Meer producten in één oogopslag

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 16:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2n3A8SuIOkXv9Pcrc2Bov_SeiwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DfO3RA2biyGrDnIzz7t1totf.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe test? Ik ben fan :)

Sommige headings kunnen korter. Geen Thermal design power maar TDP. Geen geintegreerde graphics maar iGPU

Headings kunnen ook beter bovenaan de kolom ipv dat elk item opnieuw de heading bevat.

Ik zou ook graag op ze willen kunnen sorteren

Ik weet niet of een huis icoontje nu intuitief is om "aantal prijzen" mee aan te geven. Misschien dat het duidelijker is als je het format zoals de reviews, waar het duidelijk is dat de twee getallen bij elkaar horen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEsZTL6DIC7gm4Ni3DwXBIgS-3c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PDAgVs4w1ynxID5jMXpkwBZQ.png?f=fotoalbum_large

De mobiele versie is ehm, tja. Niet verschrikkelijk zodra je de plaatjes uitzet. Idealiter zou het plaatje wat kleiner zijn zodat je niet hoeft te kiezen tussen een mega plaatje en helemaal niets.

[ Voor 24% gewijzigd door youridv1 op 21-08-2024 12:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
youridv1 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:14:
[Afbeelding]

Nieuwe test? Ik ben fan :)

Sommige headings kunnen korter. Geen Thermal design power maar TDP. Geen geintegreerde graphics maar iGPU

Headings kunnen ook beter bovenaan de kolom ipv dat elk item opnieuw de heading bevat.

Ik zou ook graag op ze willen kunnen sorteren

Ik weet niet of een huis icoontje nu intuitief is om "aantal prijzen" mee aan te geven. Misschien dat het duidelijker is als je het format zoals de reviews, waar het duidelijk is dat de twee getallen bij elkaar horen.

[Afbeelding]

De mobiele versie is ehm, tja. Niet verschrikkelijk zodra je de plaatjes uitzet. Idealiter zou het plaatje wat kleiner zijn zodat je niet hoeft te kiezen tussen een mega plaatje en helemaal niets.
Bij smartphones zie ik nu dubbele informatie, in de titel van het product staat al informatie die ik vervolgens in de kolommen erna ook zie..
Ook is het vervelend dat je er niets mee kan, zorg dan dat het tenminste een sorteerbare kolom is..
Ik ben helaas nog altijd geen fan, het oogt nog altijd kneitertje druk..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-08 13:13

Neerio

bezorgt ook bij regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTAGAdqhDgSYV57oQQwonO83WXc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JHgcI44yl1NhkzdCCLcH3gZM.png?f=fotoalbum_large

Absoluut geen fan van de nieuwe lijst op mobiel, onoverzichtelijk en de producten staan niet meer netjes onder elkaar. Mag ik alsjeblieft de oude kolommen en kleine afbeeldingen weer terug?

Edit: in de oude interface pasten volgens mij 3 keer zoveel producten in dezelfde ruimte.

[ Voor 8% gewijzigd door Neerio op 21-08-2024 13:27 ]

HDD 6320 is LIeeev

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:28

DirtyBird

Praktiserend denker

Neerio schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:26:
[Afbeelding]

Absoluut geen fan van de nieuwe lijst op mobiel, onoverzichtelijk en de producten staan niet meer netjes onder elkaar. Mag ik alsjeblieft de oude kolommen en kleine afbeeldingen weer terug?

Edit: in de oude interface pasten volgens mij 3 keer zoveel producten in dezelfde ruimte.
Ja ik zat ook al te kijken of ik iets had aangeklikt of een .plan zag, maar dit is drama.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAZT_2xTKZ9V4ICl7nGc7Y2Ym50=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hZzvYeDbW5d6V3kmy5gS7mFw.png?f=fotoalbum_large

Ook hier is het drama. Staat ook niet beschikbaar om af te melden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XhOo3UOj2Kbg1O86nAAJbWe4X0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/raV00kpRx7XiR6rwAllS7N1W.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door I_IBlackI_I op 21-08-2024 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodytjuh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 20:00
*knip* Feedback is altijd welkom, maar wel op een normale manier..... Gelukkig werkt het nog om je cookies te wissen.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 22-08-2024 08:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cg52Rs9.png

Is er ergens een methode om te sorteren op een filter die _ik_ wil (in mijn geval: breedte of überhaupt of 1 van de keuzes zoals diagonaal),

*knip* Feedback is altijd welkom, maar wel op een normale manier.

-edit-
SSID cookie weggooien werkt gelukkig nog steeds, al was het wel na heel wat pogingen.

*knip* Feedback is altijd welkom, maar wel op een normale manier.

[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 22-08-2024 08:27 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 23:40
Neerio schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:26:
[Afbeelding]

Ik ben het hier totaal mee eens, ik zie nog maar 1 product per keer op mijn Pixel 7a, ben daardoor veel meer aan het scrollen dan vroeger :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Resistor schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:34:
[Afbeelding]

Is er ergens een methode om te sorteren op een filter die _ik_ wil (in mijn geval: breedte of überhaupt of 1 van de keuzes zoals diagonaal), of kan ik beter naar een andere site?

Godskolere op een driewieler wat is dit een bagger geworden.

-edit-
SSID cookie weggooien werkt gelukkig nog steeds, al was het wel na heel wat pogingen.

Volgens mij is hier niet echt over nagedacht door verstandige mensen.
Cookie weggooien werkt helaas maar voor de helft, de halve nieuwe versie is helaas al live, maar met cookie weg in ieder geval de drukte weer uit, maar wel de ondoordachte leegte weer in.
Kans is helaas groot dat iemand dit alsnog gaat goedkeuren na het testen helaas..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• xSNAKEX
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 12:37
Ach ja, daar gaan we weer. Graag laten weten wanneer het weer voorbij is. Tot die tijd gebruik ik dus geen pricewatch. Even als maatstaaf. Ik wil op geen enkel moment minder info op mijn scherm. En iedere keer opnieuw plaatjes uit moeten zetten is al helemaal vreselijk.
Test dingen gewoon eens lekker intern of met opt in ofzo. Als andere bedrijven dit doen fikken jullie ze ook altijd af.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Auch, de pricewatch is nu opeens helemaal onwerkbaar voor mij. 13 inch macbook in Firefox. Allerlei afgekapte info en totaal niet overzichtelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIWZN7DjrBt5k2BAiSRt--tfNpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1syCxT6HgNvEy5Hg8ntNDak7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door - peter - op 21-08-2024 19:37 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• scarewitch
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-08 10:39
Ik ben direct genezen van mijn pricewatch lookups, wordt hier serieus over nagedacht? Of is alles tegenwoordig gebaseerd op kliks, adverts of sponsoring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bas1286
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 02:55
Uitvoeringen en Producten knop staat verkeerd om?

Eerste indruk is niet echt positief.
Maar zorg er gewoon voor dat we zelf de kolommen kunnen aanpassen en sorteren en dan ben je er.

Reviewscore en aantal verkooppunten is tevens erg onduidelijk. (Andere contrast/kleur?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 11:59
Ik zit niet in de test (gelukkig) maar als ik dit soort ontwerpen zie dan vraag ik me af of hier wel een UI designer aan gewerkt heeft of dat ze gewoon maar wat proberen.

De review-sterren zijn echt zo onleesbaar op deze manier, net als het aantal shops. De constante herhaling van de "kolom headers" voor elke specificatie... dit kan toch veel beter en overzichtelijker?

Ook al ben ik geen full-time designer, ik heb best een heel stel designs gemaakt, zowel voor websites als flyers, logo's etc. die toch echt beter in elkaar zitten als dit.

Mocht iemand een screencapture zoals @Resistor hierboven kunnen maken, maar dan met een lichte achtergrond ipv een donkere, dan wil ik wel een poging wagen om er iets meer samenhangends van te maken, al heb ik extreem weinig tijd op het moment.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 16:57
+1 voor meer informatie op een pagina. Mijn iPhone SE is niet zo groot dus ik kan nu ongeveer nog een product per pagina zie .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Glaanie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:54:
Graag dus verder in het genoemde topic :)
Ja, dat is leuk, maar dan zou het ook wel fijn zijn als er wat interactie vanuit Tweakers komt. Anders lopen de frustraties alleen maar op. ;)

Hebben jullie een update voor ons?

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 22-08-2024 09:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben21
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-08 00:14
Gelukkig vond ik dit en werkte het verwijderen van cookies om het oude overzicht deels terug te krijgen (het ziet er nog steeds anders uit). Ik vind de nieuwe pricewatch echt onoverzichtelijk en onbruikbaar.. waarom moeten bedrijven altijd alles 'fixen' wat niet gebroken is.. Vooruitgang/vernieuwing is niet altijd noodzakelijk of beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Het idee van een kolom met een header is dat je alleen de waardes ziet en dus snel kan vergelijken. Als er echter bij elke waarde weer een header staat word t al onoverzichtelijk en helemaal als een kolom dan 2 verschillende headers en bijbehorende waardes heeft. Dan is t toch niet meer bruikbaar?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

Ik vind de hoeveelheid gegevens die ik zie in de nieuwe layout prettig (op desktop, makkelijker vergelijken voor mij), maar ik merk dat ik veel scan op basis van de review-sterren (als is het maar voor een eerste indruk). Die zijn nu amper leesbaar omdat ze in een klein vakje zitten. Is er een manier om ze weer als vijf sterretjes in een rij te tonen?

En zie ik het nu verkeerd, of is de mogelijkheid je eigen kolommen te kiezen weggehaald?
- peter - schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:25:
Het idee van een kolom met een header is dat je alleen de waardes ziet en dus snel kan vergelijken. Als er echter bij elke waarde weer een header staat word t al onoverzichtelijk en helemaal als een kolom dan 2 verschillende headers en bijbehorende waardes heeft. Dan is t toch niet meer bruikbaar?!
Een sticky header zou mooi zijn :)

[ Voor 33% gewijzigd door jacobras op 22-08-2024 11:45 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomcat76
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-09 06:40
De nieuwe layout van de Pricewatch is me ook opgevallen, en niet echt in positieve zin. Voorheen kon ik uit twee dropdownlijsten kiezen welke informatie ik belangrijk vind om naast een productnaam te zien. Nu is de lijst beperkt tot zes functies die alle zes worden getoond (op mijn scherm althans) en beslist Tweakers in mijn plaats wat ik belangrijk zou moeten vinden.

Neem even de productpagina voor de SSD's:
- "Opslagcap" -> nutteloos (staat al in de naam van het product)
- "SSD-formaat", "SSD-conne" en "SSD-type" -> overbodig (dit zijn mijn filters dus bij elk product hetzelfde)
- "Lezen (seq" -> voor mij nutteloos (ben enkel geïnteresseerd in random read/write)

Waar is random read/write? TBW? DWPD? GB/d? Cache?

Daarnaast staat er ook teveel info op zo weinig ruimte wat het voor mij onoverzichtelijk maakt. Dat er nog meer tekst getrunceerd is dan voorheen maakt dat probleem nog groter.

Wat je misschien kan doen is bij de vorige layout meer dropdowns toevoegen alnaargelang de beschikbare ruimte, maar dan wel minder druk dan nu het geval is (bv. op mijn scherm 4 dropdowns ipv. de 6 functies nu).

De nieuwe weergave van beoordelingen lijkt misschien handig, maar ik kan in 1 oogopslag tijdens het scrollen niet zien welke producten een beoordeling hebben en welke eerder positief of eerder negatief beoordeeld zijn. Het duurt veel langer nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:21
De nieuwe weergave van beoordelingen lijkt misschien handig, maar ik kan in 1 oogopslag tijdens het scrollen niet zien welke producten een beoordeling hebben en welke eerder positief of eerder negatief beoordeeld zijn. Het duurt veel langer nu.
Wat Tomcat zegt, klopt inderdaad. Ik erger mij hier het meest aan. Graag zou ik onderstaande op zijn minst weer terugzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePp9JaNqndycEQ7SeBatzJyf6lM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/60feD1zz9xbhlDQ96eyOhuRe.png?f=user_large

Verder was de oude Pricewatch voor mij zo goed omdat je in één oogopslag alle belangrijke informatie kon zien. Nu is alles horizontaal en gewoon vervelend om snel verschillen tussen producten te zien.

[ Voor 52% gewijzigd door Voyarch op 22-08-2024 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Vreselijk slechte ervaring op smartphones, wat een irritant overzicht om doorheen te scrollen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:33

skoozie

SCSI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yp_qOk5YdZztHae_XnIJcg0LiXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OzR6KbrFMhDBc477h7omwqpD.png?f=fotoalbum_large
Dan vraag ik mij af in welke groep ik zit.. Het wordt er niet beter op zo.... geen selectie velden of iets meer, de tabel die uit zijn ruimte loopt. en alles om de wit ruimte maar toe te laten nemen?

Ja ik heb Custom CSSen om de tracker links te houden en Tweakers Perfect Dark

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mi Chiel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 09:07
Heel fijn meer kolommen in de pricewatch !
Maar dan wel graag selecteerbaar welke je wil, net zoals voorheen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 11:00
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qcgIoWS.png
Ja, dit is dus kut. Onleesbare headers en een hodgepodge aan informatie waar ik geen wijs meer uit word.
Alle overzichtelijkheid van de oude Pricewatch in een klap weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:36
Voor mij geen PW meer op mobiel. Ik zie nog maar 1 product, dat wordt dus scrollen scrollen en nog eens scrollen. Nee sorry daar doe ik niet aan mee.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

skoozie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:53:
[Afbeelding]
Dan vraag ik mij af in welke groep ik zit.. Het wordt er niet beter op zo.... geen selectie velden of iets meer, de tabel die uit zijn ruimte loopt. en alles om de wit ruimte maar toe te laten nemen?

Eens, ik zat net te zoeken hoe ik dit uit kon zetten, maar dat gaat dus niet. Vreemde keuze om compleet willekeurige eigenschappen van het product dat je zoekt in je gezicht te kotsen en daarbij de tabel per regel te laten verspringen.

Maak het dan op zijn minst modulair zodat je kunt filteren op de eigenschappen die ertoe doen.

Cookies clearen werkt voor mij overigens niet...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

mrtl schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:19:
[Afbeelding]
Ja, dit is dus kut. Onleesbare headers en een hodgepodge aan informatie waar ik geen wijs meer uit word.
Alle overzichtelijkheid van de oude Pricewatch in een klap weg.
Bijkomend nadeel is dat je nu niet meer zelf kan selecteren welke zaken je in de opsomming wil zien. Ik maakte daar regelmatig gebruik van. De door Tweakers vooraf geselecteerde waarden zijn voor mij vaak niet de juiste.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 14:28

dragonhaertt

@_'.'

- peter - schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:25:
Precies dit!
Wat moet ik hier nou mee.... geen enkele header is goed te lezen en elke regel staat dezelfde header.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opt5Clfwv0nwhf6I5awV-9ADyC0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QqRrP8tWhy7bNWDPSTK733bF.png?f=user_large

Wederom vraag ik me af of er überhaupt een peer review gedaan wordt voordat dit soort tests doorgevoerd worden, of is het een soort van "Maak allemaal maar een layout dan testen we die direct op de gebruikers"

Overigens wordt net zoals bij vorige A/B tests éérst de oude layout geladen, waarna de nieuwe layout wordt geladen.
Met lekker chaotisch verspringen van de hele layout als gevolg.

[ Voor 9% gewijzigd door dragonhaertt op 23-08-2024 10:03 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

dragonhaertt schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:00:
[...]

Precies dit!
Wat moet ik hier nou mee.... geen enkele header is goed te lezen en elke regel staat dezelfde header.
[Afbeelding]

Wederom vraag ik me af of er überhaupt een peer review gedaan wordt voordat dit soort tests doorgevoerd worden, of is het een soort van "Maak allemaal maar een layout dan testen we die direct op de gebruikers"
Op zich wel handig voor wanneer de breedte onder een bepaalde grens valt, want dan zijn er twee rijen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

jacobras schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:45:
Ik vind de hoeveelheid gegevens die ik zie in de nieuwe layout prettig (op desktop, makkelijker vergelijken voor mij), maar ik merk dat ik veel scan op basis van de review-sterren (als is het maar voor een eerste indruk). Die zijn nu amper leesbaar omdat ze in een klein vakje zitten. Is er een manier om ze weer als vijf sterretjes in een rij te tonen?

En zie ik het nu verkeerd, of is de mogelijkheid je eigen kolommen te kiezen weggehaald?

[...]

Een sticky header zou mooi zijn :)
Ik realiseer me nu ik oud en nieuw nog eens vergelijk dat wat mij betreft het beste idee de oude layout is, met extra kolommen erin. Visueel simpele wijziging, in de bestaande witruimte. Dan heb je meer informatie (zoals de nieuwe layout biedt) maar met de voordelen van de oude (zelf configureren, geen herhalende header, duidelijke prijs + webshop winkels).

Dus als ik de screenshot van @Only er even bij pak en daar wat extra kolommen in kopieer, dan zo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lCpDK70.jpeg

[ Voor 7% gewijzigd door jacobras op 23-08-2024 12:59 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
De grijze blokken onder de productnaam waarin het reviewresultaat ("Excellent") en "Getest door ons Testlab" staat maken de lijst moeilijk leesbaar. Contrast van die blokken is te groot tov de titel en mijn brein moet nu vechten tussen onderscheiden van 'plaatje', 'tekst' en 'grijze blokken'. Ik vind het cognitief een uitdaging om snel de lijst producten te lezen.

Best een goed idee om meer kolommen te kunnen tonen, maar afh. van de schermgrootte en productcategorie wordt het resp. wel erg vol of is sommige info nutteloos. Handmatig het aantal kolommen en type info (weer) kunnen instellen zou een verbetering zijn.

En die knop ">" die je puur en alleen naar de betreffende productpagina leidt begrijp ik niet. Zijn er anno 2024 echt internetgebruikers die niet kunnen uitvogelen hoe ze naar de productpagina komen zonder zo'n knop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragony
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09 18:01
[...]

Precies dit!
[Afbeelding]

Overigens wordt net zoals bij vorige A/B tests éérst de oude layout geladen, waarna de nieuwe layout wordt geladen.
Ik vind de nieuwe weergave echt niet fijn. Wil terug naar hoe het er 1 week geleden uitzag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik vind het fijn dat er een toggle images knop is in lijsten op de nieuwe pricewatch. Ik zou het nog fijner vinden als er onthouden word of ik wel of geen afbeeldingen wil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart0n
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:03
Eerlijk, wat een gedrocht op een mobiel is het geworden. Eindeloos schollen, geen snel mooi overzicht meer, en in donkere modus verblind worden door al die foto's met witte achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kijkende naar categorie: Smartphones zie ik ook een wirwar aan items en een totaal onoverzichtelijke tabel, waarbij overal de headings bij staan en alles schots en scheef staat. Hoe heeft dit door de ontwerpfase kunnen komen? Hier en daar kan de alom bekende 'minder witruimte' feedback ook alhier toegepast worden. Veel informatie staat hier (ook?) dubbel zoals opslag.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 24-08-2024 07:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gbspeel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04:42
ocf81 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:48:
[...]

Bijkomend nadeel is dat je nu niet meer zelf kan selecteren welke zaken je in de opsomming wil zien. Ik maakte daar regelmatig gebruik van. De door Tweakers vooraf geselecteerde waarden zijn voor mij vaak niet de juiste.
Precies dit. Daarbij is het op geselecteerde waarden kunnen sorteren nu ook verdwenen. Wat ik heel handige sorteermogelijkheden vond:

- Processorkoeling op TDP (aflopend)
- Geheugen op true latency (oplopend)
- SSD's op TBW (aflopend)

Al die repeterende koppen en "nvt" vermeldingen zorgen voor een hoop extra cognitieve belasting. Dat die koppen er staan voor resoluties lager dan 4K snap ik, maar beter wordt het er daar ook niet op. De waarden die worden getoond, worden zo goed als allemaal afgekapt met een ellips (oké, wel met tooltip). Alle "nvt"-s kunnen ook simpelweg vervangen worden door een minteken of lege waarde.

De processorkoeling zal ik als voorbeeld even uitlichten. De nieuwe kolommen zijn: socket, aansluiting processorkoeling, RGB-headers, heatpipes, Thermal Design Power en geluidssterkte. Wat mij betreft zijn de eerste vier kolommen niet relevant om te tonen. Als je op zoek bent naar een koeler stel je juist deze zaken in als filters, met als gevolg dat je overal dezelfde waardes ziet. Het enige waar ik op nafilter in het overzicht is: hoeveel vermogen kan er gekoeld worden (door te sorteren) en welke keuze maak ik uit de top 20 wat betreft geluidssterkte.

Voor SSD's geldt wat mij betreft hetzelfde, maar dan met TBW voor het sorteren en leessnelheid ernaast getoond. Bij intern geheugen is true latency nog wel een sorteermogelijkheid, maar het wordt net als prijs/GB niet meer getoond.

De Pricewatch zoals die was, was voor mij hét hulpmiddel voor het selecteren van componenten. Met deze opzet ben ik veel minder geholpen. Als je het mij vraagt: graag de oude weer versie weer terug, danwel maak het instelbaar welke versie men wil gebruiken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Pricewatch overzicht op mobiel is nu waardeloos. Kan het niet anders verwoorden. Vernieuwing is goed, maar hier is niet lang genoeg over nagedacht.

Grotere foto's juig ik toe, maar niet op deze manier.

Veel te veel witruimte overal.

Te veel witruimte om afbeeldingen heen.

Als je eenmaal hebt gescrold vind ik het erg moeilijk te bepalen welke informatie nu waarbij hoort. Met andere woorden, waar begint het nieuwe product? Met de titel of met de afbeelding? Het begint nu met de afbeelding zonder duidelijke knip tussen het vorige en nieuwe product, verwarrend. Ook zit er een nutteloos grijs kader om de afbeelding wat het nog verwarrender lijkt te maken.

Labels zoals Excellent zijn informatief, maar niet klikbaar. En waaroms soms alleen vermelding Excellent zonder de vermelding Getest door ons testlab?

Indicatie van user reviews waardeloos. Hoeveel zijn het er? Een 5 sterren product ziet er hetzelfde uit als een 3 sterren product. Krijgt ook 1 groene ster.

Ik moest serieus op het huisje met het nummertje klikken om te weten wat dat is. Dan kom je bij de prijslijst. Hoezo een huisje? Met een huisje geef je geen bedrijf aan. Kies een beter pictogram aub.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJf9I0YOzfydLnl_Y1MMXHJ2X0s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nHO2FDEUliHR77ejUXvQ2Yqu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToFast
Het is gewoon slecht werkbaar als vergelijker. Welke user experience designer ging hiermee akkoord? Zijn a/b testen ook niet beter bedoelt voor kleine aanpassingen?

Zet deze test gewoon uit voor mobiele devices. Ik weet niet voor hoelang data vergaard moet worden, maar hoe representatief is je data als de meeste mobiele users niet eens verder gaan dan 2-5 duimen scrollen in de pricewatch en denken dit werkt niet, weg zijn ze; wat je daadwerkelijk wilde testen is nauwelijks aan bod gekomen.

- de blauwe pijlknop is onnodig, klik op de afbeelding of het blok, of de productlink is voldoende. (O'really, het huisknopje is hetzelfde, ook weg hiermee)
- de vergelijkknop is onduidelijk, het eerdere vinkje met de tekst is vele malen beter
- ja mooi die elementen getest door tweakers.net en awards, moeten die nu extra ruimte innemen, ze lijken klikbaar (maar niet heus), de overlay op de productafbeelding is vele malen sneller te overzien en logischer (niet klikbaar)
- de productinformatie neemt nu te veel ruimte in beslag en is op de een of andere manier minder leesbaar/overzichtelijk door de kopjes tevens te tonen.
- de groene sterren zijn nu veel onduidelijker, laat gewoon het aantal reviews zien (er zullen veel mensen juist klikken op dat element daardoor en een betere beslissing voor hun aankoop kunnen doen) en het daadwerkelijk aantal sterren visueel weergeven zoals eerst werkt beter. Wat zegt nu een 3.5-ster, of 5-ster in eerste oogopslag, 3.5 uit 5 en ingekleurd is duidelijker en hier kun je zelfs snel op scrollen zonder goed te moeten lezen welk getal er nu staat.

Hier mijn rant en argumentatie. Ik ben voorstander van vernieuwing, maar niet op deze werkwijze. Een simpele poll en de keuze om even te testen op de nieuwe manier is ook een manier van data vergaren. Tevens kunnen mensen dan reageren in de opmerkingen. Bij grote veranderingen op user en of interactiedesign is dat mijn inziens beter.

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 24-08-2024 13:59 . Reden: Typo en aanvulling. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:40
skoozie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:53:
[Afbeelding]

Ik sluit me sinds deze week hierbij aan.

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik was al aan het zoeken of ik per ongeluk iets had aangezet, een soort list/thumbnail preview zoals on Windows. Uiteindelijk in dit topic beland. Deze UI is voor mij echt ook erg onoverzichtelijk. Nabij onwerkbaar.

Zou toch heel graag ook de optie willen hebben om een lijst te zien, gewoon zoals een paar dagen geleden :).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dragony
Dragony schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:12:
[...]

Ik vind de nieuwe weergave echt niet fijn. Wil terug naar hoe het er 1 week geleden uitzag...
Dit was toch gewoon top... :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuFlJzPJ3ntgGAYynHPS0vNB-cA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XSLdsmomWddN3K5c9qHMOWAZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

Creesch

bla bla!

[...]

Precies dit!
[Afbeelding]

Mocht je niet meer mee willen doen, zet dan de waarde van cookie "SSLB" op 0 (browser developer tools, application tab, dan in de linkerkant cookies). Zit je weer op default t.net en ben je geen proefkonijn voor een nieuwe layout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragony
Creesch schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:12:
[...]

Mocht je niet meer mee willen doen, zet dan de waarde van cookie "SSLB" op 0 (browser developer tools, application tab, dan in de linkerkant cookies). Zit je weer op default t.net en ben je geen proefkonijn voor een nieuwe layout.
En dat zeg je nu pas :*) Jeetje wat is dit beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
[...]

Thanks! Voor Firefox:

1. F12 drukken
2. 'Storage' tab
3. Linker menutje onder Cookies op de Tweakers URL drukken
4. SSLB zoeken en aanpassen naar 0

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 25-08-2024 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

[...]

Is dit ook mogelijk op android (chrome)?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:19
Nee, dit is helemaal niks.. Ik gebruik geen smartphone.. Ik kijk alleen via pc.. Maar dit is echt helemaal niks.. Allemaal informatie die er bij staat waar ik al een selctie opgemaakt had.. Dus waarom moet ik in die lijst dan bij elk merk/versie nog eens gemeld worden dat het product die functie heeft.. Tsjeeeehhhh !!
Totaal verward in allerlei letters en symbols.. Nou, nou.
En juist he tproduct dat een prijsverlaging heeft valt niet op..
Nee,.. ik kijk wel op kieskeurig of zo.. Hier wil niet meer aan ergeren.. Wie ? bedenkt dit.. En waarom niet intern dit eens op voorhand met elkaar doornemen.. pfffff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thom.rietveld
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 17:48
Pricewatch op Android telefoon is onbruikbaar voor mij met deze nieuwe weergave. Super vervelend deze test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04 18:56
Sluit me aan bij de eerdere reacties. Het idee om meer specifieke productinformatie weer te geven is mooi, maar kost, in deze uitvoering, teveel overzicht en andere informatie. Je kon juist altijd in een opslag een hele serie producten zien inclusief prijs, afbeeldingen beoordeling en dat lukt nu niet goed meer.

Filters zet ik er zelf al wel op om producten binnen mijn gewenste range van eigenschappen te vinden en na zo'n eerste overzicht kan je dan zelf de specifieke items wel nalopen op de gewenste eigenschappen (daarvoor werkt de vergelijker altijd heel goed vind ik, want als de eigenschappen van producten gewoon goed ingevuld staan, kan je daarin heel snel en makkelijk een serie items die lijken te passen bij je wensen goed naast elkaar zetten en vergelijken). Dit nieuwe overzicht geeft sommige van die info al maar allemaal met veel witruimte waardoor vergelijken moeilijker gaat en het minder makkelijk is eventuele producten die je interesseren te selecteren voor een meer gedetailleerde vergelijking.

Ook vond ik in de oude layout de groene accenten voor producten met aanbieding erg fijn. Dit ontbreekt nu en het piepkleine % getal dat een korting aangeeft lees je zo overheen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

Felyrion

goodgoan!

Eens met bovenstaande. Niet te gebruiken op de telefoon dit. Waarom niet een zichtbare slider of knoppen om een gewenste weergave te kiezen? Dit doordrukken is vrij kansloos.
Waar komt het toch vandaan dat minder informatie en overzicht op een scherm goed is? Elke wijziging lijkt aan te sturen op minder informatie, minder overzicht, grotere afbeeldingen en meer witruimte. Why?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 14:39

AJ

mag ik uit de test aub

afgekeurd

jongens hoelang gaat dit duren

kom op zeg

of ik mijn fiets in heb moeten leveren en er een rollator voor terugkrijg

[ Voor 64% gewijzigd door AJ op 26-08-2024 09:35 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB_fakh2F2lD9-pi7Z0QDomNl50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X1VCaUmnntDDTMaSC8OGrn7M.png?f=fotoalbum_large

Hier ook nog 2 rijen met die niet wijzigbare, niet sorteerbare, grotendeels niet leesbare kenmerken... Daardoor helemaal niet meer te scannen tijdens het doorscrollen.

Welke stagiair dacht dat dit een goed idee was? 8)7 |:( :F ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daniels1989
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-08 18:53
Sluit me aan bij deze reacties. In sommige categorieen nutteloze kolommen, vaak niet leesbaar, kan er niet meer op sorteren en de kolommen waarin je zelf kon bepalen welke informatie wordt getoond zijn weg. Op mobiel... is het gewoon geen pricewatch meer.

Daarnaast heb ik eigenlijk altijd een sidebar open in mijn browser. Als ik dan ook nog de tracker open heb op Tweakers dan breekt alles uit de container en verdwijnen er kolommen en de prijzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9Gl9z2fmAuPmfa-nekah2X-vcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7yZgRD1CPKu14KqmO07JK4TG.png?f=fotoalbum_large

Overigens wordt de nieuwe pricewatch via javascript ingeladen. Een filter toevoegen voor "tweakers.net/ss/pricewatch" en het is gefixt. Had liever een knop gezien onder beta features om me hiervoor af te melden, maar moet dan maar op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

daniels1989 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:44:
[...]

Daarnaast heb ik eigenlijk altijd een sidebar open in mijn browser. Als ik dan ook nog de tracker open heb op Tweakers dan breekt alles uit de container en verdwijnen er kolommen en de prijzen.
Dat ligt denk ik aan de custom css snippet om de tracker links te zetten.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

gbspeel schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:20:
Precies dit. Daarbij is het op geselecteerde waarden kunnen sorteren nu ook verdwenen. Wat ik heel handige sorteermogelijkheden vond:

- Processorkoeling op TDP (aflopend)
- Geheugen op true latency (oplopend)
- SSD's op TBW (aflopend)
Ik heb bij geheugen nog wel de mogelijkheid om te sorteren op true latency, maar welke waarde de producten daarvoor hebben zie ik dan weer niet in de kolommen terug. Ik zie wel weer de CAS latency, waar ik dan weer niet op kan sorteren.

In tegenstelling tot anderen ben ik best positief over heel veel kolommen compact op een enkele rij knallen, want de oude layout kon naar mijn mening te weinig eigenschappen naast elkaar houden. Maar dit voelt een beetje als een willekeurige greep uit de eigenschappen zo, voor zowel de kolommen als waar je op kan sorteren (en niet eens een consistente greep). Als ik gewoon niet kan vergelijken op de eigenschap waar ik interesse in heb (in dit geval: true latency) heeft vergelijken weinig zin. Zelf de kolommen kunnen sorteren i.c.m. een compacte weergave voelt voor mij als het beste van twee werelden.

Dat bij driekwart van de kolommen de kolom-header wordt ingekort voelt dan wel weer wat duf. "Geheugent..." en "Geheugens...", bedankt man. :P In het screenshotje van @daniels1989 is het nog erger, alles begint zo ongeveer met "videochip ..." of "geheugen...". Dan liever excel-stijl headers diagonaal bovenaan zodat ze helemaal uitgeschreven kunnen worden.

[ Voor 15% gewijzigd door bwerg op 25-08-2024 20:32 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik sluit er ook bij aan, ik vind de nieuwe PW layout vreselijk. Ik kijk even bij monitors:

Veel tekst staat dubbel op het scherm (de kolom titels), met kleine tekst in laag contrast er bij gepropt.
Tekst wordt afgekapt, zoals video in. Verder dan "DP, 2x H" kom ik niet.
Ik kan bvb bij monitors op textuele parameters sorteren die ik niet eens zie als kolom. Bijvoorbeeld Beeldverhouding of Video In. Hoe wordt die rankering eigenlijk gedaan? Is 2x HDMI meer dan 1x DP 1x HDMI? Lijkt mij totaal nutteloos zo.

Voorheen kon je ook sorteren op andere numerieke parameters, denk aan PPI, breedte, hoogte, gewicht, enzovoort. Dat kan nu niet meer. Die kolommen wil ik juist kunnen kiezen. Dat waren juist de power tools die wij als tweakers willen lijkt mij!

En ook al zijn de productregels nu stuk hoger (=verspilling van ruimte IMO), zijn er ook extra kolommen toegevoegd: bvb het aantal shops, of review score maar tegelijk aantal reviews. Opzich heb ik daar niet heel veel tegen, maar het is niet ruimte efficient of in 1 oog opslag duidelijk (meer icoontjes dezelfde info).
Ook de vergelijk en "doorgaan"(??) knop zijn te groot, op een rare plek en/of overbodig (op product of prijs klikken werkt net zo goed)

Graag, de oude layout terug. Die was juist heel goed, enkel misschien de limiet van 2 keuze columns was soms wat beperkend. Maar change for the sake of change is niet altijd beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbspeel
bwerg schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

Ik heb bij geheugen nog wel de mogelijkheid om te sorteren op true latency, maar welke waarde de producten daarvoor hebben zie ik dan weer niet in de kolommen terug. Ik zie wel weer de CAS latency, waar ik dan weer niet op kan sorteren.
Ja, en precies dit is kwalitatief uitermate teleurstellend. Net als dat je een tweede kolom zoals geheugenselheid of prijs/GB niet zelf meer kan kiezen. Juist de zaken die je wil zien als je een systeem gaat samenstellen.

De reden dat ik een lidmaatschap heb afgesloten, is omdat de Pricewatch helemaal super was (ook toen ik nog geen lid was). Met een wijziging als dit, ga ik een verlenging wel heroverwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniels1989
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-08 18:53
crisp schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:22:
[...]

Dat ligt denk ik aan de custom css snippet om de tracker links te zetten.
Dat was ook mijn eerste idee, daarom heb ik die uitgeschakeld voordat een screenshot heb genomen. Als je wilt kan ik nog eentje plaatsen met de tracker erop te zien, zowel links als rechts.

Edit, meteen maar wat screenshots gemaakt, zowel met als zonder custom css, en de sidebar open en dicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-MNJJzKKyciMLadJlVIVXEvc_E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tSnQcTYoEpE8S7IVz1wOSdgm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuu3xoXj3-qaUGhac5Jp-LD_R-0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rLZn9bDUFwijV8GQACDzzkm4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNiTtnx0rOmFAJ2yJmY5gxqcbig=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fhNODlfRkTFMifHdd3r3ONDe.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TgvOrgfc0ftXxQ-TNHZ-oFnb-w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XY4jl65iOSmernXSPOoVeQgt.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 67% gewijzigd door daniels1989 op 26-08-2024 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

daniels1989 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 00:30:
[...]

Dat was ook mijn eerste idee, daarom heb ik die uitgeschakeld voordat een screenshot heb genomen. Als je wilt kan ik nog eentje plaatsen met de tracker erop te zien, zowel links als rechts.

Edit, meteen maar wat screenshots gemaakt, zowel met als zonder custom css, en de sidebar open en dicht.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt inderdaad fout te gaan tussen de 1505 en 1847 pixels breedte met de tracker uitgeklapt @bozhoyo

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 10:19

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

crisp schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 07:56:
[...]

Het lijkt inderdaad fout te gaan tussen de 1505 en 1847 pixels breedte met de tracker uitgeklapt @bozhoyo
Dit is nu opgelost. Excuses voor het ongemak.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hoe lang gaat dit duren? Nu heb ik zelfs geen plaatjes meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8SzicTPZG1tBUaN0cMlBajAPq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVKTHnXLXQFrvXrK3U5UZrLn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Om maar even mijn 2 centen te delen en zo inzichtelijk te maken dat ik ook graag de functionaliteit zie om goed te kunnen sorteren en vergelijken een linkje naar m'n gesloten (terecht, was dus dubbel) topic: [FR] PW:Eigenschappen selecteerbaar maken voor lijstweergave :P.

Had wel gezocht of ik een topic kon vinden dat over het selecteren van eigenschappen ging, maar de zoekfunctie gaf niets logische terug. De titel van dit draadje zou mij ook niet doen vermoeden dat mijn verzoek hier in zou staan ;).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik kon ook dit topic niet vinden met e zoekfunctie, mijn topic was ook gesloten, maar de posts niet verplaatst.

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 26-08-2024 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteren
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06 15:10
Sponge schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:12:
Ik was al aan het zoeken of ik per ongeluk iets had aangezet, een soort list/thumbnail preview zoals on Windows. Uiteindelijk in dit topic beland. Deze UI is voor mij echt ook erg onoverzichtelijk. Nabij onwerkbaar.

Zou toch heel graag ook de optie willen hebben om een lijst te zien, gewoon zoals een paar dagen geleden :).
Idem, ik had elders een topic geopend, daar heeft iemand mij vriendelijk hierheen verwezen.

Jammer dat er geen melding oid bij staat "Dit is een A/B test, feeback gewenst" en/of "In geval van pijnlijke ogen klik hier om terug te keren naar de normale layout"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteren
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06 15:10
[...]

_/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToFast
Hoe lang moet deze verrekte test nog duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikie Mike in de middag
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 23:00
Ik ben blij dat cookies weggooien het probleem heeft verholpen, ik stond blijkbaar ook in de testgroep en veel van de informatie die voor mij belangrijk is was niet meer goed zichtbaar. Gelukkig is de oude layout nog terug te halen, jammer om te zien dat in de toekomst waardevolle functies gaan verdwijnen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ga voor mijn volgende server maar Geizhals gebruiken denk ik. Geizhals heeft betere filters en de prijzen zijn ongeveer gelijk. Jammer voor tweakers dat ze nu hun gouden ei om zeep helpen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Cookies verwijderen helpt hier niet.
Ik zou dan ook erg graag uit de testgroep willen, vreselijke layout zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mag ik ook uit de test, dit is echt onwerkbaar op mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
ocf81 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:40:
Ik ga voor mijn volgende server maar Geizhals gebruiken denk ik. Geizhals heeft betere filters en de prijzen zijn ongeveer gelijk. Jammer voor tweakers dat ze nu hun gouden ei om zeep helpen.
Die is inderdaad een stuk beter te gebruiken op mobiel.

Tweakers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fl7lMLMVquL6ea0VyT2zV3EbJdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIATbg4kpuEcEHXSwp9VvtiB.jpg?f=fotoalbum_large

Geizhals
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRnfDbNrzIyi0IuD-18oQZaiziQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOS2HD6eXxB2QFnfhPXX9vGI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 28-08-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Simbob schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:18:
Het werkt 50% van de tijd. ;) Met wat skills kun je ook je cookie editen en op die manier 'opt-out'-en.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Voor andere tweakers die net als ik van deze nieuwe layout af willen, kan je het volgende doen. Zoals eerder door iemand genoemd wordt deze A/B test door Javascript ingeladen en gelukkig kan je de goedkeuring om Javascript op de site te draaien intrekken.

LET OP: door onderstaande actie uit te voeren blokkeer je ALLE Javascript op de website. Sommige zaken, zoals de rechterbalk met de Tracker, Actieve Topics etc., zullen niet meer (goed) werken.

Op Google Chrome doe je dat als volgt (en dit zal vast grotendeels hetzelfde werken in andere browsers):
- ga naar Settings;
- klik op Privacy & Security in het menu links;
- klik op de onderste optie Site settings;
- onder Recent activity klik op Tweakers.net, of als de site daar niet tussen staat: klik op 'View permissions and data stored across sites' en dan klik dan op Tweakers.net;
--- Je krijgt twee opties te zien. Tweakers.net voor de website zelf en gathering.tweakers.net voor het forum. Klik op Tweakers.net.
- Achter Javascript klik je op de dropdown en selecteer je Block;
- Settings zijn automatisch opgeslagen zodra je dit aan past. Refresh de Pricewatch of navigeer er naartoe en je hebt het oude overzicht weer! :D

Ook nog een tip naar de UI designer: het is nu totaal niet intuïtief om een product in de vergelijking te zetten en deze producten met elkaar te vergelijken. Dat is nu met de 'vergelijk' button juist hartstikke intuïtief.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcat76
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-09 06:40
Simbob schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:18:
Het is beter om een cookie te editen. Creesch en stin00 hebben de procedure uitgelegd voor respectievelijk Chrome en Firefox:
stin00 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 00:26:
Voor Firefox:

1. F12 drukken
2. 'Storage' tab
3. Linker menutje onder Cookies op de Tweakers URL drukken
4. SSLB zoeken en aanpassen naar 0
Ik gebruik Serpent 52 (een fork van Firefox 52 ESR via Basilisk) waar ik geen optie "Storage" heb. Ik heb de Cookie Manager+ addon geïnstalleerd vanop de Classic Add-ons Archive. Tools > Cookie Manager+ > "Search: tweakers.net". Dan zoeken naar "SSLB" en aanklikken, op Edit drukken en Content aanpassen naar 0. Save & Close.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-09 10:22
Het is weer zover..... wat een vreselijke test haal me er alsjeblieft uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Is er al enige reactie hierover gekomen vanuit Tweakers? Ik heb het misschien gemist, maar het is wel raar toch als ze zoiets testen dan niet reageren op feedback?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 14:28

dragonhaertt

@_'.'

DirtyBird schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:40:
Is er al enige reactie hierover gekomen vanuit Tweakers? Ik heb het misschien gemist, maar het is wel raar toch als ze zoiets testen dan niet reageren op feedback?
Als je verder terug leest in dit topic is dit al vaker gebeurd zonder duidelijke communicatie, of pas communicatie na vele klachten.
Je bent niet de eerste die zich ergert aan het gebrek aan doorzichtigheid en mogelijkheid om uit te schrijven om als proefkonijn te spelen.

Wat er uiteindelijk met de feedback gedaan wordt, en óf het überhaupt gehoord wordt is vaak onduidelijk.

Dit is dan ook meteen de grootste reden dat ik mijn abonnement niet ga verlengen. Vaak komen er achteraf alsnog excuses en ik heb zelfs een keer een aanbod gekregen om op kantoor hier over te sparren, maar een half jaar later wordt gewoon precies hetzelfde gedaan.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
DirtyBird schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:40:
Wij zijn zeer terughoudend in het reageren op lopende tests om de resultaten niet te beïnvloeden. De feedback wordt elke dag gelezen en deze feedback, tezamen met de eerste kwantitatieve resultaten die we hebben gezien, heeft ervoor gezorgd dat we al bepaalde aanpassingen hebben gemaakt. Dus daar gebeurt wel degelijk iets mee. Wel laten we dit soort tests voor langere tijd (minimaal 2 weken) lopen om statistisch significante resultaten te verzamelen.

Voor meer uitleg over het hoe en waarom we testen verwijs ik graag naar mijn eerdere reactie in dit topic naar aanleiding van een eerdere test:
jelle. schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:52:
We bieden geen opt-out aan voor A/B-tests. De reden daarvan is dat dit een blinde vlek in onze resultaten zou creëren. Alleen met een representatieve groep gebruikers kunnen we betrouwbare conclusies uit onze tests trekken. Als het voor jou en misschien vele andere gebruikers de gebruikerservaring verslechtert, dan zullen we dat ook terugzien in de resultaten. Maar als we precies die gebruikers missen in onze tests, dan trekken we verkeerde conclusies en maken we (even heel kort door de bocht) het product juist slechter in plaats van beter.

Er worden in dit topic verscheidene manieren gedeeld om de huidige A/B-test te omzeilen. Ons verzoek is om dit niét te doen en eventuele aanpassingen in je cookies of browser console ongedaan te maken, zodat de resultaten die we zien, ook representatief zijn voor alle (type) gebruikers van de Pricewatch.

We begrijpen dat het niet voor iedereen fijn is om willekeurig aan een test toegewezen te worden en zijn ons bewust van de verandering die dit kan betekenen voor jullie gebruikerservaring in de Pricewatch. Allereerst bedankt voor jullie geduld hierin :) We lezen elke dag de feedback in dit topic en nemen die ook mee in onze evaluatie. Meningen zijn echter niet hetzelfde als daadwerkelijk gedrag en we zijn zeer terughoudend in het bediscussiëren van een lopende test om mogelijke beïnvloeding te voorkomen. Ook daarom kondigen we tests vooraf niet aan.

Feedback is altijd welkom, mits het op een constructieve manier wordt gegeven. Juist die feedback heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat we een testvariant hebben ontwikkeld die we eerder niet overwogen hadden. Dus ook dank daarvoor!

Momenteel draait er een tweede testronde en dat zal nog 6 dagen duren, zodat we over een langere periode statistisch significante resultaten hebben kunnen verzamelen. De komende maanden zal de Pricewatch in elk geval qua weergave veranderen. We kunnen nog niet zeggen hoe precies, want dat is iets wat we nu aan het onderzoeken zijn, oa met deze test. Maar dan weten jullie in elk geval dat dat eraan komt en we zullen periodiek ook updates hierover geven :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xSNAKEX
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 12:37
@jelle.
Even over de A/B tests vs opt in/out.
Als het opt out is en mensen schakelen het massaal uit lijkt dit me toch nuttige info?
De info die jullie nu krijgen is namelijk niet echt te onderscheiden. Ik gebruik die pricewatch nu niet omdat ik het praktisch irritant vind en principieel ergerlijk he nu gehandeld wordt.
Mensen die het nu wel gebruiken kunnen dit doen omdat ze het zo prima vinden, ze kunnen er onverschillig over zijn, of ze gebruiken het ondanks dat ze het vreselijk vinden, maar echt even nodig hebben. Die laatste categorie is gewoon los te weken van de rest bij een mogelijkheid tot op out, terwijl dit nu dus niet het geval is.
Als dit zorgt voor een massale opt out dan heb je inderdaad misschien nog minder info dan nu. Echter zou je dan misschien kunnen zeggen dat de verandering misschien beter de prullenbak in kan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GorbazTheDragon
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-01 14:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAMbkDNLkEug0eKNWcCIwgGTBqk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O15CoKwNeyh754q5pi29Yspu.png?f=user_large

Nieuwe UI maakt het veel moeilijker om de rating in een oogopslag te zien. IMHO kan beter zo, ten minste op desktop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDZg5IXBwpbBz1Dfcbo1wUR_NMw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1DEPZsgHfl6zNlJ09qu1rLJj.png?f=user_large

Ook hetzelfde klacht als anderen over onleesbare headers en text van de producteigenschappen, zelfs op 1440p 100% en 4k 150%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QeFAjOruMS_q26C6x8FGR-FcOo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k9tvjnjDtPsR5gZdhzK9BdJb.png?f=user_large
bwerg schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:19:

In tegenstelling tot anderen ben ik best positief over heel veel kolommen compact op een enkele rij knallen, want de oude layout kon naar mijn mening te weinig eigenschappen naast elkaar houden. Maar dit voelt een beetje als een willekeurige greep uit de eigenschappen zo, voor zowel de kolommen als waar je op kan sorteren (en niet eens een consistente greep). Als ik gewoon niet kan vergelijken op de eigenschap waar ik interesse in heb (in dit geval: true latency) heeft vergelijken weinig zin. [...]

Dat bij driekwart van de kolommen de kolom-header wordt ingekort voelt dan wel weer wat duf.
ocf81 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:48:
Morphix schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:04:
De grijze blokken onder de productnaam waarin het reviewresultaat ("Excellent") en "Getest door ons Testlab" staat maken de lijst moeilijk leesbaar. Contrast van die blokken is te groot tov de titel en mijn brein moet nu vechten tussen onderscheiden van 'plaatje', 'tekst' en 'grijze blokken'. Ik vind het cognitief een uitdaging om snel de lijst producten te lezen.
GekkeRipper schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:47:
Pricewatch overzicht op mobiel is nu waardeloos. Kan het niet anders verwoorden. Vernieuwing is goed, maar hier is niet lang genoeg over nagedacht.

[...]
Veel te veel witruimte overal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 02:08
Wat is het nut van de nieuwe layout? We hebben toch al een filter aan de linker kant. Ik erger me kapot aan deze layout als ik iets wil zien selecteer is dat wel in de filter wat moet ik met al deze informatie die naar me gegooid word waar ik niet om vraag. Het is veel slordiger zo. Dit is een beetje als de tracker rechts plaatsen gelukkig was hier een oplossing voor want ook dat was nogal apart opeens.

Kan ik de pricewatch ook aanpassen met een script? Elke dag meerdere keren zit ik op de PW maar zo werkt dat niet voor mij persoonlijk.

If it ain’t broke, don’t fix it

[ Voor 3% gewijzigd door Shifra op 29-08-2024 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Ik moet heel erg eerlijk zeggen dat ik de nieuwe interface als drie stappen achteruit zie. Het is veel minder overzichtelijk en bevat veel te veel overbodige inforfmatie die normaal gesproken optioneel zou moeten zijn naar mijn mening.

Gaat tot op het punt dat ik de pricewatch een stuk minder gebruik dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Shifra schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:38:
If it ain’t broke, don’t fix it
Ik zat in de trein ook even te kijken naar wat prijzen, en kwam weer die nieuwe UI voorbij. Heb het nu maar thuis bekeken op m'n desktop... Het werkt echt gewoon niet lekker. :)

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

xSNAKEX schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:10:
@jelle.
Even over de A/B tests vs opt in/out.
Als het opt out is en mensen schakelen het massaal uit lijkt dit me toch nuttige info?
De info die jullie nu krijgen is namelijk niet echt te onderscheiden. Ik gebruik die pricewatch nu niet omdat ik het praktisch irritant vind en principieel ergerlijk he nu gehandeld wordt.
Mensen die het nu wel gebruiken kunnen dit doen omdat ze het zo prima vinden, ze kunnen er onverschillig over zijn, of ze gebruiken het ondanks dat ze het vreselijk vinden, maar echt even nodig hebben. Die laatste categorie is gewoon los te weken van de rest bij een mogelijkheid tot op out, terwijl dit nu dus niet het geval is.
Als dit zorgt voor een massale opt out dan heb je inderdaad misschien nog minder info dan nu. Echter zou je dan misschien kunnen zeggen dat de verandering misschien beter de prullenbak in kan.
Hoe zie je dat precies voor je? Voor elk experiment een apart opt-in/opt-out vinkje? Of een algemene opt-in/opt-out voor alle experimenten? Ik weet niet precies hoeveel A/B-tests Tweakers uitvoert, maar ik neem aan dat er meerdere tegelijk lopen en dat er elke twee weken nieuwe bijkomen. Dat eerste lijkt me dan niet haalbaar. En als je kiest voor de tweede optie, sluit je een deel van de gebruikers uit, waardoor je mogelijk geen representatieve tests kunt uitvoeren.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik krijg kortsluiting in mijn bovenkamer als ik naar de nieuwe layout van pricewatch kijk en het lukt mij niet er snel en overzichtelijk informatie uit te krijgen.

Dit heeft volgens mij drie redenen.
  1. Omdat er per item meerdere regels voor informatie worden gebruik staat het niet meer in kolommen. Hierdoor wordt er per item de titel van het item gegeven waardoor er veel extra tekst staat wat het onoverzichtelijk maakt. Deze informatie stond vroeger in regelvorm onder de naam van het artikel en was prima. Elke tweaker weet wel dat 16GB het geheugen van een notebook is en niet de opslag.
  2. Doordat er veel informatie in een klein dele wordt gegeven is het lettertype klein geworden en wordt het gewoon een brei aan letters.
  3. Je kan niet meer selecteren wat je in de informatie kolommen wil zien. Hierdoor krijg je veel informatie waar je niet op zit te wachten en informatie waarop je wel je beslissing wil baseren kan je niet in het overzicht voorgaat trekken.
Omdat de voorgeselecteerde data die vroeger onder de artikelnaam stond nu in de kolom staat waar je zelf data kon slechteren, is er veel ongebruikte scherm ruimte onder het artikel naam en de informatie kolommen die je zelf kon kiezen zijn nu een onoverzichtelijke lettertjes brei geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zURLtq9kvZNbdD_m_DDn2ji9zU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oftFafd7b6LuyGLRrO5e7V6M.jpg?f=fotoalbum_large

Is er een manier om naar de oude setting te gaan?

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben er ook niet echt blij mee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHfgKSkVT6mI7kr5g8FIkJBYF_w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jSNWryLp0zLgaI3j8WDZJwDc.png?f=user_large

Veel nutteloze informatie. Type lens is veelal niet ingevuld, en prime/zoom kan je destilleren door naar het brandpunt in de titel te kijken. Een 35mm is altijd een prime. een 70-200 is altijd een zoom.

ik zie liever maximale vergroting (macro), gewicht of filterdiameter (kan ik helemaal niet op sorteren?! )

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:58
Jammer genoeg ben ik ook niet te spreken over de gewijzigde layout en zou graag terug gaan naar de oude. Ik ben het eens met het merendeel wat hierboven al genoemd is (niet overzichtelijk, niet relevante info etc.) Een ander gemis voor mij is dat ik de informatieblokken niet kan aanpassen.

Een voorbeeld:
In de oude pricewatch kon ik een moederbord zoeken en dan bijv. aanklikken dat ik wilde zien hoeveel ram modules er in passen (2 of 4). Dat kan op een andere manier ook met de filter maar door het in beeld te zetten kon ik alleen mijn echte no-go criteria in de filter zetten en daarna afwegen of ik voor moederbord 1 ga met de extra ramslots of moederbord 2 met de snellere LAN verbinding (ik noem maar wat).

-edit- Ik zie dat de RAM modules al standaard zichtbaar zijn, voor het voorbeeld kan je ook Sata connectors of M2 slots lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door HikL op 30-08-2024 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44

Roozzz

Plus ultra

jelle. schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:10:
[...]

Wij zijn zeer terughoudend in het reageren op lopende tests om de resultaten niet te beïnvloeden. De feedback wordt elke dag gelezen [...]
In dat licht zal ik ook maar even mijn ongenoegen uiten.

Op 4k kijk ik naar een totaal onoverzichtelijke brij van kolommen met (vooral volstrekt nutteloze) informatie. Ter illustratie: dat deze smartwatch rond is, wist ik al van het plaatje... Op Android zie ik welgeteld 2 producten met dezelfde info. Ik denk dat er beter geschaald kan worden in hoeveel informatie weergegeven wordt, dan in het aantal producten.

Kan de gebruiker de weergegeven informatie in de kolommen aanpassen?

Maar ook de gekozen iconen heb ik de nodige moeite mee. Het spreekt voor mij in ieder geval niet voor zich. Enige representativiteit is wel de basis van een icoon. Klaarblijkelijk geven de 'gebruikers' het aantal reviews aan, 'huisjes' zijn het aantal winkels en voor het toevoegen aan een vergelijking klik je op een soort 'menu' of 'opsomming'? En wat de pijl naar rechts toevoegt t.o.v. domweg klikken op het artikel is mij een raadsel.

Ik zal wel oud worden, maar ik kan hier heel weinig mee.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dragony
Roozzz schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:56:
[...]

In dat licht zal ik ook maar even mijn ongenoegen uiten.

Op 4k kijk ik naar een totaal onoverzichtelijke brij van kolommen met (vooral volstrekt nutteloze) informatie. Ter illustratie: dat deze smartwatch rond is, wist ik al van het plaatje... Op Android zie ik welgeteld 2 producten met dezelfde info. Ik denk dat er beter geschaald kan worden in hoeveel informatie weergegeven wordt, dan in het aantal producten.

Kan de gebruiker de weergegeven informatie in de kolommen aanpassen?

Maar ook de gekozen iconen heb ik de nodige moeite mee. Het spreekt voor mij in ieder geval niet voor zich. Enige representativiteit is wel de basis van een icoon. Klaarblijkelijk geven de 'gebruikers' het aantal reviews aan, 'huisjes' zijn het aantal winkels en voor het toevoegen aan een vergelijking klik je op een soort 'menu' of 'opsomming'? En wat de pijl naar rechts toevoegt t.o.v. domweg klikken op het artikel is mij een raadsel.

Ik zal wel oud worden, maar ik kan hier heel weinig mee.
Geen zorgen. Ik ben niet oud en ik kan er ook weinig mee (of 26 jaar oud is de nieuwe oud).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:58
Ik word gek van die nieuwe layout. Sorteren bij laptops bv gaat niet meer. Ik wil zien welke videokaart of CPU ze hebben maar is enkel mogelijk door hover. Bij videokaart staat er "GF RTX ..." of "Ryzen 9 ..." bij CPU. Blij dat ik niet de enige ben die wat geïrriteerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Ik sluit me ook aan bij de tientallen reacties boven mij: wat een drama qua usability!

Van een mooie lijst met voldoende producten, naar een lijst met 2-3 producten en een boel niet relevante info omdat ik er al op gefilterd heb. Als dit de standaard layout zou worden ZONDER filter dan is het nog te begrijpen. Zonder filter zou gewoon de oude weergave gebruikt moeten worden. Ik zie nu informatie die allemaal hetzelfde is onder ik juist op die kenmerken heb gefilterd....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jobvr
Mijn frustratie met deze opmaak wordt ook steeds groter en ik merk dat ik pricewatch nauwelijks meer gebruik mdat het serieus onbruikbaar is geworden. In veel gevallen komt er geen zinnige informatie meer op de pagina. Dit ontwerp had het nooit tot een testcase voor daadwerkenlijk bezoekers van de site mogen maken. Ik neem aan dat als iemand een idee heeft, hij/zij/het hem even laat zien aan een collega's en dat er bij tweakers een sfeer is waar iedereen eerlijk is tegen elkaar en iemand dat zegt: "Leuk idee, maar dat moeten we niet doen".
In een eerdere post heb ik al verschillende voorbeelden gegeven, maar hieronder nog een voorbeeld waardoor alle informatie verloren gaat. Met de nieuwe opmaak sommige informatie te lang waardoor het wordt afgekort met ... Hierdoor gaat meestal de belangrijkste informatie verloren (ik weet wel dat een videokaart een GF RTX is, maar het maakt nogal uit of dit een 4060, 4070 of 4080 is). Dit kan gebeuren omdat namen te lang zijn. Maar het feit dat je titels van kolommen moet gaan afkorten met ... kan niet dan is er echt iets mis met je ontwerp. Ik zit nu op een Full-HD notebook met 17" scherm, maar het maakt niet uit hoe ik zoom met edge, de informatie komt niet tevoorschijn. Hieronder het voorbeeld, met als referentie mijn shortcut balk.
Je ziet ook dat er maar heel weinig informatie in de pagina staat t.o.v. het gebruikte oppervlak.
Mag ik please please please uit deze testgroep, want dit is echt verschrikkenlijk.

1x in-Zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXI9lvduysXyROfYpnHwCXMCCZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1ciogV9whhnnmtPQj3wUpf8.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MFBIejalqC6MmzZpWvmg1CQH90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvglGsh1xLQoPm2atnn1wLfX.jpg?f=fotoalbum_large

1X uit-zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/525d3o-muwTyxHLepVl_2R9WdG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kp7qemzZ32KK7IFclwKUShBh.jpg?f=fotoalbum_large

2X uit-zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tn66YL65Urxs3APipoLuRIYSzZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xutiLccpvKReosBFk0YulMpq.jpg?f=fotoalbum_large

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobvr
Ik heb de oplossing gevonden. Nieuw account aangemaakt en firefox incognito mode en ik heb de oude layout weer terug. Blijf ik dat account maar even gebruiken tot deze ellende over is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

Creesch

bla bla!

jobvr schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:30:
Ik heb de oplossing gevonden. Nieuw account aangemaakt en firefox incognito mode en ik heb de oude layout weer terug. Blijf ik dat account maar even gebruiken tot deze ellende over is.
Of, je scrolled even een stukje terug en ziet dat er al meerdere malen een simpelere oplossing voorbij gekomen is in de vorm van 1 cookie waarde veranderen. :F
Voor alle mensen die klagen over de layout maar niet het topic doorbladeren...

De A/B test kan uitgeschakeld worden door één cookie waarde aan te passen. Chrome - Firefox

[ Voor 35% gewijzigd door Creesch op 01-09-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Creesch schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:46:
[...]

Of, je scrolled even een stukje terug en ziet dat er al meerdere malen een simpelere oplossing voorbij gekomen is in de vorm van 1 cookie waarde veranderen. :F
Voor alle mensen die klagen over de layout maar niet het topic doorbladeren...

De A/B test kan uitgeschakeld worden door één cookie waarde aan te passen. Chrome - Firefox

Thx, die oplossing is idd makkenlijker. oplossing EDGE is nagenoeg gelijk aan Chrome.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 10:19

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Bedankt allemaal voor het testen van het nieuwe ontwerp van de Pricewatch en bedankt voor de feedback. De testronde is nu afgerond en ik kan een aantal bevindingen met jullie delen, evenals de volgende stappen die we gaan nemen:

- Op mobiele schermen was de test niet succesvol. Door elk 'productitem' in de lijst te vergroten was er meer focus voor een specifiek product, maar werd het lastiger om producten in één oogopslag te vergelijken. We gaan dit in de volgende iteratie aanpakken. Verwacht ook binnenkort een enquête op de site waarin jullie een favoriet kunnen kiezen uit een reeks met voorgestelde nieuwe mobiele lay-outs.

- Op alle andere schermformaten presteerde de testvariant beter dan de huidige lay-out, met een paar kanttekeningen. Allereerst horen we jullie luid en duidelijk over de de behoefte om te kunnen bepalen welke specificaties in de spec-kolommen staan, evenals de mogelijkheid om hierop te sorteren. Deze functionaliteiten, hoewel belangrijk, waren buiten de scope van deze test gelaten. In de komende iteraties zullen we de belangrijkste spec-selecties en sorteerinteracties onderzoeken.

- De nieuwe visualisaties van de productreviewscores werden gezien als te vernieuwend en hielpen gebruikers niet voldoende om scores te vergelijken en reviewpaginas te bezoeken. In volgende iteraties zullen we dit element opnieuw aandacht geven en een paar verschillende variaties met elkaar vergelijken.

Nogmaals bedankt voor het testen. Jullie deelname helpt ons met kwantitatieve data die we kunnen anders niet verzamelen. Ik kijk uit naar meer van jullie suggesties wanneer we de volgende testfase ingaan.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
Bedankt voor de terugkoppeling @bozhoyo! Voor nu blijf ik de oude variant gebruiken d.m.v. cookie-manipulatie. Bij een volgende iteratie kijk ik graag weer mee. Moet ik daarvoor zelf de waarde in het cookie veranderen of regelen zelf iets?

Nou ben ik nog wel benieuwd naar iets. Jullie stellen dat de testvariant op schermformaten groter dan mobiel beter presteert. Wat is de definitie van presteren? En geldt dit zowel voor incidentele als grootverbruikers van de Pricewatch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
gbspeel schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:06:
Bedankt voor de terugkoppeling @bozhoyo! Voor nu blijf ik de oude variant gebruiken d.m.v. cookie-manipulatie. Bij een volgende iteratie kijk ik graag weer mee. Moet ik daarvoor zelf de waarde in het cookie veranderen of regelen zelf iets?
De test is afgerond, dus iedereen ziet nu de "huidige" versie van de Pricewatch. We willen iedereen vragen om echt geen aanpassingen te gaan maken in cookies, want dat kan leiden tot onbetrouwbare testresultaten en mogelijk verkeerde conclusies. Ja, zo'n test kan ingrijpend zijn op je gebruikerservaring, maar het geeft ons inzichten die we op andere manieren niet kunnen verkrijgen. We maken in onze 'discovery' ook gebruik van minder ingrijpende methoden zoals voorkeurstesten, enquêtes, usability tests en opt-in betatests. A/B-tests zijn echter een van onze krachtigste manieren om op grote schaal hypotheses te valideren.

Zie ook wat ik hier eerder over schreef in dit topic:
jelle. schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:52:
We bieden geen opt-out aan voor A/B-tests. De reden daarvan is dat dit een blinde vlek in onze resultaten zou creëren. Alleen met een representatieve groep gebruikers kunnen we betrouwbare conclusies uit onze tests trekken. Als het voor jou en misschien vele andere gebruikers de gebruikerservaring verslechtert, dan zullen we dat ook terugzien in de resultaten. Maar als we precies die gebruikers missen in onze tests, dan trekken we verkeerde conclusies en maken we (even heel kort door de bocht) het product juist slechter in plaats van beter.

Er worden in dit topic verscheidene manieren gedeeld om de huidige A/B-test te omzeilen. Ons verzoek is om dit niét te doen en eventuele aanpassingen in je cookies of browser console ongedaan te maken, zodat de resultaten die we zien, ook representatief zijn voor alle (type) gebruikers van de Pricewatch.

We begrijpen dat het niet voor iedereen fijn is om willekeurig aan een test toegewezen te worden en zijn ons bewust van de verandering die dit kan betekenen voor jullie gebruikerservaring in de Pricewatch. Allereerst bedankt voor jullie geduld hierin :) We lezen elke dag de feedback in dit topic en nemen die ook mee in onze evaluatie. Meningen zijn echter niet hetzelfde als daadwerkelijk gedrag en we zijn zeer terughoudend in het bediscussiëren van een lopende test om mogelijke beïnvloeding te voorkomen. Ook daarom kondigen we tests vooraf niet aan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gbspeel
Dat jullie liever niet hebben dat het cookie aangepast wordt, is volkomen begrijpelijk. Bekeken vanuit de gebruiker: als het voor de dagelijkse praktijk niet werkt, ga je op zoek een alternatief. Dat levert helemaal geen data op, heeft invloed op affiliate-inkomsten en misschien zelfs verlies van leden.

Begrijp me niet verkeerd, het testen van nieuwe dingen is helemaal prima en hoort nou eenmaal bij ontwikkeling. Zonder geen vooruitgang. Bij mijn vorige werkgever werden ook veel A/B-tests gedaan, maar op kleinere schaal. Niet ineens het roer om qua functionaliteit, daarvoor hadden we een beta-testgroep van intensieve gebruikers.

Bij een ingrijpende test als dit voor groot publiek zou ik toch een opt-out prefereren. Daarbij vind ik het geen probleem om een enquête in te vullen om te beredeneren waarom ik voor opt-out gekozen heb, waarom de nieuwe variant voor mij niet werkt, wat ik mis, etc. Dat levert jullie meer waardevolle informatie op dan een wegloper lijkt me.

In eerste instantie werd ik enthousiast van de nieuwe layout (desktop): hé, ik zie meer gegevens! Tot ik het ging gebruiken en niet zag wat ik nodig had plus functionaliteit miste. Blij te zien dat dat in de terugkoppeling terugkwam. Ben heel benieuwd hoe de feedback en testresultaten gaan uitpakken bij de volgende iteratie.

Tijd voor weekend nu, geniet ervan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
gbspeel schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:05:
Dat jullie liever niet hebben dat het cookie aangepast wordt, is volkomen begrijpelijk. Bekeken vanuit de gebruiker: als het voor de dagelijkse praktijk niet werkt, ga je op zoek een alternatief. Dat levert helemaal geen data op, heeft invloed op affiliate-inkomsten en misschien zelfs verlies van leden.

Begrijp me niet verkeerd, het testen van nieuwe dingen is helemaal prima en hoort nou eenmaal bij ontwikkeling. Zonder geen vooruitgang. Bij mijn vorige werkgever werden ook veel A/B-tests gedaan, maar op kleinere schaal. Niet ineens het roer om qua functionaliteit, daarvoor hadden we een beta-testgroep van intensieve gebruikers.

Bij een ingrijpende test als dit voor groot publiek zou ik toch een opt-out prefereren. Daarbij vind ik het geen probleem om een enquête in te vullen om te beredeneren waarom ik voor opt-out gekozen heb, waarom de nieuwe variant voor mij niet werkt, wat ik mis, etc. Dat levert jullie meer waardevolle informatie op dan een wegloper lijkt me.

In eerste instantie werd ik enthousiast van de nieuwe layout (desktop): hé, ik zie meer gegevens! Tot ik het ging gebruiken en niet zag wat ik nodig had plus functionaliteit miste. Blij te zien dat dat in de terugkoppeling terugkwam. Ben heel benieuwd hoe de feedback en testresultaten gaan uitpakken bij de volgende iteratie.

Tijd voor weekend nu, geniet ervan!
Dingen als opt-outs is niet hoe het werkt bij A/B-testen. Je kan wel uit een test willen, maar als aan het einde van de test blijkt dat de nieuwe versie, die al dan niet gehaat wordt, veel meer geld in het laatje brengt, dan wordt dat zeer hoogstwaarschijnlijk toch de nieuwe versie, voor iedereen, ook jou als opt-outer.

De kans zal heel klein zijn dat de oude versie ook blijft bestaan, want dat kost allemaal meer tijd, moeite, en dus geld. Dus zelfs al zou er een opt-out zijn, dan is het soms alleen maar uitstel van executie.

En, misschien nog wel belangrijker: als jij en alle andere 'haters' uit de test gaan, dan blijven er meer mensen in de test over die het niet erg vinden, en maak je de kans dat de testvariant wint mogelijk alleen maar groter ;)

Het beste wat je kan doen is stemmen met je voeten: vind je de nieuwe Pricewatch-testvariant helemaal kut? Vooral zo min mogelijk doorklikken naar webshops dan, want daarmee wordt bepaald of het beter werkt, of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 06-09-2024 17:33 ]

The devil is in the details.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste