Meer producten in één oogopslag

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:38
1. Welk probleem ervaar je?
Dat ik minder producten in de Pricewatch in één oogopslag kan zien dan eerst.

2. Waarom is dat een probleem?
Omdat ik meer producten dan 4 stuks in één keer wil kunnen zien.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Sinds vandaag.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
De lijst weer op de oude manier in beeld, waardoor je meer dan 4 producten tegelijk kan zien.

Helaas heb ik geen screenshot van de 'oude' situatie, maar dat is onderstaand met kleinere plaatjes en meer producten in het zicht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WKyaCv4.png

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

Gefeliciteerd! Je zit in een A/B-test waarin we expermenteren met de layout en grootte van de plaatjes in de productlisting. Je input hier zal daarin ook meegenomen worden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45
Oeh, dat ziet er niet goed uit inderdaad. In de Pricewatch ben ik zelden geïnteresseerd in de afbeeldingen. Ook staan de zelf-selecteerbare specs niet meer netjes onder elkaar in het nieuwe ontwerp. Dat maakt het lastiger vergelijken.

[ Voor 37% gewijzigd door -Paul- op 07-03-2024 10:25 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Shakesbeer_NL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 10:07
Same. Ik zie nog maar de helft van de producten in een oogopslag. Sowieso staan de producten details te ver uit elkaar nu. Op screenshot van TS is ook te zien dat er misschien wel 2-3 witregels zitten tussen de naam van het product, de specs en de reviews.

De elementen staan écht te ver uit elkaar. Als ik bijvoorbeeld naar de prijs kijk is de naam van het product gewoon helemaal uit focus, en zit in mijn perifeer zicht.

Dit is op een 1440p 32 inch scherm trouwens mocht dat helpen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Haha, ik heb het inderdaad ook.

Graag weer terug naar meer info op het scherm, de nieuwe layout is imo niks waard, niet uitgelijnd, en de vakjes waar je iets kan selecteren, selecteren niks.

Dit lijkt wel iets wat ongetest uitgerold is, want iedereen kan zien dat dit namelijk niet werkt.

Zou iemand mij uit deze test kunnen kunnen halen, want ik gebruik de Pricewatch best veel en nu is het onwerkbaar voor mij.

Dit is het volledige venster wat ik zie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xFZzN78hPaY8bzwv0EpDkkoMNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GjhUb7xRHh7oc1YVJzY7RRR5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 07-03-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
crisp schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:19:
Gefeliciteerd! Je zit in een A/B-test waarin we expermenteren met de layout en grootte van de plaatjes in de productlisting. Je input hier zal daarin ook meegenomen worden :)
Om eerlijk te zijn had ik al een vermoeden dat dit een A/B-test was.

Mij vallen (volgens mij) een paar dingen op:
  1. Het voelt nu alsof ik mijn scherm heb ingezoomd, terwijl deze op 100% staat.
  2. Volgens mij is de lijst breder dan normaal. Hier heb ik niet zoveel moeite mee. Lijkt mij dan mooier om meer specificaties te tonen.
  3. De knoppen onder "Meer \/" kunnen dan ook wel allemaal getoond worden.
  4. Over meer specificaties gesproken, de dropdowns bij 'toon:' kunnen dan wel wat breder dat de tekst beter te lezen is.
  5. Afbeeldingen graag kleiner :)
Over het algemeen vind ik het allemaal wel mooier, maar nóg mooier als ik meer producten kan zien d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Ernemmer schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:44:
Haha, ik heb het inderdaad ook.

Graag weer terug naar meer info op het scherm, de nieuwe layout is imo niks waard, niet uitgelijnd, en de vakjes waar je iets kan selecteren, selecteren niks.

Dit lijkt wel iets wat ongetest uitgerold is, want iedereen kan zien dat dit namelijk niet werkt.

Zou iemand mij uit deze test kunnen kunnen halen, want ik gebruik de Pricewatch best veel en nu is het onwerkbaar voor mij.

Dit is het volledige venster wat ik zie.
[Afbeelding]
Heb jij custom css aan? Want bij mij is alles gewoon mooi uitgelijnd. En ik weet niet welke vakjes je bedoeld, maar bij mij lijkt alles gewoon te werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zal wel in de andere groep zitten gezien ik nog altijd krijg wat ik verwacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPqHzIoFvQ7qZ3AE3hQydwkpsCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bLoBaqTXtfYK7MAiogxBWbcm.png?f=fotoalbum_large

Maar om toch even wat feedback te geven op wat ik in de TS zie:
Ik zou wel degelijk behoefte hebben aan de keuze om in het overzicht grotere plaatjes te zien, wel zo handig als je naar iets zoekt/kijkt waarbij uiterlijk ook een rol speelt. Maar bij voorkeur is dat wel iets waar je makkelijk tussen kan schakelen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 07-03-2024 11:03 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15
JelleDJs schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:53:
[...]

......

2. Volgens mij is de lijst breder dan normaal. Hier heb ik niet zoveel moeite mee. Lijkt mij dan mooier om meer specificaties te tonen.
  4. Over meer specificaties gesproken, de dropdowns bij 'toon:' kunnen dan wel wat breder dat de tekst beter te lezen is.
.....
Ik zit schijnbaar in dezelfde testgroep en wat jij hier omschrijft is precies zoals ik het ook ervaar.
Dit is onwerkbaar, verder is het inderdaad niet handig dat de quickspecs nu onder de producttitel staan, dat was in tabelvorm veel overzichtelijker omdat je dan van meerdere producten bijvoorbeeld meteen de opslag onder elkaar ziet staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
JelleDJs schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:56:
[...]

Heb jij custom css aan? Want bij mij is alles gewoon mooi uitgelijnd. En ik weet niet welke vakjes je bedoeld, maar bij mij lijkt alles gewoon te werken.
Ik bedoel de kopjes van geheugen en GPU. Daar kan je wel iets selecteren, maar er is geen tabel om dingen weer te geven 8)7

En als ik naar de PW ga dan krijg in 10ms de oude versie en die is wel goed uitgelijnd, imo ligt het dus aan het design en niet aan mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 07-03-2024 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:12

Pazo

Mroaw?

A/B test kan je uitzetten onder je Instellingen => Betafeatures

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
  • Laatst online: 17:15
Pazo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:41:
A/B test kan je uitzetten onder je Instellingen => Betafeatures
Grappig, wist niet dat die optie er was.

Echter staat deze bij mij op off dus waarom ik dan wel de test voorgeschoteld krijg is mij een raadsel.

Gelukkig maak ik niet heel veel gebruik van de Pricewatch om naar producten te zoeken, meestal weet ik al wat ik wil hebben en gebruik ik de pricewatch alleen om snel bij meerdere winkels de 'price te watchen'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

reneetjuhh1991 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Grappig, wist niet dat die optie er was.

Echter staat deze bij mij op off dus waarom ik dan wel de test voorgeschoteld krijg is mij een raadsel.
Ik dacht een keer gelezen te hebben dat de A/B testen daar ook onder vielen?
Bij mij staat deze ook op Nee, en heb tot op heden nog nooit een A/B test voorbij zien komen.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Pazo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:49:
[...]

Ik dacht een keer gelezen te hebben dat de A/B testen daar ook onder vielen?
Bij mij staat deze ook op Nee, en heb tot op heden nog nooit een A/B test voorbij zien komen.
Nee, de instellingen op https://tweakers.net/instellingen/betafeatures/ gelden alleen voor bètafeatures. Dat is wat anders dan A/B-tests. Daarvoor kun je je niet uitschrijven, want dan zouden we geen representatieve data krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

jelle. schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Nee, de instellingen op https://tweakers.net/instellingen/betafeatures/ gelden alleen voor bètafeatures. Dat is wat anders dan A/B-tests. Daarvoor kun je je niet uitschrijven, want dan zouden we geen representatieve data krijgen.
Ah, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
reneetjuhh1991 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:02:
[...]

Dit is onwerkbaar, verder is het inderdaad niet handig dat de quickspecs nu onder de producttitel staan, dat was in tabelvorm veel overzichtelijker omdat je dan van meerdere producten bijvoorbeeld meteen de opslag onder elkaar ziet staan.
Ernemmer schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:34:
[...]

Ik bedoel de kopjes van geheugen en GPU. Daar kan je wel iets selecteren, maar er is geen tabel om dingen weer te geven 8)7
Dat was me eerlijk gezegd nog niet eens opgevallen. Daar geef ik jullie wel deels gelijk in.

Overigens valt me hierbij ook iets op, maar kan zijn dat dat puur in deze categorie zit.

Er staan nu een paar specificaties standaard in, en een paar in het keuzemenu. Dat wijzigt wel de specificaties bij een product, maar ik kan er daardoor wel voor zorgen dat ik het volgende zie:
Diagonaal - Resolutie - Geheugen - Diagonaal nr. 2 - Resolatie nr. 2

Beetje dubbele specificaties dus.
En als ik naar de PW ga dan krijg in 10ms de oude versie en die is wel goed uitgelijnd, imo ligt het dus aan het design en niet aan mij.
Dat vind ik dan raar, want hij is goed uitgelijnd bij mij. Mogelijk verschil dan nog tussen lichte thema en donker thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:00:
Ik zal wel in de andere groep zitten gezien ik nog altijd krijg wat ik verwacht:

[Afbeelding]

Maar om toch even wat feedback te geven op wat ik in de TS zie:
Ik zou wel degelijk behoefte hebben aan de keuze om in het overzicht grotere plaatjes te zien, wel zo handig als je naar iets zoekt/kijkt waarbij uiterlijk ook een rol speelt. Maar bij voorkeur is dat wel iets waar je makkelijk tussen kan schakelen. :)
Probleem natuurlijk als uiterlijk een rol speelt, de plaatjes nog steeds te klein zijn, als je dat wil dan moet je denk ik:
Of meerdere kolommen gaan hanteren, natuurlijk wel nogal verwarrend met sorteren op prijs bijvoorbeeld, maar dan kunnen plaatjes groter, bij TS zie je nu ook vooral heel veel wit zwart ruimte.
Of wat los van andere indeling zou kunnen, als je op plaatje klikt opent alleen groter plaatje, en wordt niet hele pagina van dat product geladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25

Acid_Burn

uhuh

Bij mij is het nog erger lijkt het wel. Ik zie maar 2 producten. Dit maakt het er niet beter op. Als dit doorgezet wordt hoop ik wel dat er een 'compacte' view optie bij komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuOg_YYFiRNHJYtAfzEwZTfsp40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBpHtIBGp8zUK5IhUGxRslIe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Acid_Burn op 07-03-2024 12:19 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Sissors schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:16:
[...]

Probleem natuurlijk als uiterlijk een rol speelt, de plaatjes nog steeds te klein zijn, als je dat wil dan moet je denk ik:
Of meerdere kolommen gaan hanteren, natuurlijk wel nogal verwarrend met sorteren op prijs bijvoorbeeld, maar dan kunnen plaatjes groter, bij TS zie je nu ook vooral heel veel wit zwart ruimte.
Of wat los van andere indeling zou kunnen, als je op plaatje klikt opent alleen groter plaatje, en wordt niet hele pagina van dat product geladen.
Nouwja, een (bijna) verdubbeling van formaat met een hogere resolutie afbeelding vind ik een aardige stap vooruit voor zulke momenten:

Klein:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4I0kLlDxNLoWDizYSCVHylGuZU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mvx31oJRTTjrcpiBnFgJCc8m.png?f=user_large

Zoom:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmiLdPmWZZLg-Ix8rxBouEWrp1M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vy4VidwpclavJ4qOT8MYo2NH.png?f=user_large

Groot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxLsx1DFvsg4F6qmwcO41s0C5AA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DainW0Lx8oP3xVBAiK8v8UeG.png?f=user_large

Liever natuurlijk een andere weergave waar de nadruk vooral op de afbeelding word gelegd, of op z'n minst een drastische vermindering van witruimte in de "grote" view welke nu getest word. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 07-03-2024 12:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Acid_Burn schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:17:
Bij mij is het nog erger lijkt het wel. Ik zie maar 2 producten. Dit maakt het er niet beter op. Als dit doorgezet wordt hoop ik wel dat er een 'compacte' view optie bij komt.

[Afbeelding]
Er komt vast wel een custom CSS snippet voor dan. Veel dingen die ze aanpassen (en niet handig zijn) kan je daarmee weer terugbrengen naar iets wat wel fijn werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Sissors schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:16:
[...]

Zoiets hadden we vroeger als optie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwgvwVCnPG5YBzah8emWSlLgPlM=/fit-in/x800/filters:fill(white)/i/1255341122.png?f=imagegallery

Het is echter uiteindelijk geschrapt omdat het te weinig gebruikt werd...

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 07-03-2024 12:32 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Aimussage
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-05 09:19
Ik liep hier op mobiel ineens tegenaan, daar is het wel heel extreem qua styling en compleet onwerkbaar, de optie om de foto te verbergen helpt ook niet veel doordat er zoveel ruimte wordt verspild met whitespace en de tekst voelt door de grote ook erg schreeuwerig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RD-eOVQ2SL71wypP-t46_pLStJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84WPNQszATErLiCsGxPK3kRU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 14:24
Ik zou graag teruggezet worden naar A of B, al naar gelang welke optie mij de normale pricewatch teruggeeft.

A/B test feedback: Zet aub de test uit en zet het aan voor mensen die Beta aan hebben staan? A/B is toch voor kleine (bijna) onmerkbare wijzigingen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Zou ik ook teruggezet kunnen worden, de PW is onbruikbaar op deze manier.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:58
Zat mij ook al gruwelijk te irriteren aan de layout op mijn telefoon. Heb ook de indruk dat de mobiele layout wordt geforceerd. Ik heb mijn browser (Chromite) altijd op "desktop site" staan. Dat heeft een reden, ik ben werkelijk nog nooit een mobiele webpagina tegengekomen welke ik op een mobiel fijner vindt werken dan de desktop site.

Maar goed. Ik zou zeggen test geslaagd, resultaat negatief, draai maar weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
GH45T schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:10:
Zat mij ook al gruwelijk te irriteren aan de layout op mijn telefoon. Heb ook de indruk dat de mobiele layout wordt geforceerd. Ik heb mijn browser (Chromite) altijd op "desktop site" staan. Dat heeft een reden, ik ben werkelijk nog nooit een mobiele webpagina tegengekomen welke ik op een mobiel fijner vindt werken dan de desktop site.

Maar goed. Ik zou zeggen test geslaagd, resultaat negatief, draai maar weer terug.
Ook op mobiel met Firefox ziet het er niet uit, ik zie 1 product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
Wat hier nu ook een (mogelijk) gevolg van is:

De filters gaan nu over de volledige breedte van de resultaten.
Dit lijkt me mooier (en ruimtebesparender) om dit boven de filters te zetten of rechts van de resultaten.
(of op de oude manier, stukken smaller)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uHyrRYM.png

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bosjes456
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-07 11:04
Door de informatie op het scherm te limiteren door de afbeeldingen groter te maken verdwijnt voor mij een groot deel van waarde van de Pricewatch. Ik gebruik het voornamelijk om producten snel met elkaar te vergelijken.

Het lijkt nu alsof ik met mijn grootmoeder aan het meekijken ben...

Hoe lang duurt de A/B-test? Dan weet ik wanneer ik de pricewatch weer kan gaan gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door Bosjes456 op 08-03-2024 15:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Ook ik heb de nieuwe versie van de pricewatch voorgeschoteld gekregen en moet opmerken dat het naar mijn mening geen vooruitgang is. Minder overzichtelijk plus minder resultaten in één oogopslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:31

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

JelleDJs schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:53:
[...]

Om eerlijk te zijn had ik al een vermoeden dat dit een A/B-test was.

Over het algemeen vind ik het allemaal wel mooier, maar nóg mooier als ik meer producten kan zien d:)b
Ik deel deze mening met je, zojuist dit topic geopend: Raven in "[PW] - Vreemde (nieuwe?) layout"

Ik had wel gezocht of er al iets was, maar blijkbaar niet goed genoeg gezocht.

Ik ben er ook niet over te spreken.
Heb zelf 1440p op 32", en het is niet om aan te zien, lijkt wel ingezoomd.
Mijn eerste reactie was shit ik moet even uitzoomen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YdK
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

YdK

Zoals anderen ook al aangaven, deze layout is geen succes. Veel te grote afbeeldingen, veel te veel lege ruimte tussen elementen. Dat de gekozen filter velden nu geen eigen kolom meer hebben maakt vergelijken ook een stuk lastiger.

Ik zou graag een optie toegevoegd willen zien om dit uit te zetten, ik kan hier niet goed mee werken.

Persoonlijk zou ik liever een optie zien die de andere kant op gaat, met meer compacte tabellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien breekt het ook richting de footer area, zo miste ik een blok en flowde de hele regel over naar rechts.

Geen screenshots van gemaakt, heb andere dingen te doen.
Kom hier terecht omdat ik mij afvroeg en zocht naar waarom alles breekt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:29

Marc H

- - Is wakker - -

Gaan we weer eens aan de pricewatch klooien?

Niets geleerd van de vorige keer dat jullie hier een A/B test mee deden? (Waar is de lijstweergave naartoe?)

De meeste gebruikers willen dit niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Marc H op 08-03-2024 22:02 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
Altijd weer leuk interessant om te zien hoe er gereageerd wordt op A/B-testen.

Laat ik voorop stellen: wat men vindt doet er totaal niet toe tijdens een A/B-test. Het enige wat telt is de data. Als grotere plaatjes, en dus minder producten in beeld, voor betere cijfers zorgen, dan kan je er donder op zeggen dat die grotere plaatjes zullen blijven.
EdwinB schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:10:
Ik zou graag teruggezet worden naar A of B, al naar gelang welke optie mij de normale pricewatch teruggeeft.

A/B test feedback: Zet aub de test uit en zet het aan voor mensen die Beta aan hebben staan? A/B is toch voor kleine (bijna) onmerkbare wijzigingen?
Er zitten totaal geen voorwaarden, limieten of anderszins regels aan wat een A/B-test wel of niet zou mogen zijn of doen. Het enige wat een A/B-test doet is A (huidige versie) tegenover B (alternatieve versie) testen.

Als je veel en/of grote veranderingen tegelijk test, dan weet je niet precies waardoor eventuele verschillen in data veroorzaakt worden, dus het is aan te raden om verschillen niet al te groot te maken. Maar soms moet je wat drastischer testen om überhaupt significante resultaten te krijgen.
Marc H schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:59:
Gaan we weer eens aan de pricewatch klooien?

Niets geleerd van de vorige keer dat jullie hier een A/B test mee deden? (Waar is de lijstweergave naartoe?)

De meeste gebruikers willen dit niet.
Zonder de resultaten van die A/B-test te weten kan je op geen enkele manier concluderen dat 'de meeste gebruikers dit niet willen'. Een topic met 76 posts door enkele tientallen mensen is in ieder geval geen representatie van 'de meeste gebruikers'.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Hahn schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:11:
Altijd weer leuk interessant om te zien hoe er gereageerd wordt op A/B-testen.

Laat ik voorop stellen: wat men vindt doet er totaal niet toe tijdens een A/B-test. Het enige wat telt is de data. Als grotere plaatjes, en dus minder producten in beeld, voor betere cijfers zorgen, dan kan je er donder op zeggen dat die grotere plaatjes zullen blijven.
Het probleem is echter dat je niet kan concluderen of de nieuwe layout een verbetering is. Want krijg je meer views omdat het gebruikers bevalt, of omdat ze zich het schompes zoeken om te vinden wat ze zoeken?
[...]

Zonder de resultaten van die A/B-test te weten kan je op geen enkele manier concluderen dat 'de meeste gebruikers dit niet willen'. Een topic met 76 posts door enkele tientallen mensen is in ieder geval geen representatie van 'de meeste gebruikers'.
Nee, maar het geeft wel een goede indicatie.

Laten we eerlijk zijn, hoe vaak is het uiterlijk van een (computer)product even belangrijk of belangrijker dan de specificaties? Ik denk dat het niet veel is. Waarom dan zoveel ruimte gebruiken voor iets waar de gemiddelde gebruiker weinig interesse heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Marc H schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:37:
[...]

Het probleem is echter dat je niet kan concluderen of de nieuwe layout een verbetering is. Want krijg je meer views omdat het gebruikers bevalt, of omdat ze zich het schompes zoeken om te vinden wat ze zoeken?
Maakt niet uit, geld is geld *D
[...]

Nee, maar het geeft wel een goede indicatie.

Laten we eerlijk zijn, hoe vaak is het uiterlijk van een (computer)product even belangrijk of belangrijker dan de specificaties? Ik denk dat het niet veel is. Waarom dan zoveel ruimte gebruiken voor iets waar de gemiddelde gebruiker weinig interesse heeft?
Als het Tweakers mogelijk duizenden euro's per maand of jaar extra oplevert, denk ik niet dat ze heel erg wakker zullen liggen van een paar mensen die vinden dat de ervaring wat minder is geworden.

Dat is de vloek en zegen van A/B-testen: het is kwantitatief testen (cijfertjes gaan omhoog of omlaag, zonder dat je echt weet waarom), niet kwalitatief testen (je weet waarom, maar je weet niet wat het met de massa doet). Idealiter doe je beide soorten tests, maar dat schort er nogal eens aan.

Mijn 10 jaar werkervaring met A/B-testen leert mij dat uiteindelijk de cijfertjes (lees: centjes) vrijwel altijd de doorslag geven in dit soort beslissingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:57
Ik zit helaas ook in deze a/b test, het ziet er niet uit. Dacht serious dat mijn browser op 200% zoom stond. Mag wel weer terug naar het vorige. Ik ben niet blind namelijk en ook niet bijna. 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Ah, dit topic had ik over het hoofd gezien voor het posten van deze ('bug')post: Hero of Time in "Pricewatch vormgeving springt naar de mobiele versie."

Ik vind het in ieder geval geen fijne manier van browsen, omdat het overzicht helemaal is verdwenen. Tevens vind ik het juist fijn om de filterbalk zichtbaar te houden naast de producten, in plaats van dat 'filters' een schermvullende pagina met onoverzichtelijke vervolg pagina's. Het lijkt mij dat niet veel mensen dit een fijne manier van browsen vinden. Ik ben ieder geval al achter mijn desktop gaan zitten omdat ik me stoor aan het browsen via iPad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
Pricewatch nu met 50% minder informatie en dus functionaliteit. Echt tweakers waarom blijven jullie dit doen keer op keer komt er een test of word er wat doorheen gedrukt dat duidelijk minder functioneel is als de vorige optie...
Het ziet er niet uit en ik ze letterlijk maar 2 videokaarten op mijn scherm nu door alle meuk eromheen... WHY?

Waarom meer spacings?
Waarom grotere plaatjes?
Waarom grotere lettertypen?

Elke keer als jullie wat doen zijn wij als gebruikers weer dagen bezig om het bruikbaar te maken... Waarom geven jullie ons niet gewoon de oude code om toe te passen? Het meeste is immers niets dan .CSS die jullie als devs gewoon hebben omdat jullie weten wat je veranderd. Dan kunnen we deze hele zooi voorkomen. Geef een kant en klare snippet en als niemand je nieuwe design gebruikt weet je ook meteen wat men ervan vind.

De gebruiksvriendelijkheid is helaas ver te zoeken de laatste jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, ik browse graag Tweakers op 120%, dat maakt het net wat beter leesbaar voor mij, maar dit is toch wel weer overdreven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FM5KvH088JRngvGFPTnp5PcDF-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EHumHidcCt2MXrLFLs9faXbj.png?f=fotoalbum_large

En naar 100% zoomen maakt het dan direct weer heel erg klein, én het past nog steeds niet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKoFlZwYQLwpn6BOQCFiY1_kG10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fw44ino7d3V5b0UeWskYG9Az.png?f=fotoalbum_large

Note: Mijn browser heeft de breedte van de helft van mijn monitor.

Hoe kom ik uit deze A/B-test? Doe mij maar weer A, die beviel me beter. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 09-03-2024 00:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:31

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Geen idee of het helpt, maar je kan misschien proberen al je sessies te killen en opnieuw in te loggen.
Op mijn mobiel heb ik geen issues met de pricewatch tot dusver.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Hahn
Dijkertje schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:11:
Geen idee of het helpt, maar je kan misschien proberen al je sessies te killen en opnieuw in te loggen.
Op mijn mobiel heb ik geen issues met de pricewatch tot dusver.
Je cookies clearen helpt inderdaad. Wat je ook kan doen, zonder opnieuw te moeten inloggen is jezelf in een andere variant forceren door de juiste cookie weg te gooien.

Even een korte inspectie leert me dat Tweakers SiteSpect gebruikt voor A/B-testen, waar ik aardig wat ervaring mee heb, en dan is het zo simpel als: Developer Tools openen → Application tabblad → Cookies → https://tweakers.net → 'SSID' cookie weggooien en refreshen.

Mogelijk dat je het een paar keer moet doen om in de gewenste variant te komen, want door die cookie weg te gooien word je opnieuw ingedeeld in de test.

Dit beïnvloedt wel de testresultaten, dus ze zullen vast niet blij zijn dat ik dit deel, maar wat wil je op een site wat 'Tweakers' heet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan ik ook teruggezet worden. Dit nieuwe overzicht is bijna onbruikbaar en ik gebruik het best vaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:57
@Executor16 gewoon je cookies verwijderen, dan ben wordt je automatisch teruggezet naar de werkbare versie. Zie ook boven jouw reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Adiposed schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:05:
@Executor16 gewoon je cookies verwijderen, dan ben wordt je automatisch teruggezet naar de werkbare versie. Zie ook boven jouw reactie.
Wat een verademing :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Je cookies clearen helpt inderdaad. Wat je ook kan doen, zonder opnieuw te moeten inloggen is jezelf in een andere variant forceren door de juiste cookie weg te gooien.

Even een korte inspectie leert me dat Tweakers SiteSpect gebruikt voor A/B-testen, waar ik aardig wat ervaring mee heb, en dan is het zo simpel als: Developer Tools openen → Application tabblad → Cookies → https://tweakers.net → 'SSID' cookie weggooien en refreshen.

Mogelijk dat je het een paar keer moet doen om in de gewenste variant te komen, want door die cookie weg te gooien word je opnieuw ingedeeld in de test.

Dit beïnvloedt wel de testresultaten, dus ze zullen vast niet blij zijn dat ik dit deel, maar wat wil je op een site wat 'Tweakers' heet :+
thnx, nu is de PW weer bruikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rataridicta
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-09 12:04
Erg onprettige ervaring.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zowel met als zonder de foto's is de mobiele versie momenteel nagenoeg onbruikbaar. Voorbeeld iPhone met 6.1" scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_u9pFjZQ8z8zLJC4eBfJ7UQTIvU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8TJ8Y3BAdq5v51S6uZKy1Qy9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuVKYjm7F3raeQno81f--ZR2EMw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OxbOjvd5DywUFwVXQX3xS1Ug.png?f=fotoalbum_large

edit:
Aanvulling: Ik kan niet de enige zijn die hier met een standaard formaat iPhone komt, die vreemde layout moet iemand toch zijn opgevallen vóór het werd opengezet in een (semi)publieke test? Of hoort dit er anders uit te zien en ligt het eventueel aan mijn instellingen in iOS/Safari?

[ Voor 15% gewijzigd door epoman op 10-03-2024 00:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razortek
  • Laatst online: 10-09 12:08
Ik hoopte juist dat de mobiele layout zou kunnen leren van de desktop layout; de 'customizable' kolommen zijn iets wat ik daar echt mistte.
In plaats daarvan is het precies andersom! Gelijk uit die test gegaan inderdaad, compleet onbruikbaar. Het liefst heb ik 3 of 4 kolommen, niet 0.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:59
Haha, mobiel is echt niet te doen, ik dacht ik zoek even snel een SSDtje uit. Hoe lang duurt deze onzin? En eens met @epoman , dit moet je toch zien van tevoren? Wat heb je nou aan een pricewatch waar je 1 of 2 producten ziet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3DMartijn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-02 21:45
Mag ik de kleine plaatjes weer, gruwelijk irritant dat ik minder producten in de Pricewatch in één oogopslag kan zien dan eerst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xSNAKEX
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 12:37
jelle. schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Het is me onduidelijk welke data jullie zoeken, maar voor mij houdt dit nu in dat ik de pricewatch niet meer gebruik. De conclusie die hier alsmaar weer naar voren komt hadden jullie toch zelf ook al kunnen trekken? Nu jagen jullie alleen maar bezoekers weg en dat lijkt me toch zeker niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:02
Je input hier zal daarin ook meegenomen worden
Ik vind dit niet goed : - )

Kunnen we niet terug naar: https://tweakers.net/i/ENkh5CAeSf_ki6iyRMPh4NT_DZk=/fit-in/x800/filters:fill(white)/i/1255341123.png?f=imagegallery

+ meer kolommen omdat we allemaal 16:9 monitors gebruiken tegenwoordig.
Kleine thumbnails wil ik ook nog wel accepteren (of iets van een alternatieve view met grotere plaatjes).
Producten in een veelvoud van categorieën zien er inmiddels zo generiek uit, dat de thumbnails vrij weinig toevoegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 11:59
Was al bezig om custom CSS te schrijven om deze zooi op te lossen, maar bedacht me dat het wel handig was om eerst even op het forum te kijken. Zal vast niet de enige zijn dacht ik... en wat blijkt ;-)

Hier ook geen porem.

4K scherm in Windows op 100% (native resolutie dus) en dan mijn browser op 120% (Firefox) en in portrait, iets kleiner dan de helft van een scherm (zoals een A4-tje).

Resultaat: bedragen vallen weg, veel te grote afbeeldingen en weinig producten zichtbaar. Misschien had ik toch een 48" scherm moeten aanschaffen ;-)

Ik ga dat cookie weggooien en hopelijk terug naar de oude layout. Zit meer in de pricewatch en op het forum dan op de homepage. De pricewatch is volledig onbruikbaar zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2sjO0ArjBVGUTwho9mr2TBJaac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4z79mzuB07hPUyY9HQxcbbYe.jpg?f=fotoalbum_large

En als jullie dan toch bezig zijn met de pricewatch, kan hier dan ook wat aandacht aan besteed worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4N_62JksRGtxwyBFQymZfiKSM9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QvyXwO0OEIdsvt433Ym5ISwV.jpg?f=fotoalbum_large

Deze staan standaard opengeklapt en dichtklappen lijkt ie niet te onthouden.
Bij 95% van de zoekopdrachten heb ik dit niet nodig, maar het zorgt er wel voor dat ik keer op keer naar beneden moet scrollen om een ander filter te wijzigen. Misschien kunnen ze worden samengevoegd onder een overkoepelende noemer die standaard staat dichtgeklapt? "Prijs, winkel en beoordeling filters" oid.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Yousif schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:52:
[...]

+ meer kolommen omdat we allemaal 16:9 monitors gebruiken tegenwoordig.
Of smartphones. Dacht dat websites bij aanpassingen juist meer naar 'mobile first' design schuiven maar wellicht komt het gros van de PW-bezoek inderdaad vanaf desktops. Weet natuurlijk ook niet welke groep beter converteert qua affiliate links hier.
Kleine thumbnails wil ik ook nog wel accepteren (of iets van een alternatieve view met grotere plaatjes).
Producten in een veelvoud van categorieën zien er inmiddels zo generiek uit, dat de thumbnails vrij weinig toevoegen.
Die grote afbeeldingen voegen inderdaad weinig toe in een overzicht, en al helemaal niet op een klein scherm.

Waar ik (op mobiel) afbeeldingen overigens wel 'miste' was op de prijzenpagina van een artikel, boven de links naar shops. Moest altijd eerst een extra tik doen naar 'Kenmerken' om foto's te zien, bijvoorbeeld als ik even wil zien hoe iets eruitziet in een andere kleur. Dus wel fijn dat je op mobiel in de nieuwe opzet direct naar Kenmerken kunt tikken vanuit een categorie, zoals dat op desktop ook al lang kon. Alleen graag de kleine thumbnails terug zodat het leesbaar blijft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Op een 14" chromebook met fullhd scherm (100%, geen zoom) vallen de prijzen volledig buiten beeld. Veel te grote productafbeeldingen en veel te veel witruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edGWH0YULfkNqQiSOODLd7oJuU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9GZTCAeALthbV4DAx1XHZSSg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23:22
Ik steek hier mijn +1 bij voor het "dit is een slechte verandering" kamp. Het doel van de pricewatch is om producten in één oogopslag te kunnen vergelijken zodat je bijv. kun zien wat de goedkoopste variant van een bepaalde GPU is of welke CPUs een bepaalde winkel verkoopt. Daarvoor is het belangrijk dat de pagina genoeg entries toont op één scherm, omdat het anders VEEL moeilijker te vergelijken valt. Door de afbeeldingen groter te maken verlies je de benodigde informatiedichtheid en wordt de pagina minder bruikbaar. Vooral omdat die afbeelding in feite niet gestandaardiseerd zijn, waardoor ze amper te vergelijken vallen...

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodytjuh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 20:00
Bedankt voor de cookie tip, niet te doen die nieuwe lay out...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrNick.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 10:53
Ziet er niet uit op de mobiele layout, maakt de pricewatch totaal onbruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 09:28
filter staat boven de producten. naast het filter is het scherm leeg. stom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqNu0xCyRTcbEM4bqO2wK8nI_Hk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L53gmvAPsQ8755D4Y2mSraJX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OliLy9NQdfggEXugQeZYtyyAYEA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QVIMVrcQVRElqKLHtf8uCJMB.png?f=fotoalbum_large

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 10:19

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

kkoenen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:00:
Ik kan deze bug niet reproduceren. Heb je geprobeerd een harde refresh te doen (Ctrl + F5)?

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:57
+1 vote voor terug naar de oude lay-out, voor mij is het totaal onbruikbaar, ook als de kleine bugs zijn opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neiwiequieghaep
  • Registratie: Mei 2023
  • Niet online
kkoenen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
bozhoyo schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:54:
[...]

Ik kan deze bug niet reproduceren. Heb je geprobeerd een harde refresh te doen (Ctrl + F5)?
Ik heb precies hetzelfde. Ctrl+F5 maakt geen verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWvXzFXWheV6zHBAPdJsw2Iefy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IIc6R0rdmjJdV5OjrSxMwYq6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kkoenen
bozhoyo schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:54:
[...]

ctrl+f5 helpt niet. Chrome Version 122.0.6261.69 (Official Build). Scherm ziet er inderdaad zo uit als @neiwiequieghaep ook laat zien.

[ Voor 11% gewijzigd door kkoenen op 12-03-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38
epoman schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:46:
Zowel met als zonder de foto's is de mobiele versie momenteel nagenoeg onbruikbaar. Voorbeeld iPhone met 6.1" scherm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

edit:
Aanvulling: Ik kan niet de enige zijn die hier met een standaard formaat iPhone komt, die vreemde layout moet iemand toch zijn opgevallen vóór het werd opengezet in een (semi)publieke test? Of hoort dit er anders uit te zien en ligt het eventueel aan mijn instellingen in iOS/Safari?
Ligt niet aan jou. In chrome op een android toestel (poco f1) krijg ik ook maar net een product te zien 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Hetzelfde hier, exact hetzelfde probleem zoals beschreven door kkoenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
De bovengenoemde bug heb ik niet, maar ik heb wel het idee dat mijn testomgeving is aangepast. Ik zie nu namelijk ineens weer de 'oude' lay-out? En ik heb niet mijn cookies aangepast. Voor zover ik weet.

Ik zie nu weer 6 producten in één oogopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 10:19

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

kkoenen schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:47:
[...]

ctrl+f5 helpt niet. Chrome Version 122.0.6261.69 (Official Build). Scherm ziet er inderdaad zo uit als @neiwiequieghaep ook laat zien.
Het bleek een rare caching issue te zijn op een van onze servers. Het is nu opgelost en hopelijk idereen ziet de correcte layouts. Bedankt voor het melden en excuses voor het ongemak.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
bozhoyo schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:56:
[...]

Het bleek een rare caching issue te zijn op een van onze servers. Het is nu opgelost en hopelijk idereen ziet de correcte layouts. Bedankt voor het melden en excuses voor het ongemak.
Jup nu weer in orde. Thanks.

Dan ook nog maar een feature-request. Zou mooi zijn als je met dubbele punt en karakter het lijstje met smileys inline kunt zien. In het screenshot zie je hoe dat in slack werkt (wanneer je ":thum" tikt)..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnS3E7dRKOSzt48C_JE8NHOF-gc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tel7tXYvfh5nuOw4sVFoHxo9.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kkoenen schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:51:
[...]

Dan ook nog maar een feature-request. Zou mooi zijn als je met dubbele punt en karakter het lijstje met smileys inline kunt zien. In het screenshot zie je hoe dat in slack werkt (wanneer je ":thum" tikt)..

[Afbeelding]
Geen pop-up maar alle shortcuts staan in het reactiescherm. <3 d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DeqjFtLCWUw32jJjkteH40uIBI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mUwAjmF26BsKukscGdfzQ8zv.png?f=user_large

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Laatst online: 14:38
kkoenen schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:51:
[...]

[Afbeelding]
Unicode smileys werken ook gewoon. Je kunt dus ook de smileytoets op je virtuele toetsenbord gebruiken (mobile), of op windows kun je drukken op <win> + < . >

🍩 ☕🚀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ENTXawp
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-08 15:15
EdwinB schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:10:

Een optie om terug te gaan naar de compacte UI zou fijn zijn. Het is nu niet makelijk om producten in een oog opslag te vergelijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:54
Fijn, er is al een topic!

Ik heb nog nooit gezocht naar een topic aangaande veranderingen op Tweakers. Deze irriteert mij echter dermate dat ik maar ben gaan zoeken. Gelukkig ben ik niet de enige.

Nog geen 3 volledige producten op het scherm van mijn laptop. Wie heeft dit verzonnen?

Tip: Toon een banner waarin men feedback kan geven. Die optie zie ik niet dus wanneer er alleen input vanuit dit topic gaan meenemen krijgt men niet een representatieve uitkomst.

P.S. Op de telefoon (Pixel 7) is het net te doen, maar geef ik ook sterk de voorkeur aan de oude layout.

P.P.S. Als men dan toch iets wilt veranderen: De filters mogen wel eens een andere indeling krijgen (bijv. sorteren op meest gebruikte filters en minst gebruikte verder wegstoppen). Bij vergelijkingen overeenkomsten kunnen verbergen e.d.

Kansen genoeg!

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinnnozo
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-09 15:19
De tip om de cookie te verwijderen werkt perfect.
Nu kan ik weer normaal 14 producten zien op mijn 16:10 1600p scherm.
De oude layout is zo veel beter om snel het e.e.a. te vergelijken, en zeker als ik voor het werk apparatuur moet uitzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 23:40
Ik vind deze A/B test erg onprettig en ben het eens met alle bovenstaande reacties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raxrCp5qAkZqGCX62HndT3NQwS4=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/1qwgKKIbbaemMCpoKZDUhH48.png?f=fotoalbum_small

Er is heel veel onnodige witruimte (rood gemarkeerd).

En ik mis de informatie die ik eigenlijk zou willen vergelijken netjes en overzichterlijk onder elkaar. In plaats daarvan wordt alles op 1 regel gekwakt waardoor het niet makkelijk te vergelijken is (oranje gemarkeerd).

Ik vraag mij af hoe de UI designer dit heeft kunnen bedenken...
Voor nu ga ik maar de A/B cookie wissen, want dit is niet te doen; ik hoop dan ook dat het snel terug gedraaid wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-09 12:19

Meijer

...

Ik heb dit sinds vandaag ook, en hoewel ik verandering/verbetering altijd motiveer, zie ik toch liever zoveel mogelijk informatie tegelijkertijd! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:24
Ik ben zelf ook bij de 'gelukkigen' van deze A/B test zoals jullie het noemen.
Dit is echt geen vooruitgang, het kan niet snel genoeg teruggedraaid worden naar de gekende layout. Ik vind het zelfs moeilijk om te begrijpen dat iemand dit beter / aangenamer zou vinden. Very strange :O

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
De afbeeldingen zijn op mobiel nu van dusdanig komische afmetingen dat dit eigenlijk alleen maar een 1-aprilgrap kan zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVwOisQYbfrtiwh-FP9YctmzXWA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2ZhIbJ7lvSUeU3PO0gcyNqJG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:58
Kom op, nu is pricewatch ook al op mijn laptop "stuk". Ik ben bang dat Tweakers.net nu echt het in DPG ravijn aan het storten is. Alles voor veel kliks van een breed publiek, de oorspronkelijke doelgroep interesseert helemaal niemand meer iets.

Na het advertentiedebakel een maand geleden of zo heb ik weer een abonnement afgesloten maar daar nu eigenlijk alweer spijt van. Als je de site niet beter kunt maken dan blijf er alsjeblieft met je vingers vanaf, maar maak het zeker niet slechter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• youridv1
  • Laatst online: 16:23
Ik gebruik geen custom CSS en de nieuwe layout vind ik echt verschrikkelijk. Dit valt zeker wel onder de categorie bug wat mij betreft.
Hier onder een screenshot op een 1920x1200 monitor met de browser maximized en 100% desktop scaling in windows. Ik kan 4,75 producten tegelijk bekijken in de lijst op een 16:10 scherm. Moet ik nu mijn scherm 90 graden kantelen als ik de pricewatch wil gebruiken?? Sorry het kan aan mij liggen maar ik vind dit echt super gebruiks onvriendelijk of eigenlijk gewoon onbruikbaar. De layout ziet eruit alsof ik desktop scaling op 150% aan heb staan op een low dpi scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Jaf4UDJATf_AWzGad0GeG-ZdG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UzTXB9VjWECyf7lbBvFgv1Pi.png?f=fotoalbum_large

Gelukkig is het na je cookies een paar keer clearen weer weg net als met de andere A/B-tests...

Maak alsjeblieft op zijn minst een "compact layout" optie als jullie zoiets door willen voeren. Behalve een paar bejaarden die hun bril niet op hebben heeft er echt niemand behoefte aan lettergrootte 18 voor de tekst op een dekstop.
Ik heb eigenlijk veel liever dat de individuele items in de pricwatch nog kleiner worden dan ze vroeger waren wanneer je op een desktop zit. Gebruik meer van de breedte zodat je de prijs en de knop daaronder naast elkaar kan zetten en het plaatje kleiner kan maken en de vergelijk knop in de regel kan zetten ipv eronder. Er is echt genoeg ruimte. De hele pricewatch is momenteel maar 60% van de breedte van je scherm met de ouderwetse layout, maar dat moet je niet oplossen door dan maar gewoon alles 150% in te zoomen.

@crisp ja is goed. Ik had al zo'n vermoeden dat deze draad bestond maar ik ben geloof ik blind...

[ Voor 42% gewijzigd door youridv1 op 18-03-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@youridv1 ik heb je post even naar dit meer algemene topic verplaatst ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben benieuwd wanneer de design afdeling gaat begrijpen dat zoveel witruimte nooit een wens is. Het blijft terugkomen als feedback, bij elke wijziging die er gemaakt wordt de afgelopen jaren. Ik snap dat o.a. hiervoor een A/B test gedaan kan worden, maar intussen is het een hele dikke rode lijn aan het worden...

Ook zomaar mensen spontaan in een A/B test zetten lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling (ik zit er ook in zie ik), zeker bij een aanpassing als deze is het dus ook maar de vraag of een gebruiker die spontaan in de groep gezet wordt en van niets weet überhaupt feedback gaat geven. Dat doet de A/B test flink teniet.

Ik heb een opt-out gedaan voor de beta's, omdat in het verleden met een nieuwe layout ook al een hele groep mensen in een A/B test gezet is, wat toen ook niet in goede aarde viel, hier lijkt hetzelfde aan de hand te zijn.
Wanneer leert Tweakers van gegeven feedback? Ik krijg sterk de indruk dat er maar weinig lering getrokken wordt uit gegeven feedback (ongeacht welke afdeling of categorie), wat echt jammer is. Het houdt mij steeds meer en meer tegen om in de toekomst nog maar te overwegen om feedback te gaan geven, er wordt toch niets mee gedaan...

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 18-03-2024 11:58 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• youridv1
CH4OS schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:52:
Ook zomaar mensen spontaan in een A/B test zetten lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling (ik zit er ook in zie ik), zeker bij een aanpassing als deze is het dus ook maar de vraag of een gebruiker die spontaan in de groep gezet wordt en van niets weet überhaupt feedback gaat geven. Dat doet de A/B test flink teniet.
Ik heb dit ook al eens aangekaart bij de vorige AB test waar ik in zat. Dat werd toen ook gewoon afgewimpeld. Echt ontzettend frustrerend dat tweakers gewoon zonder blikken of blozen zegt “ja dat is kut voor jou, maar beter voor ons dus deal ermee haha fuck you”

Je wordt gewoon in beta tests geforceerd. Dan krijgt tweakers massaal de feedback dat al die witruimte slecht is en dat ze dingen niet groter moeten maken op de desktop maar juist een layout die meer content tegelijk kan tonen.
Er wordt al jaren NIKS mee gedaan…

Lees de feedback gewoon een keer en denk logisch na. Push geen smartphone like layout met knoppen zo groot als een youtube thumbnail naar de desktop!
Kijk naar de layout van Windows en de meeste Linux DE’s. Hoe groot zijn knoppen daar standaard? 25 pixels hoog. Hoe groot is tekst? 11-13. Neem daar een voorbeeld aan. Maak niet de layout van tweakers breder als je vervolgens 100% van die nieuwe real estate opvult met padding.
Die nieuwe layout met die mega knoppen zou bij je allereerste UI design vak resulteren in een onvoldoende en een doorverwijsbrief naar de specsavers.

Doe me een lol en ga even naar https://pcpartpicker.com/products/video-card/ Die layout is oneindig veel beter dan die van de pricewatch en support 11 producten op hetzelfde display waar de nieuwe pricewatch layout er nog geen 5 kan tonen én kan ook nog eens meer dan de schamele 2 verschillende specs van het item tonen in het overzicht. Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Zij zetten tekst en knoppen van 1 item in de list view naast elkaar zoals dat hoort. Geen multi line items in je list view proppen. Daar is zo'n component niet voor bedoeld. Trek de listview uit over de hele monitor om die ruimte te winnen en maak niet de items meer dan 2x zo hoog. Het is prima om dat te doen wanneer de view minder dan 1000 pixels breed is. Dat doet PCPP ook, maar als ik jou een viewport geef van 1920 pixels breed en je zet items op meer dan 1 regel terwijl je maar 5 kolommen hebt, dan gaat er echt iets goed fout.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiFAoI-m6Zoj2El_dJ2dqlMzC5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kGZVQfJcRFML0kYPK0hgtxaq.png?f=fotoalbum_large
Deze layout schaamteloos kopiëren zou een universele verbetering zijn voor de pricewatch zonder daar "A/B tests" voor hoeven te doen.

Ik krijg oprecht de indruk dat Tweakers helemaal niks met de feedback doet, maar die tests gewoon draait zodat ze naar deze topics kunnen verwijzen wanneer ze weer een gedrocht van een update doen en kunnen zeggen “Maar kijk we hebben echt wel eerst naar feedback gekeken!!! We luisteren naar de community!”

[ Voor 44% gewijzigd door youridv1 op 18-03-2024 12:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

youridv1 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:04:
Ik heb dit ook al eens aangekaart bij de vorige AB test waar ik in zat. Dat werd toen ook gewoon afgewimpeld. Echt ontzettend frustrerend dat tweakers gewoon zonder blikken of blozen zegt “ja dat is kut voor jou, maar beter voor ons dus deal ermee haha fuck you”

Je wordt gewoon in beta tests geforceerd. Dan krijgt tweakers massaal de feedback dat al die witruimte slecht is en dat ze dingen niet groter moeten maken op de desktop maar juist een layout die meer content tegelijk kan tonen.
Er wordt al jaren NIKS mee gedaan…

Ik krijg oprecht de indruk dat Tweakers helemaal niks met de feedback doet, maar die tests gewoon draait zodat ze naar deze topics kunnen verwijzen wanneer ze weer een gedrocht van een update doen en kunnen zeggen “Maar kijk we hebben echt wel eerst naar feedback gekeken!!! We luisteren naar de community!”
Naar aanleiding van een vergelijkbare fuck-up als deze enkele jaren geleden was de opt-out voor beta's in het leven geroepen, maar de functie is vervolgens misschien maar 1 of 2 keer gebruikt, een beetje zonde van de implementatie ervan en dus de (schijnbaar, kijkend naar de vele feature request topics) kostbare tijd van de dev afdeling van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CH4OS schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:09:
[...]
Naar aanleiding van een vergelijkbare fuck-up als deze enkele jaren geleden was de opt-out voor beta's in het leven geroepen, maar de functie is vervolgens misschien maar 1 of 2 keer gebruikt, een beetje zonde van de implementatie ervan en dus de (schijnbaar, kijkend naar de vele feature request topics) kostbare tijd van de dev afdeling van Tweakers.
Er zit een verschil tussen bèta-tests en A/B-tests; de eerste is voor kwalitatieve feedback en de tweede voor kwantitieve data. Nu kan je er over discussiëren wat in dit geval een betere optie zou zijn geweest, maar het doel van deze verschillende testmethodieken is compleet anders.

Overigens gebruiken we de bèta-test functie nog regelmatig, maar meestal met een beperkte testgroep (bijvoorbeeld crew, of zelfs alleen dev om code alvast te kunnen releasen zonder dat het actief is).

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:36:
Er zit een verschil tussen bèta-tests en A/B-tests; de eerste is voor kwalitatieve feedback en de tweede voor kwantitieve data. Nu kan je er over discussiëren wat in dit geval een betere optie zou zijn geweest, maar het doel van deze verschillende testmethodieken is compleet anders.

Overigens gebruiken we de bèta-test functie nog regelmatig, maar meestal met een beperkte testgroep (bijvoorbeeld crew, of zelfs alleen dev om code alvast te kunnen releasen zonder dat het actief is).
Beta of A/B test is mij (als gebruiker en non-crew) om het even, zolang er maar gecommuniceerd wordt, zodat mensen weten dat er iets voor hen anders zou kunnen worden. Dat voorkomt ook de nodige topics in Mooie Features of Stoute Bugs subfora.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• youridv1
Een aanvulling:

Ik heb mijn browser in de volle lengte gezet op mijn 1200 pixels hoge monitor en in de breedte op de kleinst mogelijke stand gezet waarvoor de volledige desktop layout in PCPP wordt getoond. Daarna heb ik de pricewatch geopend met diezelfde window size.
Ik heb tweakers zelfs een beetje voordeel gegeven door een beetje omlaag te scrollen zodat de pricewatch op de hoogte begint waar hij had gestaan zonder reclame banner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5XHvBSKbYnofHoqPPKiwHONVNE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IlB2SqiuJ5nZBlzBOd63FRb6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hyzDbCcsEYqAmKQYYg_V0TVnxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u5rvgwrJA4n0zdm6gJyOFG9c.png?f=fotoalbum_large

De PCPP layout:
- toont meer producten op je scherm
- toont meer informatie per product
- heeft meer knoppen en opties dan de tweakers layout
- biedt dezelfde layout voor de filters aan de linker kant
- kan sorteren op alle informatie die in het overzicht staat

De Tweakers layout:
- Biedt de optie om de getoonde informatie in het overzicht te customizen voor 2 kolommen.

En het enige wat daarvoor nodig was:
- niet zowel links als rechts van de daadwerkelijke UI een enorme leegte zetten.
- niet 40% van het oppervlak van item verspillen met de leegte rechts naast de "vergelijken" knop op tweakers.
- geen enorm plaatje gebruiken
- een checkbox gebruiken voor vergelijken in plaats van een enorme knop met "vergelijken"
- geen mega knop met "XX prijzen" in het item plaatsen die niets bijdraagt omdat je ook gewoon op de product naam kunt klikken. Als je die feature wil houden, maak er dan ergens een klein kolommetje van of subscript het in het klein onder de prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door youridv1 op 18-03-2024 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Helaas nu ook in de A/B testgroep terecht gekomen en op een tablet is het er niet bepaald op vooruit gegaan. Er zijn net twee producten volledig zichtbaar, filters aan de linkerzijde zijn niet meer zichtbaar en vervangen door de waardeloze mobiele variant, menubalk bovenin het scherm valt weg en tekst is veel te groot.

Weergave op 80% geeft een betere weergave van de pricewatch maar zorgt ervoor dat ik voor de rest van de site een vergrootglas moet gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRYKiDaOCiyhnXEzCFl-S5yfUTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rahCYiAuu49LeELHKBAQITZO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 11:59
Die PC Part Picker is wel een stuk beter zeg. Werkt ook op mobiel vrij goed.

Enige wat ik daarin mis is de mogelijkheid te kiezen tussen klein/middel/grote afbeeldingen zonder je hele browser te hoeven inzoomen (soms is een groot plaatje handig) en custom kolommen. Het aantal prijzen vind ik ook wel handig bij tweakers.
Tweakers kan ook een stuk beter gebruik maken van de hele breedte van de browser.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 11:25
Op mobiel totaal onbruikbaar zo.

In eerste instantie zie ik tijdens het laden nog het oude design en ineens verspringt het naar het nieuwe design.

Van +-5 volledige items naar 1 volledig item en de productfoto van de volgende.

Mag hopen dat dit niet de nieuwe standaard gaat worden.

Edit:
Op een iPhone 15 pro, de scaling van de pagina terug zetten naar 50% maakt t nog enigszins okay.

[ Voor 15% gewijzigd door Shikaka op 18-03-2024 21:19 ]

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-09 08:50
Ik zit sinds vandaag ook in de test blijkbaar. Ik vind het 3x niks en wil zo snel mogelijk terug naar de oude layout. Ik zie nu van 2 producten gigantische foto's en van 1 nog wat informatie. Ik weet dat ik een bril draag, maar die heb ik voor mijn smartphone nog niet nodig gehad.... Alsjeblieft, maak het weer zoals het was! Dit is verschrikkelijk! Ik vond het harstikke fijn om snel te scrollen naar het product dat ik zoek, beetje info, kleine foto. Het was echt dikke prima! Nu is het alsof ik door een telescoop kijk naar een object vlak voor de lens ;( Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sh3aU-PvubDCAXLVA8jzboKrDSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIm1PzvHFh6R6cB7MQjwwzAU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Jullie zijn wel vasthoudend.

Vorige week (9 maart) was 1 poging om het SSID cookie weg te gooien (met dank aan Hahn in "Meer producten in één oogopslag" ), genoeg om het weer werkbaar te krijgen, nu had ik 5 pogingen nodig.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• youridv1
musicpixel schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:29:
Die PC Part Picker is wel een stuk beter zeg. Werkt ook op mobiel vrij goed.

Enige wat ik daarin mis is de mogelijkheid te kiezen tussen klein/middel/grote afbeeldingen zonder je hele browser te hoeven inzoomen (soms is een groot plaatje handig) en custom kolommen. Het aantal prijzen vind ik ook wel handig bij tweakers.
Tweakers kan ook een stuk beter gebruik maken van de hele breedte van de browser.
op de pc kun je hoveren over het plaatje om een grotere te krijgen. Op mobile is daar inderdaad niets voor. Vind ik persoonlijk niet zo erg omdat je hele layout naar de zeik gaat als je veel grotere plaatjes gebruikt op een smartphone.

aantal prijzen is zeker niet nutteloos. Maar het hoeft geen grote knop met veel lege ruimte te zijn.
de custom kolommen zijn ook een prima feature, maar het zijn er vervolgens maar 2. Ik heb liever 5 kolommen met goede defaults dan 2 customizable, maar dat ben ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:15
Cookies weggooien helpt inderdaad.

Stel Tweakers gaat deze keuze doorvoeren, maak dan de optie dat je dan verschillende groottes kan selecteren. ( zoals veel sites al doen )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Laatst online: 12-09 11:26
Toch ook even mijn -10 hiervoor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:40
Persoonlijk vind ik de nieuwe layout ook geen verbetering. Zoals al eerder gezegd zie je minder producten en specificaties, is er veel verspilde ruimte en het filteren gaat ook een stuk trager zo.

Wat mij betreft geen geslaagde test, en het is bijzonder irritant dat je het niet uit kan zetten met een simpele knop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Hoewel ik grotere plaatjes fijner vind, merk ik dat dit ontwerp uit balans voelt. Er is een grotere afbeelding, maar daar tegenoverstaat een kleiner lettertype en behoorlijk veel witruimte. Dat maakt het scannen een stuk onrustiger

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
CH4OS schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:43:
[...]
Beta of A/B test is mij (als gebruiker en non-crew) om het even, zolang er maar gecommuniceerd wordt, zodat mensen weten dat er iets voor hen anders zou kunnen worden. Dat voorkomt ook de nodige topics in Mooie Features of Stoute Bugs subfora.
Het hele idee van een A/B-test is dat je niet door hebt dat je in een test zit, want anders kan dat invloed hebben op je gedrag, en zijn de resultaten nutteloos.

Dat kan en mag je helemaal ruk vinden, maar zo werkt het nou eenmaal. En denk maar niet dat Tweakers hier uniek in is, elke website met tienduizenden gebruikers per dag, of meer, zal in meer of mindere mate split tests draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

* knip* Als je niets inhoudelijks bij te dragen hebt, post dan niet.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 19-03-2024 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCFProd
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 00:00
Ik vind veel UI veranderingen prima. zelfs de nieuwe Reddit waar veel klaagden over minder informatiedensheid, maar ik vind de nieuwe Tweakers lay-out niet goed want het was al niet te informatie dens.

Misschien is er wel een manier om dit beter op te pakken door het beter schaalbaar te maken met vergroten/verkleinen via browser zoom, maar dit is hem op dit moment niet. Het is te leeg en te vol gelijk.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste