_Anvil_ schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:55:
[...]
Zoals ik al in mijn verwijderde post schreef: Mijn vriendin gebruikt Waze en FM naast elkaar en het lijkt er op dat Waze zo'n beetje alle behoeftes afdekt. Wat rond grote steden nog al eens misgaat bij waze is het herberekenen van routes bij file, google maps (volgens mii draait mijn tesla navi hier ook op) werkt dit nog wel een stuk beter. Waze stuurt haar regelmatig op hele vage omwegen door de drukke binnenstad, inclusief doodlopende pleinen. Dit kan deels komen omdat het Belgie betreft overigens

Ja waze is ondanks dat ik t gevoel heb dat waze over Gmaps is heen gebouwd, zeker nu gmaps dingen van waze heeft geimplentmenteert. Zoals meldingen buttons, is waze niet foutloos.
Kan ook liggen aan de AutoAndroid interface.
Die laat om onduidelijke redenen wel meer niet door. Bij plex heb ik alleen keus op autolcd tussen 1 ster geen ster of 5 ster in de app 12345 ster.( ik zit vaak nieuwe muziek te luisteren onder t rijden en dan rating een mooie bijkomstigheid)
Gmaps heeft geen gps snelheid bij AA maar wel op je mobiel of applecar. Ik hoopte dat t met de auto te maken had maar bij mn nieuwe auto is t ook.
Kwa flitsers en andere waarschuwingen en wegwerkzaamheden is FM en Waze redelijk gelijk. Beide hebben grote fanbase dus veel community input.
Als ik twijfel aan de route van waze tik ik hem ook in in gmaps die op mn mobiel opend.
( vroeger was t gmaps op AA en tt amigo op mobiel.) Waze weigerd op mn mobiel te draaien en moet op AA en mn lcd vd auto dus dit omgekeerd.
Waze heeft nu wel laatste week dat hij bokt als ik bel, verbindings issues denk ik van AA of netwerk . Even route cancelen en opnieuw zetten werkt of even naar auto scherm en weer terug naar AA weergave werkt soms ook.
Al met al heb ik , handmatig opstart, FM nog wel als failback en tijdens bellen in de auto. Want waze is dan only visual en audio is muted. Wat met die irritante verlaagde snelheid met flitspaal bij kruizingen soms vervelend kan zijn als je op n- weg 80km acc door kachelt door groen en dan ah kak stond daar nu 50? Dan is de PIEPPIEP van FM erg welkom om dit te voorkomen. N11 is daar ook een voorbeeld van en ergens bij zoetermeer A12 kant naar capelle, Rdam.
Dus helemaal zonder FM kan ik nog niet.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....