idd soms omslachtig, voelt idd als een workaround.
Heb ook Waze geprobeerd, maar die kan geen telefoontje simuleren dus dat schoot ook niet op want dan moet alles via BT en heb je niets aan de ingebouwde apps in de Tesla.
Iemand een idee of die dot of de voorganger wel gewoon over Carplay werkt?
Omdat je met de FM app een abonnement moet hebben om geluid via Carplay te krijgen?
Omdat je met de FM app een abonnement moet hebben om geluid via Carplay te krijgen?
Haters everywhere but I don’t really care
Wat een ophef weer over zo te zien gewoon hetzelfde apparaatje als die eerste dongle die ze ooit uitbrachten (Flitsmeister One).
Ik heb FM pro en dan kun je FM automatisch laten opstarten. Ik had eerst een Android telefoon en daarmee kon je hem laten opstarten als er verbinding wordt gemaakt met de bluetooth van de auto. Werkte ideaal. Heb sindskort een iPhone en daar zit die starten via BT optie niet in. Via Automations kun je wel zoiets inrichten, maar dat werkt bij mij niet (FM start dan meestal niet op). Er zit in de iOS versie wel een automatisch starten optie, maar dat is voor mij een beetje een black box hoe die bepaalt dat ie moet starten. Ws. op basis van snelheid/beweging. Het werkt vooralsnog wel goed, maar vraag me af als je heel hard gaat fietsen of in de trein zit oid, of ie dan ook aan gaat...? Dan wil ik niet. Mogelijk is zo'n FM Dot dan toch een betere oplossing?
Ik heb FM pro en dan kun je FM automatisch laten opstarten. Ik had eerst een Android telefoon en daarmee kon je hem laten opstarten als er verbinding wordt gemaakt met de bluetooth van de auto. Werkte ideaal. Heb sindskort een iPhone en daar zit die starten via BT optie niet in. Via Automations kun je wel zoiets inrichten, maar dat werkt bij mij niet (FM start dan meestal niet op). Er zit in de iOS versie wel een automatisch starten optie, maar dat is voor mij een beetje een black box hoe die bepaalt dat ie moet starten. Ws. op basis van snelheid/beweging. Het werkt vooralsnog wel goed, maar vraag me af als je heel hard gaat fietsen of in de trein zit oid, of ie dan ook aan gaat...? Dan wil ik niet. Mogelijk is zo'n FM Dot dan toch een betere oplossing?
In de automations staat gewoon de optie bij Bluetooht > Wanneer iPhone verbinding maakt met.... en dan je carkit selecteren. (Voer inmiddelijk uit erbij selecteren) Volgende> App starten> FM selecteren, en klaar. Werkt hier al tig jaar feilloos.Palomar schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:54:
Wat een ophef weer over zo te zien gewoon hetzelfde apparaatje als die eerste dongle die ze ooit uitbrachten (Flitsmeister One).
Ik vind het wel interessant om te zien hoezeer dit nog leeft. Ik was al bijna vergeten dat ik de FM app via een burner account nog op mijn telefoon had staan. Zó vaak gebruik ik hem
. En ik maak toch heel wat kilometers per week. Nul boetes overigens
.
Ja het gekke is.. ik ben echt een hele nette rijder.. vMax +5 op de teller dus rij altijd netjes de limiet. Toch heeft FM me al 2x (denk ik) behoed voor een boete waar ik op een provinciale autoweg op de cruise 100 reed en ik een melding kreeg.. Flitser.. 80 km/u en net op tijd de vaart eruit kon halen (nee niet stampen op de rem, gewoon netjes vertragen. Maar goed dan is dat pro abonnementje er snel uit voor een paar jaar.HTT-Thalan schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:16:
Ik vind het wel interessant om te zien hoezeer dit nog leeft. Ik was al bijna vergeten dat ik de FM app via een burner account nog op mijn telefoon had staan. Zó vaak gebruik ik hem. En ik maak toch heel wat kilometers per week. Nul boetes overigens
.
Does not compute. Je zegt dat je altijd vmax +5 gaat en toch 20 te hard reed?Alcmaria schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:21:
[...]
Ja het gekke is.. ik ben echt een hele nette rijder.. vMax +5 op de teller dus rij altijd netjes de limiet. Toch heeft FM me al 2x (denk ik) behoed voor een boete waar ik op een provinciale autoweg op de cruise 100 reed en ik een melding kreeg.. Flitser.. 80 km/u en net op tijd de vaart eruit kon halen (nee niet stampen op de rem, gewoon netjes vertragen. Maar goed dan is dat pro abonnementje er snel uit voor een paar jaar.
Ja het is bizar.. maar ook ik let wel eens niet helemaal lekker op als een weg 80 -> 100 -> 80 -> 100 -> 80 -> 100 gaat..HTT-Thalan schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:26:
[...]
Does not compute. Je zegt dat je altijd vmax +5 gaat en toch 20 te hard reed?
Ik zie echt 0 verschil met de FM One.
De TWO en Dash waren wanproducten, dit lijkt weer gewoon op de ONE. Alleen dan iets meer fancy.
De TWO en Dash waren wanproducten, dit lijkt weer gewoon op de ONE. Alleen dan iets meer fancy.
Ik zie het nut ook niet. Als er een voorwerp op de weg is, een flitspaal ergens staat, een file begint, een trajectcontole, dan wil je van dit toch _zien_ waar het is? FM is nou niet altijd bepaald accuraat.
Helaas moet ik betalen voor CarPlay, en zoek daarom al lang naar een alternatief, maar ik vind Waze niet echt een alternatief. Deze meld toch helemaal niet zoveel als FM?
Van Waze krijg je ook nog eens dagelijks notificaties, waarna ik 'm naar een paar dagen weer verwijdert heb.
Helaas moet ik betalen voor CarPlay, en zoek daarom al lang naar een alternatief, maar ik vind Waze niet echt een alternatief. Deze meld toch helemaal niet zoveel als FM?
Van Waze krijg je ook nog eens dagelijks notificaties, waarna ik 'm naar een paar dagen weer verwijdert heb.
[ Voor 12% gewijzigd door Turmin op 04-02-2026 14:17 ]
Om dit voor elkaar te krijgen moet ik mijn iphone elke keer ontgrendelen anders wordt de automation niet uitgevoerd.Dennisdn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:03:
[...]
In de automations staat gewoon de optie bij Bluetooht > Wanneer iPhone verbinding maakt met.... en dan je carkit selecteren. (Voer inmiddelijk uit erbij selecteren) Volgende> App starten> FM selecteren, en klaar. Werkt hier al tig jaar feilloos.
Waze doet het wat mij betreft uitstekend!Turmin schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:17:
Ik zie het nut ook niet. Als er een voorwerp op de weg is, een flitspaal ergens staat, een file begint, een trajectcontole, dan wil je van dit toch _zien_ waar het is? FM is nou niet altijd bepaald accuraat.
Ik gebruik al heel lang voornamelijk Waze met FM versie 11.9.4-1081 ernaast en die keren dat Waze de flitser niet had zijn op 1 hand te tellen voor mij en ik maak best een hoop kilometers.
Helaas heb ik die ervaring niet, maar dan moet het nogmaals een kans geven.schumi2004 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:25:
[...]
Waze doet het wat mij betreft uitstekend!
Ik gebruik al heel lang voornamelijk Waze met FM versie 11.9.4-1081 ernaast en die keren dat Waze de flitser niet had zijn op 1 hand te tellen voor mij en ik maak best een hoop kilometers.
Een goede dag om te stoppen met FM.
Qua file, werkzaamheden, hulpdiensten, trajectcontroles, voorwerp of dier op de weg, etc? Kent Waze dat ook?
Ja maar hulpdiensten niet, deze volgt later voor Europa.Turmin schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:27:
[...]
Helaas heb ik die ervaring niet, maar dan moet het nogmaals een kans geven.
Een goede dag om te stoppen met FM.
Qua file, werkzaamheden, hulpdiensten, trajectcontroles, voorwerp of dier op de weg, etc? Kent Waze dat ook?
https://www.autonext.co/news/waze-voert-slimme-updates-door-voor-wie-graag-stevig-doorrijdt
De laatste keer dat ik Waze probeerde had het gebruik alleen zin als je hem als routeplanner gebruikt en instelt. Hebben ze dat nu al verbeterd zodat dat net als bij FM niet nodig is en ook live werkt zonder ingestelde eindbestemming?schumi2004 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:25:
[...]
Waze doet het wat mij betreft uitstekend!
Wat mij niet helemaal duidelijk is. Voor het automatisch opstarten van fm heb je een abo nodig. Start fm nu ook automatisch op wanneer hij in de buurt van de dot komt? Een eenmalige uitgave vind ik niet zo erg, maar heb een hekel aan abo's. Of start de dot op wanneer de fm app geopend is?
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Wel grappig dat dit het topic is voor Alternatieven voor Flitsmeister, maar dat het nu al zo'n 3 pagina's alleen maar gaat over FM en niet (of heel beperkt) over alternatieven.
Voor de Dot weet ik het niet maar mijn FM One start Flitsmeister zonder abo automatisch op.Neurd schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:57:
Wat mij niet helemaal duidelijk is. Voor het automatisch opstarten van fm heb je een abo nodig. Start fm nu ook automatisch op wanneer hij in de buurt van de dot komt? Een eenmalige uitgave vind ik niet zo erg, maar heb een hekel aan abo's. Of start de dot op wanneer de fm app geopend is?
Dat doet die al 6 jaar lang
Aangezien de Dot de vervanger voor de FM One is, verwacht ik dat dit hetzelfde gaat zijn
CISSP! Drop your encryption keys!
En toch werk mijn one voor geen meter meer met automatisch starten. Allemaal sinds dat abbo gekomen is.B R M schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:09:
Ik zie echt 0 verschil met de FM One.
Hier ook een Tesla, dus geen CarPlay.
Maar het feit dat ze hier bij zetten, geen abbo vereist, ga ik toch weer om. €50 prima eenmalig.
Zou ik er gelijk twee doen voor beide auto’s…
Goeie vraag, zo heb ik Waze eigenlijk nooit echt gebruikt (meestal als navigatie) . Zal er eens op letten.Dennisdn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:38:
[...]
De laatste keer dat ik Waze probeerde had het gebruik alleen zin als je hem als routeplanner gebruikt en instelt. Hebben ze dat nu al verbeterd zodat dat net als bij FM niet nodig is en ook live werkt zonder ingestelde eindbestemming?
Ja, volgens mij wel.Dennisdn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:38:
[...]
De laatste keer dat ik Waze probeerde had het gebruik alleen zin als je hem als routeplanner gebruikt en instelt. Hebben ze dat nu al verbeterd zodat dat net als bij FM niet nodig is en ook live werkt zonder ingestelde eindbestemming?
Als ik hem nu zonder route gebruik zie ik ook alle gewenste info + meldingen die ik met route heb.
Dat was toen ik het een hele tijd geleden probeerde inderdaad nog niet zo (toen nog FM).
Nu met Carplay helemaal over naar Waze, en dat werkt voor mij prima.
Ik draai nog versie 10.38 zonder abonnement. Zou dat nog blijven werken?
klopt maar wel eigen ontwikkelteam...Glashelder schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:20:
[...]
Waze is van Google. Dat alleen al is genoeg reden om het niet te gebruiken.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
werkt ook live hoor, alleen werkt het beter met route omdat hij dan beter kan bepalen of je erlangs rijdt of niet.Dennisdn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:38:
[...]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Same here, maar ik betaal wel (3 euro is al terugbetaald als je 1 boete voorkomt) en doe het puur op telefoon geluiden. De BT connectie met de Tesla (2018 model S) geeft namelijk alleen telefoongesprekken en SMS door, de rest werkt helaas niet. Dus ik heb de FM app op phone speaker always gezet.. Ik rij vaak 's avonds laat lange afstanden op 130 wegen en doe niet aan die 100 overdag onzin, dus FM is cruciaal .Allewijn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:01:
[...]
Hier ook een Tesla en gebruik FM nog iedere dag.
Werkt keurig.
Automation via MacroDroid ga ik even googlen (of duckduckgo-en)
Waze heeft 1 irritante eigenschap die gmaps stuk minder had.
In een tunnel route herberekenen en dus geen idee hebt of je vlak na de tunnel er sf moet of rechtdoor omdat waze ergens naast de tunnel denkt te rijden..
Voor de rest rij ik en waze en FM op mobiel. ( ivm tijdens bellen komt de audio van waze waarschuwing niet door en bij FM wel. (Als ik er overnadenk alléén FM blért overal doorheen, bellen, audiomuziekstream van plex. Enz.))
Ander k.u.t. dingetje van waze is je mag alleen praten tegen hem als je rijd... typen van paar letters om een hint te krijgen mag nie. Erg handig als je naar een straat moet die assistent niet begrijpt moet je eerst de snelweg af om te stoppen. ( planner wil wel eens tijdens de rit andere call en adres inschieten en dan moet je nieuw adres invoeren.)
Voor de rest is waze erg fijn.
In een tunnel route herberekenen en dus geen idee hebt of je vlak na de tunnel er sf moet of rechtdoor omdat waze ergens naast de tunnel denkt te rijden..
Voor de rest rij ik en waze en FM op mobiel. ( ivm tijdens bellen komt de audio van waze waarschuwing niet door en bij FM wel. (Als ik er overnadenk alléén FM blért overal doorheen, bellen, audiomuziekstream van plex. Enz.))
Ander k.u.t. dingetje van waze is je mag alleen praten tegen hem als je rijd... typen van paar letters om een hint te krijgen mag nie. Erg handig als je naar een straat moet die assistent niet begrijpt moet je eerst de snelweg af om te stoppen. ( planner wil wel eens tijdens de rit andere call en adres inschieten en dan moet je nieuw adres invoeren.)
Ik wist niet dat dit in IOS zat, even mee zitten spelen, vreemd genoeg kan je Flitsmeister alleen selecteren bij een Bluetooth actie. Flitsmeister tegelijk laten straten als ik TomTom open is dan weer niet mogelijk.Dennisdn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:03:
[...]
In de automations staat gewoon de optie bij Bluetooht > Wanneer iPhone verbinding maakt met.... en dan je carkit selecteren. (Voer inmiddelijk uit erbij selecteren) Volgende> App starten> FM selecteren, en klaar. Werkt hier al tig jaar feilloos.
-------
Wat je nog zou kunnen doen: een Shortcut/Opdracht maken die beide apps opent. Die een mooi icoontje geven of zelfs TomTom noemen en je bereikt hetzelfde.mjl schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 00:27:
[...]
Ik wist niet dat dit in IOS zat, even mee zitten spelen, vreemd genoeg kan je Flitsmeister alleen selecteren bij een Bluetooth actie. Flitsmeister tegelijk laten straten als ik TomTom open is dan weer niet mogelijk.
Je moet er dan even mee spelen en uitproberen wat voor jou het handigste is, zo zou ik in de Opdracht eerst FM laten openen, dan één seconden wachten invoeren en daarna de TomTom app opnenen om te zorgen dat TomTom als laatste open op je scherm staat.
Maar zo kun je nog verder gaan. Ik heb bijvoorbeeld de Opdracht zo gemaakt dat hij FM opent, dan een paar seconden wacht (om geen issue te veroorzaken dat als er een keer vertraging in zit en hij de weg kwijt raakt), dan het AOD-display uit zet omdat ik de AOD vind afleiden als hij in de carkit zit en als laatste 'vergrendel scherm'. Die Opdracht hangt dan als trigger aan de BT-carkit, en als hij disconnect met de carkit weer een andere Opdracht om het AOD weer aan te zetten.
[ Voor 50% gewijzigd door Dennisdn op 05-02-2026 06:19 ]
Zoals ik al in mijn verwijderde post schreef: Mijn vriendin gebruikt Waze en FM naast elkaar en het lijkt er op dat Waze zo'n beetje alle behoeftes afdekt. Wat rond grote steden nog al eens misgaat bij waze is het herberekenen van routes bij file, google maps (volgens mii draait mijn tesla navi hier ook op) werkt dit nog wel een stuk beter. Waze stuurt haar regelmatig op hele vage omwegen door de drukke binnenstad, inclusief doodlopende pleinen. Dit kan deels komen omdat het Belgie betreft overigenscopykat schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:46:
Waze heeft 1 irritante eigenschap die gmaps stuk minder had.
Ja waze is ondanks dat ik t gevoel heb dat waze over Gmaps is heen gebouwd, zeker nu gmaps dingen van waze heeft geimplentmenteert. Zoals meldingen buttons, is waze niet foutloos._Anvil_ schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:55:
[...]
Zoals ik al in mijn verwijderde post schreef: Mijn vriendin gebruikt Waze en FM naast elkaar en het lijkt er op dat Waze zo'n beetje alle behoeftes afdekt. Wat rond grote steden nog al eens misgaat bij waze is het herberekenen van routes bij file, google maps (volgens mii draait mijn tesla navi hier ook op) werkt dit nog wel een stuk beter. Waze stuurt haar regelmatig op hele vage omwegen door de drukke binnenstad, inclusief doodlopende pleinen. Dit kan deels komen omdat het Belgie betreft overigens
Kan ook liggen aan de AutoAndroid interface.
Die laat om onduidelijke redenen wel meer niet door. Bij plex heb ik alleen keus op autolcd tussen 1 ster geen ster of 5 ster in de app 12345 ster.( ik zit vaak nieuwe muziek te luisteren onder t rijden en dan rating een mooie bijkomstigheid)
Gmaps heeft geen gps snelheid bij AA maar wel op je mobiel of applecar. Ik hoopte dat t met de auto te maken had maar bij mn nieuwe auto is t ook.
Kwa flitsers en andere waarschuwingen en wegwerkzaamheden is FM en Waze redelijk gelijk. Beide hebben grote fanbase dus veel community input.
Als ik twijfel aan de route van waze tik ik hem ook in in gmaps die op mn mobiel opend.
( vroeger was t gmaps op AA en tt amigo op mobiel.) Waze weigerd op mn mobiel te draaien en moet op AA en mn lcd vd auto dus dit omgekeerd.
Waze heeft nu wel laatste week dat hij bokt als ik bel, verbindings issues denk ik van AA of netwerk . Even route cancelen en opnieuw zetten werkt of even naar auto scherm en weer terug naar AA weergave werkt soms ook.
Al met al heb ik , handmatig opstart, FM nog wel als failback en tijdens bellen in de auto. Want waze is dan only visual en audio is muted. Wat met die irritante verlaagde snelheid met flitspaal bij kruizingen soms vervelend kan zijn als je op n- weg 80km acc door kachelt door groen en dan ah kak stond daar nu 50? Dan is de PIEPPIEP van FM erg welkom om dit te voorkomen. N11 is daar ook een voorbeeld van en ergens bij zoetermeer A12 kant naar capelle, Rdam.
Dus helemaal zonder FM kan ik nog niet.
Goeie call 🫣Makkelijk schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:32:
Straks verschijnt de Flitsmeister Dot.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Miki schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:39:
Het lijkt in ieder geval op een directe aanval op TomTom met Tom, waarbij ik me wel erg afvraag waarom dat nou nodig was. Het was nou niet dat TomTom echt een verkoopkanon in de markt had gezet.
Vandaag met Robocop ipv Flitsmeister gereden, maar die zijn wel heel agressief met reclame als je niet betaalt. Op kantoor maar weer van mijn telefoon gehaald, het moet wel testbaar zijn.
Mijn alternatieven (heb het al eerder gemeld hier), werkt uitstekend naar mijn mening.
TomTom (ik heb de betaalde versie )
Blitzer Pro (vooral goed in Duitsland). Hiervan heb ik ook de betaalde versie , eenmalige betaling.
TomTom (ik heb de betaalde versie )
Blitzer Pro (vooral goed in Duitsland). Hiervan heb ik ook de betaalde versie , eenmalige betaling.
Blitzer is niet beschikbaar in de Play Store als je Nederland hebt ingesteld. Die zal je in dat geval bij apkmirror moeten halen ben ik bang.
Spuitelf
[ Voor 98% gewijzigd door _eLMo_ op 06-02-2026 00:11 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik heb iOS en daar geen last van. Maar ik geloof dat je op Android vrij makkelijk kan switchen tussen landen voor de App Store. En anders zijn er gelukkig veel alternatieven voor de standaar App Store op androidDe doorloper schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 23:54:
Blitzer is niet beschikbaar in de Play Store als je Nederland hebt ingesteld. Die zal je in dat geval bij apkmirror moeten halen ben ik bang.
Dude, verwijs dan gewoon naar het specifieke topic, waar jij ook al in gereageerd hebt: Het Flitsmeister DOT-topic. Sowieso is de Flitsmeister DOT geen alternatief voor Flitsmeister, dus off-topic.
🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Die plak dingen zonder tekst en alleen kleurtjes en geluid zijn vast handig in sommige situaties.
Motor, mobiel in je zak en een oude navigatie op t stuur.
Of zo.
Maar ik vind de extra info die oa FM produceert best handig.
Ok t komt door je luisterbeleving( muziek) en of gesprek heen. Maar dat doen mn vrouw kinderen ook en die heb ik ook geleerd te filteren tot alleen belangrijke info...
Motor, mobiel in je zak en een oude navigatie op t stuur.
Of zo.
Maar ik vind de extra info die oa FM produceert best handig.
Ok t komt door je luisterbeleving( muziek) en of gesprek heen. Maar dat doen mn vrouw kinderen ook en die heb ik ook geleerd te filteren tot alleen belangrijke info...
[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 06-02-2026 10:07 ]
Je kan bij Google je land aanpassen, maar dan zit je minimaal 90 dagen in dat land voordat je weer terug kan naar Nederland. Inderdaad een alternatieve bron gebruiken dus.greg-a schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:19:
[...]
Ik heb iOS en daar geen last van. Maar ik geloof dat je op Android vrij makkelijk kan switchen tussen landen voor de App Store. En anders zijn er gelukkig veel alternatieven voor de standaar App Store op android
/f/image/hD6jEbf5TOW5BhPdst3z4LgZ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3qWyo8ibm9mmjiD9QfxksDEp.jpg?f=fotoalbum_large)