Niet helemaal eens - genept worden is voor mij meer misleidende claims en kleinere verpakkingen en hogere prijs. Naturel chips is al zolang hetzelfde als ik me kan herinneren en naar mijn gevoel minder zout geworden al dan dat het ooit was.ehtweak schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:54:
[...]
Daar gaat dit hele topic toch over?
"genept worden bij boodschappen"
En in veel gevallen zal dat ook echt wel zo zijn, anders zouden ze zichzelf in de voet schieten door iets op de markt te brengen wat niemand wil. In het verleden heb ik regelmatig meegedaan aan dergelijke smaakonderzoeken ook. Dan krijg je thuis meerdere varianten opgestuurd, geef je je mening en die stuur je weer terug.We worden al jarenlang "genept" doordat er vaak bij staat:
dit is wat de consument wil
de klant heeft hier om gevraagd
uit klantenonderzoek blijkt dat...
wij doen wat de consumenten graag willen
Tuurlijk...![]()
Natuurlijk willen ze dat en dat zullen die bedrijven ook nergens ontkennen. Je kunt er heel idyllisch over gaan doen maar die bedrijven willen winst maken en dus een zo groot mogelijk doelgroep aanspreken, daar doen ze onderzoek naar en dat brengen ze op de markt. Zolang de grootste groep niet klaagt blijven ze dat doen. Dat is toch niet "neppen"? Als je het niet lekker vind, dan koop jij het dus niet en dan zoek je een ander merk.Als ze nou eerlijk vertelden dat men een optimale combinatie wil van een verslavend product tegen zo hoog mogelijke winstmarge. Tja... tegen die tijd worden we niet meer genept.
Maar helaas, sprookjes bestaan niet.
Blijkbaar is er dus een "minder zout" variant op de markt, wordt je toch op je wenken bediend, dat wilde de consument blijkbaar
Dat zijn de meesten ook (waarschijnlijk ik ook) maar de fabrikant maak toch wat de markt wil omdat ze winst willen maken? Dat vind ik geen neppen.Metro2002 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:55:
[...]
De meeste mensen zijn compleet verziekt qua smaak als het om zout gaat, fabrikanten gooien overal bakken met zout in waardoor je smaak daaraan went. Gemiddelde persoon krijgt per dag 50 tot 100% meer zout binnen dan maximaal wordt aanbevolen. Pas als je de juiste hoeveelheid zout gaat eten besef je pas hoe zout alles smaakt en een hoop dingen zijn gewoon echt niet meer te eten.
[ Voor 20% gewijzigd door Cartman! op 12-08-2024 11:28 ]