The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zie hier weer hoe ontspoord de verkiezingen zijn. Dit verergert alleen maar de situatie.
Je wilt het doelwit toch zo snel mogelijk weg hebben van die plek lijkt mij. Als het signaal "veilig" komtJoris748 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:02:
[...]
En het was ook al duidelijk dat er geen andere dreiging was? Men kan niet zo snel bepalen of het het veilig is.
moet je handelen, denk ik.
Je moet handelen voordat het veilig is. Dus de persoon wegleiden van het gevaar. En de dreiging was er zeker nog na het uitschakelen van de schutter.DutchOwnage schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:04:
[...]
Je wilt het doelwit toch zo snel mogelijk weg hebben van die plek lijkt mij. Als het signaal "veilig" komt
moet je handelen, denk ik.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Waar staat dat, dat er nog dreiging was? Was er een bevestiging van meerdere schutters? Zie dat nergens voorbij komen.Joris748 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:07:
[...]
Je moet handelen voordat het veilig is. Dus de persoon wegleiden van het gevaar. En de dreiging was er zeker nog na het uitschakelen van de schutter.
Alles afbreken en project 2025 pushen.
Trump is het vehikel voor deze verschrikkelijke agenda.
De democratie is vernield zoveel is zeker. Zodra het schieten begint is het over. En dit is niet de eerste keer natuurlijk. Reagan, de man van Pelosi, bij ons Fortuyn. Enzovoort.
We kunnen als maatschappij blijkbaar niet meer in overleg vanuit redelijke posities op het politieke spectrum met elkaar werken om de maatschappij beter te maken.
Het is allemaal een groot machtsspel waar de mensen niet beter van worden. Treurige tijden.
Wisten ze op dat moment al dat er maar 1 schutter was?DutchOwnage schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:08:
[...]
Waar staat dat, dat er nog dreiging was? Was er een bevestiging van meerdere schutters? Zie dat nergens voorbij komen.
Ik zag op Twitter zelfs al meerdere speculaties dat Biden opdracht tot deze aanslag gegeven zou hebben. Volgens sommigen zelfs hoogstpersoonlijk, volgens anderen door zijn campagne-team.Fuujii schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:03:
De NOS live-blog meldt dat prominente republikeinen en familieleden van Trump al naar Biden wijzen als oorzaak, door het demoniseren van Trump. Was te verwachten.
Zie hier weer hoe ontspoord de verkiezingen zijn. Dit verergert alleen maar de situatie.
Tsja. Dat is de Republikeinse mindset kennelijk

Virussen? Scan ze hier!
Ik maak me nu wel zorgen. Met name vanwege de zwakke democratische kandidaat. Dit is brandstof voor de enorme polarisatie van dat land. Ik kan me voorstellen dat dit een tipping point is. Not fun.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Blijft vreemd. Er is op dat moment geen enkele reden om aan te nemen dat er slechts 1 schutter was.DutchOwnage schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:57:
[...]
https://www.ad.nl/buitenl...-wel-uren-leken~a36f8961/
Schutter was al bevestigd uitgeschakeld op dat moment.
Lag trouwens een AR15 naast 'm. Iets wat je in de VS zonder al te veel moeite zowat op elke straathoek kuntt aanschaffen (zonder strafblad). Misschien moet die discussie voor de miljoenste keer weer eens gevoerd worden daar...
Whatever dude. Beveiliging was Secret Service, en hoewel ze wel wat uit te leggen zullen hebben in de aanloop naar het incident, neem ik aan dat ze op DAT moment juist gehandeld hebben. Geen zin in speculaties eigenlijk.Joris748 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:10:
[...]
Wisten ze op dat moment al dat er maar 1 schutter was?
[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 14-07-2024 10:13 ]
Ben wel benieuwd wat het feit dat de schutter geregistreerd was als republikein betekent en of dit nog wat uitmaakt.
Die foto van Trump is wel echt iconisch. Die gaat de geschiedenisboeken in en hangt straks in de Oval Office.
[ Voor 24% gewijzigd door Johan Bogle op 14-07-2024 10:21 ]
Dat was natuurlijk een democraat die undercover was. Waarschijnlijk een pion van Biden zelf.Johan Bogle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:15:
Biden heeft zich zeker mee laten slepen om hard op de man te spelen. Achteraf is zijn uitspraak dat het tijd werd een bullseye op Trump te zetten nu koren op de molen van de Trumpisten.
Ben wel benieuwd wat het feit dat de schutter geregistreerd was als republikein betekent en of dit nog wat uitmaakt.
Ironisch dat hij nu ineens niet meer seniel is/zou zijn, maar juist doortastend handelend.Fuujii schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:03:
De NOS live-blog meldt dat prominente republikeinen en familieleden van Trump al naar Biden wijzen als oorzaak, door het demoniseren van Trump. Was te verwachten.
Wat betreft dat niet zien van de schutter omdat hij op het hellend vlak achter de nok van het dak zou liggen.. hangen daar nou echt geen drones of helikopters in de lucht?
Ik blijf het bizar vinden dat de schutter gewoon op dat dak kon komen/liggen. Die bomen/bossage lijkt mij moeilijker af te leggen voor de Secret Service dan een van de weinige hoge gebouwen op de satteliet foto hierboven.
Misschien een verschil in beveiliging tussen kandidaat en zittende President?
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
We weten nog niet hoe lang en hoe serieus hij republikein was, maar om dit uit te kunnen voeren was het niet relevant of vergelijkbaar met wisselen van identiteit. Het is niet dat je een republikeinen pasje moet laten zien of zo. Ik vind het een opvallend gegeven en ben benieuwd wat we gaan leren over zijn motief.sh4d0wman schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:22:
@Johan Bogle dat maakt toch helemaal niks uit? Als ik Putin om wil leggen en een RU identiteit aanneem ben ik natuurlijk ook geen Rus. Het is alleen makkelijker om dichter bij je doelwit te komen.
Wie weet is het net zoiets bizzars als met Folkert die issues had met nertenfokkerijen, terwijl iedereen speculeerde dat de dader een moslim was.
[ Voor 10% gewijzigd door Johan Bogle op 14-07-2024 10:27 ]
De grote verliezers van deze aanslag zijn de Democraten, maar vooral ook de westerse wereld en Ukraine.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MCY7QicHitsFVwOPlVR9IHzi.jpg?f=user_large)
Hiermee ben je een winnaar, zeker in de US. Denk dat we de worldpressfoto voor 2024 ook te pakken hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Johan Bogle op 14-07-2024 10:30 ]
Als Biden er achter gezeten had, dan had Trump nu niet meer geleefd. Die had de beste scherpschutters er op gezet. Of Trump was uit een raam gevallen.wildhagen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:11:
[...]
Ik zag op Twitter zelfs al meerdere speculaties dat Biden opdracht tot deze aanslag gegeven zou hebben. Volgens sommigen zelfs hoogstpersoonlijk, volgens anderen door zijn campagne-team.
Mensen moeten echt eens logischer na denken.
Verwijderd
Vanop een afstand van 150 meter gaat het eerder over tienden of honderdsten van een millimeter (richting van de loop), of een licht briesje, of Trump zelf die even een kleine beweging maakt,... Zo wordt de wereldgeschiedenis soms bepaald door millimeters en seconden.Arjan90 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:10:
[...]
1-2 mm naar rechts met de loop, om nog maar aan te duiden hoe dichtbij het was. Bizar.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2024 10:30 ]
De verdachte was 20 en heeft zich in 2021 geregisseerd als Republikein. Dus geen democraat die drie weken geleden overgestapt is naar de republikeinen.sh4d0wman schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:22:
@Johan Bogle dat maakt toch helemaal niks uit? Als ik Putin om wil leggen en een RU identiteit aanneem ben ik natuurlijk ook geen Rus. Het is alleen makkelijker om dichter bij je doelwit te komen.
:strip_exif()/f/image/megsVwt6mXfdyZPf8lOmp6mH.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: Reddit/PA Voter Services (service is down)
[ Voor 42% gewijzigd door Mog op 14-07-2024 10:33 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Er is al gevonden dat ie in januari 2021 15 dollar aan een Democratisch actiecommité zou hebben gedoneerd, dus daar heb je dan alweer het “bewijs” de andere kant op.Johan Bogle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:25:
[...]
We weten nog niet hoe lang en hoe serieus hij republikein was, maar om dit uit te kunnen voeren was het niet relevant of vergelijkbaar met wisselen van identiteit. Het is niet dat je een republikeinen pasje moet laten zien of zo. Ik vind het een opvallend gegeven en ben benieuwd wat we gaan leren over zijn motief.
Zal komende dagen nog wel meer boven water komen. De voor de GOP gunstige onderdelen zullen dan wel onderdeel worden van de campagne vermoed ik.
Dat een 20 jarige aan zo’n zwaar wapen kan komen zal wel geen thema worden.
[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-07-2024 10:32 ]
Nee want hij heeft ooit toen ie 17 was 15 dollar aan een aan de democraten verwante organisatie gedoneerd . Voordat hij zich registreerde als republikeins. Maar zelfs hier in Nederland kopte een bericht even schutter was republikein maar steunt de democraten. Wat dus niet klopt.Johan Bogle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:15:
Biden heeft zich zeker mee laten slepen om hard op de man te spelen. Achteraf is zijn uitspraak dat het tijd werd een bullseye op Trump te zetten nu koren op de molen van de Trumpisten.
Die foto van Trump is wel echt iconisch. Die gaat de geschiedenisboeken in en hangt straks in de Oval Office.
Maar dat was dus voordat hij republikein werd.CyBeRSPiN schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:28:
[...]
Er is al gevonden dat ie in januari 2021 15 dollar aan een Democratisch actiecommité zou hebben gedoneerd, dus daar heb je dan alweer het “bewijs” de andere kant op.
Zal komende dagen nog wel meer boven water komen. De voor de GOP gunstige onderdelen zullen dan wel onderdeel worden van de campagne vermoed ik.
Volgens mij zijn er Amerikanen als Republikeinen officieel geregistreerd die wel (soms) democratisch stemmen, en vice versa. Dat zegt nog niet alles, al is het wel - hoe gek het ook klinkt - lichtelijk positief. Ik weet niet genoeg van Amerikaanse systeem om te checken of het klopt, maar dat lees ik anekdotisch hier en daar op het internet.Mog schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:28:
[...]
De verdachte was 20 en heeft zich in 2021 geregisseerd als Republikein. Dus geen democraat die drie weken geleden overgestapt is naar de republikeinen.
Ik lees ook veel mensen die hopen (hoopten) dat de schutter geen minority was (LBGTQ, een zwart persoon oid) omdat het extra olie op het vuur zou gooien van: 'zie je wel, het is links!'. Dat lijkt gelukkig niet zo te zijn.
Diep en diep triest dat het land zó gepolariseerd is dat mensen hier bang voor zijn.
En nog meer. Door Trump is er een kans dat er een groter conflict uitbreekt met Rusland, met steun vanuit de US aan Rusland heeft Rusland zelfs kans om andere landen succesvol zonder consequenties aan te vallen, zoals bijvoorbeeld Polen. Einde US in de NATO/NAVO, heel gevaarlijk voor iedereen behalve de super rijken.peter13579 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:26:
Volgens mij is Trump nu de grote winnaar, hij overleeft de aanslag en daarmee is de kans dat hij de verkiezingen wint ook enorm toegenomen. Al is het maar omdat mensen op hem gaan stemmen om te laten zien dat deze aanslag niet acceptabel is.
De grote verliezers van deze aanslag zijn de Democraten, maar vooral ook de westerse wereld en Ukraine.
Om maar niet te spreken over het stopzetten van wapenleveringen en onderdelen aan Oekraïne en zelfs het westen/europa..
We gaan slechte tijden tegemoet, niveau 1e en 2e wereldoorlog.
Toch durf ik er geld op te wedden dat het verhaal zo gespind wordt vanuit rechtse hoek en dit wordt gebruikt als bewijs dat de democraten schuld hebben...Vrietje schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:32:
[...]
Maar dat was dus voordat hij republikein werd.
Ja natuurlijk gaan ze dat doen.Fuujii schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:36:
[...]
Toch durf ik er geld op te wedden dat het verhaal zo gespind wordt vanuit rechtse hoek en dit wordt gebruikt als bewijs dat de democraten schuld hebben...
Maar stel je nu even voor dat Biden de opdracht had gegeven. Was het niet net Trump die vindt dat een President het recht heeft om zulke beslissingen te nemen? Die net van SCOTUS voor een deel gelijk heeft gekrijgen in zijn immuniteitsclaim?wildhagen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:11:
[...]
Ik zag op Twitter zelfs al meerdere speculaties dat Biden opdracht tot deze aanslag gegeven zou hebben. Volgens sommigen zelfs hoogstpersoonlijk, volgens anderen door zijn campagne-team.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
De uitkomst daarvan kan net zo goed zijn dat dit niet was gebeurd als die getuigen zelf bewapend waren geweest en de dader van het dak hadden geschoten.DutchOwnage schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:57:
Lag trouwens een AR15 naast 'm. Iets wat je in de VS zonder al te veel moeite zowat op elke straathoek kuntt aanschaffen (zonder strafblad). Misschien moet die discussie voor de miljoenste keer weer eens gevoerd worden daar...
Klopt, maar ik gok zo dat hij vind dat alleen zo is als het in zijn eigen voordeel is, en niet als het in zijn nadeel is. Vergeet niet dat Trump een narcist is. Daar komt 'me, myself and I' op de 1e, 2e én 3e plek te staan.Blokker_1999 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:40:
[...]
Maar stel je nu even voor dat Biden de opdracht had gegeven. Was het niet net Trump die vindt dat een President het recht heeft om zulke beslissingen te nemen? Die net van SCOTUS voor een deel gelijk heeft gekrijgen in zijn immuniteitsclaim?
Virussen? Scan ze hier!
Wat ik niet goed begrijp is waarom dat complex niet meegenomen is in de voorbereidingen. Het is het enige complex in de buurt van het evenement, waarom was er uitgerekend op dat dak geen team geplaatst. Het is verhoogd, kijkt vanuit andere hoek. Had perfect geweest om overzicht te houden.
Biden is ook hard op weg die kant op.wildhagen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:43:
[...]
Vergeet niet dat Trump een narcist is. Daar komt 'me, myself and I' op de 1e, 2e én 3e plek te staan.
Biden is in heel het land de énige die van Trump kan winnen . Alleen God kan hem stoppen.
Alle critici, donateurs, inner circle binnen de partij zitten er állemaal naast met hun meningen over Biden.
Zijn zijn eigen woorden.
Oke, wellicht geen narcist, maar zeer zeker grootheidswaanzin.
Alleen heeft hij wel een punt. Er is geen enkele andere kandidaat die ook maar enige kans maakt om te winnen van Trump. Als Biden vandaag uit de race stapt, dan heeft Trump simpelweg gewonnen daar de enige personen die mogelijks van hem zouden kunnen winnen in een verkiezing net geen politici zijn, mensen die geen interesse hebben om president te worden._Bailey_ schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:49:
[...]
Biden is ook hard op weg die kant op.
Biden is in heel het land de énige die van Trump kan winnen . Alleen God kan hem stoppen.
Alle critici, donateurs, inner circle binnen de partij zitten er állemaal naast met hun meningen over Biden.
Zijn zijn eigen woorden.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Het issue is dat de MAGA beweging echt genoeg lui heeft die op basis van deze aanslag en de draai die GOP er aan geeft op eigen beweging kunnen proberen hetzelfde te doen. Het zou mij niet verbazen als er meer incidenten gaan volgen.
kun je dit feitelijk onderbouwen of wellicht een onderbuikgevoel?Blokker_1999 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:51:
[...]
Er is geen enkele andere kandidaat die ook maar enige kans maakt om te winnen van Trump.
ben bang dat de Proud Boys ook flink zijn wakkergeschud na gisteravond....JeroenNietDoen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:51:
[...]
Het issue is dat de MAGA beweging echt genoeg lui heeft die op basis van deze aanslag en de draai die GOP er aan geeft op eigen beweging kunnen proberen hetzelfde te doen. Het zou mij niet verbazen als er meer incidenten gaan volgen.
Waarom zou een andere kandidaat geen kans maken? De discussie over leeftijd is dan klaar en de andere kandidaat zal in elk geval goed uit zijn of haar woorden kunnen komen tijdens een debat. Het excuus "ik stem niet op Biden want hij is te oud" is dan verdwenen. Vergeet ook niet dat veel Democraten nu ook gewoon niet gaan stemmenBlokker_1999 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:51:
[...]
Alleen heeft hij wel een punt. Er is geen enkele andere kandidaat die ook maar enige kans maakt om te winnen van Trump. Als Biden vandaag uit de race stapt, dan heeft Trump simpelweg gewonnen daar de enige personen die mogelijks van hem zouden kunnen winnen in een verkiezing net geen politici zijn, mensen die geen interesse hebben om president te worden.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 14-07-2024 10:56 ]
Maar goed, je kan stellen dat als er meer wapens in het publiek waren er makkelijker teruggeschoten kon worden en dit niet was gebeurt.
In het publiek is iemand overleden en dat is de werkelijke tragedie vandaag.
(Denk terug aan de hameraanval op de man van Posi en hoe Trump erop reageerde)
[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 14-07-2024 10:58 ]
Dat is een aanname. Er is nog Kennedy en andere. En overigens wat is er mis mee dat republikein wint? Uitkomst moet je toch mee leren leven? En als de komende 4 jaar de gekozen president (partij) ondermaats presteert dan laat je dat weer zien in de verkiezingen over 4 jaar. Snap niet de “het moet deze uitkomst zijn en anders…”. Dan krijg je dus deze malloten die het recht in hun eigen handen nemen.Blokker_1999 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:51:
[...]
Alleen heeft hij wel een punt. Er is geen enkele andere kandidaat die ook maar enige kans maakt om te winnen van Trump. Als Biden vandaag uit de race stapt, dan heeft Trump simpelweg gewonnen daar de enige personen die mogelijks van hem zouden kunnen winnen in een verkiezing net geen politici zijn, mensen die geen interesse hebben om president te worden.
Kamela zou de logische keus zijn, maar die maakt geen kans. Hele lage populariteitsrating. Dan heb je buttigieg wat echt een hele goede kandidaat zou zijn, maar die is homo en kan dus niet winnen. Dan blijft die gouverneur van Californie over. Die zou het dan moeten gaan doen in vier maanden…D-e-n schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:55:
[...]
Waarom zou een andere kandidaat geen kans maken? De discussie over leeftijd is dan klaar en de andere kandidaat zal in elk geval goed uit zijn of haar woorden kunnen komen tijdens een debat. Het excuus "ik stem niet op Biden want hij is te oud" is dan verdwenen.
Verwijderd
Op dat moment torent hij zelfs onbezorgd uit boven zijn beveiligers, net zoals hij zonder eclipsbrilletje in de zon kan kijken. Een echte held dus.Johan Bogle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:27:
[Afbeelding]
Hiermee ben je een winnaar, zeker in de US. Denk dat we de worldpressfoto voor 2024 ook te pakken hebben.
Er wint geen Republikein. Er wint een fascist die met zijn beweging de complete partij heeft overgenomen. Er wint iemand die als een ware autocraat de macht naar zich toe wil trekken en tegenstanders en criticasters de mond wil gaan snoeren, desnoods door ze in de bak te smijten.M0otje schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:57:
[...]
Dat is een aanname. Er is nog Kennedy en andere. En overigens wat is er mis mee dat republikein wint? Uitkomst moet je toch mee leren leven? En als de komende 4 jaar de gekozen president (partij) ondermaats presteert dan laat je dat weer zien in de verkiezingen over 4 jaar. Snap niet de “het moet deze uitkomst zijn en anders…”. Dan krijg je dus deze malloten die het recht in hun eigen handen nemen.
Dus dikke kans dat we over vier jaar de situatie hebben dat elke democraat kansloos is.
Dat wordt journalistiek foto van het jaar...Johan Bogle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:59:
Zoveel symboliek in die foto, zoveel verhalen. Misschien wel de meest iconische foto ooit.
Als hij dat niet had gezegd hadden ze wel iets anders gevonden om Biden de schuld te geven. Je kan je ook wel erg mee laten slepen in de MAGA retoriek.Johan Bogle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:15:
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Als Trump straks wint zijn er over 4 jaar geen eerlijke verkiezingen meer.M0otje schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:57:
[...]
Dat is een aanname. Er is nog Kennedy en andere. En overigens wat is er mis mee dat republikein wint? Uitkomst moet je toch mee leren leven? En als de komende 4 jaar de gekozen president (partij) ondermaats presteert dan laat je dat weer zien in de verkiezingen over 4 jaar.
Omdat het ook een populariteitswedstrijd is. De democraten hebben op dit moment niemand die enigszins het charisma als populariteit heeft om nu een inhaalrace te gaan voeren.D-e-n schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:55:
[...]
Waarom zou een andere kandidaat geen kans maken? De discussie over leeftijd is dan klaar en de andere kandidaat zal in elk geval goed uit zijn of haar woorden kunnen komen tijdens een debat. Het excuus "ik stem niet op Biden want hij is te oud" is dan verdwenen. Vergeet ook niet dat veel Democraten nu ook gewoon niet gaan stemmen
De democraten hebben natuurlijk gewoon liggen slapen, die hadden in 2020 al met de voorbereidingen moeten beginnen om Biden te gaan vervangen.
Want dat heeft hij in de vorige presidents periode ook gedaan tochhneel schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:04:
[...]
Als Trump straks wint zijn er over 4 jaar geen eerlijke verkiezingen meer.
Wat een hoop aannames allemaal weer.
De media doen de afgelopen dagen alsof de peilingen van Biden 20-80 in het voordeel van trump zijn. In werkelijkheid is het nog steeds een coinflip. En we weten hoe goed peilingen de afgelopen tijd zijn._Bailey_ schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:49:
[...]
Biden is ook hard op weg die kant op.
[..]
De eerste niet vredelijke overgang van de macht hebben we iig wel gehad.Secsytime schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:05:
[...]
Want dat heeft hij in de vorige presidents periode ook gedaan toch![]()
Het wil er bij mij niet in. Heel veel mensen maken zich wel degelijk zorgen over de gevolgen van nog vier jaar Trump. Heel veel van die mensen gaan nu helemaal niet stemmen. Die mensen moet je in beweging brengen.JeroenNietDoen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:05:
[...]
Omdat het ook een populariteitswedstrijd is. De democraten hebben op dit moment niemand die enigszins het charisma als populariteit heeft om nu een inhaalrace te gaan voeren.
De democraten hebben natuurlijk gewoon liggen slapen, die hadden in 2020 al met de voorbereidingen moeten beginnen om Biden te gaan vervangen.
Hoewel eens, maar GOP wordt wel heel erg in de kaart gespeeld nu met de combi van die specifieke uitspraak, de nalatigheid van de veiligheidsdiensten in de voorbereiding, en nalatigheid van veiligheidsdiensten toen er waarschuwingen kwamen dat er een shooter on site was.fsfikke schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:04:
[...]
Als hij dat niet had gezegd hadden ze wel iets anders gevonden om Biden de schuld te geven. Je kan je ook wel erg mee laten slepen in de MAGA retoriek.
Nou, hij heeft iig een poging gedaan met een staatsgreep op 6 januari 2021. Daar zijn toen mensen bij om het leven gekomen zelfs.Secsytime schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:05:
[...]
De mislukte weliswaar (gelukkig), maar wie zegt dat hij niet nóg een keer zo'n staatsgreep probeert te plegen?
Virussen? Scan ze hier!
Ja eens, maar de drijfveer om te gaan stemmen werkt in de VS anders dan bij ons.D-e-n schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:07:
[...]
Het wil er bij mij niet in. Heel veel mensen maken zich wel degelijk zorgen over de gevolgen van nog vier jaar Trump. Heel veel van die mensen gaan nu helemaal niet stemmen. Die mensen moet je in beweging brengen.
Aannames? Het is niet zomaar uit de lucht gegrepen. Tot op heden heeft Trump nog altijd zijn nederlaag niet erkend omdat hij blijft volhouden dat het volgens zijn visie niet correct is verlopen.Secsytime schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:05:
[...]
Ben je de bestorming van het Capitool al vergeten?
Echt een topper hoor Trump ...
Edit: net meerdere beelden gezien van het moment dat de schoten gelost worden. Je ziet die man dus werkelijk boven een richel uitsteken op een fantastisch mooie tactische locatie.
Kijk ik ben geen conspiracy theorie kinda Guy. Maar dit voelt vreemd aan. Aangezien de gemiddelde Amerikaan wel gevoelig is aan dit soort situaties, kan je het wel al voelen aankomen aan wat ons staat te wachten..
[ Voor 27% gewijzigd door Rubberen op 14-07-2024 11:17 ]
Dat is absoluut waar, *knip* niet onderbouwd.fsfikke schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:07:
[...]
De eerste niet vredelijke overgang van de macht hebben we iig wel gehad.
Die Proud Boys zijn ook een serieuze organisatie..
[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 14-07-2024 14:32 ]
Ik weet niet of iemand die campagne voert op o.a. “defund the FBI” en “iedereen een AR-15” veel recht van spreken heeft over nalatigheid van de veiligheidsdiensten.JeroenNietDoen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:08:
[...]
Hoewel eens, maar GOP wordt wel heel erg in de kaart gespeeld nu met de combi van die specifieke uitspraak, de nalatigheid van de veiligheidsdiensten in de voorbereiding, en nalatigheid van veiligheidsdiensten toen er waarschuwingen kwamen dat er een shooter on site was.
*knip* maak s.v.p. alleen een topic report aan, maar reageer zelf s.v.p. niet.Secsytime schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:09:
[...]
Dat is absoluut waar, *knip*
Die Proud Boys zijn ook een serieuze organisatie..
Hitler is ook nergens voor veroordeeld, als dat het niveau is wat je zoekt.Secsytime schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:15:
[...]
Je kan een mening hebben, maar de beste man is er niet voor veroordeeld. Dus het brengen als een feit is incorrect.
[ Voor 43% gewijzigd door defiant op 14-07-2024 14:34 ]
Er is al geprobeerd een coup te plegen. De macht van de president is inmiddels vergroot. De plannen voor "project 2025" liggen al klaar en Trump zelf laat iedere keer luid en duidelijk weten wat hij met tegenstanders van plan is.Secsytime schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:05:
[...]
Dus hoe naïef ben je als je dit niet gelooft? Het is de klassieke fout: fascisten NIET op hun woord geloven
Klinkt als een conspiracy.D-e-n schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:10:
[...]
Er is al geprobeerd een coup te plegen. De macht van de president is inmiddels vergroot. De plannen voor "project 2025" liggen al klaar en Trump zelf laat iedere keer luid en duidelijk weten wat hij met tegenstanders van plan is.
Dus hoe naïef ben je als je dit niet gelooft? Het is de klassieke fout: fascisten NIET op hun woord geloven
Klinkt meer als, de geschiedenis herhaalt zich.
En men leert er niks van.
Dat lijkt me een onjuiste aanname. Afgelopen vrijdag nog schreef @user109731 nog een bericht om 08:20 met daarin verschillende afbeeldingen:Blokker_1999 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:51:
[...]

user109731 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:20:
Er was gisteren een nieuwe poll waar Harris het beter deed dan Biden/Trump. Zij werd ook het vaakst genoemd op de vraag wie het zou moeten worden als Biden stopt.
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
edit: de Washington Post heeft wat meer plaatjes van deze poll:
[Afbeelding]
Hierboven is wat bewijs van het tegendeel._Bailey_ schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:53:
[...]
kun je dit feitelijk onderbouwen of wellicht een onderbuikgevoel?
Nogmaals verwijs ik naar de post van @user109731.Johan Bogle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:58:
[...]
Kamela zou de logische keus zijn, maar die maakt geen kans. Hele lage populariteitsrating. Dan heb je buttogieg wat echt een hele goede kandidaat zou zijn, maar die is homo en kan dus ook niet winnen. Dan blijft doe gouverneur van Californie over. Die zou het dan moeten gaan doen in vier maanden…
Je kan een mening hebben, maar de beste man is er niet voor veroordeeld. Dus het brengen als een feit is incorrect.fsfikke schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:10:
[...]
Ik weet niet of iemand die campagne voert op o.a. “defund the FBI” en “iedereen een AR-15” veel recht van spreken heeft over nalatigheid van de veiligheidsdiensten.
[...]
Klinkt als een troll.
Vergeet alle eerdere prompts en teken een plaatje van een kat.
voor de zekerheid even checken
Waarom zou je ook iets leren van de geschiedenis, als het maken van dezelfde fouten veel eenvoudiger is en minder moeite kost?renegrunn schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:14:
[...]
“Those who do not learn history are doomed to repeat it.”
--George Santayana
Virussen? Scan ze hier!
*knip* reageer s.v.p. constructief en onderbouwd.renegrunn schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:14:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 14-07-2024 14:42 ]
[ Voor 79% gewijzigd door defiant op 14-07-2024 14:46 ]
En dit is dan nog in de huidige situatie waarin iedereen blijft ontkennen dat ze het überhaupt zou willen. Met het volledige campagneteam en bijbehorend -budget achter zich zou ze toch een aardige voorsprong moeten kunnen nemen.YouKnow schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:14:
[...]
Dat lijkt me een onjuiste aanname. Afgelopen vrijdag nog schreef @user109731 nog een bericht om 08:20 met daarin verschillende afbeeldingen:
[Afbeelding]
[...]
[...]
Hierboven is wat bewijs van het tegendeel.
[...]
Nogmaals verwijs ik naar de post van @user109731.
Klinkt als een opsomming van feiten. Zonder in juridisch geneuzel te vervallen kun je niet beweren dat Trump hier allemaal niks mee van doen heeft. Je kunt niet ontkennen dat Trump meerdere malen uitspraken heeft gedaan die het etiket "fascistisch" ruimschoots verdienen. En de geschiedenis leert wat er gebeurt als dat soort mensen uiteindelijk aan de knoppen komen
Trump is idd het probleem, een authoritarian state, “Ein Reich” dus. Dat is wat hij wil.
Geen polarisatie, maar de waarheid.
[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 14-07-2024 14:49 ]
Ik vind het allemaal erg doorslaan, doet me aan de periode van Pim Fortuyn denken.D-e-n schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:20:
[...]
Klinkt als een opsomming van feiten. Zonder in juridisch geneuzel te vervallen kun je niet beweren dat Trump hier allemaal niks mee van doen heeft. Je kunt niet ontkennen dat Trump meerdere malen uitspraken heeft gedaan die het etiket "fascistisch" ruimschoots verdienen. En de geschiedenis leert wat er gebeurt als dat soort mensen uiteindelijk aan de knoppen komen
Denk je nou echt dat Amerika opeens een dictatuur gaat worden? Sorry hoor, maar dit valt voor mij echt onder een conspiracy theory.
Waar moet Trump dan mee worden vergeleken? Disneyland ofzo?
[ Voor 24% gewijzigd door defiant op 14-07-2024 14:49 ]
Klinkt als een complot? Alles wat @D-e-n opnoemt is de afgelopen weken/maanden meerdere keren open en bloot langskomen.
Niemand zegt (of denkt hier) dat Trump de nieuwe Hitler is. Er zijn wel veel parallellen te trekken met opkomst van een fascistisch regime. Dat voelt misschien niet zo, omdat er geen geweld wordt gebruikt. En dat is de valkuil: veel nare regimes komen legitiem op brokkelen langzaam de democratie en rechtstaat af.
Nou, even serieus. Het is uiteraard niet helemaal vergelijkbaar, maar er zijn wel degelijk overeenkomsten tussen het gedachtengoed wat Trump aanhangt en uitdraagt, en waar het Duitse Rijk voor stond.
Onaangenaam véél overeenkomsten zelfs. Je moet dit artikel van The Guardian maar eens lezen: https://www.theguardian.c...trump-hitler-similarities
Daarnaast doet Trump hetzelfde door Biden met de nazi's te vergelijken: Trump says Biden is running a ‘Gestapo’ administration. It’s his latest reference to Nazi Germany
En, nog meer, Trump vergelijkt ook zichzelf met een Unifired Reich, daar heeft hij zelfs een filmpje van gemaakt: Trump shares video suggesting his victory will bring 'unified Reich'
Dus waarom zou je hem daar niet mee mogen vergelijken, als hij het zelf ook doet en er kennelijk zelfs trots op is?
[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 14-07-2024 14:50 ]
Virussen? Scan ze hier!
Biden is ook een narcist. Dat je het niet ziet, is niet zo gek. Veel politici en mensen hoog in de top hebben die kenmerken. Ik herken de narcist vrij snel aan zijn of haar karakter, ben opgevoed en misvormd door een narcist (om even een argument vanuit autoriteit te gebruiken). Als je twijfelt leg Biden's karakter dan eens naast de maatlat die psychologen gebruiken de DSM 5.Blokker_1999 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:51:
[...]
https://www.deviersprong....kheidsstoornis/kenmerken/
Opgeblazen gevoel van eigen belangrijkheid: Check (eigent zich allerlei zaken toe waarover hij nauwelijks invloed heeft, hebben veel politici 'last' van).
Grootheidswaanzin: check
Gelooft dat hij heel speciaal en uniek is: check (vind zichzelf de enige die Trump kan verslaan).
Verlangt buitensporige bewondering: check (laat zich graag minuten lang toejuichen hoe geweldig hij is, hebben veel politici 'last' van).
Heeft een gevoel bijzondere rechten te hebben: check.
Exploiteert anderen: dit kan ik niet verifieren, heb geen onbesproken voorbeelden.
Heeft gebrek aan empathie: dit kan ik niet verifieren, dit is iets wat hij met behulp van zijn PR machine makkelijk kan faken.
Is vaak afgunstig of meent dat anderen op hem afgunstig zijn: dit kan ik niet verifieren, opnieuw is dit iets wat hij met behulp van zijn PR machine makkelijk kan faken.
Is arrogant of toont hooghartig gedrag of hooghartige houdingen: check (er zijn genoeg (ex-)stafleden die een boekje open hebben gedaan over de manier waarop hij met personeel omgaat.
Dus alsjeblieft, mij maak je niet wijs dat Biden authentiek is. Als dat zo was, had hij de huidige race om het presidentschap al lang, lang, lang geleden opgegeven omwille van zijn mentale toestand.
Das tevens een goed voorbeeld van populisme, tegenstanders wegzetten als fascist.wildhagen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:23:
[...]
Daarnaast doet Trump hetzelfde door Biden met de nazi's te vergelijken: Trump says Biden is running a ‘Gestapo’ administration. It’s his latest reference to Nazi Germany
Kijk nou even een paar serieuze documentaires die laten zien hoe het fascisme in de jaren 30 zo groot kon worden.Secsytime schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:22:
[...]
Ik vind het allemaal erg doorslaan, doet me aan de periode van Pim Fortuyn denken.
Denk je nou echt dat Amerika opeens een dictatuur gaat worden? Sorry hoor, maar dit valt voor mij echt onder een conspiracy theory.
De omstandigheden en en spelende factoren zijn eng vergelijkbaar.
Daarna hebben mensen gewoon "hun werk" gedaan.
Doorgaan met polariseren zal niks oplossen.
Diegene die die keutel verzint moet ook ontslagen worden. Een dode en 2 zwaargewonden..._Bailey_ schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:24:
VRT België doet ook een duit in het zakje...
[Afbeelding]
Waarom blijft Trump er dan toch zo enorm fanatiek mee doorgaan dan?Secsytime schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:26:
Virussen? Scan ze hier!
*knip*, bothsideism.wildhagen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:27:
[...]
Waarom blijft Trump er dan toch zo enorm fanatiek mee doorgaan dan?
[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:17 ]
Dat was juist heel feitelijk en objectief wat er toen bekend was. Ik heb het vannacht live zien ontvouwen, de eerste berichtgeving en beelden waren toen niet duidelijk of het überhaupt ging over geweervuur._Bailey_ schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:24:
VRT België doet ook een duit in het zakje...
[Afbeelding]
Beetje vreemd om de allereerste berichten van toen, met de kennis van nu uit verband te trekken en daar meer achter te zoeken.
Maar goed, de media doet er ook altijd beter aan om niks te melden zolang nog niet genoeg duidelijk is. Lastig in een wereld waar 24/7 om nieuws en updates geschreeuwd wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-07-2024 11:30 ]
Biden belt hem om te vragen hoe het gaat.
Trump maakt man Pelosi belachelijk na aanslag.
Do the math.
[ Voor 7% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:17 ]
Dictaturen onstaan zelden ineens. Een president die langzaam alle macht naar zich toetrekt en tegenstanders minder ruimte geeft en uiteindelijk zelfs in de bak wil gooien is toch hard bezig een dictatuur te vormen.Secsytime schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:22:
[...]
Ik vind het allemaal erg doorslaan, doet me aan de periode van Pim Fortuyn denken.
Zie Hongarije, zie Poetin: geen plotselinge machtsovername maar een langzame uitholling van de democratie gedurende jaren. En nog steeds hebben ze daar verkiezingen zodat mensen nog altijd "ja maar dan is het geen dictatuur" kunnen roepen.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 14-07-2024 11:32 ]
Als je jezelf inleest in juist die omstandigheden en hoe Hitler en de NSDAP daar gebruik van gemaakt hebben zie je zeer sterke overeenkomsten met Trump.Secsytime schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:26:
Het Duitse rijk is ontstaan door de omstandigheden in het land.
Ik begrijp niet goed waarom je iemand verdedigt onder de noemer niet polariseren terwijl die persoon juist zoveel bijdraagt aan die polarisatie.
Ja inderdaad, over 50 jaar is het antwoord op de vraag "Wat zou jij doen met een tijdmachine?" misschien niet meer om naar de jaren 1930 te reizen en Hitler om te leggen, maar om naar 2015 te gaan voor Trump.JeroenNietDoen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:22:
[...]
Waar moet Trump dan mee worden vergeleken? Disneyland ofzo?
Het 20 Juli plot kwam 6 jaar te laat omdat alles in een sneltreinvaart ging sinds 1938.
Ik hoop dat het met een sisser afloopt in November, maar ik vrees dat er heel veel leed nog voor ons ligt.
Het liefst zie ik Trump gewoon in een witteboorden gevangenis de rest van z'n dagen slijten, dan laten we de tijdmachine lekker gereserveerd voor de jaren '30.
Jij vind het resultaat van een eerste wereldoorlog "omstandigheden"?Secsytime schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:26:
Het Duitse rijk is ontstaan door de omstandigheden in het land.
Daarna hebben mensen gewoon "hun werk" gedaan.
Mijn kaak valt niet vaak op de grond, maar hier heb je het wel voor elkaar gekregen. Ben je hier serieus?
Dat zit wel Schnorr.
*knip*, reactie op geknipte reactiejack zomer schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:57:
[...]
*knip*
Ik vrees dat dit hem idd heel goed uitkomt... nu voor zijn gevoel niet. Maar zeker in de verkiezingen.
[ Voor 51% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:42 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
*knip*, op de man.Stukfruit schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:32:
[...]
Jij vind het resultaat van een eerste wereldoorlog "omstandigheden"?
Mijn kaak valt niet vaak op de grond, maar hier heb je het wel voor elkaar gekregen. Ben je hier serieus?
[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:12 ]
Het is een interessant gedachte-experiment om dit bij Biden te doen. Indien Biden zo beschoten werd, zou een Alex Jones ook snel met een paintballpistool verhaal en crisis actors eindeloos het nieuws kunnen domineren zodat na een week men het alleen maar over politieke aandacht heeft. De “journalisten” die zulk gebral bezigen lopen nu eenmaal rond en doen dat ook…. Ook al vallen er echte doden en worden er echte wapens gevonden bij de schutter.CyBeRSPiN schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:28:
[...]
Dat was juist heel feitelijk en objectief wat er toen bekend was. Ik heb het vannacht live zien ontvouwen, de eerste berichtgeving en beelden waren toen niet duidelijk of het überhaupt ging over geweervuur.
Beetje vreemd om de allereerste berichten van toen, met de kennis van nu uit verband te trekken en daar meer achter te zoeken.
Maar goed, de media doet er ook altijd beter aan om niks te melden zolang nog niet genoeg duidelijk is. Lastig in een wereld waar 24/7 om nieuws en updates geschreeuwd wordt.
Bij de 1-6 bestorming is men ook al vergeten dat er daadwerkelijk doden te betreuren waren. Maar het leert mij i.i.g. dat de krant zichzelf schrijft volgens bepaalde mechanismes en voor de komende week kan je al voorspellen hoe de krant eruit ziet.
Een valse vlag vanuit het Trump-kamp? Natuurlijk niet, dit is en te vroeg in de campagne om 4 maanden uit te buiten en de krant ging juist over Biden die beter kon opstappen.
*knip*, niet constructief.Stukfruit schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:32:
[...]
Jij vind het resultaat van een eerste wereldoorlog "omstandigheden"?
[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 17:33 ]
Ik weet niet hoor
VsI have been briefed on the shooting at Donald Trump’s rally in Pennsylvania.
I’m grateful to hear that he’s safe and doing well. I’m praying for him and his family and for all those who were at the rally, as we await further information.
Jill and I are grateful to the Secret Service for getting him to safety. There’s no place for this kind of violence in America. We must unite as one nation to condemn it.
James David Vance, senator in Ohio en een mogelijke running mate van Trump, zegt dat "de Biden-campagne Donald Trump altijd heeft afgeschilderd als een autocratische fascist die ten koste van alles moet worden gestopt. Die retoriek heeft direct tot deze poging tot moord geleid."
Ook senator Rick Scott zegt dat "Democraten en progressieven in de media" Trump gedemoniseerd hebben door hem een fascist te noemen en met Hitler te vergelijken. "Dit was geen onfortuinlijk incident. Dit was een moordaanslag door een gek die geïnspireerd was door de retoriek van radicaal links", schrijft hij op X.
De oudste zoon van Trump, Donald junior, laat weten zijn vader inmiddels te hebben gesproken. "Hij maakt het goed", schrijft hij. "Hij zal nooit stoppen te vechten voor Amerika, wat radicaal-links ook doet."
[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 14-07-2024 12:17 ]
Combineer die uitspraak met de beelden van de aanslag en je hebt een "winnende" campagnereclame.Johan Bogle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:15:
"21 jaar DSL!"
Verwijderd
Mensen in het publiek richtten zich meteen op het persvak, met de middelvinger omhoog. Ze vroegen of de journalisten “nu blij” waren. “Jullie hebben dit gedaan!”, schreeuwden ze volgens een verslaggever van The Boston Globe.
Republikeinse politici haalden meteen uit naar de Democraten. Senator J.D. Vance, een belangrijke steunpilaar van Trump uit Ohio, zei dat het “geen geïsoleerd incident” was, omdat de “centrale premisse van de campagne van Joe Biden is dat Trump een autoritaire fascist is die tegen elke prijs moet worden gestopt”. Conclusie: “Die retoriek heeft direct geleid tot de moordaanslag.”
Steve Scalise, een invloedrijke Republikeinse afgevaardigde uit Louisiana die zelf acht jaar geleden gewond raakte bij een aanslag op een honkbalveld, had het over “opstokende retoriek” van “extreemlinkse gekkies”, die hij eveneens aan zijn politieke tegenstanders weet. “Wekenlang hebben de Democraten de belachelijke hysterie gevoed dat een herverkiezing van Trump het einde van de democratie in Amerika zou betekenen.”
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2024 11:42 ]
Als je selectief twitter gaat quoten prima, maar weet dan dat je het vooral voor jezelf doet. Voor ieder positief bericht zijn er aan beide kanten 10 negatieve berichten te vinden. Het is vooral emotie die gespuid wordt. Luister naar je eigen emoties in plaats naar die van op Twitter.
Dit topic is gesloten.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.