[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.110 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

DNA_Saint schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:52:
Vind het wel raar hoe het publiek achter hem reageert. Alsof ze niet weten dat er geschoten is.
Er is een hoop aan de hand, schoten komen misschien van veraf en/of met demper, waardoor een hoop lawaai verdwijnt en een kogelinslag is niet zo spectaculair als wat Hollywood de mensen wil doen geloven. En stressreacties, adrenaline, rare/onverwachte situaties kunnen mensen apart laten reageren.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:38

Player1S

Probably out in the dark

*knip*, complottheorie.

[ Voor 85% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 17:08 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
Kol Nedra schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:54:
vooralsnog lijkt het goed te gaan met Trump. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is van wie er bijv achter zit.
Dat maakt niet uit, het is hoe dan ook de schuld van "crooked joe die het niet zo goed doet in de peilingen, dus probeert z'n opponent helemaal uit te schakelen". Reken maar dat er vannacht nog tweets vanuit trump komen van die strekking.

Wel bizar dat net zo'n oor is geraakt. Een paar cm opzij en...

Video die ik net zag klonk het mij trouwens niet als pistoolschoten, meer als 'n klappertjespistool, maar m'n referentiekader is vooral hollywood natuurlijk. *knip*, doe dat soort speculatie maar niet.

[ Voor 6% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

CyBeRSPiN schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:58:
allemaal van die lui met wapens op het podium.
Hij heeft continu gewapende beveiliging die in dergelijke situaties natuurlijk direct naar voren moet komen. En oud-presidenten kunnen ook Secret Service bescherming krijgen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hillie schreef op zondag 14 juli 2024 @ 01:06:
[...]

Hij heeft continu gewapende beveiliging die in dergelijke situaties natuurlijk direct naar voren moet komen. En oud-presidenten kunnen ook Secret Service bescherming krijgen.
Ja snap ik, maar zag er apart en amateuristisch uit. Van die halve militairen die met een automatisch wapen een beetje om zich heen aan het kijken waren terwijl het publiek rustig bleef zitten en nog weinig door had.

Lijkt erop dat de schutter meteen neergeschoten is op basis van de gehoorde schoten achteraf.

Dit geeft wel weer een nieuwe dynamiek aan de verkiezingen zo, helaas. Mijn inschatting is dat dit Trump in de kaart speelt.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-07-2024 01:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Het ziet er apart uit omdat het niet gefilmd is door Michael Bay. De realiteit is meestal minder spectaculair.

Maar goed nieuws is dit allerminst. Was Fico (PM van Slowakije - eerder dit jaar ook neergeschoten omdat hij o.a. goed kan omgaan met Putin) niet agressiever geworden na zijn beschieting?

Dit soort acties werken voor zover ik me kan herinneren minder goed dan wat de schutter meestal in gedachten heeft...

Naast het feit dat een democratie sowieso zou moeten draaien om verandering na goed overleg ipv geweld.

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 14-07-2024 01:18 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 07:46
Stukfruit schreef op zondag 14 juli 2024 @ 01:17:
Was Fico (PM van Slowakije - eerder dit jaar ook neergeschoten omdat hij o.a. goed kan omgaan met Putin) niet agressiever geworden na zijn beschieting?
Verschil is natuurlijk wel dat trump nog verkozen moet worden. Misschien dat 'ie in z'n reactie hierop wel zo erg uit de bocht vliegt dat er potentiele stemmers afhaken.
Naast het feit dat een democratie sowieso zou moeten draaien om verandering na goed overleg ipv geweld.
Dat station is 6 januari al in HSL-vaart gepasseerd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:36

pro_6or

amateur_60r

Alec Baldwin is nog geen dag vrij.

Maar serieus, wat baal ik hiervan. Trump is een complete gekkie die serieuze politiek dit spoor heeft in laten slaan. Nu wordt het alleen maar erger. Plan 25.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:55
Ik vrees voor een burgeroorlog...
Dit gaan spannende maanden worden.

Tucker Carslon zou dit voorspeld hebben, als ze hem niet in de bak kunnen draaien gaan ze hem proberen af te schieten.

I took a bullet for you America!!! Hoor ik hem al zeggen.
This ain't good.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 44% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 17:08 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mja, wel lekker slim van de schutter. En Trump heeft plot armour. Paar cm verwijderd van geJFK’d worden.

Hiermee gaat ie de verkiezing winnen, zeker met die foto’s van de aftermath en z’n fistpump. Het enige dat de democraten nog kan redden is een andere kandidaat en misschien wiet legaliseren. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Er wordt nu meer bekend, de eerste beelden zag er wat apart uit.
Moet ook nog duidelijk worden hoe die andere dode en zwaargewonde geraakt zijn. In de crossfire in reactie op de schutter of door de schutter zelf.
Beter niet speculeren idd.

[ Voor 10% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Tuurlijk gaat hij dit gebruiken. Dat hij een aanslag heeft overleeft maakt hem een winner.

Ik zie het ook al voor me dat de democraten gaan zeggen dat het een vooropgezet plan was en dat hij het zelf heeft geregeld. Alleen van zo'n afstand moet je wel een hele goede schutter zijn om hem net te missen. Dat zou een veel te groot risico zijn om te riskeren.
CyBeRSPiN schreef op zondag 14 juli 2024 @ 01:10:
[...]
Ja snap ik, maar zag er apart en amateuristisch uit. Van die halve militairen die met een automatisch wapen een beetje om zich heen aan het kijken waren terwijl het publiek rustig bleef zitten en nog weinig door had.

Lijkt erop dat de schutter meteen neergeschoten is op basis van de gehoorde schoten achteraf.
Als de schutter is neergeschoten, dan hoef je niet met je wapen te schieten. Dan is het de taak als politie/beveiliging om de omgeving veilig te maken zodat de oud-president veilig weg kan komen. Dus kijken of er nog meer mensen vreemde dingen doen.
Dat burgers het nog niet (helemaal) door hadden, komt omdat ze dat niet (vaak) meemaken. Het moet eerst tot ze doordringen wat er gebeurd en dan reageren ze op hun paniek (angst reactie). Dat is vluchten, stilstaan of gillen.

Maar de komende toespraken van Trump zullen wel afgelast worden en er zal extra bewaking komen. Dat zal het voor Trump ook wat lastiger maken om bij rally's op te draven.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
WhatsappHack schreef op zondag 14 juli 2024 @ 01:54:
Het enige dat de democraten nog kan redden is een andere kandidaat en misschien wiet legaliseren. :+
Wiet is in enkele staten al legaal. Dus dat gaat ze niet helpen. ;)

let the past be the past.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Vind het eerlijk gezegd een beetje schaamteloos om direct parallellen te trekken in de trant van 'dit is slecht want hierdoor wint trump stemmen'. Letterlijk half uur geleden in ieder geval 2 mensen overleden door deze aanslag. De enige moreel verantwoordelijke reactie is geweld tegen een politiek tegenstander afkeuren. Dat is het hele concept van verkiezingen. Dat we elkaar niet hoeven uit te moorden om onze zin door te drijven.

Live feed https://edition.cnn.com/p...trump-07-13-24/index.html

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 14-07-2024 02:03 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Laten we s.v.p. de speculatie tot een minimum beperken. En hou de discussie s.v.p. beschaafd en onderbouwd.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05
Ik vind het niet schaamteloos want het is waarschijnlijk wel zo.
Maar goed, dat hele systeem daar klopt natuurlijk van geen kant. Zoveel mensen, en dan komt de keuze uiteindelijk neer op deze twee? Bizar. Blij dat ik geen Amerikaan ben :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Ondertussen is het plaatje redelijk compleet aan het worden. Blijkbaar was het iemand op een dak buiten het evenement met een 'rifle'.Trump zelf is niet in zijn hoofd geraakt, maar iemand in het publiek achter hem wel. De schutter zelf schijnt al gedood te zijn. Verder wordt het incident ingeschaald als een 'attempted assasination'. Trump zelf is veilig. Biden heeft ondertussen opgeroepen om deze aanslag af te keuren.

(gesourced van CNN, AP, Reuters, Washington post).

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 14-07-2024 02:13 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
*knip* s.v.p. geen moderatie commentaar in het topic zelf.

[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 14-07-2024 02:21 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 17:06
Wel apart van NOS. Ze sturen zo vaak onnodig een push bericht voor onzin nieuws. Maar hiervoor sturen ze dan weer geen push bericht.

Vind het wel raar hoe het publiek achter hem reageert. Alsof ze niet weten dat er geschoten is.
Hoorde op AlJazeera een getuige....die zei dat de schoten klonken als vuurwerk. Nou als dat Astronauten waren, dan waren het onindrukwekkende plof poef poef, daar zou ook ik niet van onder de banken duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
*knip* maak hiervoor een topic report aan als je dit vind. S.v.p. geen speculatie, mensen aanspreken of het persoonlijk maken.

[ Voor 151% gewijzigd door defiant op 14-07-2024 02:43 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Tweet Tldr: Ooggetuige zag de schutter en probeerde te waarschuwen, langzame response.

Dit klinkt als een zorgelijke response van LE en Secret Service. Het tijdsverloop kan door stress wellicht incorrect zijn. Het voelt alsof men alleen de training gewend is en vergeet dat het ook echt kan gebeuren en dus langzaam reageert op een persoon welke claimt iemand met een geweer/wapen te zien ....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mog schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:58:
[...]

Ik was 2 weken geleden nog in San Francisco. Wat een puinhoop is het daar.
Kan je dat beschrijven, wat is nu de puinhoop? De huizenprijzen, vermoed ik?
MikeyMan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:06:
[...]

Eigenlijk is alleen Harris een optie. Kiezen ze een ander, vervallen de toezeggingen van sponsoren schijnbaar.
Ja, maar wat ik eeuwig daarover hoorde, over Kamala dus, dat ze omdat ze echt links is, kansloos is. Nu ben ik eigenwijs, maar tegen dat oordeel is niet zoveel in te brengen, behalve mijn hoop dat het wel lukt.

[ Voor 45% gewijzigd door Sjah op 14-07-2024 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
sh4d0wman schreef op zondag 14 juli 2024 @ 03:32:
[Twitter]

Tweet Tldr: Ooggetuige zag de schutter en probeerde te waarschuwen, langzame response.

Dit klinkt als een zorgelijke response van LE en Secret Service. Het tijdsverloop kan door stress wellicht incorrect zijn. Het voelt alsof men alleen de training gewend is en vergeet dat het ook echt kan gebeuren en dus langzaam reageert op een persoon welke claimt iemand met een geweer/wapen te zien ....
Ofdat ze elke keer 20 van dergelijke oproepen krijgen.
Je hebt geen idee wat er precies gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
statement van President Joe Biden

I have been briefed on the shooting at Donald Trump’s rally in Pennsylvania.

I’m grateful to hear that he’s safe and doing well. I’m praying for him and his family and for all those who were at the rally, as we await further information.

Jill and I are grateful to the Secret Service for getting him to safety. There’s no place for this kind of violence in America. We must unite as one nation to condemn it.

https://www.whitehouse.go...om-president-joe-biden-6/

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 14-07-2024 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

sig69 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 02:11:
Ik vind het niet schaamteloos want het is waarschijnlijk wel zo.
Maar goed, dat hele systeem daar klopt natuurlijk van geen kant. Zoveel mensen, en dan komt de keuze uiteindelijk neer op deze twee? Bizar. Blij dat ik geen Amerikaan ben :X
Het gaat niet om deze twee mensen, iedereen is erover eens dat er veel betere mensen voor deze positie zijn. Maar het gaat gewoon domweg om geld. Zowel zichtbaar voor ons, als niet zichtbaar voor ons. En voor een aantal super rijke mensen zijn deze twee pionnen hele waardevolle :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Atlas schreef op zondag 14 juli 2024 @ 04:50:
[...]

Het gaat niet om deze twee mensen, iedereen is erover eens dat er veel betere mensen voor deze positie zijn. Maar het gaat gewoon domweg om geld. Zowel zichtbaar voor ons, als niet zichtbaar voor ons. En voor een aantal super rijke mensen zijn deze twee pionnen hele waardevolle :)
Kan je me eens uitleggen, waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43
Wel apart van NOS. Ze sturen zo vaak onnodig een push bericht voor onzin nieuws. Maar hiervoor sturen ze dan weer geen push bericht.
Het is midden in de nacht, vaak als er dan iets gebeurt volgt de push melding rond 07:00, zal vandaag niet anders zijn.

Als hij dodelijk was getroffen was het miss anders geweest.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:32

[ Voor 47% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 22:22
Schutter geidentificeerd volgens sommige (wat onbetrouwbare) media;

*knip* s.v.p. geen nsfw links en check s.v.p. het brongebruik: Brontoetsing #hoedan?!

Thomas Matthew Crooks is zijn naam, en zijn motivatie is nog onbekend.

Let op; heftige beelden van overleden schutter.

[ Voor 38% gewijzigd door defiant op 14-07-2024 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43
Gynnad schreef op zondag 14 juli 2024 @ 06:30:
[...]

Het is midden in de nacht, vaak als er dan iets gebeurt volgt de push melding rond 07:00, zal vandaag niet anders zijn.

Als hij dodelijk was getroffen was het miss anders geweest.
En daar is de NOS push melding ;)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Fornoo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 06:41:
Schutter geidentificeerd volgens sommige (wat onbetrouwbare) media;

*knip*

Thomas Matthew Crooks is zijn naam, en zijn motivatie is nog onbekend.
Wel even een waarschuwing voor heftige beelden in die link.

Trump lijkt hier daadwerkelijk ontsnapt aan de dood, een kogel is echt letterlijk aan zn hoofd geschampt, een paar cm ernaast en het was anders afgelopen. Het zag er initieel echt apart uit, maar daarom is speculeren ook zo onhandig.

Die blog geeft ook de impact wel aan: “de kogel kwam van ‘links’”, want Biden zou hebben gezegd zn vizier op Trump te gaan richten. Figuurlijk natuurlijk, maar alles wordt nu de schuld van Biden gemaakt:
Het “demoniseren”, te weinig beveiliging van Trump terwijl om meer was gevraagd, het in eerste instantie lollig reageren op de moordaanslag van mensen uit het democratische kamp (zoals “you had one job”..)

Dit gaat een hele nare tijd worden in een land dat al zo gepolariseerd was :/

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 14-07-2024 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Trump:
It is incredible that such an act can take place in our Country.
En dan zijn er lui die de wapenwetgeving niet willen verstrengen of zelfs versoepelen...

Maar stel je voor dat die kogel 3 centimeter meer naar rechts binnenkwam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
Hierdoor gaat Trump gegarandeerd winnen.

Dit gaat nog wat worden in dat land daar, die zijn inmiddels helemaal de weg kwijt.

Spijtig voor de mensen die gewoon een normaal leven willen hebben zonder al die onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BlazeMuis schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:45:

Dit gaat nog wat worden in dat land daar, die zijn inmiddels helemaal de weg kwijt.

Spijtig voor de mensen die gewoon een normaal leven willen hebben zonder al die onzin.
Idd, nu is hij ook nog een martelaar. En misschien ook nog de schuld op 'links' schuiven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2024 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Wel bizar idee, verschil van een paar cm en er was zo maar een burgeroorlog ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op zondag 14 juli 2024 @ 01:17:

Dit soort acties werken voor zover ik me kan herinneren minder goed dan wat de schutter meestal in gedachten heeft...
De schutter had een dode Trump in gedachten en ik denk dat er niet meteen iemand kan opstaan om zijn populariteit te evenaren of verkiezingen te winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:43:
Trump:

[...]
Maar stel je voor dat die kogel 3 centimeter meer naar rechts binnenkwam...
*knip*, we keuren geen aanslagen goed, ook niet impliciet.

Ik vrees dat dit hem idd heel goed uitkomt... nu voor zijn gevoel niet. Maar zeker in de verkiezingen.

[ Voor 33% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:42 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jack zomer schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:57:
[...]

*knip*

Ik vrees dat dit hem idd heel goed uitkomt... nu voor zijn gevoel niet. Maar zeker in de verkiezingen.
Of gekke dingen door zijn gewapende aanhangers nadat complotten op Truth Social ea. de schuld bij de 'linkse elite' leggen.

De dader is geidentificeerd: https://nypost.com/2024/0...ot-trump-during-pa-rally/

Hij stond blijkbaar op 150 meter afstand.

[ Voor 24% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
*knip*, reactie op geknipte reactie

[ Voor 60% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:01:
[...]
Of gekke dingen door zijn gewapende aanhangers nadat complotten op Truth Social ea. de schuld bij de 'linkse elite' leggen.

De dader is geidentificeerd: https://nypost.com/2024/0...ot-trump-during-pa-rally/

Hij stond blijkbaar op 150 meter afstand.
En was republikein…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:18
CyBeRSPiN schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:24:, een paar cm ernaast en het was anders afgelopen.
millimeters zelfs, als een geweerkogel het schedelbeen raakt, is deze vaak dodelijk/disabling. Echt geluk gehad.
Over publiek: Trump-aanhangers zijn vaak wat oudere mensen, “old school”, vaak veteranen, die raken niet zo snel in paniek. Degenen die naar rally's gaan, zijn ook vrij devoted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online

[ Voor 64% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Laten we hopen dat dit klopt. Dan heeft Trump al een stuk minder redenen om de schuld bij de andere kant te leggen.

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Bartjeuhz schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:11:
[...]

Laten we hopen dat dit klopt. Dan heeft Trump al een stuk minder redenen om de schuld bij de andere kant te leggen.
Ja ik ook. Maar het is wel opvallend nieuws wat de media deelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

VS-correspondent Björn Soenens: "Dat is een beeld voor de geschiedenisboeken. Een beeld dat hij gaat gebruiken in de campagne, als teken van moed, kracht en vechtlust, ondanks een aanslag op zijn leven."
Dit komt hem idd wel goed uit

(of hij is getraumatiseerd, durft niet meer in het openbaar komen en trekt zich terug :P - wensdenken).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2024 08:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fornoo
jack zomer schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:57:
[...]

*knip*

Je vreest dat het hem goed uitkomt?

Dit doet Amerika geen goed. Of de kogel nou van links, rechts of een wappie kwam, dit is het gevolg van polarisatie door beide kampen. Hopelijk komt men nu juist een beetje tot bezinning.

[ Voor 34% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bartjeuhz schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:11:
[...]

Want als een ding Trump heilig is dan zijn het wel feiten. Zijn meelopers zijn al vol op het inzetten op ‘links’ de schuld te geven.

Aan hypocrisie geen gebrek. Als een schoolklas uitgemoord wordt zijn het thoughts & prayers en “mental health is a big issue”…

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 14-07-2024 08:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
fsfikke schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:13:
[...]

Want als een ding Trump heilig is dan zijn het wel feiten. Zijn meelopers zijn al vol op het inzetten op ‘links’ de schuld te geven.
Ja daar heb je wel een punt. Wellicht is deze man gehersenspoeld door links. Er valt altijd wel een draai aan te geven.

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Fornoo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:13:
[...]
Hopelijk komt men nu juist een beetje tot bezinning.
Die kans lijkt mij heel klein. Je hebt het over mensen als senatoren die kerstkaartjes maken waarbij de hele familie ar-15’s in de hand hebben.

Dit soort retoriek is al gaande:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QrqSw9GS8oVEF4h6MZmggPptZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DY9ZhZvxM7MAfj6qqxlTw1ma.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

"President Biden heeft al gezegd dat hij kritische Trumpspotjes van de ether haalt. Hij lijkt dus te temporiseren, een pauze in te lassen."
Ik denk dat het slechts van 1 kant zal komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:21:
[...]
Dat is precies het probleem inderdaad. Trump team gaat nu full blown radicaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dus... Er klinken schoten en Trump wordt geraakt... Het duurt wat lang voordat de beveiliging hem naar de grond toewerkt. En dan laten ze hem op deze manier weer naar boven komen?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2024/07/14/1108680/1152x864a.jpg

Nu ben ik geen beveiliger, maar zullen we een doelwit van een aanslag gewoon uit beeld houden, dat lijkt me de goede manier van beveiligen... Wat een bizarre manier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

renegrunn schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:23:
[...]

Dat is precies het probleem inderdaad. Trump team gaat nu full blown radicaal.
En ook zijn aanhangers zouden nu sneller kunnen overgaan tot het gewapend verdedigen van hun held, wanneer hij bvb. alsnog de verkiezingen zou verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online

[ Voor 73% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 62% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:21:
[...]
Waarschijnlijk wel, maar oprechte compassie straalt altijd positief uit naar degene die het toont.

Het laatste wat je wilt is dat Biden een lijstje plaatst met ‘pluspunten’ als Trump het niet had overleefd. En als blijkt dat het een republikein was, met een huis vol wapens en munitie, kan dat (op een later moment) alsnog als een voorbeeld worden gebruikt om de wapenwet te wijzigen. Maar goed, allemaal speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Fornoo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:31:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar oprechte compassie straalt altijd positief uit naar degene die het toont.

Het laatste wat je wilt is dat Biden een lijstje plaatst met ‘pluspunten’ als Trump het niet had overleefd. En als blijkt dat het een republikein was, met een huis vol wapens en munitie, kan dat (op een later moment) alsnog als een voorbeeld worden gebruikt om de wapenwet te wijzigen. Maar goed, allemaal speculatie.
mee eens, en waar wij het ook wel over een zijn denk ik is dat een spannende/gekke/gestoorde/rare 3 maanden gaan worden voor de usa verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
BlazeMuis schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:45:

Vergeet het niet dat de andere (bijna) helft van mens in VS ook “normaal leven” wilt. Wat je zegt is prime voorbeeld van polariserende uitspraak.

En ik geloof het niet dat Trump gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
andru123 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:33:
[...]

Vergeet het niet dat de andere (bijna) helft van mens in VS ook “normaal leven” wilt. Wat je zegt is prime voorbeeld van polariserende uitspraak.

En ik geloof het niet dat Trump gaat winnen.
Hoe is dit een polariserende uitspraak? @BlazeMuis wijst ons erop dat er mensen zijn die helemaal niet op deze manier met politiek bezig willen zijn maar gewoon een leven willen leiden, in een land waar een deel aan zo ongeveer politiek radicalisme doet. Dat is toch geen republikeinen vs democraten neerzetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Trump is niet het probleem binnen de republikeinse partij, hij is alleen een symbool van het probleem binnen die partij. Trump elimineren lost dus niets op, er komt hoogstens een andere kandidaat die hetzelfde gedachtegoed iets vriendelijker verwoordt.
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:56:
[...]

De schutter had een dode Trump in gedachten en ik denk dat er niet meteen iemand kan opstaan om zijn populariteit te evenaren of verkiezingen te winnen.
Schuif Ivanka naar voren als de rouwende dochter die de taak van haar geliefde vader overneemt en je wint met overmacht de verkiezingen.

[ Voor 23% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:06
Sjah schreef op zondag 14 juli 2024 @ 05:17:
[...]

Kan je me eens uitleggen, waar je het over hebt?
Biden loopt al zo lang mee in de Amerikaanse politiek dat hij overal al zo veel meer favours heeft staan/uitstaan vergeleken met anderen dat hij de meest zekere optie is voor alle investeerders (politieke, zakelijke, vakbonden en lobbygroepen). Daar is al jaren op ingezet door iedereen.

Let wel, dat is geen corruptie maar hoe politiek werkt.
Waaj schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:40:
[...]

Trump is niet het probleem binnen de republikeinse partij, hij is alleen een symbool van het probleem binnen die partij. Trump elimineren lost dus niets op, er komt hoogstens een andere kandidaat die hetzelfde gedachtegoed iets vriendelijker verwoordt.
Zoals een DeSantis... Die ook nog eens veel jonger is.

[ Voor 29% gewijzigd door DropjesLover op 14-07-2024 08:54 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:01

[ Voor 71% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Waaj schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:40:
[...]

ik ziet het als 2 problemen.

1 probleem de partij zelf. wie daar in zit wie het hardste schreeuwt...en hun ''gedachte'' als we dat zo kunnen noemen. het disfunctioneren

2. trump, ik weet niet of er binnen de partij iemand de vinden is met het charisma van trump.
Wat ik ook van hem vind, hij weet mensen aan zich te binden. Hij weet binnen het nieuws te blijven.
ik weet niet of zijn dochter zijn plek zou kunnen overnemen.

ik verwacht een aparte 3 maanden, met een hoop geschreeuw, een hoop BS.
ik verwacht een close verkiezingsuitslag, maar ik vrees dan Trump hem wel gaat winnen (misschien door dit/met hulp van dit) Maar ja, met wie ga je Biden vervangen? ik zie eigenlijk geen persoon die dit kan (winnen) en wil

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Deze grote donateur heeft zich inmiddels ook uitgesproken:

Ik weet niet zeker wat ik hiervan moet vinden. Tot nu toe werkt het in ieder geval redelijk averechts als je ziet dat mensen zoals Musk zich nu bewogen voelen om eindelijk volledig open te zijn over hun wereldbeeld.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:56:
[...]

Ik denk dat er wel een paar klaar zouden staan hoor. Al had het Marjorie moeten worden. Reken maar dat ze in de rij zouden staan en de situatie flink zouden uitbuiten (zie huidige berichten op Twitter), net zoals in de tweets die je nu van andere personen voorbij ziet komen over dat bv. CNN alleen maar zou posten over dat Trump gevallen zou zijn...

...terwijl er op de screenshot duidelijk te zien is dat het alleen maar één van de vele live artikelen over de gehele gebeurtenis zijn, maar wie vindt dat interessant. Punt is: het nieuws wordt op iedere mogelijke manier uitgebuit en gaat gepaard met nog meer desinformatie over een situatie die hen nu cadeau is gedaan.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andru123
42erik schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:38:
[...]

Hoe is dit een polariserende uitspraak? @BlazeMuis wijst ons erop dat er mensen zijn die helemaal niet op deze manier met politiek bezig willen zijn maar gewoon een leven willen leiden, in een land waar een deel aan zo ongeveer politiek radicalisme doet. Dat is toch geen republikeinen vs democraten neerzetten
“Ik leef normaal leven, en jij niet” is polariserend. Dit is wat de 72 mln mensen tegen de andere 69 mln zeggen daar, in plaats van gewoon een middengrond te zoeken. En hoe meer mensen roepen “Als Trump (Biden) wint, is de weg helemaal kwijt” hoe erger het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Stukfruit schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:54:
Deze grote donateur heeft zich inmiddels ook uitgesproken:
[Twitter]
Ik weet niet zeker wat ik hiervan moet vinden. Tot nu toe werkt het in ieder geval redelijk averechts als je ziet dat mensen zoals Musk zich nu bewogen voelen om eindelijk volledig open te zijn over hun wereldbeeld.
Donaties zijn niets anders als investeringen en daarna hopen dat je de ‘juiste’ hebt gewed.
andru123 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:59:
[...]

“Ik leef normaal leven, en jij niet” is polariserend.
Waar wordt dit geschreven?

[ Voor 13% gewijzigd door renegrunn op 14-07-2024 09:04 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 13:03
Fornoo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:13:
[...]

Dit doet Amerika geen goed. Of de kogel nou van links, rechts of een wappie kwam, dit is het gevolg van polarisatie door beide kampen.
Komt het bekende "both sides" nu ook al hier om de hoek kijken? Dat is namelijk dikke onzin.

We hebben hier te maken met één beweging met een leider die constant journalisten bedreigt, mede politici bedreigt, iedereen voor rotte vis uitmaakt, leugen op leugen stapelt, een geweldadige coupe heeft gesteund en niet onder stoelen of banken steekt dat hij zijn criticasters monddood zal maken of in de gevangenis zal gooien als hij de kans krijgt.

Er is geen polarisatie van twee kanten. Dit is polarisatie van met name één kant, die van een extreemrechtse, fascistische beweging die op het punt staat de grootste democratie ter wereld om te vormen tot een autocratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

42erik schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:24:
Dus... Er klinken schoten en Trump wordt geraakt... Het duurt wat lang voordat de beveiliging hem naar de grond toewerkt. En dan laten ze hem op deze manier weer naar boven komen?
[Afbeelding]

Nu ben ik geen beveiliger, maar zullen we een doelwit van een aanslag gewoon uit beeld houden, dat lijkt me de goede manier van beveiligen... Wat een bizarre manier
Alles voor het beeld. Dit leek me juist een geniale berekenende actie om Trump met een fist pump een iconisch plaatje te geven dat 24/7 te zien gaat zijn.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
de Secret Service heeft aardig wat uit te leggen. Hoe kan er niet zijn ingegaan op het feit dat toeschouwers vooraf aan de aanslag, overduidelijk de schutter hebben aangewezen aan de aanwezige agenten?

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 14-07-2024 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:58
D-e-n schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:03:
[...]

Komt bekende "both sides" nu ook al hier om de hoek kijken? Dat is namelijk dikke onzin.

We hebben hier te maken met één beweging met een leider die constant journalisten bedreigt, mede politici bedreigt, iedereen voor rotte vis uitmaakt, leugen op leugen stapelt, een geweldadige coupe heeft gesteund en niet onder stoelen of banken steekt dat hij zijn criticasters monddood zal maken of in de gevangenis zal gooien als hij de kans krijgt.

Er is geen polarisatie van twee kanten. Dit is polarisatie van met name één kant, die van een extreemrechtse, fascistische beweging die op het punt staat de grootste democratie ter wereld om te vormen tot een autocratie.
Dit kun je toch niet serieus menen? Over polarisatie gesproken. Toch eens uit uw nieuwsfuik stappen en gewoon eens met andere mensen praten die je niet begrijpt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

“Ik leef normaal leven, en jij niet” is polariserend. Dit is wat de 72 mln mensen tegen de andere 69 mln zeggen daar, in plaats van gewoon een middengrond te zoeken. En hoe meer mensen roepen “Als Trump (Biden) wint, is de weg helemaal kwijt” hoe erger het wordt.
Natuurlijk wil iedereen een normaal leven. Maar helaas is het wel zo, om wat voor reden dan ook, dat 69 miljoen mensen van plan zijn op iemand te stemmen die het leven van miljoenen mensen gaat beperken, die mensen monddood gaat maken, die de democratie gaat ombouwen tot een autoritaire staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
renegrunn schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:54:
Wel bizar idee, verschil van een paar cm en er was zo maar een burgeroorlog ontstaan.
1-2 mm naar rechts met de loop, om nog maar aan te duiden hoe dichtbij het was. Bizar.

Voor Trump zeker "goed" qua aantal stemmen. Maar de schok zal ook bij hem nog wel komen, je overleeft niet elke dag een moordaanslag.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Er werd geschreven: "Spijtig voor de mensen die gewoon een normaal leven willen hebben zonder al die onzin".

Dat is met de gedachte dat er onder Project 2025 dingen doorgevoerd moeten worden die erg vergaande gevolgen hebben op je priveleven, waaronder het illegaal maken van abortus en dwang om een braaf Christelijk familieleven te volgen (dwang in de zin van: ze hebben er redelijk wat regeltjes voor bedacht; lees de policies). Hiermee noem ik voor het gemak even de "minst erge" zaken.

Als het volgens jou polariserend is om tegen zaken te zijn die invloed hebben op wat je met je eigen leven en lichaam mag doen, dan zou ik toch even het woordenboek erop naslaan. De tegenstelling wordt niet veroorzaakt door de mensen die "gewoon normaal willen leven terwijl een ander dat niet wil".

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Dit is natuurlijk op geen enkele manier goed te praten, maar de reactie erop zegt wel iets.

Paul Pelosi was er veel ernstiger aan toe en die werd door Trump belachelijk gemaakt:
“We’ll stand up to crazy Nancy Pelosi, who ruined San Francisco — how’s her husband doing, anybody know?” Trump said to a raucous crowd of California Republicans at a state party convention. “And she’s against building a wall at our border, even though she has a wall around her house — which obviously didn’t do a very good job.”
Zoals te verwachten verlaagt Biden zich in ieder geval niet tot dit niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
_Bailey_ schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:05:
de Secret Service heeft aardig wat uit te leggen. Hoe kan er niet zijn ingegaan op het feit dat toeschouwers vooraf aan de aanslag, overduidelijk de schutter hebben aangewezen aan de aanwezige agenten?
Er heeft zoals het lijkt maar een 1 of 2 minuten gezeten tussen het moment dat de schutter op het dak klom en het eerste schot.

Wat mij wel verbaasd is dat men inderdaad nog (ogenschijnlijk) zo dichtbij kan komen met een wapen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• D-e-n
Finder schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:06:
[...]

Dit kun je toch niet serieus menen? Over polarisatie gesproken. Toch eens uit uw nieuwsfuik stappen en gewoon eens met andere mensen praten die je niet begrijpt.
Wat klopt er niet aan dit stuk? Volgens mij beschrijf ik gewoon de feiten. "Polarisatie" is anno 2024 de schaamlap om fascistisch gedachtegoed goed te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:02:
[...]

Donaties zijn niets anders als investeringen en daarna hopen dat je de ‘juiste’ hebt gewed.
Begrijp ik, hij is vooral een opportunist. Maar op deze manier wel een gevaarlijke die extra olie op het oligarchische vuur gooit.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
President Trump de 47e president van Amerika. Dat is zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56
Omdat ze zelf ook schutters op het dak (ander dak) hadden liggen en ze waarschijnlijk dachten dat de persoon die aan het aanwijzen was?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Guardian bericht hier uiteraard ook duidelijk over. Een onderdeel hierbij vond ik schokkend:
A survey conducted in late June from the University of Chicago found that there is now more support for violence against Trump (10% of American adults, or 26 million people) compared with violence in favor of Trump (6.9%, or 18 million people). Until January, the survey showed there was more support for violence in favor of Trump.

And of the 26 million American adults who support violence to prevent Trump from regaining the presidency, more than 30% own guns and almost 80% have access to internet organizational tools.

“There are more violent anti-Trump sentiments than pro-Trump sentiments,” Bob Pape, a professor at the University of Chicago who directs the Chicago Project on Security and Threats, had said in an interview before the incident on Saturday night.

[…]

The survey also found that 58.6% of American adults agree that in today’s America, elections will not solve the country’s most fundamental political and social problems.

“The shooting of Trump is a consequence of such significant support for political violence in our country,” Pape said. “We also need to worry about [the] threat in retribution to President Biden.”
Ik highlight enkele onderdelen:
  • 44 miljoen Amerikaanse volwassenen (van de ~260 miljoen) steunen geweld voor danwel tegen Trump, waarbij er meer support is voor geweld tégen Trump
  • 58% van de Amerikaanse volwassenen geeft aan dat verkiezingen niet de manier zijn om fundamentele politieke en sociale problemen op te lossen.
  • Biden loopt nu extra veel risico hetzelfde lot te ondergaan
Het bevestigt hoezeer het een kruidvat is.

[ Voor 14% gewijzigd door YouKnow op 14-07-2024 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Bizar dat dit zo kan gebeuren. Getuigen wijzen voor het schietincident naar de schutter. Politie en secret service doen er niets/niet voldoende mee.

[ Voor 49% gewijzigd door Mog op 14-07-2024 09:26 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:02:
Dat is te makkelijk. Elon Musk zit al langer ferm in het MAGA kamp met bijbehorende complottheorieën en pro-Russisch geneuzel. Zijn endorsement voegt niets toe.

Elon Musk's MAGA alliance
Elon Musk proves he’s gone full MAGA after Trump verdict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mog schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:22:
[Embed]

Ik ben niet van de conspiracy theories, maar dit is voer. Hoe kan dit?
hiermee wakker je natuurlijk wel een discussie aan, dat snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mog schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:22:
[Embed]

Ik ben niet van de conspiracy theories, maar dit is voer. Hoe kan dit?
Opstelling van de overwatch ploegen schijnt niet goed geweest te zijn, de plek waar hij omhoog klom was buiten zicht.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:02
En over een paar weken is de vraag natuurlijk "Waarom heeft de Secret Service de grote machtige organisatie achter de aanslag niet ontmaskerd?", als blijkt dat het om een handvol doorgedraaide twintigers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
user109731 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:22:
[...]

Dat is te makkelijk. Elon Musk zit al langer ferm in het MAGA kamp met bijbehorende complottheorieën en pro-Russisch geneuzel. Zijn endorsement voegt niets toe.

Elon Musk's MAGA alliance
Elon Musk proves he’s gone full MAGA after Trump verdict
Maar bij mijn weten wel de eerste keer dat hij donateur is. Dus dat voegt voor het campagne team wel degelijk iets (geld) toe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

_Bailey_ schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:23:
[...]

hiermee wakker je natuurlijk wel een discussie aan, dat snap je?
8)7

Ik verwoord het inderdaad niet slim. Aangepast.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Welke 72 en 69 ben jij er nu bij aan het halen? Democraten en republikeinen? Daar ging het helemaal niet om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00
Sjah schreef op zondag 14 juli 2024 @ 03:47:
[...]

Kan je dat beschrijven, wat is nu de puinhoop? De huizenprijzen, vermoed ik?

[...]

Ja, maar wat ik eeuwig daarover hoorde, over Kamala dus, dat ze omdat ze echt links is, kansloos is. Nu ben ik eigenwijs, maar tegen dat oordeel is niet zoveel in te brengen, behalve mijn hoop dat het wel lukt.
Je richt je vraag niet aan mij, maar heb wel een (persoonlijk) antwoord: vuilnis op de straat, heel veel (in tegenstelling tot vroeger) zeer agressieve zwervers.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00
renegrunn schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:54:
Één gericht schot was ook de aanleiding voor de Eerste Wereldoorlog. Was natuurlijk wel de druppel die de emmer deed overlopen, maar ben bang dat dat in de VS niet anders is momenteel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
FunkyTrip schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:03:
[...]

Alles voor het beeld. Dit leek me juist een geniale berekenende actie om Trump met een fist pump een iconisch plaatje te geven dat 24/7 te zien gaat zijn.
Maar als daar aan gedacht wordt tijdens een aanslag.... Dan ben je of heel raar, of is het scène... En een slechte beveiliger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
42erik schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:36:
[...]

Maar als daar aan gedacht wordt tijdens een aanslag.... Dan ben je of heel raar, of is het scène... En een slechte beveiliger
Dat is hoe het brein van Trump werkt. Hij is een straatvechter, zoekt altijd de aanval.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:24
Ach gut, de "lock her up"-man die als president op een podium een groep aanhangers opjutte om het capitool te bestormen en daar wat senatoren, die bezig waren met hun democratisch proces, aan te pakken heeft nu de andere kant eens meegemaakt.

Je hoopt dat het hem tot inzicht brengt, maar goed de rechts-radicale reacties zeggen alweer genoeg. De oorzaak ligt niet bij rechts, maar bij links, same old bs. Valse hoop.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
@Stukfruit et. al. : dat is precies mijn punt - polarisatie - de ene kant zegt “jij bent niet normaal, niet een mens”, en de andere kant zegt dat ook, (met een miljoen argumenten van elke kant). En niemand wilt de andere luisteren. Dat weg lijdt naar maar een richting - geweld.
En dan pick je een paar voorbelden van ene kant (uit 900 of zo), en roept - kijk, die mensen zijn evil! Dat is helemaal niet polariserend, hoor. ;) De andere kant doet dat ook, helaas.
En dit gaat door en door en door…
Ik vind abortion, doodvonnis moeilijke topics. Er zijn goede argumenten voor en tegen. ik was heen en weer mee geweest, net als met vele andere onderwerpen. Dus ga ik andere mensen niet beoordelen of proberen te dwingen of roepen “jij bent niet normaal!”.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
andru123 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:40:
@Stukfruit et. al. : dat is precies mijn punt - polarisatie - de ene kant zegt “jij bent niet normaal, niet een mens”, en de andere kant zegt dat ook, (met een miljoen argumenten van elke kant). En niemand wilt de andere luisteren. Dat weg lijdt naar maar een richting - geweld.
En dan pick je een paar voorbelden van ene kant (uit 900 of zo), en roept - kijk, die mensen zijn evil! Dat is helemaal niet polariserend, hoor. ;) De andere kant doet dat ook, helaas.
Ik vind abortion, doodvonnis moeilijke topics. Er zijn goede argumenten voor en tegen. ik was heen en weer mee geweest, net als met vele andere onderwerpen. Dus ga ik andere mensen niet beoordelen of proberen te dwingen of roepen “jij bent niet normaal!”.
Both sides :X

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:17
42erik schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:24:
[Afbeelding]

https://www.ad.nl/buitenl...-wel-uren-leken~a36f8961/

Schutter was al bevestigd uitgeschakeld op dat moment.

Lag trouwens een AR15 naast 'm. Iets wat je in de VS zonder al te veel moeite zowat op elke straathoek kuntt aanschaffen (zonder strafblad). Misschien moet die discussie voor de miljoenste keer weer eens gevoerd worden daar...

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 14-07-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Er is hier, zoals hierboven werd opgemerkt, een "false balance" die je probeert aan te houden.

Het is niet alsof het hier gaat over iemands favoriete kleur ofzo. Het draait hier om lijfsbehoud. Om basisrechten voor een mens. Daarnaast is de kant die vrije keuze over eigen leven wil behouden juist expliciet niet de zijde die aan het dehumaniseren is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Vind je de kapitool bestorming en Trump's rol daarin ook een moeilijk onderwerp? Of mogen we gewoon helemaal niet meer een negatieve mening hebben over controversiele onderwerpen?

En dan de ironie dat dàt juist zou moeten leiden tot geweld, terwijl iedereen met een beetje historisch besef wel het Overton venster kent.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Pagina: 1 ... 6 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.