HEY_DUDE schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:30:
[...]
Nee het is allemaal fake news en er zijn geen inschattingsfouten gemaakt.
https://www.bbc.com/news/articles/czj3yk90kpyo
Een van de basins was in onderhoud en de anderen waren gevuld met historische grote hoeveelheden water. Er wordt gespeculeerd dat wanneer het ene bassin niet in onderhoud was, de slagkracht wat groter was. Wellicht waar, maar blijkbaar hebben die dingen onderhoud nodig, en dat wordt dus wel gewoon gedaan. Onderhoud kun je natuurlijk het beste timen in een periode dat de kans op bosbranden laag is. Zoals bijvoorbeeld december / januari.
Op een van de fire units was 17 miljoen bezuinigd op een budget van 1 miljard. Dat is sowieso al niet significant. Daarnaast waren er forse investeringen gepland voor 2024/2025, als je die meerekent was het budget gegroeid.
Nog maar te zwijgen over de volledig uit de duim gezogen verhalen over een beschermde vis.
Het is vooral TENENKROMMEND dat we het alleen maar hebben over gebeurtenissen in de marge. Daarnaast hebben we weer een president die bij een ramp volledige verhalen uit zijn duim zuigt en hallucineert. Die man is geestelijk gewoon niet in staat om koekjes winkel te managen, laat staan een land.
Gelukkig is er gekozen voor een president en beleid van een kleinere overheid en gaat het speciale DOGE departement flink de bezem halen door alle overheidsinstanties.
Nu zal brandbestrijding geen federale maar een lokale aangelegenheid zijn, maar ik ben altijd huiverig voor het willen inkrimpen van de overheid. Het gros van de mensen heeft geen idee wat er wel niet allemaal tot taken van de overheid behoort, en wat bezuinigingen daarop werkelijk gaan betekenen.
Ik zou graag meer belasting betalen zodat de overheid meer mensen aan kan nemen/vasthouden zodat vergunningtrajecten voor bijv. woningbouw sneller gaan en bijv. onderwijsinspectie of NVWA meer werkelijke controles uit kan oefenen.
Of meer gemeentelijke belasting zodat verzakkingen van hele wijken beter tegengegaan kunnen worden.
Of
Of
Of.
FunkyTrip schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:50:
[...]
Ik denk dat dit ook iets dat Trump niet los zal laten. Als hij er in slaagt Groenland als staat toe te voegen staat hij voor eeuwig in de geschiedenisboeken en is een behoorlijk belangrijk strategisch eiland met biljoenen aan grondstoffen in Amerikaanse handen gevallen. Ik zie ook niet in hoe 50k inwoners en de EU (Denemarken) dit tegen kunnen gaan houden. Vertragen wellicht, maar tegenhouden? Ik denk het niet.
Punt is dat Groenland zwaar afhankelijk is van Deense financiele steun / subsidies om enige vorm van welvaart te hebben daar. Er zijn domweg te weinig mensen.
Dus stemmen voor onafhankelijkheid zal hun eigen financiele positie flink verzwakken.
En de VS zal het geen echte staat maken, maar een Puerto Rico achtige status en dus geen federaal geld naar toe sturen.
Economische zelfmoord dus.
Trump wil er flink gaan boren / mijnen. Het is niet dat anderen dat niet willen daar, maar omdat het voorheen (en nog steeds) flink bar koud is daar en de natuurschade.
Nu heeft Trump / GOP daar sowieso lak aan (haalbaarheid en natuur)...
[
Voor 21% gewijzigd door
DropjesLover op 15-01-2025 09:58
]