Nope, ik ben er nu al 16 uur bezig 😭, ik geef het op. Jou COP formule doet het ook niet, blijft op 0 staan tijdens de SWW run.
Hij telt gewoon niet. Als ik via Dev tools de status zelf verandert wel. Maar niet als die het zelf doet 🤐.
On/off/running/not running etc. (Geen reactie)
Ik dacht wellicht is de issue dat het een binaire sensor is, dat hier limited opties voor zijn. Dat is ook zo, on en off. Maar daar reageert die dus ook niet op. Hij staat ook ON/OFF op jou ESP zelf.
Krijg het vermoeden dat hij die status niet meekrijgt in HA ofzo en het om die reden niet werkt wat ik probeer.
De voorbeelden op HA met een lichtschakelaar of een wasmachine/droger die aan en uit gaat bouw ik na met de sensor van defrost.
Maar het werkt dus niet 😮💨
Begrijp er ook nog onvoldoende van om te troubleshooten waar het fout gaat. Dus ik zit nu muur vast.
Ben maar verder gegaan met zonneplan dashboard en thermostaat dashboard.
HACS heb ik er ook op een of andere manier op gekregen, vraag niet hoe 😂
MQTT broker werkt en draait nu ook, probleem was dat ik perse een gebruiker ervoor moest maken.
De SigenStor zit er ook in en energie dashboard werkt nu ook.
De community app store staat er nu ook in en ik kan repos toevoegen.
Alles wat niets te maken heeft met code zelf schrijven binnen HA lukt me na 3-5 dagen nu wel.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.