Meer producten in één oogopslag

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04 18:56
Sluit me aan bij de eerdere reacties. Het idee om meer specifieke productinformatie weer te geven is mooi, maar kost, in deze uitvoering, teveel overzicht en andere informatie. Je kon juist altijd in een opslag een hele serie producten zien inclusief prijs, afbeeldingen beoordeling en dat lukt nu niet goed meer.

Filters zet ik er zelf al wel op om producten binnen mijn gewenste range van eigenschappen te vinden en na zo'n eerste overzicht kan je dan zelf de specifieke items wel nalopen op de gewenste eigenschappen (daarvoor werkt de vergelijker altijd heel goed vind ik, want als de eigenschappen van producten gewoon goed ingevuld staan, kan je daarin heel snel en makkelijk een serie items die lijken te passen bij je wensen goed naast elkaar zetten en vergelijken). Dit nieuwe overzicht geeft sommige van die info al maar allemaal met veel witruimte waardoor vergelijken moeilijker gaat en het minder makkelijk is eventuele producten die je interesseren te selecteren voor een meer gedetailleerde vergelijking.

Ook vond ik in de oude layout de groene accenten voor producten met aanbieding erg fijn. Dit ontbreekt nu en het piepkleine % getal dat een korting aangeeft lees je zo overheen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:07

Felyrion

goodgoan!

Eens met bovenstaande. Niet te gebruiken op de telefoon dit. Waarom niet een zichtbare slider of knoppen om een gewenste weergave te kiezen? Dit doordrukken is vrij kansloos.
Waar komt het toch vandaan dat minder informatie en overzicht op een scherm goed is? Elke wijziging lijkt aan te sturen op minder informatie, minder overzicht, grotere afbeeldingen en meer witruimte. Why?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 14:39

AJ

mag ik uit de test aub

afgekeurd

jongens hoelang gaat dit duren

kom op zeg

of ik mijn fiets in heb moeten leveren en er een rollator voor terugkrijg

[ Voor 64% gewijzigd door AJ op 26-08-2024 09:35 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB_fakh2F2lD9-pi7Z0QDomNl50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X1VCaUmnntDDTMaSC8OGrn7M.png?f=fotoalbum_large

Hier ook nog 2 rijen met die niet wijzigbare, niet sorteerbare, grotendeels niet leesbare kenmerken... Daardoor helemaal niet meer te scannen tijdens het doorscrollen.

Welke stagiair dacht dat dit een goed idee was? 8)7 |:( :F ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daniels1989
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:31
Sluit me aan bij deze reacties. In sommige categorieen nutteloze kolommen, vaak niet leesbaar, kan er niet meer op sorteren en de kolommen waarin je zelf kon bepalen welke informatie wordt getoond zijn weg. Op mobiel... is het gewoon geen pricewatch meer.

Daarnaast heb ik eigenlijk altijd een sidebar open in mijn browser. Als ik dan ook nog de tracker open heb op Tweakers dan breekt alles uit de container en verdwijnen er kolommen en de prijzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9Gl9z2fmAuPmfa-nekah2X-vcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7yZgRD1CPKu14KqmO07JK4TG.png?f=fotoalbum_large

Overigens wordt de nieuwe pricewatch via javascript ingeladen. Een filter toevoegen voor "tweakers.net/ss/pricewatch" en het is gefixt. Had liever een knop gezien onder beta features om me hiervoor af te melden, maar moet dan maar op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

daniels1989 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:44:
[...]

Daarnaast heb ik eigenlijk altijd een sidebar open in mijn browser. Als ik dan ook nog de tracker open heb op Tweakers dan breekt alles uit de container en verdwijnen er kolommen en de prijzen.
Dat ligt denk ik aan de custom css snippet om de tracker links te zetten.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

gbspeel schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:20:
Precies dit. Daarbij is het op geselecteerde waarden kunnen sorteren nu ook verdwenen. Wat ik heel handige sorteermogelijkheden vond:

- Processorkoeling op TDP (aflopend)
- Geheugen op true latency (oplopend)
- SSD's op TBW (aflopend)
Ik heb bij geheugen nog wel de mogelijkheid om te sorteren op true latency, maar welke waarde de producten daarvoor hebben zie ik dan weer niet in de kolommen terug. Ik zie wel weer de CAS latency, waar ik dan weer niet op kan sorteren.

In tegenstelling tot anderen ben ik best positief over heel veel kolommen compact op een enkele rij knallen, want de oude layout kon naar mijn mening te weinig eigenschappen naast elkaar houden. Maar dit voelt een beetje als een willekeurige greep uit de eigenschappen zo, voor zowel de kolommen als waar je op kan sorteren (en niet eens een consistente greep). Als ik gewoon niet kan vergelijken op de eigenschap waar ik interesse in heb (in dit geval: true latency) heeft vergelijken weinig zin. Zelf de kolommen kunnen sorteren i.c.m. een compacte weergave voelt voor mij als het beste van twee werelden.

Dat bij driekwart van de kolommen de kolom-header wordt ingekort voelt dan wel weer wat duf. "Geheugent..." en "Geheugens...", bedankt man. :P In het screenshotje van @daniels1989 is het nog erger, alles begint zo ongeveer met "videochip ..." of "geheugen...". Dan liever excel-stijl headers diagonaal bovenaan zodat ze helemaal uitgeschreven kunnen worden.

[ Voor 15% gewijzigd door bwerg op 25-08-2024 20:32 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik sluit er ook bij aan, ik vind de nieuwe PW layout vreselijk. Ik kijk even bij monitors:

Veel tekst staat dubbel op het scherm (de kolom titels), met kleine tekst in laag contrast er bij gepropt.
Tekst wordt afgekapt, zoals video in. Verder dan "DP, 2x H" kom ik niet.
Ik kan bvb bij monitors op textuele parameters sorteren die ik niet eens zie als kolom. Bijvoorbeeld Beeldverhouding of Video In. Hoe wordt die rankering eigenlijk gedaan? Is 2x HDMI meer dan 1x DP 1x HDMI? Lijkt mij totaal nutteloos zo.

Voorheen kon je ook sorteren op andere numerieke parameters, denk aan PPI, breedte, hoogte, gewicht, enzovoort. Dat kan nu niet meer. Die kolommen wil ik juist kunnen kiezen. Dat waren juist de power tools die wij als tweakers willen lijkt mij!

En ook al zijn de productregels nu stuk hoger (=verspilling van ruimte IMO), zijn er ook extra kolommen toegevoegd: bvb het aantal shops, of review score maar tegelijk aantal reviews. Opzich heb ik daar niet heel veel tegen, maar het is niet ruimte efficient of in 1 oog opslag duidelijk (meer icoontjes dezelfde info).
Ook de vergelijk en "doorgaan"(??) knop zijn te groot, op een rare plek en/of overbodig (op product of prijs klikken werkt net zo goed)

Graag, de oude layout terug. Die was juist heel goed, enkel misschien de limiet van 2 keuze columns was soms wat beperkend. Maar change for the sake of change is niet altijd beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbspeel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:01
bwerg schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

Ik heb bij geheugen nog wel de mogelijkheid om te sorteren op true latency, maar welke waarde de producten daarvoor hebben zie ik dan weer niet in de kolommen terug. Ik zie wel weer de CAS latency, waar ik dan weer niet op kan sorteren.
Ja, en precies dit is kwalitatief uitermate teleurstellend. Net als dat je een tweede kolom zoals geheugenselheid of prijs/GB niet zelf meer kan kiezen. Juist de zaken die je wil zien als je een systeem gaat samenstellen.

De reden dat ik een lidmaatschap heb afgesloten, is omdat de Pricewatch helemaal super was (ook toen ik nog geen lid was). Met een wijziging als dit, ga ik een verlenging wel heroverwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniels1989
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:31
crisp schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:22:
[...]

Dat ligt denk ik aan de custom css snippet om de tracker links te zetten.
Dat was ook mijn eerste idee, daarom heb ik die uitgeschakeld voordat een screenshot heb genomen. Als je wilt kan ik nog eentje plaatsen met de tracker erop te zien, zowel links als rechts.

Edit, meteen maar wat screenshots gemaakt, zowel met als zonder custom css, en de sidebar open en dicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-MNJJzKKyciMLadJlVIVXEvc_E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tSnQcTYoEpE8S7IVz1wOSdgm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuu3xoXj3-qaUGhac5Jp-LD_R-0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rLZn9bDUFwijV8GQACDzzkm4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNiTtnx0rOmFAJ2yJmY5gxqcbig=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fhNODlfRkTFMifHdd3r3ONDe.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TgvOrgfc0ftXxQ-TNHZ-oFnb-w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XY4jl65iOSmernXSPOoVeQgt.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 67% gewijzigd door daniels1989 op 26-08-2024 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

daniels1989 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 00:30:
[...]

Dat was ook mijn eerste idee, daarom heb ik die uitgeschakeld voordat een screenshot heb genomen. Als je wilt kan ik nog eentje plaatsen met de tracker erop te zien, zowel links als rechts.

Edit, meteen maar wat screenshots gemaakt, zowel met als zonder custom css, en de sidebar open en dicht.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt inderdaad fout te gaan tussen de 1505 en 1847 pixels breedte met de tracker uitgeklapt @bozhoyo

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 20:51

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

crisp schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 07:56:
[...]

Het lijkt inderdaad fout te gaan tussen de 1505 en 1847 pixels breedte met de tracker uitgeklapt @bozhoyo
Dit is nu opgelost. Excuses voor het ongemak.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hoe lang gaat dit duren? Nu heb ik zelfs geen plaatjes meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8SzicTPZG1tBUaN0cMlBajAPq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVKTHnXLXQFrvXrK3U5UZrLn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:45

Electrowolf

Mod met Liefde!

Om maar even mijn 2 centen te delen en zo inzichtelijk te maken dat ik ook graag de functionaliteit zie om goed te kunnen sorteren en vergelijken een linkje naar m'n gesloten (terecht, was dus dubbel) topic: [FR] PW:Eigenschappen selecteerbaar maken voor lijstweergave :P.

Had wel gezocht of ik een topic kon vinden dat over het selecteren van eigenschappen ging, maar de zoekfunctie gaf niets logische terug. De titel van dit draadje zou mij ook niet doen vermoeden dat mijn verzoek hier in zou staan ;).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik kon ook dit topic niet vinden met e zoekfunctie, mijn topic was ook gesloten, maar de posts niet verplaatst.

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 26-08-2024 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteren
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 09:57
Sponge schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:12:
Ik was al aan het zoeken of ik per ongeluk iets had aangezet, een soort list/thumbnail preview zoals on Windows. Uiteindelijk in dit topic beland. Deze UI is voor mij echt ook erg onoverzichtelijk. Nabij onwerkbaar.

Zou toch heel graag ook de optie willen hebben om een lijst te zien, gewoon zoals een paar dagen geleden :).
Idem, ik had elders een topic geopend, daar heeft iemand mij vriendelijk hierheen verwezen.

Jammer dat er geen melding oid bij staat "Dit is een A/B test, feeback gewenst" en/of "In geval van pijnlijke ogen klik hier om terug te keren naar de normale layout"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteren
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 09:57
Creesch schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:12:
[...]

Mocht je niet meer mee willen doen, zet dan de waarde van cookie "SSLB" op 0 (browser developer tools, application tab, dan in de linkerkant cookies). Zit je weer op default t.net en ben je geen proefkonijn voor een nieuwe layout.
_/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Hoe lang moet deze verrekte test nog duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikie Mike in de middag
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 13:51
Ik ben blij dat cookies weggooien het probleem heeft verholpen, ik stond blijkbaar ook in de testgroep en veel van de informatie die voor mij belangrijk is was niet meer goed zichtbaar. Gelukkig is de oude layout nog terug te halen, jammer om te zien dat in de toekomst waardevolle functies gaan verdwijnen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ga voor mijn volgende server maar Geizhals gebruiken denk ik. Geizhals heeft betere filters en de prijzen zijn ongeveer gelijk. Jammer voor tweakers dat ze nu hun gouden ei om zeep helpen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Cookies verwijderen helpt hier niet.
Ik zou dan ook erg graag uit de testgroep willen, vreselijke layout zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mag ik ook uit de test, dit is echt onwerkbaar op mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
ocf81 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:40:
Ik ga voor mijn volgende server maar Geizhals gebruiken denk ik. Geizhals heeft betere filters en de prijzen zijn ongeveer gelijk. Jammer voor tweakers dat ze nu hun gouden ei om zeep helpen.
Die is inderdaad een stuk beter te gebruiken op mobiel.

Tweakers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fl7lMLMVquL6ea0VyT2zV3EbJdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIATbg4kpuEcEHXSwp9VvtiB.jpg?f=fotoalbum_large

Geizhals
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRnfDbNrzIyi0IuD-18oQZaiziQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOS2HD6eXxB2QFnfhPXX9vGI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 28-08-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Simbob schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:18:
Het werkt 50% van de tijd. ;) Met wat skills kun je ook je cookie editen en op die manier 'opt-out'-en.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-05 16:50

Vickiieee

Kritische lezer.

Voor andere tweakers die net als ik van deze nieuwe layout af willen, kan je het volgende doen. Zoals eerder door iemand genoemd wordt deze A/B test door Javascript ingeladen en gelukkig kan je de goedkeuring om Javascript op de site te draaien intrekken.

LET OP: door onderstaande actie uit te voeren blokkeer je ALLE Javascript op de website. Sommige zaken, zoals de rechterbalk met de Tracker, Actieve Topics etc., zullen niet meer (goed) werken.

Op Google Chrome doe je dat als volgt (en dit zal vast grotendeels hetzelfde werken in andere browsers):
- ga naar Settings;
- klik op Privacy & Security in het menu links;
- klik op de onderste optie Site settings;
- onder Recent activity klik op Tweakers.net, of als de site daar niet tussen staat: klik op 'View permissions and data stored across sites' en dan klik dan op Tweakers.net;
--- Je krijgt twee opties te zien. Tweakers.net voor de website zelf en gathering.tweakers.net voor het forum. Klik op Tweakers.net.
- Achter Javascript klik je op de dropdown en selecteer je Block;
- Settings zijn automatisch opgeslagen zodra je dit aan past. Refresh de Pricewatch of navigeer er naartoe en je hebt het oude overzicht weer! :D

Ook nog een tip naar de UI designer: het is nu totaal niet intuïtief om een product in de vergelijking te zetten en deze producten met elkaar te vergelijken. Dat is nu met de 'vergelijk' button juist hartstikke intuïtief.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcat76
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-04 15:25
Simbob schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:18:
Het is beter om een cookie te editen. Creesch en stin00 hebben de procedure uitgelegd voor respectievelijk Chrome en Firefox:
Creesch schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:12:
Mocht je niet meer mee willen doen, zet dan de waarde van cookie "SSLB" op 0 (browser developer tools, application tab, dan in de linkerkant cookies). Zit je weer op default t.net en ben je geen proefkonijn voor een nieuwe layout.
stin00 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 00:26:
Voor Firefox:

1. F12 drukken
2. 'Storage' tab
3. Linker menutje onder Cookies op de Tweakers URL drukken
4. SSLB zoeken en aanpassen naar 0
Ik gebruik Serpent 52 (een fork van Firefox 52 ESR via Basilisk) waar ik geen optie "Storage" heb. Ik heb de Cookie Manager+ addon geïnstalleerd vanop de Classic Add-ons Archive. Tools > Cookie Manager+ > "Search: tweakers.net". Dan zoeken naar "SSLB" en aanklikken, op Edit drukken en Content aanpassen naar 0. Save & Close.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-05 03:17
Het is weer zover..... wat een vreselijke test haal me er alsjeblieft uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:41

DirtyBird

Praktiserend denker

Is er al enige reactie hierover gekomen vanuit Tweakers? Ik heb het misschien gemist, maar het is wel raar toch als ze zoiets testen dan niet reageren op feedback?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:56

dragonhaertt

@_'.'

DirtyBird schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:40:
Is er al enige reactie hierover gekomen vanuit Tweakers? Ik heb het misschien gemist, maar het is wel raar toch als ze zoiets testen dan niet reageren op feedback?
Als je verder terug leest in dit topic is dit al vaker gebeurd zonder duidelijke communicatie, of pas communicatie na vele klachten.
Je bent niet de eerste die zich ergert aan het gebrek aan doorzichtigheid en mogelijkheid om uit te schrijven om als proefkonijn te spelen.

Wat er uiteindelijk met de feedback gedaan wordt, en óf het überhaupt gehoord wordt is vaak onduidelijk.

Dit is dan ook meteen de grootste reden dat ik mijn abonnement niet ga verlengen. Vaak komen er achteraf alsnog excuses en ik heb zelfs een keer een aanbod gekregen om op kantoor hier over te sparren, maar een half jaar later wordt gewoon precies hetzelfde gedaan.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 17:03

jelle.

Product Owner
DirtyBird schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:40:
Wij zijn zeer terughoudend in het reageren op lopende tests om de resultaten niet te beïnvloeden. De feedback wordt elke dag gelezen en deze feedback, tezamen met de eerste kwantitatieve resultaten die we hebben gezien, heeft ervoor gezorgd dat we al bepaalde aanpassingen hebben gemaakt. Dus daar gebeurt wel degelijk iets mee. Wel laten we dit soort tests voor langere tijd (minimaal 2 weken) lopen om statistisch significante resultaten te verzamelen.

Voor meer uitleg over het hoe en waarom we testen verwijs ik graag naar mijn eerdere reactie in dit topic naar aanleiding van een eerdere test:
jelle. schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:52:
We bieden geen opt-out aan voor A/B-tests. De reden daarvan is dat dit een blinde vlek in onze resultaten zou creëren. Alleen met een representatieve groep gebruikers kunnen we betrouwbare conclusies uit onze tests trekken. Als het voor jou en misschien vele andere gebruikers de gebruikerservaring verslechtert, dan zullen we dat ook terugzien in de resultaten. Maar als we precies die gebruikers missen in onze tests, dan trekken we verkeerde conclusies en maken we (even heel kort door de bocht) het product juist slechter in plaats van beter.

Er worden in dit topic verscheidene manieren gedeeld om de huidige A/B-test te omzeilen. Ons verzoek is om dit niét te doen en eventuele aanpassingen in je cookies of browser console ongedaan te maken, zodat de resultaten die we zien, ook representatief zijn voor alle (type) gebruikers van de Pricewatch.

We begrijpen dat het niet voor iedereen fijn is om willekeurig aan een test toegewezen te worden en zijn ons bewust van de verandering die dit kan betekenen voor jullie gebruikerservaring in de Pricewatch. Allereerst bedankt voor jullie geduld hierin :) We lezen elke dag de feedback in dit topic en nemen die ook mee in onze evaluatie. Meningen zijn echter niet hetzelfde als daadwerkelijk gedrag en we zijn zeer terughoudend in het bediscussiëren van een lopende test om mogelijke beïnvloeding te voorkomen. Ook daarom kondigen we tests vooraf niet aan.

Feedback is altijd welkom, mits het op een constructieve manier wordt gegeven. Juist die feedback heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat we een testvariant hebben ontwikkeld die we eerder niet overwogen hadden. Dus ook dank daarvoor!

Momenteel draait er een tweede testronde en dat zal nog 6 dagen duren, zodat we over een langere periode statistisch significante resultaten hebben kunnen verzamelen. De komende maanden zal de Pricewatch in elk geval qua weergave veranderen. We kunnen nog niet zeggen hoe precies, want dat is iets wat we nu aan het onderzoeken zijn, oa met deze test. Maar dan weten jullie in elk geval dat dat eraan komt en we zullen periodiek ook updates hierover geven :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xSNAKEX
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 08:42
@jelle.
Even over de A/B tests vs opt in/out.
Als het opt out is en mensen schakelen het massaal uit lijkt dit me toch nuttige info?
De info die jullie nu krijgen is namelijk niet echt te onderscheiden. Ik gebruik die pricewatch nu niet omdat ik het praktisch irritant vind en principieel ergerlijk he nu gehandeld wordt.
Mensen die het nu wel gebruiken kunnen dit doen omdat ze het zo prima vinden, ze kunnen er onverschillig over zijn, of ze gebruiken het ondanks dat ze het vreselijk vinden, maar echt even nodig hebben. Die laatste categorie is gewoon los te weken van de rest bij een mogelijkheid tot op out, terwijl dit nu dus niet het geval is.
Als dit zorgt voor een massale opt out dan heb je inderdaad misschien nog minder info dan nu. Echter zou je dan misschien kunnen zeggen dat de verandering misschien beter de prullenbak in kan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GorbazTheDragon
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-01 14:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAMbkDNLkEug0eKNWcCIwgGTBqk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O15CoKwNeyh754q5pi29Yspu.png?f=user_large

Nieuwe UI maakt het veel moeilijker om de rating in een oogopslag te zien. IMHO kan beter zo, ten minste op desktop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDZg5IXBwpbBz1Dfcbo1wUR_NMw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1DEPZsgHfl6zNlJ09qu1rLJj.png?f=user_large

Ook hetzelfde klacht als anderen over onleesbare headers en text van de producteigenschappen, zelfs op 1440p 100% en 4k 150%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QeFAjOruMS_q26C6x8FGR-FcOo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k9tvjnjDtPsR5gZdhzK9BdJb.png?f=user_large
bwerg schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:19:

In tegenstelling tot anderen ben ik best positief over heel veel kolommen compact op een enkele rij knallen, want de oude layout kon naar mijn mening te weinig eigenschappen naast elkaar houden. Maar dit voelt een beetje als een willekeurige greep uit de eigenschappen zo, voor zowel de kolommen als waar je op kan sorteren (en niet eens een consistente greep). Als ik gewoon niet kan vergelijken op de eigenschap waar ik interesse in heb (in dit geval: true latency) heeft vergelijken weinig zin. [...]

Dat bij driekwart van de kolommen de kolom-header wordt ingekort voelt dan wel weer wat duf.
ocf81 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:48:
Bijkomend nadeel is dat je nu niet meer zelf kan selecteren welke zaken je in de opsomming wil zien. Ik maakte daar regelmatig gebruik van. De door Tweakers vooraf geselecteerde waarden zijn voor mij vaak niet de juiste.
Morphix schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:04:
De grijze blokken onder de productnaam waarin het reviewresultaat ("Excellent") en "Getest door ons Testlab" staat maken de lijst moeilijk leesbaar. Contrast van die blokken is te groot tov de titel en mijn brein moet nu vechten tussen onderscheiden van 'plaatje', 'tekst' en 'grijze blokken'. Ik vind het cognitief een uitdaging om snel de lijst producten te lezen.
GekkeRipper schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:47:
Pricewatch overzicht op mobiel is nu waardeloos. Kan het niet anders verwoorden. Vernieuwing is goed, maar hier is niet lang genoeg over nagedacht.

[...]
Veel te veel witruimte overal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-05 01:15
Wat is het nut van de nieuwe layout? We hebben toch al een filter aan de linker kant. Ik erger me kapot aan deze layout als ik iets wil zien selecteer is dat wel in de filter wat moet ik met al deze informatie die naar me gegooid word waar ik niet om vraag. Het is veel slordiger zo. Dit is een beetje als de tracker rechts plaatsen gelukkig was hier een oplossing voor want ook dat was nogal apart opeens.

Kan ik de pricewatch ook aanpassen met een script? Elke dag meerdere keren zit ik op de PW maar zo werkt dat niet voor mij persoonlijk.

If it ain’t broke, don’t fix it

[ Voor 3% gewijzigd door Shifra op 29-08-2024 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 07:28
Ik moet heel erg eerlijk zeggen dat ik de nieuwe interface als drie stappen achteruit zie. Het is veel minder overzichtelijk en bevat veel te veel overbodige inforfmatie die normaal gesproken optioneel zou moeten zijn naar mijn mening.

Gaat tot op het punt dat ik de pricewatch een stuk minder gebruik dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:26

Sponge

Serious Game Developer

Shifra schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:38:
If it ain’t broke, don’t fix it
Ik zat in de trein ook even te kijken naar wat prijzen, en kwam weer die nieuwe UI voorbij. Heb het nu maar thuis bekeken op m'n desktop... Het werkt echt gewoon niet lekker. :)

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

xSNAKEX schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:10:
@jelle.
Even over de A/B tests vs opt in/out.
Als het opt out is en mensen schakelen het massaal uit lijkt dit me toch nuttige info?
De info die jullie nu krijgen is namelijk niet echt te onderscheiden. Ik gebruik die pricewatch nu niet omdat ik het praktisch irritant vind en principieel ergerlijk he nu gehandeld wordt.
Mensen die het nu wel gebruiken kunnen dit doen omdat ze het zo prima vinden, ze kunnen er onverschillig over zijn, of ze gebruiken het ondanks dat ze het vreselijk vinden, maar echt even nodig hebben. Die laatste categorie is gewoon los te weken van de rest bij een mogelijkheid tot op out, terwijl dit nu dus niet het geval is.
Als dit zorgt voor een massale opt out dan heb je inderdaad misschien nog minder info dan nu. Echter zou je dan misschien kunnen zeggen dat de verandering misschien beter de prullenbak in kan.
Hoe zie je dat precies voor je? Voor elk experiment een apart opt-in/opt-out vinkje? Of een algemene opt-in/opt-out voor alle experimenten? Ik weet niet precies hoeveel A/B-tests Tweakers uitvoert, maar ik neem aan dat er meerdere tegelijk lopen en dat er elke twee weken nieuwe bijkomen. Dat eerste lijkt me dan niet haalbaar. En als je kiest voor de tweede optie, sluit je een deel van de gebruikers uit, waardoor je mogelijk geen representatieve tests kunt uitvoeren.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 20:50
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik krijg kortsluiting in mijn bovenkamer als ik naar de nieuwe layout van pricewatch kijk en het lukt mij niet er snel en overzichtelijk informatie uit te krijgen.

Dit heeft volgens mij drie redenen.
  1. Omdat er per item meerdere regels voor informatie worden gebruik staat het niet meer in kolommen. Hierdoor wordt er per item de titel van het item gegeven waardoor er veel extra tekst staat wat het onoverzichtelijk maakt. Deze informatie stond vroeger in regelvorm onder de naam van het artikel en was prima. Elke tweaker weet wel dat 16GB het geheugen van een notebook is en niet de opslag.
  2. Doordat er veel informatie in een klein dele wordt gegeven is het lettertype klein geworden en wordt het gewoon een brei aan letters.
  3. Je kan niet meer selecteren wat je in de informatie kolommen wil zien. Hierdoor krijg je veel informatie waar je niet op zit te wachten en informatie waarop je wel je beslissing wil baseren kan je niet in het overzicht voorgaat trekken.
Omdat de voorgeselecteerde data die vroeger onder de artikelnaam stond nu in de kolom staat waar je zelf data kon slechteren, is er veel ongebruikte scherm ruimte onder het artikel naam en de informatie kolommen die je zelf kon kiezen zijn nu een onoverzichtelijke lettertjes brei geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zURLtq9kvZNbdD_m_DDn2ji9zU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oftFafd7b6LuyGLRrO5e7V6M.jpg?f=fotoalbum_large

Is er een manier om naar de oude setting te gaan?

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:37

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben er ook niet echt blij mee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHfgKSkVT6mI7kr5g8FIkJBYF_w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jSNWryLp0zLgaI3j8WDZJwDc.png?f=user_large

Veel nutteloze informatie. Type lens is veelal niet ingevuld, en prime/zoom kan je destilleren door naar het brandpunt in de titel te kijken. Een 35mm is altijd een prime. een 70-200 is altijd een zoom.

ik zie liever maximale vergroting (macro), gewicht of filterdiameter (kan ik helemaal niet op sorteren?! )

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 12:02
Jammer genoeg ben ik ook niet te spreken over de gewijzigde layout en zou graag terug gaan naar de oude. Ik ben het eens met het merendeel wat hierboven al genoemd is (niet overzichtelijk, niet relevante info etc.) Een ander gemis voor mij is dat ik de informatieblokken niet kan aanpassen.

Een voorbeeld:
In de oude pricewatch kon ik een moederbord zoeken en dan bijv. aanklikken dat ik wilde zien hoeveel ram modules er in passen (2 of 4). Dat kan op een andere manier ook met de filter maar door het in beeld te zetten kon ik alleen mijn echte no-go criteria in de filter zetten en daarna afwegen of ik voor moederbord 1 ga met de extra ramslots of moederbord 2 met de snellere LAN verbinding (ik noem maar wat).

-edit- Ik zie dat de RAM modules al standaard zichtbaar zijn, voor het voorbeeld kan je ook Sata connectors of M2 slots lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door HikL op 30-08-2024 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

jelle. schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:10:
[...]

Wij zijn zeer terughoudend in het reageren op lopende tests om de resultaten niet te beïnvloeden. De feedback wordt elke dag gelezen [...]
In dat licht zal ik ook maar even mijn ongenoegen uiten.

Op 4k kijk ik naar een totaal onoverzichtelijke brij van kolommen met (vooral volstrekt nutteloze) informatie. Ter illustratie: dat deze smartwatch rond is, wist ik al van het plaatje... Op Android zie ik welgeteld 2 producten met dezelfde info. Ik denk dat er beter geschaald kan worden in hoeveel informatie weergegeven wordt, dan in het aantal producten.

Kan de gebruiker de weergegeven informatie in de kolommen aanpassen?

Maar ook de gekozen iconen heb ik de nodige moeite mee. Het spreekt voor mij in ieder geval niet voor zich. Enige representativiteit is wel de basis van een icoon. Klaarblijkelijk geven de 'gebruikers' het aantal reviews aan, 'huisjes' zijn het aantal winkels en voor het toevoegen aan een vergelijking klik je op een soort 'menu' of 'opsomming'? En wat de pijl naar rechts toevoegt t.o.v. domweg klikken op het artikel is mij een raadsel.

Ik zal wel oud worden, maar ik kan hier heel weinig mee.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dragony
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-02 18:09
Roozzz schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:56:
[...]

In dat licht zal ik ook maar even mijn ongenoegen uiten.

Op 4k kijk ik naar een totaal onoverzichtelijke brij van kolommen met (vooral volstrekt nutteloze) informatie. Ter illustratie: dat deze smartwatch rond is, wist ik al van het plaatje... Op Android zie ik welgeteld 2 producten met dezelfde info. Ik denk dat er beter geschaald kan worden in hoeveel informatie weergegeven wordt, dan in het aantal producten.

Kan de gebruiker de weergegeven informatie in de kolommen aanpassen?

Maar ook de gekozen iconen heb ik de nodige moeite mee. Het spreekt voor mij in ieder geval niet voor zich. Enige representativiteit is wel de basis van een icoon. Klaarblijkelijk geven de 'gebruikers' het aantal reviews aan, 'huisjes' zijn het aantal winkels en voor het toevoegen aan een vergelijking klik je op een soort 'menu' of 'opsomming'? En wat de pijl naar rechts toevoegt t.o.v. domweg klikken op het artikel is mij een raadsel.

Ik zal wel oud worden, maar ik kan hier heel weinig mee.
Geen zorgen. Ik ben niet oud en ik kan er ook weinig mee (of 26 jaar oud is de nieuwe oud).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:46
Ik word gek van die nieuwe layout. Sorteren bij laptops bv gaat niet meer. Ik wil zien welke videokaart of CPU ze hebben maar is enkel mogelijk door hover. Bij videokaart staat er "GF RTX ..." of "Ryzen 9 ..." bij CPU. Blij dat ik niet de enige ben die wat geïrriteerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 16:34

MazeWing

The plot thickens...

Ik sluit me ook aan bij de tientallen reacties boven mij: wat een drama qua usability!

Van een mooie lijst met voldoende producten, naar een lijst met 2-3 producten en een boel niet relevante info omdat ik er al op gefilterd heb. Als dit de standaard layout zou worden ZONDER filter dan is het nog te begrijpen. Zonder filter zou gewoon de oude weergave gebruikt moeten worden. Ik zie nu informatie die allemaal hetzelfde is onder ik juist op die kenmerken heb gefilterd....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jobvr
Mijn frustratie met deze opmaak wordt ook steeds groter en ik merk dat ik pricewatch nauwelijks meer gebruik mdat het serieus onbruikbaar is geworden. In veel gevallen komt er geen zinnige informatie meer op de pagina. Dit ontwerp had het nooit tot een testcase voor daadwerkenlijk bezoekers van de site mogen maken. Ik neem aan dat als iemand een idee heeft, hij/zij/het hem even laat zien aan een collega's en dat er bij tweakers een sfeer is waar iedereen eerlijk is tegen elkaar en iemand dat zegt: "Leuk idee, maar dat moeten we niet doen".
In een eerdere post heb ik al verschillende voorbeelden gegeven, maar hieronder nog een voorbeeld waardoor alle informatie verloren gaat. Met de nieuwe opmaak sommige informatie te lang waardoor het wordt afgekort met ... Hierdoor gaat meestal de belangrijkste informatie verloren (ik weet wel dat een videokaart een GF RTX is, maar het maakt nogal uit of dit een 4060, 4070 of 4080 is). Dit kan gebeuren omdat namen te lang zijn. Maar het feit dat je titels van kolommen moet gaan afkorten met ... kan niet dan is er echt iets mis met je ontwerp. Ik zit nu op een Full-HD notebook met 17" scherm, maar het maakt niet uit hoe ik zoom met edge, de informatie komt niet tevoorschijn. Hieronder het voorbeeld, met als referentie mijn shortcut balk.
Je ziet ook dat er maar heel weinig informatie in de pagina staat t.o.v. het gebruikte oppervlak.
Mag ik please please please uit deze testgroep, want dit is echt verschrikkenlijk.

1x in-Zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXI9lvduysXyROfYpnHwCXMCCZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1ciogV9whhnnmtPQj3wUpf8.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MFBIejalqC6MmzZpWvmg1CQH90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvglGsh1xLQoPm2atnn1wLfX.jpg?f=fotoalbum_large

1X uit-zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/525d3o-muwTyxHLepVl_2R9WdG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kp7qemzZ32KK7IFclwKUShBh.jpg?f=fotoalbum_large

2X uit-zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tn66YL65Urxs3APipoLuRIYSzZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xutiLccpvKReosBFk0YulMpq.jpg?f=fotoalbum_large

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobvr
Ik heb de oplossing gevonden. Nieuw account aangemaakt en firefox incognito mode en ik heb de oude layout weer terug. Blijf ik dat account maar even gebruiken tot deze ellende over is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Creesch

bla bla!

jobvr schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:30:
Ik heb de oplossing gevonden. Nieuw account aangemaakt en firefox incognito mode en ik heb de oude layout weer terug. Blijf ik dat account maar even gebruiken tot deze ellende over is.
Of, je scrolled even een stukje terug en ziet dat er al meerdere malen een simpelere oplossing voorbij gekomen is in de vorm van 1 cookie waarde veranderen. :F
Voor alle mensen die klagen over de layout maar niet het topic doorbladeren...

De A/B test kan uitgeschakeld worden door één cookie waarde aan te passen. Chrome - Firefox

[ Voor 35% gewijzigd door Creesch op 01-09-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Creesch schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:46:
[...]

Of, je scrolled even een stukje terug en ziet dat er al meerdere malen een simpelere oplossing voorbij gekomen is in de vorm van 1 cookie waarde veranderen. :F
Voor alle mensen die klagen over de layout maar niet het topic doorbladeren...

De A/B test kan uitgeschakeld worden door één cookie waarde aan te passen. Chrome - Firefox

Thx, die oplossing is idd makkenlijker. oplossing EDGE is nagenoeg gelijk aan Chrome.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 20:51

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Bedankt allemaal voor het testen van het nieuwe ontwerp van de Pricewatch en bedankt voor de feedback. De testronde is nu afgerond en ik kan een aantal bevindingen met jullie delen, evenals de volgende stappen die we gaan nemen:

- Op mobiele schermen was de test niet succesvol. Door elk 'productitem' in de lijst te vergroten was er meer focus voor een specifiek product, maar werd het lastiger om producten in één oogopslag te vergelijken. We gaan dit in de volgende iteratie aanpakken. Verwacht ook binnenkort een enquête op de site waarin jullie een favoriet kunnen kiezen uit een reeks met voorgestelde nieuwe mobiele lay-outs.

- Op alle andere schermformaten presteerde de testvariant beter dan de huidige lay-out, met een paar kanttekeningen. Allereerst horen we jullie luid en duidelijk over de de behoefte om te kunnen bepalen welke specificaties in de spec-kolommen staan, evenals de mogelijkheid om hierop te sorteren. Deze functionaliteiten, hoewel belangrijk, waren buiten de scope van deze test gelaten. In de komende iteraties zullen we de belangrijkste spec-selecties en sorteerinteracties onderzoeken.

- De nieuwe visualisaties van de productreviewscores werden gezien als te vernieuwend en hielpen gebruikers niet voldoende om scores te vergelijken en reviewpaginas te bezoeken. In volgende iteraties zullen we dit element opnieuw aandacht geven en een paar verschillende variaties met elkaar vergelijken.

Nogmaals bedankt voor het testen. Jullie deelname helpt ons met kwantitatieve data die we kunnen anders niet verzamelen. Ik kijk uit naar meer van jullie suggesties wanneer we de volgende testfase ingaan.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
Bedankt voor de terugkoppeling @bozhoyo! Voor nu blijf ik de oude variant gebruiken d.m.v. cookie-manipulatie. Bij een volgende iteratie kijk ik graag weer mee. Moet ik daarvoor zelf de waarde in het cookie veranderen of regelen zelf iets?

Nou ben ik nog wel benieuwd naar iets. Jullie stellen dat de testvariant op schermformaten groter dan mobiel beter presteert. Wat is de definitie van presteren? En geldt dit zowel voor incidentele als grootverbruikers van de Pricewatch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
gbspeel schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:06:
Bedankt voor de terugkoppeling @bozhoyo! Voor nu blijf ik de oude variant gebruiken d.m.v. cookie-manipulatie. Bij een volgende iteratie kijk ik graag weer mee. Moet ik daarvoor zelf de waarde in het cookie veranderen of regelen zelf iets?
De test is afgerond, dus iedereen ziet nu de "huidige" versie van de Pricewatch. We willen iedereen vragen om echt geen aanpassingen te gaan maken in cookies, want dat kan leiden tot onbetrouwbare testresultaten en mogelijk verkeerde conclusies. Ja, zo'n test kan ingrijpend zijn op je gebruikerservaring, maar het geeft ons inzichten die we op andere manieren niet kunnen verkrijgen. We maken in onze 'discovery' ook gebruik van minder ingrijpende methoden zoals voorkeurstesten, enquêtes, usability tests en opt-in betatests. A/B-tests zijn echter een van onze krachtigste manieren om op grote schaal hypotheses te valideren.

Zie ook wat ik hier eerder over schreef in dit topic:
We bieden geen opt-out aan voor A/B-tests. De reden daarvan is dat dit een blinde vlek in onze resultaten zou creëren. Alleen met een representatieve groep gebruikers kunnen we betrouwbare conclusies uit onze tests trekken. Als het voor jou en misschien vele andere gebruikers de gebruikerservaring verslechtert, dan zullen we dat ook terugzien in de resultaten. Maar als we precies die gebruikers missen in onze tests, dan trekken we verkeerde conclusies en maken we (even heel kort door de bocht) het product juist slechter in plaats van beter.

Er worden in dit topic verscheidene manieren gedeeld om de huidige A/B-test te omzeilen. Ons verzoek is om dit niét te doen en eventuele aanpassingen in je cookies of browser console ongedaan te maken, zodat de resultaten die we zien, ook representatief zijn voor alle (type) gebruikers van de Pricewatch.

We begrijpen dat het niet voor iedereen fijn is om willekeurig aan een test toegewezen te worden en zijn ons bewust van de verandering die dit kan betekenen voor jullie gebruikerservaring in de Pricewatch. Allereerst bedankt voor jullie geduld hierin :) We lezen elke dag de feedback in dit topic en nemen die ook mee in onze evaluatie. Meningen zijn echter niet hetzelfde als daadwerkelijk gedrag en we zijn zeer terughoudend in het bediscussiëren van een lopende test om mogelijke beïnvloeding te voorkomen. Ook daarom kondigen we tests vooraf niet aan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gbspeel
Dat jullie liever niet hebben dat het cookie aangepast wordt, is volkomen begrijpelijk. Bekeken vanuit de gebruiker: als het voor de dagelijkse praktijk niet werkt, ga je op zoek een alternatief. Dat levert helemaal geen data op, heeft invloed op affiliate-inkomsten en misschien zelfs verlies van leden.

Begrijp me niet verkeerd, het testen van nieuwe dingen is helemaal prima en hoort nou eenmaal bij ontwikkeling. Zonder geen vooruitgang. Bij mijn vorige werkgever werden ook veel A/B-tests gedaan, maar op kleinere schaal. Niet ineens het roer om qua functionaliteit, daarvoor hadden we een beta-testgroep van intensieve gebruikers.

Bij een ingrijpende test als dit voor groot publiek zou ik toch een opt-out prefereren. Daarbij vind ik het geen probleem om een enquête in te vullen om te beredeneren waarom ik voor opt-out gekozen heb, waarom de nieuwe variant voor mij niet werkt, wat ik mis, etc. Dat levert jullie meer waardevolle informatie op dan een wegloper lijkt me.

In eerste instantie werd ik enthousiast van de nieuwe layout (desktop): hé, ik zie meer gegevens! Tot ik het ging gebruiken en niet zag wat ik nodig had plus functionaliteit miste. Blij te zien dat dat in de terugkoppeling terugkwam. Ben heel benieuwd hoe de feedback en testresultaten gaan uitpakken bij de volgende iteratie.

Tijd voor weekend nu, geniet ervan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 16:37
gbspeel schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:05:
Dat jullie liever niet hebben dat het cookie aangepast wordt, is volkomen begrijpelijk. Bekeken vanuit de gebruiker: als het voor de dagelijkse praktijk niet werkt, ga je op zoek een alternatief. Dat levert helemaal geen data op, heeft invloed op affiliate-inkomsten en misschien zelfs verlies van leden.

Begrijp me niet verkeerd, het testen van nieuwe dingen is helemaal prima en hoort nou eenmaal bij ontwikkeling. Zonder geen vooruitgang. Bij mijn vorige werkgever werden ook veel A/B-tests gedaan, maar op kleinere schaal. Niet ineens het roer om qua functionaliteit, daarvoor hadden we een beta-testgroep van intensieve gebruikers.

Bij een ingrijpende test als dit voor groot publiek zou ik toch een opt-out prefereren. Daarbij vind ik het geen probleem om een enquête in te vullen om te beredeneren waarom ik voor opt-out gekozen heb, waarom de nieuwe variant voor mij niet werkt, wat ik mis, etc. Dat levert jullie meer waardevolle informatie op dan een wegloper lijkt me.

In eerste instantie werd ik enthousiast van de nieuwe layout (desktop): hé, ik zie meer gegevens! Tot ik het ging gebruiken en niet zag wat ik nodig had plus functionaliteit miste. Blij te zien dat dat in de terugkoppeling terugkwam. Ben heel benieuwd hoe de feedback en testresultaten gaan uitpakken bij de volgende iteratie.

Tijd voor weekend nu, geniet ervan!
Dingen als opt-outs is niet hoe het werkt bij A/B-testen. Je kan wel uit een test willen, maar als aan het einde van de test blijkt dat de nieuwe versie, die al dan niet gehaat wordt, veel meer geld in het laatje brengt, dan wordt dat zeer hoogstwaarschijnlijk toch de nieuwe versie, voor iedereen, ook jou als opt-outer.

De kans zal heel klein zijn dat de oude versie ook blijft bestaan, want dat kost allemaal meer tijd, moeite, en dus geld. Dus zelfs al zou er een opt-out zijn, dan is het soms alleen maar uitstel van executie.

En, misschien nog wel belangrijker: als jij en alle andere 'haters' uit de test gaan, dan blijven er meer mensen in de test over die het niet erg vinden, en maak je de kans dat de testvariant wint mogelijk alleen maar groter ;)

Het beste wat je kan doen is stemmen met je voeten: vind je de nieuwe Pricewatch-testvariant helemaal kut? Vooral zo min mogelijk doorklikken naar webshops dan, want daarmee wordt bepaald of het beter werkt, of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 06-09-2024 17:33 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

@jelle. Fijn dat de test nu weer is afgelopen, maar een onderdeel uit mijn FR-verhaal heb ik eigenlijk nog geen reactie op gehad.

Graag zou ik de mogelijkheid zien om te sorteren op alle (of meeste) numerieke filters. Concreet in mijn use-case wil ik een interne HDD hebben die zuinig is (in opgenomen vermogen). Hier kan ik wel op filteren, maar niet op sorteren.

Door dit toe te voegen krijgen de sorteeropties nog meer mogelijkheden en daarmee ook meer meerwaarde voor de gebruiker. Hiermee versterk je naar mijn idee een unique selling point van de PW in plaats van dat je hem verwijdert en het zelfde wordt als andere vergelijkingswebsites (wat de A/B test eigenlijk deed).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat76
Electrowolf schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:32:
Graag zou ik de mogelijkheid zien om te sorteren op alle (of meeste) numerieke filters. Concreet in mijn use-case wil ik een interne HDD hebben die zuinig is (in opgenomen vermogen). Hier kan ik wel op filteren, maar niet op sorteren.
Kunnen sorteren op verbruik bij interne HDD's mis ik ook, maar ik denk dat dat eerder een feature request is waarvoor je een eigen topic kan opstarten.

Hier is een soortgelijke post van iemand die hetzelfde zoekt voor meerdere producten:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2169770

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobvr
bozhoyo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:51:
..........
- Op alle andere schermformaten presteerde de testvariant beter dan de huidige lay-out, met een paar kanttekeningen. Allereerst horen we jullie luid en duidelijk over de de behoefte om te kunnen bepalen welke specificaties in de spec-kolommen staan, evenals de mogelijkheid om hierop te sorteren. Deze functionaliteiten, hoewel belangrijk, waren buiten de scope van deze test gelaten. In de komende iteraties zullen we de belangrijkste spec-selecties en sorteerinteracties onderzoeken.
Dit ben ik niet helemaal met je eens. Uiteraard kan het per productgroep enorm verschillen hoe je ervaring is. Als ik zoek naar geheugen is er in de nieuwe lay-out geen groot probleem, omdat er maar 2 variabelen zijn waarin ik ben geïnteresseerd, de rest heb ik weg gefilterd. Bij bijvoorbeeld notebooks zijner wel 10 variabele die het verschil maken tussen de producten, die kan ik niet bij voorbaat fileteren maar worden meegenomen in de vergelijking, op sommige wil ik sorteren, maar veel daarvan hoe ik alleen maar te zien. In de nieuwe lay-out werd op een 1080p 17" scherm alles zo ellendig afgebroken dat de helft van de relevante informatie niet te zien was.

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au9aIWPafypC71hJEod8WpNh--I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMxijbtRzfPn3sGNQFTTBf43.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/525d3o-muwTyxHLepVl_2R9WdG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kp7qemzZ32KK7IFclwKUShBh.jpg?f=fotoalbum_large

Suggestion:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkjVLtBN2WOhpevPFeB9vg4Sj2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4hHwqxUc87kAVjtCCztklDE.jpg?f=fotoalbum_large

De keuze bij de nieuwe lay-out om de foto's iets kleiner te maken waardoor je meer regels hebt en daardoor meer producten op een pagina krijgt was wel een goede keuze en moet in een nieuw ontwerp zeker behouden blijven. Dan kan je afhankelijk van de scherm grote en resolutie kijken hoeveel selectie kolommen je kan weergeven.

[ Voor 3% gewijzigd door jobvr op 14-09-2024 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Dat was mijn oorspronkelijke FR ook, maar die is gemerged met deze... dus vandaar mijn opmerking/vraag omdat dat deel dus niet beantwoord is ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
En het testen is weer begonnen hoor, en weer is het er absoluut niet beter van geworden hier :'(

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Laatst online: 17:32
Ik mag ook weer meedoen en ik vind het beter dan de vorige test waar ik in zat.

Ik blijf volgens mij wel bij mijn mening van de vorige keer:
Die toevoegen-aan-vergelijking-knop is niet duidelijk. Hij komt bij mij over alsof er een heel menu achter zit i.p.v. vergelijken.
Waarom niet de 'oude' uitgebreide knop onder de product titel zetten? Daar lijkt me genoeg ruimte over. Ik zie daar een paar awards staan, daar kan ook nog wel de oude knop naast.

Ook snap ik dat de kolom titels niet in elk product opnieuw staan, maar wat mij betreft mogen ze wel mee scrollen(?). Als er twee keer een specificatie van geheugen bijv. in zou staan, zie je 2x ...GB terwijl je misschien niet duidelijk hebt welke welke is.

En wat betreft het afkappen van de titels, kan je daar dan niet gewoon 2 regels van maken? Ruimte zat zou ik denken.

En ik weet niet of de tandwiel iets is wat blijft staan? Of dat er een functie achter zou moeten komen die er nu nog niet is? Bij mij stond er nu een vragenlijst achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 12:03
Ik wist niet dat er een vorige test was ;)

Leuk om mee te doen. Nog niet helemaal af lijkt mij.

De nieuwe layout / optie in grid, werkt niet altijd goed.

Ik heb een aantal tabs openstaan voor producten die ik over enige tijd wil kopen.
Bijvoorbeeld, nieuwe apple ipad, een macbook, en videkaart en nog wat meer.

Een refresh van de pagina met een x aantal filers werkt niet goed en resulteert in een leeg scherm. Daarna op producten klikken krjig je de vraag of je de vorige filters wilt toepassen (zeer handig) en dan zie ik de lijst weer.

Tevens zijn nu enkele (random) selectie opties volledig uitgeklpat, terwijl die voorheen ingeklpst bleven. Bij MacBook bijvoorbeelde cpi/soc is nu continu uitgeklapt. Best een lijst en voorheen bleef deze ingeklapt. (ook bij oude layout trouwens zie ik net)

Instellingen knopt werkt nog niet. Dat wordt kkeurig weergegeven. Echter, als je geen feedback wilt geven (al gedaan) dan gaat de knop niet weg...

Refurbished item worden nog niet als zodanig getoond.

Tot nu toe is er voor mij geen zichtbare verbetering. Wellucht makkelijker te onderhouden, makkelijker technisch ... enz. Voor de eindgebruiker is het nog geen verbetering.
Qua UX verdient het nog wel aandacht, gezien het ontbreken van allelei features die wel in de standaard zitten (button-duidelijkheid, prijsbutton kleur, wit regels, instelbaarheid, enz..)

Opgelost:
Instellingen knop met sluit optie

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Er is in ieder geval weer een knopje bijgekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOc9u-oL3bm2Dn081vsoFeRT_KY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CZ7ZiTVhXqV1sl7brlfwOiE7.png?f=user_large

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyon_R
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05 01:46
De nieuwe layout voor de productspecificaties in de pricewatch is echt top! De layout van de vorige test die ik had in maart was echt verschrikkelijk.
Fijn om te zien dat je (binnenkort, hopelijk) eindelijk zelf 5 specificaties kan selecteren die je wil zien, en op kan sorteren. Oprecht geweldig!

Maar, ik zal alsnog bij dit soort tests wel een knopje of toggle willen zien dat je gemakkelijk kan afmelden. Toevallig moest ik pas iemand helpen met componenten uitzoeken voor een nieuwe PC, als ik dat nu zal moeten doen zal ik het best vervelend vinden omdat sorteren op specificatie niet kan op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 19:08

Creesch

bla bla!

JelleDJs schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:21:

Waarom niet de 'oude' uitgebreide knop onder de product titel zetten? Daar lijkt me genoeg ruimte over. Ik zie daar een paar awards staan, daar kan ook nog wel de oude knop naast.
Mee eens. Ook zou ik eigenlijk controle willen over wat daar überhaupt komt te staan. Ik heb bijvoorbeeld weinig interesse in het feit dat producten in prijs zijn gedaald. Daar kies ik echt nooit iets op uit. Helaas is dat wel een flink in het oog springende label.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
mrc4nl schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:35:
Er is in ieder geval weer een knopje bijgekomen.
[Afbeelding]
Totale waanzin dit. De functie om zelf een gewenste eigenschap te selecteren om in de kolommen weer te geven is "nog niet beschikbaar"? En de kolommen die standaard geselecteerd staan geven eigenschappen aan waarop je waarschijnlijk toch al gaat filteren als je een product zoekt (bij SSDs bijv. de connector, in plaats van prijs/TB wat eerst als standaard geselecteerd stond)? En er is geen mogelijkheid te opt-outen van deze beperkte-functionaliteit public beta? Wie heeft dit in godsnaam verzonnen? Extreem gebruikers-onvriendelijk om op zo'n manier een test te pushen.

My 2 cents over de layout zelf dan maar: het ontbreken van productinfo onder de productnaam en die in plaats daarvan in kolommen weergeven is geen verbetering, want vereist dat je je blik steeds heen-en-weer laat gaan, terwijl je diezelfde eigenschappen bij de oude layout in één oogopslag kon zien. De nieuwe lay-out is veel minder compact terwijl er niet meer info wordt weergegeven, en dat is op een groot scherm niet prettig.

[ Voor 60% gewijzigd door Cocytus op 22-09-2024 12:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Waarom kan ik nu weer niet zelf selecteren welke specs ik wil zien in het overzicht? 8)7

beeldscherm formaat is juist de makkelijkste die je in je zoekopties in kan geven, die hoef ik 100% niet in het overzicht te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1R8Ji0_H2iyZxZqBPZyIbz_Hag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hb31MeFaSzznKfR7U2Drc35Y.jpg?f=fotoalbum_large

Mag ik ALSJEBLIEF uit deze testen? ik gebruik de PW best vaak en dit is gewoon compleet ruk en niet meer te gebruiken.

Toevoeging na 5 minuten:
Nu hebben jullie er helemaal een zooitje van gemaakt.
Waarom dingen aanpassen op de live omgeving zonder dit eerst zelf goed te testen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3tbBaKRpjjoI0b1KNxeehX_4gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5iOGHwvp42FLPYGq4KvCHyyK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Ernemmer op 23-09-2024 15:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Het is moeilijk om positief over deze veranderingen te blijven wanneer zelfs de meest basale UI dingen niet goed werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_ENrEYkDaixrDwB_umtfAaEzKg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QO5u3O0h6WHKdtqWw9BIKk4C.png?f=user_large

Ik dacht, laat ik sorteren op opslagcapaciteit. Van groot naar klein, geen idee hoe groot de grootste tegenwoordig zijn.

staat ie niet in de lijst -O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ec03CO3D9YGI2D9EquHCvPeILtM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7RA0VpgZKETWWOWdKObruEX4.png?f=user_large

Nou, dan klik ik toch bovenaan de kolom "opslagcapaciteit" zoals zoveel tabellen hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2es1tVWlj-TF3xmEr4DKsfE35M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3dpaBsIzajpC31nvVIP9kcLM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQi6jGY2k616P5Uc1TyI2wdiFI4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hRm6aSH1lQgB04svvsn0T09w.png?f=user_large

ora et labora

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Voor de mensen die er niet bekend mee zijn: het te zien krijgen van "Bedankt voor je interesse! Deze functie is nog niet beschikbaar." nadat je op het tandwieltje klikt heet 'fake door testing' en is binnen de wereld van websites verbeteren een bekende methode om te kijken of er genoeg interesse is voordat je daadwerkelijk uren/dagen/weken werk in nieuwe functionaliteiten gaat stoppen.

En nee, als er iemand denkt dat ze het ook gewoon even hadden kunnen vragen, dat is niet hetzelfde. Wat mensen zeggen dat ze willen hebben of zullen gaan doen is vaak totaal anders dan wat ze in werkelijkheid zouden gebruiken of doen.

Wel vind ik het opvallend dat de fake door test blijkbaar al ruim 3 dagen aan staat. Meestal doe je zo'n test op een kleine schaal en zo kort mogelijk, zodat mensen er zo min mogelijk last van hebben. Als je 1000 mensen die knop laat zien en er klikt er maar 1 op, dan weet je in principe genoeg. Je hoeft dit niet aan nog eens 10.000 mensen te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
imo is die knop niet eens nodig, ze hadden gewoon analytics aan de huidige pricewatch kunnen toevoegen om te zien of dit een optie is die nu gebruikt word.

Denk dat dat het ook wel iets naarder maakt voor de gebruikers die nu in deze test zitten, er is niet alleen een UI verandering, maar er missen ook gewoon features die prima werkte in de "oude" versie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hahn schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:47:
Voor de mensen die er niet bekend mee zijn: het te zien krijgen van "Bedankt voor je interesse! Deze functie is nog niet beschikbaar." nadat je op het tandwieltje klikt heet 'fake door testing' en is binnen de wereld van websites verbeteren een bekende methode om te kijken of er genoeg interesse is voordat je daadwerkelijk uren/dagen/weken werk in nieuwe functionaliteiten gaat stoppen.
Ok, maar dat verklaard slechts een deel, want dit is meer een overhaul ipv nieuwe functionaliteit. Ergens heeft iemand bij tweakers bedacht dat de pricewatch beter/anders kon. Die persoon zal er vast goede ideeën bij hebben gehad. Nu is er tijd ingestopt, maar Ik krijg hier een beta-test gevoel van.

Pricewatch gebruikers zijn bepaalde functies gewend, die nu niet meer werkt. Want de functie ik ik eerder noemde, doet het blijkbaar wel in de oude omgeving

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-Nxz9Ybt0fujY5tg1vVoL0Lkys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sXZ0otMdMhMoyEugTfWeVop8.png?f=fotoalbum_large

dus eeh ja, ik ben nogal }:| om deze verandering, niet omdat de autist in mij geen verandering van knopjes aankan maar omdat ik het als een achteruitgang zie.

ora et labora

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik vind op dit moment ook vooral de prijzen erg onduidelijk, dat blauwe kader was veel duidelijker zichtbaar.
En omdat de pagina nu perse zo breed moet en de prijs helemaal rechts moet blijven leest het nog onhandiger..
Ik kan nu in ieder geval niet in een oogopslag het product en de prijs zien, ik merk dat ik continu van links naar rechts zit te turen.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 15:59
Ik ben een compleet systeem aan het zoeken in de pricewatch. Ik wil niet filteren op cpu, maar via de resultaten zien welke cpu ik kan krijgen voor budget x tot y. Krijg ik in de resultaten alleen kolommen te zien waarop ik al gefilterd heb en de cpu zit er juist niet tussen.

Balen dat ik onderdeel van de test ben. Dit is voor mij totaal onbruikbaar. Moet ik alle resultaten één voor één openen om te kijken welke cpu er gebruikt wordt.

Daarnaast verlies ik continu filters bij het heen en terug klikken of refreshen.
In het feedbackformulier kan ik hier ook niets over kwijt.

Het zou héél fijn zijn als er een knop kwam waarmee je terug kan naar de werkende versie van de pricewatch :|

edit:
In incognito-modus ben ik niet ingelogd en krijg ik gelukkig weer de oude versie. Daar kan ik mijn eigen kolommen selecteren/sorteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Scooper op 24-09-2024 21:00 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hasosoft
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 13:46
Ja leuk inderdaad zo'n AB-test maar zorg er dan inderdaad voor dat je ook makkelijk af kan melden voor zoiets als je er de algemene bruikbaarheid van bepaalde functies hebt uitgesloopt. 8)7 Of is het anders niet 'vernieuwend' genoeg?

Snap ook wel dat een beetje tweaker er met de cookies ook wel uit komt maar dat zou niet moeten hoeven, en dan vragen of mensen niet met de cookies willen klooien is ook een beetje kansloos. Wordt er op youtube ook al kotsziek van om elke paar maanden weer een andere interface door de strot gedrukt te krijgen, had er op een platform waar het soort van aangemoedigd wordt om css tweaks toe te passen toch wat anders verwacht.

Dit sorteer filter bij de monitor pricewatch is ook zeer nuttig trouwens: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvSwtJxZCQh6NdSwAIOC_pFlLTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QyTZlQD1RhK2jtNR1chhVXVc.png?f=fotoalbum_large

Mooie meevaller dat prijs er nog tussen staat want aan de rest heb ik helemaal niets, zou toch op z'n minst verwachten dat er dan iets gedaan wordt met de categorieën van de filters die je gekozen hebt of überhaupt gebaseerd op de, niet aan te passen, getoonde specificaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
@crisp misschien is een reactie vanuit Tweakers ook wel leuk. En een optie om je af te melden ook, want de PW is nu praktisch onbruikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JelleDJs
Ernemmer schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:53:
@crisp misschien is een reactie vanuit Tweakers ook wel leuk. En een optie om je af te melden ook, want de PW is nu praktisch onbruikbaar.
Vanuit Tweakers is hier wel vaker een reactie over gekomen. Zie quote hieronder. En ook een reactie op dat mensen zich willen "afmelden", wat vanuit logisch oogpunt niet kan/gewenst is.

Feedback is altijd welkom, mits het op een constructieve manier wordt gegeven. Juist die feedback heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat we een testvariant hebben ontwikkeld die we eerder niet overwogen hadden. Dus ook dank daarvoor!

Momenteel draait er een tweede testronde en dat zal nog 6 dagen duren, zodat we over een langere periode statistisch significante resultaten hebben kunnen verzamelen. De komende maanden zal de Pricewatch in elk geval qua weergave veranderen. We kunnen nog niet zeggen hoe precies, want dat is iets wat we nu aan het onderzoeken zijn, oa met deze test. Maar dan weten jullie in elk geval dat dat eraan komt en we zullen periodiek ook updates hierover geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hasosoft
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 13:46
Lijkt me dat een knopje met "doe mij de (oude) functionaliteit maar" nuttiger is qua metrics dan het verwijderen/wijzigen van een cookie?

Wat zijn we op dit moment aan het testen dan? Als ik het niet had kunnen fixen met de cookies dan zat ik op het moment bij monitoren bijv vast aan een sorteer op "Video in (A-Z)" optie, daar heb ik gewoon helemaal niets aan als ik die kolom niet eens kan zien, dan moet ik dus via de cookie weer de oude functionaliteit terug brengen, vervolgens bij de "toon" opties bijv "diagonaal" en "soort paneel" kiezen, dan kan ik op die 2 specificaties sorteren, dan weer de cookie terugzetten zodat ik in de nieuwe UX aan de slag kan met data die ik überhaupt kan zien in de lijst. Dat is gewoon waardeloos.

Snap wel dat als je veranderingen wil testen je dat ergens moet doen, maar zo'n halfbakken poging als dit doet het gewoon niet, het is functioneel niet bruikbaar dus wat wil je er dan aan testen.

Persoonlijk vind ik de hogere informatie dichtheid een behoorlijke vooruitgang maar als ik niet zelf in kan stellen wat ik wil zien dan ga ik het niet in de huidige staat gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Hasosoft op 25-09-2024 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hasosoft schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:03:
Lijkt me dat een knopje met "doe mij de (oude) functionaliteit maar" nuttiger is qua metrics dan het verwijderen/wijzigen van een cookie?

Wat zijn we op dit moment aan het testen dan? Als ik het niet had kunnen fixen met de cookies dan zat ik op het moment bij monitoren bijv vast aan een sorteer op "Video in (A-Z)" optie, daar heb ik gewoon helemaal niets aan als ik die kolom niet eens kan zien, dan moet ik dus via de cookie weer de oude functionaliteit terug brengen, vervolgens bij de "toon" opties bijv "diagonaal" en "soort paneel" kiezen, dan kan ik op die 2 specificaties sorteren, dan weer de cookie terugzetten zodat ik in de nieuwe UX aan de slag kan met data die ik überhaupt kan zien in de lijst. Dat is gewoon waardeloos.

Snap wel dat als je veranderingen wil testen je dat ergens moet doen, maar zo'n halfbakken poging als dit doet het gewoon niet, het is functioneel niet bruikbaar dus wat wil je er dan aan testen.

Persoonlijk vind ik de hogere informatie dichtheid een behoorlijke vooruitgang maar als ik niet zelf in kan stellen wat ik wil zien dan ga ik het niet in de huidige staat gebruiken.
Cookie verwijderen werkt hier niet meer. na vaak genoeg verwijderen werkt het weer.

Moet ik nou echt via een VPN een tweede account aanmaken om de PW te gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 25-09-2024 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ernemmer schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:29:
[...]

Cookie verwijderen werkt hier niet meer.

Je hoeft geen account te hebben voor PW, dus VPN maar lekker raak, als dat je helpt. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ernemmer schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:29:
[...]

Cookie verwijderen werkt hier niet meer.

Cookie verwijderen is niet foolproof, want je krijgt weer een nieuwe cookie, en dan heb je dus weer kans dat je in dezelfde variatie terechtkomt.

Wat bij mij nog steeds werkt is bij de Tweakers.net cookie de waarde van 'SSLB' aanpassen van 1 naar 0. Dan ga je van de variatie naar de control-versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:46:
[...]

Cookie verwijderen is niet foolproof, want je krijgt weer een nieuwe cookie, en dan heb je dus weer kans dat je in dezelfde variatie terechtkomt.

Wat bij mij nog steeds werkt is bij de Tweakers.net cookie de waarde van 'SSLB' aanpassen van 1 naar 0. Dan ga je van de variatie naar de control-versie.
Ik heb ze 5 keer verwijderd, ik probeer je andere optie even, bedankt.

Aanvulling na 4 minuten: Haha, na 6 keer verwijderen werkte het wel, ik kan weer normaal laptops gaan vergelijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 25-09-2024 18:54 ]

• Hahn
Ernemmer schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:42:
[...]

Ik heb ze 5 keer verwijderd, ik probeer je andere optie even, bedankt.

Aanvulling na 4 minuten: Haha, na 6 keer verwijderen werkte het wel, ik kan weer normaal laptops gaan vergelijken.
In plaats van 6 keer cookies te verwijderen had je ook 1 keer die ene waarde van 1 naar 0 kunnen veranderen ;) Maar goed, het werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik denk dat deelname vrijwillig moet worden. Het aantal klachten is gewoon niet langer te negeren. Ik ben het ook meer dan zat. Sowieso moet dat vermaledijde google formulier niet de mogelijkheid zijn om feedback te geven. Ik doe niet aan Google. Zo ga je dus je doelgroep beperken tot mensen die geen moeite hebben met die club.

[ Voor 44% gewijzigd door ocf81 op 26-09-2024 17:50 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ocf81 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:49:
Sowieso moet dat vermaledijde google formulier niet de mogelijkheid zijn om feedback te geven.
Ik doe niet aan Google.

Zo ga je dus je doelgroep beperken tot mensen die geen moeite hebben met die club.
Inderdaad !!! _O_

Ik vind dat ook altijd zo amateuristisch overkomen! :r

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:54

Detmer

Professioneel prutser

Bij deze zou ik willen verzoeken om dit soort testen tot opt-in te maken. Tot op heden heb ik er weinig moeite mee gehad, maar de huidige test in de PW maakt het voor mij grotendeels onbruikbaar. Ik kan nu niet op de voor MIJ belangrijke waarden selecteren in de PW.

Dat het geheugentype DDR4 is daar sorteer ik al op. Dan hoef ik dat niet nog eens in het overzicht te hebben staan.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:47:
Als het daadwerkelijk nieuwe functionaliteit was prima, maar dit betreft bestaande functionaliteit die er nu niet meer is. En de test loopt inderdaad nog steeds door. Dank voor je post overigens dat ik dit terug kan draaien door handmatig een cookie aan te passen, dat is heel nuttig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-05 11:58
Het is weer mis hoor. Na het invullen van de enquete dacht ik dat de PW eindelijk in rustiger vaarwater was beland, maar dat blijkt niet het geval. Het ziet er (alweer) niet uit op mobiel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfdbZlX5onqQLj1dtHpJm_U0yDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgLK2CmbduLIM0xV9pWMgPyV.jpg?f=fotoalbum_large

3 kolommen (foto, info, prijs) en maar 1 is overzichtelijk, de foto.

De vergelijkingsknop is overal goed zichtbaar (maar die knop heb ik nog nooit gebruikt) en de rest durf ik als bagger te bestempelen.

De info per product was al een paar dagen slechter leesbaar, maar als Tweakers het getest heeft is die kolom nu zo goed als onleesbaar/waardeloos voor mij doordat er "getest" staat.

De prijskolom is te druk geworden. Wat is er mis met het aantal sterren met het getal aan reviews? Nu is er een kleurbalkje met een getal en een poppetje toegevoegd.

Stop alsjeblieft met rapareren wat niet stuk is. Draai dit alsjeblieft terug! Elke keer wordt het erger in mijn ogen! :'(

[ Voor 0% gewijzigd door Megasyb op 11-10-2024 12:31 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JelleDJs
Een nieuwe test (lijkt het). Meteen zelf ook even gekeken. En ik ben aardig tevreden. Behalve met één ding.
Kan alsjeblieft die lelijke en onduidelijke score-cirkel weg? Maak anders de sterren gewoon in een nieuwe stijl, maar die cirkel vind ik echt niet te doen. Maakt het juist onduidelijker.

Voor de rest dikke duim. Vergelijk-knop weer veel duidelijker en op een betere plek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kARPbJs6iorjRWNbn6XfxYmWysk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U5LwvF638xVy8AJatUQkmQON.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
JelleDJs schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:15:
Een nieuwe test (lijkt het). Meteen zelf ook even gekeken. En ik ben aardig tevreden. Behalve met één ding.
Kan alsjeblieft die lelijke en onduidelijke score-cirkel weg? Maak anders de sterren gewoon in een nieuwe stijl, maar die cirkel vind ik echt niet te doen. Maakt het juist onduidelijker.
Bij mij ziet ie er zo uit, geen lelijke score-cirkel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWzdIbM581GxKNBwEZzlb9Ww11M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2P0P5COM5CrTAR0WbGmaKCmJ.png?f=fotoalbum_large

Nu vind ik dit zelf de meest functionerende test tot nu toe, maar volgens mij is dit ook ongeveer exact het zelfde met hoe de pricewatch altijd was, met het verschil dat we een bar ipv. sterren hebben voor reviews :+

Of ik het een grote verbetering vind weet ik niet, maar als tweakers hier blij van word ben ik er ook niet op tegen verder

[ Voor 7% gewijzigd door smiba op 10-10-2024 13:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JelleDJs
smiba schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:48:
[...]

Bij mij ziet ie er zo uit, geen lelijke score-cirkel.

[Afbeelding]

Nu vind ik dit zelf de meest functionerende test tot nu toe, maar volgens mij is dit ook ongeveer exact het zelfde met hoe de pricewatch altijd was, met het verschil dat we een bar ipv. sterren hebben voor reviews :+

Of ik het een grote verbetering vind weet ik niet, maar als tweakers hier blij van word ben ik er ook niet op tegen verder
Heel eerlijk, ik vind die balk ook nergens op lijken. Daarmee kan je echt niet in één oogopslag zien wat de daadwerkelijke score nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

In alle eerlijkheid : Die score kan mij echt niks schelen! :)

Ik zou liever willen zien dat ik :
- Makkelijker naar de hoofdcategorie van een type produkt kan i.p.v. alleen naar het merk of model.
- Dat ik produkten kan sorteren op de weergegeven eigenschap in een bepaalde kolom.
- Eventueel zelf meerdere kolommen kan toevoegen ?

DAT zou pas ECHT een MEERWAARDE hebben !!! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 08:28
Hoe kan ik opt-out'en? Ik heb liever de bar met sterren terug, dat hoef ik niet te lezen, dat zie ik namelijk. Veel overzichtelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 13:31
Ik heb hier de cirkels, lijkt nergens op, maar dat terzijde.

Wat ik me vooral afvraag is waarom dit proces zo moet verlopen. Ik ben blij dat er tijd wordt gestoken in het verbeteren van de website, maar dit is toch geen manier van werken? Tweakers schotelt zijn gebruikers nu al een half jaar lang compleet willekeurige uitprobeersels voor. Er lijkt geen enkele lijn of consistentie in te zitten en er wordt niets over gecommuniceerd. Met bepaalde versies was de Pricewatch gewoon compleet onbruikbaar. Ik snap best dat je wilt testen, maar dat doe je toch op het moment dat je een idee hebt van wat het moet worden? Ik maakte vroeger websites maar dat is lang geleden, is dit tegenwoordig een normale manier van werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

c-nan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:20:
Hoe kan ik opt-out'en? Ik heb liever de bar met sterren terug, dat hoef ik niet te lezen, dat zie ik namelijk. Veel overzichtelijker.
Zie bijvoorbeeld Tomcat76 in "Meer producten in één oogopslag"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Allereerst: bedankt voor de feedback. Zoals eerder aangegeven in dit topic zijn we zeer terughoudend in het bediscussiëren van lopende tests om beïnvloeding te voorkomen. Wel lezen we mee in dit topic en nemen we de feedback ook mee in de evaluatie van een test.
c-nan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:20:
Een opt-out bieden we niet aan, zie mijn eerdere reactie daarover: jelle. in "Meer producten in één oogopslag".
nero355 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:39:
In alle eerlijkheid : Die score kan mij echt niks schelen! :)

Ik zou liever willen zien dat ik :
- Makkelijker naar de hoofdcategorie van een type produkt kan i.p.v. alleen naar het merk of model.
- Dat ik produkten kan sorteren op de weergegeven eigenschap in een bepaalde kolom.
- Eventueel zelf meerdere kolommen kan toevoegen ?

DAT zou pas ECHT een MEERWAARDE hebben !!! d:)b
Als ik je suggesties goed begrijp dan zijn die reeds mogelijk:
  • In de breadcrumb linksboven staat altijd de betreffende Pricewatch-categorie, bijvoorbeeld "Smartphones" (tenzij je navigeert via een merk of Unsorted).
  • Op desktopweergave is er een mogelijkheid om in twee kolommen bepaalde specificaties te selecteren en daar vervolgens ook op te sorteren.
Mocht je hier verder nog vragen over hebben of er niet uit komen, open dan even een nieuw topic :) Dan houden we vragen over bestaande functionaliteit gescheiden van zaken die we aan het onderzoeken en testen zijn.
dsibma schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:02:
Wat ik me vooral afvraag is waarom dit proces zo moet verlopen. Ik ben blij dat er tijd wordt gestoken in het verbeteren van de website, maar dit is toch geen manier van werken? Tweakers schotelt zijn gebruikers nu al een half jaar lang compleet willekeurige uitprobeersels voor. Er lijkt geen enkele lijn of consistentie in te zitten en er wordt niets over gecommuniceerd. Met bepaalde versies was de Pricewatch gewoon compleet onbruikbaar. Ik snap best dat je wilt testen, maar dat doe je toch op het moment dat je een idee hebt van wat het moet worden? Ik maakte vroeger websites maar dat is lang geleden, is dit tegenwoordig een normale manier van werken?
Om te beginnen: ons vertrekpunt is het oplossen van gebruikersproblemen om zo de ervaring in de Pricewatch te verbeteren. Op basis van wat we oa in onderzoeken zien, denken we dat we de Pricewatch beter kunnen maken in de interactie met filters, de beschikbare informatie op het productenoverzicht, de informatiedichtheid en nog een aantal andere zaken. Daarnaast laten we sommige elementen nu buiten scope, bijvoorbeeld de vergelijkingslijsten en de productpagina's zelf.

Dan de manier waarop we dit testen. We hebben verschillende manieren om mogelijke verbeteringen te onderzoeken en valideren, afhankelijk van de fase waar we in zitten. Denk aan voorkeurstesten, enquêtes, usability tests, opt-in bètatests en dus A/B-tests. Bij elke test, waar je als gebruiker overigens niet altijd iets van mee krijgt, verkrijgen we telkens nieuwe inzichten waarmee we verdere verbeteringen doorvoeren aan het ontwerp. Een iteratief proces noemen we dat en bij iedere stap formuleren we nieuwe hypotheses die we willen testen. Dat kan er in dit geval toe leiden dat er voor langere tijd getest wordt in de Pricewatch en dat je als gebruiker veranderingen ziet. Bedenk echter wel dat we op Tweakers honderdduizenden gebruikers bedienen en dat we dus data van grootschalige tests nodig hebben om de juiste conclusies te trekken. Overigens is dit hoe nagenoeg iedere (grote) site opereert, al helemaal in de wereld van ecommerce.

Wat betreft communicatie: we zijn we hier zoals gezegd zeer terughoudend mee as het gaat om lopende tests. Vooraankondigingen doen we daarom ook niet. In deze reactie kun je wel meer lezen over de resultaten tot dusver. En in deze frontpagereactie geef ik ook nog wat meer uitleg over waar we precies op testen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@jelle. Ik heb het idee dat de Pricewatch steeds meer wordt afgestemd op jip en janneke en dat mensen die meer willen steeds vaker buiten de boot vallen als het om de filters gaat. Ik ben daar absoluut niet over te spreken.

Wellicht is het een idee om eens te kijken naar de filters die Geizhals aanbiedt. Visueel heeft de Pricewatch een voordeel, maar qua inhoud loopt de Pricewatch achter. Je kan daar bij veel categorieën veel beter zoeken dan op de Pricewatch omdat de filters die je daar hebt speficiekere zoekakties mogelijk maakt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat76
Er is nu blijkbaar een probleem met de sorteerfunctie in de Pricewatch. Ik kan dat veranderen naar bv. "Prijs (oplopend)", maar als ik doorklik naar de volgende pagina, verandert het vanzelf terug naar "Meest bekeken". Vraag & Aanbod heeft dit probleem niet.

Er is bij mij ook iets raars met de weergave van de score: het sterretje is niet zichtbaar en de score wordt teveel naar rechts weergegeven (het cijfer na de komma valt helemaal buiten de gekleurde indicator). Het icoontje met daarnaast het aantal reviews wordt wel mooi gecentreerd weergegeven.

In een andere browser heb ik de versie met het cirkeltje. Als ik ook de screenshot hierboven van zwittrooper meetel, denk ik dat er 3 varianten in omloop zijn. Suggestie:
* gebruik op desktopschermen de oude weergave met 5 sterren; die blijft nog altijd het duidelijkst
* op mobiel vind ik de versie met het sterretje op het einde van de indicator wel mooi, alleen zou ik het aantal reviews weglaten (minder clutter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Tomcat76 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 02:43:
Er is nu blijkbaar een probleem met de sorteerfunctie in de Pricewatch. Ik kan dat veranderen naar bv. "Prijs (oplopend)", maar als ik doorklik naar de volgende pagina, verandert het vanzelf terug naar "Meest bekeken". Vraag & Aanbod heeft dit probleem niet.
Dit kan ik niet reproduceren in onze testvarianten. Mocht je dit probleem nog steeds hebben, kun je dan een bugmelding maken in Stoute bugs met vermelding van je gebruikte browser en apparaat?
Er is bij mij ook iets raars met de weergave van de score: het sterretje is niet zichtbaar en de score wordt teveel naar rechts weergegeven (het cijfer na de komma valt helemaal buiten de gekleurde indicator). Het icoontje met daarnaast het aantal reviews wordt wel mooi gecentreerd weergegeven.
Da's niet de bedoeling. Zou je een screenshot hiervan kunnen maken? En we zijn benieuwd met welk apparaat en browser dit gebeurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat76
jelle. schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:47:
Dit kan ik niet reproduceren in onze testvarianten. Mocht je dit probleem nog steeds hebben, kun je dan een bugmelding maken in Stoute bugs met vermelding van je gebruikte browser en apparaat?
Is gebeurd.
jelle. schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:47:
Da's niet de bedoeling. Zou je een screenshot hiervan kunnen maken? En we zijn benieuwd met welk apparaat en browser dit gebeurt :)
Ik heb het probleem met de score nader onderzocht, en de oorzaak lijkt tweevoudig te zijn:

1) Voor de positionering van het scorecijfer gebruiken jullie "margin-inline", wat door mijn browser niet wordt ondersteund. Is het wel nodig om "margin-inline" ipv "margin-left/right" te gebruiken? Zal de quotering ooit verticaal worden weergegeven? Als het cijfer altijd horizontaal zal worden weergegeven, bereik je meer browsers als je "margin: 0 -.75rem" gebruikt ipv "margin-inline: -.75rem". Da's meteen minder tekst, haha.

2) Wat het sterretje naast de score betreft, is me opgevallen dat mijn browser die code helemaal niet doorkrijgt. In een browser waarin het sterretje wel wordt weergegeven, is die code er wel. Het gaat om de ::before pseudo voor .foreground. Bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-05 20:33
@Tomcat76 Misschien handig om erbij te vermelden welke browser je precies gebruikt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat76
youridv1 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:43:
@Tomcat76 Misschien handig om erbij te vermelden welke browser je precies gebruikt? :)
Serpent 52 (build 20241012, Goanna 4.8, 32-bit)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 04-05 04:46
Ik krijg sinds vandaag dat een kleine slidertje met daaronder het aantal reviews. Dus niet de cirkel van JelleDJs maar de lijn van smiba.

Misschien is het een kwestie van wennen, maar mijn eeste gevoel zegt dat dit een grote achteruitgang is. Dat balkje is 1cm groot waardoor bijvoorbeeld het verschil tussen 4 , 4.5 en 5 sterren amper te zien is. De oude layout met gewoon lege en gevulde sterren is veel overzichtelijker. Zo doet Amazon het ook, dus er lijkt me niet echt een reden voor Tweakers om het wiel opnieuw uit te proberen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-05 11:58
Het is weer (deels) terugveranderd bij mij. Bevalt een stuk beter zo! Alleen zorgt het label "getest" er nog voor dat (voor mij) relevante info niet volledig in de kolom te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhMBZQZowgmsuNdZkRfhXt6y-lE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ccpegr02TMaBtFGKMQ0Nl9q.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 3 4 Laatste