Met 2 stuks hebben ze al de helft voor een tafel!SideSwipe schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:00:
Wel een mooie tafelpoot
Denk dat het brugpijlers moeten voorstellen eigenlijk...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Met 2 stuks hebben ze al de helft voor een tafel!SideSwipe schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:00:
Wel een mooie tafelpoot
Tja, maakt dat een verschil?
StadiondakWaah schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:01:
[...]
Met 2 stuks hebben ze al de helft voor een tafel!
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb zo'n ding onder de poten van m'n overkapping zitten.SideSwipe schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:00:
Wel een mooie tafelpoot
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hier alles over de trofee en nog meer.Waah schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:01:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 06-05-2024 00:05 ]
"When you grow up your heart dies"
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Betonpoer!Quad schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:03:
[...]
Ik heb zo'n ding onder de poten van m'n overkapping zitten.
Oke van beton, maar verder komen ze uit dezelfde mal, lijkt het.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zack verzorgt de maaltijden voor het team voor de wedstrijd
Een Zak met friet?dglavimans schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:07:
[...]
Da's een dure voor de catering... Pas maar op daar heeft Red Bull slechte ervaringen meedglavimans schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:07:
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door G_Dragon op 06-05-2024 01:34 ]
Het is inderdaad Zak en geen Zack 😉
Ik hoop dat je nu inziet dat het dus niet voorbestemd of vastligt zoals jij dacht, het zijn simpelweg niet de Mercedes-jaren waarin een onoverbrugbaar motor-voordeel jaren van kracht was. Een chassis-voordeel is binnen 1 jaar in te lopen en je ziet hoeveel dichter het bij elkaar zit.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:57:
[...]
Bij elke voorspelling voorafgaand aan dit weekend die ik gehoord heb, van de mensen die echt wel wat verstand hebben van F1, kwam VER als winnaar uit de bus.
Je zal zien dat hij straks de sprint wint en ook morgen de race. Daar hoef ik geen analyses voor te lezen(Ik heb al eerder gezegd dat VER alle WK’s tot 2026 gaat winnen en daar blijf ik nog steeds vanuit gaan.)
Al hoop ik zeker dat het anders gaat lopen en we wel een strijd voor de winst gaan zien.
Ja bizar was dat.G_Dragon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:09:
Eindelijk een scherpere foto van hoe dicht Perez op Verstappen kwam...
[Afbeelding]
Wat een dwaasG_Dragon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:09:
[Afbeelding]
Het was ook bijna het enige moment dat we Perez zagen. En dat scheelde echt heel weinig.G_Dragon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:09:
[Afbeelding]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik gok dat ze geïnspireerd zijn op het Miami Dolphins stadiumWaah schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:01:
[...]
[ Voor 1% gewijzigd door Fauna op 06-05-2024 00:13 . Reden: Spuit 11 ]
Mooi gezegd, die reactie toen Verstappen het zag ook...DaniëlWW2 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:11:
[...]
Het was ook bijna het enige moment dat we Perez zagen. En dat scheelde echt heel weinig.
Verstappen leek het ook niet door te hebben totdat hij het zag.
Hij heeft een betere auto, de rest had geen kans
Niet als Lando zijn titelconcurrent wordtLekker Ventje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:35:
Het is Lando gegund en Max loopt gewoon weer uit.
Volgens mij is hij ook deeleigenaar/investeerder van McLaren Racing. Het merk McLaren is 100% in handen van Bahrein, maar die hebben niet 100% van de aandelen van McLaren Racing. Beetje zo'n constructie die Wolff ook heeft bij Mercedes.Pyr0_ schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:05:
Zack is toch geen eigenaar? Die is CEO oid.
En exact na een grote upgrade. Marko zei op vrijdag al dat McLaren extreem snel was.Exocet schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:38:
[...]
Ik moet het nog zien hoor, zo groot verschil was tot nu toe alleen in het voordeel van Max, dit was echt dominant
Hij loopt aardig wat puntjes achter nog
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Zie nu in slow mo post-race show dat er wel linksachter wat bij vloer Verstappen wat carbon afbrak op het houdertje van de paal, kijk maar terug. In het segment net na Tsunoda interviewRazr schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:44:
[...]
Naar mijn weten ook niet inderdaad. Maar er wordt door meerdere mensen hier gezegd dat er schade is, bodem beschadigd e.d. En ik vraag me af of dat echt is gezegd in de teamradio of dat het aannames zijn.
Glory for the motherland!renegrunn schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:46:
Eigenlijk toch weer een herhaling van zetten. Weer een Belg die wint.
*duikt weg.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
2x DNF Max en Lando kan langszij staanTinusXIII schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:18:
[...]
Hij loopt aardig wat puntjes achter nogen om hem na 1 win gelijk te bestempelen als titelkandidaat gaat wat ver denk je niet?
Verstappen haat verliezen maar van Norris doet minder pijn.wowly schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:25:
Wat een geweldige race! en het mooiste is dat Max nu moet gaan werken als mclaren dit kan volhouden. Vind Max overigens een klasse verliezer deze keer
9/10 coureurs hadden gewacht tot het volgende rechte stuk. Het is Logan zijn bocht, Kevin had daar niets te zoeken en had even daarvoor iets van zijn gas moeten gaan.TheBrut3 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 01:01:
In de nabeschouwing de crash van Magnussen en Sargeant nog een paar keer gezien, maar man man man... Sargeant toch. Leuk dat Magnussen regeltechnisch fout zit, maar Sargeant kan deze crash ook makkelijk voorkomen. Ik denk dat 9 van de 10 coureurs zichzelf hier niet hadden uitgeschakeld.
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/112390918342969824StefanVerkerk schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:16:
Donald Trump is inmiddels gearriveerd op het circuit. ... Ik ben benieuwd wat we er nog van gaan zien.
[ Voor 23% gewijzigd door WhatsappHack op 06-05-2024 01:58 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
New document: Infringement - Car 20 - Causing a collision
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) 6 mei 2024
Published on 06-05-2024 02:11 CEThttps://t.co/1lUD4iANJo#F1 #Formula1 #FIA #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/83euduNiU2
New document: Infringement - Car 20 - Entering pit lane under Safety Car conditions
Published on 06-05-2024 02:17 CEThttps://t.co/Lsn8xLeLf8#F1 #Formula1 #FIA #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/jvxDYBQGW8
New document: Infringement - Car 55 - Causing a Collision
Published on 06-05-2024 02:31 CEThttps://t.co/W1Y0roRIFa#F1 #Formula1 #FIA #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/mRhnCPjdUw
[ Voor 64% gewijzigd door gambieter op 06-05-2024 02:46 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Op F1tv hadden ze het er wel over dat het al een keer eerder gebeurd was. Foutje, kan gebeuren.Afwezig schreef op maandag 6 mei 2024 @ 03:16:
Ik heb even geprobeerd terug te lezen, maar kon het niet vinden, en ook de media schrijven niets zinnigs over. Maar dit is echt de eerste keer dat ik gezien heb dat de SC niet de wedstrijdleider oppikt maar de #2. Toch wel een beetje gek .. dacht dat het soort van een “regel” was dat de leider eerst opgepikt zou worden.
[ Voor 86% gewijzigd door TinusXIII op 06-05-2024 06:08 ]
Monza 2 jaar? terug nog. Toen zat Russell als eerste achter de SC ronde lang. En gezien de race (bijna) gedaan was is die niet meer herstart kunnen worden (wel unlap, voor de finish foto naar ik aanneem).Afwezig schreef op maandag 6 mei 2024 @ 03:16:
Ik heb even geprobeerd terug te lezen, maar kon het niet vinden, en ook de media schrijven niets zinnigs over. Maar dit is echt de eerste keer dat ik gezien heb dat de SC niet de wedstrijdleider oppikt maar de #2. Toch wel een beetje gek .. dacht dat het soort van een “regel” was dat de leider eerst opgepikt zou worden.
Met een wagen die ze niet goed afgesteld kregen kon Max aardig in de buurt blijven. Als die auto het wel goed doet zal ie alsnog weer weg gaan rijden. Maar het is natuurlijk wel mooi dat McLaren nu echt erbij zit.wowly schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:25:
Wat een geweldige race! en het mooiste is dat Max nu moet gaan werken als mclaren dit kan volhouden. Vind Max overigens een klasse verliezer deze keer
[removed]
Stond er los van. Mario Andretti is naar het Amerikaans Congres gegaan om te praten over anti-trust wetgeving omdat F1 een Amerikaanse eigenaar heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door siggy op 06-05-2024 07:48 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Wie kent Lisa (Lalisa Manobal) van Blackpink (K-Pop) nou niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Chocoball op 06-05-2024 15:15 ]
Euhm ik? Betere vraag, sinds wanneer is het niet meer Tag Heuer?Chocoball schreef op maandag 6 mei 2024 @ 07:48:
[...]
Wie kent Lisa (Lalisa Manobal) van Blackpink (K-Pop) nou niet.
[Afbeelding]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Kith werkt samen met Tag voor een horlogelijnsiggy schreef op maandag 6 mei 2024 @ 07:51:
[...]
Euhm ik? Betere vraag, sinds wanneer is het niet meer Tag Heuer?Alsof Mike Tyson een kusje wilt geven aan Heuer.
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 06-05-2024 08:16 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[ Voor 37% gewijzigd door G_Dragon op 06-05-2024 08:09 ]
In een sport waar zoveel van de regels en de interpretatie afhangt blijf ik me er over verbazen dat ze hier zo makkelijk aan voorbij gaan.TinusXIII schreef op maandag 6 mei 2024 @ 06:07:
Pff het is toch wel weer heel vroeg nu
[...]
Op F1tv hadden ze het er wel over dat het al een keer eerder gebeurd was. Foutje, kan gebeuren.
Ja, ik snap ook niet zo goed hoe dit fout kan gaan. De SC staat aan het eind van de pitstraat te wachten tot de raceleider het rechte stuk bij start/finish op komt. Iemand kan toch in zijn oortje roepen dat Norris de pits in gaat en dat hij hem aan het eind van de pitstraat moet oppikken, ipv in bocht 1?MuddyMagical schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:12:
[...]
In een sport waar zoveel van de regels en de interpretatie afhangt blijf ik me er over verbazen dat ze hier zo makkelijk aan voorbij gaan.
Als de SC direct Norris had opgepikt ipv Verstappen had Norris gepit onder SC en was verder naar achter in het veld terecht gekomen.
Ik begrijp niet dat er geen 9 teams bij de stewards stonden na afloop.
Na zijn sprintrace-resultaat vind ik wel dat hij nog een paar races verdient (tot de zomerstop ofzo) om aan te tonen dat dat geen uitzondering op de regel was. Voor de sprintrace vond ik dat ze Lawson er z.s.m. in moesten zetten, maar hij heeft een nieuw chassis en ineens kan hij met Tsunoda meekomen en met dat hok op p4 finishen in de sprint.siggy schreef op maandag 6 mei 2024 @ 07:38:
/Hopelijk geeft VCARB DR niet de rest van het seizoen de kans om zich weer te bewijzen. Het is en blijft tijdsverkwisting om DR in die auto te houden.
[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2024 08:28 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Volgens mij niet. De SC pikt (normaal gezien) de eerste wagen op na de pit exit dus Norris ging zijn pitstop al gehad hebben.MuddyMagical schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:12:
[...]
Als de SC direct Norris had opgepikt ipv Verstappen had Norris gepit onder SC en was verder naar achter in het veld terecht gekomen.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
[ Voor 96% gewijzigd door Rivanov op 06-05-2024 08:44 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De SC was al op de baan voor norris stopte als ik goed gezien heb. waardoor norris met 30 seconden inplaaats van 11 seconden verschil de pits in gingKenhas schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:41:
[...]
Volgens mij niet. De SC pikt (normaal gezien) de eerste wagen op na de pit exit dus Norris ging zijn pitstop al gehad hebben.
Ergens heb ik het gevoel dat er iets niet klopt maar volgens mij had het wel of niet oppikken door de SC geen gevolgen.
Kevin Magnussen zorgt in ieder geval wel voor actie. Ik zie na de F1 een mooie carrière in Nascar voor hem weggelegd.G_Dragon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:48:
Iedereen een beetje bijgekomen van deze verrassende race?![]()
Ik heb de amper geslapen van de adrenaline![]()
Bij het opstaan las ik dat Sainz een plekje gezakt is om zijn actie tegen Piastri, verder Magnussen weer straf gekregen en die ligt heel dichtbij een schorsing. Het was niet zijn weekend, hopelijk gaat het over twee weken in Imola weer een stuk beter.
Ik vond de race van begin tot eind echt genieten, er gebeurde echt overal in het hele veld wel wat. Veel inhaalacties en soms wat gewaagde acties, maar dat maakt autoracen ook autoracen. Toen die safety car naar buiten kwam en dit eerst niet goed leek uit te pakken voor Norris baalde ik gigantisch, maar toen bleek het opeens wel heel gunstig voor hem te zijn en vanaf dat moment kon ik niet meer stilzitten van de adrenaline tot hij over de finish kwam. Toen hij de winst officieel ook in handen had was het een en al genieten, wat gun ik Norris het al jaren en nu eindelijk op een geweldige manier wint hij een race!
Wat een prestatie die we niet snel meer zullen vergeten! Op naar Imola waar we Vettel weer gaan zien in de auto van Ayrton Senna, als de nieuwsberichten natuurlijk waarheid waren.
Haha ja klopt, daar zie ik ook nog wel een carrière voor hemsjaool schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:17:
[...]
Kevin Magnussen zorgt in ieder geval wel voor actie. Ik zie na de F1 een mooie carrière in Nascar voor hem weggelegd.
Tsunoda vertrekt dit weekend gewoon met 2 punten extra.Grrrrrene schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:23:
Na zijn sprintrace-resultaat vind ik wel dat hij nog een paar races verdient (tot de zomerstop ofzo) om aan te tonen dat dat geen uitzondering op de regel was. Voor de sprintrace vond ik dat ze Lawson er z.s.m. in moesten zetten, maar hij heeft een nieuw chassis en ineens kan hij met Tsunoda meekomen en met dat hok op p4 finishen in de sprint.
De SC rijdt normaliter langzamer dan de (initiële) delta. Doordat Norris voor de SC reed kon die dus harder rijden dan Verstappen die meteen achter de SC zat en zijn gat verder uitbouwen, waardoor die zeer comfortabel zijn pitstop kon maken. Was Norris direct opgepikt had die natuurlijk best een issue gehad (was dan ver tot heel ver teruggevallen, afhankelijk van hoeveel auto's al waren aangesloten in die ronde).Kenhas schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:41:
[...]
Volgens mij niet. De SC pikt (normaal gezien) de eerste wagen op na de pit exit dus Norris ging zijn pitstop al gehad hebben.
Ergens heb ik het gevoel dat er iets niet klopt maar volgens mij had het wel of niet oppikken door de SC geen gevolgen.
Dat is ook gewoon zo, maar wat ik zeg: je ziet bij RIC wel een duidelijke verbetering in zijn resultaten. Die sprint Q was gewoon waanzinnig goed. Als dat een teken is dat hij zijn vorm begint terug te krijgen, vind ik dat hij een kans verdient. Niet het hele seizoen, maar tot de zomer. Als het weer als een kaartenhuis in elkaar stort is het over, maar als hij met Tsunoda mee kan komen (of beter nog: hem verslaan), mag hij van mij blijvenTheBrut3 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:23:
[...]
Tsunoda vertrekt dit weekend gewoon met 2 punten extra.
1 puntje toch? 5 om 6?TheBrut3 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:23:
[...]
Tsunoda vertrekt dit weekend gewoon met 2 punten extra.
ook aan @RobertMehjvg schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:53:
[...]
De SC was al op de baan voor norris stopte als ik goed gezien heb. waardoor norris met 30 seconden inplaaats van 11 seconden verschil de pits in ging
even terug gekeken volgens de driver tracker was norris op start/finish doen het saftycar werd.
max was bij ingang pits. maar ze stuurden de saftycar dus net achter noris de baan op dus norris had 1 ronde onder de saftycar om het gat te vergroten en te stoppen
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Op zich begrijp ik de discussie over de timing van de SC maar waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan is de reden dat de wedstrijdleiding een SC de baan op stuurt. Namelijk het feit dat er een (potentieel) gevaarlijke situatie is op de baan. Dat door de timing de SC tussen Norris en Verstappen de pits uit rijdt veranderd niets aan dat de prioriteit ligt bij het opruimen van de Williams en evt. herstellen van de barriers. Pas daarna komt het herstellen van posities.RobertMe schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:27:
[...]
De SC rijdt normaliter langzamer dan de (initiële) delta. Doordat Norris voor de SC reed kon die dus harder rijden dan Verstappen die meteen achter de SC zat en zijn gat verder uitbouwen, waardoor die zeer comfortabel zijn pitstop kon maken. Was Norris direct opgepikt had die natuurlijk best een issue gehad (was dan ver tot heel ver teruggevallen, afhankelijk van hoeveel auto's al waren aangesloten in die ronde).
Dat de timing niet lekker uit kwam is tot daar aan toe, maar de SC had wel aan de kant moeten rijden met de lampen uit (+ voorbij zwaaien) toen duidelijk was dat Norris er niet achter zat. Dat is wat in principe altijd gebeurt als de SC "verkeerd" op de baan is (vast met uitzonderingen, maar hier stond een auto ver buiten de baan en was het niet perse nodig om bv extra af te remmen met SC of wat dan ook). In dat geval was er nog een kansje geweest dat Norris op P2 of P3 de pits uit kwam. Maar met het gemak dat die nu won had die dat dan waarschijnlijk ook nog steeds wel gedaan.
En v.w.b. timing, Verstappen heeft dat IIRC 2 jaar terug in Miami gehad. SC terwijl die net langs pit entry is. GP gaf hem toen zelfs nog opdracht om te pushen tot SC line 2, maar de SC was net iets sneller. Dat de SC Norris gemist heeft kan dus gewoon voorkomen (zelf niet teruggekeken, maar volgens @hjvg dus Norris op start/finish toen het SC werd). Maar dan had die eigenlijk/idealiter iedereen voorbij moeten laten, totdat Norris / de leider ronde later aansloot.
Ricciardo: 5 punten in Sprint (p4) en 0 in de race (p15)
[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2024 10:12 ]
Ah ja. ik was die punt in de Sprint vergetenGrrrrrene schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:12:
[...]
Ricciardo: 5 punten in Sprint (p4)
Tsunoda: 1 punt in Sprint (p8) en 6 in race (p7)
Zo gek, in Amerika mag je het niet over 'balls' en 'boobs' hebben, ze hebben wel de grootste industrie ervan dat wel.sjaool schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:03:
[YouTube: Fred Vasseur joins McLaren celebrations 🍾 after Lando's first Formula One Win| 2024 Miami GP]
[YouTube: "If My Mom had Balls" Savage Max Verstappen Miami press conference]
Ik vraag mij af wat er gaat gebeuren mocht Nico Hulkenberg ooit een race winnen.
Voorlopig heeft Nico een ander record te pakken met 209 races zonder podium en is daarmee Andrea de Cesaris (208) voorbij gegaan.sjaool schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:03:
Ik vraag mij af wat er gaat gebeuren mocht Nico Hulkenberg ooit een race winnen.
Het lijkt wel alsof als je iets taboe maakt, dat mensen het juist meer willenHollowGamer schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:18:
[...]
Zo gek, in Amerika mag je het niet over 'balls' en 'boobs' hebben, ze hebben wel de grootste industrie ervan dat wel.
Als Norris opgepikt zou zijn door de SC, dan had de SC dus net eerder aangekondigd moet worden worden.MuddyMagical schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:12:
[...]
In een sport waar zoveel van de regels en de interpretatie afhangt blijf ik me er over verbazen dat ze hier zo makkelijk aan voorbij gaan.
Ik begrijp niet dat er geen 9 teams bij de stewards stonden na afloop.
De SC had iedereen voorbij moeten laten gaan tot dat Norris (of iig P1) achter de SC zit. Dat betekent dat Verstappen met het gat van 11,5 sec naar Norris voorbij was gegaan aan de SC, met hetzelfde gat (want Delta tijd) een rondje rijden en dan had Norris kunnen pitten en zijn plek opgeven (20 sec voor een pitstop).Hann1BaL schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:37:
[...]
Als Norris opgepikt zou zijn door de SC, dan had de SC dus net eerder aangekondigd moet worden worden.
Ik nodig iedereen uit F1TV te openen en de race vanaf 52:00 te kijken en dan zie je precies wanneer de SC aangekondigd wordt: als Norris op Start-Finish is en daarom kan de SC hem niet oppakken.
Als de SC dus 10 sec eerder was aangekondigd had Norris de pitstraat ingedoken en alsnog vooraan achter de SC geëindigd.
In bijna alle omstandigheden van aankondigen SC was Norris dus voor Verstappen terecht gekomen door het gat van 11.5 sec die hij had.
De uitzondering:
Alleen als de SC precies was aangekodigd nadat Norris NET de Pit-entry was gepasseerd dan had hij de pech gehad geen pitstop te kunnen doen, omdat hij dan misschien net wel door de SC was opgepikt.
Ikzelf geen liever de credits aan Norris die sneller reed dan de rest op de Mediums en toen anderen al gepit hadden nog steeds sneller was op zijn oude Mediums. De oude Mediums heel lang heeft weten te rijden met daarbij dus de gecreeerde kans op geluk dat er een SC zou komen waar hij van kon profiteren.
Was de SC geluk? Zeker.
Maar je moet wel zelf de kans op geluk creeeren en dat hebben ze bij McLaren gedaan. Complimenten daarvoor.
Dat is dus de veel gemaakte denkfout.MuddyMagical schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:42:
[...]
De SC had iedereen voorbij moeten laten gaan tot dat Norris (of iig P1) achter de SC zit. Dat betekent dat Verstappen met het gat van 11,5 sec naar Norris voorbij was gegaan aan de SC, met hetzelfde gat (want Delta tijd) een rondje rijden en dan had Norris kunnen pitten en zijn plek opgeven (20 sec voor een pitstop).
Door het ingrijpen van de SC en blokkeren van Verstappen heeft Norris die pitstop gratis gehad.
Maar goed. Norris heeft wel verdiend gewonnen.
[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 06-05-2024 10:56 ]
Mee eens, maar de wedstrijdleiding wachtte erg lang met het inzetten van de safety car. Toen dat paaltje op de baan terecht kwam, hadden ze toch meteen de vsc of safety car kunnen inzetten? Waarom duurde dat zo lang?joost217 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:56:
[...]
Op zich begrijp ik de discussie over de timing van de SC maar waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan is de reden dat de wedstrijdleiding een SC de baan op stuurt. Namelijk het feit dat er een (potentieel) gevaarlijke situatie is op de baan. Dat door de timing de SC tussen Norris en Verstappen de pits uit rijdt veranderd niets aan dat de prioriteit ligt bij het opruimen van de Williams en evt. herstellen van de barriers. Pas daarna komt het herstellen van posities.
Het gaat dus in eerste instantie om ‘in bedwang houden’ van het veld zodat marshals hun werk kunnen doen.
Je zult echt vaak zien dat de SC pas het circuit op gaat om de leider op te pikken. En als die "te vroeg" is zal die ook vaak de lampen uit hebben om dan iedereen meteen langs te laten (tot de leider).joost217 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:56:
[...]
Op zich begrijp ik de discussie over de timing van de SC maar waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan is de reden dat de wedstrijdleiding een SC de baan op stuurt. Namelijk het feit dat er een (potentieel) gevaarlijke situatie is op de baan. Dat door de timing de SC tussen Norris en Verstappen de pits uit rijdt veranderd niets aan dat de prioriteit ligt bij het opruimen van de Williams en evt. herstellen van de barriers. Pas daarna komt het herstellen van posities.
Het gaat dus in eerste instantie om ‘in bedwang houden’ van het veld zodat marshals hun werk kunnen doen.
Paaltje lag buiten de racelijn en wellicht hoopten ze dat die de andere kant op zou waaien / rollen. Maar in eerste instantie kwam die al meteen crap op circuit natuurlijk. Dus eigenlijk hadden ze toen al moeten ingrijpen. Enige wat ik mij kan indenken is dat ze overlegt / beoordeeld hebben of er een voldoende groot gat was om het zonder VSC te doen. Nu was de VSC immers ook erg kort en was er een gat voor dr marshalls om circuit op te kunnen zo ongeveer waar het paaltje was. Er is geen 30 sec een marshall op de baan geweest denk ik. Maar gaten zullen te klein zijn geweest (/te grote field spread) waardoor de VSC nodig was om de gaten wat op te rekken.Tha Deo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:58:
[...]
Mee eens, maar de wedstrijdleiding wachtte erg lang met het inzetten van de safety car. Toen dat paaltje op de baan terecht kwam, hadden ze toch meteen de vsc of safety car kunnen inzetten? Waarom duurde dat zo lang?
De "winst" voor stoppen onder SC zou ~9s zijn, Norris lag ~11,5s voor, dan zit je dus op ~20,5s. Pitstop tijd lag ook rond de 20s. Het zou dus krap aan zijn en geen gegeven dat Norris op P1 weer baan op zou gaan.Hann1BaL schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:45:
[...]
Dat is dus de veel gemaakte denkfout.
Die 11.5 sec wordt door de lage snelheid die ze dan rijden (want ze moeten al langzaam rijden) meer dan 20 sec zonder dat de afstand op de baan tussen de 2 autos groter wordt.
Met 11.5 sec voorsprong op snelheid van de max delta die ze mogen rijden had Norris gewoon een 20 sec pitstop kunnen doen en voor Max geeindigd achter de SC.
Dat is waarom ze zeggen dat je in SC situatie maar 9 sec en niet 20 sec verliest bij een pitstop.
Simpelweg omdat Max dus nog steeds langzaam dat gat dichtrijd en niet op de normale hoge snelheid waar die 11.5 sec op gebaseerd is.
De gratis pitstop was er dus al.
Anders gezegd: iedereen met een gat van meer dan 9 sec op de eerst volgende kon gratis een pitstop maken toen de SC was aangekondigd.
Bekijk de race anders even vanaf 43:00 tot dat Max in de pits staat. (Min 45)
Dan zie je de tijdsverschillen tussen de rijders (max t/m norris) en komt de VSC
De intervallen schieten dan omhoog
En als daarna de VSC weer wordt opgeheven duikelen de intervallen weer omlaag.
Dit is precies datzelfde effect.
En dankzij Norris heeft Hulkenberg een ander record terug; de meeste aantal punten (536) hebben gescoord zonder overwinning.Chocoball schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:29:
[...]
Voorlopig heeft Nico een ander record te pakken met 209 races zonder podium en is daarmee Andrea de Cesaris (208) voorbij gegaan.
Ook Lando bevindt zich in een lijstje met bekenden die pas na 15 podiums hun eerste overwinning boekte zoals Eddie Irvine, Mika Häkkinen, Jean Alesi en Patrick Depailler.
[ Voor 3% gewijzigd door Killjoy op 06-05-2024 11:17 . Reden: Foute statistiek... ]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Mja, Max reed gewoon niet hard genoeg op de hard.RobertMe schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:14:
[...]
De "winst" voor stoppen onder SC zou ~9s zijn, Norris lag ~11,5s voor, dan zit je dus op ~20,5s. Pitstop tijd lag ook rond de 20s. Het zou dus krap aan zijn en geen gegeven dat Norris op P1 weer baan op zou gaan.
Was de kans groot dat Norris dan alsnog won als die achter Verstappen de baan op kwam? Uiteraard.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 06-05-2024 11:18 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bij een normale pitstop zouden er wel weer nog twee Ferrari's tussen zitten. En Verstappen voorop kon die verdedigen, ook al ben je langzamer, Verstappen er achter kon vrij letterlijk niks zoals we hebben gezien. Ergo: met 100% zekerheid valt het niet te zeggen.YakuzA schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:18:
[...]
Mja, Max reed gewoon niet hard genoeg op de hard.
Toen hij naar buiten kwam na de pitstop lag hij rond de 9,5s achter, maar het gat groeide naar 10/11+ omdat Lando aan het stampen was.
dus onafhankelijk van de SC fout was Lando er voor gekomen op eigen merit
(en lucky SC timing, maar dat geluk hoort er gewoon bij in de sport)
nee het verlies zou ong 9 sec zijn dus een buffer van 2.5 sec. Met andere woorden een 4s pitstop had hem ook nog voor Max op de baan laten komen.RobertMe schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:14:
[...]
De "winst" voor stoppen onder SC zou ~9s zijn, Norris lag ~11,5s voor, dan zit je dus op ~20,5s. Pitstop tijd lag ook rond de 20s. Het zou dus krap aan zijn en geen gegeven dat Norris op P1 weer baan op zou gaan.
Was de kans groot dat Norris dan alsnog won als die achter Verstappen de baan op kwam? Uiteraard.
[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 06-05-2024 11:29 ]
Er was geen SC fout. Het was pure timing. Die kun je onhandig noemen maar een SC stuur je de baan op wanneer dat moet en niet wanneer het goed uitkomt met het verkeer. Dat los je later op.YakuzA schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:18:
[...]
Mja, Max reed gewoon niet hard genoeg op de hard.
Toen hij naar buiten kwam na de pitstop lag hij rond de 9,5s achter, maar het gat groeide naar 10/11+ omdat Lando aan het stampen was.
dus onafhankelijk van de SC fout was Lando er voor gekomen op eigen merit
(en lucky SC timing, maar dat geluk hoort er gewoon bij in de sport)
[ Voor 18% gewijzigd door Hann1BaL op 06-05-2024 11:32 ]
Precies, wanneer race control een SC geeft, dan gaat de SC meteen rijden, je wilt namelijk niet wachten totdat het kan. SC moet de snelheid terug brengen. Zodra de SC de baan op rijd mogen de marshalls ook pas de baan op. Niet eerder. Je wilt dit ook zo snel mogelijk doen, want stel dat er een coureur af ligt en bewusteloos is? Of er moet een brandje geblust worden?Hann1BaL schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:30:
[...]
Er was geen SC fout. Het was pure timing. Die kun je onhandig noemen maar een SC stuur je de baan op wanneer dat moet en niet wanneer het goed uitkomt met het verkeer. Dat los je later op.
Of de noodzaak er direct was is een ander verhaal, maar er is echt geen fout gemaakt. Het is niet zo dat ze per ongeluk Lando hebben doorgelaten.
De mooie auto staat te wachten tot de wedstrijdleiding zegt dat hij gaan moet en hij pakt dan de eerste auto op die achter hem rijdt.
Dat er tig jaar terug de boeken moet worden gedoken om de vorige keer te vinden dat de SC niet de leider oppikt geeft wel aan dat dat niet zo is, of iig niet zo gebruikt wordt normaal gesproken in de F1Hann1BaL schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:30:
[...]
Er was geen SC fout. Het was pure timing. Die kun je onhandig noemen maar een SC stuur je de baan op wanneer dat moet en niet wanneer het goed uitkomt met het verkeer. Dat los je later op.
Of de noodzaak er direct was is een ander verhaal, maar er is echt geen fout gemaakt. Het is niet zo dat ze per ongeluk Lando hebben doorgelaten.
De mooie auto staat te wachten tot de wedstrijdleiding zegt dat hij gaan moet en hij pakt dan de eerste auto op die achter hem rijdt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq