Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
WiseDise schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:38:
Kan dat niet komen omdat onder 'rente' er gerekend wordt met een gemiddeld saldo?

Ik heb het een beetje in de gaten gehouden, maar bij mij loopt dat maar gestaag op. Nu staat het weer op 0 (en zal het ook weer opbouwen), en volgens mij wordt het aan de hand van dat bedrag berekend. Maar corrigeer me als het anders werkt.
Neen, Dat gemiddelde saldo werkt anders en staat hier volgens mij los van. Dat saldo wordt berekend aan de hand van het saldo van de dagen in de maand tot zover.
stel het is 11 oktober
saldo is 10k van 1 t/m 7 oktober, en 6k van 8 t/m 10 oktober
dan is het gemiddelde saldo zoals vermeld wordt (7 * 10k + 3 * 6k) / 10 = 88k / 10 = 8800 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Bij jou ? Raar. Bij mij niet.
Als ik met de bot babbel geven ze 2 voorbeelden. Het eerste rekent met 360 dagen, het tweede (maart) rekent met 365 dagen. Ik weet even niet hoe ik een persoon aan de lijn krijg.
Gemaild, ze rekenen nu met 365 dagen. Website is nog niet geheel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Rente is hier ook bijgeschreven met Status Afgerond maar als ik probeer geld over te maken naar mijn Rabo rekening krijg ik onvoldoende saldo. Nog iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:29:
Rente is hier ook bijgeschreven met Status Afgerond maar als ik probeer geld over te maken naar mijn Rabo rekening krijg ik onvoldoende saldo. Nog iemand?
Volgens mij kan je de bijgeschreven rente pas morgen afboeken, de rest kan wel. Is het dat ?
Bij overmaken staat ook het beschikbare bedrag (dat is dus nog zonder de rente, die kan morgen als ik mij niet vergis)

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 01-10-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28
Wellicht al eens langsgekomen maar ik had recent het, al zeg ik het zelf O-) , lumineuze idee om mijn OV-chipkaart op te laden met mijn TR kaart, daar krijg je dus ook saveback voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjJieitJFWdvBKM0dhAzAiG5_IU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8tzC2GQsDaRSMAPqcbmgPMv.jpg?f=fotoalbum_large

:Y)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
"Volgens mij kan je de bijgeschreven rente pas morgen afboeken, de rest kan wel. Is het dat ?" - Nu wel. Voorheen kon ik de rente op dezelfde dag afboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 21:44
De rente is ook iets lager omdat tot de 18e het 3,75% was en daarna 3.5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Henk. schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:20:
De rente is ook iets lager omdat tot de 18e het 3,75% was en daarna 3.5%
Bij een saldo van 50k
Vanwege de rente daling (van 3,75% naar 3,5%) : een verschil van ongeveer 4 euro
Vanwege het aantal dagen per jaar waarmee gerekend wordt : een verschil van ongeveer 1 euro

Het eerste was op tijd gecommuniceerd, het tweede niet (niet zorgvuldig, maar vind ik geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:27

LankHoar

Langharig tuig

Fuuu momentje: heb 2 maand terug een TR account voor zowel mezelf als mijn vrouw afgesloten om maximaal rente te kunnen trekken. Niet meer naar gekeken tot vandaag. Blijkt bij mij vrouw de rente niet geactiveerd te zijn, dus mooi 300 gratis euro's misgelopen :X

Waarom moet je dat eigenlijk specifiek aanzetten? Dat wil toch iedereen? :?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:28
LankHoar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:25:
Fuuu momentje: heb 2 maand terug een TR account voor zowel mezelf als mijn vrouw afgesloten om maximaal rente te kunnen trekken. Niet meer naar gekeken tot vandaag. Blijkt bij mij vrouw de rente niet geactiveerd te zijn, dus mooi 300 gratis euro's misgelopen :X

Wat ik zou doen is de klantenservice contacteren en de situatie uitleggen, geef aan dat je dacht dat de rente wel ' aan stond ' en dan is het hopen op coulance.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• reductio
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-07 18:48
LankHoar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:25:

Inderdaad heel vervelend. Natuurlijk wil iedereen dat. Mooi voorbeeld van een dark pattern.
Als er nou eens een topic zou zijn waar dit soort tips en tricks worden verzameld in de startpost zodat we elkaar helpen... o wacht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
W1ck1e schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:41:
[...]

Bij een saldo van 50k
Vanwege de rente daling (van 3,75% naar 3,5%) : een verschil van ongeveer 4 euro
Toch weer 4 euro 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 21:16
Nog even een update: op vrijdag middag om 14:46 geld overgeboekt van TR naar mijn bank en pas dinsdag 08:56 ontvangen. Dit in tegenstelling met mijn eerdere vergelijkbare overboeking op woensdag die wel meteen de werkdag erop (donderdag) aankwam.

[ Voor 35% gewijzigd door JantjeO op 01-10-2024 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:07
JantjeO schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:51:
Nog even een update: op vrijdag middag om 14:46 geld overgeboekt van TR naar mijn bank en pas dinsdag 08:56 ontvangen.
dat zit toch echt bij je bank

bij mij is het naar 5 verschillende banken altijd dezelfde dag binnen 0-2 uur aanwezig

welke bank heb je ?

en heb je het al eens met een andere bank geprobeerd?

ING heeft daar sowieso een handje van bijv. om een dagrente te pakken bij bedragen boven de 10k

[ Voor 20% gewijzigd door boyette op 01-10-2024 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

JohanNL schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:32:
[...]

Wat ik zou doen is de klantenservice contacteren en de situatie uitleggen, geef aan dat je dacht dat de rente wel ' aan stond ' en dan is het hopen op coulance.
Ga ik proberen, maar geef het weinig kans. Uiteraard is dit precies hun bedoeling zoals @reductio zegt. Als er nou 1 op de 10 dit een maandje of zelfs 2 maandjes (zoals ik) vergeet, dan scheelt dat toch enorm in de rente die ze moeten uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
LankHoar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:00:
[...]

Ga ik proberen, maar geef het weinig kans. Uiteraard is dit precies hun bedoeling zoals @reductio zegt. Als er nou 1 op de 10 dit een maandje of zelfs 2 maandjes (zoals ik) vergeet, dan scheelt dat toch enorm in de rente die ze moeten uitkeren.
niet iedereen zit te wachten op rente
dus is wel een uitkomst dat je dat daar ook kunt instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
boyette schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 00:10:
[...]
niet iedereen zit te wachten op rente
dus is wel een uitkomst dat je dat daar ook kunt instellen
Nu ja, bij het bestaan van inflatie is het verkrijgen van een rente, ter hoogte van minimaal die inflatie, op een spaarrekening toch altijd een no-brainer?
Of zie ik iets over het hoofd, wat is een reden om liever geen rente te ontvangen op een particuliere spaarrekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
RoRoNL schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 00:55:
[...]

Nu ja, bij het bestaan van inflatie is het verkrijgen van een rente, ter hoogte van minimaal die inflatie, op een spaarrekening toch altijd een no-brainer?
Of zie ik iets over het hoofd, wat is een reden om liever geen rente te ontvangen op een particuliere spaarrekening?
omdat niet iedereen inkomsten uit spaarrente wil voor fiscale redenen

je kan vaak geld beter uitlenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
Potver idd iets minder rente als normaal gekregen, 365 dagen ipv 360, eerst van 3.75 naar 3.5% en nu dit 🙁😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
boyette schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 01:08:

omdat niet iedereen inkomsten uit spaarrente wil voor fiscale redenen
je kan vaak geld beter uitlenen
Ik heb geen idee welke fiscale redenen je bedoelt waarom je geen rente zou willen ontvangen.
En als dat al zo is, waarom zou je het geld parkeren op een rekening met een hoge rente ? Kies dan een grootbank, daar staat het geld veilig, en indien op de betaalrekening geen rente.
BTW: Ook uitgeleend geld moet je opgeven aan de belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
W1ck1e schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:58:
[...]

Ik heb geen idee welke fiscale redenen je bedoelt waarom je geen rente zou willen ontvangen.
En als dat al zo is, waarom zou je het geld parkeren op een rekening met een hoge rente ? Kies dan een grootbank, daar staat het geld veilig, en indien op de betaalrekening geen rente.
BTW: Ook uitgeleend geld moet je opgeven aan de belasting.
Omdat dit automatisch in box 3 gaat en dat hoef je niet op te geven..

En dit is geen hoge rente maar maximaal 3.5 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
boyette schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:15:
[...]

Omdat dit automatisch in box 3 gaat en dat hoef je niet op te geven..

En dit is geen hoge rente maar maximaal 3.5 %
Spaargeld en uitgeleend geld moet je beide opgeven.
Waarom zou iemand die er wel wil sparen (omdat de rente hoog genoeg is) de rente niet willen krijgen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:55
RoRoNL schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 00:55:
[...]

Moslims mogen geen rente ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ratzz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

Moslims mogen geen rente ontvangen.
Dat weet ik, maar waarom zou je dan gebruik maken van TR ?
Zet het dan op een grootbank betaalrekening zonder rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:55
W1ck1e schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Misschien omdat ze wel willen beleggen? Ik heb zelf ook even moeten googlen, ze mogen wel beleggen zolang maar niet belegd wordt in een firma die winsten uit rente behaalt.

Bij bunq is het misschien wat handiger aangegeven daar heb je de optie om aan te vinken dat je geen rente wilt ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 00:44
W1ck1e schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Misschien om te profiteren van de gratis fx voordelen. TR is vrij uniek met het aanbieden van geen fx kosten in het buitenland zonder enig limiet op een gratis pakket.

De andere fintechs hebben hier restricties op (of je moet een betalend pakket afnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Hyack schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:21:
Voorheen in juli deed TR de 1% savebacks afronden omhoog (bijv. €16,80 afronden naar € 0,17 saveback). Ik zie nu dat ze omlaag worden afgerond sinds september (bijv. € 16,80 naar € 0,16 saveback).
Hey, ik ben plannen aan het maken om een TR rekening te openen met saveback. Ik heb dit topic doorgelezen en begrijp dat sinds een maand o.i.d. de saveback wordt afgerond naar beneden (zie quote boven). Weet iemand of dit verandert met round up? Ik vermoed van niet, maar het staat niet expliciet beschreven op de TR website.

Dus:
Betaling: € 16,80 -> saveback € 0,16
Betaling + round up: €17 -> saveback € 0,17?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:56
KC Boutiette schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:17:
[...]

Hey, ik ben plannen aan het maken om een TR rekening te openen met saveback. Ik heb dit topic doorgelezen en begrijp dat sinds een maand o.i.d. de saveback wordt afgerond naar beneden (zie quote boven). Weet iemand of dit verandert met round up? Ik vermoed van niet, maar het staat niet expliciet beschreven op de TR website.

Dus:
Betaling: € 16,80 -> saveback € 0,16
Betaling + round up: €17 -> saveback € 0,17?
Sinds 2 maanden, zoals ik in de reactie onder jouw quote al had uitgelegd :P

Het lijkt me heel sterk dat ze dat doen, maar probeer het uit en laat het ons weten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 05-10-2024 11:20 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:08

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sorry hoor, maar het er gaat hier nu voor de 3e keer in dit topic hierover, terwijl het iets is dat statistisch gezien precies in 0% van de gevallen op lange termijn in je nadeel (of voordeel) is.

[ Voor 66% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-10-2024 13:07 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
LankHoar schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:00:

Ga ik proberen, maar geef het weinig kans. ...
En nog nieuws ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-03 14:28
Heb gisteren een bedrag laten overmaken naar mijn bank, maar het is er nog niet. Had verwacht dat het na 2 volle dagen wel binnen zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
henkafca020 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:45:
Heb gisteren een bedrag laten overmaken naar mijn bank, maar het is er nog niet. Had verwacht dat het na 2 volle dagen wel binnen zou zijn
Heb je eerder geld gestort vanaf die rekening naar TR (zodat de rekening bij TR bekend is als een van jou) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
Zeker! Heb al eerder geld overgemaakt van TR naar mijn bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
henkafca020 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:54:
Zeker! Heb al eerder geld overgemaakt van TR naar mijn bank
Hoe laat deed je die overboeking van gisteren, en naar welke bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
Gisteren rond 2 en naar Rabobank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Dat zou toch op tijd moeten zijn. Succes met wachten ;) (zal vast goed komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
Komt vast ook wel goed haha:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
henkafca020 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:45:
Als je het gisteren rond 14:00 overgemaakt hebt, dan is het bij lange na niet 'na 2 volle dagen'. Het is letterlijk iets meer dan 1 volle dag geleden.

Maar dikke kans dat het er morgen op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hahn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:20:

Als je het gisteren rond 14:00 overgemaakt hebt, dan is het bij lange na niet 'na 2 volle dagen'. Het is letterlijk iets meer dan 1 volle dag geleden.

Maar dikke kans dat het er morgen op staat.
Totdat ik leerde dat opnames vroeg in de ochtend (voor 07:30) dezelfde dag aankwamen (bij ING & ASN) duurden de opnames bij mij rond / iets meer dan 24 uur. In elk geval uiterlijk de volgende werkdag.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 08-10-2024 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-07 14:39

amphora

Websites & Fotografie

Ik kreeg een mail dat ik nu ook in derivaten kan beleggen. Ga me maar eens inlezen wat dat precies zijn.

Vreemde is dat ik die optie al heel lang in de app zag maar dat dit nooit laadde en zwart bleef. Nu zie ik wel opties.

[ Voor 37% gewijzigd door amphora op 09-10-2024 12:24 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohanNL
amphora schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:22:
Ik kreeg een mail dat ik nu ook in derivaten kan beleggen. Ga me maar eens inlezen wat dat precies zijn.
Spoiler: dat zijn producten waarin je doorgaans als particuliere belegger niet in wil zitten en de bank/uitgever erg veel winst op maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

JohanNL schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:24:
[...]

Spoiler: dat zijn producten waarin je doorgaans als particuliere belegger niet in wil zitten en de bank/uitgever erg veel winst op maakt.
Misschien ga ik me dan toch maar niet inlezen :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Nog niet, mijn vrouw was het vergeten te sturen 8)7 Ben benieuwd wat ze reageren, zal het hier nog posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 18-07 00:20
De save back lijkt te zijn verdwenen in de app. Hebben anderen dit ook?

/Edit

Apart, nadat ik naar de save back instellingen ben gegaan om te checken of het nog ingeschakeld stond (en dat is het geval) staat de save back opeens weer op de hoofdpagina naast het rente overzicht.

[ Voor 61% gewijzigd door Schweino op 13-10-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 10:08
Hoi allemaal, ik heb een vraag voor jullie.

Ik ben zzper, en dan komt er nogal wat geld binnen wat eigenlijk niet van jou is, zoals btw en inkomstenbelasting. Omdat het soms aardig oploopt is het aantrekkelijk dat bij Trade Republic te stallen (tot 50k iig).

Nu zou ik graag willen dat geld op naam van mijn bedrijf blijft, zodat ik we er geen vermogensbelasting over hoeven af te dragen. Is het mogelijk om bij Trade Republic een rekening te hebben onder de naam van je bedrijf?

Hier wat achtergrond info: https://www.rabobank.nl/b...-spaargeld-in-box-1-box-3

Edit: Ok, ik vind dit na nog meer zoeken en de nutteloze "Chat" functie te hebben geprobeerd:

Can I open a business account, a joint account or an account for minors?

- You can’t open a business account with Trade Republic, only a private account.

...

Volgens mij moet je volgens de regels niet eens echt een business account hebben, alleen de naam van je bedrijf moet terug komen in de naam van de rekening oid. Maar goed, ik denk niet dat ik ergens ook maar iets kan veranderen.

[ Voor 28% gewijzigd door teek2 op 14-10-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@teek2 Garantibank heeft op dit moment een herfst aktie, ook voor de zakelijke rekening. Gegarandeerd tot het eind van het jaar 3,5% voor nieuw of extra saldo. Rekening is vrij opneembaar. Kan binnen 24 uur geregeld zijn, maar dat was waarschijnlijk een prive rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

teek2 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:50:

Ik ben zzper, en dan komt er nogal wat geld binnen wat eigenlijk niet van jou is, zoals btw en inkomstenbelasting. Omdat het soms aardig oploopt is het aantrekkelijk dat bij Trade Republic te stallen (tot 50k iig).

Nu zou ik graag willen dat geld op naam van mijn bedrijf blijft, zodat ik we er geen vermogensbelasting over hoeven af te dragen. Is het mogelijk om bij Trade Republic een rekening te hebben onder de naam van je bedrijf?

Hier wat achtergrond info: https://www.rabobank.nl/b...-spaargeld-in-box-1-box-3

Edit: Ok, ik vind dit na nog meer zoeken en de nutteloze "Chat" functie te hebben geprobeerd:

- You can’t open a business account with Trade Republic, only a private account.

...

Volgens mij moet je volgens de regels niet eens echt een business account hebben, alleen de naam van je bedrijf moet terug komen in de naam van de rekening oid. Maar goed, ik denk niet dat ik ergens ook maar iets kan veranderen.
Maakt toch niet zoveel uit? Spaargeld tot 57.000 is toch belastingvrij volgens dat Rabobank artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
amphora schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:29:
[...]

Maakt toch niet zoveel uit? Spaargeld tot 57.000 is toch belastingvrij volgens dat Rabobank artikel.
Nou, wat ik tot nu toe deed was alles wat binnenkwam naar (privé)spaarrekeningen sluizen voor max rente. Maar, blijkbaar betekend dat ook dat al dat geld telt als privé vermogen. Maar dat is niet zo, er moet zelfs nog BTW en inkomensbelasting van betaald worden ook (een deel van het geld is niet eens echt van mij dus). Ik was van plan het steeds mondjesmaat terug te boeken als ik het geld nodig had van deze spaarrekeningen.

Maar dat mag blijkbaar niet, sterker nog, als ik het tegen het eind van het jaar doe noemt de belastingdienst het "boxhoppen" en dat wordt niet gewaardeerd. Ik dacht zelf dat het alleen maar een boekhoudkundige kwestie was, maar dat is dus niet zo.

Dus ik zoek nu een manier om zzp geld te laten renderen zonder het gelijk prive vermogen te noemen.

De optie van @W1ck1e is misschien een goede daarvoor.

[ Voor 4% gewijzigd door teek2 op 14-10-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

teek2 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Nou, wat ik tot nu toe deed was alles wat binnenkwam naar spaarrekeningen sluizen voor max rente. Maar, blijkbaar betekend dat ook dat al dat geld telt a prove vermogen. Maar dat is niet zo, er moet zelfs nog BTW en inkomensbelasting van betaald worden ook. Ik was dus van plan het steeds mondjesmaat terug te boeken als ik het geld nodig had.

Maar dat mag blijkbaar niet, sterker nog, als ik het tegen het eind van het jaar doe noemt de belastingdienst het "boxhoppen" en dat wordt niet gewaardeerd. Ik dacht zelf dat het alleen maar een boekhoudkundige kwestie was, maar dat is dus niet zo.

Dus ik zoek nu een manier om zzp geld te laten renderen zonder het gelijk prive vermogen te noemen.

Ik ben zelf ook zzp-er en ben nu ook heel benieuwd hoe het nu echt zit. Ik dacht altijd dat al mijn geld, of het nou op privé rekening of zakelijke rekening staat, door de belastingdienst als één vermogen wordt gezien omdat ik een eenmanszaak heb. Maar dat is mijn eigen aanname, geen idee of dat echt zo is. Als je een BV hebt is het sowieso weer anders natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
teek2 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:35:
...

Ik denk dat het precies is wat je zoekt. leesvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
amphora schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

Ik ben zelf ook zzp-er en ben nu ook heel benieuwd hoe het nu echt zit. Ik dacht altijd dat al mijn geld, of het nou op privé rekening of zakelijke rekening staat, door de belastingdienst als één vermogen wordt gezien omdat ik een eenmanszaak heb. Maar dat is mijn eigen aanname, geen idee of dat echt zo is. Als je een BV hebt is het sowieso weer anders natuurlijk.
Ja, dat dacht ik dus ook!

Maar je kunt dus je geld op je zakelijke rekening laten en dan geld het niet als vermogen, dus telt niet mee richting die 57000, lees de url maar eens uit mijn eerst post hier, 4 posts oid naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

teek2 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

Ja, dat dacht ik dus ook!

Maar je kunt dus je geld op je zakelijke rekening laten en dan geld het niet als vermogen, dus telt niet mee richting die 57000, lees de url maar eens uit mijn eerst post hier, 4 posts oid naar boven.
Door die Rabobank link ging ik inderdaad twijfelen over mijn aanname :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teek2
amphora schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:40:
[...]

Door die Rabobank link ging ik inderdaad twijfelen over mijn aanname :)
En ik moet dus even snel iets verzinnen om niet als boxhopper gezien te worden... Al is het nou ook weer niet zo'n enorm bedrag dat ik het echt ga voelen. Volgens mij is het ook nog zo dat je moet kunnen verdedigen dat je geld op je zakelijke rekening blijft. Lekker vaag allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-07 11:00
Ik gebruik nu al een tijdje de visa kaart van TR, voor de saveback en ik kan meer geld op de spaarrekening houden ipv op de lopende rekening van de bank.

Nu hebben ze de AH vernieuwd en de nieuwe pin terminals accepteren de visa kaart niet. Behoorlijk irritant.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:04
aicaramba schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:40:
Ik gebruik nu al een tijdje de visa kaart van TR, voor de saveback en ik kan meer geld op de spaarrekening houden ipv op de lopende rekening van de bank.

Nu hebben ze de AH vernieuwd en de nieuwe pin terminals accepteren de visa kaart niet. Behoorlijk irritant.
Hmmm, heb al sinds begin dit jaar een Visa kaart van oa Revolut, maar herken dit probleem niet (voor de zomer weleens een probleem gehad bij een kleine winkelier, maar nergens anders).

Hoop dat het snel opgelost wordt voor je.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
aicaramba schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:40:

Ik zou dan eerder zeggen dat ze de oude van een paar jaar geleden dan weer hebben teruggezet, die ondersteunden alleen Maestro debit kaarten.
Maar hoe heb je dan betaald? Heb je toevallig al een Mastercard of Visa debit kaart van je ' huisbank ' of is deze nog steeds Maestro of V-pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
JohanNL schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:56:
[...]

Ik zou dan eerder zeggen dat ze de oude van een paar jaar geleden dan weer hebben teruggezet, die ondersteunden alleen Maestro debit kaarten.
Maar hoe heb je dan betaald? Heb je toevallig al een Mastercard of Visa debit kaart van je ' huisbank ' of is deze nog steeds Maestro of V-pay?
Ik heb nu met mn normale maestro pinpas van rabobank betaald.

Deze terminals waren er bij een aantal zelfscan kassa’s al wat langer, dus ik ging steeds naar de anderen. Maar nu zijn het allemaal deze. (Zwart, rechthoekig).

Edit: bij deze terminals werkte het altijd.

https://omnichannel.triplepro.nl/yomani-ml-pin-terminal

[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 15-10-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 20:58
Heel bijzonder dat die terminals van AH dan geen debit card meer accepteren.
Volgens mij ging juist het hele betalingsverkeer in NL over naar dit systeem en gaat Maestro er op den duur uit.

Of heb ik het verkeerd gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Supershiva schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:31:
Heel bijzonder dat die terminals van AH dan geen debit card meer accepteren.
Volgens mij ging juist het hele betalingsverkeer in NL juist over naar dit systeem en gaat Maestro er op den duur uit.

Of heb ik het verkeerd gelezen?
Ja dat heb je goed, sinds een jaar of 2 zijn daarom grote concerns zoals de AH al overgegaan op het accepteren van Mastercard en Visa debit kaarten.
De ' Nederlandse huisbanken ' zijn ook langzamerhand Maestro en Visa debit kaarten aan het uitgeven.
Het verschilt echter nog wel wat per bank, want sommige banken zijn er nog wel wat terughoudend mee, moet je er uitdrukkelijk om vragen en/of raden ze aan altijd nog een back-up bankpas te hebben.
Wat betreft de kaart bij TR is het sowieso niet als vervanging van je 'huisbank-bankpas', maar dit is natuurlijk niet handig van de desbetreffende AH.
Het komt echter nog wel vaker voor dat Visa/de TR pas niet wordt geaccepteerd, vooral restaurants in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21:34
Ik had dat maandagavond ook bij de AH, ik kon niet betalen met TR en N26 debitcard. De ASN pas werkte wel. Ik hoop niet dat dit blijvend is, is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
gloopie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:26:
Ik had dat maandagavond ook bij de AH, ik kon niet betalen met TR en N26 debitcard. De ASN pas werkte wel. Ik hoop niet dat dit blijvend is, is niet handig.
Klinkt eerder als een storing met Mastercard
Niet met TR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29
boyette schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Niet met TR
Mijn TR kaart is een VISA debit card.

Naast het hier te melden zou ik de mensen die niet konden betalen vooral adviseren om het bij TR te melden. Het blijft anders nogal speculeren wat er aan de hand kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gloopie
boyette schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Niet met TR
TR is Visa, N26 is Mastercard. Ik denk dat het eerder aan AH ligt, dat de betalingen met debitcard niet meer toestaan. Ik wilde laatst ook bij een fietsenzaak betalen met TR debitcard, maar dat lukte niet. Ze zeiden dat ze de debitkaarten blokkeerden vanwege de hoge kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:57
gloopie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

TR is Visa, N26 is Mastercard. Ik denk dat het eerder aan AH ligt, dat de betalingen met debitcard niet meer toestaan. Ik wilde laatst ook bij een fietsenzaak betalen met TR debitcard, maar dat lukte niet. Ze zeiden dat ze de debitkaarten blokkeerden vanwege de hoge kosten.
Dit is onwetendheid, want debit cc is/wordt de nieuwe standaard. En het kost ze even veel als normale "pin" betalingen. Alleen echte creditcards kosten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
gloopie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Ja dat kan ook dat hun betalingsprovider even geen cc betalingen kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29
@Dacuuu @boyette let er even op dat 'cc' voor creditcard staat, de TR kaart is dus een debit card. 'debit cc' is dus tegenstrijdig.

Het is verder goed mogelijk dat creditcards geweigerd worden, maar MC en VISA debit zouden normaal gesproken op dezelfde manier verwerkt moeten worden als Maestro en V-Pay tegen lage kosten per transactie.

Zie verder ook het topic 'Mastercard stopt met Maestro'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
Ik heb navraag gedaan. Blijkbaar is het een storing en wordt er aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 13:00
teek2 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:50:

...

als zzper en privepersoon heb bij belastingdienst toch dezelfde naam?
volgens mij kun je priverekening dus gewoon als zakelijke spaarrekening gevruiken als duidelijk aantoonbaar is dat het zakelijk geld is, (dus geen prive transacties uitvoeren!). Alleen de vraag of het van TR mag(volgesn mij hebben NL banken vaak in voorwaarden staan dat zakelijk gebruik niet mag). Houd er overigens wel rekening mee dat rente belast is tegen box1 tarief.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
sipjohn schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:15:
[...]

als zzper en privepersoon heb bij belastingdienst toch dezelfde naam?
volgens mij kun je priverekening dus gewoon als zakelijke spaarrekening gevruiken als duidelijk aantoonbaar is dat het zakelijk geld is, (dus geen prive transacties uitvoeren!). Alleen de vraag of het van TR mag(volgesn mij hebben NL banken vaak in voorwaarden staan dat zakelijk gebruik niet mag). Houd er overigens wel rekening mee dat rente belast is tegen box1 tarief.
Is dat zo? Dus, als je zakelijke rente krijgt, wordt die belast in box 1 tegen een hoog tarief (bijna 50%). Stel dat je bij bunq 1.05% rente krijgt, dan moet je bijna de helft daarvan nog aan belasting betalen. Netto dus 0.5% rente.

Als je het geld privé hebt en in box 3 valt, betaal je veel minder belasting (boven de 57.000 per persoon). Als je 3.5% rente krijgt, draag je maar ongeveer 1.03% af aan belasting (https://www.belastingdien...p-voorlopige-aanslag-2024). Dit lijkt dus voordeliger, omdat je in box 3 minder belasting betaalt over een hogere rente.

Maw, je houdt veel meer over op de prive spaarrekening dan... Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-07 20:23
Trade Republic
@traderepublic
Update on the European Interest Rate. The @ecb decided today to adjust
the deposit facility rate to 3.25 % p.a.

We will keep passing on the full deposit facility rate to you.
3.25 % starting October 23.

#TradeRepublic #InterestRate
https://x.com/traderepublic/status/1846888362235310336

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ik had de verlaging bij de ecb al gezien. Kan ik mooi volgende week wat geld bij TR opnemen en elders plaatsen. Niet dat ik dan veel rente meer krijg, maar ik weet nu hoe ik geen dag rente verlies bij een opname bij TR. Dus het loont meteen.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 17-10-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
De verlaging word ook in de app gecommuniceerd via een pop up en als je naar rente gaat bij saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 13:00
teek2 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:16:
[...]

Is dat zo? Dus, als je zakelijke rente krijgt, wordt die belast in box 1 tegen een hoog tarief (bijna 50%). Stel dat je bij bunq 1.05% rente krijgt, dan moet je bijna de helft daarvan nog aan belasting betalen. Netto dus 0.5% rente.

Als je het geld privé hebt en in box 3 valt, betaal je veel minder belasting (boven de 57.000 per persoon). Als je 3.5% rente krijgt, draag je maar ongeveer 1.03% af aan belasting (https://www.belastingdien...p-voorlopige-aanslag-2024). Dit lijkt dus voordeliger, omdat je in box 3 minder belasting betaalt over een hogere rente.

Maw, je houdt veel meer over op de prive spaarrekening dan... Of zie ik dat verkeerd?
Je ziet het goed.
Als de rekening zakelijk is behoort de rente tot je winst, vandaar mij waarschuwing.
Overigens als prive is de belasting geen 1,03%, maar fictief rendement 1,03%, de belasting daarover 36%! Percentage 1,03% is overigens voorlopig! Definitieve is pas begin volgend jaar bekend(ik schat tussen 1,5% en 2% op basis van rente bij banken in NL).
Afhankelijk van de duur van jouw overschot kan zakelijk toch nog voordeliger zijn, indien overschot maar kortdurig is, omdat je door jouw genoemde 50% alleen betaald over de werkelijk ontvangen rente. In prive/box3 gaat belastingdienst er vanuit dat je rendement over hele jaar haalt.
(Bijvoorbeeld zakelijk 50% over 1 maand in box1 zal voordeliger zijn dan 36% over 1,5% hele jaar in box3.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

We hebben antwoord. Ene heleboel blablabla waar een nee in zit verwerkt. Te verwachten, was te proberen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

Sinds 2 maanden, zoals ik in de reactie onder jouw quote al had uitgelegd :P

Het lijkt me heel sterk dat ze dat doen, maar probeer het uit en laat het ons weten ;)
Het heeft even geduurd voor mijn debit kaart binnen was, maar ik kan bevestigen dat het sterk is ;)
TLDR: round up en save back stapelen niet, save back betalingen blijven naar beneden afgerond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19-07 20:39
De rente gaat weer zakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Kal-Ell Bron ?
Of bedoel je een andere/latere/extra verlaging ?

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 20-10-2024 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
W1ck1e schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:47:
@Kal-Ell Bron ?

[...]

Dit is de enige verlaging in rente, er is geen nieuws over een verdere verlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19-07 20:39
W1ck1e schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:47:
@Kal-Ell Bron ?

[...]

Op mijn trade Republic app kreeg ik bericht dat mijn rente 3,25% wordt vanaf deze week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Kal-Ell schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:35:

Op mijn trade Republic app kreeg ik bericht dat mijn rente 3,25% wordt vanaf deze week
Dat was dus al gemeld. Maar beter dubbel dan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
W1ck1e schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:48:
[...]

Ik had de verlaging bij de ecb al gezien. Kan ik mooi volgende week wat geld bij TR opnemen en elders plaatsen. Niet dat ik dan veel rente meer krijg, maar ik weet nu hoe ik geen dag rente verlies bij een opname bij TR. Dus het loont meteen.
Werkt nog steeds: vroeg in de ochtend geld opgenomen, al aangekomen op de tegenrekening.
Een dag later nog een dubbele test: weer binnen een paar uur, ING is sneller dan ASN.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 22-10-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:52
Vraagje, hoe snel gaat geld van ING over naar TR? Is dat 1 werkdag of korter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:56:
Vraagje, hoe snel gaat geld van ING over naar TR? Is dat 1 werkdag of korter?
zoekfunctie, bijvoorbeeld "werkdag"

nb:
heel veel vragen die jij hier en in het spaartopic stelt zijn hier en aldaar al beantwoord.
iets meer moeite doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
W1ck1e schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:03:
[...]

zoekfunctie, bijvoorbeeld "werkdag"

nb:
heel veel vragen die jij hier en in het spaartopic stelt zijn hier en aldaar al beantwoord.
iets meer moeite doen ;)
Ik had wel wat gelezen, maar zag verschillende berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

Wat is dan de waarde van een nieuw antwoord ?
Bijvoorbeeld: indien op tijd gedaan, dezelfde werkdag al op TR

uiteindelijk telt alleen je eigen ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 21-10-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
dutchnltweaker schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

Het is ook wisselend. Meestal dezelfde dag. Behalve vrijdag, dan komt het pas op maandag. Ik had laatst op vrijdagmorgen vroeg overgemaakt, maar dat kwam ook pas op maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
gloopie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:17:
[...]

Het is ook wisselend. Meestal dezelfde dag. Behalve vrijdag, dan komt het pas op maandag. Ik had laatst op vrijdagmorgen vroeg overgemaakt, maar dat kwam ook pas op maandag.
Was dat met ING of is dat met elke bank wel zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-07 19:23
Sjonge. Ga gewoon zelf testen man.

Het is wisselend. Hoor je van alle kanten, herhaaldelijk. Bij mij is het altijd binnen 1 dag, bij de Rabo, wat schiet je daar mee op? Niks, want ook bij mij wisselend tussen 40 minuten en 23 uur. Wat is dan het beste om te zien wat 'wij' met wisselend bedoelen? Effe denken... nog effe denken... Juist ja, zelf doen.

Pak 50 euro in de hand en ga lekker aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:23:
[...]

Bij mij op de vrijdag vanaf ING ook diezelfde dag nog. Dat is niet met elke bank, wel die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
dutchnltweaker schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:23:
[...]

Dat was met ASN. Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit welke bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:59
Bij mij is bij saldo het opgebouwde renteoverzicht verdwenen in app onder kopje voordelen. iOS app. Meer mensen met dit probleem? Dan weet ik of het tijdelijke bug is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Heb ik ook, android. het vlak onder voordelen "pulseert". Ik weet nog niet of het tijdelijk is. app is up2date

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 21-10-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Flexion1 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:25:
Bij mij is bij saldo het opgebouwde renteoverzicht verdwenen in app onder kopje voordelen. iOS app. Meer mensen met dit probleem? Dan weet ik of het tijdelijke bug is
Je krijgt gewoon geen rente meer, helaas!

Maar serieus: bij mij knippert het en wil het ook niet laden. Dat is over een paar uur, of anders morgen, vast weer opgelost. Zoals altijd.
W1ck1e schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:28:
Heb ik ook, android. het vlak onder voordelen "pulseert". Ik weet nog niet of het tijdelijk is. app is up2date
Je weet niet of het tijdelijk is... :? Hier kan ik met m'n pet niet bij.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 21-10-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Hahn Ik vermoed het wel maar ik weet het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
W1ck1e schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:34:
@Hahn Ik vermoed het wel maar ik weet het nog niet.
Maar dat snap ik dus niet. Hoe kan je nou denken dat een feature die mist en vervangen is door een knipperend blokje mogelijk permanent zal zijn..? Met een beetje gezond verstand kan je toch wel bedenken dat dat een bug is, die vroeg of laat gefixt zal worden. En TR kennende zal dat eerder vroeg zijn.

edit:
We zijn een uurtje verder, en het werkt weer. Het was dus heel tijdelijk, zoals al verwacht ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 21-10-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ik zag het zojuist ook. Het was inderdaad tijdelijk.
Vanaf woensdag zal ik trouwens waarschijnlijk tijdelijk even nauwelijks rente opbouwen. De rente is dan voor mij teveel gedaald, en ik heb wel wat ruimte bij Garanti & Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacktheRipper
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-07 22:43
Ik wilde vandaag periodiek een aankoop doen in een Aex etf. Ik zag dat ik deze kon instellen op wekelijks aankopen ipv maandelijks. Dus wilde ik dit doen, in een poging om de gemiddelde aankoopkosten te drukken. Maar als ik dan verder ga, kan ik kiezen wanneer ik dit wil beleggen. Heb ik maar 2 opties. Begin van de maand en halverwege de maand. Dan komt het toch gewoon neer op 1x per maand aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
JacktheRipper schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:44:
Ik wilde vandaag periodiek een aankoop doen in een Aex etf. Ik zag dat ik deze kon instellen op wekelijks aankopen ipv maandelijks. Dus wilde ik dit doen, in een poging om de gemiddelde aankoopkosten te drukken. Maar als ik dan verder ga, kan ik kiezen wanneer ik dit wil beleggen. Heb ik maar 2 opties. Begin van de maand en halverwege de maand. Dan komt het toch gewoon neer op 1x per maand aankopen?
Nee maar de eerste periodieke aankoop moet je wat langer op wachten totdat deze wordt uitgevoerd, daarna is het wel wekelijks.
Waarom dat zo is weet ik zo niet, maar let dus op dat je niet gelijk aankoopt van een beurs als de AEX, maar het loopt via zo'n tussenhandelaar zoals Tradegate.
Dit hoeft niet nadelig voor jou te zijn, maar kán wel door de spread te verhogen bijvoorbeeld.
En juist met dit soort periodieke orders kunnen ze natuurlijk makkelijk gebruik/misbruik van jou maken, ik zou dus eerst met kleine bedragen beginnen en kijken wat de uitvoer prijs is vergeleken met de prijs op de daadwerkelijke beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 20:58
JohanNL schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:54:
[...]

kijken wat de uitvoer prijs is vergeleken met de prijs op de daadwerkelijke beurs.
Ik heb hier eigenlijk nooit echt aandacht aan besteed, de spread...
Waar zou ik koersen uit het verleden na kunnen kijken?

Stel ik wil een prijs zien van een ETF op 30-09-2024 09:06
Waar zou ik dat kunnen opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Supershiva schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:24:
[...]

Ik heb hier eigenlijk nooit echt aandacht aan besteed, de spread...
Waar zou ik koersen uit het verleden na kunnen kijken?

Stel ik wil een prijs zien van een ETF op 30-09-2024 09:06
Waar zou ik dat op kunnen zoeken?
Met een simpele google search kom je vaak al ver :)
Maar het liefste heb je live data met het orderboek van de desbetreffende beurs, welke vaak alleen maar tegen betaling is in te zien of bij een gerenommeerd beleggingsplatform wordt weergegeven.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste