Het is gewoon slecht werkbaar als vergelijker. Welke user experience designer ging hiermee akkoord? Zijn a/b testen ook niet beter bedoelt voor kleine aanpassingen?
Zet deze test gewoon uit voor mobiele devices. Ik weet niet voor hoelang data vergaard moet worden, maar hoe representatief is je data als de meeste mobiele users niet eens verder gaan dan 2-5 duimen scrollen in de pricewatch en denken dit werkt niet, weg zijn ze; wat je daadwerkelijk wilde testen is nauwelijks aan bod gekomen.
- de blauwe pijlknop is onnodig, klik op de afbeelding of het blok, of de productlink is voldoende. (O'really, het huisknopje is hetzelfde, ook weg hiermee)
- de vergelijkknop is onduidelijk, het eerdere vinkje met de tekst is vele malen beter
- ja mooi die elementen getest door tweakers.net en awards, moeten die nu extra ruimte innemen, ze lijken klikbaar (maar niet heus), de overlay op de productafbeelding is vele malen sneller te overzien en logischer (niet klikbaar)
- de productinformatie neemt nu te veel ruimte in beslag en is op de een of andere manier minder leesbaar/overzichtelijk door de kopjes tevens te tonen.
- de groene sterren zijn nu veel onduidelijker, laat gewoon het aantal reviews zien (er zullen veel mensen juist klikken op dat element daardoor en een betere beslissing voor hun aankoop kunnen doen) en het daadwerkelijk aantal sterren visueel weergeven zoals eerst werkt beter. Wat zegt nu een 3.5-ster, of 5-ster in eerste oogopslag, 3.5 uit 5 en ingekleurd is duidelijker en hier kun je zelfs snel op scrollen zonder goed te moeten lezen welk getal er nu staat.
Hier mijn rant en argumentatie. Ik ben voorstander van vernieuwing, maar niet op deze werkwijze. Een simpele poll en de keuze om even te testen op de nieuwe manier is ook een manier van data vergaren. Tevens kunnen mensen dan reageren in de opmerkingen. Bij grote veranderingen op user en of interactiedesign is dat mijn inziens beter.
[
Voor 10% gewijzigd door
ToFast op 24-08-2024 13:59
. Reden: Typo en aanvulling. ]