• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:08

Zjemm

...

xoror schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:49:
apart, moet je in dev tools kijken waarom die verbinding wordt gesloten, het werkt hier wel goed. Je moet hem lokaal openen met file:// en niet vanaf het web
dat was het idd :)

opensecure.nl

• Beireken
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:57
xoror schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:31:
@Beireken make clean of clear cache en nog eens proberen?
Ik heb dit een tweede keer gedaan en nu kreeg ik de fout dat confs/short-cycle.yaml niet meer in de yaml mag >:)
Dus toch iets over het hoofd gezien hehe.
Beireken schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:57:
[...]

Ik heb dit een tweede keer gedaan en nu kreeg ik de fout dat confs/short-cycle.yaml niet meer in de yaml mag >:)
Dus toch iets over het hoofd gezien hehe.
https://github.com/gekkek.../main/ecodan-esphome.yaml
deze is altijd up to date, moet je daar tegen houden. Ik doe geen moeite meer om die backwards compatible te houden omdat er binaries zijn. Als je zelf kan compilen ga ik van uit dat je weet wat je doet en die file bij gaat houden

Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• Mooper
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:06
Ik probeer de Melcloud adapter te koppelen aan mijn Atom, maar het wil nog niet echt lukken aangezien de lampjes niet branden. Zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLAahSAVdUmZor_IwrIk49LR8L4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRxybzudbyromhYrzzIuvPcP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgnEt0AfduZ3gz0EmWu9DxJcY6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMeolJLcTWPr3ZQQMN3zU0Ah.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtVQW3PgTXIRN5NTBkZPXuUFONw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLBcsPpOGMhKmQQHpfu6KQv9.jpg?f=fotoalbum_large

Voordat ik vragen krijgen over de waarom: ik wil graag via Frank Energie het 'Slim Verwarmen' eens testen aangezien ik in mijn HA skills niet kundig genoeg ben.
@Mooper had je geen kabel bij je proxy pcb gekregen ? Je heb een andere kabel nodig als je de proxy pcb wil gebruiken. Die moet je in de heatpump poort doen (en de kabel die op de atom zit eruit halen)

De atom kabel geeft 12v niet door, die is nodig voor melcloud. Ik zeg het verder voor de zekerheid, niets in/uitpluggen als er spanning op het systeem staat (omdat ik zie dat je atom lampje aan is).

[ Voor 20% gewijzigd door xoror op 30-01-2026 10:09 ]

• Mooper
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:06
xoror schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:06:
@Mooper had je geen kabel bij je proxy pcb gekregen ? Je heb een andere kabel nodig als je de proxy pcb wil gebruiken. Die moet je in de heatpump poort doen (en de kabel die op de atom zit eruit halen)

De atom kabel geeft 12v niet door, die is nodig voor melcloud. Ik zeg het verder voor de zekerheid, niets in/uitpluggen als er spanning op het systeem staat (omdat ik zie dat je atom lampje aan is).
Ik heb het teruggekregen vanuit mijn buurman maar zonder die kabel. Hij heeft die ook niet meer geeft die aan. Wat voor kabel is het precies, weet je dat toevallig? Dan schaf ik die zelf aan.

Ik was inderdaad niet van plan om iets in/uit te pluggen, maar bedankt voor de alertheid :)

• Geeforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:10
@xoror even een vraag mbt de laatste update:

- Auto adaptive defrost mitigation staat nu aan. Kan me niet herinneren dat ik die had en waarom staat deze standaaard aan?

Ik mis nu de volgende entitie:
- sensor.ecodan_heatpump_zone_1_h_c_setpoint_value
@Mooper
Het zijn geen standaard kabels. Je heb een kabel nodig met 2x ST PAP-05V-S aan elk kant. Op internet kan je met wat speurwerk wel vinden. Je kan ook zelf de onderdelen kopen en zelf een kabeltje in elkaar zetten dat is het makkelijkst.

Ik heb ook de 2m kabels die ik bundel met asgard. stuur maar pm

@Geeforce heb je de release notes gelezen? ik heb de namen moeten renamen, de '/' mag niet meer. Dus hij heet nu
- sensor.ecodan_heatpump_zone_1_setpoint_value

Defrost mitigation is standaard uit, dus die heb je misschien per ongeluk aangezet. Je kan in history kijken wanneer dat is aangegeven in HA

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste