• bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 18:30
Geen matches
-PeeWee- schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:02:
Wat zijn volgens jou de topverdieners?
Zoveel verschil is er nou ook weer niet, met hier en daar een enkele uitschieter.
Op onbalansmarkt.com staan nu 260 deelnemers.
De nummer 1 heeft een resultaat van 11.25 plus bonus van 1,84
De nummer 260 heeft een resultaat van -/- 2,18 plus bonus 0.01
Dat is gemiddeld 4,53 plus 0.01
Nummer 80 heeft dat gemiddelde van 4,53
Er zijn er dus 79 die boven gemiddeld scoren en 179 die onder gemiddeld scoren
Ik vraag mij af waar deze enorme verschillen (11,25 en minus 2.18) vandaan komen, met andere woorden hoeveel van de boven gemiddeld scorenden hebben onbalansprijzen en hoeveel hebben andere markten prijzen.
Het zelfde geldt dan voor de onder gemiddeld scorenden.

[ Voor 0% gewijzigd door bergsmit op 12-03-2026 22:39 . Reden: correctie foutje ]

• -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 18:52
Geen matches
Tja, het grootste verschil is ongeveer 1,- per kW. Deels te verklaren door het lage handelsvolume. Wellicht dat ze uit stonden, of een dusdanige drempel hebben dat ze niet handelen.

Ik zit over het algemeen altijd aan de bovenkant en ik zit zowel op agressief als andere markten.

Maar als je de lijst per kW of per kWh pakt, dan vallen die verschillen wel mee.

[ Voor 12% gewijzigd door -PeeWee- op 12-03-2026 22:51 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV

• bergsmit
Geen matches
-PeeWee- schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:50:
Tja, het grootste verschil is ongeveer 1,- per kW. Deels te verklaren door het lage handelsvolume.
Wellicht dat ze uit stonden, of een dusdanige drempel hebben dat ze niet handelen.
Ik zit over het algemeen altijd aan de bovenkant en ik zit zowel op agressief als andere markten.
Ik vind dat voor mijn prestaties niet meevallen, eerder zwaar tegenvallen.
Ik zit ook op agressief en andere markten, maar als ik niet terugkan naar onbalansmarktprijzen dan ben ik weg bij Frank, tenzij ik voldoende binnen blijf halen via de EPEX markt, waardoor ik over het hele jaar genomen geen energiekosten heb en de afschrijvingen op zonnepanelen en batterij installatie terugverdien.

• -PeeWee-
Geen matches
bergsmit schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:01:
[...]

Ik vind dat voor mijn prestaties niet meevallen, eerder zwaar tegenvallen.
Ik zit ook op agressief en andere markten, maar als ik niet terugkan naar onbalansmarktprijzen dan ben ik weg bij Frank, tenzij ik voldoende binnen blijf halen via de EPEX markt, waardoor ik over het hele jaar genomen geen energiekosten heb en de afschrijvingen op zonnepanelen en batterij installatie terugverdien.
Tja, we hebben die discussie eerder gehad, dus laten we die maar niet herhalen ;-) Als ik de EPEX correctie optel bij de handelsresultaten, komt er nog eens 30 euro per maand bij. Dus dan kom ik gemiddeld op 120 euro per maand aan winst. Maar goed, over het nut van 'stekkertrekken' is al uitgebreid gediscussieerd hier, dus dat gaan we niet herhalen.

Het is vervelend dat de resultaten niet aan de verwachtingen voldoen. En derhalve lijkt me het prima om te kijken of een andere aanbieder het beter doet. Mijn verwachting? Veel verschil zal het niet maken. Maar snap je verder wel. Gemiddeld genomen liggen mijn opbrengsten ongeveer 3x/4x zo hoog/kW dan die van jou, EPEX opbrengsten niet meegenomen. Waar dat aan ligt? Beats me...

Btw, wellicht ligt het aan een kleinere aantal deelnemers van andere aanbieders, maar over het algemeen zitten de top 20 voornamelijk vol met deelnemers van Frank Energie. Wat mijn vermoeden verder sterkt.

[ Voor 7% gewijzigd door -PeeWee- op 12-03-2026 23:20 ]

• vergiet
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:44
Geen matches
Laten we ons niet gekmaken met de resultaten van onbalansmarkt,wat dat is een verdienmodel,een grote poppenkast,daar ben ik nu wel achter gekomen.
Dat verklaart ook alle grote verschillen,ivoor de deelnemers n de top 5,of top 20 van opbrengst
Als jij invult dat je 20 Kw aan capaciteit hebt,en er draait werkelijk 100 Kw,dan kom je gewoon in de top 10.

Het zijn allemaal installateurs,of batterijen verkopers,die hun klanten over de streep willen trekken voor meer business.Check gewoon even gebruikersnamen.
Dat er ook een influencer of medewerker van FE tussen zit in die ranglijst,daar ben ik mij nu wel 100% zeker van.
Trouwens vannacht tijdens het opladen ,was de uitvoering door onze Frank weer dramatisch,een uur lang was
de verbinding verbroken,en ontbraken alle gegevens.Onbalans op het elektrisch net moet binnen een minuut worden opgelost,de onbalans van FE is een grote show voor meer omzet,om de eigen balans te laten shinen.

• -PeeWee-
Geen matches
vergiet schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 06:52:
Laten we ons niet gekmaken met de resultaten van onbalansmarkt,wat dat is een verdienmodel,een grote poppenkast,daar ben ik nu wel achter gekomen.
Dat verklaart ook alle grote verschillen,ivoor de deelnemers n de top 5,of top 20 van opbrengst
Als jij invult dat je 20 Kw aan capaciteit hebt,en er draait werkelijk 100 Kw,dan kom je gewoon in de top 10.
Het zijn allemaal installateurs,of batterijen verkopers,die hun klanten over de streep willen trekken voor meer business.Check gewoon even gebruikersnamen.
Je kan ook overal conspiracies in zien. Waarom zou je iets anders invullen? Loopt vanzelf uit de pas en dient verder geen doel, anders dan je eigen ego. Ze leveren een (gratis) dienst dat inzicht geeft in wat je batterij opbrengt, maar je hebt daar onbalansmarkt niet voor nodig, dat weet je zelf ook wel. En je kan de prestaties vergelijken met vergelijkbare andere batterijen (en over het algemeen klopt dat aardig).

Je kan overal spoken zien, of het gewoon niet zo serieus nemen. Als je gouden bergen had verwacht, dan ligt het vooral aan je verwachtingen en niet aan onbalansmarkt of Frank.
Dat er ook een influencer of medewerker van FE tussen zit in die ranglijst,daar ben ik mij nu wel 100% zeker van.
Afgezien van de bewering, wat influenced hij dan? Welk nut zou het uberhaupt hebben? Zij leveren alleen de energie, de batterijen worden door anderen geplaatst. En aangezien onbalansmarkt zich niet alleen op Frank richt, zou hij dan ook mensen influencen naar Next, Tibber of welke andere dan ook.
Trouwens vannacht tijdens het opladen ,was de uitvoering door onze Frank weer dramatisch,een uur lang was
de verbinding verbroken,en ontbraken alle gegevens.Onbalans op het elektrisch net moet binnen een minuut worden opgelost,de onbalans van FE is een grote show voor meer omzet,om de eigen balans te laten shinen.
Dan koppel je toch lekker af? Of gebruik je eigen algoritme.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:41
Geen matches
dccm schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:35:
[...]

Ik vermoed dat de topverdieners daar op de andere markten zitten.
Mijn accu's doen het nog steeds op de onbalanshandel. Op dagen dat er weinig te handelen valt sta ik vrij onderaan. De andere markten staan dan boven me. Pas wanneer er een grote onbalanspiek is stijg ik in de "ranglijst"
Enphase, he? Balen, want per kW of per kWh staan die meestal in de onderste regionen.
De responstijd is steeds te lang volgens mij, er zit vertraging op de aansturing.
En inderdaad, alleen onbalanshandel, niet 'andere markten'.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:41
Geen matches
vergiet schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 06:52:

Het is mij ook opgevallen dat sommigen een lagere kWh-capaciteit ingevuld hebben dan er feitelijk is. Dat vertekent de lijst inderdaad, maar dat hoeft nog niet expres te zijn gedaan. Ze kunnen bijvoorbeeld hun systeem later uitgebreid hebben en dat niet geüpdatet hebben in hun profiel.
Wel zou ik liever zien dat de fouten uit de lijst gehaald worden, voor een eerlijke lijst.

En uiteraard moet Frank Energie er ook nog wat aan verdienen. Hoe de winstverdeling is tussen klant en FE, dat is een groot geheim.

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:29
Geen matches
Kleine nuancering. Ik sta de afgelopen maanden bijna elke maand wel in de top 5 en mijn gegevens kloppen gewoon. 36kWh batterij en 15kW omvormer.

• bergsmit
Geen matches
osluis schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:29:
Kleine nuancering. Ik sta de afgelopen maanden bijna elke maand wel in de top 5 en mijn gegevens kloppen gewoon. 36kWh batterij en 15kW omvormer.
Wordt er voor jou gehandeld op "andere markten", of op de onbalansmarkt?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuGN9MHwKb3KOBl4iPaDw3B2tPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPEYtZGEUKadBTETDaf3x2au.jpg?f=fotoalbum_large

Het wordt steeds gekker! De SOCs die je hier ziet is helemaal verzonnen! Want mijn Bliq kastje zegt dat ie geen verbinding heeft met mij batterij (ik denk dat ik aan de kabeltjes gezeten heb). En mijn Home Assistent zegt dat de batterij op 10% staat in zelfconsumptie modus. Die krijg zijn data via de Growatt Cloud, dus dat geloof ik wel in. Ik ben benieuwd of ik morgen inderdaad die 3,30 Euro krijg..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online

Ersus

Zuid-Limburg

Geen matches
osluis schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:29:
Dat handelsresultaat is dan wat je verrekend met je eigen stroomverbruik van die maand neem ik aan?

214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900

• Ersus
  • Nu online

Ersus

Zuid-Limburg

Geen matches
Ik heb er wel vorig jaar eens over nagedacht om zo’n Eniris kastje voor Frank Energie aansturing er tussen te plaatsen, maar door de nogal wisselende berichten heb ik daar verder niets mee gedaan.

Met alleen epex bij Zonneplan is dit Maart incl EB en daar zit dan ook het eigen verbruik bij. Mja 2027 is dat epex grapje ook afgelopen. Nu vraag ik mij af hoe het dan als totaalplaatje bij iemand uitziet die middels Frank Energy handelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXSs_F-JsrSERpfcp7tK6C1DoTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0lS4fuOjEJp3gNNYwuH0Tk9.jpg?f=fotoalbum_large

214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900

• -PeeWee-
Geen matches
Ersus schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 18:03:
Ik heb er wel vorig jaar eens over nagedacht om zo’n Eniris kastje voor Frank Energie aansturing er tussen te plaatsen, maar door de nogal wisselende berichten heb ik daar verder niets mee gedaan.

Met alleen epex bij Zonneplan is dit Maart incl EB en daar zit dan ook het eigen verbruik bij. Mja 2027 is dat epex grapje ook afgelopen. Nu vraag ik mij af hoe het dan als totaalplaatje bij iemand uitziet die middels Frank Energy handelt.

[Afbeelding]
214 kWh.... wtf... wat moet je daarmee man. Tenzij je een halve stad van energie wilt voorzien.
Er zullen er hier maar weinig zijn waar je je mee kunt vergelijken :-)

Maar wat wil je precies zien?

[ Voor 4% gewijzigd door -PeeWee- op 13-03-2026 18:52 ]

• Ersus
  • Nu online

Ersus

Zuid-Limburg

Geen matches
-PeeWee- schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 18:50:
[...]

214 kWh.... wtf... wat moet je daarmee man. Tenzij je een halve stad van energie wilt voorzien.
Er zullen er hier maar weinig zijn waar je je mee kunt vergelijken :-)

Maar wat wil je precies zien?
Het uiteindelijke behaalde € per kWh eigen verbruik.

Ik zie alleen handelsresultaten maar niet wat het eindresultaat op de algehele stroomrekening is per kWh het is zo lastig om dan te bekijken of het loont om via Eniris met Frank te werken.

Als ik bijvoorbeeld het Victron EMS resultaat neem dat alleen handig gebruik maakt van de epex variabelen.
Maart €-114,91 / (1917kWh-1452kWh) = €-0,2471 / kWh (Verbruik 465 kWh)
Februari €113,41 / (2904kWh-1767kWh) = €0,1000 / kWh (Verbruik 1137 kWh)
Januari €153,63 / (3899kWh-2334kWh) = €0,0981 / kWh (Verbruik 1.565 kWh)

Die 214kWh is idd erg veel en goed overlegd en gepland met een jaarlijks verbruik van ca 14500kWh excl. EV. De PV opwek zit op ca 20500kWh, overschotten blijven tijdverschoven in 2027 nog iets waard wat de winterinkoop verzacht. Een EV staat overdag nooit thuis, kan alleen in de avond geladen worden, en laden van eigen dak is nog steeds het goedkoopste, zelfs met omzettingsverliezen.

We zijn volledig voorbereid op 2027 en daarna ook op de tijdafhankelijke tarieven mochten die ingevoerd worden ergens na of in 2028...

Als redelijke 'grootverbruiker' heeft dit grote systeem zijn nut gezien toekomstige plannen. Het huis kan ooit (na de renovering) 3 huishoudens onderbrengen. Daarmee zal het verbruik toenemen en de PV uitgebreid gaan worden. Overschotten kunnen dan ook in huis 'verrekend' worden.

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste