• bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 06:31
Miezie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:57:
Die garantie claims elke keer kan ik niet zoveel mee. Garantie op rendement is er nooit. Is wat anders dan de rendementen waarmee gespiegeld wordt.
ARAG rechtsbijstandsverzekering denkt daar geheel anders over en voert voor mij op dit moment voor de kantonrechter een proces tegen een leverancier wegens valse voorspiegelingen met garantie betekenis hetgeen tot dwaling heeft geleid bij de aankoop van de installatie.

In de offerte staan nadrukkelijk alle garantietermijnen.
Bovendien staat er uitgebreid informatie over de extra opbrengsten van de Smartbox, die € 1.000 ex btw kost, namelijk € 498 tot € 830 per jaar per 5 kWh accucapaciteit.
Door het noemen van deze twee bedragen geeft wattopjedak eigenlijk een minimale en maximale mogelijkheid en dit houdt in de garantie dat in elk geval de minimale opbrengst wordt gehaald.
Wij hebben 28,8 kWh accu capaciteit, hetgeen betekent dat wij dan moeten kunnen rekenen op een opbrengst van minimaal 28,8/5 x € 498 = € 2.868,48 per jaar.
Daaraan toegevoegd is de mededeling: "samen met de EPEX-handel kom je dan uit op een jaarlijks rendement van € 908 tot € 1.240 per kwh".
Voor onze 28,8 kWh accu capaciteit betekent dat minimaal 28,8/5 x € 908 = € 5.230,08 per jaar.
Achteraf is gebleken dat er geen sprake kan zijn van zowel opbrengsten met de smartbox als op de EPEX markt. Immers alleen met uitgeschakelde smartbox kan er met de Dynamic ESS van Victron gehandeld worden op de EPEX-markt.
Zodra de smartbox ingeschakeld is dan wordt er (door de energieleverancier, in dit geval Frank Energie) gehandeld op de onbalansmarkt.
Er is dus in elk geval een belofte gedaan voor een onmogelijke extra opbrengst van € 2.361,60.
Belofte maakt schuld en die moet wattopjedak dan aflossen.
Deze schade brengen we als extra eis in, naast het terugnemen van de gehele installatie.
Maar ook de opbrengst van de smartbox is aanmerkelijk minder dan de beschreven € 2.868,48 per jaar.
Ook die mindere opbrengst is een onvoorziene verliespost op de toezegging en zal ook als schade eis toegevoegd.
Het is dus niet voldoende dat de gehele installatie wordt teruggehaald en terugbetaald, maar ook de minderopbrengsten zullen als schadevergoeding moeten worden betaald.
Mijn werkelijke jaarresultaat 2025 is € 825,28, beloofd was € 5.230,08, dus een schade van € 4.404,80

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01 15:17

Miezie

Niet te moeilijk doen...

bergsmit schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:26:
[...]

ARAG rechtsbijstandsverzekering denkt daar geheel anders over en voert voor mij op dit moment voor de kantonrechter een proces tegen een leverancier wegens valse voorspiegelingen met garantie betekenis hetgeen tot dwaling heeft geleid bij de aankoop van de installatie.

Bovendien staat er uitgebreid informatie over de extra opbrengsten van de Smartbox, die € 1.000 ex btw kost, namelijk € 498 tot € 830 per jaar per 5 kWh accucapaciteit.
Door het noemen van deze twee bedragen geeft wattopjedak eigenlijk een minimale en maximale mogelijkheid en dit houdt in de garantie dat in elk geval de minimale opbrengst wordt gehaald.
Wij hebben 28,8 kWh accu capaciteit, hetgeen betekent dat wij dan moeten kunnen rekenen op een opbrengst van minimaal 28,8/5 x € 498 = € 2.868,48 per jaar.
Daaraan toegevoegd is de mededeling: "samen met de EPEX-handel kom je dan uit op een jaarlijks rendement van € 908 tot € 1.240 per kwh".
Voor onze 28,8 kWh accu capaciteit betekent dat minimaal 28,8/5 x € 908 = € 5.230,08 per jaar.
Achteraf is gebleken dat er geen sprake kan zijn van zowel opbrengsten met de smartbox als op de EPEX markt. Immers alleen met uitgeschakelde smartbox kan er met de Dynamic ESS van Victron gehandeld worden op de EPEX-markt.
Zodra de smartbox ingeschakeld is dan wordt er (door de energieleverancier, in dit geval Frank Energie) gehandeld op de onbalansmarkt.
Er is dus in elk geval een belofte gedaan voor een onmogelijke extra opbrengst van € 2.361,60.
Deze schade brengen we als extra eis in, naast het terugnemen van de gehele installatie.
Maar ook de opbrengst van de smartbox is aanmerkelijk minder dan de beschreven € 2.868,48 per jaar.
Ook die mindere opbrengst is een onvoorziene verliespost op de toezegging en zal ook als schade eis toegevoegd.
Het is dus niet voldoende dat de gehele installatie wordt teruggehaald en terugbetaald, maar ook de minderopbrengsten zullen als schadevergoeding moeten worden betaald.
Mijn werkelijke jaarresultaat 2025 is € 825,28, beloofd was € 5.230,08, dus een schade van € 4.404,80
Het heeft alleen niks met Frank Energie te maken… op papier zoals je hier omschrijft.

WattOpJeDak heeft je iets aangeboden en daar is een overeenkomst tot stand gekomen. Logisch dat je die aanvecht, sterker nog: prima te winnen. Maar dat is met wattopjedak.

Graag wel zuiver blijven.

Wel oliedom trouwens om dit zo aan te bieden van hun…

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• bergsmit
Miezie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:35:
Het heeft alleen niks met Frank Energie te maken… op papier zoals je hier omschrijft.
WattOpJeDak heeft je iets aangeboden en daar is een overeenkomst tot stand gekomen. Logisch dat je die aanvecht, sterker nog: prima te winnen. Maar dat is met wattopjedak.
Graag wel zuiver blijven.
Wel oliedom trouwens om dit zo aan te bieden van hen…
Niet alleen oliedom, maar bovendien het bewijs staat ze onvoldoende verstand van zaken hadden en totaal niet begrepen hoe de markten functioneren.
Overigens Frank Energie heeft ook voorspiegelingen gedaan over opbrengsten, waarvan tevoren door deskundigen kon worden vastgesteld dat ze niet zouden worden gehaald. Ik onderzoek nog hoe Frank tot zijn berekeningen komt, daarover bestaat nog steeds veel onduidelijkheid.

• voodooless
  • Laatst online: 21:22

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:40:
Niet alleen oliedom, maar bovendien het bewijs staat ze onvoldoende verstand van zaken hadden en totaal niet begrepen hoe de markten functioneren.
... Of het boeit ze allemaal geen reet omdat ze toch genoeg klanten binnen halen die niet hun rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• bergsmit
voodooless schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:05:
... Of het boeit ze allemaal geen reet omdat ze toch genoeg klanten binnen halen die niet hun rechtsbijstandverzekering inschakelen.
ik vrees dat ze elk moment failliet kunnen gaan. Ze hebben vrijwel geen personeel meer. Ze adverteren niet meer voor particulieren. Ze richten zich nu met nieuwe onmogelijke voorspellingen op de zakelijke markt met batterijen van 100 kWh en hoger, die kennelijk vrijwel geheel door Rabobank en overheid gesubsidieerd worden. Dat maakt de kans op klachten voor hen natuurlijk kleiner, maar het is hun zoveelste switch, van zonnepanelen naar warmtepompen naar particuliere batterij installaties en nu naar bedrijfs installaties.

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

bergsmit schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:28:
[...]

ik vrees dat ze elk moment failliet kunnen gaan. Ze hebben vrijwel geen personeel meer. Ze adverteren niet meer voor particulieren. Ze richten zich nu met nieuwe onmogelijke voorspellingen op de zakelijke markt met batterijen van 100 kWh en hoger, die kennelijk vrijwel geheel door Rabobank en overheid gesubsidieerd worden. Dat maakt de kans op klachten voor hen natuurlijk kleiner, maar het is hun zoveelste switch, van zonnepanelen naar warmtepompen naar particuliere batterij installaties en nu naar bedrijfs installaties.
Je hebt het nu over wattopjedak? Ja, die gaan wel onderuit. Net als andere leveranciers op dit vlak…

Maar zou je je persoonlijke perikelen met een accu leverancier buiten dit Frank topic willen houden? Dat heeft er namelijk voor alle anderen hier niks mee te maken…

[ Voor 10% gewijzigd door Miezie op 08-01-2026 09:47 ]

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-01 18:14
bergsmit schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:26:
[...]

Dat was niet zo slim van Wattopjedak, om te vermelden "van €.... tot € ....". Dat klinkt wel heel concreet. Dan heb je een sterk punt wat betreft die ondergrens.

Frank Energie doet het wel slimmer. Die geven in de offerte maar één bedrag voor de besparingen met Slim Stroom Handelen, en in een popup zeggen ze dan "aan deze schatting kunnen geen rechten worden ontleend".

• bergsmit
Miezie schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:44:

Maar zou je je persoonlijke perikelen met een accu leverancier buiten dit Frank topic willen houden? Dat heeft er namelijk voor alle anderen hier niks mee te maken…
Dat is niet geheel waar. Immers, door die perikelen kan ik niet met zekerheid zeggen of Frank Energie faalt of dat de programmering, cq werking van mijn smartbox en accu installatie geheel schuldig is aan mijn slechte resultaten. Ik denk dat het een mix is. Immers anderen boeken hier ook heel slechte onverklaarbare resultaten.
Wat vooral onbegrijpelijk is dat degenen die de ene dag onderaan bungelen, een andere dag weer bovenaan staan en omgekeerd.

• Coffeeroam
Miezie schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:44:
[...]

Maar ik wil deze berichten wél zien. Ze passen ook, want ze zijn relevant voor de vraag door wie en hoe de verwachte opbrengst verkeerd wordt voorgespiegeld en leerzaam voor wat betreft het algemene probleem dat op dit terrein bestaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Coffeeroam op 08-01-2026 11:24 ]

• Innomine
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:05
Coffeeroam schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:40:
[...]

Ik vraag me nog steeds af waarom er in ZC+ maar één grens kan worden gegeven. Is dat de grens waarboven FE de batterij leeg mág trekken? Of de grens waarboven FE de batterij met zekerheid begint leeg te trekken? En waarom kun je geen grens aangeven waarbeneden Frank de batterij gaat laden?
Volgens mij werkt het zo dat die ingestelde waarde beide kanten opwerk; voor laden en voor ontladen. Dus als je die instelt op 0.30 ct/kWh dan geef je FE de toestemming bij meer dan 0.30 ct onbalans te ontladen en bij minder dan - 0.30 ct onbalans te laden.

• bergsmit
Kan iemand uitleggen waarom bij een EPEX prijs van nu 23.7 cent, Frank gaat ontladen voor een onbalansprijs van 10.4 cent? Een kwatier geleden gebeurde dat ook al dat ontladen werd tegen een veel lagere onbalansprijs. Ik heb de stekker er maar even uitgetrokken. Deze onzin doe ik niet aan mee.

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

bergsmit schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:09:
Kan iemand uitleggen waarom bij een EPEX prijs van nu 23.7 cent, Frank gaat ontladen voor een onbalansprijs van 10.4 cent? Een kwatier geleden gebeurde dat ook al dat ontladen werd tegen een veel lagere onbalansprijs. Ik heb de stekker er maar even uitgetrokken. Deze onzin doe ik niet aan mee.
Je zit toch op de andere markten…

• bergsmit
Miezie schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:12:
Je zit toch op de andere markten…
daar is mij niets van bekend, dan zou mij dat medegedeeld moeten worden en ik zie het ook niet in de app

Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn Eniris Wattopjedak smartbox weer tegengesteld reageert op opdrachten van Frank.

[ Voor 19% gewijzigd door bergsmit op 08-01-2026 15:43 ]

• stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-01 19:43
Hebben meer mensen problemen met de Frank app? Ik kan niet inloggen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

stefan1512 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:55:
Hebben meer mensen problemen met de Frank app? Ik kan niet inloggen.
Yup :X

• azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-01 09:05

azutphen

Energie blijft altijd behouden

bergsmit schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:38:
[...]

Daar moet toch aanleiding voor zijn. Wat je ten minste mag verwachten is dat Frank die wijziging motiveert en onderbouwt met een bewijs, cq een garantie dat dat dan beter rendeert!
Helaas,

Alleen onderstaande mail:

Goed nieuws. Je maakt vanaf nu gebruik van de nieuwe handelsmodus waarin we op andere markten dan de onbalansmarkt sturen. Dit kun je vanaf nu ook terugzien in de pop-up meldingen in de app. Verder kun je de SoC, onbalansprijs en EPEX-prijs volgen in de app zoals je van ons gewend bent, alleen zal het gedrag van de batterij niet altijd te relateren zijn aan de onbalansprijzen.

Je kunt in onze kwartaalrapporten zien hoe deze hybride strategie zich ontwikkelt en hoe de resultaten zich verhouden tot de marktomstandigheden en de oude strategie.

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:26
Wat is dit nu weer Frank? Dumpen tijdens hoge onbalans prijzen maar mij niet de winst geven omdat ik niet op onbalans zit om daarna tegen een hogere epex te laden en tegen de zelfde epex weer te dumpen en dat wederomvoor een fooitje. Ben ik raar als ik hier een beetje sjaggo van word. Weer 70! kWh verpompt voor wat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4RtR0EfWc3DyYcEmJsVdE1NPLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLymaeyUWJcFUP5AfIWU2mkR.jpg?f=fotoalbum_large

• azutphen

azutphen

osluis schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:24:
Wat is dit nu weer Frank? Dumpen tijdens hoge onbalans prijzen maar mij niet de winst geven omdat ik niet op onbalans zit om daarna tegen een hogere epex te laden en tegen de zelfde epex weer te dumpen en dat wederomvoor een fooitje. Ben ik raar als ik hier een beetje sjaggo van word. Weer 70! kWh verpompt voor wat?

[Afbeelding]
Yep, en daarom wil ik weer op onbalansmarkt in plaats van ander markten, dan lijkt het of er nog enige logica in het handelen zit, helaas heeft Frank me na 1,5 week weer terug op andere markte gegooid, zal voor hen interessanter zijn.
Heb een mail gestuurd dat ik naar onbalans wil en niet meer op andere markten wil handelen.

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)

• bergsmit
azutphen schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:43:
Yep, en daarom wil ik weer op onbalansmarkt in plaats van ander markten, dan lijkt het of er nog enige logica in het handelen zit, helaas heeft Frank me na 1,5 week weer terug op andere markten gegooid, zal voor hen interessanter zijn.
Ik heb het hier al eerder geschreven, maar dat werd mij niet in dank afgenomen. Frank gebruikt ons om het eigen hachie te redden en dat betekent op sommige momenten dat er bij de hoogste prijzen wordt opgeladen en bij de laagste prijzen wordt ontladen. Heel vervelend voor de deelnemers, maar kennelijk goed voor het resultaat van Frank zelf!
Andere markten is voor Frank nog beter, dan kunnen we niet zien wat er gebeurt, zoals we dat wel kunnen zien op de onbalansmarkt!

[ Voor 8% gewijzigd door bergsmit op 08-01-2026 18:09 ]

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:06

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Kan iemand mij uitleggen welke "andere markten" er nog meer zijn die Frank Energie kan gebruiken? En hoe je kan weten of je op die markt (en welke) zit?

• Coffeeroam

[Afbeelding]
Inderdaad. Ik zit niet op "andere markten" en mijn grafiek ziet er anders uit. Die tweede cyclus had ik niet. Het resultaat €2,26 is met een 10 kWh batterij dus met beduidend minder kWh dan bij jou dit resultaat.
Merk op dat mijn EPEX grafiek op kwartierbasis is.
Kan dat het verschil maken waardoor er niet nog een keer werd geladen/ontladen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EdC4-UkX3sIowTIQvDtL0UEckU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a8MrPXq8LfiSFesL2Cg9Am5z.png?f=fotoalbum_large

• Coffeeroam
Innomine schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:06:
[...]

Volgens mij werkt het zo dat die ingestelde waarde beide kanten opwerk; voor laden en voor ontladen. Dus als je die instelt op 0.30 ct/kWh dan geef je FE de toestemming bij meer dan 0.30 ct onbalans te ontladen en bij minder dan - 0.30 ct onbalans te laden.
Als dat zo is, is het niet zo handig. Dat kan FE ontladen bij 0,31 ct/kWh en laden bij 0,29 ct/kWh, dat is toch niet fijn?
Vergelijk maar weer met de aandelenbeurs. Je gaat toch ook niet een koop- én een verkoopopdracht geven bij €0,30?
Dan betaal je alleen transactiekosten en heb je geen rendement.

• Mr. EJ Bean
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-01 10:12

[Afbeelding]
Is het niet zo dat als je op handel zit je laad en ontlaad obv de onbalans prijs? De EPEX correctie is dan de verrekening tov de epex prijs, omdat je daar via maandelijkse factuur voor betaald.

Dus als je voor 0.10 cent kan laden op de onbalans en de epex is 0,20 en je laad 10 kWh dan kost dat 1,-. Op je maandelijkse factuur wordt echter 2,- in rekening gebracht (in en verkoop voor je maandrekening is altijd obv EPEX), maar je zal die 1,- verschil alsnog krijgen via de EPEX correctie via de kortingsfactuur.

Maar ik ben het wel met je eens dat 3,30 winst voor 70 kWh rondpompen niet een heel hoog rendement is.
Zou zelf willen dat er pas gehandeld wordt als er een minimale winstmarge gehaald wordt. Zou mooi zijn als we dat konden instellen. Bv minimaal 20 cent per kWh. Dus zoiets van laden als EPEX - onbalans < 0,20 en ontladen als onbalans - EPEX > 0,20.

Ik vermoed dat hij is gaan laden mede doordat je handeld met de aggresieve setting van FE.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. EJ Bean op 08-01-2026 20:46 ]

• azutphen

azutphen

bergsmit schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:08:
[...]

Ik heb het hier al eerder geschreven, maar dat werd mij niet in dank afgenomen. Frank gebruikt ons om het eigen hachie te redden en dat betekent op sommige momenten dat er bij de hoogste prijzen wordt opgeladen en bij de laagste prijzen wordt ontladen. Heel vervelend voor de deelnemers, maar kennelijk goed voor het resultaat van Frank zelf!
Andere markten is voor Frank nog beter, dan kunnen we niet zien wat er gebeurt, zoals we dat wel kunnen zien op de onbalansmarkt!
Idd en daarom wil ik ook naar de onbalansmarkt, misschien wel een lagere opbrengst maar wel controleerbaar en je kunt je eigen batterij nog een beetje tweaken zoals je zelf denkt wat goed is.

• osluis
Mr. EJ Bean schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:29:
[...]

Is het niet zo dat als je op handel zit je laad en ontlaad obv de onbalans prijs? De EPEX correctie is dan de verrekening tov de epex prijs, omdat je daar via maandelijkse factuur voor betaald.

Dus als je voor 0.10 cent kan laden op de onbalans en de epex is 0,20 en je laad 10 kWh dan kost dat 1,-. Op je maandelijkse factuur wordt echter 2,- in rekening gebracht (in en verkoop voor je maandrekening is altijd obv EPEX), maar je zal die 1,- verschil alsnog krijgen via de EPEX correctie via de kortingsfactuur.

Maar ik ben het wel met je eens dat 3,30 winst voor 70 kWh rondpompen niet een heel hoog rendement is.
Zou zelf willen dat er pas gehandeld wordt als er een minimale winstmarge gehaald wordt. Zou mooi zijn als we dat konden instellen. Bv minimaal 20 cent per kWh. Dus zoiets van laden als EPEX - onbalans < 0,20 en ontladen als onbalans - EPEX > 0,20.

Ik vermoed dat hij is gaan laden mede doordat je handeld met de aggresieve setting van FE.
Ik zit op "andere markten" bij Frank. Geen idee waar ze op handelen, kan het niet controleren. Ik erger mij groen en geel dat ik vandaag alleen aan epex handel meer winst had kunnen hebben dan wat er nu gepresteerd wordt. 3 uur lang 25c p/kwh, 36kWh capaciteit ter beschikking en wat presteren ze? €2,33 aan epex en €3,86 aan handel op net congestie. Daarvoor hebben ze 103 kWh rondgepompt, ben er echt klaar met dat ze zo schandig slecht met m'n accu omspringen. Hoe kunnen ze 3,8c per kWh verkopen als een fatsoenlijke beloning? Heb ik ook nog eens 14kWh verlies in de omvormer. Wie lacht er weer? Frank en de belastingdienst.

Toedeloe Frank ;w

• Mr. EJ Bean
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-01 10:12
@osluis "andere markten" is dat iets wat je zelf kan instellen via de app?

Ik kan alleen kiezen uit: Handel (standaard of agressief) of Zelfconsumptie Plus (+ instelbaar handel vanaf x op de onbalansmarkt).

• osluis
Mr. EJ Bean schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:12:
@osluis "andere markten" is dat iets wat je zelf kan instellen via de app?

Ik kan alleen kiezen uit: Handel (standaard of agressief) of Zelfconsumptie Plus (+ instelbaar handel vanaf x op de onbalansmarkt).
Nee, dat doet Frank of uit eigen afweging of je moet ze er gericht naar vragen. Als ik mij niet vergis is het wel afhankelijk van het type batterij of ze het wel of niet kunnen toepassen.

• bergsmit
ik sta vandaag voor de laatste keer op onbalansmarkt.com.
Ik heb besloten van de onbalansmarkt af te gaan en gewoon met Dynamic ESS te gaan werken.
Dan hoef ik mij niet langer te ergeren aan het gedrag van Frank Energie om in eigen voordeel soms tegen te hoge prijzen te moeten laden en tegen te lage prijzen te moeten ontladen omdat dat Frank beter uitkomt voor hun positie in de markt.

• stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-01 19:43
bergsmit schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:48:
Ik heb besloten van de onbalansmarkt af te gaan en gewoon met Dynamic ESS te gaan werken.
Dan hoef ik mij niet langer te ergeren aan het gedrag van Frank Energie om in eigen voordeel soms tegen te hoge prijzen te moeten laden en tegen te lage prijzen te moeten ontladen omdat dat Frank beter uitkomt voor hun positie in de markt.
Denk dat dat voor alle partijen inderdaad de beste keus is :)

• Coffeeroam
bergsmit schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:48:
We zullen je missen hier.
Vandaag weer laden voor €0,108 en ontladen voor €0,119, de interne verliezen zijn zeker groter dan de "winst".
Ik kijk het nog even aan, maar als het niet verbetert ben ik ook weg.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Op andere markten is ‘t niet veel vandaag. Het mij een raadsel waarom er in de ochtend niet geladen is me EPEX prijzen van 4,6 cent… nu is er niet genoeg lading om er ook maar iets van te maken. Maar er is dus wel een beetje geladen bij 9.4 cent EPEX en ontladen tegen bijna de zelfde prijs. Blijkbaar heeft dat nog wel 60 cent opgebracht….

Leuk dat ze meer inzetten op andere markten, maar ze moeten dan wel de transparantie geven, want nu is die er na maanden nog steeds niet. Het kan toch niet zo lastig zijn om die prijzen aan de app toe te voegen?

• osluis
Ik zal ook maar even een duit in het zakje doen. Heel de dag door lage prijzen, onbalans negatief, wanneer gaan die grapjassen laden? Precies wanneer epex op het hoogste punt van de dag is.

Netcongestie zal er wel niet geweest zijn vandaag. Zelfs niet als het volk thuis komt van het werk. Vraag mij serieus af wanneer ze hun reclames gaan aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tjTFYBfAUX7DfaGWv5WSt9ivoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tp5SmH4KXlEwDHRbPiZKl4nb.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste