Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
henkafca020 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:46:
Goedemorgen, meer mensen last dat er geen SMS code komt bij het verzenden van geld naar bankrekening?
Gisteren net na middernacht werkte het wel nog. Ik heb een mobiele telefoon via odido. SMS ontvangen werkte toen prima. Verzenden gaat nu niet

toevoeging: een uur later (11:00) werkt het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 20-11-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-03 14:28
Nee lijkt wel een storing bij TR te zijn. Verzenden lukt niet idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkafca020
@Jero_B nee heb geen odido, probleem lijkt bij tr zelf te zitten. App blijft hangen bij opnemen of er komt geen code door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06 19:53
DigiD meld ook dat er niet ingelogd kan worden met een sms i.v.m. storing van de provider, welke provider noemen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:05
ratzz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:23:
DigiD meld ook dat er niet ingelogd kan worden met een sms i.v.m. storing van de provider, welke provider noemen ze niet.
DIGID??

TR werkt niet met digid

er is op dit moment wel een ODIDO storing..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:18
boyette schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:25:
[...]

DIGID??

TR werkt niet met digid
Goh, misschien bedoelt @ratzz te zeggen dat er meer storingen in de internetwereld gaande zijn, niet dat 'ie met DigiD probeert in te loggen bij TR ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hahn schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:28:
[...]

Goh, misschien bedoelt @ratzz te zeggen dat er meer storingen in de internetwereld gaande zijn, niet dat 'ie met DigiD probeert in te loggen bij TR ;)
dat kan

en ik bedoel te zeggen dat dat niets met TR te maken heeft waar dit topic over gaat en dat er geen TR storing is

hier de melding van de storing die er wel is:

https://www.nu.nl/tech/63...ellen-en-internetten.html?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
boyette schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:30:
[...]

dat kan

en ik bedoel te zeggen dat dat niets met TR te maken heeft waar dit topic over gaat

hier de melding van de storing die er wel is:

https://www.nu.nl/tech/63...ellen-en-internetten.html?
TR heeft problemen met SMS. DigiD heeft óók problemen met SMS, door een storing bij provider. Dat benoemt ratzz. Dus prima mogelijk dat dat dezelfde storing is, en het dus wel met elkaar te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hahn schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:31:
[...]

TR heeft problemen met SMS. DigiD heeft óók problemen met SMS, door een storing bij provider. Dat benoemt ratzz. Dus prima mogelijk dat dat dezelfde storing is, en het dus wel met elkaar te maken heeft.
TR heeft geen problemen met SMS
Ik heb geen ODIDO en kan gewoon sms ontvangen van TR

Dat is dus niet het geval

maar heb je zelf ODIDO of een andere provider die gebruik maakt van het netwerk van ODIDO dan kan je mogelijk geen sms ontvangen.. en dus ook niet van TR

heb het zojuist nog even getest voor de zekerheid
SMS ontvangen van TR binnen 2 seconden

dus maw mr. Hahn is waarschijnlijk afhankelijk van ODIDO niet TR.

[ Voor 16% gewijzigd door boyette op 20-11-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06 19:53
boyette schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:25:
[...]

DIGID??

TR werkt niet met digid

er is op dit moment wel een ODIDO storing..
Zover ik weet ging het om de sms ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
boyette schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:32:
[...]

TR heeft geen problemen met SMS
Ik heb geen ODIDO en kan gewoon sms ontvangen van TR

Dat is dus niet het geval

maar heb je zelf ODIDO of een andere provider die gebruik maakt van het netwerk van ODIDO dan kan je mogelijk geen sms ontvangen.. en dus ook niet van TR

heb het zojuist nog even getest voor de zekerheid
SMS ontvangen van TR binnen 2 seconden

dus maw mr. Hahn is waarschijnlijk afhankelijk van ODIDO niet TR.
Dat je waarschijnlijk gelijk hebt dat Odido (niet ODIDO trouwens...) de oorzaak is, neemt niet weg dat je ratzz niet had hoeven afblaffen omdat 'ie benoemt dat DigiD ook problemen heeft met SMS'jes ontvangen. Wat mij betreft is dat relevant genoeg om hier te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hahn schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:39:
[...]

Dat je waarschijnlijk gelijk hebt dat Odido (niet ODIDO trouwens...) de oorzaak is, neemt niet weg dat je ratzz niet had hoeven afblaffen omdat 'ie benoemt dat DigiD ook problemen heeft met SMS'jes ontvangen. Wat mij betreft is dat relevant genoeg om hier te benoemen.
waar lees je een blaf?
ik probeer gewoon de feiten te corrigeren en de insinuatie ( en dan druk ik het nog voorzichtig uit) dat er een storing is bij TR weg te nemen.

heb overigens de website van ODIDO even geopend en er staat toch duidelijk ODIDO
dat het odido.nl is komt alleen doordat http geen onderscheid maakt in hoofdletters en het toch klein maakt.

anders was de website namelijk ODIDO.nl geweest

maar nu ga ik het niet meer over ODIDO hebben maar alleen nog over TR
en bij TR is geen storing!

[ Voor 37% gewijzigd door boyette op 20-11-2024 11:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
"DIGID?? TR werkt niet met digid"

Je bedoelt het misschien niet zo, maar het in HOOFDLETTERS en met dubbele vraagtekens roepen, en vervolgens benoemen dat TR niet met DigiD werkt (wat niet relevant is, want dat was het punt niet), kwam bij mij over als afblaffen.

Maar goed, laten we in godsnaam stoppen hierover. Jij vindt het offtopic, ik niet, maar we zijn er klaar mee en kunnen weer ontopic verder.
ik probeer gewoon de feiten te corrigeren en de insinuatie ( en dan druk ik het nog voorzichtig uit) dat er een storing is bij TR weg te nemen.
'Insinuatie'? 'en dan druk ik het nog voorzichtig uit'? WTF? :D

Overdrijven is ook een vak. Je doet nu net alsof TR flinke imagoschade aan het oplopen is, omdat iemand dacht dat er problemen bij TR waren. Maar je punt is duidelijk hoor: Odido heeft problemen...

Alhoewel henkafca020 hierboven ook TR-problemen had, en niet bij Odido zit ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 20-11-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hahn schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:43:
[...]

Alhoewel henkafca020 hierboven ook TR-problemen had, en niet bij Odido zit ;)
hoeft ook niet bij ODIDO te zitten om afhankelijk te zijn van ODIDO om sms te kunnen ontvangen

wellicht bij een of andere MVNO die op ODIDO netwerk hangt of van hun SMS service gebruik maakt

goed lezen

[ Voor 13% gewijzigd door boyette op 20-11-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
boyette schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:57:
[...]

hoeft ook niet bij ODIDO te zitten om afhankelijk te zijn van ODIDO om sms te kunnen ontvangen

wellicht bij een of andere MVNO die op ODIDO netwerk hangt of van hun SMS service gebruik maakt

goed lezen
'App blijft hangen bij opnemen'. Goed lezen. Maar goed, ik ben klaar met je :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hahn schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:59:
[...]

'App blijft hangen bij opnemen'. Goed lezen. Maar goed, ik ben klaar met je :w
dat is ook geen TR probleem maar bijv. een goedkoop chinees toestel waar de app op draait dat problemen geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
Haha mensen rustig rustig;) werkt nog niet bij me maar bij een vriend van me nu wel dus zal morgen zeker wel opgelost zijn. Doen we lekker nog dagje rentenieren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:29

amphora

Websites & Fotografie

Kan je op een of andere manier meer details zien over betalingen die met de visa kaart gedaan zijn? In de app zie je alleen de naam van de verkoper maar geen betalingskenmerk of zo zoals je bij een normale bankrekening/pas wel hebt.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04:32
amphora schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:27:
Kan je op een of andere manier meer details zien over betalingen die met de visa kaart gedaan zijn? In de app zie je alleen de naam van de verkoper maar geen betalingskenmerk of zo zoals je bij een normale bankrekening/pas wel hebt.
Nee.

Voor kaartbetalingen zie je alleen de verkoper en tijdstip in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Youtl schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:32:
[...]

Nee.

Voor kaartbetalingen zie je alleen de verkoper en tijdstip in de app.
Best spijtig eigenlijk. Heb gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van OVpay met de TR visa kaart maar om reis geschiedenis in de OVpay app te kunnen zien moet je betalingskenmerk invoeren. Die is dus nergens te vinden. Wat nou als je onenigheid hebt over een pinbetaling met een winkel? Er is dan geen extra info beschikbaar als bewijsvoering.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:15
@amphora als je een geschil hebt met een winkel over een betaling, dan kan je via de TR app een melding maken (via detail informatie van de transactie). (Offtopic: voor je reis informatie heb je de ovpay app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

xxaixx schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:11:
@amphora als je een geschil hebt met een winkel over een betaling, dan kan je via de TR app een melding maken (via detail informatie van de transactie). (Offtopic: voor je reis informatie heb je de ovpay app)
Maar dan moet je het via TR spelen (en die staan niet bekend om hun goede klantenservice helaas). Het is bij mij momenteel ook niet aan de orde gelukkig maar het zou kunnen gebeuren. OVpay is wel aan de orde. En ja, je hebt de OVpay app maar als je daar een kaart wil toevoegen waarmee je gereisd hebt moet je een betalingskenmerk en bedrag van een reis invoeren, en die informatie geeft TR dus niet. Gelukkig doet ApplePay dit wel zag ik zojuist dus vanuit de Wallet app kon ik de NLOV*** transactie code wel vinden en de kaart toevoegen aan OVpay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
amphora schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:59:
[...]

Best spijtig eigenlijk. Heb gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van OVpay met de TR visa kaart maar om reis geschiedenis in de OVpay app te kunnen zien moet je betalingskenmerk invoeren. Die is dus nergens te vinden. Wat nou als je onenigheid hebt over een pinbetaling met een winkel? Er is dan geen extra info beschikbaar als bewijsvoering.
Correctie, heb net even mijn OVPAY betaling gecheckt en als je je transactieoverzicht download staat de referentie om in te loggen wel bij de OvPay transactie als naam.

Zo kun je dus wel je ritgegevens terugzoeken op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 06:23
Weet iemand waarom ik geen saveback meer krijg op m’n boodschappen bij Albert Heijn? Voorheen kreeg ik dat wel altijd.
23 november kreeg ik voor het laatst saveback bij m’n lokale AH en de laatste 3 dagen niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Supershiva schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:12:
Weet iemand waarom ik geen saveback meer krijg op m’n boodschappen bij Albert Heijn? Voorheen kreeg ik dat wel altijd.
23 november kreeg ik voor het laatst saveback bij m’n lokale AH en de laatste 3 dagen niet meer?
Zit er geen limiet van €15 per maand op de saveback?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
Youtl schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:58:
[...]

Zit er geen limiet van €15 per maand op de saveback?
ja klopt, maar ik geef geen 1500 piek per maand uit aan boodschappen.
Gelukkig niet zeg :)

Ik heb tussendoor nog op andere plaatsen betalingen gedaan en daar krijg ik wel saveback op.
Dus geen idee waarom ineens bij mijn AH hier om de hoek niet.

Voor zover ik kan zien is er ook niks gewijzigd aan de betaal apparatuur van de AH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supershiva
Ik heb inmiddels een vraag uitgezet bij de klantenservice via de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
Ik heb vanmorgen geld overgemaakt naar mijn TR rekening. Bij transacties in mijn TR app staat dat het bedrag is overgemaakt, maar boven op het scherm staat het bedrag er nog niet bijgeschreven. Hoe lang duurt dat ongeveer?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Supershiva
Supershiva schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:45:
[...]

ja klopt, maar ik geef geen 1500 piek per maand uit aan boodschappen.
Gelukkig niet zeg :)

Ik heb tussendoor nog op andere plaatsen betalingen gedaan en daar krijg ik wel saveback op.
Dus geen idee waarom ineens bij mijn AH hier om de hoek niet.

Voor zover ik kan zien is er ook niks gewijzigd aan de betaal apparatuur van de AH
Wat blijkt... er is wel 1500 piek aan boodschappen uitgegeven afgelopen maand, gelijk de pas maar weer afgenomen van m'n vrouw :P

Krijg sinds 1 december gewoon weer saveback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Kal-Ell schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:10:
Ik heb vanmorgen geld overgemaakt naar mijn TR rekening. Bij transacties in mijn TR app staat dat het bedrag is overgemaakt, maar boven op het scherm staat het bedrag er nog niet bijgeschreven. Hoe lang duurt dat ongeveer?
Doorgaans tot 15 minuten is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Nu online
Youtl schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:08:
[...]

Doorgaans tot 15 minuten is mijn ervaring.
Bedankt voor je reactie, na een uur is het geld er bijgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 14:00
Kal-Ell schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:18:
[...]

Bedankt voor je reactie, na een uur is het geld er bijgeschreven
Mijn ervaring: Geld bijschrijven tijdens kantooruren gaat snel. In de avonduren / weekends kan het enkele dagen duren (dus dat doe ik niet meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Nu online
Nelissuh schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:47:
[...]

Mijn ervaring: Geld bijschrijven tijdens kantooruren gaat snel. In de avonduren / weekends kan het enkele dagen duren (dus dat doe ik niet meer).
Dat doe ik ook altijd, en vrijdags tot ongeveer 12 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:09
Krijg vaker de suggestie van Tr om wat met mijn spaargeld wat te doen:
Geweldig dat je van ons renteaanbod gebruikt maakt. Maar wil je echt al je activa in contanten aanhouden?

Overweeg ook om in aandelen of ETF's te beleggen vanwege hun groeipotentieel, ook als de ECB de rente verlaagt.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-12-2024 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:19:
Krijg vaker de suggestie van Tr om wat met mijn spaargeld wat te doen:

[...]
Ik ook.
Just say no
Btw. Ik voldoe al aan wat TR zegt. Alleen niet bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:58
Ik download zojuist een statement voor de afgelopen maand. Deze is Nederlandstalig en daar wordt mijn spaarrekening een effectenrekening genoemd.

Volgens mij betekend dat het slechts tot €20.000 verzekerd is en niet € 100.000 waar we allemaal vanuit gaan.

Of heb ik het verkeerd?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
TimDJ schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:41:
Ik download zojuist een statement voor de afgelopen maand. Deze is Nederlandstalig en daar wordt mijn spaarrekening een effectenrekening genoemd.

Volgens mij betekend dat het slechts tot €20.000 verzekerd is en niet € 100.000 waar we allemaal vanuit gaan.

Of heb ik het verkeerd?
Bij mij ook. Dat lijkt mij gewoon de spaarrekening. Daar staat mijn saldo
Maar onder overzichten/portefuille overzicht/effecten is het "echte" effectenrekening overzicht te zien.
Daar heb ik geen saldo.

Maar je krijgt maar tot 50k rente bij TR
Ik ga nog steeds uit van 100k DGS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERG5TzCuE01eAOHsl7sCIfYokZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FfsPJ6U5Hh2PhDkbBsMocv0m.png?f=fotoalbum_large
Ze noemen het een effectenrekening en in FAQ staat nu dat dit niet onder DGS valt

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Helemaal onderaan het statement staat ook "Kredietsaldi komen in aanmerking als deposito's in overeenstemming met de Duitse wet op de depositoverzekering (Sinne des Einlagensicherungsgezetzes / EinSiG).", dus ik ga ook uit van een normaal deposito.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

TimDJ schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:41:

Of heb ik het verkeers?
Bij mij staat op de tweede pagina dat kredietsaldi als deposito’s onder het garantiestelsel vallen. Edit: Blerp was me net voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hoe kan je contact leggen met TR via chat?
Ik zie nergens meer een manier om de optie te gebruiken en contact te leggen

email sturen kan nog wel
dan krijg je een chatlink maar die functioneert ook niet meer

[ Voor 38% gewijzigd door boyette op 11-12-2024 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
boyette schreef op woensdag 11 december 2024 @ 00:31:

email sturen kan nog wel
Misschien overdag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
Volgens mij kan je ook via de website (niet de mobiele versie) inloggen op je account en daar een chat opstarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-06 19:51

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Nog even een tip voor mensen die een overzicht willen hebben van hun geld op verschillende rekeningen: MoneyMoney. Helaas alleen voor macOS, maar het heeft heel mooi syncing geintegreerd met Trade Republic accounts. Het houdt je spaargeld bij, maar ook je stocks.

Ik gebruik het samen met mijn (Nederlandse) bankrekeningen en zelfs Paypal en Wise om een overzicht te krijgen van al mijn geld en uitgaven.

Eventueel is het een mooie intermediary om statements te exporteren van je Trade Repblic naar een meer algemeen formaat, want de laatste keer dat ik keek kon je geloof ik alleen transacties als PDF exporteren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
-Tim- schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:20:
Nog even een tip voor mensen die een overzicht willen hebben van hun geld op verschillende rekeningen: MoneyMoney. Helaas alleen voor macOS, maar het heeft heel mooi syncing geintegreerd met Trade Republic accounts. Het houdt je spaargeld bij, maar ook je stocks.

Ik gebruik het samen met mijn (Nederlandse) bankrekeningen en zelfs Paypal en Wise om een overzicht te krijgen van al mijn geld en uitgaven.

Eventueel is het een mooie intermediary om statements te exporteren van je Trade Repblic naar een meer algemeen formaat, want de laatste keer dat ik keek kon je geloof ik alleen transacties als PDF exporteren.
Geen enkel gemak is voor mij genoeg reden om mijn saldo informatie te delen met een toko die ik niet nodig heb. Ik houd alles bij in excel met lokale bestanden, niet in de cloud (voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 13:38
Ik zie geen mogelijkheid om contact op te nemen met de klantenservice van TR. Chat niet mogelijk zowel via web alsmede app. Afgelopen zondag € 50.000 gestort. Staat er nog niet op. Weet iemand hoe ik ze kan bereiken anders dan het alarmnummer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-06 17:34
bernie2009 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:58:
Ik zie geen mogelijkheid om contact op te nemen met de klantenservice van TR. Chat niet mogelijk zowel via web alsmede app. Afgelopen zondag € 50.000 gestort. Staat er nog niet op. Weet iemand hoe ik ze kan bereiken anders dan het alarmnummer?
service(at)traderepublic.com
service-nl(at)traderepublic.com

Al laten ze eerst een halve gare AI-bot los op je mail met een per definitie fout antwoord en soms zelfs in andere taal. Dat antwoord je dan best gelijk opnieuw totdat wel een echt mens er naar kijkt. Ook dit kan even duren helaas.
Je knaken zijn niet kwijt, maar ongetwijfeld staat het even vast tot een herkomstcheck afgerond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
boyette schreef op woensdag 11 december 2024 @ 00:31:

email sturen kan nog wel
Als je overdag de chatfunctie gebruikt op de website zou je een medewerker te pakken moeten krijgen. Workaround hiervoor is dat je de stappen doorloopt in de chat net zo lang op nee drukt (dit lost mijn probleem niet op) tot ze je vragen of je met een medewerker wil spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
Youtl schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:16:
[...]

Dank, ik ga er morgen mee aan de slag :)

Als je overdag de chatfunctie gebruikt op de website zou je een medewerker te pakken moeten krijgen. Workaround hiervoor is dat je de stappen doorloopt in de chat net zo lang op nee drukt (dit lost mijn probleem niet op) tot ze je vragen of je met een medewerker wil spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
Catillus schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:09:
[...]

Dank, ik ga er morgen mee aan de slag :)

service(at)traderepublic.com
service-nl(at)traderepublic.com

Al laten ze eerst een halve gare AI-bot los op je mail met een per definitie fout antwoord en soms zelfs in andere taal. Dat antwoord je dan best gelijk opnieuw totdat wel een echt mens er naar kijkt. Ook dit kan even duren helaas.
Je knaken zijn niet kwijt, maar ongetwijfeld staat het even vast tot een herkomstcheck afgerond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Youtl schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:16:
[...]

Ik heb geen chatfunctie
Nooit

Alleen een vak waar staat geen actieve chats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
boyette schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:27:
[...]

Ik heb geen chatfunctie
Nooit

Alleen een vak waar staat geen actieve chats
Website inloggen -> Helpcentrum -> kies het onderwerp waar je contact voor wil-> lees de FAQ-> selecteer daaronder dat dit niet jouw probleem oplost en ga dan verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
van 3,25% naar 3,0% vanaf 18 dec 2024 (staat in de app)
vanwege ecb

• Kal-Ell
  • Nu online
W1ck1e schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:07:
van 3,25% naar 3,0% vanaf 18 dec 2024 (staat in de app)
vanwege ecb
Dat is vervelend, maar ze geven nog steeds de hoogste rente

• W1ck1e
  • Nu online
Kal-Ell schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:17:

Dat is vervelend, maar ze geven nog steeds de hoogste rente
Voor mij wel, maar niet voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Ik gebruik TR alleen voor de fun en de cashback. Het is verder best een ontransparante partij, waaronder het savings-plan. Bij executie van het savings plan pakken ze gewoon de volledige spread, bij een wereld ETF is de impact beperkt en bij de minimale order om te voldoen aan het plan is het absoluut gezien niks. Maar ik zal daarom nooit TR gebruiken voor mijn echte portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ELD schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:44:
Ik gebruik TR alleen voor de fun en de cashback. Het is verder best een ontransparante partij, waaronder het savings-plan. ...
Als je met "savings-plan" het spaargedeelte bedoelt ben ik het niet met je eens. Ik ben sinds de introductie begin 2023 in Nederland spaarklant. Ik beleg er niet, en vergeleken met de andere banken die ik gebruik vaak een mooie rente. In dat geval staat er een deel van mijn geld, anders niet. Stortingen en opnames hoeven geen dag rente te kosten dus geld is zo weer weg indien nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 13-12-2024 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:52:
Als je met "savings-plan" het spaargedeelte bedoelt ben ik het niet met je eens.
'Savings Plan' is voor het periodiek aankopen van aandelen/ETFs en dit wordt ook gebruikt voor de 1% 'cashback'.

Ik gebruik TR nu vooral als extra betaalpas / debit-kaart. Er staat wel wat spaargeld op maar ik durf er zelf geen 50k neer te zetten gezien het ontbreken van goede en snelle support bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
user109731 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:25:

'Savings Plan' is voor het periodiek aankopen van aandelen/ETFs en dit wordt ook gebruikt voor de 1% 'cashback'.

Ik gebruik TR nu vooral als extra betaalpas / debit-kaart. Er staat wel wat spaargeld op maar ik durf er zelf geen 50k neer te zetten gezien het ontbreken van goede en snelle support bij problemen.
Je moet er zelf achter staan. Maar indien nodig heb ik voldoende support gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:27
ELD schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:44:
Ik gebruik TR alleen voor de fun en de cashback. Het is verder best een ontransparante partij, waaronder het savings-plan. Bij executie van het savings plan pakken ze gewoon de volledige spread, bij een wereld ETF is de impact beperkt en bij de minimale order om te voldoen aan het plan is het absoluut gezien niks. Maar ik zal daarom nooit TR gebruiken voor mijn echte portfolio.
Het is bekend uit onderzoek van verschillende centrale banken in de EU dat payment for order flow (PFOF) zoals TR dat gebruikt voor grotere bedragen tot slechtere executie van orders leidt. Voor kleine bedragen zoals €50/maand is het gunstig door lagere transactiekosten (geen bij een savings plan). Dat is ook het enige waar ik de beleggingsfunctionaliteit van TR voor gebruik om voor de saveback in aanmerking te komen. Grotere bedragen doe ik via IBKR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En de ECB-rente is per direct weer omlaag naar 3%.

Edit: sorry, was al gemeld: W1ck1e in "Discussie over & Ervaringen met Trade Republic" Ik kreeg net mail, had het niet gezien in de app.

[ Voor 62% gewijzigd door CodeCaster op 18-12-2024 09:16 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-06 13:09
Ik heb nog een paar vragen over TR:

1: Je krijgt rente over de eerste 50.000, maar tellen aandelen of ETF hier ook in mee? Dus als je zeg maar 50.000 hebt en €5000 aan aandelen, krijg je dan voor de volle 50k nog gewoon rente of trekken ze de waarde van de aandelen/etf er af en krijg je over 45.000 rente?

2: Stel trade republic gaat failliet. Ben je dan zelf eigenaar van je aandelen en etf of moet je dan aanmelden als schuldeiser?

3: Kan je alle aandelen kopen of zijn er bedrijven uitgesloten? En is het echt maar 1 euro per transactie? Dan zou dit voor losse aandelen de goedkoopste aanbieder zijn volgens mij

4: er word gewaarschuwd voor hoge kosten als je buiten bepaalde tijden een order plaatst. Welke tijden zijn dit dan specifiek?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@Drag0nizer de rente komt niet bij TR zelf vandaan maar bij de ECB die het aan hen betaalt als er cash tegoed bij hen geparkeerd staat. TR is hierbij slechts een doorgeefluik om ECB rente aan particulieren beschikbaar te maken. Het werkt dus inherent niet met welke investering dan ook, dan is het geen cash meer en het staat niet meer bij de ECB. Daarnaast, hoezo zou iemand rente betalen omdat jij zelf een aandeel of een ETF bezit…

Als zij failliet gaan heb jij een claim op het bezit dat in de aparte bewaarfirma is ondergebracht.

Je kan alleen datgene kopen wat op de Lang & Schwarz beurs te koop is. Dat is slechts een fractie van wat er op reguliere beurzen wordt aangeboden. Het is aan te raden goed te overwegen of je met zo’n schaduwbeurs zaken wil doen in plaatst van met een normale broker op de normale beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

The Third Man schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:00:
Het is aan te raden goed te overwegen of je met zo’n schaduwbeurs zaken wil doen in plaatst van met een normale broker op de normale beurs.
Wat zijn hier de nadelen van? Ik ken het concept schaduwbeurs niet en Lang & Schwarz al helemaal niet. Ik ben pas kort bezig met beleggen, paar honderd euro nu vanwege periodieke aankopen voor TR saveback maar wil er wel meer mee gaan doen, zeker nu de rente weer gaat dalen (en waarschijnlijk blijft dalen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@amphora : bij normale beurzen val je onder de algemene wetgeving rond beurshandel, geen speciale zaken en ook geen beperkingen bij brokers. Mocht er iets gebeuren dan kan je altijd nog bij de financieel toezichthouder als bij de algemene geschillencommissie voor beurshandel terecht. Bij een schaduwbeurs doe je zaken binnen het ecosysteem van een broker zelf, geen aparte openbare beurs, je valt primair onder hun voorwaarden en regels en eventueel nog onder algemene wetgeving afhankelijk van waar ze dat verplicht zijn. Maar bij een conflict mag je het dus met L&S uit gaan zoeken. Praktischer gezegd loop je meer risico’s op een slechte deal, slippage e.d. zij buiten het maximaal uit om aan beide kanten van de handel marge te pakken. Orders matchen, prijsvertraging, onjuiste orderboek/spread tonen, het kan allemaal.

De grote vraag is waarom iemand uberhaupt zoiets zou willen gebruiken, logischerwijs maken ze het zo aantrekkelijk mogelijk met een vlotte app en natuurlijk de lokkers van de ECB rente en de cashback, maar als je je daardoor zou laten leiden om dan maar bij een of andere schaduwbeurs te gaan handelen zou ik me toch nog eens achter de oren krabben. Gebruik gewoon het platform wat los van alles zinvol zou zijn, niet omdat je er al zit om een ander voordeel.

[ Voor 13% gewijzigd door The Third Man op 20-12-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
The Third Man schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 18:14:
@amphora : bij normale beurzen val je onder de algemene wetgeving rond beurshandel, geen speciale zaken en ook geen beperkingen bij brokers. Bij een schaduwbeurs doe je zaken binnen het ecosysteem van een broker zelf, geen aparte openbare beurs, je valt primair onder hun voorwaarden en regels en eventueel nog onder algemene wetgeving afhankelijk van waar ze dat verplicht zijn. Maar bij een conflict mag je het dus met L&S uit gaan zoeken. Praktischer gezegd loop je meer risico’s op een slechte deal, slippage e.d.

De grote vraag is waarom iemand uberhaupt zoiets zou willen gebruiken, logischerwijs maken ze het zo aantrekkelijk mogelijk met een vlotte app en natuurlijk de lokkers van de ECB rente en de cashback, maar als je je daardoor zou laten leiden om dan maar bij een of andere schaduwbeurs te gaan handelen zou ik me toch nog eens achter de oren krabben. Gebruik gewoon het platform wat los van alles zinvol zou zijn, niet omdat je er al zit om een ander voordeel.
Er zijn ook genoeg klanten die het gebruiken voor de debit kaart met hoge rente en geen wisselkoerskosten.

Daar verdienen ze weinig op maar zolang het gratis is klaag ik niet ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@Youtl natuurlijk, ik bedoelde ‘het gebruiken’ dus als beurshandelplatform net als wat je bij de reguliere broker zou doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:59
Ik maak gebruik van de saveback en daarom maandelijkse inleg in die schaduwbeurs. Eind van het jaar hevel ik de boel over naar m’n vaste broker IBKR.

Kost me dus 1x per jaar 1 euro verkooptransactiekosten plus wat ongunstige spread wellicht bij de maandelijkse aankoop. Verdien er wel 12x15=180 euro mee per jaar bij een beperkt risico.

[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 20-12-2024 18:31 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-06 13:09
The Third Man schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:00:
@Drag0nizer de rente komt niet bij TR zelf vandaan maar bij de ECB die het aan hen betaalt als er cash tegoed bij hen geparkeerd staat. TR is hierbij slechts een doorgeefluik om ECB rente aan particulieren beschikbaar te maken. Het werkt dus inherent niet met welke investering dan ook, dan is het geen cash meer en het staat niet meer bij de ECB. Daarnaast, hoezo zou iemand rente betalen omdat jij zelf een aandeel of een ETF bezit…

Als zij failliet gaan heb jij een claim op het bezit dat in de aparte bewaarfirma is ondergebracht.

Je kan alleen datgene kopen wat op de Lang & Schwarz beurs te koop is. Dat is slechts een fractie van wat er op reguliere beurzen wordt aangeboden. Het is aan te raden goed te overwegen of je met zo’n schaduwbeurs zaken wil doen in plaatst van met een normale broker op de normale beurs.
En welke andere partij is dan het goedkoopste en ook betrouwbaar? Want het nadeel wat je noemt is wel groot idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:27
Drag0nizer schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 18:46:
En welke andere partij is dan het goedkoopste en ook betrouwbaar? Want het nadeel wat je noemt is wel groot idd
Ik ben het redelijk eens met deze video. Ik zie IBKR als betrouwbaarst, maar niet heel gebruiksvriendelijk. Degiro daarna, wat minder betrouwbaar door gedoe met de AFM in het verleden en onduidelijkheid over share lending, en mist functies zoals automatisch aankopen. Daarna partijen die van een enkele markt afhankelijk zijn zoals Trade Republic en Scalable Capital. En als goedkoopst maar minst betrouwbaar van dit rijtje (ik zou er niet meer dan €20k investeren) Trading212 vanwege het zwakkere toezicht op Cyprus. N26 en Revolut gebruik ik niet voor aandelen (alleen betaalrekening en misschien sparen / MMFs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@Drag0nizer dat kan je denk ik beter vragen in het Beleggen op de beurs topic, de startpost heeft onderaan ook wat linkjes naar overzichten van goedkoopste brokers.

Verder zijn de verschillen in kosten nou niet dermate groot dat ik zou aanraden naar per se de goedkoopste te zoeken. Gemak, overzichtelijkheid, klantenservice zijn ook belangrijk en snel het verschil waard. Zo heb je ook Easybroker dat een reseller is van het IBKR platform, maar wel een Nederlandse helpdesk heeft. Scheelt marginaal in kosten maar als je dat wel eens wil gebruiken lijkt me dat juist een eenvoudige reden om ze wel te nemen ipv zelf bij IBKR te gaan pionieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
Goedemorgen,

Stel TR gaat naar de klote en failliet, is het geld wat je erop hebt staan dan verzekerd dat je het terug krijgt ( max 100.000) of vallen se niet onder een garantiestelsel? Ik krijg hier geen 100% duidelijkheid over en mochten ze er niet onder vallen, dan overweeg ik maar om het risico niet te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
henkafca020 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:48:
Goedemorgen,

Stel TR gaat naar de klote en failliet, is het geld wat je erop hebt staan dan verzekerd dat je het terug krijgt ( max 100.000) of vallen se niet onder een garantiestelsel? Ik krijg hier geen 100% duidelijkheid over en mochten ze er niet onder vallen, dan overweeg ik maar om het risico niet te lopen.
Waarom krijg je er geen 100% duidelijkheid over? Als ik zoek bij google naar 'Trade Republic Europees garantiestelsel', dan kan het volgens mij niet duidelijker.

En waarom nu opeens deze vraag? Aan je postgeschiedenis te zien heb je al 4 maanden geld bij TR staan? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 21-12-2024 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@henkafca020 staat gewoon in de topicstart:
- TR gebruikt diverse partnerbanken om jouw kassaldo aan te houden, welke bank aan jou is toegewezen kun je terugvinden in de app, dit kun je niet zelf bepalen
- Op jouw kassaldo is het DGS van toepassing van het desbetreffende land waar de partnerbank zich heeft gestationeerd
In de documentenafdeling van de TR klantenservice website kan je ook de voorwaarden van de betreffende DGS van de bank vinden. Dus hoe snel men uitkeert enzovoort.

Misschien ook goed om het verschil tussen beide partijen te realiseren: het geld staat niet bij TR, het staat bij de partnerbank. Bij een faillissement van TR hoeft het DGS niet eens uit te keren, want de partnerbank heeft er niks mee te maken, die ‘leeft’ gewoon nog en keert het zelf naar je uit. Pas als de partnerbank failliet gaat komt het DGS erbij kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door The Third Man op 21-12-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 01:31
Zojuist viel mij op in mijn app dat er bij rente gesproken wordt over een 6% rentecampagne en dat je de app moet updaten als je daaraan mee doet. Heeft iemand enig idee wat dit is (en natuurlijk hoe je hier aan kan mee doen) ? :)

Edit: Zojiust gevonden. Het is helaas alleen een andere versie van de 'nodig vrienden uit actie'. Als je iemand aanmeld voor 4 januari krijg je in januari 6% rente op jaarbasis. Maar volgens mij wel alleen voor januari.

[ Voor 32% gewijzigd door Remigius op 23-12-2024 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Remigius schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:59:
Zojuist viel mij op in mijn app dat er bij rente gesproken wordt over een 6% rentecampagne en dat je de app moet updaten als je daaraan mee doet. Heeft iemand enig idee wat dit is (en natuurlijk hoe je hier aan kan mee doen) ? :)
Ik had de melding ook. Naar de site gegaan. Daar staat het. Het gaat over 1 maand 6% (op jaarbasis, neem ik aan). Indien je iemand anders kan verleiden iets te doen.

3% extra op (max) 50k 10k voor 1 maand is 25 euro. Ik ga geen moeite doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 01:31
Het is zelfs minder, het is slechts tot een saldo van 10.000 euro. Wel krijg je nog het aandeel van 10 euro erbij, maar dan nog is het niet echt de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:04:
[...]

Ik had de melding ook. Naar de site gegaan. Daar staat het. Het gaat over 1 maand 6% (op jaarbasis, neem ik aan). Indien je iemand anders kan verleiden iets te doen.

3% extra op (max) 50k voor 1 maand is 125 euro. Ik ga geen moeite doen.
Correctie: je krijgt dan 3% extra op max 10.000 zoals op die pagina staat.
Oh, en *O* aan @Remigius

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 23-12-2024 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxaixx
Volgens de website van trade Republic bieden zij de mogelijkheid aan van een "dividend reinvestment plan". Volgens de FAQ moet je een formulier invullen om dit te activeren. Ik kan echter in de app of de website geen formulier vinden. Zijn er hier misschien forumleden die ervaring hebben met het dividend reinvestment plan via TR? Zo ja, kunnen jullie misschien een toelichting geven hoe jullie dit hebben geactiveerd en of er kosten van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Laatst online: 06-06 21:13
Opvallend , via een automatische periodieke overboeking 25 december geld overgemaakt naar TR , nog steeds niet binnen . Meer mensen ervaringen met lange overboekingen ? Dagje snap ik , 2e dag wellicht ook maar nu wel erg lang . Check op rekeningnummer gedaan en dat is correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
xxxMaverick schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:22:
Opvallend , via een automatische periodieke overboeking 25 december geld overgemaakt naar TR , nog steeds niet binnen . Meer mensen ervaringen met lange overboekingen ? Dagje snap ik , 2e dag wellicht ook maar nu wel erg lang . Check op rekeningnummer gedaan en dat is correct
ik had daar ook last van sinds de 24e zelfs
maar alles is vanochtend geboekt overal
maar dat doet TR niet maar de andere banken door de feestdagen
was namelijk niet bij alle banken

alleen sommige NL banken

[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 30-12-2024 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
boyette schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:22:
[...]

ik had daar ook last van sinds de 24e zelfs
maar alles is vanochtend geboekt overal
maar dat doet TR niet maar de andere banken door de feestdagen
was namelijk niet bij alle banken

alleen sommige NL banken
hmmm bij mij nog geen bijboeking ofzo, en rest van de banken hadden vrijdag en maandg gewoon betalingsverkeer hoor...naja afwachten, rekeningnummer is goed dus wat kan er gebeuren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-04 09:06
Ja heb ik ook last van. Overboeking op 26-12 geaan, staat nog steeds niet TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
gloopie schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:51:
[...]

Ja heb ik ook last van. Overboeking op 26-12 geaan, staat nog steeds niet TR.
ah top (naja niet top maar je snapt me ;) dan weet ik dat het daar ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
xxxMaverick schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:19:
[...]

hmmm bij mij nog geen bijboeking ofzo, en rest van de banken hadden vrijdag en maandg gewoon betalingsverkeer hoor...naja afwachten, rekeningnummer is goed dus wat kan er gebeuren? 8)7
Is gewoon vertraagd door de feestdagen

Zal er vandaag wel op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
Voor sommige is het wel ideaal als het na 1 januari pas erop staat. Dan wordt het bij de belastingdienst niet meegerekend.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DutchKel schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:11:
Voor sommigen is het wel ideaal als het na 1 januari pas erop staat. Dan wordt het bij de belastingdienst niet meegerekend.
Bedragen die onderweg zijn moet je ook opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje, ik heb op 29 december bij coolblue een bestelling via Apple Pay betaald en vrijwel direct daarna geannuleerd. Dat staat inmiddels ook keurig in de app “de verkoper heeft deze bestelling geannuleerd. Er is niets in rekening gebracht”

Maar ik weet voor de volle 100% zeker dat het geld nog niet terug is. Iemand hier ook ervaring mee? Dat laatste zinnetje dat er niks in rekening is gebracht laat mij vrezen dat er iets niet goed is gegaan, het is toch een betaling van €500…

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:24:
Vraagje, ik heb op 29 december bij coolblue een bestelling via Apple Pay betaald en vrijwel direct daarna geannuleerd. Dat staat inmiddels ook keurig in de app “de verkoper heeft deze bestelling geannuleerd. Er is niets in rekening gebracht”
...
Detail misschien, maar wie heeft er nu geannuleerd ?
Jij of coolblue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
DeNachtwacht schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:24:

Maar ik weet voor de volle 100% zeker dat het geld nog niet terug is. Iemand hier ook ervaring mee? Dat laatste zinnetje dat er niks in rekening is gebracht laat mij vrezen dat er iets niet goed is gegaan, het is toch een betaling van €500…
Dit gaat waarschijnlijk helemaal goed. Je hebt een betaling gedaan bij Coolblue en die betaling wordt terug gedraaid waardoor er uiteindelijk niets in rekening is gebracht. Er staat niet dat de betaling direct wordt terug gedraaid, dit zullen ze wellicht wel erg snel gaan doen.

Maar houd er rekening mee dat het deze dagen mogelijk wat langer duurt omdat er minder werkdagen in de week zijn.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@DeNachtwacht in rekening gebracht slaat op wat je gefactureerd bent, dat is 0. Dat zij al een betaling hebben gehad draaien ze simpelweg terug, dat moet ook wel anders klopt hun balans ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Er is €499 in rekening gebracht en afgetrokken, en die staat nu in het transactie overzicht doorgestreept maar het geld is na 2 dagen nog niet terug.

Het is dus een betaling die ik eerst gedaan heb maar daarna vond ik een goedkopere dus geannuleerd. Dat zag ik vrij snel in de trade republic terug, maar het geld nog niet…

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:56
W1ck1e schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:17:
[...]

Bedragen die onderweg zijn moet je ook opgeven.
Waarschijnlijk zet je bank de rentedatum van de uitgaande transactie op 2 januari 2025, als een overboeking naar TR pas in het nieuwe jaar aan komt.
Dus heeft ook totaal geen zin.
Bij TR zou ook de rentedatum vóór de boekingsdatum kunnen liggen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 22:09
Vandaag om 10:23 10K overgemaakt van Revolut naar TR en het stond er om 12:57 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Schweino schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:15:
[...]

Vandaag om 10:23 10K overgemaakt van Revolut naar TR en het stond er om 12:57 op.
vaag.... heb maar een ticket aangemaakt voor de zekerheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
Automatische en geagendeerde overboekingen worden niet verwerkt als instant payment volgens mij. Deze worden dus pas verwerkt op 27 december als normale overschrijving, dit was dus een vrijdag. In het weekend doet TR geen transacties. Dus dan zou je het geld pas op zijn vroegst 30 december kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
xxaixx schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:40:
[...]

Automatische en geagendeerde overboekingen worden niet verwerkt als instant payment volgens mij. Deze worden dus pas verwerkt op 27 december als normale overschrijving, dit was dus een vrijdag. In het weekend doet TR geen transacties. Dus dan zou je het geld pas op zijn vroegst 30 december kunnen verwachten.
Is vandaag iig niet binnengekomen , dus zou dan donderdag of vrijdag vast goedkomen . Komende maand maar eens bekijken hoe lang dit duurt . Was eerste keer voor automatische overboeking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
xxxMaverick schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 21:23:
[...]

Is vandaag iig niet binnengekomen , dus zou dan donderdag of vrijdag vast goedkomen . Komende maand maar eens bekijken hoe lang dit duurt . Was eerste keer voor automatische overboeking
das wel een beetje raar
maar ik denk dat het met de bestemming te maken heeft
probeer maar eens te boeken naar verschillende banken

komt allemaal op een ander moment aan
ze ontvangen het allemaal tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen900
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-01 13:06
Ik heb precies hetzelfde. Ook de 25e geld overgeboekt vanaf mijn betaalrekening, en nog steeds is mijn TR rekening niet gecrediteerd. Klantenservice is tot nu toe niet behulpzaam.

EDIT: storting is nog altijd niet verwerkt. Ik vertrouw deze tent niet meer en wil er zsm weg. Heb daarom gisterenochtend mijn hele saldo bij TR (minus de nog openstaande storting) teruggeboekt naar mijn betaalrekening. Je raadt het al: dat geld is ook nog steeds niet aangekomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroen900 op 02-01-2025 13:05 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste