Dat is waarschijnlijk de indicatie dat de snelheid op de weg is veranderd. Iedere keer als de auto een nieuw bord ziet dan gaat dat geluid af. Zit ergens in de instellingen verstopt. Het is een setting die af en toe reset...serdar-hd2 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:51:
Hi,
Sinds ongeveer twee weken maakt mijn Zeekr X tijdens het rijden af en toe een vreemd “dong” geluid. Ik krijg hierbij geen enkele melding of waarschuwing op het scherm.
Het gebeurt volledig willekeurig:
soms meerdere keren achter elkaar, soms een langere tijd helemaal niet.
Het is vooral irritant omdat ik niet kan achterhalen waar het geluid vandaan komt of wat de oorzaak is.
Herkent iemand dit probleem? Of weet iemand waar dit mee te maken kan hebben?
Alvast bedankt!
Wat ik me zo kan bedenken zou dit wel eens de speed limit update melding kunnen zijn.serdar-hd2 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:51:
Hi,
Sinds ongeveer twee weken maakt mijn Zeekr X tijdens het rijden af en toe een vreemd “dong” geluid. Ik krijg hierbij geen enkele melding of waarschuwing op het scherm.
Het is vooral irritant omdat ik niet kan achterhalen waar het geluid vandaan komt of wat de oorzaak is.
Alvast bedankt!
Deze kun je uitzetten in het Zeekr AD menu en dan de een na laatste schuif.
Voor zover ik weet is dit de 'dong' die verder niets laat zien.
Deze melding komt iedere keer terug als je het systeem hebt moeten resetten.
Waarschijnlijk je notificatie wanneer het verkeersbord herkenning systeem ziet dat je harder of zachter kan gaan rijden.serdar-hd2 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:51:
Hi,
Alvast bedankt!
Kun je uitzetten in de tijd AD settings, onderaan de lijst.
Staat de melding aan dat hij 'dongt' als de maximaal toegestane snelheid wijzigt? Ik heb mijn ook wel eens een ongeluk gezocht waar die toon nou voor was.serdar-hd2 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:51:
Hi,
Alvast bedankt!
/edit: zo, ik zat dus duidelijk nog niet op de laatste pagina.... wat ze hierboven dus zeggen.
Ik kon het niet laten....
[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 04-01-2026 09:19 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Wat irritant is aan die dong is dat dat in mijn ervaring een van de instellingen die uit zichzelf schijnbaar willekeurig weer aangezet wordt. Hopelijk kost de update dat op.
Alleen na reset.marvel27 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 09:40:
Wat irritant is aan die dong is dat dat in mijn ervaring een van de instellingen die uit zichzelf schijnbaar willekeurig weer aangezet wordt. Hopelijk kost de update dat op.
Pas liep het systeem bij mij vast. Niks reset en alle instellingen waren nog hetzelfde behalve deze melding. Is te overzien, maar snap werkelijkwaar niet wie dit aan zou laten staan.