Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yellowneck schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:14.

[...]

Klopt, je telefoon moet inderdaad via Bluetooth verbonden zijn om em te kunnen gebruiken als Digital Key 2.0
Ja, dat sowieso om hem te gebruiken, maar of het ook nodig is om de key aan te maken weet ik even niet meer.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:55
Yellowneck schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:14:
[...]

Ik denk dat je toe bent aan vakantie of slaap bigkevx2, ik volg je niet meer :+.
LOL beiden en deze zijn gepland, don’t worry 😁.
Maar…(daar komt ie dan, de maar…)
De link naar de post komt mij dus zeer bekend voor. Dat was wat ik op mijn oude iPhone dus had.
Maar in mijn screen van de oh zo betrouwbare manual leggen ze het toch serieus uit vanaf de auto. Auto symbool > menu item wat niet bestaat en daarna moet je je telefoon erbij pakken. Toch?
Of moet ik serieus nu echt eerder en langer op vakantie. Wat er ook uitkomt, twee happy flows, een weer werkende digital key of zo vakantie!! Ik zeg…maak me gek!!! 😜

Edit: Vakantie dus toch maar, idd de app na nog een keer kijken. De tekst is niet 1:1 maar goed, de tekst daarvoor is duidelijk. En nee, dit werkt bij mij dus nog niet. Alleen een card key kan ik toevoegen.
Zie screen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9VKGLYohBrcihWIJyjmpUpa2CY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NJTYqYMBLIgpjSYuOKQo0yr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door bigkevx2 op 06-12-2025 00:50 ]

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Wel raar dat dit op een device by device basis moet worden toegekend. Ik snap dat enkele oudere devices niet worden ondersteund maar met de S25 ultra, wat een populair nieuw model is verwacht je dat je goed zou zitten.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-12 21:31
deathmonkey schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:31:
Wel raar dat dit op een device by device basis moet worden toegekend. Ik snap dat enkele oudere devices niet worden ondersteund maar met de S25 ultra, wat een populair nieuw model is verwacht je dat je goed zou zitten.
Probleem zal niet de chipset of iets dergelijks zijn, maar simpelweg signaalsterkte.
Er is helaas geen universele tabel voor signaalsterkte vs. afstand.

• Cocossoepie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:04
carcept2009 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:29:
[...]

De soc is het zelfde in de iPhone 17 reeks. Net als de N1 chip voor Bluetooth etc etc.
Vraag mij af of die ook echt zijn X ermee kan starten of alleen het standaard app gebruik.
Dat laatste zal het wel zijn. Kan bijna niet anders.

http://zeekrdigitalkey.com/ Staat die nog niet genoemd ich.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVdKqF9IzMjxjNPejDn29cJOg-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viUMEzAEWEhByQs3rw9GG1zx.jpg?f=fotoalbum_large
Kan de auto starten met mijn iPhone 17 Air als deze in de middenconsole ligt. Heb niets bijzonders gedaan. Had een backup van mijn iPhone 13 volledig overgezet naar de 17.

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:01
Cocossoepie schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:23:
[...]

[Afbeelding]
Kan de auto starten met mijn iPhone 17 Air als deze in de middenconsole ligt. Heb niets bijzonders gedaan. Had een backup van mijn iPhone 13 volledig overgezet naar de 17.
Dan vooral niks veranderen. Normaal staat daar ook digital key.
Kan je met de app ook de achterklep openen dat die ook echt omhoog gaat?

• Cocossoepie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:04
carcept2009 schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:17:
[...]

Dan vooral niks veranderen. Normaal staat daar ook digital key.
Kan je met de app ook de achterklep openen dat die ook echt omhoog gaat?
Ja, kan de app gebruiken en alles in de app bedienen (ook achterklep).

Overigs deel ik mijn account in de zeekr-app met mijn vrouw. Wij maken dus beide gebruik van dezelfde logingegevens. Zij heeft een iPhone 15. Zou de key van de 15 dan wellicht gekoppeld zijn in mijn app op mijn iPhone 17 en werkt het hierdoor ook bij mij als key op de 17?

• bigkevx2
Cocossoepie schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:52:
[...]

Overigs deel ik mijn account in de zeekr-app met mijn vrouw. Wij maken dus beide gebruik van dezelfde logingegevens. Zij heeft een iPhone 15. Zou de key van de 15 dan wellicht gekoppeld zijn in mijn app op mijn iPhone 17 en werkt het hierdoor ook bij mij als key op de 17?
Het kunnen openen en bijv. voorverwarmen met de app is in de basis een volledig andere technologie als een auto kunnen starten. Ik waardeer jullie hulp en ga dit zeker nog testen. Maar openen en voorverwarmen kan ik ook nog steed, starten niet zover ik weet en ik zie de benodigde digital key ook niet in de app.

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:01
Cocossoepie schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:52:
[...]

Heb je rechtsboven het Bluetooth logo op je scherm van de Zeekr app?
Snap er namelijk geen hol van als die het zomaar doet met je Air. :P

• bigkevx2
carcept2009 schreef op zondag 7 december 2025 @ 22:16:
[...]

Heb je rechtsboven het Bluetooth logo op je scherm van de Zeekr app?
Snap er namelijk geen hol van als die het zomaar doet met je Air. :P
Heb je misschien heel toevallig de keycard achter je telefoon zitten?
Ik heb vandaag even uitgebreid getest maar ik kan je melden dat het bij mij zonder keyfob de auto niet te starten is in tegenstelling tot mijn oude iPhone 14 waarbij duidelijk de digitale sleutel ook zichtbaar was.

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Sinds ik de digital key heb kan ik mijn telefoon (OnePlus 12) gewoon in mijn linker broekzak laten zitten en dan start hij gewoon. Toen ik in de app nog geen mogelijkheid had voor digital key moest ik hem in de middenconsole leggen om te starten (en had ik regelmatig de melding sleutel niet aanwezig in de auto).

• Wisl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19-12 18:33
Heeft er iemand ervaring met de X naar de wintersport? Standaard sneeuwkettingen mogen er niet op en sneeuwsokken zijn in Oostenrijk niet toegestaan. Loopvlakkettingen zijn volgens mij dan de enige oplossing, maar deze zijn behoorlijk aan de prijs, zeker voor een éénmalige reis.

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-12 08:46

BPi

Wisl schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:32:
Heeft er iemand ervaring met de X naar de wintersport? Standaard sneeuwkettingen mogen er niet op en sneeuwsokken zijn in Oostenrijk niet toegestaan. Loopvlakkettingen zijn volgens mij dan de enige oplossing, maar deze zijn behoorlijk aan de prijs, zeker voor een éénmalige reis.
Autosock heb ik voor de X gekocht. Tweedehands maar nog nieuw in verpakking.
Vorig jaar winter een stop in de sneeuw in Andorra. Echter op mooie schone wegen gereden en tijdens sneeuw zaten we in een pendelbus. Ze zitten dus nog steeds in de verpakking.
Dit jaar komen we er weer maar niet met de X. Ik heb een andere maat sokken moeten kopen. Ook weer tweedehands, maar nog nieuw in verpakking.

Deze sokken zijn toegestaan op plekken waar je sneeuwkettingen bij je moet hebben. Op wegen waar het gebuik van sneeuwkettingen verplicht is (verkeersbord) zijn ze niet voldoende. Even goed checken dus per land waar je komt.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

PaT schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:46:
[...]

Mijn vrouw heeft ze gebeld en toevallig hadden ze morgen een gaatje
Meubelmakert schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:14:
[...]

Heb ze vandaag gebeld! Was zo geregeld.
@PaT @Meubelmakert
Hoe is bovenstaande bij jullie afgelopen. Hebben ze de melding eruit kunnen halen?
Had ze vorige week gebeld, toen kreeg ik te horen dat degene ziek was. Vandaag weer gebeld en gesproken met een monteur. Die gaf aan dat die deze melding niet eruit kon halen, tenzij er een echte onderhoudsbeurt aan gekoppeld zou zijn of iets dergelijks. Was beetje een warrig verhaal.
Kwam er op neer dat die het niet eruit zou kunnen halen en dat zij het bij Zeekr hebben neergelegd en dat er een software update aan zou komen. :+

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yellowneck schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:27:
[...]

[...]

@PaT @Meubelmakert
Hoe is bovenstaande bij jullie afgelopen. Hebben ze de melding eruit kunnen halen?
Had ze vorige week gebeld, toen kreeg ik te horen dat degene ziek was. Vandaag weer gebeld en gesproken met een monteur. Die gaf aan dat die deze melding niet eruit kon halen, tenzij er een echte onderhoudsbeurt aan gekoppeld zou zijn of iets dergelijks. Was beetje een warrig verhaal.
Kwam er op neer dat die het niet eruit zou kunnen halen en dat zij het bij Zeekr hebben neergelegd en dat er een software update aan zou komen. :+
Yes, melding is weg, maar als het goed is heeft hij ook daadwerkelijk zijn beurtje gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 09-12-2025 14:49 ]

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:30
Yellowneck schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:27:
[...]

Bij mij zit de melding er nog in maar ik vind het prima. Hij heeft een vroegtijdige beurt gehad op kosten van Zeekr. Komende update zal ie er wel uit zijn.

[...]

@PaT @Meubelmakert

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-12 22:50
Ben week of twee geleden in de garage geweest, voor vervanging achterklep knop. Ze hebben toen ook de melding er uit gehaald. Ze zeiden dat ik nu wel zelf moest opletten, want ik zaak waarschijnlijk nu ook geen melding krijgen bij het bereiken van 2j/40.000

• paulodk
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-12 15:24
Is er een mogelijkheid de acceleratie op Sport te zetten maar zonder dat de stopmodus naar "kruipen" wordt aangepast?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

paulodk schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:37:
Is er een mogelijkheid de acceleratie op Sport te zetten maar zonder dat de stopmodus naar "kruipen" wordt aangepast?
Ja via Zeekr spraakassistent

Hi Zeekr
Turn on Sport mode

Dan heb je acceleratie op Sport, maar zonder kruipen/creep

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Meubelmakert
Yellowneck schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:53:
[...]

Ja via Zeekr spraakassistent

Hi Zeekr
Turn on Sport mode

Dan heb je acceleratie op Sport, maar zonder kruipen/creep
Klopt. Is een geinige glitch.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jij was toch ook in Schiedam geweest? Ook gek dat jij die melding nog wel hebt? Bij ons is hij echt weg.

• Meubelmakert
PaT schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:37:
[...]

Jij was toch ook in Schiedam geweest? Ook gek dat jij die melding nog wel hebt? Bij ons is hij echt weg.
Klopt! Kan zijn dat ze het vergeten zijn. Ik zal ze morgen eens bellen om te vragen hoe het zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Meubelmakert op 10-12-2025 21:51 ]

• bigkevx2
Wie herkent dit?
Zoals misschien bekend ben ik een tevreden Zeekr X berijder en klaag ik nauwelijks.
De laatste weken echter word mijn beleving verstoord door het niet opstarten van mijn hoofdscherm.
Bij instappen blijft deze zwart (backlight gaat wel aan) maar de rest van de auto functioneert gewoon.

Na een reset zie je de opstart animatie maar deze gaat niet verder dan het schermpje achter het stuur.
Na meerdere resets, denk aan 4-6 en een half uur verder, komt het scherm tot leven en ik de functionaliteit weer beschikbaar.
Opmerkelijk is dat de verbinding met de telefoon gewoon wordt gemaakt en dat ik mijn muziek in de regel ook heb.
Ik neem dit gedrag de laatste tijd waar na een laadsessie, thuis en extern, en ook bij het gebruik van de voorverwarming via de app. Toevallig twee zaken die niet heel raar zijn bij een EV en die ik dus als basis functionaliteit beschouw.

Van de week was ik het helemaal zat en heb ik een factory reset gedaan, dit duurde even en na het weer tot leven komen van het scherm heb ik enkele dagen probleemloos kunnen rijden.
Wel is ineens een vaker gehoorde bug (voor bij de 001) bij mij aanwezig, het niet vasthouden van sommige instellingen waarbij de 'double lock' van de deuren van binnenuit aan blijft, ook al zet ik deze dus meteen uit.
Nu stap ik dus uit door twee keer op de knop te drukken.

Eén van de dingen die ook opviel is dat ik ineens meldingen kreeg dat de opslag vol zou zijn en dat ik deze vrij moest maken. Ik heb geprobeerd de navigatie app te verwijderen maar dit ging niet omdat deze in gebruik zou zijn, ook na een reset. Dit heeft mij direct doen besluiten de factory reset te doen en dit leek dus te werken. Meldingen van de opslag heb ik nu niet meer gezien maar het gedrag is dus terug.

Nu na enkele dagen komt het vervelende gedrag weer terug waarbij gisteren twee ritten zijn gemaakt die beiden hebben geleid tot veel irritatie en waarbij ik bijvoorbeeld in de avond beslagen spiegels had en geen mogelijkheid dit dus te voorkomen, bediening van de achterruitverwarming is niet mogelijk.

• BPi

BPi

Beslaan heeft de mijne de afgelopen dagen ook last van. Iets minder gereden en ik denk dat ik de ruiten moet ontvetten.

Zou het kunnen zijn dat een mislukte update dwars zit? Misschien tijdelijke bestanden die het geheugen bezet houden 🤷🏼‍♂️

• deathmonkey
  • Niet online
bigkevx2 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:22:
Wie herkent dit?
Zoals misschien bekend ben ik een tevreden Zeekr X berijder en klaag ik nauwelijks.
De laatste weken echter word mijn beleving verstoord door het niet opstarten van mijn hoofdscherm.
Bij instappen blijft deze zwart (backlight gaat wel aan) maar de rest van de auto functioneert gewoon.

Na een reset zie je de opstart animatie maar deze gaat niet verder dan het schermpje achter het stuur.
Na meerdere resets, denk aan 4-6 en een half uur verder, komt het scherm tot leven en ik de functionaliteit weer beschikbaar.
Opmerkelijk is dat de verbinding met de telefoon gewoon wordt gemaakt en dat ik mijn muziek in de regel ook heb.
Ik neem dit gedrag de laatste tijd waar na een laadsessie, thuis en extern, en ook bij het gebruik van de voorverwarming via de app. Toevallig twee zaken die niet heel raar zijn bij een EV en die ik dus als basis functionaliteit beschouw.

Van de week was ik het helemaal zat en heb ik een factory reset gedaan, dit duurde even en na het weer tot leven komen van het scherm heb ik enkele dagen probleemloos kunnen rijden.
Wel is ineens een vaker gehoorde bug (voor bij de 001) bij mij aanwezig, het niet vasthouden van sommige instellingen waarbij de 'double lock' van de deuren van binnenuit aan blijft, ook al zet ik deze dus meteen uit.

Eén van de dingen die ook opviel is dat ik ineens meldingen kreeg dat de opslag vol zou zijn en dat ik deze vrij moest maken. Ik heb geprobeerd de navigatie app te verwijderen maar dit ging niet omdat deze in gebruik zou zijn, ook na een reset. Dit heeft mij direct doen besluiten de factory reset te doen en dit leek dus te werken. Meldingen van de opslag heb ik nu niet meer gezien maar het gedrag is dus terug.

Nu na enkele dagen komt het vervelende gedrag weer terug waarbij gisteren twee ritten zijn gemaakt die beiden hebben geleid tot veel irritatie en waarbij ik bijvoorbeeld in de avond beslagen spiegels had en geen mogelijkheid dit dus te voorkomen, bediening van de achterruitverwarming is niet mogelijk.
Klinkt als iets waar Zeekr zelf bij aan de pas moet komen. Heb je ze al gebeld?

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Haha probeer ze eens te pakken te krijgen en iets af te spreken , drama.

• bigkevx2
BPi schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:51:
Beslaan heeft de mijne de afgelopen dagen ook last van. Iets minder gereden en ik denk dat ik de ruiten moet ontvetten.

Zou het kunnen zijn dat een mislukte update dwars zit? Misschien tijdelijke bestanden die het geheugen bezet houden 🤷🏼‍♂️
Enige wat ik me kan bedenken is de update van de Navi software, die zou na de factory reset weg moeten zijn. Deze heb ik opnieuw en zonder problemen kunnen installeren. Dus deze sluit ik bij deze uit. De app is zo’n 250MB groot, als dit al voor storage problemen zorgt dan heeft Zeekr wel een probleem lijkt mij.
De melding van de opslag heb ik na de grote reset ook niet meer gezien.

• bigkevx2
deathmonkey schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:43:
[...]

Klinkt als iets waar Zeekr zelf bij aan de pas moet komen. Heb je ze al gebeld?
bovenaan de to-do lijst.
Maar ik ben ook realist en heb de agenda open staan. Wordt januari 2026 vermoed ik.
En ik ga rechtstreeks naar Arval, die mogen het regelen.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-12 16:47

EntonoX

Team leider

Gaat Arval niet je weer naar Zeekr sturen? Dat deden ze bij mij tenminste wel. Die trokken er heel netjes hun handen vanaf “rijdt de auto nog? Dan moet je het regelen met de dealer…”

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• bigkevx2
EntonoX schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 18:27:
Gaat Arval niet je weer naar Zeekr sturen? Dat deden ze bij mij tenminste wel. Die trokken er heel netjes hun handen vanaf “rijdt de auto nog? Dan moet je het regelen met de dealer…”
Ik heb operational met 24h vervang service.
Als dit het antwoord wordt, waar ik eigenlijk ook wel vanuit ga dan mogen ze mij schriftelijk melden dat de auto veilig is om te rijden.
Ja hij rijdt en ja ik heb de 1.000.000 km allang op mijn ‘CV’ staan dus ik kan zonder alle hulpmiddelen.
Maar een achterruit die in de winter geen zicht biedt met twee buitenspiegels waar je niets in ziet is voor mij wel een argument om de veiligheid in twijfel te trekken.
Ook weten we denk ik allemaal wel dat de klimaatregeling wel eens de neiging heeft om op circulatie stand te gaan staan, en blijven hangen. Met scherm voor mij echt geen issue, meer ‘karakter’ van het systeem (ja, zo kijk ik er tegenaan). Maar dit is dan de volgende fase in de vraag; is dit nog veilig?
Het gebrek aan navigatie, laadvermogen regeling en…vul maar in…,is voor mij voldoende om dit netjes doch dringend aan de kaak te stellen.
Over die laadregeling, ik laad thuis meestal op 1 fase en ik laad bijna nooit publiek. Maar afgelopen week heb ik al een paal ‘opgeblazen’. De paal met twee stekkers gaf 20kwh aan een EV6 en ik dacht, netjes, ik sluit aan en we hebben beiden 10. Meer dan voldoende. Bij opstart zag ik 2x20 en ik dacht, Danoontje POWER!
Een tijdje later keek ik naar de voortgang en zag dat er geen sessie actief was, ik kantoor uit, checken en de hele paal in storing. Ik sluit opnieuw aan en ik kreeg 20 en na 1,5 uur was ik vol.
Mijn punt, leuk dat 22ste max maar niet iedere paal is dus uitgevoerd met loadbalancing. Leuk als je als eerste komt, de lading nodig hebt en de ‘ander’ jouw sessie saboteert zonder dit bewust te doen. Het vermogen via het scherm terugzetten is dus een primaire functie is nu aangetoond, laden ook ;-)

Lang verhaal kort, ik ga hier dus niet akkoord mee en ze regelen het maar. Ik betaal 100% dus ik verwacht 100%. Bij kleine dingetjes zoals de ‘de service termijn is verstreken’ melding iedere dag, die swipe ik gewoon weg, ik weet waar dit aan ligt en voor mij geen reden om te bellen maar een heel midden scherm met secundaire functies die niet beschikbaar zijn en de irritatie van de snelheidsmelding is voor mij alles behalve het comfort die de auto mij al die tijd heeft geboden en dan niet beschikbaar zijn.
Ook heb ik al een 1 keer meegemaakt dat de buitenspiegels niet uitklapte, moet ik ze dan maar forceren? Nee dus.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-12 16:47

EntonoX

Team leider

Ik deel je frustratie, hou ons vooral op de hoogte mocht Arval wel iets gaan doen!

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-12 06:59
bigkevx2 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:22:
Wie herkent dit?

Zeker herken ik dit. Ook een tevreden Zeekrx rijder met weinig issues maar het zwarte scherm herken ik.
Ik merk wel iets anders. Gebeurt bij mij enkel s' morgens en ik denk zelf combi temperatuur (kou) en met regen (vocht) Als ik de auto eerst 15 min voorverwarm is 7 van de 10 x het scherm wel paraat. Soms tijdens het rijden reset ik het en dan komt het meestal wel goed en anders een enkele keer start het scherm vanzelf weer op. Na herstart wel ff de gebruikelijke items weer uitzetten incl die van snelheid overschrijding 😜 Verwarmings issues daarentegen herken ik dan weer niet.

Over 7300 km 40000 km beurt dus dan kunnen ze dat gelijk fixen. Ga er nu niet speciaal voor bellen/rijden.

Hoop dat dit alles bij jou wel snel gefixt wordt en lees tzt de oplossing hier nog wel waar het nu mee te maken had.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Toch wel een paar mooie upgrades die ik best zou willen hebben. En die lichtgroene kleur staat hem ook erg goed.

• Meubelmakert
PaT schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 13:37:
Toch wel een paar mooie upgrades die ik best zou willen hebben. En die lichtgroene kleur staat hem ook erg goed.
Jawel hè? En die lichtgroene kleur is prachtig.

• ramrodwillem
  • Nu online
Als de software net zo beroerd blijft als bij de huidige dan zal het geen verkoop wonder worden.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ramrodwillem schreef op zondag 14 december 2025 @ 07:59:
Als de software net zo beroerd blijft als bij de huidige dan zal het geen verkoop wonder worden.
Ik vind het tegenwoordig best meevallen. Zeker nog niet perfect, maar lang niet zo erg meer als een paar maanden geleden. En dat is ergens best gek, want in de tussentijd is er voor zover ik weet geen update geweest.

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:55
Idem hier!

• bigkevx2
bigkevx2 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:09:
[...]

bovenaan de to-do lijst.
Maar ik ben ook realist en heb de agenda open staan. Wordt januari 2026 vermoed ik.
En ik ga rechtstreeks naar Arval, die mogen het regelen.
Kleine update, via Arval naar Zeekr gestuurd, deze gebeld en die sturen me naar de app.
Daar een request ingestuurd en daarop een twee weken wachttijd minimaal gekregen.
Prima, heb toch niet eerder tijd.
Mochten de vonken eraf vliegen dan is het 112.
Gisteren en vandaag bij iedere rit bingo, nu heb ik vanuit het vocht perspectief gedacht en dit zou iets kunnen verklaren, koud interieur, kabelboom issues, hoge luchtvochtigheid you name it.
Vanavond moet ik dik 250 km maken dus ik dacht, laten we eens controleren. En idd, weer geen scherm.
Ik ga een eindje wandelen en tijdens deze wandeling twee keer de voorverwaring aan (30 min.) teruggekomen en 1x reset en hij was er weer.
Het begint voor mij steeds duidelijker te wijzen naar kabelboom problemen in combinatie met vocht.
Ook ik heb de achterportier die niet volledig sluit, ook hier is geen pijl op te trekken. Als ik het me goed kan herinneren dan is dit bij iemand hier toen opgelost met een kabelboom vervanging.
Nu maar even hopen dat het niet gaat vonken.

• ramrodwillem
  • Nu online
Juist wel, aflaten fikken en via de lease een andere .

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

@bigkevx2 Vervelend om te horen dat je nu ook 'slachtoffer' bent van de Zeekr kwaaltjes/'kinderziektes'. Hopelijk is het snel opgelost.

Zelf altijd (nog) uiterst tevreden met alles. Hield m'n hart al een beetje vast toen ik alle ervaringen hier las en ik de auto besteld had. Maar na 4,5 maand eigenaarschap en 9000 km super tevreden gelukkig. Geen resets nodig.
Waar ik me wel aan stoor zijn dingen als dat de (DAB)radio niet automatisch start, de locatie in de homescreen niet geupdate wordt, de gevoelige waarschuwing dat je je handen aan het stuur moet houden met LCC, de waardeloze 360 graden-camera angle wanneer je knipperlicht aanzet (bij <30 km/h) (ja je kan uiteraard zelf de camera draaien daarna, maar zou niet moeten) en de onlogische UI soms (bv je zit in navigatie, gaat even naar autoinstellingen en als je die dan weer afsluit kom je in de homescreen ipv weer in de navigatie)

Verder werkt alles super. Sinds kort gebruik ik Android Auto vaker met kabel omdat m'n telefoon dan ook sneller laadt en Android Auto werkt dan ook gewoon vlot zonder vertraging.

Daarnaast tijdens de Black Friday aanbiedingen van afgelopen periode een sim-only abonnement van Lebara gescoord waarbij 6 euro toekreeg :+ .
(2 jarig 250min/250sms/10GB abonnement voor €144,- aan abonnementskosten gedurende gehele looptijd. Eenmalig €150,- cashback = -6 euro :+ .)
Op Marktplaats voor €12,- euro mobiele SIM kaart router gescoord (uitvoering: TP-Link 4G LTE Mobiele Wifi M7200). Deze zit nu onderin m'n opbergvakje aangesloten op de 12V aansluiting en fungeert nu als hotspot voor de auto. Werkt echt fantastisch :o. Kan nu gebruik maken van de native Spotify, Amazon Music en Tunein app.
Hoewel de TP-Link M7200 geen auto start functie heeft, heeft die wel een 2000 mAh accu ingebouwd. Heb em tot dusver nog nooit handmatig weer aan moeten zetten omdat deze is leeggelopen als ik de auto lang niet heb gebruikt. Maar kan me voorstellen als je een paar dagen de auto niet gebruikt, deze wel leegloopt. Dan zal ik em handmatig weer even aan moeten zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 15-12-2025 15:50 ]

• bigkevx2
Yellowneck schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:46:
@bigkevx2 Vervelend om te horen dat je nu ook 'slachtoffer' bent van de Zeekr kwaaltjes/'kinderziektes'. Hopelijk is het snel opgelost.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds tevreden.
Ik verwacht een hardware issue in de vorm van de kabelboom die ik redelijk kan verklaren kijkend naar de datum van in ontvangstname en de datum op de banden. Heeft gewoon lang stil gestaan en daarom verwacht ik daar het issue.
Fikt ie af, jammer maar helaas maar hopen doe ik het niet natuurlijk. Ik heb het al een keer mogen meemaken toen ik op vakantie was met nieuwjaar in NY, politie aan de telefoon omdat mijn auto als vuurwerk door het leven ging. Einde leven dus.

Ondertussen een bevestiging van service afspraak voor 19 jan 2026 binnen, dit enkele uurtjes na aanmelden. Dus hier geen vervelende ervaring, lange wachttijd? Ach, bestel eens een pizza, tegenwoordig niet veel beter ;-)

• bigkevx2
Ritje van 250 km Helmond Groningen achter de rug zojuist. Ja, het scherm was weer zwart en na de auto op temperatuur gebracht te hebben kwam hij terug. Daarna heerlijke rit gehad, echt een genot.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zie dat de nieuwe leaseprijzen voor 2026 inmiddels ook al verwerkt zijn bij Zeekr Lease / Arval. De maandelijkse (operational) lease is bij mij met 67.91 euro (excl BTW) verhoogd.
De MRB gaat natuurlijk van 95 euro per kwartaal (75% korting) naar 266 euro per kwartaal (30% korting) dus dat komt neer op maandelijks 57 euro verhoging.
De rest (10.91 euro) zal wel de stijging van de verzekeringspremie zijn.

• serdar-hd2
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-12 15:47
Hi,

Hoe zetten jullie het regeneratief remmen uit of zo laag mogelijk?
Ik heb dit ook bij andere elektrische auto’s gehad en daar kon ik het zo instellen dat het nauwelijks merkbaar was.

Dat zou ik bij de Zeekr X ook graag willen, omdat ik misselijk word van het harde afremmen.

Daarnaast vroeg ik me af of jullie ook last hebben van Android Auto dat niet altijd automatisch opstart, of soms helemaal niet werkt en opnieuw gekoppeld moet worden.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-12 21:31
serdar-hd2 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:54:
Hi,

Hoe zetten jullie het regeneratief remmen uit of zo laag mogelijk?
Ik heb dit ook bij andere elektrische auto’s gehad en daar kon ik het zo instellen dat het nauwelijks merkbaar was.

Dat zou ik bij de Zeekr X ook graag willen, omdat ik misselijk word van het harde afremmen.
[...]
Helaas alleen de standaard standen, en vind zelf de laagste stand ook nog steeds wel wat heftig.
Had zelf in het begin ook last van misselijk worden, maar na een poosje leer je vanzelf om het te doseren met je versnellingspedaal en heb je er geen last meer van.

• BPi

BPi

Heeft iemand al iets van de softwareupdate gezien?

(Ik niet)

• deathmonkey
  • Niet online
brambo123 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 20:52:
[...]

Helaas alleen de standaard standen, en vind zelf de laagste stand ook nog steeds wel wat heftig.
Had zelf in het begin ook last van misselijk worden, maar na een poosje leer je vanzelf om het te doseren met je versnellingspedaal en heb je er geen last meer van.
Het is inderdaad een andere manier van autorijden wara je even aan moet wennen. Zelf zet ik m juist in de sterkste stand, dan betekend gas los gewoon remmen. Verder hou je je voet altijd wat op het gas.

• Meubelmakert
brambo123 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 20:52:
[...]

Het doseren gaat ontzettend netjes met het pedaal. Heb regenereren op de zwaarste stand staan en rem praktisch niet bij. Ik heb heel wat EVs gereden en was hier het meest enthousiast over.

• bigkevx2
Meubelmakert schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:37:
[...]

Het doseren gaat ontzettend netjes met het pedaal. Heb regenereren op de zwaarste stand staan en rem praktisch niet bij. Ik heb heel wat EVs gereden en was hier het meest enthousiast over.
Hier ook, ik heb hiervoor een Nissan Leaf gereden die het net wat beter deed, vooral op de laatste 2 meter. Maar ik rijd op mijn rechter pedaal en ik bepaal het comfort, in de regel zet ik hem op de lijn stil waar ik hem stil wil hebben.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Vroeg me altijd af wat die twee zwarte stripjes op het stuur waren, maar nooit een functie voor ontdekt....tot gister. 't Zijn gewoon (waarschuwings)lampjes :D. Voorganger remde ineens wel heel snel af en de FCW ging af. En zag toen ineens twee rode lampjes op het stuur, best wel geinig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4Ml2maQwWB_I-TrrpnfgDPwKrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAwkTGjCXItHudBXiQHKFvIf.jpg?f=fotoalbum_large

• serdar-hd2
Hebben jullie ook last van android auto die erg traag reageert? Op alle andere elektrische autos die ik heb gereden ging het veel soepeler.

• DontDealWithIt
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 01:39
serdar-hd2 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:22:
Hebben jullie ook last van android auto die erg traag reageert? Op alle andere elektrische autos die ik heb gereden ging het veel soepeler.
Ja zeker, en tot nu toe geen oplossing. Hoor al sinds april dat het wordt opgelost in een volgende update. Er zijn een paar dingen die je zou kunnen proberen, waaronder uit android auto gaan en er weer terug in. Helaas werkt dit niet voor mij en heb ik het nooit aan de praat gekregen. Carplay lijkt wel te werken... Hopen op een update die dit oplost dus

• BPi

BPi

Heb jij nog steeds last van de traagheid bij navigeren, dus dat je locatie na een paar tellen al tientallen meters achterloopt? Dat was bij mij ineens weg. Volgens mij ergens in oktober. Ook bij anderen. Zie dit forum.
Ook het aantal crashes is drastisch afgenomen.

Android blijft nog wel wat traag in reageren. Bijvoorbeeld bij voorlezen whatsapp en bij het vragen om en verzenden van berichten terug.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Android Auto werkt hier de laatste tijd echt supervlot idd, durf niet te zeggen vanaf weer precies, maar dit was in het begin niet zo. Toen was af en toe wel laggy maar hielp het om even terug naar de Homescreen te gaan en weer erin, maar dat is nu helemaal niet meer nodig.

• deathmonkey
  • Niet online
Gisteren mijn X mogen ophalen in Zeist. Wat een gaaf ding is het toch ook! Ik kom van de MG 4, dus een hele upgrade. Ervaar inderdaad wel echt enorm trage Android Auto, dat had ik totaal niet bij mijn MG (maar daar viel die dan weer soms weg). Is trouwens niet enkel de navigatie, maar ook de weergave in Spotify die gewoon achterloopt. Heb nog niet geprobeerd of bedraad beter werk.

Kwam er trouwens ook achter dat mijn S25 Ultra niet draadloos laad, waarschijnlijk zit de coil niet op de juiste plek... enfin, je kan niet alles hebben.

• bigkevx2
deathmonkey schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:27:
Kwam er trouwens ook achter dat mijn S25 Ultra niet draadloos laad, waarschijnlijk zit de coil niet op de juiste plek... enfin, je kan niet alles hebben.
Staat deze wel aan? Default staat het draadloos laden uitgeschakeld....
in het menu onder ... more, daar zit een schakelaar.
Je kunt dit ook in de menubalk bovenin zien, als daar geen mobiel logo staat dan is het niet ingeschakeld. Anders zie je dat logo en als hij laadt komt er een groen symbooltje in te staan.

• serdar-hd2
Yellowneck schreef op donderdag 18 december 2025 @ 23:12:
Android Auto werkt hier de laatste tijd echt supervlot idd, durf niet te zeggen vanaf weer precies, maar dit was in het begin niet zo. Toen was af en toe wel laggy maar hielp het om even terug naar de Homescreen te gaan en weer erin, maar dat is nu helemaal niet meer nodig.
Ow ben wel erg benieuwd wel versie Android Auto en software je hebt zodat ik even kan vergelijken.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

serdar-hd2 schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:42:
[...]

Ow ben wel erg benieuwd wel versie Android Auto en software je hebt zodat ik even kan vergelijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwXCBuM-5bBLMXgp3Im7NKiaYf0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwPoeKXiXaxVZ5WZTsRRCAmN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H12RkasZp_AL4PmtPrZJXpKaInU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tubyKEIaTZL8E7Aup5vO0jaz.png?f=fotoalbum_tile
Google Pixel 7 Pro met de laatste updates t/m december 2025.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-12 15:35
Iemand al iets vernomen over een mogelijke update 1.4? Einde van het jaar is al in zicht

• ramrodwillem
  • Nu online
KevinT schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:06:
Iemand al iets vernomen over een mogelijke update 1.4? Einde van het jaar is al in zicht
Nee, en als die als die komt krijg je vanzelf bericht.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yellowneck schreef op donderdag 18 december 2025 @ 23:12:
Toevallig gisteren weer eens gebruik gemaakt van AA in combinatie met een S23, maar die had echt nog last van algehele traagheid aan het begin van de rit. Paar keer switchen naar het homescreen en het werkte zoals het hoort qua navigatie. Maar ook schakelen tussen full screen navi en bijvoorbeeld Spotify ging niet altijd even lekker.
Ik zal het de volgende keer eens uittesten met mijn S24U of dat nog verschil maakt.

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12 16:10
Yellowneck schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:47:
[...]
Google Pixel 7 Pro met de laatste updates t/m december 2025.
Hier een Pixel 9 Pro en ook hier lijkt het soepeler te gaan. Gisten voor het eerst in lange tijd weer Google Maps als navigatie gebruikt tijdens een rit en dat ging vlotjes. *klopt af*

• deathmonkey
  • Niet online
Hier na de eerste rit in de X ook merkbaar snellere AA. Wisselen tussen tabs is nog wat traag soms, maar verder loopt het beeld niet meer achter.

Verder er achter gekomen dat de S25 Ultra alleen draadloos oplaad als je de bovenkant eerst in de lader doet. Hoewel ik het een leuk bedacht systeem vind is de update die in China uit is wel een verbetering imo. Ook vind ik de bekerhouder nu niet ideaal en passen grotere bekers niet echt soepel in de houder.

Al met al trouwens erg tevreden met de X. Is zeker een blikvanger en in vergelijk met de Volvo EX30 krijg je echt een hele hoop meer voor je geld.

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-12 18:51
In mijn keycard zit een scheurtje en werkt niet meer waardoor ik nu de zeekr app als sleutel gebruik.

De app werkt echter op één telefoon tegelijk, als mijn partner inlogt dan word ik afgemeld.

Herkenbaar of is hier een oplossing voor?

• Meubelmakert
Quito schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:12:
In mijn keycard zit een scheurtje en werkt niet meer waardoor ik nu de zeekr app als sleutel gebruik.

De app werkt echter op één telefoon tegelijk, als mijn partner inlogt dan word ik afgemeld.

Maak je gebruik van dezelfde account?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Quito schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:12:

De hoofdgebruiker kan de auto delen, waardoor er met een eigen account gebruik kan worden gemaakt van de auto.

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:34
Heeft iemand ondertussen de OBD werkend gehad met 7X? Ik heb de veepak obd-II/BLE+ en is wel verbonden maar krijgt geen sensordata en ABRP dus ook niet.
Ignore: dit gaat naar de 7X sectie!

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenkleen op 25-12-2025 14:09 ]

• ramrodwillem
  • Nu online
Ik krijg de melding dat het regenereren tijdelijk minder is, komt dit door dat de temperatuur rond de 0 graden is?

Het zitvlak van de bestuurders stoel wordt niet warm,rugleuning wel, of is dit ergens afzonderlijk van elkaar in te stellen?

• bigkevx2
jeroenkleen schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:22:
Heeft iemand ondertussen de OBD werkend gehad met 7X? Ik heb de veepak obd-II/BLE+ en is wel verbonden maar krijgt geen sensordata en ABRP dus ook niet.
En dat vraag je in het forum voor de X?

• bigkevx2
ramrodwillem schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:53:
Ik krijg de melding dat het regenereren tijdelijk minder is, komt dit door dat de temperatuur rond de 0 graden is?

Het zitvlak van de bestuurders stoel wordt niet warm,rugleuning wel, of is dit ergens afzonderlijk van elkaar in te stellen?
Regenereren heeft met de temperatuur van de accu te maken idd. Ik merkte net ook een mindere werking en toen ik even wat pk’s aan het werk wilde zetten merkte ik ook dat het een stuk makker was. Normaal gedrag voor een EV.

Stoelverwarming is niet apart in te stellen zover ik weet. Reset geprobeerd? Alles wordt via de computer aangestuurd en dit klinkt als een klein issue.
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste