[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste
Acties:
  • 571.085 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:47
deregtx schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:27:
[...]
We hebben een Trump nodig hoe grote klootzak het ook is. Want we hebben gezien wat een half demente en veel afwezige leider voor schade kan doen kwa wereldvrede. Xi en Vladimir zijn geen lievertjes, dus je moet daar een sterke leider tegenover zetten. Wou dat het anders was. Maar Wereldvrede en vrijheid gaat verloren met zwakke westerse leiders.
Heb je wel een beetje opgelet?
Trump zit in de zak van Putin, en Musk zit in de zak bij de chinezen.

Jij moet in een ongelooflijke bubble zitten als je dat niet is opgevallen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
'welverdiende' beloning voor die lieden

Capitool-bestormers mogen van rechter naar Washington voor Trumps inauguratie https://www.nu.nl/buitenl...r-trumps-inauguratie.html

Wat een land / ""democratie""... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:27:
'welverdiende' beloning voor die lieden

Capitool-bestormers mogen van rechter naar Washington voor Trumps inauguratie https://www.nu.nl/buitenl...r-trumps-inauguratie.html

Wat een land / ""democratie""... 8)7
Het zou me eerlijk gezegd niet eens verbazen als ze dinsdag allemaal een presidentiele Medal of Freedom toegekend krijgen van Trump, en als nationale helden en Freedom Fighters zullen worden benoemd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:34:
[...]

Het zou me eerlijk gezegd niet eens verbazen als ze dinsdag allemaal een presidentiele Medal of Freedom toegekend krijgen van Trump, en als nationale helden en Freedom Fighters zullen worden benoemd.
Die mensen zien zichzelf ook als een slachtoffer. Kwam een video tegen van iemand die 2 jaar heeft gezeten. Hij vond het allemaal maar heel erg oneerlijk. Die persoon had wel een agent mishandeld, maar omdat ie de rest van zijn leven niets anders had gedaan moest ie maar voorwaardelijk krijgen. Als Trump hem en anderen een pardon gaat geven dan ging ie de overheid aanklagen omdat het zo oneerlijk was dat ie moest zitten. Een schadevergoeding vond ie wel gepast voor al het onrecht.

Dat zijn natuurlijk ook dezelfde mensen die graag 20 jaar zien als iemand aan de linkerkant hetzelfde had gedaan. Hun zijn natuurlijk 1 van de goede en dan is het volledig onterecht dat je moet zitten als je een agent mishandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 23:30
Het merendeel van alle Amerikaanse politiek probeer ik te negeren, want ik heb niet echt het idee dat ik er enige invloed op heb laat staat enige verandering in kan brengen. Als ik door al het nieuws van de afgelopen maanden heen leest dan word ik er ook vooral somber van. In het begin nog lachwekkend op sommige momenten, maar de situatie aan de overkant van het water associeer ik steeds vaker met absurd en ridicuul.

Ik ben benieuwd wat ons de komende maanden en jaren te wachten staat. Ik hoop - en ga er vanuit - dat er zelfs in het huidige Amerika ook wel weer een tegenmacht opstaat. Het lijkt nu alsof ze daar (tijdelijk) echt een beetje gek geworden zijn, maar de rationaliteit zal het daar ook wel weer een keer overwinnen.

Hoe dan ook is Trump 2.0 ook maar tijdelijk. Hopelijk is dit een beetje zoals in de sterrenkunde: hoe feller een ster brandt, hoe eerder hij ook implodeert (y)

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BakkerM schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:25:
Hoe dan ook is Trump 2.0 ook maar tijdelijk.
Laten we het hopen. Het zou mij niets verbazen als ik zie hoe hard het nu al gaat met bepaalde dingen, dat er geen eerlijke verkiezingen meer komen. Heb het graag fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:37
Ondertussen heeft Musk reeds een nieuwe afkorting MEGA make Europe great again..

Het is nog niet erg genoeg dat de USA voor onze ogen teloor zal gaan, neen laten we als Amerikaan nu ook maar Europa mee trekken in die put.

Wat een wereld.. Europa step up aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik snap ook niet dat hun regering (Congress etc) een prive-burger zo diplomatiek verkeer met geallieerden laat verstoren. Biden is nu zittend president, die laat het ook allemaal maar gebeuren.

Maar goed, ik snap het anderzijds wel, het is meer teken zoveel dat het allang geen functionerende staat is. En Poetin is met een maand gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:23

DropjesLover

Dit dus ->

Delerium schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:50:
Ik snap ook niet dat hun regering (Congress etc) een prive-burger zo diplomatiek verkeer met geallieerden laat verstoren. Biden is nu zittend president, die laat het ook allemaal maar gebeuren.

Maar goed, ik snap het anderzijds wel, het is meer teken zoveel dat het allang geen functionerende staat is. En Poetin is met een maand gepasseerd.
Alles wat Biden zou kunnen doen werkt alleen maar averechts "de Dens zitten ons tegen" en zijn met een handtekening over 3 dagen ongedaan gemaakt.

Biden en de Democraten hebben er alleen bij te verliezen.

Soms moet je gewoon iemand zn gang laten gaan en zn eigen graf laten graven.

Wel logisch dat Trump met deportaties begint in Democratische gebieden. Dat komt groot op tv.
In zn eigen achterban gebieden zou het direct economische schade brengen.
Het is een showman, alles voor de bühne en ophef. Maar niks werkelijk doen, of in merkbare aantallen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 00:52
Whoops, dubbel op, wat hij zei ^^^

[ Voor 95% gewijzigd door mercapto op 19-01-2025 07:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:45
Rubberen schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:08:
Ondertussen heeft Musk reeds een nieuwe afkorting MEGA make Europe great again..

Het is nog niet erg genoeg dat de USA voor onze ogen teloor zal gaan, neen laten we als Amerikaan nu ook maar Europa mee trekken in die put.

Wat een wereld.. Europa step up aub.
Musk is geen Amerikaan. Maar een Zuid Afrikaan.

Overigens ben ik misschien cynisch, maar ik verwacht niks van Europa. Kijk naar de leugens die een type als yesilgoz uitkraamt voor haar rijke donateurs. Of een Von der Leyen die naar de EU moest omdat haar corruptie verhalen negatief afstraalde op Merkel.

Onze politici zijn net zo goedkoop als die in de VS. En onze burgers hebben al lang en breed bewezen net zo slecht om te kunnen gaan met misinformatie en propaganda als die in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kist schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:17:
[...]

Musk is geen Amerikaan. Maar een Zuid Afrikaan.
Musk heeft wel degelijk de Amerikaanse nationaliteit (sinds 2002), en is dus Amerikaan. Dat hij in Zuid-Afrika geboren is (en godzijdank daarom nooit president kan worden) klopt wel.

Hij heeft 3 nationaliteiten, want sinds 1989 is hij ook Canadees.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:25
Smerige praktijken: Trump was degene die begon over de TikTok-ban (zie Wikipedia: Donald Trump–TikTok controversy). Vele jaren later is de TikTok-ban daadwerkelijk in werking getreden. Maar wat staat er precies in TikTok?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdI9RE_KjgWYeDigs-1FcbM2ZXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viAG9TmgXg0Q4ELHqoBwCEBm.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is natuurlijk een ideale situatie om wat punten bij de jeugd te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:39
Stroopwafels schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:40:
Smerige praktijken: Trump was degene die begon over de TikTok-ban (zie Wikipedia: Donald Trump–TikTok controversy). Vele jaren later is de TikTok-ban daadwerkelijk in werking getreden. Maar wat staat er precies in TikTok?

[Afbeelding]

Dit is natuurlijk een ideale situatie om wat punten bij de jeugd te scoren.
Dat viel mij ook direct op, heel stemmingmakend zo. Dus die weten al dat ze wat voor elkaar gaan krijgen bij Trump. Kan de misinformatie weer doorgezet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Laten we ook niet vergeten dat Trump in maart 2024 compleet is gedraaid met betrekking tot TikTok na gesproken te hebben met miljardair Jeff Yass, een GOP donor die miljarden in dat bedrijf heeft zitten. Het geeft maar weer aan hoe makkelijk de man om te kopen is. Nul principes, alles is te koop.

Trump's TikTok flip-flop: The U.S. president-elect's social media evolution

[ Voor 20% gewijzigd door user109731 op 19-01-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
deregtx schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:27:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt en er niet naast zit. Want China is wereldwijd zeer agressief aan het Uitbreiden.
Taiwan en de Filippijnen worden bijna dagelijks lastig gevallen. Ze kopen half Afrika op voor de Grondstoffen. Ze gooien allerlei producten op de markt voor of onder de kostprijs. Zodat westerse bedrijven niet kunnen concurreren. Ze hebben al 3-4 keer van ASML bedrijfgeheimen gestolen of proberen te stelen. We hebben een sterk Amerika nodig als tegenbalans. Want China gaat steeds een stapje verder.

De Rampzalige terugtrekking uit Afghanistan door Biden heeft deze kettingreactie veroorzaakt. China kreeg de Grondstoffen van Afghanistan geschat op ongeveer 1000miljard. En Poetin heeft er ook gebruik van gemaakt met een volledige invasie in Oekraïne.

We hebben een Trump nodig hoe grote klootzak het ook is. Want we hebben gezien wat een half demente en veel afwezige leider voor schade kan doen kwa wereldvrede. Xi en Vladimir zijn geen lievertjes, dus je moet daar een sterke leider tegenover zetten. Wou dat het anders was. Maar Wereldvrede en vrijheid gaat verloren met zwakke westerse leiders.
Een grote bek hebben betekent niet dat iemand een sterke leider is. Eerder het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:De verkiezingen zijn voorbij, de uitslag is bekrachtigd en de inauguratie van Trump staat voor de deur. We sluiten daarom dit topic af en gaan verder in [ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek.
Pagina: 1 ... 84 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.