Lijkt er wel op.-PeeWee- schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:06:
[...]
Vreemd genoeg lijkt de app geen verbinding te hebben, maar wordt de batterij wel degelijk aangestuurd. Ik denk dat het meer een probleem met de app is dan met de aansturing.
Ik ben sinds kort van Tibber naar Frank overgestapt maar wat werkt Slim Laden slecht in vegelijking met Tibber zeg. Hij reageert sowieso al heel langzaam. Maar hij laadt ook niet op de goedkope uren.
Op dit moment van schrijven is het bijv. 12 cent per kwh. Dat gaat voor mijn vertrektijd van morgenvroeg 08:00 niet meer goedkoper worden en toch wordt er niet opgeladen. Ik heb nu al een paar keer gezien dat dan uiteindelijks 's nachts tegen een duurder tarief wordt opgeladen. Zijn er andere die deze ervaring ook hebben?
Op dit moment van schrijven is het bijv. 12 cent per kwh. Dat gaat voor mijn vertrektijd van morgenvroeg 08:00 niet meer goedkoper worden en toch wordt er niet opgeladen. Ik heb nu al een paar keer gezien dat dan uiteindelijks 's nachts tegen een duurder tarief wordt opgeladen. Zijn er andere die deze ervaring ook hebben?
Lees de oude berichten maar eens door, komt helaas regelmatig voor!diekgait schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:29:
Ik heb nu al een paar keer gezien dat dan uiteindelijks 's nachts tegen een duurder tarief wordt opgeladen. Zijn er andere die deze ervaring ook hebben?
Als je vertrektijd gewoon 7 of 8 uur vooruit op vandaag zet gaat ie wel laden
Maar hij heeft anders wel neiging om te wachten, ik weet niet waarop.
Onbalansmarkt doen ze nauwelijks nog wat mee. Alles wordt op de ‘andere markten/onzichtbare markten’ gedaan. De bonus is echter niet toereikend dus Slim Laden is alleen voor FE en niet voor jezelf zoals ik in een eerder bericht al uitgelegd heb ondersteund met getallen.
Ze zijn weer lekker bezig. Accu geladen tegen een epex van nul. Nu staat de epex op 17c en wat doet Frank? Zo goed als niets. M'n accu wordt gebruikt als drippelader voor het net. Kijk maar eens hoe rap hij vanmorgen leeg gepompt werd VS in de avond.
Overschot aan aanbod kan het niet zijn, anders was de onbalansprijzen wel fors lager geweest
Overschot aan aanbod kan het niet zijn, anders was de onbalansprijzen wel fors lager geweest
Het grote probleem voor de gebruikers is nu dat Frank Energie op de andere markten niet meer te controleren is. Ik zie dat bij slechte EPEX cijfers voor de aankoop toch vol geladen wordt, maar stekker trekken en volop verkopen durf ik niet aan omdat de kans dan groot is dat de inkoopprijzen hoger waren dan de verkoopopbrengst nu. Ik heb geen houvast meer.osluis schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:49:
Ze zijn weer lekker bezig. Accu geladen tegen een epex van nul. Nu staat de epex op 17c en wat doet Frank? Zo goed als niets. M'n accu wordt gebruikt als drippelader voor het net. Kijk maar eens hoe rap hij vanmorgen leeg gepompt werd VS in de avond.
Hier hetzelfde. Sinds een uur of 4 vanmiddag wordt de batterij niet meer aangestuurd door Frank. Dat meldt ook de AlphaESS app. Mijn grafiekjes in de Frank app blijven wel doorlopen en vergelijkbaar met die van jou.osluis schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:49:
[Afbeelding]
AlphaESS valt dan terug in een nul-op-de-meter-strategie, Daar zit ik nu naar te kijken...
Hier loopt de accu ook al vanaf 16.00 langzaam leeg. Ik zie het resultaat in de loop van de avond dalen. Vreemde zaak. Na 15.45 geen commando's meer ontvangen in de Sig. Het vreemde is dat is blijft ontladen met 600 a 700 W. Hij lijkt 0 op de meter te houden.AlteKiet schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 22:49:
[...]
Hier hetzelfde. Sinds een uur of 4 vanmiddag wordt de batterij niet meer aangestuurd door Frank. Dat meldt ook de AlphaESS app. Mijn grafiekjes in de Frank app blijven wel doorlopen en vergelijkbaar met die van jou.
AlphaESS valt dan terug in een nul-op-de-meter-strategie, Daar zit ik nu naar te kijken...