Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ahh, Aziatische humor dus. Die skyline vind ik wel erg leuk gedaanYellowneck schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:55:
Sja denk gewoon easter egg. De Zeekr 001 heeft in plaats van een walvis blijkbaar de skyline van Parijs.
Nou, dan ben ik benieuwd wat voor vloeistof ik de afgelopen keer heb bijgevuld maar bij mij zit ie toch echt aan de kant van dat logo.PaT schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:38:
[...]
Die zit an sich wel aan die kant onder de 'motor'kap. Maar dan was blijkbaar het logo op de vuldop niet voldoende?
Dat zeg ik toch ook?Meubelmakert schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:54:
[...]
Nou, dan ben ik benieuwd wat voor vloeistof ik de afgelopen keer heb bijgevuld maar bij mij zit ie toch echt aan de kant van dat logo.
Kun je misschien aan het plaatje zien hoe vol het reservoir zit?
Ik heb al twee keer gehad dat het reservoir leeg was op moment dat sproeien erg nodig was. Zonder vooraf een waarschuwing voor een laag niveau...
Als ik me het goed kan herinneren is het gewoon een gimmick omdat het kan.
Met dat kilometrage kom ik al jaren goed uit.
De X staat momenteel echter al op ruim 16000 km.
Dat kan niet kloppen.
Zeker niet omdat ik de auto door ziekte niet heb gebruikt voor woon werkverkeer ( 120 km. Per dag )
Zijn er meer gebruikers die een zelfde ervaring hebben ?
Kijk je naar de kilometrage in de app van de leasemaatschappij of in de auto zelf? De kilometrage in de app van Arval staat de (geschatte) kilometerstand ook vele malen hoger, die wordt geschat en niet daadwerkelijk uitgelezen uit de auto.ManusK schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:22:
Ik rijd mijn Zeekr X vanaf eind maart dit jaar op basis van private lease 15000 km. per jaar.
Met dat kilometrage kom ik al jaren goed uit.
De X staat momenteel echter al op ruim 16000 km.
Dat kan niet kloppen.
Zeker niet omdat ik de auto door ziekte niet heb gebruikt voor woon werkverkeer ( 120 km. Per dag )
Zijn er meer gebruikers die een zelfde ervaring hebben ?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
De auto, daadwerkelijk uitgelezen.Yellowneck schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:47:
[...]
Kijk je naar de kilometrage in de app van de leasemaatschappij of in de auto zelf? De kilometrage in de app van Arval staat de (geschatte) kilometerstand ook vele malen hoger, die wordt geschat en niet daadwerkelijk uitgelezen uit de auto.
De app van Arval loopt duizenden kilometers achter.
Ah ok, bij mij lijkt die wel aardig te kloppen, al heb ik de auto nog te kort (3 maanden). Heb wel de teller ingesteld dat deze zich iedere dag reset in plaats van iedere laadbeurt. Meestal kijk ik wel aan de eind van de dag hoeveel kilometer ik gereden heb op de dagteller en die klopt volgens mij prima.ManusK schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:52:
[...]
De auto, daadwerkelijk uitgelezen.
Maar ik ga het even de komende tijd wat nauwlettender in de gaten houden en of dit ook goed opgeteld wordt bij de totale kilometerstand.
Maar dat jij al binnen 9 maand over je normale jaarkilometrage zit zonder dat je gekke dingen hebt gedaan, sterker nog veel thuis hebt gezeten zelfs, dan is dat wel gek ja. Heb je toevallig niet in de app de "journey log" (heb de app/telefoon op Engels staan) aanstaan? Dan kan je al je ritten terugzien.
[ Voor 19% gewijzigd door Yellowneck op 11-11-2025 19:54 ]
Ik begrijp waar het gevoel vandaan komt maar op basis van gevoel kun je niets aantonen. Ik heb nu ook al 16K erop zitten sinds februari maar ik ben van private naar zakelijk gegaan en dan ga je toch anders rijden inclusief een dikke vakantie rit van 3500 km.ManusK schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:52:
[...]
De auto, daadwerkelijk uitgelezen.
Google even een rit van 100km bij elkaar, zet de dag teller op nul en meet. Meten is weten.
Het is raar. Ik heb het reislogboek aanstaan maar dat is niet compleet. Er missen diverse maanden. Ik ga meten op een rit of ik een afwijking kan constateren.Yellowneck schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:49:
[...]
Ah ok, bij mij lijkt die wel aardig te kloppen, al heb ik de auto nog te kort (3 maanden). Heb wel de teller ingesteld dat deze zich iedere dag reset in plaats van iedere laadbeurt. Meestal kijk ik wel aan de eind van de dag hoeveel kilometer ik gereden heb op de dagteller en die klopt volgens mij prima.
Maar ik ga het even de komende tijd wat nauwlettender in de gaten houden en of dit ook goed opgeteld wordt bij de totale kilometerstand.
Maar dat jij al binnen 9 maand over je normale jaarkilometrage zit zonder dat je gekke dingen hebt gedaan, sterker nog veel thuis hebt gezeten zelfs, dan is dat wel gek ja. Heb je toevallig niet in de app de "journey log" (heb de app/telefoon op Engels staan) aanstaan? Dan kan je al je ritten terugzien.
Vroeg me nog af of het iets te maken zou kunnen hebben met één van de “verbeteringen “ in OS1.3 namelijk “ geoptimaliseerde kilometerteller voor verschillende wielconfiguraties” .
Geen populaire hier op Tweakers, maar toen ik een keer zoiets vermoede heb ik mijn google location history teruggekeken. Je zou dit (tijdelijk) aan kunnen zetten. Bij mij bleek dat ik gewoon ongemerkt toch best veel ritjes maak die langer zijn dan gedacht.ManusK schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:47:
[...]
Het is raar. Ik heb het reislogboek aanstaan maar dat is niet compleet. Er missen diverse maanden. Ik ga meten op een rit of ik een afwijking kan constateren.
Vroeg me nog af of het iets te maken zou kunnen hebben met één van de “verbeteringen “ in OS1.3 namelijk “ geoptimaliseerde kilometerteller voor verschillende wielconfiguraties” .
Hier staat tekst
Nu 57.500 op klok.
Toevoeging:
Maar volgens Arval al 63.000
Die rekenen zich rijk. Dat ga ik snel corrigeren.
[ Voor 58% gewijzigd door BPi op 12-11-2025 22:51 ]
(6900 km op de teller
Herkent iemand dit en weet iemand wellicht de oplossing?
Heb vorige maand een rit naar Zweden gemaakt. Tesla werkte uitstekend op 1 laadstation na. Wat me opviel is dat de anwb app zeer matig werkt bij laadstations. De druppel die je voor een lezer kunt houden doet het beter maar ook die werkt niet vlekkeloos. Kan daarmee te maken hebben?Jjvdh schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:00:
Mijn Zeekr X wil geen contact maken met superchargers van Fastned. Wanneer ik aankoppel herkent de auto wel dat er een laadkabel aangesloten is, maar starten doet hij niet. Ook niet na meerdere keren ontkoppelen en opnieuw opstarten. Zowel via de Fastned app als via het scherm op de paal zelf geen resultaat. Tesla Superchargers pakt hij wel direct.
Herkent iemand dit en weet iemand wellicht de oplossing?
Hebben we een minor update gehad?BPi schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:07:
[...]
ik denk dat hij doelt op het vasthouden/achterlopen van de locatie in de navigatie. Even naar een andere app/functie springen en terug werkt vaak. Dan wordt de locatie weer geactualiseerd. Soms is dat bij mij maar voor een paar seconden.
Rij je met Waze en krijg je een waarschuwing voor een voertuig op de vluchtstrook, terwijl dat kilometers eerder al was. Probeer je te melden dat het klopt., dan duurt het ook weer minuten dat daar iets mee wordt gedaan. Echt ruk
Navigatie via AA liep vanmorgen en vanmiddag weer zoals gebruikelijk (vele weken geleden)
Dit straks nog maar even proberen.sliepie schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:48:
[...]
Ik ben weer gestopt met telefoon als key gebruiken, te vaak gehad dat ie zegt geen sleutel gedetecteerd. Een keer gehad dat, na het boodschappen halen, hij de telefoon niet meer als sleutel detecteerde, keycard ook niet meer pakte bij oplader. Kon de keycard wel gebruiken voor openen/sluiten van de auto. Paar keer de reset gedaan van het systeem, wat ook niet hielp. Als laatste door de instellingen gegaan en ergens knop gevonden voor uitschakelen van hele systeem. Daarna uitgestapt auto afgesloten en weer ingestapt, en zag de auto de keycard weer als sleutel.
Probleem opgelost door het systeem in het menu uit te schakelen gelukkig!
[ Voor 46% gewijzigd door Frostb1te1992 op 18-11-2025 16:48 ]
Deze pagina is nu ook gevuld met release notes. Helaas nog geen pagina voor de X kunnen ontdekken.DontDealWithIt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:08:
[...]
Na wat zoeken heeft Zeekr al een update pagina gemaakt op de website. Vorige keer werden dezelfde pagina's aangemaakt ongeveer 2-3 weken voor het pushen van de update.
Masterkev schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 18:21:
[...]
Volgt in de regel snel op de 001
Deze pagina is nu ook gevuld met release notes. Helaas nog geen pagina voor de X kunnen ontdekken.
Sinds kort komt de melding heel prominent naar voren vanuit de app en krijg ik steeds meer het gevoel dat het geen bug is, maar dat de auto wellicht een jaar of 2 geleden uit de fabriek gerold is en de teller toen is gaan lopen. Onze X is in juni 2024 afgeleverd en zou dus nog wel even vooruit moeten kunnen.
Hebben anderen dit patroon van meldingen ook gehad en toevallig al nagevraagd of dit allemaal een bug is?
Ik kan me herinneren dat dit precies het geval is. En dat de meeste X'en al een tijdje hebben staan oefenen op stilstaan op een parkeerplaats was al duidelijk. Check je banden, daar staat een productiedatum op, die verklapt ongeveer wel hoe oud de auto echt is.PaT schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:22:
De foutieve onderhoudsmelding van de X was al een bekend gegeven. Waar eerst het alarmbelletje op het display een waarschuwing gaf, verdween hij enige tijd naar alleen een melding op het scherm achter het stuur.
Sinds kort komt de melding heel prominent naar voren vanuit de app en krijg ik steeds meer het gevoel dat het geen bug is, maar dat de auto wellicht een jaar of 2 geleden uit de fabriek gerold is en de teller toen is gaan lopen. Onze X is in juni 2024 afgeleverd en zou dus nog wel even vooruit moeten kunnen.
Hebben anderen dit patroon van meldingen ook gehad en toevallig al nagevraagd of dit allemaal een bug is?
Andere indicatoren zijn het ontbreken van een 'nieuw' geur in de auto bij in ontvangstnamen, de plastic die ingebrand leek te zijn op de velgen (direct zonlicht voor lange tijd) en zeker ook wel wat elektronische problemen die sommige hebben ervaren en waarbij volledige kabelbomen zijn vervangen.
Bij mij waren het minor dingetjes die niets van de verdere prima ervaring van de auto weg hebben genomen. Nog steeds iedere rit heel happy met mijn X.
[ Voor 5% gewijzigd door bigkevx2 op 19-11-2025 09:55 ]
Hoe oud zou normaal zijn dan? Krijg 'm december binnen, was en voorraadmodel.bigkevx2 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:53:
[...]
Ik kan me herinneren dat dit precies het geval is. En dat de meeste X'en al een tijdje hebben staan oefenen op stilstaan op een parkeerplaats was al duidelijk. Check je banden, daar staat een productiedatum op, die verklapt ongeveer wel hoe oud de auto echt is.
Andere indicatoren zijn het ontbreken van een 'nieuw' geur in de auto bij in ontvangstnamen, de plastic die ingebrand leek te zijn op de velgen (direct zonlicht voor lange tijd) en zeker ook wel wat elektronische problemen die sommige hebben ervaren en waarbij volledige kabelbomen zijn vervangen.
Bij mij waren het minor dingetjes die niets van de verdere prima ervaring van de auto weg hebben genomen. Nog steeds iedere rit heel happy met mijn X.
Geen idee, ik heb die van mij sinds februari 2025 en volgens mij was hij toen 1,5 jaar oud, althans, de banden. Maar gezien de huidige supply chain kun je dit als aardige indicator zien.deathmonkey schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:03:
[...]
Hoe oud zou normaal zijn dan? Krijg 'm december binnen, was en voorraadmodel.
We komen natuurlijk uit een tijd dat we gewend waren dat auto's een gigantische wachttijd kende door chip gebrek en dat je zelf bericht uit de fabriek kreeg waar ergens op de band je auto stond. Volgens mij heeft momenteel geen enkel merk wereldwijd een tekort aan productie capaciteit, meer gebrek aan parkeerplaatsen om alles neer te zetten.
Is het 2024/2025 model? Dan is hij in najaar 2024 op de boot gegaan en in Göteborg gestald. De mijne is als een van de eersten al in januari 2025 naar Nederland gehaald, met vrijdag aankomst in NL en op maandag aflevering.deathmonkey schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:03:
[...]
Hoe oud zou normaal zijn dan? Krijg 'm december binnen, was en voorraadmodel.
Hij was dus heel nieuw, maar toch een kabelboom in achterportier vervangen ivm corrosie na een paar maanden.
Ik had wel voor de zekerheid een mailtje gestuurd naar Zeekr Support, al was het puur om mijzelf in te dekken voor de leasemaatschappij.PaT schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:22:
De foutieve onderhoudsmelding van de X was al een bekend gegeven. Waar eerst het alarmbelletje op het display een waarschuwing gaf, verdween hij enige tijd naar alleen een melding op het scherm achter het stuur.
Dank voor uw bericht. De melding die u ziet over een vereiste servicebeurt kan in dit geval genegeerd worden. Normaal gesproken geldt onderhoud pas na 24 maanden of 40.000 km (wat het eerst komt).
Wanneer u de volgende keer bij een servicecentrum bent, kan de melding eenvoudig worden verwijderd via het systeem door onze technici, je kan eventueel proberen of het met een reboot al verdwijnt.
U hoeft zich dus geen zorgen te maken en kunt de melding gerust negeren totdat deze bij uw eerstvolgende servicebezoek wordt gecorrigeerd.
Met vriendelijke groet,
Zeekr Support Team
Bij de aflevering van je auto krijgt iedereen als het goed is ook "EC Certficate of Conformity" die vanuit de fabriek wordt meegegeven (en ook ondertekend door de inspecteur daar in het fabriek). Daarop staat exact de productiedatum van de auto. Die van mij was: 2023-11-08. Ik heb em 31 juli 2025 opgehaald, dus bijna twee jaar 'oud'.bigkevx2 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:53:
[...]
Check je banden, daar staat een productiedatum op, die verklapt ongeveer wel hoe oud de auto echt is.
Ergens eind september bij een kilometerstand ergens in de 5xxx km kreeg ik de servicemelding.
De bandjes zijn van week 38 van 2023 en dus inmiddels ruim 2 jaar oud. De auto wordt morgen opgehaald en eea wordt geregeld. Mooie service van auto Zeeuw in Schiedam.Yellowneck schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:14:
[...]
Ik had wel voor de zekerheid een mailtje gestuurd naar Zeekr Support, al was het puur om mijzelf in te dekken voor de leasemaatschappij.
[...]
[...]
Bij de aflevering van je auto krijgt iedereen als het goed is ook "EC Certficate of Conformity" die vanuit de fabriek wordt meegegeven (en ook ondertekend door de inspecteur daar in het fabriek). Daarop staat exact de productiedatum van de auto. Die van mij was: 2023-11-08. Ik heb em 31 juli 2025 opgehaald, dus bijna twee jaar 'oud'.
Ergens eind september bij een kilometerstand ergens in de 5xxx km kreeg ik de servicemelding.
Speciaal om die servicemelding te resetten? Ik heb toevallig ook anderhalve week geleden een service request voor Zeeuw Schiedam aangevraagd via de Zeekr website. Nog geen terugkoppeling op gehad, heb jij ze (Zeeuw Schiedam) rechtstreeks benaderd? Zou namelijk wel fijn als die melding weg is en Schiedam is om de hoek.PaT schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:06:
[...]
De bandjes zijn van week 38 van 2023 en dus inmiddels ruim 2 jaar oud. De auto wordt morgen opgehaald en eea wordt geregeld. Mooie service van auto Zeeuw in Schiedam.
Mijn banden zijn ook van 38-2023 zie ik. Dus mogelijk zijn onze autos rond de zelfde tijd uit de fabriek gerold
[ Voor 26% gewijzigd door Yellowneck op 19-11-2025 13:41 ]
Mijn vrouw heeft ze gebeld en toevallig hadden ze morgen een gaatjeYellowneck schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:39:
[...]
Speciaal om die servicemelding te resetten? Ik heb toevallig ook anderhalve week geleden een service request voor Zeeuw Schiedam aangevraagd via de Zeekr website. Nog geen terugkoppeling op gehad, heb jij ze (Zeeuw Schiedam) rechtstreeks benaderd? Zou namelijk wel fijn als die melding weg is en Schiedam is om de hoek.
Mijn banden zijn ook van 38-2023 zie ik. Dus mogelijk zijn onze autos rond de zelfde tijd uit de fabriek gerold [Afbeelding]
Heb ze vandaag gebeld! Was zo geregeld.PaT schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:46:
[...]
Mijn vrouw heeft ze gebeld en toevallig hadden ze morgen een gaatje
Vind het zelf ook nog wat onwennig, na op een paar dagen af 7 maanden gewacht te hebben...
Na ontelbare telefoontjes, 3 customer succes (ahum) managers versleten te hebben en uiteindelijk bij het app development team iemand gevonden te hebben die heel netjes er zijn tanden in durfde te zetten is het probleem verleden tijd.
Wat ik er van vind? tja, denk dat de mensen die hier wel langer meelezen dat inmiddels wel weten. Het heeft me in ieder geval wel een bepaald bewustzijn gebracht dat het allemaal leuk speelgoed is maar je zo afhankelijk bent. Volgende auto chinees? nee dank u. Misschien maar weer even gewoon een auto zien als vervoermiddel, thats it. Scheelt een hoop ellende als je geen waarde hecht aan nieuw en tech-snufjes.
Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen als doorgewinterd it'er / tweaker, maar het scheelt een hoop ergernis en geld gok ik zo.
Nu hopen op een auto software update, maarja...
O, en voor diegene die denken dat alles in Gotenborg of Europa geregeld is / staat... wake-up, dit moest gewoon regelrecht naar China uiteindelijk om opgelost te worden.
[ Voor 8% gewijzigd door EntonoX op 20-11-2025 20:43 ]
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Als andere it’er, wat was het probleem nu en wat was de fix?EntonoX schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:41:
Zowaar is gisteren mijn app probleem opgelost....
Vind het zelf ook nog wat onwennig, na op een paar dagen af 7 maanden gewacht te hebben...
Na ontelbare telefoontjes, 3 customer succes (ahum) managers versleten te hebben en uiteindelijk bij het app development team iemand gevonden te hebben die heel netjes er zijn tanden in durfde te zetten is het probleem verleden tijd.
Wat ik er van vind? tja, denk dat de mensen die hier wel langer meelezen dat inmiddels wel weten. Het heeft me in ieder geval wel een bepaald bewustzijn gebracht dat het allemaal leuk speelgoed is maar je zo afhankelijk bent. Volgende auto chinees? nee dank u. Misschien maar weer even gewoon een auto zien als vervoermiddel, thats it. Scheelt een hoop ellende als je geen waarde hecht aan nieuw en tech-snufjes.
Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen als doorgewinterd it'er / tweaker, maar het scheelt een hoop ergernis en geld gok ik zo.
Nu hopen op een auto software update, maarja...
O, en voor diegene die denken dat alles in Gotenborg of Europa geregeld is / staat... wake-up, dit moest gewoon regelrecht naar China uiteindelijk om opgelost te worden.
https://newsroom.notified...tem-wins-autotech-breakth
Hier staat tekst
Omdat?Sjaak_Afhaak schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:59:
Ik vind het een nietszeggend, zelfbevlekkend artikel. Typisch Zeekr
Mag een merk niet trots gaan op een goed product?
Niets mis met die navi als je het mij vraagt.
Toegegeven, de Navi is het beste stukje van de software van de auto. Maar zeg nou zelf, aan zowat alle aspecten van een merk/product faalt Zeekr. Wel nieuwe producten op de markt zetten, maar de reeds bestaande in hun koude kleren laten staan. Service is zwaar ondermaats, kennis is er niet bij de NL medewerkers. Ik vrees echt de dag dat er echt een significante storing of mechanische panne komt.bigkevx2 schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:17:
[...]
Omdat?
Mag een merk niet trots gaan op een goed product?
Niets mis met die navi als je het mij vraagt.
In mijn geval heb ik dan nog een grote leasemaatschappij die me hopelijk verder kan helpen als Zeekr niet helpt of kan helpen, maar je zou toch eens deze auto met je eigen zuurverdiende centen hebben betaald. Het mag duidelijk zijn; Zeekr valt me als betrouwbaar merk ontzettend tegen.
Hier staat tekst
Nou, dat heb ik dus, zuurverdiend. En volgens mij valt het enorm mee qua mechanische panne of significante storingen, whatever that may be. Nu volg ik ook wat topics van andere EV modellen en merken. Als je het afzet tegen de ellende die je daar tegenkomt kan ik alleen maar zeggen dat Zeekr een knap product heeft neergezet. Doorontwikkeling van de software is absoluut nodig en gaat mij te langzaam maar mechanisch zit ie echt uitstekend in elkaar.Sjaak_Afhaak schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:13:
[...]
Toegegeven, de Navi is het beste stukje van de software van de auto. Maar zeg nou zelf, aan zowat alle aspecten van een merk/product faalt Zeekr. Wel nieuwe producten op de markt zetten, maar de reeds bestaande in hun koude kleren laten staan. Service is zwaar ondermaats, kennis is er niet bij de NL medewerkers. Ik vrees echt de dag dat er echt een significante storing of mechanische panne komt.
In mijn geval heb ik dan nog een grote leasemaatschappij die me hopelijk verder kan helpen als Zeekr niet helpt of kan helpen, maar je zou toch eens deze auto met je eigen zuurverdiende centen hebben betaald. Het mag duidelijk zijn; Zeekr valt me als betrouwbaar merk ontzettend tegen.
Ik kan er niet over meepraten.Sjaak_Afhaak schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:13:
[...]
Toegegeven, de Navi is het beste stukje van de software van de auto. Maar zeg nou zelf, aan zowat alle aspecten van een merk/product faalt Zeekr. Wel nieuwe producten op de markt zetten, maar de reeds bestaande in hun koude kleren laten staan. Service is zwaar ondermaats, kennis is er niet bij de NL medewerkers. Ik vrees echt de dag dat er echt een significante storing of mechanische panne komt.
Software werkt, ja er zijn dingen die beter kunnen, maar het werkt.
Auto is in prima staat, ligt als een huis, rijdt als Rols Roys en is prima afgewerkt.
Is hij foutloos, natuurlijk niet. Maar als ik zo een beetje luister naar de grote meerderheid van China bashers en Musk haters dan doet de auto het vergeleken met de oerdegelijke Duitse merken een heel stuk beter.
Service? Geen idee. Auto rijdt dus nog geen service nodig gehad.
Enne, als we het over service gaan hebben van bestaande klanten….dan kan ik hier nog hele boeken over vol schrijven. Niet van Zeekr maar van de oerdegelijke merken.
https://www.autoweek.nl/r...ce-advanced-edition-2025/
En dan toch nog een 6,5 rating geven, draag mij maar weg.....😱Meubelmakert schreef op maandag 24 november 2025 @ 06:23:
Of je koopt een Audi van 80k. Dan heb je echt iets goeds. Je krijgt er gratis tissues bij. De rest is allemaal optioneel zoals dat hoort bij gerenommeerde merken.
https://www.autoweek.nl/r...ce-advanced-edition-2025/
Is dit een normaal beeld ? ik vind het bereik tragisch met 100% volle accu 333 km
Bij 100% SoC heb ik nu ook ergens tussen de 310~330 km dyn. bereik volgens mij.
Normale cijfers voor een EV.Yellowneck schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:14:
M'n verbruik is sinds het koud is inderdaad flink omhoog gegaan. Verwarm de auto wel atijd 20 min voor (twee keer per dag). En woonwerkverkeer is ongeveer 60/40 snelweg/bbk. Verbruik ca 21~23 kWh/100km. In de zomer was het verbruik zo'n 17~19 kWh.
Bij 100% SoC heb ik nu ook ergens tussen de 310~330 km dyn. bereik volgens mij.
/f/image/8YrjaMWFfgB33kYAqim5dfnl.png?f=fotoalbum_large)
Zojuist deze update gepusht gekregen. Of het is een tussenupdate, of de Zeekr X krijgt geen 1.4. Mijn auto had namelijk sinds de zomer al 1.3. De release notes lijken gelijk aan die van toen.
[ Voor 12% gewijzigd door Jjvdh op 26-11-2025 09:55 ]
Bijzonder....Jjvdh schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:41:
[Afbeelding]
Zojuist deze update gepusht gekregen. Of het is een tussenupdate, of de Zeekr X krijgt geen 1.4. Mijn auto had namelijk sinds de zomer al 1.3. De release notes lijken gelijk aan die van toen.
Zie ook dat ze de layout van de changelog hebben veranderd op de site (onder andere tussenkopjes toegevoegd):
https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/software-update-zeekrx-1-3
Dus die pagina is ook geupdate, alleen staan er geen nieuwe dingen in, die er nog niet in stonden. Sterker nog, die changelog begon met die KYC-'feature', die staat niet meer op de site vermeld.
Hier overigens (nog) niets beschikbaar
[ Voor 17% gewijzigd door Yellowneck op 26-11-2025 10:06 ]
In ieder geval de bug fix voor de radio. En volgens mij is die service melding ook een bug.deathmonkey schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:00:
Wat zou je missen als er geen 1.4 komt?
Er is een pagina update geweest en die zal (aanname) hangen aan een push actie.ThijsWTF schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:01:
[...]
In ieder geval de bug fix voor de radio. En volgens mij is die service melding ook een bug.
Waarvan acte.
Geen enkele reden waarom 'wij' geen 1.4 krijgen, we komen altijd net wat later dan de 001.
Daar hoor ik, buiten de default azijn zeikers, goede dingen over.
Dat lijkt me een overbodige vraag als je dit forum een beetje volgt.deathmonkey schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:00:
Wat zou je missen als er geen 1.4 komt?
De Zeekr X heeft toch helemaal geen USB-stick locatie? Ik heb alleen een MicroSD kaart in de auto zitten, maar die lijkt niet meer te werken.
Is er een max die de microSD kaart mag zijn? En gaat dan Sentry Mode weer werken?
Er kan een usb stick in de rechter USB C poort (60W) gestoken worden. Dan wordt de USB stick gebruikt als DVR opslag.ThijsWTF schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:00:
Sinds kort worden er geen DVR opnames meer gemaakt. Als ik Sentry Mode gebruik dan zie ik de melding dat er wel "events" zijn geweest maar dat er geen USB-stick aanwezig is dus dat er niets is opgeslagen.
De Zeekr X heeft toch helemaal geen USB-stick locatie? Ik heb alleen een MicroSD kaart in de auto zitten, maar die lijkt niet meer te werken.
Is er een max die de microSD kaart mag zijn? En gaat dan Sentry Mode weer werken?
Onder de bijrijdersstoel zit idd een microsd kaartje. Die wordt ook gebruikt als DVR opslag (tenzij je een USB stick erin hebt geplugged).
Mijn ervaring is dat in Sentry mode je twee soorten opnames hebt. "Low risk events" en "High risk events". Die Low risk events kan ik gewoon terugkijken, ook als ik geen USB stick erin heb. Dus die lijken wel op de MicroSD kaart opgeslagen kunnen worden.
Heb ook een paar keer een melding gehad van een High Risk event, maar die kon dan niet worden opgeslagen omdat er geen USB stick aangesloten was (aldus de melding in beeld). Dus daarvoor lijkt er wel een USB stick noodzakelijk. Heb wel eens een USB stick tijdje aangesloten gelaten, en dan lijkt het inderdaad goed te gaan.
Beetje aparte constructie, snap de logica er niet echt van. Maar heb er verder ook niet heel tijd meer aan besteed om het uit te vogelen.
Toch weer een keer naar kijken, ik heb de usb route alleen gebruikt bij het downloaden van de beelden. Ik kreeg het niet aan de praat met centry mode of beelden tijdens het rijden.Yellowneck schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:07:
[...]
Er kan een usb stick in de rechter USB C poort (60W) gestoken worden. Dan wordt de USB stick gebruikt als DVR opslag.
Onder de bijrijdersstoel zit idd een microsd kaartje. Die wordt ook gebruikt als DVR opslag (tenzij je een USB stick erin hebt geplugged).
Mijn ervaring is dat in Sentry mode je twee soorten opnames hebt. "Low risk events" en "High risk events". Die Low risk events kan ik gewoon terugkijken, ook als ik geen USB stick erin heb. Dus die lijken wel op de MicroSD kaart opgeslagen kunnen worden.
Heb ook een paar keer een melding gehad van een High Risk event, maar die kon dan niet worden opgeslagen omdat er geen USB stick aangesloten was (aldus de melding in beeld). Dus daarvoor lijkt er wel een USB stick noodzakelijk. Heb wel eens een USB stick tijdje aangesloten gelaten, en dan lijkt het inderdaad goed te gaan.
Beetje aparte constructie, snap de logica er niet echt van. Maar heb er verder ook niet heel tijd meer aan besteed om het uit te vogelen.
Als je na het instappen je radio aan wil hoef je niet het menu in te duiken. Even naar links en naar rechts bewegen van de rechter paddestoel op het stuur volstaat ook.
Dit was voor mij een simpel maar doelmatig truukje om de radio snel aan te krijgen.
Als naar links of rechts bewegen als de radio aan staat er voor zorgde dat ik naar de volgende favoriete zender ging in plaats van de volgende frequentie zou ik helemaal blij zijn.
Bron?MXdar2 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:19:
Voor 27 december komt de update voor onze X. Ik ben benieuwd wat dat ons weer gaat brengen.
Ja, bladeren in favorieten werkt pas als je op het laatste scherm een zender uit je favorietenlijstje hebt gekozen.PaT schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:43:
Wellicht bekend bij jullie, maar voor degene die het niet weten.
Als je na het instappen je radio aan wil hoef je niet het menu in te duiken. Even naar links en naar rechts bewegen van de rechter paddestoel op het stuur volstaat ook.
Dit was voor mij een simpel maar doelmatig truukje om de radio snel aan te krijgen.
Als naar links of rechts bewegen als de radio aan staat er voor zorgde dat ik naar de volgende favoriete zender ging in plaats van de volgende frequentie zou ik helemaal blij zijn.
En eigenlijk zou natuurlijk drukken op de 'paddestoel' (jog dial?) De radio moeten starten. Hij lijkt op pauze te staan.
Ik denk dat het na 27 december wordt uitgerold omdat je tot dat moment de tijd hebt je account te verwijderen. Betekent dit dan ook dat de nieuwe navigatie in de update wordt meegenomen als de standaard en we eindelijk van de oude af zijn?
Bepaalde instelling? Laadkabel er (geactiveerd) aan, of juist niet?
De auto heeft een keer een week in een indoor parking bij Schiphol gestaan in de winter. Maar wat als hij 2 weken (15 a 16 dagen) bij koud weer buiten staat?
🤞🏻😑
Gewoon een gemiddelde lading, dus niet 100% en ook geen 10%.BPi schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:19:
Heeft er iemand ervaring met de auto (in de winter) twee weken stil te hebben staan?
Bepaalde instelling? Laadkabel er (geactiveerd) aan, of juist niet?
De auto heeft een keer een week in een indoor parking bij Schiphol gestaan in de winter. Maar wat als hij 2 weken (15 a 16 dagen) bij koud weer buiten staat?
🤞🏻😑
Voor de rest is het gewoon een auto. Je hoeft niet bang te zijn voor taferelen zoals bij de oudere 12V accu’s in brandstof auto’s.
Neemt niet weg dat zonder deze 12V accu in een EV hij ook niets meer doet.
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat mensen problemen hadden na lange stilstandbigkevx2 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:06:
[...]
Gewoon een gemiddelde lading, dus niet 100% en ook geen 10%.
Voor de rest is het gewoon een auto. Je hoeft niet bang te zijn voor taferelen zoals bij de oudere 12V accu’s in brandstof auto’s.
Neemt niet weg dat zonder deze 12V accu in een EV hij ook niets meer doet.
Bron? 😆 (just kidding😜)BPi schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:30:
[...]
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat mensen problemen hadden na lange stilstand
Serieus: meestal dus door een 12V accu die plat is. Dan doet hij het echt niet meer. En duwen is dan geen optie. Binnenkomen ook niet.
[ Voor 22% gewijzigd door bigkevx2 op 28-11-2025 23:07 ]
Er staat nergens dat er voor 27 december een update komt, je moet een aanpassing doen voor 27 december, dat is wat anders. U doet een aanname.
Heb ik een paar vragen:
Na hoeveel km?
En welke zijn het geworden en waarom?
Dank alvast!
[ Voor 3% gewijzigd door Meubelmakert op 30-11-2025 10:09 ]
Ik heb één andere reactie op het forum kunnen vinden over de storende en haperende telefoongesprekken in de auto. Zowel via de Bluetooth telefoonverbinding met het systeem, als via CarPlay. Bellen is bijna onmogelijk.
Meer mensen hier problemen mee? En hebben jullie een oplossing?
Meermaals aangekaart bij Zeekr leidt helaas tot niks.
Heb je dit met meerdere verschillende telefoons geprobeerd?Iphonevannick schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:37:
Hi all,
Ik heb één andere reactie op het forum kunnen vinden over de storende en haperende telefoongesprekken in de auto. Zowel via de Bluetooth telefoonverbinding met het systeem, als via CarPlay. Bellen is bijna onmogelijk.
Meer mensen hier problemen mee? En hebben jullie een oplossing?
Meermaals aangekaart bij Zeekr leidt helaas tot niks.
Hoever ben je op de ODO?Meubelmakert schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:44:
Heeft iemand al banden laten wisselen? Mijne onder de AWD zitten na 27k op 3,9 mm. Nog iets meer dan 2mm te gaan dus.
Heb ik een paar vragen:
Na hoeveel km?
En welke zijn het geworden en waarom?
Dank alvast!
Valt niet tegen volgens mij. EV’s staan er om bekend dat ze wat harder door hun rubber heen gaan.
Gewicht en koppel is het dynamisch duo.
https://share.google/b98hzu9ZKjTIzTlUR
[ Voor 8% gewijzigd door Meubelmakert op 30-11-2025 17:18 ]
De auto is echt geweldig, echter heb ik het volgende probleem gehad:
- Vrijdag werd het hele scherm volledig inresponsive, elke touch duurde 10 seconden voor reactie. Uiteindelijk verdween er ding voor ding elementen van het scherm, werd het zwart en toen kwam er ''Welcome Zeekr owner''. Lekker eerste indruk, al na de tweede rit. Toen ben ik gaan laden, even op slot laten gaan en kwam weer terug was hij weer hersteld.
- Gisteren echter volledig hetzelfde. We gingen naar Duitsland, maar na enkele minuten rijden gebeurde hetzelfde. Wel twee knoppen op het stuur ingedrukt gehouden voor 10-20 seconden, zonder succes (scherm wordt ook niet zwart ofzo, gebeurt gewoon niks). Even weggelopen en terugkomen fixte het heel even, maar uiteindelijk gebeurde weer hetzelfde. Dus maar zonder navigatie etc. gaan rijden, na een half uur kwam hij eindelijk terug.
(hierdoor helaas de file in gereden, 30 min vertraging door werkzaamheden op de A2)
- Android Auto is soms heel vertraagd, al lees ik hier dat dat misschien door GPS komt. Voor mijn gevoel reageerde alles heel traag op die momenten, maar heel goed heb ik het niet in de gaten gehouden. Navigatieaanwijzingen in de HUD blijven wel geupdate, net als de muziek. Ik zal volgende keer proberen om uit de app te gaan en er weer in.
- Ik heb de app proberen te verbinden vandaag, hij staat wel ingelogd in de auto maar ik zie niks in de app staan voor autobediening. Duurt dit even?
- Ik wilde de auto vandaag ook factory resetten, maar die knop is grijs. Enig idee hoe dit kan?
Als ik dubbele vragen stel, sorry! Ik heb proberen te zoeken in dit topic, zo kwam ik ook op de android auto app uitgaan en de twee knoppen op het stuur inhouden.
Yep, helaas hebben alle telefoons dit bij ons in de autoYellowneck schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:00:
[...]
Heb je dit met meerdere verschillende telefoons geprobeerd?
Mijn telefoon (Google Pixel 9 Pro) staat in de lijst van telefoons die geschikt zouden moeten zijn voor digital key. Ik kan echter niet vinden hoe ik dit moet instellen?
Ik kan de auto bedienen met de app...maar kan de auto niet in Drive zetten. Dan vraagt hij om de juiste sleutel.
Kan iemand mij uitleggen hoe je dit werkend kan krijgen? Ik wil niet altijd met het pasje of de keyfob reizen.
Ben hier ook benieuwd naar en of de S25 Ultra er mee werkt. De normale S25 staat in het lijstje, maar de Ultra of Edge versie weer niet...paulodk schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:22:
Sinds 1 week mijn Zeekr X in bezit.
Mijn telefoon (Google Pixel 9 Pro) staat in de lijst van telefoons die geschikt zouden moeten zijn voor digital key. Ik kan echter niet vinden hoe ik dit moet instellen?
Ik kan de auto bedienen met de app...maar kan de auto niet in Drive zetten. Dan vraagt hij om de juiste sleutel.
Kan iemand mij uitleggen hoe je dit werkend kan krijgen? Ik wil niet altijd met het pasje of de keyfob reizen.
Ik zit hier ook altijd mee te klooien en gebruik daarom vooral de keyfob. Naar mijn weten moet je de telefoon onder het grote scherm houden. Hoe dat zou moeten werken technisch gezien, geen idee.paulodk schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:22:
Je kan ook proberen om je telefoon in de wireless charger te doen. Daar moet je ook de NFC kaart leggen als je die gebruikt om mee weg te rijden. In de wireless charger zit namelijk een NFC reader.
Soms werkt het, maar meestal niet. Daarom dat ik de keyfob gebruik.
Dat is waardeloos. Kan je de keyfob vastmaken aan een sleutelhanger? Vind het nogal een onhandig ding op het oog.ThijsWTF schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:54:
[...]
Ik zit hier ook altijd mee te klooien en gebruik daarom vooral de keyfob. Naar mijn weten moet je de telefoon onder het grote scherm houden. Hoe dat zou moeten werken technisch gezien, geen idee.
Je kan ook proberen om je telefoon in de wireless charger te doen. Daar moet je ook de NFC kaart leggen als je die gebruikt om mee weg te rijden. In de wireless charger zit namelijk een NFC reader.
Dit werkt volgens mij niet op NFC, weet het eigenlijk wel zeker, maar op BT low energy. It’s all in the name, low energy, weak signal.ThijsWTF schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:54:
[...]
Ik zit hier ook altijd mee te klooien en gebruik daarom vooral de keyfob. Naar mijn weten moet je de telefoon onder het grote scherm houden. Hoe dat zou moeten werken technisch gezien, geen idee.
Meerdere BT zenders in de auto verstoord dit proces. Ben je alleen dan gaat het redelijk tot goed vanaf de charger maar als je je aanwent om je toestel even boven het scherm te houden dan is het 99% in één keer raak.
Dringend advies echter om ALTIJD de keycard bij te hebben. Je wilt niet op een grote veerboot in een kooi van faraday staan en erachter komen na een paar uur varen dat je niets met je app (dus sleutel) kunt beginnen omdat er geen bereik is, app start dan niet op.
Nu nog wachten dat ze de nieuwe iPhones eens gaan goedkeuren, hoe lang mag dit duren…?
deathmonkey schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:50:
[...]
Ben hier ook benieuwd naar en of de S25 Ultra er mee werkt. De normale S25 staat in het lijstje, maar de Ultra of Edge versie weer niet...
Helaas moet je lijst letterlijk nemen. Als er niet specifiek de Pro bijstaat, dan is de Digital Key 2.0 nog niet voor jouw toestel beschikbaar.paulodk schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:22:
Heb zelf de Pixel 7 Pro. De Pixel 7 staat tussen de lijst, maar helaas werkt het op mijn toestel ook niet.
Hetzelfde geldt voor de S25 Ultra.
De keyfob is een gedrocht die zonder sleutelhanger waardeloos is. Op Ali staan zat hoesjes voor de Zeekr fob.
Ook hier in het draadje zijn er een paar voorbij gekomen. (Van Ali)PaT schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:07:
Ik heb een S24U en daar werkt de key prima om met de auto weg te rijden. Ik leg hem meestal in de lader en hoef hem zeker niet vlakbij het scherm te houden.
De keyfob is een gedrocht die zonder sleutelhanger waardeloos is. Op Ali staan zat hoesjes voor de Zeekr fob.
Ik had er een met een metalen frame geschroefd. Degelijk maar ook bulky. Nu heb ik er een van plastic, waar je een deksel op klikt. Nu al paar maanden in gebruik. Prima ding.
Mijn teller staat op ruim 58k. De 3peak snowflake all weather banden zijn er na een week (paar honderd km) onder gekomen.bigkevx2 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:13:
[...]
Valt niet tegen volgens mij. EV’s staan er om bekend dat ze wat harder door hun rubber heen gaan.
Gewicht en koppel is het dynamisch duo.
Gisteren bij de bandenboer om even op spanning te brengen. Op mijn vraag of ik al aan nieuwe banden toe was, kreeg ik als antwoord dat ik er nog wel een jaar mee kan rijden. Dan zit ik al snel op 70 tot 80k op een setje.
Ik denk dat ik de (private) lease maatschappij maar om een korting moet gaan vragen
Dat doe je netjes. Gaan die ecocontacts in de verste verte niet redden. Heb wel de bandenspanning standaard op 2,7 staan al zou dat juist positief moeten zijn qua slijtage. Rijdt je net wat fijner.BPi schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:42:
[...]
Mijn teller staat op ruim 58k. De 3peak snowflake all weather banden zijn er na een week (paar honderd km) onder gekomen.
Gisteren bij de bandenboer om even op spanning te brengen. Op mijn vraag of ik al aan nieuwe banden toe was, kreeg ik als antwoord dat ik er nog wel een jaar mee kan rijden. Dan zit ik al snel op 70 tot 80k op een setje.
Ik denk dat ik de (private) lease maatschappij maar om een korting moet gaan vragen
:strip_exif()/f/image/QSzHEXcJXGF6Slwmau6pYDxv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8DWokJNiFPFaD1Ks3Fn6PCko.jpg?f=fotoalbum_large)