"Genept" worden bij boodschappen

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 143.800 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:04
Raymond P schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:02:
[...]
Water hoef je bijvoorbeeld vaak niet te listen als het toevallig in het eindproduct beland en helemaal niet als het om vlees/vis gaat en je onder de 5% blijft. EDIT: dat blijkt onjuist, je hoeft dan enkel niet te melden hoeveel je hebt toegevoegd.
Als je pinda tijdens roosteren onverhoopt wat olie (gewicht) verliest mag je dat weer aanvullen tot "normaal".
En met wetgeving kan je creatief zijn, dus als je (pinda)olie toevoegt tijdens het malen om beter te kunnen malen en er later niet uithaalt en verder geen functie heeft dan hoef je dat niet te listen.
Dit noem ik specifiek omdat een 10kg 100% pindakaas emmer van Swartberg volgens mij in z'n geheel niet zo veel olie bevat als de magische hoeveelheid die in het potje past wat ik nu in de kast heb staan :+

Zo bevat snel gecheckt Calve 100% bijvoorbeeld 7 gram minder vet per 100 gram dan Ah Terra 100%. En in de wonderlijke wereld van de voedingsindustrie bestaat geen toeval. :P

En dan heb je nog de "oeps, foutjes"...
Je doet het nu voorkomen alsof er vet wordt toegevoegd aan pindakaas. Maar de olie lijkt me nu juist het meest waardevolle deel van de pinda. En als je kijkt naar de voedingswaarde van ongezouten pinda's dan zie ik daar een vetgehalte van 52%. Ik denk dat je gelijk hebt hoor, dat er niets toevallig is in de voedingsindustrie, maar dan vooral dat je genept wordt met ontvette pindakaas.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@T-MOB De eiwitten zijn het meest waardevol.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 57411

ahbart schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:13:
[...]

:P Wat is 100% pindakaas dan? Welke ingredienten horen daar dan wel bij? :+
Pinda's en kaas.

...

Sorry, kon het niet laten.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 57411 op 30-11-2024 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Raymond P schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 05:58:
@T-MOB De eiwitten zijn het meest waardevol.
Dat is uiteraard voor iedereen andewrs. En zo gaat het met voedsel. Persoonlijke voorkeuren maakt dat het ene wel als 'neppen' voelt en het andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Roenie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:37:
[...]
Dat is uiteraard voor iedereen andewrs. En zo gaat het met voedsel. Persoonlijke voorkeuren maakt dat het ene wel als 'neppen' voelt en het andere niet.
Ik bekeek het vanuit het oogpunt van de producent. Koolhydraten en vetten hebben een lagere monetaire waarde dan eiwitten. Upsell en marketing buiten beschouwing gelaten.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:28
Nou ik mag hopen dat ze bij 100% pindakaas niet trucjes uithalen om de waardevolle delen eruit te halen.
Dat gezegd hebbende, mochten er wat insecten bij de lading pinda's zitten, halen ze die er natuurlijk niet uit, maar daar is niets mis mee wat mij betreft :)
Van die zongedroogde tomaten in olie heb je dat ook, was een keer een aflevering van KVW dat die vol met insecten zitten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:50:

Van die zongedroogde tomaten in olie heb je dat ook, was een keer een aflevering van KVW dat die vol met insecten zitten.
Eet smakelijk
In allerlei producten die wij dagelijks eten zitten heel kleine stukjes vermalen insecten. Dat komt omdat bij de productie van levensmiddelen er insecten in het proces mee vermalen worden. Hiervoor zijn wel regels opgesteld over de hoeveelheid insecten die je maximaal mag aantreffen in je eten (per 100 gram).

Diepvriesbroccoli > 60 bladluizen
200 gram tomatenketchup > 3 fruitvlieglarven
25 gram kerriepoeder > 100 insectenfragmenten
Blikje 100 gram paddenstoelen > 74 mijten
1 ons vijgenpasta > 13 insectenhoofdjes
1 ons rozijnen > 34 fruitvliegjes
Bessen > 1 insect
Gemalen paprika > 300 microscopische fragmenten
Chocolade > 80 microscopische fragmenten
Blik mais > 2-3 grote larve
Maismeel > 2 insecten
Tomatensaus > 30 vliegeieren of 2 maden
Tarwemeel > 125 microscopische fragmenten
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tsja, zo'n 'maximaal' zegt natuurlijk weinig.

Maximaal 60 kan nog steeds betekenen dat er 0 in zitten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:41:
[...]

Tsja, zo'n 'maximaal' zegt natuurlijk weinig.

Maximaal 60 kan nog steeds betekenen dat er 0 in zitten.
maar niet wat er al vermalen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:53
Haha gadverdamme🤮. Ook wel lastig om echt vegan te zijn als je dat lijstje zo ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 16:04
Dat ging over volgens mij over dadels... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:23

de Peer

under peer review

Makaja schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:54:
[...]

Dat ging over volgens mij over dadels... :P
nee ik heb de uitzending ook gezien, het ging over tomaten die dus.. in de zon gedroogd worden.
https://kro-ncrv.nl/progr...ngedroogde-tomaat-wist-je

[ Voor 18% gewijzigd door de Peer op 04-12-2024 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vangoghnl schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:16:
[...]
Haha gadverdamme🤮. Ook wel lastig om echt vegan te zijn als je dat lijstje zo ziet
mja, extremisten zijn altijd moeilijk.
Want dat bijtje wat de bloem van een appelboom bevrucht zorgt natuurlijk ook dat je appel niet meer vegan is :P

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

franssie

Save the albatross

Ach, als je in Frankrijk etc die zoutvelden ziet met dat lekkere authentieke aan de zon gedroogde zeezout, daar staan de meeuwen ook in te schijten :P

Mij boeit het allemaal niet verder.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:16:
Ach, als je in Frankrijk etc die zoutvelden ziet met dat lekkere authentieke aan de zon gedroogde zeezout, daar staan de meeuwen ook in te schijten :P

Mij boeit het allemaal niet verder.
Dat zijn al die mineralen in dat zout die zo goed voor je zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jeroenkb schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:37:
[...]

Dat zijn al die mineralen in dat zout die zo goed voor je zijn ;)
Nee joh... da's dat speciale aroma/smaakje wat het zo bijzonder maakt.
En waardoor ze met allerlei marketing BS de prijs lekker kunnen opdrijven... :+ O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Overdrijven is ook een kunst.
Er zit af en toe een insect tussen.
So what? Meestal eet je dat soort producten niet eens rauw, maar is het al in een (kook)pan of oven geweest. M.a.w. al het leven is al lang kapot.

Daarnaast zouden vele producten die we eten niet eens kunnen bestaan zonder tussenkomst (en restanten) van insecten!
Tijd voor ultra-processed foodcrap uit de fabriek dus! ;w Daar zitten hooguit nog wat restanten ongewenste chemicaliën of andere vaste stoffen uit de machinerie tussen. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:52
Zijn er overigens nog ergens olijven te koop die niet zijn verzopen in zonnebloemolie? Inmiddels zijn die van de Lidl ook niet meer met olijfolie maar zonnebloemolie.
De Turkse super op dorp had ook met olijfolie.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:28
Cobb schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:25:
Zijn er overigens nog ergens olijven te koop die niet zijn verzopen in zonnebloemolie? Inmiddels zijn die van de Lidl ook niet meer met olijfolie maar zonnebloemolie.
Ik wil de pret niet bederven, maar die olijfolie die ze gebruik(t)en in een glas/blik olijven, tonijn, zongedroogde tomaten etc. is vaak ook niet van al te beste kwaliteit.
Beste koop je die in water, wat je eruit giet en dan weer vult met extra vierge olijfolie.
Waarschijnlijk ben je dan ook nog goedkoper uit.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:12
Of maar even nieg de aflevering over appelsap van de keuringsdienst van waarde kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:06
Wel raar dat er wel luizenpoep bij staat (Shellac), maar niet bijenkots...

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:03
Op alles wat je uit de natuur haalt zitten stukjes 'andere' natuur. Lijkt mij niet meer dan logisch.
Heb het ook liever dan dat mijn vruchten en groenten uit een cleanroom komen of overdadig bespoten zijn met gif om die 'andere' natuur om zeep te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja
Cobb schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:25:
Olijfolie is ook geen garantie voor kwaliteit. Vooral de goedkopere soort is vaak gemaakt van twijfelachtige olijven, die ze in Italie en Griekenland echt niet meer blieven.. Die zijn opgeraapt, bijna rot, en worden geraffineerd tot iets dat ze bij ons verkopen als 'Classico' of 'Mild' bestempelen, maar eigenlijk afval is.

En die dadels? Ja, dat is ook niet gelogen.... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Makaja schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:09:
[...]
En die dadels? Ja, dat is ook niet gelogen.... :+
Ja, verbaast me dat er nog niet groot stickers op zitten: "Met extra proteine!!" :+

PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Makaja
Over genept gesproken: de Knorr Groentepasta...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HBsfHvxN8OCtpKvaQo30EP6LSM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kx10DNaavTtFUfxSWEleltEG.png?f=user_large

Voedingswaarden per 100g
Energie343 kcal
Vetten1.6 g
Koolhydraten66 g
Vezels3.8 g
Eiwitten14 g
Zout0.5 g

Vergeleken met gewone pasta:

Voedingswaarden per 100g
Energie351 kcal
Vetten1.5 g
Koolhydraten72 g
Vezels2.5 g
Eiwitten11 g
Zout0.03 g

En dan trots zeggen: "30% groente", terwijl er van al die groente amper wat zinvols overblijft, maar de koper denkt dat hij goed bezig is...

Ook voor de rest is er amper verschil met de normale pasta, behalve dat er in de Knorr-variant meer dan 10x zoveel zout zit. Terwijl je ook al zout aan het pastawater toevoegt. Echt, wat een nep-product....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Makaja schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:44:

[Afbeelding]

Voedingswaarden per 100g
Energie343 kcal
Vetten1.6 g
Koolhydraten66 g
Vezels3.8 g
Eiwitten14 g
Zout0.5 g

Voedingswaarden per 100g
Energie351 kcal
Vetten1.5 g
Koolhydraten72 g
Vezels2.5 g
Eiwitten11 g
Zout0.03 g

En dan trots zeggen: "30% groente", terwijl er van al die groente amper wat zinvols overblijft, maar de koper denkt dat hij goed bezig is...

Ook voor de rest is er amper verschil met de normale pasta, behalve dat er in de Knorr-variant meer dan 10x zoveel zout zit. Terwijl je ook al zout aan het pastawater toevoegt. Echt, wat een nep-product....
toon volledige bericht
+ de prijs .. de normale penne, 500 gram, €1, vs de €2,54 voor ook nog een minder (300gram)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Echt, wat een nep-product....
Welnee joh, het is een perfect product. Vooral voor de aandeelhouders van Unilever. ;w :+

Ook die claim van "Bron van eiwitten". Tuurlijk... maar die zitten, net zoveel, ook in gewone, veel goedkopere pasta. 8)7
En als je gewone volkoren penne neemt, is ' t EN goedkoper/kg, EN bevat veel meer vezels.

Of deze nep-claim:
het eten van meer groenten kan een behoorlijke uitdaging zijn. Knorr helpt daarbij door groente eten makkelijker en smaakvoller te maken. Want een beetje meer groente op je bord maakt een wereld van verschil! Knorr is samen met heel veel groentefans - jong en oud - een beweging gestart: team groente
Ok, ok, een portie is volgens Knorr 80 gram van dit product, en 24% daarvan is gedroogde spinaziepuree, M.a.w. in één portie zit maar liefst 0,24*80 = 19,2 gram groente! WOW. 7(8)7

Oh, maar wacht, ze beweren dat het product 30% groenten bevat. Ze tellen linzenbloem ook mee als groente! Stelletje leugenaars! Linzen zijn nog altijd peulvruchten en geen groenten. En aangezien ze linzenbloem gebruiken en geen linzenmeel, zijn ook daar de nog enigszins 'gezondere' delen uitgezeefd. :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Makaja
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1Tv0UUeVhB3dEU8FPeRY2BFvJQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ihPqh1WqiQUjkhszetJiL4kq.jpg?f=user_large

Nog zo'n mooie van Knorr: poke bowl.

Kost €4,50 en dan krijg je 195 gram sushi rijst, 11 gram sausmix en een zakje toppings, waarvan dan 82% sesam-zaadjes zijn. En dan doodleuk op de verpakking zetten ">250 gram groente per persoon"!
(Maar er niet bij zetten dat je die nog los moet kopen!)

Je koopt dus in feite voor viereneenhalve euro een zakje rijst en een boodschappenlijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:55

CMT

@Makaja Dat is wel heel sterk inderdaad.

Nog iets anders. Ik weet niet of jullie het ook opgevallen is en of het eigenlijk wel onder neppen valt.

Vandaag heb ik voor de grap eens gekeken naar de Douwe Egberts senseo pads en deze blijken weer stiekem naar 7g te zijn gegaan..
Na de bedrijfsovergang/splitsing naar D.E. Master Blenders hebben ze dit een keer geflikt of althans geprobeerd. Dat (krenterige) besluit was na veel ophef gelukkig weer teruggedraaid naar 7.5g / pad.
Maar kennelijk is dit weer een nieuwe poging.

Ik meen mij daarnaast ook te herinneren dat het Lidl huismerk Bellarom zakken van 268g had en dat is nu 250g per 36 pads. Maar of dat echt zo was durf ik niet te zeggen..mijn geheugen is ook niet al te best.
In ieder geval valt het mij op dat de pads wel erg dun aanvoelen en dat mijn koffiezetapparaat sinds kort ook moeite heeft om goed druk op te bouwen. Het duurt langer voordat er geen lucht meer ontsnapt (de siliconen afsluitring is prima btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Laatst online: 13-06 11:45

[Afbeelding]

Voedingswaarden per 100g
Energie343 kcal
Vetten1.6 g
Koolhydraten66 g
Vezels3.8 g
Eiwitten14 g
Zout0.5 g

Voedingswaarden per 100g
Energie351 kcal
Vetten1.5 g
Koolhydraten72 g
Vezels2.5 g
Eiwitten11 g
Zout0.03 g

toon volledige bericht
Zout toevoegen bij het water?!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Makaja
blubbers schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:44:
[...]
Ehh ja? Pasta kook je altijd in ruim gezouten water. Anders smaakt het naar niks. Vroeger zeiden ze "zo zout als de zee", maar dat is niet nodig. Maar het kan best wat zout hebben. Of kook jij pasta altijd gewoon in "plat" water?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:28
Makaja schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:50:
[...]

Ehh ja? Pasta kook je altijd in ruim gezouten water. Anders smaakt het naar niks. Vroeger zeiden ze "zo zout als de zee", maar dat is niet nodig. Maar het kan best wat zout hebben. Of kook jij pasta altijd gewoon in "plat" water?
Ik voeg nooit zout toe. De pasta heeft inderdaad weinig smaak, de smaak haal ik wel uit de saus.

Zowaar een tegenreactie op alle nepperij. Maandenlang werd ik genept door de soja yoghurt van de AH die maar liefst € 2,69 per liter moest kosten. Terwijl, wanneer ze diezelfde soja met 5 kilo gras en 5 liter water door een koe heen spoelen (met de nodige methaanuitstoot van dien) en daar halvolle yoghurt van maken je er € 1,39 per liter voor betaalde.

Sinds een paar weken is echter zowel de soja yoghurt als de halfvolle yoghurt € 1,49.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Laatst online: 02-06 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

Ga nog een stap dieper en dan kom je erachter dat ze een nieuw stoffie hebben (gemaakt door DSM dus harstikke goed voor je *sarcasm uit*) die zogenaamd methaan-uitstoot van koeien reduceert.

Ze vergeten alleen te zeggen wat het effect van dit stofje is op milieu en mens....en dat is niet bepaald goed.

Maar goed, binnenkort (of nu al, want NL is altijd voorloper dankzij Wageningen) te vinden in de zuivelproducten van uw lokale super! Enjoy

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:00
[...]

offtopic:
Ieder z'n eigen voorkeur natuurlijk, maar als ik pasta zonder zout kook dan krijg ik een pan naar m'n hoofd gesmeten door Nonna :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 21:08

Koppensneller

winterrrrrr

ComputerHoed schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:31:
*knip* Dit soort zaken dienen wel degelijk een onderbouwing te hebben, dit soort loze claims zijn niet de bedoeling in AWM
*knip*

[ Voor 58% gewijzigd door Touchdomex op 06-12-2024 15:33 . Reden: Originele post is aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49
blubbers schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:44:
[...]
offtopic:
Water met zou 'kookt' sneller.
edit: chatgpt zegt dat ik het hiermee mis heb. Toch zie ik dat als ik zout aan het water toevoeg, deze meteen gaat bubbelen. Bijgestelde conclusie: link

[ Voor 39% gewijzigd door ahbart op 05-12-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
ahbart schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:44:
[...]

offtopic:
edit: chatgpt zegt dat ik het hiermee mis heb. Toch zie ik dat als ik zout aan het water toevoeg, deze meteen gaat bubbelen. Bijgestelde conclusie: link
offtopic:
Dat artikeltje zegt ook iets over de 'mythe' van het sneller koken van water dan warm water. Dat kan best wel het tegenovergestelde zijn van het Mpemba-effect

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Thy... schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:26:
[...]
Zowaar een tegenreactie op alle nepperij. Maandenlang werd ik genept door de soja yoghurt van de AH die maar liefst € 2,69 per liter moest kosten. Terwijl, wanneer ze diezelfde soja met 5 kilo gras en 5 liter water door een koe heen spoelen (met de nodige methaanuitstoot van dien) en daar halvolle yoghurt van maken je er € 1,39 per liter voor betaalde.

Sinds een paar weken is echter zowel de soja yoghurt als de halfvolle yoghurt € 1,49.
Ik wilde ook die sojayoghurt aanhalen, maar dan uit een andere hoek: heel weinig van het hoofdingrediënt voor het geld.

Toen ik zag dat er ook maar voor een paar cent aan soja in zit, ben ik het maar zelf gaan maken met sojamelk, wat 1/3 van de prijs was. Ik zag laatst ook opeens dat het nu €1,49 is. Misschien dan maar weer kant-en-klaar kopen :)

Van hetzelfde kaliber vind ik ook hummus, waar vaak ook maar weinig kikkererwt in zit en relatief veel olie. Ben ik ook maar zelf gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:36
ahbart schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:44:
[...]

offtopic:
Als je zout toevoegt aan water, voeg je nucleatiekernen toe aan het water en kunnen er meer/makkelijker stoombubbels vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
In die versie met spinazie zit toch 50% meer voedigsvezel en 27% meer eiwit? Je kunt natuurlijk alsnog beter volkorenpasta kopen en verse groente gebruiken, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
T-MOB schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:43:
[...]

In die versie met spinazie zit toch 50% meer voedigsvezel en 27% meer eiwit? Je kunt natuurlijk alsnog beter volkorenpasta kopen en verse groente gebruiken, maar toch.
Ja, maar je praat dan over zulke kleine hoeveelheden (1,3 gram vezels...) dat dat amper verschil maakt. Als het om de vezels te doen is, moet je wat anders eten dan pasta. Het ging er mij meer om, dat ze trots roepen dat er 30% groente in zit, maar dat het verschil met gewone pasta eigenlijk wel meevalt. Zorg dan voor meer voedingsvezel in je gewone groente. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Makaja schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:01:
[...]

Ja, maar je praat dan over zulke kleine hoeveelheden (1,3 gram vezels...) dat dat amper verschil maakt. Als het om de vezels te doen is, moet je wat anders eten dan pasta. Het ging er mij meer om, dat ze trots roepen dat er 30% groente in zit, maar dat het verschil met gewone pasta eigenlijk wel meevalt. Zorg dan voor meer voedingsvezel in je gewone groente. :)
In verse spinazie zit 2 gram vezels. Dat is maar een klein beetje van de 25-30 gram vezels die wordt aanbevolen. Spinazie is dus sowieso geen goede bron van vezels. Er zijn betere alternatieven.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blubbers
  • Laatst online: 13-06 11:45
[...]

inderdaad, nooit zout in water, ook niet bij aardappelen. In al je vleeskruiden en saus zit al zout genoeg in.
Ik eet m'n pasta niet zo graag droog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Zodra je eenmaal weet hoe je met sauzen om gaat is dat helemaal niet nodig. Ik doe het nooit en echt nog nooit klachten gehoord van gasten. Vaak is zout een toevoeging om andere smaken beter tot hun recht te laten komen ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 05-12-2024 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
Typhone schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:16:
[...]

Zodra je eenmaal weet hoe je met sauzen om gaat is dat helemaal niet nodig. Ik doe het nooit en echt nog nooit klachten gehoord van gasten. Vaak is zout een toevoeging om andere smaken beter tot hun recht te laten komen ook.
Als ik een cacio e pepe maak, of alio olio of zelfs carbonara wil ik graag wat zout bij het pastawater. Kwestie van de pasta ook willen proeven, en niet alleen saus. Maar dat is een kwestie van smaak.

En nu terug naar genept worden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
blubbers schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:43:
[...]

In al je vleeskruiden en saus zit al zout genoeg in.
Is bij Keuringsdienst van Waarde niet eens voorbij gekomen dat er in die kruidenzakjes eigenlijk suikers zitten ipv kruiden omdat het goedkoper zou zijn?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

Vaak genoeg bij mensen gegeten die te weinig zout gebruikten en dus smakeloos eten op tafel zetten (wat mij betreft)

Nooit wat van gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 21:01
ComputerHoed schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:31:
*knip* Dit soort zaken dienen wel degelijk een onderbouwing te hebben, dit soort loze claims zijn niet de bedoeling in AWM
*knip*

[ Voor 71% gewijzigd door Touchdomex op 06-12-2024 15:34 . Reden: Originele post is aangepast. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Nee, natuurlijk niet. Alleen in San Pellegrino.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Makaja schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:01:
[...]

En het zal ook niet voor de vitaminen zijn, ik denk dat ze dit meer roepen omdat het dan minder calorien is? Voor vezels heb je volkorenpasta.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

blubbers schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:43:
[...]

inderdaad, nooit zout in water, ook niet bij aardappelen. In al je vleeskruiden en saus zit al zout genoeg in.
Ik eet m'n pasta niet zo graag droog ;)
Het idee is ook niet dat dat zout in je pasta belandt, maar het voorkomt dat de ingrediënten van de pasta (de smaak) uit je pasta trekt het water in.

Je eet het zout dus niet /nauwelijks op. En de pasta is smaakvoller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Marzman schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:27:
[...]

En het zal ook niet voor de vitaminen zijn, ik denk dat ze dit meer roepen omdat het dan minder calorien is? Voor vezels heb je volkorenpasta.
Nee, ze roepen dit omdat heel veel mensen minder dan de aanbevolen 200gr groente eten, maar wel graag meer zouden willen eten. Hoe handig is het dan als je groente ongemerkt binnenkrijgt in je pasta... Dat 30% van een portie pasta van 75gram neerkomt op 2 snoeptomaten, tja. De vitamines zullen ook wel verdwenen zijn tegen de tijd dat de pasta op je bord ligt. Het is dus een tamelijk onzinnig product.
Maar imho betekent dat nog niet dat je genept wordt. Als er 30% groente in zit, dan kun je het op het pakje zetten (al zou ik linzenbloem zelf niet snel tot groente rekenen, het is maar 24% spinazie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

[...]

Het is absoluut not done om pasta zonder zout te koken. Zou elke Italiaan zeggen.

Maargoed in Nederland zijn we lekker makkelijk en pragmatisch. Ik zelf ook hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Laatst online: 02-06 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

_JGC_ schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:05:
[...]

De stof zelf is irriterend voor huid, ogen en luchtwegen. Eenmaal afgebroken in de maag van de koe is het onschuldig.

En nee, NL is niet de eerste die het mag proberen, het is in andere landen getest en de resultaten zijn goed. Of het gewenst is in NL: nee. Voor methaan uitstoot is het super, maar wij zitten met stikstof en mest. Dit spul toepassen brengt de stikstof uitstoot omhoog en voor dat extra krachtvoer (mais) moet er meer mest uitgereden worden.
DSM is een Nederlands-Duits bedrijf. Als je op zoekt waar het is getest dan zie je dat ruim 150 boerderijen in NL eraan mee hebben gedaan. Dus het is wel degelijk hier in NL gebruikt.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ComputerHoed schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:25:
[...]

DSM is een Nederlands-Duits bedrijf. Als je op zoekt waar het is getest dan zie je dat ruim 150 boerderijen in NL eraan mee hebben gedaan. Dus het is wel degelijk hier in NL gebruikt.
DSM is een Zwitsers bedrijf. Vroeger Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm klagen dat er teveel zout ind e pasta zit, maar dan uiteindelijk alsnog zout toevoegen aan het kookwater. Does not compute.

Kruiden zijn trouwens eenvoudig een race to the bottom (of the sky). Voor je het weet gooi je bijv overal 3 pepers in omdat het anders nieg pittig genoeg is. Belangrijkste is vooral de verhoudingen.

En met de hoeveelheid zout en vetten die er in eten wordt gepropt tegenwoordig voeg ik er zelf het liefst zo min mogelijk van toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Caelorum schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 00:16:
Hmm klagen dat er teveel zout ind e pasta zit, maar dan uiteindelijk alsnog zout toevoegen aan het kookwater. Does not compute.
Toch wel, als je weet hoe het werkt.
Dat zout belandt voor >95% gewoon in het afvoerputje. De functie van het zout in het kookwater is dat je voorkomt dat de 'smaak' uit de pasta trekt (door het concentratieverschil, osmose) in het kookwater en dus het putje in gaat. Het zout gaat dat tegen, brengt de boel in evenwicht waardoor de smaak niet uit je pasta ontsnapt.

En uiteraard spoel je de gekookte pasta af met koud water.

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 06-12-2024 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
de Peer schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:21:
[...]
En uiteraard spoel je de gekookte pasta af met koud water.
Die 'uiteraard' ben ik niet helemaal met je eens. Ik weet dat dat om 2 redenen gezegd wordt (stopt het kookproces en voorkomt plakken), maar ik los dat altijd op door een lepel saus door de pasta te roeren. Dan plakt het ook niet meer.

Volgens Harold McGee:
Kleverigheid na het koken wordt veroorzaakt door het opdrogend zetmeel op het oppervlak. Het zetmeel koelt af als de noedels zijn afgegoten en krijgt een lijmachtige consistentie. U kunt dit tegenaan door de uitgelekte pasta af te spoelen of ze met wat saus, afgekoeld kookwater, olie of boter te bevochtigen.
Over zout heeft hij ook een uitspraak:
Zout bevordert niet alleen de smaak van de pasta, maar vertraagt ook de gelering van zetmeel en gaat daarmee kookverlies en plakkerigheid tegen.
(Bron: Over eten & koken, Harold McGee, bladzijde 571 van de 6e druk O-) )

Overigens adviseert hij ook om aan het pastawater 'iets zuurs (citroensap, wijnsteenzuur, citroenzuur) om de ph-waarde naar een lichtzuren6 te brengen' toe te voegen, omdat het meeste leidingwater basisch is (om leidingen te beschermen tegen corrosie).

Een hele wetenschap nog, om pasta tot snot te koken... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
de Peer schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:21:
[...]

Toch wel, als je weet hoe het werkt.
Dat zout belandt voor >95% gewoon in het afvoerputje. De functie van het zout in het kookwater is dat je voorkomt dat de 'smaak' uit de pasta trekt (door het concentratieverschil, osmose) in het kookwater [...]
Die pasta is zouter dan het water, dus hooguit dat er door zout aan het water toe te voegen je minder water de pasta in trekt. Of je gooit er zoveel in dat je überhaupt geen zout het water in trekt, maar dan nog blijft er na uitspoelen zoveel zout over dat het echt niet gezond meer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Caelorum schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:15:
[...]

Die pasta is zouter dan het water, dus hooguit dat er door zout aan het water toe te voegen je minder water de pasta in trekt. Of je gooit er zoveel in dat je überhaupt geen zout het water in trekt, maar dan nog blijft er na uitspoelen zoveel zout over dat het echt niet gezond meer is.
Dit is gewoon dikke onzin. Ik snap ook niet dat we hier nu de standaardbereiding van pasta (met veel zout) ter discussie stellen. Dit is namelijk de norm, behalve voor wat hollanders die het niet begrepen hebben.

pasta is zouter dan water, ja en dus wil je dat in die pasta houden en voorkomen dat het er uit trekt want dan verlies je de smaak. Daarom voeg je zout toe, om dit proces tegen te gaan.

Het meeste gooi je weg het putje in en vervolgens spoel je nog af. Het idee is nu juist dat het kookwaterzout niet in de pasta belandt. Dat heeft niets met ongezond te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 06-12-2024 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:16

DDX

Eh pasta spoel je echt niet af, die gooi je gewoon direct in de saus inclusief wat kookvocht.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49
DDX schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:12:
Eh pasta spoel je echt niet af, die gooi je gewoon direct in de saus inclusief wat kookvocht.
offtopic:
Alleen nederlanders gooien hun pasta in de saus :+
Bij de meeste gerechten met pasta spoel je de pasta wel af, anders plakt het aan elkaar door zetmeel resten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

DDX schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:12:
Oeps. Ja je hebt gelijk. Afspoelen alleen voor een pastasalade zonder saus.

https://www.pastaficio.nl...-bij-het-koken-van-pasta/

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 06-12-2024 11:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX

DDX

ahbart schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:17:
[...]

offtopic:
Alleen nederlanders gooien hun pasta in de saus :+
Bij de meeste gerechten met pasta spoel je de pasta wel af, anders plakt het aan elkaar door zetmeel resten
Alleen Nederlanders gooien hun bolognese bovenop de macaroni bedoel je ?
Vrij normaal om de pasta in de saus te scheppen en dan te zorgen dat de saus zich aan de pasta kan hechten. (en afhankelijk van soort saus kies je bepaald soort pasta)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:58
Misschien zijn we iets te ver afgedwaald naar de GoT kookclub hoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
de Peer schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:05:
[...]

Dit is gewoon dikke onzin. Ik snap ook niet dat we hier nu de standaardbereiding van pasta (met veel zout) ter discussie stellen. Dit is namelijk de norm, behalve voor wat hollanders die het niet begrepen hebben.

pasta is zouter dan water, ja en dus wil je dat in die pasta houden en voorkomen dat het er uit trekt want dan verlies je de smaak. Daarom voeg je zout toe, om dit proces tegen te gaan.

Het meeste gooi je weg het putje in en vervolgens spoel je nog af. Het idee is nu juist dat het kookwaterzout niet in de pasta belandt. Dat heeft niets met ongezond te maken.
Waarom zou je pasta afspoelen? Het heeft net 10 minuten in schoon water gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 21:01
ComputerHoed schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:25:
[...]

Daarvoor ook al in het buitenland, met name Azië staat te springen om dit spul.

Maar zelfs FDF plaatst kanttekeningen. Het is bij die test blijkbaar in 20kg zakken in pure vorm aan boeren geleverd. Stof is schadelijk voor huid, ogen en longen en zou kunnen zorgen voor onvruchtbaarheid bij inademen. Oftewel: pure vergif.

Op de melk heeft het blijkbaar geen invloed. Lange termijn effecten op de koe en het vlees is onbekend.

Wat ik vooral zorgelijk vind: dit is een gepatenteerd goedje waar DSM straks alle boeren mee in de tang heeft. En als dan straks blijkt dat er toch schadelijke gevolgen zijn en het middel verboden moet worden zijn er ineens heel wat boeren met veel teveel koeien.

Maargoed, dit topic gaat over genept worden, naar mijn weten produceren koeien die dit gevoerd krijgen gewoon echte melk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Frame164 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:32:
[...]

Waarom zou je pasta afspoelen? Het heeft net 10 minuten in schoon water gelegen.
Afspoelen doe je niet om schoon te maken, maar om het zetmeel er af te halen zodat de pasta minder plakkerig is. Maar die doe je alleen als je de pasta zonder saus serveert en/of in een salade. In Nederland gooit men pasta vaak in de saus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

DDX schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:47:
[...]

Vrij normaal om de pasta in de saus te scheppen
Vrij normaal? :D Dat is een doodzonde (in Italië).

Maargoed, het kan natuurlijk. In nederland gebeurt het veel ja, als dat de definitie van normaal is.

[ Voor 19% gewijzigd door de Peer op 06-12-2024 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

de Peer schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:49:
Vrij normaal? :D Dat is een doodzonde (in Italië).
Hoe zie jij een aglio e olio, een carbonara, een norma, een pesto genovese of amatriciana dan voor je?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

8088 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:55:
[...]

Hoe zie jij een aglio e olio, een carbonara, een norma, een pesto genovese of amatriciana dan voor je?
zo
https://paolos.nl/originele-pasta-carbonara/
https://winedharma.com/en...norma-the-perfect-recipe/
https://heerlijkehappen.n...e-spaghetti-aglio-e-olio/

[ Voor 19% gewijzigd door de Peer op 06-12-2024 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Het lijkt me evident dat die pasta door de saus is gehaald.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Staat zelfs in die recepten :

Cook the pasta in abundant salted water and drain it a few minutes before cooking and finish cooking in the tomato sauce.

En zetmeel eraf/minder plakkerig wil je juist niet, want saus moet kunnen hechten aan de pasta....
Maargoed gaat erg offtopic inmiddels.

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 06-12-2024 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
offtopic:
De hele discussie of je pasta in de saus doet of andersom of wat dan ook is nogal een zinloze. Iedereen bepaalt immers zelf wat hij-zij normaal vindt in de keuken. Italianen (of welke bevolkingsgroep ook) bepalen niet hoe een ander dient te koken. Probeer lekker zelf iets uit en maak het zoals je het lekker vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Roenie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:14:
offtopic:
De hele discussie of je pasta in de saus doet of andersom of wat dan ook is nogal een zinloze. Iedereen bepaalt immers zelf wat hij-zij normaal vindt in de keuken. Italianen (of welke bevolkingsgroep ook) bepalen niet hoe een ander dient te koken. Probeer lekker zelf iets uit en maak het zoals je het lekker vindt.
Inderdaad, zelfs de Italianen kunnen het niet bepalen voor iedereen. Aziaten eten precies hetzelfde product met een andere saus en dergelijke en dan zijn het Noodles ipv pasta.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:59:
[...]

Inderdaad, zelfs de Italianen kunnen het niet bepalen voor iedereen. Aziaten eten precies hetzelfde product met een andere saus en dergelijke en dan zijn het Noodles ipv pasta.
Precies, drink net de laatste slok van mijn cappuccino. Take that Italians.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Modbreak:Kan het weer gaan over de boodschappen in plaats van het bereiden van pasta/koffie

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Laatst online: 18:59
Vanmiddag bij de HEMA. 1+1 op sint snoep. Koop je 2 producten van verschillende prijs, blijkt dat je dan alleen de goedkoopste gratis krijgt. Tja, ik voelde me hier ook wel genept.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:21

The Zep Man

🏴‍☠️

Theswitch schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:22:
Vanmiddag bij de HEMA. 1+1 op sint snoep. Koop je 2 producten van verschillende prijs, blijkt dat je dan alleen de goedkoopste gratis krijgt. Tja, ik voelde me hier ook wel genept.
Volgens mij is dat gebruikelijk bij 1+1 gratis acties. Dat zie je ook terug in supermarkten als je "mixt en matcht". Op zich ook logisch: "bij de aankoop van één product krijg je het tweede product gratis". Daar wordt aan voldaan. Dat de winkel kiest voor het goedkoopste product om in die actie gratis weg te geven doet niets af aan dat ze precies voldoen aan wat de actie omschrijft.

Dit is naar mijn mening minder "genept" worden, en meer "een wijze les leren".

[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2024 18:46 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:14

vrotogel

leest vooral mee

Zo werkt dat helaas. Ook bij de Lidl krijg je een product van de schijf van 5 gratis waarbij dus het goedkoopste product van die schijf in je karretje gratis is.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 20:03

YellowCube

Wait...what?

Dit werkt echt al jaren zo bij nagenoeg iedereen die een product+ander product doet.
Dacht dat wel redelijk algemeen bekend is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij heel veel winkels is 1+1 gratis simpelweg 50% korting op de gezamenlijke prijs. O.a. alle supermarkten, Kruidvat, Etos. De winkels die constant met die slappe aanbiedingen komen (20% korting op álles behalve heel veel uitzonderingen, vaste lage prijzen, alleen de goedkoopste gratis etc.) staan terecht op de nominatielijst voor het volgende faillissement. Zie Blokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

franssie

Save the albatross

YellowCube schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:52:
[...]

Dit werkt echt al jaren zo bij nagenoeg iedereen die een product+ander product doet.
Dacht dat wel redelijk algemeen bekend is.
AH deed vroeger dan wel het kortingspercentage over beide producten, maar dat zal ook wel niet meer zo zijn.

Bij kledingwinkels valt het me op dat ze het er vaak wel expliciet bijzetten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Je had het duurste product gratis verwacht?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theswitch
evilution schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:06:
[...]

Je had het duurste product gratis verwacht?
Nee, gewoon 50% korting op het totaalbedag. Dat ben ik gewend bij alle normale supermarkten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

franssie schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:00:
[...]

AH deed vroeger dan wel het kortingspercentage over beide producten, maar dat zal ook wel niet meer zo zijn.

Bij kledingwinkels valt het me op dat ze het er vaak wel expliciet bijzetten.
Dat doet de AH nu nog steeds ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
haribold schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:56:
Bij heel veel winkels is 1+1 gratis simpelweg 50% korting op de gezamenlijke prijs. O.a. alle supermarkten, Kruidvat, Etos. De winkels die constant met die slappe aanbiedingen komen (20% korting op álles behalve heel veel uitzonderingen, vaste lage prijzen, alleen de goedkoopste gratis etc.) staan terecht op de nominatielijst voor het volgende faillissement. Zie Blokker.
Eh nee. Dat is bij de Albert Heijn al heeeeeel lang zo. De kruidvat idem. Goedkoopste product gratis. Gamma/praxis zijn er ook zo 1 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Theswitch schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:08:
[...]

Nee, gewoon 50% korting op het totaalbedag. Dat ben ik gewend bij alle normale supermarkten.
Maar de aanbieding was niet 50% korting bij aankoop van twee artikelen maar bij aankoop van een artikel een tweede artikel gratis. Bij de supermarkten waar ik kom geldt 1+1 ook eigenlijk alleen bij gelijk geprijsde artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Theswitch schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:08:
[...]

Laat de Hema nu geen supermarkt zijn. Je krijgt een gratis ding. Meestal kiezen mensen 2 dezelfde items.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
RaZ schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:10:
[...]

Dat doet de AH nu nog steeds ;)
Is dat zo? Volgens mij toch echt de goedkoopste gratis?

Oh grappig is echt zo :)
https://www.ah.nl/klanten...en-jullie-de-bonuskorting
2e gratis of 2=1: je krijgt 50% korting op de totaalprijs van 2 producten.

2+1 gratis: je krijgt 33,3% korting op de totaalprijs van 3 producten.

2e halve prijs: je krijgt 25% korting op de totaalprijs van 2 producten.
Dacht dat zij ook al over waren op dat rare model. Blijft alleen de bouwmarkten nog over.

[ Voor 52% gewijzigd door Caelorum op 07-12-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
Millie-ano schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:14:
[...]

Laat de Hema nu geen supermarkt zijn. Je krijgt een gratis ding. Meestal kiezen mensen 2 dezelfde items.
Tja als er maar 1 van is die je wilt hebben. En bordje was "1+1" zonder enige andere tekst. Ik maak natuurlijk geen onderscheid tussen een supermarkt of enig andere winkel. Misschien moeten toch maar even kleine lettertjes toevoegen op de bordjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16:50
Bij dit soort dingen moet je altijd opletten. Dat je het goedkoopste product gratis krijgt is dan wel te begrijpen.
Extremer heb ik het bij de lidl meegemaakt.. had daar een spul voor 1+1 gratis. Kocht daar 2x een speelgoedauto (a 50 euro/stuk) en nog 2 dingen van een euro. Kijk je op de bon... "2 euro korting".

Dame van de servicebalie een kwartier bezig gehouden.. alles getouneerd en de spullen in 2x afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:26
Caelorum schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:14:
[...]

Eh nee. Dat is bij de Albert Heijn al heeeeeel lang zo. De kruidvat idem. Goedkoopste product gratis. Gamma/praxis zijn er ook zo 1 overigens.
Dat is bij de AH dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal niet zo. Gewoon 50% over de totaalprijs

[ Voor 4% gewijzigd door arj1o1 op 07-12-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:21

The Zep Man

🏴‍☠️

arj1o1 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:46:
Dat is bij de AH dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal niet zo. Gewoon 50% over de totaalprijs
Even de verdere reacties lezen:

Caelorum in ""Genept" worden bij boodschappen"

Werd al erkend.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:06
Caelorum schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:14:
[...]

Is dat zo? Volgens mij toch echt de goedkoopste gratis?

Oh grappig is echt zo :)
https://www.ah.nl/klanten...en-jullie-de-bonuskorting

[...]

Dacht dat zij ook al over waren op dat rare model. Blijft alleen de bouwmarkten nog over.
Bovendien gaat een eventuele 35% (bij bijna op THT) korting ook nog van de aanbiedingsprijs af. AH doet dat met die kortingen best wel netjes, afgezien van dat je er een pasje voor nodig hebt en meer aanbiedingen krijgt als je je privacy opgeeft :|

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:20

NMH

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic heeft ondertussen weinig meer met AWM te maken en aangezien de TS geen huiskamertoegang heeft (waar het eventueel nog zou passen) gaat er een slotje op.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Probeer gaarne een beetje AWM niveau te houden hier:
  • Geen uitgebreide discussies over wat het beste merk voor product X is.
  • Maak er geen opsomtopic van van dingen die duurder geworden / gekrompen zijn. Een voorbeeld noemen om je argument te ondersteunen mag uiteraard, maar de post moet meer zijn dan alleen "kijk dit eens duur zijn".