Ik ben onlangs begonnen met het gebruiken van Flitsmeister in combinatie met Maps, en tot nu toe bevalt het me goed. Wat echter beter kan, zijn de frames. Zodra je iets uitzoomt, veroorzaken de vele stippen op de kaart vertraging.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
[ Voor 196% gewijzigd door Notna op 27-02-2025 13:14 . Reden: Reclame voor een eigen app is op deze manier niet toegestaan ]
Cruise control, op teller kijken, waarschuwing bij overschrijden instellen (in auto), angstige passagier, of gewoon laten gaan.Klaas Engels schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:48:
Hoe houden jullie je aan de snelheidslimiet? Ik merkte dat ik vaak onbewust te hard rijd en vroeg me af of er een makkelijke manier was om dat te checken. Uiteindelijk heb ik een oplossing bedacht en gemaakt in de vorm van een app. Graag zou ik dat hier delen, maar dat wordt gezien als reclame. De app is op te zoeken in de app store en play store.
Ik houd het altijd zelf gewoon in de gaten, maar aan 30 km/u houden vind ik altijd nog wel lastig. Vooralsnog gaat dit goed, aangezien ik al heel lang geen boetes heb ontvangen. FM op de achtergrond helpt ook wel moet ik zeggen, als extra herinnering om te checken of je niet net per ongeluk te hard gaat.Klaas Engels schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:48:
Hoe houden jullie je aan de snelheidslimiet? Ik merkte dat ik vaak onbewust te hard rijd en vroeg me af of er een makkelijke manier was om dat te checken. Uiteindelijk heb ik een oplossing bedacht en gemaakt in de vorm van een app. Graag zou ik dat hier delen, maar dat wordt gezien als reclame. De app is op te zoeken in de app store en play store.
Heb je het dan over op de snelweg (100 / 120 / 130), of binnen de bebouwde kom (15 / 30 / 50)?Klaas Engels schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:48:
Hoe houden jullie je aan de snelheidslimiet? Ik merkte dat ik vaak onbewust te hard rijd en vroeg me af of er een makkelijke manier was om dat te checken.
Kopje 'spam, werving en enquetes'xileS schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:24:
@Notna Ik ken de app niet, maar op welk manier zou hij wel zijn eigen app hier mogen linken?
Geen andere Tweaker heeft namelijk zelf de moeite genomen om een app te maken, dat een beetje ontopic is.
[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 27-02-2025 13:12 ]
Ik begrijp je afweging @Notna . Ik wist eerlijk gezegd niet dat het niet mocht, en ook niet hoe toegankelijk jullie zijn, blijkbaar erg toegankelijkNotna schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:06:
[...]
Kopje 'spam, werving en enquetes'
Het algemeen beleid
Let wel: we hebben niet perse en probleem met de app ensich, maar het zo deponeren in een topic (zonder toestemming) is niet de bedoeling.
En ja, dat is wat bureaucratisch. Daar mag je best een (boze) mening over hebben, maar het staat in het beleid met goede bedoelingen
Cc: @Klaas Engels
In het kader van 'denk in oplossingen' heb ik de post in ere hersteld, maar in het vervolg: overleg even met de lokale mods om verwarringen te voorkomen
@Djordjo De app maakt gebruik van openstreetmap API om de maximumsnelheid te bepalen. Technisch gezien houdt de app ook rekening met wegwerkzaamheden, maar die zijn veelal niet bekend bij openstreetmap. Alle andere opties kosten geld per call.Djordjo schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:36:
@Klaas Engels Welke bron(nen) gebruik je voor de actuele snelheidslimiet; wordt er bijvoorbeeld ook rekening gehouden met werkzaamheden?
Ik heb ChatGPT 4o gebruikt, was super bruikbaar. De kunst zit hem in de juiste vragen stellen. ChatGPT maakte nooit programmeerfouten, als ik maar duidelijk en systematisch uitlegde wat het moest doen.WilbertNeems schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:29:
@Klaas Engels
Interessant, is de informatie van ChatGPT redelijk betrouwbaar gebleken? Of hielp het je vooral in de goede richting?
En openstreetmap API geeft bevat ook de tijdsinformatie voor 100 overdag en 130 's nachts?
In mijn beleving wordt dit in heel veel navigatie-apps en ingebouwde systemen toch fout aangegeven, ik zou graag begrijpen waarom.
Dank je wel! Ik ben benieuwd naar je bevindingen!addictive_rhymz schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:32:
@Klaas Engels
Leuk man. Ga ik eens uitproberen. Alleen al voor je moeite heb ik hem gedownload.
Vraagje, worden de bedragen ieder jaar geupdate met verhogingen e.d.?
[ Voor 56% gewijzigd door addictive_rhymz op 27-02-2025 14:48 ]
Een waarschuwing instellen vanaf ieder gewenst boete-bedrag is mogelijkwienesroa schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:19:
Geef de app ook waarschuwingen als je te hard rijdt, of is het puur iets voor ernaast, soort van reality check dat je echt je geld verbrast als je te hard rijdt?
werkt het weergeven van de max snelheid ook in het buitenland? (boetetarief kan ik begrijpen als dat niet werkt natuurlijk)Klaas Engels schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:28:
[...]
Een waarschuwing instellen vanaf ieder gewenst boete-bedrag is mogelijk![]()
En zeker sta ik open voor feedback, daarvoor ben hier.
Ik heb het geprobeerd in Duitsland, werkte prima. Idd met Nederlandse boetebedragen. Daar waar openstreetmap informatie beschikbaar heeft, en je telefoon internetverbinding heeft, werkt de app.greg-a schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:30:
[...]
werkt het weergeven van de max snelheid ook in het buitenland? (boetetarief kan ik begrijpen als dat niet werkt natuurlijk)
Je vraagt het aan de juiste persoon: https://open.overheid.nl/...f58692ee836848fd6dcd7/pdf pagina 5. Jouw combinatie valt in categorie C2, samen met vrachtauto's en autobussen.wienesroa schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:32:
Wellicht ga ik nu wel heel erg diep. Maar ik rijdt een auto+caravan combi die boven 3500kg zit. Volgens mij gelden daarvoor andere regels dan <3500kg max gewicht samenstel.
Welke categorie kies ik best?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Helemaal mee eens, die tip gaf ChatGPT me na een tijdje ook. Daarnaast is een website hebben met een privacyverklaring noodzakelijk om in de app store te kunnen publiceren. Die heb ik vervolgens laten schrijven door Chat, gezien hij het hele principe van de app kende. Ook de Index.html voor de website heeft die geschreven. Daar staat dus uiteindelijk ook de disclaimer (onder aan de pagina). Ik denk dat dat voldoende is, maar hoor graag als ik het beter anders (moet) aanpakkenThe Eagle schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:39:
@Klaas Engels ik zou bij je app even een disclaimer zetten dat je niet verantwoordelijk bent voor afwijkingen app vs realiteit.
Als ik nu je app zou gebruiken en een boete zou rijden die hoger is dan jij voorspelt, heb ik een reden om een claim bij je in te dienen. En dat wil je niet
Waarom niet? Altijd leuk om kansloze claims te ontvangen toch?The Eagle schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:39:
@Klaas Engels ik zou bij je app even een disclaimer zetten dat je niet verantwoordelijk bent voor afwijkingen app vs realiteit.
Als ik nu je app zou gebruiken en een boete zou rijden die hoger is dan jij voorspelt, heb ik een reden om een claim bij je in te dienen. En dat wil je niet
Verplaats je in je user. Die klikt appstore, details, install. Niet op je website, daar komt ie niet. Dus ergens in je app omschrijving moet er al een disclaimer of link staan, anders konden ze het niet wetenKlaas Engels schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:43:
[...]
Helemaal mee eens, die tip gaf ChatGPT me na een tijdje ook. Daarnaast is een website hebben met een privacyverklaring noodzakelijk om in de app store te kunnen publiceren. Die heb ik vervolgens laten schrijven door Chat, gezien hij het hele principe van de app kende. Ook de Index.html voor de website heeft die geschreven. Daar staat dus uiteindelijk ook de disclaimer (onder aan de pagina). Ik denk dat dat voldoende is, maar hoor graag als ik het beter anders (moet) aanpakken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 6% gewijzigd door copykat op 27-02-2025 19:00 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Of je de enige bent weet ik niet, maar ik vind het een erg goed idee en ben hier vaak mee bezig tijdens het rijden. Sterker nog, ik denk dat als de overheid gebruik van een dergelijke app zou stimuleren, dit ervoor zou zorgen dat mensen over het algemeen minder vaak of met lagere snelheid te hard rijden, omdat de consequenties zichtbaar zijn. Ohnee wacht, die willen natuurlijk liever dure selfies van jouw auto maken om de kas te spekken, ipv de veiligheid verhogen.Jasper_S1985 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:57:
Ja blijkbaar alleen het boetebedrag. Ben ik dan de enige die dat niet echt interessant vind tijdens het rijden?
Slap gelul. Iedereen weet dat boetes duur zijn. Daarnaast staat politie niet voor niets vaak zo extreem opzichtig te flitsen, ze willen je waarschuwen. Als ze puur uit waren op alleen centen, dan hadden ze ergens een agent met een ghillie suit in de bosjes staan.PhaeTom schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:41:
[...]
Of je de enige bent weet ik niet, maar ik vind het een erg goed idee en ben hier vaak mee bezig tijdens het rijden. Sterker nog, ik denk dat als de overheid gebruik van een dergelijke app zou stimuleren, dit ervoor zou zorgen dat mensen over het algemeen minder vaak of met lagere snelheid te hard rijden, omdat de consequenties zichtbaar zijn. Ohnee wacht, die willen natuurlijk liever dure selfies van jouw auto maken om de kas te spekken, ipv de veiligheid verhogen.
Dat stiekeme doet de politie ook niet echt. Dat zijn meer de BOA'smistermol schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:47:
[...]
Slap gelul. Iedereen weet dat boetes duur zijn. Daarnaast staat politie niet voor niets vaak zo extreem opzichtig te flitsen, ze willen je waarschuwen. Als ze puur uit waren op alleen centen, dan hadden ze ergens een agent met een ghillie suit in de bosjes staan.
Grappig appje, maar ik ga gewoon uit van circa 10€ per km te hard. Dan zit je meestal goed.
Magic Earth heeft nu prima AA ondersteuning en reargeren ook prima op bugreports. Hier staat het vaak aan.Sepp14 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:53:
[...]
Die heb ik een lang gebruikt. Prima alternatief voor gratis. Een van de weinige die rijbaanbegeleiding had toen.
Kaartupdates waren er regelmatig.
Alleen je kon het niet via AA gebruiken toen. Daarom gebruik ik nu TomTomGo.
Prima dat je het er niet mee eens bent, maar invalideren is nou ook weer niet nodig. Daarnaast is de overheid vaak genoeg op zijn vingers getikt omdat zij boetes heeft verhoogd met als doel haar inkomsten te verhogen, dus om het nou slap gelul te noemen, dat is meer iets voor met je vriendjes in de kroeg. Voorbeeldje: https://nos.nl/l/2510926mistermol schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:47:
[...]
Slap gelul. Iedereen weet dat boetes duur zijn.
Mooi ook dat de titel uit het stuk direct vermeld dat het gedrag op basis van hogere boetes niet verandert, en jij denkt dat we dan een app als dit vanuit de overheid moeten aanmoedigen. HahahaPhaeTom schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:04:
[...]
Prima dat je het er niet mee eens bent, maar invalideren is nou ook weer niet nodig. Daarnaast is de overheid vaak genoeg op zijn vingers getikt omdat zij boetes heeft verhoogd met als doel haar inkomsten te verhogen, dus om het nou slap gelul te noemen, dat is meer iets voor met je vriendjes in de kroeg. Voorbeeldje: https://nos.nl/l/2510926
Misschien is daar een oplossing voor..wienesroa schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:13:
Volgens mij wel al eerder genoemd, waarschuwing bij naderen controle zou het een echt alternatief maken voor fm. Maar is die date ergens gratis voorhanden?
Skoda Elroq BE60
Volgens de settings zou je die moeten kunnen muten. Maar ik heb geen idee hoe.Lieuwe15 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:44:
Versie 10.38 van Flitsmeister werkt nog steeds prima!
Enige vervelende zijn de onbekende flitspaal meldingen, welke gewoon verkeerscamera's zijn.
:strip_exif()/f/image/YpZXp3AGLQVL2Z6xJMaaJRwq.png?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door hneel op 13-06-2025 13:55 ]
Instellingen > waarschuwingen > verkeerscameras.Lieuwe15 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:44:
Versie 10.38 van Flitsmeister werkt nog steeds prima!
Enige vervelende zijn de onbekende flitspaal meldingen, welke gewoon verkeerscamera's zijn.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik zie de instelling wel en heb sinds de toevoeging van de verkeerscameras al regelmatig geprobeerd de melding uit te zetten maar alsnog krijg ik ze continu binnen.Alekz87 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:25:
[...]
Instellingen > waarschuwingen > verkeerscameras.
Apart. Hier hoor ik ze niet meer sinds ik dit uit heb staan.Jord38 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:35:
[...]
Ik zie de instelling wel en heb sinds de toevoeging van de verkeerscameras al regelmatig geprobeerd de melding uit te zetten maar alsnog krijg ik ze continu binnen.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik gebruik hem op de motor (kan .gpx-bestanden direct inlezen) en stream naar een Android Auto/Apple CarPlay-scherm. Gaat prima.Sepp14 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:53:
[...]
Die heb ik een lang gebruikt. Prima alternatief voor gratis. Een van de weinige die rijbaanbegeleiding had toen.
Kaartupdates waren er regelmatig.
Alleen je kon het niet via AA gebruiken toen. Daarom gebruik ik nu TomTomGo.
Hoe bedoel je dat die app gekilled is? Werkt hij niet meer?Dav0s schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:25:
Amigo van TomTom had een erg fijne optie waarbij je alleen flitsmeldingen kreeg, ook over andere apps heen. Nu ze die app gekilled hebben en TomTom hebben ingevoerd, kan dat niet meer.
Weet iemand een alternatieve App (anders dan flitsmeister) die visueel flitsmeldingen geeft over andere apps heen, zonder een actieve navigatie aan te hebben?
Dit is er gebeurd:Ynze_162 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:57:
[...]
Hoe bedoel je dat die app gekilled is? Werkt hij niet meer?
Ik zou niet zeggen dat de app is aangepast. Ze hebben de hele Amigo app verwijderd, en er een nieuwe app voor in de plaats gezet. Met een andere naam.RigolleM schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:13:
[...]
Dit is er gebeurd:
TomTom International BV
21 augustus 2025
Geachte klant, Ons doel is om een naadloze, verbeterde rijervaring te bieden. De app is ontworpen om niet alleen waarschuwingen te bieden, maar ook verkeersupdates, informatie in real-time en optimale routes. Wij moedigen u aan om de volledige app te verkennen voor de beste ervaring. ^Nikita
Bron: https://play.google.com/s...eedcams.android.map&hl=nl
In mensentaal bedoeld @Dav0s dat de app is aangepast en de overlay niet meer werkt zoals vroeger.
Kan je nergens de APK vinden van de oude versie?Dav0s schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:06:
[...]
Ik zou niet zeggen dat de app is aangepast. Ze hebben de hele Amigo app verwijderd, en er een nieuwe app voor in de plaats gezet. Met een andere naam.
Ze doen alsof het er beter van is geworden, maar de nieuwe app is beperkter in functionaliteit.
[ Voor 13% gewijzigd door RigolleM op 22-08-2025 13:19 ]
Uiteindelijk eentje gevonden die te installeren is. Maar het wordt lastig te controleren of daar de live flitsdata nog in geupdatet wordt.RigolleM schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:17:
[...]
Kan je nergens de APK vinden van de oude versie?
Edit: kan je hier de oude versie tussen vinden?
Laat het ons maar weten ;-)Dav0s schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:36:
Maar het wordt lastig te controleren of daar de live flitsdata nog in geupdatet wordt.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Exact dit. Ik gebruik ook FM danwel Waze met die waarschuwingen om te voorkomen dat ik te hard rij. Ik heb ook een dashcam die kan aantonen dat ik geen wegpiraat ben. En om juist meer op het chaotischer wordende verkeer te kunnen letten zonder per ongeluk wat te hard te rijden in drukke gebieden gebruik ik juist zo’n app.copykat schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:58:
…
( toch is rijden met apps die verboden zijn in landen in Europa lastig. Ik kan aantonen met mn blackbox dat ik nooit/ zelden bewust tehard harder dan toegestaan rijd en toch denk ik dat je een flinke boete krijgt bij controle terwijl ik zo'n app Juist gebruik om Niet te hard te rijden. In druk verkeer is een snelheids bord( of ander verkeersbord) zo gemist,zichtlijn geblokkeerd door een ander voertuig. Dit zou eigenlijk eens Europees juridisch onderkend moeten worden.)
De app werd na een dag geforced naar de TomTom app. Helaassss...
Ik heb net ff gekeken ik heb de beta versie v9.1219.30Dav0s schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:19:
[...]
De app werd na een dag geforced naar de TomTom app. Helaassss...
Oeh, heb je daar een APK van toevallig?copykat schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:23:
[...]
Ik heb net ff gekeken ik heb de beta versie v9.1219.30
En ik zie nogsteeds tomtom amigo als naam.
AndroidTelefoon.
Wat betekend dat en waar kan ik dat vinden?
[ Voor 35% gewijzigd door copykat op 27-08-2025 21:28 ]
Ahja, maar die app bestaat dus niet meer bij Google. Kan je in de app ergens zien welke versie je geinstalleerd hebt van de app?copykat schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:14:
[...]
Wat betekend dat en waar kan ik dat vinden?
Of maken ?
Effe gegoogled. Juist de downloadlink.
Eh ik heb in mn communicatie met tta support gezocht maar ik weet niet meer hoe ik beta ben geworden. Ik heb t gevoel /herinnering dat je dat via googleplay moet doen. Bij de review sectie vd app.
Dav0s schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:10:
[...]
Ahja, maar die app bestaat dus niet meer bij Google. Kan je in de app ergens zien welke versie je geinstalleerd hebt van de app?
Reden:We voeren een kleine maar belangrijke wijziging door: vanaf woensdag 1 oktober kan elk Flitsmeister-account op één telefoon tegelijk gebruikt worden. We merken dat accounts soms gedeeld worden, terwijl het de bedoeling is dat iedereen zijn of haar eigen account heeft.
Ik heb een pro abonnement en ik denk dat hiermee het delen met gezin definitief niet gaat gebeuren.Waarom doen we dit?
Dit doen we omdat we zien dat het delen van je account voor problemen zorgt op diverse onderdelen van de app. We vinden het belangrijk dat de kwaliteit van de app optimaal blijft en we willen je elke rit de best mogelijke ervaring kunnen geven.
Doei Flitsmeister, Welkom WazeD43m0n schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:37:
Reden:
Waarom doen we dit?
Dit doen we omdat we zien dat het delen van je account voor problemen zorgt op diverse onderdelen van de app. gemiste omzet zorgt. Het gaat al zo slecht met ons en daarom doen we alles om over de rug van de gebruiker meer omzet proberen te genereren. We vinden het belangrijk dat de kwaliteit van de app optimaal blijft en we willen je elke rit de best mogelijke ervaring kunnen geven. om jullie te pesten en jullie met nog meer kosten op te zadelen.
Idem hier, 2 telefoons, 1 account. Zojuist opgezegd.Littlebugger25 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:52:
Ik gebruik hier 2 Flitsmeister two in de 2 gezinswagens en mijn echtgenote en dochter en ik hebben 1 pro abonnement wat we alle 3 gebruiken om de toestelletjes te kunnen koppelen. Als ik voor alle 3 de gsm’s een abonnement moet nemen dan stopt het. Dan verkoop ik de toestelletjes en rij ik maar op waze rond.
Alle vaste flitspalen hier in de buurt (010) staan niet op de kaart bij Blitzer. Vreemd dat jouw ervaring dan wel zo goed is?!greg-a schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:08:
Ik gebruik al een tijdje Blitzer Pro (naast TomTom als navigatie). Blitzer Pro werkt in NL net zo goed als FM, en in DE een stuk beter ook nog!! (TomTom werk overigens ook prima in NL en DE)
ah ja, grappig. ik ben prakitsch nooit in 010, wellicht daardoor? En ik gebruik 'm met name op de snelweg, wellicht zit daar ook een verschil in.BaSsDruM schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:05:
[...]
Alle vaste flitspalen hier in de buurt (010) staan niet op de kaart bij Blitzer. Vreemd dat jouw ervaring dan wel zo goed is?!
FM op je mobiel kan nog prima automatisch starten met een automation app als je bv met je auto Bluetooth verbonden bent.Grolsch schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:14:
Bij mij start de one niet meer automatisch op bij fm, dus moet helaas ook op zoek naar wat anders.
"This app isn't available on Google Play in your region"greg-a schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:08:
Ik gebruik al een tijdje Blitzer Pro (naast TomTom als navigatie). Blitzer Pro werkt in NL net zo goed als FM, en in DE een stuk beter ook nog!! (TomTom werk overigens ook prima in NL en DE)
[ Voor 29% gewijzigd door Dix0r op 15-10-2025 08:05 ]
ik draai iosDix0r schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:02:
[...]
"This app isn't available on Google Play in your region"
Een losse apk gedownload? Dat vertrouw ik tegenwoordig niet meer zo.
Ik gebruik overigens tegenwoordig nog steeds Flitsmeister. Voorheen liet ik hem automatisch starten middels een Home Assistant script.
Tegenwoordig gebruik ik "Auto Hotspot" hiervoor. Let op; deze app werkt voorlopig niet onder Android OS 16.
Het enige irritante aan de 'free' versie van FM is dat ik slechte wegcondities notificaties niet kan uitschakelen.
Eigenlijk is dat het belangrijkste: waar zit de grootste actieve userbase want dit soort apps leven bij gratie van de community.elsinga schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:59:
Ik draai FM nog naast Waze. Gratis, opgestart middels een Samsung routine die Android Auto herkent. Geluid staat weer aan en ik erger me zo aan de slecht wegdek meldingen, dat ik die bij elke melding individueel mute. Idem verkeerscamera's. Dat kan nog steeds.
Ik vermoed trouwens dat het aantal FM gebruikers dat dingen meldt aan het afnemen is, Waze is inmiddels beter dan FM bij mij.
Het automatisch starten van FM op mijn telefoon is het probleem niet, hij maakt ook wel verbinding met de one, maar de one geeft geen waarschuwingssignalen.xileS schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 01:10:
[...]
FM op je mobiel kan nog prima automatisch starten met een automation app als je bv met je auto Bluetooth verbonden bent.
[ Voor 21% gewijzigd door Grolsch op 15-10-2025 13:55 ]
Dat doen ze expres, net zoals de verkeerd camera meldingen (die kunnen nu wel weer uit maar blijkbaar is deze daarvoor in de plaats gekomen …).Dix0r schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:02:
[...]
Het enige irritante aan de 'free' versie van FM is dat ik slechte wegcondities notificaties niet kan uitschakelen.
[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 15-10-2025 16:36 ]
-------
Met Android Auto (Wireless) telefoon in mn broekzak, verbind de telefoon automatisch nadat ik de auto start en heb ik gewoon Waze op mn scherm zonder iets te doen..Grolsch schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:53:
[...]
Het automatisch starten van FM op mijn telefoon is het probleem niet, hij maakt ook wel verbinding met de one, maar de one geeft geen waarschuwingssignalen.
Alleen als ik naar mijn auto loop met het scherm aan van de telefoon, scherm aanhouden, auto aanzetten, DAN krijg ik geluiden/waarschuwingen uit de One.
Als ik de juiste volgorde toevallig vergeet (wat 9 van de 10 x gebeurd) helpt het alleen om mijn telefoon volledig te herstarten, dan werkt het wel.
Ik heb hier een eigen topic voor aangemaakt destijds:
Flitsmeister one geeft geen meldingen
En onderstaande is de conclusie, FM gaat het niet oplossen en legt de schuld neer bij Google.
Grolsch in "Flitsmeister one geeft geen meldingen"
Maar blijkbaar is er ook geen alternatief, want WAZE biedt me dit ook niet, en ik kan niet wat anders vinden wat hier op lijkt.
Ik ben ook best bereid om ervoor te betalen (Doe ik nu ook bij FM), maar dan moet het wel werken. En elke keer m'n telefoon herstarten als ik in de auto stap vind ik geen werkbare situatie.
Als het je alleen om waarschuwing signalen gaat, dan heb je de one niet nodig toch?Grolsch schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:53:
[...]
Het automatisch starten van FM op mijn telefoon is het probleem niet, hij maakt ook wel verbinding met de one, maar de one geeft geen waarschuwingssignalen.
Alleen als ik naar mijn auto loop met het scherm aan van de telefoon, scherm aanhouden, auto aanzetten, DAN krijg ik geluiden/waarschuwingen uit de One.
Als ik de juiste volgorde toevallig vergeet (wat 9 van de 10 x gebeurd) helpt het alleen om mijn telefoon volledig te herstarten, dan werkt het wel.
Ik heb hier een eigen topic voor aangemaakt destijds:
Flitsmeister one geeft geen meldingen
En onderstaande is de conclusie, FM gaat het niet oplossen en legt de schuld neer bij Google.
Grolsch in "Flitsmeister one geeft geen meldingen"
Maar blijkbaar is er ook geen alternatief, want WAZE biedt me dit ook niet, en ik kan niet wat anders vinden wat hier op lijkt.
Ik ben ook best bereid om ervoor te betalen (Doe ik nu ook bij FM), maar dan moet het wel werken. En elke keer m'n telefoon herstarten als ik in de auto stap vind ik geen werkbare situatie.
Ik was altijd super tevreden over de one, omdat ik via bluetooth niet altijd meldingen kreeg, omdat ik spotify luister via de native spotify cliënt in mijn auto, en ik ook wel eens "normale" radio luister.xileS schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 23:37:
[...]
Als het je alleen om waarschuwing signalen gaat, dan heb je de one niet nodig toch?
Ik heb al jaren dat de geluiden via mij auto speakers gaan als een soort incomend gesprek (HSP Bluetooth profiel), maar je kan het geluid ook gewoon standaard op je mobiel laten afgaan.
Duidelijker dan de piepjes van de one vind ik, maar blijkbaar heb jij liever de piepjes?
[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 16-10-2025 07:32 ]
Zo gebruik het al jaren en werkt voor mij iig vaak prima. Valt het voor mij ook meer op als het muziek stopt en lijkt alsof ik een telefoontje krijg. Een los geluidje naast muziek dat ik al op heb, vraagt minder snel mijn aandacht.Grolsch schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:31:
[...]
Ik was altijd super tevreden over de one, omdat ik via bluetooth niet altijd meldingen kreeg, omdat ik spotify luister via de native spotify cliënt in mijn auto, en ik ook wel eens "normale" radio luister.
Eigenlijk nooit via bluetooth.
Maar nu ik HSP heb ingesteld vanochtend is het inderdaad net of ik telefoon krijg en werkt het ook.
Dus dit is dan voorlopig de oplossing, bedankt voor je tip!
Toch werkte dat bij mij dus niet.xileS schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:13:
[...]
Zo gebruik het al jaren en werkt voor mij iig vaak prima. Valt het voor mij ook meer op als het muziek stopt en lijkt alsof ik een telefoontje krijg. Een los geluidje naast muziek dat ik al op heb, vraagt minder snel mijn aandacht.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq