dus net zo gebrekkig als het altijd al gewerkt heeft?Wim_tweakt schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:31:
Alles werkt weer normaal
De kortingsfactuur loopt altijd iets achter. Uit mijn hoofd op de 28e van de volgende maand.Triumphs schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:01:
Bij mij werkt de app ook niet meer.
Even een vraag ik kreeg een rekening (ben klant sinds maart 2026) een (kortings) factuur over april van - € 1,00
Nog nooit gehad voor dat ik het aa FE vraag is dit jullie bekend?
April stond overigens bekend als een dramatische maand mbt handelsresultaten, al werden die meer dan goed gemaakt op de EPEX (in mijn geval)
[ Voor 20% gewijzigd door -PeeWee- op 22-05-2026 14:26 ]
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Frank doet nog steeds niets voor de meeste gebruikers. Niet alleen mijn dagresultaat is nul, maar ook van de meerderheid van de Frank gebruikers op onbalansmarkt.com.
Merkwaardig is dat de EPEX correctie en de Frank bonus wel veranderen
Die resultaten op mijnthuisbatterij kloppen niet, want zie wel degelijk resultaten en activiteit in de batterijbergsmit schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:08:
Frank doet nog steeds niets voor de meeste gebruikers. Niet alleen mijn dagresultaat is nul, maar ook van de meerderheid van de Frank gebruikers op onbalansmarkt.com.
- azutphen
- Registratie: December 2018
- Laatst online: 29-05 15:54
Energie blijft altijd behouden
Geen matches
Over deze 3 energieleveranciers stromen de meeste klachten binnen – Energievergelijk.nl https://share.google/m1nRaTtr3m7Q0nphw
Ben sinds week of 3 van de handel af en laat mijn batterij met Ai met de Epex spelen.
Misschien minder verdienste maar geeft zooi veel rust
Ben sinds week of 3 van de handel af en laat mijn batterij met Ai met de Epex spelen.
Misschien minder verdienste maar geeft zooi veel rust
Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)
Met twee EV's en lekker vermogen Sig omvormer moet je leuke negatieve maanden kunnen draaien
- azutphen
Geen matches
Inclusief belastingen is de prijs helaas nog niet zoveel negatief.Vdvmark schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:24:
Met twee EV's en lekker vermogen Sig omvormer moet je leuke negatieve maanden kunnen draaien
Ik pak echter de ere op mijn laad kwh en mag mijn zakelijke kWh voor 34 cent uit laten betalen en dat maakt icm dynamische tarieven mijn stroom gemiddeld over het jaar behoorlijk negatief,,😀
Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)
Wij hebben er ook twee. Alle maanden zijn negatief, ook die in de winter...Vdvmark schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:24:
- azutphen
Geen matches
In de winter lukt mij een negatieve maandafrekening niet, dan hebben mijn warmtepomp en wp boiler nog net iets teveel effect.-PeeWee- schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:29:
[...]
Wij hebben er ook twee. Alle maanden zijn negatief, ook die in de winter...
Maar mag zeker niet klagen.
Ik ook, als je goed plant is laden een goede manier om de belachelijk hoge bijtelling een beetje te compenseren.azutphen schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:36:
[...]
Inclusief belastingen is de prijs helaas nog niet zoveel negatief.
Ik pak echter de ere op mijn laad kwh en mag mijn zakelijke kWh voor 34 cent uit laten betalen en dat maakt icm dynamische tarieven mijn stroom gemiddeld over het jaar behoorlijk negatief,,😀
Hoeveel krijg je dan per kWh uitbetaald voor je auto?-PeeWee- schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:29:
[...]
Wij hebben er ook twee. Alle maanden zijn negatief, ook die in de winter...
Nu veel? Wat bedoel je? Bedoel je hoeveel?osluis schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:30:
[...]
Nu veel krijg je dan per kWh uitbetaald voor je auto?
Dat stel ik met lopende gemiddelden over y6maanden steeds bij.
Hmm, hij doet al de hele dag vrij weinig bij mij...
Met laden bedoel je?-PeeWee- schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:53:
Hmm, hij doet al de hele dag vrij weinig bij mij...
Bij mij ook niet. Nog helemaal niets geladen, terwijl is ingesteld dat de auto morgenochtend om 7 uur vol moet zijn.
Waarom grijp je dan niet in, je had op de negatieve EPEX prijzen kunnen laden vandaag van 10,30 uur tot 16,45 uur, dan was je accu vol geweest met geld toe!remc1979 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:37:
Met laden bedoel je?
Bij mij ook niet. Nog helemaal niets geladen, terwijl is ingesteld dat de auto morgenochtend om 7 uur vol moet zijn.
Klopt! Daar heb je gelijk in. Kwam er alleen te laat achter!bergsmit schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:15:
[...]
Waarom grijp je dan niet in, je had op de negatieve EPEX prijzen kunnen laden vandaag van 10,30 uur tot 16,45 uur, dan was je accu vol geweest met geld toe!
Maar het punt is, waarom laadt de auto niet?
Blauw, de onbalansprijs was niet gunstig, dus dan zou t Frank meer geld kunnen kosten dan jij ze betaalt in Epex-prijzenremc1979 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:41:
[...]
Klopt! Daar heb je gelijk in. Kwam er alleen te laat achter!
Maar het punt is, waarom laadt de auto niet?
https://mijnbatterij.nl/live?mode=users&provider=frank-energie
Auto en batterij zitten vol, maar had wat aanmoediging nodig.bergsmit schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:15:
[...]
Waarom grijp je dan niet in, je had op de negatieve EPEX prijzen kunnen laden vandaag van 10,30 uur tot 16,45 uur, dan was je accu vol geweest met geld toe!
Ik draai op mijn Victron systeem (32.2kWh) dus ook met een formule en op basis van de EPEX prijzen. Vandaag was het echter incl. alle belastingen enzo toch niet zo interessant? (Op een uurtje na?)bergsmit schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:15:
[...]
Ik wil toch even verifiëren, want dan doe ik het al een jaar fout
Screenshots van Victron en FE app:
:strip_exif()/f/image/v7EWXMPv5Q75ok9zu2rITFBR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7EJG3EfPeSCaO6dgxfQa1tlf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fs6iUVGAeMpyFfUtykMH8JbO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3gMtOpRHJvuwOU3oBOyeD7AV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 62% gewijzigd door Kecin op 25-05-2026 22:20 ]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
ik vond vandaag een makkelijke dag met mijn 28,8 Victron systeem, tot 100% geladen vanaf 12,45 uur en tot 13% nu ontladen vanaf 19,45 uur, stekker uit de smartbox, dus geheel gedraaid op ESS met de verkoop geforceerd door een instelwaarde van het stroomnet op minus 40.000 wattKecin schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:17:
Ik draai op mijn Victron systeem (32.2kWh) dus ook met een formule en op basis van de EPEX prijzen. Vandaag was het echter incl. alle belastingen enzo toch niet zo interessant? (Op een uurtje na?)Ik wil toch even verifiëren, want dan doe ik het al een jaar fout![]()
Voor je teruglevering krijg je dit jaar toch nog de energiebelasting terug? Ook zie ik dat Victron met een 10 cent prijs rekent en Frank toont 7,8 cent all-in ?Kecin schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:17:
[...]
Ik draai op mijn Victron systeem (32.2kWh) dus ook met een formule en op basis van de EPEX prijzen. Vandaag was het echter incl. alle belastingen enzo toch niet zo interessant? (Op een uurtje na?)
Ik wil toch even verifiëren, want dan doe ik het al een jaar fout![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar wat me het meest opvalt is die blokjes vanaf 18:00 en verder, waarom en hoe heb je tegelijkertijd een Victron die verbruik compenseert (blauw), die extra aan net teruglevert (licht blauw) maar ook nog verbruik van grid (rood) ? Mijn plaatje zag er zo uit
:strip_exif()/f/image/3MZroTadCM608SB6wG3E3ylk.jpg?f=fotoalbum_large)
*edit kopje nespresso erbij helpt?! 3 fase NOM waarschijnlijk de verklaring voor rood/blauw/lichtblauw ? Ik 1 fase. DESS instelling groen? Of alleen door niet terugkrijgen energiebelasting dat DESS niet gaat terugleveren?
[ Voor 4% gewijzigd door Vdvmark op 26-05-2026 07:24 ]
Dat over die belasting weet ik dus niet en is inderdaad de reden dat die terughoudend is met terugleveren. Zou je mij je ESS formule eens willen dmmen (inkoop en verkoop)? Dikke kans dat ik de mist in ga. Het is inderdaad een 3 fasen systeem en vanaf een uur of 18:00 heb ik de autolader ingeplugd. Die heeft zowel geladen via de accu als ook het netVdvmark schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 06:54:
[...]
Voor je teruglevering krijg je dit jaar toch nog de energiebelasting terug? Ook zie ik dat Victron met een 10 cent prijs rekent en Frank toont 7,8 cent all-in ?
Maar wat me het meest opvalt is die blokjes vanaf 18:00 en verder, waarom en hoe heb je tegelijkertijd een Victron die verbruik compenseert (blauw), die extra aan net teruglevert (licht blauw) maar ook nog verbruik van grid (rood) ? Mijn plaatje zag er zo uit
[Afbeelding]
*edit kopje nespresso erbij helpt?! 3 fase NOM waarschijnlijk de verklaring voor rood/blauw/lichtblauw ? Ik 1 fase. DESS instelling groen? Of alleen door niet terugkrijgen energiebelasting dat DESS niet gaat terugleveren?
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
- azutphen
Geen matches
Van mij mogen ze nog even wachten met het capaciteits tarief.
Auto en batterij aan het laden en airco en warmtepomp aan + nog 3 kW zon.
Totaal 20 kW op mijn 3x25 ampère had ik thuis nog niet eerder gezien
Auto en batterij aan het laden en airco en warmtepomp aan + nog 3 kW zon.
Totaal 20 kW op mijn 3x25 ampère had ik thuis nog niet eerder gezien
Ligt het aan mij, of krijgt mijnbatterij.nl al dagen geen data meer door van Frank?
Sinds de storing zie ik dat bij mij ook de opbrengt elke dag op €0,00 staan..-PeeWee- schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:42:
Ligt het aan mij, of krijgt mijnbatterij.nl al dagen geen data meer door van Frank?
Evenals 250 anderen. Velen van hen staan de accu's op handel. Degene die hun accu's op zelfconsumptie staan, worden vaker wel vermeld met de actuele opbrengst.
sinds vrijdag is Frank van slag, maar vandaag schijnt het hersteld te zijn
Ik had FE een mail gestuurd vanmorgen en 2 uur later werkt mijnbatterij.nl opeens weer.
Raar dat de batterij niet ontlaad op het duurst van de dag?! 20.45-21.15. Of is er een logische verklaring hiervoor?
Zie dat de bij mij inmiddels de resultaten ook weer getoond worden.
de enige verklaring daarvoor is dat de andere markten waarop Frank gokt op dat moment lagere prijzen haddenBaexem1 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:41:
Raar dat de batterij niet ontlaad op het duurst van de dag?! 20.45-21.15. Of is er een logische verklaring hiervoor?
Per 1 juni ga ik over naar Frank. Op allebei mijn meters, PAP voor handelen met (flinke) batterij, PV en gebruik huis. SAP puur voor het laden van de auto. Nu krijg ik 2 contracten, 1 voor de PAP met dit:
Inkoopvergoeding: € 0,01815 per kWh
Inkoopvergoeding teruglevering: € 0,01815 per kWh
En 1 voor de SAP:
Inkoopvergoeding teruglevering: € -0,01271 per kWh
Daar snap ik dus niks van. Lees ik nu dat ik bij terugleveren op de SAP € 0,01271 toe krijg? Hoezo dan? En waarom niet op de PAP want daar wordt op teruggeleverd.
En 1 voor de SAP:
Daar snap ik dus niks van. Lees ik nu dat ik bij terugleveren op de SAP € 0,01271 toe krijg? Hoezo dan? En waarom niet op de PAP want daar wordt op teruggeleverd.
23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM
Dat is inderdaad iets wat mij ook was opgevallen, er zijn maar paar users die wel updaten-PeeWee- schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:42:
-PeeWee- schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:42:
offtopic:
Dat klopt, er was een onverwachte API update waardoor de resultaten als '0' doorkwamen, inmiddels is dat weer opgelost en ook voor de afgelopen dagen gecorrigeerd.
Dat klopt, er was een onverwachte API update waardoor de resultaten als '0' doorkwamen, inmiddels is dat weer opgelost en ook voor de afgelopen dagen gecorrigeerd.
Dat klinkt als het verschil in contract met en zonder 'slim terugleveren', in het geval zonder krijg je de inkoopkosten niet terug maar betaal je ook voor terugleveren, in de versie 'met' krijg je die ook weer terug. Als ik het me goed herinner gaven ze dat op mijn contract ook aan met een positief getal bij terugleveren voor 'geld terug', negatief bij betalen.RikHa schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:25:
Per 1 juni ga ik over naar Frank. Op allebei mijn meters, PAP voor handelen met (flinke) batterij, PV en gebruik huis. SAP puur voor het laden van de auto. Nu krijg ik 2 contracten, 1 voor de PAP met dit: [..] Lees ik nu dat ik bij terugleveren op de SAP € 0,01271 toe krijg? Hoezo dan? En waarom niet op de PAP want daar wordt op teruggeleverd.
Het is precies andersom, vermoed ik.RikHa schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:25:
Per 1 juni ga ik over naar Frank. Op allebei mijn meters, PAP voor handelen met (flinke) batterij, PV en gebruik huis. SAP puur voor het laden van de auto. Nu krijg ik 2 contracten, 1 voor de PAP met dit:
En 1 voor de SAP:
Op je PAP krijg je € 0,01815 bovenop de marktprijs bij terugleveren en op je SAP betaal je 0,01271 bij terugleveren. Maar als je het zeker wilt weten, zou ik het aan Frank Energie zelf vragen
PAP? SAP?
Misschien zie je nog een verschil in maandelijkse kosten PAP en SAP ? Dat hoort er vaak bij.
Meer mensen last van (deels) elektrische auto die uit het overzicht in de Frank app is verdwenen? Ik wel iig en kan auto ook niet opnieuw toevoegen...
Ja, de auto('s) is uit de app verdwenen.ManiNL schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:10:
Meer mensen last van (deels) elektrische auto die uit het overzicht in de Frank app is verdwenen? Ik wel iig en kan auto ook niet opnieuw toevoegen...
Sinds gisterenochtend ~ 6.00u geen verbinding meer met de batterij. Er komen ook geen (ont)laad opdrachten meer.
Bij Frank moeten ze nog even knallen vandaag voordat de bitterballen in het vet mogen, dus!
Is de ‘niet’ stekker trekkers’ afgelopen week ook opgevallen dat veel dagen met naar mijn mening geen ‘extreme prijsschommelingen’ allemaal onderaan de streep verlies geven?
Dat FE zegt dat hun handel goed werkt behalve op dagen met extreme prijzen (negatief of hoog zoals gisteren) kan ik nog inkomen maar als dagen die nog geen €3 opleveren onderaan de streep verlies geven ga ik wel over op de Sigen AI.
Dat FE zegt dat hun handel goed werkt behalve op dagen met extreme prijzen (negatief of hoog zoals gisteren) kan ik nog inkomen maar als dagen die nog geen €3 opleveren onderaan de streep verlies geven ga ik wel over op de Sigen AI.
Toch bijna 3 weken zonder rare storingen gehad bij Frank en/of Bliq...AlteKiet schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:09:
[...]
Ja, de auto('s) is uit de app verdwenen.
Sinds gisterenochtend ~ 6.00u geen verbinding meer met de batterij. Er komen ook geen (ont)laad opdrachten meer.
Bij Frank moeten ze nog even knallen vandaag voordat de bitterballen in het vet mogen, dus!
Heeft iemand al eens gekeken naar Hegg Energy? Daar lijk je gegarandeerd bedrag p/m te krijgen, bovenop handelsresultaten?
Dat herken ik zeker! De laatste 1-2 weken veel dagen met negatieve EPEX-correctie "te verrekenen". Oftewel: je had beter zelf obv EPEX kunnen (ont)laden ipv het aan de handel over te laten.stefan1512 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:32:
Is de ‘niet’ stekker trekkers’ afgelopen week ook opgevallen dat veel dagen met naar mijn mening geen ‘extreme prijsschommelingen’ allemaal onderaan de streep verlies geven?
Gisteren en vandaag heeft Frank geen verbinding met mijn batterij, dus dat pakte gisteren wel goed uit!
Ja hier ook, bij mij sinds ergens in de avond gisteren. Maar het slim laden schema heeft die wel aangehouden raar genoeg.ManiNL schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:10:
Hier wordt de auto weer herkendRUFFNECK schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:31:
[...]
Ja hier ook, bij mij sinds ergens in de avond gisteren. Maar het slim laden schema heeft die wel aangehouden raar genoeg.
En @AlteKiet ik denk dat jullie gelijk hebben. Maandag gaat het in, ik hou het in de gaten. Dank.Leftblank schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:50:
Dat klinkt als het verschil in contract met en zonder 'slim terugleveren', in het geval zonder krijg je de inkoopkosten niet terug maar betaal je ook voor terugleveren, in de versie 'met' krijg je die ook weer terug. Als ik het me goed herinner gaven ze dat op mijn contract ook aan met een positief getal bij terugleveren voor 'geld terug', negatief bij betalen.
23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM
Die conclusie heb ik ruim een maand geleden al getrokken en heb ervoor bedankt. Draai nu al een geruime tijd op de Sigen AI. Heerlijk voorspelbaar, transparant en totale controle. Voor deze maand een gecombineerd resultaat van €349 voor mijn zonnepanelen en 36kWh batterij. Dat ze bij de Frank de boom in mogenstefan1512 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:32:
- azutphen
Geen matches
Idem hier, vanaf 5 mei over op AI en heb een resultaat van € 181,72 met een 24 kWh Sigen batterij.osluis schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:58:
[...]
Die conclusie heb ik ruim een maand geleden al getrokken en heb ervoor bedankt. Draai nu al een geruime tijd op de Sigen AI. Heerlijk voorspelbaar, transparant en totale controle. Voor deze maand een gecombineerd resultaat van €349 voor mijn zonnepanelen en 36kWh batterij. Dat ze bij de Frank de boom in mogen
Gister een topdag van 14,20
Ik had donderdag met mijn Victron/Dyness combinatie 28,8kwh een resultaat van € 14,45 na aftrek van mijn verbruik, enerzijds door stekkertrekken om tegen EPEX prijzen laag in te kopen en hoog te verkopen, anderzijds door de overige tijd Frank agressieve handel iets te laten verdienen. Ik kies voor EPEX omdat ik geen inzicht heb in de prijzen op de andere markten die Frank gebruikt, maar wel ontdekt heb dat de opbrengsten bij Frank lager liggen dan nu met stekkertrekkenazutphen schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:32:
Idem hier, vanaf 5 mei over op AI en heb een resultaat van € 181,72 met een 24 kWh Sigen batterij. Gister een topdag van 14,20
[ Voor 0% gewijzigd door bergsmit op 30-05-2026 10:07 . Reden: correctie typefout ]
Ben wel benieuwd hoe jouw verbruik en opbrengst is t.o.v. mijn set (ook 36Kw accu) welke wordt aangestuurd door Next, de app is eindelijk op orde dus nu kan ik de werkelijk behaalde resultaten zien.osluis schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:58:
[...]
Die conclusie heb ik ruim een maand geleden al getrokken en heb ervoor bedankt. Draai nu al een geruime tijd op de Sigen AI. Heerlijk voorspelbaar, transparant en totale controle. Voor deze maand een gecombineerd resultaat van €349 voor mijn zonnepanelen en 36kWh batterij. Dat ze bij de Frank de boom in mogen
Ik zal direct wat printscreens plaatsen.
Heeft iemand meer last van een niet aangestuurde accu. Mijn sig geeft al ruim 700 minuten sinds laatste update. Ik denk er ook sterk aan om frank handel te verlaten. Als je de opbrengst van mei ziet, is het gros weer verdien op de EPEX. Ook de piek op de opbalans van afgelopen donderdag werd nagenoeg genegeerd. Wat zou een goed alternatief zijn voor FE?
Ik ben er net mee aan het stoeien, mijn Sigen krijgt ook al een hele tijd geen commando's meer door, in mijn geval vanuit Next Energie, lijkt dus een probleem bij Sigen te zijn..udend schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:51:
Heeft iemand meer last van een niet aangestuurde accu. Mijn sig geeft al ruim 700 minuten sinds laatste update. Ik denk er ook sterk aan om frank handel te verlaten. Als je de opbrengst van mei ziet, is het gros weer verdien op de EPEX. Ook de piek op de opbalans van afgelopen donderdag werd nagenoeg genegeerd. Wat zou een goed alternatief zijn voor FE?
Over een alternatief voor FE; zie mijn resultaat hierboven, weet niet hoe dat zich verhoud tot jouw resultaten bij Frank?
Hier ook, Midea batterij. 818 minuten.udend schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:51:
Het schijnt weer eens mis te zijn met Frank. Wederom oplopende verwerkingstijden. Enkelen hebben nog info van 15 minuten geleden, maar vrijwel iedereen staat al op ruim een uur niets......
Gelukkig doet de aansturing van de accu's het nog wel, bij mij.bergsmit schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:17:
Het schijnt weer eens mis te zijn met Frank. Wederom oplopende verwerkingstijden. Enkelen hebben nog info van 15 minuten geleden, maar vrijwel iedereen staat al op ruim een uur niets......
:strip_exif()/f/image/xu4rYlhgSU6bbNcW2pqB9sit.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3QsdrvrUQWAE5vvVpJekHJJq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LTEVHcZBUDNlD6rSvts5VIay.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VtjB4lna4jrPWAau4H9ZOAZA.jpg?f=fotoalbum_large)