"Genept" worden bij boodschappen

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 145.936 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ehtweak schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:54:
[...]

Daar gaat dit hele topic toch over?
"genept worden bij boodschappen"
Niet helemaal eens - genept worden is voor mij meer misleidende claims en kleinere verpakkingen en hogere prijs. Naturel chips is al zolang hetzelfde als ik me kan herinneren en naar mijn gevoel minder zout geworden al dan dat het ooit was.
We worden al jarenlang "genept" doordat er vaak bij staat:

dit is wat de consument wil
de klant heeft hier om gevraagd
uit klantenonderzoek blijkt dat...
wij doen wat de consumenten graag willen

Tuurlijk... O-) ;w
En in veel gevallen zal dat ook echt wel zo zijn, anders zouden ze zichzelf in de voet schieten door iets op de markt te brengen wat niemand wil. In het verleden heb ik regelmatig meegedaan aan dergelijke smaakonderzoeken ook. Dan krijg je thuis meerdere varianten opgestuurd, geef je je mening en die stuur je weer terug.
Als ze nou eerlijk vertelden dat men een optimale combinatie wil van een verslavend product tegen zo hoog mogelijke winstmarge. Tja... tegen die tijd worden we niet meer genept.
Maar helaas, sprookjes bestaan niet. :+
Natuurlijk willen ze dat en dat zullen die bedrijven ook nergens ontkennen. Je kunt er heel idyllisch over gaan doen maar die bedrijven willen winst maken en dus een zo groot mogelijk doelgroep aanspreken, daar doen ze onderzoek naar en dat brengen ze op de markt. Zolang de grootste groep niet klaagt blijven ze dat doen. Dat is toch niet "neppen"? Als je het niet lekker vind, dan koop jij het dus niet en dan zoek je een ander merk.

Blijkbaar is er dus een "minder zout" variant op de markt, wordt je toch op je wenken bediend, dat wilde de consument blijkbaar ;)
Metro2002 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:55:
[...]

De meeste mensen zijn compleet verziekt qua smaak als het om zout gaat, fabrikanten gooien overal bakken met zout in waardoor je smaak daaraan went. Gemiddelde persoon krijgt per dag 50 tot 100% meer zout binnen dan maximaal wordt aanbevolen. Pas als je de juiste hoeveelheid zout gaat eten besef je pas hoe zout alles smaakt en een hoop dingen zijn gewoon echt niet meer te eten.
Dat zijn de meesten ook (waarschijnlijk ik ook) maar de fabrikant maak toch wat de markt wil omdat ze winst willen maken? Dat vind ik geen neppen.

[ Voor 20% gewijzigd door Cartman! op 12-08-2024 11:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
Over genept worden gesproken... Mij viel op dat ze die potjes kruiden van Jonnie Boer hebben veranderd. Ze zien er van voren nog steeds hetzelfde uit, alleen zijn ze gehalveerd. Dus geen vierkante potjes meer, maar rechthoekige. Valt niet op als je de potjes van de voorkant ziet (bijvoorbeeld als je ze online koopt en je baseert op de foto). De prijs is bijna hetzelfde als de oude prijs, maar dan voor 50% minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:44

Metro2002

Memento mori

Cartman! schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:05:
[...]

Dat zijn de meesten ook (waarschijnlijk ik ook) maar de fabrikant maak toch wat de markt wil omdat ze winst willen maken? Dat vind ik geen neppen.
De reden dat bijna iedereen zoutverslaafd is komt in eerste instantie natuurlijk al dóór de fabrikanten. Kunnen ze daarna lekker overal veel zout in doen omdat dat een goedkope smaakmaker is. In die zin is het wel een beetje neppen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Avalaxy schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:14:
Over genept worden gesproken... Mij viel op dat ze die potjes kruiden van Jonnie Boer hebben veranderd. Ze zien er van voren nog steeds hetzelfde uit, alleen zijn ze gehalveerd. Dus geen vierkante potjes meer, maar rechthoekige. Valt niet op als je de potjes van de voorkant ziet (bijvoorbeeld als je ze online koopt en je baseert op de foto). De prijs is bijna hetzelfde als de oude prijs, maar dan voor 50% minder.
Eigenlijk zijn alle kruiden in de supermarkt een soort van nepperij. Je kan ze veel beter in grotere hoeveelheden kopen. In de supermarkt betaal je voornamelijk voor de verpakking en niet voor de inhoud.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Metro2002 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:34:
[...]

De reden dat bijna iedereen zoutverslaafd is komt in eerste instantie natuurlijk al dóór de fabrikanten. Kunnen ze daarna lekker overal veel zout in doen omdat dat een goedkope smaakmaker is. In die zin is het wel een beetje neppen ;)
Zeker. Ze maken laatste jaren (waarschijnlijk onder druk) echt wel aanpassingen om het minder zout te maken. Overigens is het wel nog steeds ook de verantwoordelijkheid van de consument die moeite heeft om maat te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat dacht je van wasmiddel, 2 liter flessen maar ze vullen ze voor 80 procent.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15
ehtweak schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:54:
[...]

Daar gaat dit hele topic toch over?
"genept worden bij boodschappen"

We worden al jarenlang "genept" doordat er vaak bij staat:

dit is wat de consument wil
de klant heeft hier om gevraagd
uit klantenonderzoek blijkt dat...
wij doen wat de consumenten graag willen

Tuurlijk... O-) ;w

Als ze nou eerlijk vertelden dat men een optimale combinatie wil van een verslavend product tegen zo hoog mogelijke winstmarge. Tja... tegen die tijd worden we niet meer genept.
Maar helaas, sprookjes bestaan niet. :+
Onze aandeelhouders en management wil meer winst zodat ze meer dividend en bonussen kunnen uitkeren. We doen dit door minder te leveren per verpakking, een mooi nieuw ontwerp te maken, valse claims te gebruiken en promoties in de schappen. Beste is ook gewoon geen (ultra)bewerkt voedsel te kopen, kun je minder genept worden. En is ook nog eens gekoper en gezonder. _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:44

Metro2002

Memento mori

Cartman! schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

Zeker. Ze maken laatste jaren (waarschijnlijk onder druk) echt wel aanpassingen om het minder zout te maken. Overigens is het wel nog steeds ook de verantwoordelijkheid van de consument die moeite heeft om maat te houden.
Ja en nee, aanbevolen is 5 en maximaal 6 gram zout per dag en je moet er echt héél bewust op letten om daar niet overheen te gaan.

Het gemene is dat het juist niet de dingen zijn waarvan je verwacht dat je daarmee je zoutinname beperkt. In pot pastasaus zit bijvoorbeeld al 30% meer zout dan in een grote zak chips. Een beetje pizza? tussen de 4 en 6 gram zout maargoed, dat is natuurlijk ook gewoon ongezond maar wist je dat er bijvoorbeeld in zuurkool ook al 2,5 gram zout zit? Om over de rookworst die daarbij hoort nog maar te zwijgen (kleintje: bijna 2 gram zout)

Rijst met zoetzure saus: 5 (!) gram zout per pot. En dan komt de rest van de dag daar nog bij. 6 boterhammen? 2 gram zout. Beleg? Van niks (jam, vlokken, hagelslag en andere zoete zooi waar je weer diabetes van krijgt) tot gematigde hoeveelheden zout (pindakaas, zoutarme kaas) tot gigantisch veel zout (alle bewerkte soorten vlees zoals smeerleverworst, ham, bacon) waar je rustig 2 tot 3 gram zout bovenop die 2 gram zout van je brood mag tellen. Soep? Zowel kant en klaar als zelf maken met bouillonblokjes is het altijd extreem zout. (4-5 gram zit je zo aan en zoutloze bouillon is écht niet te kanen :P dus ik eet tegenwoordig gewoon nooit meer soep)

Zelfs met relatief gezonde (avond)maaltijden ga je echt in no time over de aanbevolen hoeveelheid van 5 tot 6 gram zout per dag. Alleen als je minitieus alle verpakkingen leest, alle zoutwaardes in een excelsheet prakt en alles bijhoudt is het eigenlijk echt goed mogelijk om eronder te blijven en zelfs dan is het nog lastig. 's middags weg geweest en een broodje unox gegeten? Hoppa 3 gram zout in je mik, dan kun je 's avonds beter niet ook nog langs de chinees of zuurkool gaan eten.

Ik geef graag de consument de schuld van ongezond eetgedrag maar met zoutinname is het echt gewoon een flinke opgave tenzij je altijd alles vanaf 0 zelf bereid.
Wij maken bv tegenwoordig patat gewoon zelf, 0 gram zout terwijl een portie patat uit de winkel 0,65 gram zout bevat (uiteraard gooien we er ook geen zout op daarna :+ ).

Dus ja de consument heeft een verantwoording maar met de hoeveelheden zout die in producten gegooid worden is het voor de niet-nerds-met-een-spreadsheet-fetish bijna niet te doen. Het is niet voor niks dat de gemiddelde persoon 9 tot 11 gram zout per dag binnenkrijgt, dat is niet omdat ze geen moeite willen doen om gezond te eten maar gewoon omdat er overal zó veel zout in zit. Ik zat ook aan die hoeveelheden en wij aten toch echt wel gewoon gezond maar we letten gewoon niet op zout in producten. Nu hebben we bv zoutarm brood, scheelt bijna de helft per snee (0,2 gram vs 0,38 gram) terwijl er qua smaak echt amper verschil in zit, in een blindtest proef ik het verschil niet eens dus waarom er normaal zoveel zout in gegooid wordt is me een raadsel. Helaas is het slecht te krijgen en standaard al bijna uitverkocht omdat ze er zo weinig broden van te koop aanbieden.
Pastasaus, je kunt een pot kopen waar 4 gram zout in zit maar er zijn ook zakjes pastasaus (Milano bv) waar maar 0,50 gram zout in zit. Zelfde resultaat maar wel bijna een tiende van de hoeveelheid zout. Zoetzure saus voor de rijst, van een B merk zit je zo aan 5 gram per pot maar van bv unclebens is het maar 2 gram. Zelfde maaltijd, ander merk. Groenten in een pot, soms is het A merk juist weer heel zout, soms het B merk. Als je daar niet naar kijkt is het voor de consument nog steeds gewoon bv spercibonen in een pot maar wel met een groot verschil in zouthoeveelheid.
Ik vind het daarom vooral een fabrikanten aangelegenheid om die hoeveelheden zout echt fors omlaag te brengen, desnoods met wet en regelgeving.

[ Voor 20% gewijzigd door Metro2002 op 12-08-2024 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:08

Dido

heforshe

Avalaxy schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:14:
Ja, dit is een goed voorbeeld van krimpflatie, maar nee, het gaat niet om 50% minder.

De oude verpakking bevatte 75 gram, de nieuwe 45. Het gaat dus "slechts" om 40% minder :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:26
MrAngry schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:36:
[...]

Eigenlijk zijn alle kruiden in de supermarkt een soort van nepperij. Je kan ze veel beter in grotere hoeveelheden kopen. In de supermarkt betaal je voornamelijk voor de verpakking en niet voor de inhoud.
Precies! Naar de turk of de markt gaan en een plastic zakje halen. Dan heb je twee a drie potjes aan kruid voor bijna de helft van de prijs.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

LED-Maniak schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:25:
Precies! Naar de turk of de markt gaan en een plastic zakje halen. Dan heb je twee a drie potjes aan kruid voor bijna de helft van de prijs.
Jamaar, jamaar, dan zijn het kruiden van boer Johnny, en niet van Jonnie Boer! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dido schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:31:
[...]

Jamaar, jamaar, dan zijn het kruiden van boer Johnny, en niet van Jonnie Boer! :+
Om eerlijk te bekennen heb ik dus nog die oude (tinnen?) blikjes van Jonnie Boer, maar vul ik ze zelf met een mix aan kruiden die ik los koop. Ik zag laatst de prijzen van nieuwe blikjes en sloeg echt steil achterover.. Gemak dient de mens, maar voor dat bedrag ga ik wel een minuutje zelf mixen(al heeft de turk ook veel voorgemixt). Als ik dan kwaliteitsverschil proef van iets triviaals als paprikapoeder van de silvo of van de turk.. eerste smaakt naar stof, andere naar paprikapoeder.

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 12-08-2024 12:37 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
LED-Maniak schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:25:
[...]

Tsja, de kruiden/specerijen bij menig supermarkt als Albert Heijn of Jumbo haalt wordt wat dat betreft niet echt genept maar dat is nogal een keuze om voor de 'meuk' van Verstegen te gaan. Kurkuma voor een ruime 60 euro de kilo is nogal flink. Dat is voor andere kruiden overigens niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
Dido schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:22:
[...]

Ja, dit is een goed voorbeeld van krimpflatie, maar nee, het gaat niet om 50% minder.

De oude verpakking bevatte 75 gram, de nieuwe 45. Het gaat dus "slechts" om 40% minder :P
Oh oke, dan is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
LED-Maniak schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:34:
[...]

Om eerlijk te bekennen heb ik dus nog die oude (tinnen?) blikjes van Jonnie Boer, maar vul ik ze zelf met een mix aan kruiden die ik los koop. Ik zag laatst de prijzen van nieuwe blikjes en sloeg echt steil achterover.. Gemak dient de mens, maar voor dat bedrag ga ik wel een minuutje zelf mixen(al heeft de turk ook veel voorgemixt). Als ik dan kwaliteitsverschil proef van iets triviaals als paprikapoeder van de silvo of van de turk.. eerste smaakt naar stof, andere naar paprikapoeder.
Precies, bijna alles in die mixen kan je ook gemixed bij de toko halen of je mixed het zelf en dat is echt niet zo lastig. Bij die Jonnie Boer kruiden betaal je voor de mooie verpakking en wat ik ooit chill vond is de website met recepten hoe je die kruiden kan toepassen, daardoor is mijn culinaire wereld toendertijd wel verbreedt. Maar die website bestaat gewoon, dus daar hoef je niet voor te betalen en dan is de prijs voor een paar gram kruidenmix van Euroma echt vrij bizar.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Metro2002 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:16:
[...]

Ja en nee, aanbevolen is 5 en maximaal 6 gram zout per dag en je moet er echt héél bewust op letten om daar niet overheen te gaan.

Het gemene is dat het juist niet de dingen zijn waarvan je verwacht dat je daarmee je zoutinname beperkt. In pot pastasaus zit bijvoorbeeld al 30% meer zout dan in een grote zak chips. Een beetje pizza? tussen de 4 en 6 gram zout maargoed, dat is natuurlijk ook gewoon ongezond maar wist je dat er bijvoorbeeld in zuurkool ook al 2,5 gram zout zit? Om over de rookworst die daarbij hoort nog maar te zwijgen (kleintje: bijna 2 gram zout)

Rijst met zoetzure saus: 5 (!) gram zout per pot. En dan komt de rest van de dag daar nog bij. 6 boterhammen? 2 gram zout. Beleg? Van niks (jam, vlokken, hagelslag en andere zoete zooi waar je weer diabetes van krijgt) tot gematigde hoeveelheden zout (pindakaas, zoutarme kaas) tot gigantisch veel zout (alle bewerkte soorten vlees zoals smeerleverworst, ham, bacon) waar je rustig 2 tot 3 gram zout bovenop die 2 gram zout van je brood mag tellen. Soep? Zowel kant en klaar als zelf maken met bouillonblokjes is het altijd extreem zout. (4-5 gram zit je zo aan en zoutloze bouillon is écht niet te kanen :P dus ik eet tegenwoordig gewoon nooit meer soep)

Zelfs met relatief gezonde (avond)maaltijden ga je echt in no time over de aanbevolen hoeveelheid van 5 tot 6 gram zout per dag. Alleen als je minitieus alle verpakkingen leest, alle zoutwaardes in een excelsheet prakt en alles bijhoudt is het eigenlijk echt goed mogelijk om eronder te blijven en zelfs dan is het nog lastig. 's middags weg geweest en een broodje unox gegeten? Hoppa 3 gram zout in je mik, dan kun je 's avonds beter niet ook nog langs de chinees of zuurkool gaan eten.

Ik geef graag de consument de schuld van ongezond eetgedrag maar met zoutinname is het echt gewoon een flinke opgave tenzij je altijd alles vanaf 0 zelf bereid.
Wij maken bv tegenwoordig patat gewoon zelf, 0 gram zout terwijl een portie patat uit de winkel 0,65 gram zout bevat (uiteraard gooien we er ook geen zout op daarna :+ ).

Dus ja de consument heeft een verantwoording maar met de hoeveelheden zout die in producten gegooid worden is het voor de niet-nerds-met-een-spreadsheet-fetish bijna niet te doen. Het is niet voor niks dat de gemiddelde persoon 9 tot 11 gram zout per dag binnenkrijgt, dat is niet omdat ze geen moeite willen doen om gezond te eten maar gewoon omdat er overal zó veel zout in zit. Ik zat ook aan die hoeveelheden en wij aten toch echt wel gewoon gezond maar we letten gewoon niet op zout in producten. Nu hebben we bv zoutarm brood, scheelt bijna de helft per snee (0,2 gram vs 0,38 gram) terwijl er qua smaak echt amper verschil in zit, in een blindtest proef ik het verschil niet eens dus waarom er normaal zoveel zout in gegooid wordt is me een raadsel. Helaas is het slecht te krijgen en standaard al bijna uitverkocht omdat ze er zo weinig broden van te koop aanbieden.
Pastasaus, je kunt een pot kopen waar 4 gram zout in zit maar er zijn ook zakjes pastasaus (Milano bv) waar maar 0,50 gram zout in zit. Zelfde resultaat maar wel bijna een tiende van de hoeveelheid zout. Zoetzure saus voor de rijst, van een B merk zit je zo aan 5 gram per pot maar van bv unclebens is het maar 2 gram. Zelfde maaltijd, ander merk. Groenten in een pot, soms is het A merk juist weer heel zout, soms het B merk. Als je daar niet naar kijkt is het voor de consument nog steeds gewoon bv spercibonen in een pot maar wel met een groot verschil in zouthoeveelheid.
Ik vind het daarom vooral een fabrikanten aangelegenheid om die hoeveelheden zout echt fors omlaag te brengen, desnoods met wet en regelgeving.
Je doet in een heel lang verhaal alsof het heel moeilijk is maar net is eigenlijk heel simpel: koop geen kant en klare shit.
Potjes, zakjes, kant en klare gerechten, het is allemaal ellende. Terwijl het maken van een saus of kruidenmix echt retesimpel is.
Maar ja, het kost wel ietsiepietsie meer moeite, en daar gaat de consument op nat.
Het gaat mis op de immense luiheid van de gemiddelde consument, niet zozeer op de complexiteit van het verhaal.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Cartman! schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:43:
[...]

Dus in je hele leven heb je dit nooit "geleerd", dat bestaat haast niet. Of het de meest logische naam is kun je t over hebben maar die naamgeving is er gewoon al zolang als ik weet.

En de hoeveelheid zout, er zal vast onderzoek gedaan worden wat de meeste mensen willen, anders zouden ze t wel anders doen.
Nou ja het is wel iets typisch Nederlands om gezouten naturel te noemen. Strikt genomen klopt het want er is geen smaak toegevoegd, alleen versterkt (dus gewoon beter opletten @ehtweak ). Echter zie je in het buitenland dat het vaak wel gewoon letterlijk gezouten genoemd wordt (in wat voor taal dan ook).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gonadan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:12:
[...]

Echter zie je in het buitenland dat het vaak wel gewoon letterlijk gezouten genoemd wordt (in wat voor taal dan ook).
Simpel voorbeeldje, duitstalig:

https://www.interspar.at/...eck/chips-snips/c/F5-2-1/

overal staat er nadrukkelijk bij dat het MET zout is... :X

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.interspar.at/cachableservlets/articleImage.dam/at/2020002107307/dt_sub.jpg
En dat noemen wij (niet ik dus) hier 'naturel' 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 12-08-2024 20:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mag mijn conclusie zijn dat het wel meevalt met hoe hard we genept worden, als één van de grote problemen is dat er niet expliciet voorop de zak chips staat dat er zout over de chips zit? Anyway, als je hier werk van wil maken kan je de handen ineen slaan met de Franse slachtoffers hiervan: https://www.lays.fr/nos-produits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Sissors De discussie ging al eerder over het feit dat de consument eigenlijk zelf niet hoefde op te letten. Want dat is allemaal te veel moeite... :?

Welnu; dan zou de etikettering van allerhande producten dus nog duidelijker gemaakt moeten worden.
Want stel je voor dat je zelf de moeite moest nemen om het etiket aan de achterkant goed te lezen. >:)

Begrijp me goed; mij maakt het niet uit. Want ik lees het wel.
Maar blijkbaar (?) heel veel mensen niet...

Ik word al argwanend van hippe, kleurrijke verpakkingen. Dat is vaak bedoeld om de aandacht af te leiden van de daadwerkelijke inhoud/samenstelling.
Laat staan producten waarvoor heel veel reclame gemaakt wordt. Da's meestal een 'slecht' teken. :+

Zoals laatst, helemaal van de zotte:
https://kro-ncrv.nl/water...oor-kinderen-is-het-nodig

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 12-08-2024 20:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Metro2002 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:16:
Kinderchips: 2,8% zout. Het is zo enorm onnodig! Je went aan zout, en daardoor ga je het missen. Maar als je zelf minder zout eet, smaakt alles wat kant en klaar is smerig zout.
Wat mij betreft wordt zout verboden in alles waar je het zelf eenvoudig kan toevoegen: dus geen zout in kruidenmixen, geen zout in pastasaus, maar wel zout in chips (hoewel dat ook best wat minder kan). Zet een door de fabrikant aanbevolen hoeveelheid zout op de verpakking, en wellicht hebben mensen door dat de 4 kg zout die ze per jaar eten wat veel is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

RemcoDelft schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:57:
[...]

Kinderchips: 2,8% zout. Het is zo enorm onnodig! Je went aan zout, en daardoor ga je het missen. Maar als je zelf minder zout eet, smaakt alles wat kant en klaar is smerig zout.
Valt me vaak ook op in restaurants. Lekker klaargemaakt, maar moest er echt een bak zout over? Om over frietjes in de gemiddelde snackbar maar te zwijgen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Om weer terug te keren naar genept worden: je hebt van die doosjes met knutselspul, kralen en zo. Dan is het doosje van een bepaald formaat maar zit er een schuimpje of andere vulling in verstopt om het volume danig te doen afnemen.
Dacht dat Hema daarover ooit zei dat mensen een doosje met de echte maat te klein zouden vinden of anders te duur.
Ik zie echter dat ze die niet meer verkopen dus zeer hebben of feedback ter harte genomen of mensen halen dat ook al bij de Action.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:06
Naast taalnazi’s ontstaat hier gewoon het fenomeen zoutnazi ;)

Eens met zout in de ultrabewerkte voeding maar kom niet aan mijn chips. Die paar keer per jaar dat ik chips (superchips aka max chips tegenwoordig) en patat eet vind ik het juist lekker dat het wat zout is. En als ik een training heb gehad bij 30 graden met veel zoutverlies is het wel zo lekker als je op die manier ‘verantwoord’ de tekorten aan kan vullen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sissors schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:41:
Mag mijn conclusie zijn dat het wel meevalt met hoe hard we genept worden, als één van de grote problemen is dat er niet expliciet voorop de zak chips staat dat er zout over de chips zit? Anyway, als je hier werk van wil maken kan je de handen ineen slaan met de Franse slachtoffers hiervan: https://www.lays.fr/nos-produits
Ik kan Type 2 Diabetes aanraden. Dan wordt je heel snel goed in het lezen van die tabelletjes en andere informatie op verpakkingen, kan ik uit recente ervaring spreken ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:12:
[...]

Nou ja het is wel iets typisch Nederlands om gezouten naturel te noemen. Strikt genomen klopt het want er is geen smaak toegevoegd, alleen versterkt (dus gewoon beter opletten @ehtweak ). Echter zie je in het buitenland dat het vaak wel gewoon letterlijk gezouten genoemd wordt (in wat voor taal dan ook).
De chips hier op de camping heet ook gewoon "nature" hoor. A l'huile de tournesol staat er nog onder. En met 61.9% aardappel, 37% zonnebloemolie en (dus) 1.1% zout is dat niet eens een gekke kwalificatie. Maar met genept heeft dat toch niet zoveel te maken. Anders dan bij een kruidenmix, daarin kun je zout voor tientallen keren de marktprijs verkopen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@T-MOB toevallig stond ik het van de week nog te bekijken. Nature kom je inderdaad ook tegen maar verder heel veel 'sel'.
Neppen noem ik het juist niet, je zag mij daar juist tegenin gaan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

LED-Maniak schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:34:
[...]

Toevallig heb ik ook 2 mixen van jonnie op de plank. Caribean Spice en speculaas. Beide erg lekker. In het bijzonder de speculaas waar ik al een paar keer brokken mee heb gebakken, waanzinnig.

Ennn in beide mixen geen zout! Wel veel smaak. Prijsverhoging is dan wel erg fors blijkbaar.

Alleen vraag me wel altijd af hoe het bij de toko zit met “eerlijke” producten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Deruxian schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 00:21:
[...]

Toevallig heb ik ook 2 mixen van jonnie op de plank. Caribean Spice en speculaas. Beide erg lekker. In het bijzonder de speculaas waar ik al een paar keer brokken mee heb gebakken, waanzinnig.

Ennn in beide mixen geen zout! Wel veel smaak. Prijsverhoging is dan wel erg fors blijkbaar.

Alleen vraag me wel altijd af hoe het bij de toko zit met “eerlijke” producten..
Ik heb ook gemakshalve een paar jonnie boer potjes staan. Daar betaal je voor de naam, en daarna voor een okay product. Het boekje spicewise heeft me wel fors geholpen met lekekre kruidenmixen zelf maken. Kruiden koop ik bij turk of toko.

Overigens is het wel mooi, de bijenkorf verkoopt olijfolie van jonnie boer , van Valderrama, per halve liter. Bij Hanos staat ook Valderrama olie (van dezelfde olijvenrassen) zonder Jonnie erop. De prijs is gelijk, alleen is de Hanos-verpakking 1 liter.

Ik heb 1x een fles van de bijenkorf gekocht en die naast dezelfde olie van de hanos gezet, en proefde/rook/zag geem verschil.

Goeie ondernemer, die Boer.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ehtweak schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:27:
[...]

Simpel voorbeeldje, duitstalig:

https://www.interspar.at/...eck/chips-snips/c/F5-2-1/

overal staat er nadrukkelijk bij dat het MET zout is... :X

[Afbeelding]
En dat noemen wij (niet ik dus) hier 'naturel' 8)7
Ja, maar met 'MeerSalz' (oftwel: ZeeZout) is toch niets mis :9 :o :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08

Wildfire

Joy to the world!

Marzman schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:48:
Wat dacht je van wasmiddel, 2 liter flessen maar ze vullen ze voor 80 procent.
Zolang de hoeveelheid wasmiddel die je krijgt maar overeenkomt met de vermelde hoeveelheid op de verpakking is er niets aan de hand. En dat zal altijd zo zijn want anders is het een keiharde leugen en dan worden ze snel aangepakt.

Verpakkingen zijn soms wel groter dan ze hoeven te zijn want dat komt op de consument over dat je meer krijgt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ook zo leuk: verpakkingen die steeds hoger worden. Die zien er namelijk relatief groter uit dan brede verpakkingen.

Gevolg is dat ik de AH mayonaise niet meer koop omdat die niet meer in de lage schapjes van mijn koelkast past, die is nu 0,5cm te hoog. Doei. :p

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Will_M schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 00:39:
[...]

Ja, maar met 'MeerSalz' (oftwel: ZeeZout) is toch niets mis :9 :o :+
Idd. Daar is niets mis.
Hier wel...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:22:
[...]

Ik kan Type 2 Diabetes aanraden. Dan wordt je heel snel goed in het lezen van die tabelletjes en andere informatie op verpakkingen, kan ik uit recente ervaring spreken ;)
Punt was dat ook zonder diabetes en zonder tabellen te lezen de meeste mensen ervan op de hoogte zijn dat er zout zit op chips, ook zonder dat het nog eens expliciet op de voorkant erbij staat ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:21
Kom vanmorgen bij de bakker voor vloerbrood, denk "ligt het nou aan mijn bril, de vakantie die ik heb afgebroken, of doet de bakker nu ook aan krimpflatie?"

Broden hebben wel het normale gewicht maar zijn de helft kleiner. Structuur is ook anders, veel dichter. Of ze hebben vannacht iets verprutst bij het rijzen van de broden, of ze hebben dit topic meegelezen...

Maargoed, het vult beter, het smaakt hetzelfde, dus voortaan passen er weer 3 of 4 broden in de vriezer ipv 2. Mag van mij zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

bwerg schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:13:
Valt me vaak ook op in restaurants. Lekker klaargemaakt, maar moest er echt een bak zout over?
Daar hebben ze stemmen met je voeten voor uitgevonden :)

Ik eet van huis uit ook weinig zout, en kan te zout eten ook niet waarderen. Als het eten in een restaurant me niet bevalt, bijvoorbeeld omdat het te zout is, maar het kan ook zijn dat de portiegrootte simpelweg te groot is, dan kom ik daar simpelweg niet meer terug.

Nou moet ik zeggen dat restaurants waar ik heen ga om te genieten (en dus geen snelle vreetschuur omdat ik honger heb) over het algemeen niet te veel zout toevoegen - en de portiegrootte meestal prima weten te beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wildfire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 00:47:
[...]

Verpakkingen zijn soms wel groter dan ze hoeven te zijn want dat komt op de consument over dat je meer krijgt.
Ja, daar gaat het topic toch over ;) 'Genept' worden bij boodschappen. Binnen de regeltjes uiteraard.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:23

NMH

Moderator General Chat
Modbreak:Hierbij ronden we de discussie over het zoutgehalte en de smaak van eten af, aangezien het weinig te maken heeft met genept worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:17
Afbakstokbroden bij de AH in de aanbieding. Jaja. Zoek de verschillen ;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kS81WB639oYbH8EtVbOLKTLN4Ak=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9DX9qUecLIkoDdyhOinGZGnx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
wmeester schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:53:
[Afbeelding]
In iedergeval wel duidelijk een andere verpakking, voor degenen die dat product vaker kopen moet het opvallen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Meergranen is anders dan volkoren? Heel ander product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:17
Klopt allemaal maar het belangrijkste is dat het gewicht is gedaald van 300 naar 250 gram. Er bestaat ook geen volkoren versie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
wmeester schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:15:
Klopt allemaal maar het belangrijkste is dat het gewicht is gedaald van 300 naar 250 gram. Er bestaat ook geen volkoren versie meer.
Je bedoelt deze toch: https://www.ah.nl/product...volkoren-met-desem-bereid ?

Volkoren, 300 gram, en nog in de aanbieding ook. Kan zijn dat je lokale AH hem niet meer in assortiment heeft (mijne heeft ook wat eruit gehaald waar ik niet blij mee ben, maar heeft bij die iig niks te maken met genept worden), maar is het in dit geval niet gewoon dat hij uitverkocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Deruxian schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 00:21:
[...]

Jonnie Boer mixen zijn inderdaad erg goed. Niet te vergelijken met andere pakjes en zakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Wildfire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 00:47:
[...]

Voor veel producten is het ook een noodzaak. Niemand wordt blij als chips in een kleinere verpakkingen worden gestopt en zo zijn er.nog wel meer. En sommige producten van de bouwmarkt hebben ruimte nodig omdat gassen kunnen vrijkomen (lijmen, plamuur etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

Honesty

kattenneus!

Toevallig deze week smoothies gekocht in de aanbieding bij een supermarkt in het zuiden van het land,
Fruity j Smoothie mango appel banaaan(dan denk je meeste is mango dan appel en dan banaan) maar het is 2/3 appel.

Nu waren ze in de aanbieding voor 1 euro en denk je laat maar zitten maar ergens klopt het toch niet, ik let zelf wel vaak op met vruchtensap dat ik wel 100% sap heb en geen nectar.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 21:43

Barrycade

Through the...

Honesty schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:30:
Toevallig deze week smoothies gekocht in de aanbieding bij een supermarkt in het zuiden van het land,
Fruity j Smoothie mango appel banaaan(dan denk je meeste is mango dan appel en dan banaan) maar het is 2/3 appel.

Nu waren ze in de aanbieding voor 1 euro en denk je laat maar zitten maar ergens klopt het toch niet, ik let zelf wel vaak op met vruchtensap dat ik wel 100% sap heb en geen nectar.
Mooie aanbieding van de Hoogvliet ;) maar er zit wel fruitpuree in een dus ergens is er ook concentraat of minimaal een bewerking geweest.

Maar ja dat alles voor een eurotje, wat wil je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zo moeilijk is dat toch niet.
De 'volkoren' versie is, volgens het etiket, echt met volkorenmeel gemaakt.
Die andere zit ook witte bloem in en bevat minder vezels en meer suiker.

Dat is toch niet genept worden?
En de prijs valt ook reuze mee.

Ik zie niet eens rare ingrediënten; m.a.w. prima product lijkt me.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Barrycade schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:59:
[...]

Mooie aanbieding van de Hoogvliet ;) maar er zit wel fruitpuree in een dus ergens is er ook concentraat of minimaal een bewerking geweest.

Maar ja dat alles voor een eurotje, wat wil je dan?
Wat heeft puree met concentraat te maken? Als er concentraat in zit, moet dàt op de declaratie staan...
En voor wat betreft die bewerking, heb je weleens geprobeerd zelf een smoothie te maken zonder je fruit te pureren? :+

iRacing Profiel

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 17:53
Ik verbaasde mij vandaag weet eens over die prijzen van de groente (en kwaliteit ook trouwens) in de schappen.

Kan het hele artikel helaas niet lezen.

https://www.gfactueel.nl/...niveau%20van%202022%20lag.

Duitse supermarkten geven prijsdalingen op de inkoopmarkt sneller door dan in Nederland en België.
Duitse groente prijs lag in Maart dit jaar nog onder het niveau van 2022....

[ Voor 11% gewijzigd door Cobb op 22-08-2024 18:16 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Cobb schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:15:
Ik verbaasde mij vandaag weet eens over die prijzen van de groente (en kwaliteit ook trouwens) in de schappen.

Duitse supermarkten geven prijsdalingen op de inkoopmarkt sneller door dan in Nederland en België.
Ja tijd dat de anti-kartel waakhonden ingrijpen, want dit is echt wel een nadeel van dat er eigenlijk maar een paar grote supermarkten zijn die de markt van levensmiddelen domineren.
Deze weten gewoon dat als de inkoop prijzen dalen, dat zij hun verkoopprijzen kunnen handhaven want Henk & Ingrid weten dit niet en kijken niet verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:19
_JGC_ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:44:
Kom vanmorgen bij de bakker voor vloerbrood, denk "ligt het nou aan mijn bril, de vakantie die ik heb afgebroken, of doet de bakker nu ook aan krimpflatie?"

Broden hebben wel het normale gewicht maar zijn de helft kleiner. Structuur is ook anders, veel dichter. Of ze hebben vannacht iets verprutst bij het rijzen van de broden, of ze hebben dit topic meegelezen...

Maargoed, het vult beter, het smaakt hetzelfde, dus voortaan passen er weer 3 of 4 broden in de vriezer ipv 2. Mag van mij zo blijven.
Maar dat is wel een vraag voor de bakker, natuurlijk niet een vraag voor hier. Ik ben wel benieuwd wat zijn antwoord dan zal zijn namelijk :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Cobb schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:15:

Er is doordat Duitsland veel groter is veel meer ruimte voor meer supermarkten dan in Nederland. Als je hier net zoveel supermarktketen zou hebben zouden de prijzen nog hoger zijn omdat ze dan kleiner moeten inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 17:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

[Afbeelding]
Het heeft andere specs:
  • 269 kcal vs 248 kcal energie per 100g
  • 5 g vs 7,6 g vezels per 100g
  • 32 % vs 52 % volkoren tarwemeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Liep vandaag op de kermis in Alkmaar. De oliebollenkraam durft daar € 2 per oliebol te vragen. Bizarre prijzen. Als dat de standaard prijs gaat worden voor een oliebol in november/ december, dan pas ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frame164
Cheezborger schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:36:
Liep vandaag op de kermis in Alkmaar. De oliebollenkraam durft daar € 2 per oliebol te vragen. Bizarre prijzen. Als dat de standaard prijs gaat worden voor een oliebol in november/ december, dan pas ik.
Het is denk ik hetzelfde als met terassen: iedereen klaagt over de prijzen maar probeer op een zonnige dag maar eens een tafeltje te vinden. Gewoon alles vol. Kennelijk zit er een groot verschil tussen zeggen en doen. Als genoeg mensen die oliebollen kopen dan wordt 2 euro de nieuwe prijs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
Het verbaasd mij meer dat er überhaupt een oliebollenkraam is in augustus en dat daar blijkbaar genoeg animo op af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En nu heb ik de prijzen van oliebollen kramen al langer wel heel hoog gevonden, maar een kraam op een kermis in augustus lijkt mij ook niet te vergelijken met een normale rond kerst.

En vooral wat @Frame164 schreef, als het bij klagen blijft en er wel gewoon gekocht wordt, hebben ze echt nul reden om prijzen te verlagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:12
Dat komt door de hoge lasten die kermis exploitanten moeten afdragen. Energielasten veel, lonen omhoog, terrein moet bewaakt worden, gemeentes vragen veel stageld allerlei veiligheidseisen bij de attracties. Dat moet allemaal terug verdiend worden in de korte tijd van het jaar dat er aanloop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
JohanNL schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:17:
Het verbaasd mij meer dat er überhaupt een oliebollenkraam is in augustus en dat daar blijkbaar genoeg animo op af komt.
Ik weet niet wanneer je voor het laatst op de kermis bent geweest, maar die staan doorgaans op elke fatsoenlijke kermis. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik denk dat die kraamhouder die prijs inderdaad gewoon nodig heeft om er wat aan te verdienen. Los van de al genoemde directe kosten, moet die kar ook weer verplaatst worden naar de volgende kermis, op die dagen komt er geen cent binnen. Plus, hoe veel oliebollen zullen er per klant verkocht worden? Met oud en nieuw koopt men ze per zak, nu per stuk.

Het mooie met dat soort dingen is, dat er heel vaak gedacht wordt dat zo iemand makkelijk rijk wordt, in werkelijkheid is het waarschijnlijk sappelen. Zelfde in de horeca, probeer maar eens een goedlopende zaak op te zetten. En realiseer je dan vooral dat de kosten ook doorlopen buiten de drukke dagen... Om nog maar te zwijgen over het gezeik wat personeel met zich meebrengt (zo'n oliebollenkraam kan je tenminste nog met een paar familieleden runnen).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Is er een topic wat over boodschappen kopen gaat?
Waar je bv iets goedkoop kan halen.

Uiteraard al gezocht via de zoekbalk maar kan niet echt iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
NicoHF schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:24:
Is er een topic wat over boodschappen kopen gaat?
Waar je bv iets goedkoop kan halen.

Uiteraard al gezocht via de zoekbalk maar kan niet echt iets vinden.
Deze misschien? Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34
Vorige week op de kermis in Turnhout (BE) geweest, daar vroegen ze voor een bamiblok 4 euro :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Gezien zijn posts daar vermoed ik dat hij daar al iets van heeft gelezen :P

Waarom zou je (@NicoHF) nog verder denken te kunnen? Ik las iets van 280 euro per maand... dat ga je niet veel verder omlaag krijgen tenzij je de chocola laat liggen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Stukfruit schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:41:
[...]

Gezien zijn posts daar vermoed ik dat hij daar al iets van heeft gelezen :P

Waarom zou je (@NicoHF) nog verder denken te kunnen? Ik las iets van 280 euro per maand... dat ga je niet veel verder omlaag krijgen tenzij je de chocola laat liggen.
Ik wil mij meer richten op bulk inkopen doen voor de familie, op die manier probeer ik de totale kosten nog verder te drukken.
En onderzoeken waar en hoe ik nog meer kan bezuinigen.
Dat topic ken ik inderdaad al :*) maar is naar mijn inzien niet geschikt aangezien het niet over de maandelijkse uitgaven zal gaan maar op het inkoop gedeelte.

[ Voor 9% gewijzigd door NicoHF op 26-08-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
NicoHF schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:02:
[...]

Ik wil mij meer richten op bulk inkopen doen voor de familie, op die manier probeer ik de totale kosten nog verder te drukken.
En onderzoeken waar en hoe ik nog meer kan bezuinigen.
Dat topic ken ik inderdaad al :*) maar is naar mijn inzien niet geschikt aangezien het niet over de maandelijkse uitgaven zal gaan maar op het inkoop gedeelte.
Maar dan zoek je denk ik dus niet naar een supermarkt?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Stukfruit schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:18:
[...]

Maar dan zoek je denk ik dus niet naar een supermarkt?
Zou wel kunnen als het voordelig is of misschien slagers, groothandels enz.
Wil mij vooral eerst oriënteren naar de mogelijkheden en de eventuele besparingen en daarbij een kosten baten analyse op uitvoeren.
Stel je kan ergens bv heel goedkoop goede kipfilet halen en het is de moeite waard om er een extra vriezer voor te halen en het komt uit mbt het financiële plaatje dan zit dat er ook in.

Daarbij kan het helpen om input van andere te krijgen en te lezen over hun tips en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:07
NicoHF schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

Zou wel kunnen als het voordelig is of misschien slagers, groothandels enz.
Wil mij vooral eerst oriënteren naar de mogelijkheden en de eventuele besparingen en daarbij een kosten baten analyse op uitvoeren.
Stel je kan ergens bv heel goedkoop goede kipfilet halen en het is de moeite waard om er een extra vriezer voor te halen en het komt uit mbt het financiële plaatje dan zit dat er ook in.

Daarbij kan het helpen om input van andere te krijgen en te lezen over hun tips en ervaringen.
Soms zie ik wel eens van die online slagers, denk aan bv meatformore (rare naam overigens ;) ) waar je 5kg kip voor €30,- kan halen. Ik vraag me dan af waar t addertje zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 17:34
Ik had van het weekend weer eens trek in wat stroopwafels, moest zeggen het was nog een behoorlijke speurtocht om iets acceptabels te vinden.

Acceptabel is in mijn geval een wafel waar men geen palmvet in stopt.

Palmvet in koekjes en koeken is iets wat men voor mijn part vandaag nog zou mogen verbieden. We subsidiëren onze landbouw met miljarden om een melkplas en boterberg voor de export te produceren, om vervolgens "oerhollandse" producten, voorzien van allerhande verwijzen naar nationale trots, volgepropt te zien worden met uit de tropen geïmporteerde goedkope vetten die ook nog eens de smaak om zeep helpen. Looking at you, Gulden Krakeling: https://www.deguldenkrake...omboter-stroopwafels.html

Overigens geen idee of er een prijsverschil is tussen Gulden Krakeling en hun submerk "Bakkernij", welke zou moeten staan voor "heerlijk ambachtelijk en van hoogwaardige kwaliteit". De ingrediënten zijn echter 100% identiek aan die van moeders. Weinig ambachtelijk dus, wel veel nepperij.

Erger nog, als je denkt dat je met de "ambachtelijke" stroopwafels van de bakkersafdeling beter uit bent, kom je er bekaaid van af. Geen boter te bekkennen, wel dezelfde raapzaadolie en palmolie en een wat hogere prijs natuurlijk.

Had de hoop opgegeven totdat ik in het koekschap nog het huismerk tegen kwam. Alle subsidies ten spijt vrij prijzig, maar wel enkel met roomboter. Het kan dus toch. Maar ergens knaagt het toch dat het de uitzondering op de regel is, terwijl de bakkersafdeling en de niet-huismerken knollen voor citroenen verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Cid Highwind schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:55:
Ik had van het weekend weer eens trek in wat stroopwafels, moest zeggen het was nog een behoorlijke speurtocht om iets acceptabels te vinden.

Acceptabel is in mijn geval een wafel waar men geen palmvet in stopt.

Palmvet in koekjes en koeken is iets wat men voor mijn part vandaag nog zou mogen verbieden. We subsidiëren onze landbouw met miljarden om een melkplas en boterberg voor de export te produceren, om vervolgens "oerhollandse" producten, voorzien van allerhande verwijzen naar nationale trots, volgepropt te zien worden met uit de tropen geïmporteerde goedkope vetten die ook nog eens de smaak om zeep helpen. Looking at you, Gulden Krakeling: https://www.deguldenkrake...omboter-stroopwafels.html

Overigens geen idee of er een prijsverschil is tussen Gulden Krakeling en hun submerk "Bakkernij", welke zou moeten staan voor "heerlijk ambachtelijk en van hoogwaardige kwaliteit". De ingrediënten zijn echter 100% identiek aan die van moeders. Weinig ambachtelijk dus, wel veel nepperij.

Erger nog, als je denkt dat je met de "ambachtelijke" stroopwafels van de bakkersafdeling beter uit bent, kom je er bekaaid van af. Geen boter te bekkennen, wel dezelfde raapzaadolie en palmolie en een wat hogere prijs natuurlijk.

Had de hoop opgegeven totdat ik in het koekschap nog het huismerk tegen kwam. Alle subsidies ten spijt vrij prijzig, maar wel enkel met roomboter. Het kan dus toch. Maar ergens knaagt het toch dat het de uitzondering op de regel is, terwijl de bakkersafdeling en de niet-huismerken knollen voor citroenen verkoopt.
Welke had je uiteindelijk gekocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 17:34
NicoHF schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Welke had je uiteindelijk gekocht?
Plus Roomboter Stroopwafels. Naar volle tevredenheid :)

Wel opletten, van het huismerk zijn ook niet-roomboter stroopwafels. 1,10€ goedkoper, dus in feite bijna 50% markup om in plaats van 14% roomboter (aangevuld met palm- en raapvet) 25% roomboter te mogen krijgen.

Je zou je bijna afvragen wat de grotere nepperij is in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Cid Highwind schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:24:
[...]

Wel opletten, van het huismerk zijn ook niet-roomboter stroopwafels. 1,10€ goedkoper, dus in feite bijna 50% markup om in plaats van 14% roomboter (aangevuld met palm- en raapvet) 25% roomboter te mogen krijgen.

Thanks. Als ik er weer eens kom neem ik die mee ben benieuwd.

Belachelijk dat het zoveel duurder gelijk moet zijn als je een betere product wilt hebben.
Maar zo gaat het tegenwoordig overal helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 12:00

WCA

NicoHF schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:29:
[...]

Thanks. Als ik er weer eens kom neem ik die mee ben benieuwd.

Belachelijk dat het zoveel duurder gelijk moet zijn als je een betere product wilt hebben.
Maar zo gaat het tegenwoordig overal helaas.
De enige vraag die je nog moet stellen is of de roomboterstroopwafels te duur zijn, of de 'gewone' stroopwafels een lokkertje zijn waar geen/weinig winst op gemaakt wordt. Maar goed, ik kan wel raden welke het is in dit geval :p

Share and Enjoy!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sissors schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:20:
En nu heb ik de prijzen van oliebollen kramen al langer wel heel hoog gevonden, maar een kraam op een kermis in augustus lijkt mij ook niet te vergelijken met een normale rond kerst.

En vooral wat @Frame164 schreef, als het bij klagen blijft en er wel gewoon gekocht wordt, hebben ze echt nul reden om prijzen te verlagen.
Mijn vriendin en ik zeggen altijd hetzelfde. Als wij in het weekend uit eten willen gaan, moeten we reserveren, want vrijwel alle bekende restaurants zitten gewoon vol. Ga je op een zomerse dag de stad in, dan zitten alle restaurantjes vol. Mensen klagen wel, maar betalen toch. Niks crisis.
Als je de prijzen te hoog vindt, dan moet je niet op een terras gaan zitten of in een restaurant.

Wat wij bijvoorbeeld vrijwel nooit doen is thuisbezorging. Dan betaal je 15 euro voor pizza's of 1persoons maaltijden. In een restaurant is dat slechts een paar euro meer. Maar toch zien we de bezorgfietsen massaal rondrijden. Er is geen crisis.

Komen net terug van vakantie. We zaten een week in een klein hotel die 300 euro per nacht rekent. Om ons heen zaten jonge lokale koppeltjes in een land waar het maandsalaris de helft is van hier. Twintigers. #hoedan. Het gaat gewoon ontzettend goed voor het gros van de mensen in de EU/NL. Ze maken in ieder geval de keuze. Als je dubbeltjes moet omdraaien maak je andere keuzes.

Als het gros van de Nederlanders een wijntje van 6 euro in een cafe bestelt, dan is dat gewoon de normale prijs. Je kunt immers ook een bankje in het park opzoeken en daar wat supermarkt voedsel nuttigen. Maar die bankjes zijn vrijwel altijd onbezet.

Misschien is het een beetje offtopic en moet er een 'horeca & de economie' topic komen ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door FunkyTrip op 26-08-2024 12:58 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
DCNY schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:27:
[...]

Soms zie ik wel eens van die online slagers, denk aan bv meatformore (rare naam overigens ;) ) waar je 5kg kip voor €30,- kan halen. Ik vraag me dan af waar t addertje zit.
Het addertje is dat het niet in een gekoelde vitrine in een zaak met de hele dag personeel hoeft te liggen. Verder koop je een boel ineens.
Of dacht je dat de slager zijn eigen kippen slacht en vervolgens in kleine stukjes in de vitrine legt? die kopen het ook gewoon in bij een vleeshandel en krijgen ook elke paar dagen een paar kratten bevroren vlees aangeleverd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:35
DCNY schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:27:
[...]

Turkse supermarkt heeft heel vaak een aanbieding van 10kg kipfilet voor 47,-
En dat is niet eens internet winkel maar een supermarkt (die zich overigens wel focust op groot verkoop maar niet uitsluitend)

Trouwens krijg ik steeds meer een hekel aan de AH manier van aanbiedingen. Denk je een aanbieding te hebben dus mijn bonuskaart gescand... Blijkt het een bonusbox aanbieding te zijn... rot toch op met dat soort dingen. Het scannen van die kaart is al een ding maar dit gaat nog een stap verder

[ Voor 22% gewijzigd door The-Source op 26-08-2024 13:20 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

zx9r_mario schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:35:
[...]

Vorige week op de kermis in Turnhout (BE) geweest, daar vroegen ze voor een bamiblok 4 euro :o
Ik was laatst bij een concert: 8 euro voor een wit bolletje met een (1) knakworstje 8)7

Ik kan er maar moeilijk aan wennen, en ja mijn salaris is afgelopen 2 jaar ook met 15% verhoogd, dat went dan wel weer heel snel .. :/

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]

Datzelfde geldt ook voor (bevroren) bladerdeeg:

https://www.jumbo.com/pro...10-plakjes-450g-777331PAK
https://www.jumbo.com/pro...10-plakjes-450g-770388PAK

Buiten de bizarre naamgeving ('origineel' versus 'volle smaak', terwijl er roomboter in HOORT te zitten) is het prijsverschil meer dan 100%. De goedkopere variant bevat ook palmvet (margarine bestaande uit palmvet, water, raapzaadolie) terwijl de roomboter variant 23% roomboter bevat. Het prijsverschil is absurd, dus ook geen idee welke van de twee nou nepperij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
The-Source schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

En dat is niet eens internet winkel maar een supermarkt (die zich overigens wel focust op groot verkoop maar niet uitsluitend)

Trouwens krijg ik steeds meer een hekel aan de AH manier van aanbiedingen. Denk je een aanbieding te hebben dus mijn bonuskaart gescand... Blijkt het een bonusbox aanbieding te zijn... rot toch op met dat soort dingen. Het scannen van die kaart is al een ding maar dit gaat nog een stap verder
De AH en aanbiedingen...

Ze hebben met regelmaat chips in de aanbieding. 2 zakken Doritos 170g voor 3,50. Geweldige aanbieding, want normaal zijn die 2,05 per zak.

Loop zaterdag de Aldi binnen, daar kosten dezelfde zakken standaard 1,71 per zak. Hoezo aanbieding?

Maargoed, daarom kopen wij ook alleen dat soort dingen als het in de aanbieding is, want als het niet in de aanbieding is zal het standaard veel te duur zijn en dus kopen we het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:56
Wat ook wel grappig is bij de omschrijving van de AH stroopwafels op ah.nl: "Stroopwafels werden oorspronkelijk gemaakt van oude koeksnippers, deegresten en stroop en waren daardoor erg goedkoop".
Ik denk dat AH de ironie ontgaat van die omschrijving, bij een prijs van eur 2,69 voor 8 wafels.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:53
Sport_Life schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:20:
[...]

Ik was laatst bij een concert: 8 euro voor een wit bolletje met een (1) knakworstje 8)7

Ik kan er maar moeilijk aan wennen, en ja mijn salaris is afgelopen 2 jaar ook met 15% verhoogd, dat went dan wel weer heel snel .. :/
Prijzen in de horeca blijven lastig om aan te wennen... Een wat bijzonderder alcoholvrij biertje (bijvoorbeeld Vanderstreek IPA) gaat hier tegenwoordig weg voor boven de 6 euro. Op zich 'maar' drie keer over de kop t.o.v. de supermarkt (daar zijn ze ook 2 euro) en ik snap ook dat alle kosten hoger liggen en je in horeca niet zozeer betaald voor het product als wel voor de terrasplek/personeel/etc. maar voor het gevoel blijft het wennen om 6 euro uit te geven aan een veredeld glaasje frisdrank :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 17:27
Valorian schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:56:
[...]

Prijzen in de horeca blijven lastig om aan te wennen... Een wat bijzonderder alcoholvrij biertje (bijvoorbeeld Vanderstreek IPA) gaat hier tegenwoordig weg voor boven de 6 euro. Op zich 'maar' drie keer over de kop t.o.v. de supermarkt (daar zijn ze ook 2 euro) en ik snap ook dat alle kosten hoger liggen en je in horeca niet zozeer betaald voor het product als wel voor de terrasplek/personeel/etc. maar voor het gevoel blijft het wennen om 6 euro uit te geven aan een veredeld glaasje frisdrank :(
Moet zeggen dat ik gisteren niet eens meer opkeek toen ik gisteren 10 euro moest betalen voor een blikje Bobby's gin-tonic op zandvoort. Ook die factor 3 inderdaad.... bij de AH koop je ze voor 3 euro en centjes per stuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 21:43

Barrycade

Through the...

stin00 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:21:
[...]

Datzelfde geldt ook voor (bevroren) bladerdeeg:

https://www.jumbo.com/pro...10-plakjes-450g-777331PAK
https://www.jumbo.com/pro...10-plakjes-450g-770388PAK

Buiten de bizarre naamgeving ('origineel' versus 'volle smaak', terwijl er roomboter in HOORT te zitten) is het prijsverschil meer dan 100%. De goedkopere variant bevat ook palmvet (margarine bestaande uit palmvet, water, raapzaadolie) terwijl de roomboter variant 23% roomboter bevat. Het prijsverschil is absurd, dus ook geen idee welke van de twee nou nepperij is.
Uh roomboter bij de Jumbo 3,62 per 250 gram, Margarine 1,29 per 500 gram.

Dus zo moeilijk is het toch niet om deze prijsverschillen te verklaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Valorian schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:56:
[...]

Volgens mij moet je voor horeca altijd 3-3.5x markup doen. Dus dan klopt de prijs wel. Tenminste, dat zei een maat van me, horeca eigenaar. Die wilde zijn radler flesjes ook niet te duur doen (3.50), maar hij zei daar eigenlijk te weinig winst op te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 26-08-2024 14:17 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 18:14
The-Source schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Af slachthuis is een hele geslachte (standaard)kip is 1.5 a 2.0€/kg (dagprijzen en wisselt) zonder vervoerskost naar groothandel. Braadkip is laat ons zeggen 1.3 kg ofwel * 1.6€ = 2,08 €. De rest is vervoer, allerlei kosten, winst groothandel, winst detailhandel.

Van een braadkip haal je ongeveer 800a850 gr "product" schat ik zo. Elk stukje heeft een andere prijs. Als je kipfilet kan kopen voor 5a6 euro is dat mogelijk, en heb je waarschijnlijk een schakel overgeslagen, of zijn er in de weg van het slachthuis naar jou minder kosten (minder verpakking zal de belangrijkste zijn) gemaakt.

Het kan ook overstock zijn wat ergens weg moest etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:53
stylezzz schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:05:
[...]

Moet zeggen dat ik gisteren niet eens meer opkeek toen ik gisteren 10 euro moest betalen voor een blikje Bobby's gin-tonic op zandvoort. Ook die factor 3 inderdaad.... bij de AH koop je ze voor 3 euro en centjes per stuk. :)
Ah, die is ook mooi ja. Kreeg je voor die 10 euro wel een glas en een schijfje limoen/citroen of was de transactie letterlijk het 2 sec pakken van het blikje uit een koelkast? ;) ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Valorian schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:45:
[...]

Ah, die is ook mooi ja. Kreeg je voor die 10 euro wel een glas en een schijfje limoen/citroen of was de transactie letterlijk het 2 sec pakken van het blikje uit een koelkast? ;) ..
Koelkast? komop zeg.... die stonden gewoon in rijtjes klaar voor de meiden achter de bar om mee te geven nadat je betaald had. Kwaliteits terras? Plastic stoeltjes op een tribune.... :) Enig vermaak waren wat auto's die rondjes reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Laatst online: 03-10 08:44
Ach dit hele topic is een transitieperiode. Nederlanders zijn inflatie niet gewend en dat blijkt uit de emotionele reacties in dit topic. Op een bepaald moment stijgen de lonen naar €100.000 bruto per jaar en dan komende de "echte" producten weer terug. Met "20% meer inhoud", "meer echte olijfolie", "meer volkoren".

Allemaal exact voorspeld door mij maar weggezet als doemdenker:
Hyperinflatie en Hypotheekrente vastzetten, handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Galactic schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:35:
[...]

Af slachthuis is een hele geslachte (standaard)kip is 1.5 a 2.0€/kg (dagprijzen en wisselt) zonder vervoerskost naar groothandel. Braadkip is laat ons zeggen 1.3 kg ofwel * 1.6€ = 2,08 €. De rest is vervoer, allerlei kosten, winst groothandel, winst detailhandel.

Van een braadkip haal je ongeveer 800a850 gr "product" schat ik zo. Elk stukje heeft een andere prijs. Als je kipfilet kan kopen voor 5a6 euro is dat mogelijk, en heb je waarschijnlijk een schakel overgeslagen, of zijn er in de weg van het slachthuis naar jou minder kosten (minder verpakking zal de belangrijkste zijn) gemaakt.

Het kan ook overstock zijn wat ergens weg moest etc...
Hoe die supermarkt het doet weet ik natuurlijk ook niet. Ik kom er meestal voor de borrelhapjes en kippenvleugels aanbieding :9 borrelhapjes 10kg a 22,50 en vleugels 10kg a 27,50
Zelf even porties maken a 900gr en hoppa de vriezer in. Heerlijk voor op de bbq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 00:19
stylezzz schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:28:
[...]

Koelkast? komop zeg.... die stonden gewoon in rijtjes klaar voor de meiden achter de bar om mee te geven nadat je betaald had. Kwaliteits terras? Plastic stoeltjes op een tribune.... :) Enig vermaak waren wat auto's die rondjes reden.
Wat verwacht je dan, een drankje tegen inkoopprijs? Tuurlijk is het op high traffic plekken duurder dan op plekken waar niks te doen is. En op zo'n dag helemaal. Dat is niks anders dan vroeger alleen heeft er de laatste jaren flink wat inflatie plaats gevonden.

Hoort imo ook niet echt thuis bij het topic over 'genept worden'.

Zag een mooie verhaal van een 'jonge ondernemer' die zeer goedkoop ergens op de parkeerplaats van Zandvoort stond met een tafeltje en blikjes drinken verkocht voor 3 euro, poncho's voor paar euro etc. Maar men vergeet even de kosten van stroom, ventlicentie etc etc. Voor niks komt de zon op 8)

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
SgtElPotato schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:16:
[...]

Wat verwacht je dan, een drankje tegen inkoopprijs? Tuurlijk is het op high traffic plekken duurder dan op plekken waar niks te doen is. En op zo'n dag helemaal. Dat is niks anders dan vroeger alleen heeft er de laatste jaren flink wat inflatie plaats gevonden.

Hoort imo ook niet echt thuis bij het topic over 'genept worden'.

Zag een mooie verhaal van een 'jonge ondernemer' die zeer goedkoop ergens op de parkeerplaats van Zandvoort stond met een tafeltje en blikjes drinken verkocht voor 3 euro, poncho's voor paar euro etc. Maar men vergeet even de kosten van stroom, ventlicentie etc etc. Voor niks komt de zon op 8)
Haha... mijn post was ook niet als klaagpost bedoeld. Ik snap ook wel dat het uit de breedte of de lengte moet komen. F1 zandvoort krijgt geen euro van de overheid, dus moeten er wel op andere manieren voldoende inkomsten gegenereerd worden. Het is niet zozeer 'neppen'.... Maar sommigen voelen zich echt 'belazerd' als ze op zo'n event komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
The-Source schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

Hoe die supermarkt het doet weet ik natuurlijk ook niet. Ik kom er meestal voor de borrelhapjes en kippenvleugels aanbieding :9 borrelhapjes 10kg a 22,50 en vleugels 10kg a 27,50
Waar is dit? Dat zijn interessante prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

stylezzz schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:42:
F1 zandvoort krijgt geen euro van de overheid
offtopic:
Grand Prix Zandvoort heeft miljoenen Euro's van de overheid gekregen.

edit n.a.v. reactie hieronder:
@stylezzz TVL is een gift, tenzij...

[ Voor 24% gewijzigd door 8088 op 26-08-2024 18:09 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
8088 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:39:
[...]

offtopic:
Grand Prix Zandvoort heeft miljoenen Euro's van de overheid gekregen.
Tvl subsidie? Dat is geen gift o.i.d., maar zal terugbetaald moeten worden. Maar goed, dit gaat wel erg offtopic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
NicoHF schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:25:
[...]

Waar is dit? Dat zijn interessante prijzen.
Omur supermarkt in Amersfoort.
Via Facebook pagina zie je de aanbiedingen voorbij komen. Vaak ook veel fruit en groente in de aanbieding maar dit zit wel kort aan de datum en teveel voor 1 persoonshuishouden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
The-Source schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

Zoveel vlees voor zulke lage prijzen: ik denk dat je helemaal niet wilt weten hoe het kan... Als het vlees flink gemarineerd is is dat vaak een goede clue waarom het goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Sport_Life schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:20:
[...]

En door dat laatste moet ik voor zakelijk ingekochte ICT-diensten 15% meer betalen voor dezelfde ICTers als voorheen. Wordt ik dan ook genept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Frame164 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:27:
[...]

Zoveel vlees voor zulke lage prijzen: ik denk dat je helemaal niet wilt weten hoe het kan... Als het vlees flink gemarineerd is is dat vaak een goede clue waarom het goedkoop is.
Niet gemarineerd en aangezien het een Turkse supermarkt is ga ik er gemakshalve er vanuit dat het halal is geslacht ook al maakt dat voor mij niets uit ;)
Alles ligt vers in de vitrine en heb zelf al de nodige kilos achter de kiezen ( inclusief gewicht van de botjes )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:21

CMT

[...]

Het is inderdaad erg lastig om normale stroopwafels te vinden, ik haal zelf de Sondey stroopwafels van de Lidl. Die zijn erg goed (naja zo als het hoort imho, maar tegenwoordig is het met alles ver te zoeken in de supermarkt..). In ieder geval met genoeg stroop, want dat is nu ook echt een ding geworden ><.
Wat ik wel 'fijn' vind is dat ze gewoon de prijs verhoogt hebben in plaats van creatief om te zijn gegaan met de inhoud.

Let wel op dat je niet per ongeluk de 'karamel wafels' neemt, daar hadden ze mij een tijdje terug bijna mee in de maling genomen. Ik meen te herinneren dat het niet 100% roomboter was, waarmee het gemaakt is.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Probeer gaarne een beetje AWM niveau te houden hier:
  • Geen uitgebreide discussies over wat het beste merk voor product X is.
  • Maak er geen opsomtopic van van dingen die duurder geworden / gekrompen zijn. Een voorbeeld noemen om je argument te ondersteunen mag uiteraard, maar de post moet meer zijn dan alleen "kijk dit eens duur zijn".