• Dave Macleod
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:21
Geen matches
Coffeeroam schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:32:
[...]

Frank dus.

Ik ben sinds maart een doe-het-zelver. Mijn prijzen voor april van het net zijn -4,9 cent (ja, minus!) en terugleveringen 12,2 cent. Dat lijkt mij duidelijk een betere spread.
Ik ook een doe-het- zelver met Alpha 20kWh 5kW laad/ontaad sinds een paar maanden, bevalt me ook veel beter, maar ik moet wel elke dag ff de boel instellen als ik de prijzen weet, maar dat is fun. Bij mij in April -0,048 en terug levering 0,171 Dat gaf me bij mijn huidige set-up een marktprijs + van -5,81 opname en +60,91 teruglever Ik wordt er niet rijk van, maar van Frank zijn handel werd ik eerder arm.

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
Geen matches
In marktprijs+ was mijn diy april +€2,82 afname en €93,60 teruglevering. En Frank rekent voor april dus liever excl btw ;) Misschien vonden ze t wat te uitsloverig van mn kleine Victron.

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 23:51
Geen matches
bergsmit schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:25:
Mijn afrekening van gisteren, prijzen van het net 13,6 cent, terugleveringen 14,2 cent.

Wie doet zulke idiote transacties?
Met mijn eigen aansturing zat ik gisteren op 7,8c inkoop en 13.6c verkoop gemiddeld. Loop ik natuurlijk wel de "handel" mis. Zie toch weer dikke uitschieters op onbalans die mij vandaag wel jaloers maken. Zoom ik een beetje uit en dan staat de teller voor eigen handel op €175,17 , meer rust aan m'n hoofd en minder frustratie. Toch deze maand 3x al gerommel op onbalans. Even in de gaten houden of dat vaker gebeurt.

[ Voor 30% gewijzigd door osluis op 16-05-2026 21:58 ]

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-05 14:15
Geen matches
bergsmit schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:11:
[...]

Frank ontlaadde ook, maar alleen diegenen die op zelfconsumptieplus stonden of er net af waren. Die stonden allemaal op onbalansmarkt en kijk maar op onbalansmarkt.com, die staan bovenaan de lijst met tientallen euro's winst vandaag
Ja, dat zag ik. Vervelend dat als je kiest voor een bepaalde setting (Handel), dat je dan een andere setting (ZC+) de verdiensten ziet krijgen. Kies je voor de volgende dag de andere setting, dan heb je ook weer nét de verkeerde gekozen. Het zou beter zijn als Frank Energie gewoon zelf switcht van "andere markten" naar onbalans, of gewoon naar EPEX, als dat beter is.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 22:47
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hm0-E-doLKAQ823A28DesqyUenU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsqIRznD10mknUb7yKgfKqFH.jpg?f=fotoalbum_large gaat hier lekker..

• -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 29-05 23:20
Geen matches
Gisteren was een lekker dagje wel ja. Vandaag redelijk, piek moet nog komen natuurlijk.

Volgens mij deed hij wel wat rond de onbalans, maar sta toch echt op andere markten.

[ Voor 33% gewijzigd door -PeeWee- op 17-05-2026 17:49 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV

• -PeeWee-
Geen matches
Even snelle check, ja, rond 12.00/12.30 werd er stevig ontladen ja. Dat was de onbalans piek

[ Voor 4% gewijzigd door -PeeWee- op 17-05-2026 18:01 ]

• -PeeWee-
Geen matches
Da is nie best....

• Patjed
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 29-05 07:44
Geen matches
2 sessy’s. Bij een van de week de omvormer vervangen. Zie qua grafiek geen verschil. Wel qua opbrengst. Handelsresultaat is behoorlijk hoog. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l66uNwvkrcHkV56ChERLOXuaB-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X4iNOGNl19a27ca61ewu6LK7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1VKfEERq46oyz6PqhgsQSrX96A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tsKF53DKIAILdYIDMqZK85F4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdejUIntvMmXmjkMqQmTvhps-Lw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xLCzXhsTK5YIzOVqwwa49Bgw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehCiRrcvj2cmqHaGiNG_dWEx5KI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uNH0iuRl7xyqOWNWHXsTky5D.png?f=fotoalbum_large

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Geen matches
Net onderstaand mailbericht ontvangen van Frank Energie:
Beste,

We hebben een aantal verbeteringen doorgevoerd in onze app én in de aansturing van Zelfconsumptie Plus. Hieronder leggen we je in het kort uit wat er is veranderd en wat je kunt verwachten.

Verbeterde aansturing

In de nieuwe sturing op zelfconsumptie maken we voor elk huishouden een dagelijks plan. Op basis van beschikbare meetdata voorspellen we je verbruik en de opwek van je zonnepanelen. Die voorspelling stellen we binnen de dag voortdurend bij op basis van lokale weersinformatie. De slimme diensten die jouw huishoudelijke apparaten aansturen gaan op basis van dat plan samenwerken. Je kunt in de app extra gegevens van je zonnepanelen achterlaten om onze voorspelling zo nauwkeurig mogelijk te maken. Deze functionaliteit is in betà en zal stap voor stap uitgerold worden. Zodra dit voor jouw beschikbaar is, ontvang je bericht.

Lees meer

Wat verandert er voor jou in de app?

Je ziet een aantal aanpassingen die zorgen voor meer inzicht en duidelijkere resultaten. Zo zijn er meer grafieken per apparaat, met inzicht per dag, maand en kwartier. Ook tonen we voortaan de all-in prijs in de slimme diensten omgeving, zodat je beter ziet wat energie je echt kost of oplevert. De onbalansprijs is verwijderd, omdat we de meeste apparaten inmiddels op andere markten sturen.

Belangrijke opmerking over de nieuwste app-versie:

Het is mogelijk dat in de nieuwste app update momenteel onterecht een melding met ‘Actie vereist’ wordt getoond bij zonnepanelen. Dit is een bekende bug die bij de volgende app update wordt opgelost. Er is op dit moment geen actie nodig vanuit jou als klant. Je kunt deze melding dus gerust negeren.

Let op: zolang er nog gesaldeerd mag worden (tot 1 januari), is het economisch beter om Handel in plaats van Zelfconsumptie Plus te kiezen. Die keuze is uiteraard aan jou. Lees er meer over in onze blog.

We horen graag wat je van deze verbeteringen vindt. Laat dat gerust weten in een reactie op deze e-mail.

Met hartelijke groet,

Team Frank Energie

LinkedIn

Website

Instagram

Facebook

Copyright © 2026 Frank energie, Alle rechten voorbehouden.

Wil je niet langer e-mails ontvangen?

Je kunt je voorkeuren updaten of je uitschrijven.

Email Marketing Powered by Mailchimp

[ Voor 1% gewijzigd door Proton_ op 20-05-2026 18:18 . Reden: hoop tekst van een ander in [quote] gezet ]

• -PeeWee-
Geen matches
Deze was vorige week al verstuurd toch?

• dccm
  • Registratie: Mei 2025
  • Nu online
Geen matches
-PeeWee- schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:57:
Ik heb deze mail ook vanmiddag gekregen.

Afgelopen week was er wel iemand met een reactie op een vraag aan Frank, waar deze info ook in stond..

[ Voor 21% gewijzigd door dccm op 19-05-2026 17:29 ]

• Baexem1
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 29-05 05:46
Geen matches
Kan het niet zo zijn dat ook vanaf 1 januari 2027 de modus handel interessant blijft voor mensen die ( waaronder ik ) willen verdienen aan de batterij/zonnepanelen?? Verduurzaming is voor ons zeker van belang geweest voor deze keuze maar ook vinden we het fijn om ons geld terug te verdienen voordat we weer een behoorlijke uitgaven hierin moeten gaan doen.

• bergsmit
  • Laatst online: 13:17
Geen matches
Baexem1 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:48:
Kan het niet zo zijn dat ook vanaf 1 januari 2027 de modus handel interessant blijft voor mensen die ( waaronder ik ) willen verdienen aan de batterij/zonnepanelen?? Verduurzaming is voor ons zeker van belang geweest voor deze keuze maar ook vinden we het fijn om ons geld terug te verdienen voordat we weer een behoorlijke uitgaven hierin moeten gaan doen.
dat is alleen mogelijk indien de huidige marktprijs terug levertarieven worden gehandhaafd, maar als je je contract per 1 december verlengt, dan mag je nog 11 maanden in 2027 salderen heb ik begrepen

• dccm
  • Nu online
Geen matches
bergsmit schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:38:
[...]

maar als je je contract per 1 december verlengt, dan mag je nog 11 maanden in 2027 salderen heb ik begrepen
Waar heb jij deze wijsheid vandaan?

• -PeeWee-
Geen matches
Baexem1 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:48:
Tuurlijk mag je handelen. Het zal alleen een stuk minder aantrekkelijk zijn, aangezien je niet langer de 11ct/kWh voorkomt/terugkrijgt voor teruggeleverde energie. Dus dat verschil zal je eerst moeten overbruggen om het rendabel te krijgen.

• -PeeWee-
Geen matches
[...]

dat is alleen mogelijk indien de huidige marktprijs terug levertarieven worden gehandhaafd, maar als je je contract per 1 december verlengt, dan mag je nog 11 maanden in 2027 salderen heb ik begrepen
Interessant, want 1-1-2027 eindigt salderen, ongeacht contract status. Wat je leverancier doet moeten zij weten, maar de energiebelasting wordt over het volle afgenomen energie genomen, ongeacht of je nu wel of niet teruglevert.

• Coffeeroam
Geen matches
Knurt schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:21:
Net onderstaand mailbericht ontvangen van Frank Energie:

Bekijk deze e-mail in je browser

Beste,

We hebben een aantal verbeteringen doorgevoerd in onze app én in de aansturing van Zelfconsumptie Plus. Hieronder leggen we je in het kort uit wat er is veranderd en wat je kunt verwachten.

Verbeterde aansturing

In de nieuwe sturing op zelfconsumptie maken we voor elk huishouden een dagelijks plan. Op basis van beschikbare meetdata voorspellen we je verbruik en de opwek van je zonnepanelen. Die voorspelling stellen we binnen de dag voortdurend bij op basis van lokale weersinformatie. De slimme diensten die jouw huishoudelijke apparaten aansturen gaan op basis van dat plan samenwerken. Je kunt in de app extra gegevens van je zonnepanelen achterlaten om onze voorspelling zo nauwkeurig mogelijk te maken. Deze functionaliteit is in betà en zal stap voor stap uitgerold worden. Zodra dit voor jouw beschikbaar is, ontvang je bericht.

Lees meer

Wat verandert er voor jou in de app?

Je ziet een aantal aanpassingen die zorgen voor meer inzicht en duidelijkere resultaten. Zo zijn er meer grafieken per apparaat, met inzicht per dag, maand en kwartier. Ook tonen we voortaan de all-in prijs in de slimme diensten omgeving, zodat je beter ziet wat energie je echt kost of oplevert. De onbalansprijs is verwijderd, omdat we de meeste apparaten inmiddels op andere markten sturen.

Belangrijke opmerking over de nieuwste app-versie:

Het is mogelijk dat in de nieuwste app update momenteel onterecht een melding met ‘Actie vereist’ wordt getoond bij zonnepanelen. Dit is een bekende bug die bij de volgende app update wordt opgelost. Er is op dit moment geen actie nodig vanuit jou als klant. Je kunt deze melding dus gerust negeren.

Let op: zolang er nog gesaldeerd mag worden (tot 1 januari), is het economisch beter om Handel in plaats van Zelfconsumptie Plus te kiezen. Die keuze is uiteraard aan jou. Lees er meer over in onze blog.

We horen graag wat je van deze verbeteringen vindt. Laat dat gerust weten in een reactie op deze e-mail.

Met hartelijke groet,

Team Frank Energie

LinkedIn

Website

Instagram

Facebook

Copyright © 2026 Frank energie, Alle rechten voorbehouden.

Wil je niet langer e-mails ontvangen?

Je kunt je voorkeuren updaten of je uitschrijven.

Email Marketing Powered by Mailchimp
Hiermee wordt het dus nóg ondoorzichtiger wat ze doen. Omdat klanten vragen hadden omdat ze de commando's op hun batterijen niet konden verklaren met de onbalansprijzen, laten ze die prijzen ook nog maar weg ("De onbalansprijs is verwijderd"), in plaats van juist de prijzen op "andere markten" die ze hebben gebruikt te tonen.

• Coffeeroam
Geen matches
[...]

Denk dat dit niet klopt. Wel is het zo dat energieleveranciers zelf kunnen besluiten dit te doen, maar dat zal Frank Energie zeker niet doen. Dat zou FE dan 11 cent (nl. de energiebelasting) per teruggeleverde kWh teveel kosten.

• bergsmit
Geen matches
Coffeeroam schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:23:
[...]

Denk dat dit niet klopt. Wel is het zo dat energieleveranciers zelf kunnen besluiten dit te doen, maar dat zal Frank Energie zeker niet doen. Dat zou FE dan 11 cent (nl. de energiebelasting) per teruggeleverde kWh teveel kosten.
De oplossing is simpel, als dat tenminste niet bij wet verboden is of verboden gaat worden. Voor elke via Frank aan het net teruggeleverde kw verstuurt Frank aan de betreffende persoon een creditnota voor de marktprijs en energiebelasting verhoogd met btw, dan heb je nergens last van. Dit kan alleen zolang je niet meer teruglevert dan dat je geleverd hebt gekregen.

• -PeeWee-
Geen matches
bergsmit schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:57:
[...]

De oplossing is simpel, als dat tenminste niet bij wet verboden is of verboden gaat worden. Voor elke via Frank aan het net teruggeleverde kw verstuurt Frank aan de betreffende persoon een creditnota voor de marktprijs en energiebelasting verhoogd met btw, dan heb je nergens last van. Dit kan alleen zolang je niet meer teruglevert dan dat je geleverd hebt gekregen.
Zal niet bij wet verboden worden. De vraag is eerder waarom Frank dat in ... zou doen. Ze geven daarmee gewoon 11ct + 2ct + 1/2 marktprijs weg aan omzet. Gaan ze natuurlijk nooit doen. Feitelijk stellen ze gewoon hun teruglever vergoeding gelijk aan de marktprijs + EB en BTW, zonder dat de overheid ze dat verplicht. Ik zie geen enkele reden waarom ze dat zouden doen.

• Knurt
  • Niet online
Geen matches
-PeeWee- schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:57:
Misschien dat de mail in batches uitgestuurd is door Frank. Ik heb hem dus pas dinsdag ontvangen.

• Knurt
  • Niet online
Geen matches
dccm schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 17:28:
[...]

Ik heb deze mail ook vanmiddag gekregen.

Afgelopen week was er wel iemand met een reactie op een vraag aan Frank, waar deze info ook in stond..
Ik denk dat ik dat wellicht ook was... :)

Ik had een vraag uitstaan bij Frank en de reactie daarop hier ook gedeeld.

Ik zie nu overigens ook dat het door de moderators niet gewaardeerd dat ik de info mail van Frank integraal gedeeld had hier. Leek mij wel interessant voor eenieder in specifieke dit topic maar, mea culpa, wist niet dat dat hier niet de bedoeling was. Zal daar voortaan dus beter op letten.

• Wim_tweakt
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:22
Geen matches
Dus FE leest mee...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Meer dingen die super verwarrend zijn aan de nieuwe app:

In het blauwe vak met het maandresultaat staat het "totaal te verrekenen" bedrag. Ga ik naar een dagresultaat, dan is het bedrag het "totaal resultaat". Als je dat doet, zorg dan in ieder geval dat die twee vakken een andere kleur hebben. Ook de dagresultaten die onder het maandresultaat staan zijn de totalen. Dus hier is de optelsom, dus ook niet logisch. Allemaal super inconsistent.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Knurt
  • Niet online
Geen matches
De Frank app heeft net een update gehad hier en nu staan mijn zonnepanelen in ieder geval weer "aan".

;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bXm8pS3cBnHGpufeHV0lWCIitA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjVNuslGsXItP5ydvyFGK8XX.jpg?f=fotoalbum_large

• -PeeWee-
Geen matches
voodooless schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:32:
Meer dingen die super verwarrend zijn aan de nieuwe app:

In het blauwe vak met het maandresultaat staat het "totaal te verrekenen" bedrag. Ga ik naar een dagresultaat, dan is het bedrag het "totaal resultaat". Als je dat doet, zorg dan in ieder geval dat die twee vakken een andere kleur hebben. Ook de dagresultaten die onder het maandresultaat staan zijn de totalen. Dus hier is de optelsom, dus ook niet logisch. Allemaal super inconsistent.
Net even gekeken, was me nog niet opgevallen, maar je hebt gelijk ;-)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
App ligt er uit deze ochtend.

• DikDikkie
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 13:41
Geen matches
Duurde eindeloos maar hij is bij mij wel geladen

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Ik kan niet eens meer inloggen...

• Knurt
  • Niet online
Geen matches
Ik kan inmiddels weer inloggen na 4 keer wachtwoord reset gedaan te hebben.

Maar de app is al mijn data kwijt vooralsnog. Het is alsof ik voor de allereerste keer ben ingelogd in de app nu.

Slim Terugleveren etc staat ook uit en ik zie geen stroom tarieven.

Denk dat ze nog even bezig zijn met alles weer fiksen...

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-05 11:19
Geen matches
Ik kan ook niet meer inloggen. Dit is gebeurd na een update van de app.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 22:47
Geen matches
Hier het zelfde..

• -PeeWee-
Geen matches
Goed getest hé...

• Triumphs
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-05 08:28
Geen matches
Bij mij werkt de app ook niet meer.

Even een vraag ik kreeg een rekening (ben klant sinds maart 2026) een (kortings) factuur over april van - € 1,00

Nog nooit gehad voor dat ik het aa FE vraag is dit jullie bekend?

• Mooper
  • Laatst online: 13:34
Geen matches
Ik heb vanochtend toevallig FE telefonisch gesproken voor een andere vraag; hij gaf inderdaad aan dat ze storing hebben vandaag en de verwachting is dat het einde dag weer operationeel is. Mensen die in de IT werken weten dat dat soms een loze kreet kan zijn though :+

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Een hele werkdag eruit liggen.. pfff 8)7

• bergsmit
Geen matches
Dan maar weer de stekker er uit getrokken en 100% opladen tegen 0,0 tarief. Vandaag dus een EPEX dagje, ook niet verkeerd!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Er lijkt nog wel aansturing van de batterij te zijn. Enkel de app doet het niet.

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 18:47
Geen matches
Ik ben sinds vandaag klant, dacht even dat het helemaal mis was gegaan met mijn activatie/overstap want gisteren werkte de app en vandaag niet :+

Geen vlekkeloze start zo.

• Triumphs
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-05 08:28
Geen matches
Hij werkt weer.

Alleen staat bij mij Geen verbinding me zonnepanelen. Terwijl in de AlhaESS app we stroom van me zonnepanelen naar de batterij gaat. In de app MySolarEdge staat ook niet aangegevebn dat er de panelen wat opleveren.??

Vreemd allemaal

• bergsmit
Matched: alphaess
Triumphs schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:46:
Alleen staat bij mij Geen verbinding met zonnepanelen. Terwijl in de AlphaESS app wel stroom van mijn zonnepanelen naar de batterij gaat. In de app MySolarEdge staat ook niet aangegeven dat de panelen wat opleveren.??
Vreemd allemaal !
ik kan mij niets anders herinneren dan dat er bij Frank altijd wel iets vreemd is of niet klopt met de werkelijkheid. . . . . .

• remc1979
Geen matches
Knurt schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:08:
Ik kan inmiddels weer inloggen na 4 keer wachtwoord reset gedaan te hebben.

Maar de app is al mijn data kwijt vooralsnog. Het is alsof ik voor de allereerste keer ben ingelogd in de app nu.

Slim Terugleveren etc staat ook uit en ik zie geen stroom tarieven.

Denk dat ze nog even bezig zijn met alles weer fiksen...
Ik nu ook. Kan wel weer inloggen, maar lijkt er idd op dat app helemaal gereset is.

• Wim_tweakt
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:22
Geen matches
Alles werkt weer normaal

• bergsmit
Geen matches
dus net zo gebrekkig als het altijd al gewerkt heeft?

• -PeeWee-
Geen matches
Triumphs schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:01:
Bij mij werkt de app ook niet meer.

Even een vraag ik kreeg een rekening (ben klant sinds maart 2026) een (kortings) factuur over april van - € 1,00

Nog nooit gehad voor dat ik het aa FE vraag is dit jullie bekend?
De kortingsfactuur loopt altijd iets achter. Uit mijn hoofd op de 28e van de volgende maand.

April stond overigens bekend als een dramatische maand mbt handelsresultaten, al werden die meer dan goed gemaakt op de EPEX (in mijn geval)

[ Voor 20% gewijzigd door -PeeWee- op 22-05-2026 14:26 ]

• dominious
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 01:03
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ct6QX_esxQSq4IGLHMim20yNWBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xu4rYlhgSU6bbNcW2pqB9sit.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds de update worden de zonnepanelen weer herkend, maar 12.55 bespaard lijkt mij wel een heeeeeel optimistische inschatting?

• bergsmit
Geen matches
Frank doet nog steeds niets voor de meeste gebruikers. Niet alleen mijn dagresultaat is nul, maar ook van de meerderheid van de Frank gebruikers op onbalansmarkt.com.

Merkwaardig is dat de EPEX correctie en de Frank bonus wel veranderen

• -PeeWee-
Geen matches
bergsmit schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:08:
Frank doet nog steeds niets voor de meeste gebruikers. Niet alleen mijn dagresultaat is nul, maar ook van de meerderheid van de Frank gebruikers op onbalansmarkt.com.

Merkwaardig is dat de EPEX correctie en de Frank bonus wel veranderen
Die resultaten op mijnthuisbatterij kloppen niet, want zie wel degelijk resultaten en activiteit in de batterij

• azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-05 15:54

azutphen

Energie blijft altijd behouden

Geen matches
Over deze 3 energieleveranciers stromen de meeste klachten binnen – Energievergelijk.nl https://share.google/m1nRaTtr3m7Q0nphw

Ben sinds week of 3 van de handel af en laat mijn batterij met Ai met de Epex spelen.

Misschien minder verdienste maar geeft zooi veel rust

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)

• Vdvmark
  • Nu online
Geen matches
Met twee EV's en lekker vermogen Sig omvormer moet je leuke negatieve maanden kunnen draaien

• azutphen

azutphen

Geen matches
Vdvmark schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:24:
Met twee EV's en lekker vermogen Sig omvormer moet je leuke negatieve maanden kunnen draaien
Inclusief belastingen is de prijs helaas nog niet zoveel negatief.

Ik pak echter de ere op mijn laad kwh en mag mijn zakelijke kWh voor 34 cent uit laten betalen en dat maakt icm dynamische tarieven mijn stroom gemiddeld over het jaar behoorlijk negatief,,😀

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)

• -PeeWee-
Geen matches
Vdvmark schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:24:
Wij hebben er ook twee. Alle maanden zijn negatief, ook die in de winter...

• azutphen

azutphen

Geen matches
-PeeWee- schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:29:
[...]

In de winter lukt mij een negatieve maandafrekening niet, dan hebben mijn warmtepomp en wp boiler nog net iets teveel effect.

Maar mag zeker niet klagen.

• osluis
Geen matches
azutphen schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:36:
[...]

Inclusief belastingen is de prijs helaas nog niet zoveel negatief.

Ik pak echter de ere op mijn laad kwh en mag mijn zakelijke kWh voor 34 cent uit laten betalen en dat maakt icm dynamische tarieven mijn stroom gemiddeld over het jaar behoorlijk negatief,,😀
Ik ook, als je goed plant is laden een goede manier om de belachelijk hoge bijtelling een beetje te compenseren.

• osluis
Geen matches
-PeeWee- schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:29:
[...]

Hoeveel krijg je dan per kWh uitbetaald voor je auto?

• -PeeWee-
Geen matches
osluis schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:30:
[...]

Nu veel krijg je dan per kWh uitbetaald voor je auto?
Nu veel? Wat bedoel je? Bedoel je hoeveel?

Dat stel ik met lopende gemiddelden over y6maanden steeds bij.

• -PeeWee-
Geen matches
Hmm, hij doet al de hele dag vrij weinig bij mij...

• remc1979
Geen matches
-PeeWee- schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:53:
Hmm, hij doet al de hele dag vrij weinig bij mij...
Met laden bedoel je?

Bij mij ook niet. Nog helemaal niets geladen, terwijl is ingesteld dat de auto morgenochtend om 7 uur vol moet zijn.

• bergsmit
Geen matches
remc1979 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:37:
Met laden bedoel je?
Bij mij ook niet. Nog helemaal niets geladen, terwijl is ingesteld dat de auto morgenochtend om 7 uur vol moet zijn.
Waarom grijp je dan niet in, je had op de negatieve EPEX prijzen kunnen laden vandaag van 10,30 uur tot 16,45 uur, dan was je accu vol geweest met geld toe!

• remc1979
Geen matches
bergsmit schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:15:
[...]

Waarom grijp je dan niet in, je had op de negatieve EPEX prijzen kunnen laden vandaag van 10,30 uur tot 16,45 uur, dan was je accu vol geweest met geld toe!
Klopt! Daar heb je gelijk in. Kwam er alleen te laat achter!

Maar het punt is, waarom laadt de auto niet?

• Vdvmark
  • Nu online
Geen matches
remc1979 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:41:
[...]

Klopt! Daar heb je gelijk in. Kwam er alleen te laat achter!

Maar het punt is, waarom laadt de auto niet?
Blauw, de onbalansprijs was niet gunstig, dus dan zou t Frank meer geld kunnen kosten dan jij ze betaalt in Epex-prijzen

https://mijnbatterij.nl/live?mode=users&provider=frank-energie

• -PeeWee-
Geen matches
[...]

Auto en batterij zitten vol, maar had wat aanmoediging nodig.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Geen matches
[...]

Ik draai op mijn Victron systeem (32.2kWh) dus ook met een formule en op basis van de EPEX prijzen. Vandaag was het echter incl. alle belastingen enzo toch niet zo interessant? (Op een uurtje na?)

Ik wil toch even verifiëren, want dan doe ik het al een jaar fout :o
Screenshots van Victron en FE app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZ0MPcFm_TTPzmhEV1oZVp7XUL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7EWXMPv5Q75ok9zu2rITFBR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15o9y5rJhlD6lO78cJejRzsA_Mo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7EJG3EfPeSCaO6dgxfQa1tlf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEJTr5yrDdawNKZYE3rdK7-ntCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fs6iUVGAeMpyFfUtykMH8JbO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/resbdOSh0d1a9c55eLqCe_6DB1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gMtOpRHJvuwOU3oBOyeD7AV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Gl84CIXjaOLUcvacVYGaRO8SRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sa3Q7ycvfyf7swo39yypR7SR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Kecin op 25-05-2026 22:20 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• bergsmit
Geen matches
Kecin schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:17:
Ik draai op mijn Victron systeem (32.2kWh) dus ook met een formule en op basis van de EPEX prijzen. Vandaag was het echter incl. alle belastingen enzo toch niet zo interessant? (Op een uurtje na?)Ik wil toch even verifiëren, want dan doe ik het al een jaar fout :o
ik vond vandaag een makkelijke dag met mijn 28,8 Victron systeem, tot 100% geladen vanaf 12,45 uur en tot 13% nu ontladen vanaf 19,45 uur, stekker uit de smartbox, dus geheel gedraaid op ESS met de verkoop geforceerd door een instelwaarde van het stroomnet op minus 40.000 watt

• Vdvmark
  • Nu online
Geen matches
Kecin schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:17:
[...]

Ik draai op mijn Victron systeem (32.2kWh) dus ook met een formule en op basis van de EPEX prijzen. Vandaag was het echter incl. alle belastingen enzo toch niet zo interessant? (Op een uurtje na?)

Ik wil toch even verifiëren, want dan doe ik het al een jaar fout :o
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor je teruglevering krijg je dit jaar toch nog de energiebelasting terug? Ook zie ik dat Victron met een 10 cent prijs rekent en Frank toont 7,8 cent all-in ?

Maar wat me het meest opvalt is die blokjes vanaf 18:00 en verder, waarom en hoe heb je tegelijkertijd een Victron die verbruik compenseert (blauw), die extra aan net teruglevert (licht blauw) maar ook nog verbruik van grid (rood) ? Mijn plaatje zag er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJ20XNXWapEcAZ-e0kYulTUepSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MZroTadCM608SB6wG3E3ylk.jpg?f=fotoalbum_large

*edit kopje nespresso erbij helpt?! 3 fase NOM waarschijnlijk de verklaring voor rood/blauw/lichtblauw ? Ik 1 fase. DESS instelling groen? Of alleen door niet terugkrijgen energiebelasting dat DESS niet gaat terugleveren?

[ Voor 4% gewijzigd door Vdvmark op 26-05-2026 07:24 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Geen matches
Vdvmark schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 06:54:
[...]

Voor je teruglevering krijg je dit jaar toch nog de energiebelasting terug? Ook zie ik dat Victron met een 10 cent prijs rekent en Frank toont 7,8 cent all-in ?

Maar wat me het meest opvalt is die blokjes vanaf 18:00 en verder, waarom en hoe heb je tegelijkertijd een Victron die verbruik compenseert (blauw), die extra aan net teruglevert (licht blauw) maar ook nog verbruik van grid (rood) ? Mijn plaatje zag er zo uit

[Afbeelding]

*edit kopje nespresso erbij helpt?! 3 fase NOM waarschijnlijk de verklaring voor rood/blauw/lichtblauw ? Ik 1 fase. DESS instelling groen? Of alleen door niet terugkrijgen energiebelasting dat DESS niet gaat terugleveren?
Dat over die belasting weet ik dus niet en is inderdaad de reden dat die terughoudend is met terugleveren. Zou je mij je ESS formule eens willen dmmen (inkoop en verkoop)? Dikke kans dat ik de mist in ga. Het is inderdaad een 3 fasen systeem en vanaf een uur of 18:00 heb ik de autolader ingeplugd. Die heeft zowel geladen via de accu als ook het net :). Mijn standby verbruik is zo’n 1000 watt constant en heb 5400WP aan PV.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• azutphen

azutphen

Geen matches
Van mij mogen ze nog even wachten met het capaciteits tarief.

Auto en batterij aan het laden en airco en warmtepomp aan + nog 3 kW zon.

Totaal 20 kW op mijn 3x25 ampère had ik thuis nog niet eerder gezien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDwvDcUfm-FAFc7Y4u4nS2EP1X0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUxjuX9dMpdX83RVCvTB8hz9.jpg?f=fotoalbum_large

• -PeeWee-
Geen matches
Ligt het aan mij, of krijgt mijnbatterij.nl al dagen geen data meer door van Frank?

• dccm
  • Nu online
Geen matches
-PeeWee- schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:42:
Ligt het aan mij, of krijgt mijnbatterij.nl al dagen geen data meer door van Frank?
Sinds de storing zie ik dat bij mij ook de opbrengt elke dag op €0,00 staan..

Evenals 250 anderen. Velen van hen staan de accu's op handel. Degene die hun accu's op zelfconsumptie staan, worden vaker wel vermeld met de actuele opbrengst.

• bergsmit
Geen matches
sinds vrijdag is Frank van slag, maar vandaag schijnt het hersteld te zijn

• Renger-oi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12:41
Geen matches
Ik had FE een mail gestuurd vanmorgen en 2 uur later werkt mijnbatterij.nl opeens weer.

• Baexem1
  • Laatst online: 29-05 05:46
Geen matches
Raar dat de batterij niet ontlaad op het duurst van de dag?! 20.45-21.15. Of is er een logische verklaring hiervoor?

• -PeeWee-
Geen matches
Zie dat de bij mij inmiddels de resultaten ook weer getoond worden.

• bergsmit
Geen matches
Baexem1 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:41:
Raar dat de batterij niet ontlaad op het duurst van de dag?! 20.45-21.15. Of is er een logische verklaring hiervoor?
de enige verklaring daarvoor is dat de andere markten waarop Frank gokt op dat moment lagere prijzen hadden

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 14:55
Geen matches
Per 1 juni ga ik over naar Frank. Op allebei mijn meters, PAP voor handelen met (flinke) batterij, PV en gebruik huis. SAP puur voor het laden van de auto. Nu krijg ik 2 contracten, 1 voor de PAP met dit:

Inkoopvergoeding: € 0,01815 per kWh
Inkoopvergoeding teruglevering: € 0,01815 per kWh

En 1 voor de SAP:

Inkoopvergoeding teruglevering: € -0,01271 per kWh

Daar snap ik dus niks van. Lees ik nu dat ik bij terugleveren op de SAP € 0,01271 toe krijg? Hoezo dan? En waarom niet op de PAP want daar wordt op teruggeleverd.

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

• XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-05 14:26
Geen matches
Dat is inderdaad iets wat mij ook was opgevallen, er zijn maar paar users die wel updaten

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:24
Geen matches
offtopic:
Dat klopt, er was een onverwachte API update waardoor de resultaten als '0' doorkwamen, inmiddels is dat weer opgelost en ook voor de afgelopen dagen gecorrigeerd.
RikHa schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:25:
Per 1 juni ga ik over naar Frank. Op allebei mijn meters, PAP voor handelen met (flinke) batterij, PV en gebruik huis. SAP puur voor het laden van de auto. Nu krijg ik 2 contracten, 1 voor de PAP met dit: [..] Lees ik nu dat ik bij terugleveren op de SAP € 0,01271 toe krijg? Hoezo dan? En waarom niet op de PAP want daar wordt op teruggeleverd.
Dat klinkt als het verschil in contract met en zonder 'slim terugleveren', in het geval zonder krijg je de inkoopkosten niet terug maar betaal je ook voor terugleveren, in de versie 'met' krijg je die ook weer terug. Als ik het me goed herinner gaven ze dat op mijn contract ook aan met een positief getal bij terugleveren voor 'geld terug', negatief bij betalen.

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:19
Geen matches
RikHa schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:25:
Per 1 juni ga ik over naar Frank. Op allebei mijn meters, PAP voor handelen met (flinke) batterij, PV en gebruik huis. SAP puur voor het laden van de auto. Nu krijg ik 2 contracten, 1 voor de PAP met dit:

Inkoopvergoeding teruglevering: € 0,01815 per kWh

En 1 voor de SAP:

Inkoopvergoeding teruglevering: € -0,01271 per kWh

Daar snap ik dus niks van. Lees ik nu dat ik bij terugleveren op de SAP € 0,01271 toe krijg? Hoezo dan? En waarom niet op de PAP want daar wordt op teruggeleverd.
Het is precies andersom, vermoed ik.
Op je PAP krijg je € 0,01815 bovenop de marktprijs bij terugleveren en op je SAP betaal je 0,01271 bij terugleveren. Maar als je het zeker wilt weten, zou ik het aan Frank Energie zelf vragen :)

• -PeeWee-
Geen matches
PAP? SAP?

• Vdvmark
  • Nu online
Geen matches
Misschien zie je nog een verschil in maandelijkse kosten PAP en SAP ? Dat hoort er vaak bij.

• ManiNL
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:19
Geen matches
Meer mensen last van (deels) elektrische auto die uit het overzicht in de Frank app is verdwenen? Ik wel iig en kan auto ook niet opnieuw toevoegen...

• AlteKiet
Geen matches
ManiNL schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:10:
Meer mensen last van (deels) elektrische auto die uit het overzicht in de Frank app is verdwenen? Ik wel iig en kan auto ook niet opnieuw toevoegen...
Ja, de auto('s) is uit de app verdwenen.
Sinds gisterenochtend ~ 6.00u geen verbinding meer met de batterij. Er komen ook geen (ont)laad opdrachten meer.
Bij Frank moeten ze nog even knallen vandaag voordat de bitterballen in het vet mogen, dus!

• stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 09:33
Geen matches
Is de ‘niet’ stekker trekkers’ afgelopen week ook opgevallen dat veel dagen met naar mijn mening geen ‘extreme prijsschommelingen’ allemaal onderaan de streep verlies geven?

Dat FE zegt dat hun handel goed werkt behalve op dagen met extreme prijzen (negatief of hoog zoals gisteren) kan ik nog inkomen maar als dagen die nog geen €3 opleveren onderaan de streep verlies geven ga ik wel over op de Sigen AI.

• ManiNL
Geen matches
AlteKiet schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:09:
[...]

Ja, de auto('s) is uit de app verdwenen.
Sinds gisterenochtend ~ 6.00u geen verbinding meer met de batterij. Er komen ook geen (ont)laad opdrachten meer.
Bij Frank moeten ze nog even knallen vandaag voordat de bitterballen in het vet mogen, dus!
Toch bijna 3 weken zonder rare storingen gehad bij Frank en/of Bliq...

Heeft iemand al eens gekeken naar Hegg Energy? Daar lijk je gegarandeerd bedrag p/m te krijgen, bovenop handelsresultaten?

• AlteKiet
Geen matches
stefan1512 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:32:
Is de ‘niet’ stekker trekkers’ afgelopen week ook opgevallen dat veel dagen met naar mijn mening geen ‘extreme prijsschommelingen’ allemaal onderaan de streep verlies geven?

Dat FE zegt dat hun handel goed werkt behalve op dagen met extreme prijzen (negatief of hoog zoals gisteren) kan ik nog inkomen maar als dagen die nog geen €3 opleveren onderaan de streep verlies geven ga ik wel over op de Sigen AI.
Dat herken ik zeker! De laatste 1-2 weken veel dagen met negatieve EPEX-correctie "te verrekenen". Oftewel: je had beter zelf obv EPEX kunnen (ont)laden ipv het aan de handel over te laten.
Gisteren en vandaag heeft Frank geen verbinding met mijn batterij, dus dat pakte gisteren wel goed uit!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Geen matches
ManiNL schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:10:
Ja hier ook, bij mij sinds ergens in de avond gisteren. Maar het slim laden schema heeft die wel aangehouden raar genoeg.

• ManiNL
Geen matches
RUFFNECK schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:31:
[...]

Ja hier ook, bij mij sinds ergens in de avond gisteren. Maar het slim laden schema heeft die wel aangehouden raar genoeg.
Hier wordt de auto weer herkend

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 14:55
Geen matches
Leftblank schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:50:

Dat klinkt als het verschil in contract met en zonder 'slim terugleveren', in het geval zonder krijg je de inkoopkosten niet terug maar betaal je ook voor terugleveren, in de versie 'met' krijg je die ook weer terug. Als ik het me goed herinner gaven ze dat op mijn contract ook aan met een positief getal bij terugleveren voor 'geld terug', negatief bij betalen.
En @AlteKiet ik denk dat jullie gelijk hebben. Maandag gaat het in, ik hou het in de gaten. Dank.

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

• osluis
Geen matches
stefan1512 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:32:

Die conclusie heb ik ruim een maand geleden al getrokken en heb ervoor bedankt. Draai nu al een geruime tijd op de Sigen AI. Heerlijk voorspelbaar, transparant en totale controle. Voor deze maand een gecombineerd resultaat van €349 voor mijn zonnepanelen en 36kWh batterij. Dat ze bij de Frank de boom in mogen :w

• azutphen

azutphen

Geen matches
osluis schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:58:
[...]

Die conclusie heb ik ruim een maand geleden al getrokken en heb ervoor bedankt. Draai nu al een geruime tijd op de Sigen AI. Heerlijk voorspelbaar, transparant en totale controle. Voor deze maand een gecombineerd resultaat van €349 voor mijn zonnepanelen en 36kWh batterij. Dat ze bij de Frank de boom in mogen :w
Idem hier, vanaf 5 mei over op AI en heb een resultaat van € 181,72 met een 24 kWh Sigen batterij.

Gister een topdag van 14,20 :)

• bergsmit
Geen matches
azutphen schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:32:
Idem hier, vanaf 5 mei over op AI en heb een resultaat van € 181,72 met een 24 kWh Sigen batterij. Gister een topdag van 14,20 :)
Ik had donderdag met mijn Victron/Dyness combinatie 28,8kwh een resultaat van € 14,45 na aftrek van mijn verbruik, enerzijds door stekkertrekken om tegen EPEX prijzen laag in te kopen en hoog te verkopen, anderzijds door de overige tijd Frank agressieve handel iets te laten verdienen. Ik kies voor EPEX omdat ik geen inzicht heb in de prijzen op de andere markten die Frank gebruikt, maar wel ontdekt heb dat de opbrengsten bij Frank lager liggen dan nu met stekkertrekken

[ Voor 0% gewijzigd door bergsmit op 30-05-2026 10:07 . Reden: correctie typefout ]

• Marcel1974
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 12:46
Geen matches
osluis schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:58:
[...]

Ben wel benieuwd hoe jouw verbruik en opbrengst is t.o.v. mijn set (ook 36Kw accu) welke wordt aangestuurd door Next, de app is eindelijk op orde dus nu kan ik de werkelijk behaalde resultaten zien.

Ik zal direct wat printscreens plaatsen.

• Marcel1974
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0w_SZ_7dPkudePMFp_pxfekDYRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QsdrvrUQWAE5vvVpJekHJJq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkvkSrYti3k_1RA4th3a_wBEz90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTEVHcZBUDNlD6rSvts5VIay.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIv_NfG4L2Xcyb3A-Fz5hczh8gY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtjB4lna4jrPWAau4H9ZOAZA.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat is t/m de 28e, van gisteren moet nog definitief worden berekend.

Aansturing is zelfconsumptie + handel (combinatie onbalans en EPEX)

• udend
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:51
Geen matches
Heeft iemand meer last van een niet aangestuurde accu. Mijn sig geeft al ruim 700 minuten sinds laatste update. Ik denk er ook sterk aan om frank handel te verlaten. Als je de opbrengst van mei ziet, is het gros weer verdien op de EPEX. Ook de piek op de opbalans van afgelopen donderdag werd nagenoeg genegeerd. Wat zou een goed alternatief zijn voor FE?

• Marcel1974
Geen matches
udend schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:51:
Heeft iemand meer last van een niet aangestuurde accu. Mijn sig geeft al ruim 700 minuten sinds laatste update. Ik denk er ook sterk aan om frank handel te verlaten. Als je de opbrengst van mei ziet, is het gros weer verdien op de EPEX. Ook de piek op de opbalans van afgelopen donderdag werd nagenoeg genegeerd. Wat zou een goed alternatief zijn voor FE?
Ik ben er net mee aan het stoeien, mijn Sigen krijgt ook al een hele tijd geen commando's meer door, in mijn geval vanuit Next Energie, lijkt dus een probleem bij Sigen te zijn..

Over een alternatief voor FE; zie mijn resultaat hierboven, weet niet hoe dat zich verhoud tot jouw resultaten bij Frank?

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:38
Geen matches
udend schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:51:
Hier ook, Midea batterij. 818 minuten.

• bergsmit
Geen matches
Het schijnt weer eens mis te zijn met Frank. Wederom oplopende verwerkingstijden. Enkelen hebben nog info van 15 minuten geleden, maar vrijwel iedereen staat al op ruim een uur niets......

• dccm
  • Nu online
Geen matches
bergsmit schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:17:
Het schijnt weer eens mis te zijn met Frank. Wederom oplopende verwerkingstijden. Enkelen hebben nog info van 15 minuten geleden, maar vrijwel iedereen staat al op ruim een uur niets......
Gelukkig doet de aansturing van de accu's het nog wel, bij mij.
Pagina: 1 ... 60 61 Laatste