fun schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:14:
Zelfde onderwerp hier.
Mijn TWO is overleden (geen probleem na 4 jaar) en ben nu op zoek naar een alternatief.
Hierboven wordt TomTom Go aangeraden, ik ben al jaren TomTom (Go) gebruiker en mijn ideale combinatie was TomTom GO icm de FM Two. Het klopt namelijk dat de TomTom nogal eens een flitser mist dus de combi was mijn ideale setup. Ben nu wat aan het experimenteren met Waze maar dat is het ook niet voor mij.
Kortom, tijd voor wat nieuws. De TWO wordt niet meer verkocht, ik lees hier veel ellende over de Dash en €9,99 per maand terwijl het me alleen om de flitsers gaat vind ik toch wat zout. Ik wil graag verder met de TomTom Go en daar een (hardware) oplossing naast.
Ik weet natuurlijk dat dit het Dash topic is maar er staat zoveel negatiefs in dit topic dat ik deze vraag hier wel durf te stellen :-)
Ik heb tomtom go die ik in Belgie gebruik; ik vind tomtom de beste gps die er is, ik zeg niet dat het perfect is maar tomtom is de beste wat mij betreft in gps zijnde. Maar flitsers en trajectcontroles staan er regelmatig niet in, bijvoorbeeld na 8 maanden staan er 2 nieuwe flitspalen nog steeds niet in.
Waze gebruik ik op de smartphone; waze is niet slecht maar ondanks dat alles aanstaat; ik krijg wel geluid van trajectcontroles, maar niet van de flitspalen en ik krijg het niet opgelost, dat is een probleem.
Ik heb de fm dash, zit je 100% safe? Neen, je moet nog altijd opletten, vooral op plaatsen waar je nog nooit hebt gereden en je moet er vanuit gaan; het is een hulpmiddel. Wat bedoel ik ermee; in een boerenhol waar ik woon, een klein eind verder is er een trajectcontrole, maar de dash zei nikske, ik heb die trajectcontrole zelf doorgestuurd naar FM en nu staat die er wel in.
Stel dat ik daar had gereden en ik wist het niet, dan had ik waarschijnlijk een boete. Nu is het wel zo dat ik toen op vele plaatsen ben geweest, dat was de enige plaats waar de trajectcontrole er nog niet in stond. De andere flitspalen en trajectcontroles zaten er wel in.
10 euro per maand is wel niet goedkoop, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Wat ik doe in mijn wagen is simpel; ik gebruik de FM dash bakje en heb ik de gps nodig dan zet ik die in de houder met tomtomgo app op. En dat is het zo'n beetje. Als ik de gps niet moet opzetten zet ik soms de waze ook op samen met de FM dash, een extraatje erbij kan nooit kwaad.
Voor mij is dus een goede combo de tomtom go app samen met de fm dash.
De fm dash is een goed toestelletje hoor, je moet alleen voor jezelf uitmaken of je die 10 euro er aan wil geven of niet. Ik weet niet hoe fm werkt via de smartphone die ook betalend is maar wat goedkoper is, zou dat evengoed en hetzelfde werken, iemand die dit weet?