Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
En nee, ik heb het niet over normaal rechts, voordat mensen deze 2 door elkaar gaan halen. Is absoluut niet hetzelfde.
[ Voor 28% gewijzigd door Charles Hill op 06-11-2024 10:44 ]
Dus eigenlijk zeg jij dus dat het Westen beslissing bevoegdheid heeft over Ukraine.rmathijssen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:18:
[...]
Inderdaad, de vleesmolen blijven voeden met mensenlevens is een veel menselijkere oplossing.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 06-11-2024 12:33 ]
Ik ben blij dat je doorgaat het voorbeeld te zijn voor waarom gebeurt wat er gebeurt. Ik zie je niet als andersdenkend, ik zie je hooguit als slecht geinformeerd en probeer uit te leggen waarom het in principale volkomen normaal is dat dit gebeurt. Dat je je hier zelf aan bloot stelt is zoals al eerder aangehaald kudo-waardig. Vat hem op zoals je hem op wilt vatten - dat is aan jou.
Bij gebrek aan Amerikaans staatsburgerschap heb ik niet gestemd en ook geen stemadvies gegeven - intelligent of niet, we moeten het toch samen doen op deze planneet. Begrijpen wat anderen bezig houdt lijkt mij een sleutel naar een weg uit de situatie waarin je jezelf ziet als 'andersdenkenden' en mij ervan beticht mensen 'dom' te vinden. Ik heb net zo goed zo'n tribaal geprogrammeerd brein, maak je geen illusies over mijn cognitieve capaciteiten zou ik zeggen. Begrijpen welke beperkingen we hebben helpt mij in ieder geval.
Geen van beiden. Louter tegen een beweging van desinformatie en geopolitieke belangen, nepotisme, populisme en cultisme boven belang van inwoners.bie100 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:40:
Even een oprechte vraag is het puur tegen Trump gericht of zijn de meeste gewoon tegen de republikeinen?
[ Voor 17% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 14:36 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik heb ook met die branch te maken gehad, maar het verhaal andersom waarbij de ambtenaren vooral tegenwerken is net zo stuitend. Daarbij gaat het er niet zozeer om wat de ambtenaren doen, maar vooral hoe de boel is ingericht en wat de statushouders wel/niet mogen doen. Ik ken er hier b.v. een heel stel in de buurt die graag willen en kunnen werken maar het gewoonweg niet mogen. De regels zijn nu heel beperkend waardoor het voor de statushouder zo goed als onmogelijk is om uit de bijstand te komen.Kist schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:34:
[...]
Mwah ik ken wel mensen die in die branch werken. De entitlement van die mensen die ik hoor is wel echt serieus stuitend. Bovendien zijn er nogal wat ambtenaren die veel meer tegemoetkomen dan dat er wettelijk mag. Want ze "willen zo graag helpen".
[removed]
Als je in een serieuze discussie 'zuurlinks' roept neem ik je eigenlijk al niet meer serieus, maar ik ga het toch proberen: hoezo vind je dat democratie hier niet bestaat?wErudite schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:40:
Dit topic toont wel een beetje aan dat democratie niet bestaat zolang zuurlinks niet wint.
Heb ik het in twijfel trekken van de legitimiteit van de verkiezingen en de oproepen tot opstand van zuurlinks hier gemist?
Het toont vooral dat Trump aanhangers een erg slecht geheugen hebben als het om het accepteren van verkiezingsuitslagen gaat. En ook al kom je enkel langs om te trollen, kan het echt niet op een iets hoger niveau dan iedereen die het niet met je eens is als zuurlinks weg te zetten?wErudite schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:40:
Dit topic toont wel een beetje aan dat democratie niet bestaat zolang zuurlinks niet wint.
[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 1 hitwErudite schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:45:
[...]
Termen als domrechts en zuurrechts worden anders ook aan de lopende band gebruikt, dus waarom mag zuurlinks niet?
Overigens ben ik geen Trump aanhanger en stem ik in Nederland ook niet op de PVV of Groenlinks, just saying
Nice try.
Nee, dat verbleekt nogal met wat er op 6 januari gebeurd is. Wel leuk dat je overal een onpassend Youtube filmpje voor hebt, uit welke bubble haal je die toch telkens vandaan?JAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:46:
[...]
Was het niet Hillary Clinton die maandenlang bleef doorzeuren dat Trump een "illegitimate president" was?
YouTube: FLASHBACK: Hillary Clinton repeatedly called Trump 'illegitimate' pr...
[ Voor 57% gewijzigd door fsfikke op 06-11-2024 10:53 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
[ Voor 76% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 14:41 ]
Komt hierna het opzetje naar de sterke man? Of komt er eerst nog een oefening in projectie met false equivalencebackupdevice schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:41:
[...]
Denk dat het topic precies aangeeft waarom een 2 partijen systeem niet werkt .
Er is niet echt een verschil meer, Trump's MAGA lijkt de hele partij overgenomen te hebben.bie100 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:40:
Even een oprechte vraag is het puur tegen Trump gericht of zijn de meeste gewoon tegen de republikeinen?
Maar als je hier een beetje meeleest, en ziet waar de punten van zorg vooral zitten, is het antwoord toch vrij duidelijk?
Maar degene die willen mogen niet en dan houdt het toch heel snel op. En logischerwijze zitten er ook genoeg tussen die niet willen, maar dat hebben we met alle andere mensen in de bijstand net zo goed.olafmol schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:38:
[...]
Ik heb idd altijd geleerd "it takes two to tango".
[removed]
Ik riep al tijden dat een landslide zou wordenfsfikke schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:05:
[...]
Dat is wel heel makkelijk roepen nu de uitkomst vaststaat.
Het is geen Toss-up geweest. De polls waren gewoon supervoorzichtig, bang om Trump de edge te geven. Maar hier (Tweakers, maar ook gewoon Europese media), leefde iedereen nog in de waan dat de pols Trump biased waren. Of zelfs dat ze gemanipuleerd werden en dus allemaal niet klopten. Het is een maandenlang struisvogel gedrag geweest.Het was gewoon een toss-up die geen enkele pollster of 'expert' accuraat kon voorspellen. Het idee dat jouw anekdotische bewijs ("Ik heb op mijn laatste dienstreis in de kroeg met wat Amerikanen gesproken, dus ik weet wat de uitslag zal zijn") precies wist hoe de race zou lopen getuigd van lichtelijke zelfoverschatting. Zelf Fox was zich gister nog niet zo zeker als jij.
En nee, van in de bar hangen ga je het niet krijgen. Maar als je maandenlang in heel veel staten reist, krijg je echt wel een goed gevoel van wat er wel en niet leeft.
Zoals ik al eerder postte:
Dat waren dus jongens uit veel verschillende staten. Dan krijg je hier een aantal onderzoeken om je oren dat de Democratische kiezers juist weg zou lopen met Harris. Nou, we hebben het wel gezien he.PWM schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:05:
[...]
Mijn, democratische, collega's zijn de afgelopen 2 maanden overigens ook weer afgegleden van: "Kamala is een goede kandidaat", naar "Nouja, het is geen Trump". Daar ga je hem deze keer niet mee winnen.
Het Harris positivisme kwam je gewoon nergens tegen, enkel op een rally wellicht.
Plus 3 voor iemand die wat vergeet dat rechts op 6 januari een gewapende opstand probeerde te doen in de VS toen links won.wErudite schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:40:
Deze polarisatie tot in het extreem komt overigens door het twee partijen systeem in de VS wat gewoon geen goed systeem is.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ik geloof zelf niet in de angstzaaierij dat Polen gaat volgen.Kist schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:30:
[...]
Appeasement heeft nog nooit gewerkt en gaat dat ook niet doen. Putin wil echt niet alleen Oekraine, als het dat was was je oplossing een optie geweest. Het is een rupsje nooit genoeg die de USSR weer wil opbouwen.
Ik geloof er wel in dat er veel financiële belangen zijn rondom deze oorlog. Geld in de zin van wapenindustrie, verkoop van brandstoffen, macht.
Wat Trump laatst zei over de cheneys vond ik erg treffend: zij stimuleren oorlog omdat ze er aan verdienen (lobby), maar zij en hun kinderen gaan niet ter plekke vechten.
YouTube: Watch: Trump Calls Liz Cheney ‘Radical War Hawk’ | WSJ News
I had ChatGPT interpret Trump's comments verbatim: "The speaker is criticizing Liz Cheney and others who advocate for military intervention, labeling them as "radical war hawks." They suggest that these politicians are disconnected from the realities of war, imagining how Cheney would react if she were directly in danger, with guns aimed at her. The speaker argues that it’s easy for people in comfortable positions in Washington to propose sending troops into conflict without facing the consequences themselves."
Dit is geen winst van de Republikeinen, maar MAGA. Republikeinen bestaat bijna niet meer, zoals we het kende onder Obama bijvoorbeeld.bie100 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:40:
Je mist het punt waarbij het probleem is dat het om Trump als persoon gaat en dit niets met links/rechts te maken heeft. Dat de republikeinen winnen is nog nooit een probleem geweest.wErudite schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:40:
[removed]
Termen als domrechts en zuurrechts worden anders ook aan de lopende band gebruikt, dus waarom mag zuurlinks niet?fsfikke schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:42:
[...]
Het toont vooral dat Trump aanhangers een erg slecht geheugen hebben als het om het accepteren van verkiezingsuitslagen gaat. En ook al kom je enkel langs om te trollen, kan het echt niet op een iets hoger niveau dan iedereen die het niet met je eens is als zuurlinks weg te zetten?
Overigens ben ik geen Trump aanhanger en stem ik in Nederland ook niet op de PVV of Groenlinks, just saying
We zeggen hetzelfderedwing schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:42:
[...]
Maar degene die willen mogen niet en dan houdt het toch heel snel op. En logischerwijze zitten er ook genoeg tussen die niet willen, maar dat hebben we met alle andere mensen in de bijstand net zo goed.
Nou dat weet ik juist niet kan me nog herinneren toen Ronald Reagan de verkiezingen won was er ook zo een ophef overCompuchip87 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:42:
[...]
Er is niet echt een verschil meer, Trump's MAGA lijkt de hele partij overgenomen te hebben.
Maar als je hier een beetje meeleest, en ziet waar de punten van zorg vooral zitten, is het antwoord toch vrij duidelijk?
Als eerste, er is al heel lang geen functioneel verschil meer. En als tweede, zowel partij als Trump zijn al sinds de gebeurtenissen van 1/6 tot symbool gereduceerd - onzelfstandig, uitvoerend. Sindsdien zijn de twee vectoren van zeloten en oligarchen dominant.bie100 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:40:
[ Voor 95% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 14:40 ]
Ik ben tegen rechts-radicale politici en partijen die het 1) niet zo nauw nemen met de democratie 2) via propaganda en misinformatie het volk ophitst.bie100 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:40:
Daarom ben ik tegen Trump/GOP, Wilders/PVV, Orban/Fidesz, Poetin/Verenigd Rusland, et ali.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Anders kan ie niet geloofwaardig de macht overnemen, dan is ie op basis van oneerlijke verkiezingen verkozen, dat moet je niet willen.
[ Voor 31% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-11-2024 10:49 ]
Terwijl er nog gewacht wordt op het bewijs dat 2020 doorgestoken kaart was .JAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:46:
[...]
Was het niet Hillary Clinton die maandenlang bleef doorzeuren dat Trump een "illegitimate president" was?
YouTube: FLASHBACK: Hillary Clinton repeatedly called Trump 'illegitimate' pr...
We gaan het meemaken. Change is constant …
[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 06-11-2024 10:49 ]
Wat is dat gezeur over zuurlinks toch de hele tijd?wErudite schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:40:
Het gaat erom dat er nu iemand verkozen is de zegt dat hij Hitlers leger wil, iemand die rechten voor iedereen die geen witte hetero man is wil beperken, iemand die de rechtstaat wil afbreken (en dat al deels heeft gedaan), iemand die duidelijk heeft gezegd dat nooit iemand meer hoeft te stemmen, ga zo maar door. Dat heeft niets meer met links of rechts te maken dit is gewoon facisme.
nothing stops this train
Verwijderd
Over propaganda gesproken, wat is jouw mening dan over hoe Twitter jarenlang hun platform misbruikt heeft voor de democraten? Musk heeft toch wel een aardig boekje geopent na de overname van Twitter.Joris748 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:48:
[...]
Ik ben tegen rechts-radicale politici en partijen die het 1) niet zo nauw nemen met de democratie 2) via propaganda en misinformatie het volk ophitst.
Daarom ben ik tegen Trump/GOP, Wilders/PVV, Orban/Fidesz, Poetin/Verenigd Rusland, et ali.
Goed punt, zelfde als Reddit. Alle grote pagina's zijn al weken overspoeld met anti-Trump berichten.Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:53:
[...]
Over propaganda gesproken, wat is jouw mening dan over hoe Twitter jarenlang hun platform misbruikt heeft voor de democraten? Musk heeft toch wel een aardig boekje geopent na de overname van Twitter.
Hij heeft inderdaad een aardig voorbeeld gegeven van hoe je met social media (en 40 miljard) een hele hoop onzin kan verspreidenVerwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:53:
[...]
Over propaganda gesproken, wat is jouw mening dan over hoe Twitter jarenlang hun platform misbruikt heeft voor de democraten? Musk heeft toch wel een aardig boekje geopent na de overname van Twitter.
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 06-11-2024 10:58 ]
Je weet zelf wel beter, jij noemt niet alleen Trump zo en mist volledig mijn punt.D-e-n schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:32:
[...]
Wat moet je Trump anders noemen? En moeten we de verschrikkelijke regimes uit het verleden ook gaan hernoemen tot iets "liefs"?
Je mag Trump noemen wat je wilt, ik vind hem zelf ook een verschrikkelijk narcistisch persoon.
Mijn reactie was erop gericht dat jou soort reacties elk politiek debat verstoord door te strooien met bepaalde woorden en een grote groep mensen over één kam te scheren. Je hebt in de VS maar keus tussen twee partijen, het is onmogelijk dat elke kiezer 100% eens is met alle standpunten van de partij of kandidaat waar ze op stemmen.
Ook al is de politiek anders in de VS, is het ook niet zo dat Trump in zijn eentje zo maar van alles kan gaan doen zonder steun van andere politici. De bangmakerij alsof er straks geen democratie meer is in de VS en of de wereld nu vergaat wordt wel een beetje zielig.
Zoals ik zei in mijn vorige reactie: voor bepaalde mensen is het wel goed om wat minder op internet te zitten en meer de echte wereld in te gaan.
Bron? Het woord 'misbruikt' suggereert kwade intenties.Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:53:
[...]
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
Dit is allemaal niet waar. Misschien denk je dat dit waar is, maar het is allemaal verdraaid nieuws in jouw bubble.hellum schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:50:
[...]
Wat is dat gezeur over zuurlinks toch de hele tijd?
Het gaat erom dat er nu iemand verkozen is de zegt dat hij Hitlers leger wil, iemand die rechten voor iedereen die geen witte hetero man is wil beperken, iemand die de rechtstaat wil afbreken (en dat al deels heeft gedaan), iemand die duidelijk heeft gezegd dat nooit iemand meer hoeft te stemmen, ga zo maar door. Dat heeft niets meer met links of rechts te maken dit is gewoon facisme.
Dat van Hitler bijv. is al lang ontkracht door anderen, en kwam "toevallig" pas na boven vlak voor de verkiezingen, van iemand die door Trump is ontslagen en zo nog zijn gram wil halen. En hem dat 6 jaar geleden had horen zeggen,,, ja ja.
Dit verwordt dus in jouw bubble dat Trump Hitlers leger wil.
Ook anderen wegzetten als fascist is zo leeg als maar kan.
[ Voor 6% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 06-11-2024 11:02 ]
Mijn mening is dat aantoonbare onzin geweerd moet worden van dergelijke platforms. Gezien de reputatie van Musk en de huidige staat van Twitter/X kan ik de mening van Musk niet serieus nemen.Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:53:
[...]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Predisposities, gratificatie, het is te inzichtelijk op deze manier.
[ Voor 19% gewijzigd door defiant op 06-11-2024 12:43 ]
*knip*, suggestief en niet concreet.Joris748 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:00:
[...]
Mijn mening is dat aantoonbare onzin geweert moet worden van dergelijke platforms. Gezien de reputatie van Musk en de huidige staat van Twitter/X kan ik de mening van Musk niet serieus nemen.
[ Voor 10% gewijzigd door NMH op 06-11-2024 14:30 ]
Dus aan de ene kant vind je het een pluspunt van Trump dat hij doet wat hij zegt, aan de andere is wat Trump zelf zegt niet waar?JAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:58:
[...]
Dit is allemaal niet waar. Misschien denk je dat dit waar is, maar het is allemaal verdraaid nieuws in jouw bubble.
Dat van Hitler bijv. is al lang ontkracht door anderen, en kwam "toevallig" pas na boven vlak voor de verkiezingen, van iemand die door Trump is ontslagen en zo nog zijn gram wil halen. En hem dat 6 jaar geleden had horen zeggen,,, ja ja.
Hoe werkt dat precies? Als Trump zelf zegt dat mensen niet meer moeten gaan stemmen, hoe is dat dan niet waar?
Net even gezocht op dit forum: de termen "domrechts" en "zuurrechts" zijn tot nu toe alleen door jou gebruikt.wErudite schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:45:
[...]
Termen als domrechts en zuurrechts worden anders ook aan de lopende band gebruikt, dus waarom mag zuurlinks niet?
[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024
Musk is iig niet de beste persoon:
/f/image/tmdYCBIlPlRWQfHZ1ryALc2o.png?f=fotoalbum_large)
Ik vind het moeilijk om jou zomaar te geloven, vooral omdat je post niet met een flashy YouTube filmpje ondersteund wordt.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:58:
[...]
Dit is allemaal niet waar. Misschien denk je dat dit waar is, maar het is allemaal verdraaid nieuws in jouw bubble.
Dit verwordt dus in jouw bubble dat Trump Hitlers leger wil.![]()
https://www.politifact.co...ut-donald-trump-and-hitl/
"Je moet deze podcast luisteren, alleen daar hoor je de echte waarheid!"Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:05:
[...]
Wellicht vindt je dit interessant, mits je spotify hebt: *knip*
Zie je niet in hoe absurd dat klinkt?
[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 06-11-2024 14:28 ]
Aan welk aspect van een fascist voldoet hij dan niet?JAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:58:
[...]
Verwijderd
Wellicht vindt je dit interessant, mits je spotify hebt: *knip*, als je een link plaatst, vertel dan ook even wat daar te horen is.Real schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:57:
[...]
Bron? Het woord 'misbruikt' suggereert kwade intenties.
[ Voor 21% gewijzigd door NMH op 06-11-2024 14:26 ]
Ook hier weer de termen "zuurlinks" vs "extreem rechts", nergens voor nodig.
Social media is hier debet aan door ongebreidelde desinformatie hun gaan te laten gaan. Regelgeving om dat voor X te beteugelen gaat er de komende 4 jaar nu zeker weten niet komen, misschien dat ze er in de EU nog op tijd uitkomen. Want ook TikTok heeft impact op onze democratie.
Dit gaat dus niet om meningen/standpunten te onderdrukken, maar om polarisatie te verminderen. De algoritmen van social media varen helaas zeer wel bij angst en woede-prikkels, waardoor mensen in een bubbel belanden aan beide zijden (bijvoorbeeld "migranten zijn the root of all evil", of "volgend jaar vergaat de aarde").
Dat gecombineerd met het winner takes all mechanisme bij de verkiezingen zorgt voor een zeer toxische mix. Er geen geen ruimte meer voor nuance, middle ground, compromisen, het is "de ander moet kapot" vs "zorgen dat we het allemaal een beetje beter krijgen" (of is dat een heel "zuurlinks" idee?
Was he niet meer dat beide kanten gewoon de aanvragen kunnen insturen en ze evenveel ingewilligd werden als dit binnen een bepaald kader viel. Practisch alle diep dives in alogritmes wijzen naar een bias die men naar rechts to werkt. Ik geloof zelfs dat het Trump witte huis meer verzoeken had ingedient de democraten daar voor. En dat is naast dat Musk niet bepaald een objective bron van informatie is.Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:53:
[...]
Niet dat ik er naar geluisterd heb, maar dit is echt 'wij van WC-eend".. Elon Musk die zelf gaat vertellen bij een host die nou ook niet bepaald kleurloos is. Zoals bekend en hierboven ook in een screenshot bij een factchecker neemt Musk het niet perse nauw met de waarheid.Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:05:
[...]
Wellicht vindt je dit interessant, mits je spotify hebt: *knip*
[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 06-11-2024 14:26 ]
Putin wil ongetwijfeld meer, hij wil idd USSR weer opbouwen, maar hoe wil hij dat gaan doen? Hij heeft nu in Oekraine al gigantische verliezen geleden. Hij heeft amper het leger er nog voor om nog meer in te nemen.Kist schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:30:
[...]
Appeasement heeft nog nooit gewerkt en gaat dat ook niet doen. Putin wil echt niet alleen Oekraine, als het dat was was je oplossing een optie geweest. Het is een rupsje nooit genoeg die de USSR weer wil opbouwen.
No One Wants to Admit What Will Really Decide This Election. Unfortunately, I Saw It for Myself.
Ad Man You might think you’re immune to political advertising. In Montana, I learned the hard way: None of us are.
Voor velen in Nederland waarschijnlijk moeilijk voorstelbaar, maar, meetbaar fenomeen. Gekoppeld met de deze keer opmerkelijk hogere distributie en effectiviteit in targeting van het Pink Slime fenomeen zit hier een van de grootste aanjagers van de vervorming van perceptie.Who were they supporting, I asked, and why? “Sheehy,” said Heath. “Tester has been in office for 20 years already, and everybody knows he’s gotten rich,” he said. “I’m the opposite, for Tester,” said Shaw. “I’m so sick of these rich out-of-staters raising costs.”
They had repeated back to me almost verbatim lines from the ads.
Er is hoop en er is welvaart. Het punt is alleen dat beide langzaam maar zeker zijn afgenomen in de afgelopen decennia, en er is geen hoop dat die trend omkeert. De lonen stijgen niet mee met de inflatie, de woning-, levensmiddelen- en benzineprijzen blijven maar stijgen.FirePuma142 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:00:
[...]
Dat is natuurlijk ontzettend interessant. Daar zie je parallellen van ook hier in Europa, maar ook in Zuid-Amerika bijvoorbeeld. Aan de ene kant denk ik dat het leven van Jan Modaal door heel veel mensen overschat wordt. Tegelijkertijd denk ik dat Jan Modaal zijn eigen levensstandaard ook heel erg onderschat. Ergens daartussenin zal het meest passend zijn.
Wat je natuurlijk ook ziet is dat de huidige samenleving en zijn mogelijkheden veel mensen hoop biedt. Op een betere toekomst. Op een fijnere baan, meer te besteden, een mooier huis, kinderen laten studeren. Je kunt van weinig iets maken. Kortom, de bootstraps enzo.
Die hoop, want voor velen blijft het daar bij, zien velen ook vervliegen. Terecht of onterecht. Er moet minder en bewuster worden geconsumeerd voor het klimaat. Je dagelijkse uitgaven, die toch al een significant stuk van je inkomsten zijn, worden duurder. En blijven duurder worden. De media heeft vanuit jouw perspectief vooral aandacht voor ver-van-je-bed-shows. LGBTQI, klimaat, oorlog, diversiteit.
Tel daarbij op dat de overheid vaak onbetrouwbaar is gebleken. Onduidelijk. Half af.
Als je in een vorm van paniek verkeert, dan kies je radicaal. Zie Trump, zie Wilders, zie Argentijn-van-wie-ik-de-naam-kwijt-ben. Maar zie ook Zelensky.
Je kunt je pas zorgen maken over het klimaat als je zorgen over je eerste levensbehoeften zijn veiliggesteld. Het is dus niet vreemd dat de meeste Trumpisten zich niet bekommeren om het klimaat.
@Fornoo ironisch kiezen we de mensen die aantoonbaar niets aan die problemen doen en zelfs discutabel beticht kunnen worden van het in stand willen houden er van.He who fears he shall suffer, already suffers what he fears.
[ Voor 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-11-2024 11:13 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Als Trump de financiering en leveringen stopt dan valt het doek snel, Europa heeft de middelen en voorraden niet en Putin kan door met zn verschroeide aarde tactiek door steeds meer van het land plat te bombarderen, nu ook met hulp van Noord-Korea (wie had dat kunnen verzinnen..)Tomcatter_31 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:10:
[...]
Putin wil ongetwijfeld meer, hij wil idd USSR weer opbouwen, maar hoe wil hij dat gaan doen? Hij heeft nu in Oekraine al gigantische verliezen geleden. Hij heeft amper het leger er nog voor om nog meer in te nemen.
En dan gaat hij weer de boeken in als de president die een oorlog heeft doen stoppen, de consequenties voor Europa en Oekraïne in het bijzonder zullen gigantisch zijn.
Grappig dat je die met elkaar vergelijkt. 'Zuurlinks' is namelijk iets dat reageerders op het internet zelf bedacht hebben, terwijl 'extreemrechts' gewoon een bestaand, redelijk goed gedefiniëerd label is. Ik ben ook voor minder polarisatie, maar ik vind het zo'n gedoe om elke keer uit te schrijven "een groep die opportunististisch gebruik maakt van angst en onvrede in de samenleving en door hun boodschap/narratief het vertrouwen in de democratische rechtsorde ondermijnt, waardoor spanningen en polarisatie tussen bevolkingsgroepen kunnen ontstaan en mensen onterecht het vertrouwen kunnen verliezen in de democratische instituties; en die streven naar normalisering van hun boodschap van racisme en wit superioriteitsdenken, vreemdelingenhaat (inclusief moslimhaat), haat jegens vreemde (cultuur)elementen en ultranationalisme in de samenleving" omdat mensen verdrietig worden als ik "extreemrechts" schrijf.CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:05:
Het heeft in elk geval ook weer impact op de polarisatie wereldwijd.
Ook hier weer de termen "zuurlinks" vs "extreem rechts", nergens voor nodig.
Hetzelfde als hoe ze de USSR destijds hebben opgebouwd, met grote verliezen en tot het faillisement toe. Maar tot die tijd hebben we dan wel een groot probleem.Tomcatter_31 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:10:
[...]
Putin wil ongetwijfeld meer, hij wil idd USSR weer opbouwen, maar hoe wil hij dat gaan doen? Hij heeft nu in Oekraine al gigantische verliezen geleden. Hij heeft amper het leger er nog voor om nog meer in te nemen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:58:
[...]
Dit verwordt dus in jouw bubble dat Trump Hitlers leger wil.![]()
Timestamp: 1:15:50 t/m 1:17:45
Trump roept al langer op tot bescherming van de Amerikaan, dat Mexicanen/Puerto Ricanen minder zijn, vindt zichzelf de grote leider en roept al tijden dat er "enemies within" zijn. Hoeveel checks/vinkjes wil je nog op de definitie krijgen? Dus dat je roept dat het een lege term is, is feitelijk onjuist.
Trump; ''we hebben een nieuwe ster; Elon!''
Waarom Joe Rogan een zelf toegegeven idiot die niet de mentale capaciteit heeft om een kritisch interview te doen als bron geven? Toen de twitter files naar buiten gebracht werden kwam slechts geselecteerd dingen naar buiten via nogal gekleurde journalisten i.p.v. gewoon het hele rapport met iedereen te delen. Dus waarom zouden we ook maar een word van Musk geloven?Erwin537 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:09:
[...]
Niet dat ik er naar geluisterd heb, maar dit is echt 'wij van WC-eend".. Elon Musk die zelf gaat vertellen bij een host die nou ook niet bepaald kleurloos is. Zoals bekend en hierboven ook in een screenshot bij een factchecker neemt Musk het niet perse nauw met de waarheid.
Een doorontwikkelde Rafale of Gryphen is zeker mogelijk hoor.nst6ldr schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:17:
[...]
Het probleem is dat militair gezien 'zsm' uitkomt op een jaar of 30, er zit zo ontzettend veel geld in de ontwikkeling en aankoop van de F35 dat we het niet kunnen veroorloven om dat nogmaals te doen.
En Frankrijk en Duitsland hebben, wanneer de Amerikanen wegvallen, ook eigen tanks en artillerie/raketsystemen.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Waar haal jij het vandaan dat ik zeg dat mijn termen puur en alleen uit dit topic komen?BadRespawn schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:03:
[...]
Net even gezocht op dit forum: de termen "domrechts" en "zuurrechts" zijn tot nu toe alleen door jou gebruikt.
Beide zijn actoren voor misdirectie en cultisme. In de transitie naar kleptocratie wordt politiek irrelevant, verschuift traditioneel machtscluster naar de stempel, SCOTUS, en verschuift de beslissingsdynamiek naar lokale oligarchie._Bailey_ schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:15:
benieuwd welke post Musk gaat krijgen bij Trump komend jaar.
Wie welk stoeltje krijgt, dat is onderdeel van het theater. De indicatoren te volgen zullen heel elders liggen.
"Hitler heeft ook goede dingen gedaan" heb ik al langs zien komen. Alsof we over de bankovevaller gaan zeggen dat hij lief is voor zijn goudvis.Virtuozzo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:39:
[...]
Dat is precies wat nog zal volgen, in de cycli van kikkers koken.
Je hebt wel gelijk, maar de anderen in een kamp stoppen (figuurlijkCompuchip87 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:13:
[...]
Grappig dat je die met elkaar vergelijkt. 'Zuurlinks' is namelijk iets dat reageerders op het internet zelf bedacht hebben, terwijl 'extreemrechts' gewoon een bestaand, redelijk goed gedefiniëerd label is. Ik ben ook voor minder polarisatie, maar ik vind het zo'n gedoe om elke keer uit te schrijven "een groep die opportunististisch gebruik maakt van angst en onvrede in de samenleving en door hun boodschap/narratief het vertrouwen in de democratische rechtsorde ondermijnt, waardoor spanningen en polarisatie tussen bevolkingsgroepen kunnen ontstaan en mensen onterecht het vertrouwen kunnen verliezen in de democratische instituties; en die streven naar normalisering van hun boodschap van racisme en wit superioriteitsdenken, vreemdelingenhaat (inclusief moslimhaat), haat jegens vreemde (cultuur)elementen en ultranationalisme in de samenleving" omdat mensen verdrietig worden als ik "extreemrechts" schrijf.
Het is door social media steeds lastiger geworden om genuanceerd van gedachte te wisselen.
Ja, Trump / Project 2025 en alles wat er omheen hangt heeft zeker fascistische trekjes, vrouwenrechten (en die van non-hetero's) staan onder druk.
De uitdaging is, hoe laat je zn kiezers beseffen wat dit tot gevolg kan hebben zonder dat ze meteen in de verdediging gaan met "ja, maar dat zeg je alleen maar omdat jouw kamp verloren heeft, loser! Talk to the hand, 'cause the face ain't listenin'"
Ja, als Trump de financiering stopzet, wordt het in Oekraine een zeer lastig verhaal. Ik hoop ook dat hij tot bezinnen komt en dat niet gaat doen. Ik doelde echter meer op landen buiten Oekraine. Ik zie Putin niet zomaar nog andere landen binnenvallen. Putin heeft zich enorm vergist in Oekraine. Hij dacht het met een paar dagen in te kunnen nemen en zit er nu al 2 jaar vast met enorme verliezen. Hij heeft niet de middelen om nog meer landen binnen te vallen en ook niet de wil denk ik.CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:13:
[...]
Als Trump de financiering en leveringen stopt dan valt het doek snel, Europa heeft de middelen en voorraden niet en Putin kan door met zn verschroeide aarde tactiek door steeds meer van het land plat te bombarderen, nu ook met hulp van Noord-Korea (wie had dat kunnen verzinnen..)
En dan gaat hij weer de boeken in als de president die een oorlog heeft doen stoppen, de consequenties voor Europa en Oekraïne in het bijzonder zullen gigantisch zijn.
Nee, ik vind een podcast van Joe Rogan (1) niet interessant en (2) geen goede bron om je stelling mee te onderbouwen. Zie ook het AWM beleid:
Nu is het ook niks meer dan een linkdrop. Je zult dus moeten uitleggen waarom je stelling klopt.Correct gebruik van bronnen en bronvermelding is van groot belang bij het onderbouwen van reacties, omdat op die manier claims van jezelf of anderen gefalsificeerd dan wel gestaafd kunnen worden. Niet elke uitspraak behoeft een bron, maar in het algemeen wordt de onderbouwing beter door het gebruik van bronnen.
Houd bij het geven van bronnen rekening met de kleur of bias van de bron. Een gekleurde bron is niet per definitie slecht, hoewel de betrouwbaarheid van een gekleurde bron bij controversiële onderwerpen minder zal zijn dan van een objectieve bron. Een discussie over de betrouwbaarheid van bronnen en hoe dat te controleren is te vinden in het AWM-topic Brontoetsing #hoedan?!
Anders kan iedereen bij wijze van spreke ook wel 'het internet' als bron opvoeren.
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
@JAHRASTAFARITTMJ! schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:29:
[...]
Onironisch dit lege standpunt noemen is toch wel zo een beetje alles wat er mis is met de politiek. Vervolgens miljoenen vrouwen wel de zeggenschap over eigen buik ontnemen.
Ga eens in op mijn comment. Waarom vind je het een overwinning voor vrouwen dat transseksuelen niet meer mogen deelnemen aan vrouwensport (non-issue) maar negeer je het feit dat miljoenen vrouwen hun lichamelijke integriteit / zeggenschap over buik hebben verloren door Trump?
(Of zijn vrouwenrechten stiekem niet zo belangrijk voor je en gaat het vooral om makkelijk punten scoren?)
*knip* maak het s.v.p. niet persoonlijk.Virtuozzo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:20:
[...]
Beide zijn actoren voor misdirectie en cultisme. In de transitie naar kleptocratie wordt politiek irrelevant, verschuift traditioneel machtscluster naar de stempel, SCOTUS, en verschuift de beslissingsdynamiek naar lokale oligarchie.
Wie welk stoeltje krijgt, dat is onderdeel van het theater. De indicatoren te volgen zullen heel elders liggen.
[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 06-11-2024 12:12 ]
Ruimtevaart zou hij niet slecht doen waarschijnlijk_Bailey_ schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:15:
Klinkt als het bekende riedeltje dat elk leven waardevol is, tot het geboren is...dan geven ze niet thuis.TTMJ! schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:23:
[...]
@JAHRASTAFARI
Ga eens in op mijn comment. Waarom vind je het een overwinning voor vrouwen dat transseksuelen niet meer mogen deelnemen aan vrouwensport (non-issue) maar negeer je het feit dat miljoenen vrouwen hun lichamelijke integriteit / zeggenschap over buik hebben verloren door Trump?
(Of zijn vrouwenrechten stiekem niet zo belangrijk voor je en gaat het vooral om makkelijk punten scoren?)
En elk oorlogslachtoffer is er 1tje te veel, maar wat er na de oorlog gebeurt met de inwoners boeit ze niet.
Het zou me niet verbazen als Musk binnenkort ook nog iets in de luchtvaart gaat doen. Vooral ook omdat er de laatste tijd vrij veel medewerkers bij Boeing zijn ontslagen omdat Boeing in zwaar weer zit.tuinïnen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:26:
[...]
Ruimtevaart zou hij niet slecht doen waarschijnlijk
Boeing overnemen door Musk zie ik niet gebeuren want ze zijn met ULA wel een directe concurrent van SpaceX.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Hij vult zijn leger sneller aan qua materieel en manschappen dan Europa dat ooit zal kunnenTomcatter_31 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:10:
[...]
Verder zijn 100duizend doden voor hem geen probleem maar is dat iets wat Europa nooit zal kunnen verkroppen
Als laatste krijgt zijn leger nu wel gevechtservaring terwijl in NL we nog pang pang moeten roepen
Aan de andere kant: Trump appelleert blijkbaar in voldoende mate aan "zorgen dat we het allemaal een beetje beter krijgen" (zei het vaak vaag en tegenstrijdig), en de Dems waarschuwen dat "de ander het land (democratie) kapot wil maken" en daarom vooral niet de verkiezing moet winnen.[b]CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:05:[/bEr geen geen ruimte meer voor nuance, middle ground, compromisen, het is "de ander moet kapot" vs "zorgen dat we het allemaal een beetje beter krijgen" (of is dat een heel "zuurlinks" idee?)
Al ben ik van mening dat de Dems dichter bij de waarheid zitten dan Trump, in de perceptie van veel kiezers zal het zo'n vaart niet lopen (en ook daar zit wel wat waarheid in; het is eerder een kwestie van vele kleine stappen dan van Reichstag fire en dan Ermächtigungsgesetz).
En heel veel kiezers stemmen helemaal niet omdat in hun ogen de Dems historisch gezien "zorgen dat we het allemaal een beetje beter krijgen" onvoldoende waar maken. Dat segment wil een veel Linkser beleid dan wat "Liberalen" (inhoudelijk in feite VVD-ers) willen, en dat door niet te stemmen de grootste van twee kwaden aan de macht kan komen nemen ze op de koop toe en/of zien het als afstraffing voor de Dems.
Wisconsin hebben ze toegeschreven aan Trump en daarmee zit hij op 276 zetels en is het inderdaad officieel.Agent47 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:32:
CNN meldt dat het over is
Kijk wat trump zelf zegt;TTMJ! schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:23:
[...]
@JAHRASTAFARI
Ga eens in op mijn comment. Waarom vind je het 'een overwinning voor vrouwen' dat transseksuelen niet meer mogen deelnemen aan vrouwensport (non-issue) maar negeer je het feit dat miljoenen vrouwen hun lichamelijke integriteit / zeggenschap over buik hebben verloren door Trump?
YouTube: Donald Trump announces abortion policy for 2024
In essentie heeft hij de wetgeving terug willen leggen bij de staten zelf.
Verder heb ik met verbazing gekeken naar de geluiden van *knip*, hou het respectvol , die het prima vinden een abortus uit te voeren tot vlak voor de geboorte.
YouTube: Virginia's late-term abortion bill causes controversy
En mbt transseksuelen in vrouwensport, er is niet voor niets vrouwensport. Er zijn voorbeelden van *knip*, hou het respectvol zwemmers, boksers en gewichtsheffers, die in hun mannentak geen deuk in een pa boter sloegen en opeens meedoen bij de vrouwen en daar steeds kampioen worden. Waarzin en een aantasting van de rechten van vrouwen. Stel je voor dat je een vrouw bent, vele jaren getraind hebt, en dan komt er opeens een trans aan die je zo voorbij gaat.
[ Voor 19% gewijzigd door NMH op 06-11-2024 14:21 ]
Ik verwachtte een Harris overwinning maar het werd Trump.
Denk ik dat Trump op lange termijn goed is voor de VS? Nee. Zou Harris op lange termijn goed zijn voor de VS? Waarschijnlijk ook niet. Ik had alleen verwacht dat Harris de sancties op Rusland zou doorzetten waardoor Rusland economisch zou instorten over een jaar. Poetin krijgt nu toch nog het lapje grond wat hij wilde en nadat hij zijn wonden heeft gelikt zal hij verder gaan in Georgië en Moldova (Of liever gezegd hij zal zijn acties daar opvoeren want hij is er al bezig). Baltische staten denk ik nog niet, ook niet met Trump.
Trump zal uiteindelijk niet de realiteit van de VS veranderen. De VS is al langer een langzaam afglijdende supermacht. Ik verwacht dat China uiteindelijk het sokje over zal nemen. China is zeker geen goed land wat betreft veel zaken - geen democratie en controle op alles wat de burger doet. Maar dat wat de VS beter maakte is inmiddels ook weg.
De Amerikaanse realiteit is dat hun hegemonie erop zit. Wie er president wordt zal daarbij niet veel uitmaken. In Europa verwacht ik een verdere verrechtsing wat uiteindelijk ook onze democratie onder druk zet (erger dan het momenteel staat). Wij als Europa moeten inzien dat diversificatie belangrijker wordt dus zullen we zaken moeten doen met China en ja...ook Rusland en dat betekend ook dat die landen invloed krijgen (net zoals de VS dat ook altijd had)
Indirect betekend dit ook dat de VS invloed verliest in Europa en dat de invloed van de VS in Afrika ook verder doet afglijden ten gunste van China en Rusland.
Ik verwacht dat de VS zijn banden gaat versterken met de Stille oceaan landen (Japan, Australië en Zuid Korea). Maar de VS moet niet vreemd omkijken als in de toekomst de EU meer met hun concurrenten op heeft dan met hun. Tja...keuzes.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ironish genoeg ben jij een goed voorbeeld voor was misinformatie doet.
Dat het niet nodig was voor beschermingsmiddelen te gebruiken in verpleeghuizen is niet een advies dat we in nederland hadden.
Daarnaast vaccineren helpt wel met hoe snel iets verspreid gezien de kans groter is dat je niet hoesten and proestend over straat gaat. Maar geen van deze dingen zij absoluut.
Weet iedereen hier nog hoe baudet wilde dat we maskers ging opkopen toen er wereldwijde tekorten waren. Het ging toen speciek om de N95 maskers, en dat katoene maskers voldoende was (de messaging in die tijd dat ze niet nodig waren blijft onverantwoord in mijn ogen ze gebruikte veel te absolute taal gebruik om een paniek opkopen van de al tekort aanwezige maskers niet te veroorzaken). En zodra maskers verplicht waren was hij in een tegen maskers.
[ Voor 10% gewijzigd door NMH op 06-11-2024 14:23 ]
Verwijderd
Helemaal prima natuurlijk! Iedereen moet vooral doen wat ie wiltReal schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:22:
[...]
Nee, ik vind een podcast van Joe Rogan (1) niet interessant en (2) geen goede bron om je stelling mee te onderbouwen. Zie ook het AWM beleid:
[...]
Nu is het ook niks meer dan een linkdrop. Je zult dus moeten uitleggen waarom je stelling klopt.
Anders kan iedereen bij wijze van spreke ook wel 'het internet' als bron opvoeren.
Verder zie ik ook geen bronnen of redenen waarom dat hele Twitter files niet relevant of echt zou zijn.
Waarom denken jullie de uitslagen zijn nog niet oficieel?
Glorieus moment!Agent47 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:32:
CNN meldt dat het over is
[ Voor 18% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 06-11-2024 11:39 ]
Hele andere discussie, maar ik vind het niet aan de overheid om te bepalen wat je moet doen met een ongeboren kind. Het kan in vele gevallen beter zijn om een kind weg te halen met abortus (ook in een later stadium) dan om het kind geboren te laten worden en het een verschrikkelijk leven te geven. Maar ik denk dat dit hier niet thuis hoortJAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:34:
[...]
Kijk wat trump zelf zegt;
Verder heb ik met verbazing gekeken naar de geluiden van *knip* , die het prima vinden een abortus uit te voeren tot vlak voor de geboorte.![]()
YouTube: Virginia's late-term abortion bill causes controversy
[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 06-11-2024 14:19 ]
Zucht...
Het staat gewoon op de Amerikaanse nieuwswebsites.andru123 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:37:
Waarom roept iedereen over Trump overwinning? Vrachtwagens met nep biljetten zijn nog onderweg![]()
Daar heb je misschien gelijk in maar het verschil is inmiddels wel erg groot geworden dus de kans dat Trump inderdaad heeft gewonnen is erg groot.andru123 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:37:
Waarom roept iedereen over Trump overwinning? Vrachtwagens met nep biljetten zijn nog onderweg![]()
Don't feed the trollArgantosNL schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:37:
[...]
Ironish genoeg ben jij een goed voorbeeld voor was misinformatie doet.
Dat het niet nodig was voor beschermingsmiddelen te gebruiken in verpleeghuizen is niet een advies dat we in nederland hadden.
Daarnaast vaccineren helpt wel met hoe snel iets verspreid gezien de kans groter is dat je niet hoesten and proestend over straat gaat. Maar geen van deze dingen zij absoluut.
Weet iedereen hier nog hoe baudet wilde dat we maskers ging opkopen toen er wereldwijde tekorten waren. Het ging toen speciek om de N95 maskers, en dat katoene maskers voldoende was (de messaging in die tijd dat ze niet nodig waren blijft onverantwoord in mijn ogen ze gebruikte veel te absolute taal gebruik om een paniek opkopen van de al tekort aanwezige maskers niet te veroorzaken). En zodra maskers verplicht waren was hij in een tegen maskers.
Mwah, die jachtvliegtuigen die hij verliest, vervang je niet zomaar. Zelfde voor de tanks. Het is niet voor niks dat ze grijpen naar vorige generatie tanks.R.van.M schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:32:
[...]
Hij vult zijn leger sneller aan qua materieel en manschappen dan Europa dat ooit zal kunnen
Verder zijn 100duizend doden voor hem geen probleem maar is dat iets wat Europa nooit zal kunnen verkroppen
Als laatste krijgt zijn leger nu wel gevechtservaring terwijl in NL we nog pang pang moeten roepen
Het verlies aan mensen ben ik met je eens, dat deert Putin niet. Echter het aanvullen is een ander verhaal. Rusland heeft een krimpende bevolking en hij is nu al genoodzaakt om troepen uit Noord Korea te halen.
En ja, ze doen wel gevechtservaring op. Maar heel capabel zijn ze nog steeds niet. En je ziet nu ook al hoeveel moeite Rusland heeft met geleverde wapensystemen door de NAVO aan Oekraine. Laat staan als ze het tegen een NAVO land als Polen op zouden gaan nemen en ze de de volledige strijdkracht van de NAVO tegen zich krijgen. Dus Rusland doet nu ervaring op, maar NAVO landen zijn veel beter getraind en uitgerust dan de Russen. Dus ik zie het Rusland na Oekraine voorlopig niet doen dat ze doorzetten naar volgende landen.
*knip*, op de man. Trans vrouwen mochten tientallen meedoen aan alle sporten en de olympische spelen, nooit was er iets aan de hand en nu ineens is het een probleem. Goed voorbeeld van misinformatie, dat dan weer wel.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:34:
[...]
En mbt transseksuelen in vrouwensport, er is niet voor niets vrouwensport. Er zijn voorbeelden van *knip* zwemmers, boksers en gewichtsheffers, die in hun mannentak geen deuk in een pa boter sloegen en opeens meedoen bij de vrouwen en daar steeds kampioen worden. Waarzin en een aantasting van de rechten van vrouwen. Stel je voor dat je een vrouw bent, vele jaren getraind hebt, en dan komt er opeens een trans aan die je zo voorbij gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 06-11-2024 14:20 ]
En ter aanvulling. Nog vier staten die over zijn:Robkazoe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:34:
[...]
Wisconsin hebben ze toegeschreven aan Trump en daarmee zit hij op 276 zetels en is het inderdaad officieel.
Alaska: 73% geteld, 55,8 vs 40,4. Die gaat zeker naar Trump.
Nevada: 84% geteld, 51,5 vs 46,8. Lijkt het gat ook al te groot te zijn.
Arizona: 54% geteld, 51,0 vs 48,2.
Michigan: 94% geteld, 50,1 vs 48,1.
Enige swing states die Harris nog kan winnen zijn AZ en MI. MI heeft een kleiner gaatje, maar nog slechts 6% van de stemmen die geteld moeten worden. Arizona moeten er meer geteld worden maar is weer een groter gat.
Ik denk dat Harris echt geen enkele swing state gaat winnen. En ze blijft ook 5 miljoen stemmen achter op Trump. De definitie van "nat gaan".
Voor zover ik heb gehoord krijgt Elon Musk een rol als 'schoonmaker' van de overheidsfinanciën, en dan vooral gericht op het snijden in de kosten die in de ogen van Trump en Musk overbodig zijn. Ambtenarenapparaat drastisch verkleinen, zoals Musk ook 80% van het Twitter personeel ontsloeg._Bailey_ schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:15:
Trump is heel erg transactioneel gericht: "Wat levert het mij op?" en als dat in zijn ogen niet positief uitvalt dan beëindigt hij dat. Alles wat geld kost en in de ogen van Trump geen baten oplevert mag Musk dus wegsnijden.
En net zoals er nu in Engeland een hoop destijds pro-Brexit stemmers spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze pro-Brexit hadden gestemd, zo zullen heel veel Trump stemmers in de nabije toekomst ook spijt krijgen, wanneer ze merken dat hun financiële situatie er helemaal niet op vooruit is gegaan. Dat Trump helemaal niet bezig is met hun leven te verbeteren maar alleen bezig is met zichzelf en zijn familie te verrijken.
[ Voor 80% gewijzigd door teacup op 06-11-2024 20:58 ]
Dat zou jammer zijn, het is juist goed dat hier eens andere geluiden te horen zijn. *knip* Meta commentaar willen we niet in het topic, maak een algemene TR om de moderatie op te zoeken, of plaats een post in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij terugkoppelingstopicRobkazoe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:42:
En een tip voor de posters: Negeer JAHRASTAFARI compleet. Die wordt zo verbannen uit dit topic want die heeft al zoveel overtredingen begaan, tis een kwestie van tijd tot een mod ingrijpt. En verder.
Trump is geen duivel. Hij is de 47e president van de verenigde staten.
[ Voor 28% gewijzigd door teacup op 06-11-2024 19:56 ]
He is meer dat dit mogelijk moet zijn in geval van complicaties, er zijn nu al letterlijk meerder vrouwen in de VS overleden vanwege een miskraam omdat in de wetten totaal geen ruimte gelaten word voor de discretie van de arts.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:34:
[...]
Kijk wat trump zelf zegt;
Verder heb ik met verbazing gekeken naar de geluiden van *knip*, die het prima vinden een abortus uit te voeren tot vlak voor de geboorte.
Vrijwel alle verhalen die hierover langskomen zijn allemaal bullshit, Vaak waren dit al topsporters voor hun transitie. Als je niet mee kan met de mannen top voordat je al de vrouwenlijke hormonen in spuit zul je echt niet aan de top van vrouwen mee kunnen doen gezien dit nogal een impact heeft op je spier massa.YouTube: Virginia's late-term abortion bill causes controversy
En mbt transseksuelen in vrouwensport, er is niet voor niets vrouwensport. Er zijn voorbeelden van *knip* zwemmers, boksers en gewichtsheffers, die in hun mannentak geen deuk in een pa boter sloegen en opeens meedoen bij de vrouwen en daar steeds kampioen worden. Waarzin en een aantasting van de rechten van vrouwen. Stel je voor dat je een vrouw bent, vele jaren getraind hebt, en dan komt er opeens een trans aan die je zo voorbij gaat.
[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 06-11-2024 14:20 ]
Tegengeluiden zijn prima. Misinformatie en andere zaken minder.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:45:
[...]
Dat zou jammer zijn, het is juist goed dat hier eens andere geluiden te horen zijn. Telkens wordt alles wat een beetje naar pro trump riekt onder een van de ZT criteria verwijderd.
Trump is geen duivel. Hij is de 47e president van de verenigde staten.
Laat Trump vooral in die categorie hangen.
Maarja, Amerika heeft gekozen. Komende 4 jaar gaan we zien wat het wordt.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dit topic is gesloten.
![]()
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.