https://github.com/gekkek...eleases/tag/2026-01-09.01
Ik heb de stats collector toegevoegd die heatloss uitrekent en base COP. Dat toont hij nu nog in de logs, maar dat worden nog wel sensoren. Dan kan je zien wat je verbruik en heatloss is van de afgelopen dag. Dat ziet er dan zo uit
xx heb ik even weg gelaten omdat ik nog wat foute start data heb. De heatloss is in kW/K, dus in mijn geval 273 W per graad. Base COP is de terug vertaalde COP bij 7c, Dit is een schatting die wordt gebruikt in de solver.
Voor nu zijn het leuke stats, en pas bruikbaar als je de solver gaat gebruiken.
Ik heb de stats collector toegevoegd die heatloss uitrekent en base COP. Dat toont hij nu nog in de logs, maar dat worden nog wel sensoren. Dan kan je zien wat je verbruik en heatloss is van de afgelopen dag. Dat ziet er dan zo uit
code:
1
2
3
| [23:57:52.401][I][auto_adaptive:046]: Learning: Day transition detected (8 -> 9). Processing model... [23:57:52.402][I][auto_adaptive:083]: Learning Stats: AvgTemp=1.8C, Heat=128.9kWh, Elec=36.7kWh, Run=21.7h [23:57:52.405][I][auto_adaptive:133]: Learning Updated: HeatLoss=0.273, BaseCOP=4.83, Output=xx kW, Power=xx kW |
xx heb ik even weg gelaten omdat ik nog wat foute start data heb. De heatloss is in kW/K, dus in mijn geval 273 W per graad. Base COP is de terug vertaalde COP bij 7c, Dit is een schatting die wordt gebruikt in de solver.
Voor nu zijn het leuke stats, en pas bruikbaar als je de solver gaat gebruiken.
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
/f/image/I4ksywtoOqXfV72jb5TtTaAr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/E33rUBXpNcfz1AankC2kQ5XU.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t3E608xspRJjlh0Mq3fvMEcb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OhsPe37NSFDdMMXi1NFdNKzG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BPnMapm0puWhp9He7XLbzB5N.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rY9YddN2EdUSbRYBC5dFyyNg.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ZXwLjaFDwCKBss2e4GGGCD2J.png?f=user_large)