Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 15:37
JohanNL schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:48:
[...]

Met een simpele google search kom je vaak al ver :)
Maar het liefste heb je live data met het orderboek van de desbetreffende beurs, welke vaak alleen maar tegen betaling is in te zien of bij een gerenommeerd beleggingsplatform wordt weergegeven.
Met google kom ik helaas niet verder dan de dagkoers van 30 september Open High Low, maar niet een specifiek tijdstip.
Vaak kan je alleen de dagelijkse koersen redelijk gedetailleerd inzien maar als de dag eenmaal voorbij is dan zie je alleen nog maar de Open High en Low van die dag.

Had gehoopt dat jij misschien een link voor me had voor gedetailleerde historie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Supershiva schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:20:
[...]

Met google kom ik helaas niet verder dan de dagkoers van 30 september Open High Low, maar niet een specifiek tijdstip.
Vaak kan je alleen de dagelijkse koersen redelijk gedetailleerd inzien maar als de dag eenmaal voorbij is dan zie je alleen nog maar de Open High en Low van die dag.

Zonder de specifieke ETF te weten wordt dat lastig, maar dit is sowieso meer iets voor Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18

The Third Man

The Third Jellyfish

Supershiva schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:20:
[...]

https://finance.yahoo.com/ -> ticker opzoeken (goed opletten dat je de correcte beurs kiest) -> links Chart klikken en dan onderin de date range en interval aanpassen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7hg_JryXDqWGhhKYJ15XaUHnc0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/V9BIeEOezFB2zDHPD3tmFhmh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:35
Morwen schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:26:
Sjonge. Ga gewoon zelf testen man.

Het is wisselend. Hoor je van alle kanten, herhaaldelijk. Bij mij is het altijd binnen 1 dag, bij de Rabo, wat schiet je daar mee op? Niks, want ook bij mij wisselend tussen 40 minuten en 23 uur. Wat is dan het beste om te zien wat 'wij' met wisselend bedoelen? Effe denken... nog effe denken... Juist ja, zelf doen.

Pak 50 euro in de hand en ga lekker aan de slag.
Getest, gisteren en vandaag. Ongeveer 4 uur gisteren en vandaag 3 uur. Na 2 testen ga ik nu een deel overzetten en een deel naar een andere bank. Toch spannend zo een groot bedrag overmaken maar ga de stap toch zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:44
dutchnltweaker schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Getest, gisteren en vandaag. Ongeveer 4 uur gisteren en vandaag 3 uur. Na 2 testen ga ik nu een deel overzetten en een deel naar een andere bank. Toch spannend zo een groot bedrag overmaken maar ga de stap toch zetten.
Heb je de openingspost gelezen en ALLES gedaan wat nodig is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
W1ck1e schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:01:
[...]

Heb je de openingspost gelezen en ALLES gedaan wat nodig is ?
Hoe bedoel je? Ja ik heb de rente geactiveerd. En alles naar de juiste Iban gestuurd. Dit 2 keer al getest, gisteren en vanochtend. Net de 3e keer gedaan met een groter bedrag. Wat is het probleem of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dutchnltweaker schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:27:
[...]

Hoe bedoel je? Ja ik heb de rente geactiveerd. En alles naar de juiste Iban gestuurd. Dit 2 keer al getest, gisteren en vanochtend. Net de 3e keer gedaan met een groter bedrag. Wat is het probleem of?
Dan is er geen probleem. Het zou jammer zijn wanneer je iets vergeten was, na alle berichten over en weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
W1ck1e schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:29:
[...]

Dan is er geen probleem. Het zou jammer zijn wanneer je iets vergeten was, na alle berichten over en weer.
Oh nee, heb ook gecontroleerd over de juiste voornamen enzo. Enige wat ik was vergeten was de refferal van 10 euro, maar had toen het account al geopend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
In de openingspost staat
In de omschrijving van deze betaling staat een zogenaamde PUK-code.
Bewaar deze code goed! Deze heb je namelijk nodig om bepaalde handelingen uit te voeren, zoals een (groot) bedrag terugboeken.
Ik heb deze week de rekening bijna helemaal leeggehaald, de PUK code was daarbij niet nodig. Ik heb 2 tegenrekeningen.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 22-10-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
W1ck1e schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:35:
In de openingspost staat

[...]

Ik heb deze week de rekening bijna helemaal leeggehaald, de PUK code was daarbij niet nodig. Ik heb 2 tegenrekeningen.
Wel apart, dit topic doorgelezen over die puk code. Maar heb dit nog niet mogen ontvangen als ik kijk op mijn ING rekening. Ook geen 0,01 cent overschrijving.

Edit: nu opeens de 1 cent puk code gekregen. Waarschijnlijk toch bij een heel groot bedrag pas.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 22-10-2024 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
dutchnltweaker schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:46:
[...]

Wel apart, dit topic doorgelezen over die puk code. Maar heb dit nog niet mogen ontvangen als ik kijk op mijn ING rekening. Ook geen 0,01 cent overschrijving.

Edit: nu opeens de 1 cent puk code gekregen. Waarschijnlijk toch bij een heel groot bedrag pas.
Neen, wordt volgens mij niet getriggerd door groot bedrag, maar wel door openen rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hoppa en groot bedrag is ook binnen op trade Republic rekening 3,5 a 4 uur.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 22-10-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
@JohanNL @The Third Man beide bedankt voor het meedenken.

Uiteindelijk heb ik zelf ook nog een site gevonden, gebruik ik continu voor crypto maar nooit aan gedacht dat je hier ook aandelen etf's etc kan bijhouden en zeer gedetailleerde historische prijsinformatie kan vinden

Ik zet hem hier neer, wellicht heeft iemand er wat aan

www.tradingview.com

[ Voor 9% gewijzigd door Supershiva op 22-10-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Terug naar Trade Republic.

Ik wil hier graag maandelijks automatische WEBN aankopen via "periodieke beleggingen"

Heeft iemand hier ervaring met periodieke beleggingen?

Van Trading212 weet ik dat ze periodieke beleggingen een paar minuten na het openen van de beurs om 9.06 aankopen op basis van market buy, doet Trade Republic dit ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@Supershiva heb je al de zoekfunctie gebruikt? Als ik 'periodiek' intik zie ik vrij snel al berichten voorbij komen die precies die vraag bediscussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Zojuist de mail ontvangen over de rente verlaging.

blabla...
We blijven deze (de ecb rente) depositorente volledig aan je doorgeven.

ik verwacht in december een verdere verlaging.
maar ik hoop dat het weer een keer gaat stijgen en dat dan TR zich aan hun belofte houdt.
en weer interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

W1ck1e schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:26:

blabla...

maar ik hoop dat het weer een keer gaat stijgen en dat dan TR zich aan hun belofte houdt.
en weer interessant is.
Voor de duidelijkheid: Trade Republic heeft zojuist per e-mail een renteverlaging gecommuniceerd: komend vanaf 4% zijn we inmiddels per direct (23-10) aanbeland op 3,25%.

Nog steeds niet slecht, gezien de rentes die de Nederlandse banken rekenen (zoals 1,5% bij de ABN).

Wat is volgens jou de belofte van TR?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
CodeCaster schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

Voor de duidelijkheid: Trade Republic heeft zojuist per e-mail een renteverlaging gecommuniceerd: komend vanaf 4% zijn we inmiddels per direct (23-10) aanbeland op 3,25%.

Nog steeds niet slecht, gezien de rentes die de Nederlandse banken rekenen (zoals 1,5% bij de ABN).

Wat is volgens jou de belofte van TR?
dit:
btw : ik ben begonnen met 2% (tot okt 2023, toen werd het 4%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:04

amphora

Websites & Fotografie

en weer interessant is.
Van https://www.raisin.nl/economie/ecb-rentebesluit/ :
Ook na 2024 is de prognose dat er meer renteverlagingen worden doorgevoerd. Economen voorspellen voorlopig één renteverlaging van 0,25 procentpunt per kwartaal en verwachten dat de ECB-rente in december 2025 op 2,25% uitkomt. Dit is dus een verwachte daling van 1,5% in anderhalf jaar tijd.
Reken daar voorlopig maar niet op dus...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
amphora schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:00:
...
Reken daar voorlopig maar niet op dus...
Ik reken er inderdaad niet op, op korte termijn. Maar ik hoop dat het niet erg lang duurt en dat dan TR weer mee stijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Supershiva schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:14:
@JohanNL @The Third Man beide bedankt voor het meedenken.

Uiteindelijk heb ik zelf ook nog een site gevonden, gebruik ik continu voor crypto maar nooit aan gedacht dat je hier ook aandelen etf's etc kan bijhouden en zeer gedetailleerde historische prijsinformatie kan vinden

Ik zet hem hier neer, wellicht heeft iemand er wat aan

www.tradingview.com
Hey, bedankt voor de tip van tradingview. Ik kan nu de XETRA als referentie gebruiken, maar de prijshistorie van de L&S Exchange die TR gebruikt staat er helaas niet op. Weet iemand misschien waar die publiek / gratis te vinden is?

Over periodieke opdrachten: ik heb er ook net een lopen op WEBN. TR meld alleen de dag van de executie, niet de tijd. Ze proberen wel de prijs te optimaliseren in de tijd zeggen ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 14:42

blabla...

en weer interessant is.
Hoe bedoel je 'en weer interessant is'?
De ECB rente is alsnog veel hoger dan wat de banken in NL aan je uitkeren en het zou voor banken ook raar zijn om meer dan de ECB rente aan klanten uit te keren...
Met andere woorden TR is nu nog steeds (en zelfs met 2,25% rente) nog steeds aantrekkelijker dan de doorsnee NL banken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Sandernochill schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:41:
[...]

Hoe bedoel je 'en weer interessant is'?
De ECB rente is alsnog veel hoger dan wat de banken in NL aan je uitkeren en het zou voor banken ook raar zijn om meer dan de ECB rente aan klanten uit te keren...
Met andere woorden TR is nu nog steeds (en zelfs met 2,25% rente) nog steeds aantrekkelijker dan de doorsnee NL banken.
Je moet niet kijken naar / vergelijken met de doorsnee NL banken.
Bunq is 3,36%
Garanti is 3,5%
Beide "gewoon" Nederlands

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 14:42
W1ck1e schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Je moet niet kijken naar / vergelijken met de doorsnee NL banken.
Bunq is 3,36%
Garanti is 3,5%
Beide "gewoon" Nederlands
Leuk, maar bunq geeft alleen 3,36% over het bedrag voor max. 6 maanden (en als je niet op dag 1 instapt kan dit ook nog eens fors minder zijn). Als jij zoals bij TR max 50k stort en het laat staan wordt dit na maximaal 6 maanden omgezet naar een 'basis bedrag' en krijg je hier 2.16% over, het bedrag wat je dan bijstort, dáár wordt 3,36% rente over berekend. Dus daar zitten absoluut haken en ogen aan.

Garanti biedt een actie rente tarief van 3,5% die enkel geldig is t/m december 2024.

In beide gevallen is imho TR de meer aantrekkelijke optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Sandernochill op 24-10-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Sandernochill schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:00:
[...]

Leuk, maar bunq geeft alleen 3,36% over het bedrag voor max. 6 maanden (en als je niet op dag 1 instapt kan dit ook nog eens fors minder zijn). Als jij zoals bij TR max 50k stort en het laat staan wordt dit na maximaal 6 maanden omgezet naar een 'basis bedrag' en krijg je hier 2.16% over, het bedrag wat je dan bijstort, dáár wordt 3,36% rente over berekend. Dus daar zitten absoluut haken en ogen aan.

Garanti biedt een actie rente tarief van 3,5% die enkel geldig is t/m december 2024.

In beide gevallen is imho TR de meer aantrekkelijke optie.
Het gaat er inderdaad om wat ik NU krijg.
In het geval van Bunq haal ik aan het eind van dit jaar de rekening leeg, misschien wel naar TR, om bij Bunq vervolgens dik 6 maanden niets te sparen.
In het geval van Garanti haal ik afhankelijk van de rente DAN de rekening leeg, ook wel misschien richting TR

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 24-10-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Hey, iemand hier ervaring met het overdragen van securities (aandelen / ETFs) van TR naar een andere broker? In de FAQ kan ik alleen de procedure vinden om zaken naar TR over te dragen.

Waarschijnlijk zal mijn andere broker dat moeten initieren, maar ik heb daar geen ervaring mee. Weet niet hoe gebruikelijk dat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
KC Boutiette schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:35:
Hey, iemand hier ervaring met het overdragen van securities (aandelen / ETFs) van TR naar een andere broker? In de FAQ kan ik alleen de procedure vinden om zaken naar TR over te dragen.

Waarschijnlijk zal mijn andere broker dat moeten initieren, maar ik heb daar geen ervaring mee. Weet niet hoe gebruikelijk dat is.
Let op dat hier meestal kosten aan zitten die best flink kunnen oplopen als je veel verschillende posities hebt, als niet van TR, dan wel je nieuwe bank.
Vaak ben je beter af te verkopen bij je oude bank en de opbrengst dan weer te investeren bij de nieuwe.
Wat betreft TR in het bijzonder; je haalt niet gelijk je effecten van de beurs zoals een AEX, maar dit loopt via een ' tussenbeurs ' zoals Tradegate.
Mogelijk is dit ook weer een belemmering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
JohanNL schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:57:
[...]

Let op dat hier meestal kosten aan zitten die best flink kunnen oplopen als je veel verschillende posities hebt, als niet van TR, dan wel je nieuwe bank.
Vaak ben je beter af te verkopen bij je oude bank en de opbrengst dan weer te investeren bij de nieuwe.
Wat betreft TR in het bijzonder; je haalt niet gelijk je effecten van de beurs zoals een AEX, maar dit loopt via een ' tussenbeurs ' zoals Tradegate.
Mogelijk is dit ook weer een belemmering.
Hey, bedankt voor je input. Ik zie inderdaad dat er bij andere brokers / banken kosten aan zitten, bijv. ING of DEGIRO maar bij TR is de informatie afwezig op de site voor zover ik kan zien.

Verschillende beurzen had ik idd nog niet aan gedacht. Overigens worden aandelen, obligaties en ETFs bij TR standaard verhandeld via de LS Exchange met Tradegate als backup. Ik lees nu dat de ING aandelen overdragen alleen aanbiedt binnen NL, nog weer een mogelijke complicatie. Het zal wel lastig worden, maar ik ben nog steeds benieuwd. Mocht iemand meer informatie hebben over hoe dit werkt bij TR hou ik me aanbevolen :*)

Edit:
Na nog een keer de FAQ door te nemen kom ik dit zinnetje tegen: "Trade Republic will not charge you any fees for the transfer. In some cases, however, third-party fees may apply. The amount of the foreign fees depends on various factors, such as the type of securities, foreign depositories or the type of securities of the securities."
Mogelijk vallen de kosten wel mee al zijn de mogelijke 'third-party fees' me te onduidelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door KC Boutiette op 27-10-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:53
@KC Boutiette ING is een vrij dure broker voor ETF's. Waarom zou je daar je ETF's willen aanhouden? Je hebt bij ING wel de NT fondsen die vrij voordelig zijn omdat ze geen dividendlekkage hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Pistachenootje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:55:
@KC Boutiette ING is een vrij dure broker voor ETF's. Waarom zou je daar je ETF's willen aanhouden? Je hebt bij ING wel de NT fondsen die vrij voordelig zijn omdat ze geen dividendlekkage hebben.
Hey bedankt voor je reactie, maar mijn vraag ging over eventuele kosten van het overdragen van aandelen / ETFs van TR naar een andere broker / bank. De kosten bij TR staan alleen impliciet en onvolledig vermeld in de FAQ zie mijn vorige post. ING was alleen een voorbeeld van wat voor kosten er aan kunnen zitten. Laten we de discussie over TR houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
KC Boutiette schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:36:
[...]

Hey bedankt voor je reactie, maar mijn vraag ging over eventuele kosten van het overdragen van aandelen / ETFs van TR naar een andere broker / bank. De kosten bij TR staan alleen impliciet en onvolledig vermeld in de FAQ zie mijn vorige post. ING was alleen een voorbeeld van wat voor kosten er aan kunnen zitten. Laten we de discussie over TR houden.
Maar wat is dan de reden waarom je dit zou willen doen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:50
Het overboeken van Revolut naar Trade Republic gaat steeds sneller. Eerder duurde dat een dag, vandaag in 10 minuten. Mooie vooruitgang. Nu de andere kant nog op, maar dat zal wel minder in hun voordeel zijn.. :)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Napsju schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:53:
Het overboeken van Revolut naar Trade Republic gaat steeds sneller. Eerder duurde dat een dag, vandaag in 10 minuten. Mooie vooruitgang. Nu de andere kant nog op, maar dat zal wel minder in hun voordeel zijn.. :)
In de ochtend voor 07:30 dan komt het dezelfde werkdag nog aan bij ING & ASN. Is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Ik heb vrijdag €6000 toegevoegd aan mijn Revolut rekening via Apple pay en de virtuele kaart van TR. vervolgens dat geld doorgestuurd naar mijn ASN rekening. Alles in <5 minuten.

De TR kaart kent een max limiet van 10k per dag (instelbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:48:
[...]
Maar wat is dan de reden waarom je dit zou willen doen eigenlijk?
Ik zit eigenlijk vooral bij TR voor de perks; rente en save back. Dikke kans dat ze in de toekomst een keer stoppen met het strooien van geld of ze te ver gaan naar mijn zin. Ik ben gewoon benieuwd wat mijn opties dan zijn om uit te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Naar aanleiding van verschillende ervaringen gelezen te hebben op Tweakers en Reddit heb ik ook maar eens een TR account geopend.

De ervaring met geld overmaken is tot nu toe nogal wisselend. De eerste €100 was er binnen een paar uur. De tweede €100 is inmiddels langer dan een week onderweg.

Ik experimenteer nog even verder voordat ik écht grote bedragen over ga maken, of eventueel voor een andere bank kies.

Edit 1: kleine update, mijn naam in mijn TR account bleek niet helemaal te kloppen, wat voor problemen zorgde. Met behulp van de klantenservice binnen 1 dag opgelost.

ABN overboekingen zijn nu binnen een paar uur geregeld. ING lijkt langer te duren.

Klantenservice is vooralsnog prima.

[ Voor 25% gewijzigd door Chippu op 30-10-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernemansje
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
Wat ik mij nog wel afvraag t.a.v. sparen bij TR: Wat is het verdienmodel bezien vanuit TR zelf, wanneer men één op één de ECB rente doorgeeft aan spaarders? Wil dat eerst begrijpen voordat ik er geld in steek. Enige wat ik kan bedenken is het vergaren van een grotere bekendheid / marktaandeel voor de broker activiteiten. Maar misschien mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Laatst online: 05-10 21:25
Bernemansje schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:36:
Wat ik mij nog wel afvraag t.a.v. sparen bij TR: Wat is het verdienmodel bezien vanuit TR zelf, wanneer men één op één de ECB rente doorgeeft aan spaarders? Wil dat eerst begrijpen voordat ik er geld in steek. Enige wat ik kan bedenken is het vergaren van een grotere bekendheid / marktaandeel voor de broker activiteiten. Maar misschien mis ik iets?
Dat idd. Marktaandeel winnen voor zowel broker als evt sparen. Je mag als bank volgens mij niet alleen bij de ecb lenen, daar moet ook normaal uitgeleend geld tegenover staan. En dit kan je natuurlijk voor meer weer uitlenen (kijk maar naar auto financieren oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
chielsen schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:44:

Dat idd. Marktaandeel winnen voor zowel broker als evt sparen. Je mag als bank volgens mij niet alleen bij de ecb lenen, daar moet ook normaal uitgeleend geld tegenover staan. En dit kan je natuurlijk voor meer weer uitlenen (kijk maar naar auto financieren oid).
je bedoelt ? : "Je mag als bank volgens mij niet alleen bij de ecb sparen". Of aan anderen uitlenen waar ze meer rente vangen dan de ecb rente.

@Bernemansje Als ik alleen zou sparen bij banken waarvan ik het verdienmodel kende, begreep en kon doorrekenen, dan zou mijn geld in een spaarvarken zitten. ;)
TR geloof en vertrouw ik wel.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 02-11-2024 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bernemansje schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:36:
Jouw pushen naar beleggen. Het is in de basis een beleggingsrekening, geen spaarrekening of betaalrekening die je bij ze opent.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DeNachtwacht schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:58:

Jou pushen naar beleggen. Het is in de basis een beleggingsrekening, geen spaarrekening of betaalrekening die je bij ze opent.
Inderdaad, het geld staat er immers al, beleggen is dan nog maar een kleine stap. Genoeg mensen zijn daar gevoelig voor, anders bestond dit product niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Inderdaad. Vanwege de cashback ben ik ook gaan beleggen bij ze. Minimaal, maar zo begint het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
W1ck1e schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:51:
[...]

je bedoelt ? : "Je mag als bank volgens mij niet alleen bij de ecb sparen". Of aan anderen uitlenen waar ze meer rente vangen dan de ecb rente.
Als TR geld wil hebben (om uit te lenen) dan kunnen ze naast eigen vermogen ook spaargeld aantrekken (lenen van ons) of lenen bij de ecb. Maar volgens mij wil de ecb niet dat alles ben hen wordt geleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
chielsen schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:15:

Als TR geld wil hebben (om uit te lenen) dan kunnen ze naast eigen vermogen ook spaargeld aantrekken (lenen van ons) of lenen bij de ecb. Maar volgens mij wil de ecb niet dat alles ben hen wordt geleend.
Het verhaal van TR is dat ze de rente die zij uitkeren aan ons zelf ook weer krijgen van de ecb (dus "TR spaart bij ECB"). Dan gaan ze volgens mij niet lenen van de ecb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Ik ben ook zo'n 'slachtoffer'. Begonnen met sparen en binnen een maand had ik die 50 euro maandelijkse inleg geactiveerd voor de cashback.

Maar als ik kijk wat ik nu al gespaard heb daar, ben ik heel tevreden. 2x wat gekregen voor een vriendendeal, maandelijks dikke rente, cashback tikt regelmatig de 15 euro aan.

Heb op het moment helaas veel nieuwe dingen nodig voor een nieuwe hobby, nieuwe auto en tegenwoordig betaal ik alle uitjes met vrienden en stuur ze daarna een tikkie via mijn rabobank. Ik ben me ervan bewust dat ze zo een mooi data profiel van me kunnen opstellen zo, maar ik heb niet de illusie dat de rabobank dat in de afgelopen jaren niet of minder heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
W1ck1e schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:07:
[...]

Het verhaal van TR is dat ze de rente die zij uitkeren aan ons zelf ook weer krijgen van de ecb (dus "TR spaart bij ECB"). Dan gaan ze volgens mij niet lenen van de ecb.
Dat is het verhaal ja en zal ook wel (deels) gebeuren. Maar de vraag was hoe ze dan geld verdienen, want zo verdien je natuurlijk niks. En je hebt wel de it, service, screening etc te betalen.
Maar er zijn wel vaker banken die meer betalen dan de ecb rente, dat heeft dus meerdere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-10 10:56
Ik geloof dat elk bedrijf alle data van klanten sowieso zo veel mogelijk gebruikt of opslaat om later iets mee te doen.

50€ per maand kan ik ook wel missen om te beleggen, eens kijken hoe dat allemaal met cashback werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
chielsen schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:00:
[...]

Dat is het verhaal ja en zal ook wel (deels) gebeuren. Maar de vraag was hoe ze dan geld verdienen, want zo verdien je natuurlijk niks. En je hebt wel de it, service, screening etc te betalen.
Maar er zijn wel vaker banken die meer betalen dan de ecb rente, dat heeft dus meerdere redenen.
Voor dat TR de ecb rente doorgaf was het al aktief. Ik neem aan dat ze toen ook al uit de kosten kwamen. Met hun winst als beleggingstoko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zou me niks verbazen als ze dit ook ingecalculeerd hebben met de terugloop van de ECB rente. Eerst rentegevoelige klanten lokken, dan zodra die terugloopt een zeer lage drempel aanbieden om het vervolgens te beleggen. Eigenlijk wat T212 ook al langer doet, maar zij hebben het nadeel in een wat minder zekere constructie te draaien (Cypriotische toezichthouder en evt compensatiestelsel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
The Third Man schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:08:
Zou me niks verbazen als ze dit ook ingecalculeerd hebben met de terugloop van de ECB rente. Eerst rentegevoelige klanten lokken, dan zodra die terugloopt een zeer lage drempel aanbieden om het vervolgens te beleggen. Eigenlijk wat T212 ook al langer doet, maar zij hebben het nadeel in een wat minder zekere constructie te draaien (Cypriotische toezichthouder en evt compensatiestelsel).
Ik denk dat het wel meevalt, maar TR kan elke spaarder wel mooi aanprijzen als een reguliere klant van hun platform aan hun eigen belanghebbenden en aandeelhouders.
Elke klant is zodoende weer geld waard, ook al leveren ze nu daadwerkelijk nog niets op of kosten ze zelfs alleen maar geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:26
Krijg laatste 2 dagen al 2x een mail van TR dat ik mijn belasting nummer in mijn profiel moet doorgeven,
Heb dit bij inschrijving reeds gedaan, kan ik dit bericht dus negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ckriek schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:53:
Krijg laatste 2 dagen al 2x een mail van TR dat ik mijn belasting nummer in mijn profiel moet doorgeven,
Ik zou minstens even met ze checken of dat er goed in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ckriek schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:53:
zou ik nog een keer doen dan
anders wordt je rekening opgeheven

tenzij je dat niet erg vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Ik was in de veronderstelling dat er geen kosten aan een maandelijks spaarplan waren.
In de openingpost staat vermeld bij BELANGRIJKE KENMERKEN;

Geen kosten voor het aanhouden van de rekening zelf, geen bewaarloon

Ik heb een maandelijks spaarplan ingesteld voor een ETF van SPDR de SPYY
Nu zie ik in de app toch een kostenoverzicht staan met hierop o.a.

COST OF THE SECURITY PURCHASE PER SAVINGS PLAN EXECUTION AMOUNT
External settlement charge 0.00 EUR
Product costs 0.00 EUR
SUM 0.00 EUR

COSTS DURING THE HOLDING PERIOD (PER YEAR) AMOUNT
Cost of product in year 1 1.56 EUR / 0.07%
Cost of product in year 2 4.44 EUR / 0.09%
Cost of product in year 3 7.32 EUR / 0.10%
Cost of product in year 4 10.20 EUR / 0.11%
Cost of product in year 5 13.08 EUR / 0.11%
SUM 36.60 EUR / 0.31%

Lijkt erop dat je dus weldegelijk een bewaarloon betaald?

Mooi kak want ik heb net alles van Trading 212 overgezet naar Trade Republic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Supershiva schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:58:
Ik was in de veronderstelling dat er geen kosten aan een maandelijks spaarplan waren.
In de openingpost staat vermeld bij BELANGRIJKE KENMERKEN;

Geen kosten voor het aanhouden van de rekening zelf, geen bewaarloon

Ik heb een maandelijks spaarplan ingesteld voor een ETF van SPDR de SPYY
Nu zie ik in de app toch een kostenoverzicht staan met hierop o.a.

COST OF THE SECURITY PURCHASE PER SAVINGS PLAN EXECUTION AMOUNT
External settlement charge 0.00 EUR
Product costs 0.00 EUR
SUM 0.00 EUR

COSTS DURING THE HOLDING PERIOD (PER YEAR) AMOUNT
Cost of product in year 1 1.56 EUR / 0.07%
Cost of product in year 2 4.44 EUR / 0.09%
Cost of product in year 3 7.32 EUR / 0.10%
Cost of product in year 4 10.20 EUR / 0.11%
Cost of product in year 5 13.08 EUR / 0.11%
SUM 36.60 EUR / 0.31%

Lijkt erop dat je dus weldegelijk een bewaarloon betaald?

Mooi kak want ik heb net alles van Trading 212 overgezet naar Trade Republic
Omdat de beheerder van een ETF of beleggingsfonds ook kosten vraagt kan dat overzicht kloppen, deze kosten zijn dan ook verwerkt in de koers zelf.
Met individuele aandelen zouden de kosten echt 0 moeten zijn, behalve dan dat orders mogelijk tegen een minder gunstige koers worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Supershiva niet in de openings post, maar wel:

Is dit wat je bedoelt ?
fsfikke schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Het interessante is dat deze (behoorlijk hoge) kosten bij Duitse TR accounts ook genoemd worden in het kostenoverzicht van een Sparplan. In Nederland zie je deze kosten niet. De vraag is of ze ook daadwerkelijk niet bestaan voor Nederlandse klanten, maar dan zouden wij een betere spread moeten krijgen op L&S…

Zo wordt een ETF met een TER van 0,20% opeens 0,30%.
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Er staat mij inderdaad iets van bij dat Flatex destijds ook populaire ETF's aanbood met een hogere TER dan die elders beschikbaar waren, maar deze hadden dan ook een andere ISIN.
Geen idee of je deze ook hebt bij TR, maar sneaky is het wel ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
W1ck1e schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:28:
@Supershiva niet in de openings post, maar wel:

Is dit wat je bedoelt ?

[...]
Ja dit kostenoverzicht bedoel ik!
Echt lelijk.

@JohanNL
Ik heb de ISIN die trade republic gebruikt even op JustETF opgezocht IE00B44Z5B48 is wel de normale, dus geen eigen gemaakte.

Maar lekker verhaal dit, dat ze dus toch bewaarloon berekenen.
Nu dan de vraag, is dat alleen op het spaarplan of geldt dit voor alle aandelen/etf’s die je aanhoudt.

Ik heb namelijk eerst alles op Trading 212 verkocht en paar dagen later nadat ik het geld op m’n rekening had in 1x weer gekocht op Trade Republic.
Als ik hiervoor ook bewaarloon moet gaan betalen dan wordt ik daar niet heel gelukkig van.

Lekker voor de TER ook dit.
Gaat van 0,12 naar 0,19 door de bijkomende kosten van Trade Republic

[ Voor 23% gewijzigd door Supershiva op 04-11-2024 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
@Supershiva Ik heb ook even gekeken bij het kostenoverzicht van mijn ' savings plan ' die ik had ingesteld om in aanmerking te komen voor de kaart cashback.
Heb gekozen voor €50 in het aandeel PostNL.
Volgens het overzicht betaal ik over 5 jaar €1, deze komt echter van de verwachte verkoop van de positie, waardoor je die verkoopkosten van €1 moet betalen.

De kosten die er staan bij jou lijken mij toch van de ETF zelf te komen.
Het overzicht lijkt namelijk rekening te houden met jouw inleg die gestaag stijgt en mogelijk ook nog het verwachte rendement van de ETF die je aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacktheRipper
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-10 14:20
Vandaag mijn 1e wekelijkse aex etf ingekocht. Aankoopprijs om 9:39 was 8,50euro. Op site van Euronext staat deze op dit tijdstip ook op 8,50.
Kan ik er dus vanuit gaan dat ze geen kosten hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
JacktheRipper schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:07:
Vandaag mijn 1e wekelijkse aex etf ingekocht. Aankoopprijs om 9:39 was 8,50euro. Op site van Euronext staat deze op dit tijdstip ook op 8,50.
Kan ik er dus vanuit gaan dat ze geen kosten hanteren?
Ja en nee, want je weet nooit 100% zeker hoe het in de toekomst zal zijn.
Mogelijk gaan de spreads wel omhoog in geval van dat er ongebruikelijk veel gehandeld wordt, zoals tijdens de ' corona beurscrash '.
Met Flatex destijds werden de spreads breder en werd de handel zelfs meerdere keren tijdelijk stilgelegd, terwijl deze gewoon verder ging op de reguliere beurzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Supershiva schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:49:
[...]

Ja dit kostenoverzicht bedoel ik!
Echt lelijk.
Even rustig adem halen..........

Dit zijn gewoon de TER van de ETF die weergegeven worden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
fsfikke schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:35:
[...]

Even rustig adem halen..........

Dit zijn gewoon de TER van de ETF die weergegeven worden.
Dat zou heel mooi zijn, maar waar haal je dat vandaan? Ik vind het erg onduidelijk hoor. Volgens JustETF is de TER van deze ETF 0,12 en geen 0,07 :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Supershiva schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:13:
[...]

Dat zou heel mooi zijn, maar waar haal je dat vandaan? Ik vind het erg onduidelijk hoor. Volgens JustETF is de TER van deze ETF 0,12 en geen 0,07 :?
Hoe lang duurt dit jaar nog? Daarnaast groeit je belegd vermogen elke maand/week/whatever. Dus enkel bij een jaarlijks spaarplan zou je 0,12 verwachten te zien. Maar in jouw voorbeeld zie je ook dat het op lange termijn daarom naar die 0.12 convergeert.

Neemt trouwens niet weg dat ik nog steeds het vermoeden heb dat de kosten die TR in Duitsland wel toont ook voor Nederland gelden.

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2024 23:19 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:46
* verkeerd topic *

[ Voor 81% gewijzigd door Magreet1 op 05-11-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:30:
[...]

Hoe lang duurt dit jaar nog? Daarnaast groeit je belegd vermogen elke maand/week/whatever. Dus enkel bij een jaarlijks spaarplan zou je 0,12 verwachten te zien. Maar in jouw voorbeeld zie je ook dat het op lange termijn daarom naar die 0.12 convergeert.

Neemt trouwens niet weg dat ik nog steeds het vermoeden heb dat de kosten die TR in Duitsland wel toont ook voor Nederland gelden.
Hey, mooie discussie. Ik leer weer. Ik ben weer eens de FAQ ingedoken. Volgens de FAQ zijn er bij TR geen 'custody fees'. Wel zetten ze de 'ongoing product cost' in de 'ex-post cost information'.

Mocht iemand te maken krijgen met die 'Duitse kosten' dan hou ik me aanbevolen :*) Bij mij staan ze nog niet op het kostenoverzicht van mijn spaarplan.

[ Voor 11% gewijzigd door KC Boutiette op 05-11-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Nou, ik heb ook nog een aantal andere aandelen posities ingenomen bij TR en het werkt gewoon, zónder bewaarloon en andere kosten voor het aanhouden ervan.
Degenen die denken dat die kosten er wel zijn hebben vooralsnog niet goed gekeken.
Of dit in de toekomst ook zo zal blijven moet nog blijken, want als ik het hierbij laat verdienen ze niets meer aan mij.
Andere 'gratis' platformen zoals T212 en Bux lenen dan nog je aandelen uit, maar TR mag dat niet doen omdat de Duitse wetgeving dit niet toelaat.

Wat betreft ETF's vind ik ze niet zo interessant, aangezien er daarvoor genoeg alternatieven zijn, tenminste de ' simpele ' world/developed edities.
Ook i.v.m. het ontwijken van dividendlekkage is het lastig hiervoor een beter alternatief te vinden bij TR, ook al kun je gratis periodiek kopen en aanhouden bij TR.

[ Voor 23% gewijzigd door JohanNL op 05-11-2024 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 16:01
Morwen schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:45:
Ik ben ook zo'n 'slachtoffer'. Begonnen met sparen en binnen een maand had ik die 50 euro maandelijkse inleg geactiveerd voor de cashback.

Maar als ik kijk wat ik nu al gespaard heb daar, ben ik heel tevreden. 2x wat gekregen voor een vriendendeal, maandelijks dikke rente, cashback tikt regelmatig de 15 euro aan.

Heb op het moment helaas veel nieuwe dingen nodig voor een nieuwe hobby, nieuwe auto en tegenwoordig betaal ik alle uitjes met vrienden en stuur ze daarna een tikkie via mijn rabobank. Ik ben me ervan bewust dat ze zo een mooi data profiel van me kunnen opstellen zo, maar ik heb niet de illusie dat de rabobank dat in de afgelopen jaren niet of minder heeft gedaan.
Hier hetzelfde. Begonnen met mijn spaargeld bij TR te plaatsen voor de hoge rente te innen. Ondertussen al in mijn hoofd de switch gemaakt om zoveel mogelijk zaken met de TR VISA kaart te betalen. Gisteren gaan eten met vrienden: “ik schiet het wel even voor” :9 Met deze kleine handelingen begint je maandelijkse cashback toch op te lopen en heb je “bijna gratis” 50€ verzameld op het einde van de maand om te beleggen.

TR is niet mijn belangrijkste belegging want doe ik op Bolero en DeGiro maar dit is toch weer 50€ extra per maand dat belegd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Stancke op 07-11-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Stancke schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:22:
[...]

Hier hetzelfde. Begonnen met mijn spaargeld bij TR te plaatsen voor de hoge rente te innen. Ondertussen al in mijn hoofd de switch gemaakt om zoveel mogelijk zaken met de TR VISA kaart te betalen. Gisteren gaan eten met vrienden: “ik schiet het wel even voor” :9 Met deze kleine handelingen begint je maandelijkse cashback toch op te lopen en heb je “bijna gratis” 50€ verzameld op het einde van de maand om te beleggen.

TR is niet mijn belangrijkste belegging want doe ik op Bolero en DeGiro maar dit is toch weer 50€ extra per maand dat belegd wordt.
De Maandelijkse cashback is toch beperkt tot een waarde van 15 euro aan een gekozen beleggingsproduct?
(Je haalt het bedrag van (vanaf) 50 euro door de war met de kosteloze (mbt aankoopkosten van;) automatische maandelijkse belegging die je kunt instellen vermoed ik.)

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoNL op 07-11-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 16:01
RoRoNL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:58:
[...]

De Maandelijkse cashback is toch beperkt tot een waarde van 15 euro aan een gekozen beleggingsproduct?
(Je haalt het bedrag van (vanaf) 50 euro door de war met de kosteloze (mbt aankoopkosten van;) automatische maandelijkse belegging die je kunt instellen vermoed ik.)
Ja, bijna 15€ cashback per maand door gebruik van de VISA kaart + de maandelijkse rente geeft mij maandelijks bijna 50€ die ik laat beleggen in IWDA. Is bijna gratis geld dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 15:50
Afgelopen donderdag een account aangemaakt.
Met de gegevens uit me Paspoort voor de KYC, daar staat als voornaam Robert
Via me ING waar staat Dr R ....
10 euro overgemaakt naar me nieuwe DE account
10 euro terug ontvangen vandaag met de mededeling erbij, Rekening opgeheven?!!!
Naam van Robert wijzigen in Dr R waardeloos ondanks voor de achterkant van paspoort inleveren wil men ook nog een trouwacte of zo. Valt me erg tegen en ondersteuning is vrijwel niet aanwezig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:49
Rob0860 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:03:
Naam van Robert wijzigen in Dr R waardeloos ondanks voor de achterkant van paspoort inleveren wil men ook nog een trouwacte of zo. Valt me erg tegen en ondersteuning is vrijwel niet aanwezig
*mijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@iSchel Er zijn nog veel meer berichtjes met dit soort taalfoutjes
Hup, aan de slag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Rob0860 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:03:
Lijkt me stug dat Dr R het probleem is hier, zoals eerder voorbij gekomen in dit topic zijn er zat voorbeelden van titel+voorletter bankrekeningen die gewoon werken voor TR overboekingen. Ik ben zelf ook een voorbeeld hiervan icm ING. Gaat het hier niet gewoon om een foutje dan wel bij het invullen van de bankgegevens ofwel bij TR bijvoorbeeld doordat de rekening nog niet actief was of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 15:50
Niet recht om, dan links om
Nu geregeld met Google pay
In een keer klaar
De andere mogelijkheden kijk ik nog wel eens na.
Dank jullie wel voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Rob0860 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:10:
Niet rechtsom, dan linksom
Nu geregeld met Google pay
In een keer klaar
De andere mogelijkheden kijk ik nog wel eens na.
Dank jullie wel voor de reacties
Zijn er geen kosten verbonden aan storten/opnemen van/naar/via "google pay" ? Leesvoer

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 09-11-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb vanmorgen een paar honderd euro naar TR overgeboekt. Maar gek genoeg staat het bedrag er nog niet op.

Ik ben niet gewend dat het zo lang duurt. Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sOid schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:22:
Ik heb vanmorgen een paar honderd euro naar TR overgeboekt. Maar gek genoeg staat het bedrag er nog niet op.

Ik ben niet gewend dat het zo lang duurt. Jullie wel?
Neen, heb je dezelfde bankrekening gebruikt als eerder ?
En ook geen vergissing bij het rekeningnummer van TR ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:25:
[...]

Neen, heb je dezelfde bankrekening gebruikt als eerder ?
En ook geen vergissing bij het rekeningnummer van TR ?
Ja dezelfde rekening als altijd en ook geen vergissing in het TR-rekeningnummer.

Op 24 oktober heb ik nog een paar duizend euro succesvol overgeboekt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sOid schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:34:
[...]

Ja dezelfde rekening als altijd en ook geen vergissing in het TR-rekeningnummer.

Op 24 oktober heb ik nog een paar duizend euro succesvol overgeboekt :?
Dan duurt het een keer wat langer. Het lijkt mij dat je morgen wel ziet dat het is aangekomen, Niet te snel contact opnemen met de banken. Rente van 500 is maar 4 cent per dag.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 12-11-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:38:
[...]

Dan duurt het een keer wat langer. Het lijkt mij dat je morgen wel ziet dat het is aangekomen, Niet te snel contact opnemen met de banken. Rente van 500 is maar 4 cent per dag.
Ja lijkt mij ook.

En nee, uiteraard. Gaat me ook niet om de die rente, meer dat ik me afvroeg of dit herkenbaar was voor anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sOid schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:46:
[...]

Ja lijkt mij ook.

En nee, uiteraard. Gaat me ook niet om de die rente, meer dat ik me afvroeg of dit herkenbaar was voor anderen :)
Ik denk dat bij elke bank wel eens voorkomt dat geld wat langer onderweg is. In dit geval hoeft het ook niet aan TR te liggen, het kan ook de bank van de tegenrekening zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:33
Moet je nig ergens wat activeren voor die 3,25% rente
Lees dit namelijk
--'
Spaargeld bij Trade Republic
Je kunt bij Trade Republic geen aparte spaarrekening openen. Wel kunt u geld storten op de beleggingsrekening zonder dat te beleggen. Over deze 'niet geïnvesteerde cash' krijgt u vanaf 23 oktober 2024 een rente van 3,25% (voorheen was dat nog hoger, maximaal 4%).

LET OP: HOGERE RENTE EERST ACTIVEREN!
Om de hoge rente te ontvangen moet u die in uw Trade Republic account activeren. Die krijgt u dus NIET vanzelf

--'
https://www.vanspaarbankv...oger%2C%20maximaal%204%25).

Ik neem aan dat er geen overboek limiet is als je terug wilt boeken naar je tegen rekening? Lees ergens iets van 5000 euro maar dat zal pasopname zijn ?

Edit
De optie kwam ineens tevoorschijn even nadat ik geld had overgeboekt.
Ik gegrijp uit ander spaar topic dat er geen limiet is qua overboeken

[ Voor 17% gewijzigd door Maxwp op 14-11-2024 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Maxwp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:28:
Moet je nog ergens wat activeren voor die 3,25% rente
...
Inderdaad, activeren

Als je dat nog niet hebt gedaan, heb je tot vandaag nog geen rente opgebouwd. En nee, dat gaan ze niet uit coulance alsnog gunnen. Wel vanaf nu, na activeren.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 14-11-2024 10:38 ]

• KC Boutiette
  • Niet online
Mensen hier ervaringen met de TR card aan andere diensten koppelen? Ik had vandaag issues met Paypal en Ubereats. NB: dit gaat niet over saveback, de betaling werd gewoon geweigerd vanuit TR.

Situatie:
  • TR card gekoppeld aan Paypal. Koppeling gaat goed, melding in app. Betalen bij Ubereats - betaling geweigerd.
  • TR card gekoppeld aan Ubereats. Koppeling gaat goed, melding in app. Betalen bij Ubereats - betaling geweigerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

KC Boutiette schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:34:
Mensen hier ervaringen met de TR card aan andere diensten koppelen? Ik had vandaag issues met Paypal en Ubereats. NB: dit gaat niet over saveback, de betaling werd gewoon geweigerd vanuit TR.

Situatie:
  • TR card gekoppeld aan Paypal. Koppeling gaat goed, melding in app. Betalen bij Ubereats - betaling geweigerd.
  • TR card gekoppeld aan Ubereats. Koppeling gaat goed, melding in app. Betalen bij Ubereats - betaling geweigerd.
Ik heb 'm in Apple Pay en dat werkt vooralsnog probleemloos. Ook betalingen vanuit apps als ubereats.
Bestellen bij amazon als visa kaart werkt overigens ook goed hier.

[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 14-11-2024 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:36
Ik heb mijn kaart aan verschillende diensten gekoppeld waaronder PayPal. Betaling/abonnementen worden gewoon afgeschreven.

Bij je instellingen moet online aankopen actief staan. Daarnaast moet je nog voldoende ruimte in je "limieten" hebben.

• KC Boutiette
  • Niet online
xxaixx schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:57:
Ik heb mijn kaart aan verschillende diensten gekoppeld waaronder PayPal. Betaling/abonnementen worden gewoon afgeschreven.

Bij je instellingen moet online aankopen actief staan. Daarnaast moet je nog voldoende ruimte in je "limieten" hebben.
Ok, bedankt voor de reacties. De instellingen staan goed, en ik zit nog niet aan de bestedingslimiet. Binnenkort toch nog maar eens proberen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-10 05:58
KC Boutiette schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:09:
[...]

Ok, bedankt voor de reacties. De instellingen staan goed, en ik zit nog niet aan de bestedingslimiet. Binnenkort toch nog maar eens proberen dan.
Check voor de zekerheid je daglimiet en maandlimiet. Ik had ook een keer hetgeen je beschrijft en dat lag toen aan mijn limiet-instelling. Als het goed is kan je in de TR app ook zien wat de reden van weigering is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Mailtje van TR:
Beste W1ck1e,

Banken dienen zichzelf, niet jou.

We zijn een republiek. Van het volk. Bij Trade Republic maken we bankieren eenvoudig en eerlijk.

We geven het rentetarief van de ECB aan jou door. Omdat een paar cent per dag tot iets groots kan uitgroeien. Zo groot, dat het een verschil maakt.

Deze maand zijn we de grens van één miljard euro aan jullie betaalde rente voorbij. 1.000.000.000 euro meer in jullie zakken.

Nodig je vrienden uit om mee te doen met de volgende €1.000.000.000.
Belangrijkste, wat mij betreft, uit de mail: We geven het rentetarief van de ECB aan jou door.
Dus niet alleen bij dalingen volgen, maar ook bij stijgingen. Hoop doet leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 02-10 11:11
W1ck1e schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:53:
Mailtje van TR:

[...]
Belangrijkste, wat mij betreft, uit de mail: We geven het rentetarief van de ECB aan jou door.
Dus niet alleen bij dalingen volgen, maar ook bij stijgingen. Hoop doet leven.
Wat zouden ze gaan doen als de ECB rente weer eens negatief wordt?
Afbeeldingslocatie: https://vastgoedinsider.nl/wp-content/uploads/2024/10/ecb-rente-oct-768x429.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

catchingfire schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:23:
[...]

Wat zouden ze gaan doen als de ECB rente weer eens negatief wordt?
[Afbeelding]
Goede vraag... Was Trade Republic eigenlijk al actief in 2021, begin 2022 toen de rente negatief was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
amphora schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:39:

Goede vraag... Was Trade Republic eigenlijk al actief in 2021, begin 2022 toen de rente negatief was?
Als ik mij niet vergis is het huidige product in Nederland gestart begin januari 2023 met een rente van 2%
Mocht de rente negatief worden dan denk ik dat mijn geld allang weg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:14
Ga er maar vanuit dat als de rente negatief word ze ook dit doorberekenen over jouw gestalde saldo (wat mijn inziens ook wel eerlijk is). Misschien dat ze er dan voor kiezen om geld te vragen voor het huidige betaalproduct om een deel van die negatieve rente te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Youtl schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:02:
Ga er maar vanuit dat als de rente negatief word ze ook dit doorberekenen over jouw gestalde saldo (wat mijn inziens ook wel eerlijk is). Misschien dat ze er dan voor kiezen om geld te vragen voor het huidige betaalproduct om een deel van die negatieve rente te dekken.
Waarom zou je dan nog (veel) saldo aanhouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:14
W1ck1e schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:07:
[...]

Waarom zou je dan nog (veel) saldo aanhouden ?
Ik denk niet.

Waarschijnlijk gebruikt TR die rente om klanten te lokken en hun debit kaart te gebruiken maar vooral om te gaan beleggen via hun waar ze wel geld kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
Youtl schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:02:
Misschien daarom de optie om rente uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
jkoeners schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:24:
[...]

Misschien daarom de optie om rente uit te zetten?
Neen, eenmaal uitgezet kan die niet meer aan. (TR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-08 09:07
Goedemorgen, meer mensen last dat er geen SMS code komt bij het verzenden van geld naar bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:25
henkafca020 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:46:
Goedemorgen, meer mensen last dat er geen SMS code komt bij het verzenden van geld naar bankrekening?
Heb je toevallig Odido?

nieuws: Odido meldt storing met bellen en sms'en, mogelijk ook mobielinternet...
Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste