CH4OS schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:52:
Ook zomaar mensen spontaan in een A/B test zetten lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling (ik zit er ook in zie ik), zeker bij een aanpassing als deze is het dus ook maar de vraag of een gebruiker die spontaan in de groep gezet wordt en van niets weet überhaupt feedback gaat geven. Dat doet de A/B test flink teniet.
Ik heb dit ook al eens aangekaart bij de vorige AB test waar ik in zat. Dat werd toen ook gewoon afgewimpeld. Echt ontzettend frustrerend dat tweakers gewoon zonder blikken of blozen zegt “ja dat is kut voor jou, maar beter voor ons dus deal ermee haha fuck you”
Je wordt gewoon in beta tests geforceerd. Dan krijgt tweakers massaal de feedback dat al die witruimte slecht is en dat ze dingen niet groter moeten maken op de desktop maar juist een layout die meer content tegelijk kan tonen.
Er wordt al jaren NIKS mee gedaan…
Lees de feedback gewoon een keer en denk logisch na. Push geen smartphone like layout met knoppen zo groot als een youtube thumbnail naar de desktop!
Kijk naar de layout van Windows en de meeste Linux DE’s. Hoe groot zijn knoppen daar standaard? 25 pixels hoog. Hoe groot is tekst? 11-13. Neem daar een voorbeeld aan. Maak niet de layout van tweakers breder als je vervolgens 100% van die nieuwe real estate opvult met padding.
Die nieuwe layout met die mega knoppen zou bij je allereerste UI design vak resulteren in een onvoldoende en een doorverwijsbrief naar de specsavers.
Doe me een lol en ga even naar
https://pcpartpicker.com/products/video-card/ Die layout is oneindig veel beter dan die van de pricewatch en support 11 producten op hetzelfde display waar de nieuwe pricewatch layout er nog geen 5 kan tonen én kan ook nog eens meer dan de schamele 2 verschillende specs van het item tonen in het overzicht. Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Zij zetten tekst en knoppen van 1 item in de list view naast elkaar zoals dat hoort. Geen multi line items in je list view proppen. Daar is zo'n component niet voor bedoeld. Trek de listview uit over de hele monitor om die ruimte te winnen en maak niet de items meer dan 2x zo hoog. Het is prima om dat te doen wanneer de view minder dan 1000 pixels breed is. Dat doet PCPP ook, maar als ik jou een viewport geef van 1920 pixels breed en je zet items op meer dan 1 regel terwijl je maar 5 kolommen hebt, dan gaat er echt iets goed fout.
/f/image/kGZVQfJcRFML0kYPK0hgtxaq.png?f=fotoalbum_large)
Deze layout schaamteloos kopiëren zou een universele verbetering zijn voor de pricewatch zonder daar "A/B tests" voor hoeven te doen.
Ik krijg oprecht de indruk dat Tweakers helemaal niks met de feedback doet, maar die tests gewoon draait zodat ze naar deze topics kunnen verwijzen wanneer ze weer een gedrocht van een update doen en kunnen zeggen “Maar kijk we hebben echt wel eerst naar feedback gekeken!!! We luisteren naar de community!”
[
Voor 44% gewijzigd door
youridv1 op 18-03-2024 12:23
]