Meer producten in één oogopslag

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:47
Mijn PW was een week kapot in 2 verschillende browsers op m'n Macbook. De prijzen vielen buiten beeld en alles was opgeblazen. In- en uitloggen hielp niet. Op iPhone werkte het wel goed. Bijzonder om dan te moeten grasduinen via allerlei topics om vervolgens hier uit te komen met het bericht om je cookies maar weg te gooien. Komt klantonvriendelijk over.

Nu heb ik de bedoelde aangepaste versie met (te) groot lettertype en nog geen 6 producten onder elkaar. Wat mij betreft is dit geen vooruitgang.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VortexSB
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09 16:09
Ik heb nu de nieuwe layout op mobiel en het is compleet onbruikbaar :( Klinkt wat overdreven maar in dit geval denk ik serieus dat ik de pricewatch zo nooit meer zou gebruiken. Op pc heb ik nog niet getest maar pricewatch is juist iets wat ik veel op mobiel bekijk.
Ik zie maar een paar producten door die gigantische afbeeldingen, en afbeeldingen verbergen maakt het niet veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:39
Nog iemand die in de A/B test is verzeild met de nieuwe, opgeblazen layout. Pricewatch is zeer onaangenaam gebruiken zo. Ik heb een 1440p scherm waarop ik drie a vier producten zie. De advertentie neemt bijna meer plek in dan deze producten. Indien ik mijn browser op de helft van de breedte van mijn scherm gebruik, ontstaat er bij langere productnamen bovendien overlap tussen de naam en de prijs.

Zou zeer spijtig zijn als dit definitief wordt, en voor mij een reden om de pricewatch minder te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:14

PeaceNlove

Deugleuter

JackAvery schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:58:
Nog iemand die in de A/B test is verzeild met de nieuwe, opgeblazen layout. Pricewatch is zeer onaangenaam gebruiken zo. Ik heb een 1440p scherm waarop ik drie a vier producten zie. De advertentie neemt bijna meer plek in dan deze producten. Indien ik mijn browser op de helft van de breedte van mijn scherm gebruik, ontstaat er bij langere productnamen bovendien overlap tussen de naam en de prijs.

Zou zeer spijtig zijn als dit definitief wordt, en voor mij een reden om de pricewatch minder te gebruiken.
Precies dezelfde ervaring hierzo. Niet te doen dit op mijn iPad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dyon_R
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-08 17:51
Ik vind dit echt vreselijk. Ik dacht oprecht dat ik issues had met het renderen van de pagina, ik was al een video aan het opnemen en screenshots aan het verzamelen en al m'n custom CSS aan het doornemen, cookies aan het wissen, opnieuw inloggen, andere browsers...

Het gemist van de extra 2 kolommen waar je zelf kon instellen wat je wil zien is het grootste gemis. Ja, het staat in de kleinere regel onder het productnaam, maar dan zie je niet alles mooi onder elkaar.

Daarbij zie ik ook véél minder op 1 pagina. In de nieuwe layout zie ik 6 producten op mijn scherm, en in de oude 7 producten. Onnodige whitespace is vreselijk. Hetzelfde geldt voor de filters.

Wanneer de pagina laadt zie ik voor 'een splitsecond' de oude weergave, dus waarschijnlijk moet dit te blokkeren zijn omdat, denk ik, een javascript ofzo ingeladen wordt.

Edit:
*knip*. Het promoten van het blokkeren van de testdata / advertenties is niet wenselijk.

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 21-03-2024 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 07-10 22:10

Creesch

bla bla!

Zoals hier al aangegeven is deze layout bugged. Dat zal er al voor zorgen dat je er geen betrouwbare data uit kan halen.

Zoals ik daar ook heb aangegeven vermoed ik dat de "B" groep (als we aannemen dat A de normale layout is) buiten proportioneel groot is. In alle browsers die ik heb getest kreeg ik deze namelijk te zien. Nu kan dat natuurlijk puur toeval zijn, maar je zou verwachten dat in sommige gevallen je alsnog de oude layout krijgt.

Anyway, lang verhaal kort. A/B is uit te zetten door de waarde van de cookie met naam "SSLB" op 0 te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dyon_R schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 23:03:
[...]

En als je ook de a/b test tracking pixel wil blokkeren, ook nog deze:
knip
Dat domein heeft niets met a/b-testing te maken, maar met onze bannering...

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 21-03-2024 14:41 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:54

Boost9898

Software developer

Heel het nieuwe ontwerp van de Pricewatch ben ik niet over te spreken.
Er is totaal geen cohesie meer, font past niet, het is uit verhouding en bulky.

1.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XVpT8W5.png

2.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/auL1K0n.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyon_R
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-08 17:51
crisp schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:46:
[...]

Dat domein heeft niets met a/b-testing te maken, maar met onze bannering...
Ah, duidelijk, met zo'n domeinnaam had ik die link te snel gelegd :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Bij mij ziet het er zo uit... De bovenste 'meubalk' is compleet weg, dat bovenop de al eerder genoemde ellende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73l4T7msIZDiIBH7rZkC86QtJsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFycGK1HwAzyqYxJ62z1ZpN1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan hier echt net niks mee zo, en het lijkt dat veel andere Tweakers het ook geen succes vinden. Kunnen jullie alsjeblieft stoppen met deze test en het op de achtergrond verder uitwerken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Boost9898
  • Laatst online: 07:54

Boost9898

Software developer

3L3ktr1k schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:14:
Bij mij ziet het er zo uit... De bovenste 'meubalk' is compleet weg, dat bovenop de al eerder genoemde ellende.

[Afbeelding]

Ik kan hier echt net niks mee zo, en het lijkt dat veel andere Tweakers het ook geen succes vinden. Kunnen jullie alsjeblieft stoppen met deze test en het op de achtergrond verder uitwerken?
Als je deze boolean aanpast (0/1) in je cookies krijg je de oude fatsoenlijke styling weer. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x5D4Icv.png

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In dat geval kun je ook deze javascript plakken in je console:
JavaScript:
1
document.cookie = "SSLB=0; path=/;";

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Boost9898 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:45:
[...]

Als je deze boolean aanpast (0/1) in je cookies krijg je de oude fatsoenlijke styling weer. :)

[Afbeelding]
Thanks! Dit is toch veel beter...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5j8kkYbkwhJh7YGI9dWHPPz8ebI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bc7wZWdIRmf0Me2ROIXuuK9u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nestview
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik wil even melden dat ik de nieuwe pricewatch layout echt drama vind. Zowel op desktop als mobiel. Ik dacht eerst dat ik met het scrollwiel in had gezoomed op een deel van de pagina waardoor alles uit proportie was. Even snel door een lijstje producten scrollen is er niet meer bij zo. Ik snap ook niet goed wat er bedoeld word met "Meer producten in één oogopslag" ik zie nu maar de helft van de producten die ik normaal op mijn scherm had.

Misschien een idee om een toggle toe te voegen, oude/nieuwe layout, oversized/compact zoiets?

[ Voor 66% gewijzigd door nestview op 22-03-2024 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

crisp schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:32:
Zoiets hadden we vroeger als optie:
[Afbeelding]

Het is echter uiteindelijk geschrapt omdat het te weinig gebruikt werd...
Ahh... There she is again... Die heerlijke oude website !!! O+ _O_ <3
+ meer kolommen omdat we allemaal 16:9 monitors gebruiken tegenwoordig.
Het probleem daarmee is alleen dat niet iedereen zijn browser fullscreen gebruikt ;)
Kleine thumbnails wil ik ook nog wel accepteren (of iets van een alternatieve view met grotere plaatjes).
Producten in een veelvoud van categorieën zien er inmiddels zo generiek uit, dat de thumbnails vrij weinig toevoegen.
+1 :)

Ik zou ook graag liever zien dat je allerlei specificaties in een kolom kan proppen in tegenstelling tot de huidige situatie!
Bosjes456 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:30:
Het lijkt nu alsof ik met mijn grootmoeder aan het meekijken ben...
_O_ +1 :+

Het viel me een tijdje geleden voor het eerst op en ik dacht gewoon dat de developers aan het werk waren met iets rondom de Pricewatch en de CSS tijdelijk stuk was dus ik had zoiets van "Komt over een paar dagen wel weer goed!" maar het begint nou toch wel echt serieus irritant te worden! -O-

Dit :
Boost9898 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:10:
Heel het nieuwe ontwerp van de Pricewatch ben ik niet over te spreken.
Er is totaal geen cohesie meer, font past niet, het is uit verhouding en bulky.

1.
[Afbeelding]

2.
[Afbeelding]
Is dus wat ik meerdere keren zag! :F
Marc H schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:37:
Laten we eerlijk zijn, hoe vaak is het uiterlijk van een (computer)product even belangrijk of belangrijker dan de specificaties? Ik denk dat het niet veel is.
Waarom dan zoveel ruimte gebruiken voor iets waar de gemiddelde gebruiker weinig interesse heeft?
Lastige discussie in deze tijden van allerlei (A)RGB troep op allerlei PC componenten... :|
computerjunky schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:45:
Echt tweakers waarom blijven jullie dit doen keer op keer komt er een test of word er wat doorheen gedrukt dat duidelijk minder functioneel is als de vorige optie...
Het ziet er niet uit en ik ze letterlijk maar 2 videokaarten op mijn scherm nu door alle meuk eromheen... WHY?

Waarom meer spacings?
Waarom grotere plaatjes?
Waarom grotere lettertypen?

Elke keer als jullie wat doen zijn wij als gebruikers weer dagen bezig om het bruikbaar te maken...

Waarom geven jullie ons niet gewoon de oude code om toe te passen?
Het meeste is immers niets dan .CSS die jullie als devs gewoon hebben omdat jullie weten wat je veranderd.
Dan kunnen we deze hele zooi voorkomen. Geef een kant en klare snippet en als niemand je nieuwe design gebruikt weet je ook meteen wat men ervan vind.

De gebruiksvriendelijkheid is helaas ver te zoeken de laatste jaren.
AMEN! d:)b
GH45T schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:26:
Ik ben bang dat Tweakers.net nu echt het in DPG ravijn aan het storten is. Alles voor veel kliks van een breed publiek, de oorspronkelijke doelgroep interesseert helemaal niemand meer iets.
Ik hoop nog steeds stiekem dat er een dag komt dat DPG Media gewoon EXIT gaat en we weer een normaal Tweakers.net terugkrijgen :Y)
Als je de site niet beter kunt maken dan blijf er alsjeblieft met je vingers vanaf, maar maak het zeker niet slechter.
Vooral wanneer er weinig te verbeteren valt...

Verder wil ik helemaal geen proefkonijn zijn dus doe mij een lol a.u.b. en haal me permanent uit dat hele A/B/C gedoe !!! :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:22
Ik ben nu ook helaas in de test gekomen, ik vind het echt belachelijk dat ik op een 15 inch scherm nu niet eens fatsoenlijk meerdere moederborden kan vergelijken in de PW.
Laptop is voor nu weer terug naar hoe het moet zijn door cookies meerdere keren te wissen totdat ik uit de test ben.
Helaas zit mijn desktop er nu ook in, voordat ik de cookieroulette ga spelen om er uit te komen een screenshot om te laten zien hoe belachelijk het is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwVaIP-BVQ-HRosSjSeMKl7mGhM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l9pZ6jLpSl1SdNQLlJwwVZpE.png?f=fotoalbum_large
Dit is op een 34 inch 3440x1440 scherm.

[ Voor 65% gewijzigd door Mila1994 op 23-03-2024 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:04
Helaas ook in deze test terecht gekomen. Op m'n telefoon zie ik 1-1,5 product voordat ik weer moet scrollen. De mogelijkheid om meerdere producten in 1 oogopslag te zien vervalt hiermee. Zo is de pricewatch voor mij onbruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 17:41
Ook ik ben er nu met mijn mobiel in gekomen..
Wanneer wordt deze verschrikkelijke A/B test uitgezet. Blijkbaar storen heel veel mensen zich eraan en tweakers doet tot nu toe niets met de feedback.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:07
Het is echt niet goed dit. Kunnen we het omgekeerde krijgen met een overzicht compacter dan de originele weergave?

Het eerste dat ik deed was controleren of ik niet per ongeluk ingezoomd was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-09 08:50
Het is zondag. Prijs de Heer. Ik zie weer wat meer _/-\o_ :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_P5j98PR8Bfp4jC9ZjFP5E1ivw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdeNDXXQhKz4SPWJ0srJGDb3.jpg?f=fotoalbum_large

Nog steeds minder dan eerst? (4,5 product nu). Wat mij betreft mag er nog meer witruimte weg ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Hahn schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:22:
[...]

Het hele idee van een A/B-test is dat je niet door hebt dat je in een test zit, want anders kan dat invloed hebben op je gedrag, en zijn de resultaten nutteloos.

Dat kan en mag je helemaal ruk vinden, maar zo werkt het nou eenmaal. En denk maar niet dat Tweakers hier uniek in is, elke website met tienduizenden gebruikers per dag, of meer, zal in meer of mindere mate split tests draaien.
Je hoort hier ook niemand twisten over de definitie of achterliggende gedachten van een A/B-test "zoals die horen te zijn." Dat interesseert gebruikers niet. Wat gebruikers interesseert is dat een essentiële feature van de website ineens achteruit gaat zonder dat zij daar wat aan kunnen doen. Prima dat je "niet door hoort te hebben dat je erin zit" maar dit soort drastische wijzigingen vallen iedereen op. Zeker als ze zo slecht doordacht zijn. Om dan geen enkele manier aan te leveren om het weer uit te zetten nadat je je feedback (frustratie) hier in dit topic hebt neergezet, vind ik gewoon ongebruiksvriendelijk.
Maakt me niet uit "hoe het hoort" dit is een forum. Tweakers zaagt er altijd over door dat je al je feedback op dit forum moet plaatsen, nou dan kan dat toch?

Ik zou minder problemen hebben met A/B-tests als tweakers ze niet zou gebruiken door gewoon stront tegen de muur aan te gooien en te kijken of er misschien iets blijft plakken. Als er nou 2 daadwerkelijk doorontwikkelde concepten tegen elkaar werden getest, dan was het prima. Gewoon de hele UI eens even flink padden en alles op 150% zoom zetten is geen doordacht concept.

Iedereen bij tweakers wist (hoop ik) van te voren dat dat "alles groter" concept gehaat zou gaan worden. Toch doen om te kijken "of er toch misschien een goede kant aan zit" is niet de manier. Je ziet het terug in dit topic. Je krijgt geen nuttige feedback als je iets maakt waarvan je weet dat het in het algemeen slecht gevonden gaat worden, dan gaan je gebruikers tegen alle wijzigingen aan schoppen.
Je krijgt nuttige feedback als je iets maakt waar je echt over nagedacht hebt en waar ook objectieve voordelen aan zitten, maar wel enige verbeterpunten bevat. Tenzij ik het design team achter tweakers dramatisch overschat, durf ik met zekerheid te zeggen dat dat hier niet is gebeurd.

[ Voor 29% gewijzigd door youridv1 op 25-03-2024 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuker
  • Laatst online: 23:47
Hier is de pricewatch ook weer normaal. Geen rare verspringing na 0,5 seconde meer en meer inhoud op het scherm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
youridv1 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:55:
[...]

Je hoort hier ook niemand twisten over de definitie of achterliggende gedachten van een A/B-test "zoals die horen te zijn." Dat interesseert gebruikers niet. Wat gebruikers interesseert is dat een essentiële feature van de website ineens achteruit gaat zonder dat zij daar wat aan kunnen doen. Prima dat je "niet door hoort te hebben dat je erin zit" maar dit soort drastische wijzigingen vallen iedereen op. Zeker als ze zo slecht doordacht zijn. Om dan geen enkele manier aan te leveren om het weer uit te zetten nadat je je feedback (frustratie) hier in dit topic hebt neergezet, vind ik gewoon ongebruiksvriendelijk.
Maakt me niet uit "hoe het hoort" dit is een forum. Tweakers zaagt er altijd over door dat je al je feedback op dit forum moet plaatsen, nou dan kan dat toch?

Ik zou minder problemen hebben met A/B-tests als tweakers ze niet zou gebruiken door gewoon stront tegen de muur aan te gooien en te kijken of er misschien iets blijft plakken. Als er nou 2 daadwerkelijk doorontwikkelde concepten tegen elkaar werden getest, dan was het prima. Gewoon de hele UI eens even flink padden en alles op 150% zoom zetten is geen doordacht concept.

Iedereen bij tweakers wist (hoop ik) van te voren dat dat "alles groter" concept gehaat zou gaan worden. Toch doen om te kijken "of er toch misschien een goede kant aan zit" is niet de manier. Je ziet het terug in dit topic. Je krijgt geen nuttige feedback als je iets maakt waarvan je weet dat het in het algemeen slecht gevonden gaat worden, dan gaan je gebruikers tegen alle wijzigingen aan schoppen.
Je krijgt nuttige feedback als je iets maakt waar je echt over nagedacht hebt en waar ook objectieve voordelen aan zitten, maar wel enige verbeterpunten bevat. Tenzij ik het design team achter tweakers dramatisch overschat, durf ik met zekerheid te zeggen dat dat hier niet is gebeurd.
Ik snap je helemaal, vanuit de gebruikerskant, maar je mist een belangrijk punt: wat gebruikers ervan vinden/zeggen is maar 1 kant van het verhaal. Wat het met de meetbare cijfertjes doet, om niet te zeggen de pegels, is de andere kant.

Mijn gok is dat de werkende theorie van Tweakers voor deze test was dat als je de plaatjes vergroot en meer ruimte pakt, dat dat mogelijk voor minder keuzestress zorgt. Of misschien hebben ze wel andere tests gedaan waaruit bleek dat grotere plaatjes beter werkte. Zelf heb ik veel A/B-tests gezien (en gedaan) die dat redelijk als conclusie hadden.

Ik kom hier al letterlijk meer dan 20 jaar, en Tweakers heeft er altijd al een handje van gehad om te zeggen dat ze open staan voor feedback, om vervolgens toch te doen wat ze zelf willen. Uiteindelijk is en blijft het een rekensom van [X] klachten enerzijds en [Y] euro meer verdienen anderzijds, zolang Y meer oplevert dan X kost, zal er weinig veranderen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Hahn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:11:
[...]

Ik snap je helemaal, vanuit de gebruikerskant, maar je mist een belangrijk punt: wat gebruikers ervan vinden/zeggen is maar 1 kant van het verhaal. Wat het met de meetbare cijfertjes doet, om niet te zeggen de pegels, is de andere kant.

Mijn gok is dat de werkende theorie van Tweakers voor deze test was dat als je de plaatjes vergroot en meer ruimte pakt, dat dat mogelijk voor minder keuzestress zorgt. Of misschien hebben ze wel andere tests gedaan waaruit bleek dat grotere plaatjes beter werkte. Zelf heb ik veel A/B-tests gezien (en gedaan) die dat redelijk als conclusie hadden.

Ik kom hier al letterlijk meer dan 20 jaar, en Tweakers heeft er altijd al een handje van gehad om te zeggen dat ze open staan voor feedback, om vervolgens toch te doen wat ze zelf willen. Uiteindelijk is en blijft het een rekensom van [X] klachten enerzijds en [Y] euro meer verdienen anderzijds, zolang Y meer oplevert dan X kost, zal er weinig veranderen.
Dus heb ik extra vaak de PW geopend, geconstateerd dat de lay-out verschrikkelijk was en en vervolgens weer weg te navigeren van PW. Hopelijk zien ze het terug in de cijfers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• youridv1
  • Nu online
Hahn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:11:
[...]
Ja maarja ik kan me niet in Tweakers blijven verplaatsen. Dit is een feedback forum. Die A/B-tests zijn verschrikkelijk vervelend omdat ze niet doordacht lijken te zijn. Hoe vaker Tweakers dit soort dingen flikt op pagina's die ik vaak gebruik, hoe meer ik de neiging krijg om gewoon de Amerikaanse / Internationale alternatieven voor deze site te gebruiken.
Ik vind het wel wat hebben dat er ook zo'n site is specifiek voor nederland, omdat de prijzen voor mij én de mensen op het forum dan hetzelfde zijn. Maar als Tweakers zo blijft kutten met de site zijn er genoeg alternatieven. PCPP, LTT forum, Reddit, GN-fora en ga zo maar door.

En misschien ben ik letterlijk de enige die er zo over denkt, maar die A/B-tests jagen mij sneller weg bij Tweakers dan een conservatieve UI. Ik gebruik nog liever een site die door gebrek aan testen wat langzamer zijn UI update dan dat ik onvrijwillig dóór een site gebruikt word als proefkonijn.
Volkomen begrijpelijk. Toch vind ik het dan buigen met de waarheid om te zeggen dat je naar community feedback luistert. Er is een plek waar je feedback kunt geven, maar of er ook wat mee gedaan wordt is een tweede. Dat vind ik toch wel een belangrijke nuance bij de uitspraak "we luisteren naar feedback"

[ Voor 33% gewijzigd door youridv1 op 26-03-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
youridv1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:54:
[...]

Ja maarja ik kan me niet in Tweakers blijven verplaatsen. Dit is een feedback forum. Die A/B-tests zijn verschrikkelijk vervelend omdat ze niet doordacht lijken te zijn.
Ze zijn hoogstwaarschijnljik wel doordacht, alleen niet altijd per se helemaal in het voordeel van de gebruikservaring. Dat is wat ik probeer te zeggen.

Maar uiteindelijk: als het je niet bevalt, moet je inderdaad vooral met je voeten gaan stemmen, en je heil ergens anders zoeken. Dat is de enige manier waarop Tweakers er wat van zou kunnen gaan voelen.

En nee, je bent zeker niet de enige die deze test verschrikkelijk vindt, daar gaat heel dit topic namelijk over. Zelf vind ik het qua gebruikservaring ook ruk, maar ik heb inmiddels genoeg ervaring opgedaan in dit wereldje om te realiseren dat een klein groepje mensen die 'DIT IS KUT' roept weinig voor elkaar zal krijgen.

Waarmee ik niet zeg dat je uberhaupt geen moeite meer moet doen om feedback te geven, maar wat ik wel wil zeggen is: houd er rekening mee dat er niks gedaan gaat worden met je feedback. Want die kans is (heel) groot.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Ik gok dat er een nieuwe A/B test is, maar ik krijg toch wel vaak het gevoel dat er überhaupt niet goed getest wordt voordat dit uitgerold wordt.

Heel leuk dat ik nu heel veel tegelijk kan zien, maar de twee selecteerbare kolommen (onder toon:) zijn nu niet uitgelijnd en totaal onoverzichtelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLDcdvICnj3T_-w_4_S3J-bV4E4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/haIx5myXkOKCE59phAW9vrqx.png?f=fotoalbum_large

Als ik dan 'producten' selecteer in plaats van 'uitvoeringen', dan zie ik helemaal geen detail specificaties meer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-6AICzzBda5TlGyl6KgoIk4H_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rIxoXYBALPRytSmksP1zLbOU.png?f=fotoalbum_large
Ook kan je niet meer zien hoe veel uitvoeringen er zijn per product, wat eerder een dropdown was.

Heel leuk idee, dat laten testen door gebruikers, maar het doet de ervaring wel heel erg teniet.
Kunnen jullie niet een testpanel aanwijzen in plaats van iedere gebruiker (inclusief betalende leden) hiermee lastig vallen?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Overigens is het feit dat hij éérst de normale layout laadt, en dan snel verspringt naar deze 'nieuwe' layout ook niet erg prettig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rodytjuh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-10 12:45
Zeer irritant dit, weer een nieuwe test? Gelukkig werkt de cookie oplossing nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-09 08:50
Aaaaargh! |:( Niet weer hè 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kn6Jkwej9gLm_Rw3OHpfXm3Tzgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3feUdtfG33WTh1lJz4T34mP0.jpg?f=fotoalbum_large

Nu 7,5 model aan info: fijn! +1
Drukken op de prijs leidt naar 1 winkel: absolute bagger. -1
Selectiestreepjes naast product: ook 3x niks. Voegt toe aan vergelijking. Hoef ik niet en al helemaal niet op deze manier. -1
Aantal prijzen beschikbaar: niet zichtbaar. -1
Totaalscore: -2

De weergave van details is prima, maar mag de rest weer terug? :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Nieuwe ronde, nieuwe kansen:
Ik vind de compacte weergave veel te chaotisch/druk, en dat als Tweaker welke wel snapt wat er nu precies aan data in beeld staat. Hoe moet een leek hier iets van snappen? Het komt als een muur van tekst op je af:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVy7BCJVK7p4RtPxfqwJLP2YKko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/42C4fThPZwgtEjWEnMqH9Pyw.png?f=fotoalbum_large

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

D4NG3R schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:50:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen:
Ik vind de compacte weergave veel te chaotisch/druk, en dat als Tweaker welke wel snapt wat er nu precies aan data in beeld staat. Hoe moet een leek hier iets van snappen? Het komt als een muur van tekst op je af:

[Afbeelding]
Bij jou ziet het er nog geweldig uit vergeleken met mijn zielig 1366x768 schermpje, want daar staat alles zo op elkaar gepropt dat het net een prullenbak vol met papiersnippertjes lijkt... :X :| :F

Maak je venster maar eens kleiner... Kan je lachen! _O- :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

nero355 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:34:
Maak je venster maar eens kleiner... Kan je lachen! _O- :+
En toch vind ik dit beter te pruimen dan op grotere formaten omdat de titel van het product tenminste fatsoenlijk gescheiden word door de heel anders gekleurde technische informatie. Maar nog veel belangrijker; ik heb niet het gevoel alsof ik naar een Excel spreadsheet aan het kijken ben. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlAlz0BO51RVIKJVMoelkesVsz4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4pwoMHeQpjrXMNBHm0jZEyru.png?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 03-04-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ja hoor ze zijn weer bezig, gelukkig maken ze zich er verschrikkelijk vanaf, dus zodra je merkt dat het er niet uitziet weet je dat je in de A/B test zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUBlIfDBtWLofjcT3pPPgQTk1gQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Eure3z8BwbZ04upwp9vfGYZw.png?f=fotoalbum_large

Scherm wat groter maken ziet het er wel normaal uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:02
Ik heb mezelf even geforceerd in juist de aangepaste uitstraling die nu blijkbaar getest wordt.

Kunnen alsjeblieft de plaatjes weer wat groter?
Kan alsjeblieft de vergelijk-knop aan de rechterzijde weg?
Deze is overigens ook ontzettend onduidelijk. Lijkt alsof er 2 of meer menu-items onder staan, maar het is gewoon simpel de "voeg-toe-aan-de-vergelijking"-knop.

Alles is nu gepropt op één regel, maar het mogen best 2 regels zijn hoor. Doe daar dan maar de afbeeldingen of knoppen voor getest, vergelijken, wenslijst en inventaris.
En graag de awards als icoontje in de productafbeeldingen. Of op de 2de regel. De award vind ik nu te groot, waardoor producten die géén award hebben juist weer extra ruimte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
PeaceNlove schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:42:
Ja hoor ze zijn weer bezig, gelukkig maken ze zich er verschrikkelijk vanaf, dus zodra je merkt dat het er niet uitziet weet je dat je in de A/B test zit:
[Afbeelding]

Scherm wat groter maken ziet het er wel normaal uit.
Wat raar, die visuele bug kom ik niet tegen.

Wat ik ook nog tegen kwam, de producten die zoveel % in prijs zijn gedaald krijgen een andere kleur. Beetje jammer dat je nu niet kan zien of dit 10% is, of dat die 25% is. Staan geen percentages meer bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

JelleDJs schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:52:
[...]

Wat raar, die visuele bug kom ik niet tegen.

Wat ik ook nog tegen kwam, de producten die zoveel % in prijs zijn gedaald krijgen een andere kleur. Beetje jammer dat je nu niet kan zien of dit 10% is, of dat die 25% is. Staan geen percentages meer bij.
Is met Firefox, heb niet met andere browser getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

D4NG3R schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:39:
En toch vind ik dit beter te pruimen dan op grotere formaten omdat de titel van het product tenminste fatsoenlijk gescheiden word door de heel anders gekleurde technische informatie. Maar nog veel belangrijker; ik heb niet het gevoel alsof ik naar een Excel spreadsheet aan het kijken ben. :P

[Afbeelding]
Kijken wij wel naar hetzelfde : categorie: Monitors :?

Ik zie vrijwel hetzelfde (Ik neem aan dat je bijvoorbeeld de filters links hebt weggeknipt ?!) maar het lijkt net of puur het lettertype anders is en daardoor jouw screenshot er beter uitziet op de een of andere manier...

Laatste versie van Firefox onder Linux dus misschien krijg je met Windows of MacOS een ander lettertype te zien ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik krijg nu net deze variant op de desktop voorgeschoteld (27" 1440p), werkt voor geen meter en is ook niet normaal te schalen helaas.
De plaatjes zijn niet normaal te zien, het oogt rommelig, niet alles is net uitgelijnd en de informatie ernaast oogt druk.
Prima dat ze eindelijk de breedte wat meer willen benutten, maar dit is voor mij absoluut niet de manier.
Overigens is de uitlijning met de bovenbalk ook niet echt fraai, tweakers logo had op lijn met de eerste kolom moeten beginnen en rechts ook in lijn moeten eindigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFruuZSaD4VSvn2uih7sYZQZeyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAFsqL5aRPzTLU6ZJHPxg8uu.jpg?f=fotoalbum_large

Snel de cookies maar verwijderen en weer terug.

Edit: Overigens na het cookies wissen weer een andere variant, deze keer met de informatie er wel onder, maar ook dezelfde breedte en kleine plaatjes.
Pas na de 2e keer cookies wissen kreeg ik de oude variant..

[ Voor 10% gewijzigd door Only op 03-04-2024 15:23 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

nero355 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:01:
[...]

Kijken wij wel naar hetzelfde : categorie: Monitors :?

Ik zie vrijwel hetzelfde (Ik neem aan dat je bijvoorbeeld de filters links hebt weggeknipt ?!) maar het lijkt net of puur het lettertype anders is en daardoor jouw screenshot er beter uitziet op de een of andere manier...

Laatste versie van Firefox onder Linux dus misschien krijg je met Windows of MacOS een ander lettertype te zien ?!
Edge onder Windows, hier het totaalplaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tA0ZUsZ5Ag3qRo_iAljgLWZMhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rfPKdY4xTcKeuZHEC3HFBIQe.png?f=fotoalbum_large

Kan je eens een screenshot sturen dan? Ben benieuwd hoe het er voor jouw uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

D4NG3R schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:17:
Edge onder Windows, hier het totaalplaatje:
[Afbeelding]

Kan je eens een screenshot sturen dan? Ben benieuwd hoe het er voor jouw uit ziet.
Tweakers - Pricewatch - Lettertype issues denk ik.jpeg
100% zeker weten lettertype/font probleem of toch niet :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:46

3_s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEn_JTa6g46n69fwVH5WK5ocoDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wQSkYgWpFcjF7m1OmCK4BziS.png?f=fotoalbum_large

Ik vind dit perfect duidelijk, maar geen idee of dit de standaard is.
Dat hamburgermenu heb ik niet, wat doet dat juist?
Op zich is er bij mij nog plaats genoeg om alles naast elkaar te zetten, maar stoort me niet zo. (2560 x 1440).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-10 22:35

sbuter

...dus...

Iemand enig idee hoe je nu producten kunt vergelijken? Ik heb ze geselecteerd maar zie nergens hoe ik ze nu daadwerkelijk kan vergelijken...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cB6zWa3W4X4SojCFQq97y01lSGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XIgGtGmm9SL6WYQwBOv1VRBt.png?f=fotoalbum_large

Edit: er is wel een knop als je eerst het product aanklikt....

[ Voor 60% gewijzigd door sbuter op 03-04-2024 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

3_s schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:02:
[Afbeelding]

Ik heb effe die stomme cookie gesloopt en dan krijg je dat inderdaad :
Tweakers - Pricewatch - GEEN Lettertype issues.jpeg
:*)

Ziet er echt veeeeele malen beter uit dan dat nieuwe gedoe :

Tweakers - Pricewatch - Lettertype issues denk ik.jpeg
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
sbuter schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:37:
Iemand enig idee hoe je nu producten kunt vergelijken? Ik heb ze geselecteerd maar zie nergens hoe ik ze nu daadwerkelijk kan vergelijken...?

[Afbeelding]

Edit: er is wel een knop als je eerst het product aanklikt....
Rechtsboven rechts naast je gebruikersnaam is dezelfde vergelijkingslijst, daar staat de Vergelijk-knop waarschijnlijk wel meteen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JelleDJs
3_s schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:02:
[Afbeelding]

Dat hamburgermenu heb ik niet, wat doet dat juist?
Op zich is er bij mij nog plaats genoeg om alles naast elkaar te zetten, maar stoort me niet zo. (2560 x 1440).
Dat screenshot is inderdaad de standaard.
Dat hamburgermenu voegt het product toe aan je vergelijkings-lijst. Maar die knop is lekker onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 18:18
Oef, snel met de cookies aan de slag gegaan.. deze layout was echt niet te doen. Als je niet gericht aan het zoeken bent, maar gewoon een beetje aan het windowshoppen.. dan ga je van die compacte view erg ongelukkig worden. Er blijft niets van de images en andere extra informatie over zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Pedje-san op 04-04-2024 00:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:08

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Is dit ook de test? PW voor mij op de telefoon onbruikbaar nu..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6RoQPsFU7WPas5mmcNHXuaDZlQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RIgujSxH0JSFY9Yiga8qh4aA.jpg?f=user_large

Sys Specs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Pricewatch onbruikbaar op dit moment, het is afschuwelijk. Echt heel erg jammer. Was een laptop aan het uitzoeken met mijn zoon en het is absoluut geen doen. Je kan niet duidleijk zien hoe hij eruit ziet, je kan niet makkelijk aanvinken dat je wil vergelijken. Echt sorry, maar ik ga wel op amazon kijken, dit is echt uitgesproken kut, met hoofdletters. Welke stagiair is hiermee aan de gang man, hemellief

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-09 04:10
ik ben zeer ontevreden met deze nieuwe layout. Normaal zit ik heerlijk te browsen in de prijswatch, nu helemaal niet meer. Jammer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delgaranor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 15:16
Poeh, deze nieuwe lay-out is echt verschrikkelijk. Een information overload, de informatie uit de geselecteerde kolommen is niet/slecht te zien, dit is echt onwerkbaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mrdr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 18:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nwq2aefeobHMhLwLpmF4nSwrg_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YHq7DpQe7sYjtKWI1jLAeqy7.png?f=fotoalbum_large

Sorry, maar deze layout maakt het een zoekplaatje, terwijl er ruimte over is om strak uit te lijnen.
De plaatjes maken dat de spec samenvatting prima onder de tekst in de kolom "merk - model - uitvoering" past.
De kolom "aantal prijzen" krijgt in de donker modus veel te veel nadruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Ook hier in de A/B test met de compacte layout, poh wat erger ik me er aan. veel te druk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderCN
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10 17:55
Kan niet wachten totdat deze test voorbij is. Veel meer moeite moeten doen om de quick details te kunnen lezen en de vergelijkingsknop is een gok knop geworden (want ja een lijst knop kan van alles betekenen).

Edit: Mijn grootste probleem met de nieuwe overview is juist dat er meer producten in je scherm staan. Je kan moeilijk focussen op een product want er zitten meerdere in je focus zicht. Bij de oude/normale view kon je veel makkelijker focussen op een product per keer. Het boeit mij echt niks als ik nou 10 pagina's door moet of 5. Je komt er toch vanzelf wel.

[ Voor 46% gewijzigd door SanderCN op 11-04-2024 13:08 . Reden: Extra informatie toegevoegd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-07 15:03
crisp schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:19:
Gefeliciteerd! Je zit in een A/B-test waarin we expermenteren met de layout en grootte van de plaatjes in de productlisting. Je input hier zal daarin ook meegenomen worden :)
Ik zit blijkbaar ook in deze test.
SVP ZSM uitzetten of kan iemand mij vertellen hoe ik me hiervoor afmeld of zo?? Met die priegelkleine afbeeldingen kan ik toch geen telefoons of monitors vergelijken??
Ik wil kunnen zien hoe die dingen eruit zien en met deze miniscule afbeeldingen kan ik dat totaal niet.

Dikke downvote deze nieuwe pricewatch layout! Ik ga wel op een andere site zoeken nu de pricewatch kapot is. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:21
En nog een ontevreden gebruiker van de test. Het is niet werkbaar, wat kunnen mij die plaatjes schelen, ik wil gewoon zoveel mogelijk opties in beeld hebben. tevens vrij lelijk wanneer je een donkere site gebruikt omdat die plaatjes een witte achtergrond hebben. Ik wil graag een opt-out :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalis
kan ik alstublieft uit de test worden gezet, ik wil even normaal browsen in de pricewatch. Bedankt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 17:41
Ik ben ook in de nieuwe A/B test gekomen, en het verbetering...

De plaatjes zijn nog kleiner dan voorheen, de twee selecteerbare kolommen lijnen totaal niet uit, hij kapt ook nog eens tekst af op het moment dat de regel te lang wordt waardoor je weer informatie mist die je in de selecteerbare kolommen hebt geselecteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxNdK0G3p2qTY_4px6quAVJw_FU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q4koaE3eP7Om3JsVeOzvJSH8.png?f=user_large

Het vergelijken wordt hierdoor ook moeilijk, ik mis de excel layout waarbij je snel goed kunt vergelijken.

Daarbij vind ik de knop om nu een vergelijking uit te voeren niet duidelijk. Ik dacht eerst dat het een knop was om een extra menu te openen om er later achter te komen dat het de vergelijkingsknop is geworden.
Daarbij mis ik de knop in het nieuwe vergelijkingsscherm waarmee ik echt de vergelijking kan gaan starten, dit is ook al aangegeven door @sbuter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:55
*knip* laat dit soort rants achterwege.

[ Voor 123% gewijzigd door RoD op 06-04-2024 10:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Moet zeggen dat ik meestal redelijk onverschillig ben m.b.t. UI wijzigingen (ik pas me wel aan) maar deze nieuwe Pricewatch is echt een verschrikking. Geen overzicht, vol met bugs.. Als er een optie is voor opt-out van deze A/B test, hoor het graag...

edit:
Zou mooi zijn als er hier word weergegeven in welke A/B test(s) je zit en een knop om je af te melden (misschien met een feedback formuliertje waarom je je afmeldt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4qScvM1wmGHHat94omYM1D02CY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/07EhGcA5QsWo4l0cN3gWJC8O.png?f=fotoalbum_large

edit2:
Ah, gevonden eerder in het topic hoe het uit te zetten: Boost9898 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:45
_/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Joshuax8 op 06-04-2024 01:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ayporos
Room42 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:58:
JavaScript:
1
omg thnx!
Ik snap niet waarom ze bij tweakers denken dat het acceptabel is om mensen gewoon in een blinde A/B test zonder opt-out te zetten en zonder ze de optie te geven om het uit te zetten.
Écht niet cool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayporos
Joshuax8 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 01:02:
Moet zeggen dat ik meestal redelijk onverschillig ben m.b.t. UI wijzigingen (ik pas me wel aan) maar deze nieuwe Pricewatch is echt een verschrikking. Geen overzicht, vol met bugs.. Als er een optie is voor opt-out van deze A/B test, hoor het graag...

edit:
Zou mooi zijn als er hier word weergegeven in welke A/B test(s) je zit en een knop om je af te melden (misschien met een feedback formuliertje waarom je je afmeldt)

[Afbeelding]

edit2:
Ah, gevonden eerder in het topic hoe het uit te zetten: Boost9898 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:45

Die ja/nee slider is echt slechte UI ontwerp.
Wat is ja en wat is nee? groen is associatie met ja, rood met nee, maar als ie groen is dan zie je de text 'nee' en als ie rood is zie je de text 'ja'... dit zijn tegenstrijdige signalen en ik weet dus nu niet in welke stand ik hem moet zetten om ja of nee te selecteren. |:(
_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:09
Wat een horror (27" 1440p)):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBWGA9Efb7l3Y5orb0QtkweSsDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KYVSvqUcfJF097Vj9EaVa8c2.png?f=fotoalbum_large

Dacht eerst dat de mega lege ruimte wellicht te maken had met de toegepaste custom CSS om de Tracker weer gewoon links te hebben. Maar zoals te zien, dat was het niet.
Gaat 'lekker' met de UI verbeteringen. Snel de custom CSS weer aan en hopelijk wordt de Pricewatch in ere hersteld. Voorheen kon ik uitwijken naar HWI, maar ja dat is ook om zeep geholpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:25
Zo, ik een partij blij dat ik dit topic tegenkwam, stond op het punt om een bug te gaan melden.

De nieuwe wijziging van de UI van de PW is ver-schrik-ke-lijk op mobiel.

Hieronder mijn grootste pijnpunten behorend bij de letters op de foto:
  • A: de verhouding van de foto's klopt niet (zo breed is die laptop echt niet) en de foto's zijn echt veel te klein.
  • B: er is nu niet meer te zien bij hoeveel winkels een product te verkrijgen, wat toch ook een belangrijke indicator is om te bepalen of een product nog courant is.
  • [C: de vergelijkingsknop is veeeeel te prominent aanwezig. Daar had mooi kunnen staan hoeveel winkels het product hebben
  • D: bij de samenvattende specificaties is de laatste specificatie leeg en wordt aangegeven door een streepje bij zo ongeveer alle laptops. Ik kom er niet achter wat hier had moeten staan
Beste tweakers, mag deze test alsjeblieft snel eindigen? De pricewatch was zo ontzettend prettig en volgens mij alom geliefd. Deze high density versie is echt een trainwreck. Ik stel voor om de density een keuze te maken, net als de density van het forum, dan kan men in ieder geval iets kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBDh4ukhfSZ7woRAPKy38MinJWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5iv28f5OHFT1gxSHmAXdfyQL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Laatst online: 07-10 16:03
De huidige verandering is helemaal verschrikkelijk. Kan ik een opt-out doen? Want op deze manier ga ik geen producten meer vinden, terwijl ik juist nu naar het e.e.a. op zoek ben. Filters in een apart menu i.p.v. een zijbalk is voor mij een no-go. Dit is het tegenovergestelde van overzichtelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smiba
  • Laatst online: 04-10 20:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OicBSWdq14PGZh17NPS7m4_Orek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qRaxYgOeTdWxtcsyy53GigIR.png?f=fotoalbum_large

Wat een ontiegelijk vervelende layout is dit, kan dit ook uit? Snap dat er getest moet worden maar ik kan echt helemaal niets meer vinden op deze manier. Wat was er mis met de vorige layout?
Het hoeft niet perse anders he, soms is iets gewoon goed zoals het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalis
Hierbij nogmaals het dringende verzoek mij uit de test te halen. Ik wil even fatsoenlijk browsen in de prijwatch. Bedankt?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:58:
JavaScript:
1
Redder in nood, de pricewatch was echt onbruikbaar. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Higaphix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-10 16:09

Higaphix

Dit is geen ondertitel

Hoi,

Het A/B lijkt nog steeds bezig te zijn. Ik denk dat ik niet ontevreden ben over de snelknop om iets aan de vergelijking toe te voegen, en de regelhoogte is an sich ook wel lekker.

Maarr...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkVsaOWwUoonwDcsig8_XhKawjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FHVMpZ950eYJ0sMpsU8UqOO4.png?f=fotoalbum_large

2560 pixels aan schermbreedte beschikbaar, maar het resultaat van de dropdowns rechtsboven valt alsnog uit de infokolom. Vanuit usability is het nu ook niet duidelijk wat die twee dropdowns nou precies doen... :P

Ik heb op dit moment nog liever de oude versie.

Nou eh, doei!

Dit is geen handtekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 12:49
Higaphix schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:13:
Hoi,

Het A/B lijkt nog steeds bezig te zijn.
Ik krijg weer een hele andere soort A/B test. De ene categorie toont de normale layout en een andere categorie toont de layout die getest wordt. Ik krijg het idee dat dit niet te voorkomen is door je cookies weg te gooien :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalis
Hallo, is er een mogelijkheid contact te krijgen met een van de beheerders van de site? Ik wil per direct uit de test worden gezet. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 08:25
Kalis schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:09:
Hallo, is er een mogelijkheid contact te krijgen met een van de beheerders van de site? Ik wil per direct uit de test worden gezet. Bij voorbaat dank.
We bieden geen opt-out aan voor A/B-tests. De reden daarvan is dat dit een blinde vlek in onze resultaten zou creëren. Alleen met een representatieve groep gebruikers kunnen we betrouwbare conclusies uit onze tests trekken. Als het voor jou en misschien vele andere gebruikers de gebruikerservaring verslechtert, dan zullen we dat ook terugzien in de resultaten. Maar als we precies die gebruikers missen in onze tests, dan trekken we verkeerde conclusies en maken we (even heel kort door de bocht) het product juist slechter in plaats van beter.

Er worden in dit topic verscheidene manieren gedeeld om de huidige A/B-test te omzeilen. Ons verzoek is om dit niét te doen en eventuele aanpassingen in je cookies of browser console ongedaan te maken, zodat de resultaten die we zien, ook representatief zijn voor alle (type) gebruikers van de Pricewatch.

We begrijpen dat het niet voor iedereen fijn is om willekeurig aan een test toegewezen te worden en zijn ons bewust van de verandering die dit kan betekenen voor jullie gebruikerservaring in de Pricewatch. Allereerst bedankt voor jullie geduld hierin :) We lezen elke dag de feedback in dit topic en nemen die ook mee in onze evaluatie. Meningen zijn echter niet hetzelfde als daadwerkelijk gedrag en we zijn zeer terughoudend in het bediscussiëren van een lopende test om mogelijke beïnvloeding te voorkomen. Ook daarom kondigen we tests vooraf niet aan.

Feedback is altijd welkom, mits het op een constructieve manier wordt gegeven. Juist die feedback heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat we een testvariant hebben ontwikkeld die we eerder niet overwogen hadden. Dus ook dank daarvoor!

Momenteel draait er een tweede testronde en dat zal nog 6 dagen duren, zodat we over een langere periode statistisch significante resultaten hebben kunnen verzamelen. De komende maanden zal de Pricewatch in elk geval qua weergave veranderen. We kunnen nog niet zeggen hoe precies, want dat is iets wat we nu aan het onderzoeken zijn, oa met deze test. Maar dan weten jullie in elk geval dat dat eraan komt en we zullen periodiek ook updates hierover geven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
jelle. schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:52:
[...]

We bieden geen opt-out aan voor A/B-tests. De reden daarvan is dat dit een blinde vlek in onze resultaten zou creëren. Alleen met een representatieve groep gebruikers kunnen we betrouwbare conclusies uit onze tests trekken. Als het voor jou en misschien vele andere gebruikers de gebruikerservaring verslechtert, dan zullen we dat ook terugzien in de resultaten. Maar als we precies die gebruikers missen in onze tests, dan trekken we verkeerde conclusies en maken we (even heel kort door de bocht) het product juist slechter in plaats van beter.

Er worden in dit topic verscheidene manieren gedeeld om de huidige A/B-test te omzeilen. Ons verzoek is om dit niét te doen en eventuele aanpassingen in je cookies of browser console ongedaan te maken, zodat de resultaten die we zien, ook representatief zijn voor alle (type) gebruikers van de Pricewatch.

We begrijpen dat het niet voor iedereen fijn is om willekeurig aan een test toegewezen te worden en zijn ons bewust van de verandering die dit kan betekenen voor jullie gebruikerservaring in de Pricewatch. Allereerst bedankt voor jullie geduld hierin :) We lezen elke dag de feedback in dit topic en nemen die ook mee in onze evaluatie. Meningen zijn echter niet hetzelfde als daadwerkelijk gedrag en we zijn zeer terughoudend in het bediscussiëren van een lopende test om mogelijke beïnvloeding te voorkomen. Ook daarom kondigen we tests vooraf niet aan.

Feedback is altijd welkom, mits het op een constructieve manier wordt gegeven. Juist die feedback heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat we een testvariant hebben ontwikkeld die we eerder niet overwogen hadden. Dus ook dank daarvoor!

Momenteel draait er een tweede testronde en dat zal nog 6 dagen duren, zodat we over een langere periode statistisch significante resultaten hebben kunnen verzamelen. De komende maanden zal de Pricewatch in elk geval qua weergave veranderen. We kunnen nog niet zeggen hoe precies, want dat is iets wat we nu aan het onderzoeken zijn, oa met deze test. Maar dan weten jullie in elk geval dat dat eraan komt en we zullen periodiek ook updates hierover geven :)
Tja, leuk dat je het zo stelt, maar ik gebruik de PW gewoon helemaal niet als die er zo uit ziet/werkt, en gezien ik wel naar dingen zoek, dan zeg je nu eigenlijk tegen me, gebruik iets wat je niet wil gebruiken op die manier, of gebruik de PW niet totdat de test voorbij is.
Daar is ook niet echt over nagedacht..

Edit: Ik zit hier nu weer op een andere PC, en daar krijg ik nu ook weer een andere versie voorgeschoteld..
Deze versie lijkt gelijk aan de normale PW, alleen dan breder opgezet, ook dit is vrij nutteloos, nu zitten de witte leegtes in het midden i.p.v. aan de zijkanten en de uitlijning m.b.t. de normale site is nog steeds slecht.
De kolom filters ziet er nu ook onnatuurlijk breed uit..
Overigens is dit niet eens op een hele brede monitor.
Cookie gaat gewoon weer weg :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4F2NOb-kGq72Co7vcAtBpKhScM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MU5TXNAFPXf54t5HG8MsfJLq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Only op 10-04-2024 13:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smiba
  • Laatst online: 04-10 20:13
[...]
Sorry, maar de pricewatch is praktisch gezien onbruikbaar voor me met deze test actief. Ik kan echt totaal niet meer vinden wat ik zoek, kan nog beter naar een engelse website gaan zoals pcpartpicker en dan daarna die produceren hier los opzoeken. Vergelijken werkt echt totaal niet meer door hoe de specificaties zo raar ongeformateerd op 1 lijn staan.

Ik blijf bij wat ik eerder heb gezegd hier: Het hoeft niet anders. Change for the sake of change is bijna altijd een achteruitgang.

[ Voor 7% gewijzigd door smiba op 10-04-2024 13:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• youridv1
  • Nu online
Ik vind de nieuwe compacte layout wel tof :) Lijkt heel erg op PCPP, wat ik persoonlijk heel fijn vind.

De comboboxes staan niet uitgelijnd met de kolom waar ze invloed op hebben en dat maakt het een beetje onoverzichtelijk, maar voor de rest vind ik het een hele verbetering.

Ik zie toch wel een hoop mensen hier klagen dat het plaatje wat klein is. Misschien een preview on hover maken of het plaatje (en dus het item) een procent of 10 groter maken.
Ik vind het plaatje persoonlijk groot genoeg

Wel zou ik als suggestie hebben om die spec lijst tussen de naam en de review sterren in wat meer uit te lijnen. Nu staan de refreshrate en resolutie etc achter elkaar in het item op een zo compact mogelijke manier, wat het een beetje rommelig maakt.
Ik denk dat het overzichtelijker zou ogen wanneer alle resoluties onder elkaar uitgelijnd staan en alle refreshrates etc. Echt een gedefinieerde kolom per spec, al is het maar qua uitlijning.
Hij lijkt ook categorieën niet te tonen als de info mist. Dat is naar mijn mening geen goed idee. Op die manier krijg je dat bij verschillende items de volgorde van de specs verschilt en dat maakt snel heen en weer kijken tussen items ook onprettig.

Ook kan de layout nog wel wat meer van de breedte in beslag nemen om te zorgen dat er zo min mogelijk van bijvoorbeeld de productnaam wordt afgekapt.

Die vergelijk knop naast de prijzen knop vind ik top.

De XX prijzen knop kan misschien iets smaller? Hij is nu ""onnodig"" breed tov de hoogte en in de praktijk geef je hoogstens 1XX prijzen weer, maar eigenlijk altijd XX. Kan schelen met het uitlijnen van de specs en ruimte vrij maken voor de product naam

[ Voor 62% gewijzigd door youridv1 op 10-04-2024 17:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 00:37
Ik zit blijkbaar ook in een A/B test. Bij mij zijn de titels in Firefox van alle producten in de pricewatch in een afwijkend (en zeer onleesbaar) font, namelijk die van de titels in de rode topbar van de website.

Zeer frustrerend, het leest absoluut niet prettig. Ik ben geswitched naar Chrome puur om de pricewatch te kunnen gebruiken, want ik wilde een product kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEm1FRdMWed7bVObkKuEaCCe0qw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1lbuLqun2Y9eZL1wW4gOP5va.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 21:21
Ik wilde wat uitzoeken om te bestellen.

Niet te vinden wat ik zoek zo.

Dan maar niet.

Zullen de retailers blij mee zijn. Gemiste omzet dankzij tweakers…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MariosCube schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:06:
Ik wilde wat uitzoeken om te bestellen.

Niet te vinden wat ik zoek zo.

Dan maar niet.

Zullen de retailers blij mee zijn. Gemiste omzet dankzij tweakers…..
Wauw, ik mis alleen nog wat vioolmuziek. Jij maakt het wel heel dramatisch. _O-

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 21:21
Misschien dramatisch, maar wel waar.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

[...]

Dat is allemaal een hele goede reden, maar je gaat hier volgens mij het punt helemaal voorbij.

Het probleem is niet zo zeer dát er een A/B test is, maar dat één van de versies hier gewoonweg compleet stuk is.
Hier worden niet twee verschillende layouts getest, maar er worden meerdere bestaande functies stuk gemaakt (producten/uitvoeringen overview, selecteerbare detail filters, noem maar op ze staan hierboven)

Ik neem aan dat, als jullie een update uitrollen waarin meerdere bugs zitten, deze ook gewoon gefixt worden.
Als jullie een A/B test doen waar meerdere bugs inzitten krijg je toch ook geen relevante test data? Je irriteert mensen alleen maar door bestaande functionaliteit kapot te maken, zonder .plan met uitleg waardoor veel verwarring en ergernis ontstaat.
Tweakers spenderen extra tijd en moeite om jullie op de hoogte te brengen van de problemen door middel van bug reports (of dit topic als ze dat kunnen vinden)

Het lijkt me niet meer dan logisch om een A/B test af te kappen als blijkt dat één van de versies niet goed getest is en inherent kapot is. (of zet je stug de test door als FP niet meer weergegeven wordt??)

Het hele verhaal klinkt in mijn oren imho heel erg als het hele tweakers plus verhaal. Jullie zijn te bang om de hand in eigen boezem te steken en toe te geven dat er iets fout is gegaan. Schuilt je achter een lang verhaal met uitleg die niet de kern van het verhaal raakt, om over een paar maanden (of jaren) tot dezelfde conslusie te komen als de community |:(

Fix de bug of stop de A/B test. Dit is geen gewone A/B test maar een unit-test die je laat uitvoeren door de community.
Schuil je niet achter een lang verhaal wat het belangrijkste punt niet dekt.

Zorg er voor dat je processen op orde zijn waardoor je niet tientallen bugs de productie in slingert om dan maar community members af te branden en te zeggen dat ze de cookies niet stuk mogen maken.
Als het naar behoren zou werken zou dit niet nodig zijn. Trek daar je conclusies dan uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
dragonhaertt schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:49:
Het probleem is niet zo zeer dát er een A/B test is, maar dat één van de versies hier gewoonweg compleet stuk is.
Hier worden niet twee verschillende layouts getest, maar er worden meerdere bestaande functies stuk gemaakt (producten/uitvoeringen overview, selecteerbare detail filters, noem maar op ze staan hierboven)
In de eerste testronde zaten inderdaad een aantal bugs die er niet in hadden moeten zitten. Die hebben we zo snel mogelijk gefixt. We hebben dit ook intern geëvalueerd en onze testprocedures aangescherpt om dit in de toekomst te voorkomen. Want zoals je zegt krijgen we inderdaad geen betrouwbare testdata als er dingen stuk zijn, daarom starten we de test in zo'n geval ook opnieuw. Maar het liefst voorkomen we dat natuurlijk door in de eerste instantie geen bugs naar productie te brengen :)

De dingen die jij in dragonhaertt in "Meer producten in één oogopslag" noemt, zijn geen bugs maar keuzes die we hebben gemaakt voor deze test. Ik snap wat je uitlegt over hoe dat voor jou werkt, maar dat maakt iets geen bug. En als het (bijvoorbeeld) onoverzichtelijk blijkt te werken of er belangrijke informatie of knoppen gemist wordt, dan zien we dat terug in de resultaten van de test, naast de feedback in dit topic zoals die reeds wordt gegeven. Voor een test als deze kijken we naar tientallen metrics, waaronder ook het gebruik van functionaliteiten die jij noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

jelle. schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:26:
[...]

In de eerste testronde zaten inderdaad een aantal bugs die er niet in hadden moeten zitten. Die hebben we zo snel mogelijk gefixt. We hebben dit ook intern geëvalueerd en onze testprocedures aangescherpt om dit in de toekomst te voorkomen.
Dit is natuurlijk info die erg fijn is als je dat deelt in dit topic. Wij krijgen niks te zien als/of er iets gedaan wordt met de feedback.
Dat geeft een hoop nuance aan het verhaal wat je eerder postte.
Want zoals je zegt krijgen we inderdaad geen betrouwbare testdata als er dingen stuk zijn, daarom starten we de test in zo'n geval ook opnieuw. Maar het liefst voorkomen we dat natuurlijk door in de eerste instantie geen bugs naar productie te brengen :)

De dingen die jij in dragonhaertt in "Meer producten in één oogopslag" noemt, zijn geen bugs maar keuzes die we hebben gemaakt voor deze test. Ik snap wat je uitlegt over hoe dat voor jou werkt, maar dat maakt iets geen bug. En als het (bijvoorbeeld) onoverzichtelijk blijkt te werken of er belangrijke informatie of knoppen gemist wordt, dan zien we dat terug in de resultaten van de test, naast de feedback in dit topic zoals die reeds wordt gegeven. Voor een test als deze kijken we naar tientallen metrics, waaronder ook het gebruik van functionaliteiten die jij noemt.
Dus het feit dat de Producten overview, en de custom filters daar in, niet meer werken is een bewuste keus?
Dat kon ik uit je eerdere verhaal namelijk niet halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XNBG-t2sY9Z14YEr8aTAPq9SW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X9accNyxzW8Xo2Ntiytya49s.png?f=fotoalbum_large

Als dit namelijk wel een bewuste keus is dan weet ik niet zo goed wat je met je statistieken wil doen. Ik gebruik nu private browsing om de pricewatch te kunnen gebruiken voor waarvoor ik hem wil gebruiken. Zijn dat gegevens die jullie test beïnvloeden? Kan je daar de juiste conclusies uit trekken?

[ Voor 5% gewijzigd door dragonhaertt op 12-04-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
dragonhaertt schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:46:
Als dit namelijk wel een bewuste keus is dan weet ik niet zo goed wat je met je statistieken wil doen. Ik gebruik nu private browsing om de pricewatch te kunnen gebruiken voor waarvoor ik hem wil gebruiken. Zijn dat gegevens die jullie test beïnvloeden? Kan je daar de juiste conclusies uit trekken?
Even heel kort door de bocht: in een privévenster zul je in de test als een andere gebruiker gezien worden, dus als je daarmee in de controlevariant ander ("positiever") gedrag laat zien, dan zien we dat ook terug in de resultaten ja. Mits dat gedrag voor een grote groep gebruikers geldt, we hebben namelijk inmiddels bijna een miljoen bezoeken in deze test zitten. Want zoals ik eerder zei: de feedback in dit topic is heel relevant en nuttig voor ons, maar niet per definitie representatief. Daarom combineren we juist inzichten uit verschillende bronnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3VR0K
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-06 15:35
Zou het een mogelijkheid zijn om te wisselen tussen lijstweergaven? De huidige versie maakt de dropdowns met 2 soorten specificaties niet bruikbaar, en deze vind ik prioriteit hebben over de waardering, De afbeeldingen zijn te klein.

Mag ik de oude weergave terug alstublieft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9ioyuBAUvncSck61IvrvPhFLCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ksyb3ohlqtYyUSewGX6INgSz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Just_remmelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-08 19:36
Vind de oude layout veel prettiger werken,
De specs onder de productnaam in plaats van ernaast,
En de dropdowns werken nu ook niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxvFeMIaDB54Ge45foDfxpB-Mzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vbHau2Pdv0wDukIjXudWdwI8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XQuizyx
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-09 16:39
Persoonlijk vond ik de oude layout een stuk prettiger als wat er nu is. Ik heb wel enkele suggesties als er dan toch wat veranderd moet worden.

Zelf gebruik ik vaak de selectie menu's aan de rechterkant van het "sorteer op" drop down menu. De waarden die je daar instelt vond ik voorheen veel overzichtelijker. De waarde uit het rechter menu van de 2 drop downs valt nu vaak zelfs helemaal weg. Ik zou ze graag weer recht onder de de betreffende drop down menu's terugzien.

De afbeeldingen vind ik ook erg aan de kleine kant met de huidige look. Vooral als ik aan het browsen ben naar onderdelen waar uiterlijk een rol speelt was het erg prettig een iets grotere afbeelding te hebben.

De vergelijk knop helemaal rechts vind ik best handig alleen zou ik iets duidelijker maken dat het een vergelijk knop is. Waar voorheen de vergelijk knop zat heb je nu dan ruimte voor meer product informatie. Dan kun je de afbeelding iets kleiner maken ten opzichte van het origineel en alsnog meer informatie dichtheid creëren. Maar zoals ze nu zijn vind ik ze wel heel klein geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalis
Bedankt, ik kan weer met de 'oude layout' aan de slag in de Pricewatch.
Is de test voorbij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.
Kalis schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:23:
Bedankt, ik kan weer met de 'oude layout' aan de slag in de Pricewatch.
Is de test voorbij?
De test is inderdaad dinsdag afgerond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
jelle. schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:44:
[...]

De test is inderdaad dinsdag afgerond.
Is er momenteel weer een nieuwe testronde gaande? Ik zie een enorm brede pricewatch die niet mooi is uitgelijnd en een groot wit onnodig vak in het midden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKlFYZzaWoiCBK42oLWLobRBJTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vT36LiAPeJs66Qp2vR8CT9OP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Only schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:23:
[...]

Is er momenteel weer een nieuwe testronde gaande? Ik zie een enorm brede pricewatch die niet mooi is uitgelijnd en een groot wit onnodig vak in het midden..

[Afbeelding]
Dit is hoe de Pricewatch er al jaren uitziet. Je kijkt nu naar een categorie waar specs vrij kort zijn, waardoor er wat meer leegruimte in het midden ontstaat. Maar wat vind je niet mooi uitgelijnd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-10 15:25

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Dit is geen test. We hebben dit variant al grondig getest en het presteerde beter dan de oorspronkelijke versie.

Deze nieuwe bredere lay-out is alleen te zien op grote schermen. Voor alle kleinere resoluties is effectief nog niets veranderd.

Er komen meer wijzigingen die gaan de horizontale ruimte (hopelijk) better benutten. We gaan deze verder testen voordat we ze voor iedereen uitrollen.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:26:
[...]

Dit is hoe de Pricewatch er al jaren uitziet. Je kijkt nu naar een categorie waar specs vrij kort zijn, waardoor er wat meer leegruimte in het midden ontstaat. Maar wat vind je niet mooi uitgelijnd?
De pricewatch ziet er echt al jaren niet zo uit hoor, tijdens het testen hebben ze dit zo geïntroduceerd helaas.
De uitlijning van de pricewatch steekt buiten de normale navigatiebalk uit, dat vind jij mooi uitgelijnd? Ook is de tekst van sorteer op Meest bekeken niet mooi uitgelijnd met de tekst eronder omdat ze het plaatje ook meerekenen.
Dat grote witte vlak slaat ook helemaal nergens op, dan zet je site breder en gebruik je vervolgens de pagina niet waardoor de informatie in splitsing komt.
bozhoyo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:52:
Dit is geen test. We hebben dit variant al grondig getest en het presteerde beter dan de oorspronkelijke versie.

Deze nieuwe bredere lay-out is alleen te zien op grote schermen. Voor alle kleinere resoluties is effectief nog niets veranderd.

Er komen meer wijzigingen die gaan de horizontale ruimte (hopelijk) better benutten. We gaan deze verder testen voordat we ze voor iedereen uitrollen.
Erg jammer dat het er alsnog in deze vorm door is gekomen, ik snap ook niet dat je dan niet meteen de ruimte goed benut maar weer eerst een halve introductie doet die het slechter maakt, hoewel ik sowieso van alle testvarianten geen fan was. Het voelt echt als veranderen om het veranderen.
De nieuwe layout schaalt overigens ook niet helemaal goed, op half venster scherm krijg ik de oude versie, maar op net over driekwart krijg ik geforceerd de nieuwe versie die niet eens binnen het venster past..
Ik zou ook de categorie+ plaatje links laten beginnen en dan de tekst overzicht, producten, reviews e.d. mooi laten uitlijnen met de 2 kolom ernaast i.p.v. eronder, had er veel netter en logischer uitgezien en dan was de breedteruimte ook veel slimmer benut, nu heb je een dikker blok wat hoogteruimte inneemt en vervolgens gebruik je de breedte weer niet wat je hele doel lijkt te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Only schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:02:
[...]

De pricewatch ziet er echt al jaren niet zo uit hoor, tijdens het testen hebben ze dit zo geïntroduceerd helaas.
De uitlijning van de pricewatch steekt buiten de normale navigatiebalk uit, dat vind jij mooi uitgelijnd? Ook is de tekst van sorteer op Meest bekeken niet mooi uitgelijnd met de tekst eronder omdat ze het plaatje ook meerekenen.
Dat grote witte vlak slaat ook helemaal nergens op, dan zet je site breder en gebruik je vervolgens de pagina niet waardoor de informatie in splitsing komt.
Ik heb m'n browser altijd op ~1500px breedte staan, en voor mij is het al jaren vrijwel hetzelfde gebleven. Qua uitlijning en leegruimte is er in ieder geval weinig veranderd. Mogelijk dat er op >1500px meer ruimte bij is gekomen, dat weet ik niet.

En verder zie ik nog steeds niet helemaal wat je bedoelt qua uitlijning. Dit lijkt me gewoon de bedoeling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGVEiTTAinC0CH8ulo95JS4HF0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jdJLe99656wXMYp7kFfMqZQ1.png?f=fotoalbum_large

'Sorteer op' staat inderdaad links uitgelijnd op de plaatjes, maar die hebben allemaal lijntjes er omheen, dus dat lijkt me prima.

Waar je over zou kunnen mierenneuken is het Tweakers logo helemaal linksboven, maar dat is omdat die wat spacing heeft wat klikbaar is (zichtbaar als je er overheen hovert):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1pTSqSWdb_ArWOgnKz8h8s4olo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TgZHj2oP3NOcQXy85Ugg9CSN.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:13:
[...]

Ik heb m'n browser altijd op ~1500px breedte staan, en voor mij is het al jaren vrijwel hetzelfde gebleven. Qua uitlijning en leegruimte is er in ieder geval weinig veranderd. Mogelijk dat er op >1500px meer ruimte bij is gekomen, dat weet ik niet.

En verder zie ik nog steeds niet helemaal wat je bedoelt qua uitlijning. Dit lijkt me gewoon de bedoeling:

[Afbeelding]

'Sorteer op' staat inderdaad links uitgelijnd op de plaatjes, maar die hebben allemaal lijntjes er omheen, dus dat lijkt me prima.

Waar je over zou kunnen mierenneuken is het Tweakers logo helemaal linksboven, maar dat is omdat die wat spacing heeft wat klikbaar is (zichtbaar als je er overheen hovert):

[Afbeelding]
Hier is de uitlijning heel anders op zowel de werk als thuis PC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hynx9aoQt8vnFYo7cZ15h669kQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODD19pV2rChoaaWTWuSvKKq9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik snap dat die banner een omlijsting heeft, maar als je niet zweeft zie je dat niet en is de banner gewoon dezelfde kleur en ziet het er niet uit.
Snap ook niet dat ze de breedte gebruiken maar halverwege al een uitvouwknop meer neerzetten terwijl de breedte nog lang niet gebruikt is (in beide gevallen).
Het stukje uitvoeringen / producten staat hier ook niet uitgelijnd (bij mij te kort) maar bij jou ook niet (te lang).
Het komt gewoon allemaal heel rommelig op me over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Only schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:33:
[...]

Hier is de uitlijning heel anders op zowel de werk als thuis PC.

[Afbeelding]

Ik snap dat die banner een omlijsting heeft, maar als je niet zweeft zie je dat niet en is de banner gewoon dezelfde kleur en ziet het er niet uit.
Snap ook niet dat ze de breedte gebruiken maar halverwege al een uitvouwknop meer neerzetten terwijl de breedte nog lang niet gebruikt is (in beide gevallen).
Het stukje uitvoeringen / producten staat hier ook niet uitgelijnd (bij mij te kort) maar bij jou ook niet (te lang).
Het komt gewoon allemaal heel rommelig op me over..
Ik heb letterlijk jouw eerdere screenshot gebruikt, zoals je ook kan zien aan je nickname 'Only' rechtsboven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:35:
[...]

Ik heb letterlijk jouw eerdere screenshot gebruikt, zoals je ook kan zien aan je nickname 'Only' rechtsboven...
Niet gezien, je had het over je 1500 instelling dus ik dacht dat het die van jezelf was.
Maar het probleem blijft dan toch juist hetzelfde?? De uitlijning klopt gewoon niet, de eerste screenshot van mij was op de werk pc, de 2e is thuis. Beide 27inch monitor, alleen die van thuis is hogere resolutie, daar klopt de uitlijning het minste.
Het logo links vind ik inderdaad het meest storend omdat zolang je er niet op klinkt je geen frame ziet..ik snap ook niet dat ze dat zelf niet storend vinden.
In beide gevallen is de uitlijning na tekst producten ook gewoon niet goed, op het ene scherm steekt het uit, bij de andere is het tekort.
Ik blijf erbij dat het er allemaal rommelig uitziet en dat het gewoon een stuk netter kan en dat de uitlijning van elementen veel rustiger kan ogen als je ze beter positioneerd.
En als je dan toch de ruimte wil benutten, doe dat dan ook goed i.p.v. dingen ingeklapt houden en grote lege witte vakken maakt die je beeld juist splitsen i.p.v groeperen..
Een hoop was in de testfase ook al meermaals aangegeven door een veel anderen, kan me ook niet voorstellen dat de meerderheid dit fijn vindt kijken zo..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SanderCN
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10 17:55
Sorry hoor, maar wat is er nou weer gebeurd dan. Veel meer moeite om alles te kunnen lezen puur om meer extra horizontale ruimte te kunnen benutten?

Neem aub. een voorbeeld aan Wikipedia dat gebruikers netjes de keuze biedt om het compact te kunnen houden over lekker breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Laatst online: 07-10 16:03
Waarom heb ik nu wéér de ongewenste vormgeving? Opnieuw geen filter bar aan de linkerkant wanneer ik browse via mijn iPad. Ik wil dit niet.

Het filter dropdown menu is gewoon verschrikkelijk om te gebruiken. Totaal onoverzichtelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door MadDogMcCree op 18-08-2024 02:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:42
Het is nu inderdaad ook hier op mobiel, ik krijg in de pricewatch nog maar 2 producten tegelijkertijd in beeld (S20 FE). Voor snel overzicht of vergelijken van prijzen zo onbruikbaar, eigenlijk, en ik moest uitwijken naar laptop...

Ik ben geen fan van deze versie, maar het helpt wel om m'n obsessieve pricewatch-gedrag in te perken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 20:13
Ik vind het er ook echt niet uit zien. Ik zou persoonlijk liever gewoon een kleine foto zien zodat alles mooi compact blijft, maar wanneer je met je muis er overheen hovert dat er dan een grotere foto naar boven komt. Vreselijk al die witruimte, alleen maar voor een groter plaatje. En op een dark theme ziet het er echt niet uit, maak de witruimte in de afbeeldingen dan minstens transparant.

[ Voor 16% gewijzigd door MineTurtle op 21-08-2024 11:02 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste