[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.980 views

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-12 06:36

Zewatanejo

Fine Thanks!

Agent47 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:25:
Ik denk dat het een close call wordt maar dat Trump hem nipt wint. We gaan het meemaken.
Dat zou zo maar kunnen, maar het lijkt me niet dat Trump het zo ver (close call) wil laten komen. Hij claimt gewoon vroegtijdig dat hij wint. Als het achteraf meevalt heeft hij de meeste kiesmannen. Als het tegenvalt niet, maar dan nog zijn hij zn plek opeisen en dan wordt het maar de vraag hoe stevig de democratie nog zal zijn in de VS

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-12 15:30

Player1S

Probably out in the dark

ErikT738 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:22:
[...]

Ik mag toch hopen dat Biden wat safeguards heeft opgeworpen, en desnoods zijn macht als "koning" aanwendt die de Supreme Court hem gegeven heeft. Het lijkt me een stuk gevaarlijker dat Trump ook gewoon legitiem kan winnen.
Een J6 2.0 zal slecht aflopen voor de cult want Biden heeft nu gezag over de national guard e.d.
Zou hooguit kunnen dat het leger een 180 doet en Trump steunt in de staatsgreep maar gezien zijn vele verderfelijke uitspraken over veteranen lijkt me dat nagenoeg uitgesloten

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn hoop is dat Trump overpolled is ivm eerdere underpolling van hem bij vorige verkiezingen. En dat nog meer vrouwen voor de D’s gaan stemmen dan bij vorige verkiezingen. (Dus dat die Iowa poll klopt en van toepassing is op het hele land). Spannend allemaal.

Dat betekent, stam + t .

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04
In theorie is er altijd de kans dat de State Electors voor iemand anders stemmen dan ze hebben 'ge-pledged', een zogenaamde faithless elector. Zij brengen daadwerkelijk de stem uit voor president rond 14 - 20 december, en die stemmen worden pas geteld in de eerste week van januari 2025. Dus officieel wordt pas bekend wie de president wordt in januari 2025.

Bij de verkiezingen van vandaag mag het volk hun voorkeur kenbaar maken, maar het is aan de State Electors om daadwerkelijk te stemmen voor president.

Maar goed, de veroordeelde crimineel en verkrachter heeft in 2020 ook al misbruik willen maken van die State Electors met de fake electors plot.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-12 15:22
SidewalkSuper schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:32:
Ik denk vrij zeker dat Harris wint.
Vooral door Iowa polling denk ik dat.
peilingen zeggen weinig aangezien je de oude media hebt en de nieuwe media, beide laten andere resultaten zien.

ik hoop dat we 6 november weten welke van de 2 beste Amerikanen het worden en kunnen we daarna plannen wat we gaan doen de komende 4 jaar.

nothing stops this train

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 15:15

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
edie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:48:
In theorie is er altijd de kans dat de State Electors voor iemand anders stemmen dan ze hebben 'ge-pledged', een zogenaamde faithless elector. Zij brengen daadwerkelijk de stem uit voor president rond 14 - 20 december, en die stemmen worden pas geteld in de eerste week van januari 2025. Dus officieel wordt pas bekend wie de president wordt in januari 2025.

Bij de verkiezingen van vandaag mag het volk hun voorkeur kenbaar maken, maar het is aan de State Electors om daadwerkelijk te stemmen voor president.

Maar goed, de veroordeelde crimineel en verkrachter heeft in 2020 ook al misbruik willen maken van die State Electors met de fake electors plot.
notitie erbij: sommige staten hebben wetgeving die een kiesman verplichten te stemmen conform de uitslag van die staat. Het maakt het dan nog wat warriger, want is de wet zo dat die kiesman niet anders kan stemmen, of kan hij wel anders stemmen, maar is er dan een kans op bv. een celstraf voor die kiesman. Ik weet niet wat de mogelijkheden voor staten die niet dergelijke wetgeving hebben.

Het blijft bizar hoe divers hun wetten zijn voor iets wat alle staten aan gaat.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 09:01
Agent47 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:25:
Ik denk dat het een close call wordt maar dat Trump hem nipt wint. We gaan het meemaken.
Dat gevoel heb ik al maanden lang, gelukkig ben ik niet de enige. Ik zie, met name op Reddit, dat er heel veel mensen zijn die het gewoon niet willen weten en ontkennen dat trump een enorme kans heeft, en misschien zelfs wint. De mensen die eerlijk aangeven dat trump wel een grote kans heeft worden compleet ge-downvoted.

Ik hoop dat Harris wint, maar het voelt niet goed.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:11
Wie er ook wint de burgeroorlog komt weer een stukje dichterbij

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-12 08:18

Don Quijote

El Magnifico

BlazeMuis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:09:
[...]

Dat gevoel heb ik al maanden lang, gelukkig ben ik niet de enige. Ik zie, met name op Reddit, dat er heel veel mensen zijn die het gewoon niet willen weten en ontkennen dat trump een enorme kans heeft, en misschien zelfs wint. De mensen die eerlijk aangeven dat trump wel een grote kans heeft worden compleet ge-downvoted.

Een ieder die de kans van een Trump overwinning op dit moment als onzin afdoet, heeft duidelijk niet van het verleden geleerd. Niemand weet het gewoon. Je hebt serieuze partijen die een landslide D voorspellen, een Landslide R en een toss-up.

Wat we wel weten is dat de enige uitslag die geaccepteerd gaat worden een landslide R is. Daar hebben Musk en consorten wel voor gezorgd met hun constante stroom van misinformatie en selectieve keuzes van welke polls en betting markets ze het grote publiek inslingeren.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:18
siggy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 05:14:
*knip*

We zijn weinig van invloed op de Amerikaanse verkiezingen, maar die verkiezingen hebben extreem veel invloed op hier. Als Trump wordt gekozen gaat de EU het heel zwaar krijgen als ie ook maar een fractie doet wat ie allemaal zegt. En dan is het maar te hópen dat ie meer op de golfbaan zit dan in het witte huis. Met Harris zal de status quo wel redelijk behouden blijven, met Trump komt er weer het gevoel dat Europa als huisdier wordt gezien die de straat op wordt geschopt.

Ik blijf het sowieso maar vreemd zeggen dat hoe extremer de bs van Trump wordt, er totaal geen extreem andere (stem)verhouingen lijken te zijn. Alsof het compleet niet uitmaakt wat er inhoudelijk gezegd wordt.

/edit/
Als ik het goed begrijp is het allereerste gehucht met 6 stemmen geeindigd in een 3-3. lol. Hoe kan men eigenlijk wennen aan hoe hij zijn 'speeches' doet? Alsof je een zure 12-jarige populaire puber hebt op een podium.
*knip*, reactie op geknipt deel.

[ Voor 26% gewijzigd door NMH op 05-11-2024 17:00 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:49
Normaal is er ook een electorale map te zien via Google (althans in 2016 en 2020 was dit het geval):

Die krijg ik nu niet te zien als ik: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 intyp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1tktMAvZ8XC5wUojLzGhM4JtPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RcSzFCWs9bvF7wYpmmF0Tfek.png?f=fotoalbum_large

Vorig jaar kreeg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29OA7FnEl9h3HqMM1dYRBpX-Fr8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rpL3B0uxQ7kIUjqAo9KuPxQB.png?f=user_large

Volgt deze nog of iemand weet of doet Google hier niet meer aan mee :P

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12 11:43

Soullie

Planeshift

BlazeMuis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:09:
[...]

Ik ook, ben er toch bang voor dat Trump door het EC wint.
Hoop wel op Harris, Niet weer 4 jaar trump chaos.

Ik hoop stiekem toch op trump fatigue.

[ Voor 6% gewijzigd door Soullie op 05-11-2024 10:50 ]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12 10:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ook als Harris wint maak ik me zorgen dat zowel het huis als de senaat richting de Republikeinen gaan. Al die never-Trumpers en 'in-het-stemhokje-bepaal-IK' huisvrouwen stemmen gewoon rood down the ballot en vinken alleen Harris aan bovenaan.

Dit dus.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-12 15:22
mprkooij schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:42:
Normaal is er ook een electorale map te zien via Google (althans in 2016 en 2020 was dit het geval):

Die krijg ik nu niet te zien als ik: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 intyp.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

*knip*, dat mag je onderbouwen.
het is afwachten wat er gaat gebeuren vandaag/deze week.

[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 05-11-2024 19:59 ]

nothing stops this train

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16
jaapstobbe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 06:56:
Welke websites zijn straks het beste voor uitslagen te volgen? En dan heb ik het over gedetaileerde kaartjes en cijfers.
Een tip die ik zojuist kreeg. Gemaakt door mensen geaffilieerd aan Lets Talk Elections yt channel. Heeft een interactieve kaart met zo te zien actuele data (alle staten staan momenteel op nul :+ ).

https://ltelections.com/

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56
mekkieboek schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:02:
[...]

Een tip die ik zojuist kreeg. Gemaakt door mensen geaffilieerd aan Lets Talk Elections yt channel. Heeft een interactieve kaart met zo te zien actuele data (alle staten staan momenteel op nul :+ ).

https://ltelections.com/
Heel actueel inderdaad. De 3 stemmen voor elk zijn al meegenomen :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Een stuk leesvoer, van de hand van Teri Kanefield, een van de meest consistente expertise punten in de ontwikkelingen, verschuivingen en drama's van de afgelopen jaren in relatie tot machtspolitiek, autoritarisme en de dynamiek van menselijk gedrag.

Flink wat additionele verwijzing in het stuk, geen enkel zonder reden (inclusief die gisteren ook hier geplaatst naar het essay van Karen Stenner, nogal een cruciaal stuk voor gedachten over de toekomst).

Why I am Setting out on a Journey and Inviting You Along
I believe Trump will lose, and my reason is a simple one: He lost in 2020, and, given the events of January 6 and his increasingly dark rhetoric, I cannot see how he could have improved his position with voters. While the criminal indictments and events of January 6 have not shaken his core support — and in fact, may have caused many of his fans to love him even more — he lost the Liz Cheneys of the world. Losing voters without gaining new ones is not the way to turn a previous loss into a win.
We zullen het zien. Ik zie nog steeds geen duidelijke conclusies te trekken, er is gewoon veel te weinig inzicht daar waar het om draait bij massa-mobilisatie, op de grond. Evenzo voor de perikelen van voter supression, court capture en zo meer.
At the same time, Trump has unleashed a movement that is best understood as a backlash against the rapid changes of the past 60 years. Trump taught the right wing how to do the Viktor Orbán / Vladimir Putin act in America. When Trump is no longer commanding the spotlight, I expect new Trump-like figures to arise in the United States who do the Trump act better without the baggage.
Tja, die staan al klaar. Zie een J.D. Vance, en op niveau van staten een behoorlijk legioen. Down Ballot.
The question is how to deal with that.
Even heel bruut, zie het eerdere bericht over omgaan met predisposities voor autoritarisme, alsmede segmenten bij wie deze dominant zijn. Uiterst bruut: je geeft ze een richting, of ze worden genomen om richting te geven. That's the only choice, maar voor samenleving gecompromitteerd door narratieven als neoliberalisme en individualisme ligt daar menig zuur en zwaar post mortem te wachten.
You can read Stenner’s essay here. If you hit a paywall, click here for a PDF.

A few things to notice in Stenner’s essay.

The authoritarian personality is different from the conservative personality. Stenner describes the authoritarian personality like this:

. . . a universal, mostly heritable predisposition rooted in a closed personality and cognitive inflexibility, which reduce one’s willingness and ability, respectively, to deal with complexity. This naturally includes racial/ethnic diversity and what those with authoritarian tendencies see as dissident beliefs and “deviant” behaviors.
Elsewhere Stenner refers to those with authoritarian dispositions as “simple-minded avoiders of complexity.
Democracy requires coalition building. It requires compromise and give and take. “My way or the highway” is autocracy. Purists find themselves in a small minority because not enough people will conform to their ideas of perfection.

In other words, insist on purism if you want to lose elections.

Also, in a stable democracy, change is slow. This is a good thing. A government that allows for rapid changes is in greater danger of being destabilized.
De verkenning van Chile, Pinochet is uiterst relevant. Evenzo de verkenning van politiek spectrum & posities daarbinnen, misschien nog meer is de verkenning van het media landschap en de perikelen van confirmation bias en cognitive bias - media merken zijn zuilen, en dat is niet zonder consequenties.

Het is een flink stuk, met veel informatie, maar ook veel helderheid. Op een dag en nacht als deze is dat misschien zo slecht nog niet om eens voor te gaan zitten. Huiswerk is misschien niet leuk, maar we leren er wel van.

En leren moeten we, of we nu willen of niet. Want wie ook wint, het drama is niet magisch voorbij. Het huidige mondiale conflict bouwt verder op, de huidige conflictdynamiek van neofeodalisme, gedragen door de netwerkfenomenen van oligarchie, georganiseerde misdaad en might makes right, bouwt nog steeds spanningsvelden op.

Juist wij hier in Europa zouden moeten weten wat dit te makkelijk kan betekenen voor de burger, en het bedrijf.

Juist in een wereld van veel grotere verwevenheid en complexiteit.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20
Virtuozzo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:21:

Even heel bruut, zie het eerdere bericht over omgaan met predisposities voor autoritarisme, alsmede segmenten bij wie deze dominant zijn. Uiterst bruut: je geeft ze een richting, of ze worden genomen om richting te geven. That's the only choice, maar voor samenleving gecompromitteerd door narratieven als neoliberalisme en individualisme ligt daar menig zuur en zwaar post mortem te wachten.
Dit klinkt als "eenderde van het electoraat is als een hond die gewoon een baas wil hebben". Bedoel je te zeggen dat conforme politieke actoren zich meer als een baasje zouden moeten profileren om ze mee te krijgen :? ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 23:06
Kol Nedra schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:59:
[...]

*knip*
het is afwachten wat er gaat gebeuren vandaag/deze week.
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 40% gewijzigd door NMH op 05-11-2024 19:59 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Bananenplant schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:26:
[...]

Dit klinkt als "eenderde van het electoraat is als een hond die gewoon een baas wil hebben". Bedoel je te zeggen dat conforme politieke actoren zich meer als een baasje zouden moeten profileren om ze mee te krijgen :? ?
De crux zit hem in rol en functie van geloofsgedrag, en dan specifiek de aanwezigheid van collectieve visie en doelstellingen - die beide integraal gekoppeld moeten zijn aan collectieve belangen, continuïteit en stabiliteit. Is daar geen sprake van, dat wordt dat reservoir een meer vol brandstof.

Het is niet zo simpel als "baas hebben", zo werkt de groepsdynamiek niet. De predisposities die het probleem zijn krijgen tegenwoordig juist prioriteit bij mobiliteit (economisch, politiek, cultureel), een direct product van cultiveren van specifieke gedragskaders middels constructies van geloofsgedrag als neoliberalisme. Al helemaal wanneer gepaard met de Cultural Engineering van individualisme: atomisering, zie Hannah Arendt. De crux blijft het onderwerp van geloofsgedrag en rigiditeit.

Er valt misschien wat te leren in deze van de laatste keer waarbij een conforme politieke actor flinke stukken van gelieerde segmenten geodemografie - met brede aanwezigheid van wat Stenner signaliseert - wist te richten. En dat is de periode Den Uyl. Lang vergeten, flink overgoten met marketing van "oh mijn hemel de roerige jaren '70 (dat waren ze ook, maar dan omdat de grote multinationals niet op konden houden met shock doctrine en stoken), maar wel interessant. Niet zozeer voor standpunten of politieke positie, maar methodologie, en het nemen van visie - ongeacht of media er überhaupt platform aan gaven of niet.

De essentie is dat mensen ongeacht al die predisposities cognitief geëvolueerd zijn voor patroonherkenning, en dat sommigen van ons meer verzuchting hebben naar verhaal, positie en perspectief bij een net iets andere cognitieve verwerking van blikveld en prikkel. Dat is menselijk. Maar narratief is iets subtiel maar significant anders dan verhaal. Het is geen delen, het is gebruik, voor doelstelling. Wil je voorkomen dat die derde gebruikt wordt, of het nu door kerk van religie, ideologie is of andere cult van macht, dan zal er verhaal voor visie voor synergie moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 05-11-2024 11:41 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• mekkieboek
Virtuozzo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:21:
We zullen het zien. Ik zie nog steeds geen duidelijke conclusies te trekken, er is gewoon veel te weinig inzicht daar waar het om draait bij massa-mobilisatie, op de grond. Evenzo voor de perikelen van voter supression, court capture en zo meer.
Het helpt niet dat onze waarneming selectief is, net als bevestiging van de aanwezige overtuiging. Komt bij dat met de huidige (social) media de informatiestroom ook gekleurd is. Anders gezegd, perceptie, kijken met een gekleurde bril. Dus ja, ik zie heel veel bemoedigende signalen, geeft veel hoop maar hoe zuiver is dat? Want hoeveel signalen heb ik gemist (de gorilla die door het beeld liep)?

Nog afgezien van scenario's die zo ingewikkeld zijn dat is het maar negeer (iets over te laat bekend zijn van het resultaat en dat het dan wordt bepaald door afgevaardigden. Of iets van die strekking, wat ik zei ik negeer het maar).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De dag begint daar net, rond middernacht gaat het meestal pas lopen. Tot die tijd de moeite niet waard om het echt te volgen, aangezien er nog niks officieel is.

En sensatie is geen nieuws.

[ Voor 28% gewijzigd door NMH op 05-11-2024 19:58 ]

Tweakers Discord

• corset
tweakduke schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:07:
[...]

De dag begint daar net, rond middernacht gaat het meestal pas lopen. Tot die tijd de moeite niet waard om het echt te volgen, aangezien er nog niks officieel is.

Inderdaad, er is op dit moment gewoon nieuwswaardigs te melden. Misschien dat we morgen oid meer weten. Maar zelfs dan is het afwachten. Wie er ook als de winnaar nu komt, de verliezer gaat over de zeik en beginnen over hertellingen etc.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• jaapstobbe
*knip*, laten we de slowchat een klein beetje beperken.

[ Voor 73% gewijzigd door NMH op 05-11-2024 18:07 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Voor mensen die het vanavond willen volgen via verschillende nieuwszenders kan ik https://vidgrid.tk.gg/ aanraden, kan je 4 nieuws kanalen tegelijk streamen en makkelijk van audio wisselen tussen de kanalen.

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-12 13:46
Vergeet de livestream van de Rest is Politics niet. Begint vanavond om 21:00 op Youtube.

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:15

J2S

corset schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:10:
Wie er ook als de winnaar nu komt, de verliezer gaat over de zeik en beginnen over hertellingen etc.
Kan je dit onderbouwen? Dit komt nogal over als both-sidesism. Het lijkt mij vrij evident dat Harris heel anders zal reageren op een verlies dan trump. Laatstgenoemde heeft gewoon niet zoveel op met de rechtsstaat en zal makkelijk illegale praktijken willen gebruiken om toch een overwinning te kunnen behalen. Dat heeft hij al veel laten zien. Bij Harris ligt dat toch anders, ook gezien haar doelgroep er veel minder van is gediend.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:08
tweakduke schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:07:
[...]

Dat is niet helemaal waar, we hebben de uitslag van 1 township in New Hampshire al. :P
Het staat 3-3 daar.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
polthemol schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:00:
[...]

notitie erbij: sommige staten hebben wetgeving die een kiesman verplichten te stemmen conform de uitslag van die staat. Het maakt het dan nog wat warriger, want is de wet zo dat die kiesman niet anders kan stemmen, of kan hij wel anders stemmen, maar is er dan een kans op bv. een celstraf voor die kiesman. Ik weet niet wat de mogelijkheden voor staten die niet dergelijke wetgeving hebben.

Het blijft bizar hoe divers hun wetten zijn voor iets wat alle staten aan gaat.
Dan is een tit-for-tat dealtje met Trump snel gemaakt. Kiesman stemt op Trump, wordt veroordeeld en krijgt van Trump gratie...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• jaapstobbe
Stel Trump gaat helemaal door het lint en fratsen uithalen, oproepen tot geweld, kiesmannen omkopen, bedreigingen...wat kan (of moet) Biden dan nog doen als president zijnde?

• DropjesLover
jaapstobbe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:37:
Stel Trump gaat helemaal door het lint en fratsen uithalen, oproepen tot geweld, kiesmannen omkopen, bedreigingen...wat kan (of moet) Biden dan nog doen als president zijnde?
Dankzij het Supreme Court is hij immuun voor alle beslissingen die hij in functie maakt, dus hij kan best veel.
Of het nodig is en of hij het doet is een twee.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:15
jaapstobbe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:37:
Hangt er een beetje vanaf hoe snel je de escalatieladder op wil. Maar uiteindelijk zou dat soort gedrag hoogverraad zijn. En dan komt het neer op zo snel mogelijk oppakken en berechten.

• jaapstobbe
Nathilion schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:43:
[...]

Hangt er een beetje vanaf hoe snel je de escalatieladder op wil. Maar uiteindelijk zou dat soort gedrag hoogverraad zijn. En dan komt het neer op zo snel mogelijk oppakken en berechten.
Dat accepteert zijn achterban nooit.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jaapstobbe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:47:
[...]

Dus? Lekker laten gaan?

Er zit weinig anders op vrees ik.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:22
[...]

Om de woorden van een Trumpist te parafreseren: De overgang naar het presidentschap van Kamala Harris kan zonder geweld en bloedvergieten verlopen, als MAGA dat toelaat.

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:15
[...]

Zou jij dan iemand laten rondlopen die verstorend is voor de vrede en geweld veroorzaakt? Je vroeg "wat kan (of moet) Biden dan nog doen als president zijnde?" Dan is er uiteindelijk maar één antwoord op, en dit is Trump markeren als een verrader en oppakken. Daarnaast is verraad 'besmettelijk'. Eén ieder die Trump steunt is dan ook een verrader en zal op eenzelfde manier behandeld moeten worden.

Het is zo'n beetje de laatste stap op de escalatieladder. Er zal nog wel flink wat rondes gepraat (en gedreig) aan vooraf gaan om proberen de gemoederen te sussen. Maar uiteindelijk zal een overheid of hard moeten ingrijpen om de uit de hand gelopen situatie het hoofd te bieden of het verliest zijn bestaansrecht en ontbonden worden als het weigert om het geweld aan te pakken. Het eerste kun je doen door Trump en sympathisanten te markeren als verraders. Het tweede is dan een coup-d'état door Trump. Vanuit Biden's perspectief zie ik alleen nog maar optie 1 als de enige zinnige optie.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Inderdaad, er is op dit moment gewoon nieuwswaardigs te melden. Misschien dat we morgen oid meer weten. Maar zelfs dan is het afwachten. Wie er ook als de winnaar nu komt, de verliezer gaat over de zeik en beginnen over hertellingen etc.
Dit is werkelijk zo'n valse vergelijking. De een zegt bij voorbaat al dat het oneerlijk is en komt met allerlei ongefundeerde onzin, terwijl de ander dat soort fratsen niet uithaalt. De een vroeg in telefoongesprek met gouverneur Georgia om 11k stemmen, de ander deed zoiets niet. Het slaat nergens op om dat op een hoopje te gooien. Als Trump eerlijk wint (en dat moet wel even blijken dan), dan gaan er geen supervervelende dingen gebeuren. Misschien wat protesten. Maar een opstand zoals 6 Jan? Dat lijkt me niet.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Heel jammer dat je keer op keer in die valkuil blijft trappen, ook na er al meerdere keren op gewezen te zijn. Het zaaien van leugens over de betrouwbaarheid van de verkiezingen komt 99.9% vanuit 1 kant, dat de bothsiden kan je niet serieus menen, behalve als je aan het trollen bent.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:48
Misschien bedoelt @corset
Wie er ook als de winnaar nu komt, de verliezer Trump gaat over de zeik en beginnen over hertellingen etc.

Bereken je warmteverlies

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-12 14:18
Nathilion schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:57:
[...]

Zou jij dan iemand laten rondlopen die verstorend is voor de vrede en geweld veroorzaakt? Je vroeg "wat kan (of moet) Biden dan nog doen als president zijnde?" Dan is er uiteindelijk maar één antwoord op, en dit is Trump markeren als een verrader en oppakken. Daarnaast is verraad 'besmettelijk'. Eén ieder die Trump steunt is dan ook een verrader en zal op eenzelfde manier behandeld moeten worden.

Het is zo'n beetje de laatste stap op de escalatieladder. Er zal nog wel flink wat rondes gepraat (en gedreig) aan vooraf gaan om proberen de gemoederen te sussen. Maar uiteindelijk zal een overheid of hard moeten ingrijpen om de uit de hand gelopen situatie het hoofd te bieden of het verliest zijn bestaansrecht en ontbonden worden als het weigert om het geweld aan te pakken. Het eerste kun je doen door Trump en sympathisanten te markeren als verraders. Het tweede is dan een coup-d'état door Trump. Vanuit Biden's perspectief zie ik alleen nog maar optie 1 als de enige zinnige optie.
Ik maak me vooral zorgen over de achterban. Trump is een ongeleid projectiel in z’n communicatie, maar we hebben inmiddels vier jaar achter de rug waarin hij zijn leugens heeft herhaald en verbreid. Er zijn genoeg groeperingen voor wie de uitslag zelf een startschot is om los te gaan, daar hoeft Trump helemaal zelf geen actief statement meer over te doen.

Aan de andere kant zal het voor het eerst zijn dat Trump zich wel ook maar in enige vorm inhoudt. Morgen weten we meer. Spannend.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:14

boesOne

meuh

anboni schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:55:
[...]

Om de woorden van een Trumpist te parafreseren: De overgang naar het presidentschap van Kamala Harris kan zonder geweld en bloedvergieten verlopen, als MAGA dat toelaat.
Je moet je natuurlijk nooit laten ringeloren door zo'n extremist. Appeasement werkt niet bij ze. Dus op geweld zal het toch wel uitlopen. Ik neem aan dat men voorbereid is.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• DropjesLover
Nathilion schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:57:
[...]

Als Biden/Harris Trump als verrader bestempelt krijg je direct een burgeroorlog vrees ik.
Want dat is precies waar Trump al jaren voor "waarschuwt", op hamert, en ook waar zijn achterban bereid toe is (want wapens heb je volgens het 2e voornamelijk om je te verdedigen tegen de staat).

BThGvNeOA

• Jerie
  • Niet online
*knip*, reactie op geknipte reactie en op de man.

[ Voor 83% gewijzigd door NMH op 05-11-2024 17:03 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
mprkooij schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik laat dat lekker aan de mensen over die vannacht bij nu.nl en nos.nl werken. Die twee websites hou ik netjes in de gaten in hun liveblog. Ondertussen een podcast luisteren. Morgen vrij.

• Homeland
  • Niet online
Kan voor vanavond vooral de kaart en blog van AP aanraden, meeste grote media zullen vooral hun volgen voor het delen van resultaten.

kaart: https://apnews.com/projects/election-results-2024/
blog: https://apnews.com/live/t...lection-updates-11-5-2024

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:14

boesOne

meuh

DropjesLover schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:10:
[...]

Als Biden/Harris Trump als verrader bestempelt krijg je direct een burgeroorlog vrees ik.
Want dat is precies waar Trump al jaren voor "waarschuwt", op hamert, en ook waar zijn achterban bereid toe is (want wapens heb je volgens het 2e voornamelijk om je te verdedigen tegen de staat).
Maar je moet het beestje wel bij zijn naam durven noemen toch? Een president die met de russen collaboreert om de pax americana omver te werpen ten behoeve van een stelletje oligarchen en ten koste van het volk, zou je toch best verrader mogen noemen en de juiste straf geven.
Je zal toch een keer maatregelen moeten treffen om te voorkomen dat je onder het juk komt van neofeodale oligarchen. Dan maar een keer heibel.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:21
Player1S schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:40:
[...]

Een J6 2.0 zal slecht aflopen voor de cult want Biden heeft nu gezag over de national guard e.d.
Zou hooguit kunnen dat het leger een 180 doet en Trump steunt in de staatsgreep maar gezien zijn vele verderfelijke uitspraken over veteranen lijkt me dat nagenoeg uitgesloten
Vergeet niet dat de "guns don't kill people"-wappie-achterban van Trump ook 4 jaar heeft gehad om erover na te denken. Ik kan het nu even niet vinden maar ik zag ergens een artikel van iemand met teveel wapens als hobby die er al naar uitkeek, omdat hij een mooi plannetje had voor het Capitool. Hij was vast niet de eerste, of de enige, die plannen in die richting heeft.

• vanaalten
  • Laatst online: 20:09
@Spykie je tagged de verkeerde, je bedoelde @corset...

• mprkooij
Interessant en om te betreuren: Joint ODNI, FBI, and CISA Statement

"In een gezamenlijke verklaring waarschuwen de Amerikaanse inlichtingendiensten (ODNI), FBI en CISA voor toegenomen buitenlandse beïnvloedingscampagnes gericht op de Amerikaanse verkiezingen. Vooral Rusland wordt als een belangrijke bedreiging gezien, met invloedrijke actoren die nepvideo's en artikelen verspreiden om het vertrouwen in de verkiezingsintegriteit te ondermijnen en verdeeldheid te zaaien. Deze Russische campagnes richten zich vooral op swing states en zijn gericht op het zaaien van angst en het aanzetten tot geweld. Ook Iran blijft een dreiging en zou kwaadaardige cyberactiviteiten uitvoeren om invloed uit te oefenen op de verkiezingen en voormalige Amerikaanse functionarissen te bedreigen. "

• Pompi
  • Laatst online: 19-12 18:18
Vond dit artikel waarin uit een wordt gezet welke resultaten die vroeg bekend zijn een beeld kunnen geven voor hoe de resultaten uiteindelijk zullen zijn wel informerend.
Early bellwethers: Key races to watch as polls close on election night
Met onder andere 2 Virginia districten die rond 1:00 onze tijd sluiten

• corset
J2S schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:22:
[...]

Kan je dit onderbouwen? Dit komt nogal over als both-sidesism. Het lijkt mij vrij evident dat Harris heel anders zal reageren op een verlies dan trump. Laatstgenoemde heeft gewoon niet zoveel op met de rechtsstaat en zal makkelijk illegale praktijken willen gebruiken om toch een overwinning te kunnen behalen. Dat heeft hij al veel laten zien. Bij Harris ligt dat toch anders, ook gezien haar doelgroep er veel minder van is gediend.
Aah ja, hier gaan we weer "I disagree so it's an whataboutism". Zullen we stoppen met buzzwords roepen als het totaal irrelevant is?

En je beseft je dat Harris een persoon is in de grote groep "democraten" toch? Of stond Trump in zijn eentje bij het Kapitool? :+

Er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Doen alsof dat niet zo is is zeer naief.

• corset
mprkooij schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:37:
Interessant en om te betreuren: Joint ODNI, FBI, and CISA Statement

"In een gezamenlijke verklaring waarschuwen de Amerikaanse inlichtingendiensten (ODNI), FBI en CISA voor toegenomen buitenlandse beïnvloedingscampagnes gericht op de Amerikaanse verkiezingen. Vooral Rusland wordt als een belangrijke bedreiging gezien, met invloedrijke actoren die nepvideo's en artikelen verspreiden om het vertrouwen in de verkiezingsintegriteit te ondermijnen en verdeeldheid te zaaien. Deze Russische campagnes richten zich vooral op swing states en zijn gericht op het zaaien van angst en het aanzetten tot geweld. Ook Iran blijft een dreiging en zou kwaadaardige cyberactiviteiten uitvoeren om invloed uit te oefenen op de verkiezingen en voormalige Amerikaanse functionarissen te bedreigen. "
Heel jammer om te zien. Aan de andere kant, ook koekje van eigen deeg toch? Het zou wereldwijd niet moeten voorkomen. Maar het feit dat het de VS overkomt is wel een stukje ironie ook

• DropjesLover
boesOne schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:21:
[...]

Maar je moet het beestje wel bij zijn naam durven noemen toch? Een president die met de russen collaboreert om de pax americana omver te werpen ten behoeve van een stelletje oligarchen en ten koste van het volk, zou je toch best verrader mogen noemen en de juiste straf geven.
Je zal toch een keer maatregelen moeten treffen om te voorkomen dat je onder het juk komt van neofeodale oligarchen. Dan maar een keer heibel.
Hoewel er dubieus contact was en het Muller onderzoek Trump zeker _niet_ vrij sprak, geloof ik niet dat de werkelijke beinvloeding van daadwerkelijk merkbare aard was.
Alleen in een totalitaire staat zoals Rusland en China kan dat, maar op veel andere plekken faalt het consequent.
Het klinkt spannend maar wordt veel te veel eer toegekend.

Vergelijk het met een gifgas-aanval. De hoeveelheid kosten en moeite versus het daadwerkelijke effect (doden cq andere stemmen) maakt het zeer inefficient. Maar net als met een gifgas-aanval is de paniek er omheen al resultaat genoeg...

BThGvNeOA

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

corset schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:59:
[...]

Aah ja, hier gaan we weer "I disagree so it's an whataboutism". Zullen we stoppen met buzzwords roepen als het totaal irrelevant is?

En je beseft je dat Harris een persoon is in de grote groep "democraten" toch? Of stond Trump in zijn eentje bij het Kapitool? :+

Er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Doen alsof dat niet zo is is zeer naief.
Het is natuurlijk jammer dat jij elk vertrouwen in politici verloren hebt, maar om dan maar te roepen dat Stalin en Wim Kok een pot nat zijn is gewoon kul van de bovenste plank en daar mag je ook pushback op krijgen. Als jij Wikipedia: False equivalence toepast moet je niet klagen als je daar op gewezen wordt. Vergelijkingen die enkel onderbouwd zijn met jouw onderbuik laat je maar lekker in de kroeg.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 05-11-2024 15:43 ]

• Homeland
  • Niet online
Homeland schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:18:
Kan voor vanavond vooral de kaart en blog van AP aanraden, meeste grote media zullen vooral hun volgen voor het delen van resultaten.

kaart: https://apnews.com/projects/election-results-2024/
blog: https://apnews.com/live/t...lection-updates-11-5-2024
Als aanvulling hierop, de andere algemeen gebruikte bron voor nieuws en resultaten is Reuters.

Kaartje: https://www.reuters.com/g...TION/RESULTS/zjpqnemxwvx/
Blog: https://www.reuters.com/w...tion-day-live-2024-11-05/

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:22
corset schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:59:
[...]
Er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn.
En er is ook niemand die dat ontkent. Het grote verschil is hoe de kanten om zullen gaan met dat oneens zijn. Trump en maga gaan leugens vertellen, twijfel zaaien, mensen intimideren, mensen opjutten en waarschijnlijk weer proberen het capitool te bestormen om daar hun zin door te drukken.. Harris en de dems gaan, als ergens een uitslag is waar gerede twijfel over kan zijn, een rechtzaak starten en er zal ongetwijfeld her en der geprotesteerd worden. Als jij nog steeds denkt dat dat hetzelfde is, dan weet ik wel wie er naief is.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[ Voor 81% gewijzigd door NMH op 05-11-2024 17:03 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• corset
anboni schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:32:
[...]

En er is ook niemand die dat ontkent. Het grote verschil is hoe de kanten om zullen gaan met dat oneens zijn. Trump en maga gaan leugens vertellen, twijfel zaaien, mensen intimideren, mensen opjutten en waarschijnlijk weer proberen het capitool te bestormen om daar hun zin door te drukken.. Harris en de dems gaan, als ergens een uitslag is waar gerede twijfel over kan zijn, een rechtzaak starten en er zal ongetwijfeld her en der geprotesteerd worden. Als jij nog steeds denkt dat dat hetzelfde is, dan weet ik wel wie er naief is.
Tuurlijk. Alle democraten in amerika gaan heel lief doen en totaal niet boos/gefrustreed zijn. Als je dat wil denken. Ga je gang.

En insinueren dat ik democraten gedrag gelijk stel aan capitool bestormingen is gewoonweg kansloos. Als je zo een discussie in gaat..

Enige wat ik zeg, laten we nu niet doen alsof alles wat de democraten gaan doen bij een (eventueel, en laten we eerlijk zijn verdomd mogelijk) verlies lief, en vrolijk is. Tuurlijk niet.

• jaapstobbe
Toch ook wel interessant, Democraten zijn bezorgd, MAGAs zijn 100% overtuigd dat hun messias gaat winnen. Die gaan een verlies nooit begrijpen/accepteren.

• corset

[ Voor 57% gewijzigd door NMH op 05-11-2024 17:02 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jaapstobbe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:51:
Toch ook wel interessant, Democraten zijn bezorgd, MAGAs zijn 100% overtuigd dat hun messias gaat winnen. Die gaan een verlies nooit begrijpen/accepteren.
Het hangt natuurlijk erg af van waar mensen hun informatie vandaan halen. Ik zou zeggen open eens de link van Homeland in "[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024" en zet hem op FOX news, dat is 24/7 een grote Trump fanshow. Mensen die dat de hele dag door kijken zullen verbaasd zijn als Trump niet met 98% van de stemmen eindigd.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:21
corset schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:50:
[...]

Tuurlijk. Alle democraten in amerika gaan heel lief doen en totaal niet boos/gefrustreed zijn. Als je dat wil denken. Ga je gang.

En insinueren dat ik democraten gedrag gelijk stel aan capitool bestormingen is gewoonweg kansloos. Als je zo een discussie in gaat..

Enige wat ik zeg, laten we nu niet doen alsof alles wat de democraten gaan doen bij een (eventueel, en laten we eerlijk zijn verdomd mogelijk) verlies lief, en vrolijk is. Tuurlijk niet.
Nou ja, als je zegt: "de democraten gaan ook niet heel lief doen" lijkt het wel alsof je de verwachte reactie van de democraten en die van de republikeinen als gelijkwaardig ziet. Dus de insinuatie dat de "boze / gefrustreerde" reactie van de democraten net zo slecht is als een capitoolbestorming door boze / gefrustreerde Trump-aanhangers, doe je toch echt voornamelijk zelf.

• Mugwump
fsfikke schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:59:
[...]

Het hangt natuurlijk erg af van waar mensen hun informatie vandaan halen. Ik zou zeggen open eens de link van Homeland in "[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024" en zet hem op FOX news, dat is 24/7 een grote Trump fanshow. Mensen die dat de hele dag door kijken zullen verbaasd zijn als Trump niet met 98% van de stemmen eindigd.
Het gaat ook niet alleen om nieuws, de kiezer is tegenwoordig ook in toenemende mate geografisch verdeeld. In Arizona heb je bijvoorbeeld heel vele platteland, maar ook Maricopa County met o.a. steden als Phoenix en Mesa waar bijna tweederde van de bevolking woont. Woon je op dat platteland, dan zijn je weinig Democraten, maar in Maricopa zijn er heel wat te vinden en zo'n county geeft dan ook de doorslag met groot wantrouwen tot gevolg. Republikeinen zijn daar al jaren zonder enig succes bezig om die vermeende grootschalige stemfraude te ontdekken. Die is er natuurlijk niet.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• corset
Compuchip87 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:00:
[...]

Nou ja, als je zegt: "de democraten gaan ook niet heel lief doen" lijkt het wel alsof je de verwachte reactie van de democraten en die van de republikeinen als gelijkwaardig ziet. Dus de insinuatie dat de "boze / gefrustreerde" reactie van de democraten net zo slecht is als een capitoolbestorming door boze / gefrustreerde Trump-aanhangers, doe je toch echt voornamelijk zelf.
Nee, dat is het invullen van wat je zelf vind. Aannames etc. Maar goed, dat is normaal in een "emotionele" discussie als dit (terwijl wij er uiteindelijk niks mee te maken hebben behalve dat het een leuke poppenkast is)

• Homeland
  • Niet online
corset schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:12:
[...]

Nee, dat is het invullen van wat je zelf vind. Aannames etc. Maar goed, dat is normaal in een "emotionele" discussie als dit (terwijl wij er uiteindelijk niks mee te maken hebben behalve dat het een leuke poppenkast is)
We hebben er geen, of minimale invloed op, maar gaan zeker de impact voelen van wie de volgende president zal zijn.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mugwump schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:04:
[...]
Het gaat ook niet alleen om nieuws, de kiezer is tegenwoordig ook in toenemende mate geografisch verdeeld. In Arizona heb je bijvoorbeeld heel vele platteland, maar ook Maricopa County met o.a. steden als Phoenix en Mesa waar bijna tweederde van de bevolking woont. Woon je op dat platteland, dan zijn je weinig Democraten, maar in Maricopa zijn er heel wat te vinden en zo'n county geeft dan ook de doorslag met groot wantrouwen tot gevolg. Republikeinen zijn daar al jaren zonder enig succes bezig om die vermeende grootschalige stemfraude te ontdekken. Die is er natuurlijk niet.
En ze stimuleren dat door wetgeving waarin bijv. brief stemmen pas later geteld mogen worden te steunen.

Waardoor de ‘red wave’ van vroeger door het tellen van de fysieke stemmen van die dag wat als laatste gebeurde nu dus ‘ineens’ een ‘blue wave’ is geworden omdat het tellen van de brief stemmen etc later gebeurt.
Dat kun je weer mooi in de twijfel molen gooien voor de mensen die hun ‘eigen research’ doen op YouTube en Twitter.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jerie
  • Niet online

[ Voor 83% gewijzigd door NMH op 05-11-2024 17:03 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Lubach is onderhand wel off-topic genoeg. Laten we daar niet over doorgaan.

Tweakers Discord

• Jerie
  • Niet online
corset schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:12:
[...]

Die 'leuke poppenkast' heeft grote invloed op de Nederlandse economie, de geopolitieke verhoudingen, en het Europese defensiebeleid.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-12 15:30

Player1S

Probably out in the dark

YakuzA schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:19:
[...]

En ze stimuleren dat door wetgeving waarin bijv. brief stemmen pas later geteld mogen worden te steunen.

Waardoor de ‘red wave’ van vroeger door het tellen van de fysieke stemmen van die dag wat als laatste gebeurde nu dus ‘ineens’ een ‘blue wave’ is geworden omdat het tellen van de brief stemmen etc later gebeurt.
Dat kun je weer mooi in de twijfel molen gooien voor de mensen die hun ‘eigen research’ doen op YouTube en Twitter.
Wat ook niet helpt is dat men op de verschillende zenders niet goed weer geeft hoeveel mensen stemmen.

Neem een Arizona, daar kun je bij wijze van spreken 1.000 counties hebben die Trump stemmen maar die 1.000 counties hebben nog niet 1/10e van aantal inwoners van 1 grote stad.

hier wordt dat ook mooi getoond. Scroll stukje naar beneden voor mooie gif

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Mugwump
YakuzA schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:19:
[...]

Nou is de houding ten opzichte van briefstemmen aan Republikeinse zijde wel aardig gekanteld natuurlijk, dus het is maar de vraag of briefstemmen ook dit jaar weer overwegend Democratisch zullen zijn. In 2020 hadden we natuurlijk de coronaverkiezingen waarin de rechterzijde ook sterk ageerde tegen allerlei maatregelen en het briefstemmen op alle mogelijke manier ontmoedigde en verdacht maakte met als gevolg dat de achterban er ook nauwelijks gebruik van maakte. Deze verkiezing kiezen ze duidelijk een andere lijn op dat vlak.

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:12
Jerie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:29:
[...]

Die 'leuke poppenkast' heeft grote invloed op de Nederlandse economie, de geopolitieke verhoudingen, en het Europese defensiebeleid.
En vergeet niet, het wel of niet verder normaliseren van het gedrag en ideeën die ons weer 70 jaar terug in de tijd zetten, dat is een beetje mijn grootste zorgen.

• mekkieboek
alexbl69 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:11:
[...]

Heel actueel inderdaad. De 3 stemmen voor elk zijn al meegenomen :).
Lol, die 3 stemmen voor allebei blijken echte stemmen te zijn.

En wel van Dixville Notch, NH. Dat dorp heeft 6 voters zo lees ik en die zijn blijkbaar al geteld en dus correct 3 versus 3 getoond op https://ltelections.com/

En note, ik lees 4 vd 6 zijn daar Republican. Blijkbaar heeft dus 1/4 van de Reps niet op Trump gestemd, dat is 25%. Als ik dat voor het gemak even extrapoleer dan kun je nu al spreken van een landslide overwinning voor Harris :P

• ST10©DE
  • Laatst online: 22:00

ST10©DE

Dus.............

mekkieboek schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:51:
[...]

Lol, die 3 stemmen voor allebei blijken echte stemmen te zijn.

En wel van Dixville Notch, NH. Dat dorp heeft 6 voters zo lees ik en die zijn blijkbaar al geteld en dus correct 3 versus 3 getoond op https://ltelections.com/

En note, ik lees 4 vd 6 zijn daar Republican. Blijkbaar heeft dus 1/4 van de Reps niet op Trump gestemd, dat is 25%. Als ik dat voor het gemak even extrapoleer dan kun je nu al spreken van een landslide overwinning voor Harris :P
4 jaar geleden waren er 4 of 5 die op Biden gestemd hebben....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

mekkieboek schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:51:
[...]

Vorige keer was het 5-0 voor Biden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-12 10:06

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mog schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:53:
[...]

Vorige keer was het 5-0 voor Biden.
Obama en Romney was het 5-5. Bij Hillary en Trump was het 4 - 2 (en 1-1 voor twee andere). Ergo de uitslag zegt niets over wat er gaat gebeuren.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• mprkooij
Dixville Notch in 2020:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QW25YSrmlMFn0oBmdETnJ-rfqGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7LsRaBXHhDHed0rQyJWonLiA.jpg?f=fotoalbum_large

• Mugwump
Auredium schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:58:
[...]

Obama en Romney was het 5-5. Bij Hillary en Trump was het 4 - 2 (en 1-1 voor twee andere). Ergo de uitslag zegt niets over wat er gaat gebeuren.
Iedereen met enig gevoel voor statistiek snapt toch ook wel dat een stem of 10 in een klein dorpje geen representatieve steekproef is voor verkiezingen in een land met pakweg 330 miljoen inwoners waar ook nog eens een complex systeem met kiesmannen bestaat? :P

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mugwump schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:01:
[...]

Iedereen met enig gevoel voor statistiek snapt toch ook wel dat een stem of 10 in een klein dorpje geen representatieve steekproef is voor verkiezingen in een land met pakweg 330 miljoen inwoners waar ook nog eens een complex systeem met kiesmannen bestaat? :P
Zeker, maar de eerste klap is een daalder waard. Als het 4-2 voor Trump was had hij de overwinning waarschijnlijk al uitgesproken.

• Mugwump
Mog schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:04:
[...]

Zeker, maar de eerste klap is een daalder waard. Als het 4-2 voor Trump was had hij de overwinning waarschijnlijk al uitgesproken.
Oh daar heeft ie geen uitslag voor nodig hoor.
Maar we nemen hier Schiermonnikoog ook niet als indicatie voor hoe de verkiezingen gaan verlopen.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mugwump schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:06:
[...]

Oh daar heeft ie geen uitslag voor nodig hoor.
Maar we nemen hier Schiermonnikoog ook niet als indicatie voor hoe de verkiezingen gaan verlopen.
Nee, het is meer een soort traditioneel startschot voor de verkiezingen dan dat het serieus is.

Hoe zouden de kandidaten vannacht geslapen hebben? Slapen ze überhaupt wel de avond voor de verkiezingen? Zouden ze wat "us time" met hun partner/kinderen hebben? Wakker worden en een kop koffie drinken met een krantje? Of is je nacht en dag van minuut tot minuut volgeplant?

• Homeland
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:09:
[...]

Nee, het is meer een soort traditioneel startschot voor de verkiezingen dan dat het serieus is.

Hoe zouden de kandidaten vannacht geslapen hebben? Slapen ze überhaupt wel de avond voor de verkiezingen? Zouden ze wat "us time" met hun partner/kinderen hebben? Wakker worden en een kop koffie drinken met een krantje? Of is je nacht en dag van minuut tot minuut volgeplant?
Where are Trump and Harris?
By STEVE PEOPLES
Share
Trump spent the very early hours of Election Day in Michigan, where he wrapped up a late-night rally in Grand Rapids. The Republican candidate plans to spend the day in Florida, where he is expected to vote in person — despite previously saying he would vote early. He’s scheduled to hold a campaign watch party in Palm Beach on Tuesday night.

Harris plans to attend an election night party at Howard University in Washington, a historically Black university where she graduated with a degree in economics and political science in 1986 and was an active member of Alpha Kappa Alpha sorority.

Aside from Howard, she has no public schedule announced for Election Day.

Harris said Sunday that she had “just filled out” her mail-in ballot and it was “on its way to California.”

bron: https://apnews.com/live/t...lection-updates-11-5-2024

Volgens mij was de een rond 2uur klaar, de anders ook iets rond die tijd, dus zal een kort nachtje zijn. Harris heeft via de post gestemd, Trump gaat vandaag op paar km van Mar a Lago stemmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Homeland op 05-11-2024 16:19 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dakka schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:44:
[...]

En vergeet niet, het wel of niet verder normaliseren van het gedrag en ideeën die ons weer 70 jaar terug in de tijd zetten, dat is een beetje mijn grootste zorgen.
Dat normalisatieproces is nochtans al behoorlijk ver gevorderd ben ik bang. Ik deel echter uw zorg, het kan nog erger. Ik heb een - op niets gebaseerd - slecht voorgevoel.

It’s the economy, stupid!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Nu zit ik naar dit plaatje te kijken:
https://edition.cnn.com/e...CNN-ratings&game-view=map

Dan zit het dus echt al dicht bij elkaar. Als ik dan hier verder kijk:
https://projects.fivethirtyeight.com/2024-election-forecast/

Dan zit het toch wel echt heeeeel dicht bij elkaar. Ik kan er weinig zinnigs over zeggen, maar het is echt too-close for comfort als je het mij vraagt. Voor het plaatje in Amerika als Trump wint, tja, daar maak ik me niet zo'n zorgen om, maar ik zie het wel als een potentieel tipping point in verdere destabilisatie in de wereld. Wat als steun aan Oekraïne stopt? Wat als Taiwan niet meer zomaar kan rekenen op steun van de VS als China iets probeert. Ik ben niet gerust op een positieve uitkomst voor de rest van de wereld.

• BlazeMuis
Ja als trump wint dan gaan we allemaal dood, grote oorlog, alles kapot /s.

Nee, ik denk dat we hier in Europa er niet heel veel last van zullen krijgen.

Ik heb wel medelijden met vooral de vrouwen daar in de US, die hebben straks niks meer over hun eigen lichaam te zeggen, dat is toch wel een van de dingen die ik zelf misschien wel het verst vind gaan.

• alexbl69
  • Laatst online: 22:56
BlazeMuis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:46:
Ja als trump wint dan gaan we allemaal dood, grote oorlog, alles kapot.
Ben je de /s vergeten? :)

Zo nee, dan is een (social) media-dieet misschien een goed idee.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ja als trump wint dan gaan we allemaal dood, grote oorlog, alles kapot.

Ik heb wel medelijden met vooral de vrouwen daar in de US, die hebben straks niks meer over hun eigen lichaam te zeggen, dat is toch wel een van de dingen die ik zelf misschien wel het verst vind gaan.
Ok, maar jij schat in dat wanneer de VS onder Trump veel minder steun geven aan Oekraine, wij daar geen last van hebben?

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:19
ST10©DE schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:53:
[...]

4 jaar geleden waren er 4 of 5 die op Biden gestemd hebben....
Twee kiezers schijnen nieuwe bewoners te zijn.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dr.lowtune schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:55:
[...]

Ok, maar jij schat in dat wanneer de VS onder Trump veel minder steun geven aan Oekraine, wij daar geen last van hebben?
Of uit de NAVO, gaan we hier ook wel merken.

En natuurlijk voelen alle extremisten in de EU zich gesterkt, vermoed ik.

It’s the economy, stupid!

• Homeland
  • Niet online
Ik vrees dat je dit echt enorm onderschat, als Trump aan de macht komt en daadwerkelijk doet wat hij de afgelopen tijd heeft geroepen dan gaat dat een enorme impact hebben.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

dawg schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:58:
[...]

Of uit de NAVO, gaan we hier ook wel merken.

En natuurlijk voelen alle extremisten in de EU zich gesterkt, vermoed ik.
Ik zie hem nog wel aan ASML trekken om het in de VS te vestigen. Als het aan hem ligt is het gewoon 'importtatief of naar de VS komen'.

Puur economisch zijn zijn 'plannen' dramatisch voor Europa.

Dan mag iedereen geluk hebben áls ie 75% van zijn tijd op de golfbaan is. En dat is niet een grappig bedoeld. maar goed, we gaan het zien.

Wat is grofweg een schatting wanneer er redelijkerwijs de uitslag verwacht mag worden? Onze tijd 2 uur 'snachts of meer richting ontbijttijd?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:19
Anyway ik verwacht een ruime overwinning voor Harris, senaat minimaal 50:50 plus een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• Homeland
  • Niet online
siggy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:03:
[...]

Ik zie hem nog wel aan ASML trekken om het in de VS te vestigen. Als het aan hem ligt is het gewoon 'importtatief of naar de VS komen'.

Puur economisch zijn zijn 'plannen' dramatisch voor Europa.

Dan mag iedereen geluk hebben áls ie 75% van zijn tijd op de golfbaan is. En dat is niet een grappig bedoeld. maar goed, we gaan het zien.

Wat is grofweg een schatting wanneer er redelijkerwijs de uitslag verwacht mag worden? Onze tijd 2 uur 'snachts of meer richting ontbijttijd?
Met een landslide ergens gedurende de nacht, met geluk rond het ontbijt, met een beetje pech pas over een paar dagen.

Mijn angst is een beetje dat Trump aan de leiding gaat en gewoon gaat zeggen dat hij heeft gewonnen, dan komen de latere staten/briefstemmers erbij, wint Harris en raakt de poep de ventilator.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja als trump wint dan gaan we allemaal dood, grote oorlog, alles kapot /s.

Hoe mooi het toch is kinderlijk naïf te zijn :+

In de echte wereld heeft het al lang een enorme impact gemaakt. Het compleet los kunnen laten van feiten, de gevoel = waarheid argumentatie is al lang in Europa aangekomen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:25
Ik heb mijn plicht in ieder geval gedaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXQIiU2jQT4T6wKrK55DGOiq_fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRdlHMao1ZyOtIHK0gN7wEZO.jpg?f=fotoalbum_large

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:18
Homeland schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:02:
[...]

Ik vrees dat je dit echt enorm onderschat, als Trump aan de macht komt en daadwerkelijk doet wat hij de afgelopen tijd heeft geroepen dan gaat dat een enorme impact hebben.
Absoluut, ik verwacht aanzienlijke geopolitieke gevolgen. Taiwan wordt voor de bus gegooid, Oekraïne wordt voor de bus gegooid, Israël krijgt carte blanche.

En dit gaat zorgen voor nieuwe stromen vluchtelingen in de regio’s en naar Europa. Geert Wilders heeft al getweet dat hij voor Trump zou stemmen als hij Amerikaan was. Neem maar aan dat de doos van Pandora ook hier nog veel verder open gaat. Wilders kan niet wachten op de onrust die dat hier gaat brengen. If there is a crisis, make it bigger.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Even pauze voorafgaand aan de stilte voor een mogelijke storm, en de pijnlijke hetze van het voeden van de verzuchting naar instant gratificatie, alsof verkiezingen vergelijkbaar zijn met iets uit het schap pakken bij de supermarkt, van "never the odds, only the stakes" valstrik zoals nog steeds gepropageerd door de grote bepalende media in de VS - stuk voor stuk in handen van oligarchie op handen van Trump.

Als eerste, er is helaas te weinig inzicht in het potentieel van massa-mobilisatie ten gunste van democratie, in tegenstelling tot 2020 hebben de meeste grote Amerikaanse media niemand op de grond ingezet in aanloop naar de verkiezingen (embedded reporting & tracking). Veel lokale media die dat toen wel deden bestaan dit keer niet meer, slachtoffers van Gannet en andere dergelijke initiatieven gericht op het stimuleren van news deserts (die dan gevuld worden met rechts-conservatief pink slime of yellow journalism).

Als tweede, er is in weerwil van de gebeurtenissen van 1/6 bij de vorige verkiezingen net zo weinig verkenning geweest door media van processen van subversie. Dat is zorgwekkend, maar niet verrassend, er is een dominant narratief dat met de 1/6 commissie alles klaar is. Dit in weerwil van alle signalen van DHS, FBI maar ook Instellingen als FinCen en DoJ. Het probleem blijft, we kennen de agenda's, we weten wat daarvoor vereist is, we weten ook dat het reservoir aan Dark Money om het te betalen behoorlijk grenzeloos is dit keer, maar er is botweg te weinig zicht op probabiliteit bij potentieel van escalaties.

Als derde, het probleem van horse race journalism is net zo kritiek in dit alles als fixatie op potentieel van escalaties. Dat eerste functioneert gewoon als mechanisme voor het ruimte scheppen voor subversie, het zijn verkiezingen, maar het zijn Amerikaanse verkiezingen. Perceptie en met name Court Capture zijn extreem laagdrempelig bepalend voor het proces, dan wel het beëindigen van het proces.

Al met al ligt er een speelveld wat in veel opzichten een reflectie is van de arena waar het allemaal om draait. Niet die van "de politiek", niet die van "de media", niet die van "de fascisten"/

Wel die van gedrag. Ons gedrag. Het gedrag van de burger. Perceptie is waar mensen leven, daar wordt bepaald welke richting hun gedrag krijgt, vanuit processen die hun perceptie vormen - en dat zijn grotendeels processen die buiten hen zelf liggen.

Tenzij ze daar stil bij staan.

Zeker, er is absoluut potentieel voor escalaties, geweld, stochastisch terrorisme en zo voorts en zo verder, maar laten we de geschiedenis nou eens in het achterhoofd houden. We zitten met een cyclus van autoritarisme wat in zijn opkomst dat zoekt wat het nodig heeft. En dat is angst, onzekerheid, maar bovenal toestemming.

Het is een toestemmingsproces wat het altijd óf niet krijgt, óf wel. En zo ja, dan krijgt het dat in de volgorde van media -> het hof -> de burger. Maar op elk van die punten is bepalend wat de burger signaleert. Media in hun valstrikken van sanewashing en horse race journalism zullen hun ding doen, maar ze zijn voorzichtiger geworden in respons op wat de burger signaleert. Idem bij de Hooggerechtshoven, men moet immers weg zien te komen met het gebruik van hun magische stempel.

Dit is een proces van wisselwerking waar heel veel losgelaten wordt op de burger, maar die toch het in de hand heeft met het eigen gedrag.

De crux is niet de polls of het tempo, het is niet de grafiek of de prikkel van "oh jee" en zo meer. De crux is ook niet de dreiging van geweld en escalatie. Zolang de burger zich zelf maar een beetje in de hand heeft.

De crux in dit alles is het stempel van toestemming, en dat rust in de VS bij rechters. De Court Circuits, de Supreme Courts van staten, en SCOTUS. Al dat accelerationisme en drama van MAGA? Laten we niet vergeten dat oligarchen als Peter Thiel en anderen die gereedschappen gemaakt hebben voor twee doelen:

Normaliseren, middels pushing the envelope.
Afleiden, de goede oude stunt van drama en theater.

MAGA, Proud Boys, al die post-Birch constructies zijn marginale fenomenen. Ja, het zijn netwerkfenomenen, maar ze zijn marginaal. Puntdruk toepassen is pas effectief wanneer ze voorgesteld dan wel gezien worden als de norm. Wederom, de burger heeft het met eigen gedrag in de hand.

Als er iets is wat het grootste en meest effectieve potentieel heeft voor subversie bij deze verkiezingen, dan is het wat we Court Capture noemen. En dat is al sinds Reagan een enorm probleem in de VS, tijdens Bush (senior) werd het een netwerkfenomeen, en na 1/6 (met het reduceren van Trump als chaos actor tot symbool) werd het zelfstandig cluster van macht in verbinding met de nu twee dominante vectoren van autoritarisme, de zeloten en de corporatisten.

Het klinkt misschien ietwat vreemd, maar in dit alles zit nogal een les voor het Nederlandse van de komende jaren. Zijn we in staat om niet mee te gaan, maar rustig te blijven. Zijn we in staat om ons niet over te geven aan de prikkel, de ruis, het signaal, of zelf signaal van participatie en vertrouwen daarin af te geven.

Negeer de Amerikaanse media. Negeer ook de Nederlandse - het is helaas te breed een probleem van overnemen van exact dezelfde struikelblokken die in de VS juist cruciale bijdrage hebben geleverd aan het scheppen van de condities die een Trump mogelijk maakten, en die de ruimte geschapen hebben voor het verdere drama.

Focus op dat wat niet de valstrik propageert van "the odds, not the stakes". Focus op dat wat inhoudelijke verkenning doet. Focus op dat wat een Big Picture perspectief geeft. En zoals altijd, ben voorzichtig met bronnen. Er zijn nogal wat best practices die we zeker tegenwoordig best zouden mogen kennen.

siggy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:03:
[...]

Trump is niet langer het enige probleem, ook zijn kring niet. Er zijn nu twee dominante vectoren, en die zijn volledig gestoord - ik kan geen ander woord bedenken. Heel eenvoudig gezegd:

De zeloten, een netwerkfenomeen tegenwoordig gedragen door The Fellowship / The Family.
De "corporatisten", aanhalingstekens omdat het niets met zaken doen te maken heeft, maar alles met neofeodalisme, effectief een cluster van oligarchie (waarvan het merendeel niet-Amerikaans is).
Begin januari.

Dit is een proces, waar veel touwtrekken en drama bij op tafel zal komen, waar nu al veel rechtszaken bij lopen. Pas als een volgende president in de stoel zit is het klaar, en zelfs dan liggen er flinke uitdagingen op tafel. Niet in het minst de Down Ballot wedstrijden van verkiezingen anders dan de president.

• BlazeMuis
Homeland schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:02:
[...]

Dan lijk ik nog niet goed op de hoogte van de gevolgen te zijn.

Misschien toch wat te optimistisch vanuit mijn kant. Ik had niet verwacht dat de US zo’n grote invloed kan hebben in Europa.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

BlazeMuis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:33:
[...]

Dan lijk ik nog niet goed op de hoogte van de gevolgen te zijn.

Misschien toch wat te optimistisch vanuit mijn kant. Ik had niet verwacht dat de US zo’n grote invloed kan hebben in Europa.
Schokkender vind ik dat het "rijke" en "verenigde" Europa zo naïef is geweest dat we zelf niet bij machte zijn om de handschoen goed op te pakken, maar dat is een andere discussie ;) We hebben grote broer VS gewoon nodig om weerstand aan Rusland en andere schurkenstaten te bieden, want ik zie Europa niet in staat om dat als verenigd front zelf op overtuigende wijze te doen.
Pagina: 1 ... 56 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.