Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Waar is de lijstweergave naartoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.913 views

Vraag

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:36
Ik wilde net even iets opzoeken in de Pricewatch en constateerde dat de weergave was veranderd naar een thumbnail weergave. Normaal kreeg ik een lijstweergave te zien.

Is er iets veranderd? Of ligt dat aan mij? :?

Hoe kan ik terug naar de lijstweergave?

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

Beste antwoord (via Zeror op 14-02-2018 19:35)

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:35

crisp

Devver

Pixelated

Dat is een A/B test. Wat wij (en vooral @Maite de Jong ;)) wel interessant vinden om te weten is waarom je de lijstweergave prefereert?

Dat je de B-variant te zien krijg is random bepaalt en aan je sessie gekoppelt. Ik zal je een link sturen om dit te kunnen resetten, maar om de resultaten niet alteveel te laten vertroebelen is dat wel bij uitzondering ;)

Intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dat is een A/B test. Wat wij (en vooral @Maite de Jong ;)) wel interessant vinden om te weten is waarom je de lijstweergave prefereert?

Dat je de B-variant te zien krijg is random bepaalt en aan je sessie gekoppelt. Ik zal je een link sturen om dit te kunnen resetten, maar om de resultaten niet alteveel te laten vertroebelen is dat wel bij uitzondering ;)

Intentionally left blank

• YAYgee
  • Registratie: februari 2018
  • Niet online
Ik heb hetzelfde voor. De lijstweergave vind ik veel aangenamer, overzichtelijker en je hebt 2 extra dropdown menus om extra info zichtbaarder te maken. Ik hoop dat we ofwel een keuze krijgen ofwel dat de lijstweergave terugkeert.

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:40

Dirk

Co÷rdinator Frontpagemoderatie
quote:
crisp schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:13:

Een thumbnailweergave heeft over het algemeen een lagere informatiedichtheid en je weet zelf wel hoeveel geklaag het oplevert als je een nieuwe layout neerzet waarbij er minder informatie op het scherm staat. ;)

In dit specifieke voorbeeld, blijkbaar missen de twee extra specificatiekolommen, zie ik ook een concrete achteruitgang: de extra specificatiekolommen gebruik ik om te compenseren voor gebreken in de filters. Een specificatie die zowel meerdere types als aantallen bevat kan alleen op type gefilterd worden en in die extra kolommen zie je dan de aantallen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Zeror
quote:
De reden dat ik liever de lijstweergave prefereer is, is overzicht. Ik was bijvoorbeeld aan het kijken naar intern geheugen en miste in het overzicht wat gegevens (zoals bijv. info als: 16GB • DDR4 • 3.000Mhz • kit van 2). Dus inderdaad die twee extra specificatiekolommen, die Dirk noemt. Als gevolg was ik dus op zoek naar mogelijkheid om de weergave weer terug te zetten.

Is de thumbnail weergave wordt een nieuwe weergave van de Pricewatch of een nieuwe optionele weergave? Ik denk dat het laatste namelijk beter zou zijn. Bijvoorbeeld dat je dan de mogelijkheid hebt om een thumbnailgrootte te kiezen (groot = nieuwe weergave, klein = oude lijstweergave) ofzo.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Zeror schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:18:
[...]

Is de thumbnail weergave wordt een nieuwe weergave van de Pricewatch of een nieuwe optionele weergave?
Het doel van een A/B-test is om te bepalen of de ene optie een betere conversie oplevert dan de andere. Het lijkt er dus op dat er onderzocht wordt of een alternatieve weergave een positief effect heeft of niet. Als het daadwerkelijk zeker was dat een en ander vervangen wordt is het maken van een A/B-test redelijk verspilde moeite. :P

Dat gezegd hebbende: ik denk dat het voor de hardcore tweaker inderdaad gewoon vervelender is. Ik heb zelf nog steeds de traditionele weergave dus ik heb de nieuwe situatie niet gezien maar als ik het zo hoor zou ik die door het gemis aan informatie ook niet echt waarderen. Bovendien zou ik het overzicht snel kwijtraken als alle gegevens niet netjes op een rijtje staan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:44

GreNade

Zeg maar Wouter

Heb je misschien een screenshot van hoe het er uitziet? Ik ben wel benieuwd eigenlijk :P

• Zeror
quote:
GreNade schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:30:
Heb je misschien een screenshot van hoe het er uitziet? Ik ben wel benieuwd eigenlijk :P
Aangezien het nog een test is, is dat niet aan mij om dit te laten zien. ;)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Als je het niet mocht zien, had je het niet gezien ;) Delen die hap! :P

Ik ben ook wel benieuwd naar de invulling, aangezien ik zelf echt een lijstjesman ben. Verticaal zoekt het veel makkelijker dan horizontaal.

Evanescent wijzigde deze reactie 14-02-2018 18:36 (4%)

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

Zo dus, waardeloos imo

• Brent
  • Laatst online: 19:59
quote:
Omdat dat veel beter schaalt voor meer dan een handvol items ;) Stel je voor, Excel 2018 met paneeltjes ipv rijen :o

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Muerte.Diablo
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:15
Ik kom er nu net achter dat ik ook de thumbnail weergave heb. Zoals de anderen ook al hebben aangegeven mis ik de extra informatie. Die 2 kolommen extra waren heerlijk om even vlug wat specificaties van veel producten te vergelijken zonder ze allemaal in een vergelijkingstabel te moeten gooien.

Ik hoef die grote afbeeldingen van producten niet te zien want die kan ik zien als ik op een product klik. Voor mij is de lijstweergave juist handig omdat ik snel de specificaties kan vergelijken.
Nu moet ik (laptops als voorbeeld) apart elk blokje af om snel te kijken wat de specificaties zijn. En kan ik geheugen niet eens zien tenzij ik erop klik.

Van mij mag dit zo snel mogelijk ongedaan worden gemaakt want ik ga de tweakers pricewatch een heel stuk minder gebruiken als dit wordt ingevoerd.

De informatiedichtheid is juist wat zo goed is aan de tweakers pricewatch(en de buren HWI) en wat voor mij een zeer belangrijk pluspunt is.
Deze weergave doet mij denken aan websites als beslist.nl, vergelijk.nl of kieskeurig. En die websites vermijd ik om deze reden (naast dat ze gewoon waardeloos zijn imo)

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:57

Lrrr

Voorheen bekend als jamy015

quote:
Dit vind ik veel onoverzichtelijker dan de 'oude' lijstweergave.

Lijstweergave <3

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• -Z-
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-05 23:16
1. uitloggen
2. wis alle cookies van tweakers.net
3. inlogen

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:36
Ik wil de lijst terug. :P Hoe kan ik dat doen? Uitloggen en hopen dat ik niet weer een uitverkorene ben?

Kan dit echt niet wat vinden wat ik nu voorgeschoteld krijg, voor mij is de overzichtelijkheid weg. Waarom? In de lijst staat alles netjes in een kolom onder elkaar (duh, vandaar lijst), soort bij soort. Met die tegels is het een rommelige brij waar per tegel wel logica in zit maar in het overzicht niet.

Als ik tegels wil zien ga ik wel op het toilet naar de muur zitten staren. :+

Edit: uitloggen, koekjes weggooien en inloggen werkt inderdaad.

Bastien wijzigde deze reactie 14-02-2018 20:06 (6%)

• Evanescent
  • Niet online
quote:
Optioneel kan dit best handig zijn, als je puur op de plaatjes aan het zoeken bent. Maar alsjeblieft niet permanent :o

• eMKa
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Kan dit worden uitgezet of in ieder geval even een optie ergens bovenaan hoe ik het wil zien? (Lijst/Tiles)

Ik vind dit echt een sterke achteruitgang! Veel overzicht en bijvoorbeeld een snel overzicht hebben van interessante features van de producten(pulldown bovenaan) zijn nu weg.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Zeror
Mensen, zoals @crisp hierboven al aangeeft is dit een test. Ik snap dat jullie vragen hebben. Ik had die ook (anders had ik dit topic niet geopend....). Het zit nog niet definitief in de site. Je hoeft je nog geen zorgen te maken hierover. ;)

• BugBlauw
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01-03 15:09
Ik maak me hier nu geen zorgen over, behalve dat het nu onbruikbaar is om bijvoorbeeld te zoeken op dingen als prijs per GB voor storage.

• Rmanen
  • Laatst online: 21-05 09:36
Ik heb de thumbnail weergave ook te pakken. Ik denk dat het voor sommige categorieen best een prima weergave is, wanneer uiterlijk van het product er toe doet. Echter, voor veel zaken waar de tweakers pricewatch zich in differentieert (HDD/RAM/CPU etc.) heb je simpelweg minder overzicht.

Als het aan mij lag zou ik beide opties naast elkaar laten bestaan, en per gebruiker zelf laten kiezen. Komt er nog een poll om te stemmen over deze A/B test?

• nescafe
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Ook voor harde schijven heeft de afbeelding weinig toegevoegde waarde. Op een 1440p-scherm kan ik bij een gemaximaliseerd venster (in hoogte) initieel maar 6 prijzen zien, dat is wel heel erg onhandig met je beschikbare schermruimte omgaan: plaatje

Tussen "sorteer op" en "4.607 uitvoeringen - Pagina 1 van 47" zou m.i. prima ruimte zijn voor keuze "toon: Lijst | Raster".

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• dcm360
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:59

dcm360

HD7566 powered

OkÚ, ik ben dus ook geslachtofferd voor de AB-test. Ik zou ook wel heel erg graag de lijstweergave terugwillen, want ik kan nu niets meer fatsoenlijk terugvinden... Naast dat ik de weergave uitermate onprettig vind, kan ik nu ook bijvoorbeeld behuizingen niet meer sorteren op volume?

Overigens bedankt voor het kwartier dat het me gekost heeft op zoek naar een knop om het te herstellen :(

dcm360 wijzigde deze reactie 15-02-2018 17:20 (16%)

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
quote:
nescafe schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:03:
Tussen "sorteer op" en "4.607 uitvoeringen - Pagina 1 van 47" zou m.i. prima ruimte zijn voor keuze "toon: Lijst | Raster".
Je mist het punt van de A/B test. Het gaat niet om het toevoegen van extra opties. Dat is altijd de standaardreactie op Tweakers (maak het optioneel), maar het is gebruiksvriendelijker om gewoon de beste keuze aan te bieden en klaar is Kees.

En ja ik weet het, de rasterweergave is kut!!!111einseinszwiebel

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Wat is de pricewatch zo verschrikkelijk onoverzichtelijk, ik wil bijna zeggen onbruikbaar als je het vergelijkt met de lijstweergave.

Dat zoekt absoluut niet prettig.

- Star Trek boeken gevraagd, van TOS tot Discovery (alles!) - Heb je die en wil je er van af ? Stuur me een berichtje! -

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:17
In het verleden konden we de pw weergeven in lijstvorm, lijst met grote afbeeldingen en lijst met zeer grote afbeeldingen. Breng dat alsjeblieft weer terug in plaats van dit.

(Ik heb dat al vaker opgemerkt en het is een betere oplossing dan het huidige)

NitroX infinity wijzigde deze reactie 15-02-2018 23:15 (19%)

Mijn blog; Floating Points

• Mikie Mike in de middag
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-05 21:18
Ik vind het erg onhandig dat ik die thumbnails niet uit kan zetten. Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart en mis nu veel informatie in de lijst zoals snelheid (Mhz) e.d. Ook de zelf in te stellen keuze kolommen zijn weg en dat was nu juist net een meerwaarde van t.net ten opzichte van andere sites. Erg jammer dat ik nu als proefkonijn hiervoor gebruikt wordt en niet de keuze krijg om lijstweergave weer aan te zetten.

• Zuluman
  • Laatst online: 18:08

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik vindt het helemaal niks. Volgt een beetje de trend dat alles voor tablet geschikt wordt gemaakt. en zelfs op een tablet vindt ik het waardeloos. de informatiedichtheid is enorm verlaagd. waar ik normaal in een overzicht alles kon zien blijf ik nu scrollen en kan ik niet meer goed vergelijken op specs.

Mijn voorkeur is details weergave ipv "extra grote pictogrammen"

Ik ben zelf best wel visueel ingesteld maar als het het om informatie analyse gaat heb je er niks aan. Ik wil gegevens en niet plaatjes bekijken. Wellicht dat het anderen kan bekoren maar geef dan op zijn minst de keuze voor details of pictogrammen weergave.

Ik zou het graag weer hersteld zien worden. en als ik als proefkonijn wordt gebruikt zou k da graag van de voren willen weten.

3600Wp Oost/West 12x LG Bifacial + Enphase M250 PVOutput

• Resistor
  • Registratie: april 2001
  • Niet online
Woensdag liep ik te vloeken omdat ik de grid-weergave had terwijl het mij niet interesseert hoe een ssd er uit ziet en snel wil sorteren op specificaties, en vandaag baalde ik er van dat er in de lijst alleen maar te kleine plaatjes staan waarop ik niet kan kijken of een powerbutton bij een kast nou bovenop zit of aan de voorkant :X

Ik lijk wel een mens :+ (cookies weg, en het muntje viel weer de andere kant op)

Maak gewoon een knopje waarmee je tussen de weergaven kunt wisselen, en als meer dan 60% van de bezoekers bewust de weergave wisselt dat de default maken :P (maar dan nog wel met de mogelijkheid om het te wisselen)

Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.

• LoSBoL
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18:03
Tot wanneer loopt deze A/B test?

• robb7
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09-05 08:20
wat een drama, wil snel even wat opzoeken.
Maak het dan een optie...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
LoSBoL schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:50:
Tot wanneer loopt deze A/B test?
Ik zal het maandag even bespreken. M.i. is de impact van deze aanpassing dusdanig groot dat het eigenlijk niet geschikt is voor een A/B test op deze schaal.

Ik verplaats dit topic ook meteen maar even naar Mooie Features ;)

crisp wijzigde deze reactie 17-02-2018 00:13 (12%)

Intentionally left blank

• Marc H
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:29

Marc H

- Mr. Burstmode -

quote:
crisp schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 00:11:
[...]

Ik zal het maandag even bespreken. M.i. is de impact van deze aanpassing dusdanig groot dat het eigenlijk niet geschikt is voor een A/B test op deze schaal.

Ik verplaats dit topic ook meteen maar even naar Mooie Features ;)
Zet er dan een linkje naar het topic in Feedback - Pricewatch want ik had hier nooit in gekeken. (DaMoUsYs plaatste een linkje in mijn topic.)

Wat mij betreft Epic fail.
quote:
nescafe schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:03: <<< knip >>>

Dat lijkt me een mij een mooie toevoeging.
quote:
Zeror schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 00:24:
Mensen, zoals @crisp hierboven al aangeeft is dit een test. Ik snap dat jullie vragen hebben. Ik had die ook (anders had ik dit topic niet geopend....). Het zit nog niet definitief in de site. Je hoeft je nog geen zorgen te maken hierover. ;)
Dat het een test is, prima. Maar communiceer dat op de frontpage. Nu worden wij plotseling als proefkonijnen gebruikt zonder de mogelijkheid om simpel weer terug te gaan naar de oorspronkelijke versie. Nee, daarvoor moet ik eerst een nieuw topic openen omdat weer op te lossen, en maar moet hopen dat ik straks niet weer aan die waardeloze layout vast zit.

Verder vind ik dit niet iets voor een A/B test. A/B testen zijn leuk voor dingen als 'Levert kleur X voor een linkje een betere response rate op dan hetzelfde linkje in Kleur Y' Niet voor dingen die de core usability van de site be´nvloeden.

Marc H wijzigde deze reactie 17-02-2018 04:47 (35%)

There's no such thing as darkness, there's only lack of light.

• RBouwman
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 07:27
A/B test is prima, maar laat elke gebruiker de keuze om terug te schakelen. Zo kan je meteen zien of Groep A misschien schakelt naar optie B en Groep B naar A. De resultaten zullen, zeker in deze test overtuigen.

Persoonlijk vind ik de tegels ook helemaal niets. Ik zie liever data die je meteen in een kolom kan vergelijken of sorteren. Nu heb je dit overzicht totaal niet. Als beide opties nu toch al bestaan kan je de gebruiker nu ook gewoon laten kiezen in plaats van een richting op forceren.

Ook zeg ik dan maar meteen wanneer het misschien een samenwerking kan aangaan met Hardware.info die zijn eigen prijsvergelijker heeft. Gebruik dezelfde database, of verdeel de resources in het updaten van de prijzen. Persoonlijk wint Tweakers het van Hardware.info als het aankomt op zoeken en instellen van specs in het zoeken van Pricewatch.

Ik ben benieuwd wat er uit deze test komt.

• Jonathan-458
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22-04 15:16
SVP snel terug naar lijst weergave, zwaar irritant dat jullie dit weer lopen te testen zonder aankondiging of poll, ik gebruik voorlopig hardware.info tot dit niet meer random voorkomt.

zeer onoverzichtelijk en onprettig ik gebruik juist de tweakers of hardware.info prijs vergelijker om snel gemakkelijk overzicht te hebben van veel producten. hekel dit.

Geef gebruikers een optie of manier om dit direct terug te draaien.

Was om dit soort missers niet "Plan." in het leven geroepen?

Jonathan-458 wijzigde deze reactie 17-02-2018 22:07 (18%)

• Speedway4
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 28-04 20:55
Ik wordt er duizelig van ... erg handig dat dit onaangekondigd en zonder optie om te switchen wordt ge´ntroduceerd. Zou erg prettig zijn als dit ZSM ongedaan wordt gemaakt zodat ik weer gebruik kan maken van de pricewatch, dat kan nu namelijk NIET zonder dat ik last krijg van hoofdpijn.

Bedankt.

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Ik vind het zelf wel mooi op deze manier, @crisp je mag mij wel op een aparte testlijst zetten als dat gaat. :)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
quote:
BugBlauw schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:25:
Ik maak me hier nu geen zorgen over, behalve dat het nu onbruikbaar is om bijvoorbeeld te zoeken op dingen als prijs per GB voor storage.
Dit dus. Ik probeerde even snel een inzicht te krijgen hoe duur DDR3 per GB ongeveer is.
Krijg ik thumbnails. op de pagina gezocht naar een lijst weergave. niet kunnen vinden.
Ben maar gestopt met zoeken.

Thumbnails? waardeloos! |:(

• Zuluman
  • Laatst online: 18:08

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik heb eergisteren mijn cookies gewist en daarna had ik weer de lijst weergave. Ik wou net even een voeding zoeken en ik heb weer het vervelende pictogrammen overzicht....zucht...ik ga wel naar hwinfo....

3600Wp Oost/West 12x LG Bifacial + Enphase M250 PVOutput

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Speedway4 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:35:
Ik wordt er duizelig van ... erg handig dat dit onaangekondigd en zonder optie om te switchen wordt ge´ntroduceerd. Zou erg prettig zijn als dit ZSM ongedaan wordt gemaakt zodat ik weer gebruik kan maken van de pricewatch, dat kan nu namelijk NIET zonder dat ik last krijg van hoofdpijn.

Bedankt.
Het aankondigen van A/B tests en aanbieden van een switch gaat het doel van dergelijke tests voorbij en kan de uitslag beinvloeden. Het probleem hier is dat de alternatieve variant teveel aan functionaliteit inboet, en dat is niet de bedoeling van een dergelijke test.

Intentionally left blank

• Speedway4
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 28-04 20:55
Ik was wat nog wat duizelig van het zoeken naar twee casefans. Was al ruim een kwartier verder voor ik dit topic vond @crisp
Daar had ik even niet aan gedacht straks krijg je nog acties tegen de tegelweergave ;)
Voor mij is het in ieder geval vervelend omdat ik er op gegeven moment hoofdpijn van krijg. Wat is de reden dat jullie niet voor de optie lijst/tegel gaan zoals menig ander website dat ook doet (keuze van de gebruiker)?

Speedway4 wijzigde deze reactie 19-02-2018 00:13 (3%)

• jeffer
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05 11:16
ik kijk bijna dagelijks naar producten en vergelijk ze al gelijk in de lijst weergave....dit is niet mogelijk met de nieuwe / andere weergave.
Sowieso boeit het mij niet hoe bijvoorbeeld ssd's eruit zien...het gaat mij om de specs, die nu opeens niet meer zichtbaar zijn....we zijn tweakers, geen mode junkies.

Ik snap dat jullie willen vernieuwen maar geeft dan de kans om te kunnen kiezen welke weergave je wilt.

Lijstweergave is echt zoveel beter :)

• bahamapleister
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Hoe kan ik de normale lijst terug krijgen? Die tegels zijn echt super vervelend. Ik gebruik nu hardware.info uit pure ellende...

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

quote:
CurtPoindexter schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:22:
Je mist het punt van de A/B test. Het gaat niet om het toevoegen van extra opties. Dat is altijd de standaardreactie op Tweakers (maak het optioneel), maar het is gebruiksvriendelijker om gewoon de beste keuze aan te bieden en klaar is Kees.
Nog even los van dat het, zie Crisp, een erg grote wijziging is (waarvan de test dus hopelijk snel is afgelopen): A/B-testen heeft IMHO een vervelende bijwerking bij iets als de PW. Als je nu een laptop zoekt hebt dan ga je 'van ellende' maar door - en laat de test zien dat er wordt doorgeklikt. Meer zelfs, want er is minder relevante inhoud te zien dus moet je wel heen en weer klikken en scrollen. Het is pas een 'goed' testresultaat als je de pricewatch niet gebruikt zolang je deze vervelende interface ziet. Maar ja, dat doe je ook niet want het is en blijven (ook al was het even vervelender ontsloten) fantastische gegevens... Dat op lange termijn power users wegblijven (de kern) kan niet worden gezien in A/B-testen.
Maar goed, ik heb hier geen opleiding voor dus zal wel wat missen in het concept - en heb er vertrouwen in dat dit soort testen niet op zichzelf staan.

OTOH, er zijn niet alleen power users. In een topic als dit (en met kritische bezoekers als Tweakers) komen hier natuurlijk alleen de 'klagers' (waaronder ik). Mijn mening is dat die gewoon de pulldownmenu's etc kunnen negeren, maar dat is slechts een mening en dat is waar testen voor nodig kan zijn. En hopelijk ook prima uitwijzen dat de wijziging echt geen goede is :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zvennn
  • Laatst online: 12:42

Zvennn

UX Designer Tweakers
Zoals @crisp al heeft aangehaald. De test zal uitwijzen hoe deze weergave zich verhoudt met de cijfers. Dat er aan gesleuteld moet worden is duidelijk, in het geval dat de test succesvol is. Als uit de test blijkt dat over de hele linie deze weergave minder goed werkt, dan is voor ons ook een duidelijk verhaal natuurlijk.

Alle feedback in dit topic nemen we natuurlijk mee in verdere ontwikkelingen, ook bij volgende AB testen. Zoals aangegeven door @crisp is het niet wenselijk om een AB test aan te kondigen omdat dit de test be´nvloed en daarmee ook het resultaat.

Voor de duidelijkheid, het ontwerp is dus niet definitief en het is een idee wat we dan een het testen zijn. Dat deze testen niet op zichzelf staan is duidelijk. Als we willen weten hoe we iest beter zouden kunnen maken, dan is het beste dit te testen. Dat geldt voor alle design- en functionaliteitswijzigingen. Daarbij hebben wij het voordeel dat we feedback krijgen van onze gebruikers, poweruser of niet. Dus alle feedback blijft welkom.

• PeterPan
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:37
Ik heb een sterke voorkeur voor de oude lijst weergave. Overzichtelijker, meer informatie zichtbaar, veel meer resultaten per pagina. De thumbnail is bij veel producten ook helemaal niet interessant (harddisks, SSDs etc.)

• Zeror
Welke weergave het handigste is, hangt natuurlijk geheel af naar wat je zoekt. Componenten als geheugen of processors heb je de grotere thumbnails helemaal niet nodig. Maar ben je op zoek naar een nieuwe behuizing of een monitor dan heeft zo'n grotere thumbnail wel meerwaarde.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Zvennn schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:16:
Zoals @crisp al heeft aangehaald. De test zal uitwijzen hoe deze weergave zich verhoudt met de cijfers. Dat er aan gesleuteld moet worden is duidelijk, in het geval dat de test succesvol is. Als uit de test blijkt dat over de hele linie deze weergave minder goed werkt, dan is voor ons ook een duidelijk verhaal natuurlijk.

Alle feedback in dit topic nemen we natuurlijk mee in verdere ontwikkelingen, ook bij volgende AB testen. Zoals aangegeven door @crisp is het niet wenselijk om een AB test aan te kondigen omdat dit de test be´nvloed en daarmee ook het resultaat.

Voor de duidelijkheid, het ontwerp is dus niet definitief en het is een idee wat we dan een het testen zijn. Dat deze testen niet op zichzelf staan is duidelijk. Als we willen weten hoe we iest beter zouden kunnen maken, dan is het beste dit te testen. Dat geldt voor alle design- en functionaliteitswijzigingen. Daarbij hebben wij het voordeel dat we feedback krijgen van onze gebruikers, poweruser of niet. Dus alle feedback blijft welkom.
Een A/B test die de functionaliteit zodanig be´nvloedt dat er een topic voor geopend moet worden, lijkt me erg ingrijpend voor wat het is. Een A/B test is in mijn ogen een test waarin je kleine wijzigingen test, en niet een integraal deel van je site verandert.

Wat is er mis met een linkje "Probeer de nieuwe weergave", en na een bepaalde tijd een feedbackoptie?

Met de crewreacties, krijg ik het idee dat deze verandering niet zozeer voor de gebruikers wordt doorgevoerd, maar meer voor de deelnemers van de pricewatch (de betalende winkels dus). (Aangezien tweakers het succes pijlt doormiddel van kliks ipv gebruikersfeedback). Ik zou dat wel jammer vinden als dat zo is, als het tegendeel waar is hoor ik dat ook graag.

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11:44

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Ook hier van mening dat de pricewatch compleet onbruikbaar is geworden voor mij. Dit in de zin dat een simpele vergelijking mij dusdanig meer tijd kost dat ik het mijn tijd niet meer waard vind en mezelf ineens op alternatieve sites mijn product zie zoeken.

Zodra ik mijn filters toepas wil ik graag in een enkele oogbeweging de resultaten van het toegepaste filter handmatig kunnen vergelijken. Een simpele beweging van boven naar beneden is hierbij veel overzichtelijker dan per x aantal blokken van links naar rechts ineens de ogen laten resetten als een typemachine en linksonder weer opnieuw beginnen met naar rechts (oog)scrollen.

Ik zal vanavond thuis eens kijken of ik de lijst weer kan krijgen door een logout/cookie-delete/login. En inderdaad, bij AB testen wellicht een optie geven aan de gebruiker om directe feedback te geven in de zin van "Ik vind deze nieuwe feature even wennen / I like / Ik vind dit dusdanig akelig dat het mij dit deel van tweakers laat mijden wat ik vrij jammer vind" En na deze feedback natuurlijk de revert die je dan zou verwachten om vervolgens mijn profiel excluded van deze AB test te hebben.

R7 1700 3.875 ghz / Vega 56

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:38
quote:
Je weet straks toch nog niets? Als deze test niet succesvol is, komt dat dan omdat deze manier van presenteren niet in de smaak valt of komt dat dan "omdat er duidelijk nog aan gesleuteld moet worden"?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Hoe bepaal je succes? Laten we eerlijk zijn, er zijn maar twee goeie prijsvergelijkers in IT-land en die andere werkt beduidend minder fijn dan die van Tweakers. Zelfs als mensen de nieuwe layout absoluut niet lekker vinden werken heb je nog steeds kans dat je weinig afname in gebruik ziet aangezien er niet echt een alternatief is. Als de conclusie dan is dat de nieuwe weergave niet slechter is dan de oude dan ben je nog steeds niet heel erg waarheidsgetrouw bezig. In het land der blinden...

Daarnaast vind ik persoonlijk dat met alle negatieve reacties hier tot nu toe die test maar beter zo beperkt/kort mogelijk gehouden kan worden. Dat hij bij powerusers absoluut niet in de smaak valt lijkt me intussen wel duidelijk en zelfs als het bij nieuwe gebruikers wel in de smaak valt zou dat IMO niet de ervaring van de trouwe gebruiker moeten be´nvloeden.

NMe wijzigde deze reactie 19-02-2018 12:33 (6%)

• Zvennn

Zvennn

UX Designer Tweakers
quote:
GreNade schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:49:
[...]

Een A/B test die de functionaliteit zodanig be´nvloedt dat er een topic voor geopend moet worden, lijkt me erg ingrijpend voor wat het is. Een A/B test is in mijn ogen een test waarin je kleine wijzigingen test, en niet een integraal deel van je site verandert.

Wat is er mis met een linkje "Probeer de nieuwe weergave", en na een bepaalde tijd een feedbackoptie?

Met de crewreacties, krijg ik het idee dat deze verandering niet zozeer voor de gebruikers wordt doorgevoerd, maar meer voor de deelnemers van de pricewatch (de betalende winkels dus). (Aangezien tweakers het succes pijlt doormiddel van kliks ipv gebruikersfeedback). Ik zou dat wel jammer vinden als dat zo is, als het tegendeel waar is hoor ik dat ook graag.
Het succes van de test is van meerdere factoren afhankelijk en niet alleen de clicks naar de winkels. Denk hierbij aan bounce rate, time-on site en overall engagement (clicks binnen de gehele pagina) ook kijken we naar hoe vaak een filter wordt toegepast om de resultaten te verfijnen. Daarnaast doen wij A/B testen voor de gebruikers en niet voor de webshops.

Een beta-test, zoals je omschrijft is een kwalitatieve test die je meer inzichten geeft over wat iemand ervan vindt en uiteindelijk de feedback terugkrijgt die we nu ook al krijgen. De A/B test is een kwantitatieve test waarbij het gaat om wat laten de cijfers zien in verhouding met wat men vindt en zegt. Nu krijgen we dus beide soorten feedback en is dit voor ons dus efficiŰnter om een bepaald idee of concept te testen.
quote:
NMe schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:33:
[...]

Hoe bepaal je succes? Laten we eerlijk zijn, er zijn maar twee goeie prijsvergelijkers in IT-land en die andere werkt beduidend minder fijn dan die van Tweakers. Zelfs als mensen de nieuwe layout absoluut niet lekker vinden werken heb je nog steeds kans dat je weinig afname in gebruik ziet aangezien er niet echt een alternatief is. Als de conclusie dan is dat de nieuwe weergave niet slechter is dan de oude dan ben je nog steeds niet heel erg waarheidsgetrouw bezig. In het land der blinden...

Daarnaast vind ik persoonlijk dat met alle negatieve reacties hier tot nu toe die test maar beter zo beperkt/kort mogelijk gehouden kan worden. Dat hij bij powerusers absoluut niet in de smaak valt lijkt me intussen wel duidelijk en zelfs als het bij nieuwe gebruikers wel in de smaak valt zou dat IMO niet de ervaring van de trouwe gebruiker moeten be´nvloeden.
Op dit moment was het technisch lastig om een functie in te bouwen waarbij je als je terug zou switchten je niet meer meetelt in de AB test. Dat resulteert in dat we nu nog geen toggle hebben getoond, om de test zuiver te houden. We kunnen nu nog geen conclusies trekken uit deze test omdat we de cijfers nog niet terug hebben. Deze test is ook puur om te kijken wat zou een tegelweergave doen, welke gevolgen heeft het in de data en, zoals duidelijk is in dit topic, wat vind de gebruiker ervan.

Hopelijk is het duidelijk dat een test niet betekent dat we een concept ook meteen gaan doorvoeren. Anders zou het testen namelijk een zinloos zijn.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:26

MsG

Forumzwerver

quote:
NMe schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:33:
[...]
En aan dat laatste wordt steevast hier geschaaft op Tweakers. We zijn misschien niet de meest progressieve slag mensen op deze website, maar veel van dit soort veranderingen breken daadwerkelijk vaak een workflow van een hele grote groep, die vervolgens krampachtig op een omslachtigere manier de boel moeten gebruiken. Zo is de, op een desktop kreupele manier, van het zwevende menu in de linkerhoek, bij artikelen, er ook maar gewoon doorheen gedrukt aan het eind en is er weinig met de feedback gedaan als je 't mij vraagt.

Vind het wel interessant waar die vernieuwingsdrang vandaan komt, als bij de meeste veranderingen de hardcore gebruikers het vaak maar niks vinden, terwijl die echt niet per se alle verandering inherent verkeerd vinden (responsive design tegenover de App was ik vanaf dag 1 helemaal blij mee bijv.)

En de 'cozy' layout wordt ook door de devs gehaat (met tig hints dat die er een x uit gaat), terwijl een aanzienlijk deel juist met dat soort alternatieve opties de boel nog een beetje bruikbaar kon houden. Volgens mij sluit er iets fundamenteel niet aan met de koers die Tweakers bedenkt, en hoe de gebruikers hun o zo geliefde informatiedichtheid willen koesteren :-P.

MsG wijzigde deze reactie 19-02-2018 13:04 (18%)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
MsG schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:03:
[...]

Volgens mij sluit er iets fundamenteel niet aan met de koers die Tweakers bedenkt, en hoe de gebruikers hun o zo geliefde informatiedichtheid willen koesteren :-P.
In alle eerlijkheid heb ik dat idee ook. In de laatste jaren is er steeds vaker weer een stukje informatiedichtheid opgeofferd en uiteindelijk wordt de site steeds hipper - maar ook lastiger in het gebruik voor mensen die er daadwerkelijk komen voor wat overzicht. Ik begrijp helemaal dat dit een tijdelijke test is maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe er nu geconcludeerd gaat worden of deze test succesvol is of niet (want er zijn geen alternatieven waarnaartoe mensen weglopen, wat de statistieken vervuilt in het voordeel van deze alternatieve layout) en tot wanneer deze test Řberhaupt nog loopt.

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:02
Nadat ik vorige week al enkele keren de tegel layout heb gekregen en maar weer weg ben gegaan bij de pricewatch kreeg ik de layout net weer. Aangezien ik zelf geen aankondiging van een test heb gezien eens gaan zoeken wat er aan de hand is en ik kwam hier in dit topic uit. Ik vind de layout onhandig, vooral onverzichtelijk. De kracht van de pricewatch zit hem voor mij gedeeltelijk in het lijstje welke je handig kunt sorteren en vervolgens een mooi oplopend- of aflopend rijtje van keuzes krijgt. Met tegeltjes moet ik in 2 dimensies kijken om te sorteren en dat voelt onlogisch.

Deze tegeltjes layout is leuk, maar dan zeker als optie en niet default. Ja, je ziet de producten als grotere afbeeldingen en bij sommige producten is dat handig, maar vooral voor interne componenten slaat het wat mij betreft (als niet-meer-casemodder) echt nergens op.

• Marc H

Marc H

- Mr. Burstmode -

quote:
NMe schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:11:
...

Ik begrijp helemaal dat dit een tijdelijke test is maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe er nu geconcludeerd gaat worden of deze test succesvol is of niet (want er zijn geen alternatieven waarnaartoe mensen weglopen, wat de statistieken vervuilt in het voordeel van deze alternatieve layout) en tot wanneer deze test Řberhaupt nog loopt.
Precies dit. Als ik bij de normale layout gemiddeld tien minuten besteed om te vinden wat ik zoek, is het dan beter of slechter als ik met de nieuwe layout 15 tot 20 minuten nodig heb? Is het positiever als ik meer pagina's opvraag of niet?

Het feit dat gebruikers hier steen en been klagen en gebruik van maken van zustersite Hardware.info lijkt mij voldoende om te concluderen dat op deze manier testen niet werkt, en de test nu te stoppen.

Toevoeging:

Volgens mij kan je dit veel beter testen door 100 (1000?) random gekozen gebruikers te vragen of ze de nieuwe layout willen testen, met een vragenformulier. Zo krijg je volgens mij veel meer relevante data plus dat je een grote groep gebruikers niet ongevraagd in de weg zit.

Marc H wijzigde deze reactie 19-02-2018 13:46 (13%)

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Zvennn schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:59:
[...]

Een beta-test, zoals je omschrijft is een kwalitatieve test die je meer inzichten geeft over wat iemand ervan vindt en uiteindelijk de feedback terugkrijgt die we nu ook al krijgen. De A/B test is een kwantitatieve test waarbij het gaat om wat laten de cijfers zien in verhouding met wat men vindt en zegt. Nu krijgen we dus beide soorten feedback en is dit voor ons dus efficiŰnter om een bepaald idee of concept te testen.
Dan vind ik het vreemd dat die user feedback pas binnenkomt op het moment dat een gebruiker een topic opent.

Een A/B test doe je met kleine dingetjes (bij de ene gebruiker standaard de kolom 'kloksnelheid' links weergeven en bij de andere gebruiker de kolom 'socket' links. Of met verschillende icoontjes (zoals jullie vermoedelijk al doen bij de pricewatch iconen, bij de ene zijn het foto's, bij de andere algemene iconen).

Een volledige interface onomkeerbaar veranderen en daarmee ook nog eens de functionaliteit sterk inperken kan je misschien proberen op ongeregistreerde gebruikers ofzo.

De pricewatch is voor velen een krachtige tool, niet alleen om een prijsje te vergelijken. Als er op deze manier met een tool omgegaan wordt (zomaar functionaliteit inperken/weghalen, zonder dat eventjes van te voren laten weten, of de mogelijkheid geven tot opt-outen), is dat niet iets waar diegenen blij van worden.

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Jongens kan dit uit aub? Ik zoek me een ongeluk. Lekker boeiend hoe een printer eruit ziet, het gaat me om de specs (PPM etc) die ik normaal in de lijstweergave lekker in een kolom kan gieten.

Prima als dit de default wordt, maar geef me/ons dan ook de optie om terug te keren naar de lijstweergave.

Dankjewel.

Freekers.nl | Public Pi-hole | GameTracker.nl

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:03
ook hier geen fan en wel om de volgende reden:

ik ga naar de pricewatch doe ik dat om in een gigantische hoop apparaten met wat filters orde te scheppen zodat ik maar een handval apparaten overhoud waar ik dan iets mee kan doen.
wat ik dus wil zien is het resultaat van die filters, zodat ik feedback heb over welke filters ik moet aanpassen om meer, minder of andere apparaten te zien.
pas als ik een shortlist van apparaten heb, begint het te boeien hoe die er uit zien en dat beslis ik dan wel op basis van de foto's op de infopagina's van de apparaten zelf.
ik kan niet op uiterlijke selecteren (ik kan voor zover ik weet geen overzicht van gele stofzuiger met rode strepen zien) maar da's ok, dat wil ik ook niet.

voor mijn gebruiksproces heb je met deze aanpassing die twee stappen omgedraaid waardoor het nu veel minder lekker werkt

wat ik nu te zien krijg is het overzicht van alle uiterlijke zaken . maar dat wil ik nog helemaal niet. ik wil eerst mijn filters finetunen tot die het resultaat geven wat ik wil. maar dat wordt mij nu moeilijker gemaakt.

• Se˝or Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:06

Se˝or Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Bij 9 van de 10 webshops kan je altijd vrijelijk switchen tussen lijst- of pictogramweergave. Wel vreemd dat het bij een A/B test niet kan. Het is ook maar net het product en/of de sortering. Zoek je een bepaalde uitvoering van een laptop, dan zijn 8 dezelfde plaatjes gewoon onnozel, dan heb je specs nodig. Evenzo is een CPU of SDD/HDD niet interessant, maar een behuizing vaak weer wel. Maar het weghalen van featurees zoals de extra selectie dropdowns is gewoon een stap achteruit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:19
Waarom moet iedereen en zn moeder tegels hebben?
Eerst windows, en nu tweakers. Laat deze functie dan alleen een ding wezen op tablets ofzo, daar hoort dit soort praktijken thuis.

Desktop > lijst
tablet/phone > tegels

• Zeror
quote:
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:48:
Waarom moet iedereen en zn moeder tegels hebben?
Eerst windows, en nu tweakers. Laat deze functie dan alleen een ding wezen op tablets ofzo, daar hoort dit soort praktijken thuis.

Desktop > lijst
tablet/phone > tegels
Probleem zit hem niet in de tegels, maar in de uitwerking van de tegels. ;)

• Marc H

Marc H

- Mr. Burstmode -

Het probleem is dat tweakers totaal niet meer luistert naar zijn gebruikers. Hier word al dagen over geklaagd, maar zinvol reageren, ho maar.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:19
quote:
Zeror schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:41:
[...]

Tegels nemen veel ruimte in, geef mij een overzichtelijk lijstje dan kom ik ook sneller aan op mijn zoekresultaat.

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:17
In sommige gevallen is het wel handig om foto's te kunnen vergelijken; behuizingen, toetsenborden, moederborden en grafische kaarten en andere apparatuur waar de visuele kant ook een factor is.

In andere gevallen, zoals processoren, is een lijst het makkelijkste.

Zoals ik al zei; in het verleden had de gebruiker zelf de optie om te kiezen tussen lijst, lijst met kleine thumbnails en een overzicht grote afbeeldingen (of dit nou ook een lijst was of tegels zoals nu weet ik niet meer).

Helaas is dat er bij een nieuwere versie van de site uitgesloopt en de reden die mij werd medegedeeld was omdat het te weinig werd gebruikt.

Mijn blog; Floating Points

• Evanescent
  • Niet online
quote:
Marc H schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:47:
Het probleem is dat tweakers totaal niet meer luistert naar zijn gebruikers. Hier word al dagen over geklaagd, maar zinvol reageren, ho maar.
Sorry maar nu overdrijf je wel een beetje :o Er wordt duidelijk uitgelegd wat de bedoeling was en daarnaast is er 'na de explosie' ook nog een weekend overheen gegaan, hŔ.

Er is zelfs een workaround bekend voor als je de tegels niet meer wilt, dus je kunt gewoon verder met je leven.

• qlum
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:36
In ieder geval is private browsing / incognito mode altijd een optie hier. Werkt het niet dan sluit je het venster en probeer je het gewoon opnieuw. Het is namelijk gewoon op basis van sessie en niet account. krijg je opnieuw de pictogrammen te zien dan kan je gewoon je private browsing window sluiten en opnieuw openen.

• NMe
  • Nu online

NMe

Admin Devschuur«

Quia Ego Sic Dico.

quote:
[...]

Probleem zit hem in de informatiedichtheid. Als ik op een full HD-scherm mijn browser de volledige hoogte geef heb ik alsnog maar 3 (!!!) prijzen boven de fold staan in de Pricewatch. In de lijstweergave heb ik er 8.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

quote:
NMe schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:18:
[...]

Probleem zit hem in de informatiedichtheid. Als ik op een full HD-scherm mijn browser de volledige hoogte geef heb ik alsnog maar 3 (!!!) prijzen boven de fold staan in de Pricewatch. In de lijstweergave heb ik er 8.
offtopic:
Snijden in de infodichtheid is helaas al jaren de richting voor de std theorie, want iPad, ook voor Tweakers’ forum en nieuws. Iedere product mgr en devver zou verplicht met een ook een PC met middelgrote resolutie moeten browsen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
quote:
[...]

Ja, kijk, als je nou de tegels zeg maar langwerpig maakt, met veel ruimte voor de specificaties, en dan bijvoorbeeld 2 zelf in te stellen kolommen, en dan de prijs, en die tegels zet je alleen verticaal neer, dat zou echt werkelijk een prachtig concept zijn, ik photoshop wel even snel een voorbeeldje van wat ik bedoel:

Ik zou zeggen: Gewoon niets meer aan doen, al zeg ik zelf. Het is overzichtelijk, zelfs met een sticky-header en wel 900p aan verticale pixels zie ik nog 8 prijzen, dus ook de informatiedichtheid blijft lekker hoog.

En omdat ik zo veel van Tweakers houdt, mogen jullie dit gewoon helemaal extragratis zo implementeren, mijn naam hoeft niet eens vermeld te worden :)

Even serieus: Tegels zijn heel leuk op het homescreen van mijn Windows Phone, maar waarom zou je in hemelsnaam zulke extreem lage informatiedichtheid willen hebben in de pricewatch op de desktop? En dan ook nog eens die 2 extra kolommen weghalen die in aardig wat gevallen juist vreselijk handig zijn. En jawel, dat probleem zit hem wel in de tegels, tenzij je net zo lang knutselt met je tegels tot je gewoon weer een lijstweergave hebt 8)7 Tegels is gewoon synoniem voor "informatiedichtheid om te janken", laat eens een voorbeeld zien waarop de informatiedichtheid ten opzichte van een lijst niet met 50% is afgenomen.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Se˝or Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:06

Se˝or Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Er is een reden waarom Windows Phone KIA is en het startmenu van Windows ook zo vaak op de schop gaat sinds het tegeltjesdrama van Windows 8. Om een of andere reden vinden UX designers het fantastisch, maar de rest van de wereld niet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:26

MsG

Forumzwerver

Daarnaast zoeken designers constant naar uniforme design methoden om zodoende niet voor elk soort apparaat een nieuwe interface te hoeven maken. Helaas gaat dat maar zelden goed en ligt de focus tegenwoordig vooral op mobiel en ben je als desktop-surfer gewoon de sjaak en moet je op 4K na 2 zinnen al weer scrollen.

Zo ook het artikelmenusysteem, op de mobiel zit deze op een heel logische plaats en vind ik het goed werken. Op de desktop echter, zit dat ding linksonderin, ver buiten alle elementen, waardoor je speciaal helemaal naar de hoek met met de cursor. Mobile first gone wrong noem ik dat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-05 13:40
Ik snap deze test echt compleet niet.
Kreeg net dit drama voorgeschoteld en moet met zoeken maar uitzoeken wat er aan de hand is of ik terug kanen mijn mening geven op een forum.
Daar nemen veel mensen de tijd niet voor en willen velen te tijd niet voor nemen... dut grapje kost me a 15 min zoeken oen ik kan niks vinden en vervolgens nog eens tijd om hier te lezen en te posten en dat terwijl ik prijzen wou vergelijken wat nu gewoon niet gaat.....
De tijd van consumenten word grof verspilt zonder de beseffing hie irritant mensen het vinden en erger nog zonder fatsoenlijke feedback manier.

Dus als je ni klachten van 5% van de gebruikers krijgt is het veel maar dat is maar een schijntje van de waarheid.
Had het gewoon voor iedereen omgezet voor 2 dagen en had er een pol aan vastgeplakt.
Dan heb je snel en duidelijk je data en ik denk dat het ondertussen wel duidelijk geweest was dat dit een regelrechte ramp is en hadden we er vanaf geweest...

ondertussen hebben we na bijna een week nog steeds deze irritaties en niet functionerende pricewatch.
En het feit dat er geen alternatief is vind ik bijna een gevalletje voor de eu boete brigade. die houden wel van een monopolie boete...

Eeg jammer dat zonder echte feedback manier dit zo gedaan word.
Een echte test en echte feedback krijg je niet eens zo.

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:02
quote:
computerjunky schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:35:
Ik snap deze test echt compleet niet.

...

ondertussen hebben we na bijna een week nog steeds deze irritaties en niet functionerende pricewatch.
En het feit dat er geen alternatief is vind ik bijna een gevalletje voor de eu boete brigade. die houden wel van een monopolie boete...

Eeg jammer dat zonder echte feedback manier dit zo gedaan word.
Een echte test en echte feedback krijg je niet eens zo.
Gelukkig is bij de buren de prijsvergelijker (nog) niet stuk.

Verder helemaal eens met je post. Ik zit ook elke dag met verbazing te kijken dat ik deze bagger nog voorgeschoteld krijg. Ik weet niet tegen het ego van wie we allemaal aan zitten schoppen en ik begrijp dat degene wie dit bedacht / gemaakt heeft graag wil dat de nieuwe weergave een succes wordt, maar voor mij voelt het vooral als gebruikers pesten.

En de mogelijkheid om als een soort roulette je cookies te wissen en opnieuw in te loggen voor de wÚl werkende layout slaat ook helemaal nergens op. Maak dan een mogelijkheid om om te schakelen. Zie je ook meteen hoeveel mensen de kapotte nieuwe interface gebruiken.

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:20

Misha

moderator trashcan

Post Obliterator

quote:
MsG schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:38:
Daarnaast zoeken designers constant naar uniforme design methoden om zodoende niet voor elk soort apparaat een nieuwe interface te hoeven maken. Helaas gaat dat maar zelden goed en ligt de focus tegenwoordig vooral op mobiel en ben je als desktop-surfer gewoon de sjaak en moet je op 4K na 2 zinnen al weer scrollen.

Zo ook het artikelmenusysteem, op de mobiel zit deze op een heel logische plaats en vind ik het goed werken. Op de desktop echter, zit dat ding linksonderin, ver buiten alle elementen, waardoor je speciaal helemaal naar de hoek met met de cursor. Mobile first gone wrong noem ik dat.
Mwa, nee hoor. Vanuit menig designer wordt naar de best passende interface voor het scherm gezocht. Het is juist vaak vanwege budgetredenen dat er een uniformer design wordt afgedwongen

• Zvennn

Zvennn

UX Designer Tweakers
@MsG Zoals misha aangaf zoeken we in elke situatie naar de beste oplossing. Hiervoor hebben we verschillende onderzoeksmethoden beschikbaar om dan ook daadwerkelijk te testen of een concept werkt en hoe dit ontvangen wordt. V.w.b. de inhoudsopgave zijn we op dit moment bezig om een andere weergave voor desktops te bouwen, wanneer hier ruimte voor is in de breedte.

• Zvennn

Zvennn

UX Designer Tweakers
Ter informatie, de test is zojuist uitgezet. De resultaten gaven aan dat de verschillen erg klein waren, zowel onder ingelogde als uitgelogde gebruikers, en ook over de verschillende devices. De feedback die is gegeven is waardevol, waarvoor dank. We gaan er verder mee aan de slag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*