Zo. Dat ding is inderdaad groot. Heel wat groter dan ik had verwacht. Ik moet even zoeken waar ik het relaxed vind in de auto. Enorm nette verpakking en materiaal. Nice!
Hoe groot is "groter"?mistermol schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:35:
Zo. Dat ding is inderdaad groot. Heel wat groter dan ik had verwacht. Ik moet even zoeken waar ik het relaxed vind in de auto. Enorm nette verpakking en materiaal. Nice!
Ben zelf benieuwd of er een leuk plekje voor is in mijn V60, heb persoonlijk een hekel eraan om alles aan de ventilator uitgangen te knopen of allemaal plakplaatjes op het dashboard te doen.
9,3 x 9,6 cm zo ongeveer zie ik bij de specs, dat valt toch wel mee?
9 cm diameter. Ik was zelf van kleiner uit gegaan na het formaat van de FM One en Two. Waarschijnlijk valt het in de auto wel weg, maar ik kan me ook voorstellen dat het aan ventilatieroosters bij sommige auto’s in de weg kan zitten.HerZon schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:40:
[...]
Hoe groot is "groter"?
Ben zelf benieuwd of er een leuk plekje voor is in mijn V60, heb persoonlijk een hekel eraan om alles aan de ventilator uitgangen te knopen of allemaal plakplaatjes op het dashboard te doen.
Zijn er al reviews online waar we dit soort antwoorden kunnen vinden??Yvarladze schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:33:
Laat de dash ook zien of de slimme stoplichten op groen of rood staan? Net zoals in de app op je telefoon.
23-04 10:43 besteld. Sinds afgelopen dinsdag gebruiker. In mijn ex30 geen betere plek door ontbreken traditioneel cluster/hud. Blij mee👍
Ziet er netjes uit! Had dit filmpje idd ook op YouTube gezien. Verder nog nergens reviews gevonden met foto's etc.acbs2 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:08:
23-04 10:43 besteld. Sinds afgelopen dinsdag gebruiker. In mijn ex30 geen betere plek door ontbreken traditioneel cluster/hud. Blij mee👍
[Video: title]
Jij hebt hem altijd aan het stroom zeker? Rij zelf een tesla en zit een beetje met het wegwerken van de kabel. Het liefst laad ik hem op en gebruik ik hem "draadloos".
Thanks!Remco_1988 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:12:
[...]
Ziet er netjes uit! Had dit filmpje idd ook op YouTube gezien. Verder nog nergens reviews gevonden met foto's etc.
Jij hebt hem altijd aan het stroom zeker? Rij zelf een tesla en zit een beetje met het wegwerken van de kabel. Het liefst laad ik hem op en gebruik ik hem "draadloos".
Yup heb ‘m altijd aan de stroom.
[ Voor 10% gewijzigd door acbs2 op 02-08-2024 11:21 ]
Voor de mensen die aan het wachten zijn. Zie hier een reactie van flitsmeister.....
We zijn maandag begonnen met het versturen van de eerste pre-orders op volgorde van bestellen, en zijn nog steeds bezig de pre-orders van de eerste dag te versturen. Zodra we meer voorraad ontvangen in ons magazijn gaan we het tempo van het versturen ook opschroeven. Dit kan nog wel even duren, maar we doen absoluut ons best hiervoor. Een garantie kan ik niet bieden maar hou rekening met in ieder geval 2 á 3 weken
We zijn maandag begonnen met het versturen van de eerste pre-orders op volgorde van bestellen, en zijn nog steeds bezig de pre-orders van de eerste dag te versturen. Zodra we meer voorraad ontvangen in ons magazijn gaan we het tempo van het versturen ook opschroeven. Dit kan nog wel even duren, maar we doen absoluut ons best hiervoor. Een garantie kan ik niet bieden maar hou rekening met in ieder geval 2 á 3 weken
Gebruik je hem zonder continu aan het stroom? Kun je er lang mee doen voordat de batterij leeg is?GijsHk schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:19:
Voor de liefhebber: in een Cupra Born.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb vandaag een rit gehad van 1:30. Batterij ging van 100% naar 77%. Dan gok ik rond een uur of 6. In mijn ogen magertjes, maar de tijd zal het leren hoe vaak ik hem daadwerkelijk ga opladen. Misschien valt het wel mee.Remco_1988 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:53:
[...]
Gebruik je hem zonder continu aan het stroom? Kun je er lang mee doen voordat de batterij leeg is?
Dank voor je reactie! blij meemistermol schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:56:
[...]
Ik heb vandaag een rit gehad van 1:30. Batterij ging van 100% naar 77%. Dan gok ik rond een uur of 6. In mijn ogen magertjes, maar de tijd zal het leren hoe vaak ik hem daadwerkelijk ga opladen. Misschien valt het wel mee.
Ik zou dit perfect vinden als Snelheidsweergave in mijn komende Ex30, jammer van het dure abbo. Zijn er alternatieven? Vind deze optisch wel erg mooi.acbs2 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:08:
Hoe bevalt hij in de praktijk? Leesbaarheid, geluid, welke schermopties, etc.GijsHk schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:19:
Voor de liefhebber: in een Cupra Born.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Heb hem aan de voeding! Als je goed kijkt loopt er links een usb-kabel, die al snel echter het dashboard verdwijnt. Apparaat start op als er stroom op komt, en gaat circa 20 seconden nadat de stroom uit gaat in slaapstand.Remco_1988 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:53:
[...]
Gebruik je hem zonder continu aan het stroom? Kun je er lang mee doen voordat de batterij leeg is?
Apparaat werkt makkelijk - en fijn. Erg hard geluid. Ik vind ‘m merkwaardig groot, maar wel een chique ding. Wel erg gevoelig voor ‘vieze vingers’ op het scherm.
Hier in m'n Model Y, past goed in het hoekje.
Met mijn eerste rit van 140km vandaag werkte de rit-registratie nog niet via de dash. Geluid was voor mij even tweaken zodat hij boven muziek uit zou komen, maar niet te hard zou zijn als de muziek zachter zou staan. Meldingen zijn duidelijk, je ziet allemaal icoontjes achter elkaar staan in de verte, zodat je ziet wat er nog gaat komen. Erg cool gedaan.
Vanmiddag leek het wel alsof hij te warm was, om op te starten. M'n auto stond een paar uur geparkeerd in de zon, maar toen ik hem aan wilde zetten viel hij steeds uit voordat hij echt was opgestart. Toen even in de schaduw gelegd en later deed hij het weer. Als het door de hitte komt moet ik hem wel iedere keer opbergen als ik parkeer, en terugplaatsen als ik weer ga rijden. Geen ramp, maar dat viel mij op.
Met mijn eerste rit van 140km vandaag werkte de rit-registratie nog niet via de dash. Geluid was voor mij even tweaken zodat hij boven muziek uit zou komen, maar niet te hard zou zijn als de muziek zachter zou staan. Meldingen zijn duidelijk, je ziet allemaal icoontjes achter elkaar staan in de verte, zodat je ziet wat er nog gaat komen. Erg cool gedaan.
Vanmiddag leek het wel alsof hij te warm was, om op te starten. M'n auto stond een paar uur geparkeerd in de zon, maar toen ik hem aan wilde zetten viel hij steeds uit voordat hij echt was opgestart. Toen even in de schaduw gelegd en later deed hij het weer. Als het door de hitte komt moet ik hem wel iedere keer opbergen als ik parkeer, en terugplaatsen als ik weer ga rijden. Geen ramp, maar dat viel mij op.
:strip_exif()/f/image/AXo5pKeAep5PYaGQDA6DFPo8.jpg?f=fotoalbum_large)
Netjes hoor!! Daar wil ik hem ook gaan plaatsen. Hoe doe jij het met de voeding?mistermol schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:30:
Hier in m'n Model Y, past goed in het hoekje.
[Afbeelding]
Eigenlijk ga ik zo lang mogelijk proberen rond te rijden op de accu. Af en toe even mee naar binnen nemen om op te laden. Ik irriteer me altijd aan kabeltjes, zeker nu in zo’n clean interieur. Dus zo doe ik het, voor nu!Remco_1988 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:10:
[...]
Netjes hoor!! Daar wil ik hem ook gaan plaatsen. Hoe doe jij het met de voeding?
Ga hetzelfde doen! En mooi plekje ookmistermol schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:27:
[...]
Eigenlijk ga ik zo lang mogelijk proberen rond te rijden op de accu. Af en toe even mee naar binnen nemen om op te laden. Ik irriteer me altijd aan kabeltjes, zeker nu in zo’n clean interieur. Dus zo doe ik het, voor nu!
Let wel op dat als je de DASH zo zichtbaar op het dashboard hebt staan dat je er in Duitsland een boete voor gaat krijgen. Dat is ook zeker zichtbaar op een (snelweg) camera.
Waarom? Je mag Flitsmeister draaien in Duitsland, alleen moet je de meldingen van flitsers uitzetten. Of zijn die regels veranderd?hrigteri schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:28:
Let wel op dat als je de DASH zo zichtbaar op het dashboard hebt staan dat je er in Duitsland een boete voor gaat krijgen. Dat is ook zeker zichtbaar op een (snelweg) camera.
Goede vraag. Autoweek was er wat vaag over en ik snap je opmerking. Ik zal het nog eens proberen op te zoeken, maar omdat de TWO en DASH specifieke hulpmiddelen zijn die expliciet tot doel hebben om dit soort meldingen te doen zijn ze naar ik begrijp illegaal. Ik heb de DASH inmiddels liggen, maar nog geen tijd gehad om te activeren. Dus - wie de DASH al heeft, kun je de flitsmeldingen uberhaupt (pun intended) wel uitzetten op de DASH ?mistermol schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:24:
[...]
Waarom? Je mag Flitsmeister draaien in Duitsland, alleen moet je de meldingen van flitsers uitzetten. Of zijn die regels veranderd?
Ik ben bezig voor een review van de DASH info te verzamelen en mijn draft tekst tot nu toe is:
Gebruik in het buitenland: niet altijd legaal
Wie oud genoeg is om de discussies over de fameuze radardetector (de 'stinger') nog te herinneren zal hier misschien niet van opkijken. Maar het gebruiken van de Flitsmeister DASH is in sommige landen illegaal. Sterker nog, in sommige landen is zelfs het hebben van de app op je telefoon al verboden. In Nederland zijn gelukkig de flitsmelder apps wel toegestaan.
Duitsland: verboden. Apps zoals Flitsmeister mag je niet gebruiken in de auto (boete 75 euro, ook als betrapt door een camera)
Frankrijk: geheel verboden. Flitsmeister werkt daarom niet echt in Frankrijk en geeft er alleen ‘gevarenzones’ aan (boete tot 1500 euro)
Italië: gps-apparatuur die gebruikmaakt van een openbare databank is toegestaan
Oostenrijk: gps-apparatuur die gebruikmaakt van een openbare databank is toegestaan
Spanje: toegestaan
Zwitserland, Turkije, Ierland en Slowakije: geheel verboden, je mag een radarmelder zelfs niet in je bezit hebben of vervoeren en de app niet op je telefoon
(bron: Autoweek/DeStentor)
Dank voor het delen! Maar het lijkt me toch sterk dat ze dit met een camera kunnen aanpakken? Ik denk dat ze moeten kunnen bewijzen dat het perse een Dash is. Op de foto zou het van alles kunnen zijn. Het onderscheid tussen een Dash of TomTom lijken ze mij niet aan te kunnen tonen. Ik denk zelf dat dit enorm overdenken is. Bang om Duitsland in te gaan met mijn Dash ben ik in ieder geval niet.hrigteri schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:30:
[...]
Goede vraag. Autoweek was er wat vaag over en ik snap je opmerking. Ik zal het nog eens proberen op te zoeken, maar omdat de TWO en DASH specifieke hulpmiddelen zijn die expliciet tot doel hebben om dit soort meldingen te doen zijn ze naar ik begrijp illegaal. Ik heb de DASH inmiddels liggen, maar nog geen tijd gehad om te activeren. Dus - wie de DASH al heeft, kun je de flitsmeldingen uberhaupt (pun intended) wel uitzetten op de DASH ?
Ik ben bezig voor een review van de DASH info te verzamelen en mijn draft tekst tot nu toe is:
Gebruik in het buitenland: niet altijd legaal
Wie oud genoeg is om de discussies over de fameuze radardetector (de 'stinger') nog te herinneren zal hier misschien niet van opkijken. Maar het gebruiken van de Flitsmeister DASH is in sommige landen illegaal. Sterker nog, in sommige landen is zelfs het hebben van de app op je telefoon al verboden. In Nederland zijn gelukkig de flitsmelder apps wel toegestaan.
Duitsland: verboden. Apps zoals Flitsmeister mag je niet gebruiken in de auto (boete 75 euro, ook als betrapt door een camera)
Frankrijk: geheel verboden. Flitsmeister werkt daarom niet echt in Frankrijk en geeft er alleen ‘gevarenzones’ aan (boete tot 1500 euro)
Italië: gps-apparatuur die gebruikmaakt van een openbare databank is toegestaan
Oostenrijk: gps-apparatuur die gebruikmaakt van een openbare databank is toegestaan
Spanje: toegestaan
Zwitserland, Turkije, Ierland en Slowakije: geheel verboden, je mag een radarmelder zelfs niet in je bezit hebben of vervoeren en de app niet op je telefoon
(bron: Autoweek/DeStentor)
Hierbij een YouTube video over de dash;
YouTube: Flitsmeister Dash Unboxing + 1e indruk: Lijkt afgeraffeld
haha, klagen over hoe flitsmeister niet wil samenwerken, zeggen dat het ding goed aanvoelt en dan tot de conclusie komen dat er nog een papiertje omheen zit en de pakbon met het adres duidelijk in beeld laten liggen terwijl in de intro het adres nog wel blurred werd. niet echt de meest briljante videoRemco_1988 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:33:
Blij dat ik hem niet besteld heb.Remco_1988 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:33:
Grappig dat hij zegt dat als FM samen had willen werken hij het stuk over het vastlopen eruit had geknipt
hahaELTUNO schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:11:
[...]
Blij dat ik hem niet besteld heb.
Grappig dat hij zegt dat als FM samen had willen werken hij het stuk over het vastlopen eruit had geknipt
ik heb t apparaat inmiddels geïnstalleerd en geconfigureerd klaarliggen, maar er nog niet mee gereden.
volgens mij het grootste missende stuk aan functionaliteit is dat je in de app wel navigatie hebt. daar heb je dan ook zo'n balk waar je kan zien hoe ver je bent van een flitser.
wat ik een gemiste kans vind - denk ik, maar zoals ik zei, moet het ding nog echt in real life uitproberen - is dat je eigenlijk iets zou willen zoals bij Google Maps, je zou willen dat je een navigatie in maps op je laptop of zo kan instellen of via je smart speaker en dan naar je telefoon sturen. Dat had FM ook moeten doen, maar dan met navigatie op de telefoon instellen en naar de DASH sturen.
En de mogelijkheid om niet zulke hoge abbo kosten te hebben, maar via bluetooth of wifi de internetconnectie van je telefoon kunnen gebruiken of de access point van je auto, als je zoiets hebt. Zouden zoveel mogelijkheden zijn geweest....
In t filmpje klaagt die gozer overigens ook over de grote knoppen. Die snap ik niet als klacht. Dat is nou net perfect. Ik vond dat waardeloos aan de TWO. Je kon de knoppen moeilijk vinden en ze voelden raar aan.
Heb het filmpje gekeken, volgens mij klaagt hij over de grootte van de knoppen op het scherm, de digitale knoppen. Hij noemde iets in de zin van dat er al zo weinig ruimte is op het scherm.hrigteri schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:20:
[...]
In t filmpje klaagt die gozer overigens ook over de grote knoppen. Die snap ik niet als klacht. Dat is nou net perfect. Ik vond dat waardeloos aan de TWO. Je kon de knoppen moeilijk vinden en ze voelden raar aan.
Ja klopt en daar heeft hij helemaal gelijk in. Hoewel ze niet heel veel kleiner moeten omdat je wel het touch scherm makkelijk wilt kunnen bedienen. Maar bij t eerste unboxen had hij het ook over de grote knoppen aan de zijkant.Recrush schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:36:
[...]
Heb het filmpje gekeken, volgens mij klaagt hij over de grootte van de knoppen op het scherm, de digitale knoppen. Hij noemde iets in de zin van dat er al zo weinig ruimte is op het scherm.
Ik vind het vooral jammer dat er zo'n grote bezel omheen zit. Of ze hadden de bezel kleiner kunnen maken zodat het apparaat als geheel minder lomp was geworden of het scherm erachter groter zodat je meer van de beschikbare ruimte gebruik had kunnen maken.
Hij heeft het trouwens ook over dat abbo gedoe. Als je zelf via de play/ app store een abbo hebt gekocht gaat Flitsmeister dat niet voor je (kunnen) omzetten, dus moet je dat zelf stopzetten anders ga je dubbel betalen. Staat duidelijk in de FAQ en bij t aanschaffen van het abbo. Dus voor iedereen die dat heeft: even goed lezen om te voorkomen dat je dubbel gaat betalen.
Lol wat een clown, hij haalt de reputatie als reviewkanaal nogal onderuit met zo'n opmerking?ELTUNO schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:11:
[...]
Blij dat ik hem niet besteld heb.
Eigenlijk is dit apparaatje precies wat die balk is. Je ziet een soort bolletjes zweven in de verte met over hoeveel km er iets aan de hand is. Als er meerdere dingen zijn, zie je in de verte de flitser al ‘zweven’.hrigteri schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:20:
[...]
hahaecht nog even een schop onder de tafel geven naar je potentiële opdrachtgever, niet echt professioneel
zegt dan ook blijkbaar wel iets over de andere reviews dan die wel gesponsord zijn.
ik heb t apparaat inmiddels geïnstalleerd en geconfigureerd klaarliggen, maar er nog niet mee gereden.
volgens mij het grootste missende stuk aan functionaliteit is dat je in de app wel navigatie hebt. daar heb je dan ook zo'n balk waar je kan zien hoe ver je bent van een flitser.
wat ik een gemiste kans vind - denk ik, maar zoals ik zei, moet het ding nog echt in real life uitproberen - is dat je eigenlijk iets zou willen zoals bij Google Maps, je zou willen dat je een navigatie in maps op je laptop of zo kan instellen of via je smart speaker en dan naar je telefoon sturen. Dat had FM ook moeten doen, maar dan met navigatie op de telefoon instellen en naar de DASH sturen.
En de mogelijkheid om niet zulke hoge abbo kosten te hebben, maar via bluetooth of wifi de internetconnectie van je telefoon kunnen gebruiken of de access point van je auto, als je zoiets hebt. Zouden zoveel mogelijkheden zijn geweest....
Ik ben eigenlijk wel tevreden over het apparaatje. Automatisch een rit stoppen en in slaapstand gaan werkt nog niet, maar dat komt er aan. Navigatie heb ik nooit gebruikt bij Flitsmeister, maar daarvan denk ik wel dat het in de toekomst best toegevoegd zou kunnen worden.
Haha helemaal mee eens. Wel leuk om het apparaat "in werking" te zien, maar verder is het wel een hele slechte..ZXRY schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 01:21:
[...]
Lol wat een clown, hij haalt de reputatie als reviewkanaal nogal onderuit met zo'n opmerking?
Z'n professionaliteit laat zeker te wensen over, komt een beetje gefrustreerd over omdat hij het apparaatje heeft moeten betalen en niet gratis heeft gekregen voor een review zo blijkt het
Bij mij gaat het apparaat automatisch in slaapstand zodra ik de auto parkeer en dus de stroom van de USB-poort gaat. Stroom gaat er automatisch weer op zodra ik de auto op het contact zet, en dan start het apparaat ook meteen weer op.mistermol schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:51:
Ik ben eigenlijk wel tevreden over het apparaatje. Automatisch een rit stoppen en in slaapstand gaan werkt nog niet, maar dat komt er aan. Navigatie heb ik nooit gebruikt bij Flitsmeister, maar daarvan denk ik wel dat het in de toekomst best toegevoegd zou kunnen worden.
Ritregistratie gaat perfect en is te benaderen via de FM app op m'n iPhone. Heb vooralsnog geen 'vastlopers' gehad en ondertussen al wel de eerste firmware update gepusht gekregen.
Vooralsnog heel tevreden met de Dash en doet voor mijn dagelijkse gebruik precies wat hij moet doen: luid en duidelijk waarschuwen voor flitsers, werkzaamheden en andere incidenten op de weg. Heb de navigatie van FM nooit gebruikt - heb altijd Apple Maps of Waze aan via de Carplay.
Ah top! Dan is dat een issue als je op de accu rijdt. Nice dat het zo werkt aan de kabel! Desalniettemin wordt het binnenkort gefixt voor als je op accu rijdt.GijsHk schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:41:
[...]
Bij mij gaat het apparaat automatisch in slaapstand zodra ik de auto parkeer en dus de stroom van de USB-poort gaat. Stroom gaat er automatisch weer op zodra ik de auto op het contact zet, en dan start het apparaat ook meteen weer op.
Ritregistratie gaat perfect en is te benaderen via de FM app op m'n iPhone. Heb vooralsnog geen 'vastlopers' gehad en ondertussen al wel de eerste firmware update gepusht gekregen.
Vooralsnog heel tevreden met de Dash en doet voor mijn dagelijkse gebruik precies wat hij moet doen: luid en duidelijk waarschuwen voor flitsers, werkzaamheden en andere incidenten op de weg. Heb de navigatie van FM nooit gebruikt - heb altijd Apple Maps of Waze aan via de Carplay.
ik kreeg vandaag een update gepushed en volgens mij is dat in deze update opgelost.mistermol schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:51:
Je krijgt nu een pop-up als 'slaapstand activeren' met v en x en die v is de default keuze na 10 seconden of zo
heh? echt? ik heb er vanmiddag mee gereden en het is me niet opgevallen. had ook alleen maar 1 vaste flitspaal op mijn route die ik ken dus er ook niet op gelet.mistermol schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:34:
[...]
Eigenlijk is dit apparaatje precies wat die balk is. Je ziet een soort bolletjes zweven in de verte met over hoeveel km er iets aan de hand is. Als er meerdere dingen zijn, zie je in de verte de flitser al ‘zweven’.
zal het nog een keer bekijken dan en er even speciaal op letten
Ik weet niet of je de verpakking nog hebt, maar daar staat eigenlijk precies op de voorkant hoe dat er uitziet. Bij mij is het ook nog niet heel veel voor gekomen.hrigteri schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:50:
[...]
heh? echt? ik heb er vanmiddag mee gereden en het is me niet opgevallen. had ook alleen maar 1 vaste flitspaal op mijn route die ik ken dus er ook niet op gelet.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Dat heb je netjes weggewerkt! Hoe heb je dat voor mekaar gekregen zo?
Ik heb de ventilator opening mount gepakt, de ring die je kan locken kan je eraf draaien door een pieletje in de spleet tussen de ring en de “main body” van die mount naar beneden te houden terwijl je hem los draait.mistermol schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:59:
[...]
Dat heb je netjes weggewerkt! Hoe heb je dat voor mekaar gekregen zo?
Toen de klem en de rubber vulring eruit gehaald, schroefdraad eraf geknipt en de achterkant glad geschuurd.
Klinkt als veel werk, maar kost 10 minuten ofzo.
Dubbelzijdige tape op m’n oude Aliexpress mount en klaar.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Laatste stukje draad wegwerken moet je je centerconsole open trekken, maar dat is bij Tesla erg makkelijk gelukkig.
:strip_exif()/f/image/vJX8gWOpLCRDKK886Q7LCoVY.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is niet echt een goede andere plek in de Tesla waar je bij kan (melden / beoordelen), je de FM Dash kan zien, en hij niet voor de telefoon charger hangt. Naar mijn mening dan
Misschien nog ff een 90 graden USB-C halen voor de kers op de taart.
Geluid is goed, en in te stellen, helderheid gaat mee in tunnels enzo, je ziet alles mooi aankomen, en parkeren erop.
Top, want als mijn vrouw rijd kan ze dan ook makkelijk parkeren aan zetten.
[ Voor 18% gewijzigd door _eLMo_ op 06-08-2024 20:40 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Haha, heerlijk dit. Beste oplossing man, netjes gedaan! Ik heb hem, voor nu nog, links in de hoek staan op de accu. Mocht ik echt kierewiet worden van het opladen, dan ga ik zeker het een en ander van jou overnemen. Dank!_eLMo_ schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:10:
[...]
Ik heb de ventilator opening mount gepakt, de ring die je kan locken kan je eraf draaien door een pieletje in de spleet tussen de ring en de “main body” van die mount naar beneden te houden terwijl je hem los draait.
Toen de klem en de rubber vulring eruit gehaald, schroefdraad eraf geknipt en de achterkant glad geschuurd.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Laatste stukje draad wegwerken moet je je centerconsole open trekken, maar dat is bij Tesla erg makkelijk gelukkig.
[Afbeelding]
Er is niet echt een goede andere plek in de Tesla waar je bij kan (melden / beoordelen), je de FM Dash kan zien, en hij niet voor de telefoon charger hangt. Naar mijn mening dan
Geluid is goed, en in te stellen, helderheid gaat mee in tunnels enzo, je ziet alles mooi aankomen, en parkeren erop.
Mooi zo!!_eLMo_ schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:10:
[...]
Ik heb de ventilator opening mount gepakt, de ring die je kan locken kan je eraf draaien door een pieletje in de spleet tussen de ring en de “main body” van die mount naar beneden te houden terwijl je hem los draait.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
Brrrrr in mijn ogen is het echt een veel te groot lelijk rond scherm die ik na het zien van jullie foto’s zeker niet ergens in mijn Tesla ga plakken.
Heb nu nog een FM2 die eigenlijk precies doet wat ik wil en ook nog eens lekker uit het zicht ligt. daarnaast heb ik het apparaatje sinds november pas 1x moeten opladen.
Heb nu nog een FM2 die eigenlijk precies doet wat ik wil en ook nog eens lekker uit het zicht ligt. daarnaast heb ik het apparaatje sinds november pas 1x moeten opladen.
Ik heb nog even een foto voor je gemaakt vanochtend. Mag dat, nee. Gedaan, ja.hrigteri schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:50:
[...]
heh? echt? ik heb er vanmiddag mee gereden en het is me niet opgevallen. had ook alleen maar 1 vaste flitspaal op mijn route die ik ken dus er ook niet op gelet.
:strip_exif()/f/image/1db49eF5blAvgxrkrmZnlOZG.jpg?f=fotoalbum_large)
Dankmistermol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:02:
[...]
Ik heb nog even een foto voor je gemaakt vanochtend. Mag dat, nee. Gedaan, ja.
En ik snap inmiddels hoe ik het niet zag. Als je naar links/rechts swiped krijg je een ander scherm. Ik zat op het snelheids-scherm.
#RTFM
Ik heb mijn order geplaatst op launchday, 23 april 2024 om 22:21; weet iemand toevallig waar ze nu ongeveer zitten qua verzenden?
Bizar dat het zo lang moet duren... op de site staat nog steeds pre-order levering juli.brentnl schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:01:
Ik heb mijn order geplaatst op launchday, 23 april 2024 om 22:21; weet iemand toevallig waar ze nu ongeveer zitten qua verzenden?
Nu na een week in bezit: hij moet eigenlijk wel aan de lader hangen, het is niet echt te doen zonder. Ik heb nu regelmatig gehad dat ik in de auto zat zonder accu. Eigenlijk zou ik hem iedere dag mee naar binnen moeten nemen om hem op te laden.
Volgens mij durft ie zijn tweede video niet online te zetten of hij is nog aan het monterenRemco_1988 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:33:
Heb je al wat gehoord? Ik heb mijn bestelling op 2 mei geplaatst - met het huidige tempo komt tie dan ergens 2037.brentnl schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:01:
Ik heb vandaag contact met ze had en die was hun reactie….
We verwachten deze week alle resterende openstaande pre-orders te versturen, en daarna over te kunnen naar direct leveren uit voorraad. Jouw pre-order zal dus ook deze week verstuurd worden. Ondanks dat je er op de tweede dag relatief snel bij was, hebben we simpelweg erg veel pre-orders op de eerste dag ontvangen die we eerst hebben moeten versturen
We verwachten deze week alle resterende openstaande pre-orders te versturen, en daarna over te kunnen naar direct leveren uit voorraad. Jouw pre-order zal dus ook deze week verstuurd worden. Ondanks dat je er op de tweede dag relatief snel bij was, hebben we simpelweg erg veel pre-orders op de eerste dag ontvangen die we eerst hebben moeten versturen
Ik ben benieuwd...Yvarladze schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:45:
Hebben meer mensen dat hun FM2 recent de geest heeft gegeven? Zowel die van mij als die van m'n vriendin zijn er de afgelopen weken na 1,5 jaar mee opgehouden. Komt FM natuurlijk niet slecht uit nu er net een nieuwe versie is
.
Ga deze versie in ieder geval niet aanschaffen i.v.m. het abonnement.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Denk dat dit voor de almaar groeiende groep automobilisten die de snelheid enkel op het scherm in het midden kunnen zien een zeer welkome aanvulling is.acbs2 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:08:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Yes, gisteren in ontvangst mogen nemen! Even kort mee gereden, eerste indruk is goed. Mooi apparaat, wel wat aan de grote kant, maar daardoor wel goed leesbaar. Nu nog bedenken waar ik hem wil hebben en hoe ik de kabel fatsoenlijk wegwerk.HerZon schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:29:
[...]
Heb je al wat gehoord? Ik heb mijn bestelling op 2 mei geplaatst - met het huidige tempo komt tie dan ergens 2037.
Voor nu even simpel in het rooster gehaakt, maar dat is niet zo mooi..
:strip_exif()/f/image/u7iiTLe6cot8jx1dbJ9PRXfh.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor mij ook veel te groot. Vandaag eindelijk binnengekregen, uit de doos, 10 min in de auto zoeken naar een nette plek en weer in de doos retour naar Flitsmeister. Erg jammer dat de FM2 niet meer te koop is.schumi1986 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:08:
Brrrrr in mijn ogen is het echt een veel te groot lelijk rond scherm die ik na het zien van jullie foto’s zeker niet ergens in mijn Tesla ga plakken.
Volgens PostNL komt er een pakketje.Yvarladze schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:45:
Ik heb ook 2 kapotte FM2 gehad. Het is gewoon rotzooi. Maar als je binnen de 2 jaar zit, sturen ze als het goed is wel een nieuwe op.alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:02:
Hebben meer mensen dat hun FM2 recent de geest heeft gegeven? Zowel die van mij als die van m'n vriendin zijn er de afgelopen weken na 1,5 jaar mee opgehouden. Komt FM natuurlijk niet slecht uit nu er net een nieuwe versie is.
Overigens is de waardeloze support van Flitsmeister (1 FM2 ging na 2 jaar en 3 dagen kapot en het kon hen niets schelen) wel de reden om deze dus ook niet aan te schaffen
Die zal nog wel onderweg zijn.Yvarladze schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:00:
[...]
Hier ook….en ook een email ondertussen
Net als dat ik het schermpje 'gefeliciteerd met je dash' (ofzoiets) niet krijg/kreeg op mijn telefoon. Zegt mijn dochter vanavond dat ze een tijdje geleden mijn account heeft gebruikt en ingelogd, want ze vond dat handiger als ze zelf auto rijd. 'Krijg jij ook een schermpje met Dash?'. Had zij dus het bewuste schermpje. 😅😅
Die melding heb ik wel gehad in de app. Echter geen verdere mail/verzendbevestiging ontvangen.HerZon schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:11:
[...]
Die zal nog wel onderweg zijn.
Net als dat ik het schermpje 'gefeliciteerd met je dash' (ofzoiets) niet krijg/kreeg op mijn telefoon. Zegt mijn dochter vanavond dat ze een tijdje geleden mijn account heeft gebruikt en ingelogd, want ze vond dat handiger als ze zelf auto rijd. 'Krijg jij ook een schermpje met Dash?'. Had zij dus het bewuste schermpje. 😅😅
Ben benieuwd naar het apparaat morgen!
Edit: Toch niet morgen zie ik, vandaar ook nog geen mail denk ik
[ Voor 7% gewijzigd door Remco_1988 op 15-08-2024 14:16 ]
Net als hier - nog even geduld.Remco_1988 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:58:
[...]
Die melding heb ik wel gehad in de app. Echter geen verdere mail/verzendbevestiging ontvangen.
Ben benieuwd naar het apparaat morgen!
Edit: Toch niet morgen zie ik, vandaar ook nog geen mail denk ikBezorgdatum nog niet bekend
Hier ook zo
blij te lezen dat ik niet de enige ben .P
Ik heb de Dash mede besteld voor de rithistorie; tot voor kort maakte ik gebruik van Routereg, maar tot 2x toe is daar ongemerkt wat fout gegaan met de bluetooth connectie (je kan daar zo'n bluetooth dongle bijkopen) waardoor ik maanden aan data miste (normaal werkte het zonder naar om te kijken).
Alleen ik merk dat het automatisch registreren van woon/werk-verkeer nog niet goed gaat, heeft iemand hier al ervaring mee? Als ik thuis wegrij dan duurt het +- 30 sec. vanaf het starten tot de auto totdat de dash is opgestart en GPS-heeft. Ik ben den echter al een straat verder in de wijk, dus ik denk dat hij het daarom niet als 'thuis' ziet. Ook het werk lijkt hij niet correct te pakken, want er staat enkel de straatnaam (al weet ik niet of dat zo hoort).
Alleen ik merk dat het automatisch registreren van woon/werk-verkeer nog niet goed gaat, heeft iemand hier al ervaring mee? Als ik thuis wegrij dan duurt het +- 30 sec. vanaf het starten tot de auto totdat de dash is opgestart en GPS-heeft. Ik ben den echter al een straat verder in de wijk, dus ik denk dat hij het daarom niet als 'thuis' ziet. Ook het werk lijkt hij niet correct te pakken, want er staat enkel de straatnaam (al weet ik niet of dat zo hoort).
DTV: wat betekent dat autootje met een getal op mijn dash? Is dat om aan te geven hoeveel auto’s FM gebruiken op een bepaalde weg?
Zelfde ervaringen / probleem hier met Flitsmeister op een iPhone. Tips welkom.brentnl schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:58:
Alleen ik merk dat het automatisch registreren van woon/werk-verkeer nog niet goed gaat, heeft iemand hier al ervaring mee? Als ik thuis wegrij dan duurt het +- 30 sec. vanaf het starten tot de auto totdat de dash is opgestart en GPS-heeft.
Bij mij gaat heel veel ritregistratie mis, zijn ze van op de hoogte in mijn geval.brentnl schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:58:
Ik heb de Dash mede besteld voor de rithistorie; tot voor kort maakte ik gebruik van Routereg, maar tot 2x toe is daar ongemerkt wat fout gegaan met de bluetooth connectie (je kan daar zo'n bluetooth dongle bijkopen) waardoor ik maanden aan data miste (normaal werkte het zonder naar om te kijken).
Yep!ridmaur schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:48:
DTV: wat betekent dat autootje met een getal op mijn dash? Is dat om aan te geven hoeveel auto’s FM gebruiken op een bepaalde weg?
Hij is er en zit al in de auto. Het ding is inderdaad relatief groot, maar gelukkig had ik nog een aardig plekje gevonden in de auto.Koekenbakkertje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:05:
Hier ook zoblij te lezen dat ik niet de enige ben .P
:strip_exif()/f/image/G2adInjseExiLfAfbLNdS79o.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door HerZon op 17-08-2024 14:31 ]
Gelukkig een plekje bij jouw in de auto, ik stuur 'm terug kan geen plek vinden waar ik 'm relatief toegankelijk en niet storend in de weg kwijt kan.HerZon schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:07:
[...]
Hij is er en zit al in de auto. Het ding is inderdaad relatief groot, maar gelukkig had ik nog een aardig plekje gevonden in de auto.
[Afbeelding]
@mistermol Was dit niet juist het aantal FM-ers dat juist een melding heeft gedaan ipv het aantal "FM-ers"...ridmaur schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:48:
Gulfstream G650
Dat wat je constant in beeld ziet is het aantal actieve FM’ers op diezelfde weg. Zo kun je een inschatting maken of je enigszins moet opletten, omdat er vrijwel niemand voor je rijdt, of dat er al veel rijders zijn (waardoor de kans veel groter is dat er al meldingen gedaan zijn).SalimRMAF schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 01:10:
[...]
@mistermol Was dit niet juist het aantal FM-ers dat juist een melding heeft gedaan ipv het aantal "FM-ers"...
Nee, hij hoeft niet continu aan de voeding - dan moet je hem alleen vaak opladen en werkt het automatisch aan/uit niet.Remco_1988 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij is binnen! Nog even langer testen maar tot nu toe top.
Kabeltje is te kort om netjes weg te werken, dus even een langer kabeltje regelen. Begreep dat hij continu aan de stroom moet, vandaar deze opstelling
Dat begreep ik. Maar las ook dat hij dagelijks gebruik je hem eigenlijk iedere/om de dag even mee moet nemen om te laden. Dan maar zo ☺️HerZon schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:15:
[...]
Nee, hij hoeft niet continu aan de voeding - dan moet je hem alleen vaak opladen en werkt het automatisch aan/uit niet.
Ik vind de "automatische helderheid" veel te donker ingesteld. "Uit" en naar 100% is natuurlijk ook geen optie. Hebben jullie dit gevoel ook?
Gulfstream G650
Ik heb een probleem : 1ste kee getest gister en dernet nog.
Straatnaam blijft staan & effectieve snelheid is weg, dan schiet het er na 20 minuten plots door. Derna keer ik terug naar huis, werkte effe, der´abam, gedaan ermee, straatnaam blijft tzelfde en veranderde niet mee & effectieve snelheid niet meer te zien.
Enige ik zie nog is eigen snelheid maar.... de flitspalen en trajectcontroles geeft die wel nog melding van.
Nog iemand voor en wat het probleem kan zijn?
Software probleem???
Slecht toestel?
Ik heb het uiteraad aan FM laten weten.
Het is goed dat die wel nog de flitspalen enzo aangeeft als je er bijna bent maar het andere moet ook goed werken natuurlijk.
Als dat kan gefixt worden , top dingetje dan.
Straatnaam blijft staan & effectieve snelheid is weg, dan schiet het er na 20 minuten plots door. Derna keer ik terug naar huis, werkte effe, der´abam, gedaan ermee, straatnaam blijft tzelfde en veranderde niet mee & effectieve snelheid niet meer te zien.
Enige ik zie nog is eigen snelheid maar.... de flitspalen en trajectcontroles geeft die wel nog melding van.
Nog iemand voor en wat het probleem kan zijn?
Software probleem???
Slecht toestel?
Ik heb het uiteraad aan FM laten weten.
Het is goed dat die wel nog de flitspalen enzo aangeeft als je er bijna bent maar het andere moet ook goed werken natuurlijk.
Als dat kan gefixt worden , top dingetje dan.
Nee, maar nu heb ik sowieso een hekel aan felle schermen. En staat het ding ook gelukkig niet recht voor mijn gezicht.SalimRMAF schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 00:39:
Ik vind de "automatische helderheid" veel te donker ingesteld. "Uit" en naar 100% is natuurlijk ook geen optie. Hebben jullie dit gevoel ook?
Hier geen last van, instellingen wat mij betreft primaSalimRMAF schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 00:39:
Niemand vd dash gebruikers die hetzelfde voor heeft als mij?
Heb je hem al terug gezet naar fabrieksinstellingen?Reetkeverke schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:32:
Niemand vd dash gebruikers die hetzelfde voor heeft als mij?
In wat voor type auto gebruik je hem?
Op welke locatie in de auto zit het ding?
1) Heb je hem al terug gezet naar fabrieksinstellingen? Nog niet.HerZon schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:44:
[...]
Heb je hem al terug gezet naar fabrieksinstellingen?
2 In wat voor type auto gebruik je hem? Opel Agila
3) Op welke locatie in de auto zit het ding? Ventilator int midden.
Ik zal eens de fabrieksinstellingen doen, bedankt voor de tip.
Zijn hier nog meer Tesla gebruikers waarbij de automatisch aan/uit functie niet werkt met de Dash? Volgensmij staat die 12v aansluiting continue onder stroom, ook als de auto op slot staat.
Heb je Sentry mode aan staan?jaapjaapie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:10:
Zijn hier nog meer Tesla gebruikers waarbij de automatisch aan/uit functie niet werkt met de Dash? Volgensmij staat die 12v aansluiting continue onder stroom, ook als de auto op slot staat.
Gulfstream G650
Ik gebruik hem via de USB-C, dan werkt de aan/uit perfect.jaapjaapie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:10:
Gistere gereset, getest effe dernet, de 1ste rit van ong 7 min ging goed. Dan bij mijn ouders geweest voor een uurtje, erna vertrokken en dat ging deels nog goed al zag ik weer dat icoontje niet van hoeveel fm's er al dan niet zijn en kort later andere straat opgegaan en het flipte weer om vervolgens terug andere baan in te slaan dan deed die het deels wel weer, de straat nadien toonde die het ook nog en dan de laatste 2 straten helemaal niet meer en viel zelfs alweer de actuele snelheid weg.HerZon schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:44:
[...]
Heb je hem al terug gezet naar fabrieksinstellingen?
Mega frustrerend.
En wat ik jammer vind en ik zit overal rond te kijken dat is hoe weinig dash gebruikers hun ervaringen delen, pff. Ik zou graag weten of er nog mensen zijn die hetzelfde voor hebben als mij.
Je zit bv in de straat voordries ja, dan sla je andere straat in en die blijft gewoon heel den tijd voordries tonen + nadien viel dus de effectieve snelheid ook nog eens weg, volledig omzeep.
Er zijn niet mega veel DASH's verkocht, denk ik. Daarnaast zet niet iedereen zijn/haar ervaring op internet. Ik ga er vanuit dat je uit België komt? Zo niet, excuus, maar ik begrijp de helft van je berichten niet. Wellicht dat er daar wat issues zijn met bereik? Wij kunnen hier verder niets doen. Je moet gewoon contact opnemen met Flitsmeister. Niemand hier die het voor jou werkend krijgt.Reetkeverke schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:40:
[...]
Gistere gereset, getest effe dernet, de 1ste rit van ong 7 min ging goed. Dan bij mijn ouders geweest voor een uurtje, erna vertrokken en dat ging deels nog goed al zag ik weer dat icoontje niet van hoeveel fm's er al dan niet zijn en kort later andere straat opgegaan en het flipte weer om vervolgens terug andere baan in te slaan dan deed die het deels wel weer, de straat nadien toonde die het ook nog en dan de laatste 2 straten helemaal niet meer en viel zelfs alweer de actuele snelheid weg.
Mega frustrerend.
En wat ik jammer vind en ik zit overal rond te kijken dat is hoe weinig dash gebruikers hun ervaringen delen, pff. Ik zou graag weten of er nog mensen zijn die hetzelfde voor hebben als mij.
Je zit bv in de straat voordries ja, dan sla je andere straat in en die blijft gewoon heel den tijd voordries tonen + nadien viel dus de effectieve snelheid ook nog eens weg, volledig omzeep.
Dan gebruik je ook geen Sentry modus denk ik? Bij mijn USB-C onder de telefoon opladers en mijn 12v in het middenconsole (Model 3) heb ik hetzelfde effect. Ik ben wel voorstander van Sentry modus, dus moet nog even kijken of er hier een andere oplossing voor is.Remco_1988 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 06:47:
[...]
Ik gebruik hem via de USB-C, dan werkt de aan/uit perfect.
Bij mij staat die mooi in het hoekje, alleen de kabel nog wegwerken
:strip_exif()/f/image/PenOk5kqg4MvpySdLmKkgA1w.jpg?f=fotoalbum_large)
[niet relevant]
[ Voor 97% gewijzigd door HerZon op 21-08-2024 17:45 ]
Ik heb een diagnose moeten sturen.mistermol schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:41:
[...]
Er zijn niet mega veel DASH's verkocht, denk ik. Daarnaast zet niet iedereen zijn/haar ervaring op internet. Ik ga er vanuit dat je uit België komt? Zo niet, excuus, maar ik begrijp de helft van je berichten niet. Wellicht dat er daar wat issues zijn met bereik? Wij kunnen hier verder niets doen. Je moet gewoon contact opnemen met Flitsmeister. Niemand hier die het voor jou werkend krijgt.
Hopelijk kunnen ze het fixen.
Ik kom uit Belgie ja.
Maar er zitten hier mensen dus die de dash hebben , daarom dat ik hier eens vraag of jullie zo'n ervaringen hebben?
De ene straat heeft die aan, dan bv de 2de ook, de 3de soms niet, de 4de soms weer wel en dan blijft de straatnaam hangen en dit km's lang dat die straatnaam blijft hangen en ook valt de effectieve snelheid weg = ik zie dus hoe snel ik nog rijdt maar ik zie niet meer hoeveel je mag rijden op die weg, snap je? Dat viel gewoon plots weg.
Ook het aantal gebruikers was al weg toen ik de wagen weer starte, foetsie.
En bij mijn bereik zie ik steeds 3 streepjes staan, die veranderen nooit haha, normaal gezien heb je eens 1 of 2 of 4 streepjes, het blijft gewoon op 3 staan.
Achja, ik zie wel, FM zal het moeten oplossen via een software update of een andere sturen of mijn geld terug geven al zou ik het liefst het blijven behouden, is een leuk dingetje
Het aantal weggebruikers staat er niet bij elke weg bij. Dat hoort zo.
[ Voor 11% gewijzigd door HerZon op 21-08-2024 20:21 ]
Eerste indrukken en verbeterpunten waardoor ik Carplay nog niet kan missen:
- Ga je 30 seconden weg en start je de auto? Dan gaat de Dash (12V) nét in Standby, en vervolgens NIET aan ondanks dat je weer start en de Dash weer stroom heeft...
- Vreemd genoeg minder meldingen van flitsers dan de tel/Carplay...
- Starten parkeeractie: Dit is alleen te beheren via de Dash zelf, en niet centraal via de app. Groot gemis!
Gulfstream G650
Het aantal meldingen is bij mij gelijk aan mobiel, gelukkig.SalimRMAF schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:42:
Eerste indrukken en verbeterpunten waardoor ik Carplay nog niet kan missen:
- Ga je 30 seconden weg en start je de auto? Dan gaat de Dash (12V) nét in Standby, en vervolgens NIET aan ondanks dat je weer start en de Dash weer stroom heeft...
- Vreemd genoeg minder meldingen van flitsers dan de tel/Carplay...
- Starten parkeeractie: Dit is alleen te beheren via de Dash zelf, en niet centraal via de app. Groot gemis!
Het parkeren, wat bedoel je daar precies mee? Zodra je een actie start zie je dat niet in de app?
Dat heb ik inderdaad uit staan, ik dacht dat het verschil was tussen 12V en USB-C. Maar met sentry mode aan niet gecheckt.jaapjaapie schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:37:
[...]
Dan gebruik je ook geen Sentry modus denk ik? Bij mijn USB-C onder de telefoon opladers en mijn 12v in het middenconsole (Model 3) heb ik hetzelfde effect. Ik ben wel voorstander van Sentry modus, dus moet nog even kijken of er hier een andere oplossing voor is.
Bij mij staat die mooi in het hoekje, alleen de kabel nog wegwerken
[Afbeelding]
Heb jij dat ook voor dat de 3 streepjes vh bereik nooit veranderd? Bij mij blijft dat altijd op 3 streepjes staan?Yvarladze schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:06:
Hier werkt hij ook prima, vandaag netjes een plekje gegeven. Ik zal een foto delen voor de mensen met een VW Passat[Afbeelding]
Is het normaal dat je ook geene 4G/5G ziet naast staan?
Als je eens een toertje doet, valt bij u bv soms ook de snelheid weg die je op die of die baan mag rijden?
Ook de straatnaam die bij mij vandaag meer dan 5KM bleef hangen, eens uitgezet en terug aan en plots was alles weer in orde.