Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 07:11
Tukkie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:41:
Heb op 3 januari 2025 een spaarrekening geopend en diezelfde dag wat kleine bedragen gestort en teruggestort om te kijken of het werkte. Er staat nu minder dan 50 euro op. Tot op heden nog geen 0,01 gestort gekregen met PUK code van TR. Rente bouwt op is te zien. Binnen welke termijn na eerste storting is die actie van TR met puk code te verwachten?
Voor zover ik het in de documentatie zie is er geen PUK code meer. Wanneer je account wilt herstellen staat er dat je de laatste 4 characters van het document nummer moet opgeven die je hebt gebruikt bij het aanmaken van je account. Dus je paspoort / id kaart.

Ik weet dit niet zeker hoor maar ik heb ook begin januari een account aangemaakt en ook nooit een PUK code ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQmswdoKKhpXuCaO0h9degbWxO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kGYnci7S4PCnIjEowkunUuOQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door crryp op 09-01-2025 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:24
crryp schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Voor zover ik het in de documentatie zie is er geen PUK code meer. Wanneer je account wilt herstellen staat er dat je de laatste 4 characters van het document nummer moet opgeven die je hebt gebruikt bij het aanmaken van je account. Dus je paspoort / id kaart.
Hoe bestendig is dat? Zo moet ik in juni mijn id kaart laten verlengen en zal dus ook een ander documentnummer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
ratzz schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:42:
[...]

Hoe bestendig is dat? Zo moet ik in juni mijn id kaart laten verlengen en zal dus ook een ander documentnummer krijgen.
Als je id verloopt moet je sowieso je nieuwe id daar opgeven volgens mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:26
Trade Republic gaat inzetten op groei en wil lokale branches openen in meerdere EU landen:

https://assets.traderepub...dayAnnouncement_NL_NL.pdf

Frankrijk, Italië en Spanje zijn de eerste landen die lokale IBAN's gaan krijgen (en een rentepercentage die niet meer beperkt is tot 50K saldo).

Hoop dat NL snel volgt, maar verwacht het niet omdat er nog niks bekend is over een NL kantoor van Trade Republic. Bij Revolut duurde het ook vrij lang tussen het openen van een lokaal kantoor en daadwerkelijk aanbieden van NL IBAN's.

TR heeft 100,000 klanten in Nederland:
https://www.businessinsid...van-100-000-in-nederland/

[ Voor 63% gewijzigd door Youtl op 10-01-2025 11:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05

The Third Man

The Third Jellyfish

Ben benieuwd of de eigen IBANs in die landen dan ook met de geldmarktfondsen gaan werken net als in Duitsland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crryp
Hahn schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:46:
[...]

Ik had op 23 februari 2023 voor het eerst geld overgemaakt naar TR, en op 27 februari 2023 kreeg ik de PUK-code via 1 cent terugboeking. Dus effectief gezien 3 werkdagen.

Jij hebt vrijdag overgeboekt, het weekend telt niet mee, dus je zal het komende paar dagen ergens wel kunnen verwachten, gok ik. Maar gezien alle drukte (zie reacties hierboven), zou ik het een weekje geven voordat je contact opneemt ;)
Ik heb even contact opgenomen en dit verklaard de geen PUK code. Dus geen zorgen.

Reactie TR:

we have completely removed the PUK from our system flow so that you no longer need it, it has been replaced by a QR code.

In web, when you click on “forgotten PIN” you will get a QR code. Once you scan it with your phone you'll be redirected to the app to reset the PIN via the app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
crryp schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:27:
[...]

Ik heb even contact opgenomen en dit verklaard de geen PUK code. Dus geen zorgen.

Reactie TR:

we have completely removed the PUK from our system flow so that you no longer need it, it has been replaced by a QR code.

In web, when you click on “forgotten PIN” you will get a QR code. Once you scan it with your phone you'll be redirected to the app to reset the PIN via the app.
Deze nieuwe info mag misschien wel een plaatsje krijgen in de topic-opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Misschien kan @JohanNL dit aanpassen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Letten we op dat het geen slowchat topic wordt :) ? Reacties met persoonlijke updates over tickets, slechts 1 woord of smilie als reactie: laten we scherp blijven dat het een beetje inhoudelijk blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corty
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23-05 20:19
TR inloggen via laptop. Je krijgt de bevestigingscode via de app op de telefoon, en evt daarna via sms. De code op de app krijg ik niet. Waaraan ligt dat. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:33
Corty schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:07:
TR inloggen via laptop. Je krijgt de bevestigingscode via de app op de telefoon, en evt daarna via sms. De code op de app krijg ik niet. Waaraan ligt dat. Alvast bedankt.
Bij mij werkt dat wel.
Kan je wel aanloggen alleen op de telefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corty
Jawel, alles gaat goed behalve die code naar de app.
PS. Ben een nieuwe klant. En ik weet dus niet of TR via die weg ook berichten enz stuurt, die krijg ik dan waarschijnlijk ook niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Corty op 13-01-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Corty schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:24:
Jawel, alles gaat goed behalve die code naar de app.
PS. Ben een nieuwe klant. En ik weet dus niet of TR via die weg ook berichten enz stuurt, die krijg ik dan waarschijnlijk ook niet.
Ik heb nooit iets anders dan een code gekregen, nooit een berichtje. Voer je het telefoonnummer op de goede manier in : +31 6...... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corty
Ik heb de push notifications aanstaan in de app. En ook de meldingen bij de TR app bij de android settings van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Ik krijg geen notificatie met code van de app maar krijg altijd een code via een sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Periodiek beleggen gaat dat van je tegenrekening? Dat is voor mij niet duidelijk. Tenslotte kan je die wel selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutlepel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 08:37
Z___Z schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:47:
Weet iemand of het mogelijk is om de rekeningafschriften als tekst te downloaden (csv)?
Hoi Tweakers,

Ik zit met dezelfde vraag, wil graag een detail overzicht hebben van alle transacties (inclusief betalingen). In de app & website kan ik geen export mogelijkheid vinden.. Klopt dat?

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de API ? Bijvoorbeeld met PyTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corty
@ratz Tja, dan zullen wij wel ergens een setting hebben die niet goed staat. Denk niet dat het een fout is bij TR.

Even vlug gekeken op google naar push notifications, en kwam dit tegen.
https://www.traderepublic...chrichten-geht-nicht.734/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corty
Dit was vraag en antwoord van AI, maar opnieuw installeren ga ik niet doen. Krijg je misschien nog meer problemen.

bij trade republic krijg ik geen push berichten

Het lijkt erop dat meerdere gebruikers problemen hebben met het ontvangen van pushmeldingen van Trade Republic2. Hier zijn enkele stappen die u kunt proberen om het probleem op te lossen:

Controleer de instellingen: Zorg ervoor dat pushmeldingen zijn ingeschakeld in zowel de Trade Republic-app als de instellingen van uw mobiele apparaat.

Update de app: Controleer of u de nieuwste versie van de Trade Republic-app gebruikt. Soms kunnen updates problemen oplossen.

Herstart de app: Sluit de app volledig af en start deze opnieuw op. Dit kan helpen om eventuele tijdelijke problemen op te lossen.

Herinstalleer de app: Als de bovenstaande stappen niet werken, probeer dan de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Als deze stappen niet helpen, kunt u contact opnemen met de klantenservice van Trade Republic voor verdere ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Corty schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:00:
@ratz Tja, dan zullen wij wel ergens een setting hebben die niet goed staat. Denk niet dat het een fout is bij TR.

Even vlug gekeken op google naar push notifications, en kwam dit tegen.
https://www.traderepublic...chrichten-geht-nicht.734/
Ik heb er geen problemen mee, ik melde het alleen maar omdat ik het bijzonder vond dat mensen de verificatie via de app kregen.

Via de link heb ik deze informatie gevonden "der Code wird als SMS verschickt". Dus het blijft bijzonder dat sommige de code krijgen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:38
Als ik op de website wil inloggen, dan krijg ik na het invoeren van mijn accountgegevens de melding dat er een code wordt verzonden naar de app om het inloggen af te ronden/te verifiëren. Ik zie die code daadwerkelijk binnen komen als TR bericht. Als je dan niets doet en wacht, dan geeft de website aan dat de code uit de app nog niet is ingevuld en wordt de code per sms verzonden naar de geregistreerde gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corty
Ja, sommigen krijgen blijkbaar wel de push notification en anderen niet. We zullen het dan maar met het sms bericht moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corty
Befankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
Boerenlater schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:02:
Periodiek beleggen gaat dat van je tegenrekening? Dat is voor mij niet duidelijk. Tenslotte kan je die wel selecteren.
Ik heb hier mijn tegenrekening geselecteerd wel ook onlangs begonnen. Ik verwacht dat ze gewoon een incasso gaan doen op die datum :) kan hier rond 1feb meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
crryp schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:14:
[...]

Ik heb hier mijn tegenrekening geselecteerd wel ook onlangs begonnen. Ik verwacht dat ze gewoon een incasso gaan doen op die datum :) kan hier rond 1feb meer over zeggen.
Interessante ontwikkeling bij mij. Het bedrag is dubbel op de TR rekening geplaatst als incasso maar bij mijn tegenrekening is nog niks afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Boerenlater schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 06:31:
[...]

Interessante ontwikkeling bij mij. Het bedrag is dubbel op de TR rekening geplaatst als incasso maar bij mijn tegenrekening is nog niks afgehaald.
Nja geld zit aan de goeie kant zullen we maar zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 15:20
Corty schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:58:
Ja, sommigen krijgen blijkbaar wel de push notification en anderen niet. We zullen het dan maar met het sms bericht moeten doen.
Zou me niet verbazen als ze alles via push willen doen en dit misschien een gefaseerde rollout is daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Elandenmelk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:51:

Zou me niet verbazen als ze alles via push willen doen en dit misschien een gefaseerde rollout is daarvan.
Als ik mij niet vergis ben ik ongeveer 2 jaar klant. Ik heb altijd eerst een push melding gekregen op de telefoon wanneer ik op de pc wilde aanloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
Ben benieuwd. Heb sinds kort ook een rekening bij TR. Ik vind het alleen een beetje een veiligheidsrisico dat je alleen een pincode en telefoonnummer (en app) nodig hebt om in te kunnen loggen. Er zijn verhalen bekend dat criminelen een nieuwe simkaart bestellen bij je provider er die kunnen onderscheppen. Moeten ze alsnog door een paar hoepels springen om op je account in te kunnen loggen, maar het zou me bijvoorbeeld een fijner gevoel geven als je de pincode meer dan 4 cijfers lang zou kunnen maken. Hoe denken jullie daar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Joep schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:01:
Ben benieuwd. Heb sinds kort ook een rekening bij TR. Ik vind het alleen een beetje een veiligheidsrisico dat je alleen een pincode en telefoonnummer (en app) nodig hebt om in te kunnen loggen. Er zijn verhalen bekend dat criminelen een nieuwe simkaart bestellen bij je provider er die kunnen onderscheppen. Moeten ze alsnog door een paar hoepels springen om op je account in te kunnen loggen, maar het zou me bijvoorbeeld een fijner gevoel geven als je de pincode meer dan 4 cijfers lang zou kunnen maken. Hoe denken jullie daar over?
Geld opnemen naar een rekening op een andere naam is als het goed is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhnwrk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-05 18:50
Waarom zie ik alleen 2 crypto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corty
Zijn er die info hebben betreffende evt mogelijkheden, bijv via de helpdesc, voor een gemeenschappelijke tegenrekening

[ Voor 4% gewijzigd door Corty op 18-01-2025 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zie dit bericht en de reacties daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhnwrk
  • Laatst online: 19-05 18:50
Ook op hun site staat 2 crypto’s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Beetje ervaring delen vanuit de betaalzijde:

Nog niet zo lang geleden de fysieke bankpas besteld en meegenomen naar een trip in het buitenland. Voornamelijk vanwege de afwezigheid van opnamekosten (gratis >€100, daaronder €1) en koersopslag. Dat is goed gegaan! Instant push notificaties, wisselkoers tot meerdere cijfers achter de komma (zelfs afhankelijk van het tijdstip en fluctueert dus door de dag heen), geen problemen bij pinautomaten, werkte ook voor digitale betalingen (als creditcard), etc. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Uniciteit schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:55:
Beetje ervaring delen vanuit de betaalzijde:

Nog niet zo lang geleden de fysieke bankpas besteld en meegenomen naar een trip in het buitenland. Voornamelijk vanwege de afwezigheid van opnamekosten (gratis >€100, daaronder €1) en koersopslag. Dat is goed gegaan! Instant push notificaties, wisselkoers tot meerdere cijfers achter de komma (zelfs afhankelijk van het tijdstip en fluctueert dus door de dag heen), geen problemen bij pinautomaten, werkte ook voor digitale betalingen (als creditcard), etc. :)
Hier ook van de zomer meegenomen op vakantie, vooral om alle uitgaven lekker makkelijk op 1 plek te hebben, en de cashback is ook mooi meegenomen. Die pushmeldingen op m'n horloge waren ook wel handig, helemaal als het niet mijn beurt was om nieuw bier te halen en het onverwacht druk was bij de bar.

Pushbericht = betaling gedaan = bier komt eraan :+

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Corty schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:47:
Zijn er die info hebben betreffende evt mogelijkheden, bijv via de helpdesc, voor een gemeenschappelijke tegenrekening
Werkte bij mij gewoon gelijk toen ik daar vanaf storte. Wel voor het eerst vandaag dat mn bedrag niet gelijk erop staat. Maar dat heeft weinig met eo rekening te maken gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
@crryp Via Rabobank verzonden? Las in een ander topic dat Rabo dit weekend onderhoud/updates heeft enkele dagen, overboekingen e.d. daardoor mogelijk vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
michael4500 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:56:
@crryp Via Rabobank verzonden? Las in een ander topic dat Rabo dit weekend onderhoud/updates heeft enkele dagen, overboekingen e.d. daardoor mogelijk vertraagd.
Via rabo inderdaad, gekke is wel dat overboeking naar NL rekening wel gelijk werkte. Maar goed wacht het af komt wel goed.

Edit: op rabobank staat dit idd:

17 januari 2025 12:42
Vanwege onderhoud worden vanaf vrijdag 17 januari 17:00 tot maandag 20 januari 06:00 uur inkomende en verstuurde Eurobetalingen trager verwerkt dan je van ons gewend bent. De overboeking wordt hierdoor mogelijk op maandagochtend bij de ontvanger bijgeschreven. Bij het aanmaken van een overboeking zie je een melding wanneer de betaalopdracht wordt verwerkt. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 36% gewijzigd door crryp op 19-01-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt wel alsof ze bij TR de inkomende overboekingen uitzetten in het weekend. Bij mij komt er gewoon niks binnen (waarschijnlijk tot Maandag ochtend). Tweede weekend op rij dat ik dit meemaak.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xxaixx
  • Laatst online: 23:38
4 berichten over geld overboeken in het weekend naar TR. Misschien toch handig om eerst de topic starter volledig te lezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:54
+1 voor TR na een halfjaar ervaring. Cashback met periodiek beleggen in een ETF werkt ook prima, en werkt ook met het betalen van de huur en OVpay. Volgens mij zijn de enige kosten bij periodiek belegen €1 bij het verkopen, volgens mij per order? En hopen dat ze de kosten niet omhoog gooien als alle klanten zijn binnengeharkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 10:28
Pushedspore schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 23:31:
+1 voor TR na een halfjaar ervaring. Cashback met periodiek beleggen in een ETF werkt ook prima, en werkt ook met het betalen van de huur en OVpay. Volgens mij zijn de enige kosten bij periodiek belegen €1 bij het verkopen, volgens mij per order? En hopen dat ze de kosten niet omhoog gooien als alle klanten zijn binnengeharkt.
Ik ben heel benieuwd hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Viel me op dat het aandeel DJT niet te vinden was in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:54
koffieprutser schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:51:
[...]

Mijn verhuurder (een studentenhuisvester, SSH) biedt de optie aan om via creditcard te betalen. Ik denk dat de meeste verhuurders deze optie niet bieden helaas, mogelijk kan het soms via een tussenpartij als Accept Easy, dat kan bijvoorbeeld bij vestide. Zo schiet het wel op met die cashback :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:03
koffieprutser schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:51:
[...]

Je kunt vaak creditcard gegevens invullen. De bankpas kun je ook gebruiken als prepay creditcard.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexclusive
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:25
Vandaag voor het eerst een storing. ik wil een limietorder annuleren maar krijg de melding:

"order has no tick ts order id".

Lastige hiervan is dat ik de onderliggende aandelen van deze order nu niet kan verhandelen. Beetje spannend zo. Heb er via chat melding van gemaakt en een screenprint toegevoegd, uur geleden nu.
Er lijken wel wat problemen te zijn met handelen waarvan ze melding maken als je de klantenservice opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-03 14:28
Goedemorgen,

Als je een bewijs via de chat hebt aangeleverd, hoe krijg je dan uiteindelijk reactie? Want de chat verdwijnt later. Ik heb bewijs voor een storting aangeleverd welke ik mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 20:51
Ik ben nog maar kort gebruiker van TR, maar heb nu sinds 24 januari het probleem dat ik een storting 'kwijt ben'. Storten lukte uiteraard eerder wel, met kleinere en grotere bedragen. Nu is het bedrag niet meer op de oorspronkelijk, noch op de TR rekening te vinden.

TR geeft aan dat ze met storingen kampen. Zelfs de chatfunctie om dit te melden werkt niet in de app. Merken jullie hier ook iets van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Bambi105 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:38:
Ik ben nog maar kort gebruiker van TR, maar heb nu sinds 24 januari het probleem dat ik een storting 'kwijt ben'. Storten lukte uiteraard eerder wel, met kleinere en grotere bedragen. Nu is het bedrag niet meer op de oorspronkelijk, noch op de TR rekening te vinden.

TR geeft aan dat ze met storingen kampen. Zelfs de chatfunctie om dit te melden werkt niet in de app. Merken jullie hier ook iets van?
Neen, mijn stortingen komen steeds op dezelfde dag aan, ook die van afgelopen vrijdag !

Graag iets meer info.
tijdstip op vrijdag van overschrijving bij de tegenrekening ?
nu dezelfde tegenrekening gebruikt als toen het wel goed ging ?

het is nu "pas" 2 werkdagen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
Ik gebruik TR ook al even en nu voor het eerst een missende storting sinds vorige week. Alles hetzelfde gedaan als altijd, ga er vanuit dat het goedkomt, maar irritant is het wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambi105
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 20:51
W1ck1e schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:47:
[...]

Neen, mijn stortingen komen steeds op dezelfde dag aan, ook die van afgelopen vrijdag !

Graag iets meer info.
tijdstip op vrijdag van overschrijving bij de tegenrekening ?
nu dezelfde tegenrekening gebruikt als toen het wel goed ging ?

het is nu "pas" 2 werkdagen later.
Dank @W1ck1e , je hebt gelijk dat het 'pas' 2 werkdagen later is, want mijn probleem is letterlijk net verholpen. 'Have you tried "waiting"?' blijkt toch weer het devies :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Z___Z schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:47:
[...]
Ik wou ook feedback leveren, in hun FAQ staat hoe je feedback kan leveren, maar vervolgens werken die stappen niet
Dat vond ik ook al, maar nu lijkt de weg via e-mail ook te zijn afgekapt. Ik krijg nu als antwoord "Please use our in-app help centre" en daar kan ik dus ook niets mee. Er waren een aantal transacties verkeerd gecategoriseerd en dat wilde ik dus laten corrigeren en verder had ik daar nog wat aanvullende suggesties voor bedacht.

Verder zie ik hier nog steeds een hoop gemiep over trage transacties en over wat er wel danwel niet met de card is gelukt te betalen. Het is gewoon een VISA debitcard. Als TR ooit besluit om een aankoopverzekering te bieden voor deze card, dan vliegt mijn ABN-AMRO creditcard er ook meteen uit.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
Pffff nog steeds geen storting erbij van een week geleden. Chat laat het ook afweten. Wat een teringzooi. Ja wachten zeggen ze, ja maar er zijn al 3 minimaal 3 werkdagen voorbij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-05 13:21
henkafca020 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:36:
Pffff nog steeds geen storting erbij van een week geleden. Chat laat het ook afweten. Wat een teringzooi. Ja wachten zeggen ze, ja maar er zijn al 3 minimaal 3 werkdagen voorbij!!
Ervaring leert dat als je de juiste tegenrekening hebt gebruikt het vanzelf wel aankomt.
Afhankelijk van de partner bank kan het wat langer duren. Ff geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-02 18:42
crryp schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:31:
[...]

Dat was dan nuttig voor 1 dag ben ik bang. krijg zojuist mail van bunq rente gaat naar 2.67% vanaf 8 januari...
TR volgt de ECB beleidsrente. Deze daalt binnenkort hoogstwaarschijnlijk met 25 basispunten naar 2,75%. Inflatie nog niet onder controle in Europa.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:56
De topicstart heeft inmiddels weer een update gekregen.
Ben benieuwd of het nu eindelijk duidelijk is geen transacties te doen rondom feestdagen, via een site als https://www.tuxx.nl/duitsland/feestdagen/ valt dit ook goed in de gaten te houden.
De komende tijd zal het wel rustig blijven schat ik zo in :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
Ik ben mij rustig aan een beetje aan het verdiepen in het beleggen via TR. Voor nu vooral een beetje aan het rondklikken. Ik kwam het volgende tegen, best wel een stevige dip in Q1 2024. Ik was benieuwd wat hier de oorzaak van was, en of de outlook er ondertussen meer positief uit ziet. Dus ik was een beetje aan het googlen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e752SB4U4mik3NWrYLiV5ePqgrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UV4pbHeioGXWA3tPAlG7z9ZT.png?f=fotoalbum_large

Op andere sites (waaronder Yahoo finance), is deze dip niet te zien. Zelfde ISIN nummer. Zie ik iets over het hoofd of is dit een bug oid in TR?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qB7mINDbgIoGVh5IsnSXSEeaeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FTPb99fLIJ9kTFNmxM3CIw1F.png?f=fotoalbum_large

(Iemand een tip hoe ik die afbeeldingen in een wat subtieler formaat krijg?)

[ Voor 3% gewijzigd door IPeukieI op 30-01-2025 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
IPeukieI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:19:
Ik ben mij rustig aan een beetje aan het verdiepen in het beleggen via TR. Voor nu vooral een beetje aan het rondklikken. Ik heb overigens eigenlijk geen problemen met overboekingen, altijd beschikbaar binnen 1 werkdag. Ik kwam het volgende tegen, best wel een stevige dip in Q1 2024. Ik was benieuwd wat hier de oorzaak van was, en of de outlook er ondertussen meer positief uit ziet. Dus ik was een beetje aan het googlen.

[Afbeelding]

Op andere sites (waaronder Yahoo finance), is deze dip niet te zien. Zelfde ISIN nummer. Zie ik iets over het hoofd of is dit een bug oid in TR?

[Afbeelding]

(Iemand een tip hoe ik die afbeeldingen in een wat subtieler formaat krijg?)
Ze hebben een stock split gedaan, c.q. de aandelen van bestaande aandeelhouders zijn omgewisseld voor nieuwe.
In dit geval lijken de oude omgewisseld te zijn voor 4 nieuwe, er zijn dus ineens veel meer aandelen in omloop en elk nieuw aandeel is hierna dan ook nog maar een kwart waard.
Trade Republic verwerkt dit echter niet goed in hun grafiek, of juist wel, hoe je het maar wilt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
Ahh ok helder, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
De melding in de app over de renteverlaging is vreemd geformuleerd:
Nieuwe ECB rente 2,75%
De ECB heeft de rente verlaagd naar 2,75%. Dit is effectief sinds 5 februari.
sinds suggereert "in het verleden"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
W1ck1e schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:05:
De melding in de app over de renteverlaging is vreemd geformuleerd:

[...]

sinds suggereert "in het verleden"
Zoals het wel vaker gaat bij buitenlandse banken, maar het staat inmiddels weer duidelijk en correct in de topic start ;)

Gaat wel rap naar beneden zo, het verschil met de huisbanken is ook ongeveer gehalveerd sinds we van de 4% komen.
Ben benieuwd of TR gaat beslissen toch een wat hogere rente gaat aanhouden, mocht de beleidsrente van de ECB nog verder dalen.
Zit er namelijk dik in dat er tzt genoeg banken zijn die dit (tijdelijk) hoger houden dan de depositorente van de ECB.

[ Voor 34% gewijzigd door JohanNL op 30-01-2025 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
JohanNL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:14:
[...]
....
Ben benieuwd of TR gaat beslissen toch een wat hogere rente gaat aanhouden, mocht de beleidsrente van de ECB nog verder dalen.
Zit er namelijk dik in dat er tzt genoeg banken zijn die dit (tijdelijk) hoger houden dan de depositorente van de ECB.
Santander in ieder geval niet, die melden net naar 2,75% te gaan en N25 zelfs naar 1,05%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 10:09

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Volgens de website is de rente bij TR nu inderdaad ook 2,75%.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:30
mark de man schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 03:12:
Volgens de website is de rente bij TR nu inderdaad ook 2,75%.
Zie nu in de App dat vanaf 5 februari de rente naar 2,75% gaat. In 2 maanden tijd al 0,5% minder..

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 31-01-2025 07:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 15:20
dutchnltweaker schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 07:50:
[...]

Zie nu in de App dat vanaf 5 februari de rente naar 2,75% gaat. In 2 maanden tijd al 0,5% minder..
Is verder geen verrassing toch? Trade Republic is er altijd transparant over geweest dat ze de ECB-rente doorgeven aan de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Elandenmelk schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:10:
[...]

Is verder geen verrassing toch? Trade Republic is er altijd transparant over geweest dat ze de ECB-rente doorgeven aan de klant.
Snap ik wel, blijft alleen jammer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 15:43

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

dutchnltweaker schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:14:
[...]

Snap ik wel, blijft alleen jammer :) .
Tsja je kan je geld ook ergens anders wegzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://www.tagesschau.de...braucherzentrale-100.html

Het Consumentencentrum Baden-Württemberg onderneemt juridische stappen tegen de Neobroker Trade Republic. U klaagt over "misleidende reclame".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Harbo schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:46:
https://www.tagesschau.de...braucherzentrale-100.html

Het Consumentencentrum Baden-Württemberg onderneemt juridische stappen tegen de Neobroker Trade Republic. U klaagt over "misleidende reclame".
Was al eerder besproken hier, dat ze mogelijk geldmarktfondsen gebruiken voor de tegoeden boven de €100K p.p.
Voor ons niet van toepassing, want de rente is slechts geldig t/m €50K en ik ga er zo vanuit dat niemand een noemenswaardig bedrag daarboven heeft staan bij TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Iemand enig idee hoe je van kaart transacties de beschrijving in kan zien? Zoals een order nummer ofzo wat daar in kan staan?

Kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:51
Wat je kan proberen is in de app, via Personal je statements bekijken —> account statement. Ergens onderaan (ios) dan krijg je een overzicht van je activiteiten. Verder dan dat kom ik ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Rolfjes op 14-02-2025 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Rolfjes schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:59:
Wat je kan proberen is in de app, via Personal je statement bekijken en dan account statement. Ergens onderaan (ios) Overzicht van je activiteit. Verder dan dat kom ik ook niet.
Daar staat alleen kaartbetaling niet de beschrijving

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 21:54
Ondertussen al een dik half jaar lid van Trade Republic en kan het alleen maar aanraden.

Probeer zoveel mogelijk te betalen met de VISA kaart om de cashbacks mee te nemen. Overschrijven van geld gaat altijd vlot en goed. De app werkt altijd, doet wat het moet doen etc. Koop iedere maand IWDA met het geld van de rente + cashbacks. Trade Republic houdt geen "taks op beursverrichtingen" af maar krijg netjes een PDF in de app met de juiste info zodat ik de taks manueel kan betalen aan de Belgische overheid.

Een tevreden Trade Republic gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 00:01

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yup, na een paar maanden gebruik bevalt het mij ook nog steeds goed. Als je idd weet dat veel van de belangrijke zaken op de pdf afschriften die je zelf kan genereren staan, is er eigenlijk niks op aan te merken. Nou ja nog eentje dan; nog steeds is de betaling/terugbetaling niet instant. Voor forse bedragen zou ik dat ivm fraude controle kunnen snappen, maar voor het speelgeld van mij blijft dat af en toe weleens lastig, zeker als je het snel nodig hebt en even met iDeal oid moet betalen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DeNachtwacht schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:31:
Yup, na een paar maanden gebruik bevalt het mij ook nog steeds goed. Als je idd weet dat veel van de belangrijke zaken op de pdf afschriften die je zelf kan genereren staan, is er eigenlijk niks op aan te merken. Nou ja nog eentje dan; nog steeds is de betaling/terugbetaling niet instant. Voor forse bedragen zou ik dat ivm fraude controle kunnen snappen, maar voor het speelgeld van mij blijft dat af en toe weleens lastig, zeker als je het snel nodig hebt en even met iDeal oid moet betalen.
Ik gebruik TR als spaarrekening. Stortingen komen meestal wel dezelfde dag aan (mits normaal tijdstip) en opnames komen bij mij alleen op dezelfde dag aan op de tegenrekening indien ik de opname voor ongeveer 8 uur in de ochtend doe. Dat vind ik voor mij voldoende. Mijn tegenrekeningen zijn bij ASN & ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 00:01

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

W1ck1e schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:43:
[...]

Ik gebruik TR als spaarrekening. Stortingen komen meestal wel dezelfde dag aan (mits normaal tijdstip)
1. Dan loop je dus de cashsave mis wat het extra leuk maakt. Gewoon maandelijks €50 in een wereldwijde ETF beleggen en je krijgt €65 aan die etf per maand als je de cashsave vol kan gebruiken. Met enige mazzel groeit dat potje dan weer verder, gewoon niet aankomen als het onder nul zou komen te staan / opnemen zodra het in de plus staat en je loopt geen enkel risico.
2. Mja, maar met name in weekenden dus lastig want vrijdagavond opdracht geven levert dus pas maandagochtend geld op… da’s gewoon wel serieus vervelend af en toe. Maar snap dat als je het puur voor sparen gebruikt dat dan niet speelt :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:51
DeNachtwacht schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:48:
[...]

1. Dan loop je dus de cashsave mis wat het extra leuk maakt. Gewoon maandelijks €50 in een wereldwijde ETF beleggen en je krijgt €65 aan die etf per maand als je de cashsave vol kan gebruiken. Met enige mazzel groeit dat potje dan weer verder, gewoon niet aankomen als het onder nul zou komen te staan / opnemen zodra het in de plus staat en je loopt geen enkel risico.
2. Mja, maar met name in weekenden dus lastig want vrijdagavond opdracht geven levert dus pas maandagochtend geld op… da’s gewoon wel serieus vervelend af en toe. Maar snap dat als je het puur voor sparen gebruikt dat dan niet speelt :)
Betreft de cashsave: als je risico avers ingesteld bent, dit in een MoneyMarketFund te stoppen, bv XEON. Krijg je wel de euro met de ECB rente als belegging ipv spaarrekening maar risico is vrij klein. Ook hier een tevreden gebruiker, rekening houden met wat langere overboekingtijden maar rente en cashsave is gewoon wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevl1
  • Laatst online: 30-05 11:11
Zijn er meer mensen die last hebben dat orders in behandeling blijven en niet meer te annuleren zijn? Met de volgende foutmelding:

"Er is iets misgegaan

order has no tick ts order id"

De order staat nu al zo'n 2 uur in behandeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
mikevl1 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:01:
Zijn er meer mensen die last hebben dat orders in behandeling blijven en niet meer te annuleren zijn? Met de volgende foutmelding:

"Er is iets misgegaan

order has no tick ts order id"

De order staat nu al zo'n 2 uur in behandeling
Ik had wel deze gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ9DQceRITuAOxBoYGj-XiCKF7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuUXDtF5aEEooGtQ4fgDzwDW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
Momenteel mogelijk ook problemen/vertraging in bijschrijvingen?
Overboeking vanaf revolut van gisteravond is nog niet bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Wally2002 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:14:
afgelopen maandag heb ik geld opgenomen in de vroege uurtjes, dat kwam dezelfde dag voor 9 uur in de ochtend aan bij ING. morgen ga ik weer wat storten, van ASN (dat gaat in die richting sneller dan van ING). Ik verwacht het binnen een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Wally2002 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:14:
Niet dat ik weet, vanochtend vanuit ING naar trade geboekt is net binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:37
Geen problemen hier. Gisterenochtend een groot bedrag overgeboekt, en vanochtend een kleiner bedrag vanaf een Rabobank rekening. Beide bedragen stonden er binnen twee uur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
@W1ck1e @dutchnltweaker @Ryan_

Inmiddels zie ik het saldo wel aangepast met bedragen van twee stortingen, maar deze stortingen verschijnen niet in de lijst met transacties.
Betalingen met de kaart in winkels verschijnen wel instant.

Ik wacht nog even af en ga dan wel contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Wally2002 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:36:

Inmiddels zie ik het saldo wel aangepast met bedragen van twee stortingen, maar deze stortingen verschijnen niet in de lijst met transacties.

Bij mij is dat ook wel eens, of andersom. Wel de transacties, niet het saldo. Later klopt het dan wel. Inderdaad niet te vroeg contact opnemen.

• edwin99_8
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-03 17:23
Precies hetzelfde hier bij mij! Wel saldo verhoogd maar de twee stortingen van gisteren staan niet tussen de transacties….

Ik vind Trade Republic op deze manier wel riskant. ICT technisch hebben ze het niet altijd goed voor elkaar en geld wordt een puur theoretisch gebeuren waar je afhankelijk bent van ICT van Trade Republik……
Wally2002 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:36:

• W1ck1e
edwin99_8 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:32:
Precies hetzelfde hier bij mij! Wel saldo verhoogd maar de twee stortingen van gisteren staan niet tussen de transacties….

Ik vind Trade Republic op deze manier wel riskant. ICT technisch hebben ze het niet altijd goed voor elkaar en geld wordt een puur theoretisch gebeuren waar je afhankelijk bent van ICT van Trade Republik……

[...]
Een bijschrijving van 15 minuten geleden vanaf ASN is nu al in het saldo geland. Dat vind ik snel genoeg. Meteen na de overboeking zag ik nog niks, dus niet instant. Echter nu nog niet te zien als transactie.
Op basis van mijn eigen ervaringen verwacht ik vandaag (of binnen een aantal uren) wel als transactie te zien.
Voor mijn vertrouwen is het voldoende (ik heb een soort van ontvangst bevestiging).

BTW het bijgeschreven bedrag is ook beschikbaar voor een opname.

edit: om 19:00 uur nog niet zichtbaar als transactie.

edit2: dit is voor mij wel een nieuwe ervaring: een dag later ook nog niet zichtbaar. laatste zichtbare transactie was van afgelopen maandag (opname). vandaag nog maar een storting doen.

edit3: nog een keer gestort, binnen 15 minuten in saldo zichtbaar, maar weer niet als transactie (de vorige ook nog niet). morgen is rente dag, misschien dat de transacties dan wel zijn bijgewerkt.

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 28-02-2025 10:24 ]

• Hyack
  • Laatst online: 30-04 08:58
Gisteren om 15.00 bijgestort vanuit rabobank. Ik zie idd ook geen transactie staan mar geld is wel gestort. Beetje vervelend dit.

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 16:48
Hier ook vanuit de Rabo. Eergisteren gestort. Saldo was binnen 10 minuten bijgewerkt, maar de transactie ontbreekt nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
@Wally2002 @edwin99_8 @Hyack @Lunaticc

In de app, naar help gegaan. Daar kom ik een melding tegen:
We zijn er mee bezig!
Due to a disruption with European payment systems, some ....
Strekking van het verhaal: komt vast wel goed, even geduld aub.

Voor mij is dat voldoende voor mijn vertrouwen, prettig weekend ;)

Edit 22:10: het bedrag van gisteren is verschenen als transactie, met de datum van vandaag. Dat van vandaag nog niet. Qua rente is het niet veel.

Edit 08:34: het 2de bedrag is inmiddels weer/ook een dag later als transactie zichtbaar. Ook hier is het te weinig rente om compensatie te vragen mocht het niet gecorrigeerd worden.

Edit 11:56: de rente is bijgeschreven, en past bij de werkelijke data van de laatste 2 transacties. Ze gaan dus niet uit van de datum van het zichtbaar worden van die transacties.

[ Voor 52% gewijzigd door W1ck1e op 01-03-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 18:33
Is het niet belegd geld bij TR nu aangemerkt als spaargeld bij de belastingdienst? Ik heb dit forum erop nagezocht maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dirk_mec schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:50:
Is het niet belegd geld bij TR nu aangemerkt als spaargeld bij de belastingdienst? Ik heb dit forum erop nagezocht maar ik kan het niet vinden.
Volgens mij kan je beide smaken vinden. Als je niet slechts wil aannemen dat het gezien wordt als spaargeld, parkeer je saldo dan rond oud en nieuw elders, gedurende iets meer dan 3 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 01:18
dirk_mec schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:50:
Je kan bij TR beleggen maar ook sparen. Daarom ga ik er vanuit dat het spaarsaldo ook als zodanig bij de Belastingdienst wordt gezien. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 18:33
GeEkIe schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:56:
[...]

Je kan bij TR beleggen maar ook sparen. Daarom ga ik er vanuit dat het spaarsaldo ook als zodanig bij de Belastingdienst wordt gezien. Of zie ik iets over het hoofd?
Ja want de hele situatie bij TR is behoorlijk ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Het is (formeel) een bankrekening en je ontvangt rente. Dat lijkt mij toch wel de definitie van een spaarrekening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

GeEkIe schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:20:
Het is (formeel) een bankrekening en je ontvangt rente. Dat lijkt mij toch wel de definitie van een spaarrekening?
Er is al langer sprake van een overgang bij TR waarbij men je cash tegoed (deels) in geldmarktfondsen belegt, dan wordt het een ander verhaal omdat dit voor de VRH als belegging telt. En als bijkomstigheid verdwijnt de DGS, al neemt het risico eerder af dan toe (omdat beleggingen in een aparte bewaarfirma worden ondergebracht en je spaargeld bij de partnerbank op de balans staat). Maar zover mij bekend is dit nog niet van toepassing bij Nederlandse klanten en sowieso niet als ze een partnerbank IBAN hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Ok, duidelijk.
Maar voor zover ik weet is mijn tegoed bij TR nog steeds gegarandeerd onder het DGS want ik heb nog geen bericht ontvangen dat het anders is geworden, dus ga ik er vanuit dat dit inderdaad nog niet voor Nederlandse klanten het geval is. En DGS is voor mij toch wel echt een voorwaarde.

[ Voor 12% gewijzigd door GeEkIe op 02-03-2025 13:00 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@GeEkIe ik zou TR kennende nergens vanuit gaan qua (pro)actieve communicatie. Maar zolang je IBAN niet wijzigt is het technisch onmogelijk dat TR iets anders met je geld doet, het staat dan namelijk niet bij hen geparkeerd maar bij de partnerbank.
Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste