Die 3 streepjes heb ik ook altijd. GPS ontvangst (via setting menu) staat ook steeds netjes op goed. De andere problemen van jou herken ik niet. Nog geen enkele vastloper gehadReetkeverke schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:01:
[...]
Heb jij dat ook voor dat de 3 streepjes vh bereik nooit veranderd? Bij mij blijft dat altijd op 3 streepjes staan?
Is het normaal dat je ook geene 4G/5G ziet naast staan?
Als je eens een toertje doet, valt bij u bv soms ook de snelheid weg die je op die of die baan mag rijden?
Ook de straatnaam die bij mij vandaag meer dan 5KM bleef hangen, eens uitgezet en terug aan en plots was alles weer in orde.
Oke, dat is goed om weten dan hoef ik me der niet druk in te maken.Yvarladze schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:11:
[...]
Die 3 streepjes heb ik ook altijd. GPS ontvangst (via setting menu) staat ook steeds netjes op goed. De andere problemen van jou herken ik niet. Nog geen enkele vastloper gehad
Bij mij gaat het verder dan vast lopen, helaas, hopelijk gaan ze het kunnen fixen.
Ik vraag me trouwens af wat voor kaarten dat die gebruiken of gps of noem het zoals iedereen zelf wil; want mijn straat noemt bv pelgrim en de dash zegt N415, zeer raar allemaal.
Dat is handig, ik laat de dash de ritten opslaan (in het kader, altijd handig - hoewel ik de rit registratie van de auto zelf actief gebruik) en kijk, nu zie je dit terug:
:strip_exif()/f/image/32roPhaYT4tlB7HubtaAiBmk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door HerZon op 22-08-2024 21:18 ]
Mijn Dash geeft op veel wegen (nu in Frankrijk) aan “onbekende weg” en blijft hier dan vele tientallen kilometers op staan. De weg is niet onbekend. Apple Maps, Google en zelfs Flitsmeister op de mobiel weten waar we rijden. Meer mensen die dit herkennen? Heb ik een defecte Dash?
Dat is volgens niet perse dat hij de weg niet kent, maar de naam van de weg is wellicht niet bekend voor FM.Bulldog schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:25:
Mijn Dash geeft op veel wegen (nu in Frankrijk) aan “onbekende weg” en blijft hier dan vele tientallen kilometers op staan. De weg is niet onbekend. Apple Maps, Google en zelfs Flitsmeister op de mobiel weten waar we rijden. Meer mensen die dit herkennen? Heb ik een defecte Dash?
Heb je eens de dash volledig uitgezet?Bulldog schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:25:
Gaat de Dash volledig uit na verloop van tijd? Ik heb aan USB hangen en eerst ging ie bij instappen gelijk aan. Maar sinds kort moet ik de Dash manueel aanzetten. Zou dat kunnen dat ie door te lang van stroom volledig uit gaat in plaats van stand-by en daardoor niet meer aangaat bij signaal van USB voeding?
Ik had hetzelfde "probleem". Hij ging automatisch aan en weer uit, maar na een tijdje niet meer.ridmaur schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:07:
Gaat de Dash volledig uit na verloop van tijd? Ik heb aan USB hangen en eerst ging ie bij instappen gelijk aan. Maar sinds kort moet ik de Dash manueel aanzetten. Zou dat kunnen dat ie door te lang van stroom volledig uit gaat in plaats van stand-by en daardoor niet meer aangaat bij signaal van USB voeding?
Nadat ik de Dash van de lader heb gehaald en manueel heb uitgeschakeld (niet de slaapstand) en daarna weer aan heb gezet, was dit probleem verholpen en gaat hij weer automatisch uit, en aan bij het instappen
Helaas heb ik sinds 3 dagen dat ik geen parkeeracties meer kan starten. Bij het starten zie je direct na 3 seconden "Parkeren gestopt".
Dit gebeurde eigenlijk nadat het werkte, met creditcard. Heb daarna iDeal/IBAN geactiveerd en geselecteerd, nu doet parkeren het dus niet meer.
Dit gebeurde eigenlijk nadat het werkte, met creditcard. Heb daarna iDeal/IBAN geactiveerd en geselecteerd, nu doet parkeren het dus niet meer.
Gulfstream G650
Parkeren met 4411 doe ik in Belgie nog steeds het liefst van allemaal via de app op de smartphone, eerst 30 min gratis ook nemen.
Ik heb een 2019 M3 en bij mij werkte het automatisch uit- en inschakelen eerst prima, maar sinds 1,5 week werkt het niet meer en moet ik 'm steeds handmatig aanzetten. Ik begreep dat de USB aansluiting in de Tesla's wel uitschakelen zodra de auto in standby-modus gaat na een tijdje en je sentry niet aan hebt staan.jaapjaapie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:10:
Zijn hier nog meer Tesla gebruikers waarbij de automatisch aan/uit functie niet werkt met de Dash? Volgensmij staat die 12v aansluiting continue onder stroom, ook als de auto op slot staat.
Dit heeft ook bij mij het issue opgelost. Even het power knopje een seconde of 5 ingedrukt houden, dan schakelt hij helemaal uit.Remco_1988 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:10:
[...]
Ik had hetzelfde "probleem". Hij ging automatisch aan en weer uit, maar na een tijdje niet meer.
Nadat ik de Dash van de lader heb gehaald en manueel heb uitgeschakeld (niet de slaapstand) en daarna weer aan heb gezet, was dit probleem verholpen en gaat hij weer automatisch uit, en aan bij het instappen
Kan je ook ergens de release notes zien? Ben wel benieuwd wat er anders is aan 4.7 en 5.1
Ik heb ze niet kunnen vinden.Yvarladze schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:24:
Kan je ook ergens de release notes zien? Ben wel benieuwd wat er anders is aan 4.7 en 5.1
Hieronder de release notes die ik per mail ontving;
/f/image/hWkAdp08DqJQL4coFc2Jakaw.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Remco_1988 op 12-09-2024 09:58 ]
Het is toch aan te raden zowel FM als waze te gebruiken.
In Belgie niet al tever van mij vandaag trajectcontrole die niet in FM staat, Waze zei het wel.
Ik ga die er binnenkort eens proberen in te steken.
Ik zet altijd FM en waze op en TT als gps indien nodig.
In Belgie niet al tever van mij vandaag trajectcontrole die niet in FM staat, Waze zei het wel.
Ik ga die er binnenkort eens proberen in te steken.
Ik zet altijd FM en waze op en TT als gps indien nodig.
Ik rij dagelijks over de A1, tussen Deventer en Apeldoorn, waar flink aan de weg wordt gewerkt. Over een afstand van zo'n 15 kilometer denk ik dat de Dash minstens 10 keer piept en aangeeft dat er werkzaamheden zijn, terwijl het op dezelfde weg en eigenlijk dus één groot werkzaamheden-feest is. Om gek van te worden, helemaal als je op dat moment aan het bellen bent of met andere mensen in de auto zit.
Waarschijnlijk geeft de telefoon-app ook al deze meldingen, maar wel uiterst irritant. Iemand hier ook ervaringen mee of al oplossingen voor gevonden?
Waarschijnlijk geeft de telefoon-app ook al deze meldingen, maar wel uiterst irritant. Iemand hier ook ervaringen mee of al oplossingen voor gevonden?
Het valt me sowieso al op de laatste tijd dat ik veel meldingen achter elkaar krijg van flitspalen of werkzaamheden. Weet niet of dit simpelweg verkeerd of dubbel geregistreerd is of dat het om een bug gaat.GijsHk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:34:
Ik rij dagelijks over de A1, tussen Deventer en Apeldoorn, waar flink aan de weg wordt gewerkt. Over een afstand van zo'n 15 kilometer denk ik dat de Dash minstens 10 keer piept en aangeeft dat er werkzaamheden zijn, terwijl het op dezelfde weg en eigenlijk dus één groot werkzaamheden-feest is. Om gek van te worden, helemaal als je op dat moment aan het bellen bent of met andere mensen in de auto zit.
Bij werkzaamheden krijg ik inderdaad ook wel meerdere malen de melding terwijl ik op hetzelfde stukje weg rij.
Ik mis het kunnen instellen van wel of geen geluid per type melding.
Meerdere soorten meldingen op het scherm zijn prima, maar voor elk ding een piepje - dat gaat weer te ver.
Meerdere soorten meldingen op het scherm zijn prima, maar voor elk ding een piepje - dat gaat weer te ver.
[ Voor 44% gewijzigd door HerZon op 19-09-2024 17:50 ]
Je kunt de meldingen per type toch gewoon uitschakelen? Ik heb meldingen voor werkzaamheden uitgeschakeld. Op de A9 is dit dagelijks ook een groot piep-feest.HerZon schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:46:
Ik mis het kunnen instellen van wel of geen geluid per type melding.
Ja, dat stuk is ellende. Was voorheen wel nog veel erger. Ik snap niet zo goed waarom dat niet aan elkaar geknoopt wordt. Of dat je als gebruiker (weliswaar in de app) ergens zulke suggesties kan doen.GijsHk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:34:
Klopt, maar dan zie je ook geen melding.Bulldog schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:06:
[...]
Je kunt de meldingen per type toch gewoon uitschakelen? Ik heb meldingen voor werkzaamheden uitgeschakeld. Op de A9 is dit dagelijks ook een groot piep-feest.
Ik zou graag wel meldingen 'zien', maar hoef niet bij elke melding een piepje.
Nu is het zo dat wanneer je een melding uitzet, er ook niets op je scherm verschijnt.
Ik zie trouwens net in de beta dat er een spam-filter aankomt voor wegwerkzaamheden.
In deze beta kan je de volgende zaken testen:
- Spamfilter toegevoegd voor werkzaamheden. We ondersteunen nog maar 1 actieve werkzaamheden melding per keer.
In deze beta kan je de volgende zaken testen:
- Spamfilter toegevoegd voor werkzaamheden. We ondersteunen nog maar 1 actieve werkzaamheden melding per keer.
Spoorweg staat bv aan bij mij maar dat ga ik binnenkort afzetten.
Ik zou het mss aanzetten als ik op een plaats ga waar ik nog niet geweest ben of waar ik eind naartoe moet rijden.
Ook hier bij ons zijn ze aant werken: ik heb dat vanmiddag doorgegeven, in de avond er terug gepasseerd maar geen melding ervan? Dan maar zelf nog eens doorgegeven.
Ik heb geen idee wrm die niets zei omdat ze er nog aant werken zijn? Of zou dat na paar uren weer verdwijnen?
Beetje raar.
Nu goed: voor mij is de prioriteit flitspalen en trajectcontroles en eventueel mobiele flitsers.
Maar zoals ik reeds zei: waze ook opzetten kan ook nut hebben in combo met FM.
Met waze heb ik ook problemen: flitspaal waar ik soms passeer, die toont het opt scherm maar zegt niets, de andere kant wel, zo raar en ik krijg het niet opgelost.
Ik zou het mss aanzetten als ik op een plaats ga waar ik nog niet geweest ben of waar ik eind naartoe moet rijden.
Ook hier bij ons zijn ze aant werken: ik heb dat vanmiddag doorgegeven, in de avond er terug gepasseerd maar geen melding ervan? Dan maar zelf nog eens doorgegeven.
Ik heb geen idee wrm die niets zei omdat ze er nog aant werken zijn? Of zou dat na paar uren weer verdwijnen?
Beetje raar.
Nu goed: voor mij is de prioriteit flitspalen en trajectcontroles en eventueel mobiele flitsers.
Maar zoals ik reeds zei: waze ook opzetten kan ook nut hebben in combo met FM.
Met waze heb ik ook problemen: flitspaal waar ik soms passeer, die toont het opt scherm maar zegt niets, de andere kant wel, zo raar en ik krijg het niet opgelost.
Een vraagje; hebben andere er ook "last van" dat het lijkt of de GPS niet helemaal goed staat? Dan staat er bijvoorbeeld flitspaal over 50 meter, terwijl ik er al naast rij of al voorbij ben. Het lijkt wel of hij niet helemaal goed staat afgesteld.
Waar heb jij het ding staan?Remco_1988 schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:46:
Een vraagje; hebben andere er ook "last van" dat het lijkt of de GPS niet helemaal goed staat? Dan staat er bijvoorbeeld flitspaal over 50 meter, terwijl ik er al naast rij of al voorbij ben. Het lijkt wel of hij niet helemaal goed staat afgesteld.
Ik herken het (deels), net als wanneer je een hoofdrijbaan en een parallelrijbaan hebt. Dan moet tie ook even nadenken.
Rij een tesla, recht voor me achter het stuur. Dus direct achter de ruit
Update hier maar de boel flipt. Ik kan er nimmer in, bv instellingen gaan gaat niet, wat nu? Heb al uitgezet, in slaapstand maar niets lukt er. Zie foto, dat scherm blijft er maar opstaan ppff. Kan de dash nimmer gebruiken nu.
https://i.imgur.com/2VZG0F1.jpeg
Update: heb met veel prutsen en doen kunnen volledig uit te zetten , terug heropgestart en moet alles opnieuw met die qr code herkoppelen.
Is nu denk ik met de update weer bezig, duimen dat het nu zal lukken.
Opgelost.
https://i.imgur.com/2VZG0F1.jpeg
Update: heb met veel prutsen en doen kunnen volledig uit te zetten , terug heropgestart en moet alles opnieuw met die qr code herkoppelen.
Is nu denk ik met de update weer bezig, duimen dat het nu zal lukken.
Opgelost.
[ Voor 29% gewijzigd door Reetkeverke op 23-09-2024 13:58 ]
Die van mij bleef ook hangen, nadat ik hem stroomloos had gemaakt + powerbutton vasthouden kwam de melding dat hij een update kreeg.
Zit nu op 5.1.1
Zit nu op 5.1.1
Bij mij zit hij onder de middenconsole, reed net over de randweg N2 - terwijl het ding dacht dat ik op de A2 reed.Remco_1988 schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:52:
Rij een tesla, recht voor me achter het stuur. Dus direct achter de ruit
Let op allemaal!. Net reactie gehad van Flitsmeister. De Dash is niet in staat een melding te geven bij overschrijding van de maximum snelheid.DaneV schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:10:
Na een paar teasemailtjes vorige week, kreeg ik zojuist het bericht dat ik de Flitsmeister Dash kon pre-orderen.
Zeg maar de meest simpele basisfunctie die in alle apps , goedkope apparaatjes en nieuwe auto,s zit, die krijg je dus niet op de dash. (Dus slechts een andere kleur op het schermpje ipv geluidssignaal). Belangrijkste reden voor mij om deze niet aan te schaffen. (Verder bestaat er geeneens een handleiding!)
Gelukkig niet, dan zou tie bij elk matrixbord waar de file detectie een snelheid aangeeft gaan piepen en zeuren - want hij geeft de snelheid van dat bewuste bord aan (doet de app ook). De auto die meldt dat je boven de FAS rijd, dat vind ik zelf al meer als genoeg.Joram22 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:16:
[...]
Let op allemaal!. Net reactie gehad van Flitsmeister. De Dash is niet in staat een melding te geven bij overschrijding van de maximum snelheid.
Zeg maar de meest simpele basisfunctie die in alle apps , goedkope apparaatjes en nieuwe auto,s zit, die krijg je dus niet op de dash. (Dus slechts een andere kleur op het schermpje ipv geluidssignaal). Belangrijkste reden voor mij om deze niet aan te schaffen. (Verder bestaat er geeneens een handleiding!)
Die handleiding is absoluut niet nodig, het ding blinkt uit in simplicity.
Het zou wel vet zijn als de Dash in een toekomstige update ook als navigatiesysteem kan fungeren. Dat je bijv een route instelt met de app (of op de Dash zelf want ding is toch standalone) en gewoon kan rijden met navigatie.
De Dash zou er geschikt voor zijn want hij haalt alle kaartgegevens toch van de 4G verbinding dus je hebt altijd actuele info, en qua grootte is ie perfect om mee te kunnen navigeren in de auto
De Dash zou er geschikt voor zijn want hij haalt alle kaartgegevens toch van de 4G verbinding dus je hebt altijd actuele info, en qua grootte is ie perfect om mee te kunnen navigeren in de auto
Maar dat geldt dus niet als je auto zelf nog geen signalering heeft (Isa). Dat geldt in ieder geval voor mij. Wegens hoge accu verbruik FM was ik op zoek naar een stand alone. Maar hier ontbreekt dus iets dat voor mij belangrijk is (waarschuwing indien 5km te hard)HerZon schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:20:
[...]
Gelukkig niet, dan zou tie bij elk matrixbord waar de file detectie een snelheid aangeeft gaan piepen en zeuren - want hij geeft de snelheid van dat bewuste bord aan (doet de app ook). De auto die meldt dat je boven de FAS rijd, dat vind ik zelf al meer als genoeg.
Die handleiding is absoluut niet nodig, het ding blinkt uit in simplicity.
Ik mis zelf wel de mogelijkheid om een snelheidswaarschuwing in te stellen zoals op mijn TWO, voor bijvoorbeeld 30KM/h te snel. Is deze functie uit Flitsmeister verwijderd?Joram22 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:16:
[...]
Let op allemaal!. Net reactie gehad van Flitsmeister. De Dash is niet in staat een melding te geven bij overschrijding van de maximum snelheid.

Gulfstream G650
Ik zou gek komen, constant een geluidje als 1 of meer per uur erover gaat, no thx haha.
Heeft Iemand inmiddels antwoord op deze vraag? Ben van plan de Dash te bestellen in verband met zakelijke ritten registratie.Bulldog schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:51:
Hoe werkt de rit registratie op de dash? Kun je na een rit aangeven op het privé of zakelijk was op de Dash?
Aub - oordeel zelf maar.Barry01 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:11:
[...]
Heeft Iemand inmiddels antwoord op deze vraag? Ben van plan de Dash te bestellen in verband met zakelijke ritten registratie.
:strip_exif()/f/image/5iIO6TToldX5ckrUSwfifwQ0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door HerZon op 09-10-2024 21:39 ]
Bedankt voor het snelle antwoord! Duidelijk dat je hier dus toch nog je telefoon voor nodig hebt. Beetje jammer weer!
Valt reuze mee, je kunt dat bv even aan het einde van de dag voor al je ritten doen. Je kunt ook je omrij kilometers aangeven en evt je km stand aanpassen.Barry01 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:42:
[...]
Bedankt voor het snelle antwoord! Duidelijk dat je hier dus toch nog je telefoon voor nodig hebt. Beetje jammer weer!
Hij stuurt de rit ook pas door als het ding is afgesloten, staat tie nog aan zie je hem niet in je overzicht.
En zien of je geflitst bent. Hier nog 2 afbeeldingen:
:strip_exif()/f/image/MZRTTGV8NyBCrLDI00fXyCId.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gg2axWzM2HUeLWrgQ8NQ6fZW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door HerZon op 09-10-2024 21:47 ]
Bij mij werkt het automatisch herkennen van woon/werk-verkeer in ieder geval helemaal niet. Ik heb mijn thuis en werkadres goed ingevoerd, maar heb nog nooit gezien dat er in de rithistorie automatisch een label bij kwam van prive of zakelijk.
Verder gaat ook het automatisch aan/uit nog niet helemaal lekker. Ofja, automatisch uit werkt eigenlijk altijd wel, maar aan gaat toch minimaal 2x per week fout, ook na de laatste updates. Ik heb hem vanzelfsprekend standaard op stroom aangesloten.
Verder gaat ook het automatisch aan/uit nog niet helemaal lekker. Ofja, automatisch uit werkt eigenlijk altijd wel, maar aan gaat toch minimaal 2x per week fout, ook na de laatste updates. Ik heb hem vanzelfsprekend standaard op stroom aangesloten.
Het eerste gebruik ik niet, daarvoor heb ik de Volvo App zelf.brentnl schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:44:
Bij mij werkt het automatisch herkennen van woon/werk-verkeer in ieder geval helemaal niet. Ik heb mijn thuis en werkadres goed ingevoerd, maar heb nog nooit gezien dat er in de rithistorie automatisch een label bij kwam van prive of zakelijk.
Het is meer nice-to-have in mijn geval.
Dat herken ik een beetje, wat ik dan doe is het ding van de steun afhalen, de powerknop vasthouden en kiezen voor 'uitzetten' (ofzoiets), maar in elk geval geen slaapstand. Daarna weer aan de houder zodra ik ga rijden en dan werkt het goed.
Heb een trajectcontrole erin laten steken, dat is toch ook niet alles zenne. Bloed zweet en tranen om het zo goed mogelijk proberen door te sturen. We moesten echt zoeken en kijken voor bv het beginpunt, dat is blijkbaar nog goed gelukt, het eindpunt die kloppen niet echt maar goed, des te beter dat je je nog effe aan de snelheid zal houden haha.
Ben wel content dat die trajectcontrole erin zit omdat het in een boerenhol is en je verwacht op die plaats helemaal niet dat daar een trajectcontrole is, staat ook niet aangeduid en die baan is lang en constant maar 30 per uur, volgens mij worden er daar redelijk wat gepakt, vooral degene die het niet weten.
In waze zat het wel, die zegt gewoon trajectcontrole en dat is het maar zo weet je het wel.
Ik probeer beide altijd op te zetten. Vorige keer zei waze niets op de autosnelweg ivm dat ze op de brug stonden te flitsen en FM was wel doorgegeven. Dus daarom, altijd beide opzetten.
Ben wel content dat die trajectcontrole erin zit omdat het in een boerenhol is en je verwacht op die plaats helemaal niet dat daar een trajectcontrole is, staat ook niet aangeduid en die baan is lang en constant maar 30 per uur, volgens mij worden er daar redelijk wat gepakt, vooral degene die het niet weten.
In waze zat het wel, die zegt gewoon trajectcontrole en dat is het maar zo weet je het wel.
Ik probeer beide altijd op te zetten. Vorige keer zei waze niets op de autosnelweg ivm dat ze op de brug stonden te flitsen en FM was wel doorgegeven. Dus daarom, altijd beide opzetten.
[ Voor 17% gewijzigd door Reetkeverke op 20-10-2024 12:26 ]
Ik vind de Dash echt een total joke. Een mega mega groot display met een laadaansluiting aan de onderkant(??). Automatisch inschakelen werkt alleen als er spanning op de USB komt bij het inschakelen van het contact, wat niet standaard bij elke auto zo is. Hoe simpel is dit uitgedacht? De FM2 startte tenminste nog als er beweging werd geconstateerd(meestal).
Dat je als Flitsmeister dit met droge ogen zo durft te introduceren tegen zo'n prijs vind ik ronduit stuitend. En als ie dan gewoon goed blijft werken, zelfs als de batterij aangeeft dat ie laadt, gaat ie soms pas aan als ik handmatig start. Kortom, exact hetzelfde regelmatige probleem als bij de One en Two. Was het voor FM echt zo lastig anno 2024 om iets knaps te ontwikkelen?
En, beste Flitsmeister, hoe muten we vaste flitspalen? Enige integratie met de FM app was wel leuk geweest, waar dit wel kan namelijk. "Kansloos" is mijn review in ieder geval.
Dat je als Flitsmeister dit met droge ogen zo durft te introduceren tegen zo'n prijs vind ik ronduit stuitend. En als ie dan gewoon goed blijft werken, zelfs als de batterij aangeeft dat ie laadt, gaat ie soms pas aan als ik handmatig start. Kortom, exact hetzelfde regelmatige probleem als bij de One en Two. Was het voor FM echt zo lastig anno 2024 om iets knaps te ontwikkelen?
En, beste Flitsmeister, hoe muten we vaste flitspalen? Enige integratie met de FM app was wel leuk geweest, waar dit wel kan namelijk. "Kansloos" is mijn review in ieder geval.
SmartESS dynamisch handelen & (on)balansen :-)
E63s : dat hangt van ieders zijn interesses af.
Ik gebruik op de carplay waze maar om de 1 of andere reden werkt dat niet optimaal, de ene moment zegt die iets, de andere moment niet, de ene moment toont die bv trajectcontrole , dan weer niet, heel raar allemaal. Kan ook aan de carplay liggen, is zo goedkope met 2GB ram maar, mijn volgende moet ne veel betere zijn.
Alhoewel dat ik het via de smartphone zelf ook voor heb. Dit terzijde.
Soit : voor mij is de dash wel ideaal , ik wil niet alles door mijn luidsprekers laten lopen, ik hoef niet constant mijn smartphone te gebruiken en boven te halen + bij mij werkt dat perfect: contact in of meteen sleutel draaien, dat ding start altijd op bij mij, perfect dus. Raar dat dat bij u niet zo is.
Muten van vaste flitspalen? Ik heb net dat ding gekocht voor flitspalen & trajectcontroles. Al probeer ik me wel zoveel mogelijk aan de snelheid te houden ze. Maar ben soms verstrooid of vergeetachtig, ik zou het zo vergeten der ne flitspaal of trajectcontrole is.
Maar het zou idd nog goed zijn mochten ze via de software binnen x tal tijd nog wat meer opties erin steken, voor mij niet nodig maar voor u an weer wel.
Is het zijn geld waard die dash? Ja, voor mij wel, handig dingetje, maar 10€ per maand is in feite wat teveel maar goed, ik gevoel dat niet ze dat ik 10€ daaraan kwijt ben dusja....
Zo zie je, iedereen is verschillend
.
Ik gebruik op de carplay waze maar om de 1 of andere reden werkt dat niet optimaal, de ene moment zegt die iets, de andere moment niet, de ene moment toont die bv trajectcontrole , dan weer niet, heel raar allemaal. Kan ook aan de carplay liggen, is zo goedkope met 2GB ram maar, mijn volgende moet ne veel betere zijn.
Soit : voor mij is de dash wel ideaal , ik wil niet alles door mijn luidsprekers laten lopen, ik hoef niet constant mijn smartphone te gebruiken en boven te halen + bij mij werkt dat perfect: contact in of meteen sleutel draaien, dat ding start altijd op bij mij, perfect dus. Raar dat dat bij u niet zo is.
Muten van vaste flitspalen? Ik heb net dat ding gekocht voor flitspalen & trajectcontroles. Al probeer ik me wel zoveel mogelijk aan de snelheid te houden ze. Maar ben soms verstrooid of vergeetachtig, ik zou het zo vergeten der ne flitspaal of trajectcontrole is.
Maar het zou idd nog goed zijn mochten ze via de software binnen x tal tijd nog wat meer opties erin steken, voor mij niet nodig maar voor u an weer wel.
Is het zijn geld waard die dash? Ja, voor mij wel, handig dingetje, maar 10€ per maand is in feite wat teveel maar goed, ik gevoel dat niet ze dat ik 10€ daaraan kwijt ben dusja....
Zo zie je, iedereen is verschillend
Er staan in NL genoeg oude flitspalen die er voor de sier staan. Dan hoef ik niet elke dag gewaarschuwd te worden. Dit is een simpele optie die al jaren in de app zit maar ze duidelijk vergeten zijn in de DashReetkeverke schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 01:29:
E63s : dat hangt van ieders zijn interesses af.
Zo zie je, iedereen is verschillend.
Dat is wat ik ook heb gepost, hopelijk steken ze er nog zo'n dingens in.E63s schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:49:
[...]
Er staan in NL genoeg oude flitspalen die er voor de sier staan. Dan hoef ik niet elke dag gewaarschuwd te worden. Dit is een simpele optie die al jaren in de app zit maar ze duidelijk vergeten zijn in de Dash
Ik woon in België. De fliyspalen kloppen tot nu toe.
1 keer trajectcontrole die er nog niet in zat, omdat ik er niet ver van woon wist ik het.
Waze loet het wel weten toen, daarom zet ik beide op.
Voor mensen met een elektrische auto kan dit wel eens opheldering geven waarom het opstarten van de Dash maar niet lukt.
Het blijkt nu dus dat de Dash compleet afhankelijk is van een Aan uit stroom signaal op de usb C aansluiting en niet van beweging van de auto. Lijkt mij dat een bewegingssensor een betere optie zou zijn ?
Heb nu te vaak dat wanneer ik rijd er later pas achterkom dat hij weer niet opgestart is.
Hoop echt dat ze hier wel een oplossing voor gaan vinden. Automatisch opstarten is zeker zeer belangrijk.
----------------------------------------------------------------------
" 28 okt 2024 14:35 CET
Wanneer het lampje van de adapter altijd brandt, en de DASH dus altijd stroom krijgt, dan kun deze inderdaad niet automatisch starten. Het verschilt per auto en is niet altijd het geval, maar bij elektrische auto's komt het inderdaad vaker voor dat dit het geval is. Bij sommige auto's verschilt het zelfs per USB-poort of er stroom op blijft staan of niet.
We hebben op dit moment geen uitzicht op het automatisch starten zonder afhankelijk te zijn van de stroom-impuls. --------------------------------------------------------------
Het blijkt nu dus dat de Dash compleet afhankelijk is van een Aan uit stroom signaal op de usb C aansluiting en niet van beweging van de auto. Lijkt mij dat een bewegingssensor een betere optie zou zijn ?
Heb nu te vaak dat wanneer ik rijd er later pas achterkom dat hij weer niet opgestart is.
Hoop echt dat ze hier wel een oplossing voor gaan vinden. Automatisch opstarten is zeker zeer belangrijk.
----------------------------------------------------------------------
" 28 okt 2024 14:35 CET
Wanneer het lampje van de adapter altijd brandt, en de DASH dus altijd stroom krijgt, dan kun deze inderdaad niet automatisch starten. Het verschilt per auto en is niet altijd het geval, maar bij elektrische auto's komt het inderdaad vaker voor dat dit het geval is. Bij sommige auto's verschilt het zelfs per USB-poort of er stroom op blijft staan of niet.
We hebben op dit moment geen uitzicht op het automatisch starten zonder afhankelijk te zijn van de stroom-impuls. --------------------------------------------------------------
[ Voor 11% gewijzigd door Peter30 op 29-10-2024 05:38 ]
Ik heb nog geen Dash (wel het Pro Plus abo icm de app) maar ben hier wel voor in de markt.
Voordat ik tot aankoop over ga informeer ik mijzelf het liefste zoveel mogelijk.
Op 1 vraag kan ik echter geen antwoord vinden..
Kan de FM Dash tegelijkertijd draaien met de app? (zelfde account, zelfde rit..)
Ik kom dat in de topic niet tegen en ook niet bij FM op de site zelf.
Usecase in deze is dat de Dash altijd default aan staat ongeacht welke rit ik maak,
maar dat de app van tijd tot tijd daarbij ook aan staat, als ik daarmee wil navigeren.
Voortvloeiende vraag als het antwoord op bovenstaande 'ja, geen probleem' is:
krijg ik dan een dubbele rit-registratie of is het systeem zo slim om er maar één te bewaren?
Voordat ik tot aankoop over ga informeer ik mijzelf het liefste zoveel mogelijk.
Kan de FM Dash tegelijkertijd draaien met de app? (zelfde account, zelfde rit..)
Usecase in deze is dat de Dash altijd default aan staat ongeacht welke rit ik maak,
maar dat de app van tijd tot tijd daarbij ook aan staat, als ik daarmee wil navigeren.
krijg ik dan een dubbele rit-registratie of is het systeem zo slim om er maar één te bewaren?
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ja, dat kan gewoon.carnager schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:35:
Ik heb nog geen Dash (wel het Pro Plus abo icm de app) maar ben hier wel voor in de markt.
Ritregistratie wordt eenmalig opgeslagen.
Gebruik het precies zoals jij beschrijft.
De DASH start nog steeds niet automatisch op zonder deze eerst handmatig helemaal uit te schakelen (en het probleem terugkeert binnen 2-3 dagen). Het is echt te droevig voor woorden dat Flitsmeister voor de derde keer een product in de markt zet met dezelfde kinderziektes. Op de FAQ pagina staat dat ze het in de 3e week van september middels een update willen oplossen. Dat die tekst nog niet aangepast is zegt al genoeg. Ticket hierover geopend in september, tot op de dag van vandaag geen enkel antwoord. FM is blijkbaar ook vergeten dat er genoeg auto's zijn waar altijd 12V op de sigarettenaanstekeraansluiting blijft staan en het automatisch starten sowieso niet werkt. Wat een amateurs daar in de R&D, een gemiddelde kleuterklas had een beter product neergezet dan dit.
10 euro per maand rekenen voor een inferieur product. Bij Flitsmeister kan het
Deze ervaringen herken ik helemaal niet.E63s schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:25:
De DASH start nog steeds niet automatisch op zonder deze eerst handmatig helemaal uit te schakelen (en het probleem terugkeert binnen 2-3 dagen). Het is echt te droevig voor woorden dat Flitsmeister voor de derde keer een product in de markt zet met dezelfde kinderziektes. Op de FAQ pagina staat dat ze het in de 3e week van september middels een update willen oplossen. Dat die tekst nog niet aangepast is zegt al genoeg. Ticket hierover geopend in september, tot op de dag van vandaag geen enkel antwoord. FM is blijkbaar ook vergeten dat er genoeg auto's zijn waar altijd 12V op de sigarettenaanstekeraansluiting blijft staan en het automatisch starten sowieso niet werkt. Wat een amateurs daar in de R&D, een gemiddelde kleuterklas had een beter product neergezet dan dit.
Ik heb tussentijds 1x de DASH teruggezet (op advies van fm) naar fabrieksinstellingen nadat hij bepaalde flitslocaties niet liet zien. Sinds die tijd werkt het ding weer prima, sluit netjes af en start netjes op. En als ik te lang stil sta, gaat hij ook uit al is er 12v voeding (de bewuste update).
En tja - als er altijd voeding op de 12v blijft staan - dan wordt het lastig om de geschakelde oplossing te gebruiken. Uit gaat tie dan vanzelf, voor het aanzetten moet je dan wel even de knop op de achterkant gebruiken.
Sinds 2 dagen doet mijn Dash het niet meer. Hij probeert een update te doen, maar hij start de DASH niet opnieuw op, hij blijft hangen in dat scherm opnieuw opstarten. Uiteindelijk na een nacht is de batterij leeg gegaan.
Daarna heb ik hem opgeladen, aangedaan en moest ik hem opnieuw activeren. Dit gedaan en krijg ik succes, dan wilt hij een update doen en krijg ik een bijna klaar bericht met blauw rondje. Als dat rondje helemaal rond is, blijft hij weer hangen en gaat niet verder. Bijna klaar na een uur is nog steeds bijna klaar.
Ik ben erg tevreden met de DASH, mijn telefoon hoef ik niet meer uit mijn zak te halen als ik ga rijden. Ook kijk ik niet even op mijn telefoon beneden mij, maar gewoon naar het DASH scherm. Maar het lijkt erop dat de updates elke keer een probleem geven. Vorige keer was de update ook lastig en liep hij vast. Uiteindelijk na een aantal keer restarten deed hij het wonderbaarlijk weer.
Hebben jullie ook problemen met het updaten van DASH?
Daarna heb ik hem opgeladen, aangedaan en moest ik hem opnieuw activeren. Dit gedaan en krijg ik succes, dan wilt hij een update doen en krijg ik een bijna klaar bericht met blauw rondje. Als dat rondje helemaal rond is, blijft hij weer hangen en gaat niet verder. Bijna klaar na een uur is nog steeds bijna klaar.
Ik ben erg tevreden met de DASH, mijn telefoon hoef ik niet meer uit mijn zak te halen als ik ga rijden. Ook kijk ik niet even op mijn telefoon beneden mij, maar gewoon naar het DASH scherm. Maar het lijkt erop dat de updates elke keer een probleem geven. Vorige keer was de update ook lastig en liep hij vast. Uiteindelijk na een aantal keer restarten deed hij het wonderbaarlijk weer.
Zijn er ook release notes beschikbaar?HerZon schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:05:
Nee, zojuist heeft tie er weer 1tje gedaan.
Is er wellicht al navigatie toegevoegd?
Volgens mij 2x nee.Bulldog schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:26:
[...]
Zijn er ook release notes beschikbaar?
Is er wellicht al navigatie toegevoegd?
Eigenlijk heel apart dat er geen release notes zijn bij updates. Het navigatie gedeelte is wel een gemis bij Dash.
Ik heb dat 1 keer gehad met een update.
Sindsdien niet meer.
Wat ik nu voor heb is dat die plots geen melding meer heeft van een spoorweg, niet dat dat hoeft ze maar het zegt en toont niets meer, flitspalen & trajectcontroles & flitsers gelukkig wel.
Sindsdien niet meer.
Wat ik nu voor heb is dat die plots geen melding meer heeft van een spoorweg, niet dat dat hoeft ze maar het zegt en toont niets meer, flitspalen & trajectcontroles & flitsers gelukkig wel.
Dat heb ik ooit soortgelijk gehad - FM gecontact, die wilde graag diagnose file en daarna gereset. Vrij vlot daarna was er een update en nu lijkt alles goed te werken.
Al gebruik ik alleen de flitsmeldingen, als de rest aanstaat is dat ding de hele tijd aan het kletsen - daar heb ik dan weer geen zin in.
Het meeste laat de auto zelf wel zien en horen - daarom staat bij mij het ding ook ergens onderin en niet direct in het zicht.
Al gebruik ik alleen de flitsmeldingen, als de rest aanstaat is dat ding de hele tijd aan het kletsen - daar heb ik dan weer geen zin in.
Het meeste laat de auto zelf wel zien en horen - daarom staat bij mij het ding ook ergens onderin en niet direct in het zicht.
Het werkt gewoon nooit. Hoe moeilijk kan het zijn om iets te maken dat reageert op de voeding? Met de One en Two hadden ze hetzelfde probleem met bluetooth. In het begin startten die ook niet op omdat ze niet verbonden met de telefoon. De Two werd toen in allerijl gereleased omdat ze het probleem van de One niet opgelost kregen (zei iemand van de support destijds)HerZon schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:29:
[...]
Deze ervaringen herken ik helemaal niet.
Ik heb tussentijds 1x de DASH teruggezet (op advies van fm) naar fabrieksinstellingen nadat hij bepaalde flitslocaties niet liet zien. Sinds die tijd werkt het ding weer prima, sluit netjes af en start netjes op. En als ik te lang stil sta, gaat hij ook uit al is er 12v voeding (de bewuste update).
En tja - als er altijd voeding op de 12v blijft staan - dan wordt het lastig om de geschakelde oplossing te gebruiken. Uit gaat tie dan vanzelf, voor het aanzetten moet je dan wel even de knop op de achterkant gebruiken.
Dat met de Two is gelukkig al lang geleden opgelost maar ook toen in het begin duidelijk niet uitgebreid getest. Maar over testen gesproken, dat is hetzelfde als meldingen over gesloten rijstroken, ambulances enz enz. Alles staat uitgevinkt en tóch krijg ik die meldingen te zien. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zoiets gereleased wordt, overduidelijk zonder getest te zijn? Om meteen daarop zelf te antwoorden, Flitsmeister staat te koop. Even snel een product erdoorheen drukken met een duurder abbo om de omzet op te krikken om het bedrijf vervolgens met een mooi verhaal te kunnen verkopen
Overigens zag ik gisteren een melding op de DASH over Android. Het is dus blijkbaar een Android based tooltje, wat weer mogelijkheden kan bieden. Ze doen ook alsof het helemaal inhouse ontwikkeld is. Lijkt me een sterk verhaal alleen al kijkende naar 2 knoppen die dezelfde functie hebben
[ Voor 24% gewijzigd door E63s op 21-11-2024 12:35 ]
Bij die rittenregistratie, heb je dan ook de mogelijkheid om er een beschrijving bij te zetten wat voor rit het was?HerZon schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:46:
[...]
Valt reuze mee, je kunt dat bv even aan het einde van de dag voor al je ritten doen. Je kunt ook je omrij kilometers aangeven en evt je km stand aanpassen.
Hij stuurt de rit ook pas door als het ding is afgesloten, staat tie nog aan zie je hem niet in je overzicht.
En zien of je geflitst bent. Hier nog 2 afbeeldingen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jasyntesia schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:41:
[...]
Bij die rittenregistratie, heb je dan ook de mogelijkheid om er een beschrijving bij te zetten wat voor rit het was?
Ik krijg praktisch altijd bin de 5 dagen antwoord via messenger.
...E63s schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:25:
/f/image/eTDPvqu21bn6R7SePlYiMDNX.png?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik nu sinds enkele weken de DASH en ik moet zeggen dat het voor mij tot nu toe allemaal feilloos werkt, ondanks dat het eigenlijk natuurlijk een veel te duur ding is, is het voor de veelrijder echt wel een hele leuke toevoeging. Het parkeren met 1 druk op de knop is ook echt goud. Het in- en uitschakelen gaat na een reset nu ook alweer een paar weken goed met een geschakelde USB-voeding.
Wel jammer dat FM geen losse accesoires wil verkopen, ik heb 'm van iemand op MP overgenomen en die heeft de houder voor in de ventilatieroosters niet meegestuurd en reageert vervolgens helemaal nergens meer op. Nu kan ik 'm dus niet goed bevestigen in de auto. Nou zou ik wel iets kunnen knutselen met magneetjes of klitteband oid, maar ik ben eigenlijk op zoek naar de originele houder. Mocht er iemand meelezen die de ventilatiehouder niet gebruikt en deze aan mij zou willen verkopen, heel graag een PB
Wel jammer dat FM geen losse accesoires wil verkopen, ik heb 'm van iemand op MP overgenomen en die heeft de houder voor in de ventilatieroosters niet meegestuurd en reageert vervolgens helemaal nergens meer op. Nu kan ik 'm dus niet goed bevestigen in de auto. Nou zou ik wel iets kunnen knutselen met magneetjes of klitteband oid, maar ik ben eigenlijk op zoek naar de originele houder. Mocht er iemand meelezen die de ventilatiehouder niet gebruikt en deze aan mij zou willen verkopen, heel graag een PB
[ Voor 7% gewijzigd door RonJ op 12-12-2024 09:11 ]
All-electric.
Bij mij wil die al een tijdje de spoorweg niet meer tonen, hoeft ook niet maar raar dat dat plots nimmer werkt.
Ook heb ik er zelf 1 trajectcontrole moeten insteken, is in een boerenhol.
Het was echt niet evident om het er zo correct mogelijk in te steken , het zit er in nu maar dus niet perfect.
Soit, je zal geen boete krijgen daar op die plaats.
.
Trajectcontroles staan vaak niet aangeduid in Belgie op een 1 of 2 vaksbaan, smerig is dat.
Ik gebruik naast de dash ook waze , goeie combo vindk maar ook bij waze heb ik nog grotere problemen want vaak zegt die niets, laat wel opt scherm de flitspaal tonen maar spreekt niet, raar, heb al veel instellingen veranderd, geen avance.
Maar die 2 gebruiken is wel ideaal.
Uiteindelijk moede nog steeds opletten voor de flitsers, in mijn boerenhol gemeente ben ik 1 vd weinigen die fm gebruik, als ze hier staan te flitsen tja... aan de rekker, ik probeer me zoveel mogelijk aan de snelheid te houden maar dat lukt niet altijd vanwege de soms onrealistische snelheden die er hier zijn.
Voor gps , beste vindk tomtom app op de smartphone, 20€ jaarlijks.
Zo hoef ik geen groot gps meer te gebruiken.
Ook heb ik er zelf 1 trajectcontrole moeten insteken, is in een boerenhol.
Het was echt niet evident om het er zo correct mogelijk in te steken , het zit er in nu maar dus niet perfect.
Soit, je zal geen boete krijgen daar op die plaats.
Trajectcontroles staan vaak niet aangeduid in Belgie op een 1 of 2 vaksbaan, smerig is dat.
Ik gebruik naast de dash ook waze , goeie combo vindk maar ook bij waze heb ik nog grotere problemen want vaak zegt die niets, laat wel opt scherm de flitspaal tonen maar spreekt niet, raar, heb al veel instellingen veranderd, geen avance.
Maar die 2 gebruiken is wel ideaal.
Uiteindelijk moede nog steeds opletten voor de flitsers, in mijn boerenhol gemeente ben ik 1 vd weinigen die fm gebruik, als ze hier staan te flitsen tja... aan de rekker, ik probeer me zoveel mogelijk aan de snelheid te houden maar dat lukt niet altijd vanwege de soms onrealistische snelheden die er hier zijn.
Voor gps , beste vindk tomtom app op de smartphone, 20€ jaarlijks.
Zo hoef ik geen groot gps meer te gebruiken.
Bij mij is alles netjes opgelost. Heb een nieuwe DASH toegestuurd gekregen. De klantenservice heeft mijn oude DASH ontkoppeld en daarna kon ik de nieuwe koppelen. Daarmee is het opgelost. Reactietijd gemiddeld 3 werkdagen wel wat lang, maar dat geven ze wel netjes aan.pepijn1234 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:57:
Sinds 2 dagen doet mijn Dash het niet meer. Hij probeert een update te doen, maar hij start de DASH niet opnieuw op, hij blijft hangen in dat scherm opnieuw opstarten. Uiteindelijk na een nacht is de batterij leeg gegaan.
[ Voor 67% gewijzigd door pepijn1234 op 14-12-2024 15:55 ]
Gister voor gehad dat de naam van andere baan bleef staan haha.
Stekker eens uitgetrokken & weer in orde.
Stekker eens uitgetrokken & weer in orde.
Ik ben al niet erg blij met mijn FM2 en zie nu dat de Dash ook eigenlijk als een Beta Product in de markt is gezet, gezien de issues die nog steeds opduiken. Ze krijgen geen dubbeltje meer van mij.
Wat voor issues heb je dan bijvoorbeeld? Heb met mijn Dash tot zover eigenlijk geen problemen ervaren.JBdV1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:41:
Ik ben al niet erg blij met mijn FM2 en zie nu dat de Dash ook eigenlijk als een Beta Product in de markt is gezet, gezien de issues die nog steeds opduiken. Ze krijgen geen dubbeltje meer van mij.
Wat een goede oplossing!
En wat een luxe dashboard etc. wat voor een EV heb je? Dat is zo wel kwijlen zeg met zo'n naadloze Dash mount oplossing. Klik erin en klaar.
Ik wordt het nu inderdaad wel met anderen hier eens dat het goed zou zijn als FM ook losse accesoires gaat verkopen. Dan kan je dit soort oplossingen veel makkelijker maken (ook als het een keer mis gaat is het dan geen ramp).
Voor wie overweegt hem aan te schaffen maar 149,- teveel van het goede vindt is er nu een tijdelijke actie. Met de verlengde Fm 15 jaar kortingsactie is hij trouwens nu 99,- euro en te kooen met direct geactiveerd abonnement of later te activeren abonnement. (in de FM webshop).
Tot 24 februari.
En wat een luxe dashboard etc. wat voor een EV heb je? Dat is zo wel kwijlen zeg met zo'n naadloze Dash mount oplossing. Klik erin en klaar.
Ik wordt het nu inderdaad wel met anderen hier eens dat het goed zou zijn als FM ook losse accesoires gaat verkopen. Dan kan je dit soort oplossingen veel makkelijker maken (ook als het een keer mis gaat is het dan geen ramp).
Voor wie overweegt hem aan te schaffen maar 149,- teveel van het goede vindt is er nu een tijdelijke actie. Met de verlengde Fm 15 jaar kortingsactie is hij trouwens nu 99,- euro en te kooen met direct geactiveerd abonnement of later te activeren abonnement. (in de FM webshop).
Tot 24 februari.
[ Voor 72% gewijzigd door ucsdcom op 21-02-2025 09:40 ]
Het is een model S. En overigens gewoon de door FM meegeleverde dashboardhouder. Ik had 'm alleen gebruikt gekocht en daar zat juist de houder voor de ventilatieroosters niet bij en vervolgens reageerde de verkoper niet meer en FM verkocht niets los. Gelukkig had iemand hier het hele setje dubbel na een RMA en wilde deze aan mij verkopen.ucsdcom schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:32:
Wat een goede oplossing!
Voor wie ook zoiets wil:
De standaard houder voor de ventilatieroosters kan je openschroeven en het kogeltje met "roosterclip" eruit halen. Je houdt dan alleen een heel compact magneethoudertje over met haakse USB.
Vervolgens heb ik een USB lintkabel, 12V USB-voeding, zekeringhouder en supersterke en vooral hittebestendige 3M plakkers besteld. Neem echt die hittebestendige plakkers, anders dondert ie er op de eerste beetje zonnige dag af.
Bij de meeste auto's trek/schroef je de onderkant van het dashboard er zo af, dan is het inbouwen allemaal niet zo spannend. Je moet vooral even goed kijken waar bij jouw specifieke auto een geschakelde 12V zit. Ik heb de mijne op het "officiele" tappunt voor accesoires rechts van de middenconsole gepakt. Bij de meeste auto's zit er linksonder achter het dashboard een zekeringenkast, waar je makkelijk even kan meten welke circuits geschakeld worden op het contact en een simpele gezekerde "spanningsdief" kan plaatsen (let op dat je 'm voor de juiste maat zekering besteld).
Vervolgens even een mooi plekje zoeken waar je de kabel kan laten weglopen en de rest wijst zichzelf.
All-electric.
Ik had de dash eens aan mijn vader gegeven.
Is 71 jaar en zei wat is dat nu.
Tot hem aantal dagen mee rond reed, gvdm zegt em, diene tomtom sta iere op en da ding zegt niets en da toestel van u wel. Die vind dien dash mega handig ook, zegt em moet niets doen, oto starten, springt vanzelf aan en geeft alles door van flitspalen en trajectcontroles.
Kem em wel gewaarschuwd dat het wel eens kan gebeuren in een boerenhol dat er een nieuwe flitspaal of trajectcontrole er nog niet instaat dat die sowieso altijd nog moet opletten.
.
Tot hem aantal dagen mee rond reed, gvdm zegt em, diene tomtom sta iere op en da ding zegt niets en da toestel van u wel. Die vind dien dash mega handig ook, zegt em moet niets doen, oto starten, springt vanzelf aan en geeft alles door van flitspalen en trajectcontroles.
Kem em wel gewaarschuwd dat het wel eens kan gebeuren in een boerenhol dat er een nieuwe flitspaal of trajectcontrole er nog niet instaat dat die sowieso altijd nog moet opletten.
De Dash draait op Android met een aangepaste schil, iemand toevallig al wat gezien van het flashen van het OS? Het zou tof zijn als je met de Dash gewoon Google Maps kunt gebruiken ofzo, ideaal klein apparaatje om volledig mee te kunnen navigeren.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Opstarten hier is eindelijk opgelost met de laatste sw update. Nu nog het daadwerkelijk uitschakelen van uitgeschakelde meldingen en het kunnen muten van flitspalen...
Even een domme vraag, maar kun je nu ook navigeren met dat ding of is het een additie op Apple Maps navigeren?
Of heb je toch nog de flitsmeister app nodig om navigatie te starten?
Of heb je toch nog de flitsmeister app nodig om navigatie te starten?
Nee je kunt er niet mee navigeren en dat kan ook niet in combinatie met de Flitsmeister-app.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb een Flitsmeister TWO, al jaren in gebruik. Alleen de batterij is op zn einde. Heeft iemand enig idee of dit te vervangen is? Kan er helemaal niks over vinden op internet.
Neem gewoon TomTom Go op je smartphone.
Voor €20 per jaar heb je
Navigatie
Files in real time
Flitsers en mobiele flitsers
Trajectcontrole en dan geeft hij meteen aan wat je gemiddelde snelheid is begin van dat van dat traject
Alle update zitten bij de prijs in
Je kan ook gewoon instellen wat ik heb gedaan is bij snelheidsflitsers alleen piepen als ik te hard ga
Je ziet hem sowieso op je route en geel als je bijna te hard gaat en rood als je te hard gaat
met Android Auto of Car play gewoon op je scherm
Voor €20 per jaar heb je
Navigatie
Files in real time
Flitsers en mobiele flitsers
Trajectcontrole en dan geeft hij meteen aan wat je gemiddelde snelheid is begin van dat van dat traject
Alle update zitten bij de prijs in
Je kan ook gewoon instellen wat ik heb gedaan is bij snelheidsflitsers alleen piepen als ik te hard ga
Je ziet hem sowieso op je route en geel als je bijna te hard gaat en rood als je te hard gaat
met Android Auto of Car play gewoon op je scherm
Ik kan echt geen kaas van maken van je bericht joh, haha.Reetkeverke schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:38:
Ik had de dash eens aan mijn vader gegeven.
Kem em wel gewaarschuwd dat het wel eens kan gebeuren in een boerenhol dat er een nieuwe flitspaal of trajectcontrole er nog niet instaat dat die sowieso altijd nog moet opletten..
Tomtom go is top voor gps maar flitspalen en trajectcontroles staan er af en toe niet in hoor.
Mijn vader vind dat bakje van FM dash top-Muncky- schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:44:
[...]
Ik kan echt geen kaas van maken van je bericht joh, haha.
Die zei; mijn gps die zegt niets op die en die plaats ivm flitspalen en trajectcontroles.
Heb ook een Two en elke accu is wel te vervangenB R M schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:47:
Ik heb een Flitsmeister TWO, al jaren in gebruik. Alleen de batterij is op zn einde. Heeft iemand enig idee of dit te vervangen is? Kan er helemaal niks over vinden op internet.
Heb nog nooit gekeken of je hem makkelijk open kan maken