Om op de vraag van te hard rijden te komen. Toen FM nog netjes en gratis was gebruikte ik hem ook al als reminder tijdens bellen en muziek luisteren.
Hulpvoertuigen melding zorgt er voor dat je meer tijd hebt om netjes ruimte te maken.
Pijlwagen melding is handig om alvast voor te bereiden op samenvoegen.
Files, afsluitingen omleidingen, maximumsnelheid aanduidingen en eigen snelheid.. en de object op de weg, pech auto enz dat vind ik fijn als info.
Een bescheiden piepje/melding dat je harder rijd dan toegestaan handig als reminder. De flitsmelding is dan vooral headsup, opletten voor onverwachte remmers ( en check eigen snelheid.)
De stoplichten en rijstrook aanduidingen was handig achter een vrachtwagen en je zag de lichten niet veranderen dan kon je met half oog checken of t oranje werd.
De fout werd navigeren, ritten registratie enz. Toevoegen en daarna achter de abbo met kreupel maken van de oorspronkelijke functie.
Toen ze daar 3 euro voor wilden hebben om gewoon door te gaan met wat je ooit had ben ik op zoek gegaan naar een gratis alternatief. Amigo van tomtom is vrij goed als alternatief maar ze hebben 1 groot nadeel ten opzichte van FM. De audio verstomd tijdens bellen.
En ogen op de weg is dus veel missen.
Heb nu FM weer geïnstalleerd die ik met de hand opstart als ik het nodig vind.
Ik hoop dat amigo ooit ontdekt hoe ze de systeemaudio kunnen gebruiken. Voor nu kan ik meteen checken of ik alles dubbel krijg.
Fm en Amigo
Sinds ik gehoord heb dat nieuwe auto's gaan piepen als je te hard rijd let ik op wat m'n auto zegt. ( heel vaak de verkeerde snelheid dus, A4 bij aquaduct bijv. 90km terwijl je daar allang weer 100km mag. Wat elke keer dus een valse piep opleverd.
En er zijn enorm veel plekken waar m'n auto t fout heeft.)
Googlrmaps overigens ook: soms 3 verschillende max snelheid aanduidingen vooral nu er 30km/uur in steden zijn.
Rotterdam, vent weg is 30km ( herkenbaar aan de 30 borden bij de inritten) duscdan zou je 50km mogen op de asfalt sectie toch? Waarom anders zo'n 30 bord plaatsen? Toch is blijkbaar de GPS locatie onvoldoende om dit te managen.
De auto zegt niks of 50km.
Googlemaps denkt 30km
Amigo twijfelt vaak. Wisselende aanduidingen
Hieruit blijkt dat je aan de snelheid houden tegenwoordig best lastig is als de weginrichting niet overeenkomt met de maximum snelheid en er zijn onvoldoende borden om dit te checken.
Amsterdam heeft heel de stad volgeplempt met 30km borden maar veel andere steden doen 1 bordje klaar.
Meerdere GPS apps draaien draint wel je mobiel accu. Soms is m'n mobiel leger na een rit van een uur dan bijgeladen
GMaps, plexamp, FM, AA, Amigo...
En daarbij komt een ander grijs gebied om de hoek kijken.
Mobiel in houder naast je midden lcd.
Wisselen van apps, en 2sec regel gebruiken zoals met spiegelen, radio, auto displays en dus je mobiel. Is dan je mobiel bedienen een 400 euro boete of niet?
M'n midden scherm is ook multi scherm en touch. Dus zelfde handelingen als op m'n mobiel.
M'n werk app start /pushed call adres naar gmaps en niet naar de in AA opgestarte keuze. Dus Amigo is vooral info scherm en geen navigatie.
Die check je boete app is grappig om te zien wat je riskeert maar verder zoals hij nu is niet informatief genoeg.
Ik hoop dat de maker nog wat meer functionaliteit kan inbouwen.
Maar wel een leuke extra.
Misschien koop ik hem om gewoon te zien hoe t zit.
[
Voor 6% gewijzigd door
copykat op 27-02-2025 19:00
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....