-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Hier ook nog nietsEntonoX schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:09:
@Mr.X woot! via de app een update melding gehad of in de auto? Ik zie nog niks
Zeekr X Long range Mist Grey
Ja, kun je via de app doen. Dan wordt er telefonisch contact met je opgenomen.Elmar1982 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:12:
Als je een issue hebt zoals mijn vorige post de knop van achterklep blijft ingedrukt. Kan je dan een service aanvragen? Ze hebben geen mobiele service?
Lees ik hier dat deze update dat gaat bieden wat met de auto verkocht wordt qua specs?
Als iemand als release notes heeft, of beter...hands on ervaring dan horen wij dat graat.
Die 1.0.1e is de laatste tot nu toe daar word hij normaal mee geleverdbigkevx2 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:27:
Een update van een 0.x.x naar een 1.x.x
Lees ik hier dat deze update dat gaat bieden wat met de auto verkocht wordt qua specs?
Als iemand als release notes heeft, of beter...hands on ervaring dan horen wij dat graat.
Niet helemaal.bigkevx2 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:27:
Een update van een 0.x.x naar een 1.x.x
We gaan van een 1.0.1.e naar een 1.1.0.
Als je uit gaat van een versie 1.0 bij introductie van de auto, zijn er tot nu toe kleine wijzigingen aangebracht.
In standaard software business nomenclatuur is de nu komende geen minor upgrade (1.0.2) maar ook geen major (2.0). Aan de andere kant, ze gaan nu twee decimalen overslaan bij het nieuwe versienummer dus we zouden wel het een en ander mogen verwachten.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Er in en er weer uit.ArieKoevoet schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:42:
[...]
Ja het pasje moet verplicht in het vakje van de draadloze lader helaas. Ze hebben de vreemde keuze gemaakt om de auto met enkel de keycard te leveren in plaats van de reguliere sleutel met afstandsbediening. Ik heb hier al contact over gehad met Athlon om eventueel de sleutels te ruilen voor de keycard. Hiervoor moest ik een mail sturen waar ik tot op heden geen reactie op heb.
Je kunt gewoon de lader gebruiken.
Oh dat wist ik niet. Excuus voor het verspreiden van fake news. Ik heb inmiddels de reguliere sleutel. Dat werkt toch een stuk fijner.BPi schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:16:
[...]
Er in en er weer uit.
Je kunt gewoon de lader gebruiken.
Kom maar op met die updateOpa schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:14:
[...]
Niet helemaal.
We gaan van een 1.0.1.e naar een 1.1.0.
Als je uit gaat van een versie 1.0 bij introductie van de auto, zijn er tot nu toe kleine wijzigingen aangebracht.
In standaard software business nomenclatuur is de nu komende geen minor upgrade (1.0.2) maar ook geen major (2.0). Aan de andere kant, ze gaan nu twee decimalen overslaan bij het nieuwe versienummer dus we zouden wel het een en ander mogen verwachten.
Wordt blijkbaar niet op volgorde van aflevering uitgestuurd 🤔
Vermoedelijk op basis van imei/Mac adres/097 nummer van de auto en de (e)sim.BPi schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:24:
Wie hebben de update naar 1.1 al binnen?
Wordt blijkbaar niet op volgorde van aflevering uitgestuurd 🤔
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Zal gewoon op VIN nummer gaan.Opa schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:27:
[...]
Vermoedelijk op basis van imei/Mac adres/097 nummer van de auto en de (e)sim.
Waarschijnlijk puur random, krijgen gewoon een aantal autos per uur/dag een vinkje dat de nieuwe software mogen hebben.
Of de update server selecteert er zelf een aantal per dag.
Het kan dan misschien helpen om systeem een herstart te geven via de bekende methode
Haha, leuke gimmickBPi schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:39:
Heeft iemand al eens gehad dat de ruiten er uit vallen? 😅
Ramen op ventilatiestand en dan gebeurt dit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja en had al tijdje doorgegeven aan support. Die namen het meeBPi schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:39:
Heeft iemand al eens gehad dat de ruiten er uit vallen? 😅
Ramen op ventilatiestand en dan gebeurt dit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een paar verbeterpunten zijn.
- swipe naar beneden en je kan makkelijk hulpsystemen uitzetten.
- lane assistent niet meer in head up display.
- puntje terug tussen km bij nav.
- wat uiterlijkheden in display.
Min punt is: ipv laag bij temperatuur staat er nu Low en dag ook in het engels. Ondanks nederlandse taal.
Thanks! Ik heb sowieso alles in het Engels staan. Werd helemaal gek van de slechte vertaling...Mr.X schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:19:
Zoals ik al reeds eerder zei rijden wij nu met de 1.1 versie.
Min punt is: ipv laag bij temperatuur staat er nu Low en dag ook in het engels. Ondanks nederlandse taal.
Wel weer slecht dat er dan weer dingen zijn die goed waren weer niet goed zijn. Zou het gelijk door geven.Mr.X schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:19:
Zoals ik al reeds eerder zei rijden wij nu met de 1.1 versie.
Hopelijk zijn er er ook verbeteringen met de acc en lane assist
Ben ook erg benieuwd of de cruise control het doet bij het gebruik van de trekhaak.Elmar1982 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:26:
[...]
Wel weer slecht dat er dan weer dingen zijn die goed waren weer niet goed zijn. Zou het gelijk door geven.
Hopelijk zijn er er ook verbeteringen met de acc en lane assist
Ik heb alleen dus wel dat de 4g geen signaal geeft en de DAB radio ook wat meh is.
[ Voor 98% gewijzigd door twain4me op 01-08-2024 20:17 . Reden: V&A ]
Wat echt een big plus = dat de grote circkelende pijlen zijn verdwenen bij de navigatie. Dit zag er niet uit, super Zeekr dat jullie dit eruit hebben gehaald.
De gevoeligheid kan je instellen, hoe snel wil je dat de auto ingrijptpotjandrie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:43:
Nou vandaag ook een noodstop gehad, was niet echt nodig maar de auto vond van wel 😂.
Ik heb alleen dus wel dat de 4g geen signaal geeft en de DAB radio ook wat meh is.
Ik vond dit alle 2 wel fijn. Was zie je dan in de hud? Je moet toch aanwijzingen krijgen?Mr.X schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:06:
De 1.1 versie is echt een verbetering. Goed dat er voor gekozen is om alleen nog dodehoek dectectie weer te geven in head up display en niet meer de lijnoverschrijding.
Wat echt een big plus = dat de grote circkelende pijlen zijn verdwenen bij de navigatie. Dit zag er niet uit, super Zeekr dat jullie dit eruit hebben gehaald.
Je ziet nog alles wat je zag alleen niet meer de lijnoverschrijding melding in hud. Geeft veel meer rust tijdens het rijden. Nu weet je als er iets in je hud verschijnt dat iemand in je dodehoek zit. Lijnoverschrijding wordt subtiel automatisch gecorrigeerd, visuele weergave in hud is was ook overbodig.Elmar1982 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:07:
[...]
Ik vond dit alle 2 wel fijn. Was zie je dan in de hud? Je moet toch aanwijzingen krijgen?
https://www.youtube.com/watch?v=cg9_3Cb8ejA
En waarom zou je dat willen?ultimasnake schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:27:
Iemand toevallig het engineering menu al gevonden in de eu versie? asking for a friend
Nou, android apps sideloaden. Kijken of er een optie is om ISA etc standaard uit te zetten of laatste instelling vast te houden.
Ik snap je mening, maar je zit hier wel op tweakers hè?. Als een ander een gokje doet en verliest, heb jij daar nog geen last van toch? (eigenlijk alleen maar profijt). Ik kijk in ieder geval vol interesse meeramrodwillem schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:04:
En dan vervolgens er raar van staan te kijken dat bepaalde functies het niet meer doen, gewoon niet in gaan rommelen is geen optie?
Hier staat tekst
Dit noem ik op en top humor van mijn vakgenoten uit China (gokje).EntonoX schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:34:
[...]
Haha, leuke gimmickmaar niet de bedoeling denk ik. Let ook eens op het zeekr logo op de achterklep bij het openen van de achterklep... Die zweeft ook ergens...
Duidelijk inspiratie opgedaan bij onze vriend Elon.
Bij mijn laatste proefrit zag ik dat dit een optie was in de HUD instellingen, dus AR aan/uit.Mr.X schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:06:
De 1.1 versie is echt een verbetering. Goed dat er voor gekozen is om alleen nog dodehoek dectectie weer te geven in head up display en niet meer de lijnoverschrijding.
Is het echt verdwenen of staat het nu uit in het menu?
Ik weet niet hoe het in de 'fine print' van Zeekr staat maar de hierboven aangehaald Elon is hier heel duidelijk in; rommelen met de software? prima, zeg maar daaaaaaag garantie.ultimasnake schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:27:
Iemand toevallig het engineering menu al gevonden in de eu versie? asking for a friend
Ik weet niet of dit als sinds het begin aanwezig is, maar ik had het nog niet voorbij zien komen in deze post.
Ik heb het een paar keer geprobeerd en het werkt best ok. Wel alleen in het Engels.
Mijn auto was in Zeist voor het herstellen van een paar opleverpunten. Toen hebben ze daar handmatig de update geïnstalleerd.niekvanprooijen schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:11:
@Mr.X en @Ernstjan89 werd de update automatisch geïnstalleerd? Of moest je dit via de app initiëren?
De man van Zeekr welke de auto ophaalde gaf dus aan dat de update vanaf afgelopen week live is en gefaseerd uitgerold wordt. Denk eventjes geduld hebben nog
Er zijn hier al genoeg gegevens van gecombineerde ritten te vinden die aanzienlijk zuiniger zijn. 14 a 15 kWh /100km is geen uitzondering.potjandrie schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:23:
Ik moet zeggen dat het verbruik me nog een beetje tegenvalt, zeker op de snelweg. 18 KWh/100km is niet mega zuinig voor zo’n moderne auto helaas.
Mijn vrouw rijdt nu al een tijdje in de X en is er enorm tevreden mee. Alleen heeft ze soms ruzie met de verbinding met haar Samsung S23. Gek genoeg gaat dat met mijn S24U probleemloos.
Persoonlijk rij ik liever in onze V70. Dat heeft vooral te maken met het gebrek aan EU-piepjes maar ook het minder deinerige karakter dan van de X. ACC vind ik veel te bemoeizuchtig in de X en gebruik dus liever gewoon CC, dat helaas niet op de X zit.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?Mr.X schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:18:
[Afbeelding]
Televisie kijken in je Zeekr X is mogelijk, vanmiddag Olympische spelen voetbal gekeken. Het is helaas wel alleen mogelijk via Duitse ZDF zender. Het zal mooi zijn als you tube ook mogelijk is.
Via hoofddisplay naar de zeekr store en dan de ZDF app er op zetten. Is een Duitse televisie zender zoals NPO1mheerde schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:14:
[...]
Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
En daarom was ik dus benieuwd of iemand het service menu in kon, want ik wacht nog steeds op de update 😂. Ik ben al minstens 4 a 5 volle ladingen kwijt doordat systemen aanbleven wat een 1.1 fix moet zijn, en mag nu echt wel komen…. Lijkt haast alsof ze op kenteken de updates af gaan, helaas begint die van mij en collega met een Z…. Dus voelt het alsof ik alsnog over 3 weken eens aan de beurt ben met dat ze ‘iedere dag 5% aan auto’s toevoegen’ wat ze aangaven bij de dealer (weer van iemand die hem van de week ophaalde, met 1.1 update, ja nogal jaloers 😜)Ernstjan89 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:43:
[...]
Mijn auto was in Zeist voor het herstellen van een paar opleverpunten. Toen hebben ze daar handmatig de update geïnstalleerd.
De man van Zeekr welke de auto ophaalde gaf dus aan dat de update vanaf afgelopen week live is en gefaseerd uitgerold wordt. Denk eventjes geduld hebben nog
Als je de reset uitvoert stopt het sluipverbruik. Gaat het weer een paar weken goed.ultimasnake schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:15:
[...]
En daarom was ik dus benieuwd of iemand het service menu in kon, want ik wacht nog steeds op de update 😂. Ik ben al minstens 4 a 5 volle ladingen kwijt doordat systemen aanbleven wat een 1.1 fix moet zijn, en mag nu echt wel komen…. Lijkt haast alsof ze op kenteken de updates af gaan, helaas begint die van mij en collega met een Z…. Dus voelt het alsof ik alsnog over 3 weken eens aan de beurt ben met dat ze ‘iedere dag 5% aan auto’s toevoegen’ wat ze aangaven bij de dealer (weer van iemand die hem van de week ophaalde, met 1.1 update, ja nogal jaloers 😜)
Ben ik van op de hoogte, maar je weet pas dat je moet resetten als je t sluipverbruik zietniekvanprooijen schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:02:
[...]
Als je de reset uitvoert stopt het sluipverbruik. Gaat het weer een paar weken goed.
Dat ziet er echt netjes uit! Ik vraag me wel af waarom de verbruikscijfers zo wisselend zijn bij verschillende mensen.Jvdr99 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:06:
Ritje naar werk, bijna alleen maar snelweg, cruisecontrol op 105km/u resulteert in dit verbruik. Prima resultaat, lijkt me.
[Afbeelding]
Kwestie van rijgedrag denk ik. Wilde het even testen omdat cijfers me soms ook wat tegenvielen, maar is gewoon echt flink hoger bij 130 rijden met regelmatige inhaalacties.potjandrie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:12:
[...]
Dat ziet er echt netjes uit! Ik vraag me wel af waarom de verbruikscijfers zo wisselend zijn bij verschillende mensen.
Snelweg ritten hangen tussen de 17 en 18.
Heb je de actieradius wel op dynamisch staan?Sqoda schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:39:
Niet alleen rijgedrag. Ook de rijomstandigheden. Als ik hier het woon werkverkeer neem. 10 km helft 50 km/h en helft 80km/h wegen ( waarvan de laatste heen berg op en terug berg af is) zit ik op een verbruik van rond de 15. Voeg ik daar dan meerdere ritten binnen de stad bij, zakt het naar 13,8.
Snelweg ritten hangen tussen de 17 en 18.
Dit al geprobeerd? Bij het aanvragen staat wel als "voorwaarde" dat het geen huurauto/tijdelijke auto mag zijn, ik neem aan dat lease dan geen probleem is.sliepie schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:45:
[...]
Zodra ik laaddruppel vanuit lease binnen heb, ga ik dit uitproberen
Afgelopen woensdag heb ik kermit de kikker in ontvangst genomen, alleen kan ie zijn bek niet houden aka de rechter moterkap sluiting werkt niet goed. Morgen ff langs Zeist voor dit euvel.
Jazeker. Maar dat is niet op invloed van het verbruik. Enkel op de geschatte actieradius.Elmar1982 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:10:
[...]
Heb je de actieradius wel op dynamisch staan?
Paar maand geleden proces doorlopen in app van fastned. Alleen het completen van autocharge activatie heeft tot nu toe nog nooit gewerktpotjandrie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:13:
[...]
Dit al geprobeerd? Bij het aanvragen staat wel als "voorwaarde" dat het geen huurauto/tijdelijke auto mag zijn, ik neem aan dat lease dan geen probleem is.
Ja, dat hadden we hier ook. Ook nog ander gedoe met accounts en met Apple Carplay. Er is iemand langs gekomen om het te fixen. Duurde wel anderhalf uur, maar tot nog toe lijkt het wel opgelost. Dus ik zou Zeist even bellen of een aanvraag in de app doen.potjandrie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:22:
Misschien weet iemand hier er wat meer van, maar ik kan nu inloggen in de auto met de QR code en apps downloaden in Zeekr store, alleen verschijnt de auto niet in de app om op afstand te bedienen. Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ingelogd/uitgelogd in de auto, etc. Iemand dat ook eerder tegengekomen?
Deze heb ik ingeschakeld. Desondanks blijft autohold gewoon aan helaas.ramrodwillem schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:45:
Ik heb er een proefrit mee gemaakt en zag in het menu een wasstraat functie staan
Als je in D of R staat even kort de stalk omhoog of omlaag houden (niet volledig maar eerste "drempel"), dan schakelt hij naar N.ArieKoevoet schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:47:
[...]
Deze heb ik ingeschakeld. Desondanks blijft autohold gewoon aan helaas.
Helaas blijft ook in N de autohold gewoon geactiveerd. Wellicht een defect of een gevolg van mijn antieke software versie 0.9.2potjandrie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:49:
[...]
Als je in D of R staat even kort de stalk omhoog of omlaag houden (niet volledig maar eerste "drempel"), dan schakelt hij naar N.
Dat is wel apart inderdaad, bij mij rolt de boel gewoon als ik in N sta.ArieKoevoet schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:52:
[...]
Helaas blijft ook in N de autohold gewoon geactiveerd. Wellicht een defect of een gevolg van mijn antieke software versie 0.9.2
Op 1.0.1e (waar ik helaas nog op zit) moet je de rem 'x-seconden' ingedrukt houden om de autohold uit te zetten.. moest mij verteld worden in de wassstraat nadat ik vorige keer al uitgelegd moest krijgen hoe ik hem in neutral zetArieKoevoet schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:52:
[...]
Helaas blijft ook in N de autohold gewoon geactiveerd. Wellicht een defect of een gevolg van mijn antieke software versie 0.9.2

Bedankt voor de tip. Ga ik zometeen even proberen.ultimasnake schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:27:
[...]
Op 1.0.1e (waar ik helaas nog op zit) moet je de rem 'x-seconden' ingedrukt houden om de autohold uit te zetten.. moest mij verteld worden in de wassstraat nadat ik vorige keer al uitgelegd moest krijgen hoe ik hem in neutral zet
Edit: inmiddels getest en dit was inderdaad de oplossing om autohold uit te schakelen in de neutraalstand. Auto weer netjes schoon inmiddels
[ Voor 15% gewijzigd door ArieKoevoet op 06-08-2024 14:42 ]
Volgens mij is het zo:ArieKoevoet schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:52:
[...]
Als je de rem hard indrukt gaat hij op autohold.
Als je de rem zachtjes indrukt, wel tot stilstand, gaat hij niet op autohold.
De grijze kleur komt redelijk overeen met het lichtgrijze uit de rest van het interieur. Afwerking vanuit de stoel gezeten is prima, vanuit de zijkant (2e foto) oogt het wat goedkoop.
Pasvorm is zeer oke, het zit hardstikke vast. Schuimrubber voor en achter, klitteband aan de onderzijde. Gaat nergens naar toe.
De inserts kunnen beide uitgenomen worden voor een dieper vakje voor los spul. D'r zit net zoals de bestaande vakjes van de auto zelf een anti-slip rubber matje onder in de vakjes.
linkje: https://nl.aliexpress.com...iuhZ&gatewayAdapt=glo2nld
Kleur = Gary. Zal wel een typefoutje zijn. Gekke Chinezen
Al met al was dit toch 100 euro, en had eigenlijk gewoon standaard in deze auto moeten zitten, als je het mij vraagt.
Nu op zoek naar een vilt-achtig materiaal / oplossing voor de deurvakken. Daar blijft ook niets in rechtop staan, of schuift er maar in rond op dat harde plastic, waar ik nogal kriegel van wordt. Iemand ideeën?
Hier staat tekst
Dat lijkt inderdaad ook mee te spelen, maar ik heb nu dankzij een comment hierboven ontdekt hoe de autohold ook weer gecanceld kan worden. Kon nu probleemloos door de wasstraat gelukkigErnstjan89 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:30:
[...]
Volgens mij is het zo:
Als je de rem hard indrukt gaat hij op autohold.
Als je de rem zachtjes indrukt, wel tot stilstand, gaat hij niet op autohold.
Uiteraard nog geen reactie hierop, dus heb even wat dingen geprobeerd:
Man-in-the-middle attack op de Android App om te kijken welke end-points / data gestuurd wordt. Zo te zien hebben ze dat redelijk goed afgeschermd met de certificaten die de app slikt dus daar kom ik niet veel verder mee. Daarna een reverse engineering gedaan op de App via JADX en daar ben ik nu nog aan het zoeken. Ik heb in ieder geval wat end-points kunnen vinden (https://api-zk.ecloudeu.com, https://api.zeekrline.com) de response die ik daarop zie herken ik vanuit https://konghq.com/ gateway.
Leuke zoektocht, als iemand verder nog tips heeft?
Leuk om te zien dat er dus ook een parking animation in de app zit, misschien toekomst voor summon functie? (die ook op de key-fob zit)
Dank voor het delen. De hoeveelheid bergruimte die dit dure ding oplevert is ook maar beperkt. Alleen maar een vlak vak, naast de cupholders.Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:55:
zojuist uit via Ali Express een opberger voor de middenconsole ontvangen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De grijze kleur komt redelijk overeen met het lichtgrijze uit de rest van het interieur. Afwerking vanuit de stoel gezeten is prima, vanuit de zijkant (2e foto) oogt het wat goedkoop.
Pasvorm is zeer oke, het zit hardstikke vast. Schuimrubber voor en achter, klitteband aan de onderzijde. Gaat nergens naar toe.
De inserts kunnen beide uitgenomen worden voor een dieper vakje voor los spul. D'r zit net zoals de bestaande vakjes van de auto zelf een anti-slip rubber matje onder in de vakjes.
Al met al was dit toch 100 euro, en had eigenlijk gewoon standaard in deze auto moeten zitten, als je het mij vraagt.
Nu op zoek naar een vilt-achtig materiaal / oplossing voor de deurvakken. Daar blijft ook niets in rechtop staan, of schuift er maar in rond op dat harde plastic, waar ik nogal kriegel van wordt. Iemand ideeën?
Als hij in (A) staat even kort rempedaal indrukken en hij is eraf!ArieKoevoet schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:36:
Hoe kun je met de Zeekr X door een automatische wasstraat? In stilstand gaat altijd de autohold functie aan ondanks dat de versnelling in neutraal staat en wasstraat modus is geactiveerd. Er is geen optie in het menu om autohold uit te zetten zo ver ik kan vinden.
Haha heb al staan kutten in de wasstraat
Wat een lelijk hok 😂 sorry maar de zeekr is redelijk premium afgewerkt en dan maak he het hier niet beter mee. Maar goed ieder zn ding he 😂Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:55:
zojuist uit via Ali Express een opberger voor de middenconsole ontvangen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inderdaad €100 voor zo,n lelijk stuk plastic doet aardig afbreuk aan kwaliteit van het interieur. Dat moet toch beter kunnen voor zo,n prijs.Elmar1982 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:27:
[...]
Wat een lelijk hok 😂 sorry maar de zeekr is redelijk premium afgewerkt en dan maak he het hier niet beter mee. Maar goed ieder zn ding he 😂
Met proxyman op IOS heb ik wat verkeer kunnen onderscheppen, zal die morgen even delen in een pbtje, maar de authenticatie is redelijk goed volgens mij en voorkomt het het sturen van dezelfde call nog een keer (voor status waar ik als eerst naar keek, lijkt me het meest interessant om de accupercentage enzo in homey te zien)EntonoX schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:16:
Hier even een wat technische post (Tweaker?) ik heb een vraag uitstaan bij Zeekr of ze een API hebben die we ook voor opensource projecten kunnen gebruiken. Zoals het maken van een integratie voor Homeassistant of andere tools
![]()
Uiteraard nog geen reactie hierop, dus heb even wat dingen geprobeerd:
Man-in-the-middle attack op de Android App om te kijken welke end-points / data gestuurd wordt. Zo te zien hebben ze dat redelijk goed afgeschermd met de certificaten die de app slikt dus daar kom ik niet veel verder mee. Daarna een reverse engineering gedaan op de App via JADX en daar ben ik nu nog aan het zoeken. Ik heb in ieder geval wat end-points kunnen vinden (https://api-zk.ecloudeu.com, https://api.zeekrline.com) de response die ik daarop zie herken ik vanuit https://konghq.com/ gateway.
Leuke zoektocht, als iemand verder nog tips heeft?![]()
Leuk om te zien dat er dus ook een parking animation in de app zit, misschien toekomst voor summon functie? (die ook op de key-fob zit)
Naar weten is er geen sprake van een officiele api, al is er wel ooit over gesproken mee ik door geely/zeekr…
Helaas... al reset gedaan en geregeld check via app.Elmar1982 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:50:
Zijn er al meer mensen met een ota update 1.1?
Wel veel gezeik met de noodrem achteruit. Weer een item om uit te schakelen bij wegrijden, maar kan niet als je in p staat.
Ander puntje waar ik al vanaf begin mee zit is de binnenverlichting voorin (plafond). Deze is te dimmen en qua kleur te kiezen tussen standje romantiek en bouwlamp. Bij mij staat hij steeds weer op bouwlamp. En als hij aanstaat de kleur aanpassen, levert een lamp op die je handmatig weer uit moet zetten. En de volgende keer is de kleur weer... ja bouwlamp

Neen, in Zeist zeiden tegen iemand die de zeeker X ging afhalenElmar1982 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:50:
Zijn er al meer mensen met een ota update 1.1?
Ik heb er een hard hoofd in, de 1.1 update zou ook binnen enkele weken komen toen ik de auto mocht ophalen eind april...
(op de nieuw geleverde auto's vanuit Zeist en als je voor een servicebeurt komt zetten ze 1.1 erop, er is dus een manier om dit te forceren, daarom nog eens benieuwd of iemand het "geheime" menu al heeft gevonden)
Is er niet een manier te bedenken waarop alle X eigenaren op de hoogte gehouden kunnen worden door Zeekr Nederland?ultimasnake schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 07:24:
[...]
Neen, in Zeist zeiden tegen iemand die de zeeker X ging afhalendat iedere dag 5% aan voertuigen aan de OTA worden toegevoegd... Ze zaten toen al op de 50% vorige week donderdag dus als daar enigszins iets van waar is zouden ze nu op 80% moeten zitten en eind deze week op 100%?
Ik heb er een hard hoofd in, de 1.1 update zou ook binnen enkele weken komen toen ik de auto mocht ophalen eind april...
(op de nieuw geleverde auto's vanuit Zeist en als je voor een servicebeurt komt zetten ze 1.1 erop, er is dus een manier om dit te forceren, daarom nog eens benieuwd of iemand het "geheime" menu al heeft gevonden)
Ik zit ook te wachten op de update, wordt redelijk gek van de rij hulpmiddelen elke keer, maar krijg hem ook nog niet binnen.
Een WhatsApp groep voor actief geïnteresseerden waar iemand van Zeekr ook in zit bijvoorbeeld?
Ik krijg echt letterlijk 10 minuten geleden een e-mail over de "upcoming update".. of dit een verlate e-mail is naar "iedereen" over de inmiddels uitgerolde update of deze e-mail volgt wanneer je voertuig eindelijk aan de beurt is durf ik echter niet te zeggen.niekvanprooijen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:59:
[...]
Is er niet een manier te bedenken waarop alle X eigenaren op de hoogte gehouden kunnen worden door Zeekr Nederland?
Ik zit ook te wachten op de update, wordt redelijk gek van de rij hulpmiddelen elke keer, maar krijg hem ook nog niet binnen.
Een WhatsApp groep voor actief geïnteresseerden waar iemand van Zeekr ook in zit bijvoorbeeld?
Mensen met 1.1 update al eerder een e-mail gehad? Of krijgen jullie hem ook net als ik vandaag "pas"
Afhankelijk van waar op de A12 misschien niet heel gek? De dealer zit er immers erg dichtbij. Ik heb in Almere nog een andere Zeekr (x of 001) mogen groetenPaT schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 07:59:
Mijn vrouw maaktze zojuist iets bijzonders mee. Op de A12 reed ze gelijktijdig met 2 anderen X'en op. Toch leuk om eens met soortgenoten op te rijden.
Hier idem dito. Heel toevallig...ultimasnake schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:30:
[...]
Ik krijg echt letterlijk 10 minuten geleden een e-mail over de "upcoming update".. of dit een verlate e-mail is naar "iedereen" over de inmiddels uitgerolde update of deze e-mail volgt wanneer je voertuig eindelijk aan de beurt is durf ik echter niet te zeggen.
Mensen met 1.1 update al eerder een e-mail gehad? Of krijgen jullie hem ook net als ik vandaag "pas"
Nee, dit was al vanaf Gouda de eerste en wat later de tweede. En om 7 uur in de ochtend zal Zeekr nog geen proefritten of onderhoudsafspraken ingepland hebben staanultimasnake schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:31:
[...]
Afhankelijk van waar op de A12 misschien niet heel gek? De dealer zit er immers erg dichtbij. Ik heb in Almere nog een andere Zeekr (x of 001) mogen groeten
Nee he! Laat mij nog even exclusief zijn in de omgeving gouda / Waddinxveen 😂PaT schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:13:
[...]
Nee, dit was al vanaf Gouda de eerste en wat later de tweede. En om 7 uur in de ochtend zal Zeekr nog geen proefritten of onderhoudsafspraken ingepland hebben staan
Whaat? Ze bestaan dus echt? Ik dacht al een half jaar dat ik de enige was met deze auto.😁PaT schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 07:59:
Mijn vrouw maaktze zojuist iets bijzonders mee. Op de A12 reed ze gelijktijdig met 2 anderen X'en op. Toch leuk om eens met soortgenoten op te rijden.
Afgelopen dagen ook weer heel wat geïnteresseerde blikken in gehad in Spanje, maar ook onderwegin Frankrijk. Hadden we anderhalf jaar geleden met de Lynk ook, maar is hier aan de Costa Blanca tegenwoordig wel af en toe te spotten.
Ook eigenaar, 70+ van een overnachtingsadres in Fr was helemaal verrukt van de auto. Stond helemaal te stuiteren en gaf aan ook een paar foto's te hebben gemaakt. Ook op laadplekken enthousiaste reacties, oa van een verse eigenaar van een erg mooie XPeng G9. Vaak reactie van mensen, ook thuis,.dat ze hem alleen nog maar van de plaatjes kenden en niet in het echt hadden gezien (of in geheel auto en merk niet kennen).
Houd het maar zo met max een paar 1. 000 van deze auto's in het land. Beetje exclusief 🤴🏼
Allemaal onderweg naar de dealer om de "motorkap" te laten uitlijnenPaT schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:13:
[...]
Nee, dit was al vanaf Gouda de eerste en wat later de tweede. En om 7 uur in de ochtend zal Zeekr nog geen proefritten of onderhoudsafspraken ingepland hebben staan
Is dit bij jou op de oude of nieuwe software gelukt?Elmar1982 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:18:
[...]
Je kan met de app je auto unlocken niet als je in de buurt bent dat hij automatisch unlocked. Wel als je dan een digitale pas hebt gemaakt op je telefoon en je bent verbonden met bluetooth kan je gewoon rijden.
Icm app 2.0 neem ik aan.
Met de instructie van de gebruiksaanwijzing is het bij mij niet gelukt. Idee om de uitleg toe te voegen aan de faq?
Hier ook de mail gehad vanmiddag, en zojuist na m'n werk-woon rit bij het uitstappen:niekvanprooijen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:54:
[...]
Hier idem dito. Heel toevallig...
Hier staat tekst
Die slechte verbinding melding krijg ik ook ineens. Op wifi lukt het wel.Elmar1982 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:00:
Ik moet ineens inloggen maar de qr. code komt maar niet omdat er slechte verbinding is tereijl is 3 streepjes 4g heb