Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:55
Jeroen900 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 23:44:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Ook de 25e geld overgeboekt vanaf mijn betaalrekening, en nog steeds is mijn TR rekening niet gecrediteerd. Klantenservice is tot nu toe niet behulpzaam.
naar TR ?

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 31-12-2024 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen900
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-01 13:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:33
Jeroen900 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 23:44:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Ook de 25e geld overgeboekt vanaf mijn betaalrekening, en nog steeds is mijn TR rekening niet gecrediteerd. Klantenservice is tot nu toe niet behulpzaam.

EDIT: storting is nog altijd niet verwerkt. Ik vertrouw deze tent niet meer en wil er zsm weg. Heb daarom gisterenochtend mijn hele saldo bij TR (minus de nog openstaande storting) teruggeboekt naar mijn betaalrekening. Je raadt het al: dat geld is ook nog steeds niet aangekomen.
Ben sinds een jaar klant, elke maand een vaste overboeking. Gaat normaal altijd snel, zelfde dag. De overboeking gedaan op 26/12 komt echter nog niet aan tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
RandomNick schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:11:
[...]

Ben sinds een jaar klant, elke maand een vaste overboeking. Gaat normaal altijd snel, zelfde dag. De overboeking gedaan op 26/12 komt echter nog niet aan tot nu toe.
Bij mij ook nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:33
Zal vast met de feestdagen samen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
De vier overboekingen vandaag naar TR zijn allemaal aangekomen. van ASN is wel sneller dan ING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxMaverick
RandomNick schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:23:
[...]

Zal vast met de feestdagen samen hangen.
Heb navraag gedaan bij servicedesk en geven aan dat ze achterstand hebben , tja hebben wel aangeven via mijn afschrift dat ‘ alles lijkt te kloppen ‘

Komt vast goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
W1ck1e schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:23:
[...]

De vier overboekingen vandaag naar TR zijn allemaal aangekomen. van ASN is wel sneller dan ING
Hierboven impliceerde iemand dat ene via instant gaat andere niet

Komt vast goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
xxxMaverick schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:25:

Hierboven impliceerde iemand dat ene via instant gaat andere niet

Komt vast goed
Was het ook al zoals je kon lezen in mijn bericht ;)
Bij TR gebruik ik ING & ASN als tegenrekening. Opnames en stortingen zijn nog niet instant geweest. Maar wel op dezelfde werkdag. Bij een opname moet ik die daarvoor voor ongeveer 8 uur in de ochtend hebben gestart. Later op de dag betekent voor mij 1 dag renteverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen900
xxxMaverick schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:25:
[...]

Heb navraag gedaan bij servicedesk en geven aan dat ze achterstand hebben , tja hebben wel aangeven via mijn afschrift dat ‘ alles lijkt te kloppen ‘

Komt vast goed
Ik heb aan het einde van deze middag de volgende reactie gekregen van de klantenservice:

"Our partner bank has notified us of technical irregularities with certain deposits on the 25.12.2024, and It seems that yours was affected, and could not be processed until now.

We're working on a quick resolution. This would mean a return to the sender account or a deposit to your cash account, although this may take a few working days."

Volgens TR ligt het dus aan technische problemen bij een partnerbank op deze specifieke datum (25 december). Ik lees hierboven echter dat ook een overboeking van 26 december nog niet is aangekomen. Ik heb daarnaast inmiddels online wat onderzoek gedaan en lees dat er veel meer mensen meemaken dat TR geld dagen- of zelfs wekenlang ergens rond laat hangen. Natuurlijk wel zo makkelijk om dat telkens maar af te schuiven op de partnerbanken. Ik weet dan ook niet goed hoe serieus ik deze reactie moet nemen en wacht het voorlopig maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
Jeroen900 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Ik heb aan het einde van deze middag de volgende reactie gekregen van de klantenservice:

"Our partner bank has notified us of technical irregularities with certain deposits on the 25.12.2024, and It seems that yours was affected, and could not be processed until now.

We're working on a quick resolution. This would mean a return to the sender account or a deposit to your cash account, although this may take a few working days."

Volgens TR ligt het dus aan technische problemen bij een partnerbank op deze specifieke datum (25 december). Ik lees hierboven echter dat ook een overboeking van 26 december nog niet is aangekomen. Ik heb daarnaast inmiddels online wat onderzoek gedaan en lees dat er veel meer mensen meemaken dat TR geld dagen- of zelfs wekenlang ergens rond laat hangen. Natuurlijk wel zo makkelijk om dat telkens maar af te schuiven op de partnerbanken. Ik weet dan ook niet goed hoe serieus ik deze reactie moet nemen en wacht het voorlopig maar af.
Het probleem is dat je op internet vaak de negatieve reviews ziet en minder de positieve.

Mijn ervaringen tot dusver (gebruik TR 7 maanden) overboekingen naar TR zijn bijna altijd met een paar uur tot maximaal 1 werkdag binnen bij TR. Twee keer duurde de betaling langer, na het nieuw openen van mijn TR account en een keer ergens in September (waarbij hun partnerbank vertraging had met verwerken van transacties).

Ook ik lees de verschillende posts/verhalen over dat mensen vaak gedoe hebben met overboeken maar ik kan herken mij daar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Youtl schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:56:
[...]

Het probleem is dat je op internet vaak de negatieve reviews ziet en minder de positieve.

Mijn ervaringen tot dusver (gebruik TR 7 maanden) overboekingen naar TR zijn bijna altijd met een paar uur tot maximaal 1 werkdag binnen bij TR. Twee keer duurde de betaling langer, na het nieuw openen van mijn TR account en een keer ergens in September (waarbij hun partnerbank vertraging had met verwerken van transacties).

Ook ik lees de verschillende posts/verhalen over dat mensen vaak gedoe hebben met overboeken maar ik kan herken mij daar niet in.
Das mooi voor je maar ik wacht al wel vanaf de 25e op mijn geld :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
volgens mij stond er dat er rond de feestdagen diverse dingen niet verwerkt werden

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Rond de 2 jaar alleen positieve ervaringen dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-04 09:06
Ik heb tot nu toe ook alleen maar positieve ervaringen gehad met TR. Maar afgelopen week dus niet. Op 26/12 heb ik 10K overgemaakt naar TR, dat staat er nog steeds niet op. Uiteindelijk zal het straks er wel op staan, maar betekent wel een week geen rente. Ik heb ticket aangemaakt en krijg vandaag een reactie:

'We have been made aware that some deposits between 24/12 and 28/12 experience delays and we are working on resolving this as soon as possible. Sadly at the moment we are unable to provide you with any timeframe for when it would be resolved. Apologies for any inconvenience this may have caused you and I hope for your understanding in the matter.'

Ik begin wel te twijfelen of ik met TR verder ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:02
gloopie schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:29:
Op 26/12 heb ik 10K overgemaakt naar TR, dat staat er nog steeds niet op. Uiteindelijk zal het straks er wel op staan, maar betekent wel een week geen rente.
Hoeveel rente krijg je in een week over 10k? Nog geen tientje? Ik snap dat het emotioneel niet prettig voelt, maar maakt het financieel echt uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
alson schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:37:
[...]

Hoeveel rente krijg je in een week over 10k? Nog geen tientje? Ik snap dat het emotioneel niet prettig voelt, maar maakt het financieel echt uit?
5,75 euro. Dat is inderdaad niet veel, zeker niet in vergelijking met 10K. Maar het kan ook langer dan een week duren, en dan wordt het meer. Waar trek je de grens ?

Zo heb ik bij het openen van mijn bunq rekening een onhandige fout gemaakt, waardoor wanneer die niet hersteld zou zijn, mijn "winst" door te sparen bij bunq volledig teniet zou zijn gedaan. Dat zou dan jammer zijn geweest. Gelukkig is het dus hersteld door medewerkers van bunq. Het duurde wel even, maar toch.

even een afslag: Volgens mij denken veel Nederlanders die alleen maar sparen bij de grootbanken dat het voor die paar procentjes (of delen daarvan) niet loont om elders te sparen. Ik denk dat wij beter weten.

Bottom line: je doet moeite om meer rente te krijgen en dan lukt het even niet vanwege "oorzaken". Dat is niet fijn.

@gloopie Ik ga ervan uit dat je geld verschijnt en je ook de misgelopen rente zal krijgen. Ik zou niet alleen hierom weggaan bij TR. (eenmaal weg kan je moeilijk opnieuw een rekening openen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gloopie
[...]

Het gaat er meer om dat het geld weg is en dat je niet weet wanneer het terug komt. Ik ga ook proberen de misgelopen rente terug te vragen. Gelukkig was het maar 10K. Ik heb eind december 98K van bunq af gehaald (om over een half jaar weer terug te zetten), dus gelukkig heb ik niet 50K op TR gezet.
En ik zit toch vooral vanwege de rente bij TR, als de rente me niet zou interesseren stond het wel bij een Nederlandse grootbank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 00:01
Ook ik heb op 26-12 5k overgemaakt en staat er nog steeds niet op. Ben wel heel blij met dit topic en gelijksoortige ervaringen hier zodat ik weet dat het opgelost wordt. Gisteren ook een klacht ingediend maar nog niets gehoord. Snap niet waarom dit zo moeilijk is en waarom klanten niet gewoon proactief een mailtje krijgen. Dit zorgt voor heel veel wantrouwen en dat is precies wat je als bank niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Baltar schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:05:
Ook ik heb op 26-12 5k overgemaakt en staat er nog steeds niet op. Ben wel heel blij met dit topic en gelijksoortige ervaringen hier zodat ik weet dat het opgelost wordt. Gisteren ook een klacht ingediend maar nog niets gehoord. Snap niet waarom dit zo moeilijk is en waarom klanten niet gewoon proactief een mailtje krijgen. Dit zorgt voor heel veel wantrouwen en dat is precies wat je als bank niet wilt.
Ja eens. Het kan fout gaan maar het gaat om geld en soms serieuze bedragen. Lijkt nu alsof men helemaal niet scherp is op de geldstromen die plaatsvinden en er helemaal geen regie is. Serieus risico vind ik hoor want bij eventueel faillisment is aandachtspunt altijd geweest 'is de administratie op orde'. ik vraag me dit af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen900
xxxMaverick schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:38:
[...]

Ja eens. Het kan fout gaan maar het gaat om geld en soms serieuze bedragen. Lijkt nu alsof men helemaal niet scherp is op de geldstromen die plaatsvinden en er helemaal geen regie is. Serieus risico vind ik hoor want bij eventueel faillisment is aandachtspunt altijd geweest 'is de administratie op orde'. ik vraag me dit af
Helemaal met jullie eens, mijn vertrouwen in TR is in een klap verdwenen en zodra mijn geld terecht is, vertrek ik daar en breng ik mijn spaargeld weer gewoon via Raisin onder. Ik lees hierboven nog iemand die zegt dat het hem niet deert, omdat het al bijna een jaar goed is gegaan. Ik zit inmiddels ruim een jaar bij TR en dacht er precies hetzelfde over. Tot het dus mis ging, en ik vijf keer contact op moet nemen voordat ik een inhoudelijke reactie krijg en zelfs daarmee mijn geld nog niet terug heb. Voor mij is dit eens en nooit meer, ik heb niet het idee dat men zorgvuldig met mijn geld omgaat. En dat verwacht ik wel van een financiële instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Daar moest ik ook gelijk aan denken, om een tientje meer of minder zou ik me niet druk maken, wel waar mijn geld is.

Zit inmiddels een dik jaar bij TR en niets dan positieve ervaringen, zelfde voor mijn wederhelft. Elke maand netjes op de eerste rente uitbetaling en geld van ING/Rabobank naar TR en terug is er binnen een paar uur.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baltar
Krijg net deze reactie op mijn klacht:

Hartelijk bedankt voor het bericht over je storting.

Het duurt doorgaans twee werkdagen voordat de storting is bijgeschreven op je rekening.

Vanwege een technische onregelmatigheid kon je overschrijving niet aan je kasrekening worden bijgeschreven. Deze situatie is nu opgelost en het bedrag wordt weldra bijgeschreven.

Mijn oprechte excuses voor het ontstane ongemak.

Hopelijk nog vandaag anders gaat het weer over het weekend heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Nog nooit zoiets meegemaakt duurt altijd maar een paar uur

Probeer het eens vanaf een andere bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
ratzz schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:14:
Na het lezen van problemen met een de tegenrekening en met name dat de naam niet identiek was heb ik als proef geld overgemaakt van N26 naar TR omdat ze beiden voluit de naam gebruiken krijg ik net bericht dat de storing wordt terug geboekt omdat die niet aan de voorwaarde zou voldoen.

Iemand enig idee in welke hoek ik het moet zoeken en wat er fout gaat?

Edit1:
Valt me net in dat als ik van SNS geld overmaak naar N26 dat ik dan de melding krijg dat de naam niet geverifieerd kan worden, mogelijk ligt het daaraan.

Edit2:
Net geld overgemaakt van SNS naar TR krijg ik ook de melding dat de naam niet geverifieerd kan worden omdat het een buitenlandse rekening betreft. Ben benieuwd of het nu wel lukt.

Zou het zijn dat ik heb aangegeven in NL te zit dat die de DE Iban niet accepteert?

Edit3: Het geld van de SNS rekening met alleen initialen en de achternaam heeft hij wel geaccepteerd, zelf heeft de bank de initialen omgezet naar de volledige voornamen.

Hoe of wat nu precies allemaal, ik heb in ieder geval een rekening kunnen koppelen.
Ik heb dus ook het probleem dat ik geen geld van de SNS kan storten naar TR. Kun je me vertellen wat je precies hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen900
Baltar schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:14:
Krijg net deze reactie op mijn klacht:

Hartelijk bedankt voor het bericht over je storting.

Het duurt doorgaans twee werkdagen voordat de storting is bijgeschreven op je rekening.

Vanwege een technische onregelmatigheid kon je overschrijving niet aan je kasrekening worden bijgeschreven. Deze situatie is nu opgelost en het bedrag wordt weldra bijgeschreven.

Mijn oprechte excuses voor het ontstane ongemak.

Hopelijk nog vandaag anders gaat het weer over het weekend heen.
Bij mij vandaag in ieder geval niets, we blijven maar afwachten voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• md10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05:27
amphora schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:18:
Ben ik de enige bij wie crypto en derivaten niets laat zien in de app op iPhone? Zit wel op iOS 18 beta, wellicht daarom?
Ik heb sinds gisteren ook een rekening bijTR.
Ik zie alleen ehc en nog 1 andere crypto. Hoe kan ik dit oplossen? Kan dus ook geen crypto aankopen. Heb een Android telefoon overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
md10 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:41:
[...]

Ik heb sinds gisteren ook een rekening bijTR.
Ik zie alleen ehc en nog 1 andere crypto. Hoe kan ik dit oplossen? Kan dus ook geen crypto aankopen. Heb een Android telefoon overigens.
Ik zie dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXw467M4WvV6DlM2ZXfKOkBKRO8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bqTyMMIqzEWEsE5GNTHp2WIF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6ukDRSSgEDsHjlAKKyeBFa2L9Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o77fx2kkzEsS99Q9JTbZji1k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• md10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05:27
Dank, ik ook, maar op hun website claimt TR dat je kan handelen in circqa50 crypto currencies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
md10 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:10:
Dank, ik ook, maar op hun website claimt TR dat je kan handelen in circqa50 crypto currencies
Waar zie je dat staan? Op de Nederlandse TR site zie ik geen crypto genoemd worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:48
Mensen met vertragingen inmiddels geld binnen?

Lees veel negatieve dingen rondom stortingen veel op sites als trustpilot. Ergens wel vermoeden dat er fouten gemaakt worden door bijv verkeerde tegenrekeningen te gebruiken.

Las recent dat betalingen vertraging hebben hier op tweakers. Heb vanavond een rekening aangemaakt en overboeking was er in letterlijk 1 minuut. Wel kleine overboekingen. Kan ook nog aan de partner bank liggen ik heb de deutsche bank toegewezen gekregen zover ik kan zien. Zelf storte ik vanaf een rabobank rekening.

Vraag me af of ik hier voor wil gaan met de negatieve recenties in mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 09:50
crryp schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:13:

Lees veel negatieve dingen rondom stortingen veel op sites als trustpilot. Ergens wel vermoeden dat er fouten gemaakt worden door bijv verkeerde tegenrekeningen te gebruiken.

Las recent dat betalingen vertraging hebben hier op tweakers. Heb vanavond een rekening aangemaakt en overboeking was er in letterlijk 1 minuut. Wel kleine overboekingen. Kan ook nog aan de partner bank liggen ik heb de deutsche bank toegewezen gekregen zover ik kan zien. Zelf storte ik vanaf een rabobank rekening.

Vraag me af of ik hier voor wil gaan met de negatieve recenties in mn hoofd.
Kon een paar maanden terug idd 3-5 dagen zijn, was bekend en geen geheim. Alleen niet geïnformeerde gebruikers die zeuren of zelf fouten maken zoals een foute rekening opgeven 🤐

Sinds december gaat het vrijwel direct, behalve in het weekend.

Gebruik het nu bijna 1 jaar en heb echt 0 issues. Aanmelden was wel een beetje meh, maar dat is ook gefixt.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Bschnitz schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:28:
[...]

Kon een paar maanden terug idd 3-5 dagen zijn, was bekend en geen geheim. Alleen niet geïnformeerde gebruikers die zeuren of zelf fouten maken zoals een foute rekening opgeven 🤐

Gebruik het nu bijna 1 jaar en heb echt 0 issues. Aanmelden was wel een beetje meh, maar dat is ook gefixt.
Top goed te horen. Alleen opnemen duurt nog een dag dan? Lijkt me geen probleem als je daar vanaf weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
W1ck1e schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:14:

In de ochtend voor 07:30 dan komt het dezelfde werkdag nog aan bij ING & ASN. Is mijn ervaring.
@crryp

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 04-01-2025 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
denneappel schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:46:
Ik heb vrijdag €6000 toegevoegd aan mijn Revolut rekening via Apple pay en de virtuele kaart van TR. vervolgens dat geld doorgestuurd naar mijn ASN rekening. Alles in <5 minuten.

De TR kaart kent een max limiet van 10k per dag (instelbaar).
Op deze manier kan je wel makkelijk aan die cashback komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

crryp schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:42:
[...]

Op deze manier kan je wel makkelijk aan die cashback komen
Als dat mee zou tellen wel ja ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:08
crryp schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:34:
[...]

Top goed te horen. Alleen opnemen duurt nog een dag dan? Lijkt me geen probleem als je daar vanaf weet.
Ik gebruik Revolut om geld direct via de TR debit card op te nemen. Is instant en zonder kosten. Werkt tot en met 10.000 euro (de daglimiet van TR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Schweino schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:56:
[...]

Ik gebruik Revolut om geld direct via de TR debit card op te nemen. Is instant en zonder kosten. Werkt tot en met 10.000 euro (de daglimiet van TR).
Ik deed dit met een bunq savings account dat ging goed via applepay maar die is beperkt qua opnames per maand. Toen probeerde ik het via een bunq betaal rekening en dan met apple pay of creditcard maar dan krijg ik naam rekening niet goed. Maar ze staan opdezelfde naam (bunq savings en bunq betaalrekening) dus dat vind ik wel raar.

[ Voor 3% gewijzigd door crryp op 05-01-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Weet iemand of je meerdere tegenrekeningen kan hebben voor terug storten? Daar lijkt het in de app wel op maar gezien er dan twee staan bij opnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
crryp schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:30:
Weet iemand of je meerdere tegenrekeningen kan hebben voor terug storten? Daar lijkt het in de app wel op maar gezien er dan twee staan bij opnemen?
Ja, ik heb er 2. Asn en ing. Eerst storten van zo'n rekening maakt opnames mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
W1ck1e schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:43:
[...]

Ja, ik heb er 2. Asn en ing. Eerst storten van zo'n rekening maakt opnames mogelijk.
Ik krijg het storten van mijn SNS niet voor elkaar. Via ING wel. Beiden en/of rekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
rudyhattem schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:01:
[...]

Ik krijg het storten van mijn SNS niet voor elkaar. Via ING wel. Beiden en/of rekeningen
Mijn rekeningen zijn persoonlijk. Geen en/of

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
crryp schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:13:
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Mmm das wel echt raar en ook geen contact te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
crryp schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:53:
[...]

Mmm das wel echt raar en ook geen contact te krijgen?
Woensdag reactie dat ze vertraging hadden en probleem bekend was en komende dagen opgelost zou zijn. Daarna sloten ze de chat

Klantenservice dus erg slecht . Ik beleg periodiek en tot deze maand bij degiro , overweeg boel daar te houden en dit zou eerst maand overstap naar trade zijn. Voor die paar euro verschil blijf ik wel bij degiro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
xxxMaverick schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:58:
[...]

Woensdag reactie dat ze vertraging hadden en probleem bekend was en komende dagen opgelost zou zijn. Daarna sloten ze de chat

Klantenservice dus erg slecht . Ik beleg periodiek en tot deze maand bij degiro , overweeg boel daar te houden en dit zou eerst maand overstap naar trade zijn. Voor die paar euro verschil blijf ik wel bij degiro
Ik beleg ook bij de giro. Maar wilde hier wat geld stallen want nu bij bunq tegen 2 procent staat. En de cashback is ook wel geinig concept.

Tot nu toe moet ik wel zeggen dat overboekingen heb er nu 5 gedaan binnen 1 minuut er stonden. Vanaf 2 rabo rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
xxxMaverick schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:58:
[...]

Bij mij staat het geld (van 26-12) er ook nog niet op. Chat is ook gesloten. Ik hoop dat ze aankomende week alle achterstanden gaan wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
gloopie schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:22:
[...]

Bij mij staat het geld (van 26-12) er ook nog niet op. Chat is ook gesloten. Ik hoop dat ze aankomende week alle achterstanden gaan wegwerken.
Het bedrag staat nu op mijn rekening!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
gloopie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:30:

Mooi. Dat is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
gloopie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:30:
[...]

Nou ik wacht af , hier niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Ik hoop voor je mee dat dat vandaag goed komt, ik kreeg vandaag test terug betalingen allemaal netjes voor 8 uur waarvan een 6 uur was aangevraagd vandaag en de andere afgelopen zaterdag.

Daarbij snap ik niet goed hoe ze stortingen richting TR behandelen want voor mij lijkt dat echt via instant payments te lopen. Welke partner bank heb jij toegewezen gekregen ik de deutsche bank misschien dat daar nog verschil in kan zitten qua verwerkingstijd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen900
Bschnitz schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:28:
[...]

Bij mij is ruim een jaar lang iedere storting binnen enkele uren bijgeschreven. Maar mijn storting van 25 december is nog steeds niet binnen. Dat is dus geen 3-5 dagen, maar al bijna twee weken, en heeft volgens mij niets te maken met fouten van mij of slecht geïnformeerd zijn. Klantenservice doet niet meer dan me aan het lijntje houden. Het enige dat ik inmiddels weet, is dat er sprake is van een technische storing bij een partnerbank. Een termijn waarbinnen ik mijn geld kan verwachten, heb ik nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Jeroen900 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:20:
[...]

Bij mij is ruim een jaar lang iedere storting binnen enkele uren bijgeschreven. Maar mijn storting van 25 december is nog steeds niet binnen. Dat is dus geen 3-5 dagen, maar al bijna twee weken, en heeft volgens mij niets te maken met fouten van mij of slecht geïnformeerd zijn. Klantenservice doet niet meer dan me aan het lijntje houden. Het enige dat ik inmiddels weet, is dat er sprake is van een technische storing bij een partnerbank. Een termijn waarbinnen ik mijn geld kan verwachten, heb ik nog altijd niet.
Vanaf welke bank is dat?
In principe is die bank verantwoordelijk dus daar een transactie onderzoek aanvragen
De transactie is niet bij TR gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 09:50
Jeroen900 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:20:
[...]

Dat is rond de feestdagen, veel doen ze handmatig. Gebeurt dus vrijwel niets tot vandaag. Waarschijnlijk zoals wij bijna allemaal zit je bij een Duitse partner bank....

Zou er vanuit gaan dat je deze of uiterlijk volgende week alles hebt.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Bschnitz schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:29:
[...]

Dat is rond de feestdagen, veel doen ze handmatig. Gebeurt dus vrijwel niets tot vandaag. Waarschijnlijk zoals wij bijna allemaal zit je bij een Duitse partner bank....

Zou er vanuit gaan dat je deze of uiterlijk volgende week alles hebt.
Ik heb geen enkel probleem gehad met transacties rond die dagen
Duurde een dagje langer wat normaal was

Alleen de transacties van gisteren en vandaag zijn er nog niet maar die gaan vandaag wel plaats vinden

Je moet niet vergeten dat de andere bank hier ook een grote rol in speelt.
Als je gebruik maakt van 10 verschillende banken in verschillende landen begrijp je wel wat ik bedoel

11:45 alle transacties van gisteren zijn in inmiddels ook verwerkt

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 06-01-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Net overboeking gedaan maar die komt idd meteen aan. Grote bedrag van 25e nog weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
xxxMaverick schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:04:
Net overboeking gedaan maar die komt idd meteen aan. Grote bedrag van 25e nog weg
Je blijft telkens hetzelfde posten
Maar je reageert nooit op de adviezen die je krijgt

Transactie onderzoek laten starten bij de bank waarmee je de transactie hebt verricht.

Die zijn verantwoordelijk niet TR

Je verhaal hoort eigenlijk niet eens in dit topic want het is geen issue met TR

Als het de eerste keer was kan het ook zijn dat de tenaamstelling niet overeenkomt
Dan kan het best even duren en komt het geld weer terug na een aantal weken

[ Voor 14% gewijzigd door boyette op 06-01-2025 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gloopie
boyette schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:27:
[...]

Transactie onderzoek laten starten bij de bank waarmee je de transactie hebt verricht.

Als het de eerste keer was kan het ook zijn dat de tenaamstelling niet overeenkomt
Dit is zeker wel een verantwoordelijkheid van TR. Ze geven in het ticket ook zelf aan dat ze tussen 24-12 en 28-12 een achterstand hebben met het verwerken van de overschrijvingen. Ligt dus niet aan de bank vanwaar de overschrijving is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

gloopie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:39:
[...]

Dit is zeker wel een verantwoordelijkheid van TR. Ze geven in het ticket ook zelf aan dat ze tussen 24-12 en 28-12 een achterstand hebben met het verwerken van de overschrijvingen. Ligt dus niet aan de bank vanwaar de overschrijving is gedaan.
De info die een paar dagen geleden gedeeld werd dat TR een issue had met een van hun partnerbanken (via welke partnerbank hun rekening loopt hebben mensen dan weer niet genoemd) is relevant voor dit topic. Maar 5 keer per dag een status update over lopende support tickets zijn echt extreem oninteressant, daar is Twitter voor bedacht.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxMaverick
boyette schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:27:
[...]

Volgens mij lees je zelf niet helemaal goed :)

Ik werk bij financiële instelling dus denk dat ik hier genoeg van weet over waar dit ligt , geld is gewoon aangekomen dat is niet de twijfel . Het zit in administratie van TR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxxMaverick
fsfikke schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:52:
[...]

De info die een paar dagen geleden gedeeld werd dat TR een issue had met een van hun partnerbanken (via welke partnerbank hun rekening loopt hebben mensen dan weer niet genoemd) is relevant voor dit topic. Maar 5 keer per dag een status update over lopende support tickets zijn echt extreem oninteressant, daar is Twitter voor bedacht.
Dank je voor de feedback . Is juist extreem relevant omdat voor enkele het geld nu binnen is , voor enkele niet en er actieve communicatie plaatsvind met TR over het onderwerp . Dus wellicht even wat yoga oefeningen en tot rust komen ? Relax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Transacties van vandaag ook allemaal al binnen en dat gaat niet om kleine bedragen want ben e.a. aan het verhuizen
heb zelfs het idee dat het bij TR een stuk vlotter gaat sinds 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-06 14:23
Same here, verhuis naar bunq voor de 3,36 en heb rond 11 uur alles overgemaakt, staat nu op mijn ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ik merk wel dat transacties van en naar Rabobank significant langer duren icm TR

Dit wijst in mijn ogen toch echt naar de rabo dat is de enige die er uit springt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
boyette schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 00:35:
Ik merk wel dat transacties van en naar Rabobank significant langer duren icm TR

Dit wijst in mijn ogen toch echt naar de rabo dat is de enige die er uit springt
Ik heb tot nu toe alle transacties naar TR binnen een paar seconden vanaf 2 rabobank rekeningen? Denk toch dat dat dan ligt aan welke partner bank je hebt toegewezen gekregen?

Van TR naar rabo ging gister binnen 2 uurtjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:18

The Third Man

The Third Jellyfish

@crryp dat laatste is vaak ook de werkelijke oorzaak. Men heeft het steeds over TR dit en TR dat maar het is vaker de partnerbank waar het traag of problematisch mee gaat. Daarom zie je ook die wisselende individuele ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
The Third Man schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:25:
@crryp dat laatste is vaak ook de werkelijke oorzaak. Men heeft het steeds over TR dit en TR dat maar het is vaker de partnerbank waar het traag of problematisch mee gaat. Daarom zie je ook die wisselende individuele ervaringen.
Het is echter TR die zijn/haar partnerbanken heeft gekozen.
Vandaag heb ik nu al 2 opnames gedaan. Naar ASN & ING. Ik verwacht dat ze beide binnen een paar uur aankomen. Wordt vervolgd.

Volgens mij heb ik Citibank Europe Germany Branch

voor 07:00 uur overgemaakt
om 11:30 of eerder binnen bij ING
bij ASN nog niet op dat moment.
om 13:38 uur kwam het binnen op ASN

in ieder geval beide op dezelfde dag, dus geen rente verlies door overboeken

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 07-01-2025 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
boyette schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 00:35:

Welke partner bank heb jij? Ik de deutsche bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
The Third Man schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:25:
Ja het maakt het allemaal zo raar omdat je eigenlijk het slecht kan vergelijken als je niet weet wat de werkelijke transacties zijn. Bedoel TR kan naar 3 partner banken zijn: Citibank Europe plc, J.P. Morgan SE en Deutsche Bank.

[ Voor 5% gewijzigd door crryp op 07-01-2025 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
crryp schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:18:
[...]

Ik heb tot nu toe alle transacties naar TR binnen een paar seconden vanaf 2 rabobank rekeningen? Denk toch dat dat dan ligt aan welke partner bank je hebt toegewezen gekregen?

Van TR naar rabo ging gister binnen 2 uurtjes
Ja dat zou je zeggen maar dan zou je dat bij meer banken merken het is namelijk dezelfde partner

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crryp
Sandernochill schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:36:
Same here, verhuis naar bunq voor de 3,36 en heb rond 11 uur alles overgemaakt, staat nu op mijn ING.
Dat was dan nuttig voor 1 dag ben ik bang. krijg zojuist mail van bunq rente gaat naar 2.67% vanaf 8 januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:18

The Third Man

The Third Jellyfish

W1ck1e schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:32:
[...]

Het is echter TR die zijn/haar partnerbanken heeft gekozen.
Natuurlijk, maar de directe oorzaak dat bijvoorbeeld overschrijvingen van/naar eigen bank A niet lekker loopt naar TR-partnerbank B ligt vaak niet bij TR. Net als dat het ook niet aan mijn reisbureau ligt dat m'n vlucht vertraagd is. Bij het melden/vragen van problematische overschrijvingen zou het dus helpen om altijd exacter te bepalen met welke partnerbank men te maken heeft. En het niet allemaal op de ene hoop van TR te gooien.

[ Voor 7% gewijzigd door The Third Man op 07-01-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
The Third Man schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:18:
[...]
Natuurlijk, maar de directe oorzaak dat bijvoorbeeld overschrijvingen van/naar eigen bank A niet lekker loopt naar TR-partnerbank B ligt vaak niet bij TR. Net als dat het ook niet aan mijn reisbureau ligt dat m'n vlucht vertraagd is. Bij het melden/vragen van problematische overschrijvingen zou het dus helpen om altijd exacter te bepalen met welke partnerbank men te maken heeft. En het niet allemaal op de ene hoop van TR te gooien.
Klopt. Maar TR is dan wel ook een aanspreekpunt als het niet bij de bank van de eigen tegenrekening ligt. Maar hier op tweakers kan je beter even de achterliggende bank even noemen als je vragen hebt of meldingen doet. Volgens mij heb ik Citibank Europe Germany Branch ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baltar
Ter info:

Mijn betaling van 5K vanuit de Robabank van 26-12 is zojuist bijgeschreven op mijn saldo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxxMaverick
Baltar schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:21:
Ter info:

Mijn betaling van 5K vanuit de Robabank van 26-12 is zojuist bijgeschreven op mijn saldo.
Hier hetzelfde vanuit abn . Chat werd meteen gesloten ‘ geld is binnen ‘ zonder in te gaan op eventuele valuta correctie en zonder mogelijkheid te reageren

Wel enorm slechte klantenservice hoor , pfff maak je zelden mee bij financiële instelling . Ik heb serieuze twijfels over administratie en bedrijf . Goed in de gaten houden hoe dit zich ontwikkeld en of het incident is of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen900
xxxMaverick schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:05:
[...]

Hier hetzelfde vanuit abn . Chat werd meteen gesloten ‘ geld is binnen ‘ zonder in te gaan op eventuele valuta correctie en zonder mogelijkheid te reageren

Wel enorm slechte klantenservice hoor , pfff maak je zelden mee bij financiële instelling . Ik heb serieuze twijfels over administratie en bedrijf . Goed in de gaten houden hoe dit zich ontwikkeld en of het incident is of niet
Ook mijn overboeking van 25-12 is vandaag op de valreep net voor 17.00 uur bijgeschreven. Voor mij is dit de laatste keer dat ik TR gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Baltar schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:21:
Ter info:

dit is dus duidelijk een issue met de rabobank

van 10 banken de enige bank waar ik ook issues mee heb

niets met TR te maken dus

we zijn eruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gloopie
boyette schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 01:13:
[...]

we zijn eruit
Je leest echt alleen maar wat je wil lezen. Gisteren zegt iemand dat zijn overmaking van de ABN was. Mijn overmaking is van de ASN. Dus dat zijn dan al drie Nederlandse banken. Maar toch ligt het niet aan TR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
gloopie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 07:46:
[...]

Je leest echt alleen maar wat je wil lezen. Gisteren zegt iemand dat zijn overmaking van de ABN was. Mijn overmaking is van de ASN. Dus dat zijn dan al drie Nederlandse banken. Maar toch ligt het niet aan TR?
Klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Bij mij werkt via ASN altijd vlekkeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Vanaf ING/SNS staat het er op werkdagen ook met max 2-3u op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gloopie
Ik heb al een jaar geen problemen gehad met het overmaken van ASN naar TR. Daar gaat het ook niet over. Bij een aantal personen is het rond de kerstdagen fout gegaan (o.a. vanuit ASN, Rabobank en ABN). Daardoor hebben we bijna 2 weken moeten wachten op het geld. TR geeft in chat toe dat het vertragingen heeft opgelopen rond de kerstdagen. Maar toch zou het dan niet aan TR liggen?
Het kan inderdaad aan de partnerbanken van TR liggen, maar dat maakt voor mij niet uit. Ik gebruik TR om het geld op mijn rekening te krijgen.

Het is ook niet mijn bedoeling om TR zwart te maken. Maar als dit bij mij gebeurt, is het handig om te weten of dat ook bij andere ook aan de hand is. Ik heb tot nu toe ook nooit problemen gehad met TR, maar het kan dus voorkomen dat het een keer fout gaat. Gelukkig is het opgelost en staat het geld op de rekening.

[ Voor 23% gewijzigd door gloopie op 08-01-2025 08:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
gloopie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:12:
Ik heb al een jaar geen problemen gehad met het overmaken van ASN naar TR. Daar gaat het ook niet over. Bij een aantal personen is het rond de kerstdagen fout gegaan (o.a. vanuit ASN, Rabobank en ABN). Daardoor hebben we bijna 2 weken moeten wachten op het geld. TR geeft in chat toe dat het vertragingen heeft opgelopen rond de kerstdagen. Maar toch zou het dan niet aan TR liggen?
Het kan inderdaad aan de partnerbanken van TR liggen, maar dat maakt voor mij niet uit. Ik gebruik TR om het geld op mijn rekening te krijgen.

Het is ook niet mijn bedoeling om TR zwart te maken. Maar als dit bij mij gebeurt, is het handig om te weten of dat ook bij andere ook aan de hand is. Ik heb tot nu toe ook nooit problemen gehad met TR, maar het kan dus voorkomen dat het een keer fout gaat. Gelukkig is het opgelost en staat het geld op de rekening.
Dat het wel eens fout wil gaan komt vanwege de constructie die TR nu gebruikt. TR heeft zelf geen eigen IBAN maar geeft jou een tussen IBAN van een partnerbank waar jij geld naar mag overmaken dat daarna (na verwerking en checks) doorgaat naar jouw TR rekening. Door deze tussenstop kan het voorkomen dat er wat fout gaat bij de partnerbank of bij TR waardoor het iets langer duurt voor jij jouw geld op je rekening ziet bij TR.

N26 en Revolut hebben dit vroeger ook gehad. Bij N26 was dit Wirecard (voor ze in NL actief waren) en bij Revolut volgens mij de Lloyds bank (2015-2018) waar je dan geld naartoe overmaakt en dit na verwerking ziet aankomen in jouw N26/Revolut rekening. Moet je nagaan dat dit vroeger vaak 1-2 werkdagen duurde omdat het om een internationale overboeking ging en er geen instant payment was (wat het huidige proces versnelt). Verder weet ik niet of dit proces dan automatisch gebeurt of door de mens moet worden verwerkt, dat kan ook een rol spelen uiteraard.

Het is dan ook wachten tot TR in Nederland eigen IBAN rekeningen mag uitgeven (of dat dan Duits of NL is weet ik niet, ik hoop NL :) ) waarmee een groot deel van deze problemen hopelijk opgelost zijn.

En nee ik ben geen fan van TR en haat het ook niet maar deze problemen herken ik van N26 en Revolut waar dit ook speelde in hun beginjaren.

[ Voor 10% gewijzigd door Youtl op 08-01-2025 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crryp
Youtl schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:01:
[...]

Dat het wel eens fout wil gaan komt vanwege de constructie die TR nu gebruikt. TR heeft zelf geen eigen IBAN maar geeft jou een tussen IBAN van een partnerbank waar jij geld naar mag overmaken dat daarna (na verwerking en checks) doorgaat naar jouw TR rekening. Door deze tussenstop kan het voorkomen dat er wat fout gaat bij de partnerbank of bij TR waardoor het iets langer duurt voor jij jouw geld op je rekening ziet bij TR.

N26 en Revolut hebben dit vroeger ook gehad. Bij N26 was dit Wirecard (voor ze in NL actief waren) en bij Revolut volgens mij de Lloyds bank (2015-2018) waar je dan geld naartoe overmaakt en dit na verwerking ziet aankomen in jouw N26/Revolut rekening. Moet je nagaan dat dit vroeger vaak 1-2 werkdagen duurde omdat het om een internationale overboeking ging en er geen instant payment was (wat het huidige proces versnelt). Verder weet ik niet of dit proces dan automatisch gebeurt of door de mens moet worden verwerkt, dat kan ook een rol spelen uiteraard.

Het is dan ook wachten tot TR in Nederland eigen IBAN rekeningen mag uitgeven (of dat dan Duits of NL is weet ik niet, ik hoop NL :) ) waarmee een groot deel van deze problemen hopelijk opgelost zijn.

En nee ik ben geen fan van TR en haat het ook niet maar deze problemen herken ik van N26 en Revolut waar dit ook speelde in hun beginjaren.
Duidelijk verhaal, als jou bank en de partner tussen iban direct payment ondersteunen komt hier geen persoon bij kijken. Zoals ik al eerder zei alle betalingen van 1 tot 1000 euro (meer nog niet aangedurft na al de verhalen hier) kwamen binnen een paar seconden aan en waren op mijn transactie overzicht zichtbaar. Het saldo werkt dan ongeveer bij in tussen de 1 en 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Volgens mij werk je bij TR , die hebben dezelfde bizarre manier van communiceren en ‘ zoek het maar uit ‘ houding als jij 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
xxxMaverick schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Volgens mij werk je bij TR , die hebben dezelfde bizarre manier van communiceren en ‘ zoek het maar uit ‘ houding als jij 😂😂
Nee
:*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandernochill
crryp schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:31:
[...]

Dat was dan nuttig voor 1 dag ben ik bang. krijg zojuist mail van bunq rente gaat naar 2.67% vanaf 8 januari...
Jep! Mijn ervaring met bunq is dan ook ongekend goed geweest!

Ten eerste duurde het verifieren 2 dagen!!! Dus heb mijn spaargeld bij TR weggehaald en 2 (eigenlijk 3) dagen rente gemist, maar goed dat risico accepteer ik.

Vervolgens maak ik het over naar bunq en zie ik dat de rente naar 2,67 is gegaan en dat dit 1(!) dag van te voren bekend is gemaakt!! Are you kidding?

Uiteraard ben ik nu over mijn daglimiet heen van ING, dus kan ik wachten tot morgen om weer alles terug te boeken naar TR.

Werkelijk top :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:37
boyette schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 01:13:
[...]

we zijn eruit
Vreemd hoor, want ik gebruik hier de Rabo en elke overboeking, inclusief exact een bedrag van €5000 is altijd binnen een kwartier bijgeschreven op mijn rekening bij TR.
Maar meestal zelfs al binnen een paar minuten zichtbaar.

Ik begrijp alleen wel dat sommigen hier geld hebben overgemaakt tijdens de feestdagen.
Wellicht een idee om dat in het vervolg niet meer te doen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
JohanNL schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:58:

...
Ik begrijp alleen wel dat sommigen hier geld hebben overgemaakt tijdens de feestdagen.
Los van het geld dat zoek is geraakt:
Ik vermoed dat die klanten dit deel van de openingspost niet gelezen of begrepen hebben:
- Betalingen naar je Trade Republic rekeningen gaan de eerste ke(e)r(en) nog wat langzamer, daarna is meestal de ervaring dat deze tijdens werktijden binnen een paar uur op de Trade Republic rekening staan. Buiten werktijden (weekend, nacht) worden orders niet verwerkt en duurt het dus langer, ook al geeft jouw bank waarvan je de overboeking doet aan dat het geld direct wordt ontvangen.
- Van Trade Republic terug geld overmaken naar je eigen rekening kán binnen een aantal uren aankomen, maar kost doorgaans een dag.
In het weekend en tijdens feestdagen kan het nog wat langer duren, houd hier dus rekening mee.
Het is dus aan te raden opnames vooraf goed in te plannen zodat je je geld zo snel mogelijk terug ontvangt en zo min mogelijk rentedagen misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 19:12
Sandernochill schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:50:
[...]

Jep! Mijn ervaring met bunq is dan ook ongekend goed geweest!

Ten eerste duurde het verifieren 2 dagen!!! Dus heb mijn spaargeld bij TR weggehaald en 2 (eigenlijk 3) dagen rente gemist, maar goed dat risico accepteer ik.

Vervolgens maak ik het over naar bunq en zie ik dat de rente naar 2,67 is gegaan en dat dit 1(!) dag van te voren bekend is gemaakt!! Are you kidding?

Uiteraard ben ik nu over mijn daglimiet heen van ING, dus kan ik wachten tot morgen om weer alles terug te boeken naar TR.

Werkelijk top :P
Ik gok dat je alles al op ING hebt staan, maar direct van bunq spaarrekening naar TR kan ook. Volgens mij is het zelfs sneller omdat bunq internationaal instant payments kan doen (misschien niet voor hele grote bedragen).

[ Voor 7% gewijzigd door koffieprutser op 08-01-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
koffieprutser schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:16:
[...]

Ik gok dat je alles al op ING hebt staan, maar direct van bunq spaarrekening naar TR kan ook. Volgens mij is het zelfs sneller omdat bunq internationaal instant payments kan doen (misschien niet voor hele grote bedragen).
Dat gaat idd zeer snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandernochill
koffieprutser schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:16:
[...]

Je kan toch maar max 1 tegenrekening registreren bij TR? (En dat is bij mij de ING) vanuit waar je kan overboeken naar TR?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Sandernochill schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:51:
[...]

Je kan toch maar max 1 tegenrekening registreren bij TR? (En dat is bij mij de ING) vanuit waar je kan overboeken naar TR?
Nee, paar dagen geleden werd nog gevraagd of meerdere tegenrekeningen kon, en werd bevestigd dat het kon:
W1ck1e schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:43:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 19:12
Sandernochill schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:51:
[...]

zoals @Hahn ook al zegt, je kan er meerdere hebben. Als je wil afschrijven vanuit TR krijg je dan onder je naam meerdere rekeningen te zien. Het lijkt inderdaad een beetje alsof je door te storten naar TR je tegenrekening verandert naar de laatste, maar je voegt er eigenlijk gewoon één toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandernochill
Bedankt allen! Zojuist vanuit bunq een betaling gedaan naar mijn TR, ik kreeg idd de melding dat zogauw de namen overeenkomen van de 2 rekeningen, dit geaccepteerd wordt.
Als deze betaling doorkomt zal ik de rest overzetten :)

Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
koffieprutser schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:59:
[...]

zoals @Hahn ook al zegt, je kan er meerdere hebben. Als je wil afschrijven vanuit TR krijg je dan onder je naam meerdere rekeningen te zien. Het lijkt inderdaad een beetje alsof je door te storten naar TR je tegenrekening verandert naar de laatste, maar je voegt er eigenlijk gewoon één toe.
Binnen de app kan je dan de juiste tegenrekening kiezen. Dat is volgens mijn ervaring via de website niet het geval. Dus ik gebruik de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Lijkt erop dat de chat functie verdwenen is. Had een chargeback ingediend via de chatfunctie (geen medewerker kunnen spreken alleen de gegevens delen die de chat dan doorgezet) maar heb niks meer gehoord.

Wilde zojuist een chat starten via de website en app maar ik krijg die optie gewoon niet. De eerdere workaround die ik hier postte via het helpcentrum werkt ook niet (de chatfunctie is eruit).

Bij hun Helpcentrum staat:
Log in to Trade Republic App
Go to profile
Tap on “Help”
Select your topic and get help
New solutions are added everyday
If you don’t find a solution, your question can be transferred to an agent.

Alleen kan ik in de app niet kiezen voor chat (ook niet als ik een duimpje omlaag geef bij het antwoord).
Vind het wel jammer want dit een snelle customer service verhoogt de consument beleving.

[ Voor 14% gewijzigd door Youtl op 08-01-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
JohanNL schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:58:
[...]

Periodieke overboekingen gaan automatisch op een datum , nu dus toevallig kerst. Snap je punt maar ik automatiseer dit soort dingen dus was in dit geval ‘ toeval ‘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-06 20:32
Heb op 3 januari 2025 een spaarrekening geopend en diezelfde dag wat kleine bedragen gestort en teruggestort om te kijken of het werkte. Er staat nu minder dan 50 euro op. Tot op heden nog geen 0,01 gestort gekregen met PUK code van TR. Rente bouwt op is te zien. Binnen welke termijn na eerste storting is die actie van TR met puk code te verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Tukkie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:41:
Heb op 3 januari 2025 een spaarrekening geopend en diezelfde dag wat kleine bedragen gestort en teruggestort om te kijken of het werkte. Er staat nu minder dan 50 euro op. Tot op heden nog geen 0,01 gestort gekregen met PUK code van TR. Rente bouwt op is te zien. Binnen welke termijn na eerste storting is die actie van TR met puk code te verwachten?
Ik had op 23 februari 2023 voor het eerst geld overgemaakt naar TR, en op 27 februari 2023 kreeg ik de PUK-code via 1 cent terugboeking. Dus effectief gezien 3 werkdagen.

Jij hebt vrijdag overgeboekt, het weekend telt niet mee, dus je zal het komende paar dagen ergens wel kunnen verwachten, gok ik. Maar gezien alle drukte (zie reacties hierboven), zou ik het een weekje geven voordat je contact opneemt ;)

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste