Ik lees geruchten dat er een grote inflatie is, simpel gezegd, de euro en de dollar zijn fors minder waard geworden en dat mede daardoor heel veel dingen duurder zijn geworden (huizen, hout, staal, gpu, coins, aandelen). Dit komt omdat overheden '24% extra hebben bijgedrukt tijdens Corona 2020. Met bijgedrukt bedoel ik met gecreëerde euro's ECB obligaties kopen. Zo heeft de overheid veel geld om uit te delen, wat ook gebeurt is vorig jaar.
Mijn eerste vraag, denk je dat deze trend van forse geldontwaarding doorzet? (meer dan 20% jaarbasis)
Nu heb ik een hypotheek met 4% rente, deze rente loopt af in 2023. Stel dat er 50% geldontwaarding plaatsvind en de rente wordt weer 8%. Mijn tweede vraag, is het dan handig om de hypotheekrente nu vast te zetten en een boete voor lief te nemen?
Mijn idee is dat het elkaar een beetje opheft. Grofweg kunnen mijn maandelijkse lasten in 2023 ineens verdubbelen, maar 1 euro is dan ook 50% minder waard geworden.
Het meest enge scenario is eigenlijk 8% rente en geen loonstijging.
Ik heb de post wat minder "loud" gemaakt. Het zag eruit als een clickbait ad op facebook.
Mijn eerste vraag, denk je dat deze trend van forse geldontwaarding doorzet? (meer dan 20% jaarbasis)
Nu heb ik een hypotheek met 4% rente, deze rente loopt af in 2023. Stel dat er 50% geldontwaarding plaatsvind en de rente wordt weer 8%. Mijn tweede vraag, is het dan handig om de hypotheekrente nu vast te zetten en een boete voor lief te nemen?
Mijn idee is dat het elkaar een beetje opheft. Grofweg kunnen mijn maandelijkse lasten in 2023 ineens verdubbelen, maar 1 euro is dan ook 50% minder waard geworden.
Het meest enge scenario is eigenlijk 8% rente en geen loonstijging.
Ik heb de post wat minder "loud" gemaakt. Het zag eruit als een clickbait ad op facebook.
[ Voor 19% gewijzigd door t_captain op 07-05-2021 21:35 ]