• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-06 18:12
bergsmit schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:58:
de storing duurt nu al bijna 6 uur..............

hoe weten wij of wat er allemaal gebeurd wel op de juiste manier verantwoord wordt?

niet dus!
Wat ben ik blij dat ik nog steeds afgekoppeld ben!

  • Oemli
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 21:50
Coffeeroam schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:47:
[...]

Wat ben ik blij dat ik nog steeds afgekoppeld ben!
Me too

  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
Renger-oi schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:17:
[...]

Bij bij is wel alles bijgewerkt.
zo lijkt het inderdaad, maar als je het verschil bekijkt tussen het moment van het begin van de storing en het resultaat op dit moment dan is het nauwelijks te geloven dat er maar zo weinig extra bijgekomen is, tenzij zij nog steeds bezig zijn met de reconstructie

  • voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 19:46

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:14:
[...]

zo lijkt het inderdaad, maar als je het verschil bekijkt tussen het moment van het begin van de storing en het resultaat op dit moment dan is het nauwelijks te geloven dat er maar zo weinig extra bijgekomen is, tenzij zij nog steeds bezig zijn met de reconstructie
Bij mij is dat niet het geval. Resultaat van gisteren nu is ruim het dubbele van voor de storing, en het was een goede dag met ruim 5 Euro resultaat.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?


  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
voodooless schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:22:
Bij mij is dat niet het geval. Resultaat van gisteren nu is ruim het dubbele van voor de storing, en het was een goede dag met ruim 5 Euro resultaat.
voor mij was het wel een goede dag, zelfs de beste van deze maand, met een winst op de EPEX markt van € 5,78 en op andere markten van € 3,62, dus totaal € 9,40

  • Renger-oi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 24-06 18:56
bergsmit schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:14:
[...]

zo lijkt het inderdaad, maar als je het verschil bekijkt tussen het moment van het begin van de storing en het resultaat op dit moment dan is het nauwelijks te geloven dat er maar zo weinig extra bijgekomen is, tenzij zij nog steeds bezig zijn met de reconstructie
Bij mij ook het dubbele van voor de storing, totaal €7,23

  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
Renger-oi schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:28:
[...]

Bij mij ook het dubbele van voor de storing, totaal €7,23
bij mij was het 2,53 incl btw voor de storing en nu uiteindelijk 6,36 er na excl btw, dan bedoel ik dus handelsresultaat, nog niet gecorrigeerd voor EPEX en Bonus Frank

[ Voor 13% gewijzigd door bergsmit op 21-06-2026 11:29 ]


  • remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-06 15:31
bergsmit schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:27:
[...]

bij mij was het 2,53 incl btw voor de storing en nu uiteindelijk 6,36 er na excl btw, dan bedoel ik dus handelsresultaat, nog niet gecorrigeerd voor EPEX en Bonus Frank
Waar zien jullie dit allemaal. Ik ben sinds kort overgestapt naar Frank Energie, daarnaast heb ik sinds 2 weken een accu in huis. Ik ben nog aan het stoeien hoe ik alles goed kan uitlezen/monitoren.

  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
remc1979 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:50:
Waar zien jullie dit allemaal. Ik ben sinds kort overgestapt naar Frank Energie, daarnaast heb ik sinds 2 weken een accu in huis. Ik ben nog aan het stoeien hoe ik alles goed kan uitlezen/monitoren.
dat is te zien in de Frank Energie App

  • annoniem83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:37
@Coffeeroam ik krijg morgen m’n enphase batterijen en begreep dat jij nu via Enphase AI optimalisatie draait met dynamische tarieven en wel alsnog bij provider Frank energie zit (maar daar nu geen slimme diensten afneemt maar enphase de boel laat doen). Daar zit ik zelf ook aan te denken. Maar nu zit ik beetje met instellen.

ik zat in de Enphase app te kijken en kan de dynamische prijzen instellen (epex) maar deze wijken wel wat af (zijn hoger) van de Frank energie prijzen. Heb jij die prijzen daar handmatig ingesteld zodat je (zo ja wat zijn jouw instellingen?) Of werk je met die standaard epex prijzen?

Alvast bedankt

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-06 18:12
annoniem83 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:51:
@Coffeeroam ik krijg morgen m’n enphase batterijen en begreep dat jij nu via Enphase AI optimalisatie draait met dynamische tarieven en wel alsnog bij provider Frank energie zit (maar daar nu geen slimme diensten afneemt maar enphase de boel laat doen). Daar zit ik zelf ook aan te denken. Maar nu zit ik beetje met instellen.

ik zat in de Enphase app te kijken en kan de dynamische prijzen instellen (epex) maar deze wijken wel wat af (zijn hoger) van de Frank energie prijzen. Heb jij die prijzen daar handmatig ingesteld zodat je (zo ja wat zijn jouw instellingen?) Of werk je met die standaard epex prijzen?

Alvast bedankt
Hallo @annoniem83, als ik bij Enphase kijk naar de Spot price (dus zonder BTW en energiebelasting en zonder opslag) en ik vergelijk die met Frank kale marktprijs zonder BTW (die waarden zijn ook zonder inkoop-/verkoopvergoeding), dan kloppen de prijzen precies. Beiden heb ik op kwartierprijzen staan (als ze verschillend staan zie je uiteraard enige verschillen).

Overigens ben ik op het moment wel weer afgestapt van de AI van Enphase omdat ik soms de beslissingen niet helemaal begreep, of ze kwamen mij gewoon niet goed uit. Bovendien kan ik in de zomer heel prima aan zelfconsumptie doen en het surplus - dankzij de batterijen - nog verkopen in de dure uurtjes. Zoals ook vanavond weer trouwens, voor € 0,657 kale marktprijs om 20.45 uur! Dus zit ik nu in het profiel Self-Consumption.

In de winter ga ik wel weer op de AI van Enphase, dat heeft dan volgens mij meer zin want dan lukt het toch niet om geheel zelfverbruikend te zijn. Of ik probeer Frank aansturing nog eens - ben benieuwd hoe ze het gaan doen vanaf 1-1-2027.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Vanaf 1-1-2027 zal handelen slechts mondjesmaat zinvol zijn, dus gaat het grootste deel toch over op zelfsturing/zelf consumptie. Tot die tijd mag men lekker er mee handelen.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-06 18:12
-PeeWee- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:26:
Vanaf 1-1-2027 zal handelen slechts mondjesmaat zinvol zijn, dus gaat het grootste deel toch over op zelfsturing/zelf consumptie. Tot die tijd mag men lekker er mee handelen.
Toch denk ik dat leveranciers als Frank Energie ook dan nog wel wat willen na 1/1/2027 willen verdienen. Dus ben ik benieuwd waar ze dan mee gaan komen. Het verschil tussen afname en teruglevering zal in ieder geval meer dan zo'n ~15 cent/kWh moeten zijn.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Coffeeroam schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:05:
[...]

Toch denk ik dat leveranciers als Frank Energie ook dan nog wel wat willen na 1/1/2027 willen verdienen. Dus ben ik benieuwd waar ze dan mee gaan komen. Het verschil tussen afname en teruglevering zal in ieder geval meer dan zo'n ~15 cent/kWh moeten zijn.
Precies, de spread moet dan dusdanig groot zijn dat het zinvol is. We zullen het zien.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:09

azutphen

Energie blijft altijd behouden

-PeeWee- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:13:
[...]


Precies, de spread moet dan dusdanig groot zijn dat het zinvol is. We zullen het zien.
De spread is vandaag en morgen zeker groot genoeg.

Nu 17 cent en vanavond op de piek 92 cent.

Morgen middag rond de 19 cent en morgen avond een piek van € 1,22

Ben een dikke maand geleden met slim handelen gestopt en naar AI aansturing door Sigenstor gegaan en bevalt me helemaal prima.
Als na het salderen er in de zomer zo'n pieken blijven dan hoor je mij niet klagen.

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)


  • osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:50
azutphen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:13:
[...]

De spread is vandaag en morgen zeker groot genoeg.

Nu 17 cent en vanavond op de piek 92 cent.

Morgen middag rond de 19 cent en morgen avond een piek van € 1,22

Ben een dikke maand geleden met slim handelen gestopt en naar AI aansturing door Sigenstor gegaan en bevalt me helemaal prima.
Als na het salderen er in de zomer zo'n pieken blijven dan hoor je mij niet klagen.
Let wel dat dit de spread op epex is en niet zo zeer de spread op onbalans. Goede kans dat het op onbalans geen droog brood oplevert vanavond omdat het gros van de de batterijen dat gaan ontladen weer geheid voor een RT2 toestand gaat zorgen.

  • annoniem83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:37
Coffeeroam schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:53:
[...]

Hallo @annoniem83, als ik bij Enphase kijk naar de Spot price (dus zonder BTW en energiebelasting en zonder opslag) en ik vergelijk die met Frank kale marktprijs zonder BTW (die waarden zijn ook zonder inkoop-/verkoopvergoeding), dan kloppen de prijzen precies. Beiden heb ik op kwartierprijzen staan (als ze verschillend staan zie je uiteraard enige verschillen).

Overigens ben ik op het moment wel weer afgestapt van de AI van Enphase omdat ik soms de beslissingen niet helemaal begreep, of ze kwamen mij gewoon niet goed uit. Bovendien kan ik in de zomer heel prima aan zelfconsumptie doen en het surplus - dankzij de batterijen - nog verkopen in de dure uurtjes. Zoals ook vanavond weer trouwens, voor € 0,657 kale marktprijs om 20.45 uur! Dus zit ik nu in het profiel Self-Consumption.

In de winter ga ik wel weer op de AI van Enphase, dat heeft dan volgens mij meer zin want dan lukt het toch niet om geheel zelfverbruikend te zijn. Of ik probeer Frank aansturing nog eens - ben benieuwd hoe ze het gaan doen vanaf 1-1-2027.
Thanks @Coffeeroam! Ik zie dat de een op uurprijzen staan en de ander op kwartier. Nu Frank ook naar kwartier gezet maar dat duurt tot 1 juli om aan te passen zie ik. Waarschijnlijk zijn ze dan wel gelijk.

Je geeft aan dat je nu even terug bent naar zelfconsumptie. Maar dan zou de batterij vanavond (en morgen) tijdens die pieken niet gaan ontladen naar het net toch? Voor nu een bewuste keuze begrijp ik?

Installateurs zijn hard aan het werk dus als het goed is heb ik straks weer een nieuw speeltje :)

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
annoniem83 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:37:
[...]

Thanks @Coffeeroam! Ik zie dat de een op uurprijzen staan en de ander op kwartier. Nu Frank ook naar kwartier gezet maar dat duurt tot 1 juli om aan te passen zie ik. Waarschijnlijk zijn ze dan wel gelijk.

Je geeft aan dat je nu even terug bent naar zelfconsumptie. Maar dan zou de batterij vanavond (en morgen) tijdens die pieken niet gaan ontladen naar het net toch? Voor nu een bewuste keuze begrijp ik?

Installateurs zijn hard aan het werk dus als het goed is heb ik straks weer een nieuw speeltje :)
Verkopen levert nu meer op dan zelf verbruiken. Je kan daar een drempel voor instellen (vanaf welk verschil het mag verhandelen).

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:09

azutphen

Energie blijft altijd behouden

osluis schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:56:
[...]

Let wel dat dit de spread op epex is en niet zo zeer de spread op onbalans. Goede kans dat het op onbalans geen droog brood oplevert vanavond omdat het gros van de de batterijen dat gaan ontladen weer geheid voor een RT2 toestand gaat zorgen.
Daarom ben ik ook blij dat ik niet meer door Frank laat sturen, ik ziet dus niet meer op onbalans of ontransparante andere markten en handel nu puur op epex spot prijzen, althans dat doet sigen ai voor me en met een prima resultaat. Ik blijf dit gedurende de zomer zeker doen want op de epex is er nu dagelijks een mooie spread. Ik zal einde maand mijn resultaten wel eens delen.

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-06 18:12
annoniem83 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:37:
[...]

Thanks @Coffeeroam! Ik zie dat de een op uurprijzen staan en de ander op kwartier. Nu Frank ook naar kwartier gezet maar dat duurt tot 1 juli om aan te passen zie ik. Waarschijnlijk zijn ze dan wel gelijk.

Je geeft aan dat je nu even terug bent naar zelfconsumptie. Maar dan zou de batterij vanavond (en morgen) tijdens die pieken niet gaan ontladen naar het net toch? Voor nu een bewuste keuze begrijp ik?
Ja, inderdaad, ontladen gaat niet automatisch in zelfconsumptie, maar je kunt in het Enphase profiel zelfconsumptie zelf handmatig bepalen op welke tijden je gaat laden/ontladen.

Veeel plezier met je nieuwe speeltje.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
osluis schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:56:
[...]

Let wel dat dit de spread op epex is en niet zo zeer de spread op onbalans. Goede kans dat het op onbalans geen droog brood oplevert vanavond omdat het gros van de de batterijen dat gaan ontladen weer geheid voor een RT2 toestand gaat zorgen.
Meesten zitten niet meer op de onbalans, dus dat zou in dit geval niet uit moeten maken. Ik zie in ieder geval mijn batterij gewoon dagelijks op de piek ontladen (en laden op de low), ookal zit ik op handel.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
Hoe moet ik dit nu lezen dan? Ik krijg dit maar niet helder.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfoXs2PYiw4qIE8CY8sH7rIM7mM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWJLa40qEJtNRzhC69yvgTwx.jpg?f=fotoalbum_large

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
lonehitman schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:15:
Hoe moet ik dit nu lezen dan? Ik krijg dit maar niet helder.[Afbeelding]
Dat er veel geld is verdiend op de EPEX markt en dat je dat ook morgen terug zal zien in je kosten per dag. En een deel ervan ging ten koste van je handel op andere markten.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Wut? Wordt je wakker, heeft hij al ruim 7 euro bij elkaar geharkt in de nacht...wat is dat dan....

Niet dat ik klaag hoor, maar dan waren er wel grote onbalanspieken vannacht.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:11:
Wut? Wordt je wakker, heeft hij al ruim 7 euro bij elkaar geharkt in de nacht...wat is dat dan....

Niet dat ik klaag hoor, maar dan waren er wel grote onbalanspieken vannacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIXUrZxbWbrEayh1vTAAWKQW94M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCpuwry7Sk3Tsq7kdOCSxyPL.jpg?f=fotoalbum_large Nu dagelijks zo beginnen ;)

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Kan rotter :-)

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUl18Xm7faUJteGN6iPjmnPGYIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjN9UIMYNFIIxaVRoicRHFBG.jpg?f=fotoalbum_large

Zal wel niet kloppen toch.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Waarom niet?

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:15
Ben heel benieuwd naar jullie score eind van de avond. Heb vanwege deze prijzen de ZC+ aangezet en dat was gisteren aardig prijs (net als ergens vorige week). Gisteren €41,41 (24 kWh/12 kW) excl btw. Hopelijk vanavond weer. Handel kan gewoon niet op tegen deze extreme is mijn beredenering. Denk dat jullie daarom al flink wat in de pocket hebben maar dat dat snel verdampt in de avond en wellicht in de min eindigen. Zal duimen voor jullie!

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:46:
Ben heel benieuwd naar jullie score eind van de avond. Heb vanwege deze prijzen de ZC+ aangezet en dat was gisteren aardig prijs (net als ergens vorige week). Gisteren €41,41 (24 kWh/12 kW) excl btw. Hopelijk vanavond weer. Handel kan gewoon niet op tegen deze extreme is mijn beredenering. Denk dat jullie daarom al flink wat in de pocket hebben maar dat dat snel verdampt in de avond en wellicht in de min eindigen. Zal duimen voor jullie!
Waarom zal dat verdampen? Je bedoelt dat de handelswinst nu voor een deel verschuift naar winst op de EPEX. ;-)

batterij is nu leeg, dus is aan het wachten voor het laden deze middag voor het ontladen vanavond. Dit is dus een vrij aardige tussenstand, i.e. er zit geen waarde in de batterij atm.

[ Voor 12% gewijzigd door -PeeWee- op 24-06-2026 12:54 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:46:
Ben heel benieuwd naar jullie score eind van de avond. Heb vanwege deze prijzen de ZC+ aangezet en dat was gisteren aardig prijs (net als ergens vorige week). Gisteren €41,41 (24 kWh/12 kW) excl btw. Hopelijk vanavond weer. Handel kan gewoon niet op tegen deze extreme is mijn beredenering. Denk dat jullie daarom al flink wat in de pocket hebben maar dat dat snel verdampt in de avond en wellicht in de min eindigen. Zal duimen voor jullie!
Hoe kom je dan aan zulke bedragen? En hoevaak is de batterije dan geladen en ontladen?

  • Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Met die uitschieters in de dynamische prijzen steeds wilde ik eigenlijk de Frank Energie VPP op de thuisbatterij even pauzeren (om zelf voor mijn eigen airconditioning en kookplaat op te laden), maar dat kan niet: Je kan het wel stop zetten en dan wordt de hele koppeling verwijderd, zegt de app. Dit terwijl het vrij lang duurde om die koppeling te laten aanzetten, wel een week of 2.

Wat doen jullie? Gewoon in de batterij-app Frank Energie negeren, en dan later weer VPP kiezen? Of komen daar problemen van?

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 24-06-2026 14:39 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)


  • Baexem1
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 04:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVSUz7eNY2E0e6IXKASpG6EHBEc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VyKnSAI3Q5ZL5y3mrSUZQ2W0.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nu een mooi resultaat! Vnvd zal de batterij gaan ontladen en gaat dit van dit resultaat af. Ik vind dat toch gek! Je zou dat toch ook moeten krijgen dus als je uit gaat van 1.10 per kilowat en je verkoopt 15 kilowat zou dit bedrag toch dubbel zoveel moeten zijn of zit ik fout te denken??

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Baexem1 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:11:
[Afbeelding]

Ik heb nu een mooi resultaat! Vnvd zal de batterij gaan ontladen en gaat dit van dit resultaat af. Ik vind dat toch gek! Je zou dat toch ook moeten krijgen dus als je uit gaat van 1.10 per kilowat en je verkoopt 15 kilowat zou dit bedrag toch dubbel zoveel moeten zijn of zit ik fout te denken??
Zucht, dat krijg je ook, maar dan op je energierekening (wordt verrekend in de maandtermijn). Er is nu 8 kWh in je batterij geladen die vanavond weer op de EPEX wordt ontladen.

[ Voor 5% gewijzigd door -PeeWee- op 24-06-2026 17:30 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • rva
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:14

rva

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hdr47nSekZ9OOR-d-YNQmvE7jnY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/waQQwDe9bRR5SKI77gmWidGS.png?f=fotoalbum_large Ik ben op vakantie en zie dit 😳

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
huh? dat lijkt me dan wel een foutje? bij iedereen is hij dik in de plus

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:29:
[...]


Zucht, dat krijg je ook, maar dan op je energierekening (wordt verrekend in de maandtermijn). Er is nu 8 kWh in je batterij geladen die vanavond weer op de EPEX wordt ontladen.
Nu is het resultaat netto die 14 euro. (Krijg je uitbetaald via de creditfactuur) Straks door epex handel gaat het te betalen bedrag omlaag maar toch ook het uit te keren bedrag. Nu de stekker eruit zou dan beter zijn?

  • Baexem1
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 04:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEP5ljqjyiMuIOmvT5TXyqT4tNY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EO8UDAq69LMm3zJ3Hcn7F2rL.png?f=fotoalbum_large

Lijkt me raar dan dat die nu gaat opladen toch?

  • rva
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:14

rva

-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:21:
[...]


huh? dat lijkt me dan wel een foutje? bij iedereen is hij dik in de plus
Ja dat hoop ik ook, snap er niks van. Alle energie van de zonnepanelen gebruikt om op te laden en dan negatief… heel vreemd.

Stand handel agressief.
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:21:
[...]


huh? dat lijkt me dan wel een foutje? bij iedereen is hij dik in de plus

  • stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:15
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:51:
[...]


Waarom zal dat verdampen? Je bedoelt dat de handelswinst nu voor een deel verschuift naar winst op de EPEX. ;-)

batterij is nu leeg, dus is aan het wachten voor het laden deze middag voor het ontladen vanavond. Dit is dus een vrij aardige tussenstand, i.e. er zit geen waarde in de batterij atm.
Even geleden was je met me eens dat als je onderaan de streep een -€ ziet dat je dan verlies leed toch? Nu hoor ik je weer over verschuiving maar dat is alleen zolang het bedrag positief is. Mijn inschatting was dat de EPEX correctie het handelsresultaat teniet zou gaan doen en je onderaan de streep een min bedrag zou zien wat dus verlies geeft.

  • stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:15
lonehitman schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:51:
[...]

Hoe kom je dan aan zulke bedragen? En hoevaak is de batterije dan geladen en ontladen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0DDN7NaX1OZyFEtpoisPCOTGkk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vGpC52LElMAPCwWWiKTyDdul.png?f=fotoalbum_large

Ik heb uiteraard even moeten opladen maar ivm een hogere onbalans dan EPEX prijs heb ik het internet eruit gehaald tijdens laden.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:42:
[...]

Even geleden was je met me eens dat als je onderaan de streep een -€ ziet dat je dan verlies leed toch? Nu hoor ik je weer over verschuiving maar dat is alleen zolang het bedrag positief is. Mijn inschatting was dat de EPEX correctie het handelsresultaat teniet zou gaan doen en je onderaan de streep een min bedrag zou zien wat dus verlies geeft.
Alleen als er onder aan de streep negatief is ja. Dat gaat vandaag niet gebeuren hoor. Batterij voor de helft leeg, 14 euro bij op handelsresultaat, 3 euro op de EPEX, nu totaal 17,50. Gaat nog wel een paar euro bij komen.

[ Voor 10% gewijzigd door -PeeWee- op 24-06-2026 21:57 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:15
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:51:
[...]


Alleen als er onder aan de streep negatief is ja. Dat gaat vandaag niet gebeuren hoor. Batterij voor de helft leeg, 14 euro bij op handelsresultaat, 3 euro op de EPEX, nu totaal 17,50. Gaat nog wel een paar euro bij komen.
Oh dat is dan positief inderdaad van FE. Laatste weken waren er vaak onderaan de streep negatieve resultaten bij die grote spread op een dag waardoor ik besloten heb op ZC+/onbalans te gaan. Vandaag had ik niet zien aankomen maar wellicht dat ik de volgende keer op handel blijf.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:15:
[...]

Oh dat is dan positief inderdaad van FE. Laatste weken waren er vaak onderaan de streep negatieve resultaten bij die grote spread op een dag waardoor ik besloten heb op ZC+/onbalans te gaan. Vandaag had ik niet zien aankomen maar wellicht dat ik de volgende keer op handel blijf.
Nu handelsresultaat iets minder op 12 euro, EPEX op 9, nog 10% ontladen of zo. best lekker.

Update: Eindigen de dag op een totaal handelsresultaat van 22,83, waarvan 13,44 op de andere markten en 9,39 op de EPEX.
Kan ik prima mee leven :-)

[ Voor 13% gewijzigd door -PeeWee- op 25-06-2026 00:00 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:50
Vandaag met alleen epex handel €41,72 gedraaid. De teller staat voor deze maand tot nu toe op €354

Zo te zien is Frank beter bezeg dan toen ik ermee stopte, maar heb er nog geen spijt van dat ik niet mee doe.
Pagina: 1 ... 61 62 Laatste