[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.108 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:44
alexbl69 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:49:
en dat we 4 redelijk 'normale' jaren ingaan. Daarna is Trump geen factor meer en kunnen er hopelijk wat omgangsvormen verbeteren daar.
Trump is slechts een acteur en hij speelt zijn rol met verve en trekt bovendien de hele cast mee naar een 'hoger' nivo. Maar het is aannemelijk dat er ná hem weer een nieuwe acteur opstaat, ik maak me sterk dat de 'talent' pool goed is gevuld. Het is echter de GOP die het roer moet omgooien. Zij zijn verantwoordelijk voor de ellende waaronder die omgangsvormen. Hopelijk maakt de GOP gebruik van het exit moment van Trump om zelf een grote schoonmaak te houden maar ik vrees dat dat wensdenken is. Verder wel met je eens. Dat van die 4 normale jaren zei ik ook, ong. 4 jaar geleden: eindelijk weer een beetje rust in de VS. How time flies.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
MikeyMan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:20:
@polthemol ik vind niet dat Trump hetzelfde doet. Hij maakt zn zinnen af,
Euhhhh..... hij herbegint soms wel 7 keer voordat 'ie er 1 afmaakt?
heeft energie,
In z'n wapperende handjes ja.
en reageert op wat er voor zn voeten geworpen wordt.
Hij deflecteert constant. Begint gewoon over iets anders.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brent schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:58:
[...]

Euhhhh..... hij herbegint soms wel 7 keer voordat 'ie er 1 afmaakt?

[...]

In z'n wapperende handjes ja.

[...]

Hij deflecteert constant. Begint gewoon over iets anders.
Ja ik zeg niet dat ik het met hem eens ben. Maar het is een wereld van verschil met Biden die bijkans aan de beademing moet voordat ie een zin heeft afgemaakt.

Je weet wel, perceptie. Populisme gedijt er goed op.

Punt wat telkens terug komt; is dit het beste dat er te vinden is? Van beide kanten?

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 11-07-2024 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@mekkieboek inderdaad. Maarten van Rossem noemt het, weliswaar in relatie tot Wilders echter gaat het op voor elke tirade van vrijwel elke populist; het is theater voor de bühne.

Dat vond ik wel treffend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brent schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Hoorde hier laatst een uitstekende samenvatting van: "I want AI to do my laundry and dishes so that I can do art and writing, not for AI to do my art and writing so that I can do my laundry and dishes."

Het lijkt alsof sommige (veel?) mensen die neocortex maar een last vinden, en het liefst op de auto- (of emo-)piloot vliegen. Terwijl ik het zoals bovenstaande zie: ik zou juist mijn handen vrij willen hebben om meer met datgene wat onze diersoort ons onderscheid te doen. En """""AI""""" helpt vooral nog Kafkaesquere bureaucratieën bouwen.
Ik heb veel meer het idee dat het om aangeleerd gedrag gaat, dan om inherent gedrag. Target = individu + groep dus conditionering komt van alle kanten.

Saillant, dit stimuleert wel een proces van overcompensatie. Mensen navigeren meer op emotie dan cognitie.
Who benefits.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mekkieboek schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Trump is slechts een acteur en hij speelt zijn rol met verve en trekt bovendien de hele cast mee naar een 'hoger' nivo. Maar het is aannemelijk dat er ná hem weer een nieuwe acteur opstaat, ik maak me sterk dat de 'talent' pool goed is gevuld. Het is echter de GOP die het roer moet omgooien. Zij zijn verantwoordelijk voor de ellende waaronder die omgangsvormen. Hopelijk maakt de GOP gebruik van het exit moment van Trump om zelf een grote schoonmaak te houden maar ik vrees dat dat wensdenken is. Verder wel met je eens. Dat van die 4 normale jaren zei ik ook, ong. 4 jaar geleden: eindelijk weer een beetje rust in de VS. How time flies.
De vraag is wel óf een GOP het roer om wenst te gooien. En die vraag is eigenlijk al dik vijftig jaar consistent "nee".

The Party only ever doubles down.

Ik merk best op dat veel mensen hier nog steeds een idee hebben t.a.v. die organisatie die veel meer rust op symbolen en verhalen dan op werkelijkheid. Denk aan een McCain, maar ook Reagan. Terwijl ondertussen de afgelopen vier decennia die organisatie consistent onderdeel is van rapportages over de micro en macro geopolitiek van georganiseerde misdaad.

Dat is iets wat mij op bittere wijze is opgevallen in de VS zelf. Dit is geen politiek conflict. Het is autoritarisme versus - alles. En het fundament van elke vector komt neer op specifieke varianten van georganiseerde misdaad, zowel van het White Collar type, als de klassificaties die mensen enkel uit foute films kennen.

Ik heb echt het idee dat er nog steeds een fundamentele breuk zit in zowel maatschappelijk als politiek perspectief in Nederland op zowel condities, machtsdynamica als conflicten in én gericht op de VS (in het bijzonder, maar, het is breder dan louter de VS). Dat begint eigenlijk al met hoe diep dat perspectief zit in mythos, versus realiteit. Maar, het is ook vanzelfsprekend noch eenvoudig om mythe en perspectief te toetsen.

Toch zouden we dat meer moeten doen in het publieke debat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

mekkieboek schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de patronen van alle rechtse propagandazenders als Trump vervangen moet worden door een nieuwe MAGA actor. Het gros van het MAGA publiek heeft Trump immers tot godstatus verheven. Die moeten wel over naar een nieuw persoon. Dat gaat ongetwijfeld gebeuren, want ze zijn over het algemeen erg makkelijk te sturen en te manipuleren vanwege de 24/7 mediacontrole die men over ze heeft.

Maar ik ben dus wel nieuwsgierig naar wie dat zal zijn en hoe ze het gaan aanschieten. Als Biden wint, dan zal het dit jaar al gaan gebeuren. Als Trump wint en niet dood gaat, dan zal het in 2028 pas gebeuren.

Als Trump jr. delusional genoeg is om het stokje te willen overnemen, dan zal die media zich massaal tegen hem gaan keren gok ik. Hoe reageert Trump dan? En wie dan wel? Gaat er eerst een periode van chaos komen waarin verschillende kandidaten gepolst worden bij de doelgroep alvorens men er eentje massaal gaat pluggen? Of zou men nu al iemand op het oog hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door FunkyTrip op 11-07-2024 18:07 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Virtuozzo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:55:
Ik heb echt het idee dat er nog steeds een fundamentele breuk zit in zowel maatschappelijk als politiek perspectief in Nederland op zowel condities, machtsdynamica als conflicten in én gericht op de VS (in het bijzonder, maar, het is breder dan louter de VS). Dat begint eigenlijk al met hoe diep dat perspectief zit in mythos, versus realiteit. Maar, het is ook vanzelfsprekend noch eenvoudig om mythe en perspectief te toetsen.
Het helpt ook niet dat we driekwart eeuw door de VS zijn bestookt met soft power. Films, tv series, muziek, nieuwe producten, technologische ontwikkelingen, de fast food ketens. En ja er valt op een aantal van die zaken wel wat af te dingen maar op heel veel zaken ook niet, dat is niet te ontkennen. Het gaat ook om beeldvorming / marketing. Maar dat langdurige positieve beeld over de VS maakt ook blind voor de niet zo mooie kanten, ondanks dat ook die wel belicht werden in de hierboven genoemde cultuur uitingen.

Het is pas de laatste decennia (zou het internet daar een rol spelen?) dat de rafels en stoplappen steeds zichtbaarder beginnen te worden, op allerlei vlakken, de trailerparks, overnachten in de auto ondanks betaalde baan, sowieso de totale afhankelijkheid van de auto (en hoeveel invloed oliebedrijven hebben gehad op de landinrichting / infrastructuur, en de allocatie van publiek geld daarvoor), de beroerde medische zorg en niet vergeten de poepstorm gedurende 4 jaar Trump (ofschoon ook in Nederland of zelfs hier op got er nadien nog altijd Trump verdedigers waren).

Dusja, dat gaat mogelijk veel tijd en moeite kosten om het totale beeld aan te scherpen bij ons allemaal. Die Arte docu die je noemde paar pagina's terug over de plunder baronnen, dat soort dingen zouden kunnen helpen als het wat meer in Nederland op de buis zou komen. Helaas is er flinke concurrentie (sport, boer-zoekt-vrouw en dergelijke).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
FunkyTrip schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:03:
Ik ben wel benieuwd naar de patronen van alle rechtse propagandazenders als Trump vervangen moet worden door een nieuwe MAGA actor. Het gros van het MAGA publiek heeft Trump immers tot godstatus verheven.
Ach, na lang poeren in de hete brij is het de VVD ook gelukt een geschikte opvolger voor Rutte te vinden :+
<duikt onder de tafel>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 19:44
Weer een lekker begin Joe. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Wie hebben de Dems klaarstaan voor vervanging Joe? De man van Californie? Die heeft iets glads, maar van mij mag het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
“I wouldn’t have picked Vice President Trump to be vice president did I think she was not qualified to be president,” aldus Biden.

He made a similar mistake earlier in the day, accidentally calling Ukraine President Volodymyr Zelensky “President Putin” while introducing him during a NATO event.

Voor de rest ging Biden's toespraak bij de NATO prima

Voor het eerst hebben zowel Obama en Pelosi nu twijfels bij Biden, waar ze eerder publiekelijk en pal achter Biden stonden.

''Barack Obama and Nancy Pelosi have spoken privately about Joe Biden and the future of his 2024 campaign. Both the former president and ex-speaker expressed concerns about how much harder they think it’s become for the president to beat Donald Trump. Neither is quite sure what to do.''

https://edition.cnn.com/2...democrats-2024/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Sjah schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 01:30:
Wie hebben de Dems klaarstaan voor vervanging Joe? De man van Californie? Die heeft iets glads, maar van mij mag het...
Ik was 2 weken geleden nog in San Francisco. Wat een puinhoop is het daar. De mensen die ik sprak gaven Newsom daar de schuld van. Nu vind ik het lastig achterhalen of ze Democraten of gematigde Republikeinen waren.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 01:30:
Eigenlijk is alleen Harris een optie. Kiezen ze een ander, vervallen de toezeggingen van sponsoren schijnbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De Biden-supporters voelen zich weer gesterkt door deze persconferentie want hij had ook betere momenten, maar de dam lijkt nu wel langzaam te breken.

Er was gisteren een nieuwe poll waar Harris het beter deed dan Biden/Trump. Zij werd ook het vaakst genoemd op de vraag wie het zou moeten worden als Biden stopt.

Afbeeldingslocatie: https://i.abcnewsfe.com/a/2c3fb51b-a821-4a37-9a5e-9628a6980bb1/Vote_Preference_240710_v01_KA_1720657979103_hpEmbed_1x1.jpg?w=1500

Afbeeldingslocatie: https://i.abcnewsfe.com/a/6c63e8df-bcaa-49d3-8843-1f9e3ac889f5/Too_Old_for_a_Second_Term_v02_dnl_1720640174085_hpEmbed_1x1.jpg?w=1500Afbeeldingslocatie: https://i.abcnewsfe.com/a/c51d14a8-9c99-42aa-9a7f-77918d501cb5/Biden_Should_Step_Aside_v01_dnl_1720630327412_hpEmbed_1x1.jpg?w=1500

edit: de Washington Post heeft wat meer plaatjes van deze poll:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfvMkbmBsqwPV8Dn56_otw-68Hs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0kWAB4bQXv0mzoHkjpYYrCfA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door user109731 op 12-07-2024 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:06:
[...]

Eigenlijk is alleen Harris een optie. Kiezen ze een ander, vervallen de toezeggingen van sponsoren schijnbaar.
Dat geeft meteen een mooi inzicht in hoe invloedrijk sponsoren zijn qua wat er te kiezen valt in het politieke landschap van de VS. Je hoeft nog eens niet meer naar competenties te kijken, 'Harris, anders hebben we geen geld' en je bent klaar.

Als democratische partij ontdoe ik me ook niet van het gevoel dat men heel erg ad hoc werkt hierin, plan B doet men niet aan, geen optie met hoe men sponsoren werft, of een informeren op voorhand. Het komt heel prutserig over, een beetje het niveau hoe een supportersvereniging van een 1ste divisieclub de fandag organiseert.

@user109731 die grafieken laten prima zien hoe de vlag er bij hangt, in feite ook voor Trump: 'too old'. Als je de leeftijdsfactor weg haalt door Harris in de vergelijking te duwen zie je dat alleen daarmee je een marginale voorsprong lijkt te pakken in de race tegen Trump.

[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 12-07-2024 08:22 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-09 21:06
_Bailey_ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 04:09:
“I wouldn’t have picked Vice President Trump to be vice president did I think she was not qualified to be president,” aldus Biden.

He made a similar mistake earlier in the day, accidentally calling Ukraine President Volodymyr Zelensky “President Putin” while introducing him during a NATO event.

Voor de rest ging Biden's toespraak bij de NATO prima

Voor het eerst hebben zowel Obama en Pelosi nu twijfels bij Biden, waar ze eerder publiekelijk en pal achter Biden stonden.

''Barack Obama and Nancy Pelosi have spoken privately about Joe Biden and the future of his 2024 campaign. Both the former president and ex-speaker expressed concerns about how much harder they think it’s become for the president to beat Donald Trump. Neither is quite sure what to do.''

https://edition.cnn.com/2...democrats-2024/index.html
Ik ben er nu ook honderd procent van overtuigd dat Biden geen schijn van kans meer maakt (en niet geschikt meer is). Zelfs zonder campagne gaat Trump op deze manier winnen ben ik bang. Het is niet een keer uitglijden, maar constant. Los van van het feit hoe hij in het algemeen overkomt... ik denk dat hij onder druk binnen een week afziet van zijn tweede termijn.

Hoe goed Harris het ook gaat doen: het wordt een enorme uitdaging om Trump te verslaan.

Ben toch bang dat we ons moeten voorbereiden op Trump als president. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
Fuujii schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:21:
[...]Zelfs zonder campagne gaat Trump op deze manier winnen ben ik bang
Sterker, de enige manier waarop Trump nog kan verliezen tegen Biden is als hij teveel campagne gaat voeren. Trump wordt steeds gemener jegens Biden (doet hem na op het podium), waardoor hij sympathie kan verliezen.

Als Trump gewoon z'n grote waffel houdt kan hij bijna niet meer verliezen. Maar gelukkig is dat niet z'n sterkste punt, dus wat dat betreft blijft er altijd hoop.

Neemt niet weg dat Biden overduidelijk volstrekt ongeschikt is om nog 4 jaar president te zijn. Zelfs de komende maanden is al een risico. Rusland en China zien dit ook, en hun 'window' om hun respectievelijke wensen te verzilveren is om andere redenen al aan het sluiten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Fuujii schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:21:
[...]

Hoe goed Harris het ook doet
???

Je hoort en ziet Kamala nooit. Ja, nu de laatste paar dagen ineens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-09 21:06
_Bailey_ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:36:
[...]

???

Onhandig verwoord. Ik bedoel: hoe goed Harris het ook gaat doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

???

Je verwart nu wel antipathie voor iets met sympathie voor iets anders. Het heeft er alle schijn van dat Biden kiezers en vooral twijfelende kiezers afschrikt op basis van zijn leeftijd ('te oud'). Onder de aanname dat dat klopt, kun je dat van tafel halen door Biden te vervangen voor iemand die niet als 'te oud' wordt ervaren.

De mensen die nu niet op Biden zouden stemmen vanwege zijn leeftijd hebben een antipathie vanwege zijn leeftijd, het heeft er alle schijn van dat daar geen sympathie voor Trump bij hoort.

De polls die hierboven zijn aangehaald laten ook zien dat Harris meteen een voorsprong heeft, gewoon omdat de leeftijdsfactor van tafel is.

We moeten misschien ook niet de inhoud (of het gebrek er aan) overschatten, dit heeft meer overeenkomsten met een miss-verkiezing, dan een keuze op basis van politieke acties, mijlpalen en successen (en gefaalde acties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
genoeg swing states die niets (te liberaal/progressief) moeten hebben van een Harris of een Newsom.
En de voters uit juist die states hebben de Dems nou zo enorm hard nodig.

Trump kan hier op inspelen, niet dat de swing voters op hem zouden stemmen maar die blijven dan maar mogelijkerwijs gewoon thuis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
polthemol schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:49:
[...]

Je verwart nu wel antipathie voor iets met sympathie voor iets anders. Het heeft er alle schijn van dat Biden kiezers en vooral twijfelende kiezers afschrikt op basis van zijn leeftijd ('te oud'). Onder de aanname dat dat klopt, kun je dat van tafel halen door Biden te vervangen voor iemand die niet als 'te oud' wordt ervaren.

De mensen die nu niet op Biden zouden stemmen vanwege zijn leeftijd hebben een antipathie vanwege zijn leeftijd, het heeft er alle schijn van dat daar geen sympathie voor Trump bij hoort.

De polls die hierboven zijn aangehaald laten ook zien dat Harris meteen een voorsprong heeft, gewoon omdat de leeftijdsfactor van tafel is.

We moeten misschien ook niet de inhoud (of het gebrek er aan) overschatten, dit heeft meer overeenkomsten met een miss-verkiezing, dan een keuze op basis van politieke acties, mijlpalen en successen (en gefaalde acties).
Denk dat er nog iets heel anders speelt. Dit is beetje psychologie van de koude grond en mijn eigen intepretatie. Maar:

Ik heb heel erg het idee dat kiezers die niet tot de harde kern van Trump PVV of bv AfD zelf wel weten dat het niet volledig in de haak is allemaal. Maar dat zij een excuus nodig hebben om de sprong na het extreme te wagen. Iets als links is nog gevaarlijker of Biden is te oud en kan het niet meer.

Biden geeft deze groep het perfecte excuus om extreem te stemmen. Iets van “Ik weet wel dat Trump extreem is maar Biden is seniel”. En er is weer een extremistisch zieltje gewonnen.

Het is wat je vaak ziet bij de gematigde rechts extremistische stemmer. Ze denken er een excuus voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:02:
genoeg swing states die niets (te liberaal/progressief) moeten hebben van een Harris of een Newsom.

Trump kan hier op inspelen, niet dat de swing voters op hem zouden stemmen maar die blijven dan maar mogelijkerwijs gewoon thuis
Toch doet Harris het best goed bij de zwarte bevolking en dat kan in een staat als Georgia wel uitmaken. Als Trump dan nog wat racistische opmerkingen maakt richting haar de komende maanden... Combineer dat met een VP die goed ligt in de swing states en ik geef het meer kans dan Biden die nu hard achteruit gaat.

Newsom is wel een risico, ook omdat de zwarte kiezer zich dan niet serieus genomen voelt als Harris opzij geschoven wordt. Dat ligt gevoelig en zouden ze goed moeten aanpakken met volledige steun van Harris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
HEY_DUDE schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:02:
[...]

Het is wat je vaak ziet bij de gematigde rechts extremistische stemmer. Ze denken er een excuus voor te hebben.
Die mensen denken/pretenderen dat ze gematigd zijn maar zelf weten ze eigenlijk wel dat ze gewoon extreem-rechts zijn. Ze zoeken alleen nog een manier om "uit de kast" te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

???

Dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je zelf het nieuws volgt. Het is niet zo gek dat wij hier in Europa niet alles zien wat er daar gebeurt. Maar als je haar volgt op social media dan is ze gewoon al jaren heel erg actief bezig met heel veel zaken op de achtergrond. Wat dan ook de rol is van een VP. De VP moet nooit zo zichtbaar zijn dat hij/zij de president voor de voeten loopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
_Bailey_ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:02:

dat is uiteindelijk altijd wel het punt aldaar: de democraten proberen zoveel mogelijk mensen aan het stemmen te krijgen, het GOP hun taktiek is vooral mensen proberen weg te houden van het uitbrengen van hun stem.

Maar eerst zal men moeten kiezen om Biden aan de kant te zetten (en bij voorkeur Biden zelf te overtuigen dat hij vrijwillig schuift, elke andere optie maakt de shitshow alleen maar groter).

Het is voor de rest ook te absurd voor woorden dat kiezers in de VS zich zo in een hoekje laten drijven door een paar zaken als dit: 'ik ga niet stemmen wat te oud! Ik stem ook niet voor de andere kandidaat, maar de partij waar ik wel op overweeg te stemmen heeft geen punten waar ik mee vooruit ga, dus ik stem niet'.
Of bij twijfelaars natuurlijk de briljante keuze: 'de ene is aanwezig geweest bij een coupe poging, is ondertussen ook al veroordeeld voor fraude, shady ideologie, roept openlijk wraak te willen nemen op politieke tegenstanders en de eerste dag een dictator te willen zijn, heeft banden met nog bedenkelijkere projecten voor totalitaire regimes en de andere kandidaat is wat oud naar mijn smaak. Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen'.

Op die manier breng je je eigen belangen wel heel makkelijk schade toe.
Bedroevend allemaal, heel erg bedroevend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:16

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Frame164 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:18:
[...]

Die mensen denken/pretenderen dat ze gematigd zijn maar zelf weten ze eigenlijk wel dat ze gewoon extreem-rechts zijn. Ze zoeken alleen nog een manier om "uit de kast" te komen.
Mijn favoriete truc is ook om aan dat soort mensen te vragen of ze denken dat het rest van het land meer links of rechts is dan het gemiddelde. En vervolgens in welke mate. Als ze "links" zeggen dan zijn ze zelf "rechts" en als ze "te links" zeggen dan zijn ze zelf "te rechts". Althans in verhouding tot de groep waarmee ze de vergelijking maken. Het werkt overigens alleen als ze klagen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 22:22
polthemol schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:23:
[...]

dat is uiteindelijk altijd wel het punt aldaar: de democraten proberen zoveel mogelijk mensen aan het stemmen te krijgen, het GOP hun taktiek is vooral mensen proberen weg te houden van het uitbrengen van hun stem.

Maar eerst zal men moeten kiezen om Biden aan de kant te zetten (en bij voorkeur Biden zelf te overtuigen dat hij vrijwillig schuift, elke andere optie maakt de shitshow alleen maar groter).

Het is voor de rest ook te absurd voor woorden dat kiezers in de VS zich zo in een hoekje laten drijven door een paar zaken als dit: 'ik ga niet stemmen wat te oud! Ik stem ook niet voor de andere kandidaat, maar de partij waar ik wel op overweeg te stemmen heeft geen punten waar ik mee vooruit ga, dus ik stem niet'.
Of bij twijfelaars natuurlijk de briljante keuze: 'de ene is aanwezig geweest bij een coupe poging, is ondertussen ook al veroordeeld voor fraude, shady ideologie, roept openlijk wraak te willen nemen op politieke tegenstanders en de eerste dag een dictator te willen zijn, heeft banden met nog bedenkelijkere projecten voor totalitaire regimes en de andere kandidaat is wat oud naar mijn smaak. Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen'.

Op die manier breng je je eigen belangen wel heel makkelijk schade toe.
Bedroevend allemaal, heel erg bedroevend :/
*knip*, niet het topic zo aanspreken. Laten we ook niet vergeten dat Trump tijdens zijn 4 jaar presidentschap continue is afgekraakt door de media. Ik vind het ook een megalomaan leeghoofd. Die maak je onschadelijk door zelf met een authentiek verhaal te komen. Denk aan een Obama, die hoop predikte.

Iedere keer als ik lees dat de democratie ten einde zal komen onder Trump 2, denk ik; don't feed the trol!! Maar nee, men blijft de trol voeren en voeren en voeren en voeren. Zo vaak, dat men zelf een bijna onoverwinnelijke nemesis heeft gecreëerd. Biden is daar een exponent van. Heeft totaal geen eigen verhaal, is zelf de grootste Trump hater.

Zo moeilijk is het niet. Biden weg. Frisse jongeman of vrouw met een verhaal die hoop uitstraalt et voila.

Maar ja, dan moet je de rijke sponsoren en donoren wel meekrijgen. Mocht ik hier eerder niet zeggen, maar ik zie het nu anderen ook hardop zeggen, dus ik herhaal het nog maar een keer. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 12-07-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

Het is inderdaad een excuus om je over te geven aan de onderbuik gevoelens. Maar ergens weten ze wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Vergeleken met Europa? Ja dan is de meeste linkse politicus nog rechts.

Ik ben blij dat ik niet in de VS woon zeg. Ik zou echt niet weten waar ik op moest stemmen, Trump hoort thuis in de gevangenis, maar lees net weer over Biden die tijdens de NAVO top sprak over zijn vice president Trump en Putin de baas van Oekraine. Misschien zouden ze daar ook met zetels moeten gaan werken? Een regering met Biden en Trump zou misschien al beter zijn, of liever met minimaal nog iemand want anders heeft een van de twee al altijd de meerderheid :p

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 12-07-2024 10:55 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Marzman schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:53:
[...]

Ik ben blij dat ik niet in de VS woon zeg. Ik zou echt niet weten waar ik op moest stemmen
De keuze is tussen een in-slecht narcistisch persoon met een hele schare afgrijselijke mensen om zich heen.

Of

Een oude man met het hart op de juiste plek, die een geholpen wordt door een groep slimme professionals voor de dagelijkse gang van zaken (en waarschijnlijk beslissingen)

Het is ongelooflijk triest dat dit de keuzes zijn. Maar optie 2 is nog steeds vele malen beter dan optie 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
PWM schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:58:
[...]

De keuze is tussen een in-slecht narcistisch persoon met een hele schare afgrijselijke mensen om zich heen.

Of

Een oude man met het hart op de juiste plek, die een geholpen wordt door een groep slimme professionals voor de dagelijkse gang van zaken (en waarschijnlijk beslissingen)

Het is ongelooflijk triest dat dit de keuzes zijn. Maar optie 2 is nog steeds vele malen beter dan optie 1 ;)
Voor nu is die keuze inderdaad logisch, maar je schept hiermee wel een precedent. Je kiest er dan voor iemand president te maken die overduidelijk niet zelf de beslissingen neemt, en door zijn handelingsonbekwaamheid ook niet accountable is voor genomen beslissingen.

Nu wellicht een logische keuze want het minste van 2 kwaden, maar naar welk soort leiderschap ga je als dit gemeengoed wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 15:43
[...]

Of

Hart op de juiste plek gaat ook wel weer wat ver, laten we niet doen alsof Biden zo'n geweldige gast is. Ja, hij is nu hij wat ouder is gematigder en dus beter, maar ben het is wmb echt een gevalletje van bij gebrek aan beter.

Ben het dus verder wel met je eens dat uiteraard Biden de veel betere keuze is, denk dat hij zelf weinig beslissingen meer maakt, maar het team om hem heen doet dat beter dan welke republikein dan ook dat zou doen (en dus zeker Trump), zeker voor ons als rest van de wereldbevolking en Europeanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

user109731 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:16:
[...]

Toch doet Harris het best goed bij de zwarte bevolking en dat kan in een staat als Georgia wel uitmaken. Als Trump dan nog wat racistische opmerkingen maakt richting haar de komende maanden... Combineer dat met een VP die goed ligt in de swing states en ik geef het meer kans dan Biden die nu hard achteruit gaat.

Newsom is wel een risico, ook omdat de zwarte kiezer zich dan niet serieus genomen voelt als Harris opzij geschoven wordt. Dat ligt gevoelig en zouden ze goed moeten aanpakken met volledige steun van Harris.
Wat dat betreft zijn zwarte Amerikanen zelf ook diep racistisch. De zwarte kandidaat moet het worden anders stemmen we niet.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Of

Ja, ik snap ook niet helemaal waarom men doet alsof het enkel om de POTUS zelf gaat. Het gaat erom welke partij met bijbehorend team en ideologie je binnen haalt.
Biden heeft altijd een spraakprobleem gehad. Beetje jammer dat alle normale media nu ook vol op het orgel gaan over elke misstap die Biden maakt. Maar goed, alsnog beter dan Trump (negatieve) aandacht geven, want alles wat aandacht krijgt groeit (dat hebben we hier ook gemerkt met Baudet, Caroline, Omtzigt, Wilders, etc)
Toch denk ik dat Biden er goed aan doet om het stokje door te geven. Kan ook tactisch zijn om het op het laatst te doen om Trump niet teveel in de kijker te spelen, al geloof ik niet dat dit het spel is wat nu gespeeld wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-07-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Fornoo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:58:
[...]

*knip* Laten we ook niet vergeten dat Trump tijdens zijn 4 jaar presidentschap continue is afgekraakt door de media. Ik vind het ook een megalomaan leeghoofd. Die maak je onschadelijk door zelf met een authentiek verhaal te komen. Denk aan een Obama, die hoop predikte.

Iedere keer als ik lees dat de democratie ten einde zal komen onder Trump 2, denk ik; don't feed the trol!! Maar nee, men blijft de trol voeren en voeren en voeren en voeren. Zo vaak, dat men zelf een bijna onoverwinnelijke nemesis heeft gecreëerd. Biden is daar een exponent van. Heeft totaal geen eigen verhaal, is zelf de grootste Trump hater.

Zo moeilijk is het niet. Biden weg. Frisse jongeman of vrouw met een verhaal die hoop uitstraalt et voila.

Maar ja, dan moet je de rijke sponsoren en donoren wel meekrijgen. Mocht ik hier eerder niet zeggen, maar ik zie het nu anderen ook hardop zeggen, dus ik herhaal het nog maar een keer. :)
Allereerst: Hoop en Angst
Mensen zijn van nature risicomijdend dus als je wilt winnen op een platform van hoop van een vergelijkbare kwaliteit als die van angst dan ga je verliezen. Elke keer.

Ten tweede: @polthemol beschrijft het belang van een hoge opkomst. Historisch gezien winnen de democraten bij een hoge opkomst. Terwijl de GOP juist wint bij een lage opkomst.

Wanneer die feiten gecombineerd wordt dan is de werking en impact van de campagne die de GOP toepast een stuk duidelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 12-07-2024 16:16 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

alexbl69 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:03:
[...]

Voor nu is die keuze inderdaad logisch, maar je schept hiermee wel een precedent. Je kiest er dan voor iemand president te maken die overduidelijk niet zelf de beslissingen neemt, en door zijn handelingsonbekwaamheid ook niet accountable is voor genomen beslissingen.
Zoals bij ons dus, klinkt niet zo slecht ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

[...]

Ik ben blij dat ik niet in de VS woon zeg. Ik zou echt niet weten waar ik op moest stemmen, Trump hoort thuis in de gevangenis, maar lees net weer over Biden die tijdens de NAVO top sprak over zijn vice president Trump en Putin de baas van Oekraine. Misschien zouden ze daar ook met zetels moeten gaan werken? Een regering met Biden en Trump zou misschien al beter zijn, of liever met minimaal nog iemand want anders heeft een van de twee al altijd de meerderheid :p
Volgens mij heeft Biden het al opgelost toch? Hij kondigde daar Trump als running mate aan. Een Biden-Trump ticket, verzoening van beide partijen.

Maar even serieus, het waren wel behoorlijke flaters. En dat de rest van de speech (relatief) goed liep helpt daar weinig aan. De clips van Biden die flaters maakt gaan viral en bereiken meer mensen dan de gehele speech. Tegelijk lijkt de rest van de speech er voor te zorgen dat Democraten willen dat Biden aanblijft, gezien hij beter overkwam dan bij de vorige speeches.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Fornoo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:58:
[...]

*knip* Laten we ook niet vergeten dat Trump tijdens zijn 4 jaar presidentschap continue is afgekraakt door de media. Ik vind het ook een megalomaan leeghoofd. Die maak je onschadelijk door zelf met een authentiek verhaal te komen. Denk aan een Obama, die hoop predikte.

Sowieso lijkt het me nogal vreemd dat een discussie op een forumpje in Nederland de polarisatie in de VS zou aanwakkeren. Of je nu rampscenario's voorziet of een mooie toekomst: als je het kunt onderbouwen prima.

Maar het lijkt me dat je beide moet doen: een eigen verhaal vertellen én waarschuwen voor Trump. Want die "angst retoriek" is geen retoriek maar een reëel gevaar. Trump laat telkens zien op een fascistische manier in het leven te staan. Zijn criticasters wil hij opruimen, democratische uitslagen respecteert hij niet, wie niet voor hem is tegen hem en hij duldt geen tegenspraak, niet in de partij en niet in het land. De "als hij aan de macht is bindt hij wel in" retoriek lijkt me daarbij een gepasseerd station. We hebben vier jaar kunnen zien dat hij meent wat hij zegt en probeert te doen wat hij heeft beloofd.

Mensen hebben de natuurlijke neiging dat ze zich niet voor kunnen stellen dat de wereld zoals ze die nu kennen ooit eindigt maar dat moet geen reden zijn daar toch voor te waarschuwen. Want die wereld kan wel degelijk eindigen. De democratie in de VS kán dus eindig zijn, net als die in elk willekeurig land. We hebben talloze beschavingen in de geschiedenis omver zien vallen of zien verworden tot autoritaire gewelddadige samenlevingen dus dat kan ook nu nog gebeuren. En dat gevaar is sinds zeventig jaar niet zo groot geweest als nu.

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 12-07-2024 16:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
[...]

Ik ben blij dat ik niet in de VS woon zeg. Ik zou echt niet weten waar ik op moest stemmen,
Dat lijkt me toch echt niet zo moeilijk. Aan de ene kant een hakkelende oude man waar inderdaad flink wat slijtage op zit. Maar die oude man wordt omringd door een groep degelijke professionals. Aan de andere kant iemand die de democratie omver wil werpen en die zich heeft omringd met ja-knikkers die dus volledig zullen meegaan in dat streven.

Ik snap de kritiek op Biden maar iedere Democratische stemmer die nu twijfelt moet zich eens goed achter de oren krabben of hij de toekomst van het land op het spel wil zetten met een eventueel principieel thuis blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:18
D-e-n schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:49:
[...]
We hebben talloze beschavingen in de geschiedenis omver zien vallen of zien verworden tot autoritaire gewelddadige samenlevingen dus dat kan ook nu nog gebeuren. En dat gevaar is sinds zeventig jaar niet zo groot geweest als nu.
Ik heb er moeite mee dat dat zo snel gaat, voorbeelden uit de geschiedenis zijn het vaak langzame ontwikkelingen van jaren, wat er nu mogelijk staat te gebeuren lijkt zonder slag of stoot welgeteld binnen een dag te gebeuren, en ik raak er een beetje in shock van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Biden blijft ook maar in de vlek wrijven... Nu noemde ie zelensky weer Putin :F

Verlos die man alsjeblief uit zijn lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Laatst online: 08-09 19:53
MikeyMan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:59:

Dit was de doodsteek denk ik. De man is klaar. Voor de geinteresseerde lezer: https://edition.cnn.com/2...-putin-nato-summit-digvid

Het gaat een leuke 'democratic convention' worden dit jaar. Er zijn potentiele kandidaten, maar ik ben benieuwd of ze het aandurven.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

MikeyMan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:59:

Ja ik denk dat zelfs Biden nu wel zal inzien dat zijn positie onhoudbaar wordt. Als hij nu al zo stunteld op internationaal politiek niveau door zijn leeftijd hoe moet dat dan de komende vier jaar?

Overigens dient gezegd te worden dat Trump exact dezelfde fouten maakt in speeches aan de lopende band. Wat inhoud dat ook hij niet goed is voor de positie van president.

Ik denk dat de Democraten zo snel mogelijk Biden spreekwoordelijk moeten afschieten en vervangen door een jong capabel kandidaat die goed is in spreken. Die persoon dan sterk naar voren duwen en tijdens het tweede debat (als Trump dat dan nog aan durft) zich sterk presenteert.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
DevWouter schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:33:
[...]

Allereerst: Hoop en Angst
Mensen zijn van nature risicomijdend dus als je wilt winnen op een platform van hoop van een vergelijkbare kwaliteit als die van angst dan ga je verliezen. Elke keer.

Ten tweede: @polthemol beschrijft het belang van een hoge opkomst. Historisch gezien winnen de democraten bij een hoge opkomst. Terwijl de GOP juist wint bij een lage opkomst.

Wanneer die feiten gecombineerd wordt dan is de werking en impact van de campagne die de GOP toepast een stuk duidelijker.
Elke keer? Ben je Obama al weer vergeten?

Dat van die opkomst zal best. Lijkt me een slechte reden om de opkomst op te pompen door het einde van de democratie te verkondigen. Het is gewoon een negatief toekomstbeeld, en zal het menigeen eerder doen verstijven (van angst) dan in actie te komen. Dan is Trump’s boodschap MAGA misschien nationalistisch en leeg, het is een positief toekomstbeeld.

De democraten moeten weer zelf vertrouwen en hoop uitstralen. In plaats van de haat die jegens Trump die ze nu uit iedere porie laten stromen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Auredium schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:55:
[...]

Ja ik denk dat zelfs Biden nu wel zal inzien dat zijn positie onhoudbaar wordt.
Nee, hij is de énige persoon in de Verenigde Staten die van Trump kan winnen.
Ook Hunter en Jill vinden dat hij moet doorgaan.
Blijf het bijzonder vinden, dat je zo je oude vader/man laat "verzuipen" ten overstaan van de hele wereld.
Maar ja, macht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

_Bailey_ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Nee, hij is de énige persoon in de Verenigde Staten die van Trump kan winnen.
Ook Hunter en Jill vinden dat hij moet doorgaan.
Blijf het bijzonder vinden, dat je zo je oude vader/man laat "verzuipen" ten overstaan van de hele wereld.
Maar ja, macht....
Afwachten. Uiteindelijk bepaalde de Democratische partij dat en niet Biden, zelfs niet met zijn geld en macht. Ik zie hem nog wel wegschuiven. We moeten ook niet vergeten dat Biden zelf ook tot inkeer kan komen als hij maar vaak genoeg dit soort stuntelingen veroorzaakt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Auredium schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:22:
[...]
We moeten ook niet vergeten dat Biden zelf ook tot inkeer kan komen als hij maar vaak genoeg dit soort stuntelingen veroorzaakt.
Ben bang dat dit niet meer gaat gebeuren, om de simpele reden dat als hij nog objectief naar zijn eigen situatie zou kunnen kijken hij al lang terug was getreden en z'n volledige steun aan een andere kandidaat had gegeven.

Hetzij hij gelooft inderdaad dat hij de enige persoon is die Trump kan verslaan, hetzij dit wordt hem telkens ingepeperd door zijn vrouw en z'n zoon. Waarschijnlijk beide.

Het is uitermate pijnlijk voor hemzelf, de Amerikanen en de rest van de wereld wat we hier nu moeten aanschouwen. En gezien de positie waar het om gaat ook zeer gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Fornoo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:46:
De democraten moeten weer zelf vertrouwen en hoop uitstralen. In plaats van de haat die jegens Trump die ze nu uit iedere porie laten stromen.
Ben je nu niet het typische gedrag vd GOP aan het projecteren op de democraten?

Hoe dan ook, in eerste instantie moet voorkomen worden dat komende 4 jaar de GOP verder kan met hun agenda van afbraak. Uitstraling en beeldvorming is voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Fornoo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:46:
[...]

Elke keer? Ben je Obama al weer vergeten?
Daarom ook van "vergelijkbare kwaliteit". Obama was uitzonderlijke kwaliteit.
Dat van die opkomst zal best. Lijkt me een slechte reden om de opkomst op te pompen door het einde van de democratie te verkondigen. Het is gewoon een negatief toekomstbeeld, en zal het menigeen eerder doen verstijven (van angst) dan in actie te komen. Dan is Trump’s boodschap MAGA misschien nationalistisch en leeg, het is een positief toekomstbeeld.
Obama won de eerste keer vanwege de opkomst van gekleurde stemmers (donkere huidskleur en latino's).
De tweede keer was de winst minder groot, maar verloor Romney alle 8 van de 9 "battelground states" terwijl ze overtuigd waren een paar te winnen.
Nogmaals, gaat niet werken. De haat en nijd op de democraten is onder Trump zo veel krachtiger geworden. Dat verstorende signaal moet men het met een even krachtig signaal beantwoorden zodat het signaal gestopt wordt. Wordt dat niet gedaan dan blijft het doorgaan.

Een signaal van liefde/hoop is een optie, maar alleen als het de harten van mensen kan raken. Maar de GOP zal er alles aan doen om te zorgen dat mensen een pantser hebben om dat hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Ik las net ook dat onderdeel van dat hele 'project 2025' verhaal zou zijn dat de VS alle naakt en pornografie zou willen criminaliseren.

Wat me enorm hypocriet lijkt en heel erg ambitieus, want wie was ook alweer de grootse producent én afzetmarkt in die business? En welke politieke tak in de USA was ook alweer de grootste viespeuken als het om pornoconsumptie ging? :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb net Handmaid's Tale van Margaret Atwood gelezen en Project 2025 doet me daar aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Sowieso lijkt het me nogal vreemd dat een discussie op een forumpje in Nederland de polarisatie in de VS zou aanwakkeren. Of je nu rampscenario's voorziet of een mooie toekomst: als je het kunt onderbouwen prima.

Maar het lijkt me dat je beide moet doen: een eigen verhaal vertellen én waarschuwen voor Trump. Want die "angst retoriek" is geen retoriek maar een reëel gevaar. Trump laat telkens zien op een fascistische manier in het leven te staan. Zijn criticasters wil hij opruimen, democratische uitslagen respecteert hij niet, wie niet voor hem is tegen hem en hij duldt geen tegenspraak, niet in de partij en niet in het land. De "als hij aan de macht is bindt hij wel in" retoriek lijkt me daarbij een gepasseerd station. We hebben vier jaar kunnen zien dat hij meent wat hij zegt en probeert te doen wat hij heeft beloofd.

Mensen hebben de natuurlijke neiging dat ze zich niet voor kunnen stellen dat de wereld zoals ze die nu kennen ooit eindigt maar dat moet geen reden zijn daar toch voor te waarschuwen. Want die wereld kan wel degelijk eindigen. De democratie in de VS kán dus eindig zijn, net als die in elk willekeurig land. We hebben talloze beschavingen in de geschiedenis omver zien vallen of zien verworden tot autoritaire gewelddadige samenlevingen dus dat kan ook nu nog gebeuren. En dat gevaar is sinds zeventig jaar niet zo groot geweest als nu.
Een paar stukjes die daar in op inhaken, van de hand van Paul Rosenberg:

Polarisatie.
Political "polarization" isn't the real problem in America: One pole is a lot worse than the other.

Verhaal? Media.
How the New York Times helped Republicans win the House.

De arena.
Annalee Newitz on the sci-fi roots of the current "psyop" war.

(dat boek van haar is trouwens een aanrader)

Enfin, je kan voor die uitdaging van narratief -> perceptie het aantal personen met gewicht en/of bereik in het Amerikaanse publieke debat op één hand tellen, Paul is er een van, en dan nog is het extreem voorzichtig navigeren voor behoud van positie bij het medium. Trieste situatie.

Maar goed, Rosenberg is dan ook iemand die gevormd is in een tijdperk in de VS waarin bijna zichtbaar werd in het publieke debat hoe bruin de termijnvisies voor politieke beïnvloeding gevormd werden, door welke oude spoken, en hoe dat de basis begon te vormen van precies wat tegenwoordig het machtsfundament is van een New Apostolic Reformation (saillant detail, dezelfde personen van toen waren verantwoordelijk voor de koppeling / selectie Trump / religieuze geodemografie voorafgaand aan "campagne").

Hoe dan ook, de crux hier blijft dat issue van medium & mechanisme. Ja, de Amerikaanse samenleving heeft eigen, en in veel opzichten ook nieuw, verhaal nodig. Is echter vooralsnog verdoemd tot mond-tot-mond, in een sociaal-economische dynamiek van extreme atomisering.

Dat gezegd, hoe moeilijk dat is, dat is eigenlijk al zichtbaar in die discussie over hoe eindig de Amerikaanse democratie is. Ook tegenwoordig nog struikelt dat al snel over perspectief van "Trump/GOP" zal democratie beëindigen. Nou, nee. Ze zullen het vernietigen, maar al deze perikelen volgen juist uit de moord op demos cratos over decennia heen.

Ik vraag me oprecht soms af, zeker toen ik daar was, of het misschien niet beter is om het narratief om te draaien. Dan is het mogelijk om een oorzaak aan te wijzen. Democracy was murdered, ever since we've been getting strangled, time to fight back. Daar zit een gedragsimpuls bij. Niet reactief. Offensief. Niet louter rationeel, maar emotioneel.

Juist dat laatste, om de reflex tot nihilisme voor te zijn.

Er zijn her en der, lokale / regionale niveaus, waar die aanpak opmerkelijke resultaten levert. Maar goed, dat komt uit de kokers van strategen & analysten zoals een David Pepper, en Anat Shenker-Osorio. En dan is wel weer tekenend hoe diep de grip van oligarchie zit, er wordt continue aan hun enkels gezaagd.

Klein stukje leesvoer over Anat: https://onmigration.nl/ke...-met-anat-shenker-osorio/

Wat Pepper aangaat, Laboratories of Autocracy: A Wake-Up Call from Behind the Lines is een serieuze leestip. De crux zit hem in dat laatste stukje van de titel ... "behind the lines". Want precies dat is nu juist waar cohesie en rigiditeit van geloofsvalstrikken het meest effectief onderuit te halen zijn. Autoritarisme only ever doubles down, it only ever pushes ahead, it is blind to retreat and rear guard alike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Biden punches at Trump and the press as he tries to revive his campaign

Ik weet echt niet wat ik hier van moet vinden. Goed dat hij de aanval opent op Trump, maar het voelt ook als 'too little, too late'. Dit is niet helemaal eerlijk en voelt bijna als gaslighting:
In what may be a first at a Biden rally, supporters booed the press as Biden complained about coverage of his political woes.

"They’ve been hammering me because I sometimes confuse names," Biden said. "I say, 'That's Charlie,' instead of 'Bill,'" Biden said.
Bij het debat en het interview vorige week ging er echt veel meer mis dan alleen wat namen door elkaar halen. Bovendien gaat het niet alleen om de pers, hetzelfde is gezegd door mensen binnen zijn eigen campagne.

Helaas de slechtst mogelijke situatie voor de Democraten zo. Biden blijft aan, maakt soms grote blunders, de twijfel en tweestrijd binnen de partij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@user109731 vind er ook wat van dat ie de pers nu de schuld geeft van zn gepruts. Als het nou af en toe een naam was, soit. Hoewel Putin vs zalensky nog wel next level is. Maar blijkbaar vergeet ie ook wat voor onzin ie verder nog uitkraamt.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 13-07-2024 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Maar Biden zei duidelijk iets over het boegeroep nadat hij een grapje maakte over hoe de pers over hem schreef. Dat zie ik Trump niet doen.

Niet slecht voor een man van 40 en na 8 uur 's avonds ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Stukfruit op 13-07-2024 08:48 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 08:47:
Maar Biden zei duidelijk iets over het boegeroep nadat hij een grapje maakte over hoe de pers over hem schreef. Dat zie ik Trump niet doen.

[YouTube: LIVE: Biden speaks live at Detroit rally after high-stakes news conference]

*knip*, dat soort uitspraken vereisen onderbouwing.

[ Voor 7% gewijzigd door NMH op 13-07-2024 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
het punt wat we hier missen en Biden ook volledig mist: de campagne is inhoudelijk aan het gaan over leeftijd, nog altijd. Dan kan er naar de media gewezen worden, maar ook zelf blijft hij het onbewust (versprekingen) en bewust (deze statements) voeden.

Of het terecht is of niet is totaal irrelevant geworden, hij is nu geheel zelfstandig de beeldvorming waar Trump eerder op focuste verder door te voeren.

Ook dit vinger wijzen naar de pers is een zwaktebod: hij is nu zichzelf aan het bekijken en is schuld aan het afschuiven voor de conclusie er lijkt te zijn. Geen zelfreflectie. Het is dat Trump een schoolyard bully is qua gedrag en het niet kan laten om comments te blijven maken, maar in het tempo waarmee Biden zelf blijft wrijven in de leeftijdsvlek, heb je geen vijanden meer nodig.

Voor de duidelijkheid: dit heeft weinig meer met de realiteit te maken, dit gaat om beeldvorming en het beeld dat je een oude man bent is heel moeilijk te weerleggen als het er eenmaal is en je een oude man bent. De focus op beleid, visie, behaalde resultaten, enz. is compleet weg en nooit zelfs deel geweest. Men is helemaal verstrikt geraakt in Trump zijn marketingstijl (die totaal inhoudsloos is, maar effectief genoeg om emoties aan te jagen bij mensen waardoor rationele verhalen verdrinken in de ruis en op de achtergrond raken).

Het jaar waarin een presidentschap van de VS ten tijde van zware internationale crisissen beslecht lijkt te worden door de virtuele uitkomst van een virtueel potje golf tussen twee oude mannen die elkaar betichten van oud zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
polthemol schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:14:
Voor de duidelijkheid: dit heeft weinig meer met de realiteit te maken, dit gaat om beeldvorming en het beeld dat je een oude man bent is heel moeilijk te weerleggen als het er eenmaal is en je een oude man bent. De focus op beleid, visie, behaalde resultaten, enz. is compleet weg en nooit zelfs deel geweest. Men is helemaal verstrikt geraakt in Trump zijn marketingstijl (die totaal inhoudsloos is, maar effectief genoeg om emoties aan te jagen bij mensen waardoor rationele verhalen verdrinken in de ruis en op de achtergrond raken).
Niet dat ik het oneens met je ben, maar voor de zekerheid: heb je de stream van afgelopen nacht gezien voordat je dit schreef?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55

[YouTube: LIVE: Biden speaks live at Detroit rally after high-stakes news conference]

Ik dacht dat Trump sowieso al 5 jaar niet meer met de pers spreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 32% gewijzigd door NMH op 13-07-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Stukfruit schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:19:
[...]

Niet dat ik het oneens met je ben, maar voor de zekerheid: heb je de stream van afgelopen nacht gezien voordat je dit schreef?
yes, flink stuk, vandaar ook de verduidelijking dat het geen binding met de realiteit heeft maar met het pr-verhaal. Ze zijn het publieke narratief kwijt, want het regent vooral soundbites als Biden zich verspreekt. Ongeacht of er inhoud ernaast is, je gaat die niet te zien krijgen als er ook een verspreking is (tenzij je alles kijkt). Dat probleem zie ik ze niet meer opgelost krijgen met de huidige koers en dan gaan die verkiezingen een gok worden van jewelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Stoney3K schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:08:
Ik las net ook dat onderdeel van dat hele 'project 2025' verhaal zou zijn dat de VS alle naakt en pornografie zou willen criminaliseren.

Wat me enorm hypocriet lijkt en heel erg ambitieus, want wie was ook alweer de grootse producent én afzetmarkt in die business? En welke politieke tak in de USA was ook alweer de grootste viespeuken als het om pornoconsumptie ging? :Y)
'rules for thee but not for me' is vrij gebruikelijk in die kringen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo

Het feit dat Biden naar het podium geleidt wordt, komt zwak over. Ons onderbewustzijn pikt dat soort dingen op.

Als je dat vergelijkt hoe Trump het podium betreedt;

YouTube: Donald Trump hits RNC stage, crowd goes wild

edit: deze is van 7 jaar geleden, niet heel up-to-date meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Fornoo op 13-07-2024 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Billionaire Elon Musk has donated to a super political action committee working to elect Donald Trump to the White House, a major gambit by the world’s richest person to make his imprint on the US political landscape.

Musk has contributed to a low-profile group called America PAC, according to people familiar with the matter, who requested anonymity to detail his plans. It’s unclear how much Musk has given, but the people characterized the figure as a sizable amount. The PAC is next required to disclose its list of donors on July 15.
Bron: Bloomberg (paywall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Fornoo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Het feit dat Biden naar het podium geleidt wordt, komt zwak over. Ons onderbewustzijn pikt dat soort dingen op.

Niet alleen hoe hij er naar toe begeleid wordt, maar ook hoe hij tijdens zijn aankondiging er naast staat.
Weet niet waar hij moet kijken, gezichtsuitdrukking alsof ergens iets knelt/pijn doet, compleet bevroren...

Hij kan beter zo min mogelijk voor de camera komen, zo min mogelijk bewegend of wachtend in beeld. Eigenlijk misschien zich echt van de cameras terugtrekken en veel staatsbezoeken ofzo doen, en enkel via wat nieuwe media wat mooi knip en plakwerk van Trump zn onsamenhangende gebral voorzien van "influencer" commentaar in een beeld-in-beeld er bij.
En dat na elk optreden van Trump.

Trump lekker zijn eigen kuil laten graven.

En zich terugtrekken. Desnoods omdat hij akkoord is gegaan met een onafhankelijke arts die een TIA bij hem geconstateerd heeft (al dan niet waar), en direct en duidelijk een ander naar voren schuift.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 19:44
DropjesLover schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:15:
[...]

Niet alleen hoe hij er naar toe begeleid wordt, maar ook hoe hij tijdens zijn aankondiging er naast staat.
Weet niet waar hij moet kijken, gezichtsuitdrukking alsof ergens iets knelt/pijn doet, compleet bevroren...

Hij kan beter zo min mogelijk voor de camera komen, zo min mogelijk bewegend of wachtend in beeld. Eigenlijk misschien zich echt van de cameras terugtrekken en veel staatsbezoeken ofzo doen, en enkel via wat nieuwe media wat mooi knip en plakwerk van Trump zn onsamenhangende gebral voorzien van "influencer" commentaar in een beeld-in-beeld er bij.

En zich terugtrekken. Desnoods omdat hij akkoord is gegaan met een onafhankelijke arts die een TIA bij hem geconstateerd heeft (al dan niet waar), en direct en duidelijk een ander naar voren schuift.
Dit zijn gewoon de beginfase van dementie en dit komt niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

DropjesLover schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:15:
[...]

Zich terugtrekken is na het debat geen optie meer. Hij moet de twijfel weerleggen dat hij geen demente, verwarde oude man is en dat lukt alleen via "echte", live interviews en toespraken. Helaas gaan die ook niet goed. Zelensky met Putin verwarren is meer dan alleen dieptriest.

Het unieke van deze verkiezing is dat het nu puur is gaan draaien om de vraag of hij te oud is of niet, wat nog meer de focus heeft gekregen dan wie qua Trump of Biden de beste kandidaat zou zijn.
Trump zou qua campagne niet eens zijn eigen standpunten hoeven te verkondigen op reclames. Ze zouden gewoon een reel met Biden's flaters kunnen afspelen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik kan nu al voorspellen dat indien Biden zich terugtrekt leeftijd opeens geen probleem meer is en de net zo oude Trump er geen last van krijgt.

De media spelen een vreemd spelletje daarzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:13
Ik ben nu halverwege de speech van Biden in Detroit, en het is een damn goede speech!!!
Hij verteld precies waarom Trump een smeerpijp is, dit haalt het nieuws nooit, en zeker niet op fox news, nu dus wel!!!

Ga zo door Biden, dat stamelen of misspreken nemen we er wel bij, hij komt eerlijk over en dat is ook belangrijk.

Voor degene die niet de volle 45 minuten wil kijken, hier een samenvatting :

YouTube: Biden CRUSHES Trump In GAME-CHANGING Speech

[ Voor 21% gewijzigd door C00P op 13-07-2024 15:27 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Delerium schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:44:

De media spelen een vreemd spelletje daarzo.
De machtsdynamiek van media is wat beslist wie kiest en wat kiest. En dat ligt in lijn met hoe verwrongen de culturele dynamiek is geworden de afgelopen veertig jaar.

Anders gezegd, de grote les geleerd door Amerikaanse oligarchie na het falen van de Wallstreet Putsch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTh-zHsdcbjPy0owZQbFOO_RoEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUgqo8KRYdyfygurDNXKV4U0.jpg?f=fotoalbum_large

Tot aan die tijd waren media al een speelveld van oligarchie, echter beperkt tot "yellow papers" onderling en mechanisme voor druk op politici direct. Daarna werd het ingrijpender. Voorafgaand aan de Tweede Wereldoorlog werd dat versterkt door onvermogen tot directe druk op Roosevelt (al slaagde men er wel in velen de dans van accountability te laten ontspringen), een tweede stimulus kwam voort uit de schok van de verkiezing van JFK (en daar zit meteen die stille revolutie van behavioural data collection, Simulmatics Corporation. De derde impetus kwam voort uit condities van de Koude Oorlog, (niet zozeer de episode McCarthy, maar het struikelen van na-oorlogse private enterprise economics, en de noodzaak tot camoufleren van toch maar navigeren op public enterprise economics.

Daarna was het hek rigoureus van de dam. Zowel TV als Radio landschap werden geconsolideerd, de Cable Wars waren daar een opmerkelijk gladgestreken episode in, waar eerst media an sich herleid konden worden tot deze of gene persoon of familie, was de kwestie eigendom & invloed een moeras van vertakkingen achter dividendconstructies, advertentie makelaars en investeringsfondsen (naar voorbeeld van de initiatieven zoals genomen door de oude NYT / Grey Lady familie - Gannet tegenwoordig als fonds maakt nog steeds gebruik van exact dezelfde methodologie).

It's the brand trap.

Er zijn merken, echter elk merk kent specifieke doelsegmenten voor zowel geodemografie als content. Elk merk heeft ook een ingebouwde resonantie met een specifiek ander merk (dat is pas later gekomen, na het grote voorbeeld van de fake NVIDIA/ATI "oorlog" in het veld van technologie, laat merk concurreren onder dezelfde beslissingsstructuur en eigendom). Elk merk is een signaalmechanisme, modulatie, amplificatie, targeting.

Wat mij persoonlijk nog het meest geschokt heeft is hoe bot mensen werkzaam in die "media" zijn geworden over wat pur sang een brute manipulatie is. Men weet het, accepteert, kiest om er aan mee te doen. The hand that feeds. Velen komen zonder kennis van deze dynamiek binnen, men bouwt persoonlijk merk en netwerk op, en zodra men op succes zit komt de boodschap. Er zijn uitzonderingen, echter wel naar twee extremen toe. Bijvoorbeeld Haberman, voor wie intrige een familiebedrijf is voor verbonden belangen in de NY machtsdynamiek, eerdergenoemde Rosenberg is een uitzondering van het type weerstand, en dat is veel meer zeldzaam.

Er zijn nog werkzame media, maar niet op niveau van nationaal of regionaal. Wel niche specifiek, en lokaal. Van beide is weinig meer over. Lokaal wordt in hard tempo opgekocht en vernietigd. Niche specifiek, daar zit men al in een valstrik, it's only allowed if it sells to segment XYZ.

Dertig jaar geleden konden we nog stellen dat perikelen van media als vierde macht gerelateerd waren aan de sociaal-maatschappelijke verwringing van algemeen-Amerikaanse cultuur (zie Derber, Bully Nation), waar de spreekwoordelijke rat race nogal wat invloed deed uitoefenen op individualiteit binnen en van economische activiteit. Tegenwoordig is dat wel geconsolideerd.

Vreemd spel, nu ja, eigenlijk niet. Misschien hebben we gewoon moeite met het benoemen van de realiteit, omdat zeker in tijden als deze het instinctief voelt als iets van dat moeras van conspiracy theories. Ondanks veertig plus jaar onderzoek. In het vorige topic van Amerikaanse verkiezingen is dat veelvuldig voorbij gekomen. Toch hebben we het nog steeds over media alsof het media zijn.

De ironie is bijzonder zuur, als er immers een historische les is t.a.v. die problematiek van wel of geen toestemming voor autoritarisme om de macht over te nemen, dan is het wel dat media de kritieke rol spelen in dat proces van toestemming faciliteren, dan wel ontzeggen. Dit is waarom ik er eerder zo op wees, dat de aanwezige trends in medialandschap t.a.v. narratief en prikkels veel meer interessant én bepalend zijn voor prognoses dan signalen uit speelveld van politieke economie of politieke cultuur.

Wat bij de vorige verkiezingen interessant was, dat was met name het onderwerp van "nieuwe" media, er zat een behoorlijk spanningsveld tussen die rol van perceptie management voor & door traditionele media, en het netwerkgedrag van geodemografie bij gebruik van sociale media. Nu ja, dat is inmiddels grotendeels een non-factor geworden. De strategie van de oude PayPal Mafia Club met Mr. Apartheid Musk heeft enorm succes gehad voor stimuleren van atomisering en normaliseren van toxische perceptieverschuivingen. Niet beperkt tot Twitter, dat heeft ook behoorlijke overlap opgeleverd binnen de rest van het Amerikaanse social media landschap (specifiek Google, en Facebook). De huidige controverse van TikTok blijft een onderwerp van studie, maar de vraag in hoeverre het voor segmenten (met name jongere) van geodemografie verbinden werkt, het blijft een open vraag.

Ik heb zo het idee dat als men in het Europese er in slaagt om niet dezelfde lijnen te volgen er nog wel mensen zullen zijn die op die dynamiek van media / sociale media af zullen studeren ...

De enige potentiële caveat zit hem in dat concept van mobilisatie van geodemografie. Anders gezegd, massaal breed uniform kiesgedrag wat ondanks alle manipulatie en disenfranchisement er in slaagt om zich te laten gelden. Nu ja, in theorie is dat nog mogelijk, echter niet langer uniform. De afgelopen vier jaar zijn de meeste staten vervallen tot status van "captured state". Effectief hebben de state legislatures van veel staten hun bevolking tot flyover country verdoemd.

Er ligt wel een les daar voor ons hier. Het is niet Trump geweest, of zelfs maar zijn Donor Dons, die dat tot stand hebben gebracht.

Het is het product van veertig jaar rechts/conservatieve politieke gedragsdynamiek - dus veertig jaar effect op bevolking en het denken, voelen en beslissen bij die bevolking.

Daar zit toch wel iets bij van bittere resonantie in historische zin, in veel gesprekken daar heb ik ervaren dat met name in die geodemografie van conformisme en stabiliteit men donders goed weet dat men het zelf mogelijk gemaakt heeft, maar men wil het niet weten, men wil het niet horen, en dus geeft men toestemming.

Verwend kleutergedrag. Ik wil niet weten dat ik mijn werk niet gedaan heb en enkel de knikkers wilde en nu ik niet meer kan uithalen laat ik het iemand anders voor me doen zodat ik me enkel met de knikkers bezig hoef te houden. Zie daar het product van veertig jaar afbreken van cultureel-historisch bewustzijn in onderwijs. Na mij de zondvloed, sucks to be you kids!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
C00P schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:15:

Ga zo door Biden, dat stamelen of misspreken nemen we er wel bij, hij komt eerlijk over en dat is ook belangrijk.
En zo leggen we de lat telkens een klein beetje lager voor een (toekomstige) president van de Verenigde Staten.
Zoals Biden zelf al eerder deze week al aangaf; “als ik m’n best maar doe”.

Kan me zo voorstellen dat je voor een redelijk belangrijke functie als president van een land als de VS wel enige vorm van een gezonde mentale gesteldheid nodig hebt.
Zeg maar waar juist zowel Biden en Trump nauwelijks over beschikken, de laatste is uiteraard het echte gevaar voor t land (en de wereld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Fornoo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Tis net wat je zoekt, Trump valt ook schier om als hij van een helling af moet lopen van een podium af.
https://www.nytimes.com/2...p-water-glass-health.html
Trump’s Halting Walk Down Ramp Raises New Health Questions
The president also appeared to have trouble raising a glass of water to his mouth during a speech at West Point a day before he turned 74, the oldest a president has been in his first term.
:p
Opa vs Opa.

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 13-07-2024 16:31 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Maar in tegenstelling tot Trump wordt er nu op Biden wel veel druk gelegd om toch terug te treden. Ik verwacht dat hij dat ook gaat doen, binnen nu en een paar weken. De druk gaat zo groot worden dat hij geen keuze meer heeft.

Denk ik. :+

Trump heeft enkel nog ja-knikkers om zich heen verzameld. De rest is ontslagen, weggepest of simpelweg afgedropen want niet extreem & loyaal genoeg.

[ Voor 23% gewijzigd door dawg op 13-07-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Waarom Biden vervangen? Trump legt het nog steeds af tegen Biden:

https://projects.fivethirtyeight.com/2024-election-forecast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

51 om 48, en dan loop je nog altijd kans dat ie genaaid wordt door het districtenstelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

dawg schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:35:
Maar in tegenstelling tot Trump wordt er nu op Biden wel veel druk gelegd om toch terug te treden. Ik verwacht dat hij dat ook gaat doen, binnen nu en een paar weken. De druk gaat zo groot worden dat hij geen keuze meer heeft.

Denk ik. :+

Trump heeft enkel nog ja-knikkers om zich heen verzameld. De rest is ontslagen, weggepest of simpelweg afgedropen want niet extreem & loyaal genoeg.
Trump doet het vrij goed, weinig reden om te vervangen vanuit een politiek oogpunt gezien. Daarnaast weet je dat wanneer je Trump vervangen zou een enorm deel van zijn fans niet zal gaan stemmen, waarmee je sowieso niet wint.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Stoney3K schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:53:
[...]

51 om 48, en dan loop je nog altijd kans dat ie genaaid wordt door het districtenstelsel.
Dat is bij deze simulatie natuurlijk allang meegewogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

C00P schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:15:
Ik ben nu halverwege de speech van Biden in Detroit, en het is een damn goede speech!!!
Hij verteld precies waarom Trump een smeerpijp is, dit haalt het nieuws nooit, en zeker niet op fox news, nu dus wel!!!

Voor degene die niet de volle 45 minuten wil kijken, hier een samenvatting :

YouTube: Biden CRUSHES Trump In GAME-CHANGING Speech
Iemand die Putin en Zelensky door de war haalt wil je niet aan de top van het land hebben. Stel er is een crisis en hij neemt de telefoon op met een leider van een wereldmacht. Ik heb niet het vertrouwen dat hij dan weet met wie hij spreekt en of een lucide besluit kan nemen.

Speeches met een teleprompter doet Biden idd beter dan live interviews. En daar zit het verschil. Live valt hij keer op keer door de mand. Ik wil niet weten in wat voor toestand hij over 4 jaar is.

En nee, Trump is ook niet geschikt. Dat is het hele probleem. Het is in deze verkiezing eigenlijk niet op wie je wel stemt, maar op wie je niet stemt wat het resultaat zou opleveren.
Een betere kandidaat van de Democraten zou Trump makkelijk verslaan.
Een betere kanditaat van de Republikeinen zou Biden makkelijk verslaan.

Bizar.

[ Voor 13% gewijzigd door The_Bird op 13-07-2024 18:09 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jaapstobbe schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:54:
[...]

Dat is bij deze simulatie natuurlijk allang meegewogen.
Hoe wil je bewuste manipulatie precies meewegen in zo'n simulatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
Stoney3K schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:03:
[...]

Hoe wil je bewuste manipulatie precies meewegen in zo'n simulatie?
Je trekt nu een vergelijking tussen het disctrictenstelsel, wat al heel lang bestaat en legaal is, en bewuste manupilatie. Dat moet je eens uitleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaapstobbe
The_Bird schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:59:
[...]

Iemand die Putin en Zelensky door de war haalt wil je niet aan de top van het land hebben. Stel er is een crisis en hij neemt de telefoon op met een leider van een wereldmacht. Ik heb niet het vertrouwen dat hij dan weet met wie hij spreekt en of een lucide besluit kan nemen.

Bizar.
Biden haalt Putin en Zelensky niet door elkaar, hij haalde de namen door elkaar en verbeterde zich binnen een seconde. Iets was mij ook wel eens overkomt, maar dan met namen van collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jaapstobbe schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:11:
[...]

Je trekt nu een vergelijking tussen het disctrictenstelsel, wat al heel lang bestaat en legaal is, en bewuste manupilatie. Dat moet je eens uitleggen.
Gerrymandering? Ofwel de grenzen van de districten met opzet verplaatsen zodat de resultaten gunstig uitvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De beste reden om Biden te vervangen. Verschillende new deal achtuge projecten van Biden, Covid verslagen, studentenleningen aflossen, beurs op hoogtepunt enzovoort enzovoort.
En toch gaat hij gelijk op met een verkrachtende frauderende couppleger. Dat kan gewoon niet.

En de media schrijven alleen over leeftijd. Met een beetje zelfrespect had Biden zijn belofte van 4 jaar terug gehandhaafd en slechts 1 termijn gedaan. Indien hij dat alsnog doet krijgt juist Trump te maken net dat leeftijdding (en hopelijk zijn pedofielie met Epstein).
De democratische kiezers stemmen toch wel op de partij, want Trump.

Maar goed, wat we dus krijgen is Trump. Niet zozeer de leeftijd van Biden is het hoofdthema, maar de onenigheid binnen de blauwe partij. Aangezien de GOP allang niet meer aan zelfkritiek doet blijft dat een opvallend strak en eensgezind verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

jaapstobbe schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:15:
[...]

Biden haalt Putin en Zelensky niet door elkaar, hij haalde de namen door elkaar en verbeterde zich binnen een seconde. Iets was mij ook wel eens overkomt, maar dan met namen van collega's.
Net zoals hij Trump en Harris in dezelfde speech door elkaar haalde, wat hij niet doorhad/verbeterde. Dat zijn nogal verschillen. En iedereen vergist zich wel eens, tuurlijk, maar op dit podium zijn dat soort vergissingen een stuk zwaarwegender. Bij hem is het ook niet "wel eens" meer, maar het lijkt een patroon te zijn. Zonder teleprompter komt hij verward over, wat je ook bij het debat zag.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Bird op 13-07-2024 21:34 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Wat ik bizar aan dit geheel vind is dat beide kandidaten zich niet op hun best presenteren, los van beleid en dergelijke.

Biden kwam in het interview vorige week arrogant over door te zeggen dat hij het debat niet terug had gekeken, excuusjes voor zijn toestand bij het debat bracht en te zeggen dat het wel oke is als hij verliest mits hij zijn best maar gedaan heeft.

Trump komt enorm lomp over en zou denk ik meer netto stemmen winnen wanneer hij zich wat meer inhoudt.

Je zou zeggen dat beide partijen complete teams hebben die doorhebben en de kandidaten helpen met voorbereiden van antwoorden en statements en dergelijke. De simpele dingen die zowel Trump als Biden zouden kunnen verbeteren in hun presentatie zijn geen rocket science.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
jaapstobbe schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:24:
[...]

Ik dacht dat Trump sowieso al 5 jaar niet meer met de pers spreekt?
Als je zijn eigen uitspraken aanhoudt klopt dat vast ergens, maar o.a. hier staat toch echt eind 2023:
https://www.nbcnews.com/m...cy-right-now-193135173825

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
polthemol schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:31:
[...]

yes, flink stuk, vandaar ook de verduidelijking dat het geen binding met de realiteit heeft maar met het pr-verhaal. Ze zijn het publieke narratief kwijt, want het regent vooral soundbites als Biden zich verspreekt. Ongeacht of er inhoud ernaast is, je gaat die niet te zien krijgen als er ook een verspreking is (tenzij je alles kijkt). Dat probleem zie ik ze niet meer opgelost krijgen met de huidige koers en dan gaan die verkiezingen een gok worden van jewelste.
Dat kan ik helaas alleen maar met je eens zijn.

Ze (de Democraten) hadden sowieso vanaf het begin al de regie steviger in handen moeten nemen. Los van Biden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Even los van de detaildiscussies, van media, polling, disenfranchisement, scotus, gerontocratie en zo meer.

Valt het niet op dat er nauwelijks nog enig signaal is ten aanzien van oorsprong en aard van die vector van Trump?

Best significant dat georganiseerde misdaad in de VS een non-topic is, buiten acceptatie (oligarchie) en normalisatie (culturele dynamiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 15:34

JJJ

Virtuozzo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:46:
Even los van de detaildiscussies, van media, polling, disenfranchisement, scotus, gerontocratie en zo meer.

Valt het niet op dat er nauwelijks nog enig signaal is ten aanzien van oorsprong en aard van die vector van Trump?

Best significant dat georganiseerde misdaad in de VS een non-topic is, buiten acceptatie (oligarchie) en normalisatie (culturele dynamiek).
Aardige opmerking, het zegt ook genoeg over het selectoraat dat het een nontopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JJJ schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:53:
[...]

Aardige opmerking, het zegt ook genoeg over het selectoraat dat het een nontopic is.
Naast dat onderwerp van narratief/focus bij media, is dit een van de centrale graadmeters bij dynamiek van, inderdaad, selectoraat. En dit is waar de hersenen van analisten door heel Europa heen breken, men komt er met het hoofd niet bij.

Toch is dit precies het centrale punt waar politieke én media analyse hier zich op zou moeten richten. De basis van onderzoek ligt er nota bene, in de oude dossiers van Zembla, Pointer, CIVD et alii.

Het is niet enkel vector an sich, het is ook precies wat faciliteert en coördineert voor en tussen de andere vectoren. Zonder deze vector gaan de meeste andere onderuit, zij zijn een tektsboek variant van wat "discourse coalition" heet - alliantie op basis van identificatie van symbolen, narratief, en voornamelijk gedrag. Maar de gereedschapskoffers, daar is de vector georganiseerde misdaad centraal bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Virtuozzo op 13-07-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Zojuist zijn er tijdens een Trump-rally schoten gelost. Publiek hoorde geknal en Trump werd door de Secret Service afgevoerd. Op foto's is er bloed zichtbaar op z'n gezicht, maar hij leek verder in orde. Op dit moment is er weinig meer bekend.

Zie ook: https://apnews.com/articl...99b5f38d2d840ed95b2fdc3e5 (en tig andere nieuws-bronnen die er over rapporteren)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Breaking. Trump is zojuist beschoten tijdens een bijeenkomst in Pennsylvania.

Weet niet of ik mag linken naar Dumpert filmpje. Maaar daar zie je het.

https://www.dumpert.nl/item/100097589_c307c570

[ Voor 44% gewijzigd door DNA_Saint op 14-07-2024 00:42 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:33
Dit is zo ongeveer het ergste wat er kon gebeuren... Als dit een actie vanuit "links" blijkt te zijn pak ik mijn koffers en verhuis ik terug naar Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nou, die verkiezingen zijn nu definitief beslist lijkt me.
Slimste wat ie kon doen, zo het podium af gaan met gebalde vuist.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Wel apart van NOS. Ze sturen zo vaak onnodig een push bericht voor onzin nieuws. Maar hiervoor sturen ze dan weer geen push bericht.

Vind het wel raar hoe het publiek achter hem reageert. Alsof ze niet weten dat er geschoten is.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/25...ebijeenkomst-pennsylvania

"In een eerste reactie laat Trump weten dat het goed met hem gaat en dat hij wordt onderzocht in een ziekenhuis."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:17
vooralsnog lijkt het goed te gaan met Trump. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is van wie er bijv achter zit.

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 15:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lijkt zn oor geschampt te hebben, maar wel bizar dat dit kon gebeuren.
Wel bijzondere scene met iedereen die blijft zitten, filmen, fotograferen en allemaal van die lui met wapens op het podium.

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-07-2024 01:00 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.