Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26
serdar-hd2 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:51:
Hi,

Sinds ongeveer twee weken maakt mijn Zeekr X tijdens het rijden af en toe een vreemd “dong” geluid. Ik krijg hierbij geen enkele melding of waarschuwing op het scherm.

Het gebeurt volledig willekeurig:

soms meerdere keren achter elkaar, soms een langere tijd helemaal niet.

Het is vooral irritant omdat ik niet kan achterhalen waar het geluid vandaan komt of wat de oorzaak is.

Herkent iemand dit probleem? Of weet iemand waar dit mee te maken kan hebben?

Alvast bedankt!
Dat is waarschijnlijk de indicatie dat de snelheid op de weg is veranderd. Iedere keer als de auto een nieuw bord ziet dan gaat dat geluid af. Zit ergens in de instellingen verstopt. Het is een setting die af en toe reset...

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:48
Hi,

Sinds ongeveer twee weken maakt mijn Zeekr X tijdens het rijden af en toe een vreemd “dong” geluid. Ik krijg hierbij geen enkele melding of waarschuwing op het scherm.

Het is vooral irritant omdat ik niet kan achterhalen waar het geluid vandaan komt of wat de oorzaak is.

Alvast bedankt!
Wat ik me zo kan bedenken zou dit wel eens de speed limit update melding kunnen zijn.
Deze kun je uitzetten in het Zeekr AD menu en dan de een na laatste schuif.
Voor zover ik weet is dit de 'dong' die verder niets laat zien.
Deze melding komt iedere keer terug als je het systeem hebt moeten resetten.

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17:05
Hi,

Alvast bedankt!
Waarschijnlijk je notificatie wanneer het verkeersbord herkenning systeem ziet dat je harder of zachter kan gaan rijden.

Kun je uitzetten in de tijd AD settings, onderaan de lijst.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hi,

Alvast bedankt!
Staat de melding aan dat hij 'dongt' als de maximaal toegestane snelheid wijzigt? Ik heb mijn ook wel eens een ongeluk gezocht waar die toon nou voor was.

/edit: zo, ik zat dus duidelijk nog niet op de laatste pagina.... wat ze hierboven dus zeggen. :P

Ik kon het niet laten....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDmkSzY3cak0B1aMAX54LVMRcUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZqtExbfFAbYQDbTKwqgu8S2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 04-01-2026 09:19 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:51
Wat irritant is aan die dong is dat dat in mijn ervaring een van de instellingen die uit zichzelf schijnbaar willekeurig weer aangezet wordt. Hopelijk kost de update dat op.

• Meubelmakert
marvel27 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 09:40:
Wat irritant is aan die dong is dat dat in mijn ervaring een van de instellingen die uit zichzelf schijnbaar willekeurig weer aangezet wordt. Hopelijk kost de update dat op.
Alleen na reset.

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Pas liep het systeem bij mij vast. Niks reset en alle instellingen waren nog hetzelfde behalve deze melding. Is te overzien, maar snap werkelijkwaar niet wie dit aan zou laten staan.

• nielsbrakel
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:56
We gaan binnenkort op wintersport en hebben ook sneeuwkettingen nodig. Hebben jullie nog advies waar op te letten voor de aanschaf van een goed passende set op de Zeekr X? Bandenmaat 235/50 R19.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

EntonoX

Team leider

Interessant, ga ik eens proberen vanavond :) leuk voor een nieuwe homeassistant integratie

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

In het Zeekr 7X topic zijn er ook al een aantal Tweakers die aan het knutselen zijn met de API en het deels werkend hebben. jswinkels in "Het grote Zeekr 7x topic"

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
En straks weer klagen dat er nog meer storingen zijn aan de Zeekr....

• marvel27
Hoe bedoel je?

• DontDealWithIt
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 00:09
Hallo allemaal, werkt de "Cabin Active Temp Control" ook voor koud weer? Bijv dat de temperatuur een ondergrens heeft. Ik hoor dat het in ieder geval werkt voor warme temperaturen (40°C).

• Meubelmakert
EntonoX schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:50:
[...]

Interessant, ga ik eens proberen vanavond :) leuk voor een nieuwe homeassistant integratie
Dit behoeft wat uitleg. Wat kun je hier allemaal mee en hoe maak je het werkend?

• ThijsWTF
DontDealWithIt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:28:
Hallo allemaal, werkt de "Cabin Active Temp Control" ook voor koud weer? Bijv dat de temperatuur een ondergrens heeft. Ik hoor dat het in ieder geval werkt voor warme temperaturen (40°C).
Volgens mij alleen voor te warme temperaturen, dus boven 40 graden.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

ThijsWTF schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:07:
[...]

Volgens mij alleen voor te warme temperaturen, dus boven 40 graden.
Correct!
In de handleiding noemen ze het Overheat Protection, wat ik een duidelijkere benaming vindt. De functie in de app en in de auto heet Cabin Active Temp(erature) Control

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSjl-0ZVooMkSawlLB-C6U-hnWM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e5kuGFc8XTnnICHIVwxEQou6.png?f=fotoalbum_large

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Meubelmakert
Ik heb er maar eens een stukkie over getikt.

https://www.autoweek.nl/r...-x-wolf-edition-awd-2024/

• Wisl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-01 16:52
nielsbrakel schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:35:
We gaan binnenkort op wintersport en hebben ook sneeuwkettingen nodig. Hebben jullie nog advies waar op te letten voor de aanschaf van een goed passende set op de Zeekr X? Bandenmaat 235/50 R19.
Er kunnen alleen loopvlakkettingen op, die ongeveer €500,-- kosten

• Wisl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-01 16:52
:)

[ Voor 100% gewijzigd door Wisl op 12-01-2026 20:01 ]

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:53
Ik heb al 2 mails gehad van het Builders platform dat issues die ik een upvote heb gegeven ready for release zijn. Geeft dit al een inkijkje in de update die aanstaande is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6CREtMyPCNxtFDo504rne4TohY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J0U77HnN9LJPErGKOM6RbGx2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIqX6VJJx9Ms2YEwfnKn21mlwRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XUnOcs5jM57bVg4xRANg4pmu.png?f=fotoalbum_large

• bigkevx2
Masterkev schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:50:
Ik heb al 2 mails gehad van het Builders platform dat issues die ik een upvote heb gegeven ready for release zijn. Geeft dit al een inkijkje in de update die aanstaande is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier worden we vrolijk van!!
Dit is nog niet gezegd dat de release aanstaande is maar dat hij i.i.g. in de volgende release zou moeten zitten.
Mag ook wel, twee goeie updates nu al, ik merk dat ik bij voorsorteren alleen de tik tegen de hendel geef om aan te geven dat ik van rijstrook wissel omdat het geluid gewoon storend is.
Nu maar hopen dat het momentum daar is, de auto is mij verkocht 1,5 jaar geleden met 'regelmatige' updates en o.a. park assist dat zeker zou komen. Nu zie ik de nieuwe modellen van Zeekr dit allemaal af fabriek hebben en de X blijft achter.
Maandag ben ik in Zeist voor wat issues, wie weet krijg ik meteen een beta geïnstalleerd omdat de issues die ik heb waarschijnlijk niet gevonden gaan worden in de hardware.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Goede review en heel herkenbaar

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:44
Systeemupdate is beschikbaar gekomen. Kreeg net een melding.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/no5uwJbJ-0Qt4uSq7pMTmf-LQoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkMIEBte0VxGFzuJk6wRDWXI.jpg?f=fotoalbum_large

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

KevinT schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:39:
Systeemupdate is beschikbaar gekomen. Kreeg net een melding.[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbr9N-8r8gl8-6zXIewxh234syg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzC20R874xYacGo4JCfnxVA2.jpg?f=fotoalbum_large
Yep, eindelijk
Aangezien de changelog nog niet online staat, hierbij de (vrij teleurstellende) changelog van 1.4. Zie bijvoorbeeld niks over het geluid van de knipperlichten zoals een paar posts terug nog aangehaald is dat die klaar zou zijn voor release.
Bij de 001 zat die wel in de laatste update.
Laten we hopen dat de daadwerkelijke update meer wijzigingen bevat dan hier omschreven, of dat we nog op korte termijn nog een paar aanvullende updates krijgen zoals de 001 ook kreeg, die zit meen ik al op 1.4.2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NP9abNQNgwwheb8Vc6-ezRuYa6s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPoMMaxS85HXz4oL5xQsf5j7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hf0SALUysM7rZTcGQZ2A34ALrRM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60esQNL0GcyseR6gWv6GsgXw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAUDpBMHU02KVdmmFCydar7rDks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnMugDWlfwwwjri51M0zsK7k.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 18% gewijzigd door Yellowneck op 13-01-2026 20:26 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yellowneck schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:43:
[...]

[Afbeelding]
Yep, eindelijk
Aangezien de changelog nog niet online staat, hierbij de (vrij teleurstellende) changelog van 1.4. Zie bijvoorbeeld niks over de het geluid van de knipperlichten zoals een paar posts terug nog aangehaald dat die klaar zou zijn voor release.
Bij de 001 zat die wel in de laatste update.
Laten we hopen dat de daadwerkelijke update meer wijzigingen bevat dan hier omschreven, of dat we nog op korte termijn nog een paar aanvullende updates krijgen zoals de 001 ook kreeg, die zit meen ik al op 1.4.2
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
De een na laatste aanpassing is dan weer wel jammer, dank je Europa.

Ben benieuwd of Navi 2.0 nu standaard is, daar staat iets over vermeld.

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:43

BPi

TPMS ander kleurtje... leuk. Maar als ze nu aangeven wanneer de spanning echt te laag is en niet lager dan de rest. Bij mij zaten ze best lang in balans en toen kwam de piep omdat er eentje afweek. Toen kwam ik erachter dat ze allemaal flink te laag waren....
En het volume van het knipperlicht (clignoteur _/-\o_) is al eerder punt van discussie geweest en zachter geworden. Eerste update volgens mij. Hij was echte belachelijk hard.
De overgang naar de nieuwe navigatie zou toch een van de belangrijkste aanpassingen zijn?

Ik hoop dat de radio weer normaal gaat werken en niet altijd met een trucje aangezet moet worden.

Ik zal met een van de eerst afgeleverde X-en wel weer de laatste zijn met de software :F

• marvel27
"Driving characteristics are no longer restricted when using the tow bar" benieuwd wat dit inhoudt! Hopelijk slaat het ook op ACC/LCC, is een van de grote overblijvende mancos van de auto.

• BPi

BPi

marvel27 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:48:
"Driving characteristics are no longer restricted when using the tow bar" benieuwd wat dit inhoudt! Hopelijk slaat het ook op ACC/LCC, is een van de grote overblijvende mancos van de auto.
ja, die vraag stelde ik mij ook al. Als het gaat om rijmodi is het wat anders dan dat de CC weer aan kan (wenselijk, al was het maar een 'domme').

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Volgens mij gaat het om de rijmodus Sportief, Comfort, Standaard.

De Nederlandse vertaling van diezelfde wijziging vanuit uit 001 update:
Trekken & rijmodi:

Je kunt nu elke rijmodus selecteren tijdens het trekken van een aanhanger of fietsendrager

• marvel27
Apart, ik zie in de auto nog geen nieuwe update, maar de changelog is wel al die van 1.4.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Kak:
Driver Distraction warning setting is no longer memorized between drive cycles, due to new upcoming legal requirements.

Hier staat tekst

• Maddox
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7J7TumdlaUa_UytOLc80FJuf62g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FKctLwWP89Vvk1pGOoiQ2J7.jpg?f=fotoalbum_large
Staat hier ook gepland voor vannacht

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:42
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:31:
Kak:
Driver Distraction warning setting is no longer memorized between drive cycles, due to new upcoming legal requirements.
Dit was sowieso al niet toch? Of ging dit om het wegkijken?

• Meubelmakert
Masterkev schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geloof het of niet maar het volume van de richtingaanwijzer voor de 7x is wel aangepast. Daar ging die specifieke post ook over. Heb een paar dagen geleden al gemeld onder de post dat ik het zeer teleurstellend vind dat dezelfde vraag voor de X, die er al veel langer ligt, niet wordt opgevolgd. Het is voor mij de grootste ergenis van de auto en gebruik de richtingaanwijzers dan ook zo weinig mogelijk.

• Jjvdh
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20-01 14:55
Wat een ongelooflijk teleurstellend merk is ZEEKR toch. De nieuwe 1.4 update valt niet eens serieus te nemen. Wat een aanfluiting.

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Richtingaanwijzers maken bij mij helemaal geen geluid meer. Ik had helaas geen tijd meer voor een reset, dus morgen maar even kijken of het geluid daarmee weer (zachter) terugkomt.

• Meubelmakert
Jjvdh schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:02:
Wat een ongelooflijk teleurstellend merk is ZEEKR toch. De nieuwe 1.4 update valt niet eens serieus te nemen. Wat een aanfluiting.
Laten we proberen dit forum onzinvrij te houden. Dank!

• Meubelmakert
MXdar2 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:30:
Richtingaanwijzers maken bij mij helemaal geen geluid meer. Ik had helaas geen tijd meer voor een reset, dus morgen maar even kijken of het geluid daarmee weer (zachter) terugkomt.
Ik wil jouw auto!!! 😝😝

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Net een m'n eerste rit op 1.4 gehad, een kort ritje van 20 minuten.
- Navi shortcut is nog steeds de oude navi
- Geluid richtingaanwijzers niet gewijzigd
- Distraction warning stond inderdaad standaard aan

Ik zie en merk dus vooralsnog vrijwel geen verschil tussen 1.3 en 1.4 behalve dat ik nu die Driver Distraction Warning nu ook uit moet zetten :+ .
Gelukkig ben ik (al) erg tevreden met de auto d:)b , maar hoop dat we in toekomst toch nog wat sneller en meer features en quality of life updates erbij gaan krijgen.

• bigkevx2
Jjvdh schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:02:
Oké, een mening hebben mag maar argumenten ontbreken. Ik luister…

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
Ik heb nog 1.3, kan je er ook voor kiezen om 1.4 niet te installeren, ik zit niet te wachten op nog een tegel uitzetten iedere keer en veder geen nuttige updates zo te lezen. Ik heb ook verder weinig klachten momenteel, ben bang dat een update dit verziekt.

• deathmonkey
  • Niet online
Heb je voor de update wifi nodig? Ik zie 'm namelijk nog niet, maar de auto staat hier ook in de parkeergarage.

Verder benieuwd of iemand ervaring heeft met een zoemend geluid en tril in het pedaal en stuur, alsof er iets aanloopt. Merk het vooral bij snelheden 70km/uur+

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ramrodwillem schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:08:
Ik heb nog 1.3, kan je er ook voor kiezen om 1.4 niet te installeren, ik zit niet te wachten op nog een tegel uitzetten iedere keer en veder geen nuttige updates zo te lezen. Ik heb ook verder weinig klachten momenteel, ben bang dat een update dit verziekt.
Zo sta ik er ook in. Ik wacht nog even.

Hier staat tekst

• BPi

BPi

deathmonkey schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:58:
Verder benieuwd of iemand ervaring heeft met een zoemend geluid en tril in het pedaal en stuur, alsof er iets aanloopt. Merk het vooral bij snelheden 70km/uur+
Dit heb ik in december een keer gehad, Met software 1.3. Dit was bij rit waar het kilometers lang aanhield bij snelheden rond de 70-80 km/h..
Ik was met vrienden op pad dus wel opgemerkt en benoemd. Geen tijd aan kunnen besteden.

Voordat ik er echt aandacht aan kon besteden en servicevraag kon stellen was het ook weer weg en eigenlijk ook weer vergeten. Laten ook nog een keer bij een kortere rit maar toen ook geen actie ondernomen.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Stap net in de auto en de Radio deed het gelijk. Die bug lijkt dus opgelost te zijn :D

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:36
Vanmorgen vroeg update geïnstalleerd.
Nou had ik dat knipperlicht uitging toen ik te lang voor kruispunt stond te wachten.
Lag dat aan mij of hebben ze een vervelende functie toegevoegd :?

• Franck x
  • Laatst online: 13:28
Iemand al kunnen testen met acc en aanhanger of fietsendrager met de update 14?

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:51

johanm3

Het kan altijd slechter

Hoi allemaal, ik ben in de markt voor een nieuwe auto. Ik heb dit forum aandachtig doorgelezen en waar ik in het begin erg enthousiast was over de X is dat nu een tikkeltje minder geworden 😅.
Maar desondanks ga ik aankomende zaterdag in Amsterdam een proefrit maken.
Ben erg benieuwd, want de reviews zien er allemaal goed uit.

Ondertussen volg ik dit forum met grote interesse.

Gadgets fan

• ThijsWTF
johanm3 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:30:
Hoi allemaal, ik ben in de markt voor een nieuwe auto. Ik heb dit forum aandachtig doorgelezen en waar ik in het begin erg enthousiast was over de X is dat nu een tikkeltje minder geworden 😅.

Het is een super fijne auto, hoor. Je leest online vooral het geklaag ;). Als je andere topics volgt van auto's dan zie je dat het best meevalt met de Zeekr X.

Ik ben tenminste erg tevreden. Als je vragen hebt, shoot!

• marvel27

Niet nodig, is echt een top-auto hoor!

• bigkevx2

Aansluitend op @ThijsWTF waarvan ik de bevindingen alleen maar kan bevestigen is het voor jezelf heel belangrijk om te kijken naar de shortlist.
Waarmee ga je de mogelijke aanschaf (lease) vergelijken?
Deze denkfout lees ik hier en in het 001 forum met grote regelmaat, vooral in het 001 forum baasjes die voor een 50-60k een auto tot op zijn sokken afbranden maar als vergelijking auto's nemen die gewoon 50% duurder zijn (en in de praktijk er op veel vlakken niets van bakken).

Bouwkwaliteit is tip top in orde, rijcomfort is 'who needs German cars' niveau en de hoeveelheid aan functies is overweldigend. Nee, de software mag je (nog) niet met een Tesla vergelijken maar hey, noem mij de auto die hier aan kan tippen of kan overklassen (geen Chinese merken, wel eerlijk blijven).
Ja, er kan nog wel wat verbeterd worden maar ik wordt van iedere rit weer happy en ik merk gewoon dat ik de afgelopen 20k km bij veel van die shit ritten die ik voorheen niet wilde rijden nu gewoon aanbiedt om het te doen.

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:42
Met de 1.4 update is de kleur van de auto veranderd.
In het scherm van de auto😬
Van licht blauw/grijs naar zilver. Ook interieur is grijs geworden inplaats van wit.
Vaak wordt de auto wit en veranderd dan naar zilver als je switch van menu.

Heb alles naar fabrieksinstellingen gezet maar bovengenoemde blijft.

Toch weer knap dat ze dit weer verpesten. Voelde altijd sjiek.
Verder top auto zoals ervoor.

• Mr.X
  • Laatst online: 14-01 19:25
Wij hebben sinds vandaag de nieuwe update 1.4, hoe is het mogelijk dat dit alleen maar nadelen heeft, de voordelen moeten we nog ontdekken.
Nadelen:
- Extra handeling vermoeiheid uitzetten
- Auto op hoofddisplay was mooi in de kleur van onze auto(grijs) en die is nu wit! Erg jammer.

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10:20
Ik begrijp niet waarom Zeekr dit soort wettelijke aanpassingen elke keer zo overdreven implementeert. Mijn tesla uit 2018 wordt ongeveer wekelijks geupdate en heeft nooit dat soort dingen. Dan lijk het toch niet nodig.

• Maddox
Mr.X schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:30:
Wij hebben sinds vandaag de nieuwe update 1.4, hoe is het mogelijk dat dit alleen maar nadelen heeft, de voordelen moeten we nog ontdekken.
Nadelen:
- Auto op hoofddisplay was mooi in de kleur van onze auto(grijs) en die is nu wit! Erg jammer.
Heb ik ff geluk dat ik een witte heb :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Raar dat t bij sommigen fout gaat, bij mij is de 3D animatie van de auto nog gewoon in de juiste kleur (groen) en ook met de juiste velgen.
Renoo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:39:
Ik begrijp niet waarom Zeekr dit soort wettelijke aanpassingen elke keer zo overdreven implementeert. Mijn tesla uit 2018 wordt ongeveer wekelijks geupdate en heeft nooit dat soort dingen. Dan lijk het toch niet nodig.
Vind ook vreemd dat Zeekr dit (Driver Distraction Warning) met terugwerkende kracht toepast op wagens die al eerder uitgeleverd zijn en waarvoor deze EU regelgeving eigenlijk helemaal niet geldt. Geldt namelijk alleen voor wagens die vanaf juli 2026 worden uitgeleverd.

Nio doet dat bijvoorbeeld ook niet middels software updates nog met terugwerkende kracht.

• bigkevx2
Mr.X schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:30:
Nadelen:
First world problems.
Als dit echt als grote moeite wordt gezien, huur een chauffeur 🤦‍♂️

• Meubelmakert

Zeker doen! Kijk voor de lol eens op Facebook bij andere fora zoals die van de Explorer, BYD, de EV3. Dan trek je al snel de conclusie dat Zeekr een buitengewoon goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
MXdar2 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:30:
Na de reset is het geluid van de richtingaanwijzer weer terug.
Het lijkt wel iets zachter (of is dat wishfull thinking) te zijn. Het lijkt ook wel of de auto iets minder swingt, dus iets strakker qua vering. (Maar ook dat zou ik mijzelf in kunnen beelden hoor)
Al met al niet echt echt super verschillen dus.

• Maddox
bigkevx2 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:28:
[...]

First world problems.
Als dit echt als grote moeite wordt gezien, huur een chauffeur 🤦‍♂️
Inderdaad is ff 1 button extra uitzetten.
Zitten allemaal in je drop down menu, nog niet eens 1 seconde meer werk.....

Maar hier tot nu toe alleen maar voordelen.
Radio die gewoon weer automatisch aan gaat als je instapt.
AA dat weer gewoon goed werkt.
Spotify dat gelijk weer automatisch an gaat als je instapt.

• Meubelmakert
Yellowneck schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:44:
Raar dat t bij sommigen fout gaat, bij mij is de 3D animatie van de auto nog gewoon in de juiste kleur (groen) en ook met de juiste velgen.

[...]

Vind ook vreemd dat Zeekr dit (Driver Distraction Warning) met terugwerkende kracht toepast op wagens die al eerder uitgeleverd zijn en waarvoor deze EU regelgeving eigenlijk helemaal niet geldt. Geldt namelijk alleen voor wagens die vanaf juli 2026 worden uitgeleverd.

Nio doet dat bijvoorbeeld ook niet middels software updates nog met terugwerkende kracht.
Er staat notabene in de release notes dat dit met regelgeving te maken heeft.

• Jjvdh

Ik zou het persoonlijk echt afraden. Ja de hardware is niks mis mee. En hij rijd ook echt wel lekker op de onrustige achtervering na. Maar de software is echt ondermaats waarbij ZEEKR klanten feedback maanden en soms jaren op de plank laat liggen. Daarnaast lijkt het alsof ze hun X model minder belangrijk vinden dan de nieuwe 7X waar onlangs de navigatie is vervangen voor een nieuwe variant. Bij de X mag je het nog doen met een sterk verouderde versie. Tenzij je de nieuwe zelf download maar die is dan weer niet de standaard in het systeem. Waardoor je de oude altijd prominent op je homescreen aanwezig zal blijven zien. Ook ondersteund de 7X nu ultra wide band toegang via iPhone voor het ontgrendelen van je auto. Een broodnodige functie want de keyfob en ZEEKR app zijn verre van betrouwbaar als het om keyless entry gaat. Maar helaas, de ZEEKR X ontvangt deze functies niet terwijl klanten er al jaren om vragen. Net als de grote wens het knipperlicht geluid zachter te kunnen zetten. Andere modellen krijgen de update wel. Wij wederom niet. Het geeft maar aan waar ZEEKR zijn prioriteiten heeft liggen.

De software is echt ondermaats voor de huidige tijd. Vervelende bugs (zo heeft bij mij o.a. het parkeerhulp systeem een regelmatig storing) en het uitblijven van echt serieuze OTA updates maken dat ik zou zeggen, wijk alsjeblieft uit naar een ander merk. Er zijn veel gavere en modernere rijervaringen te krijgen qua software dan de ZEEKR X. Ik noem een XPENG G6, of een Tesla model 3/Y.

Daarnaast heeft mijn auto een week bij de ZEEKR dealer in Zeist gestaan met een hele lijst aan klachten. Eindstand na die week? Helaas konden ze het niet reproduceren en daarnaast zou er ook geen software zijn om bugs op te lossen. Ik kreeg mijn auto onverrichte zaken mee terug naar huis.

Kortom: met de kennis die ik nu heb zou ik nooit voor een ZEEKR X gekozen hebben.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Meubelmakert schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 03:53:
[...]

Er staat notabene in de release notes dat dit met regelgeving te maken heeft.
Misschien handig als je wilt reageren hierop, om dan zelf even goed mijn reactie, die van Reno en de release notes te lezen.
Ja het heeft met EU regelgeving te maken, heb ik zelfs benoemd in mn reactie, maar die EU regelgeving geldt voor nieuwe wagens die vanaf juli 2026 uitgeleverd gaan worden. En dat staat "notabene" ook in de release notes:
Het is dus niet perse noodzakelijk dat dit middels een software update óók gepushed wordt naar en toegepast wordt op wagens die in 2023/2024/2025 (weet ff niet hoelang Zeekr in NL de X al uitlevert) zijn uitgeleverd.

Dit heb ik namelijk zelf ook meegemaakt met een Nio EL7. Die is in april 2023 uitgeleverd. Een jaar later werd de Speed Limit melding verplicht vanuit de EU, maar daar is ook nooit een software update voor uitgebracht. En ook nu heeft de Nio geen Driver Distraction Warning update gekregen en blijven al die hulpsystemen uit/onthouden.
@Renoo heeft dus dezelfde ervaring met de Tesla.

Zeekr kiest er hier dus bewust voor om gewoon een "one-size-fits-all" update te pushen naar alle wagens, ongeacht tenaamstelling/uitleverdatum.

Is dus een stukje 'gemakzucht' vanuit hen. De Zeekr X'en die dus later dit jaar nieuw worden uitgeleverd, worden dan met dezelfde software uitgeleverd en voldoen doen dan aan de dan geldende EU regelgeving.

Wellicht komen ze hierop nog op terug met toekomstige OTA updates. Misschien dat ik t ooit als feature request ga aanvragen via Builders forum :+

[ Voor 10% gewijzigd door Yellowneck op 15-01-2026 08:41 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maddox schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 00:15:
[...]

Inderdaad is ff 1 button extra uitzetten.
Zitten allemaal in je drop down menu, nog niet eens 1 seconde meer werk.....

Maar hier tot nu toe alleen maar voordelen.
Radio die gewoon weer automatisch aan gaat als je instapt.
AA dat weer gewoon goed werkt.
Spotify dat gelijk weer automatisch an gaat als je instapt.
En de standaard navigatie, is die nu vervangen voor Navi 2.0?
Hier staat de update voor vannacht in de planning

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

PaT schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:29:
[...]

En de standaard navigatie, is die nu vervangen voor Navi 2.0?
Hier staat de update voor vannacht in de planning
Nee helaas. Die snelkoppeling in de Home screen is nog de oude app.

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Lees ik nou dat AA weer probleemloos werkt? zonder A/V sync problemen?

Hier staat tekst

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yellowneck schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:34:
[...]

Nee helaas. Die snelkoppeling in de Home screen is nog de oude app.
Jammer, dan maar gewoon maps blijven gebruiken
Was dat bij de 001 nu wel aangepast?

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-01 18:42
Behoorlijk irritant dat nu de optie: 'detectie aanwezigheid van leven' iedere rit weer reset.. ook is de auto op het scherm inderdaad wit. Na iedere update weer nieuwe bugs.. Het is verder een top auto maar het zou toch fijn zijn als de bugs weg zijn, auto parking enabled wordt en de richtingaanwijzer zachter kan. Dan ben ik 100% tevreden.

• ThijsWTF
Jjvdh schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 05:22:
[...]

-Heel verhaal-

Kortom: met de kennis die ik nu heb zou ik nooit voor een ZEEKR X gekozen hebben.
En wat zou je dan wel gekozen hebben? Want als ik zo om mij heen kijk is de software van Volkswagen, BMW, Ford, etc niet voor beter. Laat staan voor hetzelfde geld.

• Jjvdh
ThijsWTF schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:12:
[...]

En wat zou je dan wel gekozen hebben? Want als ik zo om mij heen kijk is de software van Volkswagen, BMW, Ford, etc niet voor beter. Laat staan voor hetzelfde geld.
Klopt. Mijn inziens is Tesla de enige die zijn software voor elkaar heeft en stijgt daarmee ver boven de concurrentie uit. Mijn volgende auto zal dan ook een Tesla worden.

• Meubelmakert
Yellowneck schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:23:
[...]

Misschien handig als je wilt reageren hierop, om dan zelf even goed mijn reactie, die van Reno en de release notes te lezen.
Ja het heeft met EU regelgeving te maken, heb ik zelfs benoemd in mn reactie, maar die EU regelgeving geldt voor nieuwe wagens die vanaf juli 2026 uitgeleverd gaan worden. En dat staat "notabene" ook in de release notes:

[...]

Het is dus niet perse noodzakelijk dat dit middels een software update óók gepushed wordt naar en toegepast wordt op wagens die in 2023/2024/2025 (weet ff niet hoelang Zeekr in NL de X al uitlevert) zijn uitgeleverd.

Dit heb ik namelijk zelf ook meegemaakt met een Nio EL7. Die is in april 2023 uitgeleverd. Een jaar later werd de Speed Limit melding verplicht vanuit de EU, maar daar is ook nooit een software update voor uitgebracht. En ook nu heeft de Nio geen Driver Distraction Warning update gekregen en blijven al die hulpsystemen uit/onthouden.

Zeekr kiest er hier dus bewust voor om gewoon een "one-size-fits-all" update te pushen naar alle wagens, ongeacht tenaamstelling/uitleverdatum.

Is dus een stukje 'gemakzucht' vanuit hen. De Zeekr X'en die dus later dit jaar nieuw worden uitgeleverd, worden dan met dezelfde software uitgeleverd en voldoen doen dan aan de dan geldende EU regelgeving.

Wellicht komen ze hierop nog op terug met toekomstige OTA updates. Misschien dat ik t ooit als feature request ga aanvragen via Builders forum :+
Lees dit: https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Daarnaast, waar doen we moeilijk over. Als je in de toekomst handenvrij wilt kunnen rijden is de distractionwarning niet eens meer uit te zetten, zoals bij Ford en BMW.

[ Voor 17% gewijzigd door Meubelmakert op 15-01-2026 11:21 ]

• deathmonkey
  • Niet online

Hier de X nu een maandje en erg tevreden. Het is gewoon een hele goede auto voor de prijs. Ja er kunnen dingen beter, maar dat heb je met elke auto. Veel klachten gaan over de UWB toegang tot de auto of het geluid van de knipperlichten. Voor mij echt nice to haves maar geen dealbreakers.

• bigkevx2
Meubelmakert schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Lees dit: https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Daarnaast, waar doen we moeilijk over. Als je in de toekomst handenvrij wilt kunnen rijden is de distractionwarning niet eens meer uit te zetten, zoals bij Ford en BMW.
HEAR HEAR!!!
Ik zet altijd alleen de snelheids ellende uit, verzonnen door ambtenaren die zich laten rijden en totaal zinloos als je hem uit kunt zetten.
Voor de rest staat alles aan en heb ik er amper ‘last’ van.
Voor de notoire klagers onder ons, stel jezelf eens de vraag waarom je er last van hebt?
Misschien iets te maken met je manier van rijden?

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:51

johanm3

Het kan altijd slechter

Bedankt voor jullie reacties!
Ter info; ik vind het een leuke bezigheid ook om proefritten te maken en onderzoek te doen naar verschillende auto’s.
In dit geval gaat het om het vervangen van een Mini se uit 2021 van m’n vrouw.
We hebben ondertussen serieus naar de Kia ev3, NIO firefly, leap motor B10, mini aceman se, mini countryman Se gekeken.
En daar is nu dus de zeekr x bijgekomen.

De countryman is een er 1 die hoog op de lijst blijft staan. De andere zijn allemaal weer afgevallen.

Zelf heb ik een tesla model 3, dus m’n vrouw wil geen Y ( al zouden we kunnen wisselen evt 😅 ).

Maar ik neem de ervaringen uit dit forum mee naar de proefrit en zal het daarna even goed laten inzinken ;).

Gadgets fan

• marvel27
bigkevx2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:12:
[...]

HEAR HEAR!!!
Ik zet altijd alleen de snelheids ellende uit, verzonnen door ambtenaren die zich laten rijden en totaal zinloos als je hem uit kunt zetten.
Voor de rest staat alles aan en heb ik er amper ‘last’ van.
Voor de notoire klagers onder ons, stel jezelf eens de vraag waarom je er last van hebt?
Misschien iets te maken met je manier van rijden?
Wat een lekkere platte onzinpraat over ambtenaren weer 8)7 tenzij je bedoelt dat ze zich door een treinconducteur laten rijden, dan heb je wellicht gelijk.

Wat het overige betreft heb je wel zeker gelijk. Waar hebben we het hier eigenlijk over?

• Meubelmakert
[...]

[...]

Om hier nog even inhoudelijk op terug te komen. Als je de regelgeving goed leest dan kun je zien dat autos die in 2024 geintroduceert zijn ADDW systemen moeten hebben en daartoe verplicht zijn. Dat is ook meteen het antwoord op de vraag waarom een NIO van 2023 die verplichting niet heeft. En in 2026 dus verplicht aanstaan bij iedere rit maar je mag hem wel uitzetten. Daarnaast is ie in de toekomst nodig wanneer je autonoom L2+ of L3 wilt kunnen rijden.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Meubelmakert schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:58:
[...]

Om hier nog even inhoudelijk op terug te komen. Als je de regelgeving goed leest dan kun je zien dat autos die in 2024 geintroduceert zijn ADDW systemen moeten hebben en daartoe verplicht zijn. Dat is ook meteen het antwoord op de vraag waarom een NIO van 2023 die verplichting niet heeft. En in 2026 dus verplicht aanstaan bij iedere rit maar je mag hem wel uitzetten. Daarnaast is ie in de toekomst nodig wanneer je autonoom L2+ of L3 wilt kunnen rijden.
Nee hoor, de regelgeving is als volgt geformuleerd (toegegeven, ik moest ook twee keer lezen wat er precies stond):
Regulation (EU) 2019/2144 of the European Parliament and of the Council 1 mandates motor vehicles of categories M and N to be equipped with advanced driver distraction warning (ADDW) systems from 7 July 2024 for new types and from 7 July 2026 for all new vehicles. The ADDW is defined as a system that helps the driver to continue paying attention to the traffic situation and warns the driver when he or she is distracted. For example, this function can be fulfilled by a system capable of recognising the driver’s level of visual attention to the traffic situation and warning the driver when distracted
Bron: https://eur-lex.europa.eu...L/?uri=PI_COM:C(2023)4523

Je moet dus goed lezen dat ze hier het onderscheid maken tussen types en all vehicles
De Zeekr X al is sinds 2023 ofzo in Europa / Nederland gecertificeerd. Daarmee is het géén nieuw type dat na juli 2024 is geintroduceerd zoals jij claimt.
Hiermee valt deze buiten desbetreffende regelgeving mits die voor Juli 2026 is uitgeleverd.

Of lees ik dat niet goed?

Het staat zelfs in het artikel wat je zelf aandraagt van Autoweek:
ADDW
Nu wordt op soortgelijke manier een volgend pakket ingevoerd. Vanaf juli 2024 zit dat verplicht op alle auto’s die nieuw worden gelanceerd, maar vanaf juli 2026 zijn de nieuwe systemen verplicht voor alle auto’s die hier nieuw worden verkocht.
We kunnen dit natuurlijk ook gewoon factchecken door te peilen of hier nog eigenaren zijn waarvan hun Zeekr X van vóór juli 2024 is. Durf te gokken dat ze ook gewoon deze update hebben gehad en nu ook de Drivers Distraction Warning knop hebben die wordt gereset na iedere rit.
Meubelmakert schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Wie doet er exact moeilijk? Ik zei het alleen vreemd te vinden dat Zeekr dit met terugwerkende kracht doet op heel hun wagenpark. Iets wat niet persé noodzakelijk is, zie andere merken. Ik kan er prima mee leven, maar zou het fijner vinden als het niet was gedaan.
Mijn toelichtende reactie sloeg verder vooral op het feit dat je dit afschuift op EU regelgeving en dat dit verplicht zou zijn voor alle Zeekr X'en, wat dus niet correct is. Dat heeft niks te maken met moeilijk doen, maar zorgen dat we reacties wel goed moeten beargumenteren en niet lukraak dingen roepen. Dat gebeurt hier al vaak genoeg door ontevreden bezitters :+

[ Voor 27% gewijzigd door Yellowneck op 15-01-2026 13:37 ]

• bigkevx2
marvel27 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:28:
[...]

Wat een lekkere platte onzinpraat over ambtenaren weer 8)7 tenzij je bedoelt dat ze zich door een treinconducteur laten rijden, dan heb je wellicht gelijk.

Wat het overige betreft heb je wel zeker gelijk. Waar hebben we het hier eigenlijk over?
In Brussel? In NL ja, in Brussel toch echt met S-klasse.

• Meubelmakert
Yellowneck schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:20:
[...]

Nee hoor, de regelgeving is als volgt geformuleerd (toegegeven, ik moest ook twee keer lezen wat er precies stond):

[...]

Bron: https://eur-lex.europa.eu...L/?uri=PI_COM:C(2023)4523

Je moet dus goed lezen dat ze hier het onderscheid maken tussen types en all vehicles
De Zeekr X al is sinds 2023 ofzo in Europa / Nederland gecertificeerd. Daarmee is het géén nieuw type dat na juli 2024 is geintroduceerd zoals jij claimt.
Hiermee valt deze buiten desbetreffende regelgeving mits die voor Juli 2026 is uitgeleverd.

Of lees ik dat niet goed?

Het staat zelfs in het artikel wat je zelf aandraagt van Autoweek:

[...]

We kunnen dit natuurlijk ook gewoon factchecken door te peilen of hier nog eigenaren zijn waarvan hun Zeekr X van vóór juli 2024 is. Durf te gokken dat ze ook gewoon deze update hebben gehad en nu ook de Drivers Distraction Warning knop hebben die wordt gereset na iedere rit.

[...]

Wie doet er exact moeilijk? Ik zei het alleen vreemd te vinden dat Zeekr dit met terugwerkende kracht doet op heel hun wagenpark. Iets wat niet persé noodzakelijk is, zie andere merken. Ik kan er prima mee leven, maar zou het fijner vinden als het niet was gedaan.
Mijn toelichtende reactie sloeg verder vooral op het feit dat je dit afschuift op EU regelgeving en dat dit verplicht zou zijn voor alle Zeekr X'en, wat dus niet correct is. Dat heeft niks te maken met moeilijk doen, maar zorgen dat we reacties wel goed moeten beargumenteren en niet lukraak dingen roepen. Dat gebeurt hier al vaak genoeg door ontevreden bezitters :+
In dat geval zal het raadsel wel nooit opgehelderd raken. Mijn auto is van april 2024.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Meubelmakert schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:46:
[...]

In dat geval zal het raadsel wel nooit opgehelderd raken. Mijn auto is van april 2024.
Haha dat is wel toevallig en handig tegelijk. Dan kunnen we dus bij deze bevestigen dat Zeekr het wel degelijk toepast op alle X'en, ongeacht tenaamstellingsdatum. Hiermee voldoen alle Zeekr X'en aan de EU regelgeving, sommige verplicht, sommige 'vrijwillig' zullen we het maar noemen :+

Zodra het allemaal wat soepeler loopt bij Zeekr en we meer updates krijgen, zal ik wel een feature request aanvragen voor het terugdraaien van dit voor de wagens waarvoor het niet persé verplicht is. Daarvoor is heel die Builders forum uiteindelijk toch.
Laat ze nu maar de belangrijkere dingen ontwikkelen, al heb ik niet echt hele grote wensen en zijn het vooral dingen die leuk zijn om erbij te hebben maar niet essentieel.

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 15-01-2026 13:58 ]

• Meubelmakert
Yellowneck schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:52:
[...]

Haha dat is wel toevallig en handig tegelijk. Dan kunnen we dus bij deze bevestigen dat Zeekr het wel degelijk toepast op alle X'en, ongeacht tenaamstellingsdatum. Hiermee voldoen alle Zeekr X'en aan de EU regelgeving, sommige verplicht, sommige 'vrijwillig' zullen we het maar noemen :+

[...]

Zodra het allemaal wat soepeler loopt bij Zeekr en we meer updates krijgen, zal ik wel een feature request aanvragen voor het terugdraaien van dit voor de wagens waarvoor het niet persé verplicht is. Daarvoor is heel die Builders forum uiteindelijk toch.
Laat ze nu maar de belangrijkere dingen ontwikkelen, al heb ik niet echt hele grote wensen en zijn het vooral dingen die leuk zijn om erbij te hebben maar niet essentieel.
Hahaha ik ben heel benieuwd. De wegen van Zeekr zijn ondoorgrondelijk. Zo heben ze in Maleisië en Australie het automatisch parkeren al geactiveerd en zo zijn er wel meer zaken die dwars door elkaar heen lijken te lopen. Nu dus ook straks 4 modellen in 1 forum. Chaos.

[ Voor 24% gewijzigd door Meubelmakert op 15-01-2026 15:45 ]

• marvel27
bigkevx2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:36:
In Brussel? In NL ja, in Brussel toch echt met S-klasse.
Ook in Brussel hoor, je moet je even informeren. Of je moet het hebben over een EU Commissaris. Maar dat is gewoon niveau minister, en die krijgen in Nederland ook een chauffeur toegewezen hoor. Maar dat zijn zeker niet de mensen die betrokken zijn bij het opstellen van deze regels. Dus het is onzin.

On-topic: sinds de update verplaatst mijn stoel zich vanzelf bij het instappen. Heeft iemand dit ook?

• deathmonkey
  • Niet online
marvel27 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:30:
[...]

Ook in Brussel hoor, je moet je even informeren. Of je moet het hebben over een EU Commissaris. Maar dat is gewoon niveau minister, en die krijgen in Nederland ook een chauffeur toegewezen hoor. Maar dat zijn zeker niet de mensen die betrokken zijn bij het opstellen van deze regels. Dus het is onzin.

On-topic: sinds de update verplaatst mijn stoel zich vanzelf bij het instappen. Heeft iemand dit ook?
Je bedoeld dat deze automatisch in de juiste positie gat en bij uitstappen naar achter? Dit zit ook al in 1.3 bij mij.

• bigkevx2
[...]

Compleet off-topic, mea culpa.
Maar iemand voelt zich blijkbaar aangesproken door algemene spreektaal.
Links om of rechtsom, diegene, of groep aan, voert een papieren tijger in die zijn echte doel totaal mist.

• serdar-hd2
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01 00:40
Help, ik heb net een update gestart. Ben even naar binnen gelopen en toen ik terugkwam bij de auto stond er “update gefaald”. Nu kan ik de auto niet meer in Drive zetten.

Heeft iemand dit probleem ook gehad na een update? Ik heb inmiddels Zeekr gebeld en zij hebben mij doorgestuurd naar de ANWB.

[ Voor 55% gewijzigd door serdar-hd2 op 15-01-2026 17:57 ]

• bigkevx2
Hier net de update gehad, goed gegaan en mijn auto is nog steeds groen, van buiten en van binnen.
De rest volgt.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

serdar-hd2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:29:
Help, ik heb net een update gestart. Ben even naar binnen gelopen en toen ik terugkwam bij de auto stond er “update gefaald”. Nu kan ik de auto niet meer in Drive zetten.

Heeft iemand dit probleem ook gehad na een update? Ik heb inmiddels Zeekr gebeld en zij hebben mij doorgestuurd naar de ANWB.
Kan je niet de update nog eens starten?
Anders reset van het systeem door de twee buitenste knoppen in te houden op het stuur?

• serdar-hd2
Yellowneck schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 18:09:
[...]

Kan je niet de update nog eens starten?
Anders reset van het systeem door de twee buitenste knoppen in te houden op het stuur?
Update nog is starten doet het niet zie de update niet meer.

Restart optie werkt ook niet hoe lang zou ik de buitenste knoppen moeten indrukken?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

serdar-hd2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 18:42:
[...]

Update nog is starten doet het niet zie de update niet meer.

Restart optie werkt ook niet hoe lang zou ik de buitenste knoppen moeten indrukken?
Tot zowel het dashboard schermpje, als het grote display zwart wordt. Vaak binnen 15 sec.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsUAAdk5Kzx4thnxfkiSjcntWqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmPBmi02rPW78s3gx2c1XtQT.jpg?f=fotoalbum_large

A en D tegelijk inhouden

[ Voor 35% gewijzigd door Yellowneck op 15-01-2026 18:56 ]

• Meubelmakert
[...]

Je bedoelt de easy entry stand? Is bij mij nooit uit geweest.

• serdar-hd2
serdar-hd2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:29:

Update:
Het probleem is niet opgelost met een reset. De ANWB is langsgekomen, heeft de auto in transport gezet en deze gaat nu naar Zeist.

• DontDealWithIt
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 00:09
Iemand nog steeds last van een vertraagde Android Auto? Helaas is er bij mij nog geen reet opgelost en in de builders app reageert niemand en blijven mijn posts op private. In Zeist zeggen ze dat ze niet weten hoe dit kan... ben ik verloren?

• BPi

BPi

serdar-hd2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 20:57:
[...]

Update:
Het probleem is niet opgelost met een reset. De ANWB is langsgekomen, heeft de auto in transport gezet en deze gaat nu naar Zeist.
😳

• Meubelmakert
ACC/LCC werken niet met iets op de trekhaak, dus dat was wishfull thinking. Wat een buitengewoon teleurstellende update. Er zijn zoveel kleine bugs die eenvoudig opgelost kunnen worden. En daarnaast, geef gewoon de mogelijkheden die de auto biedt vrij. In andere werelddelen allang geregeld terwijl Europa als eerste aan de beurt was toen de X buiten China werd geïntroduceerd.

[ Voor 79% gewijzigd door Meubelmakert op 16-01-2026 11:32 ]

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:42
DontDealWithIt schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:08:
Iemand nog steeds last van een vertraagde Android Auto? Helaas is er bij mij nog geen reet opgelost en in de builders app reageert niemand en blijven mijn posts op private. In Zeist zeggen ze dat ze niet weten hoe dit kan... ben ik verloren?
Heb nu 2 ritten van ongeveer 45 min gemaakt na 1.4 en tot nu toe zonder vertragingen (waar voorheen iedere rit wel die vertraging aanwezig was in een deel van die rit)
Android Auto icm Vivo X200 Ultra.
Wel erg blij mij, want ik zat altijd te klooien als ik tijdens de rit een nieuwe bestemming of andere muziek wilde opzetten. Soms liep hij wel een minuut achter ofzo.
Navigatieaanwijzingen in de HUD waren wel up-to-date altijd gelukkig.

Overigens is de auto bij mij nog steeds in de correcte kleur op het scherm, groen.

Voor mensen die dit in de toekomst hebben, ik kon er niet veel over vinden online, maar het overdragen van de app naar een andere bestuurder:
Dit moet dus via Support, lever je leasecontract of aankoopbewijs aan en ze veranderen de app eigenaar. Zover ik weet is hier dus geen andere manier voor. Bij andere auto's kan dit gewoon in de auto, dus beetje omslachtig en niet duidelijk.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:44
Zijn er nog meer mensen met last van krakende mededelingen van Flitsmeister sinds de update. Voorheen was dat alleen kortstondig (Halve mededeling) bij het opstarten van flitsmeister. Echter kraakt het nu volledig, en bij elke melding....

• iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01 14:44
Iemand enig idee of je die softwareupdate kan forceren? Ik heb tot heden nog niks ontvangen. Als ik het zo lees zijn er niet heel veel bijzonderheden voor mij opgelost.

Kan iemand het krakende bellen bevestigen of dit is opgelost in deze update? Ik heb altijd via bellen eens in de zoveel seconden / minuten een krakende lijn, andere kant hoort dit ook. Andere auto's (waaronder een Zeekr 001) heb ik er geen last van. Zowel met mijn oude iPhone 15 Pro en nu mijn iPhone 17 heb ik hetzelfde probleem.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

iTec schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:47:
Iemand enig idee of je die softwareupdate kan forceren? Ik heb tot heden nog niks ontvangen. Als ik het zo lees zijn er niet heel veel bijzonderheden voor mij opgelost.

Kan iemand het krakende bellen bevestigen of dit is opgelost in deze update? Ik heb altijd via bellen eens in de zoveel seconden / minuten een krakende lijn, andere kant hoort dit ook. Andere auto's (waaronder een Zeekr 001) heb ik er geen last van. Zowel met mijn oude iPhone 15 Pro en nu mijn iPhone 17 heb ik hetzelfde probleem.
Het probleem herken ik, dat heeft mijn vrouw ook met haar S23. Update heeft vannacht gedraaid, dus ik heb verder nog geen antwoord. De auto heeft vandaag op de oprit gestaan.

• Meubelmakert
iTec schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:47:

Geduld hebben. Het gaat op volgorde anders server overload. Bellen via bluetooth connectie met auto is uitstekend. Via AA is nog steeds ruk. iOS eveneens.
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste